View Full Version : Middelburg, zondag 29 augustus 2004

ChrissyBreda
August 29th, 2004, 06:33 PM
Ik ben ff samen met m'n vriend door Middelburg gaan slenteren eigenlijk uit verveling, zie hier foto's ervan:

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65110404.jpg

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65111876.jpg

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65111958.jpg

Ik ken bijna geen enkel gebouw of straat in Middelburg maar ik zal m'n best doen.

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65111971.jpg

Winkelstraatje

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65111989.jpg

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65112002.jpg

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65112022.jpg

Op dit gebouw heb ik vleeshalzien staan, maar het is natuurlijk een juweeltje daar draait het om

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65112042.jpg

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65112063.jpg

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65112079.jpg

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65112093.jpg

Een kerk of een soort klooster, tja de monumenten vliegen je in Middelburg om de oren

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65112110.jpg

We naderen de Abdij

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65112123.jpg

http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65112237.jpg

Vele torens sieren de Abdij, helaas was het binnenplein nogal vol ivm een naderend nazomerconcert

flex
August 29th, 2004, 06:51 PM
leuke reeks middelburg is een mooi bescheiden stadje, die abdij ziet er erg ged uit.

Hed Kandi
August 29th, 2004, 07:19 PM
prachtig stadje met een subliem stadhuis :)

darulez
August 29th, 2004, 07:55 PM
http://pic4.picturetrail.com/VOL705/2570053/5109029/65112022.jpg

Dit gebouw is bijna on-nederlands. Meer de vlaamse stijl. Nou ja, het ligt er vlakbij. :)

Hed Kandi
August 29th, 2004, 08:09 PM
We hebben er nog 1 in die stijl van keldermans in nederland die is nog eens 30 jaar ouder uit 1448.
Ik be er allen nog niet uit hoe ik een plaatje kan uploaden anders had ik daar wat van gepost.

Hed Kandi
August 29th, 2004, 08:10 PM
keldermans is inderdaad een vlaming

Winus
August 29th, 2004, 08:57 PM
Deze zeker?
http://www.mjgkramer.com/netherlands/goudastadhuis.jpg

HighinParis
August 29th, 2004, 09:07 PM
Het voormalige stadhuis is een laat voorbeeld van de internationale gothiek. In de 16e eeuw was Middelburg het centrum van de noordelijke renaissance en via Zeeland kwamen invloeden vanuit de Zuidelijke Nederlanden en Frankrijk naar de Noordelijke Nederlanden.
Dit gebouw is vanaf dinsdag aanstaande de schitterende hoofdlokatie van Nederlands nieuwste universiteit.

Hed Kandi
August 29th, 2004, 09:39 PM
Inderdaad die.
Het mooiste zicht op dit gebouw en de binnenstad is als je links van de waag op het teras van het kleine stedelijk cafe zit en dan naar de achterkant van het gebouw kijkt. Dan zie je namelijk zowel de sint Jan en de Gouwekerk er ook bij. Dan heb je het gevoel dat je terug in tijd bent.

Nemo
August 29th, 2004, 10:48 PM
http://www.archimon.nl/architects/keldermans.html

Per
August 30th, 2004, 01:43 PM
Het stadhuis (zal altijd HET Stadhuis blijven i.m.o.) wordt idd het hoofdgebouw van de Roosevelt academy. Jammer dat het Abdij complex daar niet gebruikt voor gaat worden, dat heeft echt de sfeer van een Oxfordiaans universiteitsgebouw.
In de Abdij zitten nu de staten van Zeeland, het Zeeuws museum en het Roosevelt studiecentrum. Het provinciebestuur kan best plaats maken en naar een nieuw gebouw verhuizen (hint). De Kolveniersdoelen (eerste foto's) is nu een centrum voor moderne muziek en wordt ook een gebouw van de universiteit.

Nemo
August 30th, 2004, 02:14 PM
Ik vind het de naam 'universiteit' onwaardig als je vanuit het Nederlandse perspectief gaat kijken. Nyenrode is naar mijn mening ook geen universiteit, maar een pariculire opleiding voor en tot snobs. Er moet maar eens duidelijkheid komen in het gebruik van titels als Universiteit, Academy etc etc. Voor de burger wordt het er niet duidelijker op met die wildgroei. Een Universiteit is naar mijn mening nog steeds een academisch (wetenschappelijk) onderwijscomplex en niet een particuliere opleiding met maar 2 of 3 richtingen. Nyenrode is een opleidingsinstituut, maar toch niet echt een wetenschappelijk onderzoeksinstituut. Noem het dan Academy(ie) of anders!
De Roosevelt Universiteit in Midedelburg klinkt me dan ook te boers voor woorden!

