View Full Version : CORNELLÀ - EL PRAT | Nou estadi del RCD Espanyol i centre comercial Splau! | Finalitzats
Danzig July 28th, 2009, 12:50 PM Donç jo tinc unes fonts d'informació molt segures , que diuen que dintre d'uns anys estan pensant(encara no es sap) , de fer una linia de tramví:):)a de l'estació de les aigues , per devant de l'estadi de l'español, fins a l'hospitalet.
fa temps que se'n parla, però per ara, res
http://www.tramvia.org/reivindica/almeda.htm
ara s'hauria d'accelerar el tema
Niat July 28th, 2009, 04:35 PM Doncs sí, seria bo fer arribar el Tram a l'estadi de l'Espanyol.
Y la L5 jo la perllongaria fins a Sant Joan o Sant Feliu.
Cornellà Centre - La Fontsanta - Les Planes - Sant Joan Despí centre - Sant Feliu
Sakura_kny July 28th, 2009, 08:10 PM Fa temps vaig escriure a l'alcalde de Cornellà per pregunarli pel tema del Trambaix i em va dir que ho tenien en ment pero de moment res en projecte.
Confide July 29th, 2009, 03:45 PM Això seria a mig termini.
La L5 no es pot ampliar, no sé si per temes orogràfics.
Danzig July 29th, 2009, 04:32 PM es pot, però s'hauria de reconstruir (i primer deconstruir, clar) tot el tram de Cornellà perquè ara la línia acaba a nivell de carrer
Confide July 29th, 2009, 04:34 PM Un tram a l'aire lliure tampoc és un problema no? xD
Sakura_kny July 29th, 2009, 04:50 PM Em pregunto de que seràn les botigues de roba... de marques conegudes no, pq he escrit a Inditex (Bershka, Pull & Bear, Oysho, Massimo Dutti, Stradivarius, Zara...), Blanco, Mango, Women Secret, H&M, Naf Naf... i cap té l'intenció d'obrir botiga... llavors nosé quines botigues pensen posar...
Jou, jo que m'hi havia ilusionat... em sembla que continuaré anant al Gran Via d'Hospitalet...
Confide July 29th, 2009, 05:34 PM ^^ Oi tant que totes acabaran posant una de les seves botigues allà, no tinc cap dubte. És el que tenen tots els CCs, vist un, vist tots en quant a botigues, perquè sempre són les mateixes franquícies que estan en mans de quatre monopolis...
Sakura_kny July 29th, 2009, 05:45 PM I de mentre que pensen posar? He comtat i n'hi han com a mínim 70 locals de 'moda'.
Normalment els centres comercials tenen com a mínim un parell de botigues Inditex i aquest cap...
Confide July 29th, 2009, 06:01 PM Que sí que en posaran...
Sakura_kny July 29th, 2009, 06:03 PM Però si m'han dit que no!!
FGC.SA July 29th, 2009, 10:32 PM Et contestaràn que no s'instal.laràn peró realment si que ho faràn per dir-ho d'alguna manera donar una sorpresa.
En un altre missatge algún dia deia que el centre comercial serà un fracàs per la seva comunicació.Clar,home,tenint la Ronda Litoral quasi al costat i la sortida al ccostat(tot i que ara em sembla que esta tancada per obres),la C-245 i la Ronda de Dalt ben a prop,els FGC a 5 minuts i l'intercanviador de Cornellà(Tram,FGC i Renfe)a 12-15 minuts caminant.Hi han centres comercials pitjors comunicats sobretot pel que fa al transport públic com el Baricentro o el de Sant Cugat.Doncs jo crec que serà un centre comercial que tindrà exit,i mès encara si s'instal.la un Media Markt.Si al centre comercial no va ningú,seràn cúles que no voldràn comprar per estar al costat del camp de l'Espanyol:lol:
Jo crec que s''hauria de fer un ramal del tranvia i portar-lo fins a l'estadi de Cornellà-Prat per donar servei a l'estadi,el centre comercial,el barri i la Fira,i perllogar-lo fins a Almeda,se que volien perllogar-lo fins a Hospital de Bellvitge,peró massa quilometres veig jo aquí.Aixó sí,cal que en dia de partits forts posar un servei d'autobús especial entre l'intercanviador de Cornellà i l'Estadi,bé que amb partits del Barça ho fan(posen línies de bus desde Verdaguer i Pl.Catalunya fins el Camp Nou)
Sakura_kny July 30th, 2009, 04:59 AM Si això fos veritat, no sería millor dir que no es pot donar aquesta informació o alguna cosa semblant?
FGC.SA, jo sóc culé i si que hi aniré XD A més, tots els turistes japonesos, q són uns frikis, vindran a veure el camp del seu estimat Nakamura i entraran al centre comercial.
A més, en dies de partits, segur que hi entra molta gent.
Si Eroski i El Corte Inglés han tingut éxit, pq aquest no? A més, está més a dins de la ciutat, més a mà, Eroski i el CI, estan tirant cap a fora, nosé com dir-ho. Jo crec que la gent de Cornellà hi anirà, per novetat, i si posen bones botigues de roba, si quedaran.
Jo per exemple, ja no tornaré més a Eroski, pq com aquest centre té cinemes i tindrà botigues de roba...
També crec que haurien d'allargar el TMB desde 'Les aigües' fins l'Hospitalet...
Cornella July 30th, 2009, 06:38 PM Jo crec que encara que s'hagi dit que no, si un es fixa en el plànol interactiu del centre comercial, hi ha molta superficie dedicada a "moda", per tant, alguna ha de caure.
Si en un centre comercial "petit" com el Llobregat Centre n'hi ha ja unes cuantes, en un d'aquestes característiques i de fàcil accés, també n'hi haurà...
Per cert... fixant-me en aquest plànol... surt una gran parcela dedicada a "hogar"... Leroy Merlin? Bauhaus? Megamiró? xd
FGC.SA July 30th, 2009, 07:58 PM Doncs aquest diumenge s'estrena el camp amb el seu primer partit:RCD Espanyol-Liverpool.I FGC llegeix el fòrum i ficarà dobles composicions:
Reforç de servei el diumenge 2 d’agost (partit RCD Espanyol – Liverpool FC)
Barcelona, 30 de juliol de 2009
Amb motiu del partit inaugural del nou Estadi de Cornellà del RCD Espanyol, el proper diumenge 2 d’agost de 2009, FGC reforçarà el seu servei al Metro del Baix Llobregat a partir de les 17,00 hores, per tal de facilitar l’accés a l’estadi i el trasllat dels aficionats.
Reforç previst:
* A partir de les 17,00 h: Els trens de la línia L8 (Molí Nou) circularan amb el doble de la seva capacitat (2 unitats acoblades amb sis cotxes cadascuna).
* A partir de les 19,00 h: Els trens de la línia S8 (Martorell) circularan amb el doble de la seva capacitat (2 unitats acoblades amb sis cotxes cadascuna).
* A partir de les 23,00 h i fins a les 00,30 h: Els trens de les línies L8 (Molí Nou) i S8 (Martorell) tindran una freqüència de dia feiner i circularan amb el doble de la seva capacitat (2 unitats acoblades amb sis cotxes cadascuna).
Recomanacions per viatjar al nou estadi del RCD Espanyol de Barcelona amb FGC
Barcelona, 28 de juliol de 2009
1. L’estació de les línies d’FGC més pròxima a l’estadi és Cornellà Riera, a 6 minuts, aproximadament.
2. Tots els trens de la línia Llobregat-Anoia paren a l’estació de Cornellà Riera.
3. A la sortida dels partits, l’Ajuntament de Cornellà, el RCD Espanyol i FGC hauran preparat l’accés a l’estació de manera ordenada per tal d’evitar cap risc en accedir a les andanes. És important seguir les indicacions del personal del club, d’FGC i de les forces de seguretat.
4. Per facilitar la fluïdesa d’accés als trens en finalitzar el partit, és molt convenient disposar del bitllet amb antelació, bé la targeta T-10 o qualsevol títol vàlid de transport.
FGC.SA July 30th, 2009, 08:00 PM Per cert... fixant-me en aquest plànol... surt una gran parcela dedicada a "hogar"... Leroy Merlin? Bauhaus? Megamiró? xd
Media Markt volia instal.lar-se en aquest centre comercial,i va reclamar llicència,i crec que la té.Ara bé potser de les queixes dels comerciants l'han denegat.Pot ser que sigui el Media Markt aixó que dius?O potser Miró,peró Miró volia posar una botiga normal,no un Mega Miró d'aquests.
Sakura_kny July 30th, 2009, 08:47 PM Jo crec que encara que s'hagi dit que no, si un es fixa en el plànol interactiu del centre comercial, hi ha molta superficie dedicada a "moda", per tant, alguna ha de caure.
Si en un centre comercial "petit" com el Llobregat Centre n'hi ha ja unes cuantes, en un d'aquestes característiques i de fàcil accés, també n'hi haurà...
Jo també ho he pensat. N'hi ha més de 75 botigues dedicades a la moda. (Crec que son massa, n'hi han alguns locals molt petits...). Es imposible que no n'hi hagi cap d'aquestes botigues que he mencionat si a quasi tots els CC son les botigues que hi hà. El que no entenc es com totes m'han dit que no o que no ho tenien pensat... Serà que encara es massa aviat... però ja n'hi ha botigues que han alquilat o comprat un local...
A per cert, també vaig escriure als de Media Markt però són els únics que no m'han respost encara ò.ó
Aggggggggggg, que arribi ja la primaveraaaa!!!!!!:bash::bash::bash::bash::bash:
Danzig July 31st, 2009, 10:39 AM A partir de les 17,00 h: Els trens de la línia L8 (Molí Nou) circularan amb el doble de la seva capacitat (2 unitats acoblades amb sis cotxes cadascuna).
:nuts:
ara els 312 tenen 6 cotxes? :ohno:
Sakura_kny July 31st, 2009, 05:32 PM Inauguren el camp demà passat i s'estan fotent la canya que s'haurien d'haver donat durant l'any.
Acabo de passar pel davant i havien camions, obrers... Estaven posant les lletres RCDESPANYOL.
Vaya tela...
Per cert, vaig escriure al Balmón preguntant-li pel tema del Trambaix i em va dir que Cornellà està perfectament comunicada, vaja, que no pensen fer res nou, de moment.
Sky July 31st, 2009, 05:36 PM Productes únics per l'estrena
El RCD Espanyol de Barcelona ha presentat avui els productes commemoratius que es posaran a la venda aquest diumenge amb vista a la inauguració del nou estadi de Cornellà-El Prat. El conseller de l'àrea d'Expansió, August Newton, el director de màrqueting del club, Raúl Ciprés, i el responsable de merchandising de l'entitat, Carlos Ferrer, han informat fil per randa de tot
Aquests articles són una samarreta tricolor commemorativa amb els escuts i els colors de l'Espanyol i el Liverpool (19.95€), una bufanda doble brodada amb la imatge dels dos equips i un ‘Pack Inauguració’ compost per una bufanda de seda, un banderí i una gorra; tot això dins d'una Gym-bag, que tindrà un preu de 25€.
També estarà a la venda la samarreta oficial ULHSPORT de joc commemoratiu del partit i uns altres productes de merchandising com una tassa commemorativa, el programa oficial del partit (en català i en castellà), imants, pins i medalles commemoratives.
Els articles es podran comprar a la nova botiga del club, ubicada en el gol nord de l'estadi. A més, hi haurà sis punts de venda a l'anella interior del recinte i un parell en els exteriors perquè els socis i aficionats puguin fer les seves compres sense problema.
Newton ha assenyalat que espera que la inauguració de l'estadi impliqui el rellançament de la línia RCD Espanyol. “La línia de producte que es comercialitzarà serà commemorativa i única. La nostra idea és estendre'ns cap al mercat internacional i per a això tenim previstes diverses reunions al Japó el setembre i també moltes esperances d'obrir una botiga a la T1. Estar present dins de l'aeroport és un pas molt important”.
Ciprés, d’altra banda, ha revelat que diumenge suposarà un gran examen pel club. A més, ha assenyalat que els propietaris de les llotges tindran un servei similar al del room-service i que se'ls facilitarà un catàleg perquè puguin fer les seves compres sense moure's del seu seient amb una atenció personalitzada.
