View Full Version : Rotterdam: Petratoren
Pipo July 16th, 2004, 03:32 PM Waarschijnlijk al bekend en voor Rotterdamse begrippen een middenmaat, maar toch ...
http://www.xs4all.nl/~hvdp/petratoren.jpg
Projectbeschrijving
64 appartementen vanaf 185.000,- euro incl. eigen parkeerplaats. Op een unieke locatie in de wijk IJsselmonde/Lombardijen op de hoek van de Spinozaweg en de Catullusweg wordt door Vestia Rotterdam Zuid samen met Euroroyal Invest BV een appartementengebouw ontwikkeld met kenmerkende architectuur en een hoogwaardige uitstraling.
Lombardijen is een van de tuinsteden in Rotterdam Zuid en is centraal gelegen ten opzichte van vele voorzieningen, zoals het station, de snelweg en de nieuwe trampluslijn.
De woontoren wordt gesitueerd aan een doorgaande singel langs de Spinozaweg op de plaats waar nu een kerkelijk centrum is gevestigd. In de nieuwbouw wordt deze op de begande grond geïntegreerd. De kernwoorden zijn veilig wonen met alle voorzieningen binnen handbereik, zoals winkels, wijkcentra, bibliotheek en sportmogelijkheden en niet te vergeten het groene Spinozapark in de direct omgeving.
In deze herkenbare woontoren worden 64 koopappartementen opgenomen in verschillende vormen en prijsklassen. De oppervlakte van de appartementen varieert van ca 85 tot 150 m2. De afgesloten parkeergarages in de kelder en op de 1e verdieping van het gebouw bieden u een eigen parkeerplaats voor de auto. In het complex heeft u de keuze uit verschillende woningtypes.
Gerard July 16th, 2004, 03:47 PM Misschien bij anderen al bekend maar voor mij nog een nieuwe. Lijkt me toch wel een aardige toren te worden. (17-18 lagen)
Is aan aardige aanvulling op de spinozaweg.
supercees July 16th, 2004, 03:47 PM Inderdaad, toch 19 verdiepingen... niet slecht!
Skyscrapercitizen July 16th, 2004, 03:52 PM Ik ken het plaatje iig nog niet. Is dit niet 1 van de torens in het centrum van IJselmonde? Daar komen er nog een paar.
darulez July 16th, 2004, 03:57 PM Ziet er leuk uit met die glazen uitstulpingen.
Jan July 16th, 2004, 03:58 PM @ Tim: Nee, Spinozaweg is in de wijk IJsselmonde en gaat onder het NS station door. Het project Hart van IJsselmonde ligt tussen de wijken Kreekhuizen en Groenehagen. Alle behoren tot de deelgemeente IJsselmonde.
Cymen July 16th, 2004, 04:00 PM Helemaal geen onaardige toren toch?
Ik gok dat hij 70 meter word. Als je hoger gaat krijg je strengere eisen van de brandweer = hogere kosten dus niet aantrekkelijk.
Skyscrapercitizen July 16th, 2004, 04:12 PM @ Jan
Dan kende ik het project nog niet. Heb de plek net ff opgezocht in een routeplanner, zuid komt langzaam vol te staan met torentjes.:)
Elmo July 16th, 2004, 04:34 PM Helemaal geen onaardige toren toch?
Ik gok dat hij 70 meter word. Als je hoger gaat krijg je strengere eisen van de brandweer = hogere kosten dus niet aantrekkelijk.
19 etages x 3m, maakt 57 meter. Zal zelfs nog wel een metertje of 2 a 3 lager worden...
Winus July 16th, 2004, 04:39 PM Helemaal geen onaardige toren toch?
Ik gok dat hij 70 meter word. Als je hoger gaat krijg je strengere eisen van de brandweer = hogere kosten dus niet aantrekkelijk.60 meter + max 5/6 meter dakopbouw lijkt me waarschijnlijker.
