Spotter
November 1st, 2006, 12:39 PM
Het Rokin! De mooiste straat van Amsterdam !! :) Straks nog mooier :)
|
View Full Version : Amsterdam: Noord/Zuidlijn Spotter November 1st, 2006, 12:39 PM Het Rokin! De mooiste straat van Amsterdam !! :) Straks nog mooier :) Alargule November 1st, 2006, 12:44 PM Wanneer zullen ze de straat (het Rokin) dichtgooien? Volgens de planning moet dat volgend jaar gaan gebeuren. Dan worden de tramsporen ook weer aan de westzijde gelegd en maken ze niet meer die vreemde kronkel. En ondertussen graaft men ondergronds vrolijk verder... Mojito November 1st, 2006, 01:21 PM Nu maar hopen dat ze die morsige met kauwgom besmeurde bestrating en die gruwelijke postmoderne lantaarnpalen, vuilnisbakken en zitbanken ook vervangen. Het zal wel niet, ik meen me te herinneren dat daar de komende jaren nog even geen budget voor was...:( Mauritz November 1st, 2006, 03:08 PM Volgens de planning moet dat volgend jaar gaan gebeuren. Dan worden de tramsporen ook weer aan de westzijde gelegd en maken ze niet meer die vreemde kronkel. En ondertussen graaft men ondergronds vrolijk verder... Gaan de tramsporen weer precies naar de zelfde plek? Ik hoopte eigenlijk dat ze iets meer Oostelijk zouden blijven zodat de stoep daar breder kan worden, het is immers de belangrijkste kant van de straat. Alargule November 1st, 2006, 03:19 PM Als het goed is wel; aan de oostkant komen immers de uitgangen naar de straat voor de metro, de rijbaan voor het autoverkeer en een ingang naar de parkeergarage die over het metrostation wordt gebouwd. Ik zou het wel leuk hebben gevonden als men de tussenliggende ruimte weer met water had gevuld. Maar goed, dat is waarschijnlijk Träumerei. Mauritz November 1st, 2006, 05:19 PM Ik zou het wel leuk hebben gevonden als men de tussenliggende ruimte weer met water had gevuld. Maar goed, dat is waarschijnlijk Träumerei. Het dilemma daarvan was geloof ik dat dat alleen te bekostigen was als er een extra laag in die parkeergarage werd gebouwd. Door die extra laag zou de gracht dan wel maar 20CM diep worden en dat wilde men ook weer niet. Bovendien breken de dronken Engelsen dan hun nek in plaats van dat ze verdrinken. Ik moet overigens zeggen dat ik het een idiote plek voor een parkeergarage vindt. Ik hoop maar dat hij niet openbaar wordt. Ik zit nog steeds te wachten tot de Gemeente De Bijenkorf voor de rechter sleept om hun misdadige garage te laten sluiten. Misschien kan de Gemeente het stratenplan zo aanpassen dat hij onbereikbaar wordt, de Gemeente is dat vast niet verplicht. :D CborG November 2nd, 2006, 12:43 PM ^^Hoezo moet die garage weg? Ik vind 'm ideaal voor als ik in het centrum moet zijn. wel erg duur, maar je kunt niet alles hebben. Oeps, ik had Deel 2 (http://www1.skyscrapercity.com/showthread.php?t=405757) nog niet gezien :runaway: |