View Full Version : Barcelona 2022: candidatura als Jocs Olímpics d'Hivern


Pages : [1] 2

Sky
January 12th, 2010, 11:45 PM
Hereu somia amb els Jocs d'Hivern del 2022

• L'alcalde vol presentar la candidatura de Barcelona malgrat que també hi aspira Jaca

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, té previst presentar la la candidatura de Barcelona als Jocs Olímpics d'Hivern del 2022, segons ha sabut e-notícies.
La sol·licitud topa, tanmateix, amb el fet que Saragossa i Jaca han expressat ja la seva intenció de presentar una candidatura conjunta. A més, hi ha altres ciutats aspirants de Nova Zelanda, Rumania o Canadà

Barcelona no reuneix les condicions ni climatològiques ni orogràfiques per a fer uns jocs d'hivern, però la idea es aprofitar les instal·lacions existents per fer algunes proves -com patinatge- i desplaçar l'esquí alpí a estacions catalanes com la Masella i la Molina. L'estiu passat ja va acollir, amb notable èxit de públic malgrat el temps, una etapa del Tour de França.

La celebració d'uns Jocs Olímpics, encara que siguin d'hivern, entroncaria amb els Jocs Olímpics del 92 que van suposar un rellançament de la ciutat i, de retruc, de la trajectòria política de Pasqual Maragall com alcalde de Barcelona.

L'equip de Jordi Hereu -recentment reforçat amb Enric Casas- intenta posar en marxa un projecte emblemàtic per a remuntar una situació política que, després de governar ininterrompudament a Barcelona des del 1979, comença a trontollar. Hereu governa en minoria des de les darreres eleccions municipals quan Esquerra va optar a passar a l'oposició.

El darrer baròmetre municipal mostrava una baixada electoral del PSC a Barcelona. Segons l’estimació que va fer CiU de l'enquesta, la federació obtindria 16 regidors, el PSC 13, el PP 5-6 ICV 4-3 i ERC 3. La pèrdua de Barcelona podria posar també en risc una altra institució governada pel PSC durant més de 30 anys: la Diputació de Barcelona.

http://esports.e-noticies.cat/hereu-somia-amb-els-jocs-dhivern-del-2022-36661.html

Sky
January 13th, 2010, 09:37 AM
Barcelona demana els Jocs Olímpics d'Hivern del 2022 per a la ciutat i els Pirineus

• Hereu vol que la ciutat sigui la primera a organitzar les dues versions dels Jocs

• La Molina i Masella concentraran la majoria de les competicions alpines

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, anunciarà aquest matí la intenció de la ciutat de liderar una candidatura olímpica per organitzar els Jocs Olímpics d'Hivern de l'any 2022. Barcelona, que ja va acollir els triomfals Jocs d'estiu del 1992, vol convertir-se en la primera ciutat capaç d'organitzar les dues versions dels Jocs, i per fer-ho comptarà amb la col·laboració de diferents estacions d'esquí dels Pirineus, en un projecte molt complex que ja s'està elaborant.

Barcelona i el seu alcalde volen aprofitar el canvi de filosofia que ha viscut el Comitè Olímpic Internacional (COI) per intentar ser novament ciutat olímpica d'aquí 12 anys. Les últimes edicions dels Jocs d'Hivern, des de Nagano-1998 fins a Torí-2006, passant per Salt Lake City-2002 i la pròxima, que començarà a Vancouver (Canadà) el mes que ve, han seguit la pauta d'agafar com a punt d'ancoratge una gran ciutat, amb molta població i ben comunicada, per albergar-hi els esports de gel i les cerimònies, mentre que els esports de neu se celebren en serralades situades a entre una i dues hores en cotxe.

Protagonisme dels Pirineus

Aquesta també és la idea de Barcelona, que vol liderar uns Jocs en què els Pirineus també tindran un gran protagonisme. Tot i que encara no es coneixen detalls del projecte, que està en un estat embrionari, les estacions d'esquí de la Cerdanya (la Molina i Masella) hi tindran un gran protagonisme. Tampoc es descarta que algunes proves vagin a Andorra. Ahir a la nit, responsables de les estacions del principat van afirmar que el projecte de Barcelona és «viable» i es van mostrar disposats a col·laborar-hi. En aquest sentit, van recordar que la FIS (Federació Internacional d'Esquí) ja ha concedit per al 2012 dues proves de la Copa del Món d'esquí alpí a l'estació de Grandvalira. La Molina va acollir la temporada passada dues proves femenines de la Copa del Món, un eslàlom i un gegant.

Suports

En principi, els Jocs d'Hivern Barcelona-Pirineus no podran comptar amb les estacions més allunyades de la ciutat, com les de la Vall d’Aran. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, va ser informat personalment per Hereu del seu projecte; i també el coneixen l'expresident del Comitè Olímpic Internacional (COI) Juan Antonio Samaranch, que li ha donat un protocol·lari suport, i el secretari d'Estat per a l'Esport, Jaime Lissavetzky.

Les renovades pretensions olímpiques de Barcelona xocaran, sens dubte, amb altres projectes ja existents. Sense anar més lluny, Saragossa, Osca i Jaca, amb el suport del Govern d'Aragó, ja van anunciar la seva precandidatura per als mateixos Jocs d'Hivern del 2022, cosa que provocarà una lluita intestina al Comitè Olímpic Espanyol (COE), que s'haurà de decantar en unes primàries per una de les dues candidatures. Madrid, per la seva banda, que va perdre davant Londres (2012) i Rio de Janeiro (2016), no ha descartat del tot abandonar la seva carrera per uns Jocs d'estiu, i, per tant, la interferència de Barcelona constituiria un cop dur.

Això, sense comptar amb l'oposició que Hereu trobarà sens dubte en amplis sectors, que poden veure en aquesta iniciativa una fugida cap endavant respecte a les eleccions municipals del maig del 2011.

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=677691&idseccio_PK=1011&h=

Etnacila
January 13th, 2010, 09:39 AM
¿Una ciudad a orillas del Mediterráneo, sede de unos juegos olímpicos de invierno? :lol:

Sr.Horn
January 13th, 2010, 09:44 AM
Hombre, yo no lo termino de ver, eso de que ni la nieve se vea desde el Estadio Olímpico en unos juegos de invierno podría resultar curioso, eso, o igual dentro de 12 años inundarán Collserola de cañones de nieve para que "quede bonito"

Ná, yo creo que hay candidaturas más apropiadas en España (Lleida / Seu d'Urgell / Jaca / Zaragoza / Granada...)

El patetismo de los tertulianos del Cuní en estos momentos es agudo (hablando del tema olímpico), si lo ven los de Lleida se cabrearán XD

Sky
January 13th, 2010, 10:09 AM
Roda de premsa de l'Hereu.

art
January 13th, 2010, 11:34 AM
A veure que en diu Hereu, que ens ho expliqui bé perquè hi han molts dubtes.

Jo no que estigui en contra: el area de Barcelona podria comptar amb noves instalacions esportives, però, els Pirineus estàn lluny de Barcelona. On dormirien els esportistes ? a un hotel al costat de pistes? llavors quin sentit
té fer ho a la ciutat ?

ik252
January 13th, 2010, 11:44 AM
No és un model de jocs olímpics d'hivern que m'agradi però seria semblant al que va plantejar Jaca (amb Zaragoza com a seu de les celebracions i esports de gel) per les del 2018 i el que es va fer a Turí 2006 (ciutat central allunyada de les estacions d'esqui). Així que no es cap proposta innovadora, es aplicar el que ja s'ha propossat i el que ja s'ha fet a BCN

Igualment si aquesta idea prospera podria esdevenir una molt bona oportunitat per a impulsar projectes de millores al Pirineu que falta els hi fan (diminuir la dependencia del vehicle privat...)

Sky
January 13th, 2010, 11:57 AM
Jordi Hereu anuncia la candidatura de la ciutat als Jocs Olímpics d'Hivern del 2022

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha anunciat que la ciutat de Barcelona presentarà la seva candidatura als Jocs Olímpics d'Hivern de l'any 2022 amb la denominació Barcelona-Pirineus. En roda de premsa al Museu Olímpic i de l'Esport de Barcelona, l'alcalde ha assegurat que la ciutat comtal "té moltes possibilitats" d'aconseguir la candidatura de l'any 2022, que se celebraria entre Barcelona i les estacions d'esquí del Pirineu català. Hereu ha indicat que Barcelona vol "reviure el somni olímpic" i que la ciutat "està preparada i té experiència" per aconseguir-ho".

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha anunciat passades les deu del matí la decisió d'organitzar els Jocs Olímpics i Paralímpics d'Hivern de l'any 2022, en una conferència de premsa celebrada al Museu Olímpic i de l'Esport de Barcelona. Si la candidatura aconseguís l'objectiu, la ciutat comtal seria la primera de la història a organitzar uns jocs d'estiu i uns d'hivern.

Jordi Hereu n'ha explicat els detalls i ha precisat que la capital catalana seria la seu dels esports en recintes tancats, i les pistes d'esquí properes, com La Molina i Masella, que ja van organitzar la Copa del Món l'any passat, o bé les pistes de la Vall d'Aran, acollirien les proves a l'aire lliure.

Els Jocs se celebrarien durant quinze dies del mes de febrer, amb la participació de 2.500 esportistes de 80 països, que competirien en 15 disciplines. El Comitè Olímpic Espanyol haurà de triar ara entre la candidatura de Barcelona i la conjunta de Saragossa i Jaca, que ha presentat ja la seva candidatura per acollir aquestes proves en sis ocasions, el 1994, 1998, 2002, 2006, 2010 i 2014.

L'alcalde està convençut que aquesta candidatura té moltes possibilitats. En cas que Barcelona aconseguís ser seu d'aquests jocs d'hivern de 2022, coincidiria amb el 30è aniversari de la celebració dels Jocs Olímpics d'estiu de l'any 1992.

http://www.3cat24.cat/noticia/473587/poliesportiu/Jordi-Hereu-anuncia-la-candidatura-de-la-ciutat-als-Jocs-Olimpics-dHivern-del-2022

Sky
January 13th, 2010, 12:05 PM
Lleida participarà en la candidatura Barcelona pels Jocs d'Hivern de 2022

• Aragó ha expressat també la seua intenció d'organitzar els Jocs del mateix any al Pirineu d'Osca

Jordi Hereu ha anunciat aquest dimecres que Barcelona optarà a organitzar uns nous Jocs Olímipcs. Es tracta dels Jocs d'Hivern de 2022. La denominació d'aquesta convocatòria serà "Barcelona-Pirineus", i l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ja ha avançat que la ciutat de Lleida participarà en l'organització. En declaracions a Segre Ràdio, Ros ha assegurat que el Pirineu ha de bolcar-se a aquesta iniciativa i que la ciutat de Lleida, que fa poc va postular-se per impulsar una candidatura conjunta de tota la serralada per acollir uns Jocs d'Hivern, "també ha de trobar el seu encaix en l'organització d'aquests Jocs". Per Ros, la iniciativa "és una oportunitat que Lleida i el Pirineu no es pot deixar perdre". Pel que fa a l'àmbit d'actuació d'aquesta candidatura, encara és una incògnita, però tot apunta a que el Pirineu d'Osca anirà per la seua banda,i és que es dóna la circumstància que la comunitat d'Aragó, amb la candidatura Saragossa-Jaca, ha expressat també la seua intenció d'organitzar els Jocs d'Hivern del mateix any, per la qual cosa Hereu ha indicat que aquest dimecres mateix es posarà en contacte amb l'alcalde de Saragossa, Juan Alberto Belloch. Hereu ha afirmat que Barcelona vol reviure "el somni olímpic" amb l'organització dels Jocs d'Hivern l'any 2022, i ha assegurat que la consecució dels mateixos "és possible perquè la ciutat està preparada per a un esdeveniment esportiu d'aquesta importància. En roda de premsa, l'alcalde barceloní ha indicat que la candidatura "Barcelona-Pirineus" ja ha estat comunicada al Comitè Olímpic Espanyol (COE), els responsables del qual hauran de decidir el 2014 la ciutat espanyola que optarà als Jocs Olímpics d'Hivern de 2022. L'alcalde barceloní ha assegurat que la ciutat comtal "té moltes possibilitats" en cas d'aconseguir la candidatura del 2022, que se celebraria entre Barcelona i les estacions d'esquí del Pirineu català.

2022, que se celebraria entre Barcelona i les estacions d'esquí del Pirineu català.

A la capital catalana se celebrarien la inauguració, entrega de medalles i la clausura dels Jocs, a més de diverses proves olímpiques com a patinatge artístic i hoquei gel, mentre que les d'exterior es realitzarien a les estacions del Pirineu, encara que Hereu no ha concretat en quines.

En el cas que Barcelona aconseguís ser seu d'aquests jocs d'hivern de 2022, coincidiria amb el 30 aniversari de la celebració dels Jocs Olímpics d'estiu de l'any 1992, que va suposar la transformació d'una gran àrea del front marítim de la ciutat. La candidatura catalana s'ha gestat en els últims mesos, després dels quals Madrid no aconseguís els Jocs Olímpics d'estiu del 2016, ha explicat aquest dimecres Hereu.

http://www.segre.com/nc/noticies/detall-de-la-noticia/article/lleida-participara-en-la-candidatura-de-barcelona-per-organitzar-els-jocs-dhivern-de-2022/199/

Sky
January 13th, 2010, 12:05 PM
La Seu d'Urgell s'ofereix per ser la segona seu dels Jocs Olímpics d'Hivern 2022

• L'alcalde de la ciutat pirinenca, Albert Batalla, assegura que es reunirà amb Hereu en les pròximes setmanes

La Seu d'Urgell podria ser la segona seu dels Jocs Olímpics d'Hivern 2022 juntament amb Barcelona. Així ho ha ofert l'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla, a l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, en una trucada aquest matí, després que hagi anunciat que la capital catalana aspira a ser seu dels Jocs Olímpics d'Hivern juntament amb els Pirineus.

Batalla defensa que la ciutat és una possible candidata per la seva mida, "per il·lusió" i per la relació que sempre ha tingut amb els esports d'hivern. Segons l'alcalde de la Seu d'Urgell, Hereu ho ha vist bé i, per això, han acordat mantenir una reunió en vistes a les properes setmanes.

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha anunciat aquest dimecres al matí que Barcelona aspira a ser seu dels Jocs Olímpics d'Hivern de l'any 2022.

El projecte contempla que la ciutat de Barcelona aculli les cerimònies d'inauguració i clausura, el lliurament de medalles i els esports indoor. La resta de disciplines s'haurien de desenvolupar als Pirineus.

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01/la_seu_d_urgell_s_ofereix_per_ser_la_segona_seu_dels_jocs_olimpics_d_hivern_2022_84212.php

Sky
January 13th, 2010, 12:26 PM
l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ja ha avançat que la ciutat de Lleida participarà en l'organització

Doncs ja explicarà com. Ser subseu, ni que fos d'allò rar de les escombres i les teteres, ja em semblaria molt. :lol:

Barcelona-Pirineus

Mira, la nova estació de la Sagrera ja té nom. xD

Sky
January 13th, 2010, 12:34 PM
El govern destaca la projecció que suposaria Barcelona 2022

El conseller Joaquim Nadal, en nom del govern, ha destacat a "El matí de Catalunya Ràdio" els beneficis que tindria per al sector de la neu que aquests jocs es fessin a Catalunya. Nadal ha destacat que tot el que suposi projectar a escala internacional les pistes d'esquí de Catalunya estarà bé. Nadal ha indicat en aquest sentit que els Jocs d'Hivern del 2022 a Barcelona anirien en benefici de les pistes catalanes, des de les de la Vall d'Aran fins a Vallter.

"El 2011 tenim els campionats del món d'snowboard a la Molina i tot el que costi la dimensió i la projecció internacional de les pistes d'esquí de Catalunya a mi em sembla bé", ha apuntat Nadal. El conseller ha explicat que "si acabés quallant en benefici de totes les estacions d'esquí que van de la Vall d'Aran fins a Vallter a mi em semblaria bé".

El president de la Cambra de Comerç, Miquel Valls, en unes declaracions a Catalunya Informació, també ha lloat la iniciativa, a títol personal. "És una notícia il·lusionant, un projecte que espero veure confirmat i que ens expliquin les característiques per les quals pensen que és possible. Seria un projecte fantàstic per a la ciutat de Barcelona", ha declarat Valls.

En el cas que la capital catalana aconseguís organitzar aquests jocs d'hivern, es convertiria en la primera ciutat del món a acollir les dues olimpíades sempre que Munic no sigui la seu escollida per als Jocs d'Hivern del 2018. Els rivals de la ciutat alemanya són la coreana Pyongyang i la francesa Annecy.

http://www.3cat24.cat/noticia/473685/politica/El-govern-destaca-la-projeccio-que-suposaria-Barcelona-2022

Asceta
January 13th, 2010, 12:39 PM
Els comentaris a la noticia dels diaris son brutals...

+1000000 Catalanofobia incoming in 5, 4, 3, 2, 1, ...

Vilarrubla
January 13th, 2010, 12:48 PM
A mi la candidatura de Barcelona em sembla bé si s'implica també Lleida, la Seu d'Urgell, Puigcerdà (Molina-Massella) i Andorra.

L'únic que no se si hi ha tantes proves XD

Per fer una bona preparació dels JJOO estaria bé que la millora de la R3 fos ja! i fins i tot començar a mirar per fer arribar el ramal fins a la Seu.

Andreuenc
January 13th, 2010, 12:53 PM
^^ Has vist mai comentaris positius sobre cap notícia d'àmbit municipal o de país a el periodico o lavanguardia? Normalment la gent que ho comenta són amargats que res els hi està bé: que hi hagi més llums de Nadal (gasten massa) que n'hi hagi menys (quina ciutat tan trista), que amplïin voreres (uf, per on passaran els cotxes)... res res res els hi està bé. O són gent amargada les 24h del dia... o són gent que ni viu a Catalunya... o són trolls del PP... jo ja no ho sé.

Jo trobo bé la candidatura. Com s'ha dit, s'han fet altres celebracions en ciutats amb les serres pròpiament a dues hores de la ciutat... ara, també em fa por una cosa: la neu... els Pirineus no són els Alps... els Pirineus catalans són d'alçada modesta... d'aquí 12 anys ja veurem com estarà el canvi climàtic... i imagineu que aquell any faci calor i no hi hagi neu al Pirineu... quedaríem tan malament xD


Vinga vingaaaaaaaaa! Que aprofitin La Verneda Industrial-Torrent de l'Estadella per fer una vil·la olímpica d'hivern!!!! :D xD

Vilarrubla
January 13th, 2010, 12:55 PM
Ja que tenim la Dreta de l'Eixample, la Nova Esquerra, i l'Esquerra... no ens ve de tenir la Vila Olímpica i la Vila Olímpica d'Hivern XD Tot i que aquesta seria més modesta perquè a Barcelona no s'hi podrien fer gaires jocs tampoc, només els indoor, que no se si són pocs... però si se'ls ha de dividir amb Lleida... XD

Punts positius! Tenim l'ampliació del Prat! El nou aeroport a Lleida i un aeròdrom de la Seu i el de la Cerdanya, però no se si els aeròdroms i pinten gaire XDD Tot i que el de la Seu hi ha plans per ampliació, però suposo que no es farà si no és per una cosa especial, com aquesta.

Punts negatius! El tren!

Andreuenc
January 13th, 2010, 01:03 PM
Vvolem una vil·la olímpica de disseny que després ens deixi un barri futurista... zaha vine cap aquí... bohigas fora fora fora, ves-te'n... :drool:..

Doncs crec que hi ha possibilitats smepre que el Comitè Olímpic espanyols no ens boicotgi... que són capaços. La veritat mai he entès com el PSOE en general, tenint BCN com la primera gran ciutat que governen, mai li hagin donat més suport del que li donen...

Vilarrubla
January 13th, 2010, 01:09 PM
Ná, yo creo que hay candidaturas más apropiadas en España (Lleida / Seu d'Urgell / Jaca / Zaragoza / Granada...)

El patetismo de los tertulianos del Cuní en estos momentos es agudo (hablando del tema olímpico), si lo ven los de Lleida se cabrearán XD

I que han dit als Matins?? Tinc curiositat!

Sky
January 13th, 2010, 01:17 PM
A veure que en diu Hereu, que ens ho expliqui bé perquè hi han molts dubtes.

Ha parlat de l'Estadi Olímpic i el Palau Sant Jordi com a seus. També de dues viles olímpiques.

Per fer-se una idea, els esports de Vancouver 2010:

Biatló
Bobsleigh
Combinada nòrdica
Esquí de fons
Cúrling
Esquí alpí
Esquí acrobàtic
Luge
Hoquei sota gel
Patinatge artístic
Patinatge de velocitat sobre gel
Patinatge de velocitat en pista curta
Salts d'esquí
Skeleton Snowboard

Suposo que l'hoquei aniria al nou Palau de Gel del FCB.

Sky
January 13th, 2010, 01:29 PM
La Val d'Aran demana formar part de la candidatura

El Síndic d'Aran, Francesc Boya, ha demanat formar part de la candidatura dels Jocs Olímpics d'hivern. Boya ha manifestat que "la candidatura ha de poder comptar amb la Val d'Aran, perquè és una destinació de primer ordre al Pirineu i ofereix les condicions òptimes per acollir competicions i proves olímpiques d'hivern". Segons el Síndic, "un projecte d'aquestes característiques no s'entén sense la Val d'Aran ni el conjunt del Pirineu català".

Frances Boya ha recordat que el Conselh Generau han treballat conjuntament durant dos anys amb l'Ajuntament de Lleida per possibilitar que el Pirineu de Lleida i, en concret, la Val d'Aran, siguin destinataris d'uns Jocs Olímpics d'hivern.

http://www.bondia.cat/component/content/article/8411--barcelona-presenta-amb-els-pirineus-la-seva-candidatura-als-jocs-olimpics-dhivern-2022?start=1

Aitor-CTBA
January 13th, 2010, 01:33 PM
Doncs crec que hi ha possibilitats smepre que el Comitè Olímpic espanyols no ens boicotgi... que són capaços. La veritat mai he entès com el PSOE en general, tenint BCN com la primera gran ciutat que governen, mai li hagin donat més suport del que li donen...

No sé a qué viene ese comentario, luego nos quejamos...

El COE es un ente privado independiente del Gobierno, y toma decisiones por cuestiones internas que desde fuera muchas veces no se entienden. En 2001-2 algo Granada y Jaca compitieron para la candidatura española a los Juegos de 2010, con la Junta de Andalucía dándolo todo por la candidatura de Granada... y el COE eligió a Jaca para que se estrellase por tercera vez. Y eso que Granada aventajaba en 9 de 10 criterios a Jaca en el informe del COE.

Jo trobo bé la candidatura. Com s'ha dit, s'han fet altres celebracions en ciutats amb les serres pròpiament a dues hores de la ciutat... ara, també em fa por una cosa: la neu... els Pirineus no són els Alps... els Pirineus catalans són d'alçada modesta... d'aquí 12 anys ja veurem com estarà el canvi climàtic... i imagineu que aquell any faci calor i no hi hagi neu al Pirineu... quedaríem tan malament xD

Ya pasó eso en los Campeonatos del Mundo de Esquí del 95 en Sierra Nevada, que tuvieron que celebrarse en el 96 :lol:. Con frase mítica del italiano Tomba criticando que hubiesen organizado un Campeonato del Mundo en África.

Sky
January 13th, 2010, 01:38 PM
L'alcalde de Jaca qualifica d'"inoportuna" la presentació de la candidatura de Barcelona

La notícia de la presentació de la candidatura de Barcelona a organitzar els Jocs Olímpics d'Hivern de 2022 no ha agradat gens a l'alcalde de Jaca, l'altra candidata en un projecte conjunt amb la ciutat de Saragossa. Enrique Villarroya ha qualificat d'"inoportuna" la presentació de la candidatura de Barcelona, al mateix temps que ha recordat que anteriorment Jaca "va ser capaç de donar un pas enrere" per facilitar que Barcelona, en els seus primers passos abans de la nominació per a 1992, "no tingués competència i distracció dintre d'Espanya". En canvi, l'alcalde de Saragossa creu que la competència és sempre positiva.

Per Villarroya, Barcelona "hauria de valorar l'experiència d'Aragó, de Saragossa i de Jaca en altres moments", en anteriors candidatures, i ha insistit que "no és bona aquesta competència". "Si els Jocs Olímpics de Barcelona ens van fer sentir orgullosos a tots els espanyols, crec que en aquest moment la candidatura que més ha treballat ha estat la de Jaca", ha expressat.

En canvi, l'alcalde de Saragossa, Juan Alberto Belloch, ha assenyalat que competir amb Barcelona és una "baralla digna", perquè la competència sempre és bona, però creu que Aragó té més possibilitats per ser la candidatura d'Espanya. En declaracions als mitjans de comunicació durant una visita a les obres del tramvia, Belloch ha afirmat que l'anunci de Barcelona d'optar als Jocs de 2022 reforçarà el suport de la ciutadania aragonesa a la seva candidatura i l'entusiasme per treballar en el projecte.

Alejandro Blanco, president del Comitè Olímpic Espanyol (COE), ha celebrat la intenció de Barcelona i no s'ha mostrat preocupat per la coincidència amb els plans de Saragossa, perquè "l'important", ha dit, "no és que siguin un o dos els projectes, sinó que siguin guanyadors". Blanco està convençut que tant Saragossa com Barcelona "faran un bon projecte perquè són dues candidatures fiables".

http://www.3cat24.cat/noticia/473825/poliesportiu/Lalcalde-de-Jaca-qualifica-dinoportuna-la-presentacio-de-la-candidatura-de-Barcelona

Sky
January 13th, 2010, 01:39 PM
El president Montilla qualifica de 'magnífica iniciativa' la candidatura de Barcelona als Jocs Olímpics d'hivern de 2022

El president de la Generalitat, José Montilla ha qualificat aquest dimecres a Montbrió del Camp (Baix Camp) de 'magnífica iniciativa' la candidatura de Barcelona amb els Pirineus als Jocs Olímpics d'hivern de 2022. El president ha dit que es necessitarà de la complicitat de tot el país per aconseguir un 'objectiu tan ambiciós'. Preguntat per com s'implicarà el Govern en aquest nou objectiu, Montilla ha afirmat que 'encara és d'hora' per determinar les actuacions que es duran a terme per promocionar la candidatura. Quan a la resta de candidatures, Montilla ha afirmat que 'és bo' que hi hagi competència.

http://www.acn.cat/webACN/detallNoticiaPortada.do?id=82558

Sky
January 13th, 2010, 01:40 PM
Els JJOO d'hivern a Barcelona obririen la porta a millores als accessos per carretera als Pirineus, segons Nadal

La candidatura als Jocs Olímpics d'hivern de la ciutat de Barcelona, que aquest dimecres al matí l'alcalde de la capital catalana, Jordi Hereu, ha confirmat, serviria segons el conseller de Política Territorial i Obres Púbiques, Joaquim Nadal, per millorar els accessos per carretera als Pirineus. Nadal ha afirmat que la possible celebració dels JJOO d'hivern a Barcelona 'obre una perspectiva nova per la prolongació del desdoblament de la C16 entre Berga i Bagà, per la continuïtat de les obres de la C14 o per la millora dels accessos a la Vall d'Aran'.

http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia.do?idNoticia=523852

Sky
January 13th, 2010, 01:42 PM
Jordi Portabella demana 'consensuar amb el país' la candidatura pels Jocs Olímpics d'Hivern del 2022

• Jordi Portabella ha criticat el govern municipal per l'anunci 'improvisat i unilateral' de presentar una candidatura barcelonina pels Jocs Olímpics d'Hivern.

Jordi Portabella, que ha explicat que se n’ha assabentat aquest matí pels mitjans de comunicació, ha assegurat que “ni la Generalitat de Catalunya ni els ajuntaments del Pirineu no en sabien res, i una proposta que “busca definir un horitzó a mig-llarg termini ha de ser consensuada amb totes les implicades”.

“És obvi que per sentit comú no es podran realitzar la majoria d’activitats a Barcelona”, ha dit Portabella. Segons el líder d’ERC, la majoria d’activitats dels Jocs Olímpics d’Hivern del 2022 s’haurien de fer al Pirineu català i “el més normal és que Barcelona serveixi per ajudar a la candidatura, per arrossegar adhesions, per sumar, però s’ha de fer de manera conjunta”.

Així doncs, el republicà ha deixat clar que “si aquest anunci a corre-cuita de Jordi Hereu va de debò, caldrà concertar-la amb el Pirineu, amb Lleida , amb Andorra” i ara per ara “no ha començat bé, perquè ningú en sabia res”. En aquest sentit, Portabella ha recordat que Barcelona “és una ciutat marítima”, però ha posat d’exemple els Jocs Olímpics d’Hivern a Torí, ciutat que va servir de ganxo i que només va acollir la inauguració i la clausura dels Jocs.

Jordi Portabella ha criticat la falta d’imaginació del govern municipal del PSC i Iniciativa. Segons el dirigent d’Esquerra, “darrera d’aquesta proposta hi ha la voluntat de repetir el model dels anys 80 i 90, un model que ja està esgotat”. En un moment com l’actual, cal apostar per un model del segle XXI “basat en les noves tecnologies, la innovació i les TIC”

http://www.cronica.cat/noticia/Jordi-Portabella-demana-consensuar-amb-el-pais-la-candidatura-pels-Jocs-Olimpics-dHivern-del-2022

Sky
January 13th, 2010, 02:02 PM
El alcalde de Lleida negocia con Hereu tener un papel en la candidatura de Barcelona

El alcalde de Lleida, el socialista Àngel Ros, espera que la ciudad tenga un espacio en la candidatura de los Juegos Olímpicos y Paralímpicos de Invierno de 2022 que presenta la ciudad de Barcelona con el nombre Barcelona-Pirineus.

"Negociaremos y lo estamos haciendo de manera que también la ciudad de Lleida participe. No estuvo presente en los del 92 y tendría que estar en los que vinculen el Pirineo", dijo hoy Ros.

Explicó también que ayer habló durante media hora con el alcalde de Barcelona, Jordi Hereu sobre la candidatura y agregó que celebraba la propuesta. "Desde Lleida hemos defendido que los Pirineos han de tener unos Juegos Olímpicos de Invierno, ya que es el sistema de montaña más importante que hay en el mundo que nunca ha tenido unos Juegos Olímpicos de invierno a pesar de haberlo intentado", añadió.

Ros dijo también que la asociación de las marcas Barcelona y Pirineos suman una candidatura importante. "Estoy especialmente satisfecho de que Hereu haya querido compartir los planes con nosotros, como ha hecho, de que se presente una candidatura que es buena para el Pirineo y es buena para Lleida" aseguró Ros, para quien ahora comienza el trabajo a partir de la iniciativa del alcalde de Barcelona. "El Pirineo y Lleida tienen que encontrar el espacio en la candidatura de Barcelona", añadió.

Respecto a la candidatura de Zaragoza aseguró: "Aquí no hay nadie contra nadie, es perfectamente legítimo que Barcelona presente una candidatura olímpica a los Juegos de Invierno contando con el territorio, como ha sido legítimo que Jaca en varias ocasiones lo haya presentado y que Zaragoza presente una candidatura".

"Estamos en un ámbito de cordial competencia entre ciudades y territorio y Barcelona tiene toda la legitimidad, igual que otras ciudades de presentar otra", puntualizó.

http://www.europapress.es/deportes/olimpiadas-00169/noticia-jjoo-invierno-alcalde-lleida-negocia-hereu-tener-papel-candidatura-barcelona-20100113133355.html

Sky
January 13th, 2010, 02:07 PM
CiU ve bien la candidatura olímpica, pero teme que sea una "cortina de humo"

Después de anunciar hoy Hereu su intención de revivir "el sueño olímpico" de Barcelona, Pujol ha advertido al alcalde de que su idea no debería convertirse en una "huida hacia adelante" para no abordar los problemas del día a día de la ciudad, como el paro, que afecta a "100.000 habitantes" de la capital catalana.

La candidatura olímpica, ha subrayado Pujol, no tiene que ser "utilizada como una cortina de humo para esconder los problemas reales" de la ciudad.

Por su parte, la portavoz parlamentaria del PP catalán, Dolors Montserrat, en una línea argumental parecida a la de Pujol, ha dicho que "todo lo que pueda ser positivo para Barcelona y Cataluña" su partido "lo puede ver de manera positiva", aunque ha matizado que habrá que considerar si el momento propuesto para organizar estas Olimpiadas de invierno "es el más idóneo" o si esconde intereses partidistas.

El presidente de Ciudadanos-Partido de la Ciudadanía (C's), Albert Rivera, sin deslegitimar de entrada la propuesta de Hereu, ha exigido que se actúe con "lealtad y coordinación" entre Barcelona y Madrid, ya que se antoja "difícil" que la capital española pueda albergar los Juegos Olímpicos de 2020 y la capital catalana aspire a su vez a organizar las Olimpiadas invernales de 2022. EFE

http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=232292

Sky
January 13th, 2010, 02:36 PM
El TN Comarques, acabat de sortir del forn xD

R_-1glz_VnE

Gabe
January 13th, 2010, 02:52 PM
Els comentaris a la noticia dels diaris son brutals...

+1000000 Catalanofobia incoming in 5, 4, 3, 2, 1, ...

només has d'entrar a les webs d'alguns diaris com El Mundo etc i veure les opinions de la gent....res de nou, la catalanofobia fa temps que existeix, no cal una presentació a unes olimpiades d'hivern...només cal que ens tirem un pet que se'ns criticarà a tot arreu....i t'ho diu una persona que per feina viatja molt per tota Espanya i ha vist de tot...des de gent amable a gent que m'ha dit "catalán de ****** lárgate de aqui" quan he parlat en català pel mòbil a algun bar

Sky
January 13th, 2010, 03:01 PM
Un article interessant sobre els Jocs d'hivern en general:

Más de 120 millones en instalaciones olímpicas tiradas a la basura

Uno de los grandes inconvenientes de albergar unos Juegos Olímpicos de Invierno, es que gran parte de las instalaciones tendrán muy pocas posibilidades de volver a ser utilizadas tras este máximo evento deportivo internacional. Esto es lo que ha pasado a las infraestructuras de Turín 2006, donde la gran mayoría se muestran en un total abandono.

Saltos de esquí, pistas de bobsleigh, de esqui nórdico, iluminación nocturna o estadios de Biathlon, son infraestructuras que tienen muy pocas posibilidades de ser usadas en la mayoría de estaciones de esquí, al ser deportes con un seguimiento muy local, como es el caso de los saltadores, muy centrados en Finlandia, Polonia, Austria y Alemania; o el tiro, más seguido en países escandinavos y Alemania. Pero para optar a unos Juegos Olímpicos, debes tener esas instalaciones para poder disputar las disciplinas correspondientes.

En Italia andan estos días revueltos por la polémica que ha suscitado la publicación en el diario La Repubblica, de las imágenes actuales de las instalaciones olímpicas que albergaron diferentes disciplinas para Turín 2006. Es el caso del trampolín de saltos, una instalación que se barajó hacerla de manera que se pudiera desmontar más tarde, pero que finalmente se construyó de cemento. Hoy se puede ver una enorme 'catedral' abandonada en mitad de la nieve que tuvo un coste de 34,3 millones de euros y que hace cuatro año que no acoge ninguna competición.

Entre los proyectos estaba el crear una escuela para lograr saltadores en los Alpes occidentales, y alquilar la instalación a equipos internacionales, pero 47 meses después, sigue abandonada. Incluso el hotel que se construyó al pie de la infraestructura con 120 camas está cerrado, ya que no se permite el paso por riesgo de avalanchas. La nieve se acumula en la rampa del trampolín, y cuando tiene mucho peso cae, con el riesgo de que alguien pudiera quedar atrapado bajo toneladas de nieve.

No es un caso aislado. De hecho, el 100% de las instalaciones que se construyeron para Turín 2006 quedaron abandonadas. Tanto la pista de fondo de Pragelatto, el estadio de Biathlon de Sansicario, o la de Bobsleigh, que costó la friolera de 61,4 millones de euros. Incluso alguna pista de esquí muestra signos de abandono en la Via Lattea. Aquí no se ha programado ninguna competición en cuatro años, ni tiene pinta de que se vaya a hacer, con los graves daños económicos que eso significa a la economía local.

20 millones de euros costó la pista de esquí de fondo de Pragelatto, un anillo de 10 kilómetros al que se le equipó con 12 cañones de nieve artificial y un embalse para alimentarlos. Esta pista ha sido degradada ahora a un mero sendero peatonal. Lo mismo ocurre con el Estadio Olímpico de Biathlon, que tuvo un coste de 25 millones de euros, y es el único autorizado en la región. Actualmente se muestra sumergido y oculto en la nieve, hasta el punto de que los pocos practicantes de este deporte, se tienen que ir a otras instalaciones de provincias de alrededor.

