View Full Version : Sport in Den Haag

Pages : [1] 2 3

Slagathor
March 30th, 2010, 04:40 PM
Borrelpraat over onze sportclubs. ADO mag natuurlijk niet ontbreken:

Onze club dreigt voor de zoveelste keer weer naar de klote te worden geholpen. Wanneer komen er GVD eens een keer capabele mensen aan de macht. En dadelijk zeker weer naar de supporters wijzen omdat we WEER tot wanhoop worden gedreven. :bash:

Supporters ADO eisen gesprek met directeur

vandaag 21:54

DEN HAAG - Ongeveer zeventig tot tachtig supporters hebben zich maandagavond verzameld bij het stadion van voetbalclub ADO Den Haag. Dat bevestigt de politie. De supporters eisen een gesprek met de directeur van de club.

De supporters willen dat trainer Atteveld alsnog vertrekt en eisen uitleg van de directeur, die in het stadion zou vergaderen.

Maandag werd bekend dat ADO Atteveld behoudt als trainer, ondanks het feit dat de spelersgroep het vertrouwen in hem had opgezegd.

van mij mag de HVV weer terug komen in de eredivisie :D

Stelletje jankerds, die spelers van ADO. Nee, het ligt niet aan ons, het ligt aan de trainer, want die heeft geen team van ons gemaakt.

Als de meerderheid niet meer verder wil of kan met de trainer en er wordt besloten dat de trainer mag aanblijven dan zie ik de bui al hangen.Jammer dat het er zo somber aan toe gaat bij ADO.Ik hoop wel dat ze de laatste 5 wedstrijden er alles aan doen om zich te handhaven in de eredivisie.

Het is gewoon de schuld bij een ander zoeken. Nee, het ligt niet aan ons, maar de chemie ontbreekt. Bah, wat een vaag gedoe. Zo kun je alles wel recht praten. Je moet er trots op zijn om voor Den Haag te mogen voetballen, het is niet andersom. Mouwen opstropen en de ballen uit je lijf voetballen.

^^Dat is ook wel zo.Vaak of eigelijk wordt altijd de schuld bij de trainer gelegd.Maar als trainer moet je dan ook over een hardwerkende en gemotiveerde spelers beschikken.En dat is ook niet altijd het geval.

Maar je moet toch iets, de huidige situatie lijkt me toch ook niet gezond als bijna het complete elftal geen vertrouwen in de trainer meer heeft.. Ben ook een beetje bang voor eventuele supportersacties natuurlijk, ze hebben natuurlijk al wel eens eerder een trainer verjaagd..

Enne, hoort dit eigenlijk niet in het ooievaarsnest thuis?

^^

Klopt. Maar ja, dit was toevallig net even in het nieuws en het was te verleidelijk om er niet op in te gaan.

Die supporters moet je natuurlijk niet negeren, maar die kijken ook alleen maar naar de korte termijn. Bovendien is het probleem niet opgelost als je de trainer weg doet. Die spelers zouden gewoon eens naar zichzelf moeten kijken. In plaats daarvan kijken ze naar de trainer, zodat ze niet kritisch over zichzelf hoeven te zijn. Daarmee los je uiteindelijk dus helemaal niets op.

Het is natuurlijk altijd een wisselwerking. Had jij vroeger ook niet op school dat bepaalde leraren je veel beter lagen dan anderen, dat je bij sommige leraren meer opstak dan bij andere door de manier van lesgeven? Hoeft niet per se alleen aan de leraar te liggen, maar de combinatie van je eigen voorkeuren en die van de leraar. Is met een trainer en een voetbalelftal net zo lijkt me..

Maar hoe dan ook, het is vooral jammer dat het niet eens gewoon een lange tijd goed kan gaan bij die club..

Ik heb nooit maar dan ook nooit mijn leraren iets verweten als ik ergens niet voldoende op scoorde. Natuurlijk had ik ook mijn favoriete leraren en ik zal niet ontkennen dat dit soms scheelde in de motivatie, maar dat is uiteindelijk allemaal marge-werk, ik kon met andere woorden soms net dat beetje extra uit mezelf halen. Uiteindelijk komt het echter toch aan op je eigen talent en op je doorzettingsvermogen. Als je daarbij ook nog eens een goede begeleiding hebt is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Supporters kijken juist niet naar de korte termijn. Die blijven juist elke keer achter met de ellende die passanten aanrichten. Want trainers, spelers en bestuursleden komen en gaan. De supporters zijn de club. En wat de spelers betreft, vind ik dat je ten eerst voor de supporters en de club moet voetballen. Ik vind het altijd onzin om van spelers te horen dat ze niet meer voor de trainer willen gaan. Dat is 1 persoon, terwijl je de hele club ermee kan vernachelen. Plus dat je het risico loopt dat je jezelf uit de markt speelt.

Ben ik ook met je eens. Maar supporters zijn wel degelijk van de korte-termijnvisie. Die kijken echt niet naar jaarplannen, lange termijn visies, begrotingen en dergelijke. Die willen gewoon dat hun cluppie goed voetbalt. Over het hoe en het waarom moeten de managers zich maar buigen, dat is meestal toch te hoge wiskunde voor de meeste supporters. Als er een goede reeks wordt neergezet, dan zul je niemand meer horen brommen. Dat is gewoon de waan van de dag. Daarmee wil ik de supporter niet negatief neerzetten, het is gewoon iets des mensen eigen.

Check voor het laatste nieuws www.haguecityfirm.nl

Dat mag voor de meeste supporters misschien hoge wiskunde zijn, maar wat hebben de zogenaamde gekwalificeerde managers er van gebakken de laatste weet ik hoeveel jaren. Blijkbaar was het voor deze lieden ook te hoge wiskunde. En als je bvb de site van de HCF wel eens bekijkt, komen daar soms meer zinnige ideeën uit.

Het één sluit het ander ook niet uit.

Dat is ook waar. Laten we hopen dat het goed komt, want ik vrees dat degradatie het einde betekent. Ik ga vanavond iig naar de bijeenkomst in het supp. home.

Het zou natuurlijk ook te zot voor woorden zijn als een club als ADO met de twaalfde begroting van de competitie zou degraderen. Dan heb je als manager inderdaad wel wat uit te leggen.

Zeker, vooral voor zo'n grote stad met zo'n groot achterland en grote hoofdkantoren. die potentie moet gewoon een keer verzilverd worden door een aantal capabele mensen.

Btw, wordt het toch misschien geen tijd om een ADO/Sportstad Den Haag Thread aan te maken voor in het Ooievaarsnest.

ikops
March 30th, 2010, 04:43 PM
Dank je wel Slagathor! Heeft iemand nog nieuws te melden over Klein Zwitserland? :D

Haagse Dave
March 30th, 2010, 05:13 PM
je ben al te laat

Ook goed. :)

Haagse Dave
March 30th, 2010, 05:23 PM
Zijn er nog Hagenezen die vanavond naar het supp home gaan. 19.00u/1930u.

Tweety
March 30th, 2010, 07:07 PM
Dus toch?:

ADO ontslaat Atteveld (http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/6416039/__ATTEVELD_WEG_BIJ_ADO__.html)

Erik
March 30th, 2010, 10:10 PM
Tja, daar viel ook niet meer aan te ontkomen ben ik bang. Is maar beter ook misschien. Ik hoop dat ADO gehandhaafd blijft voor de Eredivisie (en dat komt uit mijn mond ;)). Misschien is het handig om handhaving de komende jaren als doelstelling te hanteren en zo geleidelijkerwijs de boel stukje bij beetje beter te maken en de financiën op orde krijgen.

Fabian2412
March 30th, 2010, 10:15 PM
Het gesprek met de supporters heeft zijn vruchten afgeworpen.Ik hoop dat de club zich blijft handhaven in de eredivisie.

ikops
March 31st, 2010, 01:29 PM
Hoi Dave. Hoe heb jij het gesprek beleefd?

Quintana
April 1st, 2010, 08:13 AM
Ik heb het al eens eerder gezegd maar dat werd in dank afgenomen: het topsportklimaat in Den Haag is armzalig.

- De enige professionele voetbalclub heeft de afgelopen 20 jaar voornamelijk in de eerste divisie geacteerd en als het in de Eredivisie zat was dat niet hoger dan plaats 14.
- De hockeyclubs doen geen van allen mee om de bovenste plekken (tenzij je HGC als Haagse club ziet)
- De enige sportaccommodatie van niveau telt slecht 15.000 plaatsen en dit meer dan genoeg
- Alleen in kleine sporten als IJshockey, Handbal, Rugby hebben Haagse clubs de afgelopen jaren prijzen gewonnen
- De Uithof komt alleen nog in het nieuws als weer een stuk dak is ingestort, in de jaren 80 werden hier nog grote kampioenschappen gehouden.
- De Houtrusthal moest dicht wegens instortingsgevaar en hier is niets voor in de plaats gekomen
- We hebben de jaarlijkse CPC en er wordt af en toe gebeachvolleybalt in Scheveningen... En verder?

ikops
April 1st, 2010, 09:50 AM
Het zijn feiten die je moeilijk kunt ontkennen. Ik heb eens een weekje in Green Bay, Wisconsin voor een seminar gezeten, een stadje van nog geen 100000 inwoners in Wisconsin. Daar hebben ze de Green Bay Packers, een football-team in een stadion met een capaciteit van zo'n 72000. Die hele stad ademde sport uit en ik had er van te voren maar nauwelijks over gehoord.

Xoem
April 1st, 2010, 10:42 AM
Maar is het in de andere grote steden zoveel beter dan, anders dan dat ze daar wel een grote voetbalclub hebben? Heb daar eigenlijk niet zo veel zicht op..

Vind de plannen voor het Zuiderpark wat dat betreft wel veelbelovend.

ikops
April 1st, 2010, 10:58 AM
Maar is het in de andere grote steden zoveel beter dan, anders dan dat ze daar wel een grote voetbalclub hebben? Heb daar eigenlijk niet zo veel zicht op..

Daar weet ik te weinig van, dus zou geen vergelijking durven maken. Maar los daarvan, zijn de punten van Quintana nog steeds wel valide. Bovendien wat heb je aan vergelijkingen. Den Haag moet naar zichzelf kijken en altijd beter willen.

Vind de plannen voor het Zuiderpark wat dat betreft wel veelbelovend.

Mee eens.

peterdrijver
April 1st, 2010, 10:58 AM
[object Object]
wie gaat er wel eens kijken of speelt zelf competitie?

ikops
April 1st, 2010, 11:02 AM
^^

Ik ben zelf wel eens naar een paar wedstrijden van ADO geweest. Naar andere 'events' minder, maar om de één of andere reden nodigt het hier ook niet uit.

Slagathor
April 1st, 2010, 11:18 AM
Ik ben als Zeeuw en AZ supporter in oktober 2005 naar ADO-RKC geweest. Het regende zo hard dat er kleine watervalletjes over de tribunes onderdoor de stoeltjes stroomden waardoor ik natte sokken had en vervolgens had ik een week lang blaasontsteking. Ik heb het er maar bij gelaten :D

Haagse Dave
April 1st, 2010, 02:03 PM
Ik ga al ruim 20 jaar naar FC Den Haag. En ik bezoek regelmatig HIJS The Hague. En Dames Beachvolleybal. :tongue2: ;)

ikops
April 1st, 2010, 02:08 PM
Ik ga al ruim 20 jaar naar FC Den Haag. En ik bezoek regelmatig HIJS The Hague. En Dames Beachvolleybal. :tongue2: ;)

Oh, okee, ja, dat was niet het eerste dat in mij opkwam bij sport. Ik heb ook wel eens gekeken naar het wk vrouwen beach-penalty-schieten. Maar dit soort activiteiten schaar ik een beetje in de categorie 'erotiek op het strand'. :cheers:

Haagse Dave
April 1st, 2010, 02:22 PM
Oh, okee, ja, dat was niet het eerste dat in mij opkwam bij sport. Ik heb ook wel eens gekeken naar het wk vrouwen beach-penalty-schieten. Maar dit soort activiteiten schaar ik een beetje in de categorie 'erotiek op het strand'. :cheers:

Klopt als een bus. Was ook zeer vermakelijk dat penalty schieten. :)

ikops
April 1st, 2010, 02:31 PM
Bewijsstuk a

http://blogsimages.skynet.be/images_v2/000/000/000/20091022/dyn001_original_467_700_pjpeg__c95996e68a1665f76448b4537ba09e8c.jpg

Bewijsstuk B...

Ach nee, laat maar. Case closed.

Haagse Dave
April 1st, 2010, 03:03 PM
Bewijsstuk a

http://blogsimages.skynet.be/images_v2/000/000/000/20091022/dyn001_original_467_700_pjpeg__c95996e68a1665f76448b4537ba09e8c.jpg

Bewijsstuk B...

Ach nee, laat maar. Case closed.

:okay:

la-haye
April 1st, 2010, 04:46 PM
[object Object]
wie gaat er wel eens kijken of speelt zelf competitie?
ik moed toegeven dat ik liever na tt in assen rij
dan dat ik in de tram stap en naar het forepark te gaan om daar naar ado te kijke

Slagathor
April 1st, 2010, 04:58 PM
Stadion is wel aardig maar qua locatie is het natuurlijk een dramatische achteruitgang.

ikops
April 2nd, 2010, 10:26 AM
ADO haalt Schoenmaker bij eerste elftal

ADO Den Haag heeft oud-trainer Lex Schoenmaker voor de rest van het seizoen als technisch adviseur bij het eerste elftal gehaald.

De Hagenaar gaat de interim-coaches Maurice Steijn en Bob Kootwijk van advies voorzien in de laatste weken van het jaar, waarin ADO moet strijden tegen degradatie. Dat maakte de nummer zestien van de eredivisie op de website bekend.

ADO Den Haag zette eerder deze week trainer Raymond Atteveld aan de kant. Steijn, de trainer van het beloftenelftal, nam samen met Kootwijk de taken van Atteveld over. Schoenmaker (62) vierde eerder als speler en trainer successen in Den Haag. De afgelopen jaren bekleedde hij diverse functies binnen de club.

Bron: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/sport/voetbal/article5963089.ece/ADO-haalt-Schoenmaker-bij-eerste-elftal

Xoem
April 2nd, 2010, 11:45 AM
Bron: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/sport/voetbal/article5963089.ece/ADO-haalt-Schoenmaker-bij-eerste-elftal

Aparte bron voor een bericht over ADO :D

Aad de Mos is sinds vandaag werkloos en dus misschien beschikbaar als nieuwe trainer voor ADO...

Haagse Dave
April 2nd, 2010, 12:54 PM
Aparte bron voor een bericht over ADO :D

Aad de Mos is sinds vandaag werkloos en dus misschien beschikbaar als nieuwe trainer voor ADO...

Ik las het ook. Lijkt me een prima man voor Den Haag. Krijgen we misschien eindelijk een keer die Haagse trainer met heel veel voetbalkennis en netwerken, waar Jol :mad2::bash: en Advocaat het hebben laten afweten.

Beholder
April 7th, 2010, 01:32 PM
Den Haag wil EK- en WK-triathlon
7 april 2010 11:02

Den Haag wil gaststad worden van het Europees en het wereldkampioenschap off road triathlon. De gemeente heeft hiervoor een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de Nederlandse Triathlon Bond en de Stichting Beach Challenge. Het Nederlands kampioenschap vindt dit jaar (op 21 augustus) al plaats in Den Haag.
Lees verder op: Haag West Nieuws (http://krant2.haagsekustmedia.nl/2010/04/07/den-haag-wil-ek-en-wk-triathlon/).

Haagse Dave
April 7th, 2010, 01:45 PM
Ik hoorde ook over het EK of WK voetbal vrouwen dat ze naar NL willen halen en het Den Haag Stadion zou heel hoog op de lijst staan voor de Finale.

Haagse Dave
April 13th, 2010, 12:07 PM
'Atteveld keert niet terug als trainer'

Raymond Atteveld zal niet terugkeren als hoofdtrainer van FC Den Haag. De directie van de eredivisionist zette de Hagenaar twee weken geleden op non-actief, maar wil hem desondanks voor de club behouden.

Voetbal International meldt dat Atteveld en FC Den Haag spoedig om de tafel zullen gaan om over de toekomst te praten. Het is echter uitgesloten dat de voormalig speler van de club, met ingang van volgend seizoen, opnieuw als hoofdtrainer aan de slag zal gaan.

Atteveld heeft in Den Haag nog een contract tot 2011 en werd eerder al genoemd als opvolger van de vertrokken André Wetzel als technisch directeur van de club. Het Algemeen Dagblad meldde vrijdag dat Atteveld al bezig is met de selectie voor het komende seizoen.

Dat bestuur begrijpt er echt helemaal niets van, als ze denken dat deze man in wat voor functie dan ook is te handhaven. :ohno:

Haagse Dave
April 13th, 2010, 12:45 PM
Nog een paar mooie sfeer filmpjes.

1. Laatste training voor de wedstrijd tegen Ajax twee weken terug.

http://tv.groengeelhart.nl/index.php?p=includes/pages/video&id=126

2. Vooraf de wedstrijd tegen Ajax.

http://tv.groengeelhart.nl/index.php?p=includes/pages/video&id=127

Xoem
April 14th, 2010, 10:36 AM
Dat bestuur begrijpt er echt helemaal niets van, als ze denken dat deze man in wat voor functie dan ook is te handhaven. :ohno:

Maar als de geruchten over het niet kunnen betalen van een afkoopsom waar zijn snap ik ook wel dat ze 'm niet willen ontslaan en op deze manier een oplossing voor het probleem zoeken..

Haagse Dave
April 14th, 2010, 11:00 AM
Maar als de geruchten over het niet kunnen betalen van een afkoopsom waar zijn snap ik ook wel dat ze 'm niet willen ontslaan en op deze manier een oplossing voor het probleem zoeken..

Maar wat is het alternatief, dat je 8 van je belangrijkste spelers kwijtraakt. Want die gaan echt niet meer onder R.A. spelen.

la-haye
April 14th, 2010, 05:10 PM
als die 8 spelers hem echt weg willen(en van de clup houde) kunne ze ook allemaal 25000 bij elkaar leggen of 12500 en dan de clup nog een ton

Haagse Dave
April 15th, 2010, 11:15 PM
Ik heb het al eens eerder gezegd maar dat werd in dank afgenomen: het topsportklimaat in Den Haag is armzalig.

- De enige professionele voetbalclub heeft de afgelopen 20 jaar voornamelijk in de eerste divisie geacteerd en als het in de Eredivisie zat was dat niet hoger dan plaats 14.
- De hockeyclubs doen geen van allen mee om de bovenste plekken (tenzij je HGC als Haagse club ziet)
- De enige sportaccommodatie van niveau telt slecht 15.000 plaatsen en dit meer dan genoeg
- Alleen in kleine sporten als IJshockey, Handbal, Rugby hebben Haagse clubs de afgelopen jaren prijzen gewonnen
- De Uithof komt alleen nog in het nieuws als weer een stuk dak is ingestort, in de jaren 80 werden hier nog grote kampioenschappen gehouden.
- De Houtrusthal moest dicht wegens instortingsgevaar en hier is niets voor in de plaats gekomen
- We hebben de jaarlijkse CPC en er wordt af en toe gebeachvolleybalt in Scheveningen... En verder?

Den Haag is Topsportgemeente 2009
vandaag 21:03

DEN HAAG - Den Haag is uitgeroepen tot Topsportgemeente van 2009. Den Haag mag deze titel dragen, omdat de stad de best presterende verenigingen heeft.

Die prestaties zijn gemeten over 38 nationale sportcompetities. Den Haag heeft op dit gebied de best presterende verenigingen. De andere genomineerden steden, Bunschoten, Groesbeek, Rotterdam en Zwolle, eindigden op ruime afstand.

De officiële uitreiking van de onderscheiding vindt volgende week donderdag plaats tijdens een topsportcongres van het NOC-NSF. De jaarlijkse topsportgemeente verkiezing is een initiatief van het sporteconomisch adviesbureau Sport2B.

Zo slecht is het blijkbaar niet.

ikops
April 18th, 2010, 10:16 PM
Bunschoten en Groesbeek?

bthj
April 19th, 2010, 04:37 PM
Den Haag is Topsportgemeente 2009
vandaag 21:03

Zo slecht is het blijkbaar niet.

ja doei, dit is net zoiets als de gouden pollepel en de prijs voor de beste boterkoek. het gaat natuurlijk maar om 1 ding en dat is eredivisievoetbal. de rest interesseert niemand ene reet.

LAYZIEDOGG
May 14th, 2010, 07:49 PM
Voor alle Hagenezen die mee willen doen met de SSC WK Pool 2010.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1131471

Haagse Dave
May 17th, 2010, 10:42 AM
Atteveld per direct weg

DEN HAAG - FC Den Haag en Raymond Atteveld gaan per direct uit elkaar. De positie van de (voormalige) trainer van de club was onhoudbaar geworden. Dat meldt het AD. FCDH en Atteveld gaan 'in goed overleg uit elkaar'. Hij is iets meer dan een jaar trainer geweest van FC Den Haag en had nog een contract tot 2011.

Atteveld was vijf wedstrijden voor het einde van het afgelopen seizoen door de clubleiding 'in de luwte gezet', nadat de verhoudingen met de spelersgroep waren verslechterd. Sindsdien hield hij zich op de achtergrond bezig met technische zaken, maar vorige week was ook daar al geen sprake meer van.

Alfons Groenendijk is de belangrijkste kandidaat om trainer te worden, met Maurice Steijn als rechterhand. Voor de portefeuille van technische zaken circuleert in de Residentie de naam van Jeffrey van As, momenteel hoofd scouting bij NAC en oud-speler van FC Den Haag.

De spelers die FCDH verlaten zijn: Richard Knopper, Csaba Horváth, Bogdan Milic, Kees Luijckx, Yuri Cornelisse, Levi Schwiebbe, Karim Soltani en, zeer waarschijnlijk Danny Buijs, voor wie Derby County zich officieel gemeld heeft.

