View Full Version : Den Haag: Matrix (HBG Toren)
flap July 27th, 2004, 08:24 PM Wie kan mij vertellen of de hbg tower in Den Haag nog door gaat , ik kan dit nergens vinden , en ik ben toch enigzins enthousiast over deze toren , hij was of is nog steeds samen met op en afritten van de utrechtse baan gepland !!!! Ik ben zeer benieuwd !
ldd July 27th, 2004, 09:04 PM Ik weet niet precies wat de HBG-toren moet zijn, bedoel je de Grotiustoren? Die staat inderdaad wel in de planning, maar wordt voorlopig niet gebouwd heb ik begrepen. Ik zag hem nog wel op de maquete staan bij het stadhuis in Den Haag.
Gambini July 27th, 2004, 09:07 PM Dit is de HBG-toren:
http://www.xs4all.nl/~mpdijk/denhaag/img/hbgtower.jpg
Of ie ooit nog komt weet ik niet maar hij is iig nog niet compleet afgeschreven...
Jan July 27th, 2004, 09:20 PM De HBG als zodanig bestaat niet meer en is geheel opgegaan in de BAM met het hoofdkantoor in Bunnik. Ik zou voorlopig niet al te veel van dit project verwachten.
flap July 27th, 2004, 09:55 PM De HBG als zodanig bestaat niet meer en is geheel opgegaan in de BAM met het hoofdkantoor in Bunnik. Ik zou voorlopig niet al te veel van dit project verwachten. buiten de grotius toren ?
Michiel July 27th, 2004, 09:57 PM De toren heeft een tijd op de site van HBG gestaan, maar sinds de overname door BAM is er niets meer van te vinden. Volgens mij was het niet direct de bedoeling dat HBG zelf de toren ging gebruiken, hij lijkt me in ieder geval flink kleiner dan hun (voormalige) hoofdkantoor in Rijswijk.
De meeste verwijzingen op internet zijn oud, uit 2001 of 2002 (zie deze pagina (http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=10744) van de gemeente Den Haag).
Wisma July 27th, 2004, 10:10 PM buiten de grotius toren ?
Ik weet niet zeker of je het zo bedoelt maar die toren komt volgens mij naast de Utrechsebaan en niet er overheen.
Overigens zal het eens tijd worden dat ze daaraan beginnen.
:cheers:
rijk rietveld July 29th, 2004, 08:18 PM De HBG toren heette zo omdat de HBG de opdrachtgever was, niet omdat de HBG erin zou gaan zitten.
Nu is de opdrachtgever de BAM en heet de toren de Matrix en zijn we bezig met een re-design.
Dus hij is nog niet helemaal dood.
Rijk
CborG July 29th, 2004, 08:58 PM dan houden we hoop:)
Jan July 29th, 2004, 09:16 PM Bedankt Rijk. Zet 'm op, maak er iets moois van zou ik zeggen! :)
rijk rietveld July 30th, 2004, 01:33 AM De integratie van constructie en architectuur wordt moeilijker en moeilijker. In het oorspronkelijke ontwerp hadden we de gevels als stabiliteitswanden en dit tot uitdrukking gebracht als een vierendeelspant/gevel zonder stijve verbindingen. In de plaats daarvan hadden we een toevoeging van "random diagonals". En als we maar twee of drie diagonalen per verdieping hadden werd het geheel stijf. De onregelmatigheid hiervan vonden we zeer aantrekkelijk. Echter, het probleem was dat op de onderste verdiepingen dit kritisch was en op de bovenste verdiepingen de diagonalen overbodig waren. Om de gevel architectonisch als een geheel te krijgen, hadden we de lijfdikte van de kokerprofielen gevarieerd. Op de onderste verdiepingen erg zware lijfdiktes en bovenin lichte lijfdiktes. In het totaal bleek dit toch nog een erg dure constructie. Gecombineerd met de noodzaak voor een klimaatgevel aan de zuidgevel (om de constructie maximaal zichtbaar te maken), waren de kosten te hoog voor een markt-comform ontwerp.
