View Full Version : Monument gai de Barcelona

absalon
December 30th, 2010, 11:26 PM
Han dit per la tele que el volien posar a prop de la SagFam... al final ha quedat descartada aquesta ubicació. Però al febrer el monument arribarà a algun lloc de BCN...

Jo proposo la Plaça Universitat... crec que és ideal per la seva ubicació i proximitat al Gaixample.

mtrpls
December 31st, 2010, 12:53 AM
Jo posaria un pene enorme i erecte com a cinquena columna al costat de les 4 ja existents a Montjuic. El lloc és idoni perque fa uns anyents, abans de que retallessin la vegetació, el gais solien fer cruising allà i així aquest racò de Barcelona es recuperaria pels gais almenys simbòlicament... A sobre, el monument es podria dir "Monument al Gai Català". :D

Absalon, tu que ets tan manetes fent montatges fotogràfics, perque no t'animes a fer una recreacio???

SEIM
December 31st, 2010, 01:52 AM
^^ Si li envies un motlle :lol::lol:

- El emplazamiento lo decidirá "en breve" la Comisión Asesora de Esculturas a partir de las propuestas presentadas por la concejalía de Derechos Civiles.

- La obra se construirá con piedra de Montjuïc, será de color rosáceo y con forma triangular.

Enlace El Periodico (http://www.elperiodico.com/es/noticias/barcelona/20101230/barcelona-tendra-monumento-los-gais-represaliados-ante-sagrada-familia/643846.shtml)

Parte de los gays proponen la Ciutadella.

El portavoz del Frente de Liberación Gay de Catalunya, Eugeni Rodríguez, ha avanzado que su asociación apuesta por que el monumento dedicado a la comunidad homosexual que pretende levantar el Ayuntamiento de la ciudad se ubique en el Parque de la Ciutadella.

Ha argumento que es un emplazamiento simbólico para el colectivo Colectivo de Lesbianas, Gays, Transexuales y Bisexuales (LGTB) porque fue en este parque donde, en 1991, asesinaron a una transexual.

"Buscar otro lugar para ubicar el monumento es estúpido", ha concluido el portavoz sobre la polémica que se ha generado porque, en un principio, se había previsto colocar el monumento ante la Sagrada Familia.

Enlace El Mundo (http://www.elmundo.es/elmundo/2010/12/30/barcelona/1293730751.html)

A10

tecbcn
December 31st, 2010, 02:28 AM
Yo, maricón de asfalto, digo que el rosa es una mariconada.

Gabe
December 31st, 2010, 10:59 AM
piedra de montjuic? y de dónde la sacarán? no decían que ya no se puede extraer nada de montjuic y por eso trajeron arenisca escocesa para la rehabilitacion de la fachada de la catedral?

absalon
January 1st, 2011, 07:08 PM
he decidit no fer el fotomuntatge de la polla amb la columnes de Puig i Cadafach... perquè no tinc ganes de que em tanquis l´accés al web un altre cop ;)

de totes formes... com penso que el lloc ideal es Plaça Univ. he fet el fotmuntatge d´aquesta plaça.

http://img18.imageshack.us/img18/1897/placauniversitatcopia.jpg

Confide
January 1st, 2011, 10:28 PM
Jo faria monuments dedicats a altres coses abans que aquest... però bé. La ubicació tan és... potser a la plaça gai, no, Universitat estaria bé com ja s'ha dit :)

davidbcn
January 1st, 2011, 11:55 PM
Sincerament, com a persona d'aquesta sensibilitat sexual, em sembla la major bajanada que he llegit avui al fòrum. De debò cal un monument gai? Crec que hi ha gent d'aquest país que ha fet molt més i no tenen cap monument; i, en tot cas, de debò cal gastar diners públics per això? :ohno:

I la plaça universitat no es el millor lloc per posar-ho: amb la de gent amb monopatins (àlies incívics) i gent en bicicleta (más de lo mismo) és un lloc on caminar és anar saltant obstacles, i més amb un monument, que de ben segur en 4 dies acabarà totalment grafitejat.
Per cert, a la plaça universitat no hi havia una estàtua pels anys 30?? tinc entès que hi havia una.

