Bvaerrts
May 8th, 2011, 09:54 PM
Christiaan Kiekckens heeft enkele waardevolle gebouwen in het oog, namelijk de oude Pupillenschool en enkele andere panden.
De bedoeling hierbij is wellicht om deze gebouwen af te breken om er een winkelcentrum op te richten, tesamen met enkele apartementsgebouwen, een bibliotheek en een nieuw administratief centrum ( waar hebben we dit nog al gehoord? )
Dit alles bovenop een immense ondergrondse parking.
http://i51.tinypic.com/mkhv82.jpg
Op de site vond ik het volgende.
"2011 Stedelijk Forum, Aalst
http://i53.tinypic.com/35n3ne9.jpg
Stedelijk geheel met 36.000 m2 shopping, 100 woningen, administratief centrum, stedelijke bibliotheek en ondergrondse parkeerplaats voor 1000 wagens
Locatie: Pupillenschool, Kattestraat / Peperstraat / Graanmarkt, 9300 Aalst"
Meurisse
March 16th, 2012, 12:44 PM
^^ dit project zou gisteren goedgekeurd geweest zijn
't gaat hem in totaal om 100.000mē ontwikkeling. En het aantal voertuigbewegingen wordt geschat op 1 wagen per 10 seconden (op een zaterdag)...
MAW een groot project...
De Klauw
March 16th, 2012, 01:54 PM
Ze hadden die gebouwen kunnen integreren in het nieuwe project ipv domweg alles af te breken. Zeker het voormalige Capucijnenklooster waarvan de oudste delen uit de 17de eeuw komen.
YannickB
March 16th, 2012, 02:12 PM
^^ dit project zou gisteren goedgekeurd geweest zijn
't gaat hem in totaal om 100.000mē ontwikkeling. En het aantal voertuigbewegingen wordt geschat op 1 wagen per 10 seconden (op een zaterdag)...
MAW een groot project...
Ook naar de (wel erg lange) lezing geweest precies? :p
Meurisse
March 16th, 2012, 02:32 PM
^^ inderdaad, lang maar wel interessant!
Bvaerrts
March 16th, 2012, 06:23 PM
@ Meurisse:
Kan je hierover wat meer informatie geven wat er zoal verteld is geweest?
Elke Aalstenaar moet zowat uit de lucht vallen momenteel want tot nu toe werd altijd gedacht dat een groot deel van het complex gewoon een nieuwe functie zou krijgen en dat het gedeeltelijk zou ingenomen worden door stadsdiensten (voornamelijk de oude Pupillenschool).
Dat project zal in ieder geval zorgen voor extra verkeersoverlast op het Statieplein, Werfplein en Esplanadeplein.
Meurisse
March 16th, 2012, 08:41 PM
^^ er is eigenlijk voor de rest niet meer over gezegd (door Christian Cieckens) dan ik samenvatte.
Grootschalig shoppingcenter met een parking voor 1000 wagens.... Dat schema was ook het enige beeld dat we te zien kregen.
Shaddorry
March 29th, 2013, 01:46 AM
1 jaar later?
Bvaerrts
March 29th, 2013, 07:41 PM
1 jaar later?
Ik denk niet dat er nog nieuws is geweest sinds vorig jaar. Het zal eerder een visie zijn tot hiertoe, zonder dat er concrete plannen zijn.
Shaddorry
April 5th, 2013, 01:01 AM
Ik denk niet dat er nog nieuws is geweest sinds vorig jaar. Het zal eerder een visie zijn tot hiertoe, zonder dat er concrete plannen zijn.
Zou het ook niet kunnen zijn dat hier geen nieuws meer rond is omdat dit in de buurt ligt van het station? Daar is inmiddels al heel wat activiteit, he.
Als ik het voor het zeggen had op het stadhuis zou ik die buurt ook nog even met rust gelaten hebben tot de drukte daar voorbij is. Wie weet horen we hier nog wel iets van na dat gedoe op het Statieplein.