Over de 70 meter: dit is de hoogte van de hoogste verblijfsvloer. Een toren kan dus best 80 meter zijn zonder extra eisen van de brandweer. Hoogste verblijfsvloer 69.500mm, dak 72.500, bovenkant dakopbouw 78.500. En zo heb je toch mooi weer een paar metertjes gesmokkeld. :)
Winus July 16th, 2004, 04:48 PM Even voor de hoogteberekeningen bij woningbouw:
Conform het nieuwe Bouwbesluit is de vrije hoogte boven een verblijfsruimte (woonkamer/slaapkamer/keuken) minimaal 2,60 meter, tel hier een 25-30 cm dikke vloer bij op en de minimale verdiepingshoogte is 2,85-2,90 meter.
Cymen July 16th, 2004, 05:18 PM Tja maar Winus er komen woningen met "verschillende vormen" Ik ga dus uit van een zwembad en zonneterras op het dak ;)
Maar je bent idd wel een stuk meer in detail dan ik :)
ldd July 16th, 2004, 09:32 PM Zit daar eindelijk schot in? Ik weet dat het al jaren op de planning staat om hier te gaan bouwen, maar dat de planning ook al jaren uitloopt...
Ace July 25th, 2004, 09:01 PM Och, de hoogte interesseert mij niet zo veel.
Het feit dat men in wijken buiten het centrum veel middelhoge gebouwen neer gaat zetten, met uitzicht op datzelfde centrum, voor een betaalbare prijs en met goede (OV)uitvalswegen spreekt mij meer aan.
Als ze die torens nou dusdanig positioneren, dat ze elkaars uitzicht niet verzieken (een Oost-Westlijn lopende van Lombardijen naar IJsselmonde), dan is't feest natuurlijk compleet. Is ook leuk om het inwonertal van Rotjeknor op te krikken.
mjb-solutions July 26th, 2004, 09:51 AM Zit daar eindelijk schot in? Ik weet dat het al jaren op de planning staat om hier te gaan bouwen, maar dat de planning ook al jaren uitloopt...
De planning voor deze toren is maart 2005. En of dat nog verder uitloopt? Ervaringen van de laatste tijd leren dat Vestia, die deze toren ontwikkelt, bouwplannen juist naar voren haalt.
Voor wat de andere torens in IJsselmonde betreft, kun je er vanuit gaan dat het Centrumplan (ontwikkeling door Van der Looy) redelijk zeker is en op tijd zal starten. Dat betekent dat er ieder jaar minimaal 1 toren in aanbouw komt. De ene keer voor een specifieke doelgroep (ouderen), de andere keer voor een wat gemengder publiek.
ldd July 26th, 2004, 10:38 AM @MJB-solutions Dat is goed nieuws, ik ben dan ook benieuwd of de Petratoren daadwerkelijk snel in aanbouw gaat. Ik weet dat bij eerdere planningen al sprake was van sloop in 2002 en aansluitend nieuwbouw. Dat is dus al behoorlijk uitgesteld. Maar goed, hopen dat het nu echt gaat gebeuren.
Emile July 26th, 2004, 03:57 PM mooi gebouwtje, doet me een beetje aan de splinter denken...
Stratosphere 2020 July 26th, 2004, 04:40 PM Mooi torentje, die glazen uitstulpingen heeft voor een grootdeel daaraan gecontribueert.
Winbuks July 4th, 2005, 12:41 PM @ Marin
Hier is Petra dan:
Start verkoop: 27 juni 2005
Start bouw: circa eind 2005
Opdrachtgever: Vestia Rotterdam Zuid
Verkoop via: Ooms Makelaars
"Woonoppervlakten van 85 m² tot 150 m² unieke locatie in IJsselmonde/Lombardijen, gesitueerd aan doorgaande singel
Alle voorzieningen binnen handbereik, gelegen nabij het groene Spinozapark.
http://www.ooms.com/gfx/projecten/petratoren.jpg
Lombardijen is een van de tuinsteden in Rotterdam Zuid en is centraal gelegen ten opzichte van vele voorzieningen, zoals het station, de snelweg en de nieuwe trampluslijn. De woontoren wordt gesitueerd aan een doorgaande singel langs de Spinozaweg op de plaats waar nu een kerkelijk centrum is gevestigd. In de nieuwbouw wordt deze op de begane grond geïntegreerd.
