PDA

View Full Version : Opnieuw 100+er voor Arenagebied!

Dr. Dubai
July 8th, 2004, 09:50 PM
zo jongens, morgen ga ik op vakantie dus dacht ik vandaag, laat ik mijn knapen eens wat leuks bezorgen en ik besloot om naar het Arenagebied te gaan om wat foto's te schieten.

ik kwam bij het informatiecentrum van A'dam Zuid-Oost, om misschien wat meer informatie te kunnen krijgen over de twee wolkenkrabbers van 150 meter. maar wat zag ik toen ik binnenkwam?:eek2:
- een maquette van het Arenagebied met de twee Arenatowers, het nieuwe getz entertaiment centre, en een voor mij onbekende wolkenkrabber!
deze was volgens een schatting van mij 130 meter hoog. er was net een man klanten informatie aan het geven over deze wolkenkrabber, die sinds 1 dag op de maquette stond, en ik luisterde aandachtig mee.

het gaat om een woontoren boven op het getz entertaiment centre. ik heb er een paar foto's van maar die zijn idioot groot. ik heb ze geprobeerd met adobe photoshop kleiner te krijgen, maar dat wilt nog niet lukken. ik ga morgen ochtend vroeg weg op vakantie, dus ik heb nog weinig tijd om ze te posten. ik wil ze wel in het grote formaat posten, en als iemand mij kan vertellen hoe?, dan wil ik ze ook wel in het kleine formaat posten.

dus vertel het aub!, anders krijgen jullie ze weer in dat grote kloteformaat.

in ieder geval, deze maquette was gruwelijk mooi, en dat getz entertaiment centre wordt ook geweldig. echt hopen dat deze toren door gaat of niet verlaagd wordt!

overigens heb ik ook nog meer dan honderd foto's genomen, ik heb geen tijd meer om die nog te posten, die komen over 2 en halve week;)

Bibelo
July 8th, 2004, 09:55 PM
Dr. Dubai, jongen, relax...

het enige wat je moet doen is in Adobe *Image* aanklikken, en vervolgens *Imagesize*, waarna je de height of width in pixels terugbrengt naar +/- 800 X 600.

succes, ik verwacht wel dat de foto's van die te gekke toren nu snel worden gepost! :D

Dr. Dubai
July 8th, 2004, 10:02 PM
er staat bij mij geen image?????:bash:

supercees
July 8th, 2004, 10:07 PM
Misschien heb je een nederlandse versie? Dan is het gewoon formaat wijzigen... eventueel kun je dit ook doen met Microsoft Photo Editor... moet lukken toch?

PIE
July 8th, 2004, 10:09 PM
Vet!... Ik ben van mening dat ze van het ArenA gebied maar het nieuwe stadscentrum moeten maken ipv Zuidas. Hier is al een mooi begin, niet zo'n strikt hoogte limiet en ik kom er elke dag langs ;-)
Het is gewoon jammer dat alle hoogbouw in Amsterdam zo ver uit elkaar ligt.

Dr. Dubai
July 8th, 2004, 10:20 PM
Misschien heb je een nederlandse versie? Dan is het gewoon formaat wijzigen... eventueel kun je dit ook doen met Microsoft Photo Editor... moet lukken toch?

sorry hoor, ik heb haast, maar ik kan echt geen formaat wijzigen vinden??
waar staat dat dan?

supercees
July 8th, 2004, 10:40 PM
Microsoft photo editor... daarin staat bovenin afbeelding of image
en daaronder dat menu staat formaat wijzigen / change format

Oh en nog een prettige vakantie!!!!

werner10
July 8th, 2004, 10:49 PM
Schiet op!!!!

Dr. Dubai
July 8th, 2004, 11:00 PM
nou, hier is een pic:

http://img50.exs.cx/img50/5171/detoren.jpg

Dr. Dubai
July 8th, 2004, 11:06 PM
en hier nog 2:

http://img50.exs.cx/img50/705/wolkenkrabber.jpg

http://img50.exs.cx/img50/1158/toren2.jpg

okey jongens, het is gelukt, sorry voor al het ongemak;)

Ik ga nu op vakantie, en ik wens jullie ook allemaal een prettige vakantie!

p.s. neem allemaal veel foto's tijdens je vakantie!