Ferrer, finalment, ha assenyalat que el desig del club és vendre tots els productes. “Hem fet unes 5.000 bosses, unes quatre mil samarretes tricolors i unes mil samarretes oficials perquè volem que sigui una cosa molt exclusiva. Esperem que sigui un èxit”, ha finalitzat.
http://www.rcdespanyol.com/principal.php?modulo=detalleNoticia&idnoticia=7261&idseccion=151&idsite=1&idmenu=4&idsubmenu=909
Sky July 31st, 2009, 05:37 PM http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/2d8388ce.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/69890f33.jpg
Sakura_kny July 31st, 2009, 05:47 PM Que lletja es la samarreta vermella, blanca i blava!
Niat July 31st, 2009, 09:18 PM Que lletja es la samarreta vermella, blanca i blava!
Si, molt lletja.
Sakura_kny August 1st, 2009, 11:24 AM Haurieu de canviar el títol del post no? Perquè en teoria l'estadi ja està acabat, el que queda es el centre comercial.
Sr.Horn August 1st, 2009, 11:57 AM Un tram a l'aire lliure tampoc és un problema no? xD
I fins i tot, en viaducte :drool:
Enhorabona pel nou estadi, dimecres vaig passar amb el cotxe, i des de fora fa bona pinta. El centre comercial va en molt de retràs. Per altra banda, llegits comentaris anteriors, el mateix no serà gaire novedós en quant a tendes. Vist lo que he vist pels Estats Units, per allà a qualsevol poble merdós hi ha un centre comercial amb moltes més coses que els que hi han als de Barcelona :crazy: fins i tot he vist centres comercials temàtics. A San Francisco, un exclusiu de temàtica japonesa :D
Jo quedaria content amb:
- Un supermercat a la americana (Wal-Mart, Safeway ...), amb molt de tot, especialment de gelats, que als supermercats d'aqui són uns rancis.
- Una llibreria a la japonesa, amb molt de tot, revistes nacionals i internacionals
- Tendes de roba novedoses, per exemple Uniqlo, que l'he vist a Londres però enlloc més tret del Japó (tremola Zara)
- I per supost, un mercadet-zona de restaurants com a l'ILLA Diagonal.
Sakura_kny August 1st, 2009, 12:37 PM Jajajajjajajaja suposo que parles ironicament no Sr.Horn?
Amb els cines ja sóc feliç pq no hauré de pujar fins l'Eroski, però si em posen botigues tipus Bershka, Zara, Pull&Bear, Oysho, Women Secret, Stradivarius y Pimkie, ja seré completament feliç XDD
Potser els que em van contestar els mails encara no saben res o ho fan veure, perque dubto molt que dels més de 80 locals dedicats a la moda, no n'hi hagi cap dels que he esmentat anteriorment. Que pensen posar-hi, paradetes com les que hi hà a Sants o que? x''D
Jo encara mantinc la esperança de que possin botigues de nom.
Vilarrubla August 1st, 2009, 12:49 PM a mi si em posesin un centre comercial al costat de casa, que ho dubto XD, voldria que hi hagués una mica de varietat, fer un centre comercial amb lo mateix que a la resta no hi trobo el que, perquè llavors simplement dona cabuda a la gent de la zona, perquè la gent de fora que ha d'agafar el cotxe si o si anirà al Gran Via 2 o al centre, jo al centre perquè a Gran Via 2 a vegades porten lo pitjor que tenen.
Realment costa trobar coses que no siguin inditex, mango o H&M.
Sakura_kny August 1st, 2009, 01:10 PM El que passa esq a casa no tenim cotxe i cada cop que haig d'anar de compres, haig de carregar bosses, per això m'agradaria tenir les meves botigues favorites al centre comercial.
No sé que vols que posin.
Sr.Horn August 1st, 2009, 02:54 PM Ho deia en serio. Una de les visites turístiques als Estats Units era anar als supermercats i fer un paseo per la secció de gelats en bidons de 4 litros de gelat multicolor :drool: i gelats de café de l'Starbucks!
Nos llevan años de ventaja comercial
Sky August 1st, 2009, 03:30 PM Vist lo que he vist pels Estats Units, per allà a qualsevol poble merdós hi ha un centre comercial amb moltes més coses que els que hi han als de Barcelona :crazy:
Ja, però ells no gaudeixen del Model comercial propi de Catalunya™! Qui vol un híper o un centre comercial tenint uns Ultramarins Molins o uns Queviures Roures? :nono:
Vilarrubla August 1st, 2009, 04:00 PM no tot és inditex, mango i H&M, això ho pots trobar a qualsevol lloc, no dic que no posin ni una sóla botiga XD però si una mica de varietat estaria bé, però no ho dic per aquest centre comercial, és extrapolable a tots els que existeixen a Catalunya, i a d'altres països.
Sky August 1st, 2009, 07:22 PM Una de les taquilles: http://www.rcdespanyol.com/principal.php?modulo=detalleNoticia&idnoticia=7264&idseccion=151&idsite=1&idmenu=4&idsubmenu=909
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/27ab44a5.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/e936da27.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/82dfc477.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/553946f0.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/a8013d48.jpg
Sky August 1st, 2009, 09:42 PM La inauguració del nou estadi de l'Espanyol, en directe, a TV3
• L'acte inaugural anirà precedit d'un reportatge especial sobre els tres estadis de l'Espanyol. Un cop finalitzat, a partir de les 21.00, emetrem el partit que els blanc-i-blaus disputen amb el Liverpool.
TV3 ha preparat una programació especial aquest diumenge amb motiu de la inauguració del nou estadi de l'Espanyol de Cornellà-el Prat.
La programació especial l'obrirà diumenge, a les 19.25, l'"Estadi dels somnis", un reportatge de 20 minuts en què els presentadors del "Hat trick", Raquel Mateos i David Balaguer, fan un repàs dels seus records en els dos últims estadis de l'Espanyol, Sarrià i l'Olímpic de Montjuïc, i acaben damunt la gespa del nou estadi de Cornellà-el Prat per explicar com és la nova llar de l'espanyolisme.
Aquest documental, dirigit per Manel Fanlo, realitzat per Joan Ramon Anguera i produït per Ester Poses, es podrà veure simultàniament per televisió i als videomarcadors del nou estadi just abans de l'acte inaugural, que presentarà la Fura dels Baus, una cerimònia que TV3 oferirà també en directe, a partir de les 20.00.
I, a les 21.00, el futbol tindrà tot el protagonime amb l'emissió del matx que el RCE Espanyol disputa amb el Liverpool. Els comentaris del partit aniran a càrrec de Bernat Soler, Àngel Alonso en l'anàlisi tècnica, Jordi Ramos en les informacions a peu de gespa, i Imma Casares des de la llotja.
La programació especial al voltant de la inauguració del nou estadi, diumenge, farà que el "TN vespre" s'emeti a les 20.30.
http://www.tv3.cat/actualitat/133065
Sakura_kny August 1st, 2009, 10:19 PM La programació especial l'obrirà diumenge, a les 19.25, l'"Estadi dels somnis", un reportatge de 20 minuts en què els presentadors del "Hat trick", Raquel Mateos i David Balaguer, fan un repàs dels seus records en els dos últims estadis de l'Espanyol, Sarrià i l'Olímpic de Montjuïc, i acaben damunt la gespa del nou estadi de Cornellà-el Prat per explicar com és la nova llar de l'espanyolisme.
A veure quan es cansen de dir Cornellà-Prat i diuen simplement Cornellà.
Sky August 1st, 2009, 10:47 PM La nova RCDEstil Shop, un centre espectacular
• Avui s'ha inaugurat la nova botiga oficial de l'Espanyol a l’estadi de Cornellà-El Prat
Un acte ha tingut especial importància en aquest mogut matí en el nou estadi de Cornellà-El Prat, una matinal amb pur gust a prèvia d'alguna cosa gran, molt gran. Es tracta de la inauguració oficial de la nova RCDEstil Shop, la nova i moderna botiga oficial en el nou estadi.
A ella han assistit el president del RCD Espanyol, Dani Sánchez Llibre, els vicepresidents Ramón Condal i Joan Collet, i el conseller August Newton, a més del director de Màrqueting, Raúl Ciprés, el director de Comunicació i Relacions Externes, Xavi Andreu, el Director de la Fundació, Javier Sáenz, el responsable de Màrqueting Corporatiu, Carlos Ferrer, i la responsable de botigues, Bel Lleonard, entre d'altres. A més, la roda de premsa de l’entrenador, Mauricio Pochettino també s’hi ha portat a terme, de manera excepcional.
El nou espai on els pericos trobaran tots els productes del merchandising oficial del RCD Espanyol, des dels uniformes a les peces de regal més especials, consta de 250 metres quadrats. La decoració, a més, s'ha cuidat al detall per aconseguir un centre espectacular. Trofeus i fotografies impressionants dels nostres senyals d'identitat decoren les parets d'un recinte ambientat amb l'aroma de gespa recent tallat, i que consta també d’una rèplica de la graderia del nou estadi des d'on es pot gaudir l'espera recordant en les pantalles gegants grans moments i partits de la nostra història.
http://www.rcdespanyol.com/principal.php?modulo=detalleNoticia&idnoticia=7269&idseccion=34&idlinkchk=3&idmenu=9&idsubmenu=107
Sky August 1st, 2009, 10:53 PM http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/bb1bb64f.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/f9c45d86.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/62433627.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/614d7913.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/8ba8f875.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/4026c994.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/1adfa194.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/8bdba9fe.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/d59b20cd.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/4acbd63f.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/3e1ac2f7.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/932679a0.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/79f02997.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/7b30a993.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/d3f0b19f.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/3e836d34.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/ad6b1423.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/b2a96d55.jpg
Sky August 2nd, 2009, 02:49 PM L'Espanyol celebra aquest diumenge la inauguració del nou estadi de Cornellà-el Prat
L'Espanyol té aquest diumenge una cita històrica. Els blanc-i-blaus ho tenen tot a punt per a l'estrena del nou estadi de Cornellà-el Prat. S'ha de remarcar que no queden entrades per assistir a la inauguració de la nova casa perica i que per això el club ha recomanat utilitzar el transport públic per accedir-hi. A partir de les 19.30 h, TV3 oferirà en directe la cerimònia d'inauguració, i a les 21 h, el plat fort d'aquesta festa, el partit contra el Liverpool.
Cada cop queda menys. Després de dotze anys, l'Espanyol tornarà aquest diumenge a casa seva. Serà una cerimònia d'inauguració molt emotiva i, sobretot, molt participativa. Dissabte, uns 700 voluntaris pericos van fer l'últim assaig general abans del gran dia. També els jugadors i el cos tènic van trepitjar la gespa de la seva nova casa per primera vegada abans d'enfrontar-se aquest diumenge al mític Liverpool.
L'equip de Rafa Benítez va arribar dissabte amb totes les seves estrelles, entre les quals destacava una de les més aclamades, Fernando Torres. També el mallorquí Albert Riera, amb passat espanyolista, per a qui el partit d'aquest vespre serà molt especial. En l'expedició també hi va un els homes que ha sonat com a futurible blaugrana, Mascherano, i Xavi Alonso, pretès pel Reial Madrid.
Accessos per arribar a Cornellà
El club recomana que se sigui previsor i es vagi al camp amb prou antelació. Les portes s'obriran a les sis de la tarda. També es fa una crida a l'ús del transport públic, que avui allargarà l'horari fins a la una de la matinada. Hi ha diverses opcions per arribar al nou estadi. D'una banda el metro, amb la línia 5, a la parada Cornellà Centre. També el Trambaix, amb la línia T-1 a Cornellà Centre o a les Aigües. I amb la Renfe es poden agafar les línies C-1 i C-4, amb parada a Cornellà Centre. Des d'aquí a peu fins el camp hi ha uns 13 minuts. Una altra opció són els Ferrocarrils de la Generalitat. La parada més propera és la de la línia 8, a Cornellà Riera. També hi ha l'opció de l'Almeda, a 11 minuts caminant. Es desaconsella anar-hi amb cotxe per les dificultats d'aparcament, de fet els pàrquings més pròxims són de pagament. En cas, però, de fer-ho s'han de seguir uns cartells que indiquen que la sortida bona és la 15.
http://www.3cat24.cat/noticia/398279/futbol/LEspanyol-celebra-aquest-diumenge-la-inauguracio-del-nou-estadi-de-Cornella-el-Prat
Sky August 2nd, 2009, 06:27 PM 9nFi7rCJlAk
el casanovas August 2nd, 2009, 11:19 PM Eh, ha molat la inauguració. Felicitats (per part d'un culé convençut, ara que hem tret la collonada aquesta...)