De kernwoorden zijn veilig wonen met alle voorzieningen binnen handbereik, zoals winkels, wijkcentra, bibliotheek en sportmogelijkheden en niet te vergeten het groene Spinozapark in de directe omgeving.
64 Appartementen, koopsommen vanaf ca. € 185.000,- v.o.n. incl. eigen parkeerplaats in de garage.''
Bron: www.vestia.nl
Marin July 4th, 2005, 01:20 PM ^ Ja bedankt, ik zag het project al op hun site staan..
Kees July 21st, 2005, 10:23 AM bron: Roy Gelders Architecten Amsterdam (http://www.roygeldersarchitecten.nl/home/index.asp)
introductie
De Petrakerk-locatie opnieuw ontwikkeld. Het ontworpen plan is gebaseerd op de in 1996 gestarte haalbaarheidsstudie. Wij hebben een stedenbouwkundige verkenning uitgevoerd en bepaald, dat op de 3 hoekpunten van het Spinoza-park 3 hogere gebouwen een goede stedenbouwkundige en sociaal-economische aanvulling zou zijn. Dit is overgenomen door de gemeente. De bouw zal starten in 2005.
toelichting
De Petrakerk uit de jaren vijftig voldoet niet meer en de financiële middelen ontbreken om het gebouw te aan te passen aan de huidige tijd. Het nieuwe programma van eisen gaat uit van meerdere kerkzalen voor verschillende geloofsgemeenschappen die samen in een gebouw gehuisvest worden. Een grote gemeenschappelijke foyer is de kern waaraan de kerkzalen liggen. In de woontoren van 19 lagen zijn 64 appartementen opgenomen met deels 4 woningen per laag en deels 3 woningen per laag In het souterrain en op de 1e verdieping is een stallinggarage ontworpen met 68 pplaatsen. Diverse commerciële ruimten zijn op de begane grond en 1e verdieping gehuisvest.
feiten
Ontwerp 1996-2003, Bouw 2005-2006.
Opp kerkelijk centrum 1500 m2, Commerciële ruimte 350m2
Totaal 64 appartementen in 8 woningtypen.
http://www.roygeldersarchitecten.nl/images/images_327.jpg
http://www.roygeldersarchitecten.nl/images/images_328.jpg
http://www.roygeldersarchitecten.nl/images/images_329.jpg
http://www.roygeldersarchitecten.nl/images/images_326.jpg
http://www.roygeldersarchitecten.nl/images/images_325.jpg
http://www.roygeldersarchitecten.nl/images/images_324.jpg
Gerard July 21st, 2005, 01:11 PM Misschien dat ie vanaf nu naar de project updates kan. Het ziet er toch naar uit dat ie nu heel snel in aanbouw gaat.
Dadelijk krijgt heel zuid nog een aardige skyline.
Skyscrapercitizen July 21st, 2005, 10:50 PM ja van dit soort midrises moeten we er nog 100 hebben. :)
Eisso July 21st, 2005, 10:52 PM Zozo! Prachtige toren zeg! Donker rode steentjes afgewisseld met grote vlakken van o.a. glas en uitstekende stukjes! Deftig, strak en misschien een tikkeltje zakelijk voor een woontoren, maar al met al een mooi stukje hoogbou!
Hed Kandi July 22nd, 2005, 09:35 AM Misschien dat ie vanaf nu naar de project updates kan. Het ziet er toch naar uit dat ie nu heel snel in aanbouw gaat.
Dadelijk krijgt heel zuid nog een aardige skyline.
Inderdaad in het rotterdam gedeelte staan zat projecten die niet in aanbouw zijn, laat staan komen, dus waarom staat deze hier en CST, de Rotterdam, Hoog aan de maas, Juffertoren,Toren aan Oostplein, etc, etc. daar
im_from_zw038 July 22nd, 2005, 11:26 AM voor een midrise bijzonder mooi!
Gerard July 25th, 2005, 04:07 PM http://www.ooms.com/gfx/projecten/petratoren.jpg
64 appartementen, koopsommen vanaf ca. € 185.000,- v.o.n. incl. eigen parkeerplaats in de garage.
