View Full Version : Foto's Middelburg

Knurft
August 4th, 2004, 03:20 AM
..

de flatneuroot
August 4th, 2004, 09:12 AM
Leuke foto's

Toevallig was ik gisteren ook in Middelburg

http://img12.imageshack.us/img12/3513/middelburg1.jpg

http://img12.imageshack.us/img12/6120/middelburg2.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/7448/middelburg3.jpg

Fir
August 4th, 2004, 01:04 PM
Leuek foto's! Echt een klein stadje, beetje saai, zelfs op zaterdagavond is het er erg rustig. Behalve toen ter land ter zee er was hehe.

Emile
August 4th, 2004, 01:08 PM
dat jullie elkaar niet zijn tegengekomen ;)

Knurft
August 4th, 2004, 01:29 PM
dat jullie elkaar niet zijn tegengekomen ;)

Ik heb die foto's vorige week ofzo al gemaakt

Knurft
August 4th, 2004, 01:47 PM
..

Fir
August 4th, 2004, 02:00 PM
@knurft, er is geen marktplein met gezellige terassen of iets dergelijks, ook ben ik afgelopen voorjaar er geweest, heb in zoutelande gezeten en dachten er zaterdagavond er een bruisende stad te zien, maar viel erg tegen. Ben geen geboren enschedeer dus ben niet pro-enschede of iets, dus houd ik het hierbij, maar misschien heeft het er wel mee te maken dat ennschede een studentenstad is

de flatneuroot
August 4th, 2004, 02:05 PM
@knurft, er is geen marktplein met gezellige terassen of iets dergelijks, ook ben ik afgelopen voorjaar er geweest, heb in zoutelande gezeten en dachten er zaterdagavond er een bruisende stad te zien, maar viel erg tegen. Ben geen geboren enschedeer dus ben niet pro-enschede of iets, dus houd ik het hierbij, maar misschien heeft het er wel mee te maken dat ennschede een studentenstad is

Geen plein met terrassen? Wat is dat nou weer voor onzin.

Gisteren heb ik toch duidelijk op terrasjes gezeten op het plein bij het stadhuis.

Knurft
August 4th, 2004, 02:09 PM
..

CborG
August 4th, 2004, 02:28 PM
dat waterschapskantoor is een kopietje van het uniekantoor is Culemborg!:rant:

mooie stad trouwens!!

Fir
August 4th, 2004, 02:38 PM
Ja er zijn wel terassen op het marktplein, maar op een zomeravond is het er druk, er worden bijna geen terrasverwarmers gebruikt. Sfeer was in ieder geval toen erg doods.

Per
August 4th, 2004, 02:46 PM
Goede foto's Knurft! Misschien moet je toch niet te schuw zijn wat meer mensen er op te zetten dan voorkom je kul discussies zoals hierboven. Middelburg is vooral zomers een erg gezellige stad met VEEL terassen en VEEL touristen. Ik denk dat het uitgaansleven zelfs beter is dan in menig andere (grotere) stad. Studenten steden als Enschede of Groningen zijn zomers of in het weekend denk ik saaier dan MIddelburg in de zomer.

Knurft
August 4th, 2004, 03:18 PM
Ik fotografeer niet graag vreemde mensen.
Ik maak liever foto's van mooie gebouwen :D

ChrissyBreda
August 4th, 2004, 07:13 PM
Leuk stadje is Middelburg, ook 1 van de mooiere in NL.

Ik ben wel vaak in Middelburg geweest maar nooit in Enschede, en ik ga van de foto's uit die ik van beide steden heb gezien en dan kan ik zeggen dat Middelburg natuurlijk wel mooier is. Dat rustige cq saaie neem ik dan maar voor lief...

Kruikenparadijs
August 4th, 2004, 07:40 PM
Dat het buiten het hoogseizoen rustig is in een stadje als Middelburg vind ik eigenlijk vrij normaal.
Over marktpleinen zonder terassen gesproken, ik ken er nog wel eentje in het twentse land. :)

The Messiah
August 4th, 2004, 07:43 PM
Nice! Mooie foto's van m'n hometown! Maar die gast op die bonus foto....is dat Thomas? :eek:

Per
August 4th, 2004, 07:50 PM
Dat het buiten het hoogseizoen rustig is in een stadje als Middelburg vind ik eigenlijk vrij normaal.
Over marktpleinen zonder terassen gesproken, ik ken er nog wel eentje in het twentse land. :)

Middelburg, een marktplein zonder terrassen!? Hoe komen jullie er toch bij, ga eerst eens zelfs kijken voordat je iemand napapegaait!!!

Knurft of Messiah, kom op met die foto's van die Middelburgse terrassen.

Overigens start de Roosevelt Universiteit dit jaar, die zal dus nog meer volk in de Middelburgse cafés brengen in het winterseizoen.