Nu zijn we bezig om een ontwerp te bedenken dat minstens zo goed moet zijn, goedkoper is en dat nog steeds een architectonische uitdrukking heeft van een slanke toren, met de integratie van de constructie en de architectuur.
Rijk
flap July 30th, 2004, 12:19 PM wordt die te ontwerpen toren dan wel net zo hoog als het oude model , en krijgt het ook een schuine bovenkant ? En is het boven of naast de utrechtse baan ?
rijk rietveld July 30th, 2004, 12:50 PM Een verdieping hoger, de schuine bovenkant wordt groter en het gebouw blijft boven de UB.
Rijk
ldd July 30th, 2004, 02:59 PM Goed nieuws uit het Haagse over een doodgewaande toren. Bedankt Rijk!
Gambini July 30th, 2004, 03:30 PM Idd, hartstikke bedankt Rijk! Dit doet mij goed :)
EuroMaster August 15th, 2004, 11:36 PM ik hoop/bid/smeek/kniel dat die plannen van jou er komen rijk rietveld. als de economie verder aantrekt zal er iemand op de stoep staan! let maar op. die maastoren komt er wel. ik denk wel na de wilhelminapier vol is inderdaad. hij moet wel op de 225m worden gehouden. en die matrix wordt zeker ooit gebouwd in die of een andere vorm. hoop dat hij nog wat hoger wordt. maar door jouw bijdrage zal de UB nog vetter worden om overheen te rijden!!! blijf doorgaan!
verder @ rijk rietveld:
worden er bij jullie ontwerpen ook rode knipperlampen , witte flitslampen/zwaailichten of andere seinverlichting ingetekend bovenop jullie torens of hoe wordt dat geregeld? ik ben daar namelijk helemaal gek op.
stevendh June 15th, 2005, 06:51 PM In een stuk van de gemeente over een "ecotunnel" bij de Koekamp staat ook de volgende zin:
"De kosten van de ecotunnel worden globaal geraamd op € 250.000,00 en kunnen worden gedekt uit de grondexploitatie HBG-toren Utrechtsebaan (HA-73)."
De toren lijkt dus nog altijd te bestaan. Weet iemand er meer van?
Skyscrapercitizen June 16th, 2005, 03:25 AM Ik weet alleen dat het inmiddels BAM-toren is.
EuroMaster June 16th, 2005, 07:39 PM ecotunnel, wat is dat precies voor een project! klinkt interessant!!! overkluizing met park erop. onderdoorgang van dieren?
ik hoop dat die toren doorgaat! ik vind het echt stoer om onder al die gebouwen door te rijden. stedelijker kan ik me bijna niet voorstellen!
CborG June 16th, 2005, 07:58 PM Een ecotunnel is meestal maar een simpele buis onder de weg door voor kleine dieren:)
EuroMaster June 16th, 2005, 08:05 PM hmm, leuk voor de beestjes, maar echt spectaculair infra hoef ik niet te verwachten zo te horen. 250.000,- is natuurlijk wel weinig voor een grote tunnel. ik had het kunnen weten :(
Skyscrapercitizen June 17th, 2005, 05:44 PM voor konijnen en egels zeker?
EuroMaster June 18th, 2005, 12:15 AM @ AE^:
bijvoorbeeld
ik dacht dat ze het malieveld en de haagsche bosje met elkaar wilden verbinden ofzo door vlak voor het einde van de a12 (utrechtse baan) nog een parkdak te bouwen. ik beschouwde dat ook wel een beetje als 'natuur'. ik kon me herinneren dat daar een plan voor was. ik weet er verder weinig vanaf.
D-Rise June 19th, 2005, 08:15 AM En ik dacht dat ze eerder de Laan van nieuw oost Indië wouden laten lopen door een tunnel onder het Haagsche Bos om er een geheel van te maken.
Maar ivm de te hoge kosten heeft men dit niet door laten gaan en kijk nu een Laan met bomen in de middenberm....