E idéntico caso nos encontramos con la espectacular pista de esquí alpino "Giovanni Agnelli", en Sestriere, a la que se le instaló un potente sistema de iluminaciópn nocturna que costó 7 millones de euros, y que ahora está totalmente abandonada, y ni siquiera se ha aprovechado para implantar el esquí nocturno.

http://www.nevasport.com/noticias/d/18526/mas-de-120-millones-en-instalaciones-olimpicas-tiradas-a-la-basura

Etnacila
January 13th, 2010, 03:06 PM
Esto más que Barcelona 22 es Catalunya 22 o Pirineus Catalans 22

Vilarrubla
January 13th, 2010, 03:12 PM
Barcelona-Pirineus

Mira, la nova estació de la Sagrera ja té nom. xD

I l'aeroport XD

Aeroport de Barcelona - El Prat - Pirineus
Estació de Barcelona-Pirineus
Aeroport de Lleida-Alguaire-Pirineus
Estació de Lleida-Pirineus

només ens queda:
Aeroport de Girona - Costa Brava - Pirineus
i
Aeroport Pirineus-Andorra

ik252
January 13th, 2010, 03:18 PM
Esto más que Barcelona 22 es Catalunya 22 o Pirineus Catalans 22

Si, però la carta olímpica especifica que només s'han de presentar ciutats i que la ciutat que dóna nom a les olimpiades és on s'ha de celebrar els actes d'opertura i cloenda, per aixó el nom haurà de ser Barcelona. Ara bé, aplicant estrictament la carta olímpica Barcelona no tindria gaires oportunitats


Sede de los Juegos Olímpicos

1 Todos los deportes deben desarrollarse en la ciudad anfitriona de los Juegos Olímpicos, salvo en el caso de que esta última obtuviera del CIO la autorización para organizar algunas pruebas en otras ciudades o sitios de competición situados en el mismo país. Toda solicitud en este sentido debe presentarse por escrito ante el CIO antes de la visita de la comisión de investigación de las ciudades candidatas. Las ceremonias de apertura y clausura tendrán lugar en la ciudad anfitriona.

2 Para los Juegos Olímpicos de Invierno, cuando por razones geográficas o topográficas fuera imposible organizar determinadas pruebas o disciplinas de un deporte en el país de una ciudad anfitriona, el COI podrá, a título excepcional, autoriza su desarrollo en un país limítrofe.

Carta Olímpica

El 2 vol dir que les estacions d'Andorra podrien participar en el projecte de BCN'22, per exemple

Pel que fa les instal·lacions, no cal anar molt lluny per trobar equipaments amb poc ús com el velodrom d'Horta (que és una de les instal·lacions olímpiques amb perduès 15 anys despres de la finalització dels Jocs (article del periodico de juliol de 2007 crec recordar)

alserrod
January 13th, 2010, 03:36 PM
Hereu somia amb els Jocs d'Hivern del 2022

• L'alcalde vol presentar la candidatura de Barcelona malgrat que també hi aspira Jaca




Jaca no tiene previsto presentarse como ciudad candidata a juegos olímpicos

Vilarrubla
January 13th, 2010, 03:38 PM
La ciudad "oficial" es Zaragoza, pero porque la candidatura de Jaca está un poco "desgastada".

KoKy
January 13th, 2010, 03:47 PM
Solo hay que decir que suerte a ambas candidaturas

Vilarrubla
January 13th, 2010, 03:52 PM
Solo hay que decir que suerte a ambas candidaturas

:applause:

Vilarrubla
January 13th, 2010, 03:56 PM
Notícia des d'una perspectiva andorrana:
Barcelona anuncia una candidatura als Jocs d'hivern del 2022 amb el Pirineu
De moment no s'han mantingut contactes amb les autoritats andorranes per a una hipotètica col·laboració

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha anunciat que la ciutat presentarà candidatura als Jocs Olímpics d'hivern del 2022. El projecte es dirà Barcelona-Pirineus i per descomptat involucra el Pirineu català. No s'ha anunciat de moment que Andorra hi pugui jugar algun paper, i de fer Barcelona np s'hi ha posat en contacte.

La candidatura barcelonina tindrà competència interna en la ciutat aragonesa de Jaca, que ja s'ha presentat en diverses ocasions. La seu dels Jocs del 2022 es decidirà l'any 2015 i fins el 2013 l'ajuntament de Barcelona buscarà suports. Al juny d'aquell any el comitè olímpic espanyol haurà de decidir si Jaca o Barcelona representaran el país i al 2014 el Comitè Olímpic Internacional realitzarà el tall de les ciutats candidates. Romania, Canadà i Nova Zelanda també estudien presentar una candidatura.

Barcelona, que l'any 1992 va acollir uns Jocs Olímpics d'estiu, vol "reviure el somni olímpic", segons paraules de l'actual alcalde, i per això necessitarà d'infraestructures al Pirineu. Hereu ha recordat que el canvi de filosofia del COI, que ha concedit les darreres edicions dels Jocs d'hivern a grans ciutats com Torino i Vancouver, amb diferents seus lluny seu, per garantir infraestructures que puguin acollir 8.000 persones, entre esportistes, mitjans de comunicació i organització. L'alcalde ha remarcat que es farà una candidatura sostenible, utilitzant el llegat de l'any 1992, amb l'estadi Lluís Companys i el Palau Sant Jordi com a equipaments importants. El patinatge, el cúrling i l'hoquei gel es farien en aquestes instal·lacions i altres de noves, mentre que la resta de modalitats "es disputaran en tot l'àmbit dels Pirineus", ha explicat Hereu. Els Jocs mouen durant 16 dies de febrer fins a 2.500 esportistes de 80 països que competeixen en 7 modalitats esportives i 15 disciplines.

Andorra i la Seu

Mentre que Barcelona no s'ha posat en contacte amb les autoritats d'Andorra respecte de la possibilitat d'integrar-se en la candidatura olímpica, la Seu d'Urgell, a través de l'alcalde Albert Batalla, ja s'ha postulat per ser part important de la proposta barcelonina. Batalla ha trucat immediatament a les autoritats barcelonines per formar part de manera rellevant de la candidatura i ser una subseu important.

Diari d'Andorra (http://www.diariandorra.ad/index.php?option=com_k2&view=item&id=1650)



Lo de l'Albert Batalla sona a despesperació jajaja "ha trucat immediatament per formar part de manera rellevant".

art
January 13th, 2010, 04:07 PM
jo crec que si es fés a Barcelona seria una gran oportunitat per millorar la conexió ferroviaria amb el Pirineu i millorar alguns trams de vial ( i fer gratis el tunel del Cadí :D)

Aurelio
January 13th, 2010, 04:19 PM
^^Voleu dir que en 12 anys seríem capaços de portar el tren a Andorra...?

:D

Vilarrubla
January 13th, 2010, 04:22 PM
serien poc més de 50 km.

Spike88bcn
January 13th, 2010, 04:32 PM
España no ens recolzara, ho tinc més clar...

persona753
January 13th, 2010, 04:38 PM
Antena3 sembla que si hens recolza, tot y que no de la millor manera. M'explico, ho fan de manera no molt amable amb les demés: Han dit que la candidatura de Jaca es "tozuda" y que le ayudara su primo el de los zumos (Zaragoza), aixó m'han dit al forum aragonés.

Vilarrubla
January 13th, 2010, 04:43 PM
Doncs ajudar atacant a una altra no m'agrada gaire.

Crec que en aquests casos s'haurien de limitar a dir els aspectes positius i negatius de les dues candidatures.

Vilarrubla
January 13th, 2010, 04:53 PM
http://www.facebook.com/search/?q=Barcelona-Pirineus+2022&init=quick#/group.php?gid=252548620955&ref=search&sid=1027452448.2462383280..1
http://www.facebook.com/group.php?gid=245436777915&ref=search&sid=1027452448.2462383280..1

Spike88bcn
January 13th, 2010, 04:53 PM
La competència serà bona, Jaca porta molts anys ja amb candidatures, ara potser amb la rivalitat també li pot afavorir a posar-se mes les piles.

Me he repassat els diaris en general i com diu el company la catalanofòbia es impressionant. Continuo pensant que el recolzament fora de Catalunya serà mínim.

Jaymee
January 13th, 2010, 05:45 PM
^^Crec que, ja no la falta de recolzament, sinó l'opossament general de la resta d'Espanya pot ser un aspecte molt negatiu a tindre en compte per a l'elecció de BCN-Pirineus 2022.

Spike88bcn
January 13th, 2010, 05:52 PM
Si tens raó es mes oposició que no simple no recolzament.

alserrod
January 13th, 2010, 06:03 PM
I l'aeroport XD

Aeroport de Barcelona - El Prat - Pirineus
Estació de Barcelona-Pirineus
Aeroport de Lleida-Alguaire-Pirineus
Estació de Lleida-Pirineus

només ens queda:
Aeroport de Girona - Costa Brava - Pirineus
i
Aeroport Pirineus-Andorra



ya existe, desde hace un par de años, un aeropuerto con el nombre de Pirineos.
Y si no me equivoco, es el que tiene más próximas las pistas de esquí pirenaicas.

alserrod
January 13th, 2010, 06:04 PM
La ciudad "oficial" es Zaragoza, pero porque la candidatura de Jaca está un poco "desgastada".



En absoluto es porque esté desgastada. No obstante, para no salirme del hilo, los argumentos de porqué es una ciudad y no la otra la candidata están en el hilo correspondiente de esa candidatura

Vilarrubla
January 13th, 2010, 06:14 PM
ya existe, desde hace un par de años, un aeropuerto con el nombre de Pirineos.
Y si no me equivoco, es el que tiene más próximas las pistas de esquí pirenaicas.

A cual te refieres, Aeropuerto de Huesca-Pirineos?
o Aéroport International Pau-Pyrénées?

Este próximo año tendremos un tercer aeropuerto-aeródrom, el que ya he citado como Pirineus-Andorra aunque no se pueden comparar a ninguno de estos dos. A la distancia de las pistas, no se a cuanto estan ni la de Huesca ni la de Pau.

En absoluto es porque esté desgastada. No obstante, para no salirme del hilo, los argumentos de porqué es una ciudad y no la otra la candidata están en el hilo correspondiente de esa candidatura

:okay: Era una forma de hablar, aunque me parece totalmente positivo que Zaragoza participe, ya sea como cabecera o subsede, en el proyecto olímpico pienaicoaragonés. Y no cabe duda que Jaca tiene unas instalaciones muy buenas y que en ella tienen lugar importantes acontecimientos.

Zgz!
January 13th, 2010, 07:25 PM
Antena3 sembla que si hens recolza, tot y que no de la millor manera. M'explico, ho fan de manera no molt amable amb les demés: Han dit que la candidatura de Jaca es "tozuda" y que le ayudara su primo el de los zumos (Zaragoza), aixó m'han dit al forum aragonés.

^^Me parece vergonzoso que eso se haya dicho en Antena3 , yo lo he visto.

Eso no es informar :ohno:

Aurelio
January 13th, 2010, 07:29 PM
^^¿Cuándo ha informado Antena3 de algo? Sensacionalismo barato y nada de información desde hace 20 años...

:D :D :D

Vilarrubla
January 13th, 2010, 07:37 PM
^^Me parece vergonzoso que eso se haya dicho en Antena3 , yo lo he visto.

Eso no es informar :ohno:

Exacto, como dice Aurelio, nunca informan en Antena3 XD

Como ya he dicho, creo que deberían limitarse a decir los aspectos positivos y negativos de ambas, y como mucho citar las opiniones personales de alguna persona como alcaldes, presidentes, etc. Eso sería informar.

persona753
January 13th, 2010, 07:40 PM
La cara que se le quedo al presentador quando dijeron: Rio de Janeiro.....:shifty:

Zgz!
January 13th, 2010, 07:51 PM
Ya he encontrado el video de Antena3... atentos a la introducción:
http://www.antena3noticias.com/PortalA3N/lomasvisto?mostrar=videos&idMultimedia=9613139&id_contpag=-1

Spike88bcn
January 13th, 2010, 08:07 PM
Es que Antena 3 ni la miro es sensacionalismo barato igual que tele 5.

Miguel_Prat
January 13th, 2010, 08:15 PM
Una pregunta. ¿Porque cuando quiere Sevilla presentarse a la candidatura de los juegos olimpicos, madrid se la "quita" y no hay polemica? Y cuando es Barcelona la que se presenta ya no solo a unos juegos olimpicos, siempre tiene que salir polemica. Parece que ha algunos siempre les moleste lo que aga la misma ciudad sea lo que sea.

carter19
January 13th, 2010, 08:21 PM
suposo que la candidatura de BCN suposa aparcar definitivament una candidatura osca-lleida, tant conjuntament com per separat) o una candidatura unica andorrana no?

Vilarrubla
January 13th, 2010, 08:23 PM
La única andorrana és 0 probable, a part de que no tenen diners!!

Seat_cutre
January 13th, 2010, 08:24 PM
Doncs jo no vull que es facin. M'he quedat amb cara de tonto quan ho han dit, tal qual s'ho han tret de la màniga.

Vilarrubla
January 13th, 2010, 08:29 PM
No se, pero al facebook han passat de 200 a 400 i de 500 a 800 dos grups en un moment!

Sky
January 13th, 2010, 08:30 PM
suposo que la candidatura de BCN suposa aparcar definitivament una candidatura osca-lleida, tant conjuntament com per separat) o una candidatura unica andorrana no?

Sí, de tota manera veig bastant més factible ser subseu d'aquesta candidatura.

Izo
January 13th, 2010, 08:42 PM
Tot i que no em convenç gens la candidatura de Barcelona (és que estem parlant d'uns jocs d'hivern i, fer-los, s'haurien de fer als Pirineus, bàsicament) és millor per a les ciutats catalanes que desitjaven que Catalunya tingués uns jocs d'hivern, ja que la candidatura de Jaca no semblava interessada en incoporar Lleida o la Seu. Així que, benvinguda, però ja veurem on va a parar.

Spekius
January 13th, 2010, 08:50 PM
Jo hi estic en contra, em sembla absurd que una ciutat totalment mediterrània, capital del turisme de platja y dels creuers organitzi un esdeveniment d'aquest tipus. Pot organitzar molts altres, como ja ha fet, però voler també això ja es exclusivament ànsia de protagonisme polític, probablement per tapar problemes més greus que tenim.

Amb això no dic que estigui a favor de la de Saragossa - Jaca, tampoc m'acaba de convèncer la llunyania de Saragossa ni el projecte. La candidatura ideal per a mi, seria una Osca-Pirineus, que inclogués Jaca como a sub-seu més important, i després diferents estacions d'esquí aragoneses i catalanes (principalment lleidatanes per cuestions geogràfiques).

Aitor-CTBA
January 13th, 2010, 08:55 PM
Una pregunta. ¿Porque cuando quiere Sevilla presentarse a la candidatura de los juegos olimpicos, madrid se la "quita" y no hay polemica? Y cuando es Barcelona la que se presenta ya no solo a unos juegos olimpicos, siempre tiene que salir polemica. Parece que ha algunos siempre les moleste lo que aga la misma ciudad sea lo que sea.

Quizás por el hecho de que ya haya tenido unos Juegos, y sea la única que los ha tenido...

De todas maneras tampoco veo una recepción tan hostial. Hace unas horas la encuesta de El País estaba casi al 50/50 sobre si te parecía bien que Barcelona se presentase. Y ya habéis comentado la noticia de Antena 3.

Algunos os habéis acostumbrado tanto a poner vendas que ya las sacáis hasta cuando no hay herida.

Sky
January 13th, 2010, 09:09 PM
La Diputació de Lleida considera 'imprescindible' la participació del Pirineu lleidatà als Jocs d'Hivern del 2022

La Diputació de Lleida considera 'imprescindible' la participació del Pirineu lleidatà en la candidatura de Barcelona pels Jocs d'Hivern del 2022. Des de la Diputació es considera l'anunci de la candidatura com un fet molt positiu pel país i amb possibilitats de ser escollida. El president de la Diputació de Lleida afirma que la candidatura Barcelona-Pirineus ha de comptar amb el Pirineu lleidatà perquè és el territori que té el parc de neu més gran de tot l'estat espanyol. Gilabert considera que només es poden aconseguir els Jocs Olímpics d'Hivern del 2022 unint esforços entre la capital catalana i tot el Pirineu català, que disposa de bons equipaments i hotels.

http://www.3cat24.cat/noticia/474706/segria/La-Diputacio-de-Lleida-considera-imprescindible-la-participacio-del-Pirineu-lleidata-als-Jocs-dHivern-del-2022

Aurelio
January 13th, 2010, 09:23 PM
^^Vegueries, vegueries...

:D :D :D

Sky
January 13th, 2010, 09:35 PM
Tots els partits catalans, a favor de la candidatura

• CiU, ERC, ICV, PP i C's veuen bé la proposta però insisteixen que no volen un altre "Fórum"

CiU, ERC, ICV, PP i C's han assegurat avui que veuen bé la proposta de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que Barcelona sigui candidata a acollir els Jocs Olímpics d'Hivern del 2022. Creuen que seria positiu per la ciutat, però s'han mostrat recelosos perquè la notícia ha arribat en aquest moment de crisis i perquè sembla no haver-se posat en comú amb d'altres administracions catalanes.

En concret, el líder de CiU a l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, ha anunciat avui el suport del grup municipal, però ha criticat que l'alcalde l'hagi presentat "d'amagat". "El nostre grup ajudarà perquè el 2022 es puguin fer aquests jocs i així ho he dit a l'alcalde, quan m'ha explicat que ho anava a anunciar", ha dit Trias, que ha explicat que es va assabentar casualment de la iniciativa ahir i que l'Ajuntament ahir mateix va negar a les regidores de CiU que fos cert.

Trias ha destacat que ni ell ni els alcaldes de la Seu i de Lleida, ciutats directament interessades en la candidatura olímpica, sabien res de l'anunci i ha criticat la "manera equivocada" com s'ha presentat "una iniciativa complicada que necessita molta comprensió i moltes complicitats" i que cal explicar bé.

La portaveu d'ERC al Parlament, Anna Simó, ha opinat que cal consensuar aquesta proposta amb les altres administracions catalanes, ja que ha assegurat "intuir" que l'alcalde barceloní no ha compartit la seva idea amb la Secretària General de l'Esport. A més, ha demanat evitar fugides cap endavant com la que va significar el Fòrum dels Cultures de Barcelona el 2004.

El segon tinent d'alcalde a l'Ajuntament de Barcelona, Ricard Gomà (ICV), ha afirmat avui que espera que la proposta de Barcelona sigui un element de vertebració del país, i ha animat a Barcelona a presentar-se al món no només com una gran ciutat, "sinó també com la capital d'una nació".

La sostenibilitat serà una de les prioritats d'ICV durant la candidatura, pel que Gomà ha advertit que totes les enginyeries que siguin necessàries per garantir l'existència de neu al Pirineu, haurien de treballar-se des de d'ara mateix.

El president del grup municipal Popular a Barcelona, Alberto Fernández Díaz, ha anunciat avui que donarà el seu suport a la candidatura de la ciutat comtal per als Jocs Olímpics del 2022, encara que la troba "precipitada" i critica la forma de presentar-la de l'alcalde, Jordi Hereu. Fernández Díaz ha opinat que la presentació de la candidatura suposa, en realitat, un trampolí perquè l'alcalde doni un impuls a la seva carrera cap a les eleccions municipals de 2011.

El president de C's, Albert Rivera, ha subratllat la necessitat que les dues principals ciutats espanyoles es coordinin a l'hora de postular-se com a seus olímpiques, ja que ha considerat gairebé impossible que Madrid aculli els jocs Olímpics de 2020 i Barcelona, els Jocs d'Hivern de 2022.

"Amb vista a l'esport internacional podríem estar vorejant el ridícul", ha afegit Rivera, que també ha destacat el context de crisis en què sorgeixen aquestes propostes, i ha reclamat que es facin des de la viabilitat perquè els esmentats esdeveniments no poden acabar sent deficitaris com el Fòrum, ha dit.

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01/tots_els_partits_catalans_a_favor_de_la_candidatura_84245.php

Sky
January 13th, 2010, 09:50 PM
El domini Barcelona-Pirineus 2022 ja està registrat

Qui no corre, vola. Un internauta ha registrat el domini "Barcelona-Pirineus 2022". Ho ha fet poques hores després que l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha fet pública la notícia que la capital catalana volia optar a ser seu dels Jocs Olímpics d'hivern pel 2022. El flamant propietari ha dit que no té ni idea de què fer-ne, però que no vol treure'n rendiment econòmic.

És una incògnita encara si aquest àvid internauta vendrà el domini o el regalarà. No ha estat l'únic que s'ha fet ressò a la xarxa sobre la precandidatura barcelonina. Al Facebook hi ha diverses plataformes sobre el tema, amb centenars de seguidors. Entre els comentaris que es poden llegir, alguns que proposen que Floquet de Neu sigui la mascota dels jocs.

http://www.3cat24.cat/noticia/474785/societat/El-domini-Barcelona-Pirineus-2022-ja-esta-registrat

Sorrender
January 13th, 2010, 10:02 PM
Jo ho trobo bé que Barcelona sigui candidata, cal una mica de il·lusió i ens durarà, com a molt, fins el 2015 quan diguin la candidatura guanyadora.

usek25
January 13th, 2010, 10:45 PM
Doncs jo no ho trobo bé. Per molt que a Turin s'hagi fet, el que no és normal és que per a la majoria de competicions els atletes s'hagin de desplaçar durant dues hores o més. Els pirineus no són Bcn. A més, s'arrisquen a fer el rídicul, perquè si durant l'hivern de 2022 no fa fred (cosa probable al pas que anem) i no neva, ja m'explicaràs xD D'altra banda, si es celebréssin, passaria coma Turin, que després dels Jocs el que construïssin no seria utilitzat.
En fi, que Bcn es gasti els diners en els problemes ambientals, de mobilitat i de manca d'infraestructures que pateix, i no en aquestes parides, que després diuen que no hi ha diners.

mtrpls
January 13th, 2010, 11:05 PM
Per a tot aquells àvids de grans aconteixements al 2022: que ningú s'amoini en cas de que Barcelona no ho aconsegueixi. Sempre ens quedarà la inauguració el mateix any de la Sagrada Familia (amb permís de l'AVE, és clar...)
:D

Sky
January 13th, 2010, 11:36 PM
Els Jocs es juguen al Facebook

• Una trentena de grups s'han creat en unes hores a la xarxa social per mostrar suport o repulsa a la candidatura de Barcelona 2022. Una pàgina proposa Floquet de Neu com a mascota de l'esdeveniment

Vint-i-set grups i nou pàgines de la xarxa social Facebook mostren l'opinió dels internautes a la candidatura de Barcelona als Jocs Olímpics d'hivern del 2022, que tot just avui ha anunciat l'alcalde Hereu. Tot i que en algun grup l'únic membre és el creador, en la resta, fins ara, s'hi han adherit més de 3.000 persones que tenen il·lusions diverses. I la xifra d'admiradors va augmentant de forma vertiginosa.

Majoritàriament, els grups en català, castellà i anglès donen suport a la candidatura i s'atreveixen a crear algun logotip per l'esdeveniment. El grup més gran, amb 900 membres, defensa Barcelona 2022 perquè la ciutat sigui la primera del món en organitzar unes Olimpíades d'estiu i d'hivern. Els membres discuteixen en el mur sobre quina població ha de ser la subseu dels jocs: la Seu d'd'Urgell o Puigcerdà. Un altre grup destaca que Barcelona es podria convertir d'aquesta manera i en aquesta data en ciutat olímpica d'una Catalunya independent.

La pàgina amb més seguidors, més de 760, ha proposat que la mascota dels jocs sigui Floquet de Neu.

El Facebook també recull grups en contra de la candidatura: "Barcelona s'oposa als jocs d'hivern de Barcelona", s'anomena una que per ara té només cinc admiradors. "Perquè Barcelona no celebri els Jocs Olímpics d'hivern l'any 2022" està creat per aglutinar aquelles persones que prefereixen que la seu sigui Saragossa-Jaca. Argumenten que a l'Aragó van presentar primer la candidatura i que ja "n'hi ha prou de protagonisme català en tot, fins i tot a la sopa". El creador adverteix, però, que no està en contra dels catalans, sinó en contra de trepitjar la resta".

La xarxa social també presenta altres grups curiosos que demanen, per exemple, que no es faci una candidatura conjunta entre Jaca i Barcelona.

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01/els_jocs_es_juguen_al_facebook_84273.php

^^

http://www.facebook.com/group.php?gid=245436777915&ref=search&sid=1115450147.2769468809..1

http://www.facebook.com/pages/Barcelona-2022/251839261849?ref=search&sid=1115450147.2769468809..1

http://www.facebook.com/group.php?gid=250926533258&ref=search&sid=1115450147.2769468809..1

http://www.facebook.com/group.php?gid=417182175211&ref=search&sid=1115450147.2769468809..1

Aquarius
January 14th, 2010, 12:04 AM
Jo hi estic en contra, em sembla absurd que una ciutat totalment mediterrània, capital del turisme de platja y dels creuers organitzi un esdeveniment d'aquest tipus. Pot organitzar molts altres, como ja ha fet, però voler també això ja es exclusivament ànsia de protagonisme polític, probablement per tapar problemes més greus que tenim.




IDEM

Lo que hacen los políticos para dejar de hablar de cosas importantes :bash:

Sky
January 14th, 2010, 12:12 AM
^^ He ficat una enquesta aquí: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=576339

Així de pas purgo el fil antic dels JJ.OO. d'Hivern.

lacasito
January 14th, 2010, 01:54 AM
Qualsevol altra població que tingui una mínima relació amb els Pirineus tindria més sentit que fer-ho a Barcelona.

Vilarrubla
January 14th, 2010, 09:57 AM
Barcelona no té relació amb el Pirineu? La mateixa que Lleida, Girona o Saragossa. A més us recordo qui són els pobladors de segona residència de la Cerdanya? Simplement perquè tingui mar no és una excussa.

Evidentment seria millor que ho liderés una ciutat pirinenca, però em sembla que no tenim cap ciutat als pirineus catalans d'una mida considerable, la més gran té 13.000 habitants.

adsertor
January 14th, 2010, 11:01 AM
Això és per:

1.- Desviar l´atenció dels problemes actuals.
2.- Estratègia política.
3.- Treure´s el mal gust de boca que va deixar el desastrós Forum.

sinera
January 14th, 2010, 11:38 AM
Qualsevol altra població que tingui una mínima relació amb els Pirineus tindria més sentit que fer-ho a Barcelona.

Què vols dir, que Barcelona no té relació amb els Pirineus, una serralada a només 90km de la Plaça Sant Jaume? Des de tots els punts de vista, geogràfics, històrics, polítics, econòmics, demogràfics, Barcelona és una ciutat lligada als Pirineus. On neix el Llobregat? Què és el Berguedà? És cert que Barcelona és una ciutat mediterrània, la mar defineix el caràcter immediat de la ciutat, però no és menys cert que un dels límits del hinterland barceloní són els Pirineus. Tant pirenaica és Barcelona com Lleida, o Zaragoza.

ik252
January 14th, 2010, 11:40 AM
En cas que ens donessin aquest Jocs, no seria Barcelona la ciutat que es tornaria a transformar (nomès serviria per arreglar les 4 coses que falten per arreglar urgentment), sino que seria tot el Pirineu qui es modernitzaria donant un salt qualitatiu important (a més a més sabent que aquest salt haurà de ser sostenible i ecologic (el COI ja no acepta JJOO que malmetin l'entorn natural indiscriminadament))

En resum: BCN posa el nom i el seu reconeixement pero els PIRINEUS serien els protagonistes de tot.

Opinio com Vilarrubla, BCN té la mateixa relació sino més amb els Pirineus que no pas Lleida (que sembla que estigui com ressignada per aquest anunci quan poc ser l'excusa politica per millorar la qualitat de vida del Pirineu)

hellownschwanzy
January 14th, 2010, 11:50 AM
Això és per:

1.- Desviar l´atenció dels problemes actuals.
2.- Estratègia política.
3.- Treure´s el mal gust de boca que va deixar el desastrós Forum.

4.- Per treure profit de las infraestructures ja existents o en construcció
5.- Per plantejar als ciutadans un repte col·lectiu il·lusionant que permeti superar-nos dia a dia
6.- Per treure profit del prestigi de la nostra ciutat, que ens hem guantyat a pols
7.- Perque ho podem fer tant bé com el que més. Cosa que ja es va demostrar l'any 92
8.- Perquè tothom vol venir a Barcelona
9.- Perque 'tot està guanyat i tot està per guanyar'
10.- Perquè a aquesta ciutat no li fa por el futur, i vol definir quin serà el futur i que no li manin des de fora
11.- Perquè aquesta ciutat ha crescut gràcies a la gent optimista i emprenedora, que som la majoria; malgrat els derrotistes, 'addictes al no' i envejosos.
12.- Perquè la Ciutat té la sort de tenir el país que té i el país te la sort de tenir una ciutat com Barcelona.
13.- Perquè, si finalment els jocs se'ls endú una altra ciutat, serem els primers en aplaudir-la i seguirem mirant endavant sense por al futur.
14.- Perquè si guanyem els jocs no esperem altra cosa que una abraçada dels un dia rivals rivals i - per sempre - amics.
15.- Perquè... etc.

Sky
January 14th, 2010, 11:52 AM
que sembla que estigui com ressignada per aquest anunci

Doncs no sé qui, perquè l'alcalde només conèixer la notícia va sortir a donar suport a la candidatura, a l'igual que la resta d'interessats a la província. A més fins al punt que jo sé ningú no va demanar seriosament que fos Lleida la ciutat seu dels jocs.

Això és independent de la viabilitat de la candidatura o del suposat electoralisme de l'Hereu, és clar.

cfranch
January 14th, 2010, 11:54 AM
Hola,

És veritat que la presentació de la candidatura ha sigut en un moment delicat per al alcalde i que Barcelona té moltes necessitats. Però crec que una cosa no treu l'altre. Aquesta candidatura, ben organitzada pot ser molt positiva per BCN i Catalunya.

En primer lloc, la despesa en infrastructures és molt més baixa que uns jocs d'estiu (si bé l'impacte econòmic també és menor) i a més, BCN ja en té moltes de construides. Adaptar el Palau Sant Jordi o l'Estadi Olímpic per algunes competicions indoor a uns costos raonables és possible.

En segon lloc, s'hauria de consensuar la candidatura amb els Pirineus per a optimitzar els recursos. Crec que una inversió molt positiva seria la modernització de la linia BCN-Puigcerdà, amb la possibilitat de fer-la arribar fins a la Seu, com s'ha dit. Aquest seria un eix vertebrador del territori i seria la excusa perfecta per dur-lo a terme. Els accessos per carretera també es podrien millorar, però crec que no caldria augmentar-ne la capacitat. S'ha de ser respectuós amb el Medi Ambient. I evidentment, aprofitar per modernitzar les instal.lacions d'esquí. No s'ha de buscar la massificació, s'ha de buscar la millora de la zona.

Encara queda temps per presentar la candidatura, però tampoc en sobra. S'hauran de coordinar ciutats i administracions diferents per a poder fer una candidatura amb cara i ulls.

Sky
January 14th, 2010, 12:00 PM
Unió de Joves proposa uns jocs Andorra-Catalunya

• Mas va proposar una selecció catalano-andorrana el 2003

Unió de joves vol "proposar que s’iniciïn contactes amb el Govern andorrà per tal de confeccionar una candidatura conjunta", tal i com va demanar Mas el 2003, quan va proposar una selecció catalano-andorrana. També demanen "que l’Ajuntament de Barcelona renunciï a la capitalitat degut a la incoherència amb el clima i la situació de la ciutat. Que es preocupi del 40% dels joves sense feina".

"Recordem l’aposta de l’Estat espanyol per la candidatura de Saragossa-Jaca en una nova reiteració de l’esforç per fer d’Aragó un contrapès a Catalunya. Recordem també que mai s’han celebrat uns Jocs Olímpics d’hivern als Pirineus. Proposem a la vicepresidència de la Generalitat iniciar contactes per oferir la capitalitat a Andorra, amb cocapitalitat catalana, per tal que sigui l’Estat andorrà qui capitalitzi la candidatura conjunta (Andorra-Catalunya-Pirineus) en nom de la llengua i cultura catalana", afegeixen.

"Tenim present que els Jocs Olímpics d’hivern són una oportunitat per situar Catalunya al Món i cal, més enllà d’utilitzar-los com a eina electoral per a l’Ajuntament de Barcelona, explotar la possibilitat que ens brinden de situar la qüestió catalana al panorama internacional. Per això reclamem seny, ambició i sentit comú al Govern de la Generalitat", conclouen.

http://esports.e-noticies.cat/unio-de-joves-proposa-uns-jocs-andorra-catalunya-36686.html

ik252
January 14th, 2010, 12:07 PM
Doncs no sé qui, perquè l'alcalde només conèixer la notícia va sortir a donar suport a la candidatura, a l'igual que la resta d'interessats a la província. A més fins al punt que jo sé ningú no va demanar seriosament que fos Lleida la ciutat seu dels jocs.

Això és independent de la viabilitat de la candidatura o del suposat electoralisme de l'Hereu, és clar.

Evidentement hi ha de tot, molts barcelonins tampoc el volen però alguns comentaris de foraires de Lleida m'indicaven això (tipus que relació té BCN amb els Pirineus...)

Jo ho he dit i ho torno a repetir: BCN és el nom però la oportunitat és dels PIRINEUS

Els de Unió s'han de llegir la Carta Olímpica (un territori no és pot presentar només ciutats... a més a més que Andorra no té el mateix resó que BCN), una mica més de seny i de realitat (que al final és el mateix)

Sky
January 14th, 2010, 12:09 PM
"De Vallter fins a Baqueira, tot obert"

ESTACIONS · La FCEH ressalta que no hi ha res decidit en les seus pirinenques però que "cau pel seu propi pes que la Molina serà l'eix"

COMUNICACIÓ · Missatge clar des de Barcelona: "Tot desdoblat"

"Es podria considerar, si és cert que entre Barcelona i els Pirineus hi pot haver noranta minuts de trànsit olímpic". El president del Comitè Olímpic Internacional (COI), Jacques Rogge -estiuejant de fa dècades a Cadaqués-, va deixar ben clar al març farà quatre anys quin és el requisit bàsic per plantejar-se la xocant idea d'uns Jocs d'Hivern a la capital catalana.

El COI ja havia iniciat el gir per potenciar la cita blanca: grans ciutats seu a costa d'allunyar algunes competicions. Torí acabava d'acollir els Jocs i Vancouver, que encendrà el peveter el 12 de febrer, era la següent. La realitat demostra que el requisit de Rogge és elàstic, perquè a la capital del Piemont hi havia instal·lacions i a la capital de la Colúmbia Britànica hi ha instal·lacions a prop de dues hores de distància.

Òbviament, el projecte de Barcelona 2022 està a les beceroles en tot, però sí que hi ha una idea força en l'apartat de les infraestructures, expressada ahir per fonts municipals: "Tot desdoblat". I és que, com a complement, el president de la Federació Catalana d'Esports d'Hivern (FCEH), Ramon Carreras, admetia ahir a l'AVUI que "des de l'estació de Vallter [Ripollès] fins a la de Baqueira Beret [Vall d'Aran], tot està obert i res està decidit".

Estaríem parlant sobretot de la C-16, l'Eix del Llobregat, que comunica Barcelona amb la Cerdanya. "Cau pel seu propi pes que l'eix als Pirineus pot ser la Molina, per filosofia i aspiració esportives", va indicar Carreras, al corrent "des de fa temps" del projecte d'Hereu, "una vella aspiració de la federació i de tot el Pirineu". Ja està a punt de caure el desdoblament entre Bagà i la boca sud del Túnel del Cadí, però caldria afrontar d'una vegada el mateix túnel, opció refusada per TABASA pel seu alt cost.

Però el "tot desdoblat" ara per ara pot afectar també la C-17, fins al Ripollès, o la N-230, que comunica Lleida amb la Vall d'Aran. I, en aquest sentit i si es decideix comptar amb l'aeroport d'Alguaire, també la C-14 cap a la Seu per Ponts. Fins i tot la N-260, l'històric eje pirenaico estatal, que neix a la Jonquera i que ja va desdoblat fins a Olot, podria completar reforma almenys fins a la Seu, tot i que això implicaria foradar Toses.

Aquest apartat, el de les infraestructures, és ara per ara la primera pedra de toc, perquè el de les instal·lacions, en molts casos naturals i en d'altres no necessàriament permanents, no és problema. El president de la FCEH explicava ahir a aquest diari que "en realitat, l'únic que falta és bobsleigh, luge i skeleton", és a dir, els esports del tub de gel. I trampolins en condicions per als salts d'esquí: "El de la Molina és insuficient".

