View Full Version : Hoog aan de Waal in 2007! Nu ja, hoog?
eusebius July 29th, 2004, 03:21 PM http://www.gelderlander.nl/regioportal/GLD/1,1478,1455-Nijmegen-Regionieuws!!__2268833_,00.html
http://www.gelderlander.nl/gfx/gfx_nieuw/kranten/GLD/artikelvisuals/2268833-254062-groot.jpg
Het Dorp Lent wordt als stadsdeel van Nijmegen-Noord in westelijke richting uitgebreid met o.a. de wijk op de afbeelding. Wel vreemd dat er niets staat afgebeeld is dag hoger lijkt dan iets in Arnhem-Zuid want verschil moet er natuurlijk wel zijn.
Errik July 29th, 2004, 05:23 PM Ben erg benieuwd of Nijmegen er twee twee 'centra' op na kan houden...
eusebius July 29th, 2004, 06:19 PM Het stadsdeel krijgt een centrum zoals elke wijk met 12,000 woningen dat nodig heeft. Je fiets in 4 minuten naar de leukste stad van NL.
Iemand die de 4daagse liep:
July 26th, 2004, 09:48 PM #15
shaun
Huaiwei Fan Club Member
Posts: 495 Actually, I did see lots of live bands in Nijmegen town while I was there - lots of open air concerts for sure.
I was also surprised at how many bars and pubs there were - I mean, for so many pubs and clubs, how would they support themselves the rest of the year when the march isnt going on?
Send a private message to shaun
Find More Posts by shaun
Add shaun to Your Buddy List
July 27th, 2004, 09:54 AM #16
eusebius
Registered User
Posts: 1,176 The province is on 2+ million, visitors from German towns and cities, other Dutch cities. Sometimes it's a tough decision where to go: FreQ Nasty in one club, DJ Zinc in another and so on. Blame it on the British which is actually less ridiculous than it seems. British Forces Radio sort of educated us in this part. John Peel, Andy Kershaw, Dave Rodigan, the lot. Nijmegen's also called Havana along the river Waal Left-wing coalition that in current polls crept to near 2/3 of possible votes.
And the striking aspect to Nijmegen's culture: it is amongst the least subventioned cities in The Neth'l.
Errik July 29th, 2004, 06:55 PM Je fiets in 4 minuten naar de leukste stad van NL.
Sorry hoor Eus, Nijmegen is best een leuk stadje, maar de leukste stad van Nederland? I think not! Geef mij maar Groningen of Amsterdam, veel levendiger.
eusebius July 29th, 2004, 07:13 PM Geeft niet. Ik vind A'dam de laatste jaren megasuf. Grunn rocks maar op dansgebied loopt men daar een eeuw achter. Nijmegen is filmstad #1 en undergroundstad #1.
CborG July 29th, 2004, 09:14 PM Nijmegen vind ik iig leuker dan Utrecht of den Bosch, maar ff over dat plan.. komt er nou hoogbouw of niet?
Dr. Dubai July 29th, 2004, 10:02 PM voor de gezelligheid vind ik Den Bosch nog het gezelligst:)
maar Nijmegen is een leuke stad en dat ze een extra woonwijk er bij krijgen met misschien 'hoogbouw', das altijd leuk om te horen!
Rabotnik July 29th, 2004, 10:07 PM Geeft niet. Ik vind A'dam de laatste jaren megasuf. Grunn rocks maar op dansgebied loopt men daar een eeuw achter. Nijmegen is filmstad #1 en undergroundstad #1.
Hmm Rotterdam is nog altijd de Filmstad,Nijmegen filmstad en undergroundstad nog nooit van gehoort. :sleepy:
eusebius July 29th, 2004, 10:51 PM @Robotnik; verbaast mij niks.
@CBorg
De wethouder bereidt de inwoners van Lent voor op verstedelijking en het verdwijnen van groen. Er komt hoogbouw maar de ambitie om bijvoorbeeld het hoogste gebouw van het land te ontwikkelen is er niet. Zou wel mooi passen; hoogste opleidingsniveau van het land en de hoogste toren. Nu zijn er nog hoogspanningsdraden die een beletsel vormen. Het enige belangrijke hoogbouwproject nu is de Philipstoren.