Ook mooi hoor... Denk dat een tunnel zowieso niet haalbaar was geweest daar ivm de infrastructuur.
Vloepkleedje November 30th, 2005, 04:18 PM bron: PropertyNL
datum: 30-11-2005
categorie: Projectontwikkeling
OVG ontwikkelt huisvesting voor BAM samen met BAM
DEN HAAG - OVG projectontwikkeling en BAM Utiliteitsbouw ontwikkelen het nieuwe BAM-Huis voor de Haagse regio. De huurders van het BAM-Huis bestaan uit verschillende werkmaatschappijen van Koninklijke BAM Groep, waaronder BAM Utiliteitsbouw, BAM Woningbouw en BAM Techniek. De ontwikkeling heeft een omvang van circa 8200 m2.
Het gebouw wordt gerealiseerd door BAM Utiliteitsbouw regio Den Haag. Het kantoorgebouw zal naar verwachting begin 2008 gereed zijn. De locatie van het BAM-Huis zal in de komende maanden worden vastgesteld.
De informatie van dit bericht combinerende met eerdere berichtgeving in deze thread... ik hoop dat ze kiezen voor de 'Matrix' locatie! De toren is al ontworpen, dus dat is tijdswinst. Daarbij is de locatie uitermate interessant voor een dergelijk bedrijf. Een levensgroot reclamebord. Helaas is 8200m2 niet genoeg voor een volle kantoortoren. Maar toch; het leek me het melden waard.
spartannl November 30th, 2005, 11:36 PM ^^ Eens. Zou leuk zijn als het ongeveer tegelijkertijd met de Zwaan zou worden gebouwd.
Vloepkleedje January 31st, 2006, 11:49 AM Op de vernieuwde site van Rietveld Architects (http://www.rietveldarchitects.com/) nu meer pics te vinden van deze toren!
spartannl January 31st, 2006, 01:42 PM ^^ Yeah en een prachtontwerp vind ik het. Nadeel is wel dat het in de categorie ARCHIVES is geplaatst... :(
supercees January 31st, 2006, 02:06 PM Mooi gevonden Vloep...
Voor de luiere mensen onder ons... hier is een exacte link: http://www.rietveldarchitects.com/project/bamofficetower (klik op wat je wilt zien of lezen)
Ik vind het een alleraardigste ontwerp...
rijk rietveld January 31st, 2006, 02:33 PM De Matrix is nog niet dood. Het plan wacht op de grote onderhoudsbeurt van de Utrechtse Baan, omdat de fundering samanhangt met de constructie van de bak. Daar is nog geen datum voor vastgesteld, maar dat zal op z'n vroegst in 2008 zijn. D.w.z. dat wij waarschijnlijk pas in 2007 dit project weer oppakken (We hebben minstens 1 jaar voorbereidingstijd nodig voor de start van de bouw).
Rijk
Skyscrapercitizen January 31st, 2006, 03:36 PM ^^
Dat is goed nieuws! Als deze er komt, en met wat geluk die 3 torens even verderop ook dan zet Rietveld Architects alleen al een flinke density neer voor het gebied met 3 grote projecten!
marcobruls January 31st, 2006, 08:37 PM goed nieuws,ken die een nieuwe Elise kopen. :)
spartannl January 31st, 2006, 11:41 PM @Rijk: we hebben geduld, veel geduld ;)
stevendh April 7th, 2006, 03:46 PM Het volgende besluit is vandaag naar de gemeenteraad gestuurd:
AFSLUITING GRONDEXPLOITATIE HA-73 (HBG-TOREN)
Toelichting
Het plan zal niet worden uitgevoerd. Het blijkt al geruime tijd zeer moeilijk tot onmogelijk om geïnteresseerden te vinden voor de planontwikkeling op de Juliana van Stolberglaan boven de Utrechtsebaan. Het positieve resultaat van ca. € 1,6 miljoen zal niet meer worden verwacht. De gerealiseerde kosten à € 48.000,00 komen ten laste van de Reserve Grondbedrijf. Omdat het plan al jaren stil ligt vragen wij aan b. en w. een besluit te nemen over afsluiting van de grondexploitatie HA-73 (HBG-toren). Indien er te zijner tijd een gegadigde komt zal een nieuw projectdocument worden voorgelegd aan het college van b. en w.