Sakura_kny August 3rd, 2009, 08:03 AM Com va molar xD Quan cridaven ¡¡goool!! s'escoltava per la finestra xDDD
Qui seria el subnormal que va portar aquell periquito. Sort que el Poche el va agafar... ù.ú
Nosé si va ser l'Espanyol que va guanyar, o el Liverpool que es va deixar guanyar. Si va ser lo primer... si posen aquestes ganes durant tota la temporada...
Edito: SIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ORGASME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.duldi.com/images/fotos_splau/1.JPG
TOMAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Que troleros... i em deien que no... XDDD Jo ja no surto de Cornellà XDDD
I apa que els de Duldi... posant el mapa amb totes les botigues de l'Splau... Potser era una sorpresa i mira.
El mapa es de la primera planta. Està la planta baixa (Mercadona + Media Markt? + Botigues de roba + Restauració), la primera (el que veieu a la foto) i la segona (3 botiges de roba i suposo que els cinemes).
Danzig August 3rd, 2009, 10:51 AM mapa de transports
http://nou.cornellaweb.com/files/noticias/1850/RCDE_TRANSPORTPUBLIC.pdf
Cornella August 3rd, 2009, 01:49 PM Sakura! Gràcies!!! :banana:
Pel que veig al mapa, a les botigues Zara, Primark i H&M, apareixen una mena d'escales o d'ascensors... Dos plantes de botiga?
Sky August 3rd, 2009, 01:55 PM Us podeu descarregar la inauguració amb l'eMule: ed2k://|file|RCD%20Espanyol%20-%20Cerim%C3%B2nia%20inauguraci%C3%B3%20del%20nou%20estadi%20de%20Cornell%C3%A0-El%20Prat%20(02-08-2009)%20(TDTRip%20per%20Oliana%20Molls)(TotsRucs.cat).avi|823191552|731AE7296FB1FE268CB9C5C74B96470E|h=3R5UM3YJGCXQTZWAH7MBS5TJE5TJ72IB|/|sources,91.121.113.12:14662|/
Sky August 3rd, 2009, 02:06 PM L’Espanyol estrena amb orgull una icona esportiva de la gran Barcelona
• El president, Sánchez Llibre, dóna les gràcies a l’afició i augura que aviat hi haurà llista d’espera
• 40.000 seguidors il·lusionats van abarrotar un camp modern en un dia de festa blanc-i-blava
Festa, alegria, passió, orgull, sentiment, records i emocions. Uns 40.000 periquitos van anar ahir a la seva casa nova de Cornellà i el Prat després de 12 anys en què l’equip blanc-i-blau va jugar rellogat a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. Festa i estrena amb victòria davant del Liverpool (3-0). Dotze anys després que 72,5 quilos de goma 2 ensorressin el vetust Sarrià, el club reneix al Baix Llobregat amb el suport d’una afició que ha volgut invertir els pocs diners disponibles en una casa nova abans que en la plantilla.
Una quimèrica il·lusió que va començar a forjar-se un ja llunyà mes d’abril del 2001, en la qual va tenir molt a veure José Montilla, llavors alcalde de Cornellà i avui president de la Generalitat, i que es va fer realitat ahir en una inauguració senzilla però intensa. Molt familiar. Com l’Espanyol. «Si no hagués sigut per tots vosaltres, pel vostre orgull, sentiment i esforç, aquest estadi hauria sigut impossible. Gràcies, gràcies i gràcies», va dir Daniel Sánchez Llibre, un president de l’Espanyol que va iniciar el seu mandat amb la firma de la venda de Sarrià, capitanejant un club sense patrimoni, amb molt poca massa social (17.500 socis) i un trasllat traumàtic cap a la muntanya de Montjuïc el 1997. En aquell temps, ningú donava un duro pel futur de l’entitat, ferida de mort pels deutes.
SENSE OPOSICIÓ
Dotze anys després, Sánchez Llibre ha tallat la cinta d’un estadi modern, amb la plantilla a Primera malgrat tres ensurts els últims anys, amb una ciutat esportiva, dos títols de Copa, un planter atractiu, una oposició desapareguda després de la venda de les accions de José Manuel Lara a un grup nascut al despatx presidencial i una massa social que creix a un ritme impensable en només uns mesos. De 17.000 socis a 33.000. «D’aquí un any, tindrem llista d’espera», explica esperançat Sánchez Llibre, un dirigent cansat que vol fer una transició tranquil·la fins al 2011.
L’Espanyol es va convertir ahir en el vuitè club de Primera Divisió propietari del camp després de vuit anys d’intenses negociacions amb totes les administracions. Els dirigents van passar nits sense dormir, superats pels farragosos tràmits. «Dani, tranquil, que l’Administració és lenta però segura», l’animava Antoni Balmón, alcalde de Cornellà, quan el dirigent s’acostava a la depressió per la lentitud dels permisos o pels canvis polítics. Aquells permisos que no arribaven mai, aquelles traves, van significar que el camp fos més costós. De 39 milions d’euros va passar a 67. Encara que s’hi han de sumar 20 milions més per la urbanització. L’Espanyol pagarà la casa nova amb un crèdit sindicat de 60 milions a tornar en 24 anys.
L’Espanyol ha estat valent a l’escollir Cornellà i el Prat i a l’apostar per uns terrenys desestructurats i inhòspits per crear il·lusió i riquesa, «perquè aquest estadi serà un motor econòmic per a la zona», assegura Lluís Tejedor, l’alcalde del Prat. El club periquito ja va deixar Barcelona fa 86 anys quan va decidir construir el seu camp al municipi de Sarrià. Ahir va inaugurar un altre camp, molt més modern i atractiu que el de la desapareguda Manigua, amb una visual excel·lent i una proximitat que impacta el rival. Un camp sense lones. Això sí, els aficionats hauran de tenir paciència durant uns 16 mesos mentre Foment acaba les obres de la rotonda.
CANVI RADICAL
El club ha creat una altra icona barcelonina amb una geometria clara. Anglesa, però amb un estil molt mediterrani, molt blanc-i-blau. «És l’hora d’aprofitar aquest impuls del camp i fer un canvi radical en la gestió de l’entitat», va afirmar un president que domina l’accionariat i que ja té al cap comprar més terrenys per potenciar el planter de la ciutat esportiva del Reial Club Deportiu Espanyol de la Gran Barcelona.
http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=634646&idseccio_PK=1011
Sky August 3rd, 2009, 02:07 PM http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/d04639f7.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/ea364dd6.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/37ced7c6.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/23a48138.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/d077813b.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/30405304.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/c7f467db.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/90939b29.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%204/6dd4b83e.jpg
Sakura_kny August 3rd, 2009, 05:40 PM Sakura! Gràcies!!! :banana:
Pel que veig al mapa, a les botigues Zara, Primark i H&M, apareixen una mena d'escales o d'ascensors... Dos plantes de botiga?
Posiblement. Si mires el mapa interactiu a la web de l'Splau, a la tercera planta surten tres locals dedicats a la moda (i un dedicat a la llar) .
Mare meva, em tremolen les mans XDD
mtrpls August 3rd, 2009, 10:47 PM ple de públic dóna la sensació de ser més gran...
Sky August 4th, 2009, 02:07 AM p13dclRaUr0
Fqv4X1krLAw
m6gvxzdeNyo
Kosko August 4th, 2009, 12:40 PM Menudo cambio!. Aquí si se puede disfrutar de un buen partido de fútbol!. Enhorabuena pericos!. :)
Niat August 5th, 2009, 02:27 PM Está muy bien el estadio, campo típico inglés, de fútbol 100%.
Enhorabuena pericos ;)
Sakura_kny August 5th, 2009, 10:03 PM Cito por si alguien no lo ha visto:
http://www.duldi.com/images/fotos_splau/1.JPG
El mapa es de la primera planta. Està la planta baixa (Mercadona? + Media Markt? + Botigues de roba + Restauració), la primera (el que veieu a la foto) i la segona (3 botiges de roba (em sembla q la 2º planta del H&M, Zara yi Primark de la 1ª planta) i suposo que els cinemes).
Sky August 6th, 2009, 12:59 AM KRgopE8dd8o
Danzig August 6th, 2009, 10:17 AM Més fotos de la inauguració:
http://www.baiximagenes.es/ImageFolio42_files/cache/images/~GALERIA~03~Cornella~2009~CORP~02_08_09~082.jpg
http://www.baiximagenes.es/ImageFolio42_files/cache/images/~GALERIA~03~Cornella~2009~CORP~02_08_09~076.jpg
http://www.baiximagenes.es/ImageFolio42_files/cache/images/~GALERIA~03~Cornella~2009~CORP~02_08_09~090.jpg
http://www.baiximagenes.es/ImageFolio42_files/cache/images/~GALERIA~03~Cornella~2009~CORP~02_08_09~110.jpg
http://www.baiximagenes.es/ImageFolio42_files/cache/images/~GALERIA~03~Cornella~2009~CORP~02_08_09~138.jpg
http://www.baiximagenes.es/ImageFolio42_files/cache/images/~GALERIA~03~Cornella~2009~CORP~02_08_09~145.jpg
http://www.baiximagenes.es/ImageFolio42_files/cache/images/~GALERIA~03~Cornella~2009~CORP~02_08_09~160.jpg
http://www.baiximagenes.es/ImageFolio42_files/cache/images/~GALERIA~03~Cornella~2009~CORP~02_08_09~163.jpg
http://www.baiximagenes.es/ImageFolio42_files/cache/images/~GALERIA~03~Cornella~2009~CORP~02_08_09~169.jpg
Reportatge complet:
http://www.baiximagenes.es/cgi-bin/image.cgi?img=0&search=Actos+de+inauguraci%F3n+del+nuevo+estadio+del+RCD+Espa%F1ol&cat=all&bool=phrase
Sky August 9th, 2009, 04:15 PM Estadi Dani Jarque?
• L'afició vol que el nou estadi de Cornellà-El Prat sigui batejat amb el nom de Dani Jarque
La defunció del capità de l'Espanyol, Dani Jarque, ha provocat les primeres reaccions espontànies per part dels afeccionats que, des que es van assabentar de la notícia, han acudit a la porta nombre 21, la mateixa que el dorsal del defensa, del nou estadi de Cornellà-El Prat per a dipositar records i encendre veles en la seva memòria.
Els aficionats blanc-i-blaus volen rendir el seu homenatge al capità i transmetre les seves condolences per la pèrdua del jugador. La mort de Dani Jarque ha deixat en estat de consternació a tot l'espanyolisme, que segueix sense donar crèdit a la notícia.
Durant el dia d'avui s'espera que els seguidors segueixin acudint a l'estadi per a rendir el seu particular tribut al futbolista espanyolista. L'afició s'està mobilitzant a través de diversos canals per a organitzar un homenatge a Jarque.
Molts aficionats ja han expressat la seva voluntat en alguns fòrums que el nou estadi de Cornellà-El Prat o la ciutat esportiva de Sant Adrià del Besós siguin batejades amb el nom de Dani Jarque. Altres demanen que es retiri el dorsal '21' del central.
Dani Jarque va morir anit als 26 anys a causa d'una cardio-respiratòria. El club està agilitant els tràmits perquè el cos del jugador arribi com més aviat a Espanya, després que se li practiqui l'autòpsia a Itàlia.
http://esports.e-noticies.cat/estadi-dani-jarque-31780.html
standby August 9th, 2009, 09:25 PM Este estadio se ha de llamar DANI JARQUE no creo que haya nadie que se lo merezca más que él.
cholo3pa August 10th, 2009, 08:52 AM Que lastima. De una alegría tan enorme como la de inaugurar una nueva, y preciosa casa, a la tristeza de perder a un chabal joven, el capitán del equipo.
Un abrazo a toda la familia espanyolista y en especial a la de Dani.
