View Full Version : Zoetermeer: Klaverblad
k0en November 30th, 2004, 04:06 PM In Zoetermeer wordt op dit moment een nieuw hoofdkantoor voor Klaverblad Verzekeringen gebouwd. De locatie is naast het bestaande gebouw, in de buurt van Centrum-West (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=31838&page=1&pp=20). Fase I is bijna afgerond, dat is het lage gedeelte van het gebouw. Aan de kop hiervan komt een toren (fase II). Die wordt gebouwd zodra de verzekeringsmaatschappij is verhuisd en het oude gebouw is gesloopt. Weet iemand wanneer dat precies gaat gebeuren?
http://www.kow.nl/img/content/Klav01.jpg
Berrtus November 30th, 2004, 04:09 PM Aan de architectuur te zien is dit van KOW (zie Center Court Den Haag en HTS- toren Enschede). Ik wordt er niet warm van. Wel een behoorlijke hoogte
k0en November 30th, 2004, 04:12 PM Is inderdaad van KOW.
Ik vind het persoonlijk wel een mooi ontwerp. Het zal een leuk gezicht zijn tussen de gebouwen van ABVAKABO en Centrum-West.
EuroMaster November 30th, 2004, 04:48 PM ik dacht dat het over een verkeersknoop ging :lol:
ach, echt super vind ik hem ook niet, maar een beetje een warmkleurige toren staat in het (nu nog) kille zoetermeer niet verkeerd....
th0m November 30th, 2004, 06:21 PM Wow, vet. Ik wist dat de laagbouw bijna klaar was, maar ik wist niet dat ze er nog een hoog gebouw naast gingen bouwen :D
Het baksteen is inderdaad maar so-so, maar als je naar dat lage gebouw kijkt hebben ze een vide over de gehele hoogte bij de ingang, en het ziet er naar uit dat ze dat dus ook bij dat hoge gebouw gaan doen. Dat gaat er dan wel imposant uit zien (van binnen, of als je daar naar binnen kijkt)
Maar ze moeten wel eerst dat oude gebouw slopen, vraag me af wanneer dat er dan eindelijk staat.
Waar heb je die schetsen vandaan k0en?
Michiel November 30th, 2004, 08:16 PM Ik heb ergens gelezen dat de bouw van de toren nog niet helemaal zeker is. Klaverblad heeft zelf niet zoveel ruimte nodig, dus een gedeelte moet in de verhuur.
k0en November 30th, 2004, 10:38 PM Waar heb je die schetsen vandaan k0en?
Van KOW Architecten (http://www.kow.nl)
Ik heb ergens gelezen dat de bouw van de toren nog niet helemaal zeker is. Klaverblad heeft zelf niet zoveel ruimte nodig, dus een gedeelte moet in de verhuur.
Dan zou het wel eens lang kunnen gaan duren, want er wordt hier al zoveel niet gebouwd omdat er geen huurders zijn.
Winus November 30th, 2004, 10:58 PM Niet de mooiste KOW die ik ooit gezien heb. Ik had het middendeel wat transparanter gemaakt, zodat je 2 torentjes krijgt. :)
th0m December 3rd, 2004, 12:43 AM Ik kwam vandaag langs het gebouw wat tot 'fase 1' behoort, dat overigens bijna af is, en zag dat ze toch stiekem rekening hebben gehouden (lijkt mij) met de komst van fase 2. Aan de kant waar namelijk het hoge gebouw moet komen hebben ze op de bovenste verdieping geen baksteen, maar hout gebruikt, wat, lijkt mij, getuigd dat ze dat snel kunnen openbreken als ze willen uitbreiden (beetje wishful thinking, maar waar zou het anders voor zijn?). Het hout is er overigens niet zomaar tegen aan gegooid, het is wel netjes getimmerd enzo, dus de daadwerkelijke realisering van fase 2 zou natuurlijk nog lang op zich kunnen laten wachten of zelfs gecancelled worden. Maar daar ga ik natuurlijk niet van uit :D
Hier wat platen ter verduidelijking:
http://img.photobucket.com/albums/v331/th0mz/klaverblad1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v331/th0mz/klaverblad2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v331/th0mz/klaverblad3.jpg
Beetje offtopic, maar ik las vandaag in het Streekblad (lokaal sufferdje) dat als Oosterheem af is (da's nieuwste vinex van zoetermeer) en we dus tegen de gemeentegrenzen aan zitten, er nog steeds vraag is naar woningen. Het artikel zei iets van 1700 woningen, maar dat getal lijkt me niet heilig.