Per
August 30th, 2004, 03:30 PM
Ik vind het de naam 'universiteit' onwaardig als je vanuit het Nederlandse perspectief gaat kijken. Nyenrode is naar mijn mening ook geen universiteit, maar een pariculire opleiding voor en tot snobs. Er moet maar eens duidelijkheid komen in het gebruik van titels als Universiteit, Academy etc etc. Voor de burger wordt het er niet duidelijker op met die wildgroei. Een Universiteit is naar mijn mening nog steeds een academisch (wetenschappelijk) onderwijscomplex en niet een particuliere opleiding met maar 2 of 3 richtingen. Nyenrode is een opleidingsinstituut, maar toch niet echt een wetenschappelijk onderzoeksinstituut. Noem het dan Academy(ie) of anders!
De Roosevelt Universiteit in Midedelburg klinkt me dan ook te boers voor woorden!
Maak je niet druk! Het valt me op dat "universitaire mensen" snel op hun pik zijn getrapt vanwege ambitieuze HBO's of ander soort academies (een ander voorbeeld is dat universiteits studenten HBO'ers geen studenten noemen) De Roosevelt Academy is een beginnende universiteit en dan kan je niet verwachten dat men direct dezelfde structuur heeft van een oude universiteit.

darulez
August 30th, 2004, 04:22 PM
keldermans is inderdaad een vlaming
Goed gezien dus. :)

En even iets over die Roosevelt Academy; Onderwijs-instituten die zich in Nederland vestigen met een engelse naam neem ik niet serieus.

Per
August 31st, 2004, 09:47 AM

En even iets over die Roosevelt Academy; Onderwijs-instituten die zich in Nederland vestigen met een engelse naam neem ik niet serieus.
Is dat een mening met onderbouwing of gewoon een dwarse opmerking?

HighinParis
August 31st, 2004, 10:08 AM

Roosevelt was van Zeeuwse afkomst, dus dat verklaart het eerste deel van de naam. Academy (en dus ook Academie) is afkomstig uit het Grieks 'akadêmeia', de naam van de tuin bij Athene waar Platon onderwijs gaf. In het Engels betekent Academy 'het universitaire onderwijsinstituut'.
De keuze voor de Engelse benaming is enerzijds ingegeven door het feit dat al het onderwijs op deze universiteit (want het is wel degelijk een universiteit) in het Engels gegeven wordt, en anderzijds door het feit dat men zich niet alleen op Nederland richt, maar op heel Europa, waarvan Nederland een (klein) onderdeel is.
Onderwijs-instituten (en studenten) die zich alleen op het land van vestiging richten neem ik niet serieus.

eusebius
August 31st, 2004, 02:23 PM
Juist ja!
-
< kietel >
Wat is er wetenschappelijk aan rechten? Wetten leren. 't Is gewoon een beroepsopleiding.

Nemo
August 31st, 2004, 02:59 PM
@EUSEBIUS

Als het jou puur om mij is te doen, dan stuur je me maar een persoonlijke mail in plaats van mij en mijn studie hier in het openbaar to van iedereen door het slijk te halen. Wat ben jij sneu zeg! Je denkt het alwetende orakel te zijn met het alleenrecht je eigen mening door te drukken. Laat mensen lekker in hun eigen waarde of ga anders lekker thuis tegen je geraniums ouwehoeren in plaats van mensen continu op hun pik te trappen.

eusebius
August 31st, 2004, 03:03 PM
Neuh, ik weet er echt niets van :D
Ik zou de hand eens in eigen boezem steken, kereltje.

Nemo
August 31st, 2004, 03:06 PM
Weer zo'n lege huls-opmerking waar je helemaal niets mee kan! ' Kereltje' impliceert wederom (zoals je bji vele anderen altijd doet) dat je echt verliefd bent op jezelf.
Wat heb je zelf voor opleiding achter de rug dan als je jezelf echt zo'n jezus vind???? Met andere woorden; welke fantastische hoogst wetenschappelijk verantwoorde achtergrond heeft meneer gehad waardoor hji het recht zou hebben anderen te bekritiseren op hun opleiding????

eusebius
August 31st, 2004, 03:12 PM
O, heerlijk, dat vooringenomen gedrag van jou. Nu zal ik dus helemaal niet gaan pochen met mijn opleiding. Een beetje eigendunk kan geen kwaad. Mooie stad, hè, Middelburg. Ook goed om te vernemen dat er een universiteit is gekomen.

