View Full Version : Parachute voor mensen in wolkenkrabbers

Berrtus
September 22nd, 2004, 01:59 PM
www.telegraaf.nl wo 22 sep 2004, 12:33

Parachute voor mensen in wolkenkrabbers

WENEN - Een Oostenrijks bedrijf heeft een parachute ontwikkeld dat bij rampen in wolkenkrabbers levens moet redden. Als liften niet meer werken en trappenhuizen onbegaanbaar zijn, kunnen de speciale valschermen uitkomst bieden.

De methode is volgens de krant Krone Zeitung van woensdag even simpel als effectief. Het trekkoord moet aan een tafel of verwarmingsbuis worden bevestigd, zodat de parachute zich direct na de sprong opent.

Het valscherm kan vanaf de vijftiende verdieping gebruikt worden. De krant toont foto's van een proefsprong vanaf de 41ste verdieping van een torenflat in het Duitse Keulen. De parachute opende na een paar seconden en bracht de parachutist veilig naar de straat die 123 meter lager lag.

Tijdens de aanslagen van 11 september 2001 op de torens van het WTC in New York stortten circa 350 radeloze personen zich de diepte in. "Deze mensen hadden met onze parachutes gered kunnen worden", aldus een woordvoerder van het bedrijf.

Jan
September 22nd, 2004, 02:08 PM
@ Telegraaf: :old:

Adderbak
September 22nd, 2004, 02:20 PM
:ancient: !!!!
dit bericht is al zo oud, was er niet een Amerikaanse ondernemer die dit al binnen een week na 11 september had ontwikkeld?

en wat een complete onzin ook, alleen maar meer propaganda om mensen bang te maken, gadverdamme. als er ook maar één paranoïde sukkel in de Rembrandtoren is die zo'n ding koop gooi ik hem persoonlijk uit het raam!! :mad:

kan me ook niet voorstellen dat het werkt beneden de 100 meter. En hoeveel mensen wonen/werken er in Europa boven de 100 meter in een gebouw? Als het er 10.000 zijn vind ik het veel. Lekkere afzetmarkt!! :wallbash:

Berrtus
September 22nd, 2004, 02:31 PM
Ik kende dit nieuws in ieder gaval niet. Het idee kan dan wel oud zijn, wellicht is het ding nu produktierijp. Is een beetje te vergelijken als een reddingssloep-/ vest of brandblusser. Het idee vind ik niet zo heel gek. Maar hoeveel van die dingen zijn er dan wel niet nodig. Er werkten toch 10 000den mensen in het WTC. Ik zie vooralsnog mer heil in een goede brandcompartimentering/ vluchtwegen en goede constructies

rijk rietveld
September 22nd, 2004, 02:32 PM
Toen wij ons kantoor op de 70ste verdieping van de Empire State Building hadden, kregen wij die mensen al langs in October 2001. Ze noemden het "the Executive Parachute"

Rijk

Jan
September 22nd, 2004, 02:46 PM
angst = handel

experience
September 22nd, 2004, 02:50 PM
micheal moore maakte die parachute ook belachelijk in zijn film Fahrenheit 9/11
Bleek niet echt een handig ding te zijn.
Zo is er ook een bedrijfj dat een soort bunkertje van 1 vierkante meter heeft ontwikkeld....zieke anmerikanen

[Kees]
September 22nd, 2004, 03:29 PM
ik heb zo'n bericht gehoord een week na de wtc ramp ofzo. Russische wetenschappers hadden een soort van badminshuttleparachute gemaakt. Zat wel een leuke animatieflim bij, dat ventje sloeg een kruis toen hij uit het gebouw sprong met zijn parachute.

empersouf
September 22nd, 2004, 04:48 PM
Ik wist dit al lang, Israel is ook bezig met een soort hoovercraft om mensen uit hoge gebouwen te redden. Dat lijkt me veel beter dan deze markt van angst.

Winus
September 22nd, 2004, 04:57 PM
Alle wolkenkrabbers preventief slopen. :devil:

of cursussen base jumpen verplicht stellen

Dr. Dubai
September 22nd, 2004, 04:59 PM
ik vind t wel een goed idee, ik had er zelf ook wel eens aan gedacht. en bovendien komen er steeds meer wolkenkrabbers dus er zit vast toekomst in.

empersouf
September 22nd, 2004, 05:09 PM
Wat klopt Derek, wel duidelijk zijn hè.

birg
September 24th, 2004, 04:15 PM
Lekker vechten bij een uitslaande brand op de 40e etage om de laatste parachute. Als ze er in godsnaam dan maar voldoende ophangen.....