Segons Carreras, pel que fa a la resta no hi hauria cap problema, ni per a les proves de descens, que demanen pistes de gran pendent, llargues i amples. "Tant a la Molina, amb la Tosa, com a Masella hi havia fins fa poc descensos homologats, i si ara no n'estan és perquè no en demanàvem l'homologació. Però és que també hi ha descensos possibles a Boí-Taüll i a Baqueria Beret". Cal recordar que l'estació de la Cerdanya ha acollit eslàloms i gegants de la Copa del Món femenina i també per a discapacitats.

Pel que fa a l'esquí nòrdic, ja ahir l'alcalde de la Seu, Albert Batalla, recordava que la capital de l'Alt Urgell és seu de l'associació Catalana d'Estacions d'aquesta modalitat. "Allà hi ha ple d'estacions, molts quilòmetres de circuits. Que l'alcalde de la Seu, que té una alta vocació esportiva, estigui inquiet és perfecte", va assegurar Carreras.

La joia de la corona és l'snowboard, perquè la Molina ha acollit dos cops proves de la Copa del Món i el gener del 2011 serà seu del Mundial d'aquesta especialitat, mentre que Barcelona mateix va acollir fa poc al Lluís Companys un snow show, que incloïa justament una prova de la Copa del Món.

http://paper.avui.cat/article/ciutats/182359/vallter/fins/baqueira/tot/obert.html

Sky
January 14th, 2010, 12:25 PM
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/ff50b032.jpg

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=677995&idseccio_PK=1022

Vilarrubla
January 14th, 2010, 12:42 PM
Sobre el mapa olímpic, recordo que la Seu d'Urgell és actualment la única ciutat olímpicia (d'estiu) dels Pirineus catalans i espanyols i dels francesos no ho poc dir perquè ho desconec.

I que cada any hi ha tornejos internacionals a la ciutat.

Evidentement hi ha de tot, molts barcelonins tampoc el volen però alguns comentaris de foraires de Lleida m'indicaven això (tipus que relació té BCN amb els Pirineus...)

Jo ho he dit i ho torno a repetir: BCN és el nom però la oportunitat és dels PIRINEUS

Els de Unió s'han de llegir la Carta Olímpica (un territori no és pot presentar només ciutats... a més a més que Andorra no té el mateix resó que BCN), una mica més de seny i de realitat (que al final és el mateix)

Doncs, tota la raó. A Barcelona li aporta més popularitat, i als Pirineus infraestructures. Espero que si es fan aquest cop serveixi per millorar la mobilitat i alguna cosa en instal·lacions.

Pel que fa a l'esquí alpí, em sembla que les seus han d'estar clarament a la Cerdanya i/o a Aran, pero pel que fa a l'esquí de fons, clarament a la Seu d'Urgell pel que fa al dormir dels esportistes etc. i una pista ja sigui urgellenca o cerdana... la raó és que a la Seu d'Urgell és on va nèixer el primer club exclusivament d'esquí de fons d'Espanya: el Club d'Esquí de Fons de l'Urgellet i la Cerdanya. I perquè el "centre operatiu" de l'equip de fons d'Espanya és aquí.

Vilarrubla
January 14th, 2010, 01:04 PM
Ara Barcelona, i Andorra enmig
L'alcalde Jordi Hereu anuncia la intenció de la capital catalana per ser seu dels Jocs del 2022, i de seguida les pistes d'Andorra són un reclam Però al Principat ningú en sap res i, de nou, la història de sempre.

Ja va passar amb la localitat aragonesa de Jaca, que va dir que en la seva candidatura per als Jocs d'Hivern --la cinquena del seu palmarès després de les frustrades del 1998, 2002, 2010 i 2014-- comptaria amb Andorra. I ni fu ni fa. Les muntanyes andorranes semblen un reclam, però a l'hora de la veritat, res. Així les coses, l'anunci d'ahir de l'alcalde de Barcelona de presentar la candidatura de la capital catalana als Jocs d'Hivern del 2022 va encendre un foc que aviat es va anar apagant sense gaire problemes. Alguns mitjans electrònics anunciaven al matí la intenció de tenir Andorra com a escenari d'algunes proves, però el ben cert és que, tal com ja és habitual, les autoritats andorranes en la matèria no sabien res de tot plegat.
El secretari d'Estat d'Esports del Govern, Manel Blasi, ho deia clarament: "No en sabem res, ningú ens ha trucat per res ni ens han demanat l'opinió". Res més a dir, doncs. La trucada d'aquest rotatiu es dirigeix ara al Comitè Olímpic Andorrà (COA), des del qual respon el seu president, Jaume Martí, en la mateixa línia: "Amb nosaltres no ha parlat ningú; no sé si el COI --Comitè Olímpic Internacional-- acceptarà una candidatura així". Clar com l'aigua. Llavors altra escala és a la Federació Andorrana d'Esquí (FAE), on el seu president, Albert Coma, es mostra entusiasmat però prudent: "Jo estaria encantat si els Jocs es fessin a Barcelona, perquè inclouria els Pirineus, i si es fessin als Pirineus, seria positiu per a Andorra, perquè som el país dels Pirineus". Mentrestant, el cap de Govern, des de Madrid, va manifestar que Andorra està "oberta a uns Jocs, però no es pot enganyar la població perquè fins que no es canviï la normativa, no es poden fer els Jocs en dos països diferents".

Rerefons polític
El rerefons és polític, i ja ho han llegit en paraules de Blasi: des d'Andor-
ra no se sap el què. Així que tot sona al desgavell habitual. Jaca diu en el seu moment que sí, que què guai comptar amb el Principat i les seves pistes, i els hotels i tot, com Lleida també va pensar en el seu moment en estar dins d'aquell projecte aragonesandorrà per al 2018 i per al 2022, però el resultat va ser el mateix que el que possiblement sigui ara amb Barcelona. És a dir, que des d'Espanya es veu la possibilitat, però no es pensa ni se'n reflexiona a fons els pros i els contres, i llavors surten les estacions catalanes i aragoneses per reivindicar-se, "tal com és lògic, diu el president de la FAE. Les estacions de la Molina, la Masella o Vaquèira-
Beret ja han aprofitat l'anunci sorpresa i olímpic d'Hereu per sortir en els mitjans de comunicació catalans i espanyols i dir ben alt que ells, feliços de la vida. Caramels per a tots, però compte amb els andorrans. De fet, es pot llegir entre línies en les declaracions d'alguns polítics catalans, com ara el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, que recorda que Catalunya ja ha acollit competicions d'esquí d'alt nivell: "Totes les pistes d'esquí, des de Vaquèira a Vallter, estan a disposició d'aquest projecte". Catacrac.

Els cònsols, oberts a tot
Llavors surten els cònsols de les par-
ròquies andorranes amb dominis esquiables veient la possibilitat d'entrar dins del pastís olímpic, i anuncien a través d'un teletip de l'ANA la seva il.lusió, però també alguna mena de ei, que ja sabem de què va el tema. Des de la Massana, Josep Maria Camp considera que Barcelona hauria de tenir en compte les infraestructures "del país dels Pirineus"; Miquel Alís, des d'Encamp, assegura que s'hauria de fer "el necessari per posar a disposició de Barcelona les nostres pistes i la resta d'infraestructures"; des de Canillo, Enric Casadevall també veu "interessant" l'opció de rebre els Jocs, però adverteix que l'ideal seria una candidatura pròpia, "però aquesta batalla ja l'hem feta i tornar-la a iniciar és complicat"; per últim, Consol Naudi, cònsol menor d'Ordino, creu que s'hauria de valorar també una candidatura amb Jaca. En resum, ¿i què hi han de dir? Que si vénen, encantats.

Millora de comunicacions
Uns Jocs són infraestructures, ja creades, per millorar, però també se n'han de fer de noves. La qüestió pirinenca és clara: carreteres. Nadal assegura que els Jocs servirien per millorar els accessos als Pirineus: "Obre una perspectiva nova per la prolongació del desdoblament de la C-16 entre Berga i Bagà, per la continuïtat de les obres de la C-14 o per la millora dels accessos a la Vall d'Aran".

De moment, llarga espera
Entre tanta frase de nivell, Jaume Martí, president del COA, posa calma: "De moment només han dit que tenen intenció de presentar la candidatura". I així és. Doncs calma, perquè el procés és llarg, com que el Comitè Espanyol decidirà al 2014 entre Jaca-Pirineus i Barcelona-Pirineus --si és que abans no surt cap candidatura més--, i llavors el COI elegirà la seu del 2022 al 2015. Així que tranquil.litat.

El Periòdic d'Andorra (http://www.elperiodicdandorra.com/default.asp?idpublicacio_PK=16&idioma=CAS&idnoticia_PK=678013&idseccio_PK=254)

Vilarrubla
January 14th, 2010, 01:10 PM
Suport del Pirineu català a l'intent d'uns Jocs d'Hivern de Barcelona
La Seu s'ofereix a exercir de subseu i col.laborar en l'apartat de l'esquí nòrdic.
Planella també manifesta l'interès de la ciutat en ser seu olímpica.

El Pirineu català va rebre ahir de manera entusiasta la proposta de Barcelona d'organitzar conjuntament els Jocs Olímpics d'Hivern del 2022. La Seu d'Urgell ja es va oferir ahir mateix per repetir l'experiència de 1992 i implicar-se en la candidatura com a subseu.

L'alcalde de la Seu i president de la Mancomunitat d'Estacions d'Esquí Nòrdic, Albert Batalla, ja va conversar ahir mateix al matí amb el seu homòleg barceloní, Jordi Hereu, i amb el portaveu de CiU a la capital catalana, Xavier Trias, per oferir-se a col.laborar en el projecte. En declaracions a RàdioSeu, Batalla es va mostrar prudent, ja que "el projecte encara està en una fase embrionària", però, en tot cas, va qualificar-lo "de gran transcendència" per al Pirineu català. Batalla proposa que es tingui en compte la Seu "com a ciutat de referència" per diferents motius, dels quals ha subratllat el fet d'haver estat ja subseu als Jocs de 1992. El batlle urgellenc també va esmentar el fet de ser la principal ciutat del Pirineu català, amb 13.200 habitants, i la tradició en l'esquí nòrdic, ja que del club local, el CEFUC, han sortit diversos fondistes olímpics i als Jocs de Vancouver n'hi haurà dos més: Vicenç Vilarrubla i Laura Orgué.

Justament pel que fa a l'esquí nòrdic, Batalla reconeix que la proximitat amb Barcelona podria jugar a favor de l'Alt Urgell i la Cerdanya a l'hora de determinar els escenaris de les proves. En tot cas, el president de la Mancomunitat recalca que, fos quina fos l'estació de fons escollida, "caldria fer una inversió important, perquè uns Jocs requereixen una planificació perfecta en capacitat i en infraestructures". Batalla creu que la nominació podria permetre també desencallar millores en comunicacions que estan pendents al Pirineu des de fa anys.

Des de l'àmbit de l'esquí alpí també es va valorar l'anunci amb un suport incondicional. Sobre tot plegat, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va indicar que l'estació cerdana de la Molina hi podria tenir un protagonisme destacat, per la proximitat amb Barcelona, pel fet de ser gestionada per la Generalitat i per la seva experiència en l'organització de competicions internacionals d'esquí i surf de neu.
De la seva part, el president de l'Associació Catalana d'Estacions d'Esquí i Activitats de Muntanya (ACEM), Joaquim Alsina, confia a poder presentar una candidatura potent perquè "una part important de les infraestructures necessàries ja estan fetes". Tot i que la Cerdanya i l'Alt Urgell parteixen amb avantatge pel que fa a proximitat amb Barcelona, Alsina creu que cal implicar també Vaquèira-Beret i Boí-Taüll, els dos grans complexos del Pirineu occidental català, ja que poden exercir com a actius importants a l'hora de presentar la candidatura. En aquesta línia, el director de Vaquèira, Aureli Bisbe, ja va expressar personalment la intenció de col.laborar-
hi, com també ho va fer el Síndic d'Aran, Francés Boya. S'ha de recordar que el Comitè Olímpic Internacional exigeix que les candidatures sempre les lideri una ciutat concreta. Als darrers Jocs d'Hivern l'escollida va ser Torí. El fet que el projecte es faci públic ara vindria motivat perquè la candidatura s'ha de formalitzar el 2013. Dos anys més tard se sabria si Barcelona és la ciutat escollida. La proposta catalana esdevé una alternativa a la de Saragossa i Jaca, que ha refusat compartir la candidatura amb Catalunya malgrat l'oferiment que els va fer la ciutat de Lleida, que, tot i això, ahir ja es va posicionar clarament a favor de Barcelona un cop fet l'anunci per part de Jordi Hereu.

ELS CERDANS S'HI SUMEN L'alcalde de Puigcerdà, Joan Planella, va manifestar l'interès de la ciutat en ser candidata a ser segona seu en la postulació de Barcelona als Jocs Olímpics d'Hivern del 2022. Planella va dir que la ciutat està preparada per acollir tant "les proves sobre gel com les d'esquí", per la proximitat de pistes, tant d'esquí alpí (Masella i La Molina) com d'esquí nòrdic (Lles de Cerdanya). A més, Planella va afegir-
hi que la Cerdanya "té molt bones comunicacions" amb Barcelona.

El Periòdic d'Andorra (http://www.elperiodicdandorra.com/default.asp?idpublicacio_PK=16&idioma=CAS&idnoticia_PK=677885&idseccio_PK=263&h=)

Sky
January 14th, 2010, 01:30 PM
Evidentement hi ha de tot, molts barcelonins tampoc el volen però alguns comentaris de foraires de Lleida m'indicaven això (tipus que relació té BCN amb els Pirineus...)

Sí, però el que tampoc no podem fer és si algú de Lleida surt criticant la candidatura (pel motiu que sigui) pressuposar que actua des del ressentiment.

I el mateix seria titllar d'anticatalà a algú de Toledo (per posar un exemple) pel simple fet que prefereixi que guanyi Saragossa abans que Barcelona.

El que s'ha de fer és replicar els arguments i aportar el nostre punt de vista contrari si no hi estem d'acord; no hem de carregar contra la persona que els emet pel seu origen o qualsevol altra condició.

I això no ho dic per tu sinó en general, perquè he vist que això dels jocs acabarà esdevenint una font de conflictes territorials.

Hem de tenir cura (tots) al tractar el tema.

Salutacions.

Vilarrubla
January 14th, 2010, 01:45 PM
Jo trobo normal que una persona no li pugui agradar una candidatura pel seu origen i que aquest sigui el seu únic argument... però evidentment a l'hora de dir-ho hi ha maneres i maneres, i si és correcta perfecte, tampoc estem aquí per a convencer a la gent.

Però el que a mi menys m'agrada d'aquests temes és quan surten hipòtesis conspiratories de si ho fan per putejar i coses d'aquestes.

ik252
January 14th, 2010, 01:48 PM
Sí, però el que tampoc no podem fer és si algú de Lleida surt criticant la candidatura (pel motiu que sigui) pressuposar que actua des del ressentiment.

I el mateix seria titllar d'anticatalà a algú de Toledo (per posar un exemple) pel simple fet que prefereixi que guanyi Saragossa abans que Barcelona.

El que s'ha de fer és replicar els arguments i aportar el nostre punt de vista contrari si no hi estem d'acord; no hem de carregar contra la persona que els emet pel seu origen o qualsevol altra condició.

I això no ho dic per tu sinó en general, perquè he vist que això dels jocs acabarà esdevenint una font de conflictes territorials.

Hem de tenir cura (tots) al tractar el tema.

Salutacions.

Okok, en cap cas anava contra aquestes persones... Sencillament també he donat els meus punts de vista de perquè és més adient BCN que no pas una altra ciutat i altres foraires ja han demostrat que si que hi ha relació BCN-Pirineus...

Respecte a fer andorra una subseu si que es podria fer.

La carta olímpica en el seu article 35 diu que totes les competicions s'han de fer dins la ciutat amb excepcions (i actualment molts esports ja no es celebren a la ciutat) seu sistematicament), en aquest mateix article es diu que pels JJOO d'hivern es pot usar de manera extraordinaria instalacions de paisos limitrofes per motius topografics... (tot i així crec que és important que primer primar les estacions del pirineu català i, desprès si calguès, usar l'andorrà)

pcongre
January 14th, 2010, 02:18 PM
Suposo que l'hoquei aniria al nou Palau de Gel del FCB.

Quin nou palau de gel? En aquest fòrum, en el fil de la remodelació del camp nou, algú em va confirmar que l'actual el tirarien. Aquest nou, tenen intenció de fer-lo a Montcada, o com? Qualsevol info serà benvinguda =)

Salut!

Vilarrubla
January 14th, 2010, 03:42 PM
Per a qui li interessi, article de la rahola: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=50107349#post50107349

A la espera de una reflexión más de fondo, algunas apreciaciones. Primero, de modelo. En plena crisis y con el déficit público por las nubes, ¿es hora de estimular ideas faraónicas que solamente reportan gastos astronómicos si no salen bien? Segundo, ¿Catalunya debe tender hacia un crecimiento de sus infraestructuras de alta montaña? Hablamos de grandes autovías hasta los Pirineos, aumento de las pistas de esquí... y todo ello cuando los socios ecologistas nos hablan de cambiar de modelo de alta montaña… No pueden ser más coherentes. Finalmente, además, compitiendo con Zaragoza-Jaca, que llevan años trabajando por el proyecto. Alucinante.

Clar, igual de coherent que ella. Que es vengui doncs la casa que té d'estiueig a Cadaqués per quedar-se els 365 dies de l'any a Badalona i que passi les vacances en un hotel, que és més ecològic. :nuts:

adsertor
January 14th, 2010, 03:53 PM
La Rahola és genial:

http://www.tv3.cat/videos/2324259

Sky
January 14th, 2010, 03:53 PM
wuDyjC_st7Y

adsertor
January 14th, 2010, 04:06 PM
Es que la Rahola se sale:

http://www.tv3.cat/videos/2342659

Sky
January 14th, 2010, 04:06 PM
CR demana al Govern que treballi per estar al projecte olímpic barceloní

• Joan Gabriel assegura que no es pot parlar dels Pirineus sense parlar d'Andorra

Coalició Reformista considera que Andorra no es pot quedar fora de la possibilitat d'uns Jocs d'hivern al Pirineu i creu que el Govern ha d'intentar que Barcelona tingui el compte el Principat en el seu projecte.

El líder de Coalició Reformista, Joan Gabriel ha dit que "és una temeritat" que el Govern no hagi fet servir les seves relacions de bon veïnatge, tenint en compte que són de la mateixa línia política tant amb l'Ajuntament de Barcelona com amb la Generalitat de Catalunya, per tal que Andorra no es quedi al marge "de la possibilitat de celebrar uns Jocs Olímpics d'Hivern amb marca Pirineu". Per tant, Gabriel ha instat al Govern per tal que faci el necessari per parlar amb Barcelona per aconseguir que s'inclogui Andorra dins de la candidatura Barcelona-Pirineus.

Joan Gabriel ha dit que des de CR reivindiquen que no es pot parlar de Pirineus sense parlar d'Andorra, ja que és l'únic estat que està dins d'aquest territori i a més, al centre. Per tant, lamenta que s'hagi dit explícitament que és una proposta sense comptar amb el Principat, i ha dit que "si ens deixen fora, estem fent un mal favor" a tota la inversió que s'ha fet i es vol fer per potenciar la marca Pirineus "que havíem de capitalitzar". També ha posat de manifest que "no es pot pretendre fer uns Jocs al Pirineu sense tenir en compte les estacions que tenen més domini esquiable d'aquest territori".

Per tant, Gabriel demana al Govern que "a part de visitar els grans països" parli també amb ajuntaments com el de Barcelona, perquè no pot ser que "entre la família socialista" no es puguin posar d'acord en aquesta qüestió.

http://www.diariandorra.ad/index.php?option=com_k2&view=item&id=1673

Vilarrubla
January 14th, 2010, 04:07 PM
La Rahola diu grans xorrades.

Sky
January 14th, 2010, 05:12 PM
El grup de Facebook Lleida 2020 (que suposo que era una broma) ha mutat a "Lleida 2022: única província olímpica". xD

http://www.facebook.com/search/?q=lleida+2022&init=quick#/group.php?v=info&ref=search&gid=149102671738

Em queda el dubte de si ara ho diuen seriosament. :lol:

Sky
January 14th, 2010, 05:36 PM
L’Ajuntament de Lleida dóna suport a Barcelona-Pirineus per presentar candidatura als JJOO d’hivern 2022

L’Ajuntament de Lleida dóna el seu ple suport a Barcelona perquè encapçali una candidatura per organitzar als Jocs Olímpics d’hivern 2022 que inclogui tot el Pirineu català. L’Ajuntament de Lleida confia que l’eventual candidatura esdevingui un projecte de país que involucri efectivament tot el domini esquiable català, des de la Cerdanya a la Val d’Aran, a més de les ciutats estretament vinculades al Pirineu com és la ciutat de Lleida.

L’Aeorport de Lleida-Alguaire, que aquest proper diumenge inaugura el President de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, és l’aeroport que el territori del Pirineu ja s’ha fet seu i esdevindrà, sens dubte, un actiu important que reforçarà la candidatura que pugui encapçalar Barcelona.

http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/noticies.asp?Detall=True&IdNoticia=10541&Dia=14&Mes=1&Any=2010&IdDepartament=-1&TextCerca=&Consulta=False&PaginaAnterior=/cat/ajuntament/noticies.asp&Pagina=1

Sky
January 14th, 2010, 06:12 PM
La Federació de veïns de Barcelona creu que la proposta és "desencertada"

• El director general de Turisme diu que a partir d'ara treballaran per construir el binomi Barcelona-neu

La Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) creu que la proposta de l'alcalde, Jordi Hereu, de presentar la candidatura de la ciutat com a seu olímpica per als Jocs d'Hivern del 2022 és "desencertada i inadequada".

En un comunicat, els veïns opinen que la candidatura no suposa "una resposta nova" als problemes i reptes que té la ciutat ni tampoc substitueix "el que ens fa falta en un moment difícil com aquest: polítiques de transformació reals orientades a resoldre els greus problemes socials i ambientals que té Barcelona", indiquen.

La política de grans esdeveniments, ja utilitzada en anteriors ocasions per impulsar el creixement de la ciutat i la construcció d'hotels i equipaments, com va succeir el 1992 amb la celebració de les Olimpíades d'Estiu o el 2004 amb el Fòrum de les Cultures, està lligada, segons els veïns, a un model turístic que "ha tocat sostre".

"No sembla que uns Jocs d'Hivern es puguin considerar cap model de ciutat sostenible ni que contribueixin localment a la necessària resposta davant del canvi climàtic", s'afirma en el comunicat.

El turisme diu sí

En canvi, el director general de Turisme de Barcelona, Pere Duran, ha assegurat avui que l'anunci de la candidatura de Barcelona 2022 és "la millor notícia" que podria haver tingut el sector. Duran, que creu que Catalunya està més que preparada per acollir un esdeveniment d'aquest tipus, ha explicat que la ciutat de Barcelona és "molt coneguda al món", encara que no se l'associa amb el turisme de neu, malgrat estar a poc més d'una hora de les estacions d'esquí.

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01/la_federacio_de_veins_de_barcelona_creu_que_la_proposta_es_desencertada_84380.php

Vilarrubla
January 14th, 2010, 06:45 PM
Hereu i els membres del pla estratègic metropolità van coincidir en la idea

La candidatura de la ciutat per als jocs del 2022 és, segons diverses fonts, una idea del mateix Jordi Hereu. L’alcalde, discretament, ha mantingut contactes amb totes les instàncies implicades, especialment després de la derrota de Madrid en l’elecció de la seu dels Jocs del 2016. Amb tot, la sessió de treball que dimarts va celebrar el pla estratègic metropolità, al *Museu Picasso, va accelerar la presentació pública de la candi*datura.

El grup de treball encarregat d’estudiar com potenciar la imatge esportiva de la ciutat, liderat pel president del Reial Club de Tennis de Barcelona, Albert Agustí, el professor del IESE José Luis Nueno i l’empresari i candidat a la presidència del FC Barcelona Sandro Rosell van plantejar aquesta possibilitat. La resposta d’Hereu va ser sincera: «Hi estem treballant». Dit això, l’ajuntament va convocar de seguida l’acte d’ahir per evitar *filtracions.

El Periódico (http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=678027&idseccio_PK=1022&h=)

Vilarrubla
January 14th, 2010, 06:46 PM
El Pirineu celebra que BCN presti la seva marca al projecte

Entre sorpresos, satisfets i amb un cert sentiment d’orgull pel reconeixement que suposa, el sector turístic del Pirineu català espera que la candidatura de Barcelona als Jocs Olímpics d’Hivern del 2022 es tradueixi en inversions i millores que fan molta falta en un territori massa vegades tractat com la rebotiga de Catalunya. Que la capital presti el seu nom –i amb aquest, la marca Barcelona– a un projecte tan ambiciós no deixa de ser motiu també d’agraïment, van reconèixer ahir hostalers, directius d’estacions d’esquí i responsables d’altres negocis de neu del Pirineu.

Les pistes catalanes es van mostrar especialment il·lusionades davant la possibilitat d’acollir proves olímpiques. Són conscients, a més, que l’enrenou mediàtic de la candidatura presentada per l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, representa un anunci gratuït per al Pirineu en plena temporada d’esquí.

El president de l’Associació Catalana d’Estacions de Muntanya (ACEM), Xavier Nolla, va garantir la qualitat de les instal·lacions. «Sempre hem tingut neu i, si no, tenim la capacitat per produir-la», va assegurar. Nolla va afirmar que a les estacions d’esquí hi ha prou remuntadors, encara que va reconèixer que «caldrà fer millores i construir per exemple un salt de trampolí, que no en tenim», va dir.

Malgrat tot, l’anunci va tenir *també efectes perniciosos: els ajuntaments de la Seu d’Urgell (Alt Urgell) i de Puigcerdà (Cerdanya) no van trigar ni una hora a presentar les seves credencials i posar-se a disposició del comitè organitzador per convertir-se, arribat el cas, en subseus olímpiques.
Albert Batalla (CiU), alcalde de la Seu, va ser el més matiner. A les vuit del matí va despenjar el telèfon per trucar a Hereu, a qui va expressar la seva voluntat de «col·laborar» en aquest projecte «de gran transcendència». Batalla va recordar «l’experiència olímpica» de la seva ciutat el 1992 –va acollir proves de piragüisme en aigües braves– i el seu vincle amb l’esquí nòrdic.

L’alcalde de Puigcerdà, Joan Planella (ERC), es va mostrar molest amb el seu homòleg de la Seu i va indicar que si hi ha d’haver una subseu principal aquesta ha de ser Puigcerdà per raons de proximitat a Barcelona –«som la muntanya de la Ciutat Comtal», va manifestar– i d’infraestructures, «Que jo sàpiga, l’Alt Urgell no té pistes d’esquí alpí», va afegir.

El Periódico (http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=678040&idseccio_PK=1022&h=)

Una oportunitat per entrar al mapa de l’esquí internacional

«Millor carta de presentació no es pot tenir», celebrava ahir el *president de la Federació d’Hostaleria de Lleida, Juan Antonio Serrano, per a qui el fet que Catalunya aspiri a organitzar uns Jocs Olímpics d’Hivern «situa el Pirineu al mapa del turisme internacional de muntanya», informa Rosa Matas. La iniciativa, va assegurar Serrano, serà un revulsiu important. «Accelerarà molts projectes. És un terratrèmol in*imaginable en positiu», va manifestar.

També l’Associació Catalana d’Estacions de Muntanya (ACEM) va celebrar l’oportunitat que tindrà «el Pirineu de projectar internacionalment la seva imatge com a destí turístic i d’oci de primer *ordre».

A l’espera d’anar avançant en els detalls, les pistes d’esquí van aportar el seu granet de sorra. Aureli Bisbe, director general de Vaquèira-Beret, va dir que l’estació «farà el que faci falta», mentre Cristòfol Pérez, portaveu de Gran Pallars, va insistir que abans de parlar d’inversions s’ha de valorar quines proves s’assignen a cada complex.

El Periódico (http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=678041&idseccio_PK=1022&h=)

Sr.Horn
January 14th, 2010, 10:53 PM
La Rahola diu grans xorrades.

Un gran argument el teu :)

usek25
January 14th, 2010, 11:16 PM
^^ intercalades amb coses coherents que ningú diu :lol:

Vilarrubla
January 14th, 2010, 11:31 PM
Un gran argument el teu :)

Doncs si... perquè bàsicament ha dit unes quantes coses que no són veritat, i perquè és força incoherent. Ara resulta que no es poden fer autovies al Pirineu, ni res al Pirineu, ni fer pistes d'esquí ni res, som molt ecologistes, però ella és la primera a tenir una casa de segona residència. Al Pirineu? No, clar. A Cadaquès, i segur que no es queixa per tenir autovies cap a les comarques gironines. Si tant ecologista és, que vengui la caseta de Cadaquès a un preu raonable perquè la gent del poble de tota la vida pugui comprar una casa a un preu raonable i no desorbitat per culpa dels turistes... i segon si tant ecologista és en comptes de tenir una casa de segona residència que vaig a un hotel, i si pot ser ecològic.

Més igual si recolza o no la candidatura, ja que a la gent que no la recolza no considero que digui xorrades per no recolzar-la, sinó pels arguments que utilitza, que en aquest cas totalment desencertats... els mateixos que utilitza pels arbres de nadal.

Vilarrubla
January 14th, 2010, 11:40 PM
^^ Varies mentides:

Jordi Hereu quiere que Barcelona organice los Juegos Olímpicos de invierno del 2022, y para ello contará con las subsedes de Masella y La Molina.

Hereu no ha dit això... la gent s'ha emocionat a dir la Masella i la Molina.

¿es hora de estimular ideas faraónicas que solamente reportan gastos astronómicos si no salen bien?

No ha vist el projecte, per lo tant lo de "ideas faraónicas" s'ho ha tret de la màniga, al igual que lo dels gastos, algú ha vist el pressupost?

¿Catalunya debe tender hacia un crecimiento de sus infraestructuras de alta montaña?
Doncs que vols que digui Rahola... m'agradaria algun dia poder pillar el tren en comptes del cotxe... si et semba una mala infraestructura tu mateixa... m'agradaria poder anar a un hospital amb cara i ulls i no haver de pagar cada mes una mútua per haver d'anar a Barcelona.

M'agradaria poder pillar el bus i no quedar col·lapsat a la C-16, perquè tu i els teus amics que teniu cases de segona residència col·lapseu les infraestructures dels pirinencs... i per això he de fer excursions per tota Catalunya fent rutes inimaginables.

y todo ello cuando los socios ecologistas nos hablan de cambiar de modelo de alta montaña…
Fòrum de les Cultures, cuyo máximo hito fue dejar deudas millonarias y una horrible plaza de Tiananmen en pleno litoral marítimo.
Ho diu una persona que té una segona residència a la costa...

adsertor
January 14th, 2010, 11:47 PM
:dunno::dunno:

Vilarrubla
January 14th, 2010, 11:54 PM
Cobito de nieve (http://www.facebook.com/group.php?gid=252548620955&ref=search&sid=1027452448.2462383280..1#/group.php?gid=251538333921&ref=mf) XDD

Sr.Horn
January 14th, 2010, 11:54 PM
^^ home, si el que vols és saturar encara més les carreteres de muntanya com ho estan les de la platja :| o creus que els pixapins voldran anar a esquiar en tren? XD

Respecte als arguments sobre que té casa a Cadaquès per mi no és vàlid, ella és una opinadora no l'alcalde de Barcelona i crec que al gag d'avui de Polònia es reflectix molt bé el que és tot açó de la proposta d'uns JJOO d'Hivern, que venen eleccions...

Jo no estic en contra d'uns Jocs d'Hivern, però la proposta, tal com s'ha fet fot un tufillo electoralista que espanta i eixa és la principal queixa que pot haver-hi.

La Rahola pot ser no tinga la raó en tot però en el fons el que diu és ben cert, i lo de "ideas faraónicas", vinga per favor, encara que serà menys que als Jocs d'estiu alguna cosa faran per fer el pelotazo, com si no mos coneixerem, ara, a vore si ho fan millor que a la plaça Tiannanmen del Fòrum (m'agradat el mot :D).

En fi, que a l'Hereu li queden quatre dies i ja no sap què fer.

Vilarrubla
January 15th, 2010, 12:02 AM
Jo no dic que no tingui raó en algunes coses i no em fico en si l'Hereu ho fa per tal o per qual, perquè més igual, no m'agrada aquest home...

però la forma en que ho fa la Rahola no em sembla vàlida... i si em sembla un argument que tingui una casa a Cadaquès... no és pot anar de ecologista total i després tenir una segona residència, si vol coherència que sigui la primera a ser-ho.

Per altra banda no faran cap autovia als Pirineus perquè hi facin uns JJOO d'hivern, primer perquè no es faria tot en un mateix lloc, ja sigui per pillar la carrertera per anar a la Vall d'Aran, la C-16 o la C-14. Jo sóc el primer que no vull que desdoblin la C-14, que tampoc hi ha projecte i tampoc ho faran, tampoc desdoblaran la N-260... ja em diràs quina autovia faran.

I no crec que se saturin les carreteres per un JJOO i si és per un mes, ja veus... estem acostumats a que ens saturin constantment... serà que no he anat per camins de cabra per no passar per la C-14 o la N-260 saturadíssima.

Vilarrubla
January 15th, 2010, 10:08 AM
Els ecologistes donen tan poca credibilitat a la proposta que ni s'hi oposaran
Ipcena recorda que el Segre encara es ressent de les obres de la Seu del 92

La idea de Jordi Hereu de liderar des de Barcelona uns jocs olímpics al Pirineu català ha estat rebuda amb incredulitat per les entitats ecologistes. Tan poc s'ho creuen, que ni tan sols s'hi oposen. Des de Depana han declinat valorar-ho. Ipcena, que també resta importància a l'anunci, sí que ha volgut recordar que el Pirineu ja arrossega alguns problemes ambientals per la petita experiència olímpica de la Seu d'Urgell, amb l'extracció d'aigua del Segre a l'estiu per al canal olímpic.

«Res a dir. No hi ha res concret sobre el que opinar. Si això mai es concreta en actuacions determinades, ja en parlarem.» Així han rebut des del grup ecologista Depana l'anunci de la presentació d'una candidatura de Barcelona i els Pirineus per als Jocs Olímpics d'hivern de l'any 2022. Tampoc des d'Ipcena semblen gaire preocupats per oposar-se d'entrada als possibles efectes ambientals que tindrien uns Jocs Olímpics d'hivern. «Parlem d'una cosa que volen fer el 2022 i amb una molt baixa garantia que se'n surtin», diu el portaveu d'Ipcena, Joan Vàzquez. «És una proposta que no està definida i que no ens mereix cap credibilitat. Si va a més, ja en parlarem.»

De moment, això sí, la vigila de lluny. Segons Vàzquez, el fugaç pas de l'olimpisme pel Pirineu ha deixat alguna seqüela important. «El riu Segre s'asseca alguns estius a la Seu amb la captació d'aigua per al canal olímpic. No es poden continuar construint obres faraòniques al Pirineu, hem de trobar una altra manera de desenvolupament.»

De la mateixa opinió és Armand Simó, membre del Centre Social de Sort i de la plataforma ecologista del Pallars Pi Negre. «És inconcebible que els polítics continuïn amb aquests remeis del desarrollismo, de plans quinquennals, i que ara, no prou satisfets de gastar-se cada any més i més diners públics en les estacions d'esquí, ara ens volen fer passar per uns Jocs per posar-n'hi encara més. Serà una despesa inútil.» «Prou ximpleries. A veure si algun cop es preocupen del Pirineu de debò», conclou.

Iglesias: «Tenim els veïns que tenim, i això no ho podem canviar»

El president d'Aragó, Marcel·lí Iglesias, es va queixar ahir que ningú no l'informés abans de la irrupció de Barcelona-Pirineus en la carrera olímpica i va reconèixer en declaracions recollides per l'agència Efe que li hagués agradat que alguna autoritat catalana l'hagués informat. Ahir encara no havia parlat amb Hereu, segons va dir. «No em van trucar abans i ni tan sols ho han fet després», va dir Iglesias, que davant la premsa aragonesa es va negar a qualificar de «deslleial» Barcelona però sí que va dir que li hagués agradat el suport català a Jaca en lloc d'haver de competir. «Tenim els veïns que tenim, i això no ho podem canviar», va concloure.

El Punt (http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/11-mediambient/125266-els-ecologistes-donen-tan-poca-credibilitat-a-la-proposta-que-ni-shi-oposaran.html)

Vilarrubla
January 15th, 2010, 10:13 AM
Entre el realisme i la utopia

La marca de Barcelona és la principal basa de l'aposta de Jordi Hereu.
Les estacions del Pirineu no han tingut mai el prestigi de les dels Alps.
Si s'arriba a l'elecció final, Munic podria acabar sent la gran rival.


