View Full Version : Assen: Triadetoren

Diehard
October 23rd, 2004, 11:03 AM
Even een bescheiden woontorentje posten (overigens voor Assen al heel wat...). De bouwvergunning is volgens mij een jaar geleden al verleend. Deze impressies van de Triadetoren komen van de site van Meeùs:

http://www.rpostma.com/hans/skyscrapercity/Triadetoren1.jpg

http://www.rpostma.com/hans/skyscrapercity/Triadetoren2.jpg

http://www.rpostma.com/hans/skyscrapercity/Triadetoren3.jpg

Binnenkort in de verkoop:
Op het Neptunusplein, midden in het stadshart van Assen krijgt een bijzonder project gestalte. De Triadetoren is een uniek vormgegeven, ovale woontoren, bestaande uit elf verdiepingen. De begane grond krijgt een winkelbestemming, de overige tien verdiepingen hebben een woonfunctie. De eerste negen woonlagen bieden ruimte aan elk drie riante appartementen. Twee penthouses op de tiende woonlaag completeren te woontoren.

Eisso
October 23rd, 2004, 01:59 PM
Leuke artist impressions, en ook best een leuk gebouw. Die ronde vorm maakt m nog best ok. En mooi dat het in het stationgebied komt! Dat is nu zo'n troosteloze aanblik. Kunnen ze best wat hoogbouw gebruiken.

Diehard
October 23rd, 2004, 08:33 PM
@ Eisso

Hij komt niet in het stationsgebied, maar op het oude Neptunusplein langs het Kanaal.

FCG
October 23rd, 2004, 08:54 PM
Stationsgebied Assen ziet er idd niet uit! Maar goed, daar komt hij niet :(

Trouwens, deze toren zou ik ook best in Groningen willen hebben. Mooi dingetje!

vinman
October 23rd, 2004, 09:09 PM
Mooie impressies Diehard!! Dat wordt dus updates maken! Vanaf Vanderveen kan je deze goed zien!

janneman
October 23rd, 2004, 10:47 PM
is het ook al bekend wanneer de bouw begint want de plaats waar hij komen moet ligt er al klaar voor.
En oh oh wat een mooi ding zeg ik had tot nu toe gedacht dat hij gewoon rond zou zijn. Vooral de verschillen in de plaatsen van de ramen spreekt me aan

darulez
October 23rd, 2004, 11:06 PM
Obscure naam eigenlijk. Vertaalt vanuit het chinees in het europees zou dit torentje de Maffia-toren heten :D.

Thom Wijbenga
October 24th, 2004, 04:27 AM
haha, mooie toren dat dan weer wel

Diehard
October 24th, 2004, 02:57 PM
Obscure naam eigenlijk. Vertaalt vanuit het chinees in het europees zou dit torentje de Maffia-toren heten :D.

LOL, volgens mij heeft het iets met Romeinse goden/cultuur te maken. De straten in de buurt hebben namen met daarin Ceres, Minerva, Apollo, Neptunus, Mercurius, enzovoort.

bobdebouwer
October 24th, 2004, 03:58 PM
Leuk dingetje, mag ik er wel meer van zien!

supercees
October 25th, 2004, 11:40 AM
Niet echt hoog... desalniettemin een alleraardigst ontwerp!

Diehard
October 25th, 2004, 11:32 PM
Dubbelpost

Diehard
October 25th, 2004, 11:33 PM
Voor de volledigheid: (eerder geposte) impressies van de omgeving waarin deze toren komt te staan.

http://www.rphs.nl/00_images/03_utiliteits/assen_neptunusplein/foto006.jpg
http://www.rphs.nl/00_images/03_utiliteits/assen_neptunusplein/foto005.jpg
http://www.rphs.nl/00_images/03_utiliteits/assen_neptunusplein/foto003.jpg

janneman
October 26th, 2004, 09:28 PM
oei verkeerde topic

sky-eye
October 26th, 2004, 10:10 PM
Ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik vind het een erg leuk project. En 11 verdiepingen is voor een kleine/middelgrote stad toch niet verkeerd.

vinman
October 27th, 2004, 05:29 PM
Zekers, op dit moment is het zeker niet slecht voor een stad van 60.000 inwoners. Maar met de straks 80.000 inwoners moet er zeker meer hoogbouw komen. Leeuwarden heeft nu toch ook met 90.000 inwoners een top-skyline? Ok, er zijn verschillen, maar meer hoogbouw kan altijd, zeker rond het veemarktterrein.

im_from_zw038
October 28th, 2004, 01:51 PM
elke stad in nederland moet een toren hebben

. !

vinman
October 30th, 2004, 10:07 PM
Zeker, zulke kleine torens kunnen in elke stad wel neergepoot worden!