Stratosphere 2020 July 29th, 2004, 10:57 PM Nijmegen filmstad is voor mij ook een nieuwe en undergroundstad al helemaal. Maar dat terzijde wel een gemiste kans, ik zou Lent een tweede centrum van Nijmegen maken een soort nieuw Nijmegen met modern hoogbouw.
dennol July 29th, 2004, 11:19 PM Nijmegen is zo underground dat mensen niet weten dat het underground is. :D
En of Nijmegen de filmstad is weet ik niet. Maar de geboortestad van Joris Ivens heeft met Lux, Cinemarienburg en diverse filminstellingen iig wel een claim op dat gebied. Heeft Audrey Hepburn niet een tijdje in Nijmegen gewoond? Of was dat Arnhem?
pazman_nl July 29th, 2004, 11:39 PM Rond de jaren 30 was Arnhem DE film stad van Nederland, hier waren de grote filmfestivallen en premieres.
Maar tegenwoordig is toch echt Rotterdam DE filmstad van ons landje.
Dat nijmegen nu een zeer grote cultuur-bios heeft betekend nog niet nijmegen de film stad is.
en underground stad van ned.......
:hilarious :hilarious :hilarious
Over Lent gesproken, bouw het niet TE vol, dan is er nog plek voor een paar echt goede torens, wat ik denk , een erg goed lokatie zou kunnen zijn!.
lighttown July 30th, 2004, 12:41 PM Volgens mij is underground nou niet echt iets voor dit forum :)
eusebius July 30th, 2004, 03:58 PM Mijmeringen vanuit de scootmobiel:
Audrey Hepburn had dansles in Arnhem en woonde in Velp, het pand waar mijn vader haar heeft zien optreden staat op de nominatie te worden afgebroken (aan de Stationsstraat in Velp naast de Atlantaflat). Arnhem had tot 1977 de Filmweek (heb Sophia Loren aangeraakt, :drool: ) Internationale sterren in Studio A te Presikhaaf. Oei!
Lux trekt overigens ruim 2x zoveel bezoek dan R'dam ...
In de hoogbouw notitie van de gemeente stond er langs de Waaldijk nog niet hoogbouw ingetekend zoals nu. Hoe eerder de hoogspanningsmasten verdwijnen, des te beter. Door de stralingsniveaus kan er niet in de buurt gebouwd en dus ook niet op hoogte.
http://www.gelderlander.nl/gfx/gfx_nieuw/kranten/GLD/artikelvisuals/2271249-254285.jpg
Pas veel later wordt er gebouwd in de vrije sector ten zuiden van Bemmel, zie foto.
Philite July 30th, 2004, 05:14 PM check www.dehenk.nl
www.chooselife.nl
www.dommelvallei.nl
en je weet meteen wat de underground stad is!
Rabotnik July 30th, 2004, 09:51 PM Elke stad heeft zo zijn ''undergroundscene'' Djax b.v is een platenlabel van oprichster Saskia Slegers uit Eindhoven wat o.a de Osdorp Posse uitbracht en veel meer groepen die bij de Commercielen geen voet aan wal kregen. En de term ''underground'' is ook de laatste jaren wat meer commercieler geworden. Bedoel hoe underground ben je wat is de definitie ervan?..............er zal toch geld moeten worden verdient om het circuitje /scene draaiende te houden.
ericnijmegen July 30th, 2004, 10:41 PM Iets uitgebreider persbericht:
Ben bang dat het te vinexerig wordt.
Nijmegen omarmt Waal met uitbreiding van centrum
Nijmegen gaat het stadscentrum aan de noordkant uitbreiden. Daarmee verandert Nijmegen van een stad aan de Waal, in een stad die de Waal omarmt. Met twee verschillende plannen (de Citadel en Groot Oosterhout) gaat de gemeente in totaal bijna vijfduizend woningen bouwen.
De Waalsprong moet geen wijk achter de dijk worden, maar een onderdeel van de stad aan de rivier, blijkt uit plannen van de gemeente. De noordelijke uitbreiding van het centrum krijgt de naam Citadel. Het plan voor het centrumgebied is opgesteld door Peter Trimp van T&T Design, in samenwerking met AM Vastgoed uit Gouda. Trimp heeft zijn plan de Citadel genoemd, geďnspireerd door de met singels omsloten historische binnenstad van Nijmegen.