Un cop la precandidatura de Barcelona per als Jocs Olímpics d'hivern no pot fer marxa enrere, ja es poden analitzar, per una banda, les reaccions suscitades per l'anunci sorpresa de Jordi Hereu i, per l'altra, les possibilitats que tot plegat arribi a bon port el 2022. Fins ara, els únics que s'han mostrat entusiasmats amb el projecte són els responsables de les comarques i de les estacions d'esquí del Pirineu, que creuen, i potser amb raó, que a partir d'ara els caurà, en comptes de neu, mannà del cel en forma de noves infraestructures. A la resta de Catalunya no sembla que hi hagi unanimitat en l'aventura, com ho demostra l'enquesta que va fer ahir mateix TV3 en què la majoria de la gent no semblava que hi estigués d'acord. A la resta d'Espanya, tot i les paraules diplomàtiques que ens arriben, tampoc fa gràcia que el nom de Barcelona es torni a postular en una cursa olímpica quan el cadàver de Madrid encara està calent i quan l'Aragó ja fa temps que va anunciar que intentaria, per cinquè cop, ser la seu dels Jocs també el 2022.

El primer gran obstacle és, doncs, la cohesió interna, tant al país com a l'Estat. En principi, això s'aconseguiria definitivament el 2013 si el Comitè Olímpic Espanyol triés la candidatura catalana. Amb tot, els recels sempre hi seran perquè les futures aspiracions olímpiques de Madrid tornaran a dependre de Barcelona, tot i que ahir mateix l'alcalde de la capital espanyola, Alberto Ruiz Gallardón, va manifestar que donaria suport sense escletxes a la candidatura que surti guanyadora del sedàs del COE.

Tot i la joia amb què van rebre els Pirineus la nova aventura olímpica, no serà gens fàcil convèncer el Comitè Olímpic Internacional que aquestes muntanyes estan preparades per rebre uns Jocs. No es tracta ja del canvi climàtic que amenaça de pujar sense remei la quota de neu, sinó l'absoluta falta de tradició en grans competicions de les principals estacions del país. La competició d'hivern més mediàtica i que atreu més aficionats és la copa del món d'esquí alpí. En tota la història de la competició només una vegada, l'any passat, aquesta prova ha arribat a Catalunya (la Molina), mentre que països com ara França, Suïssa, Àustria, Itàlia, Suècia, Alemanya, els Estats Units, Canadà i, fins i tot, el Japó veuen cada any competir els millors del món en estacions situades a molta més altura. Si parlem d'esquí nòrdic, salts, bobsleigh o skeleton la tradició no és que sigui mínima, simplement no existeix. El mateix Ander Mirambell, que té un peu i mig als Jocs de Vancouver, va advertir que les pistes de bobsleigh i skeleton es construeixen a la cara nord de les grans muntanyes per evitar l'efecte del sol i a Catalunya totes les estacions són a la cara sud dels Pirineus.

Però no tot han de ser mals auguris. La distància entre Barcelona i el Pirineu gironí és més curta que la que hi haurà el mes vinent entre Vancouver i les proves d'esquí. A més, el més probable és que els Jocs Olímpics d'Hivern del 2018 s'acabin fent fora d'Europa (la ciutat favorita és Pyeongchang, a Corea del Sud) i això vol dir, gairebé de manera matemàtica, que els del 2022 es faran a Europa. Munic, que aspira també als Jocs del 2018, és probable que ho torni a provar el 2022. El gran problema per a la ciutat alemanya és que Berlín també vol fer els Jocs d'estiu del 2020 i el COI no vol Jocs en el mateix país en un curt espai de temps. Amb Madrid fora de la cursa, l'altra ciutat que es postula per a aquests Jocs és París. Les competicions en pista coberta que s'haurien de fer a Barcelona tampoc tenen tradició a Catalunya, però els avantatges que ofereix la ciutat en forma de comunicacions, equipaments i capacitat hotelera podrien equilibrar aquest problema.

Tampoc no sembla que en aquests anys les federacions d'esports d'hivern puguin preparar un programa d'alt rendiment que doni alguna possibilitat de medalla a algun esportista del país. L'especialitat de neu que més èxits ha donat a Catalunya els últims anys és l'esquí de muntanya, una modalitat que no és olímpica. Si aquesta modalitat entrés en el programa com a esport d'exhibició llavors els joves que ara triomfen podrien tenir l'esperança de ser olímpics en un futur, això sí, encara llunyà.

Anna Pruna no en sabia res

La secretària general de l'Esport, Anna Pruna, va admetre ahir que l'Ajuntament de Barcelona encara no ha comunicat oficialment al seu departament la intenció d'aspirar als Jocs Olímpics del 2022. Pruna va explicar ahir a RAC1 que va conèixer la notícia per «gent externa» i no directament de l'Ajuntament. «Sóc respectuosa i estic esperant que, si és oficial, se'm comuniqui», va dir Pruna, que igual que moltes altres autoritats del país desconeixia les intencions de Jordi Hereu quan va començar a fer la seva impactant roda de premsa. «Els Jocs són una gran oportunitat de negoci i una bona ocasió per projectar la nostre imatge internacional com a país», va afegir Pruna, que vol que es parli d'un projecte de tot Catalunya, no només de Barcelona.

La persistència de Barcelona

Barcelona s'ha caracteritzat des que es va fundar el primer Comitè Olímpic Català, a principi del segle XX, per persistir en les seves aspiracions olímpiques. Una primera delegació d'esportistes del país van participar en els Jocs d'Anvers del 1920, una cita per la qual ja s'havia interessat l'alcalde de Barcelona Manuel Rius el 1917. Ho va fer, però, massa tard, quan els Jocs s'havien atorgat a Anvers. Després, el COC, amb el suport de la Mancomunitat de Catalunya de Francesc Cambó, va apostar fort pels Jocs del 1924, que Coubertin va decidir que s'havien de fer a París. Durant la Segona República, Barcelona va tornar a intentar entrar per la porta gran amb uns Jocs Olímpics que es van fer a Berlín. El 1972 la capital catalana ho volia tornar a intentar, però el COE va preferir Madrid. El llarg projecte es va culminar amb l'elecció dels Jocs del 1992. La història, però, continua.

http://www.elpunt.cat/imatges/00/40/alta/780_377_40165_58ac891727e2a128f464e3cd0e0f092d.jpg

El Punt (http://www.elpunt.cat/noticia/article/8-esports/56-mes-esport/125179-entre-el-realisme-i-la-utopia.html)

Sky
January 15th, 2010, 10:17 AM
Objectiu 2022: millorar la connexió Barcelona-Pirineus

• La capital està ara a més de dues hores de les estacions d’esquí, distància que cal retallar a una hora i mitja

Per fer els 150 quilòmetres que separen Barcelona de Puigcerdà ara es triga dues hores. Arribar a la Seu d’Urgell són 25 minuts més. I els registres des de Lleida no són gaire millors: dues hores per arribar tant a la Seu d’Urgell com a Viella. Si el 2022 això continués així, Barcelona no tindria gairebé cap possibilitat d’optar a la candidatura als Jocs Olímpics d’Hivern, ja que el COI considera que la seu ha d’estar a una hora i mitja de les instal·lacions on s’han de fer les proves d’esquí.

Per tot plegat, un dels principals objectius que tindrà la precandidatura barcelonina serà convèncer la Generalitat i l’Estat per millorar les connexions amb els Pirineus. La distància en línia recta entre Barcelona i les estacions d’esquí que podrien acollir les proves no és gaire gran, però la complicada orografia del Principat encareix molt les obres que s’ha de fer.

De sud a nord, les principals vies de comunicació han d’aprofitar les valls dels rius per obrir-se camí cap als Pirineus. Passar per les estretes valls del Ter, el Llobregat o el Segre obliga a utilitzar molts viaductes i túnels en la construcció de carreteres. I, per si això fos poc, el Prepirineu és una barrera que cal travessar amb grans túnels com el del Cadí.

Tots aquests condicionants fan que, a primer cop d’ull, sigui més fàcil que les subseus d’esquí acabin ubicant-se al Pirineu oriental, entre la Cerdanya i l’Alt Urgell. A favor d’aquesta tesi hi ha el fet que les dues úniques autovies que comuniquen Barcelona amb la gran serralada ara mateix arriben al Berguedà i en pocs anys ho faran al Ripollès.

Berga-Bagà, tram estudiat

L’eix central d’aquestes comunicacions hauria de ser la C-16, que és autopista de Barcelona a Manresa i autovia a partir de la capital del Bages fins a Berga. Un cop a Berga ja s’hauria de pensar en futurs desdoblaments. De moment, l’únic tram estudiat per dur a terme aquesta operació són els dinou quilòmetres entre Berga i Bagà, una obra que té un cost de 630 milions, segons un estudi informatiu del departament d’Obres Públiques. Encara més car seria el desdoblament del tram entre Bagà i la boca sud del túnel, que en vuit quilòmetres, amb prou feines, ha de salvar 413 metres de desnivell. I això per no parlar del cost de desdoblar els 5.026 metres del túnel del Cadí, que fa 25 anys va costar 230 milions d’euros sense comptar els interessos que la concessionària encara està pagant.

El desdoblament del túnel del Cadí no seria l’única gran obra subterrània que caldria construir. El túnel de Toses, el projecte del qual porta molts anys aturat en algun calaix del ministeri de Foment, seria essencial per convertir l’eix de la C-17 en una segona via d’accés ràpid entre Barcelona i la Cerdanya. D’aquesta manera es podria rendibilitzar millor l’autovia Vic-Ripoll, que ara està construint el departament d’Obres Públiques i l’Eix Pirinenc, que Foment està millorant a una marxa molt lenta.

Molt més complicades –i cares– són les millores al Pirineu lleidatà. L’autovia Lleida-Viella (A-22), per ara, només és factible fins a Sopeira, on s’endureixen les dificultats per remuntar el Noguera Ribagorçana. Tot i que apareix en alguns plans de la Generalitat tampoc sembla senzill trobar finançament per construir el túnel de la Bonaigua. Més que res perquè al cost del túnel s’hi hauria d’afegir la millora de les connexions entre Sort i la Seu d’Urgell superant els 1.725 metres del coll del Cantó.

Una altra de les necessitats seria la millora de la connexió amb tren, que topa amb dificultats semblants a les de la carretera. La línia Barcelona-Puigcerdà, que es desdoblarà fins a Vic, té una capacitat molt limitada a partir de Ripoll. Per superar el desnivell entre una banda i l’altra de la collada de Toses el tren utilitza un túnel de cargol que l’obliga a circular a velocitats inferiors als 20 km/h. I, a l’altra banda, la prolongació del tren de la Pobla és tan poc probable com que el COE permeti que Barcelona guanyi Jaca.

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01/objectiu_2022_millorar_la_connexio_barcelona_pirineus_84428.php

http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/828a38e7.jpg

Vilarrubla
January 15th, 2010, 10:17 AM
El mateix Ander Mirambell, que té un peu i mig als Jocs de Vancouver, va advertir que les pistes de bobsleigh i skeleton es construeixen a la cara nord de les grans muntanyes per evitar l'efecte del sol i a Catalunya totes les estacions són a la cara sud dels Pirineus.

Pel que fa a Vaquèira, no se a quina cara està construida... si algú ho sap que ho digui... però la Masella està construida a la cara nord d'una muntanya, evidentment la muntanya és a la cara sud dels Pirineus, Tuixent - la Vansa tbé és a la cara nord i el Port del Comte tbé, ambdues es veuen des de la Serra del Cadí mirant cap al sud, per lo tant estan a la cara nord. Han confós està a la part sud dels Pirineus, amb estar a al cara nord, o sud d'una muntanya.

Vilarrubla
January 15th, 2010, 01:22 PM
El primer projecte d’acollir els Jocs d’hivern data del 1999
L’exalcalde Joan Clos va qualificar la idea fa 11 anys com «una bogeria viable».
L’estudi pioner tenia el suport de les estacions de França i Andorra.

Va ser el 1999 quan es va gestar el primer projecte que avalava la capitabilitat de Barcelona com a seu per a l’organització d’uns Jocs Olímpics d’Hivern. Era l’època en què el Principat d’Andorra també plantejava la possibilitat de presentar al Comitè Olímpic Internacional (COI) la seva candidatura. El Govern d’Andorra la Vella comptava per a això amb el concurs de Barcelona i de les estacions veïnes de França.

En aquells moments, l’alcalde de Barcelona era Joan Clos, actual ambaixador d’Espanya a Turquia, que va conèixer de primera mà el projecte, que va qualificar com «una bogeria viable», tot i que no es va decidir a portar-lo a terme.

Una font del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC) va confirmar ahir a aquest diari l’entrega de l’estudi, que encapçalava principalment Conrad Blanc, actualment un dels responsables de l’estació andorrana de Grandvalira i que el 1985 va liderar l’expedició catalana que va coronar l’Everest. Blanc, una de les persones que coneix més bé l’esquí i les infraestructures pirinenques, s’estima més guardar silenci sobre aquesta idea, que està considerada com la pionera en el projecte que ara s’ha proposat l’Ajuntament de Barcelona per convertir la capital catalana en la primera ciutat capaç d’organitzar uns Jocs Olímpics d’Hivern i d’Estiu.

Segons aquest projecte, Barcelona albergava totes les proves de caràcter indoor en pavellons ja construïts, com el Palau Sant Jordi. La capital catalana, així mateix, assumia l’allotjament de les delegacions, els membres del COI i la majoria de persones que es desplaçaven amb motiu dels Jocs Olímpics, ja que es considerava «suficient» la infraestructura hotelera de la ciutat. L’estudi, a més a més, també considerava els Pirineus com l’«àmbit territorial» on s’havien de desenvolupar les proves d’esquí alpí i nòrdic.

¿I què volia dir el terme «àmbit territorial»? Doncs ni més ni menys que la denominació que el COI acceptava legalment per permetre que Barcelona atorgués subseus a estacions d’esquí enclavades en països diferents de l’organitzador, en aquest cas França i Andorra. El Principat es faria càrrec de la celebració d’algunes proves alpines i els enclavaments de la Cerdanya francesa de les especialitats nòrdiques.

L’AJUDA FRANCESA / Concretament, les proves de biatló, la combinada nòrdica i els salts de trampolí eren el principal obstacle, ja que l’orografia catalana i andorrana no eren les idònies per organitzar-les; d’aquí ve que el 1999 l’«àmbit territorial» dirigís la seva mirada cap a França. En l’actualitat, tot i amb això, el projecte de l’alcalde Hereu no té previst traspassar les fronteres catalanes, tot i que encara no s’ha produït la gran trobada entre l’Ajuntament de Barcelona i les estacions d’esquí pirinenques, ja que la candidatura encara està en fase inicial i no s’ha desenvolupat.

L’any 2000, Albert Batlle, ara secretari de Serveis Penitenciaris de la Generalitat, era el responsable d’Esports de l’Ajuntament de Barcelona, i ja va plantejar a l’aleshores candidat a la presidència de la Generalitat, Pasqual Maragall, la viabilitat perquè Barcelona acollís uns Jocs d’Hivern.

El Periódico (http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=678304&idseccio_PK=1022&h=)

karlosMTX
January 15th, 2010, 04:23 PM
Si les administracions aragoneses no hagueren rebutjat les estacions catalanes, no s'hagués presentat aquesta candidatura. Van tenir molt poc olfacte.

alserrod
January 15th, 2010, 05:50 PM
A cual te refieres, Aeropuerto de Huesca-Pirineos?
o Aéroport International Pau-Pyrénées?

Este próximo año tendremos un tercer aeropuerto-aeródrom, el que ya he citado como Pirineus-Andorra aunque no se pueden comparar a ninguno de estos dos. A la distancia de las pistas, no se a cuanto estan ni la de Huesca ni la de Pau.




Pau está a 88 km de Candanchú y un poco menos de Formigal
el aeropuerto de Huesca está a 72 km. de Formigal y algo más de Candanchú
el aeropuerto de Zaragoza está 65 km. más lejos que el anterior de ambas pistas.

Si el COI lo que quiere es un aeropuerto in-situ, también lo hay pues Jaca dispone de aeródromo que si bien actualmente solo lo utilizan aviones de uso turístico y para lucha contra incendios, bien se puede habilitar para todo tipo de vuelos comerciales (otra cosa es que sea una barbaridad de inversión que luego no tuviera ni uso y por eso no se plantea)

Asceta
January 15th, 2010, 05:53 PM
Si les administracions aragoneses no hagueren rebutjat les estacions catalanes, no s'hagués presentat aquesta candidatura. Van tenir molt poc olfacte.

Ja, pero això no surt als diaris. Només surt lo dolents que som els catalans.

I a sobre el Belloch pixant fora de test a base de bé.

Asceta
January 15th, 2010, 05:56 PM
Si el COI lo que quiere es un aeropuerto in-situ, también lo hay pues Jaca dispone de aeródromo que si bien actualmente solo lo utilizan aviones de uso turístico y para lucha contra incendios

Pero no habiamos quedado que la candidatura era de Zaragoza y no de Jaca? El aeropuerto de Zaragoza tampoco es que sea para tirar cohetes...

alserrod
January 15th, 2010, 06:00 PM
Si les administracions aragoneses no hagueren rebutjat les estacions catalanes, no s'hagués presentat aquesta candidatura. Van tenir molt poc olfacte.




No ha sido una decisión caprichosa sino de sentido común.

Para los juegos de 1998 se presentó Jaca con las cinco estaciones de esquí pirenaicas aragonesas. Posteriormente para el 2002 se presentó bajo el nombre de "Jaca-Los Pirineos 2002" e incluía una subsede en Andorra.
Aquí tenéis un enlace que he encontrado de ese proyecto:
http://olimpismo2007.blogspot.com/2008/01/candidaturas-olmpicas-espaolas-viii.html

Jaca se ha presentado dos veces más y en la última se hizo contando solo con las estaciones de esquí más próximas a la ciudad (Formigal, Candanchú, Astún y Panticosa), obviando la estación de Cerler.

La estación de Cerler tiene algunos puntos muy fuertes, tales como su alta capacidad de alojamiento (Benasque es, tras Zaragoza, el municipio con más plazas hoteleras), sus excelentes instalaciones invernales y sobretodo la orografía (hay una pista de nueeeeeeeeve kilómetros de largo, nueve kilómetros, que no se encuentra en ningún otro sitio). Y tiene dos inconvenientes, la distancia (está mucho más separada del resto) y las malisimas comunicaciones que hay a fecha de hoy.

En la anterior candidatura se optó por no contar con ella a pesar de ser una joya como estación. Y se hizo por motivos logísticos.

En esta próxima candidatura se opta por incluirla pues para algunas pruebas se sabe que solo se tendrá el visto bueno del COI si se cuenta con una pista que hay allí. Hasta ahora había una pista homologada en Candanchú pero va a ser difícil que se homologue para olimpiadas dicha pista, por lo que hay que contar con Cerler necesariamente.

Y claro, las infraestructuras se pueden construir, pero la nieve y las montañas no se pueden improvisar.

Ese es el motivo por el cuál, la "joya" de las estaciones haya estado presente en algunas candidaturas, se haya desestimado para otras y ahora se vuelva a contar con ella.

Lo de que la sede no sea Jaca tampoco es casualidad pero hay un hilo específico donde lo explica y se debate al respecto.


Y acerca de lo de que no se ha querido contar con las estaciones catalanas... basta con ver que se cuenta con la de Cerler en función de sus pistas pero teniendo en cuenta la logística. Y... ya se contó con un proyecto en firme con las andorranas y se hizo el ridículo con dicho proyecto porque no tenía ni pies ni cabeza...

Vilarrubla
January 15th, 2010, 06:23 PM
No ha sido una decisión caprichosa sino de sentido común.

Yo no diría que es de sentido común, sino una "decisión para cumplir los requisitos que les pedía el COE", ya que las reglas que ponen sobre la mesa el COI o el COE, no tienen porque ser de sentido común.

Vilarrubla
January 15th, 2010, 06:31 PM
Pau está a 88 km de Candanchú y un poco menos de Formigal
el aeropuerto de Huesca está a 72 km. de Formigal y algo más de Candanchú
el aeropuerto de Zaragoza está 65 km. más lejos que el anterior de ambas pistas.

Si el COI lo que quiere es un aeropuerto in-situ, también lo hay pues Jaca dispone de aeródromo que si bien actualmente solo lo utilizan aviones de uso turístico y para lucha contra incendios, bien se puede habilitar para todo tipo de vuelos comerciales (otra cosa es que sea una barbaridad de inversión que luego no tuviera ni uso y por eso no se plantea)

Supongo que el operativo sería el de Zaragoza, ya que si habrá allí los actos inaugurales y de cierre, los deportes de hielo, etc... sería lo más normal, entonces el tren queda lejos de pistas también?

mtrpls
January 15th, 2010, 08:28 PM
El País:

Belloch le dice a Hereu que "no es el momento" para visitar Zaragoza
El alcalde aragonés asegura que el comportamiento de Barcelona ante la candidatura de los Juegos de Invierno "no es olímpico"
EFE - Zaragoza - 15/01/2010

El alcalde de la capital aragonesa, Juan Alberto Belloch (PSOE) ha advertido hoy a su homólogo barcelonés, Jordi Hereu, que no está invitado a la capital aragonesa y de que "éste no es el momento más adecuado para una visita de ese tipo".

Belloch se adelanta así a la posible visita de Hereu, para entrevistarse con él y explicarle la decisión de presentar una candidatura de Barcelona para competir con Zaragoza-Pirineos a los Juegos Olímpicos de Invierno de 2022.

El alcalde de Zaragoza ha contado en una rueda de prensa que Hereu le llamó inmediatamente después de anunciar la candidatura de Barcelona, pero "no antes". Según Belloch, este tipo de cosas se avisan y hablan, como lo hizo en su momento Lleida que, ha asegurado, desde un primer momento mantuvo contactos con él y con el presidente Marcelino Iglesias, para intentar concurrir juntos a este acontecimiento. Esta propuesta fue desaconsejada por el Comité Olímpico Español por cuestiones técnicas y de operatividad.

Gracias a este incidente, cree el mandatario, "se ha galvanizado la opinión ciudadana de Aragón y de Zaragoza", que hasta hace unos días miraba las aspiraciones de esta candidatura con escepticismo. "Algo que estaba casi olvidado ha suscitado entusiasmo y cohesión" y hay que agradecérselo "a la candidatura perdedora de Barcelona", ha Agregado Belloch.

Respecto a la candidatura aragonesa, el acalde explicó que el primer paso para que Zaragoza-Pirineos se lleve la sede de los Juegos será consolidar el Consorcio en el que se plasme que todo Aragón está detrás del proyecto. Ya está elaborado el borrador y ahora se va a remitir a todos los alcaldes vinculados a esta candidatura y las reuniones formales van a comenzar esta próxima semana.



Hay algo verdaderamente triste en toda esta historia; en las declaraciones de Belloch y en las afirmaciones vertidas en este hilo tanto por catalanes como por aragoneses...

Lo triste es que parece que siempre necesitemos buscar un enemigo, que eso siempre enciende pasiones y "entusiasmos" y que sin ese enemigo común la gente va a lo suyo y es incapaz de mover el culo...

Hay dos maneras de luchar: luchar POR algo (es una lucha positiva) o luchar CONTRA algo/alguien (en sentido negativo). Lamentablemente a la mayoría de los mortales sólo nos interesa lo segundo... :ohno:

Y que conste que esto es una reflexión general y que si bien viene a cuento de las declaraciones de Belloch este fenómeno lo vemos cada día en este foro por parte de catalanes, andaluces, madrileños, valencianos, etc, etc, etc...

Seat_cutre
January 15th, 2010, 09:38 PM
La candidatura catalana és molt dubtosa. D'entrada fomentar l'enllaç Barcelona-Pirineus és una MALA idea, perquè a la llarga només ajudarà la pèrdua d'habitants que JA té l'Àrea Metropolitana i amb la qual no estem contents ni els de ciutat ni els de muntanya.

Vilarrubla
January 15th, 2010, 10:38 PM
L'AM no té pèrdua d'habitants, en tot cas Barcelona... però des de fa uns anys torna a augmentar habitants.

sinera
January 15th, 2010, 10:58 PM
La candidatura catalana és molt dubtosa. D'entrada fomentar l'enllaç Barcelona-Pirineus és una MALA idea, perquè a la llarga només ajudarà la pèrdua d'habitants que JA té l'Àrea Metropolitana i amb la qual no estem contents ni els de ciutat ni els de muntanya.

:ohno::ohno::ohno::ohno::ohno::ohno::ohno::ohno:


L'àmbit metropolità o Vegueria de Barcelona (Garraf, Baix Penedès, Baix Llobregat, Barcelonès, Maresme, Vallès Occidental i Vallès Oriental) no perd població, tot el contrari no parà de guanyar-ne:

Any Població

2009 4.992.193
2008 4.928.852
2007 4.856.579
2006 4.841.365
2005 4.770.180
2004 4.673.648
2003 4.618.257
2002 4.482.623
2001 4.390.413
2000 4.328.447
1999 4.301.721
1998 4.263.849

Font: Idescat. Padró continu

standby
January 15th, 2010, 11:09 PM
si que aniràn malament les enquestes al hereu jejej

Per la meva part que els jocs d'hivern es facin a saragossa i jaca.

usek25
January 16th, 2010, 12:08 AM
No s'ha parlat molt de les transformacions que podria portar a Bcn la realització d'aquests jocs. Per això he trobat interessant aquest video:

http://www.btvnoticies.cat/2010/01/15/com-sera-barcelona-al-2022/

què en penseu?

Sky
January 16th, 2010, 10:23 AM
Esborrats/editats els missatges fora de context.

Aquest fil es per a parlar de la candidatura olímpica de Barcelona 2022, deixant de banda la política i altres "off-topics" en la mesura que sigui possible (en el cas dels missatges esborrats no hi havia el menor dubte que aquí no hi pintaven res).

Salutacions.

Vilarrubla
January 16th, 2010, 10:52 AM
http://profile.ak.fbcdn.net/object2/307/39/n252023794906_5754.jpg

Font: facebook (http://www.facebook.com/group.php?gid=252023794906&ref=search&sid=1027452448.2462383280..1)

persona753
January 16th, 2010, 01:39 PM
Molt maco el logo, sobretot per que aquest any s'acaba la Sagrada Família, no?
Podriem fer com a Madrid , construir les instal.lacions avans y si no hens els donen ya els tenim.:lol:

Sky
January 16th, 2010, 02:18 PM
Barcelona trencarà costures si té els Jocs

• L’Ajuntament compta amb l’Àrea Metropolitana i amb les noves infraestructures per superar els límits de la ciutat

Barcelona envaeix Catalunya, o el que és el mateix, Barcelona vol trencar les seves costures i deixar de ser una ciutat atrapada entre dos rius, el mar i la muntanya. Aquest és el pla ocult de la candidatura als Jocs d’Hivern del 2022 que aquesta setmana ha començat a caminar mitjançant l’anunci sorprenent de l’alcalde, Jordi Hereu. La manera fina de verbalitzar aquesta estratègia, la-candidatura-com-a-projecte-de-país, compta en primer lloc amb el futur govern de l’Àrea Metropolitana i amb les potencialitats de les noves infraestructures que tancaran una primera fase de redefinició de l’anomenada, ara sí, Gran Barcelona.

L’Ajuntament, i ahir ho explicitava el quart tinent d’alcalde, Ramon Garcia-Bragado, creu que ha arribat el moment de “no quedar-se en els límits de la capital” i aprofitar els puntals de l’estació de la Sagrera, l’aeroport del Prat i la capitalitat oficiosa de la Mediterrània per redefinir de manera immediata, d’ara fins al 2015, un espai que té un radi de 50 quilòmetres al voltant de Barcelona.

Del centre de la ciutat cap enfora, l’ampliació del metro amb la L9 i el perllongament de la L2, el túnel d’Horta, el túnel de la Conreria, la línia orbital ferroviària i el Quart Cinturó són altres projectes que canviaran la fesomia del rerepaís de la capital.

Segona fase, 2015-2022

Entre el 2015 i el 2022 arribaria la segona fase de la progressió de la Barcelona ciutat a la Catalunya ciutat amb la millora de les connexions amb els Pirineus olímpics i projectes com els desdoblaments planificats Berga-Bagà i Lleida-Sopeira o el desdoblament futurible túnel del Cadí-Puigcerdà.

“Els Jocs tenen una perspectiva metropolitana molt clara, més que el 1992; quan el COI va acceptar la candidatura de Barcelona el 1986, CiU es va carregar l’Àrea Metropolitana l’any següent”, afegia ahir Garcia-Bragado.

No obstant això, aquesta perspectiva metropolitana també s’ha de concretar en el dossier de la candidatura, que es troba en estat “protozoic”, segons fonts municipals. No està decidida la ubicació d’equipaments com una nova Vila Olímpica, però sí que es veu amb bons ulls que el nou palau de gel –per a les competicions d’hoquei gel, patinatge i cúrling, que assumirà la ciutat– es pugui aixecar en municipis veïns a Barcelona. L’Estadi Olímpic i el Sant Jordi quedarien per a les cerimònies d’obertura i clausura.

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01/barcelona_trencara_costures_si_te_els_jocs_84542.php

Sky
January 16th, 2010, 02:20 PM
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/90420a54.jpg

Asceta
January 16th, 2010, 02:31 PM
El que está clar es que, al contrari que Madrid pel fet de ser la capital, Barcelona necessita sempre d'esdeveniments extraordinaris per poder continuar el seu desenvolupament. Apart de la evident lectura electoralista que podem fer, si els últims 18 anys (desde les olimpiades) ens han ensenyat alguna cosa, es que sense aquest tipus de saraos, ens quedarem sempre enrera.

Vilarrubla
January 16th, 2010, 03:06 PM
No és cert del tot: T1, L9, 22@, ampliació del port, ampliació de la fira, Sagrera -> sense cap gran esdeveniment al seu torn

ETF, LOF, desdoblament línia de Vic, línia de Castelldefels, túnel de Montcada, etc. -> pel moment sense cap gran esdeveniment al seu torn.

alserrod
January 16th, 2010, 03:54 PM
Hola:


de todo este debate que se ha generado acerca de dos ciudades candidatas hay alguien que va a salir claramente beneficiado. Y no es otro que el Pirineo, y además lo digo en singular, porque va a salir beneficiado desde el Atlático hasta el Mediterráneo y de norte a sur.

El Pirineo es la única gran cadena montañosa europea que aún no ha acogido ninguna prueba olímpica. Y se acabase haciendo donde se acabase haciendo, todas las estaciones de esquí, independientemente de su ubicación, saldrían beneficiadas por la repercusión mediática que tendría.

El siguiente beneficiado sería la federación de deportes de invierno, pues son los grandes desconocidos.
Recientemente en otro hilo sobre la candidatura olímpica de Madrid se hablaban de las ciudades que se habían presentado candidatas hasta ahora. En ninguno de los anales constaba que hubiera candidaturas de juegos de invierno. ¿No son olímpicos a fin de cuentas?. Pues no... había gente del hilo de Madrid para quien los juegos de invierno parecían de otra galaxia.
No sé si son ocho o nueve las ocasiones en las que una ciudad española se ha presentado candidata a unos juegos olímpicos. De ellas, solo la jefatura de estado (Casa real actualmente) ha acudido a apoyar la candidatura de Madrid, olvidándose de que el resto de los ciudadanos también gozan de los mismos derechos, que el compromiso del gobierno debiera ser el mismo y que todos siguen siendo juegos. Acudió a defender los juegos de Madrid'12, se olvidó de los de Jaca'14 y volvió a defender los de Madrid'16.

En el mismo foro entraba gente de más sitios y defendían todo tipo de opciones olímpicas. Mi postura entonces era que unos juegos olímpicos en España solo tendrían sentido si se hacían en el Pirineo, independientemente de donde... y la sigo defendiendo.

Apoyo a la candidatura zaragozana por motivos de residencia, si bien me parece perfecto que haya competencia. Es un impulso para ambas intentar esmerarse, hacer las cosas bien y salir a ganar desde el primer día. No limitarse a escribir el dossier del COI sino esmerarse, preguntarse cómo, con los medios actuales, con lo que se dispone, a ofrecer la mejor candidatura posible.

Al margen de todos los intereses políticos que parece haber con una doble aspiración candidata, es quizá el revulsivo que hacía falta, no solo para que Zaragoza se ponga las pilas en condiciones, sino para que se empiece a saber que existen juegos olímipicos de invierno, que no es un hobbie en el que algunos locos van a tirarse por las pistas de esquí.


Los requisitos olímpicos merecen capítulo aparte. Si os molestáis en leer el hilo de Zaragoza desde el principio veréis cómo hay recursos que todos podemos dar por supuesto que suman esfuerzos y son útiles de cara a la candidatura olímpica pero que no son tenidos en cuenta por el COI.

Y en fin... que gane el Pirineo

Vilarrubla
January 16th, 2010, 03:59 PM
Hola:

de todo este debate que se ha generado acerca de dos ciudades candidatas hay alguien que va a salir claramente beneficiado. Y no es otro que el Pirineo, y además lo digo en singular, porque va a salir beneficiado desde el Atlático hasta el Mediterráneo y de norte a sur.

Y en fin... que gane el Pirineo

:applause:

alserrod
January 16th, 2010, 04:02 PM
Esborrats/editats els missatges fora de context.

Aquest fil es per a parlar de la candidatura olímpica de Barcelona 2022, deixant de banda la política i altres "off-topics" en la mesura que sigui possible (en el cas dels missatges esborrats no hi havia el menor dubte que aquí no hi pintaven res).

Salutacions.



¿No se podían haber movido al hilo que más correspondiese en lugar de borrarlos?

Sky
January 16th, 2010, 04:28 PM
^^ Sí, bueno, pero no sé si la cosa hubiese acabado bien.

sinera
January 16th, 2010, 07:09 PM
Barcelona trencarà costures si té els Jocs

• L’Ajuntament compta amb l’Àrea Metropolitana i amb les noves per superar els límits de la ciutat

L'Hereu està fent electoralisme però potser Belloch, Iglesias o Gallardón no ho fan amb la seva parròquia? :ohno::ohno:

D'altre banda, degut a l'estructura organitzativa de l'Estat espanyol, Catalunya necessita d'Expos, JJOO o Fòrums... per captar l'atenció inversora de l'Estat, que recordem continua sent el principal motor de les infraestructures a Espanya.

La Dispsoció Adicional Tercera de l'Estatut, la que obliga a l'Estat a invertir en les infraestrucutres catalanes per un periode de 7 anys l'equivalent anual a la participació relativa de Catalunya en el PIB espanyol, s'acaba el proper 2013. I després què... No cal que us recordi la falta d'inversios anteriors a l'Estatut. Les mancances són tan grans que amb la Disposició Tercera només podem fer actuacions d'emergència. Així, obres fonamentals pel desenvolupament del pais com ara l'Eix Transversal Ferroviari, la LAV Tarragona-Castelló, la linia Vic-Puigcerdà-Tolosa, el corredor català de mercaderies (dins el projecte Ferrmed) etc, etc no entraran dins de les inversions de la Disposició Tercera.

I de nou la pregunta, i després del 2013 què? Doncs si volem construir les infraestructures que necessitem des de fa anys, i especialment en comarques no metropolitanes com les pirenaiques, només queden tres alternatives:

- Convertir a Espanya en un Estat Federal amb un sistema de finançament federal repartit entre Estat, CCAA i municipis... Veient la situació de l'Estatut al TC els que optessin per aquest model ja poden oblidar-se.

- Independitzar-nos i gestionar els nostres propis recursos.

- Continuar el model autonòmic actual que en matèria d'inversions depén de la discrecionalitat i objectius de l'Estat (excepte durant aquests 7 anys d' aplicació de la Disposició Tercera)

El més probable és que continuem disfrutant de l'Estat Autonòmic nascut al 1978 i castrat al 2000 i al 2010. I amb aquest tipus d'organització territorial, l' única forma de fer invertir l'Estat a Catalunya es mitjançant l'organització de "saraos" para mayor gloria de España.

Pel que fa a les infraestructures a construir, des de fa temps penso que s'ha de costruir una nova linea mixta de velocitat alta UIC que enllaci Barcelona amb Puigcerdà i Tolosa. Fixeu-vos en l'obsessió aragonesa per construir la LAV transpirenaica amb Tolosa, que per cert està molt més lluny de Saragossa que de Barcelona, per no parlar de la muralla dels Pirineus Centrals versus el pla de la Cerdanya.

És increible que el que va veure la gent del 1881, la necessitat d'una connexió ferroviària transpirenaica per passatgers i mercaderies Barcelona-Tolosa, evitant la volta per Narbona, sigui encara una utopia al s.XXI.

Sóc una mica utòpic però crec que el fet de cel.lebrar uns JJOO al Pirineu i la formació de la Euroregió Pirineus-Mediterrània posaran de relleu la necessitat immediata de connectar Barcelona i Tolosa evitant El Pertús, que segurament d'aquí al 2022 estarà col.lapsat.