Dit gebouw zal er dus niet meer komen...
CborG April 7th, 2006, 04:29 PM Helaas pindakaas..
YunuS April 7th, 2006, 09:17 PM jammer
EuroMaster April 7th, 2006, 10:15 PM Erg jammer ja, dat was een van mijn favoriete projectjes :(
Ondertussen schieten de triplex bedrijventerreinen langs de snelwegen als paddo's uit de grond...
rijk rietveld April 12th, 2006, 02:14 PM Ik zou hem nog niet helemaal afschrijven (volgende maand meer).
marcobruls April 12th, 2006, 03:45 PM ^^ pfew....:) toch niet in een lager en goedkopere vorm hoop ik?!
Quintana April 18th, 2006, 11:46 AM Uit het AD: (http://www.ad.nl/denhaag/stad/article280244.ece)
Laatste toren Utrechtsebaan sneuvelt
Door MARC KONIJN
DEN HAAG - De laatste kantoortoren die boven de Utrechtsebaan is gepland, wordt voorlopig niet gebouwd. De bouwer kan geen huurder vinden voor de Matrix Tower.
De Matrix Tower had het sluitstuk moeten worden van de Utrechtsebaan; de zeventig meter hoge toren was de laatste overkluizing van deze verkeersader. De kantoortoren was gedacht bij de Juliana van Stolberglaan, vlak naast het conservatorium. Het gebouw zou steunen op de draagbak van de Utrechtsebaan.
Bouwmaatschappij BAM diende in 1999 een plan in voor de toren. Het ontwerp telde dertien verdiepingen, waarvan de eerste zes ingeruimd waren voor parkeren.
De Haagse gemeenteraad was enthousiast, weet directeur R. Vollebregt van de BAM te vertellen. „Maar vlak daarna stortte de kantorenmarkt in. We konden geen huurder meer vinden.’’
Een woordvoerder van de gemeente Den Haag stelt dat de gemeente aan het einde van de rit 1,6 miljoen euro wil overhouden aan dit project. „Daar is men het niet over eens geworden. De partijen hebben daarom gezamenlijk een streep onder dit project gezet.’’
BAM-directeur Vollebregt wil zo ver niet gaan. „Het is een unieke plek. En juist nu trekt de markt weer aan. Die Matrix Tower willen we nog altijd graag bouwen.’’
EuroMaster April 18th, 2006, 05:26 PM Ik denk dat als men nog even wacht, dat de kans groot, danwel groter is dat het project slaagt. Nu is nog zo'n kwakkelmoment. Wie weet dat er binnenkort weer vraag is. De toren en de locatie spraken mij erg aan! Stedelijker kan voor mij bijna niet.
marcobruls April 18th, 2006, 06:19 PM Waarom moet een gemeente winst maken?
spartannl April 18th, 2006, 11:53 PM Opvallend dat woordvoerder gemeente en dhr. Vollebregt van BAM er elk een andere mening op nahouden van wat er is afgesproken... Dus ook hier staat de deur nog op een kier. Misschien dat Rijk ons uit deze onzekerheid kan helpen, want hij verwijst naar volgende maand... Ik ben benieuwd ;)
@ Marco, nope, geen winst nee, maar heeft wel een streven naar een budgettair overschot (Den Haag heeft her en der nl. nog wat schulden af te lossen...) Dit "overschot" is dus feitelijk niets meer dan een ambtelijke term voor "winst". Maar dat mag niet wordt gebruikt omdat het anders lijkt dat de burger onnodig veel belasting betaalt...en dat kan en mag je als onderdeel van de collectieve sector natuurlijk nooit en te nimmer toegeven! (bastards)
Vreemd dat de gemeente publiekelijk stelt dat zij er 1,6 miljoen Euri aan wil overhouden. Wat heeft het de gemeente überhaupt gekost? En waaraan is dat geld feitelijk besteed? En waar komt die 1,6 miljoen dan feitelijk vandaan? Want als dat een overschot is op het gemeentelijke budget voor dit project betreft dat dus puur gemeenschapsgeld. Teruggeven aan de haagse belasting betaler dus! Of koop met dat geld wat van de procedures af die in het Haagse tegen hoogbouwprojecten lopen... Mag ook ;)
marcobruls April 19th, 2006, 12:47 AM Ach die 13 kut verdiepingen zijn nou ook niet zo geweldig...