Sentinel August 10th, 2009, 02:30 PM Jarque se merece un grandísimo homenaje y posiblemente que el estadio lleve su nombre. Lo que no acabo de tener claro es si ese debate hay que abrirlo antes incluso de que el cuerpo de Jarque haya llegado a España. Muchos medios se han lanzado a escribir sobre el asunto, que de forma muy lógica han planteado los seguidores del Espanyol.
Y yo pregunto a los periodistas: ¿no se puede plantear esto dentro de unas semanas? ¿qué necesidad hay de ponerse ahora a debatir en los medios sobre el nombre? Si se le pone el nombre, será para 100 años... ¿no podemos esperar un poquito? A veces creo que la urgencia de manejar nueva información cada dos minutos sobrepasa a esta sociedad.
Honremos a Jarque, despidámosle todos aquellos a los que nos gusta el fútbol, seamos del equipo que seamos, como se lo merece, apoyemos a su mujer que está embarazada de siete meses y se le murió hablando por teléfono (yo no sé si sería capaz de superar algo así), y después ya hablaremos de temas más mundanos como es el nombre de un estadio.
Insisto, mi queja es sólo para los medios de comunicación, nunca para los aficionados del Espanyol.
cholo3pa August 10th, 2009, 03:34 PM Jarque se merece un grandísimo homenaje y posiblemente que el estadio lleve su nombre. Lo que no acabo de tener claro es si ese debate hay que abrirlo antes incluso de que el cuerpo de Jarque haya llegado a España. Muchos medios se han lanzado a escribir sobre el asunto, que de forma muy lógica han planteado los seguidores del Espanyol.
Y yo pregunto a los periodistas: ¿no se puede plantear esto dentro de unas semanas? ¿qué necesidad hay de ponerse ahora a debatir en los medios sobre el nombre? Si se le pone el nombre, será para 100 años... ¿no podemos esperar un poquito? A veces creo que la urgencia de manejar nueva información cada dos minutos sobrepasa a esta sociedad.
Honremos a Jarque, despidámosle todos aquellos a los que nos gusta el fútbol, seamos del equipo que seamos, como se lo merece, apoyemos a su mujer que está embarazada de siete meses y se le murió hablando por teléfono (yo no sé si sería capaz de superar algo así), y después ya hablaremos de temas más mundanos como es el nombre de un estadio.
Insisto, mi queja es sólo para los medios de comunicación, nunca para los aficionados del Espanyol.
Muy logica y muy acertada la apreciación.
norreport August 10th, 2009, 08:44 PM ante todo, mi tristeza por la muerte del capitan dani jarque, ha sido una gran perdida en todos los sentidos.
en cuanto a las precipitadas solicitudes de nombrar el estadio con su nombre, veo mas factible que la puerta 21 tenga su nombre, y seguramente sea asi.
saludos
Sakura_kny August 12th, 2009, 12:58 PM Se me han quitado las ganas de volver a entrar a este post... u_u
Es una putada que alguien muera y más siendo tan joven... Encima no conocerá a su hija y viceversa...
Para que luego le vayan rezando a Dios... yo entiendo que muera la gente al envejecer, pero que mueran bebés, niños y gente joven...
belencita August 12th, 2009, 04:26 PM Este estadio se ha de llamar DANI JARQUE no creo que haya nadie que se lo merezca más que él.
Toda la razón del mundo.
Pobre chico...
DESCANSE EN PAZ
Sky September 14th, 2009, 04:05 PM L'Espanyol canviarà la gespa de l'estadi de Cornellà-el Prat
No hi ha hagut declaracions ni resposta oficial després de la reunió d'aquest matí entre la constructora, responsables de jardineria i representants del club. Oficialment, la solució al mal estat de la gespa es trasllada a l'executiva d'aquesta tarda. Extraoficialment, la gespa de l'estadi de Cornellà-el Prat es començarà a canviar demà al matí. L'estat actual del terreny de joc és enganyós. Des de la distància és una catifa, de ben a prop i quan s'hi practica futbol, ja ha quedat tot dit.
L'arrel de la gespa està massa tova i això fa que s'aixequi amb massa facilitat. Durant el partit de dissabte contra el Reial Madrid, alguns jugadors, com Luis García, van haver de fer de jardiners, i altres, com Iván de la Peña, van patir les conseqüències d'un camp en mal estat. La idea que jugar en aquestes condicions és gairebé una temeritat la va subscriure l'entrenador, Mauricio Pochettino, després del partit, i també ahir a la nit a "Hat-trick Espanyol".
Demà es canviarà la gespa amb el sistema de la col·locació de pans d'herba. La idea és que estigui a punt per d'aquí a nou dies, ja que així obliga la realitat del calendari, perquè és quan es disputarà el partit entre l'Espanyol i el Màlaga.
http://www.3cat24.cat/noticia/404362/futbol/LEspanyol-canviara-la-gespa-de-lestadi-de-Cornella-el-Prat
Sky September 15th, 2009, 12:39 PM L'Espanyol no pagarà la nova gespa de Cornellà-el Prat
• Avui es canvia la malmesa herba
n el partit d'aquest dissabte contra el Reial Madrid (0-3 pels blancs) va quedar ben clar que la gespa de Cornellà-el Prat no aguanta. Per tant, s'ha decidit replantar-la a corre-cuita per mirar de tenir-la a punt pel proper matx del dia 23. Així doncs, queden nou dies perquè la nova catifa arreli, s'evitin lesions i s'afavoreixi l'espectacle. L'Espanyol ja ha deixat clar que no pensa posar ni un euro per solucionar un problema que, segons l'entitat blanc-i-blava, és responsabilitat de les constructores. En els darrers dies, abans de la visita del Reial Madrid, es van posar ventiladors i llum artificial per mirar d'apedaçar el problema. De moment, la família espanyolista, amb el tècnic Mauricio Pochettino al capdavant, miren cap el cel ja que la pluja que està caient, aquests dies, sobre l'area metropolitana de Barcelona pot ser un nou problema.
L'Espanyol té un estadi de gran qualitat i només falta tenir una gespa que estigui a l'alçada de les circumstàncies. Per això, aquest dimarts, han començat els treballs de substitució que passaran per tres fases. En primer lloc s'arrencarà la malmesa herba, després s'atacarà la planimetria i, finalment, es col·locaran les gleves. Un treball contra rellotge ja que el proper dia 23 de setembre el Màlaga vista Cornellà-el Prat.
L'entitat blanc-i-blava té molt clar que no posaran ni un euro en aquesta operació. El director general del club, Pedro Tomás, defensa que "no és responsabilitat" de l'Espanyol. Per tant, els costos seran assumits per les empreses constructores (Fomento i Copisa) que han format un UTE. "La recepció no ha estat correcta", assegura Tomás.
Aquesta UTE ja ha escollit l'empresa que farà el canvi que sortirà de Royalverd (que treballa amb el FC Barcelona), Garden Tona (que és l'empresa amb la que treballen normalment Fomento i Copisa) i Elía que és la que va plantar la gespa que s'ha canviat.
http://www.lamalla.cat/esports/futbol/article?id=291319
Sky November 23rd, 2009, 12:33 AM Luz verde a los ‘fichajes’ de Acciona para el Espanyol
Splau, el complejo que se abrirá en la primavera de 2010 junto al nuevo estadio del club ‘perico’, aún no ha completado su oferta, pero ya han empezado a conocerse algunos de sus inquilinos.
El centro comercial que se abrirá a principios de 2010 junto al nuevo estadio del RCD Espanyol –entre los municipios de El Prat de Llobregat y Cornellà del Llobregat– está ultimando sus últimos fichajes. Fuentes del sector aseguran que muchas operaciones se verán frenadas, como es el caso de Las Arenas, en Barcelona, pero parece que no es el caso del complejo de Acciona.
Cuando tan sólo faltan algunos meses para la apertura del centro comercial, Acciona ha empezado a desvelar algunos detalles sobre el funcionamiento de Splau. Fuentes de la compañía han asegurado a EXPANSIÓN que no se plantean establecer unos horarios especiales por estar junto a un estadio de fútbol. En un principio, el complejo tendrá los mismos horarios “que tiene cualquier centro de estas características; de diez de la mañana a diez de la noche”, aseguran. Además, añaden que tan sólo abriran “los domingos que por ley se establezcan”.
Junto a la cadena de supermercados Mercadona y a la cadena irlandesa de moda de bajo coste Primark, que ya ha obtenido la autorización del Departament de Innovació, Universitats i Empresa para instalarse en Splau, ahora se ha desvelado que enseñas como Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Pull&Bear, Oysho y Zara –todas ellas propiedad de Inditex– también dispondrán cada una de un local en la primera planta del centro comercial.
Moda, electrónica y cine
Otras cadenas de moda como Mango, Jack&Jones, Calzedonia, Blanco y Punto Roma también han confirmado su presencia en la superficie anexa al estadio del Espanyol. Las cadenas de electrónica también han apostado por instalarse en Splau. Media Markt finalmente también se instalará en el centro comercial, igual que la cadena catalana de electrodomésticos Miró.
La guinda del pastel serán las 18 salas de cine que gestionará Área Catalana de Exhibició Cinematogràfica (ACEC). Fuentes de la asociación aseguran que el complejo, que áun no sabe con qué marca comercial operará, será “de los más avanzados de Catalunya”.
‘Mix’ comercial
En Acciona prefieren no hacer previsiones sobre los beneficios que puede generar el complejo ni el número de visitantes que podrá atraer, pero la directora general de Aguirre Newman, Anna Gener, comenta que el éxito de Splau “dependerá de los operadores comerciales que tenga, y no tanto de los aficionados” que puedan acercarse tras un partido del Espanyol. En este sentido, La Esquina del Bernabeu, junto al estadio del Real Madrid, es un claro ejemplo de centro comercial junto a un estadio que no depende de los aficionados del equipo que preside Florentino Pérez.
Según Gener, “si el mix está bien definido, es más fácil potenciar la afluencia de visitantes”. Esta opinión es compartida por la Asociación Española de Centros Comerciales (AECC), que, según explican, puede ser uno de los motivos por los que Metrovacesa haya decidido ampliar el centro comercial de Vilamarina, en Viladecans. “Es una fórmula buena para complementar la oferta comercial y atraer más visitantes”, comentan.
Calle vs centro
Esta combinación de la oferta comercial es uno de los motivos que llevan a Gener y a AECC a pensar que, entre instalarse a pie de calle o en un centro comercial, elegirán la segunda opción. “La integración de varios tipos de locales facilita una mayor atracción de clientes”, dicen. Además, operar en estos complejos genera “un mayor número de visitantes, y por lo tanto de posibles compradores, y unos costes más baratos en limpieza y seguridad, entre otros”.
Por ello, y ante el contexto de crisis económica actual, la directora general de Aguirre Newman asegura que los centros comerciales de próxima apertura, en general, y Splau, en particular, “no tendrán problemas para garantizar la ocupación total”. Eso sí, Gener avanza que habrá una negociación dura para pactar los precios de arrendamiento.
Frenazo y desplome
En la AECC se muestran optimistas y aseguran que el ritmo de actividad “se ha frenado, pero no desplomado”. Desde la asociación explican que el número de aperturas en España entre 2010 y 2011 será similar al de este año, en que se han inaugurado 14 complejos.
Esta cifra es inferior a la de 2008, año en que se abrieron unas 30 superficies que sumaron un millon de metros cuadrados.
La directora general de Aguirre Newman asegura que Catalunya tiene un largo recorrido que se ha visto frenado por “las restricciones” de la Generalitat. En su opinión, Catalunya, que en los próximos años verá la apertura de 8 complejos, sufre un “déficit” de centros comerciales.
http://www.expansion.com/2009/11/22/catalunya/1258924358.html
Andreuenc November 23rd, 2009, 01:55 PM Sí... un dèficit terrible...
kleinesj November 27th, 2009, 01:42 AM Hey! Que s'hi sap del tema sortida a la B-10? Splash? Sortida 15 de Dalt?
Del centre comercial se que va fent via... he vist rendes i tal pero no n'hi a dates no?
I el tema de les carreteres... res de res v.v Ni tans sols he escultat res de la remodelacio de l'entrada per la C-245 que deien...
Algu sap alguna cosa o te algun render?
