View Full Version : SkyscraperCity op GentBlogt?

Dequal
December 16th, 2009, 07:23 PM
Hallo iedereen,

toen ik onlangs las op Gentblogt.be (Beste site van het jaar, opnieuw) dat men op zoek was naar nieuwigheden, vroeg ik me af of we met SSC geen soort rubriek daar kunnen opstarten.

Momenteel houden we al de foto-updates die hier verschijnen door de vele fotografen enkel op SSC, en is er dus een 'beperkt' publiek die deze te zien krijgt.

Daarom had ik voorgesteld aan GentBlogt om misschien een nieuwe rubriek op te starten, waarin wekelijks een bouwwerf of project in de kijker wordt gesteld. Zo kunnen de bezoekers van GentBlogt ook de vele projecten meevolgen en misschien nieuwigheden ontdekken.

Ik vond het vooral interessant zodat men de 'achtergrond' leert kennen van een werf en het niet enkel zien als een paar werkzaamheden.

Een redacteur van GentBlogt heeft me ondertussen al geantwoord en ze zijn zeer enthousiast over het idee.

Ze kennen Puinkabouter daar al, zeiden ze, maar ze lieten vooral weten dat er heel wat redacteurs op GentBlogt fan zijn van SSC.

Mijn vraag is nu, wie zou het zien zitten om mee te helpen aan deze rubriek? Wekelijks of om de twee weken eens een nieuwe werf in de kijker zetten, illustreren en achtergrondsinformatie verschaffen indien mogelijk.

Andere ideëen zijn zeker welkom. :)

Alvast bedankt!

Fréderic

el piett
December 20th, 2009, 07:19 PM
Wel, ik ben niet echt een begenadigd schrijver, maar het spreekt voor zich dat als ik hier een foto-update plaats, die foto's kunnen gebruikt worden in een stukje voor Gentblogt. Meer nog, als ik de tijd heb wil ik ook wel foto's op bestelling leveren ;)

Puinkabouter
December 21st, 2009, 01:10 AM
^^ Oh, echt? Als ge tijd hebt moogt ge dan zeker eens tot aan Dok Noord (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=464590) gaan als ge wilt :)

En ik vind het wel een goed idee, Dequal. Al zal het wel discipline vergen als je dat echt elke zo veel weken wil doen ;)

SuburbanWalker
December 21st, 2009, 08:54 AM
http://www.gentblogt.be/wp-content/uploads/2008/06/20080609_doknoord5_sm.jpg

Hier zijn toch ook vette feesjes geweest. ;)

Dequal
December 21st, 2009, 11:14 AM
^^ Oh, echt? Als ge tijd hebt moogt ge dan zeker eens tot aan Dok Noord (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=464590) gaan als ge wilt :)

En ik vind het wel een goed idee, Dequal. Al zal het wel discipline vergen als je dat echt elke zo veel weken wil doen ;)

Ja weet ik. Maar daarom hoeft het niet zo in een strak schema gedaan worden.

2 projecten per maand moet toch doenbaar zijn? + misschien extra berichten als er iets spectaculairs gebeurd (zoals het leggen van de sporen op de Korenmarkt e.d.).

el piett
December 23rd, 2009, 05:37 PM

Met plezier, maar het zal maar na half januari zijn, vertrek over 2 dagen op reis ;)

HansDc
July 5th, 2011, 10:04 PM
Dag SSC'ers,

De laatste tijd zit ik weer veel naar jullie foto's te kijken. Ik ben zelf redacteur bij Gentblogt (hoewel ik me vooral met Gratis in Gent bezig hou). Jullie bijdragen zijn nog altijd heel erg welkom. Veel tekst moet er in zo'n artikel niet komen. Inleidende alinea over het gebouw en dan ongeveer 10 foto's, eventueel met zinnetjes uitleg zoals ze hier komen. Ik denk bijvoorbeeld aan de laatste reeks foto's van de KBC-toren of Rozenbroeken. Of nog beter, een overzicht van het begin van de werken tot nu van een gebouw dat (bijna) af is.
Enfin, jullie zien maar.

JumpV
July 5th, 2011, 10:14 PM
Hoi Hans, mijn foto's mag je gerust gebruiken voor op GentBlogt. Ik ben enkel slecht in de stukjes tekst :D

Dequal
July 5th, 2011, 11:01 PM
En zoals ik ook altijd zeg (Frederic Louis) per mail, jullie mogen altijd al m'n foto's gebruiken, zelfs van m'n website (en dat hebben jullie al gedaan ook) :D

HansDc
July 7th, 2011, 12:07 PM
En zoals ik ook altijd zeg (Frederic Louis) per mail, jullie mogen altijd al m'n foto's gebruiken, zelfs van m'n website (en dat hebben jullie al gedaan ook) :D
ah ja, eergisteren nog maar :)