rijk rietveld April 19th, 2006, 04:03 PM Het staat fout in de HC. het totaal is 20 verdiepingen, iets hoger dan 70 meter. Als je hoger gaat dan 70m (d.w.z. dat de bovenste gebruiksvloer boven de 70 ligt) mag de brandweer aanvullende eisen stellen. Boven de 70m is er niets geregeld.
EuroMaster April 19th, 2006, 05:07 PM Ach die 13 kut verdiepingen zijn nou ook niet zo geweldig...
:D :lol:
Ai! Dit zal onze Rijk Rietveld niet waarderen...
Ik persoonlijk vond het een erg interessant project!
marcobruls April 19th, 2006, 05:25 PM ^^Dat was het ook totdat ik las dat het slechts 13 verdiepingen trof...wat dus 20 lijkt te zijn.
Toch vind ik het bullshit dat dit soort dingen niet doorgaan omdat de gemeente geen winst zal maken....als ze gelijk spelen en zo'n ontwerp erbij hebben, mag je toch ook wel tevreden zijn,lijkt mij.
Marin January 15th, 2007, 07:45 AM Ik kan dit berichtje/project niet helemaal plaatsen. Is de Utrechtsebaan van de baan?
Bron: PropertyNL, 15 januari 2007 (www.propertynl.com)
OVG en BAM verkopen BAM-huis aan Scottish Widows
DEN HAAG – OVG en BAM Utiliteitsbouw hebben het nieuwe regiokantoor voor BAM verkocht aan Scottish Widows Investment Partnership (SWIP). Het BAM-huis zal ontwikkeld worden in Den Haag langs de A4. SWIP koopt het pand ten behoeve van het European Balanced Property Fund.
SWIP werd geadviseerd door Jones Lang LaSalle.
Het kantoor wordt ontwikkeld door OVG en BAM Utiliteitsbouw voor diverse werkmaatschappijen van Koninklijke BAM Groep, waaronder BAM Utiliteitsbouw, BAM Woningbouw en BAM Techniek. De ontwikkeling heeft een omvang van circa 7000 m2 bvo. OVG Projectontwikkeling en BAM zullen het kantoorgebouw samen ontwikkelen.
Het gebouw wordt momenteel in samenspraak met de klant ontworpen door Pierre Gautier Architecten uit Rotterdam. De bouw zal in februari 2007 van start gaan. Het gebouw wordt in februari 2008 opgeleverd.
Quintana January 15th, 2007, 11:14 AM Op de vorige pagina schreef Rijk Rietveld (12 april 2006): "Ik zou hem nog niet helemaal afschrijven (volgende maand meer)."
Sindsdien hebben we er niets meer over gehoord. Op zijn website (http://www.rietveldarchitects.com/index.htm) staat hij onder Archives dus ik vrees dat deze zo dood als een pier is.
Het BAM-huis ziet er zo uit, niet echt om over naar huis te schrijven:
http://www.ovg.nl/foto/bamhuis/1.jpg
http://www.ovg.nl/foto/bamhuis/2.jpg
http://www.ovg.nl/foto/bamhuis/3.jpg
Bron: www.ovg.nl
Tweety January 15th, 2007, 12:26 PM ^^ Het BAM-huis komt aan de Oude Middenweg in Leidschenveen, naast het nieuwe tramviaduct over de A4 (zie ook de tram op het derde plaatje). Niet naast of boven de Utrechtsebaan dus.
