View Full Version : super vestigingsplek voor giganten !

flap
November 2nd, 2004, 10:17 PM
Den Haag heeft de belangrijkste nederlandse hoofdkantoren binnen de gelederen , zoals shell , aegon , kpn , nationale nederlanden , siemens , wat is nu eigenlijk de oorzaak van de haagse aantrekkingskracht op deze bedrijven ?

Winus
November 2nd, 2004, 10:31 PM
Geen idee, ik zou liever op de Vaalserberg zitten. :)

Jan
November 2nd, 2004, 10:55 PM
Kom flap, een beetje Hagenees had de maquettes van de hoofdkantoren van alle Nederlandse bedrijven in Madurodam meegeteld! :cool:

RobertK
November 2nd, 2004, 10:55 PM
Winus, dan heb je geen hoofdkantoor maar een hoog kantoor. ;)

Volgens mij staat Den Haag wereldwijd wel bekend als de 'beste' stad van Nederland. Amsterdam heeft internationaal toch het aanzien van de stad waar alles kan, zoals de legale Wallen, openbaar drugsgebruik, et cetera.

Den Haag heeft dat niet (internationaal), én het is de hoofdzetel van de Regering. Zo'n chique stadje, daar wil iedereen toch wel een hoofdkantoor.

Dennis
November 2nd, 2004, 11:06 PM
LOL flap is er weer

Elmo
November 2nd, 2004, 11:06 PM
We laten o.a. Philips, ABN-AMRO en de ING gemakshalve maar even buiten beschouwing, he flap? :tongue3:

dennol
November 2nd, 2004, 11:31 PM
Kom flap, een beetje Hagenees had de maquettes van de hoofdkantoren van alle Nederlandse bedrijven in Madurodam meegeteld! :cool:
Dat is misschien de reden waarom er nog geen superhoogbouw in Rotterdam is. De maquettes in Madurodam zouden de skyline van Den Haag te veel domineren. ;)

Hed Kandi
November 3rd, 2004, 12:07 AM
Is nationale nederlanden niet gewoon een onderdeel van ING

Bambix
November 3rd, 2004, 12:16 AM
Akzo Nobel!

Bibelo
November 3rd, 2004, 12:38 AM
ik zal 'ns wat roepen; eh, eh...Haskoning!

birg
November 3rd, 2004, 01:01 AM
wat is nu eigenlijk de oorzaak van de haagse aantrekkingskracht op deze bedrijven ?

Ik denk zelf de aanwezigheid van de bovenmaats intelligente en beschaafde ADO supporters....... :laugh:

Cymen
November 3rd, 2004, 01:20 AM
Ik denk dat het wat beschaafter klinkt als Amsterdam of Rotterdam, dus een keurig imago hebben en toch naar de hoeren gaan en je suf blowen. omg theo did ruled ;)

caspervc
November 5th, 2004, 11:31 AM
Den haag heeft een goed imago, en het is bekend vanwege het parlement, het europees strafhof, en het jougoslavie (?) tribunaal.
en The Hague klinkt gewoon lekker internationaal

p.s. welcome back

Spotter
November 5th, 2004, 02:09 PM
Den Haag heeft de belangrijkste nederlandse hoofdkantoren binnen de gelederen , zoals shell , aegon , kpn , nationale nederlanden , siemens , wat is nu eigenlijk de oorzaak van de haagse aantrekkingskracht op deze bedrijven ?
ehmm,
zit Nationale Nederlanden niet gewoon in Rotterdam of ben ik gek?
ook denk ik toch echt dat Siemens Duits is dus waarom zou het hoofdkantoor in Den Haag zitten?

Bibelo
November 5th, 2004, 02:54 PM
nationale Nederlanden zit ook in Den Haag (geen hoofdkantoor) en Siemens heeft hoofdkantoor NL in Den Haag.

Basshead
November 5th, 2004, 04:48 PM
Het kantoor in Den Haag is ook een hoofdkantoor, samen met het Rotterdamse.

rijk rietveld
November 5th, 2004, 05:03 PM
In de New York Times, komt tegenwoordig de vermelding van de stad "The Hague" meer voor dan "Amsterdam".

Rijk

caspervc
November 5th, 2004, 05:27 PM
maar in de new york times komt the hague ook meer voor dan veldhoven :)