The Messiah
August 4th, 2004, 07:58 PM
Er staan inderdaad genoeg terassen.Maar ik kan op dit moment geen foto's laten zien...omdat ik mijn foto's van mijn camera niet kan uploaden op de computer :D Leuk...

Knurft
August 5th, 2004, 02:09 PM
..

Per
August 8th, 2004, 10:09 PM
Eigenlijk alsof je in Frankijk bent, niet?

http://people.zeelandnet.nl/hvanhoeve/Middelburg/DSCN2203.JPG

Vertigo
August 8th, 2004, 11:54 PM
Fraai stadje!

Winus
August 9th, 2004, 12:59 AM
Studenten steden als Enschede of Groningen zijn zomers of in het weekend denk ik saaier dan MIddelburg in de zomer.Hahaha, ik kom net uit Groningen terug en kan je vertellen dat het ook nu (zomer EN weekend) nog bruist als een tierelier. Aub geen onzin gaan bestrijden met onzin.

Auke_MBG
January 28th, 2008, 09:04 PM
Middelburg word steeds drukker, op wikipedia staat trouwens dit:

[bewerk] Economie
In Middelburg werken ongeveer 23.000 mensen en er zijn meer dan 3.000 ondernemingen gevestigd. Er werken relatief veel mensen bij de overheid of in het onderwijs. Middelburg heeft het grootste winkelaanbod van Zeeland. Doordat een kwart van de omzet van de winkels voor rekening van de toeristen komt, heeft de stad veel winkels in verhouding tot het aantal inwoners van de stad.

[bewerk] Winkelen
De meeste winkels bevinden zich in de binnenstad, de belangrijkste winkelstraten zijn de Lange Delft en de Langeviele deze komen samen op de markt. Een ander belangrijk winkelgebied is de Mortiere hier bevind zich een woonboelevard met onder andere een Media Markt. In de toekomst zullen er ook try & buy winkels komen met als thema’s sport, vermaak, gezondheid en vakantie. Op donderdag is het koopavond.

[bewerk] Markten
De warenmarkt vindt op donderdag plaats op de Markt van 09.00-16.30 uur en is de grootste markt van Zeeland.

[bewerk] Uitgaan
Middelburg kent met name in de vakanties en weekenden een levendig uitgaansleven. Er is een hoge café dichtheid voor het aantal inwoners dat in de stad woont.
De hoogste concentratie uitgaansgelegenheden ligt rond de Markt met clup divine en veel grand cafés met terrassen, de vlasmarkt met veel (dans)cafés en shoarmazaken, in de beddewijkstraat zit de spot een centrum voor kunst en cultuur waar regelmatig optredens plaats vinden.

[bewerk] Toekomst
In de Mortiere word op het amusementspark het ZEP een Music-Hall gebouwd met een grote capaciteit van maximaal 2500 bezoekers, De Music-Hall is bedoeld voor grootschalige evenementen, zoals popconcerten en is straks in ieder geval op vrijdag- en zaterdagavond geopend zijn als discotheek, de exploitanten verwachten dat er bezoekers uit de hele regio komen.

Middelburg word dus steeds dynamischer, er zijn tegenwoordig nu een beetje studenten, een groot deel blijft in het weekend ook omdat 35% uit het buitenland komt, ook veel Nederlandse studenten blijven daardoor. Doordeweeks is het nog niet druk in Middelburg. de rustigste periode is in januari en februari.
Een redelijk aantal bedrijven wil kantoren openen in Middelburg waaronder Delta, die wil een nieuw hoofdkantoor in Middelburg vestigen waar zo’n 1.000 mensen komen te werken. Er is kans dat er een groot ziekenhuis voor Midden-Zeeland in Middelburg komt.

Cpt.Iglo
January 28th, 2008, 09:10 PM
Hahaha, ik kom net uit Groningen terug en kan je vertellen dat het ook nu (zomer EN weekend) nog bruist als een tierelier. Aub geen onzin gaan bestrijden met onzin.EN in de winter. Eigenlijk altijd dus :cheers:

Wuppeltje
January 29th, 2008, 03:55 AM
De Zeeuwse steden en dorpen ondergaan altijd een metamorfose in de zomer. Er is volgens mij geen regio in Nederland waar het contrast zo groot is tussen zomer en winter. Zeeland is dunbevolkt (alleen Flevoland is nu nog dunbevolkter qua aantal inwoners), er wonen maar zo'n 380.000 mensen. Elk jaar heeft Zeeland zo'n 6 miljoen overnachtingen. Dat is maar 2 miljoen minder dan Nederlands grootste regio op het gebied van toerisme, Amsterdam. Maar in Amsterdam komen er in het hele jaar door mensen overnachten, terwijl in Zeeland dat praktisch alleen in de zomer is. Kortom in de zomer overnachten er veel meer mensen in Zeeland dan in Amsterdam (ik schat 2x zoveel in de zomer). Met een beetje mooi weer stromen er ook nog eens veel dagjesmensen uit Nederland, België en Duitsland.