Michiel August 3rd, 2007, 10:13 PM Er zijn nieuwe plaatjes toegevoegd op de site van Rietveld Architects (http://www.rietveldarchitects.com):
http://i19.tinypic.com/6c6k0g8.jpg
Quintana August 3rd, 2007, 10:40 PM Zou dat betekenen dat er nog steeds kans is dat deze er komt?
Quintana August 3rd, 2007, 10:54 PM Het is trouwens echt een hele andere toren, een simpele blokkendoos met een twee glazen hoeken:
http://www.rietveldarchitects.com/image/bamofficetower/renderings_1.jpg
http://www.rietveldarchitects.com/image/bamofficetower/axio_3.jpg
Goed gevonden trouwens.
marcobruls August 4th, 2007, 12:15 AM Woow dat is wel een erg mooi ontwerp!
Off-T
Kijk eens naar dat masterplan van Rijswijk!
Quintana August 4th, 2007, 10:41 AM Als dat doorgaat moet Den Haag het maar snel annexeren ;)
spartannl August 4th, 2007, 02:34 PM Wederom een aansprekend ontwerp van Rietveld... Van mij mag het, ik hoop het.
DeltaMetropolis August 5th, 2007, 03:18 PM Op de site van Rietveld, staat dit nieuw ontwerp idg niet meer bij 'Archives' maar bij 'On the boards'. Dat lijkt me toch erg goed nieuws.
6fran August 5th, 2007, 08:14 PM Heel erg tof...!! is dat vierkante gedeelte een blinde muur of glas eigenlijk?
EuroMaster August 6th, 2007, 05:55 PM Na een lange stilte fantastisch nieuws dat er weer leven in zit!
Rijk Rietveld is ineens erg actief, wat ik dan ook zeer waardeer. :)
Het ontwerp ziet er zeer goed uit. Ik vraag me inderdaad wel af of die grote vlakken dode vlakken zijn. Hopelijk niet, hoewel Rietveld vaak glas combineert met dode vlakken. Wel zeer fraai die stalen constructie, de vorm en het glas!
:cheers:
Beholder December 7th, 2008, 05:10 PM Tussen de ministeries van Buitenlandse zaken en Landbouw, en tussen de VNO toren en Grotiusplaats staan deze 2 appartemententorens boven de Utrechtsebaan gepland van naar ik in kan schatten +- 100m?
http://img338.imageshack.us/img338/3184/171008002de0.jpg
Verder is er nog niets bekend, meer info volgt later :)
http://www.rietveldarchitects.com/index.htm#
Die nieuwe tweeling heeft denk ik toch mijn voorkeur; zeker in architectuur (en misschien ook in functie).
Al komt dat misschien omdat de Matrix-tower een deels gesloten gevel heeft.
Koen Acacia December 7th, 2008, 06:11 PM Ik ben ontzettend benieuwd hoe dit er precies op straatniveau uit gaat zien. Als het plan inderdaad is om de Utrechtsebaan daar te gaan overkluizen dan is dit een absoluut wereldprojectje. De looks hebben ze in ieder geval al, het zijn bepaald geen lelijke dames.
RMR® December 7th, 2008, 06:28 PM Nog een bijzonder project erbij! Dit is wel een voorbeeld van extreem efficient ruimtegebruik en bouwtechniek, hoe is het mogelijk zo te bouwen? We moeten nog uitkijken dat de Utrechtsebaan geen tunnel wordt.
