View Full Version : MTV naar Rotterdam?

Jan
October 14th, 2004, 12:21 PM
Bron: Rotterdams Dagblad (http://www.rd.nl)

Donderdag 14 Oktober 2004

Rotterdam in beeld voor studio MTV
Schiecentrale in Lloydskwartier in beeld

MTV Networks Benelux wil zich in de toekomst vestigen in Rotterdam of Amsterdam. Het concern, met de muziekzenders MTV, TMF, The Box en kinderzender Nickelodeon onder de paraplu, heeft zich bij de zoektocht naar een nieuwe locatie al in Rotterdam georiënteerd. Volgens het Ontwikkelingsbedrijf Rotterdam (OBR) is de Schiecentrale in het Lloydkwartier de meest aangewezen plek hiervoor.

Rotterdam - MTV houdt nu nog kantoor in Studio Concordia in Bussum. In dit roemruchte pand werden in het verleden Adam Curry's Countdown opgenomen en programma's van Bart de Graaff. In de jaren negentig zetelden de zenders Sky Radio, Radio 538, TV 10, Nickelodeon en Kindernet er.

Concordia is inmiddels te klein voor de studio's van MTV en TMF en de 125 mensen die er werken. Een woordvoerster van MTV Networks wil alleen kwijt dat naar een andere locatie wordt gezocht. ,,We oriënteren ons op Amsterdam en Rotterdam.''

Het OBR heeft inmiddels twee gesprekken gehad met de MTV-directie. Daarbij waren ook Ted Langenbach (Now & Wow), Bob Visser (Neon Media) en reclamebureaus aanwezig. Enkele weken geleden heeft de MTV-delegatie een rondgang langs enkele locaties in Rotterdam gemaakt, waaronder ook Las Palmas. Mocht de zender besluiten zich in de Maasstad te vestigen, dan richt de aandacht zich in eerste instantie op de Schiecentrale. Het Lloydkwartyier is door de gemeente Rotterdam aangewezen als gebied waar de audiovisuele sector is geconcentreerd.

Belangrijke rol
,,We proberen de bedrijven onderling te laten samenwerken en ze te laten groeien in professionalisering,'' zegt Aldo van Kleef, vastgoedontwikkelaar bij het OBR. ,,MTV kan daarin een belangrijke rol spelen. Ze maken ook veel gebruik van videoclips en animaties. In de Schiecentrale zitten veel bedrijven die die zich daarmee bezighouden. Het zou een sprong voorwaarts zijn voor de sector.''

De oude Schiecentrale wordt in verschillende fasen verbouwd. In de laatste fase staat nieuwbouw gepland: 15.000 vierkante meter kantoorruimte, 170 woon-werk- eenheden, een supermarkt, sportvoorziening en parkeergarage. In dat nieuwe deel ziet Van Kleef mogelijkheden voor de vestiging van MTV.

Volgens Ted Langenbach zou de komst van MTV de ideale mogelijkheid zijn om te laten zien wat Rotterdam te bieden heeft op het gebied van jongerencultuur, uitgaan en cultureel ondernemerschap. Nu zijn de media vooral gericht op Amsterdam en 't Gooi. ,,Het dilemma is dat negentig procent van het personeel van MTV uit die gebieden komt, maar in Rotterdam hebben we ook veel potentieel personeel rondlopen. Het ontbreekt hier echter aan kwalitatieve media op het gebied van jongerencultuur. MTV zou een soort pionier kunnen zijn. Dan kunnen we talent uit de eigen stad promoten en communiceren over datgene waarin Rotterdam goed is.''

Het OBR is nu in afwachting van een programma van eisen dat door MTV Networks wordt opgesteld. Daarna wordt gekeken in welke zin Rotterdam en Amsterdam daaraan kunnen voldoen.

Jan
October 14th, 2004, 12:22 PM
Zou op zich leuk wezen. Hopelijk wordt Rotterdam er niet alleen bij gehaald om wat concurrentie met Amsterdam te organiseren zodat ze daar wat eisen kunnen stellen.

Basshead
October 14th, 2004, 12:25 PM
Het zou inderdaad een enorme stimulans vormen voor het audiovisuele cluster in Rotterdam! Maar aangezien het meeste personeel rond Amsterdam woont en die stad internationaal toonaangevender is, moet Rotterdam flink diep gaan om MTV binnen te halen.

Gerard
October 14th, 2004, 12:47 PM
Het zou wel heel leuk zijn.

MTV wil toch vooruitstrevend zijn. Dan moeten ze juist loskomen van de garchtengordel en dus naar Rotjeknor komen.
MTV awards zijn ook in Rdam gehouden en daar hebben ze goede ervaringen mee.

Maar ik ben het met jullie eens dat de kans waarschijnlijk klein is dat het ook echt gaat gebeuren. Laat de gemeente maar flink wat er bij doen. Het krijgt dan meer uitstraling daar bij de schiecentrale

Eric Offereins
October 14th, 2004, 12:51 PM
idd, het zou een goede aanjager zijn voor het lloyd gebied.
Rotterdam moet dan maar flink met de subsidiebuidel zwaaien :)

Sint Clara
October 14th, 2004, 01:17 PM
Alles wat T E D zegt is absoluut waar!

Hed Kandi
October 14th, 2004, 02:24 PM
Leuk voor rotterdam maar wel zonde van het gooi.
het bewijst eens te meer dat er in het gooi vanuit gegaan word dat de omroepen toch wel blijven. :bash:
Met de huidige infra wil niemand hier maar blijven.
Je doet er enorm lang over om vanuit het mediapark naar de rijksweg te komen.

Cymen
October 14th, 2004, 02:50 PM
Als ze nu in het gooi zitten lijkt mij het meest logische dat ze naar Amsterdam vertrekken. Mensen uit het gooi hebben meer affiniteit met Amsterdam en ze zullen ook wel denken dat Amsterdam beter bereikbaar is.
Persoonlijk ben ik MTV liever kwijt dan rijk, dus ik hoop dat ik verkeerd redeneerde ;)

darulez
October 14th, 2004, 03:33 PM
Van mij mogen ze uit Nederland weg. Klotezender met kloteprogramma's.

Spotter
October 14th, 2004, 04:02 PM
Ik vindt het een historische flater dat de studios van bijna alle programma's überhaupt allemaal in 't Gooi of Aalsmeer zitten. Ik zou dan ook blij zijn met een verhuizing naar Amsterdam alhoewel ik Rotterdam ook acceptabel vindt.

Hou ons op de hoogte als er besluiten worden genomen ;)

Hed Kandi
October 14th, 2004, 04:10 PM
hillywood moet hillywood blijven.
Amsterdam moet maar deze kant op bouwen dan worden we vanzelf een buitenwijk. :cheers:

Skyscrapercitizen
October 14th, 2004, 04:26 PM
Zou mooi zijn als ze naar Rdam komen. De media-industrie in de stad doet het goed, MTV kan daar een mooie bijdragen aan leveren!

Ace
October 14th, 2004, 06:13 PM
Goeie zet. Al denk ik dat de Las Palmas, met KvZ op de achtergrond, meer uitstraling geeft dan Schiecentrale met Lloydkwartier anderzijds.
Een dynamische jongerenzender als MTV komt met de ultramoderne Rotterdamse skyline als achtergrond ook veel beter tot zijn recht dan anderzijds de grachtengordel. Ondanks dat 020 internationaal toonaangevender is. En wat jongerencultuur betreft valt zelfs daar nog over te twisten.

Skyscrapercitizen
October 14th, 2004, 07:31 PM
"Persoonlijk ben ik MTV liever kwijt dan rijk, dus ik hoop dat ik verkeerd redeneerde "

Misschien is dat het probleem van Amsterdam, de bevolking is veel dingen liever kwijt dan rijk, terwijl ze het in Rotterdam met open armen ontvangen.

Kun je met vertellen waarom je het liever kwijt bent dan rijk? Ik kijk de zenders nooit maar het is gewoon goed voor de stad dus ik zie geen reden om ze niet in je stad te willen.

Danny
October 14th, 2004, 07:52 PM
Ik vraag me af of alle presentatoren wel zo'n zin hebben om naar Rotterdam te komen. Zij wonen toch voornamelijk allemaal in Amsterdam. Zo'n studio verhuizen is niet zo'n probleem, maar of je een BN'er naar Rotterdam krijgt is een ander probleem

bobdebouwer
October 14th, 2004, 08:34 PM
Hehe ik dacht even... misschien willen ze wel naar de Mediacentrale in Groningen... Daar zouden ze pas voor een aanjager zorgen! MTV naast RTV Noord :weirdo: Ja ik hoor jullie al roepen: "Droom maar lekker verder!"

Cymen
October 14th, 2004, 09:55 PM
"Persoonlijk ben ik MTV liever kwijt dan rijk, dus ik hoop dat ik verkeerd redeneerde "

Misschien is dat het probleem van Amsterdam, de bevolking is veel dingen liever kwijt dan rijk, terwijl ze het in Rotterdam met open armen ontvangen.

