View Full Version : De Vlieger gaat op, Den Haag Babylon
Bart July 28th, 2004, 07:50 PM De gemeente Den Haag heeft ingestemd met het ontwikkelings plan van project ontwikkelaar De Vlieger voor Babylon.
Dat wil zeggen dat Babylon blijft staan. Daaromheen wordt 80.000 m2 kantoor, en vooral winkel ontwikkeld en er worden twee torens gebouwd van 100m en 140m hoogte. Geheel met in 2011 gereed zijn.
Artikel is uit het NRC Handelsblad.
supercees July 28th, 2004, 08:22 PM Goed nieuws denk ik... De Vlieger heeft hier in Amsterdam al heel wat voor elkaar gekregen... en wat hij heeft gedaan is ook doordacht geweest, met visie gedaan en heeft nut gehad/gewerkt...
Ik heb een aantal malen een interview met hem gezien/gelezen en ik mag die man wel... het is een bewogen man met veel passie denk ik...
het zal mij niks verbazen als dit er nog eerder staat dan de rest!
Michiel July 28th, 2004, 08:30 PM Eerder werd er gezegd dat er woontorens zouden worden toegevoegd, nu is het 80000 m2 kantoor. :? Die 2011 valt me trouwens niet echt mee.
Dr. Dubai July 28th, 2004, 08:36 PM dat die torens er komen is goed nieuws. alleen indd, 2011? dat is wel erg ver weg, maar beter laat dan nooit:moods:
Bart July 28th, 2004, 08:52 PM Eerder werd er gezegd dat er woontorens zouden worden toegevoegd, nu is het 80000 m2 kantoor. :? Die 2011 valt me trouwens niet echt mee.
80.000 m2 kantoor en winkels. dat geeft ruimte om te varieren.
Rabotnik July 28th, 2004, 09:45 PM Goed nieuws denk ik... De Vlieger heeft hier in Amsterdam al heel wat voor elkaar gekregen... en wat hij heeft gedaan is ook doordacht geweest, met visie gedaan en heeft nut gehad/gewerkt...
Ik heb een aantal malen een interview met hem gezien/gelezen en ik mag die man wel... het is een bewogen man met veel passie denk ik...
het zal mij niks verbazen als dit er nog eerder staat dan de rest!
Opzich ligt De Vlieger mij ook wel paar keer intervieuws van hem gelezen/gezien.
Probeert een compromis te sluiten met de krakersbeweging n.a.v broedplaatsen e.d. Eerste kapitalist met wat sociale trekjes.
Toch begrijp ik van deze bevlogen Amsterdamliefhebber zijn Milleniumtoren niet bedoel ziet hij het niet of.....? Bedoel dat gebouw had toch veel hoger gemoeten??!
Ben ook benieuwd naar het waarmaken van ooit gezegde uitspraken dat hij voor het Sloterdijk gebied nog een verassing in petto heeft. Zet die daar een toren van formaat neer, is ie voor mij de man.
supercees July 29th, 2004, 09:07 AM Ja Millenium had inderdaad hoger gemoeten... maar de vraag is natuurlijk wel... had Elsevier dat gewild en nodig gehad... en ik denk dat dat niet het geval is... helaas helaas...
Deventer Up July 29th, 2004, 01:19 PM 2011 pas? Pfff....Maar dit is wel goed nieuws voor Den Haag. Gaaf project met hoge torens.
1+2=3 July 29th, 2004, 02:22 PM Ik heb het stukje ook gelezen in NRC, goed nieuws. :)
Skyscrapercitizen August 1st, 2004, 04:09 PM Met die 2011 zullen ze wel rekening houden met een aantal blunders die de gemeente nog gaat maken bij het verlenen van vergunningen en dergelijken. ;)
Nee, goed nieuws dit, Den Haag heeft over 10 jaar echt een superdichtheid rond het station!
Gambini August 1st, 2004, 10:47 PM Zou je denken? In het Babylon/Centraal Station gebied heb ik nog wel vertrouwen maar voor het Rijswijkseplein en Wijnhavenkwartier geldt: eerst zien, dan geloven. 't Zal me niets verbazen als het Babylon gebied als eerste klaar is...
Skyscrapercitizen August 1st, 2004, 11:08 PM Meer dan 3 jaar vertraging kunnen die andere 2 plannen toch niet oplopen? Over 6 jaar staan die torens er wel, of de ontwikkelaar moet zeggen ik kap ermee omdat ze het niet meer zien zitten ofzo, en dat kan alleen bij Rijswijkseplein, Wijnhavenkwartier komt er zeker!
EuroMaster August 15th, 2004, 10:25 PM 2011, wat raar ja. dat halen ze nooit :D
sky-eye August 21st, 2004, 12:55 AM Goed nieuws voor Den-Haag. Rondom CS word de skyline steeds verder verdicht. Idd lange ontwikkelingstijd, maar beter laat dan nooit. Zijn er ook al plaatjes beschikbaar?
|
|