Muyangguniang December 7th, 2008, 11:44 PM laten we hopen dat dit door gaat , maar wat zijn dit mooie torens!:D
The Hague Rules December 8th, 2008, 12:52 AM Dit moet doorgaan! Waarschijnlijk wel met de voorwaarde dat dit stuk A12 inderdaad helemaal dicht gaat, maar ook dat is positief.
spartannl December 8th, 2008, 02:56 PM Wat een leuk kerstkadootje. Inderdaad, mooi ontwerp! Gevarieerd, past er goed (gelukkig geen baksteen dit keer), indrukwekkend boven de U-baan. :applause:
EuroMaster December 8th, 2008, 04:27 PM Wordt het deel tussen de torens in ook overkluisd? Dat zou het enige minpuntje in mijn ogen zijn. Het karakteristieke van de Utrechtse Baan zijn juist de beelbepalende iconen boven de open tunnelbak. Ziet er verder erg apetijtelijk uit hoor! :)
Koen Acacia December 8th, 2008, 04:53 PM Wordt het deel tussen de torens in ook overkluisd? Dat zou het enige minpuntje in mijn ogen zijn. Ziet er verder erg apetijtelijk uit hoor! :)
Als je niet in Den Haag woont kan ik het me eigenlijk wel voorstellen dat je niet op overkapping zit te wachten.
Ik denk alleen dat je dit alleen zinvol kunt doen door het hele stuk wél te overkappen en ik moet je zeggen: dat kan wat mij betreft niet vroeg genoeg gebeuren. :lol:
Quintana December 8th, 2008, 05:05 PM Dit gaat zo te zien wel ten koste van Snackbar de Vrijheid :D
EuroMaster December 8th, 2008, 05:11 PM Als je niet in Den Haag woont kan ik het me eigenlijk wel voorstellen dat je niet op overkapping zit te wachten.
Ik denk alleen dat je dit alleen zinvol kunt doen door het hele stuk wél te overkappen en ik moet je zeggen: dat kan wat mij betreft niet vroeg genoeg gebeuren. :lol:
Ik bedoel niet de overkapping door de torens maar de overkapping tussen de torens. Als je er straks rijdt zie je er volgens mij helemaal niets van omdat de tunnelbak over de hele lengte. Voor de ervaring vanaf de Utrechtse Baan vind ik dat juist jammer.
Koen Acacia December 8th, 2008, 05:17 PM Ik bedoel niet de overkapping door de torens maar de overkapping tussen de torens. Als je er straks rijdt zie je er volgens mij helemaal niets van omdat de tunnelbak over de hele lengte. Voor de ervaring vanaf de Utrechtse Baan vind ik dat juist jammer.
Dat weet ik, maar dat bedoelde ik ook.
Dit worden appartementen, geen kantoren.
Nog los van het hele fijnstof-verhaal wat open laten hoogstwaarschijnlijk al onmogelijk maakt: gaat daar zo'n jong stel kijken of het iets is voor hun en hun dochtertje en die zien daar vanaf hun balkon wat groen beneden dan zal het allemaal wel goed komen. Zien ze daar 20 meter onder zich een voorbijrazende verkeersstroom dan wordt het toch een wat ander verhaal.
Voor de mensen die *door* de Utrechtsebaan rijden wordt dat inderdaad minder, mee eens.
la-haye December 8th, 2008, 05:38 PM Dit gaat zo te zien wel ten koste van Snackbar de Vrijheid :D
dat is zonde daar kan je wel lekker eten halen tot s'nachts
Koen Acacia December 8th, 2008, 05:53 PM Kan die anders niet mee opschuiven? Komt hij gewoon op de Grotiusplaats boven de snelweg te staan, nog dichter bij CS ook.
la-haye December 8th, 2008, 05:57 PM en dan gelijk plek om je auto kwijt te kunnen kan waar die nu staat niet de stoep op rijde me auto is te laag
rumas2007 December 8th, 2008, 06:16 PM dat is zonde daar kan je wel lekker eten halen tot s'nachts
Dat moet inderdaad de eerste voorwaarde voor dit project zijn: de Vrijheid moet wel een plek houden/krijgen. Als dit niet lukt, vind ik dit hele project bij voorbaat al waardeloos ;)
Koen Acacia December 8th, 2008, 06:20 PM ^^ Daar heb je wel een punt. Een skyline is leuk, maar er zijn belangrijker dingen in het leven.