Kun je met vertellen waarom je het liever kwijt bent dan rijk? Ik kijk de zenders nooit maar het is gewoon goed voor de stad dus ik zie geen reden om ze niet in je stad te willen.

MTV valt onder de catogorie verziekers van de maatschappij, dus hoe verder weg hoe beter. Maar je hebt gelijk, ik zeg het verkeerd, ik zie ze liever helemaal uit Nederland verdwijnen :)

voorbijganger
October 14th, 2004, 10:25 PM
Interessante mensen (Ted, etc.) die OBR had uitgenodigd, maar waarom hebben ze geen mensen van het Filmfestival (de nieuwe directrice Sandra den Hamer bijvoorbeeld) bij gevraagd? Da's pas echt een internationaal evenement, wat juist komend jaar een jongere doelgroep zoekt. Leuke synergie zou dat kunnen opleveren.

eusebius
October 15th, 2004, 07:26 AM
Kantoor houden in een baggerbedrijf is ook een optie.

Gambini
October 15th, 2004, 12:53 PM
MTV valt onder de catogorie verziekers van de maatschappij, dus hoe verder weg hoe beter. Maar je hebt gelijk, ik zeg het verkeerd, ik zie ze liever helemaal uit Nederland verdwijnen :)

Wat bazel je nou allemaal?

empersouf
October 15th, 2004, 03:41 PM
De Nickelodeon Tower, ik zie het al voor me met een grote scherm op de top zodat iedereen Nickelodeon of MTV kan kijken.

darulez
October 15th, 2004, 05:47 PM
Hehe ik dacht even... misschien willen ze wel naar de Mediacentrale in Groningen... Daar zouden ze pas voor een aanjager zorgen! MTV naast RTV Noord :weirdo: Ja ik hoor jullie al roepen: "Droom maar lekker verder!"
Als ze naar Groningen zouden komen, worden ze misschien weer een beetje serieuzer in hun programma's. Zou een hele vooruitgang zijn. :D

FCG
October 15th, 2004, 07:49 PM

Ze hebben nog niet alle ruimte verhuurd in de mediacentrale.. Wordt echt een SCHITTEREND gebouw. Zou leuk zijn voor RTVNoord.. :horse:

En dan nu VJ Jopke Neinhoes :)

CityLife
May 7th, 2005, 01:07 PM
Parool 7-5-'05

Showtime op NDSM-terrein
AMSTERDAM - MTV en ID&T willen zich vestigen op het NDSM-terrein in Amsterdam-Noord. De voormalige werf moet uitgroeien tot het hart van de creatieve industrie in Amsterdam, met kantoren, festivals en horeca.

De muziekzender MTV en ID&T, onder meer organisator van dancefeesten, zijn in verregaande onderhandeling met Mediawharf, de eigenaar van de werf. Mediawharf is een consortium van vier partijen, waaronder Imca Vastgoed.

''We praten op exclusieve basis,'' zegt Ton van Oosten, directeur van Imca Vastgoed.

Duncan Stutterheim, directeur van ID&T, zegt dat hij het hoofdkantoor van zijn bedrijf wil verplaatsen naar de werf. ''Maar alleen een kantoor is niet interessant. We denken aan meer activiteiten, zoals een klein festival.'' Ook komt er ruimte voor horeca.

MTV Benelux wil al enige tijd weg uit Bussum. De muziekzender twijfelde tussen Rotterdam en Amsterdam, maar de keuze lijkt nu te vallen op de hoofdstad.

Wethouder Financiën Frits Huffnagel is optimistisch over de kansen van Amsterdam. ''Het ziet er heel goed uit.''

Bij de zenders van MTV werken circa 150 mensen. ID&T heeft ongeveer zeventig mensen op het kantoor.

Het is de bedoeling dat meer creatieve bedrijven naar de werf trekken. Het Amsterdamse multimediabedrijf Media Republic is ook al langs geweest. Deze onderneming met 130 werknemers zit nu nog aan de Keizersgracht. ''Dit is een serieuze optie,'' zegt directeur Bas Verhart.

Stutterheim verwacht binnen twee weken een akkoord te bereiken. Van Oosten van Imca Vastgoed schat dat de bedrijven in de zomer van 2006 kunnen verhuizen naar het terrein. MTV was onbereikbaar voor commentaar.

Jan
May 7th, 2005, 01:41 PM
Voor zover ik weet heeft MTV nog geen besluit genomen. Het staat me ook niet bij dat ID&T bij deze deal betrokken zou zijn dus het zou kunnen zijn dat dit bericht als zodanig een beetje voorbarig dan wel zelfverzekerd is. Als MTV inderdaad niet kiest voor die plek is dat behoorlijk jammer want er is erg veel aan gedaan om ze in Rotterdam te krijgen.

Glacius
May 7th, 2005, 02:38 PM
Goed nieuws voor Amsterdam! Dat MTV het NDSM-werf op het oog had, had ik een tijdje geleden al vernomen in het Amsterdams Stadsblad. Het zou gaan om de Timmermansloods.

Awais
May 7th, 2005, 06:40 PM
stelletje conservatieve tuthola's daar bij MTV.
Durf te kiezen voor nieuwe dynamiek.
Amsterdam kan draaien wat het wilt, maar mist de elan van Rotterdam.

Glacius
May 7th, 2005, 07:01 PM
Rotterdam kan draaien wat het wil, maar het mist het elan van Amsterdam.

Mojito
May 7th, 2005, 07:52 PM
Uit het Parool van vandaag, zaterdag 7 mei 2005, pagina 4:

http://img219.echo.cx/img219/3281/mtvndsm0705055xg.jpg

Dr. Dubai
May 7th, 2005, 07:59 PM
slecht nieuws voor Rotterdam! gefeliciteerd dan maar Amsterdammers.

CborG
May 8th, 2005, 03:08 AM
Ik denk dat rotterdam nooit een echte kans heeft gehad van MTV, Amsterdam ligt gewoon veel meer voor de hand, jammer maar helaas pindakaas

Amsterdam gefeliciteerd!

Splinter
May 8th, 2005, 10:10 AM
...jammer dat het niet rotterdam geworden is, maar gefeliciteerd amsterdam!!......

CityLife
May 8th, 2005, 10:32 AM
Volgens mij heeft Jan gelijk en is het voorbarig Amsterdam nu uitgebreid te feliciteren...
Het Parool zit er wel vaker naast en overijverige Amsterdamse ambtenaren doen wel vaker hun huiswerk niet goed. Ik hoop natuurlijk dat MTV naar Amsterdam komt, maar zolang MTV dit niet bevestigt denk ik niet dat de race gelopen is....

Brik
May 8th, 2005, 10:42 AM
Die irritante ijdele Huffnagel heb makkelijk lullen. De zuigkracht van Amsterdam voor dit soort mediagenieke bedrijven is enorm, meelopen is immers makkelijker dan baanbreken. Daar voegt de Champagne van H echt niets aan toe.

Gyz
May 8th, 2005, 10:55 AM
De aantrekkingskracht van dit Adamse project zit hem meer in de combinatie van bedrijven (alhoewel de genoemde ondertussen wel heel erg een ons-kent-ons kliekje beginnen te vormen). In Rdam zitten dit soort bedrijven (als ze er al zijn) rond de Schiecentrale en in het Van Nelle Complex, niet in het voor MTV voorgestelde LasPalmas, dat kan nog wel eens de doorslag geven.

Rotterdam A
May 8th, 2005, 11:41 AM
Is zoals verwacht. MTV is al redelijk Amsterdams. Ik zou al raar opkijken als ze voor Rotterdam kozen.

Awais
May 8th, 2005, 01:24 PM
Het verschil zit hem erin dat Rotterdam MTV plekken aanbood, en dat MTV zelf in Amsterdam zelf haar plek in het oog heeft.
In het artikel merk je wel dat Rotterdam handig voor de onderhandelingen met Amsterdam is, alleen voor Rotterdam zelf ligt nog steeds de mogelijkheid open om die mensen de stad in te krijgen. De deuren zijn nog lang niet gesloten.

Maar ja, dat MTV zich volledig op Amsterdam richt, zegt al iets over het tunneldenken bij het bedrijf.