Stedelijk hart
De Citadel komt te liggen tussen de huidige spoorbrug en de toekomstige tweede stadsbrug. Het gebied ligt in een halfronde vorm geplooid rondom het Fort Beneden Lent, dat met gracht geheel gehandhaafd blijft. Ook de historische watergang de Rietgraaf wordt in het plan opgenomen. Het nieuwe centrumgebied wordt door bus, trein en fiets ontsloten, maar er wordt ook gezorgd voor parkeervoorzieningen. De Citadel wordt het stedelijke hart van de Waalsprong, inclusief winkels, horeca, vermaak, kantoren en woningen. Het gebied wordt tot dijkhoogte opgehoogd, waardoor de toekomstige bewoners kunnen profiteren van de kwaliteiten van rivier en uiterwaarden.
Groot Oosterhout
Het plan Groot Oosterhout ligt oostelijk van het Woonpark Oosterhout, dat al deels gereed is en waar nu in de nieuw wijk de Elten weer volop gebouwd wordt. De plannen voor Groot Oosterhout zijn ontworpen door Gijs van den Boomen van het bureau Wissing uit Barendrecht. Het wordt vooral een woonwijk, waar aan de randen in een lagere dichtheid dan in het centrum zal worden gebouwd.
Variatie
Met deze nieuwe wijken groeit de variatie en het aanbod aan woningen en voorzieningen in de Waalsprong. In totaal gaat het hierbij om de bouw van bijna vijfduizend woningen. In de loop van 2005 worden de bestemmingsplannen en beeldkwaliteitsplannen in procedure genomen. Met de ontwikkeling van Oosterhout-Oost wordt in 2006/2007 begonnen, de bouw van de Citadel bij Lent begint later: 2008/2009.
Publicatiedatum: 29 juli 2004
Auteur: Daniel Schildkamp
Bibelo July 31st, 2004, 03:05 AM Peter Trimp (Citadel) is volgens mij een goeie! Hij wilde voor zijn (niet gekozen) plan voor plein '44 Amsterdamse School architectuur gebruiken, misschien gebruikt hij ook wel elemensten hiervan in de Citadel.
Ik vind de locatie voor het nieuwe centrum wel vreemd, samen met de oude stad krijgen we nu een centrum in de vorm van een zandloper. En het komt ook nog eens tegenover een oud industrieterrein te liggen, nu ja, totdat Koers West vorm begint te krijgen in 2015.
eusebius August 1st, 2004, 02:08 AM Elke stad heeft zo zijn ''undergroundscene'' Djax b.v is een platenlabel van oprichster Saskia Slegers uit Eindhoven wat o.a de Osdorp Posse uitbracht en veel meer groepen die bij de Commercielen geen voet aan wal kregen. En de term ''underground'' is ook de laatste jaren wat meer commercieler geworden. Bedoel hoe underground ben je wat is de definitie ervan?..............er zal toch geld moeten worden verdient om het circuitje /scene draaiende te houden.
In NYC stikt het van de lui met 'vette' banen die al hun loon in hun muziek steken, daar is geen popacademie zoals in Tilburg en wat ik daarvan vind zal wel weer een andere discussie opleveren :) Maar het zou mij niets verbazen dat ze nog liever Osama hebben dan ..
Nee, underground is niet van een bepaalde stroming maar van een bepaalde instelling en bepaald moment. Als een uiting van cultuur nog niet geaccpeteerd is en buiten de schijnwerpers werkt, spreek je van underground omdat het doen van je wil het belangrijkste is en dat hoeft ook weer niet perse tegen alles en iedereen te zijn maar iemand wil iets doen en of er nu 50 of 50,000 man op afkomt, boeit niet. Zo zou architectuur eigenlijk moeilijk ooit underground kunnen zijn omdat je geaccpeteerd moet worden als architect (bouwvergunning/financiering e.d.). Miss Djax heeft van meet af aan aandacht gehad, ze werkt onafhankelijk maar niet underground want ze zoekt altijd publiciteit. Bong Ra zou ik dan wel weer underground noemen want ik heb nog 2 maar van de 5 Clash singles. Grr. Steeds maar 500 stuks of zo.
Wie weet is jan zo lief om dit ff naar t café te verhuizen.
Eh, het Waalwaterfront?
|
|