View Full Version : Idees i propostes per al transport públic català
Sky October 4th, 2008, 03:22 PM Fil per discutir i especular sobre la creació de noves xarxes de rodalies ferroviàries a Catalunya (abast territorial, característiques, idoneïtat, etc).
Relacionats:
Pla Tren 2014 de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=588907)
Pla de Transport de Viatgers 2008-2012 (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=415457)
LinkelRing October 14th, 2008, 03:05 PM Vaya... Bo, doncs aprofitant aquest nou fil, possaré les meves proposicions d'augment de la xarxa que he possat en altres fils...
Començaré amb la de una Linea Litoral pel FGC:
http://i221.photobucket.com/albums/dd64/linkelring/barcelonaRENOVADA.jpg
Més o menys, la linea podria començar a Castelldefels fins Badalona o una mica més enllà, per poder donar servei a les pedanies de l'àrea metropolitana.
Comtaria amb nombroses conexions:
CASTELLDEFELS (rodalies) - PRAT (L1 / L2 / L9 / rodalies / AVE) - "HOSPITAL DE BELLVITGE (L1)" - EUROPA (resta d'FGC) - ZONA FRANCA ( L2 / L9) - CASTELL DE MONTJUIC (FUNICULAR) - DRASSANES (L3) - FRANÇA (RODALIES / MITJA I LLARGA DISTÀNCIA) - CIUTADELLA (trambessos - L4) - RAMBLA POBLE NOU - DIAGONAL MAR - FÒRUM (trambessos - L4) - BADALONA (rodalies) - ...
Es podria fer també altre recorregut, aprofitant més el túnel del metro del Llobregat, des d'Europa:
... - EUROPA - ILDEFONS CERDÀ - MAGORIA / LA CAMPANA - ESPANYA (L1 / L3) - PARAL·LEL (L2) - DRASSANES (L3) - ...
Qué vos pareix?
Després possaré altres propostes.
Salutacions!
LinkelRing October 14th, 2008, 07:38 PM Bó, a proposta d'altres usuaris (que espero que es passin per aquest nou fill xD), posso l'ampliació de la llinia des de Castelldefels fins a Mataró.
http://i221.photobucket.com/albums/dd64/linkelring/mapa1.gif
Qué vos pareix?
UT596001 October 14th, 2008, 07:51 PM ^^ El tram de Barcelona a Mataró em pareix bona idea, així es podrien clausurar la majoria de baixadors de la línia de RENFE de manera de poder fer que els trens vagin directes de Mataró a Barcelona i així millorar els vergonyosos i penosos temps de viatge des de l'Alt Maresme envers Barcelona.
LinkelRing October 14th, 2008, 08:10 PM I jo, com antic treballador al Prat que vivia a Barcelona, em pareix genial des d'aqui (bé, ho he possat des de Castelldefels, per compasió germana xD) fins el litoral de la capital i Poble Nou, perque quan tenia que anar cap enllà... mare meua!
Crec que tota la llinea està molt bé. La veritat, no comprenc com encara ni s'ho han plantejat els que haurien de fer-ho..
A més, fixat, amb aixó li donariem millor conexió amb l'aeroport a les ciutats de l'àrea, perque amb aquesta linea, simplement amb un enllaç podrien arribar-hi...
Salutacions!
alexbn October 14th, 2008, 08:12 PM es podrien clausurar la majoria de baixadors de la línia de RENFE de manera de poder fer que els trens vagin directes de Mataró a Barcelona i així millorar els vergonyosos i penosos temps de viatge des de l'Alt Maresme envers Barcelona.Me lo dices o me lo cuentas... :D :D Si a eso le sumas la vía única desde Arenys, con lo cual tranquilamente pueden perderse 3 ó 4' más por las esperas para cruzarse los trenes, el viaje es eteeeerno. Concretamente Pineda-L'Hospi en 1h20' para 66 km o algo menos si pillas el semidirecto (que los findes de verano no los hay).
Izo October 14th, 2008, 08:57 PM Bó, a proposta d'altres usuaris (que espero que es passin per aquest nou fill xD), posso l'ampliació de la llinia des de Castelldefels fins a Mataró.
http://i221.photobucket.com/albums/dd64/linkelring/mapa1.gif
Qué vos pareix?
Em sembla molt interessant. També es podria fer fent passar el tram de Barcelona per sota de la Gran Via de les Corts Catalanes. Entre Barcelona i Mataró posaria les rodalies per l'interior, mentre les vies de la costa les reformaria per posar un Metro Comarcal del Baix Maresme. Així entre Mataró i Barcelona els temps de viatge serien correctes i no s'abandonaria la infraestructura del litoral, zona molt poblada.
LinkelRing October 14th, 2008, 09:00 PM Per cert, el FGC ha possat una contribució a la ampliació dels FGC molt molt bona a un altre fill. Li he dit que ho possi en aquest, a veure si ho fa.
La seva idea es allargar totes les línes del Vallès i el Llobregat cap a la Estació de França, per a quan ADIF vullga desfer-se d'ella.
Seria una idea genial i de cop i volta tindriem una xarxa molt més bona per al transport de la ciutat (comtant amb la meua linea pel litoral xD)
EDITO:
Bona idea, Izo, però tinc un parell de dubtes. El que proposses del tram seria substituint al FGC? Perqué perfectament podria ser un altra conexió i ampliació per millorar la xarxa. Així, a España tindriem un bon intercanviador i amb aixó podria, per example, desplaçar l'estació de L3 de Catalunya i construir-la, com es proposa, més a prop de Passeig de Gràcia i substituirla per aquest tram soterrat, i després tornar-la a unir a España. Amb aixó, tindriem de les comarques litorals una conexió casi directa de, primer, tot el litoral (perque de vegades tambés es pot voler anar a Poble Nou, etc.), el centre amb una única interconexió i també s'ajustaria a la proposta d'FGC sobre que l'EdF sigui l'estació principal dels FGC.
Em pareix tan bona idea la teva, que la vull possar al planol xD .
Qué et pareix la combinació "ampliació tram per GV" amb "nova línea litoral dels FGC"?
La teva darrera idea de fer la conexió de rodalies més per l'interior i deixar (i remodelar) la de primera llinea del mar per al metro del besós (FGC) em pareix perfecta; també li donariem més conexió a aquesta zona (amb dos eleccions per anar a BCN) i part del gast seria per al govern central xD
LinkelRing October 14th, 2008, 09:58 PM Mira, Izo, he fet un plànol unint la teva idea, la meva i la de FGC.SA que a veure si es passa a fer-li una ulladeta xD:
http://i221.photobucket.com/albums/dd64/linkelring/barcelonaRENOVADA-1.jpg
Amb aixó tindriem una Gran Xarxa metropolitana de veritat, i un nou tipus de conexió a Barcelona amb la resta de la ciutat i àrea metropolitana:
AMPLIACIÓ D'FGC:
FGC LLOBREGAT.
... ESPAÑA (L1 / L3) - ENTENÇA (L5) - FRANCESC MACIÀ (trambaix) - GRÀCIA (FGC vallés) - HOSPITAL SANT PAU (L5) - GLÒRIES (L1 / rodalies / trambessós / tramdiagonal / tramgranvia) - MERIDIANA (L1 / trambessós) - FRANÇA (FGC totes linies)
FGC VALLÉS.
... CATALUNYA (L1 / (L3) / tramgranvia / rodalies) - SANT JOAN / ARC TRIOMF (L1 / rodalies / estació autobusos) - MARINA (L1 / L2 / trambessós) - FRANÇA (FGC totes linies)
TRAMGRANVIA diferents estacions, amb conexions METRO I RODALIES.
FGC LITORAL, ja expossat per mi. Si es feci pel túnel dels FGC i després baixesi per Paral·lel, conexió amb TRAMGRANVIA, a més de a España i França, conectat amb totes FGC.
Amb aixó, a més, tindriem totes les grans conexions supraregional:
AVE: FGC LITORAL (El Prat)
AEROPORT: FGC LITORAL (El Prat)
PORT: FGC LITORAL (Drassanes)
MITJA / LLARGA DISTÀNCIA: Totes llínies (España), o bé, podien fer aturada a Glòries i tenim conexió directa amb Tramgranvia / tramdiagonal / trambessós / FGC LLOBREGAT.
Que vos pareix?
EDITO: Amb aquesta nova xarxa, el túnel del FGC LITORAL el feria travessant l'EdF i no pel parc de la Ciutadella, amb la resta de linies.
Izo October 15th, 2008, 12:43 AM Bona idea, Izo, però tinc un parell de dubtes. El que proposses del tram seria substituint al FGC?
El que vull dir amb tram per la Gran Via és la solució santfeliuenc: bàsicament es tracta que en un futur les rodalies circulin per tres grans túnels urbans a Barcelona: un per sota la Gran Via de les Corts Catalanes, un altre per sota de la Diagonal, i un tercer per sota de la Meridiana, que ja existeix.
Gran Via, Diagonal i Meridiana són les tres grans artèries de la ciutat, que la creuen d'un extrem a l'altre, creuant-se a les Glòries, que segons la concepció d0Ildefons Cerdà hauria d'haver estat la gran plaça central de Barcelona. Aquestes tres vies connecten Barcelona i el seu pla amb:
- El Maresme (Gran Via, pel nord).
- Delta del Llobregat i Garraf (Gran Via, pel sud).
- Vallès, via el congost del Besòs (Meridiana, pel nord).
- Vall del Llobregat (Diagonal, pel sud).
Col·locant tres túnels ferroviaris dessota aquestes artèries obtenim una gran cobertura de ferrocarril a la ciutat: s'hi podrien fer passar les rodalies i el metro. Jo proposo també fer-hi passar els metros comarcals i ampliar la xarxa a tota la RMB, com a suport de les rodalies.
D'altra banda les vies alliberades quedarien per a la gran velocitat (AVEs, TGVs, regionals...). Segons aquesta concepció no caldria fer el túnel del TGV perquè ja fariem servir l'actual túnel d'Aragó.
Per tant, si es fes una línia de rodalies Castelldefels - Mataró podria passar pel litoral de Barcelona, com es proposa, però també podria fer-ho per la Gran Via: venint del Maresme entraria per la Gran Via, la creuaria aturant-se a Glòries, Catalunya i Espanya, per exemple, s'aturaria a El Prat|Intermodal i continuaria fins a Castelldefels.
A més a més, com he dit, aquests tres grans túnels podrien usar-se per als metros comarcals: això obriria les portes a ampliar substacialment les actuals línies i a crear-ne de noves. Una d'aquestes seria el Metro Comarcal del Baix Maresme que com el seu nom indica uniria Barcelona i Mataró. Podria fer-ho sortint de Glòries, passant per sota de la Diagonal en direcció al mar i, des de la zona del Fòrum tombaria cap a Sant Adrià. Continuaria pel litoral (com ho fan ara els rodalies) amb la diferència que en aquest esquema que et proposo les rodalies anirien per la nova línia de l'interior del Maresme mentre el metro comarcal ho faria com a tren-tram, amb infraestructura renovada i integrada en un gran passeig marítim que uniria les poblacions costaneres.
Així el Maresme guanyaria vies noves cap a Barcelona (per l'interior), eliminant baixadors i reduint el temps de viatge, i a més a més no perdria la infraestructura actual perquè seria reformada per fer-hi passar un metro comarcal; amb més estacions, més lent, però també cobrint una àrea molt densament poblada que actualment ja gaudeix de ferrocarril a Barcelona. No per traslladar la infraestructura a l'interior i acondicionar la façana litoral per als ciutadans s'ha de rebutjar al ferrocarril! I molt menys tenint en compte que aquella zona va veure la primera línia de ferrocarril del país.
LinkelRing October 15th, 2008, 01:02 AM Coneixia aixó de la pç. Glòries del plà Cerdà, però no havia pensat el dels trens.
La veritat es que seria molt bona idea el que dius. Imaginu que a Glòries hauria d'have una gran estació central de Rodalies...
No sé si algún día farán aixó, perque ja s'estàn gastant prous diners a l'estació de Sagrera, però, la veritat, s'hauria d'estudiar aquesta opció.
En tot cas, la idea d'aprofiat l'EdF pe als FGC, tal i com estàn ara les coses a BCN, m'agrada també molt.
UT596001 October 15th, 2008, 07:33 PM Bé, tal i com he proposat al fil de FGC, llanço la meva proposta maximalista per l'expansió i millora de la xarxa de FGC arreu del país. Només dir que la xarxa arribaria a Lleida ciutat i Tarragona ciutat...
Pas per Barcelona ciutat:
http://i140.photobucket.com/albums/r23/UT596001/FGCBarcelona.jpg
Comarques:
L'Anoia
http://i140.photobucket.com/albums/r23/UT596001/FGCAnoia.jpg
El Bages
http://i140.photobucket.com/albums/r23/UT596001/FGCBages.jpg
Baix Llobregat
http://i140.photobucket.com/albums/r23/UT596001/FGCBaixLlobregat.jpg
Berguedà
http://i140.photobucket.com/albums/r23/UT596001/FGCBerga.jpg
La Cerdanya+Alt Urgell
http://i140.photobucket.com/albums/r23/UT596001/FGCCerdanya.jpg
Pla de Lleida
http://i140.photobucket.com/albums/r23/UT596001/FGCLleida.jpg
Camp de Tarragona
http://i140.photobucket.com/albums/r23/UT596001/FGCTarragona.jpg
Vallesos+Maresme
http://i140.photobucket.com/albums/r23/UT596001/FGCValls.jpg
Per somiar, que no quedi.
arctic_carlos October 15th, 2008, 07:39 PM Lnkelring, m'agraden molt les teves propostes!
A tot això jo hi afegiria la nova connexió dels FGC entre Barcelona i el Vallès (Cerdanyola) atravessant Collserola per la banda d'Horta, enllaçant amb la L3 a Vall d'Hebron o Montbau. Aquesta nova línia la faria sortir de l'estació d'Hospital de Sant Pau del teu mapa, encarada cap a la muntanya, de manera que els trens poguéssin continuar, venint des del Vallès, fins a Glòries i l'Estació de França. A més a més, s'hauria de construir un enllaç entre Glòries i el túnel dels FGC entre Catalunya i l'Estació de França, que fas passar per sota del carrer d'Ausias Marc, per tal que alguns trens facin Vallès - Sarrià - Catalunya - Glòries - Hospital de Sant Pau - Vall d'Hebron - Vallès i d'altres acabin a l'Estació de França.
Això que dius sobre el TRAM sota la Gran Via no ho acabo d'entendre. En aquella avinguda hi ha metro per sota (L1) i si es fes el túnel de Rodalies hi hauria també un servei més ràpid per anar d'un extrem a l'altre. El tramvia en tot cas jo l'implantaria al tram (tramo) central de l'avinguda però per la superfície, per tal de reduir el nombre de carrils destinats al vehicle privat i crear un passeig cívic, com li agrada dir a l'Hereu. A la Gran Via, entre Glòries i Besòs, ja hi ha tramvia semi-soterrat, paral·lel a l'autopista C-31, però en aquella zona no hi ha metro.
FGC.SA October 15th, 2008, 07:58 PM Mira, Izo, he fet un plànol unint la teva idea, la meva i la de FGC.SA que a veure si es passa a fer-li una ulladeta xD:
http://i221.photobucket.com/albums/dd64/linkelring/barcelonaRENOVADA-1.jpg
Amb aixó tindriem una Gran Xarxa metropolitana de veritat, i un nou tipus de conexió a Barcelona amb la resta de la ciutat i àrea metropolitana:
AMPLIACIÓ D'FGC:
FGC LLOBREGAT.
... ESPAÑA (L1 / L3) - ENTENÇA (L5) - FRANCESC MACIÀ (trambaix) - GRÀCIA (FGC vallés) - HOSPITAL SANT PAU (L5) - GLÒRIES (L1 / rodalies / trambessós / tramdiagonal / tramgranvia) - MERIDIANA (L1 / trambessós) - FRANÇA (FGC totes linies)
FGC VALLÉS.
... CATALUNYA (L1 / (L3) / tramgranvia / rodalies) - SANT JOAN / ARC TRIOMF (L1 / rodalies / estació autobusos) - MARINA (L1 / L2 / trambessós) - FRANÇA (FGC totes linies)
TRAMGRANVIA diferents estacions, amb conexions METRO I RODALIES.
FGC LITORAL, ja expossat per mi. Si es feci pel túnel dels FGC i després baixesi per Paral·lel, conexió amb TRAMGRANVIA, a més de a España i França, conectat amb totes FGC.
Amb aixó, a més, tindriem totes les grans conexions supraregional:
AVE: FGC LITORAL (El Prat)
AEROPORT: FGC LITORAL (El Prat)
PORT: FGC LITORAL (Drassanes)
MITJA / LLARGA DISTÀNCIA: Totes llínies (España), o bé, podien fer aturada a Glòries i tenim conexió directa amb Tramgranvia / tramdiagonal / trambessós / FGC LLOBREGAT.
Que vos pareix?
EDITO: Amb aquesta nova xarxa, el túnel del FGC LITORAL el feria travessant l'EdF i no pel parc de la Ciutadella, amb la resta de linies.
Et deixes una estació al perllogament que he proposat per FGC Llobregat,és tracta de Joanic,on conectaria amb la L4 del metro.
Dir que el tema de l'Anoia que ha proposat UT596001 m'agrada,primer per que hi hauria una conexió ferroviària a Vilafranca,i també a Tarragona mitjançant transbord a Vilafranca amb Renfe.També observo dues línies que surten desde Igualada,una aniria a Lleida suposo,i una altra segueix la carretera que va a Ponts,aniria a ¿La Seu d'Urgell?.Lo de Lleida jo a a vegades penso que la R6 actaual és podria perllogar fins a Cervera i conectar-la amb renfe,peró que posin trens mès còmodes i sobretot ¡Menys parades! ,que si de Barcelona a Igualada ja triga una hora i 40 minuts aproximadament,que són 60km,a Lleida mijor ni m'ho imagino,trigaria mès que la Barcelona-Lleida per Manresa.
LinkelRing October 15th, 2008, 10:04 PM UT, menudo treball, xaval... deixa currículum a l'ajuntament, t'agafen xDDD
Molt bones propostes, encara ho tindria que estudiar, però mès o menys penso com FGC.SA.
Arctitc, gràcies per les teves paraules, la meva proposta es una combinació de propostes de'n FGC.SA, Izo (però no li havia comprés bé) i meves. A mi tambè m'agrada i pot ser que el ramal cap al Valllés des de Sant Pau estiguesi bé, el problema seria els ecologistes, els verds, etc., que no volen altre túnel per baix de Collserola xD
FGC, tens raó, se m'havia oblidat, però que et pareix veure la teva idea possada a un plànol? A mi m'agrada bastant com queda!
I bó, el que et preguntava: no penses que la linea litoral podria servir com a linea especial dels FGC? Encara que siga completament nova i no agafi els antics túnels per a res. Al menys tindria conexió directa amb les de Llobregat a Europa i amb totes a França, que serviria, com vols (volem) com a estació central.
Una coseta, una vegada a Lleida vaig agafar per error el rodalies via Manresa... Deu meu... DEU MEU!!! Cada vegada que ho recordo...
Tornaven jo i un amic d'una excursió i ens portaven en cotxe fins a Lleida. Vam perdre el tren i el següent surtia una hora després, així que vam veure que al moment sortia un altre, però de rodalies, i el vam agafar... Mare Meuaaaaaaaaaaaa
A l'hora o cosa així vam veure a quina parada estavem. Manresa: ens vam asustar. Vam anar a veure el panell informatiu dels recorreguts i.... Deu Meuuuuuuuuuuuuuu
Horrible, aquesta línea jo la mandaba a la merda i feia dugues conectades al mig, res d'arribar des de Barcelona a Lleida i viceversa amb la mateixa.
Un malson. Horrible.
UT596001 October 16th, 2008, 04:30 PM Dir que el tema de l'Anoia que ha proposat UT596001 m'agrada,primer per que hi hauria una conexió ferroviària a Vilafranca,i també a Tarragona mitjançant transbord a Vilafranca amb Renfe.També observo dues línies que surten desde Igualada,una aniria a Lleida suposo,i una altra segueix la carretera que va a Ponts,aniria a ¿La Seu d'Urgell?.Lo de Lleida jo a a vegades penso que la R6 actaual és podria perllogar fins a Cervera i conectar-la amb renfe,peró que posin trens mès còmodes i sobretot ¡Menys parades! ,que si de Barcelona a Igualada ja triga una hora i 40 minuts aproximadament,que són 60km,a Lleida mijor ni m'ho imagino,trigaria mès que la Barcelona-Lleida per Manresa.
No, una aniria cap a Montblanc, seguint la carretera comarcal, enllaçant a mig camí amb la línia que proposo Artesa de Segre-Valls-Tarragona. L'altra aniria a Ponts, via Calaf, per enllaçar allà amb un ramal Balaguer-Ponts-La Seu-Puigcerdà.
La connexió directa Martorell-Igualada-Cervera la deixo per l'Eix Transversal Ferroviari previst.
ÎNÃÐÄþTÅT October 17th, 2008, 01:28 PM Me lo dices o me lo cuentas... :D :D Si a eso le sumas la vía única desde Arenys, con lo cual tranquilamente pueden perderse 3 ó 4' más por las esperas para cruzarse los trenes, el viaje es eteeeerno. Concretamente Pineda-L'Hospi en 1h20' para 66 km o algo menos si pillas el semidirecto (que los findes de verano no los hay).
^^
Realment és exhaspertant, la linea 1 de Renfe, cada cop que canvien els horaris tinc l'esperança de veure algun tren semidirecte amb menys parades, actualment els més "ràpids" no paren a montgat, montgat nord ni cabrera, la meva proposta és la següent:
Hospitalet-->Barcelona Sants-->Catalunya-->Arc de triomf-->El clot--> Badalona-->Masnou-->Premià-->Vilassar-->Mataró-->Arenys.
De tal manera que en tren semidirecte no es pararia a:
Sant adrià
Montgat
Montgat nord
Ocata
Cabrera
Llavaneres
Caldes
Ja que no augmenten la "velocitat comercial" dels civias ( no le vist passar de 122km/h en rectes de més de 5 km) Almenys que suprimeixin parades amb un volum de passatgers molt inferior a la resta...
alexbn October 17th, 2008, 07:22 PM Mi propuesta desde Sants para los trenes que vayan más arriba de Blanes es:
Pl. Catalunya
Arc de Triomf (si se pudiera, fuera también, que está a 1 km de la anterior)
Clot-Aragó
Mataró
Todas las demás (quizá sin parada en Santa Susanna en temporada de invierno)
Y evidentemente los de Mataró parando en todas. Claro que para eso se necesitaría triplicar o cuadruplicar la vía y no está la Renfe para bollos.
Aparte, mejorar las lanzaderas de bus hacia los núcleos urbanos más grandes y hacia los de montaña, además de integrar de una repajolera vez en la ATM el bus urbano de Blanes y los servicios a Lloret y quizá a Tossa.
ÎNÃÐÄþTÅT October 17th, 2008, 08:25 PM ^^trens directes fins a mataro no crec que ho vegin ni els nostres nets company... :(
UT596001 October 17th, 2008, 08:39 PM Y evidentemente los de Mataró parando en todas. Claro que para eso se necesitaría triplicar o cuadruplicar la vía y no está la Renfe para bollos.
Ni la RENFE ni nadie, mejor no recordemos la barbaridad que ha hecho FGC en la Llobregat-Anoia...
Ara la moda es la de los falsos metros: fantásticos para los habitantes de la zona 1 y nefastos para los demás.
UT596001 October 17th, 2008, 08:41 PM Ja que no augmenten la "velocitat comercial" dels civias ( no le vist passar de 122km/h en rectes de més de 5 km) Almenys que suprimeixin parades amb un volum de passatgers molt inferior a la resta...
Les 447 tampoc poden anar a més de 120 km/h.
FGC.SA October 17th, 2008, 10:50 PM Llastimosament,el futur del ferrocarril a casa nostra serà així,menys trens directes i mès trens efectuant parades a totes les estacions,a canvi de vegades incremenar la frequència de pas,peró que voleu que ús digui,prefereixo que d'Igualada a Barcelona hi hagui un tren cada hora peró parant en poques estacions que un tren cada 20-40 minuts parant a totes les estacions menys a 3.Ens pot beneficar a alguns peró ens perjudica a altres i sempre els mès perjudicats els que vivim mès lluny de Barcelona.
La Llobregat-Anoia no és l'única víctima,mireu la C4 de rodalies,quan van inagurar l'estació de Terrassa Est,van fer aturar TOTS els rodalies(reional a Lleida via Manresa inclòs),a Montcada i Reixac Santa Maria,Montcada Birfucació,El Papiol i Castellbisbal,cosa que no trobo gaire sentit,i van fer aturar mès trens a Lavern Subirats,La Granada,i totes les estacions compreses entre Terrassa i Sant Vicenç de Castellet.O sigui que ara vas de Manresa o del Vendrell a Barcelona aturant-se a totes les estacions.
A la C2 sembla que amb l'obertura de l'estació del AVE del Prat,s'aprofitarà per fer para els C2 St.Andreu Comtal a St.Vicenç de Calders a TOTES les estacions compreses entre Castelldefels i Barcelona(actualment no ho fa ni a Viladecans,ni al Prat de Llobregat ni a Bellvitge).
A la C2 nord,la gent de Sant Celoni per baixar a Barcelona sol agafar el Catalunya Exprès o el Delta,i molts passen d'agafar el rodalies,ja que els primers són directes fins a Barcelona o parant nomès a Granollers,mentres que els rodalies triga una eternitat i a sobre para a totes les estacions.