Crec que la millor altenativa seria llencar la nova linia seguint la LAV Barcelona-Madrid per enllaçar a Martorell amb la ETF fins a Igualada, construir un nou ramal de l'EFT Igualada-Manresa i des de allà llençar el nou Eix Ferroviari del Llobregat, en via UIC, cap a Berga i Puigcerdà, aprofitant la segona galeria del túnel del Cadí per fer una infraestructura que permeti el pas de cotxes i trens. :cheers::nuts::cheers:

Sorrender
January 16th, 2010, 11:14 PM
^^ :applause::applause:
No es pot dir més clar. Com diu Carod-Rovira al 2014 s'haurà acabat el bròquil, ara es el moment, de fer allò que impulsi a Catalunya a dependre menys de l'Estat espanyol. Aquesta dècada hauria de ser decisiva per a definir què és Catalunya però el govern central no ho posarà fàcil.

PS: Quina mania d'esborrar comentaris, això es per demanar el compte i marxar.

alserrod
January 17th, 2010, 12:14 AM
lo que me pregunto entonces es cómo se pudieron financiar las olimpiadas del 92

absalon
January 17th, 2010, 01:07 AM
Què vols dir, que Barcelona no té relació amb els Pirineus, una serralada a només 90km de la Plaça Sant Jaume? Des de tots els punts de vista, geogràfics, històrics, polítics, econòmics, demogràfics, Barcelona és una ciutat lligada als Pirineus. On neix el Llobregat? Què és el Berguedà? És cert que Barcelona és una ciutat mediterrània, la mar defineix el caràcter immediat de la ciutat, però no és menys cert que un dels límits del hinterland barceloní són els Pirineus. Tant pirenaica és Barcelona com Lleida, o Zaragoza.

^^+1

........................................................................................................

quina gràcia... resulta que Barcelona no pot fer uns joc d´hivern... que jo sàpiga, la mateixa lògica te que Saragossa o Lleida intentin organitzar-los.

Tal i com parleu sembla que hagis d´estar a peu de pista per poder presentar-te com a ciutat candidata, i ja sabem que BCN només organitzaria el que pugui estar tancat... (sota coberta)

El debat de si BCN és adequada o no per els joc d´hivern, no porta enlloc, si ja s´ha presentat serà perquè si que pot... com Turí o com Vancouver... que cal recordar que tenen una situació geogràfica semblant a BCN respecte a les pistes.

absalon
January 17th, 2010, 01:25 AM
^^+1

........................................................................................................

quina gràcia... resulta que Barcelona no pot fer uns joc d´hivern... que jo sàpiga, la mateixa lògica te que Saragossa o Lleida intentin organitzar-los.

Tal i com parleu sembla que hagis d´estar a peu de pista per poder presentar-te com a ciutat candidata, i ja sabem que BCN només organitzaria el que pugui estar tancat... (sota coberta)

El debat de si BCN és adequada o no per els joc d´hivern, no porta enlloc, si ja s´ha presentat serà perquè si que pot... com Turí o com Vancouver... que cal recordar que tenen una situació geogràfica semblant a BCN respecte a les pistes.

uixxx... perdoneu... ja sé que aquest comentari és antic... però m´ha sortit una pàgina anterior a l´obrir aquest fil.... SORRY!

alserrod
January 17th, 2010, 02:41 AM
^^+1

........................................................................................................

quina gràcia... resulta que Barcelona no pot fer uns joc d´hivern... que jo sàpiga, la mateixa lògica te que Saragossa o Lleida intentin organitzar-los.





sí que puede tenerlos, no sé de nadie que haya dicho que no los pueda tener.

Vilarrubla
January 17th, 2010, 10:18 AM
Hay gente que dice que es una contradicción por ser una ciudad mediterranea y no se que del turismo de sol y playa.

Sky
January 17th, 2010, 11:33 AM
Vancouver sitúa el hielo a 115 km de la nieve

Los deportistas que se alojen en la Villa Olímpica de Vancouver durante los Juegos Olímpicos que empezarán el 12 de febrero podrán ver desde sus habitaciones el espléndido paisaje del noroeste del Pacífico y, concretamente, la orilla sur de False Creek. Un lujo. Acorde con la inversión que han requerido unos Juegos, que como los anteriores de Turín y los que planea Barcelona, contarán con dos Villas Olímpicas y la mayoría de instalaciones de los deportes de hielo situadas a unos 115 kilómetros de las de la nieve, a unas dos horas en coche. Serán unos Juegos caros. Hasta el 68% de los encuestados en la provincia de Columbia Británica, sede de los Juegos, consideran que el gasto que comportan ha sido excesivo. El presupuesto operativo de Vancouver asciende a 1,1 billones de euros y los costes de construcción de los pabellones e instalaciones deportivas, a 388 millones. Se calcula que en el evento participarán 5.000 atletas y jueces deportivos y unos 10.000 representantes de los medios de comunicación.

La mayor parte de las pruebas de esquí alpino y de fondo, el biatlón, el bobsleigh, el luge y el skeleton se disputarán en Whistler, donde estará situada una de las dos Villas Olímpicas. El BC Place Stadium de Vancouver, con capacidad para 55.000 espectadores, será la primera instalación cubierta en la historia de los Juegos de Invierno que acoge las ceremonias de inauguración y de clausura. En Vancouver también se desarrollarán las competiciones de patinaje de velocidad, patinaje artístico, curling, hockey sobre hielo y esquí acrobático. El plan de Barcelona, en este sentido, es similar, aunque es difícil pensar que algunas de estas disciplinas no recalen en Puigcerdà. Tanto el estadio de patinaje como los circuitos de bobsleigh, luge y skeleton comportan un coste altísimo y después resulta difícil rentabilizarlos. La pista de bobsleigh en Turín costó unos 61 millones de euros y el estadio de biatlón, unos 25 millones.

http://www.elpais.com/articulo/cataluna/Vancouver/situa/hielo/115/km/nieve/elpepiespcat/20100117elpcat_11/Tes

Izo
January 17th, 2010, 05:14 PM
Carretero demana que BCN s’associï amb Andorra per no competir a Espanya

El líder de Reagrupament i exalcalde de Puigcerdà, Joan Carretero, va dir ahir que Barcelona ha de negociar una associació amb Andorra i que sigui aquesta qui defensi la candidatura davant del Comitè Olímpic Internacional (COI). Una acció així, va dir, tindria més possibilitats a l’evitar competir a Espanya amb Saragossa. Els joves d’Unió també han demanat aquesta col·laboració. El cap del Govern andorrà, Jaume Bartomeu, ha afirmat en canvi que el seu país «no ha decidit» ni fer ni participar en «cap candidatura». Bartomeu va al·ludir que el COI no permet que dos països es presentin junts, tot i que sí que accepta passar algunes proves a un Estat diferent de l’elegit.

Font: http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=678643&idseccio_PK=1022&h=

Izo
January 17th, 2010, 05:18 PM
Per cert, no vull ser perepunyetes, però aquest fil no hauria d'anar a "La Masia"? És que al cercar-lo per a penjar la notícia de dalt l'he anat a trobar a "La Masia" i no l'he trobat i després he pensat que potser era a la plana principal. XD Ho dic perquè la candidatura, ara per ara, poc té a veure amb l'arquitectura i l'urbanisme i sí, en canvi, amb l'actualitat política, social i esportiva. Suposo que si Barcelona-Pirineus guanyés (seria la bomba XD) aleshores sorgirien projectes constructius diversos (edificacions per a allotjar les proves i infraestructures entre Barcelona i el Pirineu) i es podria crear un fil sobre els projectes i les obres dels JJOO d'Hivern.

Izo
January 17th, 2010, 05:32 PM
El PSC va descartar en el seu congrés del 2008 celebrar grans esdeveniments

L'anunci que va fer dimecres l'Ajuntament de Barcelona que presentarà la seva candidatura per acollir els Jocs Olímpics d'Hivern del 2022 contrasta amb la ponència marc que el congrés de la federació socialista barcelonina va fer l'octubre del 2008, en què se certificava que el model de basar el creixement de la ciutat en grans esdeveniments, com el Fòrum de les Cultura del 2004 o Jocs olímpics del 1992, està "esgotat".

"Si l'anomenat model Barcelona està avui esgotat és perquè en bona mesura ha aconseguit els seus objectius", assegurava aquest text, recollit per Europa Press.

Aquesta no ha estat la primera vegada que els socialistes barcelonins parlaven de canvis en el model de ciutat. El mateix alcalde, Jordi Hereu, que va assumir a mitjans del 2006, i el primer tinent d'alcalde, Carles Martí, havien expressat que les bases del 'relleu generacional' que tots dos simbolitzen en el Govern barceloní i en el PSC local passaven per la proximitat i les polítiques socials i prova d'això és l'impuls donat durant aquest mandat als districtes, que s'han reforçat políticament.

Un altre diagnòstic semblant el va fer l'exprimer secretari del PSC de Barcelona, Joan Ferran, que ha considerat que amb el relleu de Clos per Hereu ha acabat un "cicle" basat en grans esdeveniments. Poc després del Fòrum del 2004, l'exregidor de Cultura Ferran Mascarell va escriure al seu llibre 'Barcelona i la modernitat; la ciutat com a projecte de cultura' (Gedisa) que després d'aquest esdeveniment, es requeria un canvi.

La cohesió social va ser el gran lema que van corejar els socialistes barcelonins a les eleccions municipals del 2007. Tant les polítiques socials com la descentralització són dos dels grans objectius que es va marcar el consistori per a aquest mandat, com recull el Pla d'Actuació Municipal (PAM), el full de ruta del consistori fins al 2011 que es va aprovar el juliol del 2008 amb els vots del bipartit --PSC i ICV-EUiA, que governen en minoria-- i ERC.

Ni al PAM ni tampoc al Pla d'Inversions Municipal (PIM) hi figura que un gran esdeveniment com tornar a ser seu olímpica fos un dels objectius per a aquest mandat.

Malgrat que el PSC barceloní va aprovar en el seu IX Congrés un canvi en el model de ciutat, Jordi Hereu no va descartar la possibilitat d'organitzar un altre gran esdeveniment a la capital catalana durant la campanya de les eleccions municipals del 2007.

En un col·loqui organitzat per l'escola de negocis ESADE quan faltava poc més d'un mes per a les eleccions municipals, ha dit: "Encara és d'hora per dir quin gran esdeveniment farem". "Ho sento, no he tingut temps, només porto set mesos, però ja sorgirà", va anticipar.

En una campanya caracteritzada perquè tots els alcaldables van criticar el Fòrum de les Cultures, organitzat pel seu antecessor Joan Clos, Hereu va defensar aquest esdeveniment. "Anem a passejar un dia amb l'alcalde de Sant Adrià de Besòs, Jesús María Canga, i després d'anar a la zona del Fòrum, que li diguin que això no va valer la pena", ha assegurat.

De fet, Barcelona acollirà aquest any la XX edició dels campionats europeus d'atletisme, i ha presentat la seva candidatura als mundials d'atletisme del 2013, que ha aconseguit Moscou (Federació Russa).

Ha estat en la primera legislatura dels ajuntaments democràtics, amb Narcís Serra al capdavant del consistori barceloní, quan es van asseure les bases del 'model Barcelona'. Així, la ciutat pretenia utilitzar la força d'uns Jocs Olímpics per afrontar la transformació de la ciutat a nivell urbanístic, acabar amb els dèficits que es van generar durant el franquisme --com l'infrahabitatge o el dèficit d'equipaments-- i a més, projectar la capital catalana a escala internacional, situant-la al mapa, un objectiu que s'ha assolit de sobres, com ho prova l'espectacular creixement del sector turístic dels últims anys.

En preguntar-li sobre la presentació de la candidatura olímpica, Hereu ha assegurat que aquesta vegada no es presenten per construir infraestructures i ho ha exemplificat amb l'estació internacional de la Sagrera, de la qual ha dit que ja està "encarrilada" amb independència que Barcelona aculli o no la cita esportiva del 2022.

Font: http://www.europapress.cat/barcelona/noticia-jocs-hivern-psc-va-descartar-seu-congres-2008-celebrar-grans-esdeveniments-20100117134950.html

Sky
January 17th, 2010, 05:47 PM
Per cert, no vull ser perepunyetes, però aquest fil no hauria d'anar a "La Masia"? És que al cercar-lo per a penjar la notícia de dalt l'he anat a trobar a "La Masia" i no l'he trobat i després he pensat que potser era a la plana principal. XD Ho dic perquè la candidatura, ara per ara, poc té a veure amb l'arquitectura i l'urbanisme i sí, en canvi, amb l'actualitat política, social i esportiva. Suposo que si Barcelona-Pirineus guanyés (seria la bomba XD) aleshores sorgirien projectes constructius diversos (edificacions per a allotjar les proves i infraestructures entre Barcelona i el Pirineu) i es podria crear un fil sobre els projectes i les obres dels JJOO d'Hivern.

Sí, és que podria anar tant al fòrum principal com a La Masia (i si m'apures també a Infraestructures). I clar, com que no encaixa perfectament a cap subfòrum i és un tema que genera interès (més de 3.000 visites en cinc dies és un passada) suposo que el podríem deixar aquí. :dunno:

A més, durant els propers mesos anirem coneixent projectes arquitectònics, infraestructures... I això sí és plenament "on-topic", encara que només sigui una candidatura més.

Izo
January 17th, 2010, 05:59 PM
Sí, suposo que els projectes no haurien de trigar gaire si la candidatura vol mostrar-se com a quelcom seriós.

La qual cosa em fa pensar en les proves que es farien a Barcelona. Si no me'n deixo cap serien les de patinatge artístic, patinatge de velocitat, hoquei sobre gel i cúrling. I ara ve la pregunta del milió... Ja tenim llocs on fer aquestes proves amb bones condicions? Tenim llocs però en condicions insuficients i, per tant, cal acondicionar-los? No tenim llocs i cal construir-los?

Sky
January 17th, 2010, 06:07 PM
La nieve no está tan lejos

• Barcelona se halla a hora y media de Masella y a cuatro horas de Baqueira

El anuncio de que Barcelona, una ciudad de mar y alejada de la nieve, presentará candidatura para ser sede de los Juegos Olímpicos de 2022 -hecho no inédito, pero sí poco usual- ha sido recibido con sorpresa general y, en las estaciones del Pirineo catalán, con notable entusiasmo y satisfacción.

¿Se puede ir y volver en un día de Barcelona a las pistas de esquí? Sí, pero hoy es una paliza en algunos casos. La estación más cercana a la ciudad, la de Masella, se halla a 140 kilómetros, que se cubren en hora y media (por vías de peaje). La más lejana es la de Baqueira. Y aquí la ida y vuelta es más compleja ya que cada trayecto ronda las cuatro horas. Cataluña tiene 16 estaciones de esquí: en 10 se practica la modalidad alpina y en siete, la de esquí nórdico. Hay una, Tavascan, que incluye ambas especialidades.

El complejo más importante es el de La Molina y Masella. A la primera se puede ir en tren, pero hoy se necesitan 2 horas y 50 minutos para cubrir los 150 kilómetros del trayecto. El Ministerio de Fomento tiene en marcha la duplicación de la línea entre Montcada y Vic y en proyecto la de Vic a Ripoll. Esto supondría reducir el recorrido en algo más de una hora. En coche, la diferencia entre ir a Masella o a La Molina es mínima, ya que ambas se hallan interconectadas y apenas a seis kilómetros de distancia.

Tiene también tren la estación de Núria, pero sus instalaciones son poco aptas, hoy al menos, para un campeonato del mundo. Además, el tren sólo llega hasta Ribes de Freser (2 horas 15 minutos) y luego se necesitan 40 minutos más de trayecto en cremallera. A Núria no se puede llegar en coche.

Relativamente cerca de estas pistas están las de Vallter (Setcases) y Guils. Las primeras son de esquí alpino. Las de Guils, de nórdico. Para llegar a Vallter se puede ir en tren hasta Ripoll y desde allí en coche hasta Setcases. Si se quiere apurar el transporte público, hay un autobús que une Ripoll y Camprodon. El tiempo de recorrido es de 2 horas y 45 minutos. Por carretera, los 145 kilómetros se recorren en 2 horas y 15 minutos. A Guils se puede ir en tren, por Puigcerdà y luego en coche. Este recorrido supone 3 horas y 25 minutos.

El resto de estaciones carecen de conexión ferroviaria. De las alpinas, la más cercana es Port del Compte (143 kilómetros que se hacen en 1 hora y 45 minutos). El resto son Port Ainé (233 kilómetros, 3 horas), Tavascan (263 kilómetros, 3 horas 15), Bohí-Taüll (258 kilómetros, tres horas y 25) Espot (263 kilómetros, 3 horas y 15) y Baqueira (298 kilómetros que se hacen en 4 horas). Las de esquí nórdico se hallan a distancias similares (véase el mapa adjunto).

El Gobierno catalán y el Ministerio de Fomento tienen proyectadas o en marcha obras que recortarán estos trayectos, pero no está clara la prioridad que se les dé. Las comarcas pirenaicas, obviamente, confían en los Juegos para acelerar las obras.

Además de las mejoras de las carreteras de Vic, Berga y Tremp, hay otras estructuras que pueden utilizarse para llegar a estas estaciones, no necesariamente desde Barcelona. Así, el aeropuerto de Alguaire, que entra en funcionamiento hoy, el de Girona y el de la Seu d'Urgell, que este año empezará a funcionar como aeródromo y tiene en fase de estudio el plan director que debe llevarle a convertirse en un nuevo aeropuerto.

http://www.elpais.com/articulo/cataluna/nieve/lejos/elpepueco/20100117elpcat_12/Tes

Izo
January 17th, 2010, 06:07 PM
Vancouver sitúa el hielo a 115 km de la nieve

[...]

I pel que fa a Catalunya, en línia recta:

Barcelona - La Seu d'Urgell: 123'5 km
Barcelona - Puigcerdà: 117 km
Barcelona - Sort: 141'5 km
Barcelona - Vall de Núria: 111 km
Barcelona - Esterri d'Àneu: 161'5 km

No em semblen tan malament. La candidatura és l'excusa perfecta per a dur el ferrocarril a l'Alt Urgell, la Cerdanya i el Pallars; per a fer l'Eix Transversal Pirinenc; i per a fer una línia entre Barcelona i l'alt Urgell i la Cerdanya a través de la vall del Llobregat. :cheers:

Vilarrubla
January 17th, 2010, 06:16 PM
¿Se puede ir y volver en un día de Barcelona a las pistas de esquí? Sí, pero hoy es una paliza en algunos casos. La estación más cercana a la ciudad, la de Masella, se halla a 140 kilómetros, que se cubren en hora y media (por vías de peaje). La más lejana es la de Baqueira. Y aquí la ida y vuelta es más compleja ya que cada trayecto ronda las cuatro horas. Cataluña tiene 16 estaciones de esquí: en 10 se practica la modalidad alpina y en siete, la de esquí nórdico. Hay una, Tavascan, que incluye ambas especialidades.

Vaquèira també té instal·lació d'esquí de fons al pla de Beret... i cal recordar que la Marxa de Beret és la marxa amb més participans per davant de la Marxa Pirineu (Lles-Aransa) i la Marxa de l'Arp (Tuixent - la Vansa) i la Marxa de Guils - Fontanera (Guils de Cerdanya).

El resto de estaciones carecen de conexión ferroviaria. De las alpinas, la más cercana es Port del Compte (143 kilómetros que se hacen en 1 hora y 45 minutos). El resto son Port Ainé (233 kilómetros, 3 horas), Tavascan (263 kilómetros, 3 horas 15), Bohí-Taüll (258 kilómetros, tres horas y 25) Espot (263 kilómetros, 3 horas y 15) y Baqueira (298 kilómetros que se hacen en 4 horas). Las de esquí nórdico se hallan a distancias similares (véase el mapa adjunto).

Sense comentaris XD

cattgn
January 17th, 2010, 07:12 PM
Carretero demana que BCN s’associï amb Andorra per no competir a Espanya

El líder de Reagrupament i exalcalde de Puigcerdà, Joan Carretero, va dir ahir que Barcelona ha de negociar una associació amb Andorra i que sigui aquesta qui defensi la candidatura davant del Comitè Olímpic Internacional (COI). Una acció així, va dir, tindria més possibilitats a l’evitar competir a Espanya amb Saragossa. Els joves d’Unió també han demanat aquesta col·laboració. El cap del Govern andorrà, Jaume Bartomeu, ha afirmat en canvi que el seu país «no ha decidit» ni fer ni participar en «cap candidatura». Bartomeu va al·ludir que el COI no permet que dos països es presentin junts, tot i que sí que accepta passar algunes proves a un Estat diferent de l’elegit.

Font: http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=678643&idseccio_PK=1022&h=

Es possible que una mateixa candidatura estigui en 2 països? Es que em va semblar llegir-ho a no se on que no podria ser. Si poguès ser, estaria be el que comenta la noticia de no fer-lis la competencia a Jaca.

ik252
January 17th, 2010, 08:07 PM
Es possible que una mateixa candidatura estigui en 2 països? Es que em va semblar llegir-ho a no se on que no podria ser. Si poguès ser, estaria be el que comenta la noticia de no fer-lis la competencia a Jaca.

No es pot però es pot.
Per uns Jocs d'estiu no es pot MAI.
Per uns Jocs d'hivern només es pot excepcionalment sempre que per condicions geografiques i topografiques no es pugui celebrar en el pais de la ciutat seu, es pot celebrar algunes competicions en països limitrofs

El que demana en Carretero seria que el nom de la candidatura fos Andorra la Vella (per exemple) i que algunes probes es celebresin a BCN (pero no si podria celebrar ni els actes d'obertura ni cloenda dels JJOO)

Vilarrubla
January 17th, 2010, 08:13 PM
ja però en aquest cas si que es podria celebrar tot a Andorra la Vella per condicions geogràfiques i topogràfiques... per la única raó que no es podria fer tot allà és perquè no tenen pressupost per pagar-ho tot XD

ik252
January 17th, 2010, 10:17 PM
ja però en aquest cas si que es podria celebrar tot a Andorra la Vella per condicions geogràfiques i topogràfiques... per la única raó que no es podria fer tot allà és perquè no tenen pressupost per pagar-ho tot XD

Exactament, el que demana el Carretero es un impossible, Andorra pot tenir uns llocs quasi per a ells sols igual que Barcelona-Pirineus (en la candidatura d'Andorra 2010 crec recordar que nomes el patinatge en pista llarga l'havien de fer a França) (esta requiere de un pabellon con una pista tipo atletismo de longitud 400m).

alserrod
January 18th, 2010, 04:05 PM
Hola de nuevo:

Hay un aspecto que me sorprende muchsiimo, sobretodo vistas las experiencias de candidaturas anteriores de juegos de invierno. Es el hecho de que se postula como ciudad candidata pero no se tiene en cuenta, todavía, en qué estaciones de esquí se organizarán pruebas.

No es algo que se improvise. Al igual que en unos juegos de verano, la única "restricción" existente es para los deportes de vela, que lógicamente tienen que ser en el mar, en el resto de los deportes, casi puedes elegir unas subsedes u otras según te apetezca. Vamos, que para deportes donde lo que hace falta es un pabellón o similar, seguro que los encuentras a patadas en un radio no muy grande.

Sin embargo, con el tema de la nieve el panorama cambia muchisimo. Tienes que limitarte a estaciones de esquí y además de ciertas características. Y presentar la candidatura sin saber dónde vas a hacer cada cosa (especialmente ciertas pruebas, que hay algunas para las que valen todas las pistas) es vender la piel antes de cazar el oso.


Por si es útil, cuento algo de historia y de "pijotadas" del COI, que últimamente está un poco tocapelotas en ciertos aspectos.

- En la última década está abandonando, para los juegos de invierno, la idea de una ciudad con bastante infraestructura en mitad de las montañas para irse a la idea de una ciudad con dicha infraestructura y bien comunicada con las montañas. Hasta aquí, todo perfecto... pero es que resulta que no quiere saber más acerca de otras ciudades intermedias. En el caso de la candidatura zaragozana, no quieren saber, ni por asomo, nada de pruebas en Huesca. Y mira que es una ciudad que la tienes absolutamente de paso entre lo que sería la sede olímpica y el Pirineo. Y mira que es una ciudad con aeropuerto, Ave, hoteles, etc... pues que no, que no quieren saber de ella. No hay nada que impida, a modo de normativa, que se celebren allí pruebas, pero se ha descartado porque se sabe que no gusta del beneplácito del COI. Cuestiones subjetivas contra las que no merece la pena luchar.

- El tema de infraestructuras merece capítulo aparte. Permiten indicar en el dossier (documento en base al cuál toman la decisión) un aeropuerto principal y uno secundario. ¿Y por qué no más?. preguntádselo a ellos. Desde luego cuantos más aeropuertos próximos a las pistas mejor aún... pero que no, que no quieren saber nada más que de uno principal y uno secundario... aunque sea en detrimento de las comunicaciones... y del sentido común. Basta con mirar un mapa para ver que Huesca y Pau equidistan de Formigal, que Pamplona también equidista de las anteriores con Candanchú y que Lérida y Huesca equidistan de Cerler... pero que no, que solo dos aeropuertos. Y además, siendo sinceros, para los juegos de invierno el número de aviones que se mueven es mucho menor por lo que con tener dos aeropuertos de una sola pista sin saturación es más que suficiente.

- Hablando de distancias, hay cosas que también sirven para las olimpiadas de verano pero no sirven para las de invierno. Desde Barcelona se tardaban aproximadamente tres horas en coche a Valencia, Zaragoza y La Seu... y no fue inconveniente para que fueran subsedes en el 92. Y sin irnos más lejos, en las olimpiadas de Pekin, las pruebas de vela estaban muuuuuuy alejadas de Pekin y no pasaba absolutamente nada. Sin embargo en el caso de la nieve lo quieren todo juntito. Tanto es así que en la anterior candidatura de Jaca se prescindió de la estación de Cerler, sola y exclusivamente por distancias. Vamos, que lo que sí que valía para verano no valía para invierno porque el tiempo de trayecto entre sedes sería similar.

- Eso sí, vuelvo a lo primero de todo. No vender la piel sin cazar el oso. ¿Cuál es el motivo de incluir a Cerler en una candidatura de la cuál se había excluido previamente?. Sencillamente la prueba de slalom. Resulta que en los 135 km. esquiables de Formigal (ciento treinta y cinco... que se dice pronto...) no hay ni una sola pista susceptible de ser utilizada para slalom gigante (mira, tanta nieve, tanto remonte, tanta pista y que no). En Candanchú hay una pista homologada para slalom gigante para un campeonato del mundo pero se sabe o se sospecha que el COI no la homologaría para competiciones olímpicas. El único recurso es irse a Cerler donde al ser la estación de esquí con mayores desniveles sí que existe una pista donde no habrá problemas de homologación. Ese es el motivo de que se incluya a una estación que está bastante más alejada del resto, con el inconveniente de los desplazamientos, que cada vez al COI le gustan menos.

- ¿Sería posible una candidatura con estaciones aragonesas y catalanas conjuntamente?. Sí, habría una posibilidad aplicando el sentido común y todo lo anteriormente expuesto. Pasaría por poner la sede en Lérida y utilizar única y exclusivamente las pistas de Cerler, Boi y el valle de Arán... y poquito más. Irse más lejos es marear al COI y, vistos los precedentes, las posibilidades son nulas. Es que ya no valoran solo la distancia de la nieve a la sede de las olimpiadas, sino la distancia entre las pistas entre sí (y en el caso zaragozano, si se tiene que contar con Cerler se hace por lo citado de homologación de pistas).
¿Se sabe si hay pistas en estaciones del pirineo oriental homologadas para todas las pruebas olímpicas o susceptibles de ser homologadas?

- Algún detalle más de distancia. En capacidad hotelera hay que señalar los hoteles y apartamentos que hay a 10 km. a la redonda de las pistas y punto. Y no admiten más.
Pongo un detalle que es más que llamativo. En el caso de Panticosa hay un balneario a más de 1600m con varios hoteles de todo tipo, desde familiares hasta de lujo (un balneario, por cierto, descubierto por los romanos, que ya se recorrieron el Pirineo enterito para encontrarlo). Es un sitio de alojamiento muy agradable para quienes van a esquiar. Por si alguien frecuenta alguna tienda de Imaginarium, es donde ofrecen un paquete de esquí familiar: http://www.itsimagical.travel/viajes_es/viajePanticosa2009Home . Pues bien, la distancia del hotel-balneario a las pistas, si no me equivoco, es de 13km. Bajo estas premisas, no deben ser incluidos en el dossier bajo ninguna circunstancia. Como hecha la ley, hecha la trampa... no sé si contemplan km. en línea recta y entonces sí que entra, o si contemplan utilizar una pequeña estación de esquí de fondo que hay allí mismo y entonces obviamente sí que entra. Pero es para sorprenderse y bastante paradójico que unos alojamientos muy vinculados a una estación de esquí no puedan ser contemplados en un dossier olímpico por cuestión de normativa y de tres kilómetros.
Bajo estas circunstancias, la capacidad hotelera de la estación de Nuria se reduce al hotel que hay allí y no vale ninguno que esté en las proximidades, ni valoran la facilidad de trasladarse en el día con tren y cremallera, ni...
Vamos, que para el COI, una estación de esquí tan bonita, tan bien situada y tan sostenible en cuanto a desplazamientos como es Nuria es absolutamente inservible porque no tiene un montón de edificios y hoteles alrededor.




En fin... comentarios diversos que he querido poner. Por una parte para aclarar algunos comentarios que se han ido oyendo y leyendo en esta última semana y por otra parte para puntualizar las dificultades que supone hacer un dossier olímpico.
A veces tienes lo mejorcito para poder esquiar pero no... la normativa está por encima.


Un saludo

Alejandro

Danzig
January 18th, 2010, 04:23 PM
Un post muy interesante ;)

Sky
January 18th, 2010, 04:28 PM
Pujol duda si la candidatura olímpica de Barcelona es una propuesta meditada o un "golpe de efecto"

• "Todavía no lo sé y, por lo tanto, no querría pronunciarme sobre este tema", ha aclarado el ex president

El ex presidente de la Generalitat de Catalunya Jordi Pujol (CiU) ha afirmado este lunes que desconoce si la candidatura de Barcelona para organizar los Juegos Olímpicos de 2022 es una propuesta "pensada de arriba a abajo" o si se trata de "un golpe de efecto".

El presidente de la Generalitat catalana entre 1980 y 2003 ha ofrecido esta opinión en una rueda de prensa en Alicante, pocas horas antes de ofrecer una conferencia sobre el eje mediterráneo, organizada por Caja Mediterráneo (CAM).

Preguntado por el anuncio del alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, y la polémica suscitada con la candidatura aragonesa de Jaca, ha explicado que tendría que ver "si es una propuesta meditada o es un golpe de efecto".

"Yo todavía no lo sé. No sé si es una propuesta pensada de arriba a abajo" y si se ha previsto "cómo enfocarla", o bien "es un golpe de efecto que durará unos cuantos días", ha admitido. "Yo todavía no lo sé y entonces, por tanto, no querría pronunciarme sobre este tema", ha aclarado.

http://www.lavanguardia.es/politica/noticias/20100118/53872917901/pujol-duda-si-la-candidatura-olimpica-de-barcelona-es-una-propuesta-meditada-o-un-golpe-de-efecto.html

Aurelio
January 18th, 2010, 06:27 PM
Pujol duda si la candidatura olímpica de Barcelona es una propuesta meditada o un "golpe de efecto"

• "Todavía no lo sé y, por lo tanto, no querría pronunciarme sobre este tema", ha aclarado el ex president

El ex presidente de la Generalitat de Catalunya Jordi Pujol (CiU) ha afirmado este lunes que desconoce si la candidatura de Barcelona para organizar los Juegos Olímpicos de 2022 es una propuesta "pensada de arriba a abajo" o si se trata de "un golpe de efecto".

El presidente de la Generalitat catalana entre 1980 y 2003 ha ofrecido esta opinión en una rueda de prensa en Alicante, pocas horas antes de ofrecer una conferencia sobre el eje mediterráneo, organizada por Caja Mediterráneo (CAM).

Preguntado por el anuncio del alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, y la polémica suscitada con la candidatura aragonesa de Jaca, ha explicado que tendría que ver "si es una propuesta meditada o es un golpe de efecto".

"Yo todavía no lo sé. No sé si es una propuesta pensada de arriba a abajo" y si se ha previsto "cómo enfocarla", o bien "es un golpe de efecto que durará unos cuantos días", ha admitido. "Yo todavía no lo sé y entonces, por tanto, no querría pronunciarme sobre este tema", ha aclarado.

http://www.lavanguardia.es/politica/noticias/20100118/53872917901/pujol-duda-si-la-candidatura-olimpica-de-barcelona-es-una-propuesta-meditada-o-un-golpe-de-efecto.html

^^Doncs no es pot negar la seva persistència en continuar pensant igual que fa 20 anys, ja que aquest home no va recolzar els Jocs Olímpics des del primer moment, diguem que es va a puntar a l'ultimíssim moment. Mai no va creure en els Jocs ja que eren obra d'en Maragall..
:ohno:

alserrod
January 18th, 2010, 06:50 PM
Un post muy interesante ;)



aún me he dejado cosas en el tintero. En el año 2002 se elegía la ciudad olímpica de 2010. En el dossier de Jaca'10 se incluía como "hotel olímpico" (donde se alojarían los principales responsables del COI) a un conocidisimo hotel de lujo de Zaragoza.
Pues... en el informe que desarrolló el comité olímpico internacional resultaba que aparecían serias deficiencias de seguridad para ese hotel debido a que estaba situado en el centro de la ciudad y que dejaban en duda y en entredicho que se pudiera garantizar la seguridad de máximos mandatarios del deporte internacional debido a la ubicación que tenía.
La primera paradoja es que, bajo ese criterio, prácticamente todos los hoteles del centro de las grandes ciudades deberían estar descartados como hoteles olímpicos.
La segunda paradoja es que... precisamente el edificio de al lado de ese hotel, en su parte trasera pero totalmente colindante... es el cuartel general de la guardia civil en Zaragoza (¿No creéis que es de suponer que se trate de una de las manzanas más vigiladas y controladas del centro de la ciudad?).

La tercera paradoja sucedió apenas unos meses después del informe del COI... pues para entonces (año 2002) estaba la presidencia española de turno de la unión europea y... se decidió que la cumbre de ministros de defensa de los países miembros se celebrase en Zaragoza y... se alojaron precisamente en ese hotel (andaaaaa... y resulta que a los del COI no les servía).

Son solo algunas pinceladas que pongo de que si el COI le apetece tocar los c..., lo hace de maravilla. Hoy en día se puede argumentar que en Zaragoza ese hotel es perfectamente válido para acoger máximas personalidades del mundo del deporte y jefes de estado y de gobierno sin problemas de seguridad. Y además, otro hotel, también de lujo y de la misma cadena puede decir que ha tenido a más mandatarios internacionales que nadie en los últimos años... pues fue donde se alojaron cada vez que se celebraba el día de algún país en la Expo del 2008.

Pero da igual, si no pueden marear la perdiz con la seguridad de los alojamientos, ya lo harán con otra cosa.

Y... que a nadie le sorprenda que quizá algo que en las olimpiadas del año 92 fuese perfectamente útil y válido ahora digan que no sirve, que hay que mejorarlo. Y lo peor de todo es que el dossier que presentas es definitivo, ellos hacen su evaluación pero si sale algo negativo no lo puedes corregir o modificar.


En fin, que como decía antes, creo que Barcelona ha vendido la piel sin tener el oso, que hay muchos matices de nieve que atar antes de vender la candidatura

Aurelio
January 18th, 2010, 08:27 PM
^^¿Hotel Palafox...?

:D

alserrod
January 18th, 2010, 10:46 PM

sequera
January 18th, 2010, 10:50 PM
Bona nit...

Me uno a este hilo

Muy interesante la aportación de alserrod.

saludos a tod@s

Sky
January 19th, 2010, 03:28 PM
Hereu: “la Marina Port, la Sagrera o el Bon Pastor podrien acollir la nova vila olímpica”

• L'alcalde defensa la candidatura als Jocs Olímpics d'Hivern de 2022

L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha insistit que la candidatura olímpica “Barcelona Pirineus” per als Jocs Olímpics d’Hivern de 2022 és factible malgrat les opinions d’incertesa que ha suscitat. “No és el primer dia que això ha de generar tota l’adhesió; és un procés que haurem d’anar treballant”. Hereu ho ha explicat al programa d’entrevista i debat 'Els uns i els altres', de BTV. L’alcalde de Barcelona ha apuntat també els nous escenaris que podrien resultar-ne si la proposta tira endavant. Així, el nou barri de la Marina Port, la Sagrera o el Bon Pastor “podrien fer de vila olímpica”.