Dr. Dubai
July 8th, 2004, 11:09 PM
nog 1 bonus dan:

http://img22.exs.cx/img22/9961/supertoren.jpg

nu ga ik echt, me ouders beginnen te flippen want ik moet morgen om 4 uur 's nachts op;)

EuroMaster
July 8th, 2004, 11:18 PM
wow, ziet er best vet uit. misschien wordt amsterdam toch nog een mooie hoogbouwstad. die verlaagde bouwhoogte bij de zuidas wordt op deze manier weer goed gemaakt! ik hoop wel dat er een beetje schot achter komt. zo zijn er nog geen echte serieuze impressies van de torens van 150m. maar als de economie weer een beetje aantrekt komt het wel weer goed. daat een stuk sneller dan. ik hoop dat er ook een functie voor die andere toren van 150 m kan worden gevonden. vanuit knooppunt holendrecht en een stukje verder vanaf die plas langs de a9 wordt het echt een vet gebied zo. de rembrandttoren blijft wel mijn type toren. taps toelopend en goed verlicht met rode signaallampen en een wit zwaailicht helemaal aan de top. minder vind ik dan weer de lompheid ofwel de non-slankheid door zijn magere hoogte van 135 m met 150 tot mast. zuidas wordt weer interessant voor de dichtheid, omval voor de stedelijkheid(meer in het centrum en oudere bebouwing) en zuidoost voor de hoogte

Michiel
July 8th, 2004, 11:23 PM
Mooie update! Als dit allemaal gebouwd wordt gaat het nog serieus ergens op lijken. Doe brede gebouwen van Getz zijn niet echt mijn smaak, te groot in verhouding met de overige torentjes.

Cymen
July 9th, 2004, 12:02 AM
Nou de maquette is dus geupdate!

Ik denk dat 130 helemaal niet overdreven vergeleken met die 150 meter hoge torens ernaast. De grote vraag is natuurlijk; Word dit een woontoren of word dit de hotel toren. Ik gok hem op de laatste!
Opvallend is ook dat ze de Arena Boulevard lijken te verkleinen. Dit is een goede zet aangezien hij nu te groot en te leeg is.

Puike update!!

edit:
Op de site van ing development is Getz weg gehaald. Laten we hopen dat er snel een update komt! Het is nu een witte vlakte dus mogelijk snel nieuwe plaatjes!!!

supercees
July 9th, 2004, 09:04 AM
Dus toch gelukt? Hulde! Ziet er goed uit... wat meer verdichting daar mag best... en misschien is dit nog maar pas het begin en krijgt ook Amsterdam zo langzaam aan zijn eigen La Defense (over 30 jaar?)....

PIE
July 9th, 2004, 09:09 AM
Hmm... ik dacht dat die 2 torens van 150 niet door gingen? Of dat ze lager werden...?
Zo te zien niet dus :-)

Als dit er allemaal komt, gaat dit echt een mooi stukje worden. Het is nu al mooi daar nl.

PIE

Berrtus
July 9th, 2004, 09:12 AM
Ik kijk toch het meest uit naar de woontoren van Wiel Arets, dat ding van 150 meter. Paar maanden geleden een lezing van hem bijgewoond en onder de indruk geraakt van deze toren. Bouwen graag!

CityLife
July 9th, 2004, 11:28 AM
Aangezien de maquette van de woontoren niet zo sober is als de andere 2 denk ik dat de plannen voor de Wiel Aretstoren vrij ver zijn. Dat is ook wat ik opgevangen heb. Ik denk dat die kantoortoren nog wel even op zich laat wachten. Die 3e toren verdenk ik er ook zwaar van een hotel te worden. 130m lijkt ook mij niet overdreven geschat. Goede update dit!

ldd
July 9th, 2004, 12:19 PM
Verrassend nieuws! Als dit doorgaat, duurt het waarschijnlijk nog een hele poos. Ik verwacht ook eerst de woontoren, de kantoortoren staat echt op de lange baan (na 2010 misschien wel, zie thread over Woontoren / kantoortoren Arenagebied). Deze derde toren is echt nieuw voor me en 130 meter klinkt goed. Zal inderdaad het geplande hotel zijn. Thanks Dubai!