L'única línia on encara hi ha semidirectes de veritat(peró van lents perque la línia és de via única i de poca velocitat),és a la C3.Els trens que van a Puigcerdà o La Tor de Carol,on paren desde Vic sols a La Garriga,Granollers Canovelles,Parets del Vallès,Mollet Santa Rosa,Santa Andreu Arenal i desde aquí totes fins a L'Hospitalet.
Sr.Horn October 18th, 2008, 12:15 AM -.-. --- -- . -. - .- .-. .. | . --.- ..- .. ...- --- -.-. .- -
-..- -.. -.. -.. -..
Izo October 18th, 2008, 12:28 AM Llastimosament,el futur del ferrocarril a casa nostra serà així,menys trens directes i mès trens efectuant parades a totes les estacions,a canvi de vegades incremenar la frequència de pas,peró que voleu que ús digui,prefereixo que d'Igualada a Barcelona hi hagui un tren cada hora peró parant en poques estacions que un tren cada 20-40 minuts parant a totes les estacions menys a 3.Ens pot beneficar a alguns peró ens perjudica a altres i sempre els mès perjudicats els que vivim mès lluny de Barcelona.
[...]
La van ben cagar amb la Llobregat-Anoia... Ara rarament agafo el tren, sinó la Hispaladina.
Sky October 18th, 2008, 12:29 AM -.-. --- -- . -. - .- .-. .. | . --.- ..- .. ...- --- -.-. .- -
Sigui el que sigui no li agradarà al Bitxo. :D
Izo October 18th, 2008, 12:33 AM Codi morse | amb barra vertical?
XDDD
entfe001 October 18th, 2008, 12:35 AM - .-. .- -. --.- ..- .. .-.. --..-- .- .. -..- --- .-.. .. .--. --- - .--. .- ... ... .- .-. .- --.- ..- .- .-.. ... . ...- --- .-..
UT596001 October 18th, 2008, 01:01 AM La Llobregat-Anoia no és l'única víctima,mireu la C4 de rodalies,quan van inagurar l'estació de Terrassa Est,van fer aturar TOTS els rodalies(reional a Lleida via Manresa inclòs),a Montcada i Reixac Santa Maria,Montcada Birfucació,El Papiol i Castellbisbal,cosa que no trobo gaire sentit,i van fer aturar mès trens a Lavern Subirats,La Granada,i totes les estacions compreses entre Terrassa i Sant Vicenç de Castellet.O sigui que ara vas de Manresa o del Vendrell a Barcelona aturant-se a totes les estacions.
Jo tampoc entenc lo de Montcada Santa Maria i Montcada Bifurcació...
Però SÍ trobo lògic que facin parar més trens a Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses i Castellbell i el Vilar. Aquestes estacions tenien només un tren cada 2 hores i ara és cada hora. Per tant, un 50% dels trens (en hores punta més) encara continuen sent directes de Sant Vicenç de Castellet a Terrassa (en laborables).
entfe001 October 18th, 2008, 11:02 AM ^^ Era bastant :crazy: que els dies festius hi hagués un tren cada hora i els feiners només un cada dues.
Unnaai October 18th, 2008, 01:48 PM Mi propuesta desde Sants para los trenes que vayan más arriba de Blanes es:
Pl. Catalunya
Arc de Triomf (si se pudiera, fuera también, que está a 1 km de la anterior)
Clot-Aragó
Mataró
Todas las demás (quizá sin parada en Santa Susanna en temporada de invierno)
Y evidentemente los de Mataró parando en todas. Claro que para eso se necesitaría triplicar o cuadruplicar la vía y no está la Renfe para bollos.
Aparte, mejorar las lanzaderas de bus hacia los núcleos urbanos más grandes y hacia los de montaña, además de integrar de una repajolera vez en la ATM el bus urbano de Blanes y los servicios a Lloret y quizá a Tossa.
Yo añadiria que tambien parasen en Badalona.
ÎNÃÐÄþTÅT October 18th, 2008, 09:04 PM Les 447 tampoc poden anar a més de 120 km/h.
El contaquilòmetres digital marcaba 150 si no recordo malament, ara si es per tema de vies, no en tinc ni idea.
entfe001 October 18th, 2008, 11:09 PM La velocitat màxima a la que està autoritzada a circular un tren de Renfe està escrita a l'exterior de cada cotxe dins un rombe. Pot ser que vagi acompanyada d'una lletra, que a grosso modo significa que pot prendre els revolts una mica més ràpid que els que no tenen la lletra.
Per tal que una sèrie de tren estigui homologat a una certa velocitat, cal que hagi circulat sense cap tipus de problema a una velocitat un 10% superior.
FGC.SA October 19th, 2008, 11:57 AM Velocitat dels trens de rodalies:
447:120km/h
463/464/465 o Civia:120 km/h
440R:140 km/h(peró frenant i accelerant són una m****)
450/451:140km/h
Les 446,tot i no tenir-les aquí(peró fa anys si que les teniem),no passen dels 100km/h.
A Regionals,les 440R i les 470 corren a 140 km/h,mentres que les 444* i les 448 ho fan a 160 km/h (*Les 444 no estic gaire segur)
cattgn October 19th, 2008, 12:22 PM Una pregunta. Vaig llegir que a causa de lo de l'AVE el trajecte entre Tarragona i Barcelona amb un Catalunya Express s'ha allargat (en temps em refereixo). Està previst que torni a durar igual que abans o quedarà aixi per sempre?
entfe001 October 19th, 2008, 07:35 PM Velocitat dels trens de rodalies:
447:120km/h
463/464/465 o Civia:120 km/h
440R:140 km/h(peró frenant i accelerant són una m****)
450/451:140km/h
Les 446,tot i no tenir-les aquí(peró fa anys si que les teniem),no passen dels 100km/h.
A Regionals,les 440R i les 470 corren a 140 km/h,mentres que les 444* i les 448 ho fan a 160 km/h (*Les 444 no estic gaire segur)
Ara que comentes això de les 440R, era curiós com trobar-me una d'aquestes unitats prestant servei a Cerdanyola Universitat era retard assegurat, de la mateixa forma que ho era trobar-te una 447 pujant cap a Girona.
LinkelRing October 20th, 2008, 06:10 PM Interesante el vídeo, aunque el cámara necesita un par de lecciones más en la escuela de medios audiovisuales... saber que existe el plano abierto y no solo el primerísimo primer plano ayuda a no parecer un hijo de papá enchufado xD
A parte de esto, había pensado un par de cosas cuando en el vídeo se ha nombrado la zona de embarque y facturación, que creo interesantes:
Primero y básico. Cuando desaparezca la EdF (que esperemos que sirva para algo digno en el futuro), la línea 10 de Rodalies a dónde irá? el recorrido será Sagrega - Passeig de Gràcia - Sants - Bellvitge - Prat - Aeroport?
Lo digo por una cuestión. No sé si acabará pasando por Pz. Catalunya (aunque si ahora esta se unirá a la terminal a través de la L1 y L2 del metro, no sería necesario), pero creo que se podrían crear unos puntos estratégicos para la facturación de las maletas.
Voy a ejemplificarlo: Tal y como se están construyendo las infraestructuras que tocan el tema de metro - TAV - cercanías y aeropuerto, es previsible que hayan unos puntos fuertes que tengan que ver con la movilidad hacia este último. Por ejemplo, alguien de Lleida podrá coger el AVE y plantarse en la estación intermodal del Prat para llegar directamente al aeropuerto. Lo mismo, el aeropuerto estará conectado con el centro a través del metro y podemos imaginar que habrá un gran movimiento ciudad -> aeropuerto entorno a la plaza Catalunya, así como en la estación de Sants y en la futura Sagrera.
Y si se crean zonas de facturación directa en estos puntos? No estaríamos ayudando a "descolapsar" las facturaciones en el mismo aeropuerto? Siempre y cuando lleves un billete validado para volar.
Por ejemplo. Trasladamos el andén de L3 hacia el passeig de Gràcia como en otro hilo se había propuesto y mejoramos los accesos a Cercanías y L1 en la misma pz. Catalunya. En el amplio espacio que queda se puede instalar un "punto de facturación rápida", con ciertas especificaciones (tamaño, tener un billete validado, etc.), tú bajas, facturas, cojes el metro, te vas al aeropuerto y embarcas directamente.
Lo mismo en la estación intermodal de El Prat. Llegas del AVE, te bajas, facturas allí y cojes el medio que desees para ir al aeropuerto y embarcar directamente. Otros puntos en Sants y en Sagrera. Tal vez se podría poner otro en parada de Universitat del metro para poder hacerlo tanto con la L1 (y así quizás quitar el de pz. Catalunya, bien pensado) y L2, y luego buscar algún punto estratégico en la L9 para hacer lo propio (por ejemplo en alguna parada referencial de Hospitalet, para que no tengan que hacer el viaje Hospitalet - Barcelona - Aeropuerto o, en contra, tener que facturar por narices en el aeropuerto).
Los que no cumplan las condiciones (un tipo de equipaje que requiera mayor atención o no haya validado su billete, etc.) o le venga mejor ir directamente al aeropuerto a validar y facturar, pues tiene el servicio normal sin necesidad de pasar por estos puntos.
Así, además, simplemente tendríamos unos cuantos puntos de fácil control, pongamos: INTERMODAL DEL PRAT / SANTS / SAGRERA / UNIVERSITAT.
Qué os parece la idea? Quizás el único problema sea el traslado de las maletas, pero estoy seguro que se puede encontrar alguna solución en estos trenes específicos que viajan al aeropuerto para ello. Además, se puede exigir que entre el momento de facturación y de despegue del vuelo, haya un mínimo de tiempo (dos horas y media, por ejemplo).
Bueno, dadme opiniones. Igual he dicho la tontería del siglo xD
Deixo possat aixó.
És una idea que s'em ha ocorregut al fil d'Aeroport del Prat i que deixo aqui perque crec que es mès adecuat que l'altre ;)
A veure que opineu.
UT596001 October 20th, 2008, 10:16 PM A Regionals,les 440R i les 470 corren a 140 km/h,mentres que les 444* i les 448 ho fan a 160 km/h (*Les 444 no estic gaire segur)
Els 444 només van a 140 km/h.
LinkelRing October 24th, 2008, 06:00 PM No vos tira lo dels punts de facturació al metro que va a l'aeroport? :P
Bitxofo October 24th, 2008, 06:14 PM No vos tira lo dels punts de facturació al metro que va a l'aeroport? :P
És una cosa molt complicada, cara i no serveix de gaire. S'han d'habilitar vagons-contenidor, control de seguretat d'equipatge, és més fàcil que et perdin la maleta, etc.
:dunno:
A Madrid ho van tancar fa anys.
LinkelRing October 25th, 2008, 01:19 PM És una cosa molt complicada, cara i no serveix de gaire. S'han d'habilitar vagons-contenidor, control de seguretat d'equipatge, és més fàcil que et perdin la maleta, etc.
:dunno:
A Madrid ho van tancar fa anys.
Tens raó... (al futur, quan tinguem un mon mès informatitzat i mès control xD).
El que no coneixia era el cas de Madrid... I a on era?
UT596001 October 26th, 2008, 01:27 AM ^^ Línia 8, hi havia un punt de facturació a Nuevos Ministerios.
LinkelRing October 26th, 2008, 01:51 PM I ja no hi es?
O siga, que el temps ha donat la raó de que aixó no serveix... ok :P
Izo October 26th, 2008, 02:57 PM La xarxa dels FMB, 2025 :rofl::
http://i153.photobucket.com/albums/s224/Izeru/UrbaBarna/MetrodeBarcelona2.png
Niat October 26th, 2008, 10:21 PM Pel 2.125 pot ser que si.
I si, 2.125 he dit.
Vox October 26th, 2008, 11:07 PM Tens raó... (al futur, quan tinguem un mon mès informatitzat i mès control xD).
El que no coneixia era el cas de Madrid... I a on era?
Com ha dit en vallesà, estava a Nuevos Ministerios, on paren les L6, L8 i L10 del metro així com rodalies.
Era un espai bastant ampli amb mostradors de facturació d'Iberia, Spanair, Air Europa i d'altres companyies. Passaves la maleta per un escanner amb un de seguretat que es mig dormia allà i després facturaves. Normalmente només hi havia 1-2 persones a Iberia o Spanair, mentre la resta de cabines estaven tancades.
Jo ho vaig fer uns quants cops i no m'anava malament, ja que podia facturar pel matí i estar-me pel centre fins que fos l'hora d'anar a Barajas. Però l'aspecte general de l'instal·lació era de poc èxit.
Vox
makaguntot October 27th, 2008, 12:09 AM La xarxa dels FMB, 2025 :rofl::
Déu meu!
Espectaculà, diguem-ne !
:lol::lol::lol:
javi82 October 28th, 2008, 12:49 PM La xarxa dels FMB, 2025 :rofl::
quin disbarat :ohno:
Aurelio October 28th, 2008, 12:51 PM --
Disbarat, per què?
:D
Vox October 28th, 2008, 01:25 PM Fins-hi tot han fet el canvi de L2 a L5 a Sagrada Familia, i crec que això tècnicament seria molt complicat.
Vox
javi82 October 28th, 2008, 02:42 PM Disbarat, per què?
Doncs pq seria totalment inviable i faria que fes fallida el sistema. I no parlant ja dels costos de construcció, q serien inassumibles, sino de la pròpia explotació del sistema.
La qüestió és q no per fer més metro fins l'infinit seria q fos millor, pq es parteix d'una premisa bàsica: els passatgers no creixen com els bolets, sino q quan es fa una nova línia de transport públic la majoria surten d'altres transports públics, i no pas de captar-ne de nous del vehicle privat.
Per exemple, a les previsions de l'L9 (q coincideix més o menys amb les inauguracions de les últimes dècades) dels passatgers q tindrà un terç sortirà dels autobusos, un terç de passatgers q ara utilitzen altres línies de metro i l'altre terç serà de nova captació, tant provintent del vehicle privat com demanda induida.
Posem aquestes dades en cas pràctic: tenim una línia A amb 100 passatgers, i construim una nova línia B q hi vagi aprop amb una demanda de 75 passatgers: 25 sortiran de busos, 25 de la línia A i 25 nous passatgers. Un any després construim una altra nova línia C amb una demanda tb de 75 passatgers: 25 dels busos, 12 de la línia A, 12 de la línia B i 25 nous passatgers.
Així q si teníem al principi 100 passatgers de la línia A; hem construit dues línies amb una demanda de 150 però al final entre totes les línies tenim 200 passatgers. Hem multiplicat per 2,5 la capacitat del sistema però nomès tenim el doble de passatgers pq les noves línies van agafant passatgers de les antigues (això de construir metro és un cas de rendiments decreixents d'escala, quant més facis menys rendiment marginal tindràs). I ara a més les antigues línies no s'aprofiten al màxim pq tenen menys passatgers, i si tenen cada cop menys gent al final per no anar transportant aire, acabaran ficant menys trens i el servei serà pitjor. Si això passa nomès amb dues, imagina el q seria amb tota aquesta burrada de noves línies.
Tirem d'història per a tenir l'exemple més clar de tot això: Quan la línia 1 acabava a Fabra i Puig, aquesta estació tenia X passatgers cada any. Es va inaugurar llavors una ampliació de la línia amb les estacions de Sant Andreu i Torras i Bages. Quants passatgers van tenir els anys següents les tres estacions? Doncs la suma seguia sent X passatgers... Va passar q agafava el metro la mateixa gent, però ara molts tenien una estació més a prop i no havien d'anar a Fabra i Puig caminant, en autobús o com fos. Imagineu la rendibilitat q suposa gastar-se una pasta en la construcció del nou tram, nous trens i més personal per les noves estacions... i acabar tenint exactament els mateixos ingressos. Per això van acabar fent fallida les empreses privades de metro, i per molt públic q sigui ara el sistema, tb ha de ser viable pq al final el dèficit q genera ho ha de pagar algú.
En resum, q el q crec és q un cop acabada la línia 9 i la resta d'ampliacions del PDI, el metro a Barcelona ja estarà terminat. El problema de veritat a la mobilitat el tenim a la segona corona i la resta, i amb això ens hauríem de posar seriosament potenciant Rodalies i el q calgui... no el Metro a Barcelona q ja hi haurà cobertura a tot arreu, qui no agafi el metro serà pq no vol i no pq no pugui.
Aurelio October 28th, 2008, 04:17 PM ^^Així m'agrada, este es mi javi82, explicacions com Déu mana...
Moltes gràcies!!
:)
Aurelio October 28th, 2008, 04:18 PM javi82 per a conseller d'obres públiques JA!!
:D :D :D
lude October 28th, 2008, 04:59 PM Doncs pq seria totalment inviable i faria que fes fallida el sistema. I no parlant ja dels costos de construcció, q serien inassumibles, sino de la pròpia explotació del sistema.
La qüestió és q no per fer més metro fins l'infinit seria q fos millor, pq es parteix d'una premisa bàsica: els passatgers no creixen com els bolets, sino q quan es fa una nova línia de transport públic la majoria surten d'altres transports públics, i no pas de captar-ne de nous del vehicle privat.
Per exemple, a les previsions de l'L9 (q coincideix més o menys amb les inauguracions de les últimes dècades) dels passatgers q tindrà un terç sortirà dels autobusos, un terç de passatgers q ara utilitzen altres línies de metro i l'altre terç serà de nova captació, tant provintent del vehicle privat com demanda induida.
Posem aquestes dades en cas pràctic: tenim una línia A amb 100 passatgers, i construim una nova línia B q hi vagi aprop amb una demanda de 75 passatgers: 25 sortiran de busos, 25 de la línia A i 25 nous passatgers. Un any després construim una altra nova línia C amb una demanda tb de 75 passatgers: 25 dels busos, 12 de la línia A, 12 de la línia B i 25 nous passatgers.
Així q si teníem al principi 100 passatgers de la línia A; hem construit dues línies amb una demanda de 150 però al final entre totes les línies tenim 200 passatgers. Hem multiplicat per 2,5 la capacitat del sistema però nomès tenim el doble de passatgers pq les noves línies van agafant passatgers de les antigues (això de construir metro és un cas de rendiments decreixents d'escala, quant més facis menys rendiment marginal tindràs). I ara a més les antigues línies no s'aprofiten al màxim pq tenen menys passatgers, i si tenen cada cop menys gent al final per no anar transportant aire, acabaran ficant menys trens i el servei serà pitjor. Si això passa nomès amb dues, imagina el q seria amb tota aquesta burrada de noves línies.
Tirem d'història per a tenir l'exemple més clar de tot això: Quan la línia 1 acabava a Fabra i Puig, aquesta estació tenia X passatgers cada any. Es va inaugurar llavors una ampliació de la línia amb les estacions de Sant Andreu i Torras i Bages. Quants passatgers van tenir els anys següents les tres estacions? Doncs la suma seguia sent X passatgers... Va passar q agafava el metro la mateixa gent, però ara molts tenien una estació més a prop i no havien d'anar a Fabra i Puig caminant, en autobús o com fos. Imagineu la rendibilitat q suposa gastar-se una pasta en la construcció del nou tram, nous trens i més personal per les noves estacions... i acabar tenint exactament els mateixos ingressos. Per això van acabar fent fallida les empreses privades de metro, i per molt públic q sigui ara el sistema, tb ha de ser viable pq al final el dèficit q genera ho ha de pagar algú.
En resum, q el q crec és q un cop acabada la línia 9 i la resta d'ampliacions del PDI, el metro a Barcelona ja estarà terminat. El problema de veritat a la mobilitat el tenim a la segona corona i la resta, i amb això ens hauríem de posar seriosament potenciant Rodalies i el q calgui... no el Metro a Barcelona q ja hi haurà cobertura a tot arreu, qui no agafi el metro serà pq no vol i no pq no pugui.
Crec que tens raó en la majoria que dius, però crec que també hi ha altres variables que generen demanda.
- Restriccions al transport privat: La congestió de trànsit, la zona 80, la disminució de carrils de ciruclació, el preu dels carburants o la dificultat per aparcar (zona verda, blava) també influeixen en que el cotxe perdi competivitat o atractiu respecte el TP.
- Millora de Rodalies: Si millores la xarxa de Rodalies augmentes el nombre de passatgers i molts d'ells utilitzaran també el Metro.
El que crec que és prioritari, tant en Metro com en Rodalies, és obtenir el màxim rendiment de la infraestructura existent abans de construir-ne de noves: augment de les freqüències, de la velocitat comercial i dismunició del temps de viatge. Quan després d'haver optimitzat al màxim s'observa que es tendeix cap a la saturació, llavors és moment de pensar en noves línies.
LinkelRing October 28th, 2008, 05:53 PM ^^
Molt bona resposta tant a Javi82 (som de la mateixa data ;) ) com, per a mi sobretot, Lude.
Estic amb Lude.
Ara, vist el resultat de l'imponent treball d'Izo (que aixó es venerable, la veritat), no sé si possar la meva opció... xD
Ja la he possat al fil de noves propostes | fil haussmannià.
Te menys linies noves i menys ampliacions.
Concretament: ampliacions per unir els municipis de les rodalies (baix llobregat i bessòs), després dugues que funcionen com una Orbital (per Ronda de Dalt i Litoral, que es junten tant al baix com al bessòs) i després dugues direcció est- oest, però als bordes de la ciutat (sense arribar a les rodalies).
Vinga, ho posso :P
(No està tan currat com el d'Izo, no he possat nom, i les estacions solament las he marcat a les noves línies):
http://i221.photobucket.com/albums/dd64/linkelring/gran-barcelona.jpg
També he possat desdobletjament de la L4 en dugues línies, per conectar millor Poble Nou i aprofitant que tallo la L3 a Passeig de Gràcia (que s'uniria amb l'estació de Catalunya i seria com un gran intercanviador de línies), per que no siga tan llarga la verda (que la he possat arrivar fins a San Vicencs dels Horts).
També he tocat una mica els FGC, tal i com havia propossat FGC.SA a un altre fil, amb la proposta de que arribin fins a l'EdF i donar-li un nou ús a aquesta bonica estació.
Vox October 29th, 2008, 12:54 AM Va passar q agafava el metro la mateixa gent, però ara molts tenien una estació més a prop i no havien d'anar a Fabra i Puig caminant, en autobús o com fos. .
Es un cas semblant al que passarà amb Badalona Centre de la L2. Molta gent que inicia/acaba el seu recorregut a Pep Ventura es gent del centre o d'altres barris del nord de la ciutat. De fet, quan surt gent del metro, la majoria van cap la parada d'autobusos per anar al centre.
Badalona Centre es clar tambè rebrà nous "clients" però una gran part serà gent que ara te que anar si o si fins Pep Ventura.
Vox
LinkelRing October 29th, 2008, 10:20 PM Jo.
No vos agrada el que he ficat, eh?
xDDD
Ecomobisostrans November 19th, 2008, 05:11 PM Propongo esta red de regionales para Catalunya, que mejoraría mucho la mobilidad dentro de nuestra región con la infraestructura actual, cuando se construya más infraestructura, que buena falta hace ya se irían ampliando las líneas. Algunas de las líneas son un poco largas, de 300 o 400 km y creo que eso no es ningun problema siempre que haya una buena gestión, y que los trenes no realizen excesivas paradas.
Ca1 Perpignan-Tortosa cada 1 hora (si no es posible desde Perpignan, pues desde Cerbère)
Ca2 Figueres-Lleida por Tarragona cada 1 hora
Ca3 La Tour de C-Flix por Ramal Aigües-St.Andreu C cada 2h, tramo Ripoll-Tarragona cada 1h
Ca4 L'Hospitalet-Zaragoza por Manresa-Lleida cada 3h, tramo L'Hospitalet-Lleida cada 1h 30min
Ca5 St.Vicenç Calders-Plana Pic. por Valls cada 2h coordinado con Ca2 (puede ser prolongación de C4)
Ca6 Barcelona-Zaragoza por Caspe 4 veces al día
Ca7 Barcelona-Valencia cada 3 horas
Ca8 St.Vicenç Calders-Reus. por Perafort cada 2h coordinado con Ca2 o Ca3 (puede ser prolongación de C4)
Betelgeuse November 19th, 2008, 06:31 PM Perpignan --> Perpinyà
Cerbère --> Cervera de la Marenda
La Tour de C --> La Tor de Querol
lude November 19th, 2008, 09:45 PM Propongo esta red de regionales para Catalunya, que mejoraría mucho la mobilidad dentro de nuestra región con la infraestructura actual, cuando se construya más infraestructura, que buena falta hace ya se irían ampliando las líneas. Algunas de las líneas son un poco largas, de 300 o 400 km y creo que eso no es ningun problema siempre que haya una buena gestión, y que los trenes no realizen excesivas paradas.
Ca1 Perpignan-Tortosa cada 1 hora (si no es posible desde Perpignan, pues desde Cerbère)
Ca2 Figueres-Lleida por Tarragona cada 1 hora
Ca3 La Tour de C-Flix por Ramal Aigües-St.Andreu C cada 2h, tramo Ripoll-Tarragona cada 1h
Ca4 L'Hospitalet-Zaragoza por Manresa-Lleida cada 3h, tramo L'Hospitalet-Lleida cada 1h 30min
Ca5 St.Vicenç Calders-Plana Pic. por Valls cada 2h coordinado con Ca2 (puede ser prolongación de C4)
Ca6 Barcelona-Zaragoza por Caspe 4 veces al día
Ca7 Barcelona-Valencia cada 3 horas
Ca8 St.Vicenç Calders-Reus. por Perafort cada 2h coordinado con Ca2 o Ca3 (puede ser prolongación de C4)
Jo no veig gaire utilitat a fer línes tan llargues passant per Barcelona, en lloc de fer dues línies diferents. La demanda entre Figueres i Tarragona o entre Girona i Tortosa deu ser molt minsa i, en tot cas, òptima per un servei d'AVANT.