Er waren een paar scenario's, maar een daarvan was dus binnen de bestaande bebouwing verder bouwen, waar dan hopelijk wat mooie woontorentjes uit vloeien :D De kantorenmarkt mag dan niet zo booming zijn in Zoetermeer, de woningenmarkt des te meer!
k0en December 3rd, 2004, 12:59 PM Zou goed kunnen, dat ze daarom dat stukje van hout hebben gemaakt.
Als je naar het ontwerp kijkt zie je ook dat daar een verbinding moet komen tussen de toren en de rest van het gebouw, want de toren staat los van het voorste gedeelte.
Ben benieuwd...
empersouf December 3rd, 2004, 04:21 PM Mwah, gaat ermee door. Het is een beetje te groot voor zo'n hoogt. Mocht wel slanker.
k0en December 6th, 2004, 11:12 PM Van de gemeente Zoetermeer heb ik te horen gekregen dat de bouwvergunningen voor de toren rond zijn.
De sloopvergunningen voor de huidige kantoren op die plek zijn begin november aangevraagd, en nu in behandeling. Binnenkort verhuist het personeel naar de nieuwbouw en het is de bedoeling dat daarna het oude kantoor wordt gesloopt, en een gedeelte (waar de toren niet komt) wordt gerenoveerd.
Het lijkt er dus op dat de toren er zeker komt...
th0m December 7th, 2004, 12:04 AM Goed nieuws!
Ik ben het eens met het commentaar over dat het ontwerp nou niet echt baanbrekend is, maar als je ziet wat er nu staat - een nietszeggend grijs 1 uit 1000 kantoorgebouw - dan is dit zeker een verbetering, en ook goed voor de verstedelijking van Zoetermeer ;)
Eh k0en, heeft de gemeente Zoetermeer jou nog meer informatie gegeven, ben wel geinteresseerd in die contacten van jou :D Ook over andere projecten natuurlijk, De Iris, Centrum Oost, Hollandse Meester (beetje longshot, maar eh, ambitieus is niks mis mee). En natuurlijk vele andere projecten waar ik helemaal geen weet van heb!
k0en December 7th, 2004, 09:22 PM Helaas Th0m, meer info heb ik niet, ook niet van andere projecten.
Maar ik weet wel dat er 14 inzendingen zijn voor het Kwadrant (bij de Silverdome). Hier zou ook grootschalig gebouwd moeten gaan worden, de gemeente ziet er zelf het liefst een soort Ahoy' staan. De max. bouwhoogte daar is 90m... binnenkort wordt er waarschijnlijk meer over bekend.
FCG December 8th, 2004, 01:22 AM ik dacht dat het over een verkeersknoop ging :lol:
haha.. ik ook! :weirdo:
k0en December 27th, 2004, 12:43 PM Ik heb gelezen dat ze in het hele gebied aan de Van Leeuwenhoeklaan, waar ook Klaverblad Verzekeringen aan ligt, de projecten in klassieke architectuur willen realiseren.
Gebied aan de Van Leeuwenhoeklaan:
http://www.zoetermeer.nl/plaat.php?fileid=5527
th0m December 27th, 2004, 01:20 PM Ik wist dat ze daar allerlei dingen gingen doen, maar niet dat ze klassieke architectuur gingen bouwen :s. Als ze in dat gebied nou eens iets van 4-5 torens bouwde, zouden we tenminste een beetje geconcentreerde hoogbouw krijgen. Mja.....
Q. December 27th, 2004, 02:27 PM Niet de mooiste KOW die ik ooit gezien heb.
Tuurlijk niet, dat is De Boulevard ;)
k0en December 27th, 2004, 02:56 PM Ik wist dat ze daar allerlei dingen gingen doen, maar niet dat ze klassieke architectuur gingen bouwen :s. Als ze in dat gebied nou eens iets van 4-5 torens bouwde, zouden we tenminste een beetje geconcentreerde hoogbouw krijgen. Mja.....