Bron: www.ad.nl

Trademarc
May 17th, 2010, 07:20 PM
Dat eerste is in ieder geval goed nieuws! :wave:

Haagse Dave
May 17th, 2010, 07:26 PM
Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels bij Groenendijk. Geweldige speler bij Den Haag geweest, maar als trainer nog niks bewezen. Om dan nu, na zo'n seizoen deze man aan te trekken lijkt me niet verstandig. Dan zie ik toch nog meer in Everse. Maar het zal waarschijnlijk ook een geld kwestie zijn.

Fabian2412
May 17th, 2010, 08:47 PM
Ik hoop dat het geen degradatie voetbal wordt komend seizoen.Er zitten toch wel goede spelers tussen die vertrekken.

En inderdaad heeft Groenendijk tot nu toe nog niks bewezen maar laten we dan hopen dat hij het komend seizoen dat wel kan doen.

Haagse Dave
May 17th, 2010, 10:12 PM
^^ Het kan zomaar ineens klikken. Is altijd moeilijk in te schatten. Maar van de spelers die nu weggaan kan ik niet zo rouwig worden. Knopper heeft mede door z'n blessure niet veel kunnen brengen en is wel een grootverdiener. Van Buis wisten we dat hij zou gaan en van Luijckx is het jammer dat hij al bij NAC had getekend. De rest, Soltani, Horvath, Milic, Schwiebe zal ik geen traantje om laten. Ik hoop oa dat Derijck en van der Berg blijft. Die laatste heeft nog wat goed te maken en heb ik nog steeds vertrouwen in. En van het salaris van Milic moet je toch een leuke spits kunnen halen. Maar er moet natuurlijk wel wat bijkomen. Ik hoor in de wandelgangen dat Edwin de Graaf en Saeijs wel oren naar Den Haag hebben. Als die Mitchel Pique en Rankovic ook weer fit worden plus een aantal talenten die er zeker rondlopen, oa Toornstra en in het tweede loopt ook leuk spul rond. Kom je toch wel een aardig eind in de buurt.

Haagse Dave
May 19th, 2010, 04:04 PM
Lex Immers en Ricky van den Bergh mogen vertrekken
19 May 2010 om 00:20

Al eerder was bekend, dat Lex Immers ADO Den Haag wil verlaten en de voorkeur geeft aan Italie, waar zijn ouders wonen. Ook Ricky van den Bergh mag weg, als een club zich meldt in het Forepark.

Tekst: Rob Blankenstein

Karel Jansen jr., zaakwaarnemer van Lex Immers, is druk bezig om de mogelijkheden af te tasten voor de ras-Hagenaar. Wel moet een eventueel geïnteresseerde Italiaanse club een transfervergoeding van 700.000 euro op tafel leggen. Voor een transfer binnen Nederland – NEC Nijmegen is in beeld - verlangt ADO Den Haag een lagere transfersom.

Ook Ricky van de Bergh mag, indien zich een club meldt, vertrekken. Daar zal echter wel een transfersom (hoogte onbekend) tegenover moeten staan. Aan Bogdan Milic is te verstaan gegeven, dat zijn Haagse avontuur tot één seizoen beperkt blijft.

Ook Richard Knopper hoeft niet op een langer verblijf bij ADO Den Haag te rekenen. Hij is momenteel in gesprek met een Australische club om wellicht Down Under zijn carrière een vervolg te geven.

© Haaglandenvoetbal.nl (TR Media)

Haagse Dave
May 19th, 2010, 04:07 PM
ADO Den Haag op zoek naar 'tussenpaus' en praat met Groenendijk en Petrović
19 May 2010 om 00:14

Nu ADO Den Haag formeel afscheid heeft genomen van Raymond Atteveld, wat de club naar verluidt rond de 275.000 euro heeft gekost, zijn de beleidsbepalers binnen de Haagse club druk bezig met het invullen van het technische plaatje voor het komend seizoen.

Tekst: Rob Blankenstein

Het wordt steeds duidelijker, dat de Hagenaars voor het nieuwe seizoen op zoek zijn naar een 'tussenpaus' totdat Maurice Steijn, die momenteel bezig is aan de cursus coach betaald voetbal, zelf bevoegd is om als eindverantwoordelijke te fungeren bij de Haagse BVO.

Maandag heeft er een moeizaam gesprek plaatsgevonden met oud ADO-speler Alphons Groenendijk (foto), die het afgelopen seizoen werkzaam was bij Willem II en daar op non-actief werd gesteld. In het gesprek heeft de geboren Leidenaar aangegeven zijn eigen assistenten mee te willen nemen en een contract te willen tekenen voor minimaal twee jaar.

Zeljko Petrovic

Ook met Željko Petrović, voorheen onder meer werkzaam als assistent van Martin Jol bij Hamburger SV en als hoofdtrainer bij RKC Waalwijk, heeft dinsdag een gesprek plaatsgevonden om hoofdtrainer te worden. Maar ook Petrovic zou naar verluidt niets zien in de constructie om voor één jaar te tekenen.

Verder hebben er inmiddels twee gesprekken plaatsgevonden met oud ADO-speler Jeffrey van As, momenteel als hoofd scouting werkzaam bij NAC Breda, voor de functie van Technisch Directeur. Voor de aanstelling van Van As hebben met name Lex Schoenmaker en Maurice Steijn zich hard gemaakt.

Haagse Dave
May 19th, 2010, 06:45 PM
Derijck wil toch bij ADO Den Haag blijven
Door Alain op 19 mei 2010

Timothy Derijck is teruggekomen op zijn woorden dat hij ADO Den Haag wil verlaten. De verdediger wil volgens trainer Maurice Steijn ook volgend seizoen in de Residentiestad acteren. Dat heeft hij Omroep West laten weten.

Derijck liet het afgelopen seizoen weten te willen vertrekken omdat hij de onrust in de selectie beu was. Sinds trainer Raymond Atteveld na onvrede van de spelersgroep eind maart in de luwte werd gezet, is de rust teruggekeerd. Maandag werd bekend dat Atteveld volgend seizoen niet terugkeert bij ADO.

Derijck had zelf ook een aanvaring met Atteveld. Tijdens de rust van de uitwedstrijd tegen sc Heerenveen riep de oefenmeester dingen over de privésituatie van de Belg, wiens relatie in een moeizame fase verkeerde. Een dag later werd het uitgepraat.

Dat vindt ik nou goed nieuws. Een van de betere spelers nmm.

ikops
May 20th, 2010, 09:42 AM
Zeker, samen met die Luyckx. Jammer dat deze vertrekt.

Xoem
May 20th, 2010, 11:51 AM
Volgens mij maken het zichzelf nu ook wel onnodig moeilijk door nu al zo in te zetten op Maurice Steijn als toekomstige coach..

Groenendijk ziet af van ADO Den Haag

HOOFDDORP - Alfons Groenendijk wordt niet de nieuwe trainer van ADO Den Haag. De Leidenaar ziet onvoldoende mogelijkheden de club naar zijn hand te zetten.

“ADO Den Haag is een mooie club waar ik wel iets mee heb. Maar je moet wel perspectief zien'', zegt Groenendijk tegenover het AD. De oud-trainer van Willem II had dinsdag een gesprek met de clubleiding van de Hofstedelingen, maar ziet toch af van een dienstverband.

Invloed
“Het was zeker een goed en positief gesprek, maar ik zie er toch vanaf”, zegt Groenendijk, die tussen 1982 en 1987 als speler uitkwam voor de Hagenaars. “De situatie bij ADO Den Haag is zo dat er veel doorlopende contracten zijn, zowel bij de spelers als de technische staf. Dan kan ik het niet doen zoals ik het graag wil, want dan heb ik te weinig invloed.”

Steijn
Bovendien ziet de club in interim-trainer Maurice Steijn een toekomstig hoofdtrainer. De coach van het Haagse beloftenteam nam na het ontslag van Raymond Atteveld tijdelijk diens taken over als eindverantwoordelijke. “Jongens bij ADO steken niet onder banken of stoelen dat ze zelf graag hoofdtrainer willen worden. Dan fungeer je als tussenpaus, en daar voel ik niets voor.”

Tijdens de zoektocht naar een nieuwe trainer doen veel namen de ronde in Den Haag. Naast Steijn, Groenendijk en de eveneens afgehaakte Jan Everse zou ook Zeljko Petrovic in beeld zijn

Haagse Dave
May 20th, 2010, 01:22 PM
^^ Ik zie het liefst ook Steijn volgend seizoen. Dus zul je iemand voor 1 jaar moeten aantrekken. Ik zou gewoon lex voor dat jaar als coach aanstellen. Dan kan Steijn naast zijn cursus zich goed voorbereiden op volgend seizoen.

Urbeye
May 21st, 2010, 12:26 AM
Ik vraag mij al een tijdje af hoe het eigenlijk met Duindigt gaat het laatste jaar. Voorheen verkeerden ze in zwaar weer, maar heb er een tijd niks van gehoord. Het zou jammer zijn als zoiets unieks weg zou gaan.

Xoem
May 21st, 2010, 09:54 AM
Volgens mij is dat zware weer nog steeds niet voorbij. Er was iets met een renbaan in Veendam geloof ik waarbij mogelijk 1 van de 2 zou verdwijnen (Duindigt of de baan in Veendam), maar ik weet niet precies waar de klok en de klepel hangen in dat verhaal..

Urbeye
May 21st, 2010, 09:56 AM
Dan zou Veendam in één klap meerdere dingen kwijtraken, na het verliezen van de voetbalclub.

Haagse Dave
May 21st, 2010, 09:58 AM
Positieve berichten. Zou mooi zijn als ze deze spelers bij elkaar kunnen houden.

plaatsing: 21-05-2010 08:30:00

ADO slaat bod FC Groningen op Derijck af

DEN HAAG - ADO Den Haag heeft een aanbod van FC Groningen om Timothy Derijck over te nemen afgeslagen.

ADO gaat er vanuit dat Lex Immers en Ricky van den Bergh, die respectievelijk nog twee en één jaar onder contract staan, gewoon blijven. ADO en Jens Toornstra zijn op een haar na akkoord over een verbeterd, meerjarig contract te tekenen. Dat meldt het AD.

ADO Den Haag is tevens in gesprek met Jeffrey van As. De huidige hoofd scouting bij NAC Breda moet de komende jaren het technische beleid van de Haagse club gaan bepalen. De Leidenaar, oud-speler van ADO Den Haag, is op voorspraak van Maurice Steijn naar voren geschoven, nadat bekend werd dat Raymond Atteveld en ADO Den Haag uiteen zouden gaan.

Fabian2412
May 21st, 2010, 11:37 AM
Zou inderdaad mooi zijn als ze aan een vast team kunnen bouwen.

Haagse Dave
May 21st, 2010, 03:49 PM
Bestaan er dan toch nog echte clubvoetballers.

Danny Buijs: ,,In Nederland ga ik zeker niet voor een andere club spelen”

Tijdens het vrijdag gehouden ondernemersontbijt van de Business-to-Businessclub van FC Den Haag zijn drie spelers in het zonnetje gezet, waarvan er twee op dat vroege tijdstip zelf acte de présence konden geven. Danny Buijs ontving de 'Karel Jansen Trofee'.

Danny Buijs werd gehuldigd omdat hij door de Businessclub is uitgeroepen tot 'beste speler van het seizoen'. Hij kreeg uit handen van zijn trainer Maurice Steijn uitgereikt de 'Karel Jansen Trofee', vernoemd naar de oud-topman van de VVCS en oud-ADO/FCDH coryfee Karel Jansen. In verband met drukke (transfer)werkzaamheden waren de zoons Karel en Rob Jansen niet in de gelegenheid bij de uitreiking aanwezig te zijn.

Maurice Steijn feliciteert Danny Buijs met de Karel Jansen Trofee

Danny Buijs na het in ontvangst nemen van de prijs: ,,Ik sta hier eigenlijk met een dubbel gevoel. Het is geen topjaar geweest, niet van mijn kant en ook niet van het team, er had duidelijk meer in gezeten. Al heb ik iemand (Raymond Atteveld – red.) afgelopen maandag op TV dingen horen zeggen, wat niet het complete verhaal is.”

Over zijn eigen toekomst zei Buijs: ,,Of ik er volgend seizoen nog bij ben, is nu nog niet bekend. Ik ben in onderhandeling met Derby County. Mocht dat niets worden, dan meld ik mij weer gewoon. In Nederland ga ik zeker niet voor een andere club spelen.” Buijs heeft overigens een nog tot medio volgend jaar doorlopend contract bij de Haagse BVO.

Steijn tegen topscorer Wesley Verhoek: ,,Fijn dat je bijgetekend hebt"

Wesley Verhoek werd gehuldigd omdat hij dit seizoen de topscorer van de ploeg is geworden. Verhoek heeft inmiddels ook bijgetekend en zal de komende drie seizoenen weer voor FC Den Haag uitkomen. Trainer Maurice Steijn tegen Verhoek: ,,Ik ben blij dat je blijft, gun het je om volgend seizoen weer topscorer te worden, maar dan met nog meer doelpunten.”

De derde speler die het podium in de Businesslounge had moeten betreden die vroege vrijdagmorgen, was Jens Toornstra. Toornstra verblijft echter met Jong Oranje in Portugal. Steijn: ,,Die prijs van 'Beste Talent' hou ik dus nog even vast en overhandig ik hem zodra hij terug is.”

Fabian2412
May 21st, 2010, 04:07 PM
Blij dat Verhoek ook blijft en laten we hopen dat Buijs dat ook zal doen.

Haagse Dave
May 25th, 2010, 08:24 PM
Lijkt me een realistisch verhaal. Hopelijk blijft het nu eens langere tijd rustig binnen de club. Ik kijk wel enigzins met argus ogen naar de oplossing van tussenpaus als trainer dit seizoen en volgend seizoen Maurice Stein. Ik heb absoluut vertrouwen in de potentie van M.S. in de toekomst, maar vraag me af of het niet te snel is.

Mark van der Kallen: ,,ADO staat er beter voor dan menig andere club”

25 May 2010 om 07:18

Tijdens het zeer druk bezochte ondernemersontbijt van de Businessclub van ADO Den Haag afgelopen vrijdag hebben Mark van der Kallen en Marco Esser, leden van de Raad van Commissarissen, op hoofdlijnen het meerjarenbeleidsplan (tot 2015) van de club gepresenteerd.

De doelstellingen zijn kort en duidelijk: financieel gezond, handhaving in de eredivisie en op termijn naar 'het linkerrijtje'. Marco Esser: ,,Wij moeten wel geduld hebben, alles kan niet in korte tijd, het zal stapje voor stapje gaan.”

Marco Esser, lid van de Raad van Commissarissen

Op technisch vlak moet het een collectief beleid zijn, van een kern van mensen, niet van één persoon, een trainer is ook maar een 'passant', zo wordt gesteld. Opleiden is het credo in plaats van kopen, waar mogelijk moet de eigen jeugd vastgelegd worden en er moet een speelstijl zijn, die past bij de club ('Haagse Bluf').

Over het financiële beleid zei Mark van der Kallen: ,,In 2008 was de club technisch failliet. Het verlies van 7 miljoen is van 3 naar 2 miljoen teruggebracht. Wij kunnen geen verliezen blijven lijden. ADO verkeert nu in een gezonde positie, ik zou niet graag met veel andere club op dit moment willen ruilen. Wij staan met ADO, al lijkt dat misschien niet zo, bij de gezonde clubs”, aldus de ADO-topman.

Mark van der Kallen: ,,Niet meer uitgeven dan er binnenkomt"

,,Het is duidelijk dat wij niet meer gaan uitgeven, dan er binnenkomt, wij gaan uit van een nulbegroting. De uitgaven zullen 3 tot 4 miljoen naar beneden moeten”, gaat Van der Kallen verder. ,,Wij gaan net als zoveel andere clubs terug in het aantal spelers, naar 22 spelers voor de BVO 1. Er zijn wat contracten beëindigd, maar wij hebben komend seizoen gewoon een waardig eredivisieteam. Ik hoor en lees ook verhalen, dat er spelers weggaan of willen. Maar ze staan wel gewoon bij ons onder contract.” Van der Kallen liet weten dat men eventueel nog gericht twee of drie spelers aan wil en kan trekken. Hij legde ook de nadruk op het starten van het spelersfonds, om het team te kunnen versterken en riep gegadigden op zich bij hem te melden voor een gesprek.

Harrie Suiker tijdens zijn "betoog"

Harrie Suiker, al jaren ADO-lid, deed een oproep aan directie en RvC om er vooral voor te zorgen dat er straks een goed team op het veld staat. Suiker vindt het ook een goede zaak dat oud-spelers weer bij de club betrokken worden. Suiker kreeg na zijn gloedvol betoog de handen op elkaar van de aanwezigen.

De oudspelers, achter vlnr Thoe van den Burch, René Pas en Joop Jochems, Zittend vlnr Guus Haak, Sjaak Smit en Piet de Zoete

De oud-spelers die al benaderd zijn en toegezegd hebben weer iets te gaan beteken voor de club zijn Theo van den Burgh, René Pas, Piet de Zoete, Sjaak Smit, Joop Jochems en Guus Haak. Ook zij waren vrijdagmorgen present op het ondernemersontbijt.

Haagse Dave
May 25th, 2010, 08:29 PM
Charlton Vicento: ,,Ik heb komend seizoen wat recht te zetten bij ADO Den Haag”
25 May 2010 om 06:53

Terwijl het voetbalseizoen ten einde loopt is het Nederlands elftal voor spelers onder 19 jaar volledig in de race voor de Europese titel. Tussen 18 en 23 mei speelde het team het laatste kwalificatietoernooi in eigen land.

Tekst: Glenn Duijzer
Foto's: Philip Bras

Het jonge Oranje team Onder 19 speelde tegen Slowakije (0-0), Polen (2-0) en Duitsland (3-0). Met zeven punten plaatste het team van trainer Wim van Zwam zich voor het EK, dat tussen 18 en 30 juli in Frankrijk wordt gehouden.

De basis van het team bestaat uit zeven man van Feyenoord aangevuld met spelers van Ajax, PSV, FC Twente, FC Groningen, AZ, Vitesse, SM Caen en één speler van ADO Den Haag: Charlton Vicento.

Haaglandenvoetbal.nl bezocht de laatste wedstrijd tegen Duitsland in stadion De Koel van VVV-Venlo en wist Charlton Vicento nog net te spreken voordat hij de kleedkamer opzocht voor het feest.

Charlton, je bent dit kwalificatietoernooi slechts veertien minuten in actie gekomen, voelt het desondanks toch ook als jouw kwalificatie?

,,Ja zeker wel, we hebben een geweldige groep spelers, echt een heel hecht team. Maar van de dertien wedstrijden die we als ploeg gespeeld hebben, ben ik er elf wel in actie gekomen. Ik ben heel blij met de kwalificatie.’’

Je denkt niet dat het te maken heeft met het feit dat je bij ADO Den Haag de laatste weken niet meer tot de laatste zestien behoorde?

,,Nee dat denk ik niet. Luc (Castaignos, Feyenoord – red.) is gewoon de eerste keuze op mijn positie en die heeft een heel goed seizoen achter de rug. Hij stond verdiend in de basis en ik ben dan tweede keus, daar kan ik mee leven.’’

Charlton Vicento met Stefan Berghuis (FC Twente)

Nu in juli naar Frankrijk voor de eindronde?

,,Ja, ik hoop het wel. De selectie staat natuurlijk als een huis, hahaha. Vergeet niet dat we al dertien wedstrijden ongeslagen zijn. Vanaf 5 september 2009 Ierland uit hebben we niet meer verloren. Maar de keuze is natuurlijk aan onze trainer wie er meegaan naar Frankrijk.’’

Wie was je kamergenoot dit toernooi?

,,Ik sliep samen met Luc Castaignos op één kamer. Maar we hebben een groep vrienden binnen het team van vijf man. Jerson Cabral, Bruno Martins Indi, Rajiv Van La Parra, Luc en ik. We zijn altijd samen.”

Toevallig drie spelers van Feyenoord en één met een Feyenoord verleden?

,,Ja, maar dat is toevallig. Ik spreek met Luc op de kamer heel veel over voetbal. En dan niet alleen over onze clubs, maar vooral over ons spel. Na een wedstrijd bespreken wat we goed gedaan hebben en wat fout. Dan kunnen we dat de volgende keer verbeteren.’’

Charlton Vicento (midden) met Casraignos en Bruno Martins

Het toernooi valt midden in de voorbereiding, ben je niet bang dat je hierdoor vermoeid terug komt bij ADO Den Haag?

,,Nee, dat denk ik niet. Ik ga nu lekker twee weken naar Curaçao op vakantie. Daar lekker tot rust komen en relaxen. Ik kom dan weer fit terug. Dat kan voor ADO Den Haag zijn, maar natuurlijk ook voor het EK in Frankrijk.’’

Hoe kijk je eigenlijk terug op afgelopen seizoen bij ADO Den Haag?

,,Het is natuurlijk een heel moeilijk seizoen geweest. Ik vind van mijzelf dat ik beneden mijn niveau heb gespeeld en dat wil ik komend seizoen rechtzetten. Daar ben ik overtuigd van. Dat wil ik ook laten zien tijdens het EK in Frankrijk.’’

'Het dak kan eraf', feest na afloop in de kleedkamer

En vervolgens was Charlton Vicento niet meer te houden en nam deel aan het feest in de kleedkamer, waar ook KNVB-coach Wim van Zwam niet ontkwam aan een nat pak. Dinsdag op Haaglandenvoetbal.nl nog een interview met Van Zwam over zijn pupil Vicento.

Haagse Dave
May 25th, 2010, 08:45 PM
Haagse voetballers strijden op Beach Footvolley Toernooi voor KiKa

25 May 2010 om 11:30

Voor de derde keer wordt op zondag 13 juni het jaarlijks terugkerende Haags Footvolley Toernooi gehouden bij het Strandpaviljoen Klein Ockenburgh- Kijkduin. Bekende (ex) voetballers uit de Haagse regio gaan met elkaar de strijd aan op het strand.

Het belooft een sportieve spektakel te worden. De opbrengsten komen geheel ten goede aan de Stichting KiKa.