Buiten het hoogseizoen is het een afrader om in Zeeland in veel plaatsen uit te gaan. Alleen op Walcheren is het nog te doen, omdat daar nog net niet iedereen kent iedereen geldt. In de zomer is dit een ander verhaal. Dan moet je tegen de drukte kunnen en dan zijn er vele gezellige terrasjes te vinden. In de zomer is het verschil tussen Middelburg en Groningen klein, terwijl het in de winter ontzettend groot is.

Het enige jammere van Middelburg (er werd doorgevochten in Zeeland na de capitulatie van Nederland) dat het is gebombadeerd door de Nazi's dagen na het bombardement op Rotterdam. Qua omvang kleiner, maar verhoudingsgewijs qua impact hetzelfde. Iets dat veel mensen niet weten.
http://www.geschiedeniszeeland.nl/topics/stadhmburg_24.jpg

Auke_MBG
January 29th, 2008, 05:48 PM
Tegenwoordig is het doordeweeks in de winter nog redelijk rustig in Middelburg (te rustig), maar in de weekenden heb je zelfs in januari en februari nog toeristen. afgelopen weekend kwam ik mensen uit Nieuw-Zeeland, schotland en Eindhoven tegen (Vast nog wel meer mensen buiten de regio maar daar heb ik niet mee gesproken).

Wezz6400
January 29th, 2008, 10:56 PM
In de zomer is het verschil tussen Middelburg en Groningen klein, terwijl het in de winter ontzettend groot is.
Wat een grootheidswaanzin. Groningen is met 183.000 inwoners ruim drie keer zo groot als Middelburg met z'n 47.000 inwoners. De Rijksuniversiteit Groningen is met 22.000 studenten ook een tikkeltje groter dan de Roosevelt Academy met z'n 600 studenten, wat ook geen wonder is als je bedenkt dat de Roosevelt Academy belachelijk hoge eisen stelt, z'n studenten verplicht op kamers te wonen in een soort kostschoolsetting en geen master degree aanbied. Je kunt er alleen je bachelor halen waardoor je alsnog de provincie uit moet om je master te halen. Middelburg is een klein slaperig provinciestadje in het kleine slaperige Zeeland. Niets mis mee, maar maak er niet meer van dan het is.

Wuppeltje
January 30th, 2008, 01:14 AM
Wat een grootheidswaanzin. Groningen is met 183.000 inwoners ruim drie keer zo groot als Middelburg met z'n 47.000 inwoners. De Rijksuniversiteit Groningen is met 22.000 studenten ook een tikkeltje groter dan de Roosevelt Academy met z'n 600 studenten, wat ook geen wonder is als je bedenkt dat de Roosevelt Academy belachelijk hoge eisen stelt, z'n studenten verplicht op kamers te wonen in een soort kostschoolsetting en geen master degree aanbied. Je kunt er alleen je bachelor halen waardoor je alsnog de provincie uit moet om je master te halen. Middelburg is een klein slaperig provinciestadje in het kleine slaperige Zeeland. Niets mis mee, maar maak er niet meer van dan het is.

Ik ben meerdere malen in Groningen geweest en vaak in Middelburg. Groningen is duidelijk veel groter, geen twijfel over mogelijk. Maar er zijn in Zeeland redelijk veel regio's waar het aantal mensen dat er overnacht 2-4x zo groot is als de oorspronkelijke bevolking. Tel daarbij de talloze dagjesmensen erbij op, en dan heb je zo de drukte van Groningen in Middelburg.

Per
January 30th, 2008, 08:40 AM
^^
Middelburg kan zeker heel druk zijn maar toeristische drukte is anders dan allerdaagse "drukte". Touristen komen samen op dezelfde plaatsen op dezelfde tijdstippen, zodat er files ontstaan voor de Schroebrug en je over de koppen kunt lopen in de Lange Delft. Ik kan beamen dat Middelburg een erg pretige stad is om te wonen, een echte "feel good" plaats.
Laat Middelburg de kwaliteit behouden, de kwantiteit kan over gelaten worden aan grotere steden.

Auke_MBG
January 30th, 2008, 08:51 PM
Middelburg is de regio ook erg belangrijk dus het is ook alledaagse drukte die stad heeft. de stad heeft veel overheidsinstellingen, Kantoren en Winkels naar verhouding. Ik denk dat de Zeeuwse hoofdstad toch net iets belangrijker is als Vlissingen en Goes (al scheelt het nu nog niet zo veel) en ik denk dat Terneuzen toch de meest onbelangrijke plaats is van de 4 grootste kernen in Zeeland.
Middelburg is ook de belangrijkste uitgaansplaats op Walcheren, vraag maar eens op vrijdag of zaterdag avond wie er allemaal uit Vlissingen komt, dat zijn er best veel.
Maar Op donderdag is het in Vlissingen drukker vanwege de Hogeschool Zeeland.