Een paar klassieke torens zou wel leuk zijn ;)..... maar ze willen niet hoger dan 30 meter volgens mij, behalve dan het gedeelte bij de Afrikaweg (Klaverblad) en het oostelijke gedeelte (Bijdorplaan).
th0m December 27th, 2004, 03:16 PM Hmm, ja weet jij wat er dan staat te gebeuren bij de bijdorplaan? Ik woon daar heel dichtbij en het is nu echt een armetierig gebied, was het ook al toen dat gebouw er nog stond, maar nu is het gewoon zo'n lege vlakte net zoals centrum oost zeg maar. Ik heb ooit ook plannen gehoord dat het Erasmus College hier wou gaan zitten, weet niet of dat nog zo is, is in ieder geval een wat centralere ligging, maar van mij hoeft het niet, dan krijg je denk ik toch weer problemen met het nabij gelegen ONC Clauslaan.
Maarre, ze zijn daar afgelopen dagen/weken wel weer bezig geweest met sloopwerkzaamheden. Het gebouw was al weg, maar er stond nog wat betonnen fundering ofzo, t was ook maar een bulldozertje dat daar stond te werken maar toch ;) Doet je wel denken of daar dan inderdaad niet binnenkort wat staat te gebeuren.
k0en December 27th, 2004, 03:21 PM Heb geen idee wat er allemaal precies staat te gebeuren, en op welke termijn. Er staat heel globale informatie op de website van de gemeente, bij plannen & projecten.
th0m December 27th, 2004, 03:32 PM Ja dat is ook alles wat ik weet ja. Ik wou dat de gemeente wat meer informatie over bouwprojecten etc. op die website zou zetten. En ook toekomstige plannen. Kan alleen maar gunstig zijn, lijkt mij.
Pindakaas January 16th, 2005, 06:23 PM Dat gebouw van Klaverblad is best mooi, niet geweldig, maar lekker tijdloos. Over 25 jaar vindt niemand het lelijk, in tegenstelling tot moderne architectuur. Enne, die plannen om het Erasmus college aan de v. Leeuwenhoeklaan te vestigen gaan waarschijnlijk niet door (ben voormalig Erasmiaan), omdat de gemeente niet aan de eisen van het Erasmus college voldoet.
th0m January 16th, 2005, 06:49 PM Lol, de gemeente voldoet niet aan het Erasmus? Nou dan niet hoor :p Zou toch alleen maar ellende worden. Te dicht bij het ONC, en ook te dicht bij woonwijken (als er dan veldslagen tussen scholen gaan plaatsvinden, dan moet er natuurlijk ook ruimte voor zijn), voor zo'n grote school. Erasmus zit beter waar het nu zit, maarja, ik weet verder niet veel van die school, ben er 2 keer geweest ofzo, mja Alfrink is toch nog altijd stukken beter ;)
Persoonlijk vind ik dit wel goed nieuws, woon in die wijk vlakbij station Dorp. Weet jij wat er dan wel komt? Want ze zijn al wel bezig met allerlei werkzaamheden daarzo. Misschien zijn dat gewoon grondwerkzaamheden, maar dat lijkt me op zich ook raar, want het terrein ligt al een paar jaar braak, dus het lijkt me wel dat ze dan ook daadwerkelijk iets gaan bouwen.
k0en January 20th, 2005, 06:20 PM Stukje uit de HC/Zoetermeer, antwoord op de vraag van Th0m:
Bouwrijp maken voor 'Bijdorp'
De voorbereidende werkzaamheden voor de bouw van een ouderencomplex op de hoek Bijdorplaan/Van Leeuwenhoeklaan, zijn in volle gang. Vrachtwagens en shovels rijden af en aan om de oude funderingen van de gemeentelijke dienst Stadswerken te verwijderen en grond op te schonen. In mei is het werk klaar. Later dit jaar begint de bouw van het ouderencomplex 'Bijdorp'.
Timme January 20th, 2005, 06:39 PM Whaha, en staan naast het segweart en het meander is niet erg?! Haha, je wilt niet weten wat voor veldslagen er zijn geweest tussen die scholen en het ging door tot in de flats bij Palenstein. :hahaha:
Ik heb zelf op het erasmus gezeten en het laatste dat ik hoorde is dat ze gingen verhuizen naar Rokkeveen, wat daarvan waar is weet ik niet.
th0m January 20th, 2005, 06:54 PM Damn, een ouderencomplex :s, past wel in die wijk....