Una línia que sí que crec que seria interessant és Reus-Tarragona-Girona pel Vallès. Sobretot perquè connectarien aquestes ciutats amb l'UAB en poc mes d'una hora i molts estudiants podrien assistir a classe sense haver de pagar una habitació. A més, comunicaria directament Vilafranca amb Tarragona i els dos Vallesos amb Tarragona i Girona, molt més ràpidament que per Barcelona.
Ah, i la línia de St. Vicenç de Calders-Reus seria més aviat de Rodalies.
arctic_carlos November 19th, 2008, 10:47 PM Jo no veig gaire utilitat a fer línes tan llargues passant per Barcelona, en lloc de fer dues línies diferents. La demanda entre Figueres i Tarragona o entre Girona i Tortosa deu ser molt minsa i, en tot cas, òptima per un servei d'AVANT.
Una línia que sí que crec que seria interessant és Reus-Tarragona-Girona pel Vallès. Sobretot perquè connectarien aquestes ciutats amb l'UAB en poc mes d'una hora i molts estudiants podrien assistir a classe sense haver de pagar una habitació. A més, comunicaria directament Vilafranca amb Tarragona i els dos Vallesos amb Tarragona i Girona, molt més ràpidament que per Barcelona.
Ah, i la línia de St. Vicenç de Calders-Reus seria més aviat de Rodalies.
Doncs a mi em semblaria bé que la majoria de Regionals fossin passants Girona - BCN - Tarragona/Lleida, perquè així hi hauria dues circulacions per hora i sentit menys al túnel de Passeig de Gràcia i es podrien augmentar les freqüències de la R2 i la R10. Actualment pel matí ja hi ha alguns trens Figueres - Tortosa i tampoc hi ha cap problema, oi?
javi82 November 19th, 2008, 10:54 PM Propongo esta red de regionales para Catalunya
I això ho proposes pq tens algun estudi de mobilitat, dades estadístiques de viatgers, necessitats extretes de les enquestes de mobilitat obligada o pq tot això t'ha sortit d'allà i et sembla q queda molt maco veure passar molts trens?
lude November 19th, 2008, 11:00 PM Doncs a mi em semblaria bé que la majoria de Regionals fossin passants Girona - BCN - Tarragona/Lleida, perquè així hi hauria dues circulacions per hora i sentit menys al túnel de Passeig de Gràcia i es podrien augmentar les freqüències de la R2 i la R10. Actualment pel matí ja hi ha alguns trens Figueres - Tortosa i tampoc hi ha cap problema, oi?
Tens raó. No comptava amb que les dues línies se solapen a Barcelona.
Ecomobisostrans November 20th, 2008, 01:59 PM He hecho lo que he podido, supongo que mas o menos el mapa se entiende. Basandome en la sugerencia de Guigui he prolongado la línea 8 hasta Girona para dar el servicio Girona-UAB directo y Tarragona-UAB con un simple enlace bien coordinado en Sant Vicenç.
Con esta combinación de líneas, de BCN a Tarragona, Reus, Girona y Figueres hará tren cada 30 min.
http://i78.photobucket.com/albums/j83/Ecomobisostrans/propuestaregionalesCatalunya.jpg
entfe001 November 20th, 2008, 03:15 PM Doncs a mi em semblaria bé que la majoria de Regionals fossin passants Girona - BCN - Tarragona/Lleida, perquè així hi hauria dues circulacions per hora i sentit menys al túnel de Passeig de Gràcia i es podrien augmentar les freqüències de la R2 i la R10. Actualment pel matí ja hi ha alguns trens Figueres - Tortosa i tampoc hi ha cap problema, oi?
Però el problema no és que pel túnel d'Aragó passin molts trens (pel de Catalunya n'hi passen molts més), el problema està en què s'ha de deixar espai entre un servei semidirecte i un altre que pari a totes perquè el primer no atrapi el segon. La solució seria fer apartadors (i fer-los servir) o quadruplicar via.
Dels Figueres - Tortosa, què vols que et digui... per prevenir que la sortida a Tortosa no es faci amb retard han inflat descarament el trajecte des de Figueres, i no fa molta gràcia estar aturat deu minuts a Sant Andreu Comtal per fer l'horari quan tu vols baixar a Clot Aragó.
Ecomobisostrans November 20th, 2008, 04:46 PM I això ho proposes pq tens algun estudi de mobilitat, dades estadístiques de viatgers, necessitats extretes de les enquestes de mobilitat obligada o pq tot això t'ha sortit d'allà i et sembla q queda molt maco veure passar molts trens?
No he fet cap estudi de mobilitat, ni tinc els mitjans per fer-lo, però m'he basat en el sentit comú i en el fet de que a altres països europeus hi ha línies de tren que uneixen ciutats similars, amb freqüències similars a les que jo proposo.
Exemples:
Cada 2 hores:
·Malmö-Stockholm
·Münster-Köln
Cada hora:
·Hamburg-Lübeck
·Hamburg-Bremen
·Hamburg-Cuxhaven
·Bremen-Osnabrück
·Osnabrück-Münster-Enschede
·Enschede-Dortmund
·Harvich-London
Cada 30 min:
·Enschede-Amsterdam (alguns amb enllaç)
·Amsterdam-Rotterdam
Cada 20 min:
·Kobenhavn(Copenhagen)-Malmö
Perpignan --> Perpinyà
Cerbère --> Cervera de la Marenda
La Tour de C --> La Tor de Querol
Ambas formas son correctas, por lo que he elegido la mas habitual en dichas poblaciones.
lude November 20th, 2008, 05:38 PM He hecho lo que he podido, supongo que mas o menos el mapa se entiende. Basandome en la sugerencia de Guigui he prolongado la línea 8 hasta Girona para dar el servicio Girona-UAB directo y Tarragona-UAB con un simple enlace bien coordinado en Sant Vicenç.
Con esta combinación de líneas, de BCN a Tarragona, Reus, Girona y Figueres hará tren cada 30 min.
http://i78.photobucket.com/albums/j83/Ecomobisostrans/propuestaregionalesCatalunya.jpg
Suposo que quan has dit Guigui et referies a mi, no? :D
La línia del Vallès ha de ser per força una línia amb menys demanda que les altres, al no passar pel centre de Barcelona, així que no crec que es pugui permetre el luxe de no passar per Tarragona. Ja et dic, la línia Reus-Roda és carn de Rodalies, o en tot cas, de Regionals Reus-Barcelona.
Ecomobisostrans November 20th, 2008, 06:21 PM Suposo que quan has dit Guigui et referies a mi, no? :D
No, es que he copiat el missatge del fòrum del transport català on el company Guigui m'ha dit exactament el mateix ( http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=8430 ), i amb les presses se m'ha oblidat esborrar aquest troç.
La línia del Vallès ha de ser per força una línia amb menys demanda que les altres, al no passar pel centre de Barcelona, així que no crec que es pugui permetre el luxe de no passar per Tarragona. Ja et dic, la línia Reus-Roda és carn de Rodalies, o en tot cas, de Regionals Reus-Barcelona. Llavors sempre es pot fer Girona-UAB-Tarragona (i Reus, si fa falta) i la C4 quan arribi a St. Vicenç que continui en alguns casos cap a Reus per Roda i en altres cap a La Plana-P per Valls.
Unnaai December 1st, 2008, 06:25 PM No estaria gens malament.
TRAM_space April 26th, 2009, 03:55 PM Estat actual
http://img12.imageshack.us/img12/5373/cercanasysuburbanosdeba.png
Proposta oficial
Túnel de la Diagonal de Rodalies Renfe i el túnel d'Horta de FGC
http://img15.imageshack.us/img15/5373/cercanasysuburbanosdeba.png
Proposta pròpia 1
Migració d'ample de via mètrica a ample internacional en la xarxa del metro del Baix Llobregat
Túnel de la Diagonal i el barri d'Horta de FGC
Tranferència del corredor litoral del Maresme de FGC i construcció del nou corredor interior del Maresme de Renfe
Tranferència del túnel de la Meridiana i corredor interior del Besòs a FGC
Perllongament del Metro del Vallès fins a Glòries per la Gran Via i la plaça de Catalunya
http://img12.imageshack.us/img12/5660/cercanasysuburbanosdebaf.png
Proposta pròpia 2
Continuació de la Proposta pròpia 1
Nou corredor Gran Via - El Prat - Sant Boi. Túnel de l'Hospitalet exclusiu per a la L8.
Nou túnel per a el Metro del Vallès Plaça Espanya - Sants Estació - L'Hospitalet. El túnel de Balmes es queda exclusivament per les línies 6 i 7.
Finalització de la Xarxa Suburbana dels FGC a Barcelona, semblant a la del RER de París.
http://img83.imageshack.us/img83/5373/cercanasysuburbanosdeba.png
Vilarrubla April 26th, 2009, 05:44 PM estic d'acord amb la conversió a estàndard dels llobregat-anoia, però no acabo de veure lo de FGC Besòs xD
TRAM_space April 26th, 2009, 06:03 PM Per què no? Aprofitant un dels dos corredors de Adif per portar fins a Granollers
Izo April 26th, 2009, 08:15 PM La segona opció s'assembla força a la meva idea per a les rodalies i els metros comarcals. Tan sols que jo no compto amb el túnel d'Horta, i el túnel de Meridiana el faig servir tant per a rodalies com per a metros comarcals. També utilitzo tota la Gran Via de les Corts Catalanes, des del Llobregat fins al Besòs, i faig arribar les rodalies a Santa Coloma de Gramenet. El metro comarcal del Vallès no baixa fins a Sants, mentre que el del Baix Llobregat desplaça l'estació central de Sant Boi a Muntanyeta, tot i que també arriba fins al Prat de Llobregat.
Per cert: jo també utilitzo el taronja per als metros comarcals i el roig per a les rodalies. :D
TRAM_space April 26th, 2009, 08:22 PM Al voler desplaçar Renfe a l'interior, que el túnel de la Gran Via arribés fins a Badalona, no em servia.
El cas és que si la Diagonal fora per Renfe i arribés fins el Fòrum, pot voler dir que no es traslladarà al corredor cap a l'interior i llavors es podria fer li metro comarcal per la Gran Via i continuar per l'interior de Badalona
Izo April 26th, 2009, 08:31 PM Al voler desplaçar Renfe a l'interior, que el túnel de la Gran Via arribés fins a Badalona, no em servia.
El cas és que si la Diagonal fora per Renfe i arribés fins el Fòrum, pot voler dir que no es traslladarà al corredor cap a l'interior i llavors es podria fer li metro comarcal per la Gran Via i continuar per l'interior de Badalona
Jo crec que amb el trasllat de les rodalies del Maresme cap a l'interior pot haver túnel sota la Gran Via. De fet això és força interesant perquè permetria que la línia de la costa passaria Barcelona en línia recta, des de Sant Adrià fins l'Hospitalet i, d'allà, fins al Garraf.
Jo, el metro comarcal del Baix Maresme el faria des de Mataró fins a Glòries, per la costa, Llull i la Diagonal entre el Fòrum i plaça de les Glòries.
De moment, si res em fa canviar d'opinió, proposo això:
http://i153.photobucket.com/albums/s224/Izeru/UrbaBarna/esquemaferro.png
Però encara m'ho estic rumiant. No és una proposta en ferm.
TRAM_space April 26th, 2009, 08:39 PM Jo crec que els Rodalies de Renfe han de passar per les almenys 1 de les dues principals estacions d'Adif a Barcelona.
Per a mi una de les seves funcions és la de comunicar les estacions d'AVE, LD i MD amb la resta de ciutats les rodalies. Si fiques una línia de Rodalies per la Gran Via, no comuniques ni amb Sants, ni amb Sagrera, per això jo aquestes línies prefereixo que siguin d'FGC, que són de menor abast (amb les excepcions de les R5 i R6 de FGC)
Izo April 26th, 2009, 08:44 PM ^^ Al meu mapa les rodalies s'aturen a Sagrera, que tindrà trens de gran velocitat. :yes: Sants la deixo per a la gran velocitat, tant de línies de llarg recorregut com regionals/mitjana distància.
TRAM_space April 26th, 2009, 08:46 PM Amb aquesta disposició, molt poques línies passaran per Sagrera, la resta es queda desconnectada de la resta de la xarxa de Renfe.
Izo April 26th, 2009, 08:55 PM ^^ Tot depèn de les línies que s'hi vulguin fer passar. I no tot és la connexió entre la LGV i les rodalies, home.
TRAM_space April 26th, 2009, 09:05 PM Home deixar Sants sense rodalies...
Bcn April 26th, 2009, 09:19 PM Potser, el que no m'agrada de totes les propostes és la idea de centralitat, tot ha de passar per l'eixample... A vegades dones unes voltes bastant importants pel fet de que el els barris del nord de barcelona estan bastant obsolets en matèria ferroviària.
No se si sortiria a conte o no pero una linia de fgc que sortis de castelldefels i empalmant amb el tunel diagonal fins la L6 (d'esplugues a sarria), i un cop arribi a sarria que tiri cap al barris de horta i noubarris i santacoloma i cap al maresme.
ja fare un planol!
Izo April 26th, 2009, 09:23 PM Home deixar Sants sense rodalies...
Com dic, tot depèn de com organitzis la resta de la xarxa, especialment pel que fa a les estacions intermodals: segons el meu punt de vista és millor tenir unes quantes estacions intermodals repartides per Barcelona per tal d'assegurar connexions fàcils i còmodes (és a dir, sense haver de canviar de tren en les dues grans estacions centrals) que no pas voler que la majoria de línies de rodalies tinguin correspondència amb la gran velocitat a Sants i Sagrera. En això penso.
Izo April 26th, 2009, 09:29 PM Potser, el que no m'agrada de totes les propostes és la idea de centralitat, tot ha de passar per l'eixample... A vegades dones unes voltes bastant importants pel fet de que el els barris del nord de barcelona estan bastant obsolets en matèria ferroviària.
No se si sortiria a conte o no pero una linia de fgc que sortis de castelldefels i empalmant amb el tunel diagonal fins la L6 (d'esplugues a sarria), i un cop arribi a sarria que tiri cap al barris de horta i noubarris i santacoloma i cap al maresme.
ja fare un planol!
El túnel d'Horta cerca, en certa manera, aportar una estació de metro comarcal (o rodalies, segons com es miri) a Horta. La veritat és que tota la zona al voltant dels Tres Turons és deficitària en rodalies o metros comarcals, i seria interessant apropar-los allà. Però no sé fins a quin punt això ja es pot fer amb una bona connexió amb metro o realment és millor fer passar físicament infraestructura de rodalies o MC per Horta.
Unnaai June 28th, 2009, 06:11 PM Bon dia.
Si be, jo poso la meva aveure que us sembla a volastres. Atenciò esta en Castellà
Mi propuesta serià esta: Viendo lo de Murcia, yo haria algo parecido en el trayecto de cercanias Barcelona-Badalona-Matarò-Blanes-Maçanet/Sils, y asi pues recuperar el semidirecto al Aeropuerto del Prat, y absorber todos o parte de los Regionales (Avant) y
dejar que los trenes de Mercancias y de Largo recorrido(AVE y TGV) puedan circular tranquilamente por la LAV del Valles.
Aquesta linia seria nomes d'altes prestacions la qual cosa pel que fa a la linia del Maresme no seria cap boyeria i les velocitats maximes serien de 220/250 Kms/h.
:cheers:
entfe001 June 30th, 2009, 09:01 PM No he entès res :dunno:
Antoi July 1st, 2009, 03:04 PM ^^Entenc que el que vol dir és convertir la línia Maçanet-Mataró-BCN a via UIC (o triple carril?) i fer-hi passar els regionals d'alta velocitat.
Unnaai July 1st, 2009, 04:36 PM ^^Entenc que el que vol dir és convertir la línia Maçanet-Mataró-BCN a via UIC (o triple carril?) i fer-hi passar els regionals d'alta velocitat.
Per fi algù que mes o menys m'enten.
Convertirìa la linia Barcelona-Matarò-Maçanet en UIC fent entre altres coses una estaciò d'alta velocitat a Maçanet-Blanes-Matarò-Badalona on pararien els Avant. La velocitat, ja veurem, si el traçat i les freqüencìes entre els rodalies Semi Directes adaptats a 200 Kms/h permetesin a els Avant anar a 220 Kms/h millor que mai, perque guañaria RENFE o FGC (qui estigui a carrec dels regionals) molt mes que amb una linia Saragossa-Osca que es del mateix tipus pero sense viatgers y no seria cap boyeria sino que s'ho diguin als que volen fer les linies de tren de les Illes Canaries.
:banana:
TRAM_space July 1st, 2009, 05:40 PM Hombre si lo que quieren hacer es desmantelar esas vías y trasladarlas hacia al interior porque se considera una barrera... no se como considerarían esa misma línea con una velocidad mayor y con un trazado totalmente vallado.
Lo que quieren hacer en Canarias es un trazado preparado para más o menos esa velocidad pero los trenes no superarán los 160 km/h, una velocidad similar a muchos regionales.
entfe001 July 1st, 2009, 07:14 PM Precisament el tram de via de la línia de Girona que està en millors condicions és el que comparteix amb la C2, permetent velocitats de fins a 160 km/h en molts trams que no es poden assolir molts cops perquè el Catalunya Exprés atrapa un Rodalies (cosa que passa encara més després de l'infame canvi d'horaris de gener). De Maçanet en amunt la via està bastant tocada, els 160 només es poden agafar a la recta de Caldes a Riudellots.
Per altra banda, el problema de la lentitud de la C1 és el gran nombre de parades que hi ha, el tren no ha agafat velocitat que ja ha d'afluixar perquè s'acosta a la següent, especialment entre Barcelona i Mataró. Jo faria una quadriplicació fins a Mataró i que els trens de Blanes i Maçanet fossin directes de Mataró a Barcelona, mantenint els trens amb totes les parades entre Mataró i Barcelona. Això sí que seria una revolució a la línia de la costa!
TRAM_space July 1st, 2009, 07:54 PM ^^Jo agafaria la línia d'Adif, miraria com posar 4 vies a totes les estacions des de Barcelona fins a Mataró, i establiria el Metro Comarcal del Maresme.
Entre Barcelona i Mataró els Rodalies farien moltes menys parades que les actuals i a canvi de perdre els rodalies guanyarien un nou servei de FGC, amb una major freqüència.
Això augmentaria les freqüències i la velocitat dels Rodalies Renfe.
Unnaai July 2nd, 2009, 03:30 PM ^^Jo agafaria la línia d'Adif, miraria com posar 4 vies a totes les estacions des de Barcelona fins a Mataró, i establiria el Metro Comarcal del Maresme.
Entre Barcelona i Mataró els Rodalies farien moltes menys parades que les actuals i a canvi de perdre els rodalies guanyarien un nou servei de FGC, amb una major freqüència.
Això augmentaria les freqüències i la velocitat dels Rodalies Renfe.
Emmm....No sabies que Renfe deixara de ser per els Rodalies a partir mes o menys de Gener del 2010.
En tot cas el que faran sera soterrar la linia entre Glories i Matarò.
La idea de FGC en metro comarcal es molt bona seria un S-8+R-1 de FGC.
La R-1 nomes pararia a Badalona-Centre i Matarò amb vel max 200 Kms/h y els S-8 pararien a totes.
Unnaai July 2nd, 2009, 04:22 PM Precisament el tram de via de la línia de Girona que està en millors condicions és el que comparteix amb la C2, permetent velocitats de fins a 160 km/h en molts trams que no es poden assolir molts cops perquè el Catalunya Exprés atrapa un Rodalies (cosa que passa encara més després de l'infame canvi d'horaris de gener). De Maçanet en amunt la via està bastant tocada, els 160 només es poden agafar a la recta de Caldes a Riudellots.
Per altra banda, el problema de la lentitud de la C1 és el gran nombre de parades que hi ha, el tren no ha agafat velocitat que ja ha d'afluixar perquè s'acosta a la següent, especialment entre Barcelona i Mataró. Jo faria una quadriplicació fins a Mataró i que els trens de Blanes i Maçanet fossin directes de Mataró a Barcelona, mantenint els trens amb totes les parades entre Mataró i Barcelona. Això sí que seria una revolució a la línia de la costa!
Voldras dir que es posarien trens directes entre Badalona i Matarò, perque Barcelona-Matarò directe jo no el faria, i no crec que es faci, perque amb la macro estaciò que estan fent al centre de Badalona es per incloure una parada de Rodalies tipus Terrassa-Renfe de la C-4 com a minim i en aquest cas s'hauria de fer que els trens fossin Semi Directes fins a Matarò amb 2 tipus de serveis un seria Aeroport-Blanes, amb parades a Aeroport(T-Sud,T-nord, est i oest)-El Prat-Barcelona/Sants-Sagrera-Badalona/Centre-Matarò/Centre i nomes serien 7 parades de 18= 11 i l'altre serìa Reus-Tarragona-Sant Vicenç de Calders-Barcelona(por la costa)-Badalona-Matarò, amb parades a Reus-Tarragona-Vilanova i La Geltrù-Sitges-Barcelona/Sants-Badalona/Centre-Matarò/Centre que nomes serien 7 parades de 37= 30 menys.
Les noves estacions soterrades haurien d'admetre una composiciò de 450 + 450= 12 vagons y amb ample UIC perque tambe i circulessin els Avant.
Aixi tindriem una linia de Rodalies que conectès dues capitals provincials com a Madrid, Valencia, Alacant/Murcia i com a molt es trigarià uns 45 o 50 minuts en fer 100 Kms amb els 160 Kms/h que agafarien els nous trens de rodalies, i serviria per poder conectar Reus, i Tarragona amb la costa brava amb menys temps i transbordant a una distancia menor i per un preu menor en un tren de la mateixa linia.
Raons:
1-Conectar directament la costa daurada amb el Maresme.
2-Aprofitar que la R-1 arribarà, quan es finalitzìn les obres del tren a Barcelona, a Sant Vicenç de Calders i allagar el seu servei fins a Reus amb parada a Tarragona obligant-hi a desviar-hi els trens regionals per la LAV entre Barcelona i Tarragona.
3-Hi el que àra es paga per anar a Reus amb regional es reduirìa.
4-Es farien 3 tipud de serveis, Sant Vicenç-Vilanova-Barcelona-Badalona-Matarò-Maçanet parant a totes les estacions, Reus-Tarragona-Vilanova-Barcelona-Badalona-Matarò, parant nomès a les parades de les poblacions anomenades a mes de la parada a Sitges i Aeroport del Prat-Barcelona-Matarò-Maçanet-Girona sent-hi semi directe entre l'Aeroport i Matarò: 5 parades en uns 40/50 Kms.
5-Aquesta linia serviria per conectar 3 xarxes de rodalies entre si(Tarragona, Barcelona i Girona).
Toma revolucion!!!!
Antoi July 2nd, 2009, 04:32 PM Emmm....No sabies que Renfe deixara de ser per els Rodalies a partir mes o menys de Gener del 2010.
I com ho saps això? Quina empresa prestarà el servei de rodalies a partir del gener del 2010?
I ho pregunto perquè no en conec cap que disposi a curt termini d'una flota mínima de 200 unitats de trens per prestar el mateix servei que actualment fa Renfe. I si penses que l'Estat cedirà 200 trens a la Generalitat...
Unnaai July 2nd, 2009, 05:01 PM I com ho saps això? Quina empresa prestarà el servei de rodalies a partir del gener del 2010?
I ho pregunto perquè no en conec cap que disposi a curt termini d'una flota mínima de 200 unitats de trens per prestar el mateix servei que actualment fa Renfe. I si penses que l'Estat cedirà 200 trens a la Generalitat...
Perque n'hi ha un tema ha aquest subforo. Això es el supossat traspàs de Rodalies a la Generalitat. Segurament serà FGC(Ferrocarrils de la Generalitat Catalana).
Antoi July 2nd, 2009, 05:27 PM En el traspàs de les rodalies, la Generalitat només disposarà de la capacitat de gestionar els horaris i les linies, podent adjudicar el servei a una empresa diferent a Renfe si vol, però no sobre la infraestructura ni tindrà trens propis. Per tant, pensar que FGC, en un termini de sis mesos, podrà disposar de dues centes unitats de trens per prestar el servei és una fal.làcia.
I sempre s'ha dit que FGC quedaria al marge de les rodalies. Si la Generalitat ho assumís al 100%, fent fora a Renfe, es crearia una empresa nova.
TRAM_space July 2nd, 2009, 05:40 PM Emmm....No sabies que Renfe deixara de ser per els Rodalies a partir mes o menys de Gener del 2010.
En tot cas el que faran sera soterrar la linia entre Glories i Matarò.
La idea de FGC en metro comarcal es molt bona seria un S-8+R-1 de FGC.
La R-1 nomes pararia a Badalona-Centre i Matarò amb vel max 200 Kms/h y els S-8 pararien a totes.
Conte amb això, però com ja t'han dit els Rodalies estarien diferenciats d'FGC.
Sr.Horn September 3rd, 2009, 03:59 PM Avui m'aborria i he fet esta coseta:
http://i26.tinypic.com/16gcqaw.jpg
Vilarrubla September 3rd, 2009, 04:10 PM molt maco, però em sembla molt malament que abandonis a la seva sort el Baix Penedès XD Jo crec que no és poden connectar dues capitals penedesenques i deixar-ne la tercera.