FGC.SA November 29th, 2009, 12:04 PM Aquest centre comercial té molt peró que molt bona pinta.Mercadona,Primark,Media Markt,Cinemes,Karting,crec que també un Parc Infantil i tot,quasi totes les marques de botiga de roba,Miró,etc.....En defitiva,tot el que a mi m'agrada.:lol:
Crec que tindrà molta demanda aquest nou centre comercial,i em temo un mal futur per l'Eroski de Cornella,no se per qué.
Ara bé,caldrà veurà com serà el tema del pàrquing,que tindrà més de 2.000 places d'aparcament,per aquí és on em preocupa.El Centre Comercial està al costat del Camp de l'Espanyol,i clar,suposo que serà de pagament com no,per qué si es gratuït els dies de partit el que vulgui fer les compres que s'olbidi de trobar aparcament per qué estarà petat.Peró clar si l'aparcament és de pagament,hi anirà poca gent a comprar.Aixó últim ha passat amb el Vilamarina.L'única esperança és que al ser el supermercat la cadena Mercadona,tal com passa amb el Vilamarina,et dónin un ticket de dues hores gratis si fas la compra al supermercat.Tot i aixó,a diferència del Vilamarina,a l'Splau trobem al costat un Estadi de Futbol de Primera Divisió.I suposo que obriràn mès tard del Cap de Setmana del 17-18 d'Abril(hi ha derbi Espanyol-Barça aquell cap de setmana),per que la inaguració no sigui tan problematica.
Aixó sí,recordar que els FGC estàn a 5 minuts caminants,i la RENFE i el Metro uns 12-15 minuts.O sigui que pel tema d'anar en cotxe tampoc no és que sigui molt peró que molt important.
Vilarrubla November 29th, 2009, 12:35 PM poden fer com a altres centres comercials, una hora gratis, la resta pagant però si compres un mínim de X euros, gratis.
persona753 November 29th, 2009, 12:53 PM Imagineu-vos la quantitat de canis-killos qu es concentraran al Splau...... sobretot per que esta en mig del barri de Riera...
OscarHC November 29th, 2009, 05:37 PM Al Llobregat Centre, no sé, pero ya ha sentenciado a la única sala de cine de la ciudad (Cine Pisa), con lo cual, a los pocos que nos gusta ir a ver de vez en cuando a ver películas en pantalla grande, no nos quedará otra que desplazarnos a las localidades vecinas para no tener que pisar esas suertes de horripilance valleys atestadas de engendros unineuronales, calistras y fachonis chandalistas del Caprabo.
Entre el Llobregat Centre y el Splau!, y entre éste y el Corte Inglés, aún quedan parcelas para edificar un par más. A ver si se anima la cosa, y podemos, aunque sea oficiosamente, declarar Cornellà como el primer parque temático sobre kinkis garrulos y juanis reguetoneras.
persona753 November 29th, 2009, 07:52 PM es que lo digo por que ya saveis comoestá de canis y killos y juanis el Llobregat Centre, en el CI nunca he visto ninguno pero lo del Llobregat Centre /Eroski para los de ai) es exageradamente cani
Danzig November 30th, 2009, 11:25 AM ^^
Tu forma de escribir no difiere mucho de la forma de hablar de esos sujetos, no sé si eres consciente
persona753 November 30th, 2009, 02:28 PM -.- escribo muy rápido, ese es mi problema
Danzig November 30th, 2009, 04:21 PM Pues no hay prisa, esto no es un chat
caesaricky November 30th, 2009, 08:04 PM Juanis reguetoneras? jajaja. Había escuchado lo de canis, y killos... pero esto es nuevo!
Bueno son diferentes tipos de ver la vida y vivirla.
Sky December 27th, 2009, 06:44 PM Collet: "El nostre objectiu és aconseguir més ingressos gràcies al nou estadi"
• Assegura que enguany han aconseguit bons números gràcies a l'augment de socis aconseguit
El conseller delegat de l'Espanyol, Joan Collet, ha reconegut que les seves prioritats des que va assumir el càrrec el mes d'octubre passat són potenciar al màxim els ingressos gràcies al nou estadi de Cornellà-el Prat.
"Hem d'explotar l'estadi i les possibilitats que ens ofereix, perquè és un regal que tenim entre les mans i s'ha d'aprofitar. Entre totes les àrees del club hem d'aconseguir més ingressos", ha manifestat.
En aquest context, ha explicat que són diverses les fonts d'ingressos i ha assegurat que està satisfet amb els resultats obtinguts: "Des d'esdeveniments que s'organitzen a l'estadi als diferents canals de vendes d'entrades passant per la venda de llotges".
També ha confirmat que el nou estadi ha de generar ingressos d'entre sis i set milions, com es va anunciar en el seu moment: "Aquest any ja hem aconseguit bons números gràcies a l'augment de socis i el nostre següent repte ara és vendre el 50% restant de les butaques de les llotges".
Ni un euro de diners públics
"Econòmicament serà un any complicat. L'estadi l'ha finançat l'Espanyol; no hem rebut ni un euro de diners públics. És un muntant molt gran i a nivell de tresoreria el club es ressent", ha comentat el conseller delegat, que recorda els beneficis que ha d'aportar el nou camp al club.
"El primer any ens hem d'estrènyer molt el cinturó. En qualsevol cas, i que quedi clar, no estem així perquè la gestió econòmica sigui nefasta, sinó perquè s'ha invertit en un patrimoni que és l'orgull de tots els periquitos", ha assenyalat.
El conseller delegat ha explicat que hi ha projectes pendents com el de l'hotel o el del museu i ha afegit que el club disposa d'una àmplia línia de negoci: "Tenim 3.000 metres quadrats de centres comercials dels que podem obtenir un gran benefici".
Finalment, Collet no està preocupat per si l'efecte del jugador japonès Shunsuke Nakamura es desinfla. "Hi ha gent que s'ha fet sòcia per Nakamura i ara estem negociant el tema de la gira. Sempre hem dit que es va fitxar Nakamura per un criteri esportiu. Qui decideix és Mauricio Pochettino", ha finalitzat.
http://www.lamalla.cat/esports/futbol/article?id=321242
FGC.SA December 30th, 2009, 10:29 PM Avui anant per la Ronda Litoral he pasat pel costat de l'Splau i les obres anaven molt avançades.Hi havia un pancarta amb l'imatge corporativa de l'Splau i tot:lol:
persona753 December 30th, 2009, 11:10 PM Si, han enderrocat un pont que pasava per la carretera, he vist una mica l'Splau, vaig anar a fer-me soci de l'espanyol (el meu pare) i la reixa de l'Splau estava oberta (gran oportunitat).
Agarme January 20th, 2010, 08:58 AM ¿Que tal el nuevo estadio despues de 6 meses de funcionamiento? ¿Modificariais algo?
persona753 January 20th, 2010, 02:23 PM Ya que tengo 2 asientos en 6ª fila creo que le falta capacidad parala cantidad de solicitudes que hay, aunque puede ampliarse, y también le falta un poco de ambiente de campo, hasta que la zona del barrio de al lado se modifique o habran ams tiendas o se planten arboles, por que parece muy frio.
FGC.SA April 19th, 2010, 07:30 PM Ja hi ha data d'obertura pel Centre Comercial Splau de Cornellà,serà l'11 de Maig.El cap de setmana anterior(8-9 de maig),és l'últim partit de l'Espanyol de la temporada a l'Estadi Cornellà-El Prat.
Nastic April 20th, 2010, 02:23 PM JpSBLrjkbM4
http://galeria.lacurvarcde.com/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2576&g2_serialNumber=2
http://galeria.lacurvarcde.com/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=2570&g2_serialNumber=2
IMPRESSIONANT!!!!! :applause::applause::applause:
Niat April 20th, 2010, 04:39 PM Pedazo de ambiente el sábado pasado en el derbi, se notó mucho la presión del público, pero claro, los malditos pericos parece que solo animen contra el Barça, si animaran como el pasado sábado yo creo que el Espanyol ya tendria la permanencia asegurada.
roncat April 20th, 2010, 05:56 PM una pregunta
he sentit a dir que ja han canviat tres vegades la gespa per culpa de que no li toca el sol.
És veritat?
Vilarrubla April 20th, 2010, 06:19 PM Com a mínim una vegada si.
Izo April 20th, 2010, 06:22 PM El dia del derbi hi havia zones de la gespa que es veien molt tocades. Normal veure-ho mentre es juga un partit, però tenia més mala pinta que en gespes d'altres camps.
Berris April 20th, 2010, 06:58 PM Jo sóc un d'aquells estranys culers a qui l'Espanyol li cau bé. Sempre he considerat l'Espanyol com el meu segon equip, i sempre espero que l'any següent l'Espanyol estigui entre els 7 o 8 primers... cosa que gairebé mai passa... A mí m'agradaria veure Barcelona amb 2 grans equips!
I sí, l'Atlético Madrid, el Sevilla i l'Espanyol tenen els 3 grups d'animació més importants d'Espanya.
Hush April 20th, 2010, 11:30 PM Jo no penso anar mai a comprar al seu CC, aixó de no fotre res d'any en any i treure-ho tot contra el Barça és odiós :D [dos minuts d'odi]
Izo April 21st, 2010, 05:32 PM Quan clico per anar a l'últim missatge llegit del fil sobre equipaments comercials em redirigeix a aquest sobre l'estadi de l'Espanyol. XD
Sky April 21st, 2010, 05:33 PM ^^ Arreglat.
feaguil May 4th, 2010, 11:17 AM A la web de splau ja hi han la majoria de botigues posades al mapa. Sembla que finalment hi va una bolera i no uns cars... A més tenim tres grans botigues d'informatica :S Media Markt, Miró i Pc City.
FGC.SA May 4th, 2010, 03:00 PM A la web de splau ja hi han la majoria de botigues posades al mapa. Sembla que finalment hi va una bolera i no uns cars... A més tenim tres grans botigues d'informatica :S Media Markt, Miró i Pc City.
No van gaire fins els plànols,cliques en el plánol algunes botigues i ni et surten,altres triga una mica.Per cert,lo de PC City ho dubto,segons el plánol la botiga "PC CITY / DIGITAL COMPRING"només ocupi 650 metres quadrats,impossible,com no sigui un "PC City Express"?
El Media Markt serà la botiga més gran del Splau,amb quasi 4000 metres quadrats,encara que m'imagino que uns quants metres quadrats serà de magatzem,peró té pinta de ser força gran.
A veure que tal el tema del pàrquing,al ser al costat d'un Estadi de Futbol penso que serà de pagament a totes hores(nii 2 hors gratis ni res).A més he llegit a fórums de l'Espanyol que els dies de partit a l'estadi,l'aparcament del centre comercial nomès servirà pels que aparquin per veure el partit,res de clients del centre comercial.
La data d'obertura és el proper dimarts,11 de Maig.
feaguil May 4th, 2010, 10:24 PM Ja tenen encés el rètol il·luminat amb les lletres del centre comercial.
Sky May 11th, 2010, 03:39 PM Splau! desafía a la crisis
• El promotor del centro comercial, Acciona Inmobiliaria, previó invertir 200 millones cuando adquirió el complejo
El centro comercial Splau! abrirá hoy sus puertas en plena crisis, después de muchos meses de rumores sobre qué operadores se instalarían en el complejo situado junto al estadio Cornellà-El Prat, del RCD Espanyol.
Como en el período de fichajes estival, se habían barajado muchas posibilidades, pero ayer se despejaron las dudas. La inmobiliaria del grupo Acciona presentó las instalaciones, de 54.000 metros cuadrados de superficie bruta alquilable (SBA), y dio a conocer la oferta comercial de la que dispondrá Splau!, que generará 1.700 empleos directos.
Los motores del complejo, que ya tiene ocupada el 85% de la superficie comercial y espera llegar al 95% en septiembre, serán un supermercado Mercadona, 18 salas de cine que estarán gestionadas por Àrea Catalana d’Exhibició Cinematogràfica (Acec) y una bolera.
Como avanzó EXPANSIÓN el pasado 23 de noviembre, las instalaciones, que disponen de 165 locales, también contarán con la presencia de enseñas como Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Pull&Bear, Oysho y Zara –todas ellas de Inditex–, Mango, Jack&Jones, Primark y Punto Roma. La electrónica estará copada por un local de MediaMarkt y otro de Miró.