* woonoppervlakten van 85 m² tot 150 m²
* unieke locatie in IJsselmonde/Lombardijen
* gesitueerd aan doorgaande singel
* alle voorzieningen binnen handbereik
* gelegen nabij het groene Spinozapark
Start verkoop: 27 juni 2005
Start bouw: circa eind 2005
bron : ooms (http://www.ooms.com/templates/dispatcher.asp?page_id=1178)
Skyscrapercitizen July 25th, 2005, 05:37 PM hmmm, een toren op zo'n plek zou toch vanaf 150.000 moeten zijn. Vanaf 185.000 is toch nog een heel bedrag, voor 1 met uitzicht zal je al snel 2,5 ton neer moeten leggen denk ik...
rotterdammer July 25th, 2005, 06:20 PM @AE Het is wel inclusief parkeerplaats.
Skyscrapercitizen July 25th, 2005, 08:33 PM Ja leuk, maar als ik die nou niet hoef? :)
rotterdammer July 25th, 2005, 10:53 PM dan kun je hem verkopen (of verhuren) aan een yuppestel met 2 auto's!
Sol July 25th, 2005, 11:44 PM Ik vind de prijs, zeker voor de locatie, aan de hoge kant. Maar dat vind ik van wel meer huizenprijzen.
Omdat er in NL een tekort aan huizen is en een hoge hypotheek de normaalste zaak van de wereld schijnt te zijn, is het bepalen van de prijs voor ontwikkelaars tegenwoordig gemakkelijk. Je kijkt naar het soort mensen dat je in het gebouw wilt stoppen, bekijkt hun inkomen, doe dat keer 4 en huppa, de verkoopprijs is er.
Gerard August 3rd, 2005, 10:19 AM http://www.woneninpetratoren.nl/
Vestia heeft een nieuwe site om de verkoop te stimuleren voor deze toren in het leven geroepen. Er staan uitgebreide geveldoorsnedes bij voor de liefhebbers.
Enig nieuws :
De woningen zijn in opdracht van Vestia Rotterdam Zuid ontwikkeld door Estrade Projecten in samenwerking met Euroyal. Het project is thans in verkoop. Afhankelijk van het aantal belangstellenden wordt de start bouw van de Petratoren vastgesteld. Gestreefd wordt naar een start bouw eind 2005.
Dus nog niet zeker van de bouw.
Michiel August 3rd, 2005, 07:08 PM Keurig Vestia, dit soort doorsnedes mogen vaker op de verkoopsites komen. Totale hoogte is dus 61,350m
Jan August 4th, 2005, 01:12 PM Ook hier zitten weer een paar rare plattegronden bij. Op de een of andere manier kunnen we in Nederland maar geen 'stedelijke' plattegronden maken die niet op het standaardgezin lijken gericht. Vooral die 'slaapkamer 2' van vaak niet meer dan 8m2, een op zichzelf staande badkamer en de consequente weigering om de woonkamer geen openbaar karakter te geven zodat een of andere gang het middelpunt van de woning is maken zulke plattegronden (voor mij althans) niet interessant.
Michiel October 22nd, 2005, 12:00 PM Voorlopig staat de kerk er nog steeds:
http://img465.imageshack.us/img465/5509/petrakerk9ee.jpg
16-10-2005
Skyscrapercitizen October 22nd, 2005, 12:05 PM de verkoop zal wel tegenvallen...
Gerard February 14th, 2006, 02:52 PM Ik hoop dat het een fout is maar in de tekst op de site van Ooms staat het volgende.
link (http://www.ooms.com/templates/dispatcher.asp?page_id=1178)
Wonen op hoog niveau in Petratoren te Rotterdam
64 appartementen, koopsommen vanaf ca. € 185.000,- v.o.n. incl. eigen parkeerplaats in de garage.
Project is in voorbereiding. De verkoop zal, bij voldoende belangstelling, eind 2006 van start gaan.
Hij zou al lang en breed in aanbouw moeten zijn maar dat is ie nog niet denk ik. Of heeft iemand ander nieuws hierover ?
Nexxd February 14th, 2006, 03:26 PM Als eind oktober die kerk er nog stond zou het best wel eens kunnen kloppen.