Jan
May 8th, 2005, 01:42 PM
Als ik het zo bekijk is het enige voordeel van het NDSM terrein dat je 'Amsterdam' in je adres hebt want zo te zien kan die plek nog werkelijk niet tippen aan de Wilhelminapier. Volgens mij ben je nog sneller in het centrum van Zaandam, dan in dat van Amsterdam. De reden waarom MTV waarschijnlijk toch in Amsterdam terecht zal komen is omdat het personeel waarschijnlijk voor Amsterdam zal kiezen. De directie kan wel naar Rotterdam willen en het R'damse bod een stuk beter, als het personeel en masse zegt liever naar Amsterdam te gaan dan is het einde verhaal. Het is voor Rotterdam jammer dat het vaak op dit soort oude argumenten afketst. Bij het filmmuseum was dat ook een groot probleem. Een paar bedrijfjes in de Schiecentrale zijn inmiddels weer terug verhuisd naar Amsterdam omdat de subsidieperiode was vertreken. Zodra personeel geen groot issue is zie je dat we hier minder gemakzuchtig zijn dan in Amsterdam als het bijvoorbeeld gaat om het binnenhalen van grote (sport) evenementen. Dat die Van Oosten roept dat de onderhandelingen met MTV 'exclusief' zijn is overigens net zo veel bluf als de regel 'nog enkele appartementen te koop' bij groten woningbouwprojecten.

mabit
May 8th, 2005, 01:48 PM
En waarom wil het personeel niet naar Rotterdam? Dat moet eerst opgelost worden maar met dan aan het algemeen dagblad van gister, blijft het imago van kil en onveilig nog wel even bestaan

Jan
May 8th, 2005, 01:52 PM
^^ om dezelfde reden als in het geval ik bij een bedrijf zou werken ook niet naar Amsterdam zou willen verhuizen. Ik kan ze het dus niet kwalijk nemen.

Awais
May 8th, 2005, 01:55 PM
Het gaat om het dynamiek binnen organisatie. Die dynamiek binnen MTV is waarschijnlijk vrij statisch Amsterdams dan beweegelijk Rotterdams.
Rotterdam heeft geen imago probleem. Rotterdam heeft een eigen imago, een eigen elan waar mensen bewust voor kiezen.
In de culturele sector in Rotterdam komt zeker 50% van de mensen uit Amsterdam.
Alles valt op z'n plaatsje, overeenkomend met het dynamiek intern, vindt men zich thuis in het externe dynamiek.

parallax
May 8th, 2005, 02:17 PM
MTV is passe. Stelletje uitzuigers die pretenderen creativiteit hoog in het vaandal te hebben, doe geen zaken met MTV networks. trust me.

Jan
May 8th, 2005, 02:28 PM
^^ dat is ook een argument. Het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre het eerlijk is ten opzichte van bestaande Rotterdamse bedrijvigheid dat je als gemeente zoveel geld en energie stopt in het binnehalen van zaken waar blijkbaar veel geld bij moet, zoals bijvoorbeeld ook bij de ss Rotterdam. Ook de gemeentelijke hulpvaardigheid ten opzichte van alles wat enkele horecajongens hier doen steekt bij de kleine kroegeigenaren.

parallax
May 8th, 2005, 04:27 PM
Misschien moet Rotterdam maar een nieuwe alternative muziekzender lanceren, in de geest van he toude MTV, voordat ze in de VS voorbij werden gestreefd door veel progressievere zenders als Fuse. De 2/3 grote media conglomeraten zijn werkelijk diegene die het voor het zeggen hebben op MTV, 't is niet voor niets dat er een soort van officieuze 'ban' op videos van indie labels is.

MTV Networks is 1 grote reclamezuil.

Wetende dat de band Amsterdam - Utrecht nog steeds het media centrum van Nederland is, vind ik het goed om te zien dat Rotterdam zo booming is. Het is niet echt mijn stad, maar ik zou zeggen grijp elke mogelijkheid aan om je positie te vesterken in het medialandschap, aangezien de huidige oude garde toch echt kleine scheurtjes begint te vertonen.

mabit
May 8th, 2005, 05:20 PM
^ Toevallig enig idee wie de eigenaar van MTV is? :P

rdj
May 8th, 2005, 07:25 PM
statisch Amsterdams ... beweegelijk Rotterdams.

Je kan alles zeggen, maar humor hebben ze wel daar in Rotterdam :)

Awais
May 8th, 2005, 07:47 PM
@ Jan & Parallax: jullie hebben gelijk.
Waarom iets steunen dat in de eerste plaats niet Rotterdams is qua dynamiek.

rdj
May 8th, 2005, 07:50 PM
Dat Amsterdam volgens jou statisch is en Rotterdam niet is in iedere taal een grap, zelfs in het humorloze Duits.

rdj
May 8th, 2005, 07:50 PM
Hey ... niet snel je post weg-editten!

parallax
May 8th, 2005, 07:57 PM
^ Toevallig enig idee wie de eigenaar van MTV is? :P

Tja ik weet t, daarom is het des te erger. Het is allemaal zo doorzichtig dat er alleen maar spullen verkocht moeten worden, en ondertussen de innovatie zelfe uit te hangen.

Mojito
May 8th, 2005, 07:57 PM
De dynamiek van het NDSM terrein (als ze er echt heen gaan, ook ik moet het eerst zien en dan geloven) zal een compleet andere zijn dan die van de vermaledijde 'grachtengordel'...

Het mag dan wel rieken naar een kleine incestueuze ons-kent-ons gemeenschap, al die bedrijven die overwegen zich daar te vestigen, met de 'grachtengordel' heeft het echt weinig tot niets te maken. Voor de 'grachtengordel' is Noord immers absoluut niet hip of aantrekkelijk.

De allure van een Wilhelminapier heeft het inderdaad niet, maar de ruigheid, de rauwheid en onaangepastheid die het terrein nu nog uitstraalt (en die het hopelijk zal behouden wanneer het er echt ontwikkeld gaat worden) is iets waar veel creatievelingen gevoelig voor en naar op zoek zijn.

Het NDSM-terrein is dan ook de laatste 'broedplaats' die er nog over is. Ik weet het, het is een jeukwoord, maar goed, ik zou ook niet weten hoe het anders te formuleren. Het is in ieder geval iets wat in Amsterdam verder behoorlijk is uitgestorven (denk aan Vrieshuis Amerika, de Kalenderpanden, de Graansilo, pakhuis Het Einde van de Wereld).

Je kon veel van die bolwerken zeggen, en in tegenstelling tot het NDSM-terrein was alles wat daar gebeurde illegaal en werd het gedoogd, maar het woord 'statisch' was daar zeker niet op van toepassing!

Elmo
May 9th, 2005, 01:09 AM
Ach.. Awais is een beetje van het type: Wat een boer niet kent dat vreet ie niet.

RTM84
May 9th, 2005, 11:20 AM
Als ze in Rotterdam gaan zitten dan zitten ze wel dichtbij een hele grote doelgroep, namelijk de *bling-bling* en hip hop mensjes :s

Maar met media is dat geloof ik niet echt super belangrijk waar ze zitten :), ze bereiken hun doelgroep toch wel.

Toch zou het idd een goede aanjager zijn voor het lloyd-kwartier als ze toch besluiten om naar Rotterdam te komen.

Awais
May 9th, 2005, 12:27 PM
Ja en Elmo is van het type: Waar de koeienstront vandaan komt, steke ik mijn kop in.

Elmo
May 9th, 2005, 12:32 PM
Als je dat lekker vind.. ik hou je niet tegen hoor schat. :tongue3:

Awais
May 9th, 2005, 12:35 PM
^^ maak hier de gespleten persoonlijkheid van Elmo mee.
Die gozer is echt niet meer te stoppen. Begint tegen zichzelf te praten, steken zijn hoofd in koeienachterwerken....

rdj
May 9th, 2005, 12:57 PM
Daar moet je wel erg dynamisch voor zijn! Bijna Rotterdams zo dynamisch. Erg on-Amsterdams in ieder geval. Niet statisch enzo. Soms voel ik me ook zo dynamisch als Rotterdam, dan denk ik bij mezelf Remco gozer doe nou eens wat Amsterdamser, iets statischer enzo. Laatst was ik weer te statisch, kat geaaid, over het wollen tapijt gelopen, je kent dat. Schokkend gewoon.

CborG
May 9th, 2005, 01:11 PM
Aahhh Gaat het nog wel een beetje? :pet: Hee je bent statisch!! ga jij eens heel snel naar Rotterdam!

Elmo
May 9th, 2005, 02:47 PM
Ik vroeg me al altijd al af wat voor gevoel me nou overviel als ik Amsterdam binnenreed. Statisch! Dat is het dus!

Glacius
May 9th, 2005, 04:44 PM
:hahaha:!

rotterdammer
May 9th, 2005, 05:08 PM
Die Wethouder Blufnagel die in het artikel van post 29 staat is opgestapt, had iets met onkosten te maken. Ach, dat hebben we in Rdam ook wel eens meegemaakt...
Anyway, in Adam wordt toch best wel veel gebluft, kijk maar eens naar de gigantische leegstand. Dan verbloemd de Zuidas het misschien nog een beetje maar de kantorenmarkt in Adam is een groot drama. Misschien dat dit MTV onderdeeltje iets te veel aandacht krijgt in de Media. Laat ze liever wat echt creatiefs op het NDSM terrein vestigen. MTV (ook TMF) zijn puur commercieel en totaal niet vernieuwend. Of ze nou naar Adam of Rdam gaan ik kijk toch nooit naar MTV. Tuurlijk, ik vind het niet erg als ze toch nog naar Rdam gaan.