Sr.Horn September 3rd, 2009, 04:20 PM ^^ Trens regionals, que queda masa lluny
Vilarrubla September 3rd, 2009, 04:49 PM Llavors trens regionals també a localitats on es tarda el mateix temps, no? XD
Sr.Horn September 3rd, 2009, 04:50 PM En eixe cas, servei Ràpid i Local :D
Vilarrubla September 3rd, 2009, 04:56 PM En eixe cas, servei Ràpid i Local :D
Amb tan rombe això sembla el metro de Nova York XD ara només falta posar els símbolets de "només a la nit" "només en hora punta" "només en hora vall" etc. Quin cacau XD
Sr.Horn September 3rd, 2009, 05:03 PM ^^és lo seu :D a mi m'encanta tindreu ben complicat "a simple vista" :D
JuanK September 3rd, 2009, 05:49 PM Línea Orbital. :drool:
http://i134.photobucket.com/albums/q81/jcalbi/Orbital.jpg
(Perdón, no he podido evitarlo).
lude September 3rd, 2009, 06:51 PM Avui m'aborria i he fet esta coseta:
El Vendrell sense rodalies? You must be joking.
Si el que ha de donar serveis són regionals, que vinguin de Tarragona, Lleida, Tortosa o Móra, 'mal asunto' perquè els estàs fent donar molta volta. I si els regionals tenen origen a Sant Vicenç de Calders, són els rodalies actuals, però amb un altre nom.
Tampoc li veig l'avantatge de fer acabar línies a EdF. Per a mi, el millor seria que totes les línies fossin passants a Barcelona.
El que sí que m'agrada és l'orbital passant per la línia Papiol-Mollet, i construïnt només els trams Vilanova-Vilafranca i Mataró-Granollers. Tenint en compte com de difícil és que aquesta obra es porti a terme, crec que cal rebaixar costos a fi de que sigui quelcom més que una línia dibuixada en un pla de le Gene. La demanda entre Martorell i Terrassa o Mollet i Sabadell es podria cobrir amb bones estacions de correspondència a Hospital General, Vulpalleres i Baricentro. Si a la llarga la demanda ho justifica, es podria emprendre un traçat nou entre Martorell i Terrassa i Sabadell i Mollet.
Vilarrubla September 3rd, 2009, 06:56 PM Teoricament es faria per trams, per tant si un tram s'acabés, ja sigui el de Mataró o el de Vilanova, no seria cap bogeria utilitzar la línia de Mollet com a pedàs, fins que es relligués la resta.
lude September 3rd, 2009, 07:01 PM ^^ Per cert, la correspondència entre la S2 i la Papiol-Mollet no és a la UAB (Universitat Autònoma? Cerdanyola Universitat? :sly:) sinó a Sant Cugat del Vallès (Adif)/Vulpalleres (FGC). I Sant Cugat Oest és Hospital General.
lude September 3rd, 2009, 07:15 PM Teoricament es faria per trams, per tant si un tram s'acabés, ja sigui el de Mataró o el de Vilanova, no seria cap bogeria utilitzar la línia de Mollet com a pedàs, fins que es relligués la resta.
En realitat no crec que sigui cap 'pedaç'. La demanda entre el Vallès Oriental i l'Alt Penedès amb Barberà-Sabadell-Terrassa no crec que sigui molt més alta que amb Cerdanyola-Sant Cugat-Rubí, sobretot per la existència de la UAB que genera moltíssima mobilitat. La gran diferència és que el segon corredor ja existeix i necessita molta menys inversió (desdoblament Cerdanyola-Mollet, noves estacions de correspondència) que l'altre, que s'hauria de fer de nou en gran part, que pot ser força costós per l'orografia entre Martorell i Terrassa, pel gran nombre d'infraestructures que ha de sortejar... A més en compartir traçat amb la C4 limita el creixement en freqüències d'aquesta línia. I ja et dic, amb bones estacions de correspondència es possibiliten trajectes abans impensables, i amb un cost molt inferior, fet que fa més factible que algun dia sigui una realitat.
Sr.Horn September 3rd, 2009, 07:20 PM Són propostes un tant ficticies, i vull una estació central de l'UAB :D
TRAM_space September 3rd, 2009, 07:59 PM Avui m'aborria i he fet esta coseta:
^^Quin tipus de lletra has utilitzat per els números de línia?
He estat buscant aquesta lletra durant molt de temps i la més semblant que he trobat és la Gill Sans i la Gill Sans MT, però no m'agraden, però aquesta m'encanta.
Sr.Horn September 3rd, 2009, 08:08 PM La JohnstonUnderground (http://www.yousendit.com/download/YkxMYUlsSWhKV094dnc9PQ) ;)
TRAM_space September 3rd, 2009, 08:11 PM Moltes gracies, per fi tinc la lletra perfecta per el meu metro fictici de la meva ciutat fictícia
Sr.Horn September 3rd, 2009, 08:14 PM Ja ens ensenyaras el mapa :D
TRAM_space September 3rd, 2009, 08:26 PM Algun dia quan termini la meva ciutat interminable :lol:
Vilarrubla September 3rd, 2009, 10:53 PM En realitat no crec que sigui cap 'pedaç'. La demanda entre el Vallès Oriental i l'Alt Penedès amb Barberà-Sabadell-Terrassa no crec que sigui molt més alta que amb Cerdanyola-Sant Cugat-Rubí, sobretot per la existència de la UAB que genera moltíssima mobilitat. La gran diferència és que el segon corredor ja existeix i necessita molta menys inversió (desdoblament Cerdanyola-Mollet, noves estacions de correspondència) que l'altre, que s'hauria de fer de nou en gran part, que pot ser força costós per l'orografia entre Martorell i Terrassa, pel gran nombre d'infraestructures que ha de sortejar... A més en compartir traçat amb la C4 limita el creixement en freqüències d'aquesta línia. I ja et dic, amb bones estacions de correspondència es possibiliten trajectes abans impensables, i amb un cost molt inferior, fet que fa més factible que algun dia sigui una realitat.
Diguem-li alternativa XD
Lo que si tinc clar, és que jo faria els nous trams de la LO en ample estàndard i adequaria l'existent a ample mitxte per una possible futura migració d'ibèric a estàndard.
Unnaai September 22nd, 2009, 03:09 PM Ya que hi estem, reitero que la C-1 de rodalies hauria de reformar-se i fer-se per a Altes Prestacions fent-hi aixi com sembla ser que i faràn a les Illes Canaries (Rodalies + Avant) per ha uns 200 o 250 Kms/h , els rodalies pararien a totes les actuals i els Avants ho farien nomes a Badalona-Centre, Matarò i la costa brava/sud, si ve es una cosa que estaria bè per a la gent que va a Matarò i La Costa Brava/sud, una altre cosa necessaria seria un ramal ferroviari entre Figueres i Roses per a Avant a vel de 160 kms/h, ya que les distancies aqui son molt menors.:)
ÎNÃÐÄþTÅT September 22nd, 2009, 03:16 PM ^^
pZ5a25sz1yI
ÎNÃÐÄþTÅT September 22nd, 2009, 03:16 PM De bon rotllo eh xD
Unnaai September 22nd, 2009, 03:30 PM ^^
pZ5a25sz1yI
Jejeje, si això de que sòc un ilús ya ho sabia, però les meves idees poden arribar a ser necessaries, clar que amb el govern que tenim ya podem esperar, pero que s'hi farà.
Betelgeuse September 23rd, 2009, 02:01 PM Avui m'aborria i he fet esta coseta:
Proposes fer un túnel (per FGC) entre la plaça de Catalunya i la zona de l'Estació de França? Un proposta interessant (ara, per dur-la a terme caldria unes bones mesures de seguretat, perquè si hem de confiar en els polítics que tenim :ohno:
De fet, es podria fer una estació terminal sota l'estació de França per FGC, cosa que augmentaria el valor ferroviari d'aquesta magnífica estació, ja que la connectaria directament ambn la plaça de Catalunya.
highville September 29th, 2009, 06:47 PM Hola, us passo uns quants termòmetres barrejats, una mica, entre propostes, projectes i coses que vaig llegint per aquí. A veure que us assembla.
http://3.bp.blogspot.com/_42lSmqLXyzs/SsItb-Lb2wI/AAAAAAAAPUo/DfWndtn0sEM/s1600-h/totalmetro.JPG
Ale..10!
Izo September 30th, 2009, 03:10 AM ^^ Estan molt bé, però veig un pèl petita la imatge. M'agrada que les línies tinguin sempre el mateix gruix; les fa més clares.
Però em sembla veure que la L6 i la L7 tenen un tram de L9 en comú... No tinc clar què vol dir.
Izo November 28th, 2009, 12:34 AM Aprofitant que ha sortit la notícia sobre la demanda d'una línia que uneixi Terrassa i Sabadell amb Granollers, poso la meva nova proposta per a metros comarcals de la RMB i ATM Barcelona (ampliada al Bages):
Orbital de Terrassa
Línia orbital que suposa el perllongament de l'actual S1.
»»» Glòries - Catalunya - Sarrià - Sant Cugat - Rubí - Terrassa - Matadepera - Castellar del Vallès - Sentmenat - Palau-solità - Mollet - Montcada - Glòries (Per Meridiana) »»»
Orbital de Sabadell
Línia orbital que suposa el perllongament de l'actual S2.
»»» Glòries - Catalunya - Sarrià - Sant Cugat - UAB - Sant Quirze - Sabadell - Castellar del Vallès - Sentmenat - Caldes de Montbui - Can Farell - Lliçà d'Amunt - Lliçà de Vall - Parets del Vallès - Mollet - Montcada - Glòries (per Meridiana) »»»
Transversal del Vallès
Esparraguera - Olesa de Montserrat - Viladecavalls - Terrassa - Sabadell - Polinyà - Riera de Caldes (pol. ind.) - Parets Centre - Lliçà de Vall - Granollers
Baix Maresme
Aprofita les vies actuals entre Sant Adrià de Besòs i Mataró, reconvertides per a l'ús del metro comarcal i reurbanitzant l'entorn.
Glòries - Sant Adrià (Tèrmica) - Badalona - Montgat - el Masnou - Premià de Mar - Vilassar de Mar - Mataró
Delta del Llobregat
Glòries - Francesc Macià - Zona Universitària - Esplugues - Cornellà - Sant Boi - Viladecans - Gavà - Castelldefels - les Botigues
Baix Llobregat
Glòries - Catalunya - Europa|Fira (per Gran Via) - el Prat de Llobregat - Sant Boi - Santa Coloma de Cervelló - Sant Vicenç dels Horts - Pallejà - Sant Andreu de la Barca - Martorell Enllaç
Anoia
Martorell Central - Sant Esteve Sesrovires - Masquefa - Piera - Capellades - Igualada
Bages
Martorell Central - Abrera - Olesa de Montserrat - Monistrol - Sant Vicenç de Castellet - Manresa
Cardener
Manresa - Sant Iscle de Bages - Callús - Súria - Cardona - Solsona
Alt Llobregat
Manresa - Sant Iscle de Bages - Santpedor - Sallent - Balsareny - Navàs- Puig-reig - Gironella - Berga - Cercs - Guardiola de Berguedà - Bagà
http://i153.photobucket.com/albums/s224/Izeru/Infraestructures%20i%20transports/RMBferro.jpg
Vilarrubla November 28th, 2009, 12:57 AM Amb tant metro comarcal, no vec necessari el transversal tenint en compte la construcció de la LOF.
Izo November 28th, 2009, 01:08 AM Amb tant metro comarcal, no vec necessari el transversal tenint en compte la construcció de la LOF.
El que passa és que els que proposen la Línia Transversal del Vallès ho fan, precisament, com a alternativa a la LOF. I té la seva lògica (bé, jo al menys la hi veig), ja que la LOF passaria, entre Sabadell i Granollers, més a prop de Santa Perpètua de Mogoda i Mollet del Vallès que no pas de Polinyà, la riera de Caldes o Lliçà de Vall. I en terres de Polinyà, Lliçà i a la riera de Caldes hi ha moltes urbanitzacions i polígons industrials. Així que seria interessant que la LOF, entre Sabadell i Granollers, passi més pel sud i servida per Rodalies (menys estacions i temps de viatge) i la LTV ho faci més al nord i servida per un metro comarcal (més estacions i temps de viatge) . Ambdues línies tindrien força intermodalitat, per això.
Vilarrubla November 28th, 2009, 11:39 AM No dic que no pugui estar bé, però amb el mapa que dibuixes i tenint en compte la LOF, em sembla que serien masses línies XD Aixó si, si es té en compte un gran creixement per a la zona potser si, però no n'estic segur igualment.
Izo November 28th, 2009, 05:32 PM ^^ Però l'única línia de les proposades que es pot considerar superposada a la LOF és la Transversal del Vallès (LTV) en el tram Terrassa - Sabadell - Granollers. De totes maneres passaria per zones no servides per la LOF o cap altra línia ferroviària, i es tracta de zones amb demanda de TP (poblament dens, polígons industrials, etc).
Al mapa la LOF també la tens dibuixada, ja que és un plànol oficial que he aprofitat per a pintar les línies a sobre. I pots veure com la LOF i la LTV no se superposen realment.
Vilarrubla November 28th, 2009, 06:00 PM Amb la població actual em sembla que són masses línies i tenint en compte la LOF, la única de les quals prescindiria seria de la Transversal, en cas d'un augment considerable del nombre d'habitants, que és factible, no em sembla malament.
Izo November 28th, 2009, 06:13 PM Hmmm, però la població no és l'únic factor important. N'hia ha d'altres, com el moviment de persones, la distribució dels nuclis habitats i dels polígons, etc. No ho sé, seria com negar la necessitat del Metro Comarcal del Baix Llobregat perquè ja hi ha la línia de Rodalies que discorre per l'altra riba del riu.
Passa quelcom semblant entre la LOF i la LTV: la LOF seria de Rodalies (més ràpid, menys estacions), mentre que la LTV seria de Metro Comarcal (menys ràpid, més estacions), i no se superposarien perquè tenen traçats diferents en la majoria dels seus respectius recorreguts.
Ambdues discorren, en els seus trams centrals, per zones molt properes, però ho fan de manera diferent l'una de l'altra, oferint serveis semblants però no iguals. Semblantment es podria aprofitar la LOF per fer-hi passar Rodalies i MCs: una infraestructura, dos serveis ben diferents (ara bé, caldrien apartadors i terceres vies, i hi haurien importants nuclis del Vallès Oriental que seguirien sense tenir un accès directe al ferrocarril).
j1980 January 3rd, 2010, 04:56 PM Jo crec que les linies de Rodalies, haurien de tenir una sublinia, com pasa a la R2, R2 Centre, Sud i Nord. Doncs bé, aquestes sublinies no estarien pensades per accedir Barcelona, sino per a les arees d'influencia de les principals ciutats de la provincia,
PER EXEMPLE:
R1 CENTRE
- Mataró (7 estacions, 2 zones)
Desde Premiá fins Arenys
R2 EST
- Granollers (6 estacions, 3 zones)
Desde Mollet fins Llinars
R2 OEST
- Vilanova i la Geltrú (6 estacions, 3 zones)
Desde Cunit fins a Garraf
R4 NORD
- Sabadell-Terrassa (10 estacions, 3 zones)
Desde Cerdanyola fins Viladecavalls
R4 OEST
- Martorell-Vilafranca (10 estacions, 4 zones)
Desde Molins de Rei fins els Monjos
TRAM_space January 4th, 2010, 09:43 PM Mi propuesta de ferrocarril es la de integrar tranvías, metro y cercanías en FGC y diferenciar los servicios suburbanos, y cercanías de FGC, como ya lo están ya los transportes de turismo y montaña.
Esto no cambia los nombres del TRAM o el Metro de Barcelona, sino que incluye al TRAM de Barcelona en la misma sección de FGC que se ocuparía del TRAMCamp o el TRAMVallès. Además eliminaría la diferenciación de los servicios de Metro del TMB y FGC, o los Cercanías de Renfe o de FGC. Bueno, en el caso de las Cercanías Renfe no se podría colocar el logo de FGC, pero sí el primero.
Quizás no sirva de mucho pero así se uniformiza cada tipo de servicio con una marca comercial.
Os dejo dos opciones de algunos logos. Por cierto he pasado del logo de Rodalies Catalunya, me parece cutre, con los mismos elementos, cambiando la tipografía, el color y la posición de la R creo que consigo un logo más elegante.
http://img294.imageshack.us/img294/2670/ferrocarrilsdelageneralo.png http://img707.imageshack.us/img707/2670/ferrocarrilsdelageneralo.png
entfe001 January 4th, 2010, 10:39 PM Jo crec que les linies de Rodalies, haurien de tenir una sublinia, com pasa a la R2, R2 Centre, Sud i Nord. Doncs bé, aquestes sublinies no estarien pensades per accedir Barcelona, sino per a les arees d'influencia de les principals ciutats de la provincia,
PER EXEMPLE:
R1 CENTRE
- Mataró (7 estacions, 2 zones)
Desde Premiá fins Arenys
R2 EST
- Granollers (6 estacions, 3 zones)
Desde Mollet fins Llinars
R2 OEST
- Vilanova i la Geltrú (6 estacions, 3 zones)
Desde Cunit fins a Garraf
R4 NORD
- Sabadell-Terrassa (10 estacions, 3 zones)
Desde Cerdanyola fins Viladecavalls
R4 OEST
- Martorell-Vilafranca (10 estacions, 4 zones)
Desde Molins de Rei fins els Monjos
Que jo sàpiga, els trens de la R2 nord ja admeten viatgers entre Llinars i Mollet, i el mateix es podria dir de la resta de línies.
ik252 January 4th, 2010, 10:41 PM Quina gracia té arribar la R2 Oest només fins a Cunit??? Jo sóc més partidari d'un sistema com el proposota al Pla Tren 2014 de la ptp amb les correccions pertinents
Danzig January 5th, 2010, 10:37 AM Que jo sàpiga, els trens de la R2 nord ja admeten viatgers entre Llinars i Mollet, i el mateix es podria dir de la resta de línies.
Entenc que proposa una línia entre Llinars i Mollet? :?
Vilarrubla January 5th, 2010, 11:05 AM jo entenc que proposa que les línies de rodalies de punta a punta siguin directes i crear com una mena de reforços locals, que serien els que ha anomenat.
arctic_carlos January 5th, 2010, 04:42 PM En tot cas el que es podria fer (i crec que seria més coherent) serien serveis parcials als trams centrals, amb trens aturant-se a totes les estacions, i serveis exprès que arribessin fins els terminals de línia (o més enllà) seguint el model actual de la R2. De fet si per mi fos no intentaria convertir Rodalies en un metro (com intenta la Generalitat), sino que eliminaria totes les numeracions actuals i em basaria en l'utilitat dels serveis, no en si tal línia té tal número o tal color... Per exemple, no creiéu que seria molt més útil que els trens que anéssin fins l'Aeroport fossin els que venen de Girona, en comptes dels que venen de Sant Celoni? Ja sé que no són Rodalies ni tenen el número i el color d'una línia, però crec que l'important és l'utilitat.
Per exemple, per què els Rodalies que donen servei a la R2 sud no poden anar més enllà de Sant Vicenç de Calders? Per què els Regionals Exprès que van fins a Reus no efectuen cap més parada als nuclis turístics entre Sitges i Coma-Ruga? Jo treuria parades als Rodalies semi-directes i n'afegiria als Regionals, creant nous serveis híbrids, amb nous trens de dos pisos més "comfortables" (vaja, amb seients que no estiguessin encarats ni de plàstic). D'aquesta manera es guanyaria rapidesa i velocitat comercial a la part de l'actual nucli de Rodalies més allunyada de Barcelona i milloraria la connectivitat amb el Camp de Tarragona. A l'extrem nord de la línia igual amb Girona.
Òbviament per dur a terme aquesta proposta serien totalment necesàries 4 vies entre Barcelona i Castelldefels i entre Barcelona i Granollers.
Finalment, crec que un bon esquema de serveis en les línies del sud de Barcelona seria el següent:
Suburbans (amb totes les parades): Barcelona - Aeroport / Castelldefels
Rodalies (fent parada a les estacions més importants dels trams on també circulen els suburbans i després aturant-se a totes les estacions): Barcelona - El Prat de Llobregat - Castelldefels - Vilanova i la Geltrú
Regionals (fent parada en algunes estacions del tram compartit amb Rodalies i després aturant-se a totes les estacions): Barcelona - Sitges - Vilanova - Sant Vicenç de Calders - Valls / Tarragona - Reus / Cambrils
Catalunya Exprès (fent parada en algunes estacions del tram compartit amb Regionals, continuant després cap a altres línes, amb alguns serveis que s'aturen a totes les estacions i altres que no): Barcelona - Sant Vicenç de Calders - Tarragona - Tortosa / Móra la Nova / Lleida
A més a més, també hi haurien serveis parcials que no arribarien a Barcelona, com per exemple serveis Reus - Camp de Tarragona - Roda - Vilafranca / Vilanova i la Geltrú - Sitges, amb la finalitat d'apropar l'estació d'Alta Velocitat a la part sud de la Regió Metropolitana de Barcelona (o Vegueria del Penedès xD)
entfe001 January 6th, 2010, 10:09 AM ^^ En el cas de Girona, és una tocada de collons que precisament els trens arribin a Sants just quan surt el tren a l'Aeroport i toqui esperar-se mitja hora, però vaja, encara gràcies que et fan bitllet directe i no t'obliguen a comprar-ne un de diferent per a cada tren.
Per altra banda, crec precisament que la línia a l'Aeroport hauria de ser una línia independent de la resta, una mica a l'estil de l'antiga R10, perquè fos menys vulnerable a incidències externes que la perjudicarien. Per exemple, si avui ens trobem amb un atropellament a Montcada i Reixac el servei a l'Aeroport ja queda compromès perquè la línia està tallada en un punt distant (i Renfe no sol tenir capacitat per establir serveis parcials eficientment*). Si ja em sembla agosarat supeditar el servei a l'Aeroport a les incidències que puguin ocórrer a Sagrera, és directament una animalada que també hagin de patir les que es puguin ocasionar tant pel soterrament de Girona** com pel mal estat de la línia de Portbou. Deixant de banda, és clar, la tarifa especial dels nous trens 449 que entre altres coses no admeten bitllets de Rodalies ni integrats (igual passa amb la resta de serveis Catalunya Exprés i Regional Exprés, si bé en aquest cas l'increment de preu és menor).
Pel que fa a la distribució de serveis amb diferents parades, prepararé més tard una altra explicació que inclogui algun gràfic.
*És habitual que una incidència a Barcelona ciutat suposi la suspensió del servei entre Girona i Figueres.
**Ja hem tingut un parell d'ensurts que s'han demostrat amb una limitació a 10 km/h en un tram del viaducte urbà.
kleinesj January 6th, 2010, 01:32 PM Es que al aeroport li fa falta una linea express... es mes jo soc partidari a portar fins hi tot la L5 fins a St. Boi, viladecans, ciutat aeroportuaria
Vilarrubla January 6th, 2010, 01:41 PM A Sant Boi encara... però a l'aeroport no ho vec necessari.
ik252 January 6th, 2010, 02:26 PM Precisament la portar la L5 no seria gaire expres, seria incompatible amb el sistema d'explotació de metro.
Prefereixo l'opció de la ex-línia 10 de rodalies, fent-al ben feta si pot esdevenir una línia expres.
Unnaai January 6th, 2010, 07:28 PM Precisament la portar la L5 no seria gaire expres, seria incompatible amb el sistema d'explotació de metro.
Prefereixo l'opció de la ex-línia 10 de rodalies, fent-al ben feta si pot esdevenir una línia expres.
I perque no es fa una una LAV a 250 kms/h que uneixi l'Aeroport amb Barcelona/est. de frança - Badalona/centre - Matarò/centre - ¿Calella/centre? - Blanes y Girona/centre. I ficar-la a l'ambit de rodalies express, seria costòs, però a l'hora novedos, rapid, confortable i alibiaria molt, pero que molt a l'autopista C-32, a la LAV de l'interior(ya que agafaria a tots els serveis Avant cap al nord) i a la carretera N-II no nomes fins a Matarò, sinò fins al final com es el cas de la C-32. La linia actual del maresme seguiria paral.lela a questa linia entre l'aeroport i Matarò/centre per les vies laterals i entre Matarò/centre Blanes s'acabaria de duplicar l'actual linia quadruplicant aixi la via d'acces desde la costa brava a barcelona.
ik252 January 6th, 2010, 08:28 PM A part de ser molt car, amb un elevat cost medioambiental, que es necessitarien uns 25km per arribar a la velocitat punta (aprox) la qual cosa deixaria la velocitat mitja vora el 120-140km/h (càlculs fets rapids), que l'estalvi de temps no seria gaire superior al que es podria aconseguir amb la quadriplicació de vies i creació de serveis semidirectes (més barat d'aconseguir i gestionar) i a que el preu d'aquest nou servei seria força més car que un servei de rodalies (no pot tenir la mateixa tarifa ja que sino el servei morira ofegat perque, en cara que sempre estiguessin plens, el bitllet només cobriria com a molt el 1% dels costos d'operacions...) per la qual cosa poca demanda hi hauria...
Penso que no cal dir que invertir en una LAV pel maresme no es viable en cap sentit, per aquests arguments i d'altres que segur que m'he obligat.
Vilarrubla January 6th, 2010, 08:33 PM Igualment els estudis de demanda de l'ETF no són de la possible demanda actual sino de la hipotètica demanda que hi hauria el 2020 o 2026 (ara no recordo), com per exemple s'ha fet en el pla parcial de l'Alt Pirineu i Aran utilitza hipotètiques demandes del 2026 per al perllongament de les línies de la Pobla de Segur i Puigcerdà.
Però potser si que teniu raó que seria millor una línia de "mitjes prestacions" que d'altes prestacions ja que hi hauria forces parades més que en una LAV ja que hi hauria estacions en totes les comarques.
ik252 January 6th, 2010, 08:43 PM Evidentment sempre que es dissenya una infraestructura es mira la demanda de l'any horitzó. En el cas del Maresme una LAV no és la línia ferroviaria més adient (igual que a ningú proposa una vols Reus-BCN o BCN-Girona o Reus-Girona...) perque els costos d'explotació serien més elevats que els ingresos de la mateixa.
