View Full Version : Batman op bouwkraan Witte Keizer

Jan
September 27th, 2004, 12:35 PM
Bron: Rotterdams Dagblad (http://www.rd.nl)

Batman op bouwkraan
Rotterdam - De internationale actiegroep Vaders voor Gerechtigheid (Fathers for Justice) heeft zaterdag met enkele leden opvallend actie gevoerd in het centrum van Rotterdam. Een man verkleed als Batman beklom een bouwkraan aan de Vissersdijk bij het Schielandshuis en schreeuwde vanaf grote hoogte leuzen. Batmans maatje Robin maakte enige stampij op de trappen van de Beurs en in de Koopgoot en deelde folders uit. Het publiek werd door het tweetal attent gemaakt op de rechteloze positie van veel gescheiden vaders; zij zien niet zelden hun kinderen nooit. Eerder vroeg Vaders voor Gerechtigheid aandacht voor zijn zaak in Engeland en Amsterdam. De politie hoefde zaterdag niet in actie te komen.

Dennis
September 27th, 2004, 12:58 PM
LOL, iemand nog fotos?

Eric Offereins
September 27th, 2004, 01:07 PM
Lol, zo'n actie, zou ook graag pix zien,
maar aan de andere kant: het is een heel vervelend probleem
voor mij hebben beide ouders evenveel recht om hun kinderen te zien.
Ik ken privé gelukkig alleen maar voorbeelden waar het wel goed gaat.

Marin
September 27th, 2004, 01:23 PM
Een (professionele) fotograaf heeft er nog foto's van gemaakt. Het groepje zat na afloop nog even in een bekend naburig café ;) De actie zelf heb ik gemist..

Kees
September 27th, 2004, 03:38 PM
@ Dennis

http://www.rijnmond.nl/images/plaatje.img?db=nieuws&fl=plaatje3&code=23459

( www.rijnond.nl )

Jan
September 27th, 2004, 03:50 PM
@ Marin: die tent zouden we toch boycotten :? :cheers:

flex
September 27th, 2004, 09:36 PM
hehe vetjes ik ben zelf 1 keer op een kraan van 40m geklommen en dat was al aardig eng met die harde rukwinden en steile trappen. respect :)

Shockwave
September 27th, 2004, 10:21 PM
Ik zeg forumdag eindhoven, catharinakerk. De mensen die erbij waren weten waar ik het over heb ;)

Ook rescect voor iedereen (mezelf incluis) die die toren in is geweest.. :tongue3:

Marin
September 28th, 2004, 11:52 AM
@ Marin: die tent zouden we toch boycotten :? :cheers:
Dit bleek toch lastiger te zijn dan wij dachten. Clustertje DWK, Vopak, Fortis, Robeco en Schielandtoren blijft toch trekken..:cheers:

airbreaker
September 28th, 2004, 07:04 PM
40m geklommen en dat was al aardig eng met die harde rukwinden en steile trappen. respect :)

phoe watje ......

40m ............

50m rail rijdend en met last !!!!!!!
of 180m waarvan 60m vrijstaand met windkracht 9

Maar 1 voordeel tegenwoordig je hoeft niet meer dan 30m te klimmen, dan kan je met de lift !!! (tenzij je illegaal de toren in gaat)

Jongen, jongen die kraanmachinisten krijgen het steeds beter, zitten al de hele dag te niksen op een stoel....... krijgen ze nog een lift ook ..... en een buikje ..... en een hartkwaal.........
komt omdat ze tegenwoordig helemaal niet meer hoeven te bewegen!

Rabotnik
September 28th, 2004, 08:29 PM
Dieptriest dat vaders zo op die manier aandacht moeten trekken op de prolematiek aangaande hun kinderen! Zelf tijd lid geweest van de Stichting Dwaze Vaders. Want had dat gezeik (onrecht) ook. De wet is zo oud als de weg naar Rome en behoorlijk achterhaalt,diverse stichtingen proberen ''het niet nakomen van afspraken wat betreft de bezoekregeling'' o.a strafbaar te stellen. Als vader ben je alleen goed genoeg om je Alimentatie te betalen,en 1 X in de 2 weken heb je bezoekrecht in mijn geval red ik dat niet vanwege de reisafstand(3 uur heen reizen en 3 uur weer terug). Dit drijft vele mannen tot wanhoop en dit soort begrijpelijke aktie,s.

airbreaker
September 28th, 2004, 08:52 PM
@Rabotnik je hebt gelijk, wat ik het stomme vind is dat er vaak een gerechtelijke uitspraak ligt maar dat dan niet wordt nageleefd maar er ook niemand iets aan doet!
Maar ja, aan de andere kant zijn er ook weer vaders die hun kinderen naar het buitenland brengen en zijn het de moeders weer die hun kinderen niet meer kunnen zien.

Ik heb er gelukkig niet mee te maken gehad.......

Rabotnik
September 28th, 2004, 09:17 PM
In Nederland zijn de rechten van de vader het slechts van Europa las ik recentelijk nog,gelukkig zie ik met veel kunst en vliegwerk mijn dochter nog maar ken er ook zat die ze helemaal niet meer zien! De kinderbescherming wat trouwens toch al niet zo,n beste naam heeft is daar vaak debet aan! Alles in het belang van het kind noemen ze het dan maar gemakshalve.Vaders kan zich blauw betalen aan zijn kind(eren) welke hij nooit meer ziet, en moeders gaat lekker door met dr leventje met nieuwe vriend. Dat is de realiteit van het gros van de mannen met kinderen.
Overigens zeg ik er wel bij dat ik vind dat je als vent gewoon je onderhoudplicht moet voldoen t.a.v je kind,als je dat niet vind/moet had je destijds ook niet je leuter er moeten indouwen, Verantwoordelijkheid nemen heet zoiets!