Amsterdamse wethouder treedt af

Gepubliceerd op maandag 09 mei 2005

De Amsterdamse wethouder Frits Huffnagel van Financiën treedt af.
Huffnagel kwam enkele weken geleden in opspraak toen bekend werd dat hij als fractievoorzitter van de VVD verzuimd had 20.000 euro aan onkostenvergoeding op te geven aan de belastingdienst.

De 36-jarige Huffnagel verklaarde in een inderhaast belegde bijeenkomst op het Amsterdamse stadhuis zijn vertrek. dat hij niet langer kon rekenen op de steun van de PvdA, . "Ik treed af, omdat mijn positie te wankel is geworden. Een wethouder heeft het vertrouwen van de gemeenteraad nodig om goed te kunnen functioneren", meende de emotionele Huffnagel, die na gesprekken met de PvdA - de grootste coalitiepartner - concludeerde dat dat vertrouwen er niet meer was.

Het bekendmaken van zijn aftreden kwam onverwacht. Huffnagel had eerder in een brief zijn excuses aangeboden aan alle leden van de gemeenteraad. Daarmee had hij naar zijn mening voldoende tekst en uitleg gegeven over de affaire. Komende woensdag zou hij in de Amsterdamse gemeenteraad verantwoording afleggen over zijn handelen. Na het afleggen van zijn verklaring zondag wilde hij geen vragen meer beantwoorden.

De VVD'er kreeg in 2002 en 2003 geld van de Stichting Bestuursassistentie VVD als onkostenvergoeding voor onder meer telefoon-, reis- en representatiekosten. Huffnagel was ook voorzitter van deze stichting. De fout kwam aan het licht na een onderzoek van de accountantsdienst van de gemeente, die Huffnagel daarover op de vingers tikte. Hij heeft daarop de ontvangen 20.000 euro van zijn privé-rekening teruggestort naar de rekening van de stichting.

Dat de fractievoorzitter tevens voorzitter was van de stichting, is normaal, zei Huffnagel eerder. De penningmeester zou de fiscale afhandeling van de geldbedragen moeten verzorgen. "Ook fiscalisten spreken elkaar tegen of je dit soort onkosten moet opgeven", aldus Huffnagel eerder. In zijn verklaring herhaalde hij dat hij er niet mee bekend was dat hij aangifte had moeten doen van de onkostenvergoeding. "Altijd heb ik mijn werk als raadslid, fractievoorzitter en als wethouder naar eer en geweten gehandeld."

De VVD'er wil de affaire op 'een nette wijze' afhandelen. "Ik kan iedere Amsterdammer recht in de ogen kijken en dat wil ik blijven doen." Het valt hem zwaar af te treden, maar ‘u treft geen verbitterd man aan’. "Met een gevoel van trots kijk ik terug op mijn periode als wethouder met hoogtepunten als het vorig jaar sluitend krijgen van één van de moeilijkste begrotingen in de afgelopen jaren, zonder de lasten af te wentelen op de Amsterdammer."

rotterdammer
May 9th, 2005, 08:38 PM
Aldus:TV Rijnmond

Muziekzender MTV niet naar Rotterdam

MTV komt niet naar Rotterdam. Hoewel er formeel nog geen besluit is gevallen onderhandelt de muziekzender momenteel alleen nog met Amsterdam.
MTV is ook eigenaar van TMF, The Box, VH1 en kinderzender Nickelodeon. Er werken zo'n 150 mensen op het Nederlandse hoofdkantoor in Bussum. Daar wil het bedrijf weg. Amsterdam en Rotterdam strijden al maanden om deze grote vis.

Rotterdam heeft gebouw Las Palmas aangeboden en heeft de afgelopen tijd de MTV-directie flink gemasseerd onder meer rond de tiende uitreiking van de TMF-awards, vorige maand. Amsterdam heeft een oud werf-terrein in de aanbieding, waar MTV zich kan vestigen samen met ID&T, een organisator van dansfeesten.

Hoewel niemand het officieel wil toegeven kiest MTV voor Amsterdam omdat een deel van het personeel geen zin heeft om naar Rotterdam te verhuizen. De directie van het bedrijf zag Las Palmas helemaal zitten, maar stuitte op interne onwil.

Volgens een woordvoerder van MTV is de keuze nog niet gemaakt, maar er wordt momenteel wel exclusief onderhandelt met de hoofdstad. :bash:

bobdebouwer
May 9th, 2005, 08:43 PM
Sneu voor Rotterdam, leuk voor Amsterdam.

Awais
May 9th, 2005, 09:44 PM
Gozerts, waar denken jullie dat het woord "statistiek"(dat wat vast staat) van is afgeleid?

Ik geloof dat ik naast Eusebius jullie nog wat ken bijleren van de taal van ons.

mabit
May 9th, 2005, 10:21 PM
Wat boeit het eigenlijk in godsnaam waar dat bedrijf komt? Ik bedoel:

A) Er werken hooguit een handje vol mensen
B) Sinds de introductie van internet hoef je geen briefkaarten meer naar een huisadres te sturen
C) Heb ik nog nooit de buitenkant van de studio gezien
D) Heeft het amper aantrekkingskracht op andere bedrijven omdat ze veel in huis kunnen produceren
E) Het is veel belangrijker dat Rotterdam de TMF Awards behoudt, aangezien die WEL een promotie voor de stad zijn.

kna
May 9th, 2005, 10:38 PM
Die TMF awards worden de volgende keer natuurlijk ook in Amsterdam uitgereikt. Gewoon bij de voordeur van MTV. Het was toch ook hun bedoeling er evenementen te gaan organiseren?

Nexxd
May 9th, 2005, 11:01 PM
Het had toch leuk gestaan als het MTV-logo op het Las-Palmas gebouw had mogen pronken en voor de creatieve/media-sector was het een goede impuls geweest. Deze markt is nog aan het opkomen in Rotterdam en kan het in de toekomst heel goed gaan doen

Skyscrapercitizen
May 9th, 2005, 11:08 PM
omdat een deel van het personeel geen zin heeft om naar Rotterdam te verhuizen

:puke:

rdj
May 9th, 2005, 11:35 PM
Gozerts, waar denken jullie dat het woord "statistiek"(dat wat vast staat) van is afgeleid?

Uhh ja statistieken... die maken Amsterdam erg statisch :?

Ik geloof dat ik naast Eusebius jullie nog wat ken bijleren van de taal van ons.

Ik geloof niet dat dit veel met taal te maken heeft om je eerlijk te zijn. Maar ik zal wel te statisch voor je dynamische Rotterdamse denkwijzen zijn ;)

Glacius
May 9th, 2005, 11:46 PM
A) Er werken hooguit een handje vol mensen150.

Glacius
May 9th, 2005, 11:47 PM
Die TMF awards worden de volgende keer natuurlijk ook in Amsterdam uitgereikt. Gewoon bij de voordeur van MTV. Het was toch ook hun bedoeling er evenementen te gaan organiseren?Laten we hopen. Als de Music Dome er staat hebben we Rotterdam helemaal niet meer nodig :).

kna
May 10th, 2005, 12:04 AM
omdat een deel van het personeel geen zin heeft om naar Rotterdam te verhuizen

:puke:
Het blijkt maar weer dat Rotterdam alleen maar hip en trendy is in de hoofden van de Rotterdammers zelf. De rest van NL wil er blijkbaar nog niet dood gevonden worden.

Wat trouwens weinig belicht is in deze discussie is dat die locatie in Noord niet zomaar een bedrijfsverzamelplek (of, anderzijds, een vrijplaats voor kunstenaars) is. De plek wordt gemanaged vanuit de filosofie dat er leven in de brouwerij komt als een complete vertikale bedrijfskolom (of hoe dat ook mag heten) aanwezig is: van vrijbuitende, op het randje van de hongerdood werkende kunstenaars, via kleine toeleverende multimediabedrijfjes tot reclame-bureaus en mediabedrijven. Plek voor scaters, en ook voor party-organisatoren. Het een moet het ander gaan stimuleren. Ik vraag mij af of het Rotterdamse alternatief ook die brede scope beoogt te bieden.

Rotterdam A
May 10th, 2005, 12:40 AM
Awais, waar maak je je druk om? Creatieve sector? MTV-yuppen creatief? Hoef die troep niet. Gaan ze onze stad vervuilen met hun nichterige denkwijzes. Nee, bedankt. Blijf maar lekker in Noord-Holland. Als ik kna al hoor praten over hip en trendy, weet ik genoeg. Dat soort uitkeringvretende homo's hebben we niet nodig. Dezelfde soort mensen die dat rode doek een groot meesterwerk vinden. Of van die Big Brother of Goede tijden slechte tijden mensen. Zogenaamd creatief. Walgelijk gewoon.

Wel jammer van dat Filmmuseum. Dat zou wel nuttig zijn geweest.