Vilarrubla January 16th, 2010, 12:26 PM Proposta de la Generalitat per al ferrocarril a l'Alt Pirineu:
http://i937.photobucket.com/albums/ad215/vilarrubla/image3542.png
Vilarrubla January 16th, 2010, 01:36 PM http://i937.photobucket.com/albums/ad215/vilarrubla/AMB.png
Alfredo_BCN March 22nd, 2010, 05:03 PM Hombre, bajo mi modesta opinión, tarificarán como cercanías y quizás la las diferentes líneas operativas se gestionen como tal. Pero la realidad y la información que se da al usuario es que los trenes son de Media Distancia y la cartelería es la típica de ADIF o del extinto GIF, pero lo cierto, es que los clásicos carteles rojos o los nuevos blancos no se ven en ninguna de las estaciones del núcleo de Tarragona. Quizás a efectos de gestión si se pueda considerar un núcleo de cercanías , pero lo que es a efectos de cara al usuario todo queda en media Distancia. Posiblemente, mucha gente en Tarragona desconozca que su ciudad tienen un núcleo de cercanías, puesto que casi todo el mundo, asocia este servicio con que en su ciudad pasen trenes de color rojo (por poner un ejemplo de lo que RENFE o a quien pErtoque transmite al usuario).
ik252 March 22nd, 2010, 05:13 PM ^^Por esa regla de 3, hace unos años teniamos cercanias hasta Zaragoza, Tortosa, Lleida ya que las UT 440 de rojo llegaban a Zaragoza, Tortosa, Lleida...
Si que es cierto que no hay los cartelitos rojos... pero tienen trenes diarios que hacen la ruta TGN-Reus-La Plana (cercanias de Tarragona) y vuelvo a remitirme al ejemplo de antes, es la R2 Norte de Cercanias a pesar de que casi todo lo sirve material de MD pero tiene cartelitos de cercanias y no lo es Tarragona (que tiene nucleo tarificado como cercanias) porque tambien usa material de MD (incluso en ese recorrido) pero no tiene carteleria roja o sin ir más lejos, no és cercanias la línea de Puigcerdà a pesar de tener carteleria de Adif pero usando trenes de cercanias?
alserrod March 22nd, 2010, 05:22 PM Reitero mi posición acerca de los cercanías. Lo importante ya no es el color del tren. Lo importante ya no son las frecuencias (que van a venir marcadas por la demanda y se dan casos, no solo el tarraconense, de frecuencias de MD superiores a las de otras líneas de cercanías). Lo importante ya no es la tarificación (que se haga por zonas y no por kilómetros), etc...
Lo importante en un núcleo de cercanías es que exista más de una estación por localidad. Que alguien que llegue hacia Tarragona pueda apearse en más de un sitio, aproximando a la gente a su destino. Aparte de que los propios habitantes de Tarragona pueden utilizarlo si les resulta un medio de transporte más cómodo.
Hay que tener en cuenta que estas paradas ralentizan el tiempo de trayecto hasta el final de destino... por lo que hay que saber encontrar el punto intermedio.
El servicio, número de paradas, frecuencia, etc... es lo importante, no el nombre.
ik252 March 22nd, 2010, 05:31 PM ^^ Entonces por esa definición, los nucleos de cercanias de Tarragona, Lleida y Girona, no lo son ya que no se preve, por ahora, que solo podran ofrecer en 2012 una estación en la ciudad...
Igual, la mitad de los nucleos de cercanias de España no lo son... Y ya se ha hablado mucho que hay muchos nucleos de cercanias que simplemente son regionales con tarificación por zonas (como Tarragona, solo que las zonas son intervalos kilometricos). Porque que haya nucleos con una intervalo de paso de 1 tren a la hora, precisamente muy de cercanias no es.
Y permiteme discrepar contigo ya que creo que en este caso si es importante el nombre, ya que lo que se transfiere es el nombre de un servicio y en este caso aún falta transferir el servicio de cercanías Tarragona
Sky March 22nd, 2010, 05:44 PM ¿Y qué utilidad tiene mantener la dicotomía entre trenes de cercanías y regionales, al menos en un territorio pequeño como Cataluña?
arctic_carlos March 22nd, 2010, 06:34 PM +1
Lo importante es el servicio que da a la población, no el nombre. Hace falta crear servicios locales, servicios express y servicios mixtos en toda Catalunya, da igual que se llamen Cercanías, Regionales, MD o Metro comarcal.
alserrod March 22nd, 2010, 07:02 PM Puestos a pensar en positivo, lo interesante sería lo siguiente:
- Mantener servicios MD entre Barcelona y Tarragona con una única parada en Sant Vicenc
- Empezar con una primera línea "piloto" Sant Vicenc-Tarragona-Reus y a partir de ahí planificar el resto.
De esta manera, los vecinos de, por ejemplo, Torredembarra, que quisieran ir a Barcelona sí que estarían abocados a hacer un cambio de tren en Sant Vicenc (cercanías de Tarragona hasta allí y luego a elegir entre MD directo a Barcelona o cercanías de Barcelona). Sant Vicenc se convertiría en la estación de unión entre ambos núcleos de cercanías.
Quedarían, no obstante, muchisimas preguntas en el aire:
- ¿Se mantienen los servicios Barcelona-Reus?, o en su lugar nos limitamos a Barcelona-Tarragona y enlace con cercanías??? (siempre habría una frecuencia de 30 minutos pues la demanda seguro que corresponde)
- ¿Qué paradas le ponemos a los trenes Barcelona-Reus-Mora...?. ¿También directos hasta Tarragona?. ¿Y a los de Tortosa?
- ¿Conviene esperar a que se reestructure todo el mapa ferroviario del entorno de Tarragona para hacer efectivo este núcleo?
- ¿Qué paradas de cercanías habría en las proximidades de Tarragona?
lude March 22nd, 2010, 09:29 PM ¿Y qué utilidad tiene mantener la dicotomía entre trenes de cercanías y regionales, al menos en un territorio pequeño como Cataluña?
+1
Lo importante es el servicio que da a la población, no el nombre. Hace falta crear servicios locales, servicios express y servicios mixtos en toda Catalunya, da igual que se llamen Cercanías, Regionales, MD o Metro comarcal.
+2
Jo crec que la integració tarifària hauria d'abarcar tota Catalunya, és a dir, un títol únic per a qualsevol transport ferroviari o d'autobús, que no sigui de Llarga Distància o d'Alta Velocitat. Es podria fer a partir de l'actual model d'ATMs, però sense que aquestes siguin independents les unes de les altres, sinó que es puguin encadenar zones de dues àrees diferents. És a dir, si per anar de Barcelona a Tarragona cal travessar 6 zones de l'ATM de Barcelona i 2 (?) de Tarragona, es faci servir un bitllet integrat de 8 zones.Crec que simplificaria força el sistema i fomentaria encara més l'ús del transport públic.
I pel que fa a unificar tarifes de serveis com rodalies, regionals o regionals exprés, que actualment tenen preus diferents per un mateix trajecte, crec que els diners que es podrien deixar d'ingressar serien la xocolata del lloro. A més, ja existeixen serveis que tenen un preu igual tot i que el temps de viatge és molt menor, com és el cas dels rodalies civis que hi ha entre Castelló i València. Aquest pot trigar uns 20' menys en completar el recorregut que el rodalies que s'atura a totes les estacions, i no per això és més car.
Vilarrubla March 22nd, 2010, 09:44 PM ^^ jo avui a l'autobús estava pensant en un ATM Pirineus-Andorra... després de veure la molta gent que puja a l'autobús per anar a Andorra des de la Seu... que a vegades transborden i pillen altres autobusos per anar per la zona.. a més les línies catalanes molt sovint tenen com a terminal Andorra, per tant no estaria malament una ATM Catalunya-Andorra.
Per mi... lo ideal seria ATM "individuals" i després trajectes entre ATMs fent un preu diferent ja que per exemple si fos per km, el final del trajecte seria molt car... per exemple el bitllet de Puigcerdà és més car que el de Vic, però tampoc tant... perquè és una tarifa especial i no basada en els km etc. els km en distances en una sola ATM està molt bé, però entreATMs podria ser molt car, excepte que es baixi el preu del km.
lude March 22nd, 2010, 09:49 PM ^^ Però aixó ja succeeix a l'ATM de Barcelona. Les tarifes no són proporcionals als km. Com més allunyada la zona, més barat surt el viatge per km.
TRAM_space March 22nd, 2010, 10:09 PM Para trnes como los regionales, las zonas tipo ATM no creo que debieran aplicarse.
1 - Porque si cuesta lo mismo ir en Cercanías o en Regional desde una estación a otra, si veo pasar el regional lo cojo. Vamos que puedes colapsar un servicio de media distancia con pasajeros de corta.
2 - Porque los viajes saldrían muy caros.
lude March 22nd, 2010, 10:38 PM ^^ Pero es que los regionales deberían parar lo mínimo dentro del núcleo de cercanías de Barcelona. Los que vienen de Tarragona podrían parar sólo en Sant Vicenç de Calders, donde los viajeros con otros destinos diferentes a Barcelona transbordarían a trenes de Cercanías. Los mismo para Girona con Maçanet-Massanes, Puigcerdà con Vic i Lleida con Manresa.
Claro que habría pasajeros de Coma-Ruga, Manresa o Vic que aprovecharían los Regionales para llegar más rápido a Barcelona, pero ello no debería colapasar esos servicios si a la vez existieran cercanías exprés tipos civis, que sólo pararan en las principales estaciones o que fueran directos dentro de la primera corona de cercanías (Castelldefels-Terrassa-Granollers-Mataró). En ese caso, sólo cogerían los regionales como cercanías a aquellos que les fuera bien por horario.
De todas formas, todo eso es muy bonito, pero me temo que sin algún que otro PAET y con cuadriplicación de vias dentro de la primera corona, será muy difícil llevar a cabo todo eso.
TRAM_space March 22nd, 2010, 10:59 PM ^^Por eso mismo lo digo. Porque paran menos y van más rápidos así que la gente lo cogería para hacer distancias cortas en mucho menos tiempo.
arctic_carlos March 22nd, 2010, 11:18 PM De hecho ya sucede en Sant Celoni, mucha gente allí utiliza los Catalunya Expres, supongo que porque en la R2 norte no hay Cercanías semidirectos.
lude March 23rd, 2010, 12:15 AM ^^Por eso mismo lo digo. Porque paran menos y van más rápidos así que la gente lo cogería para hacer distancias cortas en mucho menos tiempo.
Sant Vicenç de Calders-Barcelona o Vic-Barcelona, no son precisamentes distancias cortas.
alserrod March 23rd, 2010, 12:40 AM +2
Jo crec que la integració tarifària hauria d'abarcar tota Catalunya, és a dir, un títol únic per a qualsevol transport ferroviari o d'autobús, que no sigui de Llarga Distància o d'Alta Velocitat. Es podria fer a partir de l'actual model d'ATMs, però sense que aquestes siguin independents les unes de les altres, sinó que es puguin encadenar zones de dues àrees diferents. És a dir, si per anar de Barcelona a Tarragona cal travessar 6 zones de l'ATM de Barcelona i 2 (?) de Tarragona, es faci servir un bitllet integrat de 8 zones.Crec que simplificaria força el sistema i fomentaria encara més l'ús del transport públic.
I pel que fa a unificar tarifes de serveis com rodalies, regionals o regionals exprés, que actualment tenen preus diferents per un mateix trajecte, crec que els diners que es podrien deixar d'ingressar serien la xocolata del lloro. A més, ja existeixen serveis que tenen un preu igual tot i que el temps de viatge és molt menor, com és el cas dels rodalies civis que hi ha entre Castelló i València. Aquest pot trigar uns 20' menys en completar el recorregut que el rodalies que s'atura a totes les estacions, i no per això és més car.
Existe un precedente, donde lo tienen fácil en cuanto a la poca extensión del territorio pero difícil en cuanto al número diverso de transportes que existen.
Se trata del Principado de Asturias. Han dividido Asturias en treinta y tantas partes y los billetes se adquieren en función del número de zonas que vayas a atravesar. Y hay un máximo de ocho zonas. Asturias es una comunidad autónoma con un territorio muy ancho este-oeste y muy corto norte-sur. Me parece que hacen falta 13 zonas para ir de punta a punta, y con pagar ocho zonas es suficiente (no obstante, no creo que sean muchos los que hagan ese tipo de recorridos pero se pueden sentir beneficiados).
A modo de referencia, para ir de Oviedo a Gijón son tres zonas las que hay que atravesar.
El modelo tarifario integrado (cuando lo vi me pareció un ejemplo extraordinario que ojalá tomen nota en muchos sitios) contempla todas las rutas de autobús interurbano cuyo trayecto sea dentro de Asturias. Contempla también todos los autobuses urbanos de los municipios que disponen del mismo. Los cercanías y los regionales.
Tan solo están excluidos los trenes de larga distancia. O sea, los Alvia Gijón-Madrid y el trenhotel Gijón-Barcelona.
Hay alguna peculiaridad más.
El núcleo de cercanías "Asturias" contempla varias líneas de Adif y... de FEVE. Al igual que en Madrid, Barcelona, Valencia, etc... también hay líneas de vía estrecha en la zona (más que de vía ancha). En concreto, básicamente las líneas de ancho ibérico son las que lo enlazan hacia León mientras que toda la vía del Cantábrico es de vía estrecha. Los mapas, numeración de líneas, billetes, etc... llevan tiempo funcionando como un núcleo único. Sin embargo, con la integración tarifaria, incluyen los unos y los otros.
Por otra parte... excepciones siempre las hay. Si no hay cambiado las cosas, los autobuses urbanos de Oviedo están fuera de este convenio, así que alguien puede atravesar con un billete único todo el principado de Asturias mezclando autobuses urbanos, interurbanos, trenes de vía estrecha, Renfe, etc... siempre y cuando no use los autobuses urbanos de Oviedo.
Hay gente capaz de todo.
Echadle un vistazo en internet porque es de lo más curioso y ejemplo a seguir.
TRAM_space March 23rd, 2010, 01:00 AM Sant Vicenç de Calders-Barcelona o Vic-Barcelona, no son precisamentes distancias cortas.
Pero Vilanova, Vilafranca, Granollers, y demás sí que lo son, y seguro que tendrían parada.
lude March 23rd, 2010, 08:35 AM ^^ Pero tú has leído lo que he propuesto yo?
ik252 March 23rd, 2010, 12:15 PM Yo creo que una de las propuestas más consistentes era el plan tren 2014 de ptp, aunque, evidentemente habria cosas a mejorar, me gusta el hecho de la jerarquización de los servicios haciendo que los nucleos de Barcelona, Tarragona y Girona fueran como uno único, con varias líneas de costura entre nucleos.
TRAM_space March 23rd, 2010, 03:07 PM ^^ Pero tú has leído lo que he propuesto yo?
¿La de que los regionales no hicieran ninguna parada entre el final de las líneas de cercanías y Barcelona?
Es que no estoy de acuerdo con esa propuesta. No puedes hacer que un regional parezca un Avant o un tren de Larga Distancia. Vamos, es que hasta un Avant hace más paradas en una provincia.
Pero es que no sólo no estoy de acuerdo con eso, sino que si coges un cercanías para hacer un viajo dentro del AM de Barcelona, como los que haces con las líneas de metro, te deberían cobrar cómo si salieras de al menos de la primera corona.
Hay que priorizar el tipo de pasajero que tiene cada transporte, para que un cercanías no se llene de pasajeros de metro, o un regional no se llene de pasajeros de cercanías o que un larga distancia no se llene de pasajeros de regionales.
Para eso hay que disuadir a esos clientes con precios más altos. Hay menos regionales que cercanías, a muchos no les vendrá bien cogerlo, pero si están integrados, sí que habrá mucha otra gente que sí que le vaya bien sus horarios. Los trenes pueden acabar llevando más pasaje de corta distancia del que deberían, cuando ellos tienen el cercanías, y aún así le quitan el sitio a los viajeros que no tienen alternativa.
lude March 23rd, 2010, 04:32 PM ¿La de que los regionales no hicieran ninguna parada entre el final de las líneas de cercanías y Barcelona?
Es que no estoy de acuerdo con esa propuesta. No puedes hacer que un regional parezca un Avant o un tren de Larga Distancia. Vamos, es que hasta un Avant hace más paradas en una provincia.
Me parece bien que no estés de acuerdo con lo que proponga, pero no digas que no te parece bien que cojan el regional en Vilanova o Granollers, cuando yo no he propuesto eso en ningún momento.
Lo que creo es que la diferencia entre regionales y cercanías es más mental que real. ¿Qué diferencia hay entre un commuter de Torredembarra y otro de Coma-Ruga que trabajan en Barcelona? Los dos quieren los mismo: buenas frecuencias y menor tiempo posible de viaje.
En concreto, lo que yo propondría es lo siguiente:
1. Primera Corona de Cercanías (Castelldefels Platja, Martorell, Terrassa, Granollers-Canovelles, Granollers-Centre y Mataró): Frecuencia elevada y trenes que paren en todas las estaciones.
2. Segunda corona de Cercanías: (Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, La Garriga, Sant Celoni y Calella): frecuencia algo menor, acorde con la demanda. Los trenes paran en todas las estaciones hasta las que limitan la primera corona. A partir de ahí, directos hasta Barcelona, o quizá con alguna parada con suficiente demanda o que ofrezca algún tipo de correspondencia (Badalona, El Prat, etc...)
3. Tercera corona de Cercanías: (Sant Vicenç de Calders, Manresa, Vic i Maçanet-Massanes) Frecuencia menor, según demanda. Trenes que paran en todas las estaciones hasta aquellas que marcan la frontera de la segunda corona. A partir de ahí directos hasta Barcelona, parando sólo en las estaciones que marcan la primera corona y alguna importante más.
4. Actuales regionales (Tarragona, Lleida, Girona, Ripoll, etc.) Paran en todas estaciones hasta las que limitan la tercera corona. A partir de ahí, directos hasta Barcelona, con alguna parada puntual.
5. Etc...
La idea es que los trenes paren en todas las estaciones hasta que llegan al límite donde existen otros servicios, punto en el cual se comprtarían como semi-directos.
Además de eso, líneas de cercanías en Tarragona y Girona, por los menos, para que los regionales de Tortosa y Figueres, se comporten también como semidirectos al cruzar esos núcleos.
Si las frecuencias y los tiempos de viajes son buenos, no creo que la gente de cercanías colapsen los actuales regionales. Sólo los usarían aquellos a quien les vaya bien por horario. El resto seguirían usando los trenes de cercanías, por su frecuencia más elevada, por su tiempo de viaje competitivo al potenciar los semidirectos y porque al ser principio de línea, se asegurarían ir sentados.
Pero es que no sólo no estoy de acuerdo con eso, sino que si coges un cercanías para hacer un viajo dentro del AM de Barcelona, como los que haces con las líneas de metro, te deberían cobrar cómo si salieras de al menos de la primera corona.
Hay que priorizar el tipo de pasajero que tiene cada transporte, para que un cercanías no se llene de pasajeros de metro, o un regional no se llene de pasajeros de cercanías o que un larga distancia no se llene de pasajeros de regionales.
Para eso hay que disuadir a esos clientes con precios más altos. Hay menos regionales que cercanías, a muchos no les vendrá bien cogerlo, pero si están integrados, sí que habrá mucha otra gente que sí que le vaya bien sus horarios. Los trenes pueden acabar llevando más pasaje de corta distancia del que deberían, cuando ellos tienen el cercanías, y aún así le quitan el sitio a los viajeros que no tienen alternativa.
Bufff. Lo que propones es volver a la tarificación individual de cada operador, con lo que eliminas todos lo positivo que ha tenido la integración tarifaria. ¿Realmente los pasajeros que puedan hacer un trayecto L'Hospitalet-Pça.Catalunya, por ejemplo, y que usan cercanías en vez del metro, colapsan el servicio?
ik252 March 23rd, 2010, 05:05 PM ^^ Quasi totalment d'acord amb tu, l'únic que o reorganitzo abans les zones o permeto que, per exemple un St. Vicenç - BCN pugui parar també en Castelldefels per no fer que la gent que vulgui anar a Gavà (que hi ha força) no hagi d'anar a BCN i tornar (redistribuir el passatge), per exemple... i que dins de la primera corona hi ha altres punts que obligatoriament han de parar tots els trens, com seria l'aeroport o, en el seu defecte, el Prat per enllaçar amb la llançadera a l'aeroport... Per la resta força d'acord amb tu
Dit això, per a mi el que seria ideal seria, per exemple, que la R2Sud arribés a Tarragona i que els trens amb origen o destinació Tarragona fossin directes entre BCN-El Prat i del Prat-Sitges, mentre que els que surten de St. Vicenç fosin com els actuals parant a Castelldelfels i Gavà a més a més d'El Prat
Vilarrubla March 23rd, 2010, 05:43 PM Yo creo que una de las propuestas más consistentes era el plan tren 2014 de ptp, aunque, evidentemente habria cosas a mejorar, me gusta el hecho de la jerarquización de los servicios haciendo que los nucleos de Barcelona, Tarragona y Girona fueran como uno único, con varias líneas de costura entre nucleos.
Jo crec que ha que utilitzen la marca Rodalies de Catalunya s'hauria de fer aquests tres nuclis com si fossin un sol, i fins i tot una línia Lleida-Tarragona. Ja que si fiquen R1, R2, etc a cada d'aquests tres nuclis (com figura als plans "línia 1", etc.) pot ser un lio a St Vicenç i Maçanet. Espero que optin per R8, R9, R10, R11, R12, R13, R14, R15 i R16 (o començant per R9 per donar l'R8 a la LOF, R5 a Martorell-Granollers, R6 i R7 per a FGC) i si a Lleida no es solapa amb cap altre servei potser si que seria millor utilitzar R1, R2 i R3 en comptes de R14, R15 i R16.
lude March 23rd, 2010, 06:54 PM ^^ Quasi totalment d'acord amb tu, l'únic que o reorganitzo abans les zones o permeto que, per exemple un St. Vicenç - BCN pugui parar també en Castelldefels per no fer que la gent que vulgui anar a Gavà (que hi ha força) no hagi d'anar a BCN i tornar (redistribuir el passatge), per exemple... i que dins de la primera corona hi ha altres punts que obligatoriament han de parar tots els trens, com seria l'aeroport o, en el seu defecte, el Prat per enllaçar amb la llançadera a l'aeroport... Per la resta força d'acord amb tu
Dit això, per a mi el que seria ideal seria, per exemple, que la R2Sud arribés a Tarragona i que els trens amb origen o destinació Tarragona fossin directes entre BCN-El Prat i del Prat-Sitges, mentre que els que surten de St. Vicenç fosin com els actuals parant a Castelldelfels i Gavà a més a més d'El Prat
A Castelldefels ja proposava que s'aturessin tots els serveis. Juntament amb Martorell, Terrassa, Granollers i Mataró, servirien d'estació de correspondència entre els serveis de la primera corona i els semidirectes de més enllà. Així es podrien far viatges com Sitges-Gavà o Sant Sadurní-Molins de Rei, per posar dos exemples.
Pel que fa el Prat, no ho he contemplat tenint en compte la situació actual, però quan existeixi bona freqüència entre l'estació i l'aeroport, mitjançant rodalies i Metro, de ben segur que seria una parada obligatòria, fins i tot per als regionals.
Quan dic que dins de la primera corona serien directes fins a Barcelona, tampoco cal prendre-s'ho al peu de la lletra. Hi ha estacions que, per la demanda que generen per si soles i per la correspondència que poden oferir, seria bo que s'aturessin tots els rodalies, com ara Sabadell nord, Badalona, Cornellà o L'Hospitalet. Però les altres, perfectament poden passar-he de llarg els semi-directes.
ik252 March 23rd, 2010, 07:05 PM ^^Ja m'ho supossava, normés era un petit apunt que volia fer per si de cas. :p
Vilarrubla això que dius es el que propossa el pla tren 2014 de ptp (promoció del transport public, que no es el DPTOP ni cap pla territorial parcial :p)
Aqui pots veure tot el que es proposa en aquest pla (no oficial)
http://www.transportpublic.org/component/content/article/80
Sky March 23rd, 2010, 07:08 PM ^^ Hi ha un fil al fòrum sobre el pla de la PTP:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=588907
TRAM_space March 23rd, 2010, 07:22 PM Me parece bien que no estés de acuerdo con lo que proponga, pero no digas que no te parece bien que cojan el regional en Vilanova o Granollers, cuando yo no he propuesto eso en ningún momento.
Lo que creo es que la diferencia entre regionales y cercanías es más mental que real. ¿Qué diferencia hay entre un commuter de Torredembarra y otro de Coma-Ruga que trabajan en Barcelona? Los dos quieren los mismo: buenas frecuencias y menor tiempo posible de viaje.
En concreto, lo que yo propondría es lo siguiente:
1. Primera Corona de Cercanías (Castelldefels Platja, Martorell, Terrassa, Granollers-Canovelles, Granollers-Centre y Mataró): Frecuencia elevada y trenes que paren en todas las estaciones.
2. Segunda corona de Cercanías: (Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedès, La Garriga, Sant Celoni y Calella): frecuencia algo menor, acorde con la demanda. Los trenes paran en todas las estaciones hasta las que limitan la primera corona. A partir de ahí, directos hasta Barcelona, o quizá con alguna parada con suficiente demanda o que ofrezca algún tipo de correspondencia (Badalona, El Prat, etc...)
3. Tercera corona de Cercanías: (Sant Vicenç de Calders, Manresa, Vic i Maçanet-Massanes) Frecuencia menor, según demanda. Trenes que paran en todas las estaciones hasta aquellas que marcan la frontera de la segunda corona. A partir de ahí directos hasta Barcelona, parando sólo en las estaciones que marcan la primera corona y alguna importante más.