Segons l’alcalde, l’Ajuntament ha analitzat el projecte en profunditat, però cal explicar-ne les raons i fer camí per generar l’adhesió, “el 81 tampoc existia l'adhesió pels jocs del 92 que després, al cap d’uns anys, es va generar”.

http://www.lamalla.cat/infolocal/area_barcelona/article?id=326315

art
January 19th, 2010, 03:37 PM
^^
qué bé, que facin nous gratacels de vivendes en aquests barris, que vindràn
molts esportistes :D

La veritat és que de vegades parlem com si ja tinguéssim els jocs a la butxaca, quan encara no tenim rès de rès. Ens quedarem a un pam de nas :bash:

SEIM
January 19th, 2010, 04:23 PM
Això edificis ben alts on enlloc d'ascensors tinguin remontadors i prou alçada per a fer pistes indoors interiors per a que els esportistes puguin fer entrenaments de slaloms.

Si es que som la ciutat dels prodigis.

A10

aniuska
January 19th, 2010, 04:39 PM
Carretero demana que BCN s’associï amb Andorra per no competir a Espanya

El líder de Reagrupament i exalcalde de Puigcerdà, Joan Carretero, va dir ahir que Barcelona ha de negociar una associació amb Andorra i que sigui aquesta qui defensi la candidatura davant del Comitè Olímpic Internacional (COI). Una acció així, va dir, tindria més possibilitats a l’evitar competir a Espanya amb Saragossa. Els joves d’Unió també han demanat aquesta col·laboració. El cap del Govern andorrà, Jaume Bartomeu, ha afirmat en canvi que el seu país «no ha decidit» ni fer ni participar en «cap candidatura». Bartomeu va al·ludir que el COI no permet que dos països es presentin junts, tot i que sí que accepta passar algunes proves a un Estat diferent de l’elegit.

Font: http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=678643&idseccio_PK=1022&h=
Buena idea, pero me temo que 2 países distintos no pueden concurrir juntos en una candidatura.

Sky
January 19th, 2010, 04:55 PM
La Pirena mira als Jocs

• La cursa, que compleix 20 anys, aspira a convertir-se en disciplina olímpica si Barcelona organitza la gran cita mundial el 2022

A partir de diumenge que ve, els trineus tirats per gossos tornaran a prendre durant dos setmanes els Pirineus. La Pirena, la clàssica cita de cada hivern, torna en una edició en què compleix 20 anys i amb la mirada posada en els Jocs Olímpics, ja que la seua aspiració és que aquest esport sigui olímpic si Barcelona acaba organitzant els Jocs del 2022.

Pep Parés, fundador i director d'aquesta cursa, va admetre que lluitarà perquè el múixing formi part del programa olímpic. "La candidatura que surt elegida i organitza els Jocs, té dret a elegir un esport. Si es donés el cas, ens agradaria fer valdre els 20 anys d'experiència perquè l'elegit fos aquest", va admetre Parés, que creu que la condició d'esport olímpic seria un gran impuls a una disciplina "cara", ja que "mantindre els gossos suposa una notable despesa en alimentació, visites al veterinari, etc. Sent olímpics, almenys tindríem alguna ajuda".

Pel que fa a les dos possibles candidatures a la cita de l'any 2022, la de Barcelona-Pirineus i Saragossa-Jaca, va reconèixer que "seria millor una candidatura d'unitat", però va afirmar que una que portés el nom de Barcelona-Saragossa tindria com a handicap "la gran distància que hi ha entre les dos ciutats i la situació de les estacions", motiu pel qual va recolzar la candidatura barcelonina, que "donaria un gran impuls als Pirineus i a tots els esports d'hivern".

Pel que fa a la Pirena 2010, la primera etapa de la qual comença diumenge al Pirineu aragonès, Parés va destacar que es presenta més competida que mai "per la presència, per primera vegada, de tres campions. Aquest any tenim els tres últims guanyadors, el navarrès Iker Ozcoidi, l'alemany Tom Andres i el català Josep Domingo".

La cita, que torna a comptar amb el suport d'Ara Lleida (i ja són 19 anys seguits), té un lleidatà en competició, Ramon Armengol, en la categoria d'esquí jòring, on destacarà la lluita entre la noruega Lena Boysen Hillestad, 17 vegades campiona del món i la txeca Jana Porubska, guanyadora de la prova tres vegades.

Parés, que va presentar la prova juntament amb el president de la Diputació, Jaume Gilabert, va destacar el protagonisme de Lleida, ja que "el 45% del recorregut és al Pirineu lleidatà".

http://www.segre.com/nc/noticies/detall-de-la-noticia/article/la-pirena-mira-als-jocs/199/

alserrod
January 19th, 2010, 06:20 PM
Buena idea, pero me temo que 2 países distintos no pueden concurrir juntos en una candidatura.



sí que pueden.
Para las olimpiadas de 2002 Jaca concurrió bajo el nombre de "Jaca-Los Pirineos 2002" teniendo como Andorra a una de sus subsedes

alserrod
January 19th, 2010, 06:21 PM
La Pirena mira als Jocs
Pel que fa a les dos possibles candidatures a la cita de l'any 2022, la de Barcelona-Pirineus i Saragossa-Jaca,



El nombre de la candidatura es Zaragoza-Pirineos,
En Jaca no está previsto que se celebre prueba olímpica alguna en esta candidatura.

Gabe
January 20th, 2010, 08:19 AM
Això edificis ben alts on enlloc d'ascensors tinguin remontadors i prou alçada per a fer pistes indoors interiors per a que els esportistes puguin fer entrenaments de slaloms.

Si es que som la ciutat dels prodigis.

A10

si Dubai pot nosaltres també :lol:

Sky
January 20th, 2010, 11:44 AM
"Barcelona està millor situada que Jaca, però Hereu ha començat malament"

• Xavier Trias assegura que l'expectativa electoral de CiU és "immillorable" i afegeix: "Si no guanyem aquest cop, la responsabilitat serà meva"

El president del grup de Convergència i Unió a l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, repassa l'actualitat municipal en aquesta entrevista per a lamalla.cat. La candidatura Barcelona-Pirineus per als Jocs Olímpics d'Hivern de 2022, anunciada per l'alcalde Hereu, la reforma de la Diagonal sobre la qual es consultarà els barcelonins el proper més d'abril, o les enquestes prelectorals són motiu de crítica al Govern municipal per part de Trias. En canvi, el dirigent de CiU, deixa fora de la confrontació política a Barcelona, la qüestió de la immigració. Sobre la polèmica de Vic, Trias afirma Vic viu “una situació molt complexa” i rebutja “posar adjectius vexatoris a gent que ha lluitat molt per la integració. De tota manera afirma també que “és una bogeria negar l'empadronament als immigrants si estan aquí”.

La candidatura de Barcelona per als Jocs Olímpics d'hivern del 2022 ha sacsejat l'actualitat municipal. Ha tingut ocasió de parlar-ne amb l'alcalde?
L'alcalde em va trucar tres quarts d'hora abans de fer l'anunci i no n'hem tornat a parlar. Amb qui sí he conversat ha estat amb els alcaldes del Pirineu i continuo dient el mateix: no té sentit l'alcalde de Barcelona fes la presentació tot sol, sense està acompanyat dels alcaldes del Pirineu, o dels responsables dels consells comarcals. La ciutat ha d'explicar que els Jocs són del Pirineu i que Barcelona es converteix en una ciutat instrumental per ajudar a què guanyin la nominació.

Barcelona té possibilitats?
Barcelona està més ben situada que la candidatura de Saragossa i Jaca, que ja ha perdut tres vegades. Barcelona te el dret a buscar l'oportunitat i el Pirineu a poder guanyar, però crec que hi ha hagut una obsessió per la propaganda electoral. El lideratge no s'aconsegueix barallant-se amb Jaca, sinó buscant col·laboracions i presentant les coses conjuntament. Mesos abans s'hauria d'haver trucat els alcaldes de Saragossa i Jaca i dir-los que competirem, amb rivalitat però bona entesa.

En tot cas, hi pensa col·laborar activament? Què en farà de la candidatura si és alcalde?
La candidatura l'ha de decidir l'Estat 2013 i aleshores espero ser l'alcalde de Barcelona. Portar unes olimpíades d'hivern al Pirineu català és una bona cosa, i hi estem a favor, però s'ha començat malament, de fet, és difícil començar pitjor. Nosaltres hi treballarem però demano a Hereu que ho fem ben fet.

Per fer-ho bé quins serien els passos a seguir a partir d'ara?
Primer, cal buscar la complicitat amb tot el Pirineu, fet que considero relatiavament fàcil. En segon lloc, cal buscar la col·laboració pública i privada, de la Generalitat i l'Estat, lligar inversions importants... L'èxit no és presentar una candidatura d'amagat, ara haurem de rebobinar i començar a buscar totes les complicitats . A més, Barcelona ha de tenir clara una cosa: que ajuda al Pirineu i no s'aprofita del Pirineu. Una capital ha d'estar al servei del país i del territori; s'ha d'ajudar al Pirineu i Barcelona és un esquer magnífic per aconseguir uns Jocs.

Vostè ha afirmat que aquesta candidatura té un objectiu electoralista i que ara el que cal és sobre tot lluitar contra la crisi. Quin és el seu full de ruta?
A la gent la desconcerta que l'alcalde presenti els Jocs Olímpics com una solució al futur del país, un futur passa per donar solució a la ciris econòmica. La situació és molt complicada, hi ha 101.000 aturats a Barcelona i l'Ajuntament ha de crear polítiques que donin respostes, que no es poden improvisar. L'aposta de Barcelona ha de ser per l'excel·lència, la innovació, la recerca i fer les coses ben fetes.

[...]

http://www.lamalla.cat/infolocal/area_barcelona/article?id=326358

Sky
January 20th, 2010, 01:25 PM
Hereu no descarta que el Barça participi en el nou palau de gel

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, no defalleix aquests dies en la seva proposta de Jocs d'Hivern per al 2022 i ahir, a preguntes dels periodistes, va posar un altre granet de sorra a un projecte que no ha començat a redactar el dossier de presentació de la candidatura ni té definida gairebé cap instal·lació, a excepció de la construcció d'un nou palau de gel, a la ciutat o a l'àrea metropolitana.

Hereu, que compta ara mateix amb més suports condicionats que absoluts per tirar endavant els segons Jocs Olímpics de la ciutat -inclosos els dubtes del seu únic soci de govern, ICV-EUiA-, va posar èmfasi en la necessitat de confluència de molts agents polítics i socials de la ciutat perquè la proposta de Jocs s'imposi, i aquí no va descartar que les llargues negociacions que manté amb el Barça per a la requalificació del Miniestadi es tradueixin en alguna mena de col·laboració per a la construcció i l'aprofitament posterior del nou palau de gel. El Barça, en la reordenació de les seves instal·lacions, a més de tirar a terra el Miniestadi, també té previst enderrocar la pista de gel i el Palau Blaugrana i aixecar un nou palau d'esports multidisciplinari per a les seccions.

L'alcalde també va avançar ahir que els seus principals esforços en la recollida de suports per a la candidatura els dedicarà a convèncer Espanya que la de Barcelona és la millor de les dues candidatures que es presenten. "Guanyarem, prepararem la millor candidatura. Necessitem l'impuls de moltíssima gent", va concloure.

http://paper.avui.cat/article/ciutats/182801/hereu/no/descarta/barca/participi/nou/palau/gel.html

persona753
January 20th, 2010, 09:28 PM
Mireu aquest video....:nuts:
http://www.elmundo.es/elmundo/2010/01/20/barcelona/1264017027.html :nuts::nuts::nuts:

Sky
January 20th, 2010, 09:32 PM
Speaking in silver? :lol:

Sr.Horn
January 20th, 2010, 09:56 PM
ha sortit al TN Vespre, per cert, ha sortit el Ramon Pellicer en ulleres :D

Sky
January 20th, 2010, 11:10 PM
o0ku0uOWw2k

Sky
January 21st, 2010, 01:01 PM
Gilabert: "“Desde Lleida, aplaudimos la candidatura de Barcelona a los Juegos Olímpicos de Invierno”"

El presidente de la Diputación de Lleida, Jaume Gilabert, expresó hoy su apoyo la candidatura de Barcelona a los Juegos Olímpicos de Invierno de 2022, “siempre y cuando sea viable y tenga cuerpo”.

“Sería injusto no contar con Lleida para esta candidatura, ya que tenemos la mayor superficie esquiable del Estado español”, explicó Gilabert durante su intervención en el “Fórum Europa. Tribuna Catalunya”, organizado en Barcelona por Nueva Economía Fórum.

En este sentido, el político de ERC criticó que “el país no haya sabido aprovechar la condición geoestratégica de Lleida como la entrada a Cataluña más importante”. “Hace años que ya hubiésemos podido tener una buena red de comunicaciones y un buen tejido empresarial”, lamentó, aunque agradeció la oportunidad que ofrecen las nuevas infraestructuras, como el AVE, a pesar de “sus elevados precios”.

Así, Gilabert cree que el recién inaugurado aeropuerto de Alguaire “pondrá fin al primer agravio comparativo de la demarcación de Lleida respecto al resto”. “Hemos sido los últimos, pero tenemos ciertas ventajas, como el hecho de ser el primer aeropuerto gestionado directamente por la Generalitat”, señaló.

MEJORAS EN CARRETERAS

Sobre las infraestructuras, el dirigente republicano habló de la carretera N-260: “El Estado no debería dar esta mala imagen con una carretera en tan mal estado. Es un engaño para los usuarios que no la conocen, mientras que los habitantes de los Pirineos ya no la utilizan”.

En cambio, Gilabert alabó “la actitud diferente de la Generalitat, ya que el pacto nacional de infraestructuras ha atendido prácticamente todas las demandas”.

http://ecodiario.eleconomista.es/espana/noticias/1849597/01/10/Jjoo-invierno-gilabert-desde-lleida-aplaudimos-la-candidatura-de-barcelona-a-los-juegos-olimpicos-de-invierno.html

Sky
January 21st, 2010, 02:31 PM
HEtGgMlrMXw

:|

alserrod
January 21st, 2010, 03:14 PM
MEJORAS EN CARRETERAS

Sobre las infraestructuras, el dirigente republicano habló de la carretera N-260: “El Estado no debería dar esta mala imagen con una carretera en tan mal estado. Es un engaño para los usuarios que no la conocen, mientras que los habitantes de los Pirineos ya no la utilizan”.




¿Alguno ha recorrido la N-260 de punta a punta?
¿Opiniones?

Vilarrubla
January 21st, 2010, 03:17 PM
Yo de los trozos que he recorrido, el que en mejor estado está es el de la Cerdanya, en concreto el tramo más cercano a Puigcerdà...

Sky
January 22nd, 2010, 02:52 PM
sN3-1aeXWcw

persona753
January 22nd, 2010, 03:03 PM
Bonísim xD

alserrod
January 22nd, 2010, 07:14 PM
Hasta en este programa se les traspapelan los papeles y hablan de la candidatura de Jaca cuando es una ciudad que ni siquiera tendrá pruebas deportivas...

Aurelio
January 22nd, 2010, 08:06 PM
^^Ya, alserrod, pero la gente normal no tiene tu nivel de conocimientos sobre este tema.
Tampoco nos pasemos...

alserrod
January 23rd, 2010, 01:40 AM
ya, pero cualquiera que sabe que aparte de la tuya hay otra candidatura, lo lógico es saber cuál es la otra candidatura, ¿no?

Vilarrubla
January 23rd, 2010, 11:18 AM
ya, pero cualquiera que sabe que aparte de la tuya hay otra candidatura, lo lógico es saber cuál es la otra candidatura, ¿no?

ya... pero además mucha gente para criticar la candidatura han utilizado la supuesta tercera candidatura de Jaca, diciendo que llevan muchos años preparándolo y tal y pascual, crítica que sin presentarse Jaca, creo que no sirve, aunque Zaragoza lleve preparándolo antes que Barcelona.

Supongo que además a mucha gente no la entrado en la cabeza la posibilidad que Zaragoza pudiera presentarse sin contar con Jaca que lleva unas cuantas candidaturas.

roncat
January 23rd, 2010, 12:16 PM
Jaca es presenta tants cops per rebre cales, no saben organitzar les coses. Dono suport a BCN 2022

alserrod
January 23rd, 2010, 03:50 PM
ya... pero además mucha gente para criticar la candidatura han utilizado la supuesta tercera candidatura de Jaca, diciendo que llevan muchos años preparándolo y tal y pascual, crítica que sin presentarse Jaca, creo que no sirve, aunque Zaragoza lleve preparándolo antes que Barcelona.



Lo que sí es común en todas las candidaturas son cuatro de las cinco estaciones de esquí.

Pero la candidatura es nueva

sinera
January 23rd, 2010, 05:53 PM
La ciudad nevada
Del turismo 'low cost' al turismo de nieve: como estrategia futura, 2022 parece muy poca cosa

RAMON AYMERICH


El hotelero Gavarrell, que es un tipo observador, asegura que Desigual y Camper son las dos marcas favoritas del turista que visita Barcelona. Gavarrell tiene una clientela europea, de clase tirando a media que contrata su estancia de dos, tres, cuatro días, a través de internet. Cuando dejan la habitación, cuenta el hotelero, lo que más recogen las señoras de la limpieza son las bolsas vacías de esas dos marcas. Camper no tiene sede social en Barcelona. Pero, del mismo modo que Desigual, es lo que primero les viene a la cabeza a los turistas cuando piensan qué van a comprar en la ciudad. Está bien que las ciudades tengan marcas con las que identificarse. Y está bien que esas empresas que saben captar el espíritu - o lo que sea-de una ciudad sean cuanto más grandes, mejor. Lo comentaba esta semana Greg Clark en un encuentro convocado por Barcelona Activa. Clark es un economista experto en ciudades que trabaja para la OCDE. En el encuentro, de esos que al poco de sentarse uno ve aparecer rápidamente tres o cuatro cuadernos moleskine entre los asistentes, Clark contaba cómo las ciudades intentan marcar perfil tras una crisis que ha afectado a muchas de sus actividades tradicionales.
Habló de cómo la crisis de la industria financiera en Londres o Nueva York ha abierto perspectivas para segundas ciudades como Frankfurt o Zurich. En el Nueva York del republicano Michael Bloomberg se escuchan hoy más los consejos de Richard Kotkin que de Richard Florida. Si Florida es el vocero de las ciudades creativas y multicolores, Kotkin lo es de las clases medias. Sin familias de clase media con hijos que se sientan cómodas, no hay gran ciudad que sobreviva en el medio plazo, argumenta este hombre. ¿Y Barcelona? Aaah, a Clark le gusta Barcelona. Le gusta cómo se ha reinventado a golpe de gran evento, como en 1992, y cómo ha redefinido su economía. Que es de lo que se debería estar hablando ahora. Decidir, por ejemplo, cuál es la mejor política de diferenciación internacional para una ciudad que está virando hacia la formación, la biotecnología y la salud, el turismo, los servicios profesionales y la cultura. ¿Es todo eso un espejismo subvencionado o hay realmente una estrategia para salir bien posicionados de la crisis?

Pero no. No se habla de eso. La cuestión de referencia de los últimos días es la nieve, esa sublimación infantil de las clases populares mediterráneas. Organizar unas olimpiadas invernales. En un magnífico salto mortal, el alcalde Hereu trasciende ese territorio metropolitano que nadie sabe cómo coordinar y se imagina ya vertebrando todo el país mediante remontes y cañones de nieve artificial.

¿Que aportarían unas olimpiadas blancas en el 2022 a la ciudad? Mmmmm, Clark salió indemne de la pregunta. Lo de la nieve, dijo, corrige y matiza la imagen de ciudad turismo low cost. No está mal. Pero como apuesta de futuro, francamente, parece pensada en una tarde.

http://www.lavanguardia.es/lv24h/20100123/53875705466.html

Vilarrubla
January 23rd, 2010, 06:01 PM
^^ està bé l'article...

Per cert en el mundo deportivo crec que era, han fet un article parlant dels problemes de Vancouver 2010, una de les principals estacions del país i seu del jocs té problemes financers, i a més m'han dit que la majoria d'estacions tenen gran falta de neu i que ho estan subsanan amb neu portada amb helicopters (?) i camions, deu ser una despesa bestial.

ik252
January 23rd, 2010, 06:26 PM
^^

No es el primer cop que uns jocs olímpics han de transportar neu o gel a la seu per falta de la mateixa. Crec recordar que va ser als III Jocs Olímpics d'Hivern a Lake Placid 1932 ya ho van tenir que fer, portant-la amb camions...

Es vulgui o no els JJOO d'hivern depenen de les condicions meteorologiques del moment i, potser des de que li donen a una ciutat els jocs fins a l'any anterior son temporades excepcionals de neu i just aquell any va i no neva prou

Vilarrubla
January 23rd, 2010, 06:36 PM
^^ ja... a més se suposa que la zona sol tenir força neu i té algunes estacions molt conegudes... lo irònic és que a Europa estem de neu fins al cul i a Amèrica sembla que aquest any no.

Sky
January 24th, 2010, 01:27 PM
Els internautes donen més suport a uns jocs d'estiu que no pas als d'hivern 2022

• El grup de Facebook 'Barcelona 2020' va néixer a finals de setembre i en un mes va aplegar 100.000 usuaris

Els internautes de la xarxa social Facebook donen suport 20 vegades més a uns hipotètics Jocs Olímpics d'estiu a Barcelona que no pas la candidatura als d'Hivern de 2022, que l'alcalde, Jordi Hereu, proposa precisament per reviure el "somni olímpic" de l'estiu del 1992.

En ell Facebook, el grup de suport més concorregut a la cita d'hivern ha aconseguit 4.300 adhesions, mentre que una candidatura de la ciutat per a uns Jocs d'estiu de 2020 té 132.000 partidaris.

El grup de Facebook 'Barcelona 2020' va néixer a finals de setembre, i en un mes va aplegar 100.000 usuaris, xifra que sembla difícil d'arribar-hi pel de 'Barcelona 2022' -del 15 al 17 de gener-, ja que en els primers dies només va aconseguir unes 2.000 adhesions.

Es dóna la circumstància que el grup de suport a la candidatura hivernal el va iniciar el mateix promotor que va crear 'Barcelona 2020', i que, tot i que va enviar diversos missatges demanant l'adhesió, només ha persuadit una petita part dels partidaris d'uns Jocs a l'estiu.

A més d'aquest, hi ha diverses desenes de grups al Facebook que patrocinen la candidatura per al 2022, fins i tot un que reclama la 'Catalunya olímpica d'un país independent', amb 1.500 suports.

Un dels argument a favor més populars a la xarxa és l'oportunitat "històrica" de ser la primera ciutat a albergar Jocs d'estiu i d'hivern, a més de tornar a demostrar la "unitat, la força i la implicació" dels catalans.

Facebook també congrega desenes de grups contraris, per diversos motius. 'No a Barcelona-Pirineus 2022', amb 2.000 adherits, rebutja "l'especulació, la corrupció, la repressió, i la cortina de fum" que, segons la seva opinió, representa la candidatura.

Els partidaris de Jaca-Saragossa, el rival a l'Estat de Barcelona per acollir els Jocs, han organitzat diversos grups crítics. Una de les més concorregudes, 'Por los Juegos Olímpicos de Invierno 2022 en Jaca, ¡NO! en Barcelona", té 1.900 usuaris que critiquen "la barbaritat que una ciutat mediterrània de clima temperat es presenti i que a més intenti trepitjar Jaca".

Fins i tot el grup 'Lleida, província olímpica 2022' critica el "centralisme" de la candidatura, que reclama per a Lleida, i té 5.800 membres

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01/els_internautes_donen_mes_suport_a_uns_jocs_d_estiu_que_no_pas_als_d_hivern_2022_85427.php

Sky
January 24th, 2010, 01:28 PM
Viatge a Vancouver

L’embrionària precandidatura de Barcelona als Jocs Olímpics d’hivern del 2022 no vol perdre ni un minut. Després del sorprenent anunci de l’alcalde, Jordi Hereu, que va provocar les ires d’una altra precandidatura anunciada amb anterioritat (la de Saragossa-Osca-Jaca-Pirineus), l’ajuntament de la capital catalana vol agafar la iniciativa, i la seva primera acció serà analitzar sobre el terreny l’organització dels imminents Jocs de Vancouver (Canadà), del 12 al 28 de febrer. Un nodrit equip del consistori barceloní viatjarà a la ciutat canadenca per establir tots els contactes necessaris, i ho farà en dos grups. El primer de tots, encapçalat pel delegat d’Esports, Pere Alcober, ja hi serà per assistir a la inauguració. El segon grup, amb Hereu, hi anirà del 16 al 20 de febrer.

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=681042&idseccio_PK=1006

Sr.Horn
January 24th, 2010, 02:08 PM
^^ que aprofitin els crancs i els talls de salmó d'Alaska :D

SEIM
January 24th, 2010, 04:42 PM
^^ Comencen les despesses... per a que Un nodrit equip del consistori barceloní pugui veure insitu com podem fer de Barcelona una ciutat apta per a uns jocs olímpics d'Hivern.

A10

Sky
January 26th, 2010, 02:53 PM
El PP demana que la candidatura de Barcelona als Jocs Olímpics d'Hivern integri Lleida i el seu Pirineu

La regidora i portaveu del PP a l’Ajuntament de Lleida, Maria José Horcajada, ha presentat una moció al proper Ple en la que demana que la Paeria doni suport a la candidatura de Barcelona als Jocs Olímpics d’Hivern de l’any 2022, sempre i quant aquesta integri la ciutat de Lleida i les estacions d’esqui del Pirineu lleidatà.

Tanmateix, en la moció s’insta a l’alcalde perque reivindiqui de manera decidida la construcció d’una candidatura conjunta amb l’objectiu que la ciutat de Lleida participi com a una de les subseus en els futurs Jocs d’Hivern de 2022.

http://www.bondia.cat/component/content/article/62-C%C3%B2pia%20de%20/8623-el-pp-demana-que-la-candidatura-de-barcelona-als-jocs-olimpics-dhivern-integri-lleida-i-el-seu-pirineu

Sky
January 26th, 2010, 02:54 PM
Article de Patricia Castán: 'Floquet 2022'

Són molts els barcelonins que encara no tenen clar si estan de part de l’alcalde Hereu (que viu una mena de segona i vitaminada joventut des que va llançar la precandidatura de Barcelona als Jocs d’hivern del 2022), o del conseller Huguet, que va deixar anar –volent o no– que la proposta li semblava una «fantasmada». Una servidora va pensar inicialment que més aviat era una marcianada, que la capital catalana no ha vist la neu ni aquest fred i etern hivern, i que els milions en autobombo ens vindrien millor per a altres necessitats urbanes, en vista de com encaren les arques municipals la recta final del mandat.

Però després un s’adona que, al cap i a la fi, no tenim més motors que la il·lusió: sigui la d’una primera cita, un sopar amb amics o una escapada que ens faci oblidar els ERO i altres estralls conjunturals. I posats a il·lusionar-se, que sigui amb màrqueting pel mig, comentava l’altre dia un dels cervells amb més i millor rendiment de l’equip de govern, el regidor Jordi William Carnes. Parlava de marques. I sens dubte la de Barcelona llueix molt al món mundial des del màgic 92. Ara, completar la nostra marca i associar-la a l’esquí i a l’esport d’hivern, més enllà de l’estampa de platges exportades pels turistes, o les postals propulsades per Woody Allen i altres publicistes, no estaria malament. Al cap i a la fi el Pirineu està a una distància que molts creueristes fan en bus en altres ports només per veure per unes hores una gran ciutat.

Però si d’una cosa estic convençuda és de les possibilitats de l’invent en matèria de marxandatge i negoci. Raúl Compte, un gran il·lustrador i dissenyador local, ja esbossa la seva pròpia versió de la mascota. Per descomptat, té clar que no pot ser un altre que el Floquet de Neu. És més, el malcarat goril·la, quinta essència de Barcelona, ja va ser sense saber-ho precursor d’aquests Jocs freds, vinculant subliminalment la capital catalana a la neu. Per alguna cosa el primat va ser blanc. Era tot un senyal.

El millor és que si la candidatura prospera, la imatge del Floquet amb esquís o preparat per popularitzar el misteriós cúrling olímpic farà història. Però si Barcelona perd, la mascota també triomfarà en versió friqui. Fent botifarra al 2022 des d’alguna samarreta o en una de les seves postures grolleres.

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=681243&idseccio_PK=1022

Sky
January 27th, 2010, 10:45 AM
Joan Gaspart: «La candidatura olímpica és una idea brillant»

n dels pesos pesants en el sector turístic, el president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, va qualificar d’«idea brillant» la candidatura Barcelona-Pirineus als Jocs Olímpics d’Hivern del 2022 i va invitar a reforçar-la «remant tots en la mateixa direcció».

Gaspart, que va ser un dels protagonistes de la planificació hotelera de Barcelona en els Jocs del 92, va assenyalar que perquè la capital catalana tingui opcions és necessari que «tots», administracions i l’anomenada societat civil, «tinguin il·lusió».

La sortida a l’arena d’Hereu amb la proposta olímpica, sense prèvia consulta a diverses administracions afectades, va produir fa 15 dies un rum-rum de desaprovació que va exterioritzar el conseller d’Innovació –encarregat del turisme–, Josep Huguet (ERC), que, en conversa privada captada per una càmera, va titllar de «fantasmada» de l’alcalde la proposta.

SENSE COMPETIR

Per la seva part, el coordinador del pla estratègic, Enric Truñó, va advocar pel creixement sostenible i perquè Catalunya passi de competir amb Barcelona en termes de turisme a col·laborar amb la capital catalana, una necessitat que, després, l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va reprendre per desitjar que tothom hi estigui d’acord.

Entre les línies a definir fins al juliol, data límit en què s’ha de consensuar el pla, figura també la vinculació de Barcelona amb la neu i el Pirineu.

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=681880&idseccio_PK=1022

Sky
January 27th, 2010, 01:52 PM
Hereu busca ara el consens per als Jocs

• El govern municipal es compromet a facilitar a l’oposició tota la informació del projecte en el pròxim ple

Dues setmanes després de sorprendre propis i estranys amb la idea d’organitzar els Jocs d’Hivern, l’alcalde Hereu cerca ara el consens polític i social necessari per poder fer front al repte olímpic. “No pot fer-ho ni té la voluntat de fer-ho sol”, va assegurar ahir el delegat d’Esports de l’Ajuntament, Pere Alcober, en el transcurs de la comissió de Cultura, Educació i Benestar.

Les explicacions d’Alcober arriben després que els diferents grups municipals, tant els de l’oposició com els socis, reaccionessin molt tèbiament a una proposta d’Hereu interpretada en clau electoral per gairebé tothom. Entre els més escèptics amb la candidatura, tot i que públicament no s’oposen al projecte, hi ha el grup de CiU, que ahir va anunciar que retira la moció en què demanava a l’alcalde el text del projecte de la candidatura olímpica. A canvi, l’equip d’Hereu es va comprometre a facilitar tota la informació referent al projecte el divendres 5 de febrer.

La regidora de CiU Maite Fandós va assegurar que dubta de l’existència d’estudis que avalin un projecte que no consta en el pla d’acció municipal i, per tant “no té recursos assignats”. El president del grup del PP, Alberto Fernández Díaz, va coincidir amb algunes de les crítiques llançades per CiU i va qualificar Hereu de “llast” per a la candidatura olímpica, que “s’ha planificat malament per culpa de les presses d’Hereu”.

Tot i que entre dijous passat i ahir s’ha reunit amb els tres grups de l’oposició, Hereu no ha aconseguit aplacar les crítiques d’uns grups que no li perdonen l’electoralisme que desprèn la proposta olímpica. De fet, fins i tot els seus socis es mostren reticents a l’hora de donar suport incondicional a l’alcalde. La regidora d’ICV Elsa Blasco va condicionar la posició al fet que “no siguin cap excusa per transformar la ciutat” i, esclar, “siguin sostenibles”. Per la seva banda, Esquerra Republicana va retreure a l’alcalde que no anunciés la candidatura juntament amb el president de la Generalitat i amb els alcaldes de les poblacions on s’haurien de fer les proves d’esquí.

Paral·lelament al transcurs de la comissió, l’alcalde va rebre el suport del president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, que va qualificar la possibilitat d’acollir els Jocs d’Hivern com una “idea brillant”. Alhora, però, va reclamar a l’alcalde que treballi en favor del consens amb l’objectiu que “tots tinguem la mateixa il·lusió i tots remem en la mateixa direcció”.

En canvi, Hereu no va poder rebre el suport públic de Juan Antonio Samarach, amb qui es va reunir a darrera hora de la tarda. A la sortida de la trobada, l’alcalde va assegurar que és important mantenir trobades amb gent “d’acreditada experiència”.

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01/hereu_busca_ara_el_consens_per_als_jocs_85837.php

Sky
January 27th, 2010, 08:06 PM
Hereu se compromete a construir infraestructuras para deportes de hielo

• Barcelona solo cuenta con dos pistas de hielo, ambas privadas.

• Los escenarios se harán independientemente de que se realicen los JJ. OO. de invierno

Sigue la lucha del Ayuntamiento de Barcelona en su aspiración a ser candidatapara ser sede delos Juegos Olímpicos de invierno de 2022. El alcalde Jordi Hereu se ha comprometido a impulsar la creación de las infraestructuras necesarias para fomentar la participación de los deportes de hielo que precisan de instalaciones cerradas. Tras reunirse con María Teresa Samaranch, presidenta de la Federación Española de Deportes de Hielo, Hereu ha prometido la puesta en marcha de "escenarios adecuados para los deportes de hielo", ya que la ciudad sólo cuenta con dos pistas de hielo, las dos de carácter privado.

El alcalde ha destacado que aun en el caso de que la ciudad no optase a los Juegos de 2022, "sería necesaria la puesta en marcha de proyectos que impulsen la participación en este tipo de deportes" y comentó que la celebración, el próximo mes de junio, del congreso internacional de la ISU (International Skating Union) ayudará a potenciar la candidatura de Barcelona.

"Si hay más oferta, habrá más afición y habrá más demanda a este tipo de deportes", ha reseñado el alcalde, que situó la creación de este tipo de infraestructuras como "uno de los objetivos de la política deportiva" de la ciudad. Aunque el propio Hereu se ha referido al Palau Sant Jordi como el pabellón de referencia, prometió la creación de un recinto estable para la práctica de deportes de hielo. "Se trata de una infraestructura primordial", ha afirmado.

Además, Hereu ha instado al FC Barcelona a mejorar su actual pista de hielo y comparó la red de instalaciones deportivas de hielo en Barcelona con la de Madrid. "Allí hay hasta seis pistas de este tipo. Nos queda aún mucho trayecto por delante", ha explicado.

http://www.elpais.com/articulo/espana/Hereu/compromete/construir/infraestructuras/deportes/hielo/elpepuesp/20100127elpepunac_27/Tes

Sky
January 29th, 2010, 12:51 PM
“Barcelona torna, amb els Jocs, encara que molesti”

• Entrevista a Jordi Hereu, alcalde de Barcelona

L’alcalde de Barcelona sap que l’intent de somni olímpic que va fer explícit fa quinze dies li farà perdre en els propers mesos moltes hores de son. En aquesta entrevista parla d’aquest desig, del “combat” polític i dels reptes de la ciutat.

Quan vostè va anunciar fa 15 dies la candidatura dels Jocs d’hivern de Barcelona, fins a quin punt la idea ja s’havia treballat abans o era una mica una fugida endavant?
És una idea que ve de molt més lluny del que la gent es pensa i té uns precedents desconeguts perquè ho han de ser. En absolut és una fugida endavant i només sumarà coses positives.

¿L’ha sorprès que alguns sectors s’hi mostressin reticents?
Trec importància als comentaris a curt termini si al final tothom s’hi incorpora. Hem treballat molt seriosament la relació amb l’olimpisme, amb el món de l’esport... i tot això s’ha hagut de fer des de la discreció fins que fem explícit l’objectiu. Ara és un moment magnífic per tornar a fer explícit l’objectiu olímpic.

Si li diguéssim que els Jocs són una fantasmada abocada al fracàs ens diria que som uns maleducats. Quan l’hi diu un conseller...
Com que Huguet ja ho ha rectificat, compto amb ell i amb el que representa, que és el govern de Catalunya.

¿Els Jocs podrien combinar dues ciutats, Saragossa i Barcelona?
No, com tampoc pot portar només el nom d’un àmbit geogràfic. És una qüestió de requeriments del COI. A partir d’aquí, qui guanyi serà la meva candidatura i espero que al revés també ho sigui.

¿S’atreviria a posar percentatges d’èxit a la candidatura de Barcelona?
Hi ha la possibilitat però no us puc dir la probabilitat. És un escenari amb recorregut, en tot cas, que té els actius de la ciutat de Barcelona amb el seu prestigi olímpic i la dimensió entranyable per a nosaltres però desconeguda pel món com són els Pirineus. I, a més, m’ajuda: perquè ja no hem de fer les rondes de Barcelona sinó la connectivitat d’un país més ben comunicat.