Glacius
July 9th, 2004, 01:23 PM
Laatst hoorde ik bij Aanbouw op AT5 Duco Stadig vertellen dat de lege ruimtes in het ArenA-gebied wellicht opgevuld worden door laagbouw. Kan iemand mij vertellen in hoeverre deze plannen concreet zijn? Dit zou namelijk geweldig zijn voor dat gebied, dat nu nogal bekend staat als een tochtig kantorenpark.

Cymen
July 9th, 2004, 02:11 PM
Tja de plint in het gebied is idd waaredloos. Maar ik vraag me af hoe ze dit willen gaan oplossen!? Of bedoelen ze misschien dat waar hoogbouw gepland was nu maar laagbouw komt?

Eisso
July 9th, 2004, 03:03 PM
Wow! Lekkere update! Hoe meer hoogbouw rond de arena, hoe minder je dat lelijke ding kunt zien ;) Nee, zonder gekheid (mooi stadion van buiten): het Arena gebied heeft nog de meeste kans om uit te groeien tot een mooi stedelijk gebied. Rond de Rembrandtower hebben ze het (wat mij betreft) al verpest.

The Messiah
July 9th, 2004, 03:53 PM
Leuk zo'n toren van meer dan +100m in het Arena gebied.Gelukkig is het een hotel toren,komt er tenminste nog wat leven in dat gebied..

werner10
July 10th, 2004, 10:41 AM
Vet nieuws.... En goed speurwerk!

Dr. Dubai
July 25th, 2004, 06:44 PM
Leuk zo'n toren van meer dan +100m in het Arena gebied.Gelukkig is het een hotel toren,komt er tenminste nog wat leven in dat gebied..

zo jongens, I'm back;)

net terug van een relaxte vakantie, en ik heb heel wat foto's genomen van de 'hoogbouw' op mijn vakantie, jullie zullen dat nog te zien krijgen.

op het moment dat ik met deze info kwam, had ik het te druk om uitgebreid info te geven, daarom zal ik jullie er nu even bij vertellen dat de mensen bij het infocentrum mij vertelden dat het een woontoren moest worden, dus geen hoteltoren. het zou kunnen dat jullie inmiddels meer weten over de plannen dan ik, dus als dit niet klopt dan zeggen jullie het maar.

verder valt mij ook op dat de rest van het getz entertaiment centre ook vrij hoog is, dat worden op de bovenste lagen waarschijnlijk appartementen(70/80 meter hoog schat ik zo te zien, ook niet slecht en in totaal een enorm project.

indd, de boulevard wordt op dat punt versmalt, dit om de plek wat gezelliger te maken volgens mijn woordvoerder bij het infocentrum A'dam Zuid-Oost:)

Cymen
July 25th, 2004, 07:04 PM
Dat gezelliger maken kan goed kloppen. Sinds kort zijn er meer bankjes en is er een basketbal/voetbal veld op de boulevard. Ik moet zeggen dat het er overdag ook al best druk was.(doordeweeks)

Dr. Dubai
July 25th, 2004, 07:28 PM
hier nog een paar impressies:

http://img13.exs.cx/img13/1056/100_409.jpg

http://img13.exs.cx/img13/2690/100_0408.jpg

http://img13.exs.cx/img13/8093/100_0411.jpg

Cymen
July 26th, 2004, 01:38 AM
Op die laatste impressie zien we Getz goed. Dit gebouw is nog best huge. Een plint van 15 meter hoog en een vage opbouw van wel 70 meter hoog. Deze hoge opbouw lijkt mij dan het hotel gedeelte?

empersouf
July 26th, 2004, 07:47 PM
Ben je zonder mij gegaan, we zouden samen gaan.

Dr. Dubai
July 26th, 2004, 08:06 PM
he Soufian, jij zat toen al in Marokko, vandaar dat we niet samen konden gaan, en we kunnen alsnog wel een keertje samen gaan maar dan naar de andere delen van A'dam, of andere steden. mijn vader heeft een voordeelkaart waar meerdere mensen op kunnen en dan kost een retourtje A'dam voor ons nog onder de tien euro!

en nog iets, zat jij niet in Marokko voor drie-en-een halve week?
internet je vanuit een i-net cafe ofzo?

oke, genoeg geluld, zodra je weer thuis bent (mocht je dat al niet zijn) gaan we weer een keer op pad voor foto's!

