View Full Version : Bevolking van Bonaire wil per se geen hoogbouw

Jan
September 28th, 2004, 08:28 PM
Bron: Cobouw (http://www.cobouw.nl)

Bevolking van Bonaire wil per se geen hoogbouw
KRALENDIJK - De bevolking van Bonaire verzet zich tegen plannen om op het eiland een luxe appartementencomplex van zeker acht verdiepingen te bouwen. Dit druist volgens de bewoners in tegen de ongeschreven regel dat hoogbouw taboe is.

Het complex moet komen waar nu een historisch pand staat. Het leegstaand gebouw gaat voor de nieuwbouw tegen de vlakte. Tot voor kort was het ongebruikelijk dat nieuwbouw hoger werd dan de drie verdiepingen van het bestuurskantoor. Toen enkele jaren geleden een appartementencomplex van vier verdiepingen werd gebouwd, ging dat menigeen al te ver. Met de huidige plannen voor nog hoger bouwen rijst er verzet.

Enkele bewoners hebben al aangekondigd het project ten koste van alles te voorkomen. Het Bestuurscollege van het eiland zegt dat nog niets definitief vaststaat en dat er alleen met een projectontwikkelaar wordt gesproken.

Hed Kandi
September 28th, 2004, 08:34 PM
Ik ben nog nooit op bonaire geweest maar gezien de grote van het eiland en de huidige bouw die ik wel eens op tv heb gezien Lijkt het mij niet echt passen op bonaire.

Cymen
September 28th, 2004, 08:35 PM
Kijk naar St. Tropez, daar is hoogbouw ook niet denkbaar. Ik vermoed dat de bewoners helemaal gelijk hebben.

Skyscrapercitizen
September 28th, 2004, 08:35 PM
Ze zoeken het maar uit daar. :cheers:

bobdebouwer
September 29th, 2004, 12:09 PM
Ik kies de kant van de bewoners, hoogbouw voegt daar niets toe, kan wel het leefmilieu schaden dunkt me...

Rotterdam A
September 29th, 2004, 05:07 PM
Bonaire is mooi. Ik ben er geweest. Het landschap lijkt op dat van Aruba, alleen is het lekker dun bevolkt. Als je even mensen zat bent, ga je daarheen.

Sint Clara
September 29th, 2004, 05:33 PM
@R.A: Maar belangrijker is, hoe zijn de vrouwen daar??

Stratosphere 2020
September 30th, 2004, 02:47 AM
Gelukkig doen ze op Aruba niet moeilijk over hoogbouw. ;) Maar tis wel begrijpelijk in zo'n land als Bonaire.

Jan
September 30th, 2004, 09:05 AM
Tja, als hoogbouw ergens wel als luchtvervuiling wordt gezien, dan is het wel Bon Aire. Prima dat ze dat daar laag willen houden. Zou ik ook niet willen als ik lees waarom.