4. Actuales regionales (Tarragona, Lleida, Girona, Ripoll, etc.) Paran en todas estaciones hasta las que limitan la tercera corona. A partir de ahí, directos hasta Barcelona, con alguna parada puntual.
5. Etc...
La idea es que los trenes paren en todas las estaciones hasta que llegan al límite donde existen otros servicios, punto en el cual se comprtarían como semi-directos.
Además de eso, líneas de cercanías en Tarragona y Girona, por los menos, para que los regionales de Tortosa y Figueres, se comporten también como semidirectos al cruzar esos núcleos.
Si las frecuencias y los tiempos de viajes son buenos, no creo que la gente de cercanías colapsen los actuales regionales. Sólo los usarían aquellos a quien les vaya bien por horario. El resto seguirían usando los trenes de cercanías, por su frecuencia más elevada, por su tiempo de viaje competitivo al potenciar los semidirectos y porque al ser principio de línea, se asegurarían ir sentados.
Bufff. Lo que propones es volver a la tarificación individual de cada operador, con lo que eliminas todos lo positivo que ha tenido la integración tarifaria. ¿Realmente los pasajeros que puedan hacer un trayecto L'Hospitalet-Pça.Catalunya, por ejemplo, y que usan cercanías en vez del metro, colapsan el servicio?
Te lo digo porque no se van a hacer regionales con esas características, ya que fuerzas a hacer demasiado transbordo. ¿Alguien que venga de Puigcerdá por qué tiene que hacer transbordo en Vic para ir a Granollers?
Es que para eso ya un Larga Distancia. Es que a los que vayan a Barcelona les acortas algo el viaje, pero a los que vayan a sus alrededores se lo puedes alargar una barbaridad.
En cuanto al esquema de Cercanías, me lo pones aún peor. Si vas recordando el servicio medida que te alejas de Barcelona, habrá aún más gente que coja el regional en vez del Cercanías. A no ser que pongas mucha frecuencia para compensar ese recorte.
La gente que se le ajuste bien el horario de los regionales, puede suponer llenar un tren entero de pasajeros que vayan usar el regional como civis, por lo que fuerzas a poner más frecuencias de Media Distancia.
No, creo que no me has entendido. No propongo una tarificación por cada operador, sino una por cada servicio. Una tarifa de Metro y TRAM, otra de FGC y Cercanías, y otra de Media Distancia. Sólo sería hacer 3 tipos de zona.
Y serviría para los que cogieran los regionales en Granollers (ya sé que no lo propones) les cobren como si cogieran el cercanías en Vic.
alexbn March 23rd, 2010, 08:28 PM Jo crec que la integració tarifària hauria d'abarcar tota Catalunya, és a dir, un títol únic per a qualsevol transport ferroviari o d'autobús, que no sigui de Llarga Distància o d'Alta Velocitat.Es que teóricamente eso es lo que pasará en un plazo de tres años. Y con los servicios pensados para favorecer las correspondencias bus-tren, tren-tren y bus-bus. En el documento del PTVC salía todo explicado, muy bonito y tal. Demasiado bonito. XD
lude March 23rd, 2010, 09:53 PM Te lo digo porque no se van a hacer regionales con esas características, ya que fuerzas a hacer demasiado transbordo. ¿Alguien que venga de Puigcerdá por qué tiene que hacer transbordo en Vic para ir a Granollers?
A veure, un tren que vingui de Vic pot parar perfectament a Granollers perquè A: és una ciutat prou important com per generar una certa demanda punt a punt i B: és una estació de correspondència a la que poden accedir altres viatges que vinguin d'altres estacions o de poblacions properes en bus. El que jo proposo es que un tren com aquest no s'aturi a Parets o La Garriga, perquè la demanda que pot haver entre aquestes poblacions i Puigcerdà no crec que sigui gaire alta i pot ser satisfeta mitjançant transbord a Granollers.
Encara sort que els de Puigcerdà, entre Vic i Barcelona només s'aturen a La Garriga, Granollers, Parets i Mollet. Pitjor els de Ripoll que s'aturen a totes les estacions. Realment és necessari que hi hagi tren directe entre Ripoll i el Figaró o Sant Martí de Centelles?
Es que para eso ya un Larga Distancia. Es que a los que vayan a Barcelona les acortas algo el viaje, pero a los que vayan a sus alrededores se lo puedes alargar una barbaridad.
Però a veure, si els regionals de Tarragona ja funcionen així! Entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona només s'aturen a Vilanova. Què proposes llavors? Què també ho facin a Calafell, Sitges, Cubelles, Castelldefels, Gavà, etc. i que el viatge sigui encara més llarg? No disposo de dades, però suposo que la demanda més gran punt a punt amb origen a Tarragona deu ser amb Barcelona ciutat. Quin seria el cost/benefici de posar més parades? Per què jo crec que l'increment de temps de viatge per a una gran majoria de viatgers, no compensaria el fet de que una minoria pugui fer un trajecte directe sense transbord.
En cuanto al esquema de Cercanías, me lo pones aún peor. Si vas recordando el servicio medida que te alejas de Barcelona, habrá aún más gente que coja el regional en vez del Cercanías. A no ser que pongas mucha frecuencia para compensar ese recorte.
La gente que se le ajuste bien el horario de los regionales, puede suponer llenar un tren entero de pasajeros que vayan usar el regional como civis, por lo que fuerzas a poner más frecuencias de Media Distancia.
Repeteixo, l'agafarà només a qui li vingui bé per horari i qui visqui en una estació on s'aturin els regionals, que seran les que menys. Tampoc trobo un drama que gent de Granollers pugi en un tren que vingui de Puigcerdà. En el millor dels casos, aquests trens circulen cada dues hores. Dins de la primera corona hi hauria d'haver freqüències com a poc de un tren cada 10', així que no crec la gent 'es mati' per pujar en un tren una mica més ràpid, on probablement anirà de peu, quan pot disposar de freqüències elevades i seure perquè el tren té origen a la seva estació.
No, creo que no me has entendido. No propongo una tarificación por cada operador, sino una por cada servicio. Una tarifa de Metro y TRAM, otra de FGC y Cercanías, y otra de Media Distancia. Sólo sería hacer 3 tipos de zona.
Y serviría para los que cogieran los regionales en Granollers (ya sé que no lo propones) les cobren como si cogieran el cercanías en Vic.
Bufff, això em recorda a quan existia segona i tercera classe a FGC. Si vols un millor servei (en aquest cas en temps, no en confort) paga més. :ohno:
Torno a repetir, si hi ha una bona oferta de rodalies, ràpids i freqüents, l'ús de regionals com a rodalies pot ser anecdòtic. El problema és que, de vegades això no succeeix, i un servei es col·lapsa perquè fa la feina que hauria de fer dos de diferents.
TRAM_space March 23rd, 2010, 10:07 PM A veure, un tren que vingui de Vic pot parar perfectament a Granollers perquè A: és una ciutat prou important com per generar una certa demanda punt a punt i B: és una estació de correspondència a la que poden accedir altres viatges que vinguin d'altres estacions o de poblacions properes en bus. El que jo proposo es que un tren com aquest no s'aturi a Parets o La Garriga, perquè la demanda que pot haver entre aquestes poblacions i Puigcerdà no crec que sigui gaire alta i pot ser satisfeta mitjançant transbord a Granollers.
Encara sort que els de Puigcerdà, entre Vic i Barcelona només s'aturen a La Garriga, Granollers, Parets i Mollet. Pitjor els de Ripoll que s'aturen a totes les estacions. Realment és necessari que hi hagi tren directe entre Ripoll i el Figaró o Sant Martí de Centelles?]
De verdad, te digo lo de que pare al menos en Granollers, Vilanova, Mataró y ciudades de ese estilo y me decías que no y ahora que sí. Es a lo que me refería desde un principio. Tan ilógico sería un regional que hiciera todas las paradas de un Cercanías, como un regional no hiciera ninguna.
Però a veure, si els regionals de Tarragona ja funcionen així! Entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona només s'aturen a Vilanova. Què proposes llavors? Què també ho facin a Calafell, Sitges, Cubelles, Castelldefels, Gavà, etc. i que el viatge sigui encara més llarg? No disposo de dades, però suposo que la demanda més gran punt a punt amb origen a Tarragona deu ser amb Barcelona ciutat. Quin seria el cost/benefici de posar més parades? Per què jo crec que l'increment de temps de viatge per a una gran majoria de viatgers, no compensaria el fet de que una minoria pugui fer un trajecte directe sense transbord.
Llevamos unos cuantos comentarios y creo que aún no has entendido lo que llevo diciendo desde el primero.
Repeteixo, l'agafarà només a qui li vingui bé per horari i qui visqui en una estació on s'aturin els regionals, que seran les que menys. Tampoc trobo un drama que gent de Granollers pugi en un tren que vingui de Puigcerdà. En el millor dels casos, aquests trens circulen cada dues hores. Dins de la primera corona hi hauria d'haver freqüències com a poc de un tren cada 10', així que no crec la gent 'es mati' per pujar en un tren una mica més ràpid, on probablement anirà de peu, quan pot disposar de freqüències elevades i seure perquè el tren té origen a la seva estació.
Y te repito que con los pasajeros de las estaciones en las que coincidieran los dos servicios podrían llenar el tren regional. Por poca gente que haya seguro que hay, y si le dices que por el mismo precio llegas mucho antes, seguro que habrá aún más.
Bufff, això em recorda a quan existia segona i tercera classe a FGC. Si vols un millor servei (en aquest cas en temps, no en confort) paga més. :ohno:
Torno a repetir, si hi ha una bona oferta de rodalies, ràpids i freqüents, l'ús de regionals com a rodalies pot ser anecdòtic. El problema és que, de vegades això no succeeix, i un servei es col·lapsa perquè fa la feina que hauria de fer dos de diferents.
¿No es justo? Si alguien quiere usar servicio que no va dirigido a él, pues se le penaliza ¿O también integramos los AVE y los Avant, para que la gente que vaya de Barcelona a Tarragona le cueste lo mismo que ir en regional?
ik252 March 23rd, 2010, 11:46 PM ^^ Pienso que eso que propones de tarifas diferenciadas sera matar la integracion tarifaria tal y como esta actualmente, además de decir que en una ciudad como barcelona ese no es un gran poblema ya que la gente dentro de la ciudad busca más el puerta a puerta y pocos van a Sants, por ejemplo como destino final; ademas los trenes con destino L'H van vacios, es decir, pocos los usan para ir de Sants a L'H
Además ese sistema puede llevar a la situacion que si yo vengo de Vilanova i la G. y quiero ir a Arc de Triomf para coger un bus interregional y decido bajarme en Sants para coger cualquier linea que va por Arc de Triomf entonces, a parte de estar penalizado temporalmente tambien lo estaria economicamente, porque por tu principio una vez dentro de BCN tendria que coger el metro L3 hasta Pl. Espanya y de alli la L1 a Arc de Triomf (ya que cercanias no esta para que me lleve de Sants a Arc de Triomf a pesar que mi desplazamiento no se ha optimizado)
El problema de BCN no esta en la gente que lo usa para moverse internamente precisamente.
Por cierto de Sants a Pg. de Gracia o Est de França se pueden usar los titulos de ATM en los regionales, es que no lo pone en ningun lado que no se pueda (en carteleria luminosa creo que tampoco)
lude March 24th, 2010, 12:32 AM @Tramspace.
Si em tornes a llegir amb deteniment veuràs que dic que els regionals directes a Barcelona, amb alguna parada puntual. Això pot incloure Granollers, Vilanova o qualsevol estació que es consideri que sigui important que s'aturin els regionals, per la demanda que generin o per les connexions que ofereixin amb la resta de la xarxa. Per cert, torna a repassar la xarxa de mitja distància, perquè no hi ha cap servei que circuli ni per Vilafranca ni per Mataró...
I si no entenc el que vols dir, procura de reformular el teu raonament i sigues una mica més explícit, com ho he estat jo. Quines parades faria un tren amb origen Tarragona, Girona o Puigcerdà, per exemple, i quines els rodalies?
TRAM_space March 24th, 2010, 12:33 AM ¿Matar? La integración sirve para hacer en cada medio de transporte un tipo de recorrido. Si hay tan pocos pasajeros que hagan esos viajes que no les toca hacer ¿Por qué mato la integración?
¿Sería lógico que yo me cogiera un autobús interurbano, pongo el ejemplo de el Alicante-Elche-Crevillente, para ir de una punta a la otra de Elche y me cobraran por lo mismo que un billete sencillo de urbano? Pues no, y por supuesto no se hace, porque yo mismo he hecho ese viaje.
Pues es lo mismo. Porque en los dos casos sería beneficioso, tanto si no hay nadie que lo haga como si sí que los hay.
TRAM_space March 24th, 2010, 12:39 AM @Tramspace.
Si em tornes a llegir amb deteniment veuràs que dic que els regionals directes a Barcelona, amb alguna parada puntual. Això pot incloure Granollers, Vilanova o qualsevol estació que es consideri que sigui important que s'aturin els regionals, per la demanda que generin o per les connexions que ofereixin amb la resta de la xarxa. Per cert, torna a repassar la xarxa de mitja distància, perquè no hi ha cap servei que circuli ni per Vilafranca ni per Mataró...
I si no entenc el que vols dir, procura de reformular el teu raonament i sigues una mica més explícit, com ho he estat jo. Quines parades faria un tren amb origen Tarragona, Girona o Puigcerdà, per exemple, i quines els rodalies?
Me da igual ¿No estamos hablando de futuro? No te he puesto ejemplos concretos, sino cabeceras de las comarcas entorno a Barcelona.
Más explicito no lo puedo ser, me repetido constantemente en los últimos mensajes y aún nada. No te pongas como ejemplo de ser explícito por favor... Porque mira que cacao.
Por cierto el que propone las paradas eres tú, yo no he entrado en eso, yo no he entrado en eso. Sino en los problemas que daría esa mala integración tarifaria
ik252 March 24th, 2010, 12:44 AM El ejemplo de los paises bajos es que, a excepción de los trenes de alta velocidad, tu pagas por ir a una ciudad, no por el servicio en si, asi, por ejemplo fui de Amsterdam a Den Haag en un tren casi directo y volvi en uno que hacia varias paradas...
Si, matar el sistema, porque precisamente y como se hablo en otro post, el objetivo del sistema zonal es la simplificación de la tarificación para que su control, debido a que es muy complicado por la cantidad de gente que usa el sistema, sea sencillo. Si ahora complicamos el sistema con los medios disponible el sistema muere.
Resuelveme el problema del transbordo en Sants para ir a Arc de Triomf desde Vilanova con tu sistema de tarificación especial.
Por cierto, estoy haciendo unos horarios de costura entre la R2 Sud y Tarragona y me he fijado que durante buena parte del dia hay trenes entre Tarragona y BCN cada hora, no creeis que se podria plantear que al menos un tren de la R2 Sud con destino St. Vicenç tuviera origen en Tarragona y que después se comportara como un CIVIS, la ventaja es que la R2 deberia enviar otro tren con lo que aumenta la frecuencia y matas dos pajaros de un tiro (un tren mas desde Tarragona, costura entre la R2 Sud y Tarragona y aumento de la freucencia en la zona central de la R2).
Hablando de cercanias Tarragona, creo que lo ideal es que la línea que muera en St. Vicenç de C. lo hiciera en Vilanova o Sitges (por ir cosiendo nucleos)
lude March 24th, 2010, 12:47 AM Me da igual ¿No estamos hablando de futuro? No te he puesto ejemplos concretos, sino cabeceras de las comarcas entorno a Barcelona.
Más explicito no lo puedo ser, me repetido constantemente en los últimos mensajes y aún nada. No te pongas como ejemplo de ser explícito por favor... Porque mira que cacao.
Por cierto el que propone las paradas eres tú, yo no he entrado en eso, yo no he entrado en eso. Sino en los problemas que daría esa mala integración tarifaria
Perdón???? :nuts:
Precisamente, si no propones qué paradas debería tener un regionales y cuáles un cercanías, ¿cómo se puede valorar los "problemas" que daría esa "mala integración tarifaria"?
TRAM_space March 24th, 2010, 12:55 AM Pues que en las que coincidan si poseen las mismas tarifas es donde vendrían los problemas, porque ya no sería un regional para los usuarios de la zona de cercanías, sino que sería como un civis. Es lo que llevo diciendo desde el principio.
Además tampoco tiene lógica que para tan grandes distancias se aplique una zonificación tan local. Para un autobús urbano, periurbano o interubano tiene sentido hace zonas pequeñas. Pero para un regional no debería haber diferencia entre hacer 4 kilómetros más o menos.
ik252 March 24th, 2010, 01:49 AM Bueno, los CIVIS tienen la misma tarifas que el resto de servicios. O lo mismo los de Gavà que pueden coger el directo a BCN o el que para en todas las estaciones pero pagan lo mismo y no hay muchos problemas con esto.
TRAM_space March 24th, 2010, 11:24 AM ^^Los Civis son servicios de Cercanías. No son regionales, aunque a veces el servicio Civis los prestan trenes de las líneas regionales.
ik252 March 24th, 2010, 11:37 AM Lo mismo que muchos servicios de cercanias que en realidad son regionales cadenciados, para estos trenes se les tendria que aplicar otra tarifa diferente porque son regionales pero que hacen servicios de cercanias con los mismos tiempos que un cercanias, por ejemplo???
Por cierto y sin animo de ofender, pero aun estoy esperando la resolución del problema del transbordo en Sants, para poder hacer el recorrido Vilanova i la G. - Arc de Triomf (4 zonas) con el sistema tarifario que propones
Que no todo es penalizar con tarifa (a lo que me opongo) sino penalizar en tiempos, con los nuevos servicios hay que hacer que en las estaciones con menor frecuencia como Calafell, por ejemplo, resulte que tardas más yendo a St. Vicenç i alli coger un Cat. Exp que si vas directamente en cercanias a Barcelona. Por el resto, es muy poca gente quien decide moverse por el interior de la ciudad en cercanias y lo que lo hacen no son gran molestia ya que 1 o 2 paradas más adelante se bajan (5 a 10 min como mucho de recorrido), además no todos los túneles de cercanías tienen un tren cada 5 minutos y a mucha gente le interesa más coger un medio de transporte que le pase cada 3min y tarde 10 que no uno que pase cada 10 min y tarde 3min (por no decir que cercanias precisamente no es un servicio de puerta a puerta).
TRAM_space March 24th, 2010, 12:14 PM Claro que deberían tener otra tarifa. Se penaliza cuando hay una alternativa más adecuada para un viaje.
¿Qué problema hay en Sants?
Vuelvo a decir lo mismo, imagina que por alguna parada que coincidan ambos servicios el tren pase a las 7:30 y hay mucha gente que le viene bien y lo coge. Estamos hablando de la capacidad de un tren y es limitada.
Es que no entiendo porque aún no lo cogéis. A ver otro ejemplo.
Yo desde mi casa podría cogerme el autobús interurbano para ir al centro comercial, sin transbordo ni nada, hay menos frecuencia que la que tiene el urbano. Pero su horario es regular y no es difícil ajustarse a él para reducir el tiempo de espera y el tiempo de viaje. Si me costara lo mismo el urbano que el interurbano ¿Porqué coger el autobús a menos 20 para hacer un viaje de 20 minutos, cuándo lo podría coger a menos 10 y hacerlo en 5? Pues imagina que a esa conclusión llega toda la gente que vive en Granollers y trabaja en Barcelona, o vive en Barcelona y trabaja en Granollers. O les poner un civis justo antes de que pase el regional o puede ser que toda esa gente te use el regional como cercanías.
Hay que priorizar el tipo de viajero y eso se hace penalizando recorridos cortos en medio de transporte de largos recorridos, para los que hagan viajes cortos les salga caro y los que hagan viajes largos les salga más económico.
TRAM_space March 24th, 2010, 12:33 PM Pongo un ejemplo real.
Entro a trabajar a las 9:30 en una tienda de Sants, pero vivo en Granollers.
Si voy en Cercanías, tengo que coger la R2, salir a las 8:40, hacer un viaje de 40 minutos, por un precio de 2,35€ (billete sencillo).
Si voy en Regional,tengo que coger la línea Barcelona-Gerona-Portbou-Cerbera, salir a las 9:02, hacer un viaje de 20 minutos, por un precio de 2,90 € (billete sencillo).
Si me pones los dos trenes al mismo precio, encima integrado en el bono de transporte ¿Cuál cogeré? ¿El Cercanías con una duración de trayecto de 40 minutos o el Regional con una duración de viaje de 20?
ik252 March 24th, 2010, 12:36 PM ¿Qué problema hay en Sants?
Pues que yo cojo un tren en Vilanova i la G. para ir a Arc Triomf porque alli esta la estación del nord para coger un bus que me lleve a la Seu, por ejemplo.
La primera parte del viaje la tengo clara, tren cercanias desde Vilanova a Sants.
La segunda es la que tu sistema de tarifa me penaliza, por que? porque lo más lógico seria coger cualquier tren que me lleve a Arc de Triomf (hablo de la etapa de Sants-Arc de Triomf, totalmente por el interior de la ciudad). Con el sistema que propones de tarifas para el uso del medio 'adecuado' esta última etapa debo hacerla en metro con lo que el trayecto aumenta unos 20 a 30 min.
Consecuencia de tu propuesta de tarifa, que quiza me sale más a cuenta ir en coche a la Seu o conseguir que alguien me lleve a estació del Nord en coche...
Lo mismo pasa con gente que venga del aeropuerto...
Como consigues que la gente use su tren, pues en Vilanova esta claro, el primer tren que sale es el primero que llega a Sants (en cercanias y regionales) por eso esas diferencias entre circulaciones, entonces pasas de buscar velocidad a buscar hora de llegada a destino. Tambien te digo por experiencia que la gente que va de Sants a Castelldefels no miran si es el directo o el que para en todas, se montan en el primero que para porque saben que llegaran antes que el que el siguiente.
Pues ese ejemplo cogeria el cercanias porque el segundo se comporta como en regional cadenciado que llega a Sants a las 09:39 (casi 40min tb)
TRAM_space March 24th, 2010, 12:41 PM ^^¿Por qué te penaliza? No te penaliza para nada.
ik252 March 24th, 2010, 01:25 PM Sí me penaliza, porque resulta que hago un trayecto Sants-Arc de Triomf en cercanias o regional cadenciado... cuando según tu sistema de tarifas deberia hacerlo en metro, bus...
TRAM_space March 24th, 2010, 01:57 PM Sí me penaliza, porque resulta que hago un trayecto Sants-Arc de Triomf en cercanias o regional cadenciado... cuando según tu sistema de tarifas deberia hacerlo en metro, bus...
Claro que no se te penaliza. Tu haces un trayecto de cercanías entre Vilanova y Arc del Trionf, cambies o no cambies de tren da lo mismo. Es un transbordo entre cercanías dentro de la zona tarifaria de cercanías, aunque sea en Barcelona. No es un trayecto urbano que hagan en cercanías.
No se te penaliza en ningún caso, ni se te podría penalizar ya que no pasas por los tornos y cuenta como transbordo dentro del mismo medio de transporte. Lo que no puedes hacer es cogerte un Altaria para ir desde Sants a Arc del Trionf, si pararan.
Pero es que además con la integración regional, el viaje que contaría, no sería hasta Barcelona, sino hasta la Seu.
Te has complicado mucho, cuando es mucho más sencilla la cosa.
ik252 March 24th, 2010, 07:04 PM No me he complicado porque, ahora supongamos que no quiero ir a Arc de Triomf sino a Cornellà-Almeda, debo no solo cambiar de tren sino que tambien de operador, es más decido en Bellvitge (haga lo que haga picare dos veces el billete). Resulta que llega un tren R5 o R6 pero que tambien para en esa estación. Por tu regla de 3 ese trayecto que usare un servicio que esta pensado mas para los que vienen de Igualdada o Manresa no para que yo pueda acabar mi viaje en Almeda y por lo tanto me tienen que penalizar, no?
Además de que me sirve coger un bus que va a la Seu para ir de Nord a Diagonal (que pasan cada x horas, pudiendo coger uno cada x min por un poco mas de tiempo). Has olvidado que la frecuencia de los regionales es inferior y no es tan atractivo ese servicio para alguien que puede coger un tren que les sale cada 10min a pesar que el trayecto sean 20min más, por ejemplo. Al final le importa la hora de llegada no el servicio (como en los Paises Bajos).
Entiendo lo que quieres expresar pero con el sistema actual esta muy limitado, por eso apuesto por desarrollar las nuevas tecnologias y poder implantar un sistema espacio-temporal de tarifas mediante las targetas 'monedero' inteligente.
TRAM_space March 24th, 2010, 09:16 PM Si tu viaje es de ámbito provincial, puedes usar tantos cercanías (sean de Renfe o de FGC) como quieras, aparte de suburbanos, metro o tranvía, aparte del buses urbanos, periurbanos o interurbanos.
Sólo se te penalizará si usas un regional, si no tienes un bono de más zonas. Si lo tienes no se te penaliza en ningún tipo de transporte.
No he olvidado nada, ya has visto el ejemplo que he puesto de horarios, trenes y precios.
ik252 March 24th, 2010, 09:25 PM Sep, lo he visto, si te entiendo pero ese tren es como un regional cadenciado en forma de CIVIS desde Granollers que llega a las 9.39 de lo cual tarda 37 min. mientras que un cercanias normal como dices tarda 41 min. Crees que esa diferencia de 4 min a Sants es suficiente para crear esa tarifa extra?