Si de debò calgués posar-la, jo proposo el tram final del carrer enric granados, lloc de botellón oficial abans d'entrar a Arena els caps de setmana.

tecbcn
January 2nd, 2011, 12:58 AM
Jo vull un monument, però sense rosa i amb gust.

Vilarrubla
January 2nd, 2011, 12:59 AM
Doncs jo no vec perquè no fer un monument gai. Els homosexuals han estat i són molt perseguits encara en alguns països i avui dia encara no estem acceptats al 100%.

karlosMTX
January 2nd, 2011, 02:13 AM
El rosa a mi no m'agrada. Si es fera un monument a la Dona amb eixe color seria titllat de masclista.

Vilarrubla
January 2nd, 2011, 03:25 AM
Bé és el color del Triangle rosa... http://en.wikipedia.org/wiki/Pink_triangle

A Amsterdam tenen el triangle però han optat per uns colors més neutres xd http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Homomonument_in_Amsterdam

Spike88bcn
January 2nd, 2011, 04:09 AM
m'agrada més l'estil d'Amsterdam. Pero no se amb quin es senten més identificats els gais...

absalon
January 2nd, 2011, 05:23 AM
jo crec que veure només un monument gai en aquesta proposta és equivocar-se des d´un principi. Això es un monument a la llibertat, en aquest cas; la sexual. I per tant, pot agradar o no com quedi finalment però la simbologia d´ell mateix sobrepassa la forma o el color que tingui. La temàtica sexual no és el realment importat.

davidbcn hi havia un monument a Pl. UNiversitat, ubicat actualment si no m´equivoco a Passeig de Sant Joan amb GVCC.

Niat
January 2nd, 2011, 08:35 AM
Doncs jo no vec perquè no fer un monument gai. Els homosexuals han estat i són molt perseguits encara en alguns països i avui dia encara no estem acceptats al 100%.

I aquest monument farà canviar això?

Percola
January 2nd, 2011, 12:28 PM
Jo no necessito que posin una pedra de color rosa i gust dubtós enlloc de Barcelona. Sobretot després de saber la pasta que costa

Edito: a mi un triangle rosa no em representa, és una reducció innecessària del gay=marica + ploma=rosa

Vilarrubla
January 2nd, 2011, 12:56 PM
I aquest monument farà canviar això?

No, però llavors no fem cap monument a ningú ni a cap col·lectiu i els que hi ha els retirem tots. O tots moros o tots cristians.

davidbcn
January 2nd, 2011, 02:00 PM
No, però llavors no fem cap monument a ningú ni a cap col·lectiu i els que hi ha els retirem tots. O tots moros o tots cristians.

A veure, que ha fet aquest col·lectiu per la ciutat o pel país? a més del turisme de borratxera que també es perfila entre el col·lectiu gai.. i a més d'una cavalcada de dubtós gust i sensibilitat (imagineu que veu segons què un nen de 5 anys, el traumatitza :ohno:)

És cert que cal que a tot el món es reconegui la homosexualitat tal i com és, i també cal que la societat, si, la d'aquí es conciencii (no es la primera vegada que sento alguna barbaritat quan vaig amb la meva parella agafats de la mà).

I tot això, un tros de pedra rosa entorpint el pas no ho farà :lol:

mtrpls
January 2nd, 2011, 02:07 PM
Jo no necessito que posin una pedra de color rosa i gust dubtós enlloc de Barcelona. Sobretot després de saber la pasta que costa

Edito: a mi un triangle rosa no em representa, és una reducció innecessària del gay=marica + ploma=rosa

El color rosa no ve d'aquesta reducció que tu has fet, sino que el triangle rosa era el distintiu que portaven el homosexuals als camps de concentració nazi: http://es.wikipedia.org/wiki/Tri%C3%A1ngulo_rosa

Et recomano que busquis a un videoclub la pel.lícula "Bent":
TtcfmJG3JnE

^^ com a curiositat, l'escena de Mick Jagger fent de Drag Queen a sobre d'un trapeci i cantant "Streets of Berlin" al principi és mítica....