Skyscrapercitizen
May 10th, 2005, 12:43 AM
@ kna

dus omdat die paar werknemers van mtv dat vinden is Rotterdam niet hip en trendy. volgens mij zitten die lui gewoon vastgeroest. :) statisch dus. ;)

kna
May 10th, 2005, 12:52 AM
@ kna

dus omdat die paar werknemers van mtv dat vinden is Rotterdam niet hip en trendy. volgens mij zitten die lui gewoon vastgeroest. :) statisch dus. ;)
Ik geef toe: een beetje vastgeroest is het wel. Die lui hebben natuurlijk al zwaar verhypotheekte woningen in de regio Amsterdam en kinderen op de lokale Vrije School. Dan is verkassen naar Rotterdam wel weer een heel avontuur.

Sint Clara
May 10th, 2005, 12:54 AM
Wat ik zo zielig vind is dat die zogenaamde VJ's etc geen zin in Rotterdam hadden. Als ik MTV Benelux was zou ik die gasten gewoon per direct ontslaan! MTV bepaald waar ze zich vestigen niet die talentloze poppetjes! Er lopen heus genoeg leuke dames met grote boezems in het Rijnmond gebied rond die ook wel TMF / MTV programma's kunnen en willen presenteren. Ik versta die Amsterdammers trouwens ook niet, hebben ze 888 op TMF / MTV?

kna
May 10th, 2005, 01:01 AM
Awais, waar maak je je druk om? Creatieve sector? MTV-yuppen creatief? Hoef die troep niet. Gaan ze onze stad vervuilen met met nichterige denkwijzes. Nee, bedankt. Blijf maar lekker in Noord-Holland. Als ik kna al hoor praten over hip en trendy, weet ik genoeg. Dat soort uitkeringvretende homo's hebben we niet nodig. Dezelfde soort mensen die dat rode doek een groot meesterwerk vinden. Of van die Big Brother of Goede tijden slechte tijden mensen. Zogenaamd creatief. Walgelijk gewoon.

Kijk, dat is nou jammer, nu bevestig je een vooroordeel dat bedrijven als MTV uit Rotterdam houdt: Rotterdammers zijn boers. Als je enigszins academisch gevormd bent krijg je in Rotterdam een potenrammer achter je aan. Rotterdam, dat is een soort eeuwige jaren 50.

Sint Clara
May 10th, 2005, 01:05 AM
Rotterdam, dat is een soort eeuwige jaren 50.

Dat is Capelle a/d Ijssel! :)

http://www.azivo.nl/pic/balkenende.jpg

dennol
May 10th, 2005, 01:16 AM
Het skatepark op de NDSM werf is al maanden klaar, maar mag niet open voor publiek, omdat de Amsterdamse brandweer moeilijk doet. Waarschijnlijk zullen ze binnenkort wel de naam veranderen van Everland naar Neverland. :D

mabit
May 10th, 2005, 01:20 AM
150.

Ja vindt je dat veel? Dat is voor 3 televisiezenders inmiddels samen.

Ik geloof echt niet dat het een impuls op zou leveren voor de creatieve sector? Die paar leadertjes, bumpers en promo's een impuls? Kom nou.

Daarnaast klopt het wel dat Rotterdam vooral hip is in de ogen van de Rotterdammers zelfs, iedereen die ik spreek van buiten Rotterdam vindt het er maar kil en onveilig.

dennol
May 10th, 2005, 01:27 AM
Overigens snap ik niet waar iedereen zich druk om maakt. MTV is toch een flutzender tegenwoordig. Een jaar of 8 geleden was het nog wel OK. Maar dat weten ze in Amsterdam niet, want toen konden ze MTV niet onvangen. :D

Marin
May 10th, 2005, 07:21 AM
MTV onderhandelt over nieuw hoofdkantoor aan IJ-oever

AMSTERDAM - Muziekzender MTV onderhandelt voor zijn Beneluxhoofdkantoor exclusief over een locatie op het voormalige NDSM-terrein in Amsterdam-Noord. Het bedrijf hoopt overeenstemming te bereiken over het betrekken van een voormalige timmerloods op het terrein. De zoektocht heeft zich nu toegespitst op Amsterdam, nadat MTV eerder ook in Hilversum en Rotterdam heeft rondgekeken.

Bemiddelend makelaar voor de adspirant-koper is Jones Lang LaSalle. Het voormalige NDSM-terrein is enkele jaren geleden aangekocht door het consortium Mediawharf, waarin Imca Vastgoed, Red Concept, Het Fort Onroerend Goed en Biesterbos Planontwikkeling.

PropertyNL (www.propertynl.com), 10 mei 2005

voorbijganger
May 10th, 2005, 08:46 AM
Ik denk dat de discussie of 150 man (voor drie zenders) nu wel of niet veel is en of MTV nu wel of niet een creatief bedrijf is (denk je dat RTL of de andere zenders in NL creatiever zijn?) niet relevant is.

Punt is dat MTV in een klap Rdam op de kaart had gezet als serieuze mediastad. Ik las dat de gemeente 'niet rust' voordat minstens een zender in Rotterdam zit. MTV past bij de in Rdam heersende jeugdcultuur. En als MTV niet wil, welke zender dan wel?

Je zou bijna zeggen: zonde van al die subsidies en energie die de afgelopen jaren in de Rotterdamse media bedrijven gestoken is.

Heel jammer dat MTV niet komt, maar wellicht wel begrijpelijk vanuit het perspectief van de werknemers (die zeer waarschijnlijk met hypotheek en scholen e.d. vast zitten in de regio Amsterdam zoals KNA zegt).

Jan
May 10th, 2005, 09:35 AM
Nou ja, jammer dan. (voor MTV ;). Ik had overigens begrepen dat het om MTV Europe ging, in plaats van Beneluxkantoor. Overigens wel frappant dat jonge vastgoedbedrijven als IMCA in Amsterdam en OVG in Rotterdam veel zaken doen op dit moment, of in ieder geval slagvaardiger lijken met dit soort projecten dan de gevestigde orde. Die laatste zullen wel 'te statisch' zijn voor zulke projecten. :)

Een bedrijf wat ik overigens zeker zo leuk vind om op een prominente plek in Rotterdam te hebben (als is het maar een logo op de gevel) is de Holland America Line. Die zitten nu met hun Europese kantoor (http://www.holland-america.nl/contact.asp) in Spijkenisse, of all places.

CityLife
May 10th, 2005, 09:42 AM
Toch typisch, die reacties hier...eerst opgetogen omdat MTV misschien naar Rotterdam komt, en als ze vervolgens besloten hebben niet te komen dan hoeft het eigenlijk helemaal niet, dan zijn het maar een stelletje homo's bij MTV.

Toegegeven, mijn zender is het ook niet. Maar voor de audio-visuele sector (die toch al redelijk groot is in Amsterdam) is dit een boost. Ook voor het concept wat de bestuurders voor ogen hebben met de NDSM werf is de komst van MTV een zegen...in het kielzog van MTV komen er dus bedrijven als IDenT en Guerilla Games. Niet slecht.

Dat mensen niet kunnen accepteren dat de werknemers niet mee willen verhuizen begrijp ik ook niet. Andersom zouden veel Rotterdammers voor geen goud naar Amsterdam willen verhuizen als hun werkgever daarom zou vragen. Logisch. Zeker voor mensen uit de audio-visuele sector vind ik dat een logische keuze...in Amsterdam gebeurt het op creatieve/audio-visuele gebied.

Ace
May 10th, 2005, 05:02 PM
Allemaal heel leuk en aardig. Maar ondanks dat MTV naar 020 gaat, zal de NDSM-werf nooit de urban uitstraling krijgen die Wilhelminapier nu al heeft en in de toekomst nog gaat krijgen. Daar heeft R'dam idd. MTV helemaal niet voor nodig. Het wordt daar strakkies zo booming, dat er vroeg of laat toch wel een andere organisatie voor de deur staat om Las Palmas te betrekken. Eat That! :eat: :cheers:

Winus
May 10th, 2005, 06:12 PM
dat er vroeg of laat toch wel een andere organisatie voor de deur staat om Las Palmas te betrekken. Leger des Heils misschien? ;)

dirkholtkamp
May 10th, 2005, 06:21 PM
Leger des Heils misschien? ;)

Nee; Hells Angels :)

Stratosphere 2020
May 10th, 2005, 06:33 PM
Toch typisch, die reacties hier...eerst opgetogen omdat MTV misschien naar Rotterdam komt, en als ze vervolgens besloten hebben niet te komen dan hoeft het eigenlijk helemaal niet, dan zijn het maar een stelletje homo's bij MTV.

Toegegeven, mijn zender is het ook niet. Maar voor de audio-visuele sector (die toch al redelijk groot is in Amsterdam) is dit een boost. Ook voor het concept wat de bestuurders voor ogen hebben met de NDSM werf is de komst van MTV een zegen...in het kielzog van MTV komen er dus bedrijven als IDenT en Guerilla Games. Niet slecht.