= que el resto de trenes (horarios de la R2 del 13/12/09)
Lo mismo de vuelta, no creo que nadie se espere 2h en sants para ahorrarse 4 min de viaje (la vuelta el ahorro es de 7 min)
Es que eso mismo pasa con los cercanias de la R2 Sud en Sitges. Los que vienen de St. Vicenç tardan 35 min hasta llegar a Sants y viceversa, pero los de Vilanova tardan entre 40min (la diferencia son 5 min, en este caso no se deberia penalizar ya que el servicio es llamado cercanias?)
TRAM_space March 24th, 2010, 09:48 PM El que he cogido yo no tarda 37 minutos, sino 18, la mitad que el cercanías.
ik252 March 24th, 2010, 09:56 PM pues todos los horarios que estoy mirando me dan esos tiempos hasta Sants desde Granollers
TRAM_space March 24th, 2010, 10:00 PM Perdona, el buscador de horarios de Media Distacia es malísimo, pensaba que Barcelona (*) era Sants y resulta que es San Andreu Comtal.
Qué barbaridad, se tira 20 minutos para ir desde Sant Andreu a Sants...
ik252 March 24th, 2010, 10:05 PM es sorprendente lo que tarda en moverse por dentro de Barcelona :s en sentido contrario 'solo' tardan 15 min
TRAM_space March 24th, 2010, 10:22 PM Eso es porque debe esperar a algún tren para pasar.
ik252 March 24th, 2010, 10:27 PM Supongo que es la salida de trenes de Est. de França
arctic_carlos March 24th, 2010, 10:46 PM No creo que un tren que viene de Puigcerdà se sature por parar en Granollers, no hay muchos usuarios en esa línea...
TRAM_space March 24th, 2010, 10:58 PM ^^¿Y la de Lleida por Manresa, Terrassa y Sabadell?
ik252 March 24th, 2010, 11:05 PM Tampoco creo que se sature mucho, ya que de Terrassa hacia BCN tienes entre 4 a 5 trenes/hora sin contar los de Lleida a demas ya disponer trenes de FGC para BCN... no creo que esta gente es la que colapse los trenes
TRAM_space March 24th, 2010, 11:07 PM Habría que ver, si les gustaría coger un tren directo a Barcelona por el mismo precio que un metro comarcal.
ik252 March 24th, 2010, 11:07 PM Es que es un regional cadenciado, es un cercanias con destino Lleida
TRAM_space March 24th, 2010, 11:09 PM Bueno, eso en el futuro puede cambiar. Supongo que La Generalitat no querrá tener la gestión de los Regionales sólo para cambiarles el logo, y redecorar los trenes.
ik252 March 24th, 2010, 11:15 PM No se que decirte, piensa que la gene, en esa línea quiere convertirña la actual en una línea tren-tram entre Lleida y Manresa (practicamente), no es una gran apuesta por ella. Supongo que usarian para esos regionales la nueva ETF
Vilarrubla March 24th, 2010, 11:21 PM No creo que un tren que viene de Puigcerdà se sature por parar en Granollers, no hay muchos usuarios en esa línea...
Jo he estat de peu des de Sants fins a Vic. La majoria de gent baixa a Granollers i Vic.
ik252 March 24th, 2010, 11:26 PM ^^ Jo he estat dempeus desde Sants a Sitges pero actualment amb la redistribució dels horaris de la R2 ja no. També dir que evidentement si et posen un civia per molta reorganització d'horaris vas dempeus.
Per cert, es una percepció meva o des de que la Gene mana hi ha força trens simples (3 cotxes) en comptes de allo que feien fa poc de tots els trens dobles (5 cotxes minim)??
arctic_carlos March 24th, 2010, 11:31 PM ^^¿Y la de Lleida por Manresa, Terrassa y Sabadell?
Mi comentario se refería exclusivamente a la línea de Puigcerdà (sin ninguna otra lectura), pero bueno, creo que tampoco se saturaría, porque no creo que haya muchos usuarios que cojan los Regionales vía Manresa para ir de Lleida a Barcelona, por su tiempo de viaje y porque hay bastantes alternativas (Avant, Catalunya Express via Tarragona y Bus), por lo tanto precisamente el único atractivo que pueden tener esos servicios es:
1- Que haya trenes sin transbordo que conecten Lleida (130.000 habitantes) y sus comarcas con Manresa (60.000 habitantes), Terrassa (200.000 habitantes) y Sabadell (200.000 habitantes).
2- Que actúen como CIVIS entre las ciudades más pobladas de la R4 norte y Barcelona.
Tú mismo has dicho que sólo serían estas dos estaciones, que además en un futuro tendrán enlace con FGC, por lo que las ventajas son notables, tanto para los de Lleida, Mollerussa, Tàrrega, Cervera y Calaf como para los de Manresa, Terrassa y Sabadell, así como para los estudiantes de la UAB.
Actualmente estos Regionales realizan aún más paradas, así que creo que todo serían ventajas para los usuarios de esta línea. Creo que sería una muy mala decisión que hubiera trenes sin parada en Sabadell y Terrassa, estas paradas pueden añadir usuarios a la línea.
Para acabar, creo que las líneas de Manresa y Vic no son comparables al resto de líneas de Cercanías en su relación con las líneas de Lleida y Puigcerdà, respectivamente. Estas líneas regionales no tienen el volumen de pasajeros y circulaciones que tienen las líneas que unen Barcelona con Tarragona y Girona. El modelo que propones creo que es sólo válido para estas líneas, que comparten vías con la R2. Además, ya se da, porque de Vilanova a Barcelona es más caro con REX o CEX que con Cercanías. En las líneas de Manresa y Vic la tarificación es la misma sean trenes que realicen servicios de cercanías o servicios regionales. Por eso puse el ejemplo de Granollers (R3), porque no tiene nada que ver con el de Granollers (R2) o Vilanova.
arctic_carlos March 24th, 2010, 11:36 PM Jo he estat de peu des de Sants fins a Vic. La majoria de gent baixa a Granollers i Vic.
En el cas d'un tren que vingués de Puigcerdà i que en el nucli de Rodalies només s'aturés a Vic i a Granollers, la majoria de gent seguiria pujant a aquestes dues estacions, però la gent que ve de Puigcerdà no sortiria perjudicada per l'aturada a Granollers, al contrari, guanyarien un destí i en tot cas anirien dempeus alguns dels que pugessin a Granollers.
arctic_carlos March 24th, 2010, 11:38 PM ^^ Jo he estat dempeus desde Sants a Sitges pero actualment amb la redistribució dels horaris de la R2 ja no. També dir que evidentement si et posen un civia per molta reorganització d'horaris vas dempeus.
Per cert, es una percepció meva o des de que la Gene mana hi ha força trens simples (3 cotxes) en comptes de allo que feien fa poc de tots els trens dobles (5 cotxes minim)??
Un Civia de 5 cotxes és totalment insuficient, intenta pujar al tren que passa a les 17:36 per Sants, sempre és en aquesta composició i sempre toca anar dempeus. En canvi, pot passar que el tren de les 17:06 sigui una 450 (2 pisos i 6 cotxes) bastant buida.
ik252 March 24th, 2010, 11:53 PM Doncs millor no pujar al de les 19.06, el que va a Reus xd, el problema es que darrerament el de les 19.36 també era d'un sol pis i agafesis el que agafesis podies anar dempeus
lude March 25th, 2010, 12:41 AM ...a mucha gente le interesa más coger un medio de transporte que le pase cada 3min y tarde 10 que no uno que pase cada 10 min y tarde 3min (por no decir que cercanias precisamente no es un servicio de puerta a puerta).
Aquesta és la clau. Encara que regionals i rodalies tarifiquessin igual, si els trens amb origen Vilanova o Vic tinguessin bones freqüències i fossin semi-directes, l'ús dels regionals de Tarragona o Puigcerdà en aquestes estacions es limitaria a la gent que li anés bé per horari. És més, a molta gent no li compensaria realitzar un viatge en regional, que triga una mica menys que un rodalies civis, però en el que tens una alta probabilitat de fer-lo de peu, quan disposa de moltes més freqüències d'un servei, una mica més lent, però amb origen a la seva localitat, de manera que és gairebé segur que pugui seure. A mi, com a mínim, se'm faria més llarg el viatge curt...
I un exemple d'això que dius podria ser la supressió dels antics semi-directes de la línea del Vallès en favor de l'augment de les freqüències. Jo no canvio reduir en uns minuts el viatge a costa de perdre l'aventatge d'anar a l'estació de Sant Cugat i agafar qualsevol tren a Barcelona, sense haver de consultar abans els horaris.
TRAM_space March 25th, 2010, 01:56 AM Mi comentario se refería exclusivamente a la línea de Puigcerdà (sin ninguna otra lectura), pero bueno, creo que tampoco se saturaría, porque no creo que haya muchos usuarios que cojan los Regionales vía Manresa para ir de Lleida a Barcelona, por su tiempo de viaje y porque hay bastantes alternativas (Avant, Catalunya Express via Tarragona y Bus), por lo tanto precisamente el único atractivo que pueden tener esos servicios es:
1- Que haya trenes sin transbordo que conecten Lleida (130.000 habitantes) y sus comarcas con Manresa (60.000 habitantes), Terrassa (200.000 habitantes) y Sabadell (200.000 habitantes).
2- Que actúen como CIVIS entre las ciudades más pobladas de la R4 norte y Barcelona.
Tú mismo has dicho que sólo serían estas dos estaciones, que además en un futuro tendrán enlace con FGC, por lo que las ventajas son notables, tanto para los de Lleida, Mollerussa, Tàrrega, Cervera y Calaf como para los de Manresa, Terrassa y Sabadell, así como para los estudiantes de la UAB.
Actualmente estos Regionales realizan aún más paradas, así que creo que todo serían ventajas para los usuarios de esta línea. Creo que sería una muy mala decisión que hubiera trenes sin parada en Sabadell y Terrassa, estas paradas pueden añadir usuarios a la línea.
Para acabar, creo que las líneas de Manresa y Vic no son comparables al resto de líneas de Cercanías en su relación con las líneas de Lleida y Puigcerdà, respectivamente. Estas líneas regionales no tienen el volumen de pasajeros y circulaciones que tienen las líneas que unen Barcelona con Tarragona y Girona. El modelo que propones creo que es sólo válido para estas líneas, que comparten vías con la R2. Además, ya se da, porque de Vilanova a Barcelona es más caro con REX o CEX que con Cercanías. En las líneas de Manresa y Vic la tarificación es la misma sean trenes que realicen servicios de cercanías o servicios regionales. Por eso puse el ejemplo de Granollers (R3), porque no tiene nada que ver con el de Granollers (R2) o Vilanova.
Sigo preguntándome lo mismo ¿Por qué poner la misma tarificación que tienen los cercanías, si decís que no se saturarían?
No es razonable que un media distancia tenga la tarificación de un metro o un tranvía. Debería tener la suya propia, que fuera compatible con los transportes de menor recorrido, pero no al revés.
ik252 March 25th, 2010, 02:16 AM Yo la solución la veo más facil que lo de las tarifas y es replantear el problema de los servicios.
La diferencia entre ir de Vilanova a Sants en cercanias se tardan entre 42 a 47 min, en regionales expres 37 min. La gente de vilanova coge el primer tren q sale al llegar a la estación sabiendo que tarda 45 min en llegar a Sants.
Desde St. Vicenç de C., los cercanias de la R2 tardan en llegar a Sants 63min, un regional unos 50 min aprox.
En ambos caso el primer tren que sale es el primero que llega a destino con lo que el tiempo de viaje no es tanto.
El tema tarifas veo absurdo la diferenciación entre regional y expres, por que? porque un regional por ejemplo hace BCN-St. Vicenç-Tarragona-Port Aventura mientras que un regional expres además para en Vilanova, Torredembarra, Altafulla...
Que un regional express no es para que alguien de Vilanova vaya a Barcelona... es discutible pero en parte te doy razon, como penalizar ese viaje al usuario sin que se de cuenta, pues haciendo llegar la cola de la red de cercanias Tarragona a Sitges o permitir que haya trenes de cercanias que en vez de acabar en St. Vicenç hacerlos llegar a Tarragona, de manera que los regionales no paren en Vilanova pero no se pierdan esos trenes a Tarragona que ahora tienen. (Especializar la red y coserla, que no todo el mundo va a Bcn)
lude March 25th, 2010, 08:35 AM Sigo preguntándome lo mismo ¿Por qué poner la misma tarificación que tienen los cercanías, si decís que no se saturarían?
No es razonable que un media distancia tenga la tarificación de un metro o un tranvía. Debería tener la suya propia, que fuera compatible con los transportes de menor recorrido, pero no al revés.
Tram, quant fa que vius a Elx? Vas arribar a experimentar la implantació de la integració tarifària quan vivies aquí? Ho dic perquè sentir-te parlar d'implantar tarifes diferents segons el servei em sona a tornar a l'etapa pre-ATM i em fa esgarrifar pensar en tornar a un sistema com l'anterior. :ohno:
TRAM_space March 25th, 2010, 12:53 PM ^^No no vivía, pero la he usado.
Te da miedo. Pues sería un sistema mucho mejor que el del ATM, no es volver a un sistema anterior sino este:
Si tienes bono de la zona 1 sólo te entra Autobuses Urbanos, Tranvía, Metro (TMB y FGC) y Funiculares de Barcelona.
Si tienes bono de la zona 1 y 2, podrías usar los Suburbanos (tanto de FGC como de Renfe) y Autobuses Periurbanos, Suburbanos o Comarcales, además de los transportes de la zona 1.
Si tienes el bono de la zona 1,2 y 3; pues te entrarían los Cercanías (tanto de Renfe como de FGC) y Autobuses Interurbanos, parte de los transportes integrados en el bono de la zonas 1 y 2.
Luego habría otros zonas para moverte dentro de una o más zonas, que no fueran la de Barcelona. Sería bonos más personalizados donde se penalizan los viajes cortos hechos en un medio de transporte de mayor recorrido y donde se priman a los viajeros que utilizan los transportes de su cobertura, con precios más ajustados ¿Nunca os habéis preguntado si el precio de los bonos del ATM es tan alto por hacer una integración inadecuada?
En cuanto a las las zonas habría que estudiarlas, pero es una aproximación, lo que tengo claro es que Castelldefels, Gava y Villadecans se quedan fuera de la zona 1 y seguramente la zona 2 y 3 se fusionarían, aparte de otros cambios.
Aparte de redefinir zonas. Habría que cambiar los servicios de cercanías, para que a Castelldefels, Martorell, Terrassa y Sabadell, Granollers y Mataró se estableciera un servicio de Suburbanos Renfe que serían los Cercanías Cortos de toda la vida. Estos les quitarían paradas a los cercanías, dándoles mayor velocidad y les quitarían pasajeros de la zona 2.
Es un sistema mejor, que consta básicamente en que cada tipo transporte tiene una tarifa mínima.
El sistema de tarificación del ATM no va a funcionar con la Media Distancia, porque cruzar Cataluña en regional con esas tarifas te puede salir por un ojo de la cara.
ik252 March 25th, 2010, 02:54 PM Con la tecnologia actual y la que facilmente se puede desarrollar (para eso tenemos grandes investigadores) debemos abandonar la tarifa por zonas y establecer la espacio-temporal.
El sistema actual es mejorable, sí y mucho pero es mucho mejor que anterior (pero no se puede vivir del exito de hace 10 años)
No veo bien esa forma de bonos porque una persona que quiera ir de Catalunya a Gracia en FGC y, por casualidades, de la vida coge un tren S1 con un bono de 1 (los que no te incluyen los suburbanos) no hay metodo de saber que tren a cogido y si lo ha usado el tren adecuado, por que? si controlo tiempo de salida de la estación, puede ser que en el anden o vestibulo me haya encontrado a un conocido de hace mucho tiempo tanto en origen como en destino y como iba con tiempo he estado 10 min hablando con el, por ejemplo.
Otro ejemplo es el peu de funicular, esta dentro de BCN sin embargo debo usar bonos del tipo 2 ya que por alli solo pasan lineas S, o lo que pasaba hace muy poco solo tenian cercanias...
Permiteme centrarme ahora en la línea de Vilanova, ya que es la que me conozco más.
Evidentemente un Catalunya Expres no sirve para que la gente de Vilanova tarde 5 min menos en llegar a Barcelona, sino para que exista una relación de costura con Tarragona sin tener que ir a St. Vicenç de C. o Barcelona. Como se puede eliminar que el tren pare en Vilanova... pues o haciendo que el futuro nucleo de cercanias de Tarragona llegue a Sitges (tiene 1 via muerta con anden en el lado mar) o que 1 de cada 2 cercanías que van a St. Vicenç llegue a Tarragona (y que se comporte como CIVIS a partir de Sitges), por ejemplo.
El caso de St. Vicenç es diferente ya que alli a parte de la línea R2 y Tarragona, llega la R4 y la de Valls, por lo tanto es parada obligatoria para los regionales.
Por eso, la forma de penalizar esos viajes no es tarifariamente sino consiguiendo la especialización de cada servicio.
Por cierto, lo que propones funciona en menor medida para las tarifas de los jubilados.
TRAM_space March 25th, 2010, 03:14 PM Para evitar eso están los revisores. Si te pillan en un tren que no te toca, pues nada multa por la diferencia de billete.
En cuanto a Peu de Funicular, pues ahí, no sé que haría. No había pensado en ese caso, creo que sería el único problema del sistema. Quizás con lo de que tiene correspondencia con el funicular, me daría pie a algo.
ik252 March 25th, 2010, 03:33 PM pero estamos hablando de un trayecto de 4-5 min., a la minima que pille a dos sin ese billete el resto pasarian con ese billete. Lo veo bastante inviable por el volumen de gente que usa el servicio en general, además por tema de plazas la mayoria de gente que hace ese trayecto corto lo hace de pie.
El otro caso es Sarria que por la L6 tardan 12 min en hacer ese recorrido y por S1 o S2 solo 9 minutos. No conozco a nadie que deje escapar un L6 para coger un S1 porque llegara antes el de la L6 que no el S1.
Tambien tiene el mismo problema expuesto en la estación de Peu de Funicular la estacion de Baixador de Vallvidriera. Y en un futuro, se habla de acortar la línea L7 de Gracia a Av. Tibidabo y, quiza la L6 de Sarrià a Esplugues... tu sistema de tarifa penalizara a esa gente que ha optado por el transporte publico para moverse por la ciudad, cuando precisamente no ha de ser asi.
O después de la prolongación de las líneas por Sabadell y Terrassa, esa gente, si no montan lineas de metro internas (Que no lo se), deberan tener un billete tipo 1 para moverse con sus buses urbanos pero del tipo 2 para moverse en las S ya que el objetivo de estas no es moverte por Terrassa sino ir a St. Cugat o BCN, por ejemplo
TRAM_space March 25th, 2010, 04:34 PM Pues se transformar la S5, en la L12 o L13 y solucionado.
No, mi tarifa penaliza que quien tiene que penalizar, que son los que se cogen un cercanías en una punta de Barcelona para ir a la otra sin tragarse 20 estaciones de metro. Si quieres eso, pues pagas un plus. Es lo más justo. Además lo confirmáis vosotros diciendo que nadie se espera a un servicio más rápido por ahorrarse tiempo.
En cuanto a lo de Sabadell y Tarrasa ya lo he dicho, son otros bonos diferentes. Están más personalizados. Para así reducir tarifas.
TRAM_space March 25th, 2010, 04:37 PM No le sigáis buscando tres pies al gato, porque no los tiene.
ik252 March 25th, 2010, 05:16 PM No le sigáis buscando tres pies al gato, porque no los tiene.
No los buscamos sino demostramos que esa tarifa, que no te niego puede parecer más justa, no es aplicable y que existen otros metodos más efectivos de redirigir el pasaje.
Me estas diciendo que la gente de Terrassa no podria usar FGC para ir a la otra punta de la ciudad?? creo que eso es lo contrario a lo que se busca con la prolongación. Las S van a tener el objetivo de ser la puerta a BCN y ser metro dentro de estas ciudades.
Te pongo un hipotetico caso en Terrassa, imaginate que no pueden usar los FGC pero que el ayuntamiento decide crear unas lineas expres que cubren ese mismo servicio en un tiempo practicamente igual. Seria justo que unos pagaran mas que los otros???
Además con tu sistema es facil, llamo a todo Lxxx con diferentes operadores y volvemos a tener lo que tenemos actualmente.
No veo que lo que propones sea solucion, la unica solución es una reorganización y especialización de servicios, que si es cierto que haran que haya estaciones con unos privilegios que otras no tendran pero eso no es importante.
Tambien decirte que lo importante es la cadena del transporte, por que? pues mira, un viajero en movimiento normalmente puede decir que el tiempo percibido es = o practicamente igual al tiempo real. El tiempo de espera percibido en estación de origen es el doble (o sea que cuando alguien te suele decir, he esperado 10 min y no ha mirado el reloj, suele haber esperado 5 min) y los tiempos de transbordo y espera de transbordo percibidos llegan a ser de 2,5 a 3 veces mayor que no el real.
Con esto, quiero volver a poner el ejemplo de porque alguien prefiere un tren cada 3 min que tarde 10 (paga 1€) que no uno cada 10 que tarde 3 (paga 1,20€)
En el primer caso. tespera maximo = 3 min (percibido = 6 min) + tiempo de viaje 10 min (percibido = 10min). Total viaje 13min (percibido = 16min)
Caso 2. tespera maximo = 10 min (percibido = 20 min) + tiempo de viaje 3min (percibido =3 min). Total viaje 13 min (percibido = 23min)
En el tiempo maximo resulta que cuanto más tiempo percibo más pago :s (la persona puede creer que paga mas por calentar el asiento en la estacion...)
Si hacemos con tiempos medios de espera el caso uno se reduce a un viaje de 11,5min de los que percibimos 13min mientras que en el caso 2 el viaje medio serian 8 min pero percibimos 13min.
En el caso dos por el mismo tiempo percibido (el que cuenta para las decisiones humanas) pero uno pagas mas que el otro.
Es decir queda demostrado que a la gente le daria igual coger uno u otro porque perciben que tardan lo mismo, que les hara elegir una opcion u otra, sencillamente la hora de llegada a destino o sencillamente el primero que pare (siempre que el primero que pare sea el primero que llegue a destino)
Por eso la gente prefiere ir de Pg. de Gracia a Sants por la L5 que no por la R2
No olvides que somos seres humanos y que nos guiamos por percepciones.
TRAM_space March 25th, 2010, 06:14 PM No los buscamos sino demostramos que esa tarifa, que no te niego puede parecer más justa, no es aplicable y que existen otros metodos más efectivos de redirigir el pasaje.
Claro que es aplicable, tanto como el actual ¿Que se pueden colar? Pues sí, tambien se cuelan en el TRAM y no lo han dejado de hacer por eso ¿no?
Me estas diciendo que la gente de Terrassa no podria usar FGC para ir a la otra punta de la ciudad?? creo que eso es lo contrario a lo que se busca con la prolongación. Las S van a tener el objetivo de ser la puerta a BCN y ser metro dentro de estas ciudades.
No sé si me has leído antes, te he dicho, desde el primer comentario (creo que es la tercera vez que lo digo) de las zonas, que habría bonos de una zona diferentes a los de la zona 1 de Barcelona. El bono del Vallés Occidental tendría integrados todos los transportes que no sobrepasan los límites de la zona y también tendría integradas las líneas S pero dentro de la zona.
Te pongo un hipotetico caso en Terrassa, imaginate que no pueden usar los FGC pero que el ayuntamiento decide crear unas lineas expres que cubren ese mismo servicio en un tiempo practicamente igual. Seria justo que unos pagaran mas que los otros???
Yo no cobro por velocidad, sino por cobertura. Creo que eso aún no lo has entendido y es la idea del sistema. Empiezo a coger porque le das tantas vueltas a lo mismo, crees que se cobra por velocidad.
Además con tu sistema es facil, llamo a todo Lxxx con diferentes operadores y volvemos a tener lo que tenemos actualmente.
Mi sistema es muy simple pero para nada es eso. Repito por enésima vez, existen unas zonas. Cuanto más largo sea tu trayecto total más transportes tienes derecho a utilizar, y cuanto más corto sea tu trayecto menos transportes tienes derecho a utilizar. Ni velocidades ni nada de eso.
No veo que lo que propones sea solucion, la unica solución es una reorganización y especialización de servicios, que si es cierto que haran que haya estaciones con unos privilegios que otras no tendran pero eso no es importante.
Sí que es importante. Es lo que hay que hacer para optimizar los recursos que se tienen.
Tambien decirte que lo importante es la cadena del transporte, por que? pues mira, un viajero en movimiento normalmente puede decir que el tiempo percibido es = o practicamente igual al tiempo real. El tiempo de espera percibido en estación de origen es el doble (o sea que cuando alguien te suele decir, he esperado 10 min y no ha mirado el reloj, suele haber esperado 5 min) y los tiempos de transbordo y espera de transbordo percibidos llegan a ser de 2,5 a 3 veces mayor que no el real.
Con esto, quiero volver a poner el ejemplo de porque alguien prefiere un tren cada 3 min que tarde 10 (paga 1€) que no uno cada 10 que tarde 3 (paga 1,20€)
En el primer caso. tespera maximo = 3 min (percibido = 6 min) + tiempo de viaje 10 min (percibido = 10min). Total viaje 13min (percibido = 16min)
Caso 2. tespera maximo = 10 min (percibido = 20 min) + tiempo de viaje 3min (percibido =3 min). Total viaje 13 min (percibido = 23min)
En el tiempo maximo resulta que cuanto más tiempo percibo más pago :s (la persona puede creer que paga mas por calentar el asiento en la estacion...)
Si hacemos con tiempos medios de espera el caso uno se reduce a un viaje de 11,5min de los que percibimos 13min mientras que en el caso 2 el viaje medio serian 8 min pero percibimos 13min.