Eén keer per jaar verzamelt de Haagse voetbalscene zich op het strand van Kijkduin voor het officiële Footvolley Toernooi van Den Haag. Een waar sportfeest met hoog entertainmentgehalte, overgewaaid uit het exotische Brazilië. Jong en oud, bekend en onbekend kunnen deze zondag genieten van een sportieve middag vol voetbal, zon, zee, strand en vooral veel gezelligheid. Het zomerse sportfestijn start om één uur en zal tot in de late uurtjes doorgaan.

enthousiasme

Spelers uit de hoogste klassen van het Haagse voetbalcircuit hebben met veel enthousiasme gereageerd op deze derde editie van het Footvolley Toernooi en de aanmeldingen stromen dan ook binnen. Onder andere John de Jong (ex-PSV), Marcel Koning (ex-ADO/NEC), Arie van der Padt (ex-ADO) en Lex Immers (ADO Den Haag) zullen op 13 juni het speelveld betreden. Ook Remco de Graaf (DUNO/ex-ADO), Roy Kappenburg (DUNO/ex-ADO), Rob Meppelink, Peter Maseland, Richard Douw (Haaglandia zaterdag) en de gebroeders Mark en Brian Moen zijn van de partij, alsmede het winnende duo van 2008 en 2009, Robin Koers en Michael Krul.

Robin Koers en Michael Krul, het winnende duo van vorig jaar

Er zullen ongeveer 20 teams (bestaande uit twee voetballers) deelnemen aan de spannende poulewedstrijd. De winnaar gaat naar huis met de ‘Tegeltiek’-beker.

Kika

Na twee jaar lang geld te hebben ingezameld voor stichting Right to Play, is dit jaar de Stichting KiKa aan de beurt. KiKa (Kinderen Kankervrij) werft fondsen die ten goede komen aan de zeven kinderkankercentra in Nederland. Deze centra willen versneld therapieën beschikbaar maken voor een betere behandeling en genezing van kinderkanker. Minder pijn en strijd. En meer genezing en kwaliteit.

Door middel van sponsoring hoopt het Haags Footvolley Toernooi een mooi bedrag in te zamelen. De sponsors van dit toernooi zijn: Mailprofs, Facility Talents, Kroon op het werk, Tegeltiek, Complete Websites en Compleet Drukwerk.

Haagse Dave
May 26th, 2010, 02:40 PM
26 mei 2010, 14:03
EXCLUSIEF: Gratis naar Lotto Sport Awards

Luisteraars van Den Haag FM kunnen vanavond gratis naar de Lotto Sport Awards. Presentator Ivo Niehe nodigde de fans van het station op de radio uit om vanavond naar de Koninklijke Schouwburg in Den Haag te komen. De eerste honderd die zich om kwart over zeven bij de Den Haag FM balie melden wonen de uitreiking van de awards aan Nederlandse sporthelden bij. Bovendien zijn er optredens van artiesten als Alain Clark en Ellen ten Damme.

De show wordt komende vrijdag uitgezonden door de TROS op Nederland 1 om 21.30 uur.

De luisteraars mogen gratis naar de uitreiking van de Lotto Sport Awards omdat zij zich massaal ingezet hebben voor het behoud van Den Haag FM. Meer informatie op www.lotto-awards.nl

http://www.denhaaggaatloos.nl/nieuws/26/05/exclusief-gratis-naar-lotto-sport-awards

Haagse Dave
May 31st, 2010, 02:18 PM
John van den Brom nieuwe trainer ADO

John van den Brom wordt voor twee jaar de trainer van ADO Den Haag. Dit meldt de Telegraaf. De 43-jarige Van den Brom komt over van AGOVV Apeldoorn, waar hij vanaf 2007 hoofdcoach was.

Na het tumultueuze vertrek van Raymond Atteveld moest de Haagse club afgelopen seizoen op zoek naar een nieuwe trainer. Interim-coach Maurice Steijn wist ADO na het vertrek van Atteveld te behouden voor de eredivisie.

Het zal mij benieuwen.

Edit. Volgens bronnen binnen ADO Den Haag is het nog niet rond en volgt er vanavond een gesprek. Hij is wel de belangrijkste gegadigde, maar dat waren er de afgelopen weken wel meer.

Haagse Dave
May 31st, 2010, 02:20 PM
'FC Den Haag en Toornstra akkoord over nieuw contract'

Jens Toornstra blijft langer bij FC Den Haag. De onderhandelingen tussen de middenvelder en diens werkgever verliepen weliswaar stroef, maar volgens het AD/Sportwereld hebben beide partijen elkaar toch gevonden. Toornstra tekende volgens het ochtendblad een nieuw contract tot 2013.

De oorspronkelijke verbintenis van de jeugdinternational, die eerder deze maand voor het eerst werd opgeroepen voor Jong Oranje, liep tot de zomer van 2012 door. AZ en FC Twente waren slechts twee clubs die hem wilden hebben en toen bleek dat de onderhandelingen stroef verliepen, dachten deze clubs ook wel een kans te maken.

De 21-jarige Toornstra wilde echter bij FCDH blijven en bereikte dit weekend alsnog een akkoord met zijn huidige werkgever. Toornstra speelde vorig seizoen nog bij de amateurs, maar maakt momenteel een opvallende ontwikkeling door bij FCDH, waarvoor hij tot dusver achttien competitieduels speelde.

Bron: www.voetbalzone.nl

Dat is goed nieuws.

ikops
May 31st, 2010, 02:33 PM
Dat is zéker goed nieuws.

The Hague Rules
May 31st, 2010, 02:57 PM
John van den Brom nieuwe trainer ADO

John van den Brom wordt voor twee jaar de trainer van ADO Den Haag. Dit meldt de Telegraaf. De 43-jarige Van den Brom komt over van AGOVV Apeldoorn, waar hij vanaf 2007 hoofdcoach was.

Na het tumultueuze vertrek van Raymond Atteveld moest de Haagse club afgelopen seizoen op zoek naar een nieuwe trainer. Interim-coach Maurice Steijn wist ADO na het vertrek van Atteveld te behouden voor de eredivisie.

Het zal mij benieuwen.

Edit. Volgens bronnen binnen ADO Den Haag is het nog niet rond en volgt er vanavond een gesprek. Hij is wel de belangrijkste gegadigde, maar dat waren er de afgelopen weken wel meer.

Ben ook benieuwd. Met de omschrijving `ex jeugdtrainer Ajax´ kun je je nog wel iets voorstellen, maar met de omschrijving `ex hoofdtrainer Bennekom´...

hopelijk is zijn uitdaging bij FC DH reden tot 100% inzet, dat vervolgens eens kan leiden tot mooie resultaten.

la-haye
May 31st, 2010, 04:42 PM
eindelijk is niet een trainer die net een andere clup heeft laten degredere

Haagse Dave
May 31st, 2010, 08:33 PM
Het is nu officiëel. Op zich is het wel een logische stap in zijn loopbaan. Ik weet nog dat Ron Jans als assistent van Emmen naar FC Groningen ging. Dat is bepaald een succes geworden.

Van den Brom nieuwe hoofdtrainer

Maandagavond 31 mei heeft ADO Den Haag met trots John van den Brom voorgesteld als nieuwe hoofdtrainer van de Eredivisieclub.
Van den Brom (43 jaar) komt over van AGOVV, waar hij de afgelopen drie seizoenen hoofdcoach was. Hij tekent een overeenkomst bij ADO Den Haag voor twee jaar.
Als profvoetballer maakte Van den Brom zijn debuut voor Vitesse, waar hij in zeven seizoenen 225 wedstrijden speelde en 80 keer tot scoren wist te komen. Vanuit Arnhem maakte hij de overstap naar Ajax, waar hij twee seizoenen speelde. Na een jaar Istanbulspor keerde hij terug op het oude nest bij Vitesse waar hij vervolgens nog eens vijf seizoenen speelde. Van den Brom speelde ook twee maal voor Oranje. Zijn carrière werd afgesloten bij De Graafschap waar hij in het seizoen 2002/2003 zijn laatste wedstrijd speelde. Hij bracht zijn totaal op 432 wedstrijden in het betaald voetbal en 107 doelpunten.

Bij De Graafschap bleef hij na zijn actieve loopbaan als hoofdscout werkzaam. Hij werd hoofdtrainer van de amateurs van Bennekom en trad in 2004 weer in dienst bij zijn oude club Ajax als hoofd jeugdopleiding. In 2007 maakte hij de overstap naar AGOVV.

24-Seven
May 31st, 2010, 08:44 PM
Ik heb hem, als voetballer, altijd een gebakken ei gevonden. Maar wie weet. Die andere John (van Loen) kwam ook nooit al te snugger over maar schijnt het nu best aardig te doen, naast het veld. Persoonlijk hou ik niet zo van gokken...

Quintana
May 31st, 2010, 08:49 PM
Ben benieuwd. Van den Brom komt op mij over als kleurloze, saaie man. Of dat bij Den Haag past? Misschien is het na een paar (halve) dorpsidioten (Rinus Israel, Wiljan Vloet, Frans Adelaar, André Wetzel, Raymond Atteveld) weleens goed om zo iemand aan het roer te hebben.

Haagse Dave
May 31st, 2010, 09:10 PM
Ik heb hem, als voetballer, altijd een gebakken ei gevonden. Maar wie weet. Die andere John (van Loen) kwam ook nooit al te snugger over maar schijnt het nu best aardig te doen, naast het veld. Persoonlijk hou ik niet zo van gokken...

Vaak zijn de mindere voetballers de betere trainers. Blijft altijd een beetje moeilijk in te schatten. Vaak genoeg zijn we de boot ingegaan met trainers waar we bij voorbaat van dachten dat het goede waren.

Ben benieuwd. Van den Brom komt op mij over als kleurloze, saaie man. Of dat bij Den Haag past? Misschien is het na een paar (halve) dorpsidioten (Rinus Israel, Wiljan Vloet, Frans Adelaar, André Wetzel, Raymond Atteveld) weleens goed om zo iemand aan het roer te hebben.

Misschien werkt dat idd wel positief. Ik heb vernomen dat hij goed met lastige spelers om kan gaan.

marcobruls
May 31st, 2010, 10:48 PM
John Van Den Brom een gebakken ei of een mindere voetballer noemen gaat wel erg ver,het was echt een goede voetballer hoor! mischien dat jullie dat vitesse van begin jaren 90 niet meer herinneren....

Haagse Dave
May 31st, 2010, 11:31 PM
Ik vond het ook zeker geen slechte voetballer. Laten we hem vooral het voordeel van de twijfel geven.

Haagse Dave
May 31st, 2010, 11:34 PM
Atteveld mogelijk opvolger Van den Brom bij AGOVV

FC Den Haag kon de zoektocht naar een nieuwe trainer maandag eindelijk afronden. De club bereikte met John van den Brom (43), die overkomt van AGOVV Apeldoorn, een akkoord over een tweejarig contract. Opvallenderwijs bewandelt Raymond Atteveld mogelijk de omgekeerde weg.

Atteveld werd afgelopen seizoen bij FC Den Haag op non-actief gezet na protesten van de spelers. 'Wij zouden het fantastisch vinden als een trainer met de ervaring van Atteveld naar AGOVV wil komen', zegt technisch directeur Jan Artz tegen Voetbal International. 'Hij mag dan wat negatief in het nieuws zijn gekomen, maar zowel als speler en als trainer heeft Atteveld een geweldige instelling. Voor de ontwikkeling van onze spelers zou het goed zijn als ze met hem zouden kunnen werken.'

:D

Nadat vele kandidaten de revue hadden gepasseerd, is er ook in Den Haag witte rook. 'Van den Brom stond al vanaf het begin op ons lijstje’, vertelt commissaris Mark van der Kallen. 'En aan het eerste contact hielden we direct een goed gevoel over. John is een ambitieuze trainer, een jongen in een groeipad. Hij heeft genoeg ervaring opgedaan bij AGOVV, waar hij goed heeft gepresteerd.'

Bron: www.vi.nl

24-Seven
June 1st, 2010, 11:41 AM
John Van Den Brom een gebakken ei of een mindere voetballer noemen gaat wel erg ver,het was echt een goede voetballer hoor! mischien dat jullie dat vitesse van begin jaren 90 niet meer herinneren....

laat ik de 'gebakken ei' term inderdaad iets nuanceren. John van den Brom was voor mij altijd de schlemiel in het veld. Ik houd niet van dat soort spelers. Mensen met veel inzet, een prima inzicht, maar met een lijf en motoriek dat eigenlijk niet is weggelegd om topsport te bedrijven. Martin Verkerk (die tennisser) had dat ook, dan doe ik de televisie uit... Maar goed, voor het trainersvak gaat het juist om dat inzicht. Dat had ie wel.:)

Haagse Dave
June 1st, 2010, 01:13 PM
Interview John van den Brom.

http://nos.nl/l/tcm:5-732239/

Haagse Dave
June 7th, 2010, 10:47 PM
Ik vraag me af wie ze dan willen verkopen. De enige die me logisch lijkt is Ammi. Die heeft nog een contract en wil graag terug naar Limburg.

Saeijs wil terug naar FC Den Haag maar moet geduld hebben

Jan-Paul Saeijs is met FC Den Haag in gesprek over een samenwerking. De verdediger van Roda JC heeft een aflopend contract bij zijn huidige werkgever en wil graag terugkeren bij de club waarvoor hij ruim zeven seizoenen speelde. Dat meldt Voetbal International.

FCDH zou wel oor hebben naar een hernieuwde samenwerking met Saeijs, maar zal eerst iemand moeten verkopen voordat er een nieuwe kracht kan worden gecontracteerd. Saeijs neemt zodoende plaats in de wachtkamer. De verdediger heeft in ieder geval geen trek in een langer verblijf bij Roda.

De inmiddels 31-jarige Saeijs begon in 1998 zijn loopbaan bij FCDH en kwam tot 161 competitiewedstrijden voor de club uit zijn geboortestad. Vervolgens vertrok hij naar Roda, dat hem anderhalf jaar geleden nog naar Southampton stuurde. Vorig seizoen keerde hij terug naar Kerkrade en groeide hij uit tot basisspeler.

Haagse Dave
June 17th, 2010, 10:31 AM
Blijft een goede voetballer. Van harte welkom.

FC Den Haag wil Santi Kolk terug

FC Den Haag heeft Santi Kolk gepolst voor een terugkeer. De 28-jarige Hagenaar staat nog een jaar onder contract bij Vitesse,maar zou daar wel weg mogen zo schrijft het AD vandaag.

Kolk die in Den Haag is opgeleid en debuteerde keerde al eerder 2 maal terug naar FC Den Haag staat nu ook weer helemaal open voor een terugkeer. Hij zegt tevens in de krant dat hij in veregaande onderhandeling is met een club uit Duitsland maar weet niet of hij daarmee uitkomt.

FC Den Haag wil graag nog een aanvaller aantrekken, maar heeft niet veel ruimte in het budget. De club zegt alleen zich te kunnen versterken als er nog spelers verkocht worden. De club zegt tevens niks van de belangstelling voor Immers van het Italiaanse Chievo te weten.

Geplaatst op 17-6-2010 9:02 door Ed
53 keer bekeken
Terug naar nieuws

ikops
June 17th, 2010, 11:07 AM
Daar zou ik zeker niet rouwig om zijn. Nuttige speler voor ADO.

la-haye
June 17th, 2010, 05:17 PM
jan paul saeijs mag ook wel terug komen van mij kunne ze het oude lietje weer zinge
hij heeft toch wel het mooiste doelpunt ooit gemaak die ik in het stadion heb gezien
waarbij jan paul saeijs vanaf het 16 meter gebied bij ado naar de 16 meter van de tegenstander ging
en scoorde

marcobruls
June 17th, 2010, 08:30 PM
^^Die heeft al getekend bij De Graafschap.....

Haagse Dave
June 17th, 2010, 09:16 PM
Edit.

Haagse Dave
June 23rd, 2010, 12:37 AM
Eerste training FC Den Haag.

van den Brom lijkt me een geschikte vent.

http://tv.groengeelhart.nl/index.php?p=includes/pages/video&id=137

Brian84
June 23rd, 2010, 03:31 PM
ben benieuwd wat dit seizoen gaat brengen of we nu ook echt door kunnen groeien naar een wat veiligere plaats, zo dat het niet weer af moet hangen van de laatste paar wedstrijden. Dat zou toch wel een keer lekker zijn

Haagse Dave
June 23rd, 2010, 04:29 PM
Het lijkt erop dat ze wel geleerd hebben van vorig seizoen en dat er wat meer rust komt. Dat komt ook de prestaties ten goede. En ik ben ervan overtuigd dat er veel meer uit deze spelersgroep te halen valt, met een paar gerichte aankopen waar mogelijk. En belangrijke spelers die het niet meer zagen zitten bij Den Haag, zien met de komst van JvdB weer perspectief. Daarbij hebben ze een hele grote sponsor binnen gehaald die toekomst ziet in de club. Maar bij Den Haag blijft het altijd afwachten. Dat heb ik in al die jaren wel geleerd. Maar we beginnen weer positief aan het seizoen. :)

Brian84
June 23rd, 2010, 04:52 PM
Laten we het hopen :) Heb afgelopen seizoen op het punt gestaan om m'n seizoenskaart op te zeggen. was weer een seizoen vechten tegen degradatie en weer een seizoen waar het ging over dingen negatief die achter de schermen gebeurden en niet over dingen die positief op het veld gebeuren. Maar na 12 jaar trouwe supporter ben ik eigelijk ook niet anders gewend dus we gaan volgend seizoen gewoon weer vol goede moed naar de wedstrijden. gaat zo na de eerste training toch wel weer kriebelen. :banana:

COME ON THE HAGUE

Haagse Dave
June 24th, 2010, 12:31 AM
Blij dat het weer gaat beginnen. Hier nog een leuk filmpje met oa de eerste training.

4cY8vnuDh4A&feature=player_embedded

Haagse Dave
June 29th, 2010, 07:46 PM
Helemaal mee eens. Dat hebben we onderhand wel verdiend.

PVV wil andere clubcardregeling en opheffing alcoholverbod FCDH

De Haagse afdeling van de Partij voor de Vrijheid (PVV) wil dat de gemeente Den Haag ervoor zorgt dat de persoongebonden clubcardregeling bij FCDH sterk wordt versoepeld. Ook pleit de partij voor een opheffing van het alcoholverbod in het stadion van de Residentieclub.

Op dit moment houdt FC Den Haag nog vast aan regeling, waarbij het niet mogelijk is om één persoon meerdere kaarten voor een thuisduel te laten aanschaffen. “Deze regeling zorgt ervoor dat het stadion van FCDH slechts zelden vol zit, waardoor het financieel in zwaar verkerende FCDH inkomsten misloopt”, zegt Tweede Kamerlid Richard de Mos dinsdag.

“De PVV pleit voor een vier-op-één regeling, waardoor op één clubcard vier toegangskaarten kunnen worden aangeschaft.” Ook het alcoholverbod moet volgens de partij op de schop. “FCDH loopt door dit alcoholverbod per wedstrijd tienduizenden euro’s aan omzet mis door een halfzachte maatregel van de gemeente”, legt De Mos uit. Supporters moeten in en rondom het stadion, bijvoorbeeld op het Aad Mansveldplein, gezellig een biertje kunnen drinken. Zero tolerance voor relschoppers, maar de goeden mogen niet langer onder de kwaden lijden."

ikops
June 29th, 2010, 08:49 PM
"Zero tolerance voor relschoppers, maar de goeden mogen niet langer onder de kwaden lijden."

:blahblah:

Bier en voetbal leidt nu eenmaal vaak tot baldadige toestanden. Het lijkt me meer een promotiepraatje voor de plaatselijke middenstand.

Haagse Dave
June 29th, 2010, 09:50 PM
"Zero tolerance voor relschoppers, maar de goeden mogen niet langer onder de kwaden lijden."

:blahblah:

Bier en voetbal leidt nu eenmaal vaak tot baldadige toestanden. Het lijkt me meer een promotiepraatje voor de plaatselijke middenstand.

Die "hooligans" zijn toch al helemaal beschonken voordat ze het stadion betreden, dus dat maakt geen fluit uit. Een biertje hoort gewoon bij het voetbal. En gezien de laatste jaren vindt ik dat dat weer mogelijk moet zijn.

ikops
June 29th, 2010, 10:04 PM
Het is gewoon een glijdende schaal. Niet aan beginnen. Omdat supporteres reeds in een kennelijke staat zijn hoeven we het nog niet goed te vinden, laat staan aan mee te werken. Nee, ik vind niet dat je hiermee een goed signaal afgeeft.

Haagse Dave
June 29th, 2010, 11:26 PM
Het is gewoon een glijdende schaal. Niet aan beginnen. Omdat supporteres reeds in een kennelijke staat zijn hoeven we het nog niet goed te vinden, laat staan aan mee te werken. Nee, ik vind niet dat je hiermee een goed signaal afgeeft.

Dan vindt ik wel dat je 1 lijn moet trekken voor alle clubs.

ikops
June 29th, 2010, 11:29 PM
Heb ik geen probleem mee.

Haagse Dave
July 1st, 2010, 10:59 PM
Ben bang dat er niet veel wedstrijden overblijven waar je dan daadwerkelijk een biertje kan drinken.

Den Haag versoepelt alcoholbeleid FCDH

De gemeente Den Haag wil het alcoholbeleid rond het stadion van FC Den Haag gaandeweg gaan versoepelen. Dat hebben burgemeester Jozias van Aartsen en wethouder Karsten Klein (Sport) donderdag gesteld tijdens een vergadering van de gemeenteraad.

Zij reageerden hiermee op vragen van de PVV-fractie. In samenspraak met de politie is besloten dat voortaan tijdens wedstrijden met een laag risico voor een gelimiteerde periode alcohol kan worden gekocht in en om het stadion. Dit past in het beleid dat de gemeente om „de situatie in en rond het stadion zoveel mogelijk wil normaliseren”, stelde Klein. „Als alles goed gaat, moeten fans ook een biertje kunnen drinken.”

De versoepeling geldt niet voor wedstrijden in de zogenoemde B- en C-categorie, die justitie risicovol acht. Burgemeester Van Aartsen prees „de manier waarop de FCDH-fans zich de afgelopen anderhalf jaar hebben gedragen.” Hierdoor is onder meer de politie-inzet rond wedstrijden van de Haagse club „fors afgenomen”.