Dat mensen niet kunnen accepteren dat de werknemers niet mee willen verhuizen begrijp ik ook niet. Andersom zouden veel Rotterdammers voor geen goud naar Amsterdam willen verhuizen als hun werkgever daarom zou vragen. Logisch. Zeker voor mensen uit de audio-visuele sector vind ik dat een logische keuze...in Amsterdam gebeurt het op creatieve/audio-visuele gebied.

Ik zou wel naar Amsterdam verhuizen :)..zolang de werkgever een goede woning voor mij biedt in het centrum, ben ik verkocht! :)

Nexxd
May 10th, 2005, 07:53 PM
Je hoeft toch helemaal niet te verhuizen als je nieuwe werkplek op hooguit 100m van een metrostation ligt wat elke 5 minuten (buiten de spits) aangedaan wordt door een metro die in slechts 7 minuten vanaf Rotterdam Centraal op plaats van bestemming is.

Rotterdam A
May 10th, 2005, 09:19 PM

Audio Visuele sector, ok. MTV NEE. Ik ben de enige hier die ze niet mag, hoor. ;)

Ik hou van de professionele scholen zoals die opleiding muziek/audio opleiding in het Groothandelsgebouw. In Amsterdam had je er ook een filiaal van, dacht ik. Weet de naam niet meer, maar het staat hoog aangeschreven in de wereld. Daar leer je echt professioneel mixen en andere interessante technische dingen. Dat vind ik interessant. Zeg nou zelf, wordt jij niet doodziek van die talentloze sukkels van MTV, met hun irritante pubertrekjes en nichterige denkwijzes. Kotsen van die mensen. Bij TMF ook al, walgelijk en al die suffe chatbalkjes daaronder waarin elke zin wel 7 hele erge spelfouten staan.

Dat filmmuseum vond ik wel interessant, die had ik hier wel graag gezien.

Awais
May 10th, 2005, 11:19 PM
Ik zou het goed hebben gevonden als het aanbod aan jonge talenten uit Rotterdam samen zou komen met de vraag van MTV.
Maar fock it, als MTV niet, dan andere partijen wel. Begrijp me goed, MTV benadert vaak genoeg Rotterdamse bureau's om hun VJ's bijvoorbeeld te scouten.

rdj
May 11th, 2005, 12:20 AM
Uiteraard. Waar zou MTV zijn zonder de Rotterdamse dynamiek, nietwaar? ;)

(ik sluit me aan bij Citylife overigens, het is wat als een verliezer die roept "maar ik wilde achteraf toch niet winnen!")

Jan
May 11th, 2005, 12:34 AM
De 'verliezers' hebben in die zin een punt dat Rotterdam zich beter kan richten op ontwikkelen en binnenhalen van nieuwe sectoren dan van de (letterlijk) gevestigde orde. Het is in dat licht bijzonder jammer dat ons fijne college het nuttig heeft gevonden om de designindustrie hier zo ongeveer de nek om te moeten draaien.

Skyscrapercitizen
May 11th, 2005, 01:05 AM
Ik ben het niet met Rdam A eens en wel met City Life. Ik vind het jammer als MTV daadwerkelijk niet naar Rdam komt, was een impuls geweest die het College van B&W zoals Jan aangeeft niet wil geven.

CityLife
May 11th, 2005, 09:43 AM
De 'verliezers' hebben in die zin een punt dat Rotterdam zich beter kan richten op ontwikkelen en binnenhalen van nieuwe sectoren dan van de (letterlijk) gevestigde orde. Het is in dat licht bijzonder jammer dat ons fijne college het nuttig heeft gevonden om de designindustrie hier zo ongeveer de nek om te moeten draaien.
Ik zie de designindustrie niet als een nieuwe sector, maar als een gevestigde sector. Niet dat Rotterdam er geen graantje mee van kan pikken. Maar als je het hebt over nieuwe sector dan zie ik design als zodanig niet als nieuw.

Rotterdam heeft zich ooit voorgenomen zich te gaan toeleggen op nieuwe media kunst. Daar lag een kans, dat was nieuw. Maar ik heb de indruk dat ze een beetje zijn blijven hangen, ik hoor er tenminste nooit meer over. Terwijl er hier in Amsterdam toch redelijk veel NM-kunst "ge-exposeerd" wordt. Maar mischien is mijn blik wat dat betreft te eenzijdig op Amsterdam gericht en gebeurt er meer dan genoeg op het NM gebied in Rotterdam.

rdj
May 11th, 2005, 09:52 AM
De 'verliezers' hebben in die zin een punt dat Rotterdam zich beter kan richten op ontwikkelen en binnenhalen van nieuwe sectoren dan van de (letterlijk) gevestigde orde.

Waarom? Trap die haven dan ook maar leeg, die zit propvol "gevestigde orde" (beetje een LPF term om je heel eerlijk te zijn). Ik denk niet dat het uitmaakt eigenlijk, zolang ze maar voor werkgelegenheid zorgen toch? Maar goed je moet toch wat, doe maar net alsof je het liever hebt dat ze niet naar Rotterdam komen.

"I didn't want to win anyway" ;)

Capzilla
May 11th, 2005, 10:19 AM
Ik zie de designindustrie niet als een nieuwe sector, maar als een gevestigde sector.

Klopt. Zo zijn SMS en Internet waaronder MSN e.d. ook geen nieuwe media, maar gewoon media. Misschien niet voor de baby-boomers, maar wie een beetje met de tijd meegaat vind hier niets nieuws meer aan.

CityLife
May 11th, 2005, 12:25 PM
Mee eens! Daarom snap ik je punt ook niet helemaal. Ik had het meer over de kunstzinnige uitvoering m.b.v. nieuwe media, niet over nieuwe media in het algemeen. Wellicht had ik in mijn vorige post beter de term "Multimediale kunst" kunnen gebruiken i.p.v. NM-kunst.

mabit
May 11th, 2005, 01:14 PM
Het is natuurlijk van de zotte dat er mensen zijn die MTV, The Box en TMF ouderwets, duf en statisch noemen. Het is in welk opzicht je het bekijkt. Vergelijk het het met de andere Nederlandse televisiezenders (EO, KRO, Net5) dan is MTV een van de meest vooruitstrevende zenders.

Bekijk je het op basis van de muziek die ze uitzenden vergeleken met zender die je alleen via de satelliet kunt ontvangen, dan zijn ze commercieel, mainstream en niet zo heel erg vooruitstrevend meer.

Keihard zeggen dat ze niet bij Rotterdam passen, aangezien wij hier dynamisch zijn en in Amsterdam statisch, is natuurlijk ook je reinste flauwekul. Een accountskantoor dat is pas statisch, maar ze hebben wel een hoofdkantoor van 160 meter (in Rotterdam)

Skyscrapercitizen
May 11th, 2005, 05:02 PM
MTV statisch noemen lijkt me inderdaad een uiting van slechte verliezers. :)

Awais
May 11th, 2005, 07:42 PM
Overal in het leven gaat het om golflengtes en dynamiek. Je voelt je thuis op een zee waar je meekan met de golfbewegingen.

RH Arne
May 11th, 2005, 07:50 PM
Overigens is de beslissing officieel nog niet definitief.
MTV heeft de keuze in ook niet echt zelf gemaakt, het personeel wilde niet verhuizen. Voor Amsterdam hoeven ze niet te verhuizen, of ze wonen er al of ze hoeven maar 15 kilometer in de file te staan ;)

Cymen
May 11th, 2005, 10:24 PM
15 KM file is minder dat 35 KM file en in de regio blijven wonen is tenslotte veel fijner als je dan geen file wilt.

Scarlet Bee
May 14th, 2005, 01:14 PM
Kijk, dat is nou jammer, nu bevestig je een vooroordeel dat bedrijven als MTV uit Rotterdam houdt: Rotterdammers zijn boers. Als je enigszins academisch gevormd bent krijg je in Rotterdam een potenrammer achter je aan. Rotterdam, dat is een soort eeuwige jaren 50.
Tis alweer een oude post maar ik blijf maar lachen. MTV op één lijn met 'academisch gevormd' :)
Ik denk dat het een juistere constatering is om te zeggen dat Rotterdammers totaal geen interesse tonen in zaken waar ze de meerwaarde niet van inzien. En zolang ze dat kunnen onderbouwen hebben ze een punt.

Glacius
May 14th, 2005, 03:08 PM
Ik denk dat het een juistere constatering is om te zeggen dat Rotterdammers totaal geen interesse tonen in zaken waar ze de meerwaarde niet van inzien. En zolang ze dat kunnen onderbouwen hebben ze een punt.Nu bedoel je MTV? Lees de eerste posts van dit topic eens en zie hoe enthousiast de Rotterdammers zijn.

Kees
June 16th, 2005, 01:24 PM
Voor wat het waard is:

bron: BDS - R'dam (http://www.bds.rotterdam.nl/content.jsp?objectid=136616) (Raadsinformatie, Commissies 2002-2006, Economie, Haven en Milieu, 2005, kwartaal 2, Agenda voor de openbare overlegvergader woensdag 22 juni 2005, Verslag overlegvergadering 8 juni 2005)

verslag overlegvergadering 8 juni 2005

De heer Van Muijen: . . . .En wat is de betrokkenheid van het RFF bij de komst van MTV naar Rotterdam of is dit al mislukt.