1+2=3
October 30th, 2004, 10:50 PM
GOD wat een nieuws, nu kan ik op gelukkige wijze de pijp uit gaan. :goodnight

vinman
October 30th, 2004, 10:54 PM
Ehm, bedoel je dat nou negatief 1+2=3? Hoop het niet, het lijkt toch duidelijk op een toren.

1+2=3
October 30th, 2004, 10:57 PM
Ik bedoelde het niet negatief nee sorry dat het zo is overgekomen, ik wilde zeggen dat het me gewoon geen zak kan schelen wat men daar in Assen bouwt, van mijn part zet men in plaats van die toren er een gierput neer, het zal allemaal wel.
Ennuh, voor het geval je met de opmerking 'als je dat vindt hoef je het hier toch niet te posten?' komt, als mensen hun interesse hier uiten waarom dan niet ook 'des-interesse'?

vinman
October 30th, 2004, 11:07 PM
Nee, voor een deel heb je zeker gelijk. De toren is misschien ook niet zo hoog, maar voor het platte Assen is het natuurlijk heel goed. De torens van ongeveer 10 verdiepingen komen er hier ook steeds meer ( zijn al een paar in planning ). Maar tot nu toe komen we niet hoger dan 16 verdiepingen ( die is al moeilijk te bouwen, Bond-Heemschut is er tegen, begint nu een rechtzaak). Het zou iets heel revolutioneers betekenen voor de hoogbouw in Assen.

1+2=3
October 30th, 2004, 11:16 PM
Maar dat is het m nu juist, van mij hoeft er helemaal geen hoogbouw in Assen te komen, ik kijk vooral naar Rotterdam. Wat ik wil is een megagrote skyline in Nederland en gezien Rotterdam daar dus het verst mee is kijk ik vooral naar die stad. Hoogbouw in allerlei kleinere steden hoeft van mij niet en in sommige gevallen zou ik dat zelfs als niet-wenselijk achten.

bobdebouwer
October 30th, 2004, 11:32 PM
Ook Rotterdam is begonnen met één toren, Het Witte Huis. Als je er toen bij was, had je dan een gat in de lucht gesprongen? Wij zijn in ieder geval blij voor Assen.

1+2=3
October 30th, 2004, 11:39 PM
Ja, want dat was dan ook meteen het hoogste kantoorgebouw van Europa en het hoogste gebouw van Nederland. Dan had ik met goede hoop erop gerekend dat er nog meer hoogbouw in Rotterdam zou worden gerealiseerd en had ik me daar al meteen op gefocust.
Maar goed misschien ook niet maar we leven nu in ieder geval niet in 1889. :)

bobdebouwer
October 30th, 2004, 11:45 PM
Het is net zoals de TV: Als je het niet aanstaat wat er op is kun je de knop omdraaien, of verdersurfen, zoals in dit geval :D Als ik eerlijk moet zijn vond ik je post een beetje kinderachtig...

1+2=3
October 30th, 2004, 11:49 PM
oooeh! En zoiets durf je me eerlijk te zeggen?

Zeg maar gerust dat het allemaal superkinderachtig en onder niveau is, maar ik ben dan ook in een vreselijk kinderachtige bui! :bleh: :tongue2: :nuts:

bobdebouwer
October 31st, 2004, 12:01 AM
Mag jij al bier hebben? :bleh:

vinman
October 31st, 2004, 09:31 PM
Maar dat is het m nu juist, van mij hoeft er helemaal geen hoogbouw in Assen te komen, ik kijk vooral naar Rotterdam. Wat ik wil is een megagrote skyline in Nederland en gezien Rotterdam daar dus het verst mee is kijk ik vooral naar die stad. Hoogbouw in allerlei kleinere steden hoeft van mij niet en in sommige gevallen zou ik dat zelfs als niet-wenselijk achten.