Elmo
July 26th, 2004, 09:48 PM
Wat een leuk stelletje is het toch he?! ;)

Gave maquette van het GETZ btw.

Dr. Dubai
July 27th, 2004, 04:53 PM
ja, het is een mooi maquette. ik hoop dat er nog andere mensen op dit forum zijn die misschien binnenkort nog langs het informatiecentrum langs zullen gaan, want waarschijnlijk hebben ze er inmiddels wel wat meer informatie over. toen der tijd wisten ze net 1 dag af van de plannen voor de toren. dus ik was redelijk bevoorrecht op dat moment, maar misschien dat ze nu al weer weer veel meer informatie hebben.

dus als iemand in de buurt woont, of er toevallig langskomt. ga er even langs en vraag om info:)

alvast bedankt!

PIE
July 27th, 2004, 05:01 PM
dus als iemand in de buurt woont, of er toevallig langskomt. ga er even langs en vraag om info

Waar zit dit infocentrum? Ik was er pas nog in de buurt, maar heb niet goed gekeken denk ik.

Dr. Dubai
July 27th, 2004, 05:08 PM
je moet onder de a'damse poort door. en dan onder het bustation door, en dan links;)
vanuit het Arenagebied gezien dan!

Cymen
July 27th, 2004, 07:06 PM
Aldus www.amsterdam.zuidoost.nl

Routebeschrijving
25 mei 2004
Metro of ringlijn:
Richting Gein. Uitstappen halte Bijlmer. Trein uitstappen station Bijlmer
Onderaan de stationstrap rechtsaf, naar winkelcentrum De Amsterdamse Poort. Onder de Foppingadreef door en rechtdoor lopen. Bij supermarkt linksaf en trap op.

Bus:
Lijnen: 29, 61, 158, 175, 177stoppen bij het stadsdeelkantoor aan de Bijlmerdreef.
Lijnen: 29, 59, 61 halte Bijlmerdreef (Frissenstein)
Lijnen: 29, 61, 158, 175, 177 en 300 halte Foppingadreef (busstation)

Auto:
Vanaf de A9 (Gaasperdammerweg) afslag S112 (Bijlmermeer) nemen; via de Gooiseweg naar de Bijlmerdreef. Volg de borden 'Amsterdamse Poort'. Op de Bijlmerdreef parkeren in P21.

Fiets:
In de Bijlmermeer de blauwe bewegwijzeringsborden volgen richting F/D buurt en de Amsterdamse Poort.

Adresgegevens:
Bezoekadres: Bijlmerdreef 101
1102 BP Amsterdam Zuidoost
Postadres: Postbus 12491
1100 AL Amsterdam Zuidoost
Tel.nr.: 020 – 567 05 11
Faxnr.: 020 – 691 20 15

Bijlmerdreef 101 aldus www.atlas.amsterdam.nl
http://www.atlas.amsterdam.nl/servlet/MapGuideLiteView?REQUEST=map&BBOX=124964.728,480603.912,125465.272,481022.088&WIDTH=474&HEIGHT=396&LAYERS=AmsterdamLite_Alleen_Kaart.mwf&FORMAT=PNG&PPIY=72&SYMBOLS=AddressCircle,125215,480813,0.020,0.010,0,BIJLMERDREEF%20101,AddressCircle,125215,480813,0.020,0.010,0,

Maar volgens mij is het precies op het midden van dit kaartje:
http://adres.asp4all.nl/servlet/MapGuideLiteView?REQUEST=map&BBOX=124911.409312,480465.97312,125411.953312,480884.14911999995&WIDTH=474&HEIGHT=396&LAYERS=AmsterdamLite_Alleen_Kaart.mwf&FORMAT=PNG&PPIY=72&SYMBOLS= ,0,0,0.001,0.001,0, %20 , ,0,0,0.001,0.001,0,
Volgens kan het niet missen als je vanaf de Arena onder het station trein Bijlmer en vervolgens bus station Bijlmer heen loopt.

PIE
July 27th, 2004, 07:09 PM
Ok... tnx. Als ik tijd heb deze week ga ik nog ff.