Alfonso
August 31st, 2004, 03:15 PM
Mooie stad, Middelburg. Ook mooie foto's.

@Eusebius, welke studies heb jij dan gedaan, dat je niet wil pochen ;).

Nemo
August 31st, 2004, 03:16 PM
@PER

Ik snap wat je bedoelt; en inderdaad zijn ze op Universiteiten vaak heel erg arrogant wat betrft HBO en dat stoort mij ook mateloos.

Zelf bekritiseer ik het dan ook niet zozeer vanuit de Universitaire hoek (voorzover als dat mogelijk is), maar ik bedoel te zeggen dat al die 'anglicaniseringen' in het onderwijssysteem het er allesbehalve duidelijker op wordt voor de nieuwe lichtingen. Namen doen namelijk niets af aan de studie. Ik zie in het HBO tegenwoordig opleidingen met hopeloos lange vrij onduidelijke engelse titels en dan blijkt daar ook gewoon een makkelijke NL of Engelse term voor te zijn. :)

@EUSEBIUS

Wat is er wetenschappelijk aan rechten? Wetten leren. 't Is gewoon een beroepsopleiding.

Makkelijk he, het beschuldigen van vooringenomenheid na eerst zelf het eerste schot gelost te hebben! Meneer is blijkbaar makkelijk in het bekritiseren van anderen, maar als het op zichelf komt haalt hij een aloude truck uit de doos!

Per
August 31st, 2004, 04:06 PM
@Nemo

Dat de Roosevelt academie het op de internationale tour gooit is natuurlijk logisch, uit een kleine provincie als Zeeland zijn nou eenmaal te weinig potentiele studenten te halen. Van oudsher hebben de NL'se HBO ook een Angelsaxische inslag voor hun masteropleidingen omdat voordat het BAMA systeem werd ingevoerd in NL de licenties via Engelse universiteiten werden binnengehaald.

Zoals gezegd kan de R.A. (nog) niet de uitgebreide wetenschappelijke instelling zijn als de gesettlede univ's. Maar ik denk zeker dat het een toegevoegde waarde gaat geven aan Middelburg. Een stad die dat 400 jaar geleden zeker ook had verdient maar toen niet is toebedeeld om zich verder te ontwikkelen.

Hier wat gegevens over de R.A.

http://www.rooseveltacademy.org/
Majors Offered

Four Departments
Each discipline within the liberal arts and sciences framework offers students a valid perspective on the world’s past, present and future. Therefore students are recommended to pursue studies in the following major fields of knowledge:

1. Academic Core - because reasoning and communication free people from the limits of their own mindset, open their minds to other ways of thinking and enhance communication outside their own society;

2. Arts and Humanities - as literature, history, philosophy and art are essential to understanding the human experience while broadening student appreciation of other cultures and societies;

3. Science - because it fosters an understanding of the world around us while using formal, rational thought.

4. Social Science - because it offers a systematic and critical inquiry into human nature, social/legal institutions and human relationships.

Of the eight courses offered in the first year, students are required to complete at least three in the Academic Core. The five remaining courses should be divided between at least two of the other departments of study. Whenever possible, courses should be chosen taking the prospective of the future major into consideration.

At the end of the first year, or in the beginning of the second year, students must declare a major with the help of their tutors. Outside this field of concentration, Roosevelt Academy has no required courses. Since the majors are multidisciplinary, each student has the freedom and responsibility to choose a course of studies to fit his/her individual needs and interests. The curricular expectations and requirements for the degree therefore allow great flexibility in design of a course of studies leading to the degree

Nemo
August 31st, 2004, 04:16 PM
@PER

Toegevoegde waarde aan Middelburg zal het zeker geven en de studie-omgeving is natuurlijk ook heel inspirerend.
Ik kom even terug op een van mijn eerderere posts waarbij ik iets te voorbarig reageerde op het ' boers' zijn van de RA Nu ik het zo zie is het prima en natuurlijk gun ik het Middelburg van harte. Maar ik hoop dat je begrijpt dat ik af en toe gek wordt van al die moeilijke namen en gedoe. Wat overigens hier inderdaad slim bekeken is omdat de RA vooral op studenten mikt die in de internationale sfeer worden opgeleid. Het programma ziet er overigens heel gevarieerd uit.