Verhuizen naar Rokkeveen voor het Erasmus lijkt me ook niet zo'n goed idee. Waarom willen ze zonodig weg van de plek waar ze nu zitten?
Pindakaas January 20th, 2005, 07:53 PM Het is niet het Erasmus dat perse weg wil, maar de gemeente. De gemeente wilde het gebied waar het Erasmus staat leegmaken, dat hoorde bij een oud plan voor het opknappen van Palestein. Ik denk niet dat ze binnen een paar jaar verhuizen. Maar, ik vind dat het Erasmus daar echt een geweldige plek en gebouw heeft (beetje oud, maar sfeervol). Dat hoort ook bij een geweldige school!! :nocrook:
th0m January 25th, 2005, 02:23 AM Is er eigenlijk al duidelijk welk ontwerp er uiteindelijk wordt gebruikt?
Deze stond ook op de vorige pagina
http://www.kow.nl/img/content/Klav01.jpg
maar op dezelfde site ( http://www.kow.nl ) staat ook nog een andere schets
http://www.kow.nl/img/content/Klav02.jpg
Wat 2 verdiepingen lager is. De eerste lijkt mij beter te passen, al moet er bij de laatste schets vermeld worden dat de kleuren niet kunnen kloppen aangezien de laagbouw al de kleur van de eerste schets heeft en het andere gebouw daar toch wel op zal aansluiten.
CborG January 25th, 2005, 11:29 AM Volgens mij is dat bovenste plaatje een deel van de gevel links achter dat torentje op de onderste inpressie.
Michiel January 25th, 2005, 06:51 PM Haha, de plaatjes zijn aangepast door KOW. Lijkt me gelijk het antwoord op de vraag welke het nu wordt.
th0m January 25th, 2005, 08:37 PM Lol, dat is wel grappig ja. Hahah.
Nu maar snel slopen dat oude pand en beginnen :D
In ieder geval wel mooi dat KOW ook zijn site redelijk update.
hooghoudt January 25th, 2005, 08:44 PM Het ziet er in ieder geval Nederlandser uit dan veel andere nieuwbouw in Nederland
k0en January 28th, 2005, 12:20 AM Het ziet er in ieder geval Nederlandser uit dan veel andere nieuwbouw in Nederland
Is dat positief of negatief? ;)
Ik rij regelmatig langs Klaverblad en het valt me op dat ze afgelopen dagen flink aan het verhuizen zijn.
Volgens de gemeente wordt er gesloopt zodra de inboedel is overgeplaatst naar het nieuwe gebouw. Na de sloop wordt de toren gebouwd. Alle vergunningen zijn volgens mij al verleend.
th0m January 28th, 2005, 12:23 AM Sloopuuuuuuuuuuuuuh :D
Euh, sorry. Dat gebouw is trouwens best netjes verlicht 's avonds, dat hele atriumpje is een grote bak licht. Zal er nog wel mooier uitzien als dat hoge gedeelte erbij komt.
Pindakaas January 28th, 2005, 01:29 AM Ik vind het wel goed dat Klaverblad niet zo moeilijk doet over die kantorenmarkt en het gewoon laten bouwen (ze gingen toch een deel verhuren?). Moeten ze bij de Hollandse meester een voorbeeld aan nemen.
th0m January 28th, 2005, 02:01 AM Mja, tuurlijk. Alleen gaat het bij de HM toch wel om wat meer ruimte, plus als er genoeg ruimte is, kan het zelfs zo zijn dat er veel inspraken van inwoners komen. Ik heb nog wel knipsels van een paar jaar terug toen de HM nieuw was dat de bewoners 'm toen niet wouden.
k0en February 20th, 2005, 02:27 PM Uit de Haagsche Courant (za 19.02.2005) over de Van Leeuwenhoeklaan:
Onteigening grond leidt tot ergernis
ZOETERMEER | De handelswijze van de gemeente bij de onteigening van grond aan de Van Leeuwenhoeklaan heeft gezorgd voor ergenis bij de eigenaren. Maandag stemt de gemeenteraad over de toestemming voor de onteigening. De gemeente wil op de plek tegenover het Shell-station onder meer kantoren en seniorenwoningen bouwen, maar de grond is niet van de gemeente. Het is aan de gemeenteraad om te beslissen of de bezwaren van de huidige eigenaren gegrond zijn, voordat kan worden overgegaan tot onteigening. De eigenaren van de grond beweren in tegenstelling tot hetgeen de gemeente zegt, dat er niet of nauwelijks is onderhandeld over een vergoeding. Volgens de zegsman A. Bunnik van Bart Koren, eigenaar van een bedrijf aan huis aan de Vlamingstraat is er nooit een officieel bod uitgebracht. De gemeente zegt dat dat wel zal gebeuren.