Dr. Dubai
July 27th, 2004, 07:27 PM
okey PIE, we richten alle hoop op jou;)

Dr. Dubai
July 28th, 2004, 07:39 PM
ik ga morgen maar eens bellen, misschien weten ze er intussen meer over!

behalve de toren, wordt de rest van de bebouwing ook redelijk hoog, 70 meter ben ik te weten gekomen.

en als iemand er nog langs komt, stap er even naar binnen, en doe je mede-forummers een lol;)

Dr. Dubai
July 31st, 2004, 11:23 AM
goed nieuws, ik heb ze gebeld, en ze hebben mij beloofd dat ze alles wat ze nu van de toren af weten naar me toe sturen. zodra ik het heb, houd ik jullie op de hoogte.

Cymen
July 31st, 2004, 12:32 PM
Ik -> :bash: <- Ook ik

Elmo
July 31st, 2004, 12:59 PM
@Cymen:

Hij heeft ze gebeld.

@Dubai:

Ben benieuwd! :)

Dr. Dubai
July 31st, 2004, 06:09 PM
Ik -> :bash: <- Ook ik

bedoel je dat jij ook hebt gebeld, of dat jij ook op de hoogte wil worden gehouden;)

Cymen
July 31st, 2004, 09:21 PM
Nee(en ja) ik las je post dus niet goed en uit gemak dacht ik dat jij iets geschreven had. Ik ging er dus vanuit dat jij ook gemailed had, wat niet het geval was.
Ik heb dus gemailed en werd doorverwezen.
Via een kennis van mij kreeg ik een persoonlijk email adres van een medewerker die ook betrokken was voor de gemeente als ontwikkelaar daar.
Echter beiden leverde mij niks op. Mailen naar het project bureau betekende dat ik alleen maar werd door verwezen naar mensen die hun mail niet lazen en die medewerker zelf kon eigenlijk niks vertellen.

Dr. Dubai
July 31st, 2004, 11:13 PM
geen nood, ik houd jullie wel op de hoogte over dit project.
willen jullie ook informatie, dan kan je het gewoon bellen naar dit nummer: 020-3118444.

er is een hele vriendelijke receptioniste die waarschijnlijk opneemt, en zeg maar dat je op een hoogbouwforum hebt gelezen dat er misschien een nieuwe toren komt bij het Getz Entertaiment Centre (van 130 meter hoog, en dat Derek van den Berg, de starter van deze thread, je vertelt heeft dat er een ontzettend aardige receptioniste zit die je vast wel alle benodigde informatie wil toesturen.

ik hoop dus maar niet dat he halve forum het Infocentrum A'dam Zuidoost gaat plat bellen, want dat is ook weer niet de bedoeling.

MC Muffin
July 31st, 2004, 11:21 PM
zo man, dat is echt wel een relaxte toren. ik ben hier NIEUW trouwens. Dr. Dubai promoot SSC veel in zijn omgeving, en hij boekt al resultaat. ik ben het levende resultaat.

ik ga binnenkort nog wel een keer met Derek naar Rotterdam, misschien gaat Soufian ook mee, en dan kunnen wel mooie foto's verwachten, want Doc heeft een goede camera.

misschien ga ik zelf ook nog een keer een camera kopen:)

Cymen
August 1st, 2004, 12:59 AM
Das mooi ;) en welkom!

Jullie intresse in Amsterdam is natuurlijk niet verkeerd, een paar extra nieuws vergarers en updaters zijn absoluut geen overbodige luxe.
Misschien ga ik morgen maar eens contact opnemen met de ING en Ballast. Het lijkt me dat ze rond deze tijd de plannen van Getz in een redelijk definitief stadium moeten hebben.

Dr. Dubai
August 1st, 2004, 10:35 AM
wie weet Cymen, dat dacht ik dus ook, daarom belde ik. ik verwacht de komende dagen een keer die post te krijgen met de hopelijk benodigde informatie. en mooie plaatjes. misschien kan jij ook nog wel wat info los frummelen bij die mensen:)

trouwens, het was nog niet zeker of de toren door ging, maar het plan was wel al veel verder dan in de studieuze fase;)

Dr. Dubai
August 5th, 2004, 09:09 PM
k heb de post gekregen, maar ze stuurden alleen maar oude folders op van Amsterdam Zuidoost uit 2002 enzo, de Arena Boulevard!

ze hadden nog geen info over die toren, daar heb ik dus niks aan!

maar goed, ik heb ze een maitlje gestuurd, of ze misschien ook wat info over de arena residential tower en de arena office tower hebben, en of ze weten wanneer ze de eerste officiele informatie binnen krijgen over deze nieuwe woontoren.

hopen dan maar dat er snel impressies gaan komen!