Haagse Dave
July 7th, 2010, 07:44 PM
ADO DH legt Supusepa en Kubik vast

Stagespelers Christian Supusepa en Frantisek Kubik hebben gedurende de voorbereidingsperiode dusdanig indruk gemaakt, dat zij een contract bij ADO Den Haag hebben gekregen.
Linksback Supusepa (21 jaar) had een aflopend contract bij Ajax en tekent een verbintenis van twee seizoenen bij ADO Den Haag. Vleugelaanvaller Kubik, eveneens 21 jaar, komt over van de Slowaakse club waar ook Csaba Horváth vandaan kwam, Trencin, en blijft minimaal een jaar.

Haagse Dave
July 8th, 2010, 04:18 PM
John vd Brom traint ook mentaal

Geschreven door HCF Report woensdag, 07 juli 2010 18:05

Terwijl Nederland langzamerhand oververhit raakt door de zomerse temperaturen en de WK finale-koorts, bouwt John vd Brom in alle rust aan “zijn” FC Den Haag.
Dat de coach van onze BVO het begrip “spelplezier” hoog in het vaandel heeft staan, is inmiddels ook duidelijk. Letterlijke uitspraken in die richting en een verloren weddenschap met de spelers geven aan, dat hij volop bezig is met teambuilding.

Deze weken wordt er bepaald wie er uit de selectie van 29 spelers het eerste elftal mogen vertegenwoordigen het komende seizoen. De gewonnen wedstrijd tegen Laakkwartier geeft hiertoe een eerste aanzet. 14-0 is het maar liefst geworden, 7 goals voor rust en 7 erna. Dit scoreverloop kostte hem uiteindelijk een rondje gebak, aangezien de spelers uit de eerste helft net zoveel hebben gescoord als de andere spelers die de tweede helft voor hun rekening hebben genomen.

De twee proefspelers Supusepa en Kubik mochten een extra week aan hun stage mogen plakken om de technische staf te overtuigen dat zij thuishoren bij onze FC. Afgelopen zaterdag waren ze wederom van de partij zijn bij de met 6-0 gewonnen wedstrijd tegen het VVCS-team. Laatstgenoemde scoorde ook deze wedstrijd, waardoor zijn oefenpottotaal al op drie staat. Beide heren hebben de nieuwe trainer inmiddels kunnen overtuigen van hun kwaliteiten. Vandaag heeft het bestuur beide nieuwelingen vast te leggen; Supusepa tekende voor twee seizoenen, Kubik voor minimaal één jaar. Met de twee kersverse aankopen lijkt het team al bijna compleet. Snel "inburgeren", zodat het team ingespeeld aan de start verschijnt.

In verband met de warmte vinden de trainingen momenteel 's ochtends plaats, de selectie traint om 9:30. Kunnen de mannen ’s middags op zijn Haags “naar Scheveningen, lekker bakken in de zon”. John vd Brom heeft nog 5 weken de tijd om de spelers klaar te stomen voor wederom een Haags jaartje eredivisie. Voorlopig is zijn ingeslagen weg veelbelovend en krijgt de mentale training bij hem de aandacht die het verdiend. Verleden jaar werd nog met 4-0 verloren van de werkloze voetballers, blijkbaar heeft hij het onderdeel wedstrijdinstelling als eerste aangepakt.

Uit spelers die lekker in hun vel zitten, kan je als coach het maximale halen. Wat dat maximale is en in hoeverre hij de koppies leeg krijgt om er een echt team van te maken, zal blijken als Den Haag op zondag 8 augustus aftrapt in de uitwedstrijd tegen Vitesse. Maar dat deze selectie veel beter kan dan wat afgelopen seizoen gepresenteerd is, is een overtuiging die bij veel Hagenezen leeft. Om het Haagse gevoel bij de spelers tot in hun tenen te laten doordringen, bijgaand een versie van Oh oh Den Haag, voorzien van wat foto’s van vroeger en nu. Wie weet helpt het…

Gaaf filmpje. Mooi in elkaar gezet.

0nma1kr-fCA&feature=player_embedded

Haagse Dave
July 8th, 2010, 06:56 PM
ADO DH en Andres Oper nemen afscheid

ADO Den Haag en Andres Oper hebben in goed overleg onderling besloten aan het lopende dienstverband een einde te maken.
Andres Oper maakte sinds 21 januari 2010 onderdeel uit van de selectie van ADO Den Haag. Er is momenteel interesse van diverse clubs voor hem en hij hoopt zijn carrière liefst in het buitenland voort te zetten.

Haagse Dave
July 8th, 2010, 08:20 PM
Lijkt me wel leuk. Net als de olympiers.

Den Haag is tenslotte toch mede Hoofdstad.

PvdA wil feestelijk onthaal Oranje in Den Haag
vandaag 17:00

DEN HAAG - De fractie van de PvdA in de Haagse gemeenteraad wil dat de selectie van het Nederlands elftal ook in Den Haag feestelijk wordt onthaald. Dat zegt raadslid Gerard Verspuij.

De PvdA denkt aan een rijtoer door de Haagse binnenstad en een huldiging van de sporters in de Ridderzaal. De PvdA-fractie heeft het verzoek neergelegd bij het Haagse college.

Een woordvoerder van de gemeente liet weten dat de KNVB 'heeft besloten dat de huldiging in Amsterdam plaatsvindt. Dus dit initiatief is wat ons betreft niet aan de orde.'

Het Nederlands elftal wordt dinsdag gehuldigd in de hoofdstad.

» Lees het blog op DenHaagDirect
Rondrit Oranje door Den Haag?

The Hague Rules
July 8th, 2010, 09:40 PM
Lijkt me wel leuk. Net als de olympiers.

Den Haag is tenslotte toch mede Hoofdstad.

Eerst maar eens zien te winnen!

Haagse Dave
July 9th, 2010, 12:30 AM
^^ Dat zoiezo. :)

Vier relschoppers tijdens finale in de cel
gisteren 19:05

DEN HAAG - Vier relschoppers die na de halve finale zijn gearresteerd op het Haagse Jonckbloetplein, blijven vastzitten tot ná de WK-finale. Dat heeft de rechter donderdag in een supersnelrechtprocedure bepaald.

Het gaat om mannen van 21, 28 en 33 jaar en een jongen van 15. Ze moesten voor de rechter verschijnen omdat ze na afloop van de voetbalwedstrijd openlijk geweld tegen de politie hebben gebruikt.

De volwassen Hagenaars zitten tijdens de huldiging van Oranje ook nog in de cel. De jongen blijft in ieder geval tot na de WK-finale vastzitten.

Stoeptegels

De minderjarige jongen werd na de voetbalwedstrijd aangehouden omdat hij stoeptegels uit de grond trok, ze op de grond kapot gooide en de brokstukken naar de ME gooide.

Na afloop van de wedstrijd greep de politie in op het Jonckbloetplein in het Laakkwartier. Feestvierders gooiden voorwerpen naar de politie, er werd vuilnis in brand gestoken en er werd vuurwerk naar de paarden gegooid.

Afschrikken

Het Openbaar Ministerie hoopt dat de maatregel een afschrikwekkend effect heeft en dat andere mensen zich wel twee keer bedenken voordat ze over de schreef gaan na een voetbalwedstrijd.

Slagathor
July 9th, 2010, 09:35 AM
Mooizo. Dat snelrecht begint eindelijk te werken.

Quintana
July 9th, 2010, 08:39 PM
Leuk dat ze hier Oranje willen huldigen maar iets voor de inwoners doen door een groot scherm op bijv. het Malieveld toe te staan (vandaag is een verzoek hier toe afgewezen) is te veel gevraagd.

ikops
July 12th, 2010, 12:47 PM
WK: Politie veegt Jonckbloetplein schoon

De politie heeft vannacht rond één uur het Jonckbloetplein in Den Haag schoongeveegd. Honderden mensen kwamen na het verlies van Oranje naar het plein. Dat waren er minder dan vorige keren. Een groepje van zo'n 200 man bleef volgens de politie voor onrust zorgen waarna de ME optrad. Het kwam daarbij niet tot grote confrontaties tussen de relschoppers en de politie.

Het bleef dit keer lang rustig op het Jonckbloetplein. De politie probeerde zich lange tijd afzijdig te houden en het auto- en tramverkeer was uit voorzorg stilgelegd.

In totaal hield de politie vannacht in de stad 76 mensen aan, onder meer voor het plegen van vernielingen en het gebruik van geweld op straat.

Vlak na de wedstrijd werd er op veel plaatsen in de stad vuurwerk afgestoken. Ook staken mensen in Den Haag, Rijswijk en Leidschendam buitenbrandjes aan. In de meeste gevallen ging het om in brand gestoken containers.

Bron: http://denhaagfm.com/index.php?id=41&tx_ttnews%5Btt_news%5D=111236&cHash=26eef3a1fa

Haagse Dave
July 18th, 2010, 09:47 PM
Veel jong talent uit de eigen stad.

zKFXlVWLOSg&feature=player_embedded

Bart Zmeer
July 19th, 2010, 11:24 AM
Mooi dat ze Toornstra hebben weten te behouden.

Ik verwacht eerlijk gezegd ook wel dat jongens als Vicento en Hulst dit jaar veel belangrijker gaan worden...

MR. Bacon
July 19th, 2010, 11:59 AM
Ik heb er weer vertrouwen in dit jaar (heb ik elk jaar)..! Ik hoop dat het eens relatief rustig blijft.. Ik denk dat de trainer daar wel geschikt voor is.. Verder hoop ik niet dat we weer in de laatste 15 min goals tegen krijgen en de wedstrijd uit handen geven. Mijn dieptepunt vorig jaar was Roda thuis. Ik ben niet weggegaan (zal ik ook nooit doen, maar werd er wel treurig van. Kum kreeg het zelf voor elkaar om een ingooi uit te gooien!

Verder ben ik benieuwd hoe de trainer met het publiek om zal gaan. Hij zal zich af moeten sluiten van de emotie van het publiek. Ik doe er zelf ook aan mee (heerlijk) en het zorgt ook echt voor sfeer, maar een trainer moet rationele keuzes maken!

Come on the Hague!

Haagse Dave
July 19th, 2010, 12:21 PM
^^ Ik heb wel het idee uit alle interviews tot nu toe van de trainer, dat hij vooral thuis aanvallend wil spelen en vooral ook het publiek wil vermaken. Hij wil spelen om te winnen en niet om niet te verliezen, zover het mogelijk is. Hij zal bijvoorbeeld bij een voorsprong niet een verdediger inzetten en achterover gaan hangen. Daar kan ik me goed in vinden, want dan roep je juist het onheil over je af. En gezien het begin van vorig seizoen zit er best een aardig potentie in deze groep. Alleen toen Atteveld een beetje waus ging doen kwam de klad erin. Hoewel ik denk dat de schuld nooit alleen bij een persoon ligt. Het klikte duidelijk niet en ik denk dat JvdB beter bij deze groep past. We shall see.

Haagse Dave
July 19th, 2010, 12:25 PM
Leuk voor Barney die een slechte periode heeft gekend ondermeer doordat hij een tijd zou zijn bedreigd.

'Barney' schrijft opnieuw historie
vandaag 10:47

DEN HAAG - Darter Raymond van Barneveld heeft op het World Matchplay in Blackpool een 'nine darter' gegooid. De Hagenaar kwam tot zijn prestatie in zijn partij in de eerste ronde tegen Denis Ovens.

'Barney' gooide in de tiende leg twee keer 180, waarna hij met triple 20, triple 19 en dubbel 12 uitgooide. Het is zijn twee nine darter van dit seizoen. Eerder kwam de Hagenaar in april al tot de perfecte leg. In totaal gooide Barney vijf keer een nine darter op televisietoernooien.

Van Barneveld won zijn partij tegen Denis Ovens makkelijk met 10-1. In de tweede ronde speelt hij tegen Alan Tabern.

Haagse Dave
July 19th, 2010, 01:14 PM
FC Den Haag is op zoek naar een spits in Zweden. Dat meldt Den Haag FM. Lijkt me geen overbodige luxe. We spelen nu met Lex Immers in de spits. En Oper is ook weg, dus nogal een dunbezette positie. En met Powel gaan we de oorlog niet winnen, die zowiezo geen basisspeler zal worden.

ikops
July 19th, 2010, 01:49 PM
Immers? Dat is toch helemaal geen spits?

Haagse Dave
July 19th, 2010, 02:11 PM

Van origine is het een aanvallende middenvelder. Maar spelers worden wel vaker omgeturned. Opzich heeft hij wel scorend vermogen. Maar of hij echt de spits positie in kan vullen zal moeten blijken. Dus een extra spits is dus wel noodzakelijk.

ikops
July 19th, 2010, 02:18 PM
Een 'gemaakte' aanvaller, noemen we dat. We hebben iemand nodig die van nature een 'tor-instinkt' heeft.

Haagse Dave
July 19th, 2010, 02:37 PM
Een 'gemaakte' aanvaller, noemen we dat. We hebben iemand nodig die van nature een 'tor-instinkt' heeft.

Precies. Maar die willen heel veel clubs en zijn vrij prijzig. Vandaar de zoektocht in Zweden waar veel talent zit voor relatief betaalbare prijzen. Plus dat spelers uit die landen zich redelijk snel in NL kunnen aanpassen.

Quintana
July 19th, 2010, 06:01 PM
Ik dacht dat Immers naar Chievo ging? Of zijn die Italianen tot de conclusie gekomen dat iemand van het niveau ADO weinig in de Serie A te zoeken heeft?

marcobruls
July 19th, 2010, 06:43 PM
Niemand met enig niveau heeft wat in de Serie A te zoeken....:)

Haagse Dave
July 19th, 2010, 06:58 PM
Ik dacht dat Immers naar Chievo ging? Of zijn die Italianen tot de conclusie gekomen dat iemand van het niveau ADO weinig in de Serie A te zoeken heeft?

Dat geldt voor het grootste gedeelte van de Eredivisie, misschien wel de hele.

Haagse Dave
July 19th, 2010, 07:42 PM
Ik blijf fan van die gozah. Een echte Hagenees. Maar dit seizoen mogen ze er wel in, graag. :nuts:

rtnPzQ1WLM8

Quintana
July 19th, 2010, 08:15 PM
Dat geldt voor het grootste gedeelte van de Eredivisie, misschien wel de hele.

Begrijp me niet verkeerd, Lex Immers is een prima speler voor ADO / de Eredivisie maar die jongen voegt toch niets toe in de Serie A (net zoals 50% van de buitenlanders in de Eredivisie niets toevoegen)?

Haagse Dave
July 19th, 2010, 09:57 PM
Begrijp me niet verkeerd, Lex Immers is een prima speler voor ADO / de Eredivisie maar die jongen voegt toch niets toe in de Serie A (net zoals 50% van de buitenlanders in de Eredivisie niets toevoegen)?

Mee eens, maar ik had het hem wel gegund, omdat hij dan weer bij zijn ouders in de buurt kon gaan wonen. Maar serie B lijkt me ook realistischer.

Haagse Dave
July 19th, 2010, 11:09 PM
^^ Ik heb wel het idee uit alle interviews tot nu toe van de trainer, dat hij vooral thuis aanvallend wil spelen en vooral ook het publiek wil vermaken. Hij wil spelen om te winnen en niet om niet te verliezen, zover het mogelijk is. Hij zal bijvoorbeeld bij een voorsprong niet een verdediger inzetten en achterover gaan hangen. Daar kan ik me goed in vinden, want dan roep je juist het onheil over je af. En gezien het begin van vorig seizoen zit er best een aardig potentie in deze groep. Alleen toen Atteveld een beetje waus ging doen kwam de klad erin. Hoewel ik denk dat de schuld nooit alleen bij een persoon ligt. Het klikte duidelijk niet en ik denk dat JvdB beter bij deze groep past. We shall see.

Had ik het aardig samengevat. :)

Van den Brom wil FC Den haag aanvallender laten spelen

FC Den Haag bleef vorig seizoen met een zakelijke speelstijl in de Eredivisie. Dat het spel niet altijd even mooi was maakte de clubleiding weinig uit. Als de punten maar gepakt werden dacht men. De nieuwe trainer John van den Brom denkt daar anders over.

"FCDH heeft een trainer aangesteld die van voetbal houdt, die het liefst aanvallend speelt, met een nummer 10, met druk vooruit, vooruit verdedigen op de bal", zegt Van den Brom in Haaglanden Voetbal over zijn speelstijl. "Niet achteruit lopen, heel dicht bij elkaar om snel te komen tot aanvallen en het maken van doelpunten. Dat is een manier van spelen, die heel erg bij mij past."

Er zal een verschil zitten in de manier van spelen in de uit- en thuiswedstrijden. "Je moet ook realistisch zijn, dat je daarvoor de spelers moet hebben. Daarom denk ik, dat gelet op het beeld dat ik nu van de groep heb, er thuis en uit zeker een andere manier van spelen in kan zitten. Thuis gaan wij wel vol op de bak, ook omdat dat past bij een club als FCDH. En zeker bij de supporters, die altijd als een blok achter het team moeten gaan staan en wij moeten ervoor zorgen dat wij die mensen vermaken."

"Ik ben ook van mening, dat je dat alleen maar doet als je speelt om te winnen en niet om niet te verliezen", aldus Van den Brom.

Bron: www.goal.com

Geplaatst op 19-7-2010 19:48

Haagse Dave
July 19th, 2010, 11:40 PM
Vanaf donderdag Europees beach soccer in The Hague Beachstadion
19 July 2010 om 21:24

De top van het Europese beach soccer verzamelt zich vanaf donderdag 22 juli in het The Hague Beachstadion. Tot en met zondag 25 juli is het Haagse strandsportstadion het toneel van twee toernooien: de Crocs Challenge Cup, met deelname van het Nederlands beach soccer team en de Euro Beach Soccer League.

De Challenge Cup is een jaarlijks toernooi voor de nummers negen tot en met zestien van de Europese ranglijst. Het deelnemersveld bestaat naast Nederland uit Azerbeidzjan, Turkije, Noorwegen, Engeland, Duitsland, Andorra en Tsjechië. Voor het team van bondscoach Niels Kokmeijer is Andorra vrijdag 23 juli om 19.30 uur de eerste tegenstander.

De aftrap van de duels van het Nederlands beach soccer team op zaterdag en zondag is om 15.15 uur. Voorafgaand aan het duel van Nederland en de finale van de Challenge Cup spelen de ex-internationals een demonstratiewedstrijd.

gratis

Aan het kwalificatietoernooi van de Euro Beach Soccer League nemen Rusland, Spanje, Zwitserland en Roemenië deel. Deze vier landen maken in Scheveningen uit welk team zich plaatst voor het Europees kampioenschap. Rusland en Zwitserland, in 2009 finalist van het wereldkampioenschap in Dubai, openen donderdag 22 juli om 17.00 uur het toernooi. Daarna speelt het Nederlands team ter voorbereiding op de Challenge Cup een oefeninterland tegen Spanje, de nummer één van Europa.

The Hague Beachstadion is gelegen nabij het Noorderhavenhoofd in Scheveningen. De toegang tot de beach soccer-toernooien is gratis.

programma

Het volledige programma ziet er als volgt uit:

Donderdag 22 juli

17.00 uur Rusland - Zwitserland (Euro Beach Soccer League)

18.15 uur Nederland - Spanje (Oefeninterland)

Vrijdag 23 juli

13.15 uur Tsjechië - Azerbeidzjan (1) (Crocs Challenge Cup)

14.30 uur Noorwegen - Turkije (2) (Crocs Challenge Cup)

15.45 uur Engeland - Duitsland (3) (Crocs Challenge Cup)

17.00 uur Rusland - Roemenië (Euro Beach Soccer League)

18.15 uur Spanje - Zwitserland (Euro Beach Soccer League)

19.30 uur Nederland - Andorra (4) (Crocs Challenge Cup)

Zaterdag 24 juli

12.45 uur Wedstrijd n.n.b.* (Crocs Challenge Cup)

14.00 uur Wedstrijd n.n.b.* (Crocs Challenge Cup)

15.15 uur Wedstrijd Nederland* (Crocs Challenge Cup)

16.30 uur Wedstrijd n.n.b.* (Crocs Challenge Cup)

17.45 uur Zwitserland - Roemenië (Euro Beach Soccer League)

19.00 uur Rusland - Spanje (Euro Beach Soccer League)

Zondag 25 juli

11.45 uur Wedstrijd n.n.b.* (Crocs Challenge Cup)

13.00 uur Wedstrijd n.n.b.* (Crocs Challenge Cup)

14.15 uur Demonstratiewedstrijd ex-internationals

15.15 uur Wedstrijd Nederland* (Crocs Challenge Cup)

16.30 uur Wedstrijd n.n.b.* (Crocs Challenge Cup)

17.45 uur Spanje - Roemenië (Euro Beach Soccer League)

* De wedstrijden van de Challenge Cup op zaterdag en zondag worden later vastgesteld

Haagse Dave
July 20th, 2010, 01:00 AM
John van den Brom: ,,Er kan zomaar een ‘tweede Jens’ opstaan”19 July 2010 om 22:12

Aan het einde van het trainingskamp van een week in Garderen sprak Haaglandenvoetbal.nl uitgebreid met de nieuwe trainer John van den Brom. Nu volgt deel 2 van het interview, waarin gesproken wordt over een eventuele versterking, het plezier dat terug is in de groep en de doelstelling voor het komende seizoen.

Tekst: Ton Beije

Foto’s: Pieter van der Togt en Ton Beije

Het is bekend, dat de financiële mogelijkheden bij ADO Den Haag, net als bij zoveel andere clubs trouwens, momenteel niet onbeperkt zijn, maar mocht er nog een versterking aangetrokken kunnen worden, gaat dan de voorkeur naar een aanvaller? ,,Ja, dat is wel de linie waarin wij aan het zoeken zijn”, bevestigt Van den Brom, ,,en waar wij ook serieus mee bezig zijn.” Heeft hij al spelers op het oog? ,,Dat wel, wij zijn nog niet concreet met spelers in onderhandeling, maar staf en leiding weten wel wat wij willen. Het is even wachten tot het goede moment om toe te slaan.”

versterking

Naast het mogelijk nog aantrekken van een versterking (Van den Brom en Steijn zijn dit weekend in Zweden op bezoek geweest – red.), is het natuurlijk ook te hopen, dat er voor 31 augustus geen spelers meer naar elders vertrekken. Van den Brom: ,,Dat is inherent. Je kunt kijken om er nieuwe jongens bij te halen, aan de andere kant moet je ervoor waken dat de sterkhouders van het elftal intact blijven. Bij mij is er nu niets bekend van jongens die graag weg willen, dus ik ga er vanuit dat er geen mensen weg gaan. Maar het blijft voetbal.”