De heer Van Heijningen (van het Rotterdam Fonds voor de Film -RFF-): De voorkeur van de werknemers van het MTV station gaat uit naar Amsterdam maar de beslissing is nog niet gevallen.

Skyscrapercitizen
June 16th, 2005, 06:18 PM
misschien hebben ze een periode ingelast om het personeel aan het idee te laten wennen van Rdam als vestiging. Kan het cic niet, als olie, een paar leuke folders naar dat bureau sturen voor op de 'leestafel' in de 'kantine' met de mooiste rotterdamse woningbouwprojecten? :banana:

jorgefree
June 18th, 2005, 10:04 AM
Het concern, met de muziekzenders MTV, TMF, The Box

muziekzenders !!!!nog nooit muziek gehoord op deze drie zenders .
meer kletsen en reclame en wel zoveel andere shit in beeld dat je net zo goed je radio aan kan zetten want je ziet de clips toch niet.

wc eend
June 19th, 2005, 06:23 PM
Tuurlijk.
Maar hier moet je kijken naar wat het kan betekenen voor de stad, en niet naar de artistieke inhoud. daar zijn andere instituten voor.

Danny
June 19th, 2005, 10:08 PM
Ik vind het sowieso al heel wat, dat ze er over nadenken om naar Rotterdam te komen. Zie zo'n mediabedrijf maar uit Amsterdam te plukken. Laat alleen maar zien dat je goed bezig bent...

Kees
June 30th, 2005, 12:21 PM
1½ maand, we zijn nu 2½ maand verder . . . .

bron: De Gooi- en Eemlander (http://www.gooieneemlander.nl/Index)

Dit artikel is afkomstig uit het internet archief - Gooi

MTV Networks vertrekt uit Bussum
BUSSUM - MTV Networks vertrekt uit Bussum.

In Amsterdam en Rotterdam zijn nog verschillende locaties over die aan deze eisen voldoen. De directie van MTV Networks maakt binnen anderhalve maand de definitieve keuze tussen de Maasstad en de hoofdstad. Het bedrijf verhuist in de tweede helft van volgend jaar.

Nico Postma
dinsdag 12 april 2005

Duke2004
June 30th, 2005, 12:46 PM
Uhm, er was toch binnenskamers al voor Amsterdam gekozen?

Glacius
June 30th, 2005, 02:03 PM
1½ maand, we zijn nu 2½ maand verder . . . .

bron: De Gooi- en Eemlander (http://www.gooieneemlander.nl/Index)

Dit artikel is afkomstig uit het internet archief - Gooi

MTV Networks vertrekt uit Bussum
BUSSUM - MTV Networks vertrekt uit Bussum.

In Amsterdam en Rotterdam zijn nog verschillende locaties over die aan deze eisen voldoen. De directie van MTV Networks maakt binnen anderhalve maand de definitieve keuze tussen de Maasstad en de hoofdstad. Het bedrijf verhuist in de tweede helft van volgend jaar.

Nico Postma
dinsdag 12 april 2005Binnen anderhalve maand, yeah right. Dat zeiden ze ook al in november.

Splinter
June 30th, 2005, 02:48 PM
...ze houden het in elk geval spannend...dacht ook al dat het amsterdam was geworden. Is Las Palmas dan nog beschikbaar??

Kees
June 30th, 2005, 06:57 PM
^Ja, Splinter !
mmv ikhouvanrotterdam (Las Palmas thread)
bron: www.rijnmond.nl

Gemeente Rotterdam wil Las Palmas verkopen
De gemeente Rotterdam wil het gebouw Las Palmas op de Wilhelminapier verkopen.
Wethouder Hulman is hierover in gesprek met verschillende particuliere investeerders. Ook praat hij met mogelijke sponsors. De gemeenteraad is donderdag akkoord gegaan met een kredietverstrekking van zeven miljoen euro voor de verbouwing van het pand.

In Las Palmas komen onder meer het Nederlands Foto Museum en de Beeldfabriek. Een groot deel wordt verhuurd aan commerciele organisaties.

Eppieman
July 5th, 2005, 11:12 PM
Oud gebrabbel van mij. Zie thread #29.

Awais
July 5th, 2005, 11:16 PM
dude: we know, check post #29 van de thread.
Desondanks, je bedoelt het goed.

Eppieman
July 5th, 2005, 11:26 PM
I'm sorry. Heb deze thread niet al te best in de gaten gehouden en ik dacht dat het nog niet zeker was.
Dankje voor de correctie.

Glacius
August 8th, 2005, 06:02 PM
Nou jongens, zouden ze er al uit zijn?

Awais
August 8th, 2005, 07:38 PM
Ik heb laatst nog gesproken met hun Marketing Executive, voor iets anders uiteraard, maar ik dacht tussen neus en lippen door, maar hij wist het ook nog niet.

voorbijganger
September 15th, 2005, 02:34 PM
Jammer voor Rotterdam, maar ik heb gehoord dat MTV definitief naar Amsterdam gaat. Overigens naar een ander gebouw dan waar eerst sprake van zou zijn.

Hed Kandi
September 15th, 2005, 02:54 PM
Dat betekent dus weer meer filerijders op de A1 :bash:

Skyscrapercitizen
September 15th, 2005, 03:21 PM
ach, wij hebben deloitte. :D

CityLife
September 15th, 2005, 04:33 PM
Ben erg benieuwd welk gebouw ze dan zullen betrekken.

Glacius
September 15th, 2005, 04:55 PM
ach, wij hebben deloitte. :DKssst, niet offtopic gaan :cool:.

ikhouvanrotterdam
September 15th, 2005, 06:47 PM
haha kom op glacius geef ons de teleurstelling ;0)

Dukebas
September 15th, 2005, 07:41 PM
Belachelijk dat de directie van MTV doet wat de medewerkers willen.... Geschoffeerd, de grond in getrapt moeten ze worden... ;)

Skyscrapercitizen
September 15th, 2005, 07:54 PM
en we hebben nu ook alle kantoren van unilever best foods, ook die eerst in Adam zaten. :D (waar blijft Cymen? ;) )

Cymen
September 16th, 2005, 12:01 AM
en we hebben nu ook alle kantoren van unilever best foods, ook die eerst in Adam zaten. :D (waar blijft Cymen? ;) )

Hey ga je niet een beetje offtopic?

* "we"? Je bent niet eens een echte Rotterdammer!?
* "alle"? Unilever heeft wel meer dan 4 kantoren.
* "A'dam"? De kantoren uit Bodegraven en Den Bosch vertrokken naar Rotterdam. Welke zaten er dan eerst in Amsterdam?

Wederom kun je niks van niveau brengen en kom je ronduit knullig over.

Ik vermoed dat er nu wel iets uitblijft......

Duke2004
September 16th, 2005, 01:07 AM
Woohoo! Een goede beslissing van MTV :D

Rotterdam A
September 16th, 2005, 12:34 PM
Dank u wel, Amsterdam. Ik schijn één van de weinige Rotterdammers te zijn die ze niet wil hebben. Met hun vreemde gekke ideeen zouden ze Rotterdam verzieken. Ben ook blij dat hier geen Gaypride van de grond komt. Sommige dingen moet je gewoon niet willen hebben.
Dat jullie het filmmuseum gepikt hebben, dat neem ik jullie wel kwalijk.

Glacius
September 16th, 2005, 12:48 PM
Dank u wel, Amsterdam. Ik schijn één van de weinige Rotterdammers te zijn die ze niet wil hebben. Met hun vreemde gekke ideeen zouden ze Rotterdam verzieken. Ben ook blij dat hier geen Gaypride van de grond komt. Sommige dingen moet je gewoon niet willen hebben.
Dat jullie het filmmuseum gepikt hebben, dat neem ik jullie wel kwalijk.Jongens, het lijkt me beter dat we hier geen woorden aan vuil maken :sleepy:.

Mojito
September 16th, 2005, 12:49 PM
^^ Gepikt? Laat me niet lachen. Het Filmmuseum is in 1946 in Amsterdam opgericht en hoort daar ook van oudsher thuis. Want ook al timmert Rotterdam flink aan de weg waar het de filmindustrie betreft, Amsterdam blijft het centrum van de Nederlandse filmwereld.

Dat men met volledig behoud van onafhankelijkheid en eigen identiteit in Amsterdam wilde blijven, waar het geworteld is, in plaats van op te gaan in een onbekend en onzeker nieuw centrum voor Beeldcultuur in Rotterdam, met als enige drijfveer de vette worst van een grote zak met geld (het Wertheimer legaat) was de enige juiste beslissing die ze konden nemen en gelukkig ook hebben genomen.