Elmo
August 5th, 2004, 09:48 PM
Wedden dat je wordt doorverwezen in die mail?! :tongue3:

Maar toch jammer dat er zo weinig over bekend is...

Cymen
August 6th, 2004, 11:39 AM
Wedden dat je wordt doorverwezen in die mail?! :tongue3:

:laugh:

Cymen
August 19th, 2004, 09:18 PM
http://www.amsterdamarena.nl/uploads/GG030334_06_280604.pdf
In deze PDF staan plaatjes die erg lijken op diegen op de maquete. Zo komen waarschijnlijk van het architecten bureau jerde:

http://www.jerde.com/upload/resource/
Helaas nog niks te vinden in hun directory :(

Dr. Dubai
August 19th, 2004, 09:41 PM
sorry Cymen maar ik kan de plaatjes niet zien, de pagina wil bij mij niet openen:sly:

desondanks, harstikke bedankt voor de moeite die je eraan besteedt. ik hoop nog altijd snel info te krijgen van de informatiecentrum, maar ze zeggen dat ze nog niets meer weten:bash:

Cymen
August 19th, 2004, 09:55 PM
Heb je wel adobe acrobat reader geinstalleerd dan?(om PDF-jes te lezen) Verder duurt het openen even, heb geduld!

Dr. Dubai
August 19th, 2004, 10:08 PM
Heb je wel adobe acrobat reader geinstalleerd dan?(om PDF-jes te lezen) Verder duurt het openen even, heb geduld!

ik heb indd adobe acrobat reader, maar toch opent hij niet.

Verder duurt het openen even, heb geduld! ???:bash:

het duurt bij mij wel erg lang hoor! beter gezegd het duurt eeuwig, en uiteindelijk opent hij nooit. ligt dit nou aan mij of aan die domme site?

Cymen
August 19th, 2004, 10:23 PM
Het ligt absoluut aan jouw computer, ik heb er namelijk helemaal geen problemen mee. Browser: Mozilla Firefox + Acrobat Reader 6.0

Save anders eerst het bestand en open hem dan met Acrobat reader.(dus niet met plugin bekijken)

[Kees]
August 19th, 2004, 11:44 PM
PDF is echt klote. Dan klik ik weer per ongeluk op zo'n link en dan gaat heel me pc flippen en dan moet ik internet explorder beeindigen :bash:

Cymen
August 19th, 2004, 11:58 PM
Waarom is PDF dan klote? Het lijkt me meer een combinatie van je hardware, windows en internet explorer wat klote is.

Dr. Dubai
August 20th, 2004, 11:40 AM
@Cymen

hij opent nu wel:)

er zijn vier pagina's:

- Getz, let us entertain you.
- miljoenenpubliek arenaboulevard.
- ROC: onderwijs in het zakencentrum van Zuidoost.
- het oude station verdwijnt, de doorkijk ontstaat.

bij welke van deze pagina's moet ik zoeken, ik kan het namelijk niet vinden, op een klein plaatje na van het getz entertaiment centre met daarachter de contouren van de een toren.
ik dacht zelf bij die van het getz entertaiment, maar k heb alleen dat kleine onduidelijke plaatje gevonden:bash:

Cymen
August 20th, 2004, 01:10 PM
Hmm misschien moet je hem even vergroten dan? Het zijn idd geen geweldige plaatjes maar groot genoeg//

Dr. Dubai
October 19th, 2004, 11:25 AM
jongens, ik ben het zat. ik ga woensdag of vrijdag (hangt van het weer af) naar A'dam Zuidas, en ik zal een tussenstop maken bij station Bijlmer Arena. gelijk daar even wat construction updates maken en even het infocentrum binnen glippen om die Cor Brandsema te spreken over de 130 meter hoge woontoren.

ik hoop dat ze er al meer informatie over hebben. misschien een eerste impressie en nog wat gegevens qua hoogte, verdiepingen etc.:)

PIE
October 19th, 2004, 11:45 AM
Was deze impressie al bekend?

http://www.arena-boulevard.nl/upload/44903_8969_1097588988064-Still_02_large.jpg

Er is een nieuwe site over de toekomst van dit gebied:
http://www.arena-boulevard.nl/web/show/id=40757

Cymen
October 19th, 2004, 01:26 PM
deze kende ik wel, maar alleen van de borden in het gebied. Het is dus een nieuwe voor het forum, maar wel een oude impressie :(

Dr. Dubai
October 19th, 2004, 01:43 PM
leuke impressie, maar dit is gewoon een impressie waarop de Arena residential tower te zien is. de getz woontoren staat er niet op evenals de arena office tower.

