View Full Version : Vergane glorie;De Haagse radio
marcobruls August 25th, 2011, 07:06 AM Zat ff wat oude muziek uit de begin jaren 90 te luisteren en toen dacht ik ineens terug aan al die radiostations die we hadden,Radio centraal,hofstad radio,radio stad den haag etcetc zijn ze er eigenlijk nog?!
De schitterende reclame's en jingles....die prachtige Haagse accenten van de presentatoren...je kon bijna horen uit welke wijk ze kwamen!....ik mis het wel!....maybe im just getting old...
filmpje inc "De Resident" uc :)
Radio Centraal vanuit de echte Schilderswijk.
iLd6z1lRPiM
Radio stad Den Haag vanuit Spoorwijk.
r7tsphUy2Pw
Hofstad vlakbij de Fahrenheitstraat.
5jkJcpM_8Yc
Volgens mij hadden we er nog veel meer!!
lekker een half uur de groeten doen aan iedereen vond ik altijd erg grappig als kind....al die namen die er voorbij kwamen rooie dit witte dat dikke zus bleke zo....en ze hadden allemaal kinderen :lol:
Ik zal vast niet de enige zijn die naar deze stations luisterde...vroegah!...toen alles beter was....uhh...
ikops August 25th, 2011, 09:09 AM Een aanval van melancholie? :D
In dit tijdperk van de televisie luistert nauwelijks nog iemand naar de radio, krijg ik de indruk. Ik heb weliswaar een tv, maar die staat bijna alleen even in de ochtend aan voor het ontbijtnieuws en 's avonds bij interessante voetbalwedstrijden, eventuele actualiteiten en dat is het dan meestal wel zo'n beetje. Voor de rest staat de radio meestal te bleren. Vaak ook via Nederland.fm. Dat dan weer wel.
Bart Zmeer August 25th, 2011, 09:41 AM Volgens mij heb je nu alleen Den Haag FM? Die luister ik nog wel eens, af en toe flinke humor daar.
Xoem August 25th, 2011, 09:52 AM Daar vergis je je in Ikops. Wel is het zo dat het verschuift naar internet, het is tegenwoordig heel simpel om je eigen internet-radio-stationnetje te beginnen.
ikops August 25th, 2011, 10:49 AM Als ik zo eens om me heen vraag bij collegae dan staat de radio toch vooral aan in de auto op weg naar het werk (voor file informatie en dergelijke), maar 's avonds de radio aan in plaats van de tv komt volgens mij echt niet zo vaak voor. Ik hoop natuurlijk dat het niet zo is, want minder luisteraars zorgt ook voor minder opbrengsten.
Haagse Dave August 25th, 2011, 11:53 AM Volgens mij heb je nu alleen Den Haag FM? Die luister ik nog wel eens, af en toe flinke humor daar.
Radio Centraal was kickuh. Jammer dat dat tijdperk voorbij is. Ik luister nu ook vooral Den Haag FM. En in het bijzonder Studio Haagse Bluf, met Tjeerd Spoor en nu Nicolette Krul en daarvoor Tjeerd en Tjikkie.
Haagse Dave August 25th, 2011, 12:03 PM Daah gaat ie.
Wel lekkâh muziekie egbè.
C2anJLtFfL8&feature=related
marcobruls August 25th, 2011, 08:35 PM Snachts of zo had je een radio dj "splinter" draaide alleen maar house veel nieuwe shit uit Detroit ook.....volgens mij had Centraal ook een hitlijst waar "rythm is a dancer" iets van 50 weken op 1 stond hahaha
peterdrijver August 27th, 2011, 06:57 PM en radio camel.
hoogbouw010 August 27th, 2011, 09:14 PM Luister tegenwoordig nog wel 'ns naar Radio Stad Den Haag (http://www.radiostaddenhaag.com/).
railway stick August 27th, 2011, 10:34 PM Wij luisterden vroeger in de 70-er jaren naar de zeezenders, die voor Scheveningen ten anker lagen. Radio Noordzee, Radio Caroline en Radio Veronica. Dat was pas spannend en in die tijd werd er goede muziek gemaakt. Bovendien leerde je Engels, want 2 zenders waren deels in de Engelse taal.
Maar ja, eigenlijk was Beatstad Den Haag toen al `toppie`! Vooral Noordzee draaide veel Haagse bands als The Golden Earrings en Earth & Fire.
|
|