Vilarrubla
January 2nd, 2011, 02:42 PM
A veure, que ha fet aquest col·lectiu per la ciutat o pel país? a més del turisme de borratxera que també es perfila entre el col·lectiu gai.. i a més d'una cavalcada de dubtós gust i sensibilitat (imagineu que veu segons què un nen de 5 anys, el traumatitza :ohno:)

És cert que cal que a tot el món es reconegui la homosexualitat tal i com és, i també cal que la societat, si, la d'aquí es conciencii (no es la primera vegada que sento alguna barbaritat quan vaig amb la meva parella agafats de la mà).

I tot això, un tros de pedra rosa entorpint el pas no ho farà :lol:

No vec el problema de fer un monument a aquest col·lectiu, no és un monument a la cavalcada ni al turisme de borratxera ni a les boges ni a l'histrionisme ni un monument per a que siguem tots més homosexuals. Si no en contra de la violència i a la consciència col·lectiva.

Evidentment un tros de pedra no ajuda a la conscienciar a la gent, però tampoc entorpeix, per aquesta mateixa raó no fariem cap monument a ningú ja que segons tu, el monument no serveix per a res.

Tampoc fem museus de la pau, total no contrubirà a que hi hagi més pau al món.

ilergeta
January 2nd, 2011, 09:19 PM
A mi no m´agrada que sigui de color rosa. Ho trobo estigmatitzant. Crec que a molts gays no els agradarà.
I la ubicació. No és del tot encertada, perquè si ho fan perquè l´església ha estat molt intolerant històricament amb l´homosexualitat, hi moltes altres institucions i partits polítics que s´han comportat igual o pitjor. De fet, quin partit polític fa 50 anys acceptava la llibertat sexual? Cap ni un, ni a esquerra ni a dreta.

Vilarrubla
January 2nd, 2011, 09:52 PM
A mi tampoc m'agrada el color de la bandera gai i m'aguanto... a lo millor tampoc m'agrada el color de la bandera de Barcelona i m'aguanto... el símbol té la seva història no és inventat per l'ajuntament.

Vilarrubla
January 2nd, 2011, 11:47 PM
per la idea de col·locar el monòlit homenatge als gais represaliats davant de la Sagrada Família

http://www.ara.cat/territori/barcelona/ciutat/Forum-Cultures-dubte_0_401360163.html

Cito només això perquè la resta d'article no té res a veure amb això. Però si el monument és per aquest fet, està clar que només pot tenir una localització.

Percola
January 3rd, 2011, 11:43 AM
El color rosa no ve d'aquesta reducció que tu has fet, sino que el triangle rosa era el distintiu que portaven el homosexuals als camps de concentració nazi: http://es.wikipedia.org/wiki/Tri%C3%A1ngulo_rosa
(...)

Ja ho sabia, lo del triangle rosa, és un símbol com qualsevol altre. Simplement expressava que no m'agrada el color rosa i les simplificacions.

Ja posats, el triangle rosa ¿respresenta només "gay" o tot el colectiu LGBT?

En fi, el mal està fet. Ja em buscaré un trocet de granti "Rosa Porriño" en forma de triangle per fer-me un nano-monument i posarme'l a la tauleta de nit.

Confide
January 3rd, 2011, 12:36 PM
Jo faria un monument dedicat als gratacels a Barcelona. Per què? Perquè estan perseguits, odiats, vetats i ningú els vol excepte naltros :cry: (xDD)

ilergeta
January 3rd, 2011, 09:29 PM
Potser a alguns gays no els agradarà la bandera de l´arc de Sant Martí, però és un símbol que el mateix col·lectiu ha inventat.
En canvi, rosa=nena. Aquest és l´origen del color. I molts gays no se senten per res identificats amb el sexe femení.
Crec que el rosa és un estereotip del passat. No hem d´oblidar l´estel rosa del camps nazis.

asoa
January 5th, 2011, 02:36 PM
A mi no m'agrada el monument, no perque no estigui d'acord amb ell, sino perk l'ajuntament el fa perque si, sense cap rao real.
Resulta que ara estem de moda (perque som rentables) i per aixo, apa, a fer monuments i a fer-nos la pilota. que pretenen? que els votem? es pensen que som aixi de senzills?

si realment ens volen fer creure que ens fan un monument per algun motiu que parlin de l'epoca de franco als 50', on eren enviats a camps de concentració, o d'alguna d'aquestes. pero aixi, a la brava, no m'ho crec. xd

http://es.wikipedia.org/wiki/Archivo:Placa_homenaje_en_carcel_de_Huelva.JPG

absalon
January 5th, 2011, 09:07 PM
amb tot el respecte, després de llegir el teu post... només puc dir...