Ik in ieder geval wel, en ik neem er altijd genoeg van :cheers:

1+2=3: Onzin natuurlijk. Hoogbouw is bijv een prima manier om te verdichten, waar dan ook. Ik wil in mijn toekomst als 50-plusser nog wel van het nederlandse landschap genieten, maar hoe moeten wij het landschap dan inrichten. En hoe kan je dan een stad optimaal verdichten. Door dichte bebouwing. Dus ook hoogbouw. En zeg nou zelf, een land vol met skyline's, is dat niet een natte droom! :cheers: :)

darulez
November 1st, 2004, 08:46 AM
@1+2=3:

Als het je geen zak interesseert, wat er in de rest van Nederland wordt gebouwd, wat doe jij dan op dit forum?

vinman
November 1st, 2004, 02:03 PM
Ach, 2+2=3. Ik respecteer je mening hoor :)

1+2=3
November 1st, 2004, 04:30 PM
Jullie zijn blijkbaar in een nog kinderachtige bui dan ik dat was toen ik die berichten postte. :lol:

@ Vinman

Onzin? Jij wil mij dus gaan vertellen dat ik dat niet vind?
Ik zie gewoon liever niet dat er overal wordt verdicht. Dan zou je overal allemaal kleine mini-skylines krijgen. Ik zou dan liever alle verdichting in een paar grote megaskylines zien. Of dat ideaalbeeld van mij realistisch en uitvoerbaar is, is overigens een andere kwestie.

@ Darulez

Hmm, misschien omdat er op dit forum ook (heel) veel wordt vermeld over hoogbouw in Rotterdam en omdat het ook leuk is om een zo af en toe wat neer te zetten in het hoogbouwcafe? Gaat er al een lampje bij je branden?

carfentanyl
November 1st, 2004, 04:45 PM
Ik begrijp 1+2=3 wel. Ik bedoel het forum heet toch echt skyscrapercity. Ik tel 10 verdiepingen en dat komt niet echt in de buurt van een 'skyscraper'.

Natuurlijk snap ik dat het voor Assen best wel een leuk project is, maar als ik op een forum over droomwagens mijn (denkbeeldige) Fiat Panda ga posten omdat dat voor mij zo'n leuk bakkie is, slaat dat natuurlijk nergens op.

Van mij hoeven dit soort projecten hier ook niet gepost te worden, maar als iemand er behoefte aan heeft, why not...

dennol
November 1st, 2004, 04:55 PM
@carfentanyl

Ook in het Rotterdamse forum (en DH en Adam ook) zijn een paar threads over niet echt hoge projecten. 'Hoog' is natuurlijk een relatief begrip, maar ik kan me een topic over een torentje van 14 verdiepingen in Rotterdam herinneren. Maakt mij verder niet uit hoor.

darulez
November 1st, 2004, 05:16 PM
@1+2=3:
Dat jij topics over torentjes van 10 hoog liever niet leest, moet jij weten, maar waarom reageer je dan zo vreemd in je eerste reply. Reageer dan liever niet. Laat iemand gewoon posten wat ie wil posten. Jouw mening interesseert mij geen barst, eerlijk gezegd.

Het idee om alleen op bepaalde aangewezen punten in NL hoogbouw te plegen is zo gek nog niet, maar daar ging deze thread helemaal niet over dacht ik.

1+2=3
November 1st, 2004, 05:34 PM
Als mijn mening je geen barst intereseert waarom ga je dan maar door met reageren? :)

Voor de duidelijkheid, ik was een avondje aan het kutten, vervelende kinderachtige opmerkingen maken, me gewoon eens lekker laten gaan.
Dat ik me niet intereseer voor zulke kleine projecten is overigens wel weer een feit. Ik wilde er niet mee zeggen dat ik vind dat dit soort projecten niet gepost mogen worden, ga gerust je gang mij stoort het niet.

vinman
November 1st, 2004, 08:55 PM
Ach, ik was gister avond ook niet helemaal helder, kijk maar naar de coopveart thread. Maar ja.

Ik vind het juist leuk als ook de kleinere projecten worden gepost. Ik intereseer me eigenlijk voor heel veel bouwprojecten wel, van groot naar klein. Van mij mogen ze zelfs appartementencomlexen van 4 hoog posten, maar ik denk dat dat veel weerstand oplevert :)
Voor de rest is 10 hoog misschien niet hoog, maar je moet het als een geheel zien met de rest van de torens die in Assen komen. Kan een aardige skyline opleveren. Er staan nog meer van die torentjes op stapel in Assen, dus bereid je maar voor :cheers: .