Laat Snackkar de Vrijheid niet verloren gaan!
EuroMaster December 8th, 2008, 10:05 PM Wel leuk dat de hoogbouw hoger lijkt te reiken dan de 70 meter die nu overheerst nu. :)
ikops December 9th, 2008, 09:09 AM ^^ Daar heb je wel een punt. Een skyline is leuk, maar er zijn belangrijker dingen in het leven.
Laat Snackkar de Vrijheid niet verloren gaan!
Dat riekt naar de mogelijkheid van een poll !! Die zou er ongeveer als volgt uit kunnen komen te zien.
Moet de snackbar De Vrijheid als gevolg van de overkapping:
a) verdwijnen;
b) worden verplaatst;
c) hoe dan ook op dezelfde plek blijven?
En vervolgens deze poll als een petitie aanbieden aan de verantwoordelijke wethouder. Er is hier vast wel een HHF-afvaardiging voor te vinden. :)
Heb trouwens - ondanks dat ik nu toch al weer 10 jaar in Den Haag woon - nog nooit een frietje daar gepakt. Moet ik toch eens gaan doen.
Quintana December 9th, 2008, 09:13 AM Wel leuk dat de hoogbouw hoger lijkt te reiken dan de 70 meter die nu overheerst nu. :)
Aangezien de Malietoren 75 meter is schat ik deze jongens in op 110 a 115 meter (1/3 hoger dan de Malietoren).
Quintana December 9th, 2008, 09:15 AM Dat riekt naar de mogelijkheid van een poll !! Die zou er ongeveer als volgt uit kunnen komen te zien.
Moet de snackbar De Vrijheid als gevolg van de overkapping:
a) verdwijnen;
b) worden verplaatst;
c) hoe dan ook op dezelfde plek blijven?
En vervolgens deze poll als een petitie aanbieden aan de verantwoordelijke wethouder. Er is hier vast wel een HHF-afvaardiging voor te vinden. :)
Heb trouwens - ondanks dat ik nu toch al weer 10 jaar in Den Haag woon - nog nooit een frietje daar gepakt. Moet ik toch eens gaan doen.
Hij zou prima in de plint kunnen.
la-haye December 9th, 2008, 02:27 PM Heb trouwens - ondanks dat ik nu toch al weer 10 jaar in Den Haag woon - nog nooit een frietje daar gepakt. Moet ik toch eens gaan doen.
ik kan het je aan raden is wel lekkere friet daar
EuroMaster December 9th, 2008, 05:47 PM Dat weet ik, maar dat bedoelde ik ook.
Dit worden appartementen, geen kantoren.
Nog los van het hele fijnstof-verhaal wat open laten hoogstwaarschijnlijk al onmogelijk maakt: gaat daar zo'n jong stel kijken of het iets is voor hun en hun dochtertje en die zien daar vanaf hun balkon wat groen beneden dan zal het allemaal wel goed komen. Zien ze daar 20 meter onder zich een voorbijrazende verkeersstroom dan wordt het toch een wat ander verhaal.
Voor de mensen die *door* de Utrechtsebaan rijden wordt dat inderdaad minder, mee eens.
Wat te denken van een glazen overkapping? :)
la-haye December 9th, 2008, 07:54 PM Wat te denken van een glazen overkapping? :)
ja lekker warm als je daar in het zonnetje rijd
Koen Acacia December 9th, 2008, 08:18 PM Wat te denken van een glazen overkapping? :)
Wat te denken van een verhuizing naar Den Haag? :) Prachtige stad, schitterende hoogbouwprojecten, als het je allemaal wat te veel wordt even lekker uitwaaien aan zee, en je hebt die hele Utrechtsebaan niet eens meer nodig!
Dat ding stinkt toch maar joh, kom hier naar toe! :)
EuroMaster December 10th, 2008, 07:44 PM Even serieus jongens! :D
|
|