DÉU MEU! si ho se no obro aquest fil...

és una llàstima que tinguis aquesta òptica per veure tot plegat... i és que el final te n´adones que tan se val el que es fagi, que sempre i haurà algú que ho critiqui... de la manera més gratuïta

en el teu cas et queixes de persecucions, de camps de concentració, però també et queixes d´erigir un monument a totes les persones que van patir, pateixen o patiran el fet de ser LGTB...

de veritat, no t´acabo d´entendre. Com pots estar en contra d´això? Amb aquests arguments que dones?

Penses que els polítics pensen que els gais no voten? I fan monuments per mobilizar-los per anar a votar? Si fan autopistes també? Si fan noves estacions de metro també?

absalon
January 5th, 2011, 09:13 PM
i així en general, poc important el color del monument o la forma... torno a repetir que és el missatge i la intenció d´aquets monument el que és lloable. I això és tan important que el color o la forma és més que secundari.

El fil era per preguntar on el posavem... no si el posavem o no. No pensava que hi hauria gent que qüestionara el fet de fer un monument a favor de la llibertat sexual, i és que aquest monument ens representa a tots, no només als LGTB, i només pel fet, que qualsevol monument a favor de la llibertat, la que sigui, representa els valors d´un poble, en aquest cas el català.

Una veritable pena. Per mi ja poden tancar aquest fil.

asoa
January 6th, 2011, 12:19 AM
Ostres no et posis així! jaja
Potser si que són una mica bestia quan m'escric. Solament expresso el meu malestar en el fet de tractar-nos com un "grup". que simplifica molt, i en molts cassos estereotipa al conjunt, que per a mi es el pitjor que pot passar.

Critico a l'ajuntament el fet de no aclarir quina és la causa del monument en sí, és a dir, ja m'agrada que fagin un monument a la llibertat sexual, pero esque no es del tot aixi, li diuen monument als gays.

llavors hauria de ser per alguna raó, si al monument poses que va en homenatge a tots aquells que van patir el que van patir a la dictadura i als que encara patim (perque de tant en tant fa patir), doncs ja m'ho crec, pero així tal qual, em dona la impressió de que están fent una mica de demagogia.

jajaj i si l'hagues de situar... no ho se, davant de l'universitat està molt bé.
al parc de la ciudadel·la no, que ja no hi caben més coses.

també el podrien posar davant del futbol club barcelona. ara que el patrocinador es el emir de Qatar, a veure si aixi treu les penes als homosexuals alli a les seves terres. no et sembla? :D

shelterbcn
February 4th, 2011, 10:09 PM
Ja hi és a la Sagrada Familia

http://farm6.static.flickr.com/5173/5415925618_6cde7720dd_b.jpg

;)

mtrpls
February 5th, 2011, 03:02 PM
Bé, al costat de la Catedral també hi ha un monument gai... :naughty:

http://barcelonaespoderosa.blogspot.es/img/martirs06.jpg

SEIM
February 5th, 2011, 03:13 PM
^^ Si surt hasta un mazizorro en samarreta:lol:

Millor una escultura a l'estil de Tom of Finland, iluminada amb leds en plan arc de sant martí.

http://www.goodcatch.com/ht/Shirts/Lifeguard%20image.jpg

A10

mtrpls
February 5th, 2011, 03:32 PM
^^ Si surt hasta un mazizorro en samarreta:lol:
A10

De fet, és l'escena arquetípica d'un quart fosc: dos paios en plena acció (l'un actiu i l'altre passiu), el "mirón" amb la samarreta que no es vol perdre cap detall, l'altre que mira disimul.ladament com si passés per allà de casualitat i el lleig en un racó sol, que ningú li fa cas i que no es menja una rosca... :lol:

Izo
February 6th, 2011, 03:45 AM
Voto per l'escultura de Tom of Finland. La del dibuix mateix.