:)

eusebius
August 31st, 2004, 04:58 PM
Nemo, die opmerking komt uit de mond van iemand van wie jij ongetwijfeld het één en ander hebt gelezen. Geeft de opleiding meer gewicht aan een bewering? Bij mij niet.

Nogmaals: wat is er wetenschappelijk aan Rechten?

Nemo
August 31st, 2004, 05:26 PM
@EUSEBIUS

Ik weiger een discussie te starten over zo'n onderwerp met iemand die een ander te pas en te onpas onder de shit gooit. Of dat nu Elmo is die je een boerenjong noemt of mij beschuldigd van vooringenomen gedrag. Ik zie dat jij jezelf geweldig vindt en heb geen behoefte jouw uit die droom te helpen.

Ik zit hier voor mijn lol.

eusebius
August 31st, 2004, 05:49 PM
Lees je eigen posts eens na en turf die op woordkeuze.

Nemo
August 31st, 2004, 05:57 PM
Argument van lik-me-vestje.

ChrissyBreda
August 31st, 2004, 06:03 PM
Goh waar mijn foto's allemaal niet goed voor zijn ;)

Maar verder blijft Middelburg een leuk stadje....

Nemo
August 31st, 2004, 06:26 PM
@ChrissyBreda

Ja, sorry joh.. ik begon uiteindelijk off-topic te gaan met het universiteit-onderwerp, excuses. Ik heb helemaal geen zin om zo'n bovenstaande kul-discussie te voeren; ik zit hier tenslotte ook voor mijn lol, maar sommigen blijkbaar niet en hebben de grootste moeite een discussie te voeren en daarbij de ander in waarde te laten. Ik moet dan ook leren om de volgende keer bij zulke directe uitlokkingen gewoon niet te reageren.

Daarbij vergeet ik helemaal te vermelden dat de foto top zijn, jammer van de grauwe lucht. Ik vind nou juist die helder blauwe zeeuwse luchten schitterend.

:)

eusebius
August 31st, 2004, 06:51 PM
Zeg lieve schat, ik noem jouw naam niet eens. Je springt op tilt omdat ik iets over de Rechten studie typ terwijl jij daarvoor gaat zieken over iets dat volgens jou niet universitair is.
Jij bent voor mij de lol :D

Nemo
August 31st, 2004, 06:56 PM
@EUSEBIUS

En bovenal is meneer dan ook nog eens te beroerd ons te vertellen wat meneer zelf voor de kost doet onder het mom van pochen...Yeah right..

:wave:

eusebius
August 31st, 2004, 07:04 PM
Ik heb jou 'our clog' genoemd nadat jij weer termen als provinciaals ging bezigen. Met je ADHD VVV Brielle gedrag neem je wel heel erg de verdenking op je dat je ook echt een 'clog' bent.
Over 3 weken word je 26 zag ik. Ben je nu nog niet klaar met je studie? ;)

eusebius
August 31st, 2004, 07:06 PM
waar typ ik dom?

Nemo
August 31st, 2004, 07:07 PM
:wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

eusebius
August 31st, 2004, 07:23 PM
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=127215&page=6&pp=20

Nemo
August 31st, 2004, 07:36 PM
En we gaan vooral lekker door........leuk he??............

(Ik zat te denken: misschien schaam je je voor je beroep....das wel heel erg)

:wave: :wave: :wave: :wave:

ChrissyBreda
August 31st, 2004, 07:41 PM
@ Nemo Tenetur

Tja die helder blauwe lucht miste ik ook, het was dan ook echt doods niet normaal. Maar je kan nie alles hebben.

ChrissyBreda
August 31st, 2004, 07:42 PM
Maar stoor je niet aan mij, ik meng me niet in deze discussie :runaway:

Nemo
August 31st, 2004, 07:47 PM
@CHRISSY :okay:

@EUSEBIUS (orakel)

IK zat net te denken, maar een man van 43-44 die zoveel tijd heeft om de hele dag te posten moet wel een hele bizarre baan hebben (ik neem aan een krantenwijk, want je weet ZO ongelofelijk veel).....43-44 en dan deze mentaliteit/gedrag to vooral jongeren;...mannen van die leeftijd die ik ken hebben toch echt wel iets beters te doen dat het laatste woord proberen te hebben........ :|

eusebius
August 31st, 2004, 08:30 PM
Dat is voor jou belangrijk, nietwaar; wat iemand doet? Het gaat je gewoon geen zier aan.