Diehard
November 1st, 2004, 11:56 PM
Genoeg geFOKt hier, zullen we maar weer ontopic gaan posten?

vinman
January 13th, 2005, 05:01 PM
Ik heb net gelezen in het Gezinsblad (huis aan huis) dat de bond Heemschut weer eens bezwaar gaat maken tegen een project. En nu ligt het aan het Kanaal. Bijna tegenover de Triade toren ligt nog zo'n stuk grond braak. Hier stond eerst de nissan garage. De gemeente wil er appartementen complexen neerzetten van ong 4 hoog. Heemschut heeft hier bezwaar tegen aangetekend. Zou een mooie verdichting zijn.

darulez
January 13th, 2005, 05:42 PM
Heemschut...de naam alleen al... :ancient:

vinman
January 13th, 2005, 08:11 PM
Heemschut...de naam alleen al... :ancient:
ind. :lol:
Ze doen goede zaken, maar hier laat de heemschut wel zijn laagste kant zien.

FJ
January 19th, 2005, 10:44 AM
En nu ligt het aan het Kanaal. Bijna tegenover de Triade toren ligt nog zo'n stuk grond braak. Hier stond eerst de nissan garage.

Vinman bijna tegenover Triadetoren is ruim begrip, laten we er op houden dat het behoorlijk schuin tegenover de Triadetoren komt. Maar dat ter zijde :P

Ik Vind dat hele Heemschut gedoe een beetje te ver gaan nu. Eerst het politiebureau en nu dit weer ? Laten ze gelijk ook nog maar alsnog bezwaar maken tegen het complex Groningerstraat/Kloekhortstraat. (al vind ik die wel mooi en passend daar)

Ow ja en de bebouwing van het Veemarktterrein. Wil men ook hoger dan 1 verdieping gaan. En de Rijnstraat komt ook complexje dacht ik en aan de Stroom schijnt ook wat te komen van 7 hoog.

Cicero complex is ook behoorlijk hoog, vergeleken met de huisjes ernaast. Dan hoor je ze ook niet. Massief blok tegenover oude huisjes.

Ik zie liever langs een vaart een leuk complex dan een braak liggend terrein, of een terrein wat opgevuld is met een garage. Wat heeft een betere uitstraling? Als je het terrein nu bekijkt vindt ik het ook maar een troosteloze aanblik met de woningen op de achtergrond van de Troestellaan

Het lijkt wel of dat hele clubje alle gebouwen plat wil hebben en de hele stad nog vlakker wil dan het nu al is. Laten ze lekker op de hei gaan zitten. Heb het idee dat alles wat boven hun zelf uitkomt dat dat al te hoog is.

What's next ... ?

vinman
January 19th, 2005, 11:55 AM
Vinman bijna tegenover Triadetoren is ruim begrip, laten we er op houden dat het behoorlijk schuin tegenover de Triadetoren komt. Maar dat ter zijde :P
Weet ik ook wel ;)
Laten ze gelijk ook nog maar alsnog bezwaar maken tegen het complex Groningerstraat/Kloekhortstraat. (al vind ik die wel mooi en passend daar)
Misschien is daar het pand net iets te hoog, maar het is wel ontzettend stedelijk :cheers:

Ow ja en de bebouwing van het Veemarktterrein. Wil men ook hoger dan 1 verdieping gaan. En de Rijnstraat komt ook complexje dacht ik en aan de Stroom schijnt ook wat te komen van 7 hoog.
Als het gaat om kleine torentjes dan loopt het storm, maar hoog komen we nog langer niet :)
Cicero complex is ook behoorlijk hoog, vergeleken met de huisjes ernaast. Dan hoor je ze ook niet. Massief blok tegenover oude huisjes.
Klopt, alleen zit gelukkig het lagere deel van Cicero dichterbij de huisjes dan de toren.

Ik zie liever langs een vaart een leuk complex dan een braak liggend terrein, of een terrein wat opgevuld is met een garage. Wat heeft een betere uitstraling? Als je het terrein nu bekijkt vindt ik het ook maar een troosteloze aanblik met de woningen op de achtergrond van de Troestellaan
Denk dat Heemschut graag het liefst weer wat jaren 30 pandjes daar ziet komen :sleepy: . Hoeven niet lelijk te zijn, maar het worden er zoveel!