SkyBridge July 7th, 2006, 03:51 PM Heeft iemand nog nieuws over deze toren? Ik woon hier recht tegenover, maar helaas staat de kerk er nog steeds en hangt het projectbord er dus inmiddels zo'n 2 jaar (!!) zonder enige bouwactiviteit. Het is een erg mooie en praktische plek: veel groen, grote parken, winkelstrips en Zuidplein dichtbij, station Rotterdam Lombardijen op 200m afstand (inclusief Park + Ride), dichtbij de Ring...
Nexxd July 7th, 2006, 04:31 PM Op de site van de architect staat nog steeds dat de bouw start in 2005. Daar hebben we dus ook niks aan.
Laurens July 8th, 2006, 01:12 AM Als die inderdaad eind dit jaar pas in de verkoop gaat dan zal het nog wel even duren voordat er gebouwd gaat worden.
SkyBridge July 8th, 2006, 11:14 AM Nee, hij is al in de verkoop volgens het bouwbord, volgens mij al zo'n 1.5 jaar. Laten we hopen dat de bouw eind dit jaar begint!
SkyBridge July 8th, 2006, 11:14 AM Krijg nou wat:
http://www.woonwaardevol.nl/woning/76.htm
Project gaat misschien in herontwikkeling :(
Eric Offereins July 8th, 2006, 08:57 PM Misschien is de stormloop wel zo groot dat ze een grotere toren willen ;)
Hoogfriesland February 18th, 2008, 05:31 PM Hoe zit het met deze toren, isie al in voltooid, in aanbouw, in voorbereiding of afgekeurd?
SkyBridge February 18th, 2008, 05:35 PM Aangezien ik ertegenover woon, even uit het raam kijken ;)
De vlaggen en posters van het project hangen nog netjes op de kerk. "Verkoop gestart". Lijkt erop dat ze het plan aanhouden tot de helft verkocht is, zal nog wel even duren (inmiddels al ruim 3.5 jaar). Toch zonde, want het is een mooi plan in een mooie buurt!
Nieuwe Waas February 18th, 2008, 09:16 PM Aha, een PIMBY die heel goed weet hoe NIMBY's te werk gaan en een toren in zijn back yard die nog niet gebouwd is. Is dat niet verdacht? ;)
SkyBridge February 18th, 2008, 09:18 PM Ik hoefde het niet te saboteren, dat deden ze zelf al met prijzen vanaf 185.000 (ter vergelijking: ALLE woningen in de omgeving hebben prijzen tussen de 90.000 en 150.000).
Skyscrapercitizen February 18th, 2008, 10:27 PM Je zal een woning gekocht hebben in dat dingen en al 3,5 jaar zitten te wachten op de start van de bouw. :)
ZeTaCy February 19th, 2008, 12:26 PM http://www.vestia.nl/shared/project_fotos/P00000104-6711.jpg
Hij ziet er goed uit, alleen denk ik op een verkeerde plek.
SkyBridge February 19th, 2008, 02:37 PM Hoezo op een verkeerde plek? Prima woontoren bij een winkelcentrum waar al twee net iets hogere torens staan. Langs één van de drukste stadswegen van Rotterdam (Spinozaweg). Aan het water. Op een slooplocatie.
Kan weinig goed meer bedenken maar helemáál niets slechts.
Ni3lS February 19th, 2008, 05:18 PM ja van dit soort midrises moeten we er nog 100 hebben. :)
Idd. En dan af en toe een higrise er tussen. Van dat soort skylines houd ik :)
Ace February 21st, 2008, 10:33 PM Ik denk dat het zolang duurt omdat onze Appolyon een deel van haar rechten aan't opeisen is. Zou'k ook doen, als een toren mijn naam zou dragen :) ;)
ZeTaCy February 22nd, 2008, 06:37 PM Hoezo op een verkeerde plek? Prima woontoren bij een winkelcentrum waar al twee net iets hogere torens staan. Langs één van de drukste stadswegen van Rotterdam (Spinozaweg). Aan het water. Op een slooplocatie.
Kan weinig goed meer bedenken maar helemáál niets slechts.