Nemo
August 31st, 2004, 08:38 PM
^^
nee, het interesseert me niet wat iemanand doet (tenminste niet als status of whatever).

@eusebius: Wat is er wetenschappelijk aan rechten? Wetten leren. 't Is gewoon een beroepsopleiding.

Het gaat mij opeens WEL aan wat jij doet als jij datgene wat ik doe door de gootsteen pleurt en het rechtstreeks in het belachelijke trekt. Rechten is dus zeker niet alleen wetten leren, maar eus heeft nog nooit gehoord van rechtstheorie, rechtsfilosofie , rechtsethiek (medisch tuchtrecht, militaire ethiek etc), criminologie etc etc. Maar jij bent echt te bang dat ik jou vervolgens aan ga vallen op datgene wat opa doet.

Prima, maar loop dan andermans werk niet belachelijk te maken.!

eusebius
August 31st, 2004, 08:55 PM
O, een beroepsopleiding is volgens jou dus belachelijk! Fijn om te weten voor alle HBO-ers. Jij noemt de Roosevelt Academy eerst 'boers' en daar reageer ik op hetgeen jij dan weer uiterst, en fel, persoonlijk opvat. Jij lokt de reacties uit met je geborneerde opvattingen.

Nemo
August 31st, 2004, 09:03 PM
:rofl: :rofl: :rofl:

AH heerlijk weer typisch @EUSEBIUS. Je gaat MIJN woorden op jouw manier interpreteren. Ja, daar ben je goed in.

Heb ik gezegd dat ik beroepsopleidingen belachelijk vind????

NEE!....dat gebruik je nu en verzin je dus zelf en gaat daarmee voorbij aan het feit dat het enige dat ik heb genoemd en uitgebreid bahandeld heb het feit dat Rechten ...' wetjes leren' is . Jezus man, jij moet advocaat worden, want je weet uit het niets, de grootste onzin te maken en daarmee te impliceren dat ik het HBO minder vind....

Nou, gelukkig is er nog zoiets als het thread waar duidelijk uit te halen is dat ik nimmer een deregelijke insinuatie heb gemaakt

Nice try sad sad one, but nobody will buy!

Dit geeft maar weer eens aan hoe hopeloos je bent. Mensen woorden in de mond leggen die ze zelfs nooit gedacht hebben is wel het smerigste wat er is. Blijkbaar ben jij zo aso dat jij zo laag en zelfs dieper wenst te gaan.

(Het zou wat wezen, mijn best vrienden hebben bijna allemaal HBO gedaan.....ik zal het ze eens vertellen, ze komen niet meer bij...)

:llama:

eusebius
August 31st, 2004, 09:10 PM
Het zijn jouw eigen woorden. Dat mijn benoeming van Rechten als beroepsopleiding gelijk staat aan jou 'belachelijk' maken. Je gebruikt 'belachelijk' zelfs twee keer.

Nemo
August 31st, 2004, 09:12 PM
Zelfs 50X zou nog niet gelijk staan met de smerige actie die jij hier tentoonspreidt door anderen woorden in hun mond te leggen.

Quote:
@eusebius: Wat is er wetenschappelijk aan rechten? Wetten leren. 't Is gewoon een beroepsopleiding.

nee, het interesseert me niet wat iemanand doet (tenminste niet als status of whatever).

Het gaat mij opeens WEL aan wat jij doet als jij datgene wat ik doe door de gootsteen pleurt en het rechtstreeks in het belachelijke trekt. Rechten is dus zeker niet alleen wetten leren, maar eus heeft nog nooit gehoord van rechtstheorie, rechtsfilosofie , rechtsethiek (medisch tuchtrecht, militaire ethiek etc), criminologie etc etc. Maar jij bent echt te bang dat ik jou vervolgens aan ga vallen op datgene wat opa doet.

Prima, maar loop dan andermans werk niet belachelijk te maken.!

@EUSEBIUS; O, een beroepsopleiding is volgens jou dus belachelijk! Fijn om te weten voor alle HBO-ers.

SCHANDE!

:puke: eusebius

Nemo
August 31st, 2004, 09:20 PM
Ik stop ermee, ik ben al te lang medeplichtig aan het vervuilen van 2 threads!