Eind vorig seizoen dreigde er een leegloop bij ADO. De ene speler na de andere gaf aan de club te willen verlaten. Recente gesprekken met spelers, ook op het trainingskamp, leren, dat spelers er weer zin in hebben, de belevenis is weer terug. Dat komt ook door de manier van werken van Van den Brom. Hij: ,,Ik praat er ook veel met de jongens over, omdat ik ook van hen terugkoppeling wil krijgen. Nogmaals, het is de manier die bij mij past, omdat ik gewend ben p deze manier te werken. Ik hoef daar geen concessies in te doen, de groep pakt het fantastisch op, dus dan kun je dat goed combineren met relaxed werken in de goede zin, positief, plezier, beleving, bezieling. Dan zie je, dat je die gasten wel aan de gang kunt krijgen.”

verrassing

ADO Den Haag herbergt in de huidige selectie een aantal jonge, talentvolle spelers. Vorig seizoen brak, zomaar uit het niets, Jens Toornstra door. Zit er dit seizoen mogelijk weer zo’n verrassing aan te komen? ,,Ik vind met name dat die jonge jongens zich goed profileren. Ik heb – nogmaals - voordat wij begonnen heel uitgebreid met Maurice en Bob de selectie, de samenstelling, individueel de spelers besproken, maar je hebt ze nu zelf vier weken ervaren op het veld en wij moeten ervoor zorgen dat die kloof tussen basis en niet-basis kleiner wordt. Als wij daar met zijn allen voor kunnen zorgen, dan is dat pure winst en kan er zomaar weer een ‘nieuwe Jens’ opstaan, die om wat voor reden in het elftal komt. Dat is voetbal. Ik kijk niet naar leeftijd, ik kijk niet waar ze vandaan komen, ik kijk gewoon naar de kwaliteit, wat het beste is op dat moment en ook nog eens het elftal het beste in balans brengt. Dan kan er altijd een verrassing uitkomen.”

Bekend is dat de clubleiding komend seizoen gaat voor handhaven. Ook voor Van den Brom is dat het streven, maar hij kijkt toch met een schuin oog wat verder. ,,Vorig handhaafde ADO zich ook, maar was men niet helemaal tevreden over de manier waarop. De groep is redelijk bij elkaar gebleven, dus handhaving moet je minimaal van uitgaan, maar ik vind wel dat je verder moet kunnen kijken. Doelstellingen zijn er om bijgesteld te worden. Een keertje naar boven en een keertje naar beneden. Heeft ook te maken met allerlei factoren, kunnen er nog twee spelers gekocht worden, raken er spelers geblesseerd. Je moet altijd een slag om de arm houden. Stiekem mag je wel eens denken aan wat meer. Het blijft toch allemaal een beetje een verrassing, je weet niet precies wat er bij de rest van de clubs gebeurt. Er zijn een hoop clubs die problemen hebben om wat voor reden dan ook. Misschien kun je van alles in de positieve zin van het woord profiteren en met ADO de goede kant opgaan.”

Brian84
July 24th, 2010, 11:12 PM
filmpje met de spelers die het dit jaar moeten gaan doen voor onze FC. moet eerlijk zeggen dat ik een hoop namen tegen kom waar ik nog nooit van heb gehoord. ik heb het nieuws over Den Haag de laatste weken dan ook wat minder heb gevolgd. maar zijn volgens mij een hoop jongens uit eigen jeugd??

zKFXlVWLOSg

Haagse Dave
July 25th, 2010, 01:34 PM
Veel jong talent uit de eigen stad.

zKFXlVWLOSg&feature=player_embedded

:D

Brian84
July 25th, 2010, 09:00 PM
zo ik ben lekker bezig vandaag is mijn 2e dubbele post op een dag. denk dat ik de filmpjes posten maar aan andere over ga laten.:lol: Hoop dat den haag eindelijk wat meer rendement uit eigen spelers kan gaan halen. toch in het verleden spelers te vroeg of voor te weinig laten gaan.

Haagse Dave
July 26th, 2010, 01:12 PM
Leuke speler voor de Jupiler Leage. Meer zit er voor die gozah niet in.

ADO DH en Powel verbreken samenwerking

Deze voetbalzomer keerde Berry Powel terug bij ADO Den Haag na een verhuurperiode bij De Graafschap. De spits had nog een contract van een jaar in de Residentiestad.
Gedurende de voorbereiding werd echter duidelijk dat de spits niet kan rekenen op een basisplaats in het team van trainer John van den Brom. Op verzoek van Berry is de clubleiding akkoord gegaan met de ontbinding van zijn nog lopende contract, waardoor Berry de kans heeft om met onmiddellijke ingang transfervrij over te stappen naar een andere club. ADO Den Haag wenst Berry heel veel succes in zijn verdere carrière.

Haagse Dave
July 26th, 2010, 01:16 PM
Daar ga ik woensdag ook heen.

ADO DH speelt erewedstrijd van FC Emmen

'Woensdagvond speelt FC Emmen in het kader van het 25-jarig jubileum de wedstrijd tegen ADO Den Haag. Een wedstrijd met een geschiedenis want de Haagse formatie vormde immers de eerste tegenstander van FC Emmen in het betaalde voetbal', zo meldt de website van FC Emmen.
De wedstrijd wordt woensdagavond om 19.30 uur in het Univé Stadion van FC Emmen gespeeld.
Op zondag 18 augustus 1985 zagen zo’n 6500 toeschouwers het debuut van Emmen tegen de toen FC Den Haag genoemde ploeg. Onze ploeg, getraind door Rob Baan, won met 1-0 en werd uiteindelijk ongeslagen kampioen. De winnende treffer viel vijf minuten voor tijd door Remco Boere. Bij FC Den Haag stonden o.a. Martin Jol, Alfons Groenendijk en Heini Otto in de basis. Martin Jol speelde tegen Emmen samen met Joop Lankhaar centraal in de achterste lijn. Onze huidige spelersgroep gaat dus op herhaling voor dit duel dat 25 jaar geleden werd gespeeld.

De toegangsprijs is voor iedereen op vijf euro.

Haagse Dave
July 26th, 2010, 01:20 PM
FC Emmen Nieuws

Woensdag erewedstrijd tegen ADO Den Haag
26-07-2010

Woensdagavond speelt FC Emmen in het kader van het 25-jarig jubileum de wedstrijd tegen ADO Den Haag. Een wedstrijd met een geschiedenis want de Haagse formatie vormde immers de eerste tegenstander van FC Emmen in het betaalde voetbal.

Op zondag 18 augustus 1985 zagen zo’n 6500 toeschouwers het debuut van Emmen tegen de toen FC Den Haag genoemde ploeg. De gasten, getraind door Rob Baan, wonnen met 1-0 en werden uiteindelijk ongeslagen kampioen. Daaraan afgemeten leverden de Emmenaren dus een prima prestatie. De winnende treffer viel vijf minuten voor tijd door Remco Boere. Emmen begon in de opstelling: Reinier de Vries; Leo Driebergen, Walter Waalderbos, Ebel Bos, Edu Nandlall, Jacob Heins, Jan Postma, Cees Spaans, Ale Hindriks, Ted Venema, Henri Pelleboer. Postma werd acht minuten voor tijd vervangen door Jouke Faber. Grads Fühler was niet speelgerechtigd wegens een conflict tussen twee voormalige werkgevers van hem. Bij FC Den Haag stonden o.a. Martin Jol, Alfons Groenendijk en Heini Otto in de basis die later bekendheid zouden krijgen als trainer. Martin Jol speelde tegen Emmen samen met Joop Lankhaar centraal in de achterste lijn.

FC Den Haag was uiteraard favoriet maar Emmen verkocht zich uitstekend. De eerste helft werd zelfs afgesloten met een hoekschoppenverhouding 5-0 in het voordeel van de thuisploeg. Na de thee gingen de bezoekers veel agressiever te werk en de hoekschoppenverhouding in het tweede deel was opeens 0-8 in het voordeel van FC Den Haag. De beslissing viel echter pas kort voor het einde toen Remco Boere zijn directe tegenstander Ebel Bos en doelman De Vries klopte.

Het huidige ADO Den Haag wordt getraind door John van den Brom die de overstap van AGOVV naar Den Haag maakte. Hij is met zijn nieuwe ploeg in de voorbereiding nog ongeslagen. Afgelopen zaterdag won ADO met 7-0 van de Topklasser VVSB uit Noordwijkerhout. Daarvoor werd o.a. AGOVV (2-0) en het Schotse FC Hibernian (2-1) verslagen.

De wedstrijd begint om 19.30 uur en de toegangsprijs is voor iedereen op vijf euro bepaald. Seizoenkaarthouders hebben vrije toegang.

ikops
July 26th, 2010, 01:46 PM
Bulykin (ex-Anderlecht) wordt zo te zien de nieuwe spits van ADO.

Hopelijk wordt het wat met deze jongen na het vertrek van Andres Oper, Fabio Caracciolo, Karim Soltani en Bogdan Milic.

Haagse Dave
July 26th, 2010, 02:05 PM
Ik hoop het ook, want hij is bij De Graafschap afgetest. Maar hij schijnt op 50% te zitten. Hij heeft een beetje pech gehad met blesures. Dus als hij 100% fit is kan het wel wat worden.

Haagse Dave
July 28th, 2010, 12:20 AM
Foto's van graffiti's in het Kyocera Stadion.

Klik op de foto's. :)

http://groengeelharttv.nl/fotosite/thumbnails.php?album=464

Haagse Dave
August 2nd, 2010, 12:26 AM
Open dag.

http://www.groengeelhart.nl/index.php?p=../tv/includes/pages/video&id=143

Haagse Dave
August 3rd, 2010, 10:43 PM
Bulykin doet 'ernstige financiële inspanning' en vertrekt naar ADO
Dinsdag, 3 augustus 2010 om 20:18

Dmitri Bulykin speelt komend seizoen voor ADO Den Haag. Zijn huidige club Anderlecht en de Eredivisionist bereikten dinsdag een akkoord over een tijdelijke overgang van één jaar. Bulykin was al enkele weken op proef bij de Hofstedelingen en liet een goede indruk achter op trainer John van den Brom.

"Het professionalisme van Bulykin is bewonderenswaardig", reageerde Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck. "Hij gaat naar Nederland om weer een volwaardig profvoetballer te worden na zijn blessures in Duitsland vorig seizoen. Daar doet Dmitri een ernstige financiële inspanning voor, een zeldzaamheid in deze tijden. Ik ben ervan overtuigd dat hij zijn loopbaan weer op de rails krijgt."

Bulykin is sinds drie seizoenen actief op de Europese velden. Hij begon bij Bayer Leverkusen en werd na vijftien wedstrijden en twee doelpunten opgepikt door Anderlecht, waarvoor hij tot tien duels en drie treffers kwam. In het afgelopen seizoen werd hij verhuurd aan Fortuna Düsseldorf en ook daar was de 1 meter 93 lange aanvaller mede door divers blessureleed geen basiskracht.

Hopelijk blijft hij fit. Dan denk ik dat we er wel plezier aan kunnen beleven. Al met al ga ik toch weer positief het nieuwe seizoen in.

ikops
August 4th, 2010, 09:25 AM
Die jongen wil gewoon erg graag voetballen. Dat is alvast een plus.

Haagse Dave
August 4th, 2010, 11:25 AM
Modern Football vermoordt zichzelf

Geschreven door HCF AMF woensdag, 04 augustus 2010 04:54

Door de jaren heen is volkssport nummer één steeds afhankelijker geworden van de om zich heen slaande commercie. Spandoeken zijn vervangen door reclameborden, tenue’s zijn verkracht door oerlelijke reclame-uitingen en de aandacht vanuit de clubleidingen ligt voor het grootste deel bij de sponsoren.

Daarnaast worden middelmatige spelers rijkelijk beloond, evenals de “top-bestuurders” van een voetbalbolwerk. Met een gemiddeld jaarsalaris tussen de 2 en drie ton hobbelen spelers in de eredivisie rond, ongeacht of ze nou goed of slecht presteren. Een salaris op prestatiebasis zou logischer zijn.
In die jaren is de jeugdopleiding verwaarloosd. De doorstroom van jeudige talenten is steeds verder in het slop geraakt en clubs hebben zich massaal gestort op de transfermarkt om tegen steeds hogere transfersommen spelers binnen te halen. De weg van het snelle succes. Eén of meerdere topspelers kunnen net dat verschil maken, waardoor er sneller succes geboekt kan worden. Dit korte termijn denken is iets wat veel clubs uiteindelijk duur komt te staan. De betaalde transfersommen worden als bezit opgenomen in de balans. Dit “bezit” verdampt op het moment dat een speler transfervrij mag vertrekken of als de club van de speler af wil. Dit levert immers een lagere of zelfs geen transfersom op. Een extra bijdrage aan het verlies van een club door versnelde afschrijving.
Wat dat betreft is zo’n recessie best wel een apart fenomeen. Het is een soort degradatie naar de Jupiler zonder degradatie. Bij het dichtdraaien van de geldkraan, wordt iedereen opeens wakker. Plotseling moeten bestuurders van hun lauweren afkomen om in te grijpen. Vaak is dit te laat; zonder vooruitziende blik zijn er meerjarige contracten aangegaan met spelers die zwaar op de begroting drukken en bulkt de club van de overhead.
De sponsorinkomsten lopen terug, ontslagen in de staforganisatie vallen. Spelers die zwaar op de begroting drukken, mogen de club verlaten. Clubs kloppen masaal aan bij de desbetreffende gemeente voor een financiele bijdrage. Ziet de gemeente brood in de club? Dan heeft de club geluk. Zo niet, dan valt onherroepelijk het doek.Met een hoop kunst-en vliegwerk zijn er afgelopen seizoen een hoop clubs op de been gehouden en is er uiteindelijk maar één club omgevallen: Haarlem.
Voorzichtig aan vallen eredivisieclubs in de KNVB categorieën terug. Categorie 1 is het zwaarst: de club staat onder curatele van de KNVB en moet zich bij uitgaven van 50.000 EUR of meer verantwoorden bij de KNVB. De financieen worden periodiek gecontroleerd.
Langzaam maar zeker publiceren clubs dramatische cijfers. RKC, Willem II, Heerenveen, Roda, NEC, Feijenoord en Ajax, zomaar wat clubs die of aan de noodklok hebben gehangen of een verlies rapporteren van vele miljoenen. De jarenlange weelde is ten einde en elke club likt zijn wonden.
Met deze teruggang wordt ook het belang duidelijk van een goede jeugdopleiding. Daar zit namelijk het aankomende kapitaal. Met een goede jeugdopleiding en dito scoutingnetwerk, is er dus geld te verdienen. Veel geld zelfs, want een groeibriljantje levert bij een goed beleid (nu nog) vele miljoenen op.
De clubs gaan dus helemaal terug naar af. Geen dure aankopen, spelers met dikke salarissen worden geloosd of krijgen een sterk verminderd salaris. Geen exorbitante reisjes, geen dikke benzineslurpers voor spelers van middelmatige ploegen. Iedereen moet terug, met twee voeten op de vloer. De jeudopleiding heeft de toekomst. Net als vroeger. Bij FC Den Haag is dit al zichtbaar, gezien het transferbeleid en de hoeveelheid jeugdspelers in de selectie. Net op tijd is er aan de noodrem getrokkenin het Haagse. Gevolg: geen puntenaftrek aan het begin van de competitie en een indeling voor dit seizoen in categorie 2. Vandaag komt RTL met een overzicht waarbij de clubs als volgt zijn ingedeeld:

Categorie 1: onder curatele
MVV, Fortuna Sittard, Feijenoord, NEC, AGOVV, Roda JC, Willem II, RKC Waalwijk, RBC Roosendaal, BV Veendam, FC Dordrecht en Almere City FC

Categorie 2: zorgelijk
ADO Den Haag, PSV, AZ, FC Den Bosch, Ajax, Sparta, FC Zwolle, Vitesse, FC Twente, FC Utrecht, VVV Venlo, De Graafschap, Helmond Sport, SC Cambuur , NAC Breda, FC Groningen, FC Eindhoven, FC Emmen, Heracles Almelo en Excelsior

Categorie 3: financieel gezond
GO Ahead Eagles, SC Heerenveen, FC Volendam en Telstar.
De officiële indeling wordt woensdag door de KNVB gepresenteerd. Voor FC Den Haag geen acute nood, maar het bestuur zal keihard aan de weg moeten blijven timmeren om naar categorie 3 te verkassen. Met het huidige feel good gevoel aan het begin van de competitie is er vertrouwen. De prestaties op het veld zijn in grote mate bepalend voor het financieel succes, succes trekt immers succes aan. Aan de spelers en technische staf om dit vertrouwen in succes om te zetten en dus te helpen met het naar een hoger plan tillen van de club.

http://www.haguecityfirm.nl/

Haagse Dave
August 4th, 2010, 11:45 AM
De altijd vermakelijke column van Rene.

http://www.groengeelhart.nl/?p=nieuws&nid=1372

Haagse Dave
August 5th, 2010, 10:14 AM
05 augustus 2010, 08:47

Looppad naar ADO-stadion moet veiliger

De PVV wil de weg voor voetgangers naar het ADO-stadion veiliger maken. Van Randstadrail halte 'Forepark' naar het stadion kunnen supporters nu niet anders dan over het fietspad lopen. PVV-raadslid en voetballiefhebber Richard de Mos wil daarom dat er langs de weg (Donau) een voetpad wordt aangelegd. Daarnaast zou volgens hem de de directe omgeving van het stadion meer 'sfeer' moeten krijgen door er bijvoorbeeld standjes neer te zetten met t-shirts, vlaggen, eten en drinken.

Haagse Dave
August 13th, 2010, 03:34 PM
Haagse humor voor het goede doel

http://www.northside.nl/index.php?subaction=showfull&id=1281686779&archive=&start_from=&ucat=&

MR. Bacon
August 13th, 2010, 03:58 PM
Leuk en positieve stukjes over FC Den Haag geschreven door een expat (Haagse Schot)

www.itpphotography.com/page11638.html

Haagse Dave
August 15th, 2010, 01:19 PM
We zijn goed bezig.

http://www.groengeelhart.nl/index.php?p=../tv/includes/pages/video&id=150

Haagse Dave
August 23rd, 2010, 10:27 AM
Dat schiet lekker op. Wat een klote systeem dat je 4 weken in de competitie nog spelers kwijt kan raken. En helemaal Wesley Verhoek naar 020. Kap nah.
Is hij eindelijk van waarde voor Den Haag wordt hij dadelijk weer weggeplukt. en nog door de aartsvijand ook. Jol hoeft voor mij nooit meer in Den Haag te komen. Als Wesley verstandig is en gewoon een goed seizoen draait voor Den Haag heeft hij vast genoeg keus om naar een mooie club te gaan. Dan verdiend Den Haag er ook wat aan voor al die jaren dat hij de kans heeft gekregen in Den Haag. En dan heeft Den Haag genoeg tijd om een opvolger voor die positie te vinden. Als je deze zomer met je volle verstand een vernieuwd contract tekent kan je het niet maken om een week voor de sluiting van de transfermarkt je club in de steek te laten als jongen van de stad, en zeker niet naar 020. Het is dan bijna onmogelijk een vervanger voor die positie te vinden. Overigens schijnt er ook belangstelling voor Derijck en Toornstra te zijn. Die speelt net een half jaar bij Den Haag. Zo blijft er weinig over van het team. Hoe wil je ooit op een hoger plan komen op zo'n manier. Ik hoop dat de club de spelers aan hun contract houden. maar ja, als de hoofdprijs wordt betaalt is geen speler te behouden. Dat is helaas de voetballerij.

Dat tussentijds in het seizoen weghalen van spelers (en soms ook trainers) moeten ze gewoon afschaffen. En de transfer markt moet sluiten als de competitie begint. :bash:

http://www.adofans.nl/article/06487/Ajax_heeft_interesse_in_Verhoek__van_Hese_wellicht_naar_Cambuur.htm

ikops
August 23rd, 2010, 11:54 AM
Ik zie dat je inmiddels nog niet uit je dip bent? :(

Haagse Dave
August 23rd, 2010, 12:11 PM
Ik zie dat je inmiddels nog niet uit je dip bent? :(

Ik had een top weekend. Maar van dit soort nieuws wordt ik idd niet vrolijk. :ohno:

marcobruls
August 25th, 2010, 09:00 PM
http://nos.nl/artikel/180508-ado-haalt-sloveense-international.html

ADO haalt Sloveense international
Aleksandar RadosavljevicAleksandar Radosavljevic Aleksandar Radosavljevic ProShots
Update: woensdag 25 aug 2010, 08:32

ADO Den Haag heeft zich versterkt met de Sloveen Aleksandar Radosavljevic.

De 31-jarige middenvelder heeft achttien interlands op zijn conto, waaronder drie duels op het WK in Zuid-Afrika.

Radosavljevic, die afgelopen seizoen uitkwam voor het Griekse Larissa, tekent een contract voor één jaar.

Haagse Dave
August 25th, 2010, 10:21 PM
^^ Als er geen spelers meer worden weggetrokken (Verhoek, Toornstra, Derijck) kan het een heel leuk seizoen worden.

Slagathor
August 29th, 2010, 04:22 PM
ADO Den Haag 2-2 PSV Eindhoven

Yesss! :cheers:

Haagse Dave
August 29th, 2010, 05:40 PM
ADO Den Haag 2-2 PSV Eindhoven

Yesss! :cheers:

Reis jij zondag nog af richting Den Haag? Ik gok op een 2-2. ;) Nee, PSV scoort wel heel makkelijk. Toch denk ik met de recente aankopen en er worden niet op het laatste moment nog spelers bij ons weggeplukt Den Haag best een leuk seizoen kan draaien. :)

:banana::cheers::drunk::cheers1: Als je niet 2 knullige goals tegen krijgt win je die wedstrijd gewoon. Maar wel veerkracht getoond na 2 x achterkomen. Er zit zeker een stijgende lijn in.