Acciona Inmobiliaria no desveló ayer el coste total de la construcción de Splau!, aunque en un principio preveía invertir 200 millones. La compañía asegura que la cercanía del estadio del Espanyol no determinó la decisión de la compañía de levantar el complejo. Tampoco dispondrá de un horario especial en función de si juega o no el equipo blanquiazul.
Para los días en que coincida la disputa de un encuentro con el horario comercial de Splau!, Acciona ha planificado un dispositivo para el aparcamiento.
“La infraestructura cuenta con 2.800 plazas, y se ha reservado una dotación adicional para aficionados del Espanyol, sin que ello perjudique a los visitantes de Splau!”, explicó ayer la directora de Acciona Inmobiliaria, Isabel Antúnez.
El complejo, formado por tres plantas en forma de anillo, espera recibir a diez millones de visitantes en su primer año de actividad. Los ayuntamientos de El Prat y Cornellà de Llobregat han mostrado su satisfacción por la apertura de un equipamiento que, a su juicio, “es un gran estímulo en la creación de empleo en su entorno”.
http://www.expansion.com/2010/05/10/catalunya/1273522236.html
Lââm May 11th, 2010, 05:18 PM http://www.acciona.es/media/321293/galeria_01.jpg
http://www.splau.com/cast/images/fot_centrocomercial/1192928.jpg
http://www.splau.com/cast/images/fot_centrocomercial/1192926.jpg
Miguel_Prat May 12th, 2010, 01:38 PM Inaugurat el centre comercial Splau, a la plana del Galet
11/05/2010
Economia
Situat al costat de l'estadi del RCD Espanyol.
El Prat compta des d'ahir amb un nou centre comercial, anomenat Splau i situat a la plana del Galet, al costat de l'estadi del RCD Espanyol.
Pràcticament la totalitat del centre comercial està ubicat en terme municipal del Prat, per bé que està molt més proper al nucli urbà de Cornellà.
Splau és un edifici que forma una anella al llarg de dues plantes que compta amb 18 sales de cinema, un aparcament amb capacitat per a 2.800 vehicles i múltiples botigues i restaurants.
www.elprat.cat
FGC.SA May 13th, 2010, 06:04 PM Aquest matí-migdia he estat al centre comercial Splau,i la veritat que potser per qué l'han obert fa 2 dies m'esperava més,peró vaja és bonic.
-Per anar en cotxe venint del Baix Llobregat una porqueria,la Sortida de la A-2/B-10 que hi ha al costat de l'Spalu està tallada i estàn fent un pont nou,remodelant la sortida,aixó implica que hagui d'agafar la sortida de la C-245(St.Boi-Cornellà),i a la primera rotonda tirar per la dreta i tot recte per la Av.Baix Llobregat,un carrer de dos sentits amb un carril per sentit nomès i el carrer força estret,ple de cotxes,pasos a vianants i semàfors.
-L'aparcament força gran(de dues plantes),il.luminós,i de moment gratuït.El pàrquing m'ha agradat.
-Ja a dins estèticament és molt bonic,és tipus Maquinista,a l'aire lliure,peró més petit.La Plaça entre el carrer i el Centre Comercial molt bonica.
-Pel que fa l'oferta comercial,de moment ben pobre ja que la majoria de botigues avui estaven tancades,algunes amb el cartell de "propera inaguració",fins i tot el "Sport Zone" que en teoria té "2.000 metres quadrat estava tancat.Pel que he llegit alguna d'aquestes botigues obriràn el cap de setmana.
-Pel que fa a les botigues obertes,el Primark ni l'he vist,el Miró no he entrat peró semblava força petit,el Media Markt m'ha semblat molt petit,jo ni he vist a la secció d'Informàtica el passadís on solen posar-hi els compoments informàtics,targetes gràfiques i discs durs que solen haver-hi en altres Media Markt,aixó sí,hi havien ofertes molt bones,per poc no compro una càmara de fotos:lol:El Mercadona força bé i gran peró no tenien suc de Poma:mad2:
En resum,és aviat encara per fer valoracions,ja que més tard s'obriràn més botigues.Peró sincerament,m'he esperava més.No és un centre comercial que m'hagui enganxat gaire,com altres,i el principal atractiu que era el Media Makrt,doncs pefereixo fer uns pocs quilòmetres més i anar al Media Markt de L'Hospitalet que és més gran i tenen més varietat de productes.Peró insisteixo que s'haurà d'esperar quan s'obri més botigues si el centre comercial millora,a més que l'oferta de Moda sembla molt interessant.I sobretot que és construeixi la nova sortida de l'A-2.
Danzig May 14th, 2010, 01:00 PM el principal atractiu que era el Media Makrt,doncs pefereixo fer uns pocs quilòmetres més i anar al Media Markt qu és més gran .
Valle de Olid June 17th, 2010, 02:38 AM He estado esta tarde y es muy acogedor, me gustan los centros comerciales abiertos, es una maravilla. Aún faltan muchas tiendas por abrir, pese a eso, el parking estaba bastante lleno, había mucha gente y todas las terrazas tenían clientes, este C.C., cuando funcione a pleno rendimiento con todos sus locales abiertos promete.
pd. El Mercadona es enorme, lo cual se agradece pues en Barcelona solamente existen 10 Mercadonas, toda una sorpresa para mí que soy adicto al Mercadona y este me pilla por fin a "tiro de piedra".
Saluts
Danzig June 17th, 2010, 12:41 PM lo cual se agradece pues en Barcelona solamente existen 10 Mercadonas
en BCN ciudad:
PL. DE LA UNIO C/ DE L'AMISTAT 8005 932215633
C/ PALLARS S/N RAMBLA DEL POBLE NOU 8005 933099616
C/ ARIBAU, 230 Y 240 8006 932090136
C/ RIBES,18 ESQUINA C/SICILIA 8013 932654858
C/ NÀPOLS, 110 8013 932465713
C/ CONSELL DE CENT, 366 8014 932725586
C/ SANT PERE ABANTO, 12 8014 933318209
C/ VALENCIA, 531 Y 533 8015 932458225
AVDA. ROMA, 22-30 8015 932265347
C/ CALABRIA, 129 8015 934231709
AVDA RIO DE JANEIRO, 63 8016 933539554
C/ D'ANDRADE, 22 8018 933031314
C/ BUENAVENTURA MUÑOZ, 37 8018 933097012
C/ PERU, 151-161 8018 933036480
C/ PROVENÇALS, 22 8020 933082042
C/ SANT GERVASI DE CASSOLES, 103 8022 934344514
C/ OLESA 30-32 PSG.COMPAÑIA 15-21 8027 932435141
C/ TRAVESSERA DE LES CORTS 146 8028 934909323
C/ SANTS, 204 8028 934910846
C/ ANDEN DE LA ESTACIÓN, 48 8030 933454677
PASSEIG SANTA COLOMA, Nº 23 8030 933601683
C/ DUERO, 13 8031 933576934
NOU PASSATGE TORNÉ, 13 PL DE LA TRINITAT
http://www.mercadona.es/corp/val-html/donde.html
persona753 June 17th, 2010, 02:20 PM A mi me pilla en la acera de en frente.
Valle de Olid June 17th, 2010, 03:00 PM :nuts:
en BCN ciudad:
PL. DE LA UNIO C/ DE L'AMISTAT 8005 932215633
C/ PALLARS S/N RAMBLA DEL POBLE NOU 8005 933099616
C/ ARIBAU, 230 Y 240 8006 932090136
C/ RIBES,18 ESQUINA C/SICILIA 8013 932654858
C/ NÀPOLS, 110 8013 932465713
C/ CONSELL DE CENT, 366 8014 932725586
C/ SANT PERE ABANTO, 12 8014 933318209
C/ VALENCIA, 531 Y 533 8015 932458225
AVDA. ROMA, 22-30 8015 932265347
C/ CALABRIA, 129 8015 934231709
AVDA RIO DE JANEIRO, 63 8016 933539554
C/ D'ANDRADE, 22 8018 933031314
C/ BUENAVENTURA MUÑOZ, 37 8018 933097012
C/ PERU, 151-161 8018 933036480
C/ PROVENÇALS, 22 8020 933082042
C/ SANT GERVASI DE CASSOLES, 103 8022 934344514
C/ OLESA 30-32 PSG.COMPAÑIA 15-21 8027 932435141
C/ TRAVESSERA DE LES CORTS 146 8028 934909323
C/ SANTS, 204 8028 934910846
C/ ANDEN DE LA ESTACIÓN, 48 8030 933454677
PASSEIG SANTA COLOMA, Nº 23 8030 933601683
C/ DUERO, 13 8031 933576934
NOU PASSATGE TORNÉ, 13 PL DE LA TRINITAT
http://www.mercadona.es/corp/val-html/donde.html
:S
Ok... el meu mètode ha sido molt més rudimentari. Fa dies vaig posar "Mercadona Barcelona "a google i vaig comptar els que sortien al google maps, creient que sortien tots ... què error. No obstant això es troben a faltar molts més Mercadonas, no? (meva opinión).
Danzig June 17th, 2010, 05:10 PM A BCN ciutat poster sí, potser és que hi ha molta competència. No sé quina política tenen, perquè per exemple a L'Hospi només hi ha 2 i a Badalona només 1, però en canvi a Terrassa 11, Sabadell 8, Mataró 4, Rubí 3 i Vilanova 3.
Ha de tenir lògica però jo no la veig :D
tachikomakun June 17th, 2010, 06:01 PM A BCN ciutat poster sí, potser és que hi ha molta competència. No sé quina política tenen, perquè per exemple a L'Hospi només hi ha 2 i a Badalona només 1, però en canvi a Terrassa 11, Sabadell 8, Mataró 4, Rubí 3 i Vilanova 3.
Ha de tenir lògica però jo no la veig :D
Son més de posar els Mercadona a poligons, menys cost i lloc per aparcar. I segurament que és més una marca de afores, amb poca competéncia, que no de centre de ciutat, amb molts carrefours i alcampos.
Vilarrubla June 17th, 2010, 06:10 PM Jo d'alcampos n'he vist ben pocs i de carrefours tbé, sempre havia pensat que era només hipermercat típic de CC.
Izo June 17th, 2010, 06:17 PM El que és jo, l'únic Alcampo on he anat a comprar és el de Cerdanyola, que estava enmig del no-res, vull dir que hi havien camps i alguna indústria. Però d'això fa eons, i avui tot allò ja deu ser centre ciutat. XD
A Martorell, els dos Mercadonas són dins de la ciutat.
Danzig June 17th, 2010, 06:48 PM ^^ Els dos de L'H també, i el de Mollet. I els de BCN ciutat. Teoria de tachikomakun refutada :D
Sky June 17th, 2010, 06:57 PM Els cinc de Lleida igual (quatre més un en construcció).
persona753 June 17th, 2010, 07:38 PM Tant Mercadona, s'están poderant del món:lol:
En fí...
Están locos estos romanos...
Niat June 17th, 2010, 09:23 PM A SantaCo hi ha un Mercadona. Però em queda massa lluny de casa :(
FGC.SA June 17th, 2010, 10:24 PM Els Mercadona en general estàn molt mal repartits,mentres a Ciutats com Sant Boi(amb 82.000 habitants)no en tenen cap,tot i que a Viladecans i Cornellà,ciutats del voltant,tenen 2 Mercadona a cadascuna de les ciutats,a Castellar del Vallès(23.000 habitants)tenen 2 Mercadona i les seves ciutats del voltant,o sigui,Sabadell i Terrassa uns quants Mercadonas cadascuna,solament Sentmenat no té Mercadona.
Valle de Olid June 17th, 2010, 10:55 PM Tant Mercadona, s'están poderant del món:lol:
En fí...
Están locos estos romanos...
