View Full Version : Weg met de jonkies
PEZA August 13th, 2004, 01:18 PM Uit de hc van 13/8:
Woontoren bovenop ouderencomplex
LEIDSCHENDAM | Een woontoren van vijftien verdiepingen hoog zal, als het aan woningcorporatie Vidomes ligt, vanaf 2007 het wooncomplex aan de Leidschendamse Dillenburgsingel markeren. Beneden in de toren komt een zorgcentrum voor ouderen. Bewoners onder de 55 jaar moeten de flat verlaten.
Zo is dat, der uit met de jonkies, die zijn toch maar tegen hoogbouw.
Oudjes Rule! :)
Winus August 13th, 2004, 01:22 PM Zo is dat, der uit met de jonkies, die zijn toch maar tegen hoogbouw.
Oudjes Rule! :)Aha, vandaar dat hier op het forum zoveel oudjes zitten en zo weinig jongeren. ;)
Emile August 14th, 2004, 01:58 PM ja, lekker duidelijk :s
1+2=3 August 14th, 2004, 07:19 PM Aha, vandaar dat hier op het forum zoveel oudjes zitten en zo weinig jongeren. ;)
Jan was toch al Opa? :?
Dr. Dubai August 14th, 2004, 09:27 PM Jan was toch al Opa? :?
haha, dat zal die een compliment vinden;)
verder lijkt het mij een goed plan om alle oudere mensen in hoge torensflats, dan moet je denken aan 100 tot 200 meter (in de toekomst dan, misschien zelfs wel hoger), te stoppen met alle gemakken voorzien. beneden is een sportcentrum, een winkelcentrum, een zwembad, een bureautje wat uitjes voor de oudjes organiseerd, onder betaling uiteraard, etc, etc, etc.
als IK dan oud ben, lijkt mij dat geen probleem hoor.
bobdebouwer August 15th, 2004, 02:13 PM Ik denk dat we later geen keus hebben! Al die ouderen hebben speciale huisvesting en zorg nodig, iets meer grootschaligheid kan de (toch al zo hoge) kosten drukken...
sky-eye August 21st, 2004, 12:52 AM Lijkt me wat overdreven 100 a 200 meter. Dat er meer grote complexen komen voor bejaarden (en dus ook torens) geen probleem, maar de hoogtes van 100 a 200 m. is wel erg onrealistisch en erg grootschalig, uitzonderingen natuurlijk daar gelaten. Bij deze hoogtes worden kosten niet bespaard, maar net verhoogd.
ljl August 21st, 2004, 10:51 AM Hoeveel lifen wil je in die toren gaan plaatsen dan, ik zie die oudjes niet snel met de trap gaan, denk niet echt dat het praktisch is....
Cymen August 21st, 2004, 02:54 PM Lijkt me wat overdreven 100 a 200 meter. Dat er meer grote complexen komen voor bejaarden (en dus ook torens) geen probleem, maar de hoogtes van 100 a 200 m. is wel erg onrealistisch en erg grootschalig, uitzonderingen natuurlijk daar gelaten. Bij deze hoogtes worden kosten niet bespaard, maar net verhoogd.
Waarom overdreven? Ouderen hebben veel geld en kijken toch de hele dag uit het raam. Lijkt me de oplossing :)
eusebius August 21st, 2004, 03:16 PM En ouderen voelen zich tegenwoordig ook veiliger in de hoogte. Er zijn wel forse liftschachten nodig voor mijn scootmobiel!
Maar je zult wel het NIMV fenomeen krijgen. Not In My View. Dat is al aan de orde geweest in Velp, de 65+ hoofdstad van het land; bewoners van 2 verzorgingsflats wilden niet dat Vredestein een toren ging bouwen die het uitzicht op de A12 en het Velperbroekcircuit zou bederven. Die flats zijn ook suf gebouwd; niet met uitzicht naar het Noorden dat weliswaar geen zon biedt maar wel zicht op de Veluwezoom.
|
|