k0en March 5th, 2005, 05:26 PM Uit de HC/Zoetermeer
Zo ziet het atrium er van binnen uit:
http://www.haagschecourant.nl/gfx/gfx_nieuw/kranten/HC/artikelvisuals/2604553-322620.JPG
In het artikel stond niks over de kantoortoren van Klaverblad.
Wel stond erin dat Klaverblad Verzekeringen erover gedacht heeft om de Hollandse Meester te betrekken, "maar dat was te duur". Jammer.
k0en July 13th, 2005, 12:38 PM Laatst reed ik langs de Ierlandlaan, en het leek erop dat de oude gebouwen van Klaverblad leeg zijn. Dat betekent volgens mij dat er gesloopt kan worden ;).
Ik vond een PDF-bestandje (http://www.troostwijkmakelaars.com/scripts/applications/aanbodmodule/documenten/952/Afrikaweg52198.pdf) over de Klaverbladtoren, met huurgegevens. Een vierkante meter in deze toren is duurder dan in de HM!
k0en January 4th, 2006, 05:51 PM Het heeft even geduurd, maar binnenkort wordt er eindelijk gesloopt en daarna gebouwd:
half januari 2006: start sloop huidige pand
maart 2006: bouw Klaverbladtoren
zomer 2007: oplevering Klaverbladtoren
Het gaat dus om deze:
http://www.kow.nl/img/content/Klav02.jpg
Niet hoog, maar wel een mooie aanvulling voor Zoetermeer lijkt me.
Michiel May 30th, 2006, 11:10 PM Ik kwam er vandaag langs, ze zijn inmiddels met de derde laag bezig.
k0en May 31st, 2006, 12:32 AM Dat gaat ineens hard dan!
Kan wel naar de project-updates volgens mij.
marcobruls May 31st, 2006, 01:00 AM thread staat vol :redx: :redx: :redx: :redx:
k0en May 31st, 2006, 10:23 AM thread staat vol :redx: :redx: :redx: :redx:
Oei da's inderdaad niet zo mooi.
Eens kijken of ik binnenkort tijd heb om wat fotootjes te maken.
In elk geval gaat het om dit torentje:
http://img411.imageshack.us/img411/714/klav018gy.jpg
Thanks to Imageshack.us (http://www.imageshack.us)
Juliska May 31st, 2006, 10:43 AM Whaha, en staan naast het segweart en het meander is niet erg?! Haha, je wilt niet weten wat voor veldslagen er zijn geweest tussen die scholen en het ging door tot in de flats bij Palenstein. :hahaha:
welke veldslagen bedoel je? Ik heb 3 jaar op het Meander gezeten (toen nog de Dobbe) en heb geen veldslag gezien. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik er vaker niet was dan wel, maar toch....
En on-topic: ik zal eens kijken of ik het weekend tijd heb voor een update, ik beloof niets want mijn weekend zit alweer vol.
marcobruls May 31st, 2006, 01:26 PM Mooi gebouw hoor.
Timme May 31st, 2006, 01:48 PM welke veldslagen bedoel je? Ik heb 3 jaar op het Meander gezeten (toen nog de Dobbe) en heb geen veldslag gezien. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik er vaker niet was dan wel, maar toch....
En on-topic: ik zal eens kijken of ik het weekend tijd heb voor een update, ik beloof niets want mijn weekend zit alweer vol.
Niet? Er zijn flinke vechtpartijen geweest tussen het Erasmus en het Segweart. Dobbe/Meander/ID College (hoevaak kan je van naam veranderen?) deed over het algemeen niet mee.
Update? graag. :)
Pindakaas June 2nd, 2006, 08:11 PM Ik heb 6 jaar op het Erasmus gezeten, en ik heb echt geen idee over welke veldslagen je het hebt. Af en toe een vechtpartij ja, maar niet meer dan dat...