Per què Barcelona no trempa amb altres projectes que no siguin esport?
Perquè és normal. A quin lloc d’Europa o del món hi ha algú que en aquests moments digui que trempa? Però aquí cal tenir en compte que hem tingut molts drames que són una manca de respecte històric. Quan se’t peten els ploms, quan no t’arriba l’aigua, quan els trens se’t paren, alguna cosa passa i ja ho tenim ben enfocat. I és cert que a Barcelona disfrutem molt amb l’esport: el Tour, la Copa Davis, la Red Bull, la cursa de Sant Antoni... No ho basem tot en això, però és una peça que ens multiplica.

Ja han passat dues setmanes des de l’anunci dels Jocs. Expliqui’ns algun fet concret que demostri que ja es treballa en la candidatura.
Tenim dos fronts oberts: el front explicació, amb molta gent a qui els hem d’explicar amb més calma la proposta, i el front tècnic, amb gent que està treballant en els esbossos. D’aquí a unes setmanes hem de generar un equip, encara que no sigui molt gran.

Què es van dir amb Joan Antoni Samaranch?
Vam constatar que cal un projecte que des del punt de vista tècnic sigui excel·lent, perquè ja tenim la marca Barcelona, però només amb la marca no en tenim prou. I també que no som una potència en esports d’hivern, però pot haver-hi un objectiu de política esportiva. Havíem tingut una certa tradició però tenim molt camp per córrer.

Abans parlava dels problemes de llum, aigua, trens, i ve al cap aquella frase del director del Museu d’Història, Joan Roca, que deia fa uns anys que Barcelona és massa petita per resoldre els problemes grans. Hi ha encara molts problemes grans (furts, prostitució, finançament local...) que depenen de l’Estat. Ara amb els Jocs l’Estat ens farà més cas?
No crec en els Jocs com una vareta màgica, però després de 1992 tant Catalunya com Espanya van decidir que a Barcelona li havia deixat de tocar ser principal. “A tu ara ja no et toca”, venien a dir. Va haver-hi, i quan se’t peten els ploms hi ha hagut fins ara, un menysteniment de la capitalitat de Barcelona. Però ara en sortirem enfortits, estem agafant embranzida, Barcelona torna amb força. ¿Amb els Jocs algú es pensava que no hi tornaríem? Doncs sí, encara que això molesti alguns d’aquí i molts d’allà. Però m’és igual.

¿El preocupa que aquests projectes i aquest discurs seu no acabi de donar resultat a les enquestes electorals?
Sí que és veritat que la crisi ens ha obert un gran interrogant i que amb inèrcia ja no podem seguir. Jo he d’explicar la Barcelona que hem de construir en els propers deu anys, al costat de les prioritats del 2010, que és combatre la crisi, fer polítiques socials i tenir l’espai públic net i segur. D’aquí uns mesos –no ara com volen alguns– farem precampanya i que ara facin les enquestes que vulguin. Tinc moltes ganes del combat polític i confio que la Barcelona de progrés que volem transmetre es vagi veient i albirant.

Què ha fet malament el PSC a Barcelona perquè hagi anat perdent regidors a cada elecció?
Nosaltres som un partit d’esquerres que governem aquesta ciutat des de fa molts anys. A cada moment te’n surts si interpretes bé la realitat i no apliques fórmules del passat. El pas de la Barcelona homogènia a la diversa era un repte per a qualsevol força política i hem patit els efectes. Però seguim liderant la ciutat i el projecte no ha quedat enquistat.

¿Ha faltat, doncs, saber interpretar la ciutat?
Home, perquè el debat aflori hem de fer més política i explicar més coses a la gent. Però també crec que quan s’aixequi la boira del paisatge, la gent ho veurà més clar. I aquí cal afegir que és un mandat en què estem en minoria i així i tot complirem el 100 per cent del programa.

Aquest estiu gairebé tots els mitjans vam fer-nos ressò que alguna cosa no funcionava en civisme. Quina part de raó hi havia en tot allò? ¿Es va descontrolar o es va escapar alguna cosa?
Sí, es va escapar una fotografia i en funció d’això es va escapar molta tonteria. Dit això, en seguretat aquesta ciutat té una magnífica salut cívica. És bo el debat si no porta a laminar la confiança, i una mica de tot hi va haver. Tenim un adversari molt potent i se’t pot escapar alguna cosa, però estem augmentant policies i volem canviar la legislació vigent. Volem delimitar els fenòmens però no vol dir que desapareguin, i aquí cal apel·lar al ciutadà, també, perquè la ciutat és un pacte de tots.

¿És per aquí on va la nova carta de drets i deures que s’ha anunciat?
Podem ser un magnífic model de ciutat que sigui una sola ciutat. Perquè alhora vull un sol país. I la meva contribució a una sola Catalunya és una sola Barcelona. Entre tots ho hem de fer perquè altres camins, des de la temença, són un drama. I diguem d’entrada que els principis democràtics no són transaccionables per res, per cap multiculturalitat.

Acabarem als barris i als projectes concrets amb preguntes que requereixen respostes curtes, si li sembla. La primera: ¿Diagonal amb tramvia o amb transport de gran capacitat?
El millor transport avui per avui en superfície és el tramvia, i en les diferents propostes [de la consulta ciutadana] ha d’haver-hi espai per a això.

Sagrera: ¿veu possible acabar el túnel del TGV abans del 2012?
Acabar el túnel, sí. A finals del 2012 han de passar trens. Després ja condicionaràs el túnel.

Aeroport: ¿el TGV ha d’arribar al Prat?
És fonamental tenir les infraestructures perquè el TGV arribi al Prat.

Miniestadi: ¿portar equipaments fora de Barcelona no és fer una mica de trampa?
No, és complir les normes metropolitanes. Jo estic molt orgullós que Montcada i Reixac pugui guanyar zona esportiva a partir d’una transferència de qualificació des de Barcelona. Perquè jo em crec el projecte metropolità i, per tant, un equipament esportiu de Montcada és el meu equipament. I el que puguem fer entre Sant Gervasi i Gràcia també és el meu equipament. El que no és equipament és el que tenim ara, que són dues magnífiques parcel·les amb un mur de formigó de la vergonya, que no he vist cap veí utilitzar.

¿Ara és el moment de veure’s amb els veïns de les Corts?
Jo sempre he estat disposat a veure’m amb ells i la regidora del districte sempre hi ha mantingut una interlocució. Si era per dir que no volien cap transformació, ja sabem que jo sempre l’he defensada.

Parc Güell: ¿amb torns d’accés o sense?
Al Parc Güell algun dia haurem de canviar coses perquè no pot ser que sigui un recinte que és patrimoni cultural i que l’utilitzin milions de persones. Segur que haurem de regular l’accés sense que això vulgui dir pagament. Per a la humanitat, s’ha de notar que allò és patrimoni i ara Barcelona és excessivament generosa en aquest espai.

22@ ha funcionat, Zona Franca Innovació es perfila... ¿Falta concreció al Fòrum?
No, hi ha en marxa projectes molt importants com la seu de Telefónica, el Museu de Ciències Naturals, el Zoo Marí... El Fòrum serà un dels nous grans recorreguts de la ciutat, que tindrà sentit en si mateix i que tindrà una potència, i que haurà normalitzat aquell racó on abans ningú volia anar. L’haurem capgirat i ara es comença a percebre. El procés porta el seu temps i es refermarà que va ser un gran encert fer la transformació urbana.

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01/_8220_barcelona_torna_amb_els_jocs_encara_que_molesti_8221_86061.php

mpuig
January 30th, 2010, 08:28 AM
La candidatura als Jocs es planteja aixecar fins a tres viles olímpiques

• El primer tinent d’alcalde, Carles Martí, serà el cap polític responsable del projecte
• Preveu construir un o dos barris per a atletes al Pirineu en funció de les subseus escollides

El temps mana i l’ajuntament va arrencar ahir la candidatura olímpica de Barcelona per als Jocs Olímpics (i Paralímpics) d’Hivern del 2022. El bipartit va donar ahir a conèixer l’informe que portarà al ple de divendres que ve i que suposa un primer full de ruta del que s’ha de fer i en quins terminis per aconseguir la nominació del Comitè Olímpic Espanyol (COE), primer, i la del COI, després. De les 45 pàgines del document se n’extreu que els primers esbossos preveuen construir un mínim de dues viles olímpiques, una a Barcelona i l’altra al Pirineu, i, en funció de com estiguin de disperses les subseus «és molt probable que finalment hagin de ser tres». I és que una distància excessiva des de la vila olímpica fins als escenaris de les competicions penalitzaria les opcions de la candidatura catalana. Se sap, també, la primera partida pressupostària que destina l’ajuntament a l’assumpte: 400.000 euros per arrencar la màquina.
L’informe identifica les necessitats i les infraestructures i instal·lacions ja realitzades en els grans àmbits, ciutat i muntanya. Per exemple, el COI recomana que els centres de premsa i televisió estiguin ubicats en un únic espai, de manera que puguin compartir serveis, inclòs l’aeroport. El document exposa que un pavelló firal «és un espai adequat» i, per la seva situació, modernitat i espai (el centre principal de premsa requereix de 25.000 metres quadrats) el complex de l’Hospitalet sembla guanyar punts respecte al seu germà de Montjuïc. S’esperen 10.000 periodistes acreditats.
El transport, tenint en compte l’existència d’una doble o triple vila olímpica, s’enuncia com un dels problemes més complexos. Es prenen com a referència els Jocs Olímpics d’Hivern de Torí, del 2006, els únics, fins ara, a establir l’esquema que vol adoptar Barcelona. Així, l’informe diu que «en les últimes edicions de l’esdeveniment s’ha assumit que els espectadors es desplacen tots en transport públic», i per aquest motiu, les instal·lacions i les àrees olímpiques «no tenen aparcament per als vehicles privats». Els pàrquings són exclusius de l’anomenada família olímpica.

FAMÍLIA OLÍMPICA / El 2006, van circular 1.200 autobusos amb una mitjana de 5.500 serveis diaris, es va comptar a més a més amb una flota de 2.700 cotxes i es van transportar en total 930.000 espectadors, dels quals 290.000 van fer servir les diferents línies de trens olímpics. Si ens hem de fixar en l’exemple piemontès, el nombre de membres de la família olímpica duplica el d’atletes (5.400 contra 2.700). A Torí es va comptar amb l’ajuda de 18.000 voluntaris.
Pel que fa a l’estructura organitzativa d’aquesta fase inicial, es crea una oficina tècnica Barcelona-Pirineu 2022, encarregada de desenvolupar el projecte, i una comissió de seguiment de la precandidatura, formada per tots els grups municipals i institucions de suport del projecte. Els dos òrgans tindran per damunt la comissió de coordinació, que presidirà el primer tinent d’alcalde, Carles Martí.
Al mes de juliol s’aprovarà el pla director de la candidatura, i al desembre es constituirà el comitè organitzador. El desembre del 2012, el COE escollirà quina ciutat presenta a la carrera olímpica. Si és escollida, Barcelona començaria la segona fase, que s’acabarà el desembre del 2015 amb l’elecció de la seu per part del COI.

http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idtipusrecurs_PK=7&idnoticia_PK=682844

Sky
January 30th, 2010, 11:22 AM
Barcelona invertirà 400.000 euros per preparar la candidatura als Jocs Olímpics d'Hivern del 2022

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, destinarà 400.000 euros a la creació de l'Oficina Tècnica Barcelona Pirineu 2022, que desenvoluparà la candidatura de la capital catalana als Jocs Olímpics d'Hivern, segons el primer informe presentat el 13 de gener i que es debatrà en ple municipal el 5 de febrer. Aquest informe, elaborat per l'Institut Barcelona Esports, ha agafat com a models els documents del Comitè Olímpic Internacional per a candidatures i aspirants, i les memòries dels jocs de Nagano del 1998, Salt Lake City el 2002 i Torí el 2006. També ha utilitzat qüestionaris i dossiers de les candidatures presentades per al 2010 i el 2014, entre les quals s'inclou Jaca, competidora directa de Barcelona pels Jocs del 2022.

Inicialment, el projecte preveu crear en les seves primeres fases una Comissió de Coordinació Municipal presidida pel primer tinent d'alcalde, Carles Martí, de qui dependrà l'Oficina Tècnica i la Comissió de Seguiment, formada per representants de tots els grups i institucions que donen suport a la candidatura. A banda d'això, també planteja la possibilitat d'organitzar consultes populars i un concurs per crear el logotip oficial dels Jocs.

Per l'Ajuntament és prioritari aconseguir el consens i el suport institucional per tirar endavant el projecte. L'informe també apunta que les assignatures pendents per millorar la posició de Barcelona són el transport, les infraestructures i la creació de seus adaptades.

El Pirineu té 22 estacions d'esquí, tot i que la més propera, la de Masella, es troba a gairebé dues hores de Barcelona. En aquest sentit, l'informe indica que caldrà fer una gran inversió, sobretot en infraestructures al Pirineu per poder cobrir la demanda de places hoteleres i serveis.

La ciutat comtal disposa de diferents edificis a l'àrea de l'Anella Olímpica, utilitzada el 1992, que podrien ser molt útils per als nous Jocs. L'Estadi Olímpic Lluís Companys té capacitat per a 65.000 espectadors, i el Palau Sant Jordi, amb 12.500 places, es podria utilitzar per a esports de gel. A més, l'alcalde també espera que el FC Barcelona construeixi una nova pista de gel.

Segons l'Ajuntament, la part més complicada de ressoldre és la dels desplaçaments entre la capital catalana i el Pirineu, que es preveu fer fonamentalment en transport públic. L'informe, però, assegura que aquests Jocs suposen l'oportunitat perfecta per millorar les conexions entre Barcelona i el Pirineu.

De moment, es descarten les estacions d'Andorra i França com a seus principals, però es valoren com a possibles espais d'entrenament.

La candidatura de Barcelona com a seu dels Jocs Olímpics d'Hivern del 2022 es designarà oficialment l'octubre del 2013, i l'elecció final de la seu serà al juny del 2015.

http://www.3cat24.cat/noticia/500185/catalunya/Barcelona-invertira-400000-euros-per-preparar-la-candidatura-als-Jocs-Olimpics-dHivern-del-2022

SEIM
January 31st, 2010, 08:04 AM
La Zona Franca podria acollir un trampolí d’esquí per al 2022

• El complex, que inclouria una pista de patinatge, seria un dels punts forts de la candidatura de BCN

• Un grup d’inversors demana al consorci del polígon espai per construir l’equipament

Més enllà del possible model de negoci, és a dir, de quina manera podrien explotar, després dels possibles Jocs, les instal·lacions, el complex suscita alguns dubtes, falta per veure si resolubles. La més òbvia és que la construcció al litoral d’un trampolí obligarà, a falta d’un desnivell natural, a construir una gran infraestructura d’entre 30 i 50 metres d’altura, cosa que obligaria a estudiar l’impacte urbanístic del projecte.

El Periodico de Cat (http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=683102&idseccio_PK=1022)

A10

SEIM
January 31st, 2010, 08:16 AM
Les antigues casernes de Sant Andreu, possible seu de la vila dels atletes

Segons una font municipal, els prop de 2.500 esportistes que s’haurien d’allotjar a la capital catalana –la resta anirien a la vila o viles del Pirineu– podrien ocupar els pisos que està previst aixecar a les antigues casernes de Sant Andreu.

El Periodico de Cat (http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idtipusrecurs_PK=7&idnoticia_PK=683103)

Tambè es podria preparar alguna zona de Montjuic per a instal·lar cases de fusta... Seria prou ecològic, d'execució ràpida i al post jocs sempre es podrien desmontar, triturar i convertir en tablons de fusta o similars.

http://hogar.name/wp-content/uploads/2009/04/casas_de_madera.jpg

A10

SEIM
January 31st, 2010, 08:29 AM
... mmm fora conyas.

De cara a les instal·lacions a realitzar al Pirineu i es podria treballar amb arquitectura prefabricada de fusta. Fins i tot la rucada de cases de fusta per a una vila olímpica no la veig ara tan descabellada. Permetria ocupar espais que a posteriori es podrien recuperar i tornar al seu estat inicial (o pràcticament).

http://img268.imageshack.us/img268/3286/12644610.jpg
http://img717.imageshack.us/img717/1372/22039521.jpg
http://img688.imageshack.us/img688/9004/arkinetiaandrewmaynard0.jpg
http://img535.imageshack.us/img535/1839/17266440.jpg

http://www.treehugger.com/2008-05-05_112656-Treehugger-evolutiv-versions.jpg
http://www.treehugger.com/2008-05-05_112146-Treehugger-evolutiv-interior.jpg

A10

Sky
January 31st, 2010, 12:56 PM
El Govern confia a acabar a temps els accessos al Pirineu

• La crisi sembla que és l’únic que podria alentir l’avenç d’alguns projectes

• Les reformes dels eixos viaris i els desdoblaments ja s’estan executant

Arribaran a temps. Els accessos al Pirineu estaran a punt l’any 2022. Així ho asseguren a la Generalitat, que treballa amb unes previsions esperançadores.

A ningú se li escapa que l’actual situació econòmica podria alentir l’execució d’alguns d’aquests ambiciosos projectes viaris, ferroviaris o aeroportuaris, però la part positiva és que tots tenen els deures fets. O ja s’estan executant o bé tenen projectes bastant ben definits.

La cooperació obligada entre les comarques catalanes i Barcelona té nom de carreteres, línies de tren i aeroports. Només si el camí és pla, és a dir, només si l’arribada a les estacions d’esquí és prou còmoda per al gran públic, la capital podrà oferir una candidatura als Jocs d’Hivern amb garanties. El secretari de Mobilitat, Manel Nadal, es mostra confiat que d’aquí 12 anys el panorama de les infraestructures estarà molt millorat.

«Tindrem temps», defensa. «Si parléssim d’altres vies ràpides importants encara per concretar en altres punts del país potser no estaria tan clar, però en el cas dels accessos al Pirineu, sobretot de l’oriental, està tot planificat o amb trams ja en execució», descriu el número dos de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques.

La conversió en autovia de la C-17 fins a Ripoll (Ripollès) és un dels projectes emblemàtics, igual que el tram que queda per completar per desdoblar la C-16 fins a Bagà (Berguedà). D’aquesta manera la carretera quedarà als peus del túnel del Cadí, i per tant l’arribada a les pistes de la Cerdanya seria molt més còmoda del que ho és ara.

FOMENT VA MÉS LENT

La millora o, directament, el disseny de noves autovies al Pirineu de Lleida pel Ministeri de Foment no està tan embastat. Probablement els projectes de la N-230 i de la N-240 acusen falta de ganes per part de l’Administració responsable, en aquest cas el Ministeri de Foment. «Culminar els accessos al Pirineu occidental no està tan clar com en la resta», diagnostica el portaveu d’Infraestructures de CiU, Josep Rull. El diputat nacionalista comparteix amb Manel Nadal que l’any 2022 ja estaran a punt els accessos a les possibles subseus olímpiques.

L’ASSIGNATURA FERROVIÀRIA

Una altra manera d’aconseguir aquestes metes és amb el ferrocarril. En aquest sentit, totes les mirades estan dirigides cap a la deteriorada línia Barcelona-Vic-Puigcerdà, amb un desdoblament previst fins a la capital d’Osona, però que per ser realment competitiva probablement hauria d’arribar fins a Ripoll. Ja en l’àmbit aeri, a més de la potent Barcelona, l’acabat d’estrenar aeroport de Lleida-Alguaire o l’aeròdrom de la Seu d’Urgell també hi tindran el seu paper.

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idtipusrecurs_PK=7&idnoticia_PK=683104

Sky
January 31st, 2010, 12:56 PM
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/5f410c8a.jpg

Sky
January 31st, 2010, 12:57 PM
^^ Han confós la C-14 amb l'A-14. :shifty:

sinera
February 1st, 2010, 10:37 PM
MARTÍ PERARNAU PERIODISTA I EX-ATLETA OLÍMPIC

«En l'anunci dels Jocs hi ha hagut un càlcul electoral i, si no, ho ha semblat»

Procura ser caut sobre les possibilitats d'èxit de la candidatura de Barcelona als Jocs del 2022. Això sí, Martí Perarnau destaca que la clau serà el projecte tècnic, un aspecte en què Munic, la gran rival, presenta d'entrada millors credencials

-Barcelona té possibilitats reals de ser la seu dels Jocs d'hivern del 2022?

–«La resposta sincera és que no ho sé. Fins ara el que s'ha presentat és un concepte i una idea. I el concepte és molt brillant, ja que es basa a unir una gran ciutat amb les estacions d'esquí. En el cas de Barcelona, a això s'hi ha de sumar un afegit molt interessant, que és combinar en una mateixa candidatura mar i muntanya. Ara bé, falta conèixer el projecte tècnic, al qual el COI dóna tanta o més importància que a aquest concepte inicial. Si poguessin fer un exercici d'abstracció, tenint en compte que no coneixem aquest aspecte essencial –el projecte tècnic–, podríem dir que hi ha força possibilitats que aquests Jocs acabin a Europa. Però això és especulació, insisteixo.»

–Seguint en aquest terreny de l'elucubració, la gran competidora, per tant, seria Munic. Déu n'hi do...

–«Jo crec que serà així, i seria un rival duríssim, ja que el seu projecte tècnic ja és conegut. I és molt poderós. És una gran ciutat com Barcelona, tot i que no té mar, que pot ser un factor psicològic molt important per al COI. Ara bé, disposa de les estacions d'esquí de Garmisch-Paterkirchen, que és on es fan els salts de trampolí de l'1 de gener. I aquí tornem al principi: la transcendència que tindrà en la decisió final el projecte tècnic de cada candidatura.»

–Però per arribar aquí primer caldrà superar Jaca, i això planteja un escenari complicat, no?

–«És una situació complicada a nivell intern. Però al COI això no l'afectaria gens; és més, cada cop és més habitual que ciutats d'un mateix estat aspirin a fer uns Jocs. A nivell olímpic, això no hauria de generar cap polèmica, però a nivell polític sí que n'hi haurà. De fet, ja s'està veient que és així. Segurament perquè l'alcalde de Barcelona es va equivocar no informant del projecte primer els seus homòlegs de Saragossa i Jaca.»

–S'ha parlat molt que en la candidatura del 92 primer es van teixir complicitats i després es va fer l'anunci. Ara s'ha fet just a l'inrevés. S'ha començat la casa per la teulada?

–«Una mica ha estat així, però no tant com s'ha dit. S'exagera una mica amb tot el que va passar el 92. Quan es va anunciar aquella candidatura, no hi va haver tanta unanimitat. Ni el COE hi estava aleshores a favor, ni l'oposició a l'Ajuntament de Barcelona, tampoc. Les complicitats es van anar teixint a poc a poc, ja que es van trigar ben bé dos anys a resoldre reticències de l'olimpisme espanyol, que en algun cas van arribar a ser ferotges. Va ser un moviment dièsel, lent, i el punt de partida no va ser especialment diferent del d'ara. És més, quan es va anunciar la candidatura del 92, tampoc no va haver-hi, ni de bon tros, cap entusiasme ciutadà.»

–Però ara hi ha un element diferencial clau, i és que la conjuntura política actual alimenta les suspicàcies que tot plegat sigui una tàctica electoral.

–«Jo tinc la sensació que hi ha hagut un càlcul electoralista en l'anunci de la idea i, si no ha estat així, ho ha semblat. És inevitable que es faci aquesta associació d'idees. Ara bé, quan passin les eleccions, i mani qui mani a la ciutat, la idea hi continuarà sent i s'haurà d'anar desenvolupant i concretant.»

–I com s'ha encaixat tot plegat a Madrid?

–«A nivell oficial, gens malament. El COE ha tingut una reacció positiva, ja que n'estava assabentat. En el fons, aquesta pugna amb Jaca no els va malament. Amb tots els respectes per la candidatura aragonesa, jo crec que difícilment podria arribar a competir amb la de Munic. Ja acumula quatre intents fallits, en tres dels quals no ha passat ni el tall per arribar a la votació final. Més clar és difícil que t'ho diguin. I això el COE ho sap. I per això crec que hi ha gent a qui no semblaria malament canviar de muntura. La clau, ho repeteixo, sempre serà el projecte tècnic.»

http://www.elpunt.cat/noticia/article/8-esports/57-opinio-esports/130627-len-lanunci-dels-jocs-hi-ha-hagut-un-calcul-electoral-i-si-no-ho-ha-semblatr.html

Oto el piloto
February 2nd, 2010, 01:34 PM
Caldria dir que l'altra candidatura no és Jaca, sinó Saragossa (la seva primera vegada, com a Barcelona).

alserrod
February 3rd, 2010, 04:22 PM
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/5f410c8a.jpg




¿El ministerio de Fomento está planificando arreglar, mejorar e incluso desdoblar tramos de la N-260 para hacer competitivas a las estaciones de esquí de cara a candidaturas olímpicas?


¿Incluirá también a este tramo?

http://i394.photobucket.com/albums/pp29/alserrod/Carreteras/n260.jpg

Sky
February 4th, 2010, 11:33 AM
Les possibilitats reals de la precandidatura Barcelona Pirineus

• Diversos experts expliquen a lamalla.cat per què és viable la proposta olímpica

La precandidatura olímpica Barcelona Pirineus 2022 és un projecte viable. Malgrat les reticències de diversos sectors i les aparents condicions climàtiques desfavorables d'una ciutat mediterrània, diversos experts dels esports de neu i gel espanyols i catalans han confirmat a lamalla.cat que el pla és un projecte possible i innovador. Tot i que tots els implicats han indicat que es tracta d'una iniciativa cara, els representants consultats de la Reial Federació Espanyola d'Esports d'Hivern (RFEDI), de la Federació Espanyola d'Esports de Gel (FEDH) i de la Federació Catalana d'Esports d'Hivern (FCEH) han coincidit a remarcar que Barcelona i els Pirineus catalans estan perfectament capacitats per a aquest pla. Els experts han subratllat, però, que hi ha un munt infraestructures imprescindibles que caldria construir a la ciutat comtal i a la muntanya catalana. Tot plegat, un projecte car però assumible. La carrera olímpica està en marxa -una altra vegada-.

Malgrat que l'actual alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va ser l'encarregat de proclamar la nova precandidatura olímpica de la ciutat comtal, la iniciativa era una vella aspiració dels Pirineus de Catalunya. El president de la Federació Catalana d'Esports d'Hivern, Ramon Carreras, ha confirmat a lamalla.cat que "Pasqual Maragall ja ens va proposar" que els Pirineus catalans iniciessin l'aventura olímpica durant la seva etapa a la presidència de la Generalitat. Llavors, la iniciativa no va prosperar i ara, anys després, Barcelona i els Pirineus han rescatat el somni olímpic. Després d'organitzar la Copa del Món d'esquí a La Molina i altres esdeveniments, Carreras ha insistit que "hem constatat que som capaços" i per tant, "és una notícia molt genuïna, que toca i que és convenient".

Barcelona: ciutat del gel?

El projecte, però, es troba en un estat molt embrionari. De moment, només ha transcendit que Barcelona acolliria les proves de gel i que la resta de la competició viatjaria als Pirineus de Catalunya.

Al voltant de les proves de gel, que s'instal·larien a la capital catalana, la secretària tècnica de patinatge de la Federació Espanyola d'Esports de Gel, Carme Nadeu, ha manifestat que almenys haurien de portar set pistes a Barcelona. Nadeu ha indicat que a la capital catalana "només hi ha la pista del FC Barcelona" i que aquesta no és apta per a la competició olímpica.

La secretària tècnica de la FEDH, que ha subratllat que les pistes poden ser desmuntables -als Jocs de Torí del 2006 n'hi havia diverses desmuntables-, ha precisat que la ciutat comtal hauria d'aixecar almenys dues pistes de patinatge -una de competició i una altra d'entrenament-; dues de patinatge de velocitat -no n'hi ha cap a Espanya-; dues més d'hoquei gel i una setena de cúrling. El gel del cúrling és diferent al de la resta de proves i per tant, aquesta pista seria una de les més difícils de construir.

Tot i això, Nadeu ha insistit que el projecte és "completament viable" i que "tot és una qüestió econòmica".

En aquest sentit, el president de la Federació Catalana d'Esports d'Hivern, Ramon Carreras, ha indicat que "Barcelona té potencial humà i una estructura esportiva molt important" i que instal·lacions com el Palau Sant Jordi, l'Estadi Lluís Companys o els Velòdroms podrien allotjar proves de patinatge o hoquei. Tot i això, Carreras ha matisat que el patinatge de velocitat és més difícil de situar i que "segur que s'hauria de fer alguna estructura nova".

A més a més, el director tècnic dels equips nacionals de la Reial Federació Espanyola d'Esports d'Hivern, Ignacio Oruezábal, ha coincidit amb Carreras i ha indicat que "Barcelona és una ciutat tan ben equipada en estructures esportives que hauria de fer menys esforç que la resta".

Tant Nadeu com Carreras, però, han insistit que seria fonamental que alguna de les instal·lacions es quedés permanentment a la ciutat. Carreras ha lamentat que "a Catalunya hi ha tres pistes -a Barcelona, a Puigcerdà i a Vielha-" i que "aquestes no donen per formar esportistes de gel".

L'altra possible prova que es podria celebrar a Barcelona és el big air. Malgrat que aquesta podria organitzar-se a la capital catalana amb una rampa artificial, Carreras ha indicat que "seria ideal que es disputés a la muntanya"

La resta de proves, als Pirineus

Si Barcelona allotjaria les proves de gel, la resta de competicions viatjarien a la muntanaya catalana. Al parer de la FCEH, hi ha "diverses estacions catalanes" capacitades per allotjar les proves: una d'elles, la més propera a Barcelona, La Molina-Masella. Per a Ramon Carreras, "hi ha suficient desnivell" a l'estació perquè aquesta instal·lació sigui seu de diferents proves olímpiques.

Modalitats del tipus snowboard, esquí de velocitat, bobsleigh, skeleton, free-style o esquí artístic podrien inundar les estacions catalanes de competició olímpica de primera línia. Els casos del bobsleigh o l'skeleton -es practiquen en una instal·lació conjunta- requeririen un apartat especial: aprofitant els desnivells de la muntanya, es muntaria una estructura de tubs de tres ó quatre quilòmetres on es produïssin les condicions les condicions òptimes per a la prova.

Des de la RFEDI, Oruezábal ha manifestat que aquesta seria una de les estructures "més difícils", juntament amb les de l'esquí alpí.

L'herència d'uns possibles Jocs

A part de l'espectacle olímpic, el president de la FCEH, Ramon Carreras, ha subratllat que la importància dels Jocs en l'àmbit social i territorial. Per a Carreras, aquest projecte corregiria "les comunicacions i la qualitat de vida de l'alta muntanya" i aportaria molts beneficis a la zona. Carreras ha indicat que les principals beneficiades serien les subseus i que en aquest apartat, apareixerien les capitals de comarques de neu i alguna excepció com Alp.

A més a més, "arrencar un projecte d'aquesta mena, suposaria generar plans d'entrenament i promocions" que permetrien als esports de neu augmentar el nombre de practicants professionals a Catalunya.

http://www.lamalla.cat/esports/poliesportiu/article?id=330969

Sky
February 4th, 2010, 12:51 PM
"No volem la Vila Olímpica a les casernes"

• Els veïns de Sant Andreu, contra els plans olímpics d'Hereu

L'Associació de Veïns de Sant Andreu de Palomar (Barcelona) és contrària a la instal·lació de la Vila Olímpica dels Jocs d'Hivern de 2022 a les casernes del barri. La informació en aquest sentit apareguda a El Periódico el passat dia 31 de gener "ens ha deixat glaçats", asseguren en un comunicat.

"Els percentatges d'habitatges protegits aprovats el 2005 en el projecte de les casernes es van aconseguir gràcies a una intensa lluita dels veïns i entitats de Sant Andreu, amb manifestacions i actes diversos, fins i tot un dejuni. És per això que no deixarem que ningú jugui amb aquests habitatges", indica la plataforma.

L'Associació ha afegit que "ara, però, algú de l'Ajuntament diu que l'any 2022 s'hi podrien ubicar els esportistes dels Jocs Olímpics d'hivern! El 2022! Això vol dir que uns habitatges aprovats el 2005 es preveu que el 2022 no hagin estat encara adjudicats? Si volen fer servir habitatges que facin servir els de venda lliure!"

http://mes-edicions.e-noticies.cat/barcelones/no-volem-la-vila-olimpica-a-les-casernes-37467.html

Sky
February 4th, 2010, 12:58 PM
Gomà diu ara que si els Jocs no són sostenibles, ICV es podria oposar a la candidatura olímpica

• El president del grup municipal d'ICV a l'Ajuntament de Barcelona assegura que s'han d'aclarir interrogants "molt potents"

El president del grup municipal d'ICV-EUiA a l'Ajuntament de Barcelona, Ricard Gomà, ha assegurat ara que si es demostra que els Jocs Olímpics d'Hivern del 2022 són poc sostenibles, la seva formació s'hi oposarà.

"Si finalment els riscos són més que les oportunitats, doncs nosaltres acabarem tancant una posició contrària al projecte 2022", ha argumentat en declaracions a El matí de Catalunya Ràdio.

Cal recordar que el mateix dia que l'alcalde de la ciutat, Jordi Hereu, anunciava la intenció de presentar la candidatura, Gomà afirmava que la proposta de Barcelona havia de ser un element de vertebració del país, i animava a la Ciutat Comtal a presentar-se al món no només com una gran ciutat, "sinó també com la capital d'una nació".

Aleshores, Gomà també va advertir que totes les enginyeries que siguin necessàries per garantir l'existència de neu al Pirineu, haurien de treballar-se des de d'ara mateix.

No obstant això, ara, Gomà considera que s'han d'aclarir algunes qüestions relacionades amb la sostenibilitat de l'esdeveniment: "Interrogants que se'ns presenten, molt potents. Un país mediterrani en un context de lluita contra el canvi climàtic és l'àmbit més apropiat per presentar uns Jocs Olímpics d'Hivern?".

El responsable d'ICV també ha tornat a defensar que qualsevol alcalde de l'àrea metropolitana pugui presidir el nou govern metropolità, com es preveu en el projecte de llei de la nova àrea que va aprovar ahir el govern.

http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02/goma_diu_ara_que_si_els_jocs_no_son_sostenibles_icv_es_podria_oposar_a_la_candidatura_olimpica_86733.php

SEIM
February 4th, 2010, 03:09 PM
"No volem la Vila Olímpica a les casernes"

• Els veïns de Sant Andreu, contra els plans olímpics d'Hereu



Totalment lògica la seva queixa i denúncia.

Que contractin un parell de grans vaixells de creuers per al periode del jocs i problema resolt.

A10

Sky
February 4th, 2010, 09:49 PM
La Generalitat estudia con las estaciones de esquí la candidatura Juegos 2022

En la sesión de hoy, el primer teniente de alcalde del Ayuntamiento de Barcelona, Carles Martí, ha entregado a los miembros de la denominada Mesa de Esquí la documentación que mañana entregará al consejo plenario.

El conseller ha hablado de una "sesión positiva" en la que se han tratado en especial los calendarios de actuación a seguir, y ha mencionado la posibilidad de constituir, este mismo marzo, una oficina técnica que empiece a trabajar "en los mismos términos que la oficina olímpica de año 92".

Por otra parte, Nadal ha reiterado que "Barcelona cuenta con el apoyo de toda Cataluña" para reforzar la oferta en infraestructuras de cara a la candidatura y ha anunciado que el recién inaugurado aeropuerto de Alguaire (Lleida) podría jugar un papel relevante en la organización de los Juegos de Invierno.

El conseller se ha comprometido a mantener las subvenciones anuales a las estaciones de esquí, que ahora rondan los 7.000 euros por estación, y ha añadido que "no es momento de descartar ninguna estación en la organización de los Juegos".

En la reunión se ha tratado también el tema de la seguridad en las estaciones, y se ha constituido para ello una comisión específica que evaluará los pasos a seguir en este ámbito.

http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=262166

Spike88bcn
February 5th, 2010, 07:47 AM
Doncs jo visc just davant de les casernes i si que em faria gracia.

Sorrender
February 5th, 2010, 10:03 AM
^^ El que no fa gracia es que treguin VPO per a fer una Vila Olímpica.

Vilarrubla
February 5th, 2010, 10:07 AM
és que després de ser Vila Olímpica tornaria a ser VPO.

Sky
February 5th, 2010, 03:03 PM
La CUP troba d'"hereuada'" els Jocs d'Hivern del 2022

• Creuen que és "una operació de l'aparell del PSC que veu perillar la seva posició a les institucions"

Xavier Monge, portaveu de la CUP de Barcelona, ha indicat que la proposta de l'alcalde Jordi Hereu d'organitzar uns Jocs Olímpics d'Hivern l'any 2022 és "una operació de l'aparell del PSC que veu perillar la seva posició a les institucions". "Sense reunir-te amb ningú la gent et comenta el que han qualificat d'hereuada. Hi ha una sensació que és una operació electoral de l'alcalde que tindrà conseqüències nefastes per a la ciutat i el territori".