EuroMaster
October 20th, 2004, 07:30 PM
hmm, ik zie door de bomen het bos niet meer. staan er nou wel of niet twee torens van 150m in de planning? over een van de twee is meer zekerheid over. dat nieuwe plan van 130m is weer een appart geval. maar zeg maar dat vage tweetal van 150m voor de arena. er komen steeds andere berichten aanzwalken. ik hoop iig van wel natuurlijk , ook als half eindhovenaar, dat ze er allemaal komen! :)

zijn er al wat concretere plannen over dat 130m-ding?

Cymen
October 20th, 2004, 11:35 PM
Dat die 2 150 meter hoge torens er komen lijkt toch van wel, tis alleen een kwestie van tijd. Kantoren lijken het echter niet meer te worden:

> Goedemorgen,
> dank voor uw reactie en het compliment.
> In het stedenbouwkundig plan voor het Centrumgebied Amsterdam Zuidoost en
> het bestemmingsplan staan twee 150 meter hoge torens gepland aan
> weerszijden van de Burgemeester Stramanweg ten westen van de Amsterdam
> ArenA.
> Eén toren komt nabij woonmall Villa ArenA. De Woontoren Amsterdam BV
> (marktconsortium) is in onderhandeling met de gemeente en rondt het plan
> af.
> Voor de andere toren is een gegadigde (ontwikkelaar) die in de toren een
> gemenge invulling wil geven met woningen, (hotel)appartementen en
> voorzieningen.
> In het programma voor het GETZ Entertainmentcenter staat ook een
> substantieel aantal woningen in appartementbouw gepland.
>
> De ontwikkelingen zullen worden vermeld op de webportal
> www.arena-boulevard.nl (rubriek Toekomst) en op de nieuwspagina.
>
> tot zover, met vriendelijke groet,
> namens de redactie,
> Henk Balijon

Henk
October 20th, 2004, 11:54 PM
Mooie site.
De impressies van het nieuwe station zijn ook prachtig.

Michel1974
November 12th, 2004, 11:52 AM
Hier staat die toren wel op

http://www.arena-boulevard.nl/upload/45407_8969_1098436773249-New_Image.JPG

supercees
November 12th, 2004, 12:26 PM
Ziet er goed uit... wat meer "echte" hoogbouw zou het gebied zeker goed doen!

Dr. Dubai
November 12th, 2004, 03:16 PM
eindelijk impressies. dat ziet er zeker goed uit zeg!

empersouf
November 12th, 2004, 04:07 PM
Die impressie van Michel1974 is fantastisch.

vinman
November 12th, 2004, 06:09 PM
Prachtig......die impressie van Michel. Zo n toren moeten we meer hebben in ons kikkerlandje.

Cymen
November 12th, 2004, 09:24 PM
Die impressie heb ik al best lang geleden gepost hoor!? October 23rd, 2004, 11:46 PM

Maar mooi is ie zeker :)

EuroMaster
November 13th, 2004, 09:07 PM
wat we ook kunnen gebruiken, is een toren a la messeturm/ one canada square of tour credit lyonnais...., die zijn taps toelopend , hebben een bakenfunctie , hebben geen plat dak en zien er meestal 'zelfverzekerder' uit, als jullie het begrijpen. maar deze projecten juich ik alleen maar toe. de larmagtoren mag voor deze stad wel de vriezer uit. en als ze zover zijn mogen ze hem upgraden, ofwel de eerder geplande 280m versie neerpleuren ;). ik weet het, ben verwend :)

Dr. Dubai
November 14th, 2004, 12:20 AM
@ Cymen,

die pic kon ik toen tot mijn grote teleurstelling niet zien.