En het wordt alleen maar mooier, want het karakteristieke maar krappe en niet ideale paviljoen in het Vondelpark wordt in 2009 verruild voor een prachtig nieuw gebouw aan het IJ. (zie de Shell-terrein thread in het Amsterdam-forum)

CityLife
September 16th, 2005, 12:59 PM
...Dat jullie het filmmuseum gepikt hebben, dat neem ik jullie wel kwalijk.
Hoezo de boel omdraaien?

Rotterdam A
September 16th, 2005, 01:23 PM
Ik weet dat het altijd in Amsterdam is geweest. Maar het had naar Rotterdam moeten verhuizen en iemand stak daar een stokje voor. Het zou een mooie aanwinst zijn geweest.

Skyscrapercitizen
September 16th, 2005, 10:22 PM
@ Cymen

jij bent ook geen echte amsterdammer. :D

trouwens beetje flauw om niet meer te reageren in 'dat andere topic'.

Splinter
September 17th, 2005, 09:28 AM
wat een gelul hier man

Cymen
September 17th, 2005, 03:48 PM
@ Cymen

jij bent ook geen echte amsterdammer. :D

trouwens beetje flauw om niet meer te reageren in 'dat andere topic'.

Behalve dat jij helemaal niet kunt weten of ik een echte amsterdammer ben wacht ik nog steeds op jouw reacties in vele draadjes(oa hier).
Jij kan niks anders doen dan feiten afwenden of zelf verzinnen en sfeer verzieken hier op het forum.

Skyscrapercitizen
September 17th, 2005, 03:58 PM
Gelukkig zijn veel mensen het daar niet mee eens. :)

Cymen
September 17th, 2005, 04:08 PM
Dat zal best zo mogen wezen(wil je nu een lollie?), maar feit blijft dat jij alleen selectief kunt reageren om maar niet te hoeven inzien hoe fout je weer zat.

Houd de discussie eens ontopic Tim, daar verziek je alleen de sfeer maar mee.
Mijn vraag is nog steeds wel kantoor van Unilever er nu recentelijk uit Amsterdam naar Rotterdam verhuist is?

Skyscrapercitizen
September 17th, 2005, 04:22 PM
Geen idee, maar dat is het verhaal wat ik bij een lezing heb vernomen een jaar geleden van de architect van De Brug. Dat ook een deelkantoor van Adam naar dit nieuwe kantoor zou verhuizen. Dat is ook het enige wat hij zei, en het is mijn enige bron.

Cymen
September 17th, 2005, 04:40 PM
Geen idee, maar dat is het verhaal wat ik bij een lezing heb vernomen een jaar geleden van de architect van De Brug. Dat ook een deelkantoor van Adam naar dit nieuwe kantoor zou verhuizen. Dat is ook het enige wat hij zei, en het is mijn enige bron.

Geen idee? Mag ik dat als kenmerkend opvatten!?
Dus omdat een architect, die daar niks over te zeggen heeft, een jaar geleden geroepen heeft dat er een deelkantoor uit Amsterdam gaat verhuizen is het ook zo?

ik bedoel:
http://www.google.nl/search?q=deelkantoor+unilever+amsterdam
http://www.google.nl/search?q=kantoor+unilever+amsterdam

Dat door jouw toon van posten de sfeer hier op het forum verpest word valt te betwisten, maar dat je hier iets zegt wat totaal niet klopt / relevant is lijkt me duidelijk. In vele andere draadjes kan ik je ook eindeloos rectificeren.

Om toch maar even een beetje ontopic iets toe te voegen:
Een frisdrankboer uit het westenlijkhavengebied in Amsterdam gaat waarschijnlijk verhuizen naar Rotterdam omdat hij de stof overlast van de kolenoverslag zat is.

Skyscrapercitizen
September 18th, 2005, 11:02 AM
In vele andere draadjes kan ik je ook eindeloos rectificeren.

succes ermee, maar ik denk dat je je tijd nuttiger kunt besteden. Misschien is het verschil tussen jou en mij dat jij het forum serieuzer neemt dan ik. Ik ga natuurlijk niet 7000 serieuze posts posten, natuurlijk zit daar wel eens onzin tussen. altijd serieus is zo saai...

Hed Kandi
September 18th, 2005, 12:15 PM

er zaten gen kantoren van bestfood in amsterdam. :)

Hed Kandi
September 18th, 2005, 12:17 PM
Dat jullie het filmmuseum gepikt hebben, dat neem ik jullie wel kwalijk.
Ze zitten nu nog in bussum maar geloof me hier zal echt geen gaypride van de grond komen. :cheers:

Ik vind het wel de meest logische keuze alle studio`s zitten of in het gooi of er in de buurt.

Glacius
November 15th, 2005, 07:37 PM
Olé!

Muziekzender MTV kiest voor Noord

Muziekzender MTV komt definitief naar het NDSM-terrein in Noord. De contracten voor de verhuizing naar de Timmerfabriek zijn dinsdag getekend. De gemeente is verheugd met de komst van MTV. "Wij verwachten dat dit andere creatieve bedrijven aantrekt. Voor de werkgelegenheid van de stad is het eveneens een goede zaak: MTV Networks heeft meer dan 160 werknemers", aldus wethouder Griffith van Economische Zaken. De NDSM-werf moet een centrum worden voor creatieve bedrijven. ID&T, onder meer organisator van dancefeesten, verhuist mogelijk ook naar Noord.

Bron: AT5.

Skyscrapercitizen
November 15th, 2005, 09:55 PM
:banana:

rotterdammer
November 15th, 2005, 10:02 PM
Helaas ze gaan toch, zoals verwacht, naar Rotterdam-Noord.

Glacius
November 15th, 2005, 10:43 PM
Helaas ze gaan toch, zoals verwacht, naar Rotterdam-Noord.Hé, niet zo flauw doen. Iedereen weet toch dat wanneer je het over Noord hebt, het over Amsterdam gaat?

:).

Duke2004
November 15th, 2005, 10:46 PM
Huh? In het Parool werd nog een slag om de arm gehouden,, zie dit artikel van vandaag:
MTV kiest voor Noord

MICHIEL COUZY

AMSTERDAM - Muziekzender MTV komt definitief naar het NDSM-terrein in Amsterdam-Noord. Volgende week worden de contracten getekend.

De uitnodiging die MTV rondstuurt, is duidelijk: 'MTV Networks verhuist in 2006 naar het NDSM-terrein in Amsterdam-Noord,' luidt de kop. Om de verhuizing te vieren, organiseert de muziekzender in december 'het feest van het jaar' in de Docklandshal op de voormalige werf.

De wens van MTV het hoofdkantoor van de Benelux naar Amsterdam-Noord te verhuizen, was al enkele maanden duidelijk. Het bedrijf zit nu in Bussum en wil daar weg. De afwikkeling van enkele details en aanvullende voorwaarden van de muziekzender stonden de definitieve ondertekening van het contract tot dusver in de weg. MTV wilde er zeker van zijn dat er voldoende parkeerplaatsen zijn, de bereikbaarheid zal verbeteren en de pont over het IJ vaker zal varen.

De duidelijke taal op de uitnodiging duidt erop dat inmiddels overeenstemming is bereikt. Toch houdt MTV een slag om de arm. ''Volgende week worden de laatste gesprekken gevoerd. We zijn er bijna uit,'' zegt een woordvoerster.

Projectontwikkelaar Red Concepts, één van de initiatiefnemers van de herontwikkeling van de NDSM-werf tot centrum voor creatieve bedrijven, heeft wel alvast een datum vastgesteld voor de ondertekening van de contracten. Dat gebeurt volgende week al, op woensdag 23 november. ''In principe zijn we eruit,'' zegt Luke Bruins.

Stadsdeel Noord bespreekt vandaag de aanvullende voorwaarden die MTV heeft gesteld. ''Het gaat om een paar simpele punten,'' zegt dagelijks bestuurder Bob Plantinga. Hij heeft de ondertekening op 23 november in de agenda staan, maar zegt dat de zaak nog niet helemaal is afgewikkeld.

Maar ook dit klinkt aardig definitief!

Glacius
November 15th, 2005, 10:48 PM
Ach, whatever. Op Amsterdam.nl (http://www.amsterdam.nl/gemeente/informatie/archieven/persberichten_2005/november/mtv_networks_vestigt) valt dan weer te lezen dat vandaag het contract wel is ondertekend.

rotterdammer
November 15th, 2005, 10:53 PM
^Glacius Hierro in Rdam wordt Adam weleens Rdam-Noord genoemd. Een soort van eufemisme.

Cymen
November 15th, 2005, 11:00 PM
^Glacius Hierro in Rdam wordt Adam weleens Rdam-Noord genoemd. Een soort van eufemisme.

Gebrek aan kennis denk.

Glacius
November 15th, 2005, 11:01 PM
^Glacius Hierro in Rdam wordt Adam weleens Rdam-Noord genoemd. Een soort van eufemisme.Ah, zo. Ik twijfelde al over hoe ik het op moest vatten.

Awais
December 6th, 2005, 09:01 PM
Afgelopen vrijdag was trouwens het verhuisborrel van MTV. Geen stijl.