Het lijkt wel of dat hele clubje alle gebouwen plat wil hebben en de hele stad nog vlakker wil dan het nu al is. Laten ze lekker op de hei gaan zitten. Heb het idee dat alles wat boven hun zelf uitkomt dat dat al te hoog is.
Nou ja, niet alle gebouwen. Ze strijden voor behoud van het oude he :) ! En dat is ook niet slecht.

bobdebouwer
January 19th, 2005, 12:48 PM
Nou ik heb het zolangzamerhand wel gehad met Bond Heemschut. Alles wat nieuw is, is bij voorbaat fout. Zij kunnen de besluitvorming over dit soort dingen zo lang uitstellen. Dat kost allemaal tijd. En tijd is geld. Geld van de ondernemer, die nu wegblijft uit Assen, en geld van de gemeente of de provincie. En dat was ons geld! Zouden ze in de gaten hebben dat begrotingstekorten worden veroorzaakt door dit soort partijen??

FJ
January 19th, 2005, 04:59 PM
Behoud van het oude hoeft op zich niet verkeerd te zijn. En het is ook niet zo zeer dat ze geen gelijk hebben. Maar een stad is net een zolder, je kunt ook teveel bewaren :D

Woon nu al me hele leven in Assen, maar eh heb nog nooit van dat zooitje gehoord, tot het politiebureautje. En nu hoor je er weer van ... zeurderds.

Op de plaats van Wildeboer, ja en, kan alleen maar beter worden dan het was en wat het nu is. En om eerlijk te zijn, vindt ik wat er op gebied van appartementen gebouwd wordt hier in de stad ... eigenlijk best leuk. Het is/blijft vrijwel 4/5 hoog, maar toch.

En zon bond hoeft niet verkeerd te zijn, maar het is ook een beetje wat bobdebouwer zegt, het is bijvoorbaat al niet goed. En er zijn hier meer dingen in de stad waar, voordat de inwoners, en soms denk ik gemeente ook, het zelf weet, alweer stichtingen/bonden/vereningingen in een stuip liggen om wat er gaat gebeuren.

Wat betreft het oude Nissan garage, dat is al paar jaar bekend dat daar appartementen zouden komen, dus waarschijnlijk is dat nu in dusdaning stadium dat de bouw wel eens gauw kan beginnen.

En Heemschut ruikt wat ... en vliegt er nu pas op af.

Diehard
January 19th, 2005, 06:25 PM
Tja, ik heb het ook wel een beetje geschoten met de Bond Heemschut. Ik heb tijdens mijn stage bij de gemeente wel eens tekeningen van terrein Wildeboer gezien. Het zag er erg goed uit, en ik zou niet weten wat voor zwaarwegende bezwaren er zijn. Helemaal niet als je de huidige situatie in ogenschouw neemt...

Ik zal binnenkort eens een overzichtstekening maken van alle projecten in de stad. :)

janneman
January 19th, 2005, 11:21 PM
Ik zal binnenkort eens een overzichtstekening maken van alle projecten in de stad. :)[/QUOTE]

dat zou fijn zijn zeg ik

dan hebben we alles weer op een rijtje

janneman
May 17th, 2005, 05:57 PM
Wanneer begineen ze weer met de Triade want alles ligt stil nu helaas.

AH zou toch in mei de parkeergarage platgooien toch las ik hier ergens op het forum.

Dan kunnen ze ook gelijk beginnen om die toren uit de grond te trappen

bobdebouwer
May 17th, 2005, 06:49 PM
Na de bouwvak misschien, net zoals de politietoren?

vinman
May 17th, 2005, 08:03 PM
Zie net in een makelaarskrantje dat de verkoop is gestart. koopsom is vanaf 210.000 euries!! Ik wist het nog niet, maar het ding bevat 27 appartementen en 2 penthouses.

janneman
May 17th, 2005, 09:59 PM
verkoop is al een tijdje begonnen trouwens.
Bij hoeveel % beginnen ze te bouwen trouwens weet iemand dat.
ik denk zelf dat dat ergens bij 60 of 70% ligt

bobdebouwer
May 17th, 2005, 10:42 PM
Dat heb je meestal wel, die 60%, dus dat zal hier dan ook wel aannemelijk zijn. Al zie je steeds vaker dat er al word begonnen met de bouw voordat de verkoop echt goed loopt. Je hebt toch vaak dat mensen eerst willen zien, en dan kopen.

janneman
May 17th, 2005, 11:25 PM
dat zou ik tenminste wel doen ja.
Ik wil gewoon zien wat ik straks in mijn bezit heb.

Je koopt toch ook geen auto zonder dat je weet hoe hij rijdt