View Full Version : Dingetje in Lloydkwartier Rotterdam

Jan
September 6th, 2004, 01:41 PM
Het torentje dat in de onderstaande foto boven het STC komt te staan wordt 42 meter hoog en telt 12 verdiepingen. Hierin komen voornamelijk woningen met op de begane grond commerciële functies. Daarboven komen parkeerplaatsen en op de 11e en 12e verdieping kantoor. Project wordt ontwikkeld door Leyten Bouwplanontwikkeling.

http://www.lpm.nl/beeld/projecten/project_binnen/lloydpier/loy04_gr.jpg

Nemo
September 6th, 2004, 02:00 PM
Mooi, ik hoopte al dat dit geen parkeerplaats zou gaan worden. Lekker volbouwen die hap. Twaalf verdiepingen is dan best mooi in lijn met pakhuis en STC.

Skyscrapercitizen
September 6th, 2004, 07:29 PM
Leuk, en dan nog de 3 echte toren op de pier links hiervan, hoogste daar wordt ongeveer 90 meter toch? (volgens masterplan dan).

vinman
September 7th, 2004, 04:51 PM
Mooi om te horen dat er weer een torentje bijkomt. Op die plek past een te hoge toren niet, maar een toren van deze hoogte past zich juist wel goed aan bij de omgeving.

Marin
October 27th, 2004, 09:35 PM
Wat saaie impressie, geplukt uit een plaatselijke krant. Volgens mij kan je op die plek wel wat leukers doen...

http://home.planet.nl/~lesch003/Nieuwbouw Jobsveem_21102004.jpg

Skyscrapercitizen
October 27th, 2004, 11:06 PM
tsja, en dat met zo'n bijzonder schoolgebouw ernaast. Maar ok, het is ook een erg slecht plaatje, misschien valt het mee.

Patrick Highrise
October 27th, 2004, 11:11 PM
mmmm oogt zo niet heel erg leuk; vooral niet met het STC en Job ernaast....maar idd wie weet in het echt straks valt het mee...laten we het maar hopen! :)

Jan
October 27th, 2004, 11:13 PM
Saaaaaai! Bob van Reeth (en niet Reedt zoals in de advertentie staat) is ook niet echt bekend vanwege zijn blitse architectuur. Nog even en Rotterdam kan zich volwaardig ouwelullen Retro Capital of Europe noemen. De tijd dat ik dacht dat we hier nog met iets speciaals bezig waren liggen inmiddels al achter ons. Men komt niet meer massaal naar Rotterdam om te kijken wat we hier aan het doen zijn, eerder andersom.

Skyscrapercitizen
October 27th, 2004, 11:31 PM
@ Jan

Zeker naar Dubai geweest. ;)

de flatneuroot
October 28th, 2004, 12:47 AM
Het is droevig voor woorden dat men op zo'n plek een standaard buitenwijktorentje gaan bouwen.

l'etranger
October 28th, 2004, 04:04 AM
Mag ik even kotsen?

supercees
October 28th, 2004, 10:17 AM
Sorry... maar de kotsbak zit al vol...