Timme June 2nd, 2006, 08:15 PM Hoelang geleden hebben jullie daar gezeten? Misschien is er iets met de tijd veranderd, maarja...dit heeft niet veel met de Klaverblad toren te maken.
Ik reed er vandaag nog even langs en ze schieten al lekker op, de eerste twee verdiepingen zitten er al op. Ik vind het wel lekker dat ze bij Klaverblad van opschieten weten. Kost voor hun natuurlijk ook alleen maar geld als het zo lang duurt.
P.S.
Welke leraren heb je gehad? :D
Juliska June 5th, 2006, 08:05 PM Ik heb vandaag foto's gemaakt, weet alleen niet of ik ze hier kan overzetten van mijn toestel naar de pc, maar anders komt dat morgen wel. Geduld....
P.S Volgens mij moet deze naar de afdeling 'update' ????
Juliska June 6th, 2006, 09:17 PM Dank voor het verplaatsen. Hierbij mijn 'geweldige' foto's :)
http://img376.imageshack.us/img376/7011/0019nk.jpg
http://img244.imageshack.us/img244/1167/0027bl.jpg
k0en June 7th, 2006, 01:06 PM En nu maar hopen dat ie lekker snel de lucht in gaat!
Timme June 7th, 2006, 01:34 PM Wow Juliska, wat een geweldige foto's! :jk:
Tis prefab zo te zien dus zal wel lekker hard gaan. :cheers:
Juliska June 7th, 2006, 01:41 PM ^^ hey! Geweldig is een understatement hoorde ik gisteren, ik heb in ieder geval de moeite genomen om een update te maken :)
Timme June 8th, 2006, 12:33 AM ^^ hey! Geweldig is een understatement hoorde ik gisteren, ik heb in ieder geval de moeite genomen om een update te maken :)
En het wordt zeer zeker gewaardeer. :tyty:
Juliska June 8th, 2006, 01:18 AM ^^ graag gedaan :) ;)
bobdebouwer June 8th, 2006, 02:57 PM He! Is dat Juuls eerste update voor het forum hier? Goed gedaan meid!
Juliska June 8th, 2006, 04:20 PM ^^ euhm nee, de tweede... ik heb ook al een keer een updatefoto van de Vermeertoren in Delft gemaakt. Helaas had Michiel dat ook net gedaan ;).
th0m June 14th, 2006, 01:18 AM Heey super. Ben al een tijdje niet meer in Z'meer geweest, maar deze gaat dus gestaag... Stationsgebouw zal nu ook al wel bijna klaar zijn dan! Nu effe alle stations klaarmaken voor RandstadRail, en alles ziet er weer een stuk strakker uit in de stad.
k0en June 16th, 2006, 10:50 PM Ik kwam er vandaag even langs; de 4e verdieping zit er nu op. Heel snel gaat het dus niet.
Michiel June 20th, 2007, 11:45 PM De toren is bijna af, nogal een dikkertje geworden:
http://i19.tinypic.com/643snk6.jpg
De oude kantoren zijn nu gesloopt om plaats te maken voor nog een gedeelte in dezelfde stijl:
http://i19.tinypic.com/4ul2ij6.jpg
k0en June 21st, 2007, 12:19 AM 't Is inderdaad een dikkertje. Desalniettemin vind ik 't een mooi gebouwencomplex. In elk geval veel beter dan de troep die er hiervoor stond.
http://img230.imageshack.us/img230/9415/klaverbladup4.jpg
Thanks to ImageShack for Free Image Hosting (http://imageshack.us)
Pindakaas June 21st, 2007, 09:08 PM Zo te zien gaan ze het nog een stukje uitbreiden met een helaas niet al te hoog gedeelte. Gelukkig zien niet veel mensen die kant.
Bart Zmeer June 23rd, 2007, 02:48 PM Van de site van de bouwmaatschappij:
-----------------------------------
Als vervolg op de nieuwbouw van het kantoor voor Klaverblad Verzekeringen (fase I) en de kantoortoren (fase II) start Heijmerink in april 2007 met de nieuwbouw van fase III, bestaande uit een kantoorgebouw met parkeergarage, totaal bruto vloeroppervlak 6.846