Mercadona no! Hacendado :lol:
Niat June 18th, 2010, 11:39 AM L'Estadi RCDE, elegit instal•lació esportiva mundial de l'any
El nostre Estadi continua recollint admiració, reconeixement i premis a tot el món. L'últim d'ells ha estat, a més, de molt prestigi. L'Estadi RCDE s'ha emportat el Stadium Business Award 2010, un certamen organitzat conjuntament per Guinness i el portal StadiumBusiness.com en el qual van prendre part més de 1.000 candidatures d'instal•lacions de tot el món. Tal com expliquen els propis organitzadors, aquest premi busca reconèixer als estadis que millor adeqüin la seva funcionalitat a la realitat del moment. Avui ja no són només llocs on es disputen partits, sinó que configuren espais polivalents capaços d'acollir espectacles a escala mundial i en què participen milers i milers de persones.
Després de superar totes les fases de selecció, l'Estadi RCDE es va plantar en l'última votació junt amb grans instal•lacions com Ricoh Arena (Coventry), el O2 Stadium (Londres), el Cowboys Stadium (Dallas), el Twickenham Stadium (Londres) o el Donbass Arena (Donetsk). Ahir mateix, els organitzadors van atorgar el triomf a l'estadi blanc-i-blau, en un acte que va tenir lloc en la Store House de Guiness a Dublín (Irlanda), i que va comptar amb la presència del Director de l'Estadi RCDE, Josep Toldrà, i del director financer blanc-i-
blau, Albert Amat.
http://www.rcdespanyol.com/
Enhorabona.
Sorrender June 18th, 2010, 12:28 PM ^^ A mi em va enamorar aquest estadi, molt funcional i pel que sembla va sortir bé de preu al club.
Vilarrubla June 18th, 2010, 08:29 PM Lo més pràctic la seva gespa XD
persona753 June 18th, 2010, 11:08 PM Per cert, el diumenge aniré a la consulta independentista a veure a un curiós polític, el senyor:
http://i45.tinypic.com/13ygsja.jpg
Wasabi_ June 19th, 2010, 02:47 PM Son més de posar els Mercadona a poligons, menys cost i lloc per aparcar. I segurament que és més una marca de afores, amb poca competéncia, que no de centre de ciutat, amb molts carrefours i alcampos.
En Terrassa están todos en "barrios", en ningún caso en las afueras y con parking propio.
adriakny June 19th, 2010, 03:41 PM pobre tardà..... sóc de Cornellà, es amic de la familia.... i està fins al collons!!!! jajajaja
tachikomakun June 19th, 2010, 08:28 PM Al final va a resultar que el único Mercadona que está en poligono va a ser el de la Garriga, al que voy yo XD. Pero si tienen mayoritariamente parking, en Terrasa todos.
Aun así creo que busca unas zonas más complementarias y principalmente ciudades con menos grandes superfícies que compitan en precios y barrios con menos comercio de detalle (y evidentemente poco pijos ni centro histórico). Creo que eso explica la mayor presencia en la segunda corona, donde puede tener uno cada 20.000 habitantes o menos mientras que en el área metropolitana se acerca a 1 cada 100.000.
persona753 June 20th, 2010, 12:33 AM pobre tardà..... sóc de Cornellà, es amic de la familia.... i està fins al collons!!!! jajajaja
No ens coneixerem? quants anys tens?
Sky June 30th, 2010, 09:15 PM Comencen a funcionar les plaques fotovoltaiques que abastiran d'energia l'estadi de l'Espanyol
Gairebé un any després d'inaugurar-se, l'estadi de Cornellà-el Prat ha posat en marxa la que era una de les grans apostes del projecte: les plaques fotovoltaiques que l'han de convertir en un estadi totalment sostenible que s'autoabasteixi de l'energia que produeix. El que fins ara era una iniciativa pionera a l'estat espanyol ja és una realitat. Aquest dimecres les plaques fotovoltaiques instal·lades als dos gols de l'estadi han començat a generar energia. Divuit inversors produeixen energia que va directament a la xarxa d'Endesa amb una potència màxima de 600 kilowatts.
Precisament aquest compromís de l'estadi amb el medi ambient i un món sostenible ha estat un dels factors més valorats en la votació del jurat de Guinness i el portal Stadium Business, que el 18 de juny va escollir l'estadi de Cornellà-el Prat com la millor instal·lació del món del 2010. El disseny espectacular i funcional de l'estadi ha estat un altre dels motius que han contribuït a aquesta condecoració. De fet, ja s'estan ultimant tots els detalls de cara al concert que el 3 de juliol hi faran els Black Eyed Peas, el que diuen que serà l'espectacle musical de l'any.
http://www.3cat24.cat/noticia/748746/futbol/Comencen-a-funcionar-les-plaques-fotovoltaiques-que-abastiran-denergia-lestadi-de-lEspanyol
Sky August 2nd, 2010, 09:09 PM Els pericos celebren un primer aniversari de Cornellà-el Prat molt positiu
L'Espanyol i tots els aficionats blanc-i-blaus celebren aquest dilluns un aniversari molt especial. L'estadi de Cornellà-el Prat arriba al seu primer any de vida convertit en un motiu d'orgull per a tots els periquitos i és que fent un balanç d'aquest període hi ha motius per presumir-hi: el club hi ha fet bona feina, el camp ha estat reconegut com la millor instal·lació esportiva de l'any i l'equip ha sabut trobar-hi l'escenari ideal per rebre el suport de l'afició i fer-s'hi fort a la Lliga. L'únic que cal lamentar és la mort del capità Dani Jarque, que s'acomiadava dels pericos set dies després de la inauguració.
Fa un any que l'Espanyol batega amb més força. El 2 d'agost del 2009, els periquitos estrenaven el nou niu a Cornellà amb una cerimònia inoblidable i una victòria, 3-0, al Liverpool, que manifestava els primers símptomes de la força que els donava el nou estadi.
Els blanc-i-blaus, però, van passar de la màxima alegria a la pitjor tragèdia set dies després. Cornellà-el Prat es convertia en una gegantina capella ardent amb l'adéu a Dani Jarque, que colpia aficionats i jugadors de tots els colors. Des d'aleshores, cada partit ha suposat el més sentit dels records cap al capità per part de companys i seguidors.
Un estadi que ha donat sort
Sembla que el nou estadi va afavorir les dades del club, que va registrar un rècord històric de socis, amb 36.000. D'aquesta manera, l'Espanyol es feia més fort i resistent amb molts i nous protagonistes fets a casa.
Dels 44 punts sumats el curs passat, 33 es van guanyar com a local, amb 9 victòries, 6 empats i només 4 derrotes. Tot plegat, per acabar de donar forma a un escenari de luxe, reconegut com a millor instal·lació esportiva de l'any, exemple de sostenibilitat, amb les plaques fotovoltaiques de la coberta, i que ha començat a ser font d'ingressos atípics, amb esdeveniments com el concert dels Black Eyed Peas.
A banda d'això, queda pendent la millora dels accessos i el manteniment d'una gespa que ha estat font de massa maldecaps, però que ja es prepara per tenir nous ídols, després de la marxa de Raúl Tamudo.
Els pericos van estrenar ahir la segona temporada a Cornellà amb l'adjudicació del Trofeu Ciutat de Barcelona després d'una excel·lent estada a Peralada.
http://www.3cat24.cat/noticia/795466/futbol/Els-pericos-celebren-un-primer-aniversari-de-Cornella-el-Prat-molt-positiu
persona753 August 2nd, 2010, 11:52 PM Espero que en els proxims 3 o 4 anys es mantinguin les expectatives previstes, deien que la zona de l'estadi es convertiria en zona de botigues, atics de luxe etc y de moment res de res y el CC Splau es "comerç de xancleta"(de garrulots, "canis i "jessis") , res del glamour que deien que hi hauría.
Izo August 3rd, 2010, 03:40 AM Es va arribar a parlar d'àtics de luxe en el projecte del nou estadi? Jo només havia sentit a parlar del centre comercial i potser d'habitatges, però entenent que eren de classe mitjana. Però d'haver-ho sentit o llegit tampoc m'hauria esperat un Diagonal Mar allà.
persona753 August 3rd, 2010, 12:02 PM Es va arribar a parlar d'àtics de luxe en el projecte del nou estadi? Jo només havia sentit a parlar del centre comercial i potser d'habitatges, però entenent que eren de classe mitjana. Però d'haver-ho sentit o llegit tampoc m'hauria esperat un Diagonal Mar allà.
Van dir de contruir atics de luxe a tota la façana de Cornellà que dóna a l'estadi, perque son cases velles, pero clar el que entenguis tu per luxe:lol:
També es parlaba de crear habitatges a l'unica zona que quedava lliure de construir a Cornellà, al costat del riu per la carretera de Sant Boi perod e moment res de res. Per no parlar de com ho anunciaven tot: "Esto será un cambio para la zona,tiendas, movimiento, dinero... es pensaven que es convertiría en Puerto Banús o algo així.
Danzig August 3rd, 2010, 05:15 PM També es parlaba de crear habitatges a l'unica zona que quedava lliure de construir a Cornellà, al costat del riu per la carretera de Sant Boi perod e moment res de res.
Això és un dels ARE previstos, suposo que no trigaran a fer-ho
http://www20.gencat.cat/docs/incasol/Arxius%20Notes%20de%20premsa/160710%20NP%20Constitució%20ARE%20Cornellà.pdf
Vilarrubla August 3rd, 2010, 05:48 PM El de les Salines? O és un altre?
Izo August 4th, 2010, 01:27 AM El de les Salines? O és un altre?
El que ha penjat en Dan és el de les Salines, ARE que es va comentar de passada quan fa unes setmanes va sortir anunciat als diaris la futura construcció de l'estació Cornellà - Salines dels FGC.
Vilarrubla August 4th, 2010, 11:53 AM ^^ per això ho deia... llavors millorarà el TP també del camp o queda massa lluny?
Izo August 4th, 2010, 04:59 PM ^^ per això ho deia... llavors millorarà el TP també del camp o queda massa lluny?
Si es fa l'estació dels FGC poc millorarà el transport públic en relació a l'estadi de l'Espanyol, ja que té més a prop l'estació de Cornellà Riera. També cal dir que fa uns anys els alcaldes de l'Hospitalet i de Cornellà (i potser algú més, ara no ho recordo) van proposar una ampliació del TramBaix per Cornellà i l'Hospitalet. La línia passava a tocar de l'estadi, amb parada inclosa, i després baixava fins a l'Hospital de Bellvitge passant per Almeda. Potser es recupera la idea, modificada o no, quan hi hagi calés.
Vilarrubla August 4th, 2010, 05:06 PM ^^ Com que no conec gaire la zona i crec que des de Cornellà-Riera s'hi pot anar, pensava que la de Salines potser quedaria més a prop.
Sobre lo del tram diria que no es ben bé proposta dels alcaldes sinó que forma part del projecte inicial per a futures ampliaciones.
El perllongament a Sant Boi del PDI nou tampoc dóna cobertura a la zona? Crec que també passa per Salines.
Izo August 4th, 2010, 06:16 PM ^^ Com que no conec gaire la zona i crec que des de Cornellà-Riera s'hi pot anar, pensava que la de Salines potser quedaria més a prop.
Sobre lo del tram diria que no es ben bé proposta dels alcaldes sinó que forma part del projecte inicial per a futures ampliaciones.
El perllongament del TRAM per on he dit va ser demanat pels alcaldes de Cornellà i de l'Hospitalet, però desconec de qui va ser la proposta. Una part d'aquesta proposta va entrar dins del PDI, concretament la que anava de Cornellà fins a l'Hospital de Bellvitge. La connexió des de l'Hospital de Bellvitge ja és una altra història... però per a la ciència-ficció ja tindrem un altre moment. :lol:
El perllongament a Sant Boi del PDI nou tampoc dóna cobertura a la zona? Crec que també passa per Salines.
A què et refereixes? A un perllongament del TRAM fins a Sant Boi?
Vilarrubla August 4th, 2010, 06:20 PM A què et refereixes? A un perllongament del TRAM fins a Sant Boi?
Per a l'any 2015-18 (:lol:), sino recordo malament es de la línia T1 i deixaria de donar servei entre Cornellà i Bon Viatge, perllongant-se des de Cornellà fins a Sant Boi amb 6 noves estacions passant per Cornellà Salines.
Izo August 4th, 2010, 06:26 PM Per a l'any 2015-18 (:lol:), sino recordo malament es de la línia T1 i deixaria de donar servei entre Cornellà i Bon Viatge, perllongant-se des de Cornellà fins a Sant Boi amb 6 noves estacions passant per Cornellà Salines.