Zou jij voor die prijs daar willen wonen, want dat is denk ik de reden waarom niemand hier wil wonen. Over 25 jaar zijn de woningen in de binnenstad een stuk hoger en dan is dit wel betaalbaar en goed te doen.
SkyBridge February 22nd, 2008, 09:52 PM ^ Dan zijn de prijzen toch gewoon verkeerd en niet de locatie?
Lombardijen is een populaire woonplek hoor, er is een enorm hoge doorstroming hier en er staat zelden iets langer dan een maand te koop.
Michiel February 22nd, 2008, 10:03 PM Prima woontoren bij een winkelcentrum waar al twee net iets hogere torens staan.
De Petratoren wordt (als die er komt) toch flink hoger dan die twee die er al staan, 61m tegen 45m.
SkyBridge February 22nd, 2008, 10:08 PM Ah, dan had ik in de haast het aantal verdiepingen verkeerd geteld. Flink hoger vind ik echter overdreven, die vijf verdiepingen neem je echt niet waar met zulke hoogtes.
SkyBridge May 21st, 2008, 05:27 PM Weer forse tegenvaller voor Petrakerk
Door PRISCILLA BORGERS (AD/RD)
ROTTERDAM - Het zit het bestuur van de IJsselmondse Petrakerk niet mee.
Werden er vijftien jaar geleden al plannen gemaakt voor de bouw van een nieuw kerkgebouw met daarop een woontoren, de afgelopen week is besloten dat dit project wederom is uitgesteld.
Dit omdat er niet genoeg animo zou zijn voor de dure appartementen boven de kerk en de katholieke kerk - die de helft van de ruimte in beslag zou nemen - zich nu ook teruggetrokken. Het kerkbestuur maakt zich zorgen hoe lang het huidige gebouw het nog volhoudt.
,,We beginnen hem nu toch wel te knijpen,’’ geeft An Freriks van de Petrakerk toe. ,,Vijftien jaar geleden hebben we voor het eerst plannen gemaakt voor een nieuwe, gedeelde kerk. Ons gebouw was toen al sterk verouderd. Nu de nieuwbouwplannen weer zijn uitgesteld moeten we alsnog voor duizenden euro’s aan reparaties uitvoeren. De verwarming is kapot, het dak lekt en de hele buitenkant van de kerk moet worden geverfd. Terwijl we daar eigenlijk helemaal geen geld voor hebben.’’
Het gebedshuis aan de Pliniusstraat verkeert al jaren in financieel zwaar weer door het teruglopende aantal leden. Juist de nieuwbouw moest uitkomst bieden.
Freriks: ,,We wilden ons nieuwe gebouw delen met de katholieke kerk, zodat we ook de kosten konden delen, maar zij hebben zich een paar maanden geleden teruggetrokken omdat het allemaal te lang ging duren. Voor ons is dat een enorme tegenvaller. In principe zijn we de afgelopen vijftien jaar nog geen stap verder gekomen, terwijl de conditie van ons kerkgebouw achteruit holt.’’
Investeerders Vestia en Estrade nemen nog voor de zomer een besluit of de nieuwbouwplannen doorgaan of definitief worden afgeblazen.
mjb-solutions July 17th, 2008, 12:19 PM ... en het besluit is dan eindelijk, vele jaren te laat, toch genomen:
Project Petratoren wordt niet gebouwd
Vestia Rotterdam Zuid had plannen, om aan de Catullusweg in Rotterdam-Zuid waar nu nog een kerkgebouw staat, een markante woontoren te realiseren met parkeervoorziening, commerciële ruimte en een nieuw kerkelijk centrum.
Het project is in 2005 in de verkoop gegaan. Door tegenvallende verkoopresultaten heeft Vestia het besluit genomen om het project niet uit te voeren. Dit sluit ook aan op het Pact op Zuid waarin is afgesproken de komende jaren het bouwprogramma beter af te stemmen op de wensen van de bewoners van Rotterdam-Zuid. Dat wil zeggen meer eengezinswoningen.