Molt millor que el triangle de plàstic rosa, on vas a parar... :lol:

SEIM
February 7th, 2011, 01:25 AM
De fet, és l'escena arquetípica d'un quart fosc: dos paios en plena acció (l'un actiu i l'altre passiu), el "mirón" amb la samarreta que no es vol perdre cap detall, l'altre que mira disimul.ladament com si passés per allà de casualitat i el lleig en un racó sol, que ningú li fa cas i que no es menja una rosca... :lol:

http://comentaristanonimo.files.wordpress.com/2008/09/freud.gif :lol:

A10

SEIM
February 10th, 2011, 02:46 AM
Barcelona levantará finalmente el monumento a los gay en el parque de la Ciudadela.

La obra será un triángulo de tres metros de altura que ha diseñado el servicio de Parques y Jardines.

Barcelona erigirá un monumento a los gays y lesbianas que han sufrido represión a lo largo de la historia en el parque de la Ciudadela, según ha aprobado hoy la comisión de esculturas del Ayuntamiento de la capital catalana. El lugar exacto y la fecha aún está por determinar. Queda en manos del Instituto Municipal de Parques y Jardines que también es el autor, genérico, del monumento.

Se trata de un triángulo realizado con piedra de la montaña de Montjuïc que tendrá una franja rosa con una base de cuatro metros en su base y tres en cada uno de sus lados. Será horizontal, es decir, no se trata de un monolito sino de una escultura realizada sobre una pequeña elevación del terreno.

El monumento, que en un primer momento se barajó la idea de instalarlo en el parque de la Sagrada Familia, llevará la siguiente inscripción: "En memoria de los gays, las lesbianas y las personas transexuales que han sufrido persecución y represión a lo largo dela historia".

Enlace El País (http://www.elpais.com/articulo/sociedad/Barcelona/levantara/finalmente/monumento/gay/parque/Ciudadela/elpepuespcat/20110209elpepusoc_12/Tes)

A10

mtrpls
February 11th, 2011, 02:12 AM
^^ Vaja... quin avorriment de Monument...! tant pel lloc triat com per la forma... :goodnight
Tant rebombori per fer una coseta tan discreta y tan amagada?

Vilarrubla
February 11th, 2011, 03:24 AM
^^ I després del que hem pogut sentir (avui? ahir?) a cert mitjà sobre una transexual... perquè després diguin que els LGBT no tenim res a reivindicar.

Vilarrubla
March 20th, 2011, 04:10 PM
El monument als gais i les lesbianes represaliats s'instal·la en el Parc de la Ciutadella
El monument als gais i les lesbianes represaliats s'instal·la a tocar dels jardins Fontseré i Mestre del parc de la Ciutadella.

http://w3.bcn.cat/fitxers/home/gaisg.137.jpg

El monument en memòria dels gais i les lesbianes, i de les persones transsexuals perseguides i que han estat víctimes de repressió s'ha instal·lat al costat de l'entrada per l'avinguda del Marquès de l'Argentera al parc de la Ciutadella, a tocar dels jardins de Fontseré i Mestre.

El monument, una iniciativa de la Regidoria de Drets Civils que respon a una vella reivindicació del moviment LGTB (de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals) de Barcelona, té la forma triangular que ja va proposar la Regidoria de Drets Civils i que va ratificar el Consell Assessor d'Escultures, amb unes mides de 4 metres per 3 i per 3.

El monument té com a objectiu reconèixer la història, la trajectòria i els esforços fets per col·lectius que tradicionalment han estat més vulnerables, i agrair-los públicament els seus esforços en la construcció del nostre model de societat.

El Pla municipal per al col·lectiu LGTB proposa, a més, 227 mesures per desenvolupar fins al 2015 per tal de defensar, promoure i garantir els drets d'aquest col·lectiu.

http://w3.bcn.cat/V01/Serveis/Noticies/V01NoticiesLlistatNoticiesCtl/0,2138,1653_1800_1_1484686716,00.html?accio=detall&home=HomeBCN