pazman_nl
November 6th, 2004, 01:16 PM
Voor de geinterreseerde:
Bron gemeente Arnhem:
De gemeenteraad heeft in het kader van het reddingsplan voor Vitesse/Gelredome op 12 juni 2003 besloten dat er een ruimtelijke visie moest worden ontwikkeld voor de gebieden Gelredome, Rijnhal-Olympus en Kronenburg. De afgelopen maanden is er in de vorm van een ‘Atelier Centrum-Zuid’ hard gewerkt aan een startnotitie.
Link naar PDF bestand (http://www.arnhem.nl/sites/internet_nieuw/userfiles/other/Ontwikkelingsvisies_Centrum_Zuid_Startnotitie_Centrum_Zuid_pdf.pdf)
pazman_nl
November 6th, 2004, 01:20 PM
Voor de mensen die geen zin hebben om alles door te lezen:
Pagina 19 en 20 , Scenario(model) 4.
Dit scenario is de realistische van alle(zie blz 28)
[Kees]
November 6th, 2004, 02:12 PM
Ik haat PDF :bash:
eusebius
November 6th, 2004, 06:48 PM
Ahum, dat ik mijn plan op deze manier weer tegenkom ..
Cymen
November 6th, 2004, 11:43 PM
Ik haat PDF :bash:
Hoe kun je PDF nou haten? Het is een van de weinige standaarden te vinden op het web die niet verpest is door Bill Gates.
Als je dat soort zaken gewoon in html wil zien moet je eerst maar eens stoppen met het gebruik van MSIE.
Maar goed om even inhoudelijk te reageren, ik denk niet dat ik op school voor zo´n plan een voldoende kreeg. De visie is gebaseerd op andere plannen en de onderbouwing is niet aanwezig. Wat we wel weten maar al wisten, de gemeente heeft plannen ;)
pazman_nl
November 7th, 2004, 12:18 AM
Je zou inderdaad denken dat dit een of andere stage opdracht geweest is van een tweede jaars Mbo'er
eusebius
November 8th, 2004, 03:14 PM
Bij Bouwfonds
leven ideeën voor woontorens met een uitzicht op natuurpark Meinerswijk.
INVISIBLE
November 8th, 2004, 10:58 PM
Van het weekend nog weer in Arnhem geweest maar het blijft toch een zeer fraaie stad .....met vooral een prachtig Centrum !!!
darulez
November 9th, 2004, 08:54 PM
Jongens, de naam van dit document is: Concept startnotitie voor een ontwikkelingsvisie. Dit is dus het prille begin van een ontwikkelingsvisie. Hoef je dus niet meteen te verwachten dat dit compleet onderbouwd is.
eusebius
December 24th, 2004, 08:41 PM
Geen nieuws, goed nieuws! De website van de bekende laagbouw liefhebbers is al tijden niet meer bijgewerkt.
Ik lees nauwelijks iets over het project in Almere waar verhoogd gebouwde openbare ruimte komt. Almeerders?
eusebius
March 13th, 2005, 02:50 AM
Artikel uit De Gelderlander van 10-03-2005
'Woordbreuk van Van Bodegraven'
Door onze verslaggever
ARNHEM - Met het torpederen van het referendum over een stadshart voor Arnhem Zuid heeft wethouder Sander van Bodegraven woordbreuk gepleegd en misbruik gemaakt van de situatie. Dat zegt raadslid Martin van Meurs (Pro Arnhem), voorzitter van de werkgroep die het referendum heeft voorbereid.
De werkgroep was het referendum aan het voorbereiden in opdracht van de gemeenteraad. De groep had twee mogelijke stadsharten ontwikkeld, waaruit de Arnhemmers op 1 juni een keuze hadden mogen maken, gelijk met de stemming over de Europese grondwet.
"We hebben ervoor gekozen ons voorstel via het college aan de raad voor te leggen. Dat scheelde tijd", zegt Van Meurs. "Hadden we het maar nooit gedaan. Nu rest mij alleen een poging het voorstel zelf in te dienen, als raadsinitiatief. Maar dan kan het pas in april in de raadsvergadering. Te laat, helaas, want je moet ook de bevolking nog informeren. Bovendien is het de vraag of de coalitiepartijen het nu nog steunen, nu het college een blokkade heeft opgeworpen."
Het college vindt de twee varianten te onduidelijk. Van Meurs vindt dat onbegrijpelijk. "Bovendien was het helemaal niet de bedoeling dat het college zich uitsprak. Eerst het referendum vaststellen, daarna campagne voeren, dat was de afspraak. Maar Van Bodegraven, die over dit project gaat, heeft woord gebroken. Het college wil helemaal niet dat de burger zich uitspreekt. Dat wilde het ook niet met betrekking tot Rijnboog. Maar vroeg of laat komt dat referendum er."
eusebius
March 13th, 2005, 02:53 AM
Wat lult die Pro-zak nu weer? Hij zou bepalen waar tussen gekozen wordt en dan is van het plan niets overgebleven. Hij torpedeert het plan juist.