Bron (http://www.woonwaardevol.nl/437/project-petratoren-wordt-niet-gebouwd.htm)
Klifix July 17th, 2008, 04:39 PM Vestia, nog slechter dan Woonbron. Volgens mij is Vestia ook de enige niet aangesloten wooncoorporatie in Rotterdam. Wat een zooitje ongeregeld is het daar zeg...
Dit toont ook maar weer dat ze op gebied van koopwoningen ook niet best georganiseerd zijn...
SkyBridge July 17th, 2008, 08:27 PM Vestia heeft in IJsselmonde anders prima werk geleverd. Dit is helaas op een flater uitgedraaid, maar de koopsom lag gewoon te hoog. Met het project zelf (zeker op die locatie) was niets mis.
Klifix July 17th, 2008, 08:34 PM Project op zichzelf was prima, maar paste beter in een omgeving als bijvoorbeeld prinsenland of alexander. De logica ontbreekt vaak bij Vestia.
SkyBridge July 17th, 2008, 08:47 PM Echt totaal niet mee eens :)
Ik woon tegenover de locatie en die plek schreeuwt om zo'n accent! Iets anders kan je er niet bouwen haast, en de open ruimte is hier veel te groot, Bovendien is de locatie naast een drukke autoweg en staan er al enkele torens. Ook zijn er veel appartementen in Lombardijen, maar van slechte kwaliteit. Met zulke woningen kunnen vooral ouderen hier tóch blijven wonen. Maar een vraagprijs vanaf 285.000 is natuurlijk absurd.
Eric Offereins July 17th, 2008, 08:54 PM Het zal idd de prijs wel geweest zijn. Daarvoor heb je ook een leuke plek in bijvoorbeeld RA, Statendam om maar iets te noemen.
EPA001 July 17th, 2008, 10:09 PM Misschien komt er een nieuw plan met kleinere appartementen en wat realistischer prijzen. Het zal wel een paar jaar duren (de markt wordt slechter momenteel), maar dan is er zeker weer een kans op een toren op die plek. SkyBridge heeft al beargumenteerd waarom!
Michiel July 17th, 2008, 10:56 PM Maar een vraagprijs vanaf 285.000 is natuurlijk absurd.
Het was vanaf € 185.000 (link (http://www.vestia.nl/index_projecten.asp?nav2=10008&soort=1&start=104)), maar dat was bij de presentatie van dit plan ook vrij veel.
SkyBridge July 18th, 2008, 08:43 AM Dat bedoelde ik ook ja :)
Als je er elke dag langs loopt wordt het in je hoofd iedere keer meer ;)
De gemiddelde koopsom van appartementen in deze wijk zal zo tussen de 90.000 en 130.000 liggen. Aangezien je hier vooral doorstromers uit eigen wijk hebt is dit dan een wel hele grote sprong.
Als ik mijn eigen appartement wil kopen (en dit is een vergelijkbaar qua grootte en indeling met veel appartementen hier) betaal ik rond de 100.000 E (voor 75m2)
Klifix July 18th, 2008, 12:22 PM Echt totaal niet mee eens :)
Ik woon tegenover de locatie en die plek schreeuwt om zo'n accent! Iets anders kan je er niet bouwen haast, en de open ruimte is hier veel te groot, Bovendien is de locatie naast een drukke autoweg en staan er al enkele torens. Ook zijn er veel appartementen in Lombardijen, maar van slechte kwaliteit. Met zulke woningen kunnen vooral ouderen hier tóch blijven wonen. Maar een vraagprijs vanaf 285.000 is natuurlijk absurd.
Daar ben ik het ook wel mee eens, ik doelde eigenlijk meer op de prijscategorie. Hoewel zuid steeds meer booming is, zitten er op bepaalde plekken toch meer lagere inkomens. Een vraagprijs van EUR 285.000 is dan veel te hoog.
Al moet ik zeggen dat mijn eerdere alternatief (Prinsenland / Alexander) ook niet veel beter is hoor! :cheers:
keesdehaan May 17th, 2012, 06:03 PM Vestia nog in beeld?
Dam May 17th, 2012, 06:30 PM Ongetwijfeld!! Waarom zou dit topic anders al 4 jaar dood zijn? En Vestia is tegenwoordig nergens meer voor in beeld...
|
|