Ik had trouwens alle wedstrijden op Utrecht na goed voorspelt. En AZ -Excelsior is nu bezig. Helaas is het niet voor geld.

Brian84
August 29th, 2010, 06:13 PM
Net terug uit een regenachtig forepark. wat een heerlijke wedstrijd!!! beetje jammer van idd de knullige doelpunten die we weg geven, toch erg leuk voetbal gezien en erg veel strijd. ondanks de regen een heerlijk voetbal middagje.:banana:
als we geen spelers meer kwijt raken op de transfermarkt kan het een erg leuk seizoen worden. en denk ik dat we wel een paar plaatsjes omhoog kunnen kijken. Maar nu loop ik mischien een beetje te hard van stapel. eerst maar ff genieten van dit "bonus" puntje.:cheers::cheers1:

Haagse Dave
August 29th, 2010, 08:55 PM
De club is duidelijk in opmars. Werd ook wel een keertje tijd.

Jeugdopleiding ADO DH treedt toe tot elite

De Jeugdopleiding van ADO Den Haag kreeg zondag, in de rust van het duel met PSV, de vier sterren certificering van de KNVB. Hoofd Jeugdopleiding Wim van Laar kreeg het certificaat uit handen van Remy Reinierse van de KNVB.
De jeugdopleiding van ADO Den Haag heeft van oudsher een goede naam. Ook de laatste jaren zijn er vanuit de jeugdopleiding van ADO Den Haag weer relatief veel spelers gedebuteerd in het eerste elftal. Jongens als Eljero Elia, Wesley Verhoek, Christian Kum en Daryl Janmaat zijn niet onopgemerkt gebleven in de Eredivisie.

Reeds een aantal jaren is er een ontwikkeling op landelijk niveau gaande waarbij de KNVB inzet op een samenwerking met de grootste (‘’regionale’’) jeugd-opleidingen van Nederland. Het gaat hierbij om het delen van kennis, faciliteiten en ervaringen. Her en der gaan BVO’s met elkaar de samenwerking aan om te kunnen voldoen aan de eisen van de status ‘Regionale Opleiding’.

Naar aanleiding van het Businessplan dat ADO Den Haag heeft ingediend bij de KNVB is de Opleiding voor het seizoen 2010-2011 nu zelfstandig erkend als een van de 13 regionale voetbal opleidingen van Nederland. Manager regionale opleiding Oscar Alkemade: ‘We volbrengen daarmee onze lang gekoesterde ambitie om landelijk weer mee te tellen als het gaat om de opleiding van jeugdspelers. Met het vooruitzicht van de topsportlocatie ‘Nieuw Zuiderpark’ waarin we met meerdere partijen willen gaan samenwerken, kunnen we uitgroeien tot de poort naar het betaalde voetbal voor de regio’s Haaglanden, Westland, Leiden, Bollenstreek en Alphen op een nog breder vlak.’

In opdracht van de KNVB heeft het bedrijf Keurcompany het afgelopen jaar een onafhankelijke audit uitgevoerd om de kwaliteit van de jeugdopleiding van ADO Den Haag te toetsen. Onderdelen als (jeugd)voetbalbeleid, organisatieprocedures, spelersbegeleiding, vervoersfaciliteiten en de accommodatie werden gescoord in een puntensysteem (certificering). ADO Den Haag heeft voor het eerst in haar geschiedenis de (hoogst haalbare) 4 sterren-status gehaald. Hoofd Opleiding Wim van Laar: ‘Dit resultaat is een groot compliment aan alle opleidingsmedewerkers, vrijwilligers en spelers, die hier de afgelopen jaren aan hebben meegewerkt.’

http://www.adodenhaag.nl/adodenhaag/nl/html/algemeen/nieuws/nieuws.pshe?nieuws_id=3376

Haagse Dave
August 30th, 2010, 12:08 AM
Wat een bagger programma, dat Studio Voetbal. Geen woordje over de prestatie van Den Haag. Daarom kijk ik liever naar Voetbal International. Die hebben een veel bredere aandacht. Ik begrijp ook wel dat niet alle clubs altijd even interessant zijn, maar de Eredivisie bestaat wel uit 18 clubs en die supporters willen ook bediend worden. En dit heeft niks met Calimero te maken.

Maar Den Haag komt er wel, daar ben ik van overtuigd. Als het in een stad als Alkmaar, Enschede en Eindhoven lukt moet het toch zeker ook in Den Haag lukken. Aan de supporters zal het iig niet meer liggen, dus dat excuus is er niet meer.

Zo dat ben ik ook weer even kwijt. ;)

ikops
August 30th, 2010, 09:14 AM
^^

Ik ben Calimero? :)

la-haye
August 30th, 2010, 05:02 PM
Wat een bagger programma, dat Studio Voetbal. Geen woordje over de prestatie van Den Haag. Daarom kijk ik liever naar Voetbal International. Die hebben een veel bredere aandacht. Ik begrijp ook wel dat niet alle clubs altijd even interessant zijn, maar de Eredivisie bestaat wel uit 18 clubs en die supporters willen ook bediend worden. En dit heeft niks met Calimero te maken.

Maar Den Haag komt er wel, daar ben ik van overtuigd. Als het in een stad als Alkmaar, Enschede en Eindhoven lukt moet het toch zeker ook in Den Haag lukken. Aan de supporters zal het iig niet meer liggen, dus dat excuus is er niet meer.

Zo dat ben ik ook weer even kwijt. ;)dat roep ik al jaren eerst krijg je 15 min hoe goed oh slecht 020 was daarna 10 min 010 of 040
en als je geluk heb komt den haag op het einde niet in 1 min maar in 2 min voorbij

Haagse Dave
August 30th, 2010, 05:20 PM
dat roep ik al jaren eerst krijg je 15 min hoe goed oh slecht 020 was daarna 10 min 010 of 040
en als je geluk heb komt den haag op het einde niet in 1 min maar in 2 min voorbij

En de samenvatting was ook weer lekker van Studio 020, NIET. :ohno:

Haagse Dave
September 8th, 2010, 02:26 PM
FC Den Haag tram door de stad.

http://www.groengeelhart.nl/index.php?p=../tv/includes/pages/video&id=154

Haagse Dave
September 8th, 2010, 07:59 PM
PVV roept hulp FCDH-supporters in!

Na het afwijzende antwoord van het College over de aanleg van een geelgroene wandelprominade naar het FCDH-stadion wil PVV-raadslid Richard de Mos de hulp inroepen van de FCDH-supporters zelf.

De Mos:”Nu het college wegloopt voor haar verantwoordelijkheid voor het aanleggen van een veilig voetpad over de Donau voor FCDH-supporters en geenzins wil nadenken over sfeerverhogende mogelijkheden, zoals kraampjes met FCDH-fanartikelen, wil ik de hulp inroepen van de FCDH-supporters zelf om in actie te komen.

We hebben al 1 kanjer die uit zichzelf al 200 handtekeningen heeft opgehaald die allen voor de aanleg van zo’n voetpad pleiten. We hopen dat er zich meer melden. Ik zal bij de volgende raadsvergadering hier mondelinge vragen over stellen”.

Prima initiatief, zeker nu de pendelbussen ook al gecancelled zijn.

ikops
September 9th, 2010, 10:28 AM
Ik was de afgelopen winter twee keer in het Thialf. De sfeer werd daar eigenlijk vooral gemaakt door de mensen. Kan me geen voetpad of pendelbussen herinneren. Het staat eigenlijk gewoon in the middle of nowhere, maar het was er wél beregezellig.

Haagse Dave
September 9th, 2010, 02:00 PM
Ik was de afgelopen winter twee keer in het Thialf. De sfeer werd daar eigenlijk vooral gemaakt door de mensen. Kan me geen voetpad of pendelbussen herinneren. Het staat eigenlijk gewoon in the middle of nowhere, maar het was er wél beregezellig.

Dat sfeer verhogende aspect langs de route is ook eigenlijk bijzaak. Het gaat er in eerste instantie om dat er geen voetpad ligt tussen de halte van RR en het stadion en dus hele drommen mensen over het fietspad moeten lopen, wat al snel tussen de 10 en 15min lopen is, plus dat de pendelbussen nu dus ook verleden tijd zijn.

Haagse Dave
September 10th, 2010, 11:23 AM
Ook hockeybond wil WK in Den Haag houden
gisteren 15:43

DEN HAAG - Den Haag is blij met de uitspraken van hockeybaas Leandro Negro, die heeft laten weten het WK in 2014 in Den Haag te willen houden.

De voorzitter van de Wereldhockeybond deed zijn uitspraak in een interview met de Telegraaf. Wethouder Karsten Klein van sport laat in een reactie weten dat het pleit nog niet beslecht is, maar dat de uitspraak hem wel vrolijk maakt.

Volgens Klein zijn de woorden van de hockeybaas een extra motivatie om het WK naar Den Haag te halen. In November maakt de wereldhockeybond bekend waar het WK gaat plaatsvinden.

Den Haag heeft concurrentie van Argentinië, India en Groot-Brittanië.

Als de vrouwen de finale van Argentinië winnen, zou dat extra mooie reclame zijn om het naar Den Haag/NL te halen.

Haagse Dave
September 20th, 2010, 11:06 AM
Haags daklozenteam begint WK slecht
vandaag 08:06

DEN HAAG - Het Haagse daklozenteam is zondag het WK voetbal voor daklozen in het Braziliaanse Rio de Janiero slecht begonnen.

De eerste wedstrijd verloor Oranje met 5-6 van België. De komende dagen volgen nog poulewedstrijden tegen Schotland, Hongarije en Namibië.

De Hagenaars komen dit jaar uit voor Nederland omdat ze eerder dit jaar het Nederlands kampioenschap wonnen.

ikops
September 20th, 2010, 11:53 AM
Ik dacht dat je wel een berichtje over Willem II - ADO zou hebben? :)

Haagse Dave
September 20th, 2010, 12:23 PM
Ja, maar ik denk dat dat weinigen is ontgaan. Maar een goede overwinning met een mooie 9e plek. En na Ajax en PSV hebben we de meeste doelpunten voor. Het is lang geleden dat we zo productief waren. Alleen staat daar tegenover dat de verdediging wel enige zorgen baart. Maar zolang je er meer maakt dan de tegenstander is er niks aan de hand. En daarbij is de terugkeer van Rankovic en Pikwee aanstaande. :) Dan hebben we ook weer een echte linksback.

la-haye
September 20th, 2010, 05:07 PM
Ja, maar ik denk dat dat weinigen is ontgaan. Maar een goede overwinning met een mooie 9e plek. En na Ajax en PSV hebben we de meeste doelpunten voor. Het is lang geleden dat we zo productief waren. Alleen staat daar tegenover dat de verdediging wel enige zorgen baart. Maar zolang je er meer maakt dan de tegenstander is er niks aan de hand. En daarbij is de terugkeer van Rankovic en Pikwee aanstaande. :) Dan hebben we ook weer een echte linksback.dacht dat ze 2 seizoenen geleden den haag na 6 wedstrijden nog op de eerste plaats stonden

ikops
September 20th, 2010, 05:36 PM
Hadden ze niet na twee wedstrijden zes punten?

Haagse Dave
September 20th, 2010, 05:40 PM
Hadden ze niet na twee wedstrijden zes punten?

Klopt. En daarna iets van 7 verliespartijen op rij. Ik denk dat het nu echt wel beter op de rit staat.

ikops
September 20th, 2010, 05:57 PM
Met Boelykin en Kubik heb je in elk geval aardig wat stootkracht voorin. Dan ook nog Lex Immers als aanjager op het middenveld en dan weet je dat het voorin redelijk snor zou moeten zitten. Dan wordt het nog dringen op het middenveld als Buys en Van den Bergh weer fit en inzetbaar zijn. Verder verwacht ik veel van Radosavljevič.

Haagse Dave
September 20th, 2010, 06:33 PM
Met Boelykin en Kubik heb je in elk geval aardig wat stootkracht voorin. Dan ook nog Lex Immers als aanjager op het middenveld en dan weet je dat het voorin redelijk snor zou moeten zitten. Dan wordt het nog dringen op het middenveld als Buys en Van den Bergh weer fit en inzetbaar zijn. Verder verwacht ik veel van Radosavljevič.

Mee eens. En vergeet ook Toornstra niet. Die jongen maakt een stormachtige ontwikkeling door. Alleen krijgen deze jongens altijd wel tijdelijk een dipje na zo'n groeispurt. Maar is absoluut een van de grootste talenten die we op dit moment hebben in Den Haag. De verdediging is op dit moment het minst sterk. Maar met Ranko en Pique in aankomst wordt die linie ook versterkt. Kan dus een heel mooi seizoen worden als de ploeg zich onder leiding van vd Brom zich zo blijft door ontwikkelen. :)

een kleine correctie, Bulykin. ;)

Vindt het trouwens ook behoorlijk slordig en onprofessioneel van de verschillende media, o.a. NOS, dat ze de naam nog steeds verkeerd schrijven. :ohno:

Haagse Dave
September 20th, 2010, 11:48 PM
Filmpje busreis naar Willem II en uitvak Den Haag.

http://www.groengeelhart.nl/index.php?p=../tv/includes/pages/video&id=157

Ik kan niet wachten om met 1600 man naar Feyenoord te gaan.
Jammer dat we nog steeds niet naar 020 mogen.

ikops
September 21st, 2010, 09:27 AM
Mee eens. En vergeet ook Toornstra niet. Die jongen maakt een stormachtige ontwikkeling door. Alleen krijgen deze jongens altijd wel tijdelijk een dipje na zo'n groeispurt. Maar is absoluut een van de grootste talenten die we op dit moment hebben in Den Haag. De verdediging is op dit moment het minst sterk. Maar met Ranko en Pique in aankomst wordt die linie ook versterkt. Kan dus een heel mooi seizoen worden als de ploeg zich onder leiding van vd Brom zich zo blijft door ontwikkelen. :)

Vindt het trouwens ook behoorlijk slordig en onprofessioneel van de verschillende media, o.a. NOS, dat ze de naam nog steeds verkeerd schrijven. :ohno:

Tsja, en dan vergeet ik ook nog helemaal Wesley Verhoek (al is hij niet echt één van mijn favoriete spelers). Voor wat betreft de verdediging, we hebben in elk geval Derijck. Dat is best een goeie. Alleen die backs baren me toch wel een beetje zorgen.

Koen Acacia
September 21st, 2010, 11:31 AM

Niet helemaal. De cyrillische Y wordt naar het engels vertaald als een "u", maar is in het nederlands een "oe"-klank. Wordt eigenlijk uitgesproken als de "ou" in het engelse "you", zodoende. Je kunt hier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyrillisch_alfabet) naar beneden scrollen voor de ypsilon in de tabel, dan zie je de transliteratie naar nederlands en naar engels.
In het nederlands is het dus inderdaad "Boelykin".

Haagse Dave
September 21st, 2010, 12:26 PM
Niet helemaal. De cyrillische Y wordt naar het engels vertaald als een "u", maar is in het nederlands een "oe"-klank. Wordt eigenlijk uitgesproken als de "ou" in het engelse "you", zodoende. Je kunt hier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyrillisch_alfabet) naar beneden scrollen voor de ypsilon in de tabel, dan zie je de transliteratie naar nederlands en naar engels.
In het nederlands is het dus inderdaad "Boelykin".

Ik zal het aan de club doorgeven. :)

Haagse Dave
September 21st, 2010, 04:26 PM
Van den Brom: 'Met voorzetten is Verhoek echt een fenomeen'
Maandag, 20 september 2010 om 21:14

John van den Brom zag zaterdagavond hoe zijn elftal een 2-4 overwinning boekte bij Willem II en daarmee de tweede overwinning van het seizoen behaalde. De oefenmeester sprak na het duel met Haaglandenvoetbal.nl over het duel in Tilburg. “Als je een uitwedstrijd speelt en je bent in staat om vier goals te maken, dan zegt dat heel veel denk ik over ADO Den Haag op dit moment”, benadrukte Van den Brom.

De voormalig trainer van AGOVV Apeldoorn was zeer te spreken over het optreden van Wesley Verhoek. “Vorige week speelde hij een wat mindere wedstrijd, maar vandaag (tegen Willem II, red.) liet hij zien dat hij er weer is.” Met name de voorzetten van de aanvaller zijn levensgevaarlijk. “Wesley is een fenomeen in dat opzicht en als je ziet hoe hij die bal, waaruit Frantisek (Kubik, red.) de 1-2 scoort, nog voor krijgt, dat is echt ongelofelijk, want hij stond in het cirkeltje bij de cornervlag.”

Door de overwinning op Willem II is het gat met de hekkensluiter al acht punten. “Dat aspect hebben we voor de wedstrijd ook aangegeven aan de jongens, dat we dik afstand konden nemen van Willem II en er zijn heel veel ploegen die in het rechterrijtje kunnen spelen en uiteindelijk ook moeten gaan spelen en als je nu kijkt en je zet Willem II op acht punten, dan denk ik dat we heel goede zaken hebben gedaan”, besloot Van den Brom.

Reactie van lezer.

Hier heeft onze grote vriend Van den Brom absoluut gelijk in. Verhoek heeft echt fantastische voorzetten ik zie niet veel rechtsbuitens van de Eredevisie dit na doen. Verhoek is de beste speler van Ado Den Haag. Kan zeker een stap omhoog maken alleen hoop ik niet op Ajax. Verhoek doet het tot heden echt fantastisch voor Den Haag. Erg geliefd bij de supporters hopen dat hij lang blijft en ons plezier doet.

Mijn reactie.

Ik gun Verhoek het beste, maar ik wordt er wel moe van dat als een speler bij Den Haag eindelijk is van waarde is hij gelijk weer een stapje omhoog moet. Breng eerst eens een keer je eigen club op een hoger niveau en kan je vanuit die positie weer een stap verder maken. Dan is die tussenstap bij een andere club niet nodig. Dan wordt ADO eindelijk weer een club die bij de grote stad Den Haag hoort. Ik bedoel, hoe hebben clubs als Groningen, Heerenveen, Twente het anders gedaan. Twente was een aantal jaren terug ook op sterven na dood. En Groningen is ook een x aantal keer gedegradeerd. Die hebben op een gegeven moment ook die groei doorgemaakt. En qua gedrag van supporters kan het ook niet meer liggen, plus dat we eindelijk een grote multinational hebben binnengehaald (Kyocera, stadion naam) waarvan de kans behoorlijk aanwezig is dat ze ook Fit For Free gaan vervangen als shirtsponsor, wat gewoon een paar klasse hoger is. Dan hebben we ook nog eens een achterland van 1.2 miljoen inwoners. En met onze nieuwe kroonprins John vd Brom zijn volgens mij alle ingrediënten aanwezig om door te groeien naar de subtop en wie weet op termijn zelfs de top.

Ben benieuwd wat anderen hier voor mening over hebben. :)

ikops
September 21st, 2010, 04:31 PM
Haagse Dave heeft gewoon veel verstand van voetbal. DAT IS MIJN MENING. :)

Aanstellen als adviseur. De Hagenees met verstand van voetbal en met hart voor de club mag best meer bij de club worden betrokken.

Haagse Dave
September 21st, 2010, 04:46 PM
Haagse Dave heeft gewoon veel verstand van voetbal. DAT IS MIJN MENING. :)

Aanstellen als adviseur. De Hagenees met verstand van voetbal en met hart voor de club mag best meer bij de club worden betrokken.

Dank. Ik geef gewoon mijn mening. :)

Er zijn tegenwoordig wel vertegenwoordigers van de verschillende supportersverenigingen/sites die eens per maand om tafel zitten met vertegenwoordigers van de Businessclub, raad van commissaressen, technische staf e.d. Dus in dat opzicht hebben we behoorlijke stappen gemaakt. We worden weer serieus genomen en dat werpt dit seizoen ook zijn vruchten af.

Brian84
September 26th, 2010, 07:40 PM
toch een gek gezicht zo

http://i54.tinypic.com/30vj977.jpg

Haagse Dave
September 26th, 2010, 09:10 PM
^^ Ik kan er wel aan wennen. Een club en stad als Den Haag hoort eigenlijk altijd voor de bovenste plaatsen te spelen :) Hopelijk is deze ommekeer definitief. Van mij mag vd Brom wel een paar jaartjes bijtekenen. De Haagse Ron Jans of Foppe. :D

ikops
September 26th, 2010, 09:34 PM
Dit heb ik liever dan vorig seizoen waarin we begonnen met twee winstpartijen. Nu begonnen we met twee keer verlies, maar moet je nu eens zien.

Haagse Dave
September 27th, 2010, 01:09 PM
^^ En het is allemaal op basis van goed voetbal. Geen toeval of geluk. We krijgen wel veel tegendoelpunten, maar dat zit een beetje opgesloten in het spel dat Den Haag speelt.. Ik zie liever een 4-3 dan een 1-0, zolang je er maar 1 meer maakt. Volgens de VI is Den Haag op dit moment de attractiefste club van NL. De sleeping giant is eindelijk opgestaan. Dus een einklassering in de middenmoot moet mogelijk zijn en misschien wel Playoffs coor de EL.
Er is helaas ook een keerzijde aan succes, maar daar wil ik nu eigenlijk nog even niet aan denken.

http://www.adofans.nl/home.htm

EPA001
September 27th, 2010, 01:45 PM
^^ Ik vind het erg leuk dat ADO Den Haag het nu zo goed doet. Na veel turbulente jaren lijkt men nu de weg naar boven te hebben ingeslagen. De nieuwe organisatie en uiteraard het nieuwe stadion lijken hier hun uitwerking niet te missen.

En een stad als Den Haag moet toch misntens een respectabele en stabiele subtopper kunnen opbouwen. :)

ikops
September 27th, 2010, 02:00 PM
Zo lang we maar boven Feyenoord blijven staan ben ik al tevreden.