No coneixia la proposta; o potser la tinc vista però ara no hi caic. L'únic perllongament que recordo fins a l'altra riba del Llobregat és el que va fins a Sant Vicenç dels Horts, ja sigui amb la variant directa des de Sant Feliu de Llobregat com la que puja des de Sant Feliu fins a Molins de Rei i, des d'allà, fins a Quatre Camincs (FGC).
De totes maneres Sant Boi ja té metro i metro comarcal; també li cal tramvia?
Vilarrubla August 4th, 2010, 07:00 PM ^^ Tot és del PDI 2009-2018
Izo August 4th, 2010, 07:15 PM ^^
Sí, ho acabo de veure. No em sembla que calgui el tramvia entre Cornellà i Sant Boi, però vaja... veurem què s'acaba fent de tot allò.
pcongre August 4th, 2010, 07:59 PM El perllongament a Sant Boi del PDI nou tampoc dóna cobertura a la zona?.
Malauradament, no.
Pots veure-ho al plànol de la meva signatura (http://maps.google.es/maps?f=q&source=s_q&hl=ca&geocode=&q=http://bbs.keyhole.com/ubb/ubbthreads.php%3Fubb%3Ddownload%26Number%3D852750%26filename%3DBcn.kmz&sll=40.396764,-3.713379&sspn=12.45827,33.728027&ie=UTF8&t=k&ll=41.351686,2.069914&spn=0.01345,0.033023&z=16), que ni pel 2018 ni el 2026 tenen previst fer-hi arribar res més a prop de l'estadi de Cornellà, en principi.
Salut!
Sky May 9th, 2011, 12:56 PM El Espanyol negocia con Globalia la apertura de un hotel en su estadio
La cadena hotelera Be Live, propiedad del grupo turístico, está interesada en explotar el establecimiento, que estará en una esquina de Cornellà-El Prat y tendrá 4.000 metros cuadrados.
El RCD Espanyol quiere dar un vuelco a la explotación comercial de Cornellà-El Prat. La entidad blanquiazul ha empezado a trabajar en un proyecto que contempla la apertura de un hotel en los aledaños del equipamiento deportivo. Fuentes próximas al proceso concretan que el equipamiento se ubicaría en un edificio de más 4.000 metros cuadrados ubicado en una esquina del estadio, en dirección Cornellà.
“Se trata de un espacio de 4.000 metros cuadrados, idéntico al edificio corporativo del Espanyol, que está en la zona de El Prat de Llobregat”, explican a EXPANSIÓN fuentes conocedoras del proyecto. Los primeros estudios indican que el hotel podría disponer de entre sesenta y ochenta habitaciones, una cifra que se sitúa por debajo de la media del sector.
Negociaciones
En el Espanyol confirman que llevan tres meses trabajando en la apertura del hotel, aunque todavía se desconoce el coste del proyecto y cuándo se culminará. El club ha recibido tres propuestas de otras tantas cadenas hoteleras para “resolver si esta idea es viable comercialmente”, explican.
Ya se han entablado conversaciones con Be Live Hotels, propiedad del grupo turístico Globalia. Desde la compañía aseguran que “todavía no se ha llegado a nada concreto”. No obstante, “Globalia está interesada en incorporar este hotel a Be Live”, confirman.
La estructura del edificio –de forma triangular– ya está hecha, por lo que tan sólo se tendría que rehabilitar el interior del espacio. “El futuro hotel aprovecharía los espacios comunes del estadio, como los salones para banquetes, el restaurante o las salas de actos”, explican. De salir adelante la propuesta, el hotel del Espanyol sería de los más pequeños que gestiona Be Live, especializada en la explotación de complejos vacacionales.
De llegar a buen puerto las negociaciones, Globalia y el Espanyol estrecharían aún más sus lazos, ya que Halcón Viajes –controlada por el grupo– también es la agencia de viajes del club que preside Daniel Sánchez Llibre.
De tirar adelante la iniciativa, Be Live debería competir con las cadenas Ibis, Novotel y Campanile, que también cuentan con hoteles cerca del campo de Cornellà-El Prat. La zona está siendo urbanizada por el Ayuntamiento de Cornellà (Baix Llobregat), que está construyendo diversos equipamientos deportivos junto al campo de fútbol. Además, el World Trade Center y la Fira de Cornellà están muy próximas al estadio blanquiazul.
Otra de las grandes ventajas de la ubicación del futuro hotel es su proximidad con la autopista A-2, que conecta con todo el cinturón industrial del Baix Llobregat y el Aeropuerto del Prat.
El departamento de márketing del Espanyol, que dirige Raúl Ciprés, también mantiene conversaciones para arrendar varios espacios comerciales de su estadio que aún permanecen vacíos. De momento, tan sólo se explotan la tienda oficial del club, de 250 metros cuadrados, y el columbario para los socios (1.000 metros cuadrados).
Comercios ‘pericos’
Entre estos dos espacios, cuya fachada da al centro comercial Splau!, se extiende una superficie de 3.000 metros cuadrados distribuidos en tres plantas. El objetivo de la dirección es encontrar operadores que, como mínimo, ocupen 1.000 metros cuadrados. Según explican desde el club, “una de las ventajas es que gozarían de doble fachada: una hacia la calle y otra hacia el interior del campo”.
Otra de las divisiones que el Espanyol quiere potenciar es la celebración de eventos durante la semana. La entidad blanquiazul ha sellado un acuerdo con la firma Leading Sense, que integrará a uno de sus trabajadores en las oficinas del club.
Esta empresa se encargará de buscar congresos, ferias, presentaciones o anuncios que se puedan celebrar en las instalaciones de Cornellà-El Prat, siempre y cuando no haya partido.
http://www.expansion.com/2011/05/08/catalunya/1304884126.html
Sorrender May 9th, 2011, 01:04 PM ^^ Bona idea! Si no afecta massa l'estil de l'edifici.
Per cert algú sap si fan visites guiades a l'estadi?
Sky June 5th, 2011, 01:57 PM Acciona posa a la venda el centre comercial Splau per 200 milions d'euros
• La gran superfície, situada al costat del camp de l'Espanyol, es va inaugurar fa un any
• Set milions de persones ja han visitat l'espai de 54.500 m²
L'Splau va obrir les portes a principi de maig del 2010. Un any després, Acciona es planteja la venda del centre comercial situat al costat del camp de l'Espanyol, a Cornellà, per 200 milions d'euros, segons fonts del sector immobiliari. En dotze mesos, la gran superfície ha rebut set milions de visites i ha obtingut una ocupació del 90%. Acciona, però, no ha volgut fer declaracions respecte a això malgrat que el grup de la família Entrecanales ja ha encarregat el llibre de venda a la firma Jones Lang Lasalle i al banc BBVA, segons assenyalen les mateixes fonts del sector immobiliari. No és el primer cop que es parla de la venda de l'Splau malgrat que acaba d'arribar a l'any d'història.
Més de 160 establiments –entre els quals es troben Mango, Zara, Primark–, divuit sales de cinema i Media Markt es troben distribuïts en els 54.500 metres quadrats de l'espai comercial. El grup de distribució alimentària valencià Mercadona és un dels principals motors de la gran superfície, que, a més, té 2.800 places d'aparcament. L'oferta es complementa amb diversos restaurants, salons recreatius i una pista de bitlles.
Acciona va construir el centre comercial conjuntament amb el promotor Grosvenor i el grup Lar. L'any 2007 va aconseguir el control complet del complex comprant totes les accions. La posada a la venda de l'espai s'emmarca en la rotació d'actius que periòdicament fa el grup i que podria suposar a Barcelona que sortís al mercat algun immoble més. En el cas de Barcelona, podria afectar l'edifici Tec22@, del Poblenou. La venda de l'Splau, a més, està dins de l'estratègia del grup dels Entrecanales, que es basa a alienar una part dels actius per reduir l'endeutament per retallar el deute en 980 milions durant aquest any. El centre comercial depèn d'Acciona Immobiliaria, una filial d'Acciona. Disposa d'un gran volum d'actius però ha anat perdent pes des que es va iniciar la crisi el 2008.
El grup holandès Rodamco és un dels candidats naturals per optar a l'operació, malgrat que no podrà presentar l'oferta fins que el llibre de venda estigui llest.
L'Splau forma part de l'àmplia oferta de gran superfícies comercials que ja hi ha al corredor Castelldefels-Barcelona.
http://www.elpunt.cat/noticia/article/4-economia/18-economia/418341.html
Sky June 19th, 2011, 03:46 PM La convivència de l'estadi de l'Espanyol amb Cornellà, "més que notable" en la seva segona temporada
"Més que notable". Així valora l'intendent Marc Fornas, coordinador de seguretat dels Mossos encarregat de l'Espanyol, els resultats que han donat les tasques per garantir la convivència al barri de Riera de Cornellà durant la segona temporada de funcionament de l'estadi de Cornellà-El Prat. No ha estat fàcil. L'arribada de la instal·lació, en la lliga 2009-10, va causar protestes dels veïns. Fornas, responsable de l'ordre en l'esdeveniment esportiu més tens de Catalunya, els Barça-Espanyol, ha vist com aquesta temporada la situació ha millorat. "Podem estar satisfets", saluda Juan Aranda, de l'Associació de Veïns. Lamenta, però, que l'Estat no hagi enllestit la connexió de l'estadi amb l'A2.
http://www.3cat24.cat/noticia/1251786/baixllobregat/La-convivencia-de-lestadi-de-lEspanyol-amb-Cornella-mes-que-notable-en-la-seva-segona-temporada
adriakny June 22nd, 2011, 01:44 PM La convivència mes que notable?¿ des del primer dia n'estem farts!
Els qui van aprovar aquest projecte haurien d'estar a la presó.
Vilarrubla June 22nd, 2011, 02:24 PM Perque? Soroll??
adriakny June 27th, 2011, 12:29 PM Primer de tot els terrenys son per equipaments per a la ciutat, i no se quin servei ens pot fer un estadi d'un equip que no es ni de la nostre ciutat... després ens construeixen el 4rt centre comerial de la ciutat... ens treuen un dels parcs mes grans que teniem i ens possen una plaça de ciment... i ara bé el pitjor, la construcció de no se quants mils d'habitatges en l'unica zona de la ciutat que no està urbanitzada, la part del riu llobregat, expropiant els últims pagesos de la ciutat... vergonyós!
No se si esteu al corrent, però, durant les negociassions de sobte el tienent d'alcalde de cornellà va passar a ser el viceprecident de l'espanyol... curiós...
Tot això s'hauria d'investigar.
El conflicte no el tenim amb els afissionats. Quan hi ha partit es col.lapça bastant la part baixa i tallant bastants carrers.Amb els mes radicals si que hi ha hagut problemes de convivència amb els paquistaniís i alguna pallissa a algú de la ciutat...
Però als ciutadants el que mes ens preocupa es que es pugui fer un projecte d'aquestes característiques i que no se'ns pregunti ni si el volem ni com el volem.... i a sobre de la forma que s'ha fet que aqui segur que hi han hagut uns quans que s'han omplert les butxaques... patètic.
Vilarrubla June 29th, 2011, 08:59 PM Ara ja queda mes clar ;)
Sky October 7th, 2011, 02:47 PM Acciona vende el centro comercial Splau! a Unibail-Rodamco por 185 millones
Acciona ha cerrado la venta del centro comercial Splau!, situado en Cornellá, con el grupo inmobiliario Unibail-Rodamco por un importe de 185 millones de euros, según informó hoy a la Comisión Nacional del Mercado de Valores.
La operación se enmarca en la estrategia de rotación de activos maduros de Acciona, con el objetivo de "maximizar su potencial de crecimiento y la rentabilidad del capital invertido".
En su año de vida, Splau! tiene alquilada el 87 % de su superficie bruta (55.100 metros cuadrados) y ha creado 2.000 empleos, superado los 123 millones de euros de facturación y contado con siete millones y medio de visitantes anuales.
http://www.expansion.com/2011/10/07/catalunya/1317988975.html?a=641a44913d8d5cbe8363a4900343ff9a&t=1317991623
timo9 October 11th, 2011, 09:20 PM The most impressive in this stadium is the rectangular shape (include the corners) + the vip area !!
|
|