En el caso dos por el mismo tiempo percibido (el que cuenta para las decisiones humanas) pero uno pagas mas que el otro.
Es decir queda demostrado que a la gente le daria igual coger uno u otro porque perciben que tardan lo mismo, que les hara elegir una opcion u otra, sencillamente la hora de llegada a destino o sencillamente el primero que pare (siempre que el primero que pare sea el primero que llegue a destino)
Por eso la gente prefiere ir de Pg. de Gracia a Sants por la L5 que no por la R2
No olvides que somos seres humanos y que nos guiamos por percepciones.
Lo primero, no voy a hablar de percepciones, no soy psicólogo pero seguro que no hay ni un solo valor de los que hayas dado que se ajuste a cada persona.
Encarezco los servicios de larga distancia a los viajeros de corta para que no paguen lo mismo por el mismo trayecto teniendo la ventaja de ahorrar tiempo.
Porque al igual que yo habrá muchas persona que prefieran coger un tren a cierta hora y tardar muy poco, que coger otro tardando más pero teniendo más frecuencias
¿Sábes porqué? Porque si me puedo adaptar lo hago y así aprovecho el tiempo que no estoy viajando. ¿Te crees que voy a ir a la misma hora y desaprovechar el tiempo que me da ve ventaja el medio de tranporte más rápido?:nuts: Tu no sé, yo desde luego que no.
Y dirás, que yo soy yo, claro ¿cuánta población tiene la provincia de Barcelona? ¿Cuantos casos similares se pueden dar?
Si son muchos, tengo yo razón por subirles las tarifas, y si son pocos ¿De qué os quejáis? ¿De que perjudico a un puñado de gente?
¿En el peor de los casos que puede pasar? Que la gente se cuele ¿Y qué pasa? Que mi sistema degrada al actual.
lude March 25th, 2010, 06:16 PM No le sigáis buscando tres pies al gato, porque no los tiene.
A mi no em sembla que tingui tres peus, sinó quinze. Crec que, com més senzill sigui un model, més fomentarà l'ús del transport públic. I el teu fa la pinta de necessitar una taula trigonomètrica per interpretar-ho...
Què és senzill? Doncs saber que si vull anar d'A a B he de pagar les zones que travesso. Què és complicat? Doncs, per exemple, que si des del centre de Badalona vull anar a Barcelona, no pugui fer servir el mateix abonament si vull anar a Sagrada Família amb la L2 que si vull anar a Sants amb la R1. Tu ho vendràs com vulguis, però això em sembla un evident pas enrera. I crec que la immensa majoria d'usuaris de la Regió Metropolitana de Barcelona pensarà igual. Per això et preguntava si realment havies experimentat la integració tarifària a diari o com a usuari anecdòtic.
Fa un temps, feia servir l'antiga línea d'autobús interurbana A4, que anava de Fabra i Puig a Terrassa, per fer un trajecte intern dins de Sant Cugat que cap línia urbana feia. Segons el teu model, jo no podria haver utilitzat l'autobús pagant només una zona, tot i ser dins del mateix municipi, sinó dues, perquè es tracta d'un servei interurbà, no? Sincerament, això em semblaria completament il·lògic i, com dic, enravessaria encara més el sistema, cosa que podria ser contraproduent per al seu ús.
TRAM_space March 25th, 2010, 06:21 PM Es sencillo ¿No es sencillo para un barcelonés que tiene en bono de Barcelona el saber que no puede coger el cercanías, ni los suburbanos, pero sí el metro y el TRAM?
No eres consecuente con lo que dices. Por un lado que si no hay nadie que utiliza los cercanías para hacer trayectos urbanos y por otro lado defiendes hacer trayectos urbanos con cercanías
¿En qué quedamos?
Pues claro que te tocaría pagar más, es lógico. Un bus interurbano no está para hacer trayectos urbanos. Si te viene mal, pues pagas más y lo haces.
arctic_carlos March 25th, 2010, 08:54 PM Es sencillo ¿No es sencillo para un barcelonés que tiene en bono de Barcelona el saber que no puede coger el cercanías, ni los suburbanos, pero sí el metro y el TRAM?
No eres consecuente con lo que dices. Por un lado que si no hay nadie que utiliza los cercanías para hacer trayectos urbanos y por otro lado defiendes hacer trayectos urbanos con cercanías
¿En qué quedamos?
Pues claro que te tocaría pagar más, es lógico. Un bus interurbano no está para hacer trayectos urbanos. Si te viene mal, pues pagas más y lo haces.
Pero es que no es sólo Barcelona ciudad. Hay bastantes municipios integrados en el Gran Barcelona, cuyo medio principal de transporte con la capital es el tren de cercanías. Tú supones que hay metro y TRAM en todas parrtes, cuando no es así. Por ejemplo, si yo quiero ir de Sant Joan Despí o Badalona (no me negarás que son municipios totalmente integrados en Barcelona, no son como Sant Cugat o Castelldefels) a Sants, debería pagar más por ir en Cercanías que por ir en TRAM + Metro? Teniendo en cuenta los tiempos de viaje, eso es desincentivar totalmente el transporte público, yo lo veo muy claro, y hacer comprar bonos de 2 zonas a los que viven allí aún lo desincentivaria más.
Ni hace falta ir tan lejos, pongamos como elemplo L'Hospitalet, una ciudad que cualquier persona que conoce Barcelona sabe que está al 100% integrada en la capital. Pues bien, resulta que hay trenes de Cercanías cada 5 minutos entre L'Hospitalet y Sants-Estació, directos. Hay mucha gente que los utiliza, porque por ejemplo tiene su puesto de trabajo o centro de estudios en los aledaños de la estación. Consideras que deberían pagar más que utilizando la L1 del Metro? Que además no va a Sants-Estació, por lo que el tiempo de viaje puede ser de hasta cuatro veces más que en Cercanías. Yo es que no lo entiendo. Lo mismo en trayectos dentro del municipio de Barcelona, que llega hasta la estación de TorreBaró.
ik252 March 25th, 2010, 11:26 PM TRAM tu modelo hace aguas ya que en breve otras ciudades que no son BCN dispondran de las mismas coberturas territoriales en transporte publico pero sin embargo solo penalizara a BCN por se la gran ciudad.
Esta claro que nadie va esperarse a un tren que tarde más porque le apetezca darse más vuelta o tarde más (pero hablamos de BCN donde como he repetido hasta el aburrimiento el primer tren que sale, llega) y no hablamos de que un tren tarde 10 y el otro 3 (una reduccion del 70% del viaje) sino, que en todos los casos hablamos de solo un 10% con lo que a la gente le da lo mismo llegar a las xx.05 que a las xx.07 por ejemplo y como pasa en las lineas de FGC.
Los valores dados son obtenidos de diferentes estudios de mobilidad realizados que se pueden ver TCQSM (la biblia de la mobilidad y el transporte publico). Evidentemente cada persona es un mundo pero eso son los intervalos y valores medios de dichos estudios.
Y ya que crees que no pienso en la cobertura, no es cierto. Si yo quiero hacer un Urgell-Torrassa piensas que ire en la L1 a Catalunya para coger un cercanias a L'H i de alli un metro de la L1 para ir a Torrassa, pudiendo ir en la L1 pero tragandome unas cuantas paradas mas??? No conozco a nadie que lo haga, porque, aunque por horarios sea mas rapido tienes que hacer 2 transbordos (estas penalizando ya el trayecto por los transbordos).
La realidad de Barcelona es compleja.
Es que el metro no esta para ir de una punta a la otra de la ciudad sino sirve para acercarte a tu destino escogiendo siempre la ruta optima en recorrido.
Referente a los regionales. El ejemplo lo tienes en Sant Celoni, a pesar de ser tarifa diferenciada, los de Sant Celoni lo colapsan y eso que no usan titulos ATM. Tu propuesta solo incrementa la recaudación pero no da resultados probados.
Solución. R E O R G A N I Z A C I Ó N! En vilanova no debe parar ningun regional pero Vilanova no debe perder los trenes a Tarragona, solución coser las líneas de cercanias de un nucleo y otro.
PD. Hoy he 'pecado' y he ido de Pl. Catalunya a Sants en cercanias. Mi conteo ha sido que solo yo y el amigo con que iba hemos hecho este recorrido, y evidentemente hemos colapsado el servicio ya que teniamos que haber usado el metro (eso es perder el tiempo y, al menos a mi no me gusta hacerlo :p)
ik252 March 25th, 2010, 11:51 PM Es sencillo ¿No es sencillo para un barcelonés que tiene en bono de Barcelona el saber que no puede coger el cercanías, ni los suburbanos, pero sí el metro y el TRAM?
Con lo que dices te cargas el principio de metro del llobregat y del vallès donde lo importante para moverte por BCN no es la línea sino donde para.
Y no te quito la razon en que la R5 y la R6 deberia parar semidirecta pero hicieran lo que hicieran si van detras de uno de la L8 llegara mas tarde. (Que la ventaja de los sistemas de transporte de dentro de la ciudad es que no hay horarios, bajas y sabes que a los 3 min tendras un tren)
arctic_carlos March 25th, 2010, 11:54 PM Más bien se debería potenciar el uso urbano de Cercanías, como se hizo en París con el RER, que es una alternativa rápida al saturado metro. Ir de Catalunya a Sants con Cercanías sí que es bastante más rápido que con Metro, la menor frecuencia de paso se compensa por el menor tiempo de recorrido. Lástima que la integración no sea total y se deba volver a validar. En algunos trayectos como Sants - Cornellà o Catalunya - L'Hospitalet que se pueden hacer indistintamente en Cercanías o Metro, cada uno debería escoger según su prioridad, frecuencia o rapidez, yo lo tengo claro, me quedo con rapidez.
ik252 March 25th, 2010, 11:59 PM ^^ +1
Al final ja no sabrem on tenim aquest tema que parlem ara :s
UT596001 March 26th, 2010, 03:17 AM ^^No no vivía, pero la he usado.
Te da miedo. Pues sería un sistema mucho mejor que el del ATM, no es volver a un sistema anterior sino este:
Si tienes bono de la zona 1 sólo te entra Autobuses Urbanos, Tranvía, Metro (TMB y FGC) y Funiculares de Barcelona.
Si tienes bono de la zona 1 y 2, podrías usar los Suburbanos (tanto de FGC como de Renfe) y Autobuses Periurbanos, Suburbanos o Comarcales, además de los transportes de la zona 1.
Si tienes el bono de la zona 1,2 y 3; pues te entrarían los Cercanías (tanto de Renfe como de FGC) y Autobuses Interurbanos, parte de los transportes integrados en el bono de la zonas 1 y 2.
Luego habría otros zonas para moverte dentro de una o más zonas, que no fueran la de Barcelona. Sería bonos más personalizados donde se penalizan los viajes cortos hechos en un medio de transporte de mayor recorrido y donde se priman a los viajeros que utilizan los transportes de su cobertura, con precios más ajustados ¿Nunca os habéis preguntado si el precio de los bonos del ATM es tan alto por hacer una integración inadecuada?
En cuanto a las las zonas habría que estudiarlas, pero es una aproximación, lo que tengo claro es que Castelldefels, Gava y Villadecans se quedan fuera de la zona 1 y seguramente la zona 2 y 3 se fusionarían, aparte de otros cambios.
Aparte de redefinir zonas. Habría que cambiar los servicios de cercanías, para que a Castelldefels, Martorell, Terrassa y Sabadell, Granollers y Mataró se estableciera un servicio de Suburbanos Renfe que serían los Cercanías Cortos de toda la vida. Estos les quitarían paradas a los cercanías, dándoles mayor velocidad y les quitarían pasajeros de la zona 2.
Es un sistema mejor, que consta básicamente en que cada tipo transporte tiene una tarifa mínima.
El sistema de tarificación del ATM no va a funcionar con la Media Distancia, porque cruzar Cataluña en regional con esas tarifas te puede salir por un ojo de la cara.
Esto que propones es INVIABLE, es discirimatorio, antieconómico y lo único que consigues es que mucha gente vuelva al coche (a excepción de diversas poblaciones a quitar de la zona 1, aquí estoy de acuerdo).
Para empezar, ¿qué pasa en las poblaciones dónde la línea interurbana hace de autobús urbano porqué no existe este? ¿Les obligamos a pagar más? Es absurdo.
No se trata de obligar a la gente a usar el servicio acorde a la distancia, está abocado al fracaso y lo demuestra el hecho de que en las poblaciones dónde existe servicio de cercanías lento y regionales rápidos los usuarios usan en masa el regional rápido aunque tengan qué pagar más, Barcelona-Sant Celoni se puede comprar Bono Exprés y Abono Mensual Regional a pesar que por normativa no estaría permitido. Porque sí no es.
Justificas el hecho de que los trenes regionales tengan una tarifa más elevada, aunque hagan las mismas paradas que los cercanías. Entonces tengo que pagar de más si decido coger el último tren desde Vacarisses a Sabadell que el resto de trenes simplemente porqué ese tren viene de Lleida, a pesar de hacer exactamente las mismas paradas que el resto de trenes? Es absurdo. Por no hablar del caso de Gualba, Riells i Viabrea-Breda i Hostalric, dónde el servicio de cercanías es testimonial (4 trenes al día) cubriéndose el resto de trenes por servicios regionales. Lo justificas diciendo que se saturarían. Pues pon más servicio! Esto es lo que se hace en el resto de Europa: en Alemania todos los títulos de las diferentes comunidades tarifarias (ergo, las ATM catalanas) permiten usar los autobuses, tranvías, trenes de carácter local, S-Bahn, Regional Bahn y Regional Express. Sin pagar suplemento de ningun tipo. Por no hablar que en Suiza en los ámbitos tarifarios integrados se pueden usar TODOS los trenes, Intercity incluido... servidor ha usado un Intercity suizo para hacer un trayecto de cercanías, concretamente desde Basel SBB hasta Liestal, y no era el único que lo hacía, pagando billete de cercanías y preguntando al interventor. En Liestal sale una línea de vía estrecha, la cual está coordinada con los horarios hacia Basel con trenes Interregio y no los S-Bahn... Lo lógico es que el viajero use el tren que más le convenga por tiempo de trayecto y horario y no se le imponga que use x tren porqué hace x kilómetros y tiene que coger el tren con la enganchina m y de color z aunque tarde el doble que el tren lógico que cogería y tarde más que en coche... la próxima vez cogerá el coche y santas pascuas.
Por otra parte en ningún lugar de Europa verás lo que hace RENFE con sus trenes regionales que tiene CUATRO tarifas distintas cuándo en el resto de Europa es UNA. No hace más que liar de muy mala manera a los usuarios, creando malentendidos a la hora de hacer pagar la diferencia, guarradas con los abonos y lo único que hace es hechar a los viajeros del tren.
No compliques las cosas, ve a Alemania o Suiza y verás con tus propios ojos que es mucho más simple que en RENFE. Por cierto, en estos sitios el billete sencillo también está integrado.
TRAM_space March 26th, 2010, 11:47 AM Esto que propones es INVIABLE, es discirimatorio, antieconómico y lo único que consigues es que mucha gente vuelva al coche (a excepción de diversas poblaciones a quitar de la zona 1, aquí estoy de acuerdo).
Para empezar, ¿qué pasa en las poblaciones dónde la línea interurbana hace de autobús urbano porqué no existe este? ¿Les obligamos a pagar más? Es absurdo.
No se trata de obligar a la gente a usar el servicio acorde a la distancia, está abocado al fracaso y lo demuestra el hecho de que en las poblaciones dónde existe servicio de cercanías lento y regionales rápidos los usuarios usan en masa el regional rápido aunque tengan qué pagar más, Barcelona-Sant Celoni se puede comprar Bono Exprés y Abono Mensual Regional a pesar que por normativa no estaría permitido. Porque sí no es.
Justificas el hecho de que los trenes regionales tengan una tarifa más elevada, aunque hagan las mismas paradas que los cercanías. Entonces tengo que pagar de más si decido coger el último tren desde Vacarisses a Sabadell que el resto de trenes simplemente porqué ese tren viene de Lleida, a pesar de hacer exactamente las mismas paradas que el resto de trenes? Es absurdo. Por no hablar del caso de Gualba, Riells i Viabrea-Breda i Hostalric, dónde el servicio de cercanías es testimonial (4 trenes al día) cubriéndose el resto de trenes por servicios regionales. Lo justificas diciendo que se saturarían. Pues pon más servicio! Esto es lo que se hace en el resto de Europa: en Alemania todos los títulos de las diferentes comunidades tarifarias (ergo, las ATM catalanas) permiten usar los autobuses, tranvías, trenes de carácter local, S-Bahn, Regional Bahn y Regional Express. Sin pagar suplemento de ningun tipo. Por no hablar que en Suiza en los ámbitos tarifarios integrados se pueden usar TODOS los trenes, Intercity incluido... servidor ha usado un Intercity suizo para hacer un trayecto de cercanías, concretamente desde Basel SBB hasta Liestal, y no era el único que lo hacía, pagando billete de cercanías y preguntando al interventor. En Liestal sale una línea de vía estrecha, la cual está coordinada con los horarios hacia Basel con trenes Interregio y no los S-Bahn... Lo lógico es que el viajero use el tren que más le convenga por tiempo de trayecto y horario y no se le imponga que use x tren porqué hace x kilómetros y tiene que coger el tren con la enganchina m y de color z aunque tarde el doble que el tren lógico que cogería y tarde más que en coche... la próxima vez cogerá el coche y santas pascuas.
Por otra parte en ningún lugar de Europa verás lo que hace RENFE con sus trenes regionales que tiene CUATRO tarifas distintas cuándo en el resto de Europa es UNA. No hace más que liar de muy mala manera a los usuarios, creando malentendidos a la hora de hacer pagar la diferencia, guarradas con los abonos y lo único que hace es hechar a los viajeros del tren.
No compliques las cosas, ve a Alemania o Suiza y verás con tus propios ojos que es mucho más simple que en RENFE. Por cierto, en estos sitios el billete sencillo también está integrado.
He dicho que para poner en marcha este sistema hace falta reorganizar muchas cosas. Como que no haya regionales que cubran trayectos dentro de las coronas de cercanías, que otros trenes no los cubran.
Si en una localidad necesitas un autobús interurbano para hacer un trayecto urbano, es que algo falla en el sistema.
Mi idea es optimizar y evitar lo que han dicho más arriba. Que la gente le de por moverse en cercanías por la ciudad. Barcelona es una ciudad muy grande si la demanda de servicios locales se vuelca, aunque sea en una mínima parte, en servicios que ya tienen sus propios usuarios hace que se necesiten más frecuencias para absorver la demanda, pero esas frecuencias sólo se necesitan en partes muy concretas de la red, por lo que si se amplían lo que consigues es que los trenes vayan quizás demasiado vacíos al final de la línea.
El tema de cruzar el AM en cercanías, bueno que no serían cercanías, sino líneas S sobre las vías de Adif. Pues estoy de acuerdo para ir de San Cugat a Montgat o te puedes morir utilizando metro y bus. pero bueno tienes esas alternativas, si no se le quiere hacer pagar como si saliera de la zona 1, pues se podría hacer un bono de zona 1+, similar al actual. Sería más caro que en de la zona 1 pero más barato que el de la zona 2.
Lo que intento es abaratarles el transporte al usuario. Ese chico que hiciera el viaje de punta a punta del AM quizás le costaría lo mismo que ahora, o un poco más. Pero sin embargo el resto de tarifas las quiero recortar. "Desintegro" transportes parcialmente para que la gente use el más adecuado y que además ahorre.
Además no es la única forma que puedo hacer estas tarifas. Luego está la segunda que sería que sólo tienes derecho a utilizar los transportes de tu zona y el siguiente en ámbito de cobertura, pero dentro de tu zona.
Así muchos estaríais contentos y funcionaría parecido.
Ejemplo:Alguien con el bono de la zona 1 podría coger el TRAM, Metro, Suburbano (dentro de la zona 1) y Funiculares.
Alguien con el bono de la zona 1-2, podría coger los del bono1 con los suburbanos en su totalidad mas los cercanías en las zonas 1 y 2.
Y así sigue. Así la gente tiene un exprés para cada servicio. Pero sigo evitando que los cercanías de mayor recorrido compartan pasaje con los usuarios urbanos y de paso no me hace fata crear bonos plus.
ik252 March 26th, 2010, 02:46 PM ^^ Como bien dices UT596001, lo que hay que hacer son estas cosas:
- Simplificación de tarifas
- Aumento de los servicios
Y, a mi parecer, una especialización de servicios.
Además el actual servicio de renfe en temas de tarifas es complicado (con el que tienes que tener un master para entenderlo) y que, al menos en mi caso, cuando voy a Tarragona o vuelvo siempre me dan una tarifa regional y sin embargo me monto en trenes expres y el revisor no dice nada.
Sigamos con otros ejemplo: Yo reclamo que los titulos ATM Camp de Tarragona me sirvan para usar los regionales, porque no debemos olvidar que cubren esas lineas sirven para llevar a la gente a BCN pero tambien para la movilidad interna. Con lo que propones hasta que no se instaure el nucleo de cercanias no se podrian usar los trenes con estas targetas, consecuencia... uso el coche para ir a Tarragona (a parte que por intervalo de paso... no es un transporte atractivo para mi)
TRAM_space March 26th, 2010, 02:50 PM Creo que aún no sabes lo que propongo. ¿Tarragona tiene metro? ¿Tarragona tiene ya tranvía? ¿Tiene ya cercanías? A que no, pues si no tiene cómo te voy a penalizar por usar lo único que hay... Por favor...
¿Cuántas veces tengo que recordar que todo no es como en la zona 1?
ik252 March 26th, 2010, 02:53 PM Pero si que tiene buses urbanos e interurbanos... y precisamente se me esta penalizando el uso del tren porque no puedo usar el mismo billete para este servicio. (Caso real y actual).
Siento decirlo pero es que tu modelo representa 2 pasos hacia atras. Y te lo vuelvo a repetir, que hay otras formas más efectivas para redirigir al viajero a su servicio optimo. Tu propuesta falla en St. Celoni donde a pesar de la penalización que supone coger los CAT. EXP. O LOS REX. la gente compra el bono ese para usarlos... redistribución del pasaje... no, aumento de la caja!
TRAM_space March 26th, 2010, 02:56 PM Pero tienen líneas de ferrocarril y hay que aprovecharlas aunque no estén los cercanías aún. Tu mismo dijiste que funcional incluso tarifariamente, ya es un cercanías así que ¿qué problema hay?
Además Tarragona no tiene la población ni los pasajeros que mueve Barcelona.
ik252 March 26th, 2010, 03:00 PM Pero solo funciona tarifariamente como cercanias los regionales (que no REX) que cubren la linea Tarragona-Reus-La Plana (ese es el misero nucleo de cercanias de Tarragona, pero lo tiene).
Seria logico que para 2 trenes al dia que hacen ese recorrido si se pudiera usar las tarjetas de la ATM pero que para el resto no?? es lo que propones
TRAM_space March 26th, 2010, 03:04 PM Si son 2 trenes sólo. Podrían ser considerados como servicios equivalentes a los civis.
ik252 March 26th, 2010, 03:14 PM Hombre son trenes Tarragona - Vilaseca - Reus - La Selva - Alcover - La Plana (es un StopTrain) no los consideraria CIVIS
arctic_carlos March 26th, 2010, 04:32 PM Es realmente tan difícil construir el by-pass Alcover - Valls? Daría muchísimo más sentido al núcleo de Cercanías. Además, Valls podría sustituir a La Plana como estación de enlace, que la mayoría de REX fueran vía Valls, con enlace allí para Cercanías hacia Reus y Tarragona.
ik252 March 26th, 2010, 04:40 PM No ho sé, però per la frecuencia de pas de trens no es podria fer que el tren avancès una mica cap a la Riba i quan deixes lliure l'agulla tornès cap a Valls o Reus segons vinguin??
És una maniobra a la que no estem acostumats pero es podria fer provisionalment, no?
TRAM_space March 26th, 2010, 05:10 PM Hombre son trenes Tarragona - Vilaseca - Reus - La Selva - Alcover - La Plana (es un StopTrain) no los consideraria CIVIS
Creo que me he perdido ¿Entonces estos en que se diferencian del resto?
ik252 March 26th, 2010, 05:15 PM ^^ En que la tarifa es de cercanias
TRAM_space March 26th, 2010, 05:20 PM ¿Pero tiene más o menos paradas que el servicio habitual? Es que yo no conozco mucho los regionales de Tarragona. Apenas me conozco los de aquí.
ik252 March 26th, 2010, 05:24 PM hacen las mismas paradas que los regionales expres y catalunya expres pero con una tarifa diferentes (ya que los expres usan la tarifa expres). En este caso se esta penalizando economicamente el movimiento interno de esa línea y eso que solo hay 2 trenes no expres al dia
TRAM_space March 26th, 2010, 05:28 PM Madre mía qué follón ¿cuántos tipos de Media Distancia hay allí?
Avant, Regional, Regional Exprés ¿Catalunya Exprés(que no tengo ni idea en que se diferencia)? ¿Alguno más?
TRAM_space March 26th, 2010, 05:30 PM Vale vale, creo que lo había entendido al revés. Ya me estaba yo liando.
ik252 March 26th, 2010, 05:35 PM Pues en catalunya tenemos:
- Regionales (algunos cadenciados otros no)
- Regionales Express
- Catalunya Express
- Media Distancia (solo la línea de Figueres)
- Avant
y 4 tarifas:
La regional
La express (para REX y CATEXP)
La MD (para los de Media Distancia)
La Avant
y en el caso de esa linea la regional no se aplica ya que se aplica la de cercanias... vamos la gente debe saberse mas la tarifa que no los horarios :nuts:
|
|