Monge ha anunciat "un front comú" contrari als Jocs Olímpics perquè consideren que és "la reedició d'un model de ciutat a base de grans esdeveniments que és obsolet". El portaveu de la CUP ha afegit que en l'organització d'aquests projectes "són destruïts els barris i els veïns són expulsats de la ciutat. Fomenta l'especul·lació del sòl".

La CUP pretén formar "un front comú de la societat que li digui que no" al projecte olímpic, sustentat en les entitats veïnals de la ciutat.


http://politica.e-noticies.cat/la-cup-troba-dhereuada-els-jocs-dhivern-del-2022-37541.html

______________

Ara falta saber què en pensa el partit antitaurí i el de la marihuana legal. xD

Sky
February 5th, 2010, 05:14 PM
BARCELONAPIRINEU2022

Jocs Olímpics i Paralímpics d’Hivern

Informe al Consell Plenari

http://w3.bcn.es/fitxers/premsa/informealconsellcat12.doc.545.pdf

sinera
February 7th, 2010, 05:59 PM
El govern no farà més infraestructures de les que té previstes amb motiu dels Jocs d'hivern

El conseller Nadal i els sectors de l'esquí eviten concretar quantes instal·lacions esportives caldria construir per les olimpíades

La Generalitat no es planteja construir més infraestructures viàries de les que ja estan projectades en cas que Barcelona obtingui la nominació per organitzar els Jocs Olímpics d'hivern del 2022. El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va assegurar ahir, durant una reunió de la Taula de l'Esquí, que amb les obres previstes al Pacte Nacional n'hi de sobres per garantir la connectivitat entre la capital catalana i el Pirineu, ja sigui per carretera o amb transport públic. Pel que fa a d'altres aspectes substancials de la candidatura es mantenen oberts tots els interrogants. L'exemple més il·lustratiu són les instal·lacions que haurien de ser la seu de les diferents modalitats del programa olímpic. Ni el conseller ni els representats del sector van voler especificar ni quines ni quantes se n'haurien de fer.

Era inevitable que se'n parlés. De fet, en l'ordre del dia de la reunió d'ahir de la Taula de l'Esquí, una comissió mixta on hi són presents la Generalitat i els gestors de les estacions catalanes, estava previst fer una protocol·lària presentació del projecte. Els honors van anar a càrrec del primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament, Carles Martí, i del regidor delegat d'Esports, Pere Alcober, que van llegir l'informe previ de la candidatura que avui es discutirà al ple municipal.
A la sortida de la trobada, el conseller Nadal va recalcar que la idea està en una fase molt embrionària i que, per tant, és agosarat parlar de detalls. En aquesta línia, va apuntar que el plantejament que es fa a aquestes altures és que la candidatura donarà cabuda a tot el Pirineu, incloent-hi les zones que estan més allunyades de Barcelona com ara la Vall d'Aran. Ara bé, també va deixar clar que això no implicarà que es planifiquin noves infraestructures. «No hi haurà una relació de causa efecte entre infraestructures i jocs», va garantir. O sigui, amb les que ja estan esbossades al Pacte Nacional, com la prolongació de l'N-230 fins a Sopeira o les obres previstes a l'Eix Pirinenc o a la Bonaigua, entre d'altres, ja es farà prou. També va explicitar que amb l'entrada en servei de l'aeroport d'Alguaire o les millores a la línia de tren de la Pobla queda coberta la quota del transport públic, un aspecte al qual el Comitè Olímpic Internacional dóna un valor capital.

En relació amb si el Pirineu català disposa ara mateix de totes les instal·lacions que demanen les autoritats olímpiques, ni Nadal ni el president d'honor de l'Associació Catalana d'Estacions d'Esquí, Jesús Serra, van voler ser explícits. «Això és cosa de l'Ajuntament de Barcelona», va etzibar el conseller. Serra només va apuntar que pel que fa a estacions d'esquí alpí o nòrdic –«el més important»– no cal patir, ja que hi ha pistes homologades per triar i remenar. Però i de biatló, i de bobsleigh o de luge? Això, ara no toca.

Les estacions s'ofereixen

D. MARÍN

A la trobada amb el govern, van assistir-hi representants de les estacions d'esquí alpí i nòrdic del Pirineu català, que van aprofitar per mostrar la seva disponibilitat a col·laborar amb la candidatura olímpica. «La idea ens fa molta il·lusió i hem aprofitat per posar-nos a la disposició de l'Ajuntament de Barcelona», va dir a la sortida de la reunió el conseller delegat de Boí-Taüll Resort i vicepresident primer de l'Associació Catalana d'Estacions de Muntanya, Jordi Sabaté. Durant la reunió no van rebre cap concreció de quines estacions d'esquí podrien ser les escollides per acollir les competicions si la candidatura arriba a bon port. Però també va quedar clar que, en principi, no n'hi ha cap de descartada. Ni tan sols les més allunyades de Barcelona. «Des del sector anem tots junts, és un procés que està obert i on creiem que tothom hi pot tenir un lloc», diu el conseller delegat de Boí-Taüll Resort.

http://www.elpunt.cat/noticia/article/-/-/133220.html

Sorrender
February 7th, 2010, 06:53 PM
No farem més infraestructures perquè us vendrem fum, no per que hi hagi crisi.

Nastic
February 8th, 2010, 01:11 PM
¿El ministerio de Fomento está planificando arreglar, mejorar e incluso desdoblar tramos de la N-260 para hacer competitivas a las estaciones de esquí de cara a candidaturas olímpicas?


¿Incluirá también a este tramo?

http://i394.photobucket.com/albums/pp29/alserrod/Carreteras/n260.jpg

jajaja, este tramo mejor que no lo arreglen!!! hace una semana que lo pase para ir a Cerler y es de lo mejorcito, vaya congosto más bonito!!! que lo dejen como esta sino perderia su esencia!!! :lol::lol::lol:

Es broma, necesita una mejora.... pero es muy complicado a no ser que hagan un tunel o nose...

Sky
February 9th, 2010, 02:06 AM
Les estacions fan inventari de les instal·lacions disponibles per als Jocs

Les estacions d'esquí del Pirineu català estan fent inventari de totes les instal·lacions i serveis susceptibles de ser útils en uns Jocs Olímpics d'hivern, tant des del punt de vista estrictament esportiu com de serveis i infraestructures. Els treballs s'han de posar en comú amb vista a l'inici dels treballs preparatoris de la candidatura olímpica Barcelona-Pirineus 2022 que l'Ajuntament barceloní vol engegar al març, i que començaran posant sobre la taula un diagnòstic de les infraestructures actuals, quines són i on es troben, i quines seran necessàries per configurar una candidatura que sigui atractiva per al Comitè Olímpic Internacional (COI). L'encàrrec al sector d'esquí perquè les estacions facin el seu propi inventari el va demanar l'Ajuntament durant una trobada la setmana passada amb representants de les estacions catalanes.

«La nostra col·laboració amb el projecte és total i hi estem implicats tots», assegura el director general de Vaquèira-Beret, Aureli Bisbe. A l'estació aranesa, la més allunyada de Barcelona però la més gran en nombre de pistes, creuen que el Pirineu «ja té ara mateix bona part de les infraestructures d'esquí i serveis necessaris per a uns Jocs». Donant per fet, això sí, que es construiran les millores de comunicació que ja es preveuen en el pla director del Pirineu: el túnel de la Bonaigua, el túnel de Comiols i l'autovia Lleida-Val d'Aran.

http://www.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/134662-les-estacions-fan-inventari-de-les-instalmlacions-disponibles-per-als-jocs.html?piwik_campaign=rss&piwik_kwd=portada&utm_source=rss&utm_medium=portada&utm_campaign=rss

Sky
February 9th, 2010, 02:07 AM
El COE va vetar l'aspiració d'Hereu de celebrar uns segons Jocs Olímpics d'estiu

• Les màximes autoritats espanyoles han garantit a l'alcalde que donaran suport a la seva candidatura, per davant de la de Saragossa

La candidatura olímpica d'hivern del 2022 ha estat el resultat de l'aplicació del pla B que Jordi Hereu i un petit grup de col·laboradors van dissenyar per intentar eludir la derrota electoral del PSC en les pròximes eleccions municipals. El pla A, defensat inicialment per l'alcalde, era postular Barcelona per acollir uns nous Jocs d'estiu, anys després de l'èxit aconseguit el 1992. Alts responsables de l'Ajuntament han reconegut que el Comitè Olímpic Espanyol (COE) va vetar la pretensió de la capital catalana d'agafar el relleu de Madrid, tot just després que aquesta va caure derrotada per segona vegada consecutiva. En canvi, Hereu ha aconseguit que el COE i les principals autoritats de l'Estat estiguin al costat de Barcelona en la disputa amb Saragossa-Jaca.

Jordi Hereu ha comentat en més d'una ocasió que els Jocs Olímpics d'hivern «són viables», mentre que tornar a situar uns Jocs d'estiu a Barcelona és «irrealitzable». L'obscura reflexió de l'alcalde s'ha tornat nítida després que diversos responsables de l'Ajuntament han donat algunes pistes sobre la gestació de la candidatura que l'alcalde va llançar, per sorpresa de gairebé tothom, el 13 de gener passat.

Tot i que Hereu nega que la fita del 2022, compartida amb els Pirineus, sigui només una operació electoral, sí que té, segons les fonts consultades, un origen polític que cal situar abans de les vacances d'estiu de l'any passat, quan al PSC es van encendre tots els llums d'alarma davant les perspectives de perdre, per primer cop des del restabliment dels ajuntaments democràtics, els comicis a la capital catalana. Les imatges de la degradació de Ciutat Vella van acabar de donar el cop de gràcia, però també van significar que Hereu i alguns estrets col·laboradors comencessin a pensar sobre un cop d'efecte que donés un tomb a un declivi dels socialistes que semblava imparable. En aquells moments a l'Ajuntament també els coïa la imatge triomfant de l'alcalde de Madrid, Alberto Ruiz-Gallardón, encapçalant l'orgull dels madrilenys per aconseguir la nominació als Jocs Olímpics d'estiu del 2016.

I si Madrid tornava a perdre? No és Barcelona una especialista de reconegut prestigi internacional en l'organització de grans esdeveniments esportius? La idea, doncs, estava servida, tot i que alguns alts càrrecs municipals ahir mateix van negar que en cap moment es plategés que fossin uns altres Jocs d'estiu. D'altres, en canvi, sí que han admès que es va parlar de repetir el format del 1992, però amb alguns interrogants com ara la data –la millor era el 2032, encara que massa llunyana– o la reacció des d'una capital de l'Estat altra cop humiliada i sense capacitat d'optar amb garanties a una tercera candidatura consecutiva. Des de l'entorn d'Hereu es va suggerir una alternativa: competir pels Jocs d'hivern del 2022 amb un rival, en primera instància, que també ha patit diverses derrotes, tot i la seva última aliança. És a dir, Saragossa-Jaca. Membres de l'equip de govern de Barcelona han apuntat que l'alcalde va apostar per repetir la seu d'estiu, però sense descartar el pla B que, en les discussions inicials, es limitava a la capital catalana i a les pistes de La Molina i Masella. Fins i tot, segons algunes fonts, des de l'Ajuntament es va fer algun encàrrec extern per estudiar la viabilitat d'organitzar un esdeveniment que tindria una part de les competicions esportives a la Cerdanya. L'existència d'aquests informes preliminars va ser confirmada divendres passat en el ple del consistori pel primer tinent d'alcalde, Carles Martí.

La qüestió, però, quedava en tot cas ajornada al resultat que obtingués Madrid, a la qual Barcelona feia costat en la designació pel 2016, encara que al vessant mar de la plaça de Sant Jaume també els menava pressa el calendari. Va arribar la data del 2 d'octubre i Hereu va enviar al delegat de la Presidència, Ignasi Cardelús, a Copenhaguen a conèixer el veredicte dels membres del Comitè Olímpic Internacional (COI) i, si es donava l'oportunitat a transmetre un missatge als membres presents del COE. L'oportunitat es va produir quan 99 membres del COI van votar a favor de Rio de Janeiro en la final que va enfrontar la metròpoli brasilera amb Madrid. Cardelús va traslladar als dirigents del COE la voluntat de Barcelona d'agafar el relleu de Madrid i aspirar a imitar Los Angeles com a repetidora d'una convocatòria olímpica d'estiu. Els responsables consultats han detallat que la resposta de comitè espanyol va ser rotunda. No tolerarien que Barcelona burxés en la ferida oberta de Madrid i vetarien qualsevol intent de la capital catalana d'obrir-se aquesta porta al món en els pròxim anys.

El pla B

Llavors va entrar en joc el pla B, però amb alguns canvis substancials. Hereu s'havia convençut de l'espectacularitat que podien tenir uns Jocs d'hivern en una capital mediterrània després de contemplar el trampolí de salts de 35 metres i amb neu artificial que el novembre es va alçar a l'estadi Lluís Companys per acollir una prova de la copa del món de surf de neu, i alguns dels seus col·laboradors també li van fer veure la conveniència d'aprofitar el rebuig dels aragonesos a integrar en la seva candidatura el Pirineu de Lleida i Andorra –ni que sigui com a localització subsidiària d'entrenaments–. Així es va passar de l'opció de Barcelona en solitari, amb les pistes d'esquí a la Cerdanya, a l'actual projecte conjunt amb la transversalitat dels Pirineus catalans i amb el debat obert sobre les subseus que postulen per ser seus de les proves a l'aire lliure.

Si la primera resposta del COE va ser taxativa, la segona tampoc dóna marge als dubtes, però en sentit positiu. Alts càrrecs de l'Ajuntament han detallat que el comitè espanyol els ha garantit que superaran la «molesta» tossuderia de Saragossa-Jaca per poc que «les coses es facin bé». La intensa diplomàcia desplegada per Hereu a Madrid també ha aconseguit altres valuosos aliats per aconseguir l'octubre del 2013 el títol de ciutat aspirant que atorga l'Estat a través del COE. D'entre els que aposten per Barcelona hi ha la influent família reial espanyola que contempla amb joia que les grans competicions d'esquí es facin a les pistes de Vaquèira-Beret, la seva residència durant les vacances d'hivern. També la família Samaranch està disposada a moure fils a favor de la capital catalana si Hereu aconsegueix el finançament necessari per organitzar uns Jocs als Pirineus. L'alcalde té més ben lligat del que sembla el suport de l'anomenada societat civil, ni que sigui la que es pot permetre tenir una segona o tercera residència a la Val d'Aran.

Així, la qüestió va acabar sobre la taula de reunions dels membres del pla estratègic metropolità de Barcelona, i va ser un dels seus integrants a qui se li va escapar un indiscret comentari a un periodista. L'alerta davant una possible filtració a la premsa va mobilitzar el gabinet de l'alcaldia i va motivar que el 12 de gener s'improvisés per l'endemà la famosa roda de premsa de Jordi Hereu al Museu Olímpic de Montjuïc, on va anunciar la candidatura. «L'anunci estava programat per dos dies després de la conferència organitzada pel Col·legi de Periodistes on fixava l'agenda fins al 2020», han manifestat des de l'equip de govern municipal. Amb tot plegat, quan l'alcalde assegura que Barcelona-Pirineus serà un projecte guanyador, almenys pel que fa a la seu que el COE proposarà al COI, no fa el fatxenda.

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/10-administracions/134371-el-coe-va-vetar-laspiracio-dhereu-de-celebrar-uns-segons-jocs-olimpics-destiu.html

alserrod
February 9th, 2010, 02:14 AM
jajaja, este tramo mejor que no lo arreglen!!! hace una semana que lo pase para ir a Cerler y es de lo mejorcito, vaya congosto más bonito!!! que lo dejen como esta sino perderia su esencia!!! :lol::lol::lol:

Es broma, necesita una mejora.... pero es muy complicado a no ser que hagan un tunel o nose...



Sí, es un tramo precioso, resultante de hasta dónde llegaban los glaciares pirenaicos (actualmente los mayores glaciares del sur de Europa se encuentran un poquito más al norte de ahí y lamentablemente en retroceso).
Sin embargo existen, y se han aplicado, multitud de opciones para poder trazar una carretera por un desfiladero de montaña respetando al máximo el medio ambiente, teniendo un trazado compatible con vías de alta capacidad e incluso disponiendo de áreas de descanso desde donde poder contemplar el paisaje que nos rodea.


La foto que puse es de la N-260 y lo lamentable es que no creo que conste en los planes de Fomento arreglarla a corto plazo precisamente.

¿Qué criterios utiliza Fomento con esta carretera?. Lo digo porque en los dossieres de Hereu aparece citada en varias ocasiones.

Oto el piloto
February 9th, 2010, 02:24 AM
El COE va vetar l'aspiració d'Hereu de celebrar uns segons Jocs Olímpics d'estiu

• Les màximes autoritats espanyoles han garantit a l'alcalde que donaran suport a la seva candidatura, per davant de la de Saragossa

La candidatura olímpica d'hivern del 2022 ha estat el resultat de l'aplicació del pla B que Jordi Hereu i un petit grup de col·laboradors van dissenyar per intentar eludir la derrota electoral del PSC en les pròximes eleccions municipals. El pla A, defensat inicialment per l'alcalde, era postular Barcelona per acollir uns nous Jocs d'estiu, anys després de l'èxit aconseguit el 1992. Alts responsables de l'Ajuntament han reconegut que el Comitè Olímpic Espanyol (COE) va vetar la pretensió de la capital catalana d'agafar el relleu de Madrid, tot just després que aquesta va caure derrotada per segona vegada consecutiva. En canvi, Hereu ha aconseguit que el COE i les principals autoritats de l'Estat estiguin al costat de Barcelona en la disputa amb Saragossa-Jaca.


(...)
El pla B

Llavors va entrar en joc el pla B, però amb alguns canvis substancials. Hereu s'havia convençut de l'espectacularitat que podien tenir uns Jocs d'hivern en una capital mediterrània després de contemplar el trampolí de salts de 35 metres i amb neu artificial que el novembre es va alçar a l'estadi Lluís Companys per acollir una prova de la copa del món de surf de neu, i alguns dels seus col·laboradors també li van fer veure la conveniència d'aprofitar el rebuig dels aragonesos a integrar en la seva candidatura el Pirineu de Lleida i Andorra –ni que sigui com a localització subsidiària d'entrenaments–. Així es va passar de l'opció de Barcelona en solitari, amb les pistes d'esquí a la Cerdanya, a l'actual projecte conjunt amb la transversalitat dels Pirineus catalans i amb el debat obert sobre les subseus que postulen per ser seus de les proves a l'aire lliure.

Si la primera resposta del COE va ser taxativa, la segona tampoc dóna marge als dubtes, però en sentit positiu. Alts càrrecs de l'Ajuntament han detallat que el comitè espanyol els ha garantit que superaran la «molesta» tossuderia de Saragossa-Jaca per poc que «les coses es facin bé». La intensa diplomàcia desplegada per Hereu a Madrid també ha aconseguit altres valuosos aliats per aconseguir l'octubre del 2013 el títol de ciutat aspirant que atorga l'Estat a través del COE. D'entre els que aposten per Barcelona hi ha la influent família reial espanyola que contempla amb joia que les grans competicions d'esquí es facin a les pistes de Vaquèira-Beret, la seva residència durant les vacances d'hivern. També la família Samaranch està disposada a moure fils a favor de la capital catalana si Hereu aconsegueix el finançament necessari per organitzar uns Jocs als Pirineus. L'alcalde té més ben lligat del que sembla el suport de l'anomenada societat civil, ni que sigui la que es pot permetre tenir una segona o tercera residència a la Val d'Aran.

(...)

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/10-administracions/134371-el-coe-va-vetar-laspiracio-dhereu-de-celebrar-uns-segons-jocs-olimpics-destiu.html

I tot això és oficial? :sly:

Danzig
February 9th, 2010, 08:31 PM
^^ És la interpretació de El Punt

alserrod
February 10th, 2010, 07:27 PM
Pues El Punt se cubre de gloria con algunas interpretaciones ¿no?.

Y no lo digo solo por esta

art
February 10th, 2010, 10:37 PM
Jo no hauria estat a favor d´unes Olimpiades d´Estiu el 2022, 30 anys són pocs.
A més, segur que el COI no ens les haurien donat. Quina idea més poc encertada !

En fi, només és la meva opinió :cheers:

rakso
February 15th, 2010, 10:47 PM
El Pirineu reclama millors carreteres per optar als Jocs Olímpics amb Barcelona
L'alcalde Hereu diu que compta amb Lleida per dissenyar la candidatura per al 2022
Alcaldes i estacions d'esquí de Lleida es van reafirmar aaquest diumenge en la seua voluntat de col·laborar amb la candidatura per als Jocs d'Hivern del 2022 que impulsa Barcelona i així ho van transmetre a l'alcalde de la ciutat, Jordi Hereu, en la visita que va fer al Pallars. No obstant, el territori recorda que per participar en un esdeveniment d'aquesta magnitud, les comarques de muntanya necessitaran una reforma de les infraestructures i més capacitat hotelera
Hereu, en el moment de pujar a peu de pistes a Espot, acompanyat pel director de Gran Pallars, l'alcalde i el delegat del Govern.
Hereu, en el moment de pujar a peu de pistes a Espot, acompanyat pel director de Gran Pallars, l'alcalde i el delegat del Govern.


El Pirineu i el territori de Lleida estaran encantats de participar en la candidatura per als Jocs Olímpics d'hivern del 2022 que impulsa Barcelona. No obstant, la seua situació en matèria d'infraestructures viàries i places hoteleres continua presentant deficiències, per tant es necessitaria una inversió important, tant respecte a carreteres (acabar l'autovia a Aran ja iniciada i acabar de millorar l'Eix Pirinenc i, evidentment, noves comunicacions entre el Pirineu i Barcelona).

És el missatge que van transmetre aquest diumenge alcaldes de la muntanya de Lleida, representants d'altres institucions lleidatanes i propietaris de les pistes d'esquí de Lleida i de Catalunya al primer edil de Barcelona, Jordi Hereu, en la visita que va fer al Pallars, "lluny de la fatiga", va dir en al·lusió a la polèmica oberta pel conseller Maragall. Aquest primer contacte entre l'ajuntament barceloní i el Pirineu es va materialitzar amb una visita a l'estació d'Espot i un dinar en un restaurant de Llavorsí. En aquest fòrum, Hereu va indicar que el projecte és "una aposta de país" i va explicar que si Catalunya "va fer gran Barcelona" ara és Barcelona la que s'ha d'implicar en el territori. Els alcaldes i propietaris de pistes d'esquí van acceptar, d'entrada, aquest repte, encara que no sense certes condicions. L'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla, va indicar que la candidatura ha de ser "una oportunitat per millorar les infraestructures del Pirineu i per situar-lo al món". El síndic d'Aran, Francés Boya, va elogiar el que "suposa aquesta nova Barcelona", mentre que els alcaldes de Sort i el Pont, Agustí López i Albert Alins, respectivament, es van posar a disposició de Barcelona i van insistir també en la qüestió de les comunicacions. El director de l'Associació d'Estacions d'Esquí i Activitats de Muntanya de Catalunya, Joaquim Alsina, va agrair "l'aposta de Barcelona" i va indicar que les pistes catalanes hi "col·laboraran al màxim". El president de la Diputació, Jaume Gilabert, va indicar que la iniciativa "ajudarà a consolidar infraestructures deficitàries al Pirineu, com els accessos a pistes o l'Eix Pirinenc". Per la seua part, l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, va recordar que "Catalunya té una part interior que s'ha de beneficiar de l'equilibri". El president de la Diputació, a més, va aprofitar l'ocasió per defensar el projecte de vegueries.

Vilarrubla
February 16th, 2010, 12:07 AM
Les estacions d'esquí de Lleida, al turó de la Seu Vella suposo :tongue4:

XD

Vilarrubla
February 17th, 2010, 08:34 PM
El conseller de Turisme d'Ordino ofereix a Hereu les instal·lacions d'Andorra

El conseller de Turisme i Esport del Comú d'Ordino (Andorra), Bartomeu Gabriel, ha reconegut que "hi ha interès en poder contactar amb l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i oferir les nostres instal·lacions i col·laboració amb vista a l'eventual organització d'uns Jocs Olímpics a la capital catalana. És una gran oportunitat per a Barcelona però també per a tots els territoris que estem al voltant". Per Josep Ramon Torné.

En la presentació aquest dimarts al matí del Congrés Mundial de Turisme de Neu i de Muntanya, que se celebrarà a Ordino el 13 i 14 d'abril, Gabriel ha dit que "estaríem encantats no només de col·laborar sinó també de participar a nivell d'infraestructura hotelera, restauració o estacions d'esquí". "Fins i tot, acollir alguna competició, ja que tenim estacions preparades per a fer-ho", ha afegit.

Tot i que el cap del govern andorrà, Jaume Bartumeu, va descartar fa un mes una possible candidatura olímpica entre Catalunya i Andorra, ja que "el Comitè Olímpic andorrà és conscient que no hi poden haver dos països que presentin una candidatura", per Gabriel es podrien buscar altres formes de col·laboració de cara als Jocs de 2022. "És una bona oportunitat per a Barcelona, però no pot anar sola. Ha d'anar acompanyada de Catalunya i altres territoris com Andorra. Ara mateix tenim el cas de Vancouver, que no és zona de neu, però acull la seu social dels jocs d'hivern i les competicions es disputen a les estacions d'esquí que hi ha al voltant".

Prèviament, Sílvia Foix, responsable de l'Oficina de Turisme del Principat d'Andorra a Barcelona, ha presentat el Congrés Mundial de Turisme de Neu i de Muntanya, organitzat per l'Organització Mundial del Turisme, el Govern d'Andorra i el Comú d'Ordino, que aplegarà el proper abril desenes d'especialistes per a debatre sobre el futur del sector i el repte d'atreure nous clients.

Viure als Pirineus (http://www.viurealspirineus.cat/not%C3%ADcies/esports/El+conseller+de+Turisme+d%27Ordino+ofereix+a+Hereu+les+instal%C2%B7lacions+d%27Andorra)

Sky
February 20th, 2010, 05:12 PM
Hereu: “l’aeroport de Lleida és molt positiu per la candidatura als JJ.OO d’hivern 2022”

• Barcelona busca suports per la candidatura catalana al Pirineu

L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, s’ha desplaçat avui fins a l’estació d’esquí d’Espot, al Pallars Sobirà, per buscar suports a la candidatura dels Jocs Olímpics d’Hivern 2022. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, el President de la Diputació, Jaume Gilabert, el delegat territorial del Govern de la Generalitat a l’alt Pirineu i Aran, Victor Orrit, i diversos alcaldes de diversos pobles del Pirineu, a més a més de representants del sector polític i empresarial de la zona, han acompanyat l’alcalde de Barcelona en aquesta visita.

Jordi Hereu ha defensat que “Barcelona i el Pirineu formen un excel•lent tàndem per poder presentar el millor dels projectes olímpics, ja que la ciutat hi aporta la capital i l’experiència, mentre que el Pirineu afegeix l’actiu de les estacions d’esquí”. A més, Hereu ha afirmat que “l’accés a Lleida amb aeroport és un gran punt positiu per aquesta candidatura” i que “tots els pirineus catalans estan inclosos en aquest projecte”.

Per la seva banda, Àngel Ros ha subratllat que “estem davant una gran oportunitat per vertebrar i desenvolupar tot el país”. A més, ha afegit que “un país necessita una gran capital, però una gran capital sola tampoc fa un país”.

Aquesta visita forma part de la campanya que s’està portant a terme per buscar suports al projecte dels Jocs Olímpics d’Hivern del 2022.

http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/noticies.asp?Detall=True&IdNoticia=10687&Dia=14&Mes=2&Any=2010&IdDepartament=-1&TextCerca=&Consulta=True&PaginaAnterior=/cat/ajuntament/noticies.asp&Pagina=1

Sky
February 20th, 2010, 06:30 PM
Els alcaldes del Pirineu aclamen la candidatura olímpica de Barcelona 2022

• Jordi Hereu aconsegueix el suport del territori

Jordi Hereu va anar ahir al Pirineu a buscar suports, i n'hi va trobar. Tots a l'una. Fins i tot el temps, en un cap de setmana gèlid que amenaçava de deixar glaçat l'entusiasme dels alcaldes que van acompanyar Hereu en telecadira a la cota 2.500 de l'estació d'Espot, va somriure la candidatura olímpica i va regalar a l'alcalde un sol radiant per a la seva primera posada en escena al Pirineu. «El nostre projecte olímpic vol posar Barcelona al servei d'una millor vertebració del nostre país, vincular Barcelona amb el Pirineu és el millor projecte que Catalunya podrà presentar mai», va dir Hereu a peu de pistes.

Un dels que l'escoltaven de prop era l'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla. Fins i tot ell, recentment proclamat cap de llista de CiU per Lleida en les pròximes eleccions al Parlament, va exhibir sense complexos el suport al projecte iniciat per l'alcalde socialista de Barcelona: pot ser una bona oportunitat perquè el Pirineu català sigui conegut arreu del món i el motor dels projectes pendents en infraestructures i comunicacions, segons va dir en un col·loqui públic després d'un dinar entre els alcaldes. Ell i altres alcaldes van recordar ahir la necessitat de convertir en autovia l'eix Lleida-Val d'Aran, Lleida-la Seu d'Urgell-Andorra, l'eix pirinenc (N-260) i els túnels de la Bonaigua i de Comiols.

Això sí, Batalla va fer una petita estirada d'orelles a Hereu pel fet que els alcaldes del territori s'haguessin assabentat d'un projecte que els afecta de ple per la ràdio el mateix matí que Hereu el feia públic. «Un projecte d'aquestes característiques s'havia de portar amb una gran confidencialitat», li va replicar Hereu.

Aquesta va ser l'única discrepància. Pel que fa a la resta, tots a l'una: des de les capitals de comarca del Pirineu lleidatà fins al síndic de la Val d'Aran, el delegat del govern de la Generalitat al Pirineu i també l'alcalde de Lleida, ciutat que aspira a tenir un paper rellevant en la candidatura des d'un punt de vista logístic, com a pont d'enllaç entre la capital i les possibles subseus olímpiques del Pirineu lleidatà, i fins i tot com a possible subseu d'alguna modalitat esportiva.

A la trobada també hi eren els representants de les 10 estacions d'esquí alpí del Pirineu català, i empresaris del sector hoteler pirinenc.

«Comptem amb tots»

L'emplaçament escollit per a la trobada, el Pallars Sobirà, no és casual. Jordi Hereu va voler deixar clar que la candidatura per als Jocs Olímpics d'hivern voldrà sumar tot el Pirineu al projecte, també el de Lleida, més allunyat de Barcelona. Hereu volia eradicar així la impressió que la candidatura barcelonina concentraria les seus en les estacions més properes: les de la Cerdanya i el Ripollès. «Comptem amb tots», els va dir.

La candidatura Barcelona 2022 va exhibir ahir musculatura territorial amb una trobada de Jordi Hereu amb una vintena d'alcaldes del Pirineu. La reunió es va fer dalt de l'estació d'esquí d'Espot, al Pallars Sobirà. Els alcaldes, la majoria del Pirineu lleidatà i molts d'ells de CiU, van aparcar per un moment la precampanya electoral per mostrar el suport total a l'aventura olímpica que encapçala la capital del país. Van aprofitar, això sí, per recordar que cal dotar d'infraestructures de comunicació potents el Pirineu si es vol que la candidatura arribi a bon port. Amb la visita al Pallars, l'alcalde de Barcelona també va voler destacar que la candidatura compta amb tot el territori del Pirineu, i no només les estacions de la Cerdanya i el Ripollès, més pròximes a la capital.

http://www.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/136880-els-alcaldes-del-pirineu-aclamen-la-candidatura-olimpica-de-barcelona-2022.html?piwik_campaign=rss&piwik_kwd=portada&utm_source=rss&utm_medium=portada&utm_campaign=rss

Sky
February 20th, 2010, 06:32 PM
Lleida es llança a l'ofensiva per ser la plataforma logística dels Jocs Olímpics entre Barcelona i el Pirineu

• L'alcalde Àngel Ros presenta la ciutat com a subseu i vol autovies cap a la serralada

La visita de Jordi Hereu al Pirineu ha deixat un home especialment satisfet: Àngel Ros, alcalde de Lleida, ciutat que vol convertir-se en la plataforma logística entre Barcelona i el Pirineu de Lleida i en un pont imprescindible per superar el requisit que planteja el COI a les seus olímpiques d'hivern: ser a menys de 90 minuts del lloc on hi hagi les competicions. En la visita, Jordi Hereu va garantir a Ros que Lleida tindrà un paper en la candidatura. I el paer en cap ja està fent números.

A Lleida, els Jocs Olímpics del 92 li van passar de llarg. Ara, en canvi, sembla destinada a jugar un paper destacat en la candidatura barcelonina per als Jocs Olímpics d'hivern del 2022. En la visita a l'estació d'Espot aquest diumenge passat, Jordi Hereu va citar diverses vegades la cuitat de Lleida. De fet, va ser l'únic municipi que va citar en el petit discurs que va fer als periodistes a peu de pista, mentre que per a la resta va limitar a usar un genèric Pirineu. Un detall que no va passar desapercebut a l'alcalde Àngel Ros, que des del mateix dia que es va donar a conèixer la candidatura està maniobrant perquè Lleida acompanyi Barcelona en l'aventura olímpica amb un rol destacat.

Seria l'única ciutat no pirinenca a tenir un paper destacat. Lleida no és Barcelona ni tampoc és al Pirineu, però aspira a fer de nexe entre la capital catalana i les estacions d'esquí de la Val d'Aran, l'Alta Ribagorça, el Pallars i l'Alt Urgell. Des de la Paeria expliquen que la seva aposta és convertir-se en la «plataforma logística» de les activitats que es puguin fer a les estacions del Pirineu lleidatà. «Disposem de l'aeroport d'Alguaire i també d'una futura conversió en autovia dels eixos viaris que connecten amb les tres principals valls pirinenques: Lleida-Val d'Aran, Lleida-Sort i Lleida-Seu d'Urgell-Andorra.»

El COI no vol que les proves esportives se celebrin a més de 90 minuts de distància de les seus olímpiques. Això descartaria el Pirineu lleidatà si el punt de referència fos Barcelona. Però Lleida, a 90 minuts en cotxe de Barcelona, serà, en autovia, a 90 minuts de Vielha, i a menys de 90 de Sort i de la Seu d'Urgell. Unes connexions que, si finalment no es fan els Jocs, seran igualment útils a la ciutat, que té el Pirineu al centre de la seva estratègia turística. Com més lluny arribi la candidatura (el 2013 el COE decidirà entre les propostes de Saragossa i Barcelona, i el 2015 decidirà el COI), més possibilitats tindrà Lleida que les autovies s'estiguin fent.

El mercat de l'est, objectiu dels lleidatans

L'entrada en funcionament de l'aeroport d'Alguaire i el ressò internacional d'una candidatura olímpica fa que les autoritats lleidatanes vegin possible que, per fi, el turisme internacional arribi al Pirineu català. L'objectiu és el turisme britànic i l'emergent turisme rus que ara va als Alps o al vessant nord del Pirineu a través de Tolosa de Llenguadoc. Ahir, precisament, es va donar a a conèixer un estudi del consultor suís Laurent Vanat que situa el turisme dels països de l'Est com el gran mercat emergent en el turisme d'esquí, un turisme que mou 105,7 milions de persones a l'any.

http://www.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/137689-lleida-es-llanca-a-lofensiva-per-ser-la-plataforma-logistica-dels-jocs-olimpics-entre-barcelona-i-el-pirineu.html?piwik_campaign=rss&piwik_kwd=portada&utm_source=rss&utm_medium=portada&utm_campaign=rss

http://www.elpunt.cat/imatge.php?i=aHR0cDovL3d3dy5lbHB1bnQuY2F0L2ltYXRnZXMvMzAvMjkvYWx0YS83ODBfMDA4XzMwMjkwMzRfM2M3MmE2YmRjNWE4OTQ1ZDkxODNhMDNjYTkwZDQ1ODguanBn&j=1

http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/c667b8b1.jpg

^^ Si us hi fixeu, tots els polítics "de segona" desenvolupen una gran habilitat per col·locar-se just darrere dels líders i poder així xuclar càmera. xD

Vilarrubla
February 20th, 2010, 07:54 PM
^^Ros sempre xucla càmara XD Ademés el dia aquest anava amb un jersei vermell, no se'l veia ni res jeje

Sobre lo de les autovies no hi estic gens d'acord. La de l'Aran potser és necessària, no ho se... però cap a la Seu no.

Sky
February 20th, 2010, 09:05 PM
^^ No sé, hi ha prevista una autovia Lleida-Balaguer al vigent pla d'infraestructures, però això de la Seu fa poc que ho sento dir.