EPA001
September 27th, 2010, 02:02 PM
^^ Dat duurt hopelijk niet al te lang. ;) Maar ik kan uiteraard jouw standpunt daarin wel begrijpen. ;)

Bart Zmeer
September 27th, 2010, 03:42 PM
Als we dit jaar minstens 13e worden, is dat de beste prestatie sinds 1990 :)

En als we 6e eindigen is dat zelfs sinds 1976 niet meer voorgekomen...

http://i54.tinypic.com/ilx8iw.jpg

ikops
September 27th, 2010, 03:51 PM
De tweede helft van de jaren 60 en begin jaren 70 waren we aardig succesvol.

marcobruls
September 27th, 2010, 04:12 PM
In dat overzicht zie je ook het grote gevaar van Haags "succes"; de leegloop na een goed jaar,en vervolgens het afzakken op de ranglijst en\of degradatie..

Haagse Dave
September 27th, 2010, 04:56 PM
Daarom is het goed dat nu spelers als Toornstra en Verhoek langer vastliggen. Dan kan je er nog een goede prijs voor krijgen en je selectie op peil houden. Anders kan je nooit doorgroeien. Jammer dat een Bulykin gehuurd is en op dit moment onbetaalbaar is voor Den Haag. Zeker als hij zo blijft spelen. En wat ik begrepen heb is Kubik ook nog eigendom van de club van Tsjeu La Ling. En Rado is maar voor een jaar vastgelegd. Maar als vd Brom blijft zet hij vast wel weer een goed elftal neer.

Haagse Dave
September 27th, 2010, 05:02 PM
Nou, het gesodemieter begint nu dus al. Rot op man. Anderlecht mag hem hoogstens ruilen voor Bulykin. Beter halen we europees voetbal, dan is het voor spelers aantrekkelijker om te blijven. Dan kan je serieuze stappen zetten. Maar goed, we zijn pas 7 wedstrijden opweg.

'PSV en Anderlecht volgen Kubík'

Volgens Sport.sk staat František Kubík in de belangstelling van PSV. De 21-jarige aanvaller van FC Den Haag doet het dit seizoen erg goed en daarom zouden de Eindhovenaren de verrichtingen van de Slowaakse speler nauwlettend in de gaten houden. Ook de Belgische topclub RSC Anderlecht zou interesse hebben in de buitenspeler.

Kubík laat in de Slowaakse media weten gehoord te hebben van de geruchten, maar zich volledig te willen richten op zijn eigen spel. "Er is niets concreets, dus speelt er niets. Ik moet nu zo goed mogelijk spelen en dan kijken we later wel wat er gebeurt", aldus de aanvaller van de huidige nummer zes uit de Eredivisie.

De Slowaak begon zijn carrière bij FK Mesto Prievidza in eigen land. Daarna werd hij overgenomen door AS Trencín. In de zomerse transferperiode versterkteDe Residententieclub zich met de aanvaller, wiens contract in de zomer van 2011 afloopt.

Bron: www.soccernews.nl

la-haye
September 27th, 2010, 05:10 PM
Nou, het gesodemieter begint nu dus al. Rot op man. Anderlecht mag hem hoogstens ruilen voor Bulykin. Beter halen we europees voetbal, dan is het voor spelers aantrekkelijker om te blijven. Dan kan je serieuze stappen zetten. Maar goed, we zijn pas 7 wedstrijden opweg.als den haag slim is doen ze heel snel ze contract een jaar verlengen als hij het ook wil natuurlijk

ikops
September 27th, 2010, 05:19 PM
Daar zal dan wel een salarisverhoging tegenover moeten staan. De vraag is of Den Haag dat kan betalen.

la-haye
September 27th, 2010, 05:27 PM
ik zou het wel over hebben voor een speler waar het bijna zeker van is dat hij weg gaat
je kan het risico lopen een te veel betaalde speler in het veld te hebben
maar je kan er ook een paar miljoen aan verdienen
of je kan nog een paar maande profiteren van zijn talent
en volgend jaar weer op zoek gaan naar een ander waar je weer niet zeker van ben dat je er wat aan verdiend
en hij zal wel geen miljoenen verhoging vragen lijk mij

Haagse Dave
September 27th, 2010, 11:25 PM
Haagse vrouwen verslaan landskampioen

De eerste editie van de inmiddels traditionele klassieker in de Eredivisie voor Vrouwen is een prooi geworden voor ADO Den Haag. De dames uit de randstad wonnen knap met 1-2 bij drievoudig regerend landskampioen AZ Alkmaar. De Haagse treffers in het duel tussen de nummers 1 en 2 van de afgelopen twee seizoenen werden gemaakt door Sheila van den Bulk en Mandy van den Berg.

http://www.adodenhaag.nl/adodenhaag/nl/html/algemeen/nieuws/nieuws.pshe?nieuws_id=3461&prevPage=/adodenhaag/nl/html/algemeen/home

ikops
September 28th, 2010, 09:45 AM
Nu heeft PSV ook al aangegeven concrete interesse te hebben voor Verhoek. Rot toch allemaal op en blijf van dit team af.

Haagse Dave
September 28th, 2010, 01:09 PM
Ik hoorde dat na de interesse in Verhoek(oa PSV) en Kubik ook dat Anderlecht Derijck nu wil hebben. Echt te gek voor woorden dat je het nu eindelijk een beetje goed doet, ze de club in de winterstop al willen leegkopen. Ik kan me niet herinneren dat dat bij een andere club ook zo extreem gebeurd, als ze een beetje goed draaien. Lijkt wel of het Den Haag niet gegund is. Ik hoop, hoe ijdel die misschien ook is, de spelers iig het seizoen afmaken en vd Brom dan iig weer op een normale manier een selectie voor het nieuwe seizoen kan samenstellen. Want als zulke spelers in de winterstop weggaan is het heel moeilijk goede vervangers terug te halen op zo'n korte termijn. Ze zullen wat mij betreft, en gelukkig ook wat betreft vd Kallen flink de knip moeten trekken. Derijck en Verhoek hebben een contract t/m 2012.

Het lijkt erop dat sinds Den Haag Bulykin van Anderlecht heeft gehuurd we daar in de picture staan.

ikops
September 29th, 2010, 09:48 AM
Ik ben er trouwens net achter gekomen dat één van de moordenaars in mijn boek een teleurgestelde ADO-supporter is. Dave, mag ik jouw naam lenen? :D

Haagse Dave
September 29th, 2010, 05:42 PM
Ik ben er trouwens net achter gekomen dat één van de moordenaars in mijn boek een teleurgestelde ADO-supporter is. Dave, mag ik jouw naam lenen? :D

Is goed joh, wat schuift het. :D

la-haye
September 29th, 2010, 07:51 PM
hij leent je naam alleen maar geeft hem echt wel weer terug hoef je toch niks voor te hebben :nuts:
misschien een leuke titel
haagse dave en de moord op de dokker uit dubai

Haagse Dave
September 29th, 2010, 09:28 PM
^^ Kan ik ook mee leven. Goed gevonden. :lol:

Fabian2412
September 29th, 2010, 09:48 PM
Trouwens wel een goed teken dat spelers van ADO in de belangstelling staan van andere clubs.Den Haag is goed bezig.

Haagse Dave
September 30th, 2010, 12:42 AM
^^ Ik vind het eigenlijk een beetje snel allemaal. We zijn net bezig en ze willen in de winterstop onze club alweer leegkopen. Kan je weer opnieuw beginnen. Zo blijven we de eeuwige degradatie kandidaat. Daar wil ik eindelijk eens vanaf. Ik wordt er zo langzamerhand leip van om zo betiteld te worden. Het is gewoon Den Haag onwaardig. Ik begrijp je punt wel, maar ik hoop en denk dat met de huidige leiding er beter beleid wordt gevoerd en spelers niet zo makkelijk de deur uitlopen, om zo zelf op een hoger niveau te komen. Ik hoop dat spelers dat zelf ook in zien. Tuurlijk zullen er altijd spelers onhoudbaar zijn, maar dan wel voor de hoofdprijs. Dan kan je weer investeren en je selectie op peil houden.

Goodnight. :)

MR. Bacon
September 30th, 2010, 09:03 AM
Van den Brom: ‘We genieten volop bij ADO, maar we gaan niet zweven’

Woensdag, 29 september 2010 om 16:48

Sinds de komst van trainer John van den Brom lijkt er een serene rust te heersen bij ADO Den Haag. De ploeg staat bovendien op een keurige zesde stek in de ranglijst met elf punten uit zeven duels en lijkt in spits Dmitri Bulykin een echte goaltjesdief in huis te hebben. Het voetbal in Den Haag zit weer in de lift, weet John van den Brom. Zaterdag won ADO, tot grote tevredenheid van de oefenmeester, met 3-2 van Heracles Almelo.

“Het zorgde voor een enorme ontlading bij iedereen”, vertelt Van den Brom aan Voetbal International. “Bij de spelers, bij de staf en ook bij het publiek. Het is vooral ook zo mooi omdat we nu presteren met attractief, aanvallend voetbal. Dat is waar ik voor sta en ik ben blij dat het nu zo goed uitpakt met deze selectie. We genieten volop, maar gaan niet zweven.”

“Daar ben ik ook niet bang voor, want we hebben een paar routiniers in de groep die de boel op scherp houden”, gaat de van AGOVV overgekomen trainer verder. “Voorlopig gaan we gewoon door op deze manier en zie ik nog geen reden om de doelstelling aan te scherpen.”

Tot grote vreugde van het bestuur werden er na het duel met Heracles extra sponsorstoelen verkocht. “Het voetbal leeft weer in Den Haag en daar heb ik altijd in geloofd”, vervolgt Van den Brom. “Maar we waken voor euforie en tevredenheid. Dit is niet meer dan een stap in een proces om deze club weer positief op de kaart te zetten.”

ikops
September 30th, 2010, 09:18 AM
Is goed joh, wat schuift het. :D

Eeuwige roem (toevallige passant: zeg ben jij toevallig die...?? Dave: :bowtie:) en een vermelding in het dankwoord? :shifty:

Ik heb inmiddels al een uitgever gevonden die tzt een paar proefdrukken voor me wil maken. Ik moet nog even zien hoe FC Den Haag een wat prominentere rol in het plaatje krijgt.

Bart Zmeer
September 30th, 2010, 09:24 AM
Als Van den Brom maar niet wordt weggekocht door die Georgiër bij Vitesse in de winterstop ;)

MR. Bacon
September 30th, 2010, 09:54 AM
Sinds de komst van trainer John van den Brom lijkt er een serene rust te heersen bij ADO Den Haag. [/I]Bron: www.voetbalzone.nl

Dit vind ik nog het aller belangrijkste!! Rust in de tent... Even geen gezeik. Je merkt ook dat de negatieve reacties op Den Haag langzaam verdwijnen, maar dit heeft tijd nodig. We zijn al een paar jaar goed bezig en dit helpt alleen maar meer!

We mogen trots zijn op de prestaties tot nu toe, maar we moeten rustig blijven wanneer het wat minder gaat.

Voor de liefhebber die mischien een keer in het stadion wil koekeloeren en de wedstrijd "echt" wil beleven.. De volgende thuiswedstrijd tegen Excelsior het tweede kaartje gratis bij aankoop van een kaartje bij het stadion.. Gen clubcard nodig, dus alleen ID..

Ga dan op de langezijde zitten vak O, M, etc.. Of achter het goal.. Op deze plekken wordt gezongen! Schroom niet en schreeuw vooral mee.. Mensen moeten weer 80 kleuren scheiten wanneer ze in Den Haag komen!

Haagse Dave
September 30th, 2010, 01:00 PM
Eeuwige roem (toevallige passant: zeg ben jij toevallig die...?? Dave: :bowtie:) en een vermelding in het dankwoord? :shifty:

Ik heb inmiddels al een uitgever gevonden die tzt een paar proefdrukken voor me wil maken. Ik moet nog even zien hoe FC Den Haag een wat prominentere rol in het plaatje krijgt.

Deal. :cheers1:

Haagse Dave
September 30th, 2010, 01:05 PM
Dit vind ik nog het aller belangrijkste!! Rust in de tent... Even geen gezeik. Je merkt ook dat de negatieve reacties op Den Haag langzaam verdwijnen, maar dit heeft tijd nodig. We zijn al een paar jaar goed bezig en dit helpt alleen maar meer!

We mogen trots zijn op de prestaties tot nu toe, maar we moeten rustig blijven wanneer het wat minder gaat.

Voor de liefhebber die mischien een keer in het stadion wil koekeloeren en de wedstrijd "echt" wil beleven.. De volgende thuiswedstrijd tegen Excelsior het tweede kaartje gratis bij aankoop van een kaartje bij het stadion.. Gen clubcard nodig, dus alleen ID..

Ga dan op de langezijde zitten vak O, M, etc.. Of achter het goal.. Op deze plekken wordt gezongen! Schroom niet en schreeuw vooral mee.. Mensen moeten weer 80 kleuren scheiten wanneer ze in Den Haag komen!

Helemaal mee eens. Ik geloof ook dat dit besef bij de meeste supporters heerst. Ik denk dat vd Brom ook al aardig wat krediet heeft opgebouwd. Van mij mag hij een langdurig contract (3 tot 5 jaar) tekenen, om de club naar de (sub) top te brengen.

la-haye
September 30th, 2010, 08:33 PM

het is dus serieus dat je een boek aan het schijven ben
dat is toch niet omdat je te veel vrijetijd op je werk heb

ikops
October 1st, 2010, 01:06 PM
Ik vond het een beetje vreemd dat er nog geen enkele Hagenees over zijn eigen stad heeft geschreven (in deze fictie-vorm), dus dan doet deze Hagenaar het maar. Ik schrijf ongeveer 100 woorden per dag, heb het verhaal eigenlijk 24/7 in mijn hoofd zitten, zoiets schakel je niet zomaar uit. Elke dag een paar minuten van mijn tijd bezig met het opschrijven van een aantal zinnen.

Haagse Dave
October 1st, 2010, 01:19 PM
Ik vond het een beetje vreemd dat er nog geen enkele Hagenees over zijn eigen stad heeft geschreven (in deze fictie-vorm), dus dan doet deze Hagenaar het maar. Ik schrijf ongeveer 100 woorden per dag, heb het verhaal eigenlijk 24/7 in mijn hoofd zitten, zoiets schakel je niet zomaar uit. Elke dag een paar minuten van mijn tijd bezig met het opschrijven van een aantal zinnen.

Kickuh, misschien een nieuwe carriëre in het verschiet. Ik koop het boek iig. :)

ikops
October 1st, 2010, 02:35 PM
Hopelijk wordt het ooit goed genoeg gevonden, maar als ik het af heb en het wordt niet gepubliceerd dan stuur ik je het manuscript (ingekaft en al) wel toe. Voorlopig ben ik er nog wel een half jaar mee bezig.

marcobruls
October 1st, 2010, 03:29 PM
Hey ik wil der ook in!!....laat Dave me maar flink bewerken met een hakbijl ofzo!!.....uhh...mmm.....

Haagse Dave
October 1st, 2010, 03:32 PM
Hey ik wil der ook in!!....laat Dave me maar flink bewerken met een hakbijl ofzo!!.....uhh...mmm.....

:bash: :D

ikops
October 1st, 2010, 03:38 PM
Staat genoteerd. Een hakbijlmoord.

MR. Bacon
October 1st, 2010, 04:32 PM
Mogelijk wat minder nieuws voor Den Haag. Ik hoop dat het geen gevolgen heeft voor de relatie met de club!

Thieme Groep vraagt uitstel van betaling aan
De Thieme GrafiMedia Groep heeft uitstel van betaling aangevraagd voor zes vestigingen waaronder een bedrijf in Den Haag. Een faillissement zou tientallen arbeidsplaatsen kosten. De drukkerijgroep onderzoekt of een doorstart mogelijk is. In afwachting daarvan werken de 900 medewerkers door. De problemen zouden veroorzaakt zijn door de crisis.

De afgelopen dagen gingen de geruchten dat Mark van der Kallen, de geldschieter van ADO Den Haag, met enkele bedrijven een doorstart zou willen maken. Hij was eerder directeur van de groep, maar ontkent de berichten.

Bron: www.denhaagfm.com

Haagse Dave
October 3rd, 2010, 05:42 PM
Lekkah hoor. Voor de 6e wedstrijd op rij ongeslagen. Was niet de beste wedstrijd van de kant van Den Haag, maar toch af en toe heel gevaarlijk eruit en een paar goede kansen gehad. Heerenveen had meer balbezit en een paar hele goede kansen, maar het stond vrij goed en is wel lekker om een keer de nul te houden. Dus ik denk een toch terecht puntje mede dankzij Coutinho, maar daar staat een keeper voor.

Brian84
October 3rd, 2010, 06:06 PM
was niet idd niet de beste wedstrijd van Den Haag, maar erg belangrijk dat je ook in dit soort wedstrijden ook gewoon een punt pakt. als we zo blijven spelen blijven we gewoon ergens in de middenmoot hangen.

Haagse Dave
October 7th, 2010, 01:39 AM
Lex Immers en Wesley Verhoek, ratjes van ADO Den Haag.

'Het is hier soms net Oh Oh Cherso'

http://www.adofans.nl/article/06629/_Het_is_hier_soms_net_Oh_Oh_Cherso_.htm

Haagse Dave
October 10th, 2010, 07:53 PM
Zit Legia - FC Den Haag te kijken. Den Haag speelt vrij aardig. Lopen lekker te combineren. Gaat om een benefietwedstrijd voor de ernstig zieke Legia supporter die onder andere verantwoordelijk was voor de tot standkoming van de vriendschapsband tussen beide clubs. Een goede ervaring voor die gasten, als we volgend seizoen Europa ingaan. :) Fuck, wordt het net 1-0.

Geen perfect beeld, maar voor de liefhebbers.
http://www.stream2watch.com/index.php?option=com_videolist&view=video&Itemid=58&videoid=13911

ikops
October 10th, 2010, 09:34 PM
En? Wat is het uiteindelijk geworden?

Haagse Dave
October 10th, 2010, 09:54 PM
Het is bij 1-0 gebleven. Er mochten ook nog 2 Poolse supporters meedoen. 1 in de goal van Legia en een bij Den Haag op het middenveld. Die had een grote inbreng op Finaciëel gebied voor de benefiet. Maar een geweldige sfeer met vuurwerk, vlaggen en de hele wedstrijd gezang. Het zou leuk zijn om de Residentiecup weer in het leven te roepen met Legia, Juve en Club Brugge in een toernooi.

http://www.adofans.nl/article/06668/Verslag_Legia_Warschau_-_ADO_Den_Haag.htm

Haagse Dave
October 11th, 2010, 12:43 AM
Opkomst Legia - FC Den Haag.

http://www.groengeelhart.nl/index.php?p=nieuws&nid=1459

marcobruls
October 16th, 2010, 10:08 PM
http://nos.nl/artikel/191818-ado-knokt-zich-langs-excelsior.html
Na de rust hadden Benjamin Baltes en Kevin Wattamaleo voor 2-0 kunnen zorgen, waarna Excelsior Miquel Nelom (na een potje vrij worstelen met Frantisek Kubik), Norichio Nieveld (neerhalen van de doorgebroken Kubik), trainer Alex Pastoor (na al te hevig protesteren) en de wedstrijd verloor.

HUH????? 3 rode kaarten dus....

Brian84
October 17th, 2010, 12:57 AM
^^ ja een voor de trainer die van het veld werd gestuurd twee voor spelers

wat een lastige wedstrijd was dit weer maar weer gewonnen en gewoon stevig in het linker rijtje :banana:

Quintana
October 17th, 2010, 09:03 AM
Mooi voor de club en de stad. Ik kan me niet voorstellen dat Den Haag hier aan het eind van het jaar ook nog staat maar een seizoen zonder constante degradatiezorgen (waar het nu al op begint te lijken) zou al harstikke mooi zijn.

Haagse Dave
October 18th, 2010, 06:28 PM
ADO probeert smaakmakers Kubik en Bulykin definitief vast te leggen
Maandag, 18 oktober 2010 om 16:27

Frantisek Kubik en Dimitri Bulykin zijn nu nog op huurbasis actief voor ADO Den Haag, maar als het aan de club ligt krijgt het tweetal een vast contract voorgeschoteld. Eigenaar Mark van der Kallen legt aan Voetbal International uit dat hij een poging wil wagen om met Anderlecht en AS Trencín, de twee clubs waar Bulykin en Kubik onder contract staan, te onderhandelen.

“De strategie van Anderlecht is om Dmitry te verkopen, ze hebben hem dit seizoen bij ons in de etalage gezet”, stelt Van der Kallen maandag. “Ons streven is nu om hem in Den Haag te houden.” De dertigjarige Rus maakte al zeven goals in zeven wedstrijden, na teleurstellende perioden bij Bayer Leverkusen, Anderlecht en Fortuna Düsseldorf (huur). Slechts in de wedstrijden tegen SC Heerenveen (0-0) en PSV (2-2) werd Bulykin zo goed bewaakt, dat hij niet tot scoren kwam.

In dat kader hoopt Van der Kallen ook spoedig een akkoord te bereiken met Kubik, die is gehuurd van het Slowaakse AS Trencín. De gesprekken met die club, eigendom van voormalig ADO-speler Tscheu La Ling, zijn al in volle gang. “Het gaat de goede kant op, ik verwacht dat we daar wel uit komen met Trencín. Maar zekerheid hebben we natuurlijk pas als de handtekeningen gezet zijn.” De 21-jarige aanvaller vond het doel al tegen Roda JC, PSV, Willem II en Excelsior.

The only way is up.

la-haye
October 18th, 2010, 08:12 PM
Tscheu La Ling wou destijds toch al spelers aan ado kwijt maar toen wou de club nog niet samen werken of was het nou wat anders

Haagse Dave
October 18th, 2010, 09:10 PM
Tscheu La Ling wou destijds toch al spelers aan ado kwijt maar toen wou de club nog niet samen werken of was het nou wat anders

Klopt. Dat was volgens mij nog onder Wiljan Vloet. Sinds Wetzel is die samenwerking wel tot stand gekomen.

Overigens doen de beloften van FC Den Haag het ook goed. Ze staan na de uit overwinning tegen Helmond Sport nu na 8 gespeeld gedeeld 3e.

Haagse Dave
October 19th, 2010, 07:58 PM
Elke cent is welkom voor FCDH

Geschreven door HCF bacardi dinsdag, 19 oktober 2010 11:48

Voor de komende weken heeft FC Den Haag allerlei acties in de planning staan om geld bijeen te krijgen voor het vastleggen van Kubik en Bulykin. Nog niet zo lang geleden was de club nagenoeg bankroet, maar dankzij een goed opgezet strategisch plan, denkt de club de komende maand genoeg budget te vinden om de clubtopscorers vast te leggen.

In een notendop ziet het programma er de komende maand zo uit:

Vlooienmarkt; Heeft u altijd al willen weten wat uw souvenirs uit uw voetbalsupporterleven nu echt waard zijn? Kom dan op 27 oktober naar Beverwijk, alwaar een hal afgehuurd is om daar middels een stand uw spullen te koop aan te bieden. Voor eventuele grotere objecten zoals geleende bus-en treinbankstellen bestaat een mogelijkheid tot opslag. Let op: voor gummiknuppels en overige staatseigendommen is een vergunning benodigd. Alle opbrengsten komen ten gunste van de club. Hierna kan er in colonne richting Groningen gereden worden.

Futuristische kleiduiven schieten; op 7 november organiseert de club het Oudhollandse kleiduiven schieten in Noord Holland. Als vooruitstrevende club is hier een modern tintje aan gegeven. Alles wat als Unindentified Flying Object wordt aangemerkt, mag beschoten worden. Kosten 100 EUR pp, parkeergelegenheid in nabije omgeving. Max aantal personen: 2000.

Recordpoging langste file; Een leuk initiatief is genomen door het Guinessbook Of Records te benaderen om hier met de langste file in Nederland in te komen. Op 14 november wordt hiertoe een serieuze poging gedaan, voorafgaand aan de wedstrijd NEC-FC Den Haag. Sponsors kunnen zich via deze site aanmelden. Inleg: 2.500 EUR. Het record staat op 50 kilometer, doelstelling is om dit minimaal op 75 km te zetten.

Lampionnenoptocht St Maarten; op 11 november wordt een lampionnenoptocht gehouden voor de club. Normaliter gaan onze kleinste supportertjes langs de deuren voor snoep, maar met de leus “snoep interesseert me geen moer, geld voor Mn cluppie vind ik wel stoer”, wordt hier veel van verwacht. De optocht zal voor dit christelijke ritueel de hele Hoefkade aandoen. Start: 18:00 uur.

Mocht u verder nog ideeën hebben die kunnen bijdragen aan de komst van de twee buitenlandse spelers, schroom dan niet om ons hiervan op de hoogte te stellen. Wij zullen alleen serieuze ideeën in de planning opnemen.

:D:D

The Hague Rules
October 24th, 2010, 07:24 PM
Nipt verlies ADO bij FC Twente

DEN HAAG - ADO Den Haag heeft de uitwedstrijd bij FC Twente verloren. In Enschede werd het 3-2 voor de thuisploeg.

FC Twente nam via een vrije trap van Theo Janssen de leiding, maar vlak voor rust scoorde Dmitri Boelykin de Haagse gelijkmaker (1-1). De spits raakte door de actie geblesseerd en moest worden vervangen door Ramon Leeuwin.

Kort na rust tekende Frantisek Kubik namens ADO voor de 1-2. Uit een omstreden strafschop van Bryan Ruiz werd het 2-2 en met een rake kopbal haalde Marc Janko de onverdiende Twentse winst binnen (3-2).

ADO-trainer John van den Brom werd in de eerste helft door scheidsrechter Pol van Boekel wegens aanmerkingen op de leiding naar de tribune verwezen.

Bron: RTVWest

Behoorlijk "kutje nougat"! Maar lang niet zo naar als voor Feyenoord! Ohhh wat een schandaal is dat hè!

Haagse Dave
October 25th, 2010, 05:26 PM
Blessure Boelikin valt mee
vandaag 16:58

DEN HAAG – De blessure van ADO Den Haag-aanvaller Dimitri Boelikin valt mee. Onderzoek in het ziekenhuis wees maandag uit dat de Rus 'slechts' een verrekking heeft in zijn hamstring. Dat meldde een woordvoerder van de club.

De spits viel zondag tegen FC Twente geblesseerd uit. Gevreesd werd voor een spierscheuring. Die vrees blijkt nu ongegrond.

ADO Den Haag verwacht over twee weken weer een beroep te kunnen doen op de Rus. Boelikin trof dit seizoen al acht keer doel voor de club uit de residentie.

http://www.westonline.nl/sportitem/45458

Fabian2412
October 25th, 2010, 05:30 PM
Gelukkig valt het mee,over twee weken kan ie weer doen waar hij mee bezig was,en dat is doelpunten maken:)

la-haye
October 25th, 2010, 05:36 PM
nu kunnen de andere 11 laten zien dat ze ook zonder de topscoorder kunnen (hoop ik dan)

Haagse Dave
October 25th, 2010, 05:44 PM
nu kunnen de andere 11 laten zien dat ze ook zonder de topscoorder kunnen (hoop ik dan)

Kubik maakt ze gelukkig ook vrij makkelijk. Die staat ook al op 6. Best veel voor een buitenspeler. :cheers:

24-Seven
October 25th, 2010, 05:53 PM
De drijfveer tot een succesvol team is veelal zelfvertrouwen & chemie in plaats van alle ballen op 1 scorende spits. Nu de schwung er lekker in zit ben ik niet bang voor een enorme terugval.

Bovendien; die 15 punten zijn vast in de pocket dus die degradatiestreep blijft voorlopig ver weg...

Quintana
October 25th, 2010, 06:51 PM
Sowieso doet ADO het aanvallend heel goed. Bulykin en Kubik scoren aan de lopende band en Verhoek geeft de ene na de andere assist. Na PSV en Ajax is ADO de meest scorende club en dat terwijl ADO bijna met Immers in de spits moest spelen omdat ze geen fatsoenlijke spits leken te hebben.

Jammer van die prutser die gisteren floot maar ADO speelde een prima wedstrijd dat veel vertrouwen moet geven.

ikops
October 27th, 2010, 09:09 AM
Verdachte afpersing 'Barney' dreigde met sekstape

Een 26-jarige Rotterdammer moet morgen voor de rechtbank in Den Haag verschijnen omdat hij wordt verdacht van het afpersen van darter Raymond van Barneveld. Dat blijkt uit informatie van justitie.

De Haagse darter en zijn vrouw zouden zijn afgeperst voor ruim 10.000 euro. Volgens het Openbaar Ministerie ontvingen ze thuis sms'jes en telefoontjes met bedreigende teksten als: ,,Denk aan je kinderen! En vrouw! Scholen zijn bekend en dergelijke''.

Van Barneveld werd bovendien opgedragen om met het geldbedrag naar Rotterdam te rijden. Het is onduidelijk of hij de geldsom heeft betaald.

Sekstape
Christopher P. zou volgens zijn advocaat Sam Lodder ervan worden beschuldigd de darter met een sekstape te hebben gechanteerd. Op de video zou 'Barney' met een andere vrouw te zien zijn, aldus Lodder.

De afperser zou gedreigd hebben om de opname naar SBS6 te sturen of eigenhandig op internet te plaatsen. P. wordt ervan beschuldigd tussen 16 maart en 19 april dit jaar Van Barneveld herhaaldelijk te hebben lastiggevallen. De verdachte ontkent iedere betrokkenheid.

Die 'andere vrouw' zou afkomstig zijn uit Assen en een kennis van P. zijn. Zij zou de meervoudig wereldkampioen darten in 2006 hebben ontmoet tijdens een demonstratiewedstrijd.

Dit jaar zou 'Barney' het 'intieme contact' - zoals hij het volgens Lodder zelf noemt - hebben beëindigd. Iemand in de omgeving van de vrouw zou de darter hebben willen chanteren. De sekstape is volgens Lodder nooit gevonden.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/524610/2010/10/26/Verdachte-afpersing-Van-Barneveld-voor-de-rechter.dhtml

24-Seven
October 27th, 2010, 12:15 PM
Verdachte afpersing 'Barney' dreigde met sekstape

Een 26-jarige Rotterdammer moet morgen voor de rechtbank in Den Haag verschijnen omdat hij wordt verdacht van het afpersen van darter Raymond van Barneveld. Dat blijkt uit informatie van justitie.

De Haagse darter en zijn vrouw zouden zijn afgeperst voor ruim 10.000 euro. Volgens het Openbaar Ministerie ontvingen ze thuis sms'jes en telefoontjes met bedreigende teksten als: ,,Denk aan je kinderen! En vrouw! Scholen zijn bekend en dergelijke''.

Van Barneveld werd bovendien opgedragen om met het geldbedrag naar Rotterdam te rijden. Het is onduidelijk of hij de geldsom heeft betaald.

Sekstape
Christopher P. zou volgens zijn advocaat Sam Lodder ervan worden beschuldigd de darter met een sekstape te hebben gechanteerd. Op de video zou 'Barney' met een andere vrouw te zien zijn, aldus Lodder.

De afperser zou gedreigd hebben om de opname naar SBS6 te sturen of eigenhandig op internet te plaatsen. P. wordt ervan beschuldigd tussen 16 maart en 19 april dit jaar Van Barneveld herhaaldelijk te hebben lastiggevallen. De verdachte ontkent iedere betrokkenheid.

Die 'andere vrouw' zou afkomstig zijn uit Assen en een kennis van P. zijn. Zij zou de meervoudig wereldkampioen darten in 2006 hebben ontmoet tijdens een demonstratiewedstrijd.

Dit jaar zou 'Barney' het 'intieme contact' - zoals hij het volgens Lodder zelf noemt - hebben beëindigd. Iemand in de omgeving van de vrouw zou de darter hebben willen chanteren. De sekstape is volgens Lodder nooit gevonden.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/524610/2010/10/26/Verdachte-afpersing-Van-Barneveld-voor-de-rechter.dhtml

Ja, mooi he?! Ik zit het net te lezen... Die gast was redelijk marktconform door MAAR 10.000 EU te vragen. Er zullen namelijk niet veel mensen zijn die een fatsigge Barney in bed willen zien zweten...

ikops
October 27th, 2010, 01:25 PM
Sowieso doet ADO het aanvallend heel goed. Bulykin en Kubik scoren aan de lopende band en Verhoek geeft de ene na de andere assist. Na PSV en Ajax is ADO de meest scorende club en dat terwijl ADO bijna met Immers in de spits moest spelen omdat ze geen fatsoenlijke spits leken te hebben.
Jammer van die prutser die gisteren floot maar ADO speelde een prima wedstrijd dat veel vertrouwen moet geven.

Zie mijn bijdrages van enige tijd geleden.

Van origine is het een aanvallende middenvelder. Maar spelers worden wel vaker omgeturned. Opzich heeft hij wel scorend vermogen. Maar of hij echt de spits positie in kan vullen zal moeten blijken. Dus een extra spits is dus wel noodzakelijk.

Nou Haagse Dave, heb ik ook een beetje verstand van het Haagse voetbal?

:smug:

Haagse Dave
October 27th, 2010, 01:57 PM
Zie mijn bijdrages van enige tijd geleden.

Nou Haagse Dave, heb ik ook een beetje verstand van het Haagse voetbal?

:smug:

:okay:

Ben erg benieuwd hoe we het er vanavond vanaf gaan brengen in Groningen. Gelukkig scoort Kubik ze ook vrij makkelijk. We hebben zeker mogelijkheden, maar met een punt zou ik niet ontevreden zijn. (Moet Haverkort wel objectief fluiten natuurlijk. :mad2:)

Haagse Dave
November 2nd, 2010, 08:14 PM
^^ Was daar nou een weekje eerder meer gekomen. ;)
Nee, afgelopen zondag een goede wedstrijd gespeeld, en verdiend gewonnen. Succes met je cluppie, en hou dit niveau nog even vast.

Dank. Jullie ook verder succes in Europa.

Wedstrijd voetbal-babe van het jaar.

http://img638.imageshack.us/img638/121/voetbalbabe.jpg (http://img638.imageshack.us/i/voetbalbabe.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

FCDH supporter Patricia doet mee aan 'Voetbal-babe van het jaar'

Sinds de verhuizing van FCDH naar het nieuwe Kyocera Stadion valt het veel mensen op dat er steeds meer vrouwen in het stadion te vinden zijn. Een van de vrouwelijke FCDH supporters is Patricia. Ze is elke thuis wedstrijd aanwezig op Vakkie M of Vak O en bezoekt ook regelmatig een uitwedstrijd. Van haar kregen wij het verzoek om haar te helpen met een wedstrijd 'Voetbal-babe van het jaar' te worden. Natuurlijk hopen wij dat, aan het eind van de rit, een FCDH supporter deze wedstrijd zal winnen, en daarom vragen wij jullie even op haar te stemmen.

Voor meer foto's en eventueel stemmen;

http://www.voetbalmodel.nl/3451/3885/Patricia.html

De mooiste meisjes komen uit Den Haag. (Liedje van de Regâhs) ;)

Haagse Dave
November 2nd, 2010, 08:23 PM
Den Haag leeft weer. Hier een leuke column voor de geïnteresseerde.

Van Matsoe Matsoe tot Pfaff, iedereen wil bij ADO horen.

http://www.groengeelhart.nl/?p=nieuws&nid=1495

Slagathor
November 3rd, 2010, 12:02 PM
http://img638.imageshack.us/img638/121/voetbalbabe.jpg (http://img638.imageshack.us/i/voetbalbabe.jpg/)

Ik geef direct toe dat ik er weinig verstand van heb, maar om haar nou een babe te noemen...

ikops
November 3rd, 2010, 12:17 PM
Ach...

Haagse Dave
November 3rd, 2010, 02:55 PM
Goed nieuws. Het Internationale ADO Jeugdtoernooi komt weer terug wat wereldwijd bekend staat.

http://www.adofans.nl/article/06733/Het_ADO_Den_Haag_Jeugdtoernooi_keert_terug.htm

Haagse Dave
November 3rd, 2010, 11:39 PM
Heel mooi stuk in de VI over de opmars van FC Den Haag. Staat zo'n beetje in hoe ik er ook tegen aan kijk en FC Den Haag tegenover de cynische mensen verdedig. ;)

http://www.adofans.nl/article/06734/VI__De_verrassende_opmars_van_ADO_Den_Haag_.htm

EPA001
November 4th, 2010, 12:01 AM
Leuk stuk en heel erg leuk voor ADO Den Haag dat het nu een stuk beter gaat. ADO Den Haag moet toch op termijn zoveel mensen kunnen trekken dat er een tweede ring op het Forepark gebouwd kan/moet gaan worden?

Ook grappig die paragraaf over Feyenoord en de analyse van Mark van de Kallen. Je hoeft echt geen genie te zijn om te zien wat daar onder Gullit/Wotte en Vogelzag/Bosz catastrofaal is misgegaan. :( Als supporter weten we dat helaas al jaren. :bash: Wel leuk dat ook hij het beste met Feyenoord voor heeft. :)

Haagse Dave
November 4th, 2010, 01:00 AM
Leuk stuk en heel erg leuk voor ADO Den Haag dat het nu een stuk beter gaat. ADO Den Haag moet toch op termijn zoveel mensen kunnen trekken dat er een tweede ring op het Forepark gebouwd kan/moet gaan worden?

Ook grappig die paragraaf over Feyenoord en de analyse van Mark van de Kallen. Je hoeft echt geen genie te zijn om te zien wat daar onder Gullit/Wotte en Vogelzag/Bosz catastrofaal is misgegaan. :( Als supporter weten we dat helaas al jaren. :bash: Wel leuk dat ook hij het beste met Feyenoord voor heeft. :)

Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn die dit Feyenoord toewensen. Het maakt de competitie een stuk minder leuk. En ADO en Feyenoord hebben ook wel raakvlakken. ADO en Feyenoord zijn vaak ook in onderlinge wedstrijden best aan mekaar gewaagd. En ik heb liever dat ADO richting top gaat als Feyenoord andersom, als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

EPA001
November 4th, 2010, 06:13 PM
ADO en Feyenoord zijn vaak ook in onderlinge wedstrijden best aan mekaar gewaagd. En ik heb liever dat ADO richting top gaat als Feyenoord andersom, als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Ik begrijp wat je bedoelt. ;)

la-haye
November 4th, 2010, 07:01 PM
ik had het wel graag bij dat uit 020 zien gebeure

24-Seven
November 4th, 2010, 07:33 PM
Ik geef direct toe dat ik er weinig verstand van heb, maar om haar nou een babe te noemen...

Het heeft blond haar, blauwe ogen en grote toeters. In de volksmond wordt dat al snel een babe genoemd. Persoonlijk noem ik dit een zeecontainer... alvast mijn excuses!

Haagse Dave
November 4th, 2010, 09:32 PM
We zijn wel weer erg kritisch, he gastuh. Zien jullie er allemaal zo perfect uit dan.

Haagse Dave
November 4th, 2010, 10:13 PM
Door: Columnist Bart de Vries, 4-11-2010
'Ajax kansloos tegen ADO Den Haag'

Column - Grote kans dat ADO Den Haag met drie punten uit de Arena vertrekt. De tijd dat je met dit soort voorspellingen naar het gesticht werd doorverwezen, ligt niet zo ver achter ons. Maar helemaal normaal voelt zo'n prognose momenteel ook weer niet. Toch is het de nieuwe realiteit. ADO gaat gewoon niet voor minder.

De bal rolt zondag in de Arena pas om 12.30 uur, maar je kunt nu al de hoofdrolspelers aanwijzen. Ook al zouden beiden anoniem blijven tijdens de wedstrijd, dan nog kun je stellen dat Ajax-ADO het verhaal is van Martin Jol en Lex Immers.

Lex heeft een ooievaar op zijn rug getatoeëerd, als liefdesbetuiging aan zijn stad. Let zondag op hem. Hij is de verpersoonlijking van Haagse onverzettelijkheid. Lex is een ADO-supporter vermomd als ADO-speler. En dan heb je bijna vanzelfsprekend een gloeiende hekel aan Ajax. Die aversie richting Ajax is verankerd in het Haagse en daarom ook bij Lex. Daarom zou hij nooit de overstap maken naar Ajax, vertelde hij laatst. Hoe mooi die transfer ook is, hoe rijk hij er ook van kan worden en hoeveel prijzen hij ook kan winnen: dat doe je gewoon niet als je Lex Immers bent.

Het maakt Lex populair, net als Martin dat altijd was. Bij ADO liepen ze altijd weg met de charmeur, of hij nu trainer van Scheveningen, RKC of Tottenham Hotspur was. Als geboren Hagenaar speelde hij in het Zuiderpark een karrenvracht aan wedstrijden en zette hij zijn eerste stappen als trainer. Hij kreeg een tegel op het Haagse Heldenplein. Die werd in mei vorig jaar afgeplakt door supporters. Wegens het 'schenden van clubgevoel'. Even ervoor was bekend geworden dat Jol bij Ajax ging werken. Dat doe je niet volgens de Haagse norm. Maar Martin deed het wel.

Moet je daar nou een waardeoordeel aan hangen? Ik denk het niet. Iedereen heeft het recht om keuzes voor zichzelf te maken en te bepalen wat zwaarder weegt: emotie of ambitie. Martin Jol houdt van ADO, maar laat een baan bij de grootste club van Nederland niet schieten. Dat moet je respecteren.

Dat doen ze overal, behalve in Den Haag. Nog steeds is het er een open litteken. Dat flik je gewoon niet, vinden ze in Den Haag. Het maakt Ajax-ADO een extra pikant duel. Voor de Amsterdammers is dit een competitiewedstrijd als alle anderen. Waarbij het nog maar de vraag is hoe scherp de ploeg aan de aftrap verschijnt na de Champions League-inspanning van woensdag. Voor ADO is het dé wedstrijd. Meer nog dan anders.

Want de Haagse ploeg is er eindelijk één om serieus te nemen. Dat is het grote verschil ten opzichte van vorig seizoen. Toen ging ADO zowel uit als thuis ten onder. Alleen met adrenaline win je geen wedstrijden. Maar als je die verhoogde hartslag weet te combineren met goed en verzorgd voetbal, maakt het je praktisch onverslaanbaar.

Martin Jol kent de Haagse kwaliteit en voelt bovenal de aversie vanuit het Haagse. Hij zal zijn ploeg er ook van proberen te doordringen, maar ik geef hem weinig kans. Alsof je een Uruguayaan, een Belg, een Serviër, een Kameroenees en wat Noord-Hollanders kan betrekken in een oorlog waar ze buiten staan.

Dan geef ik Lex Immers in zijn kruistocht toch wat meer kans. Want haatgevoelens aanwakkeren richting het Amsterdamse is niet zo moeilijk als je gelijkgestemden als Ricky van den Bergh, Wesley Verhoek en oud-Feyenoorders als Pascal Bosschaart en Timothy Derijck aan je zijde hebt.

Ajax treft zondag een getalenteerd elftal fanatici. Daar is niet van te winnen. Maar in Amsterdam weet alleen Martin dat.

Bijdrage: Bart de Vries

24-Seven
November 4th, 2010, 10:20 PM
We zijn wel weer erg kritisch, he gastuh. Zien jullie er allemaal zo perfect uit dan.

Ik geef mijzelf ook niet op voor de voetbal-hunk verkiezing van het jaar. Zij doet dat schijnbaar wel.

edit; Sorry Dave; ik ben té eerlijk, té bruusk, en zie nu pas dat jij je best doet dit meiske zo hoog mogelijk te laten eindigen.

ikops
November 4th, 2010, 11:21 PM
Jullie zouden haar derriere moeten zien, dan piepen jullie wel anders. :D

Haagse Dave
November 4th, 2010, 11:51 PM
:D Ach ja, de vrouwen hebben tegenwoordig al snel een maatje meer. Moet kunnen. We kunnen niet allemaal superstrakke modellen verwachten. Zo ziet de gemiddelde vrouw er nu eenmaal niet uit. ;)

ikops
November 5th, 2010, 12:02 AM
Ik hou ook wel van een maatje meer.

Haagse Dave
November 5th, 2010, 12:06 AM
Ik hou ook wel van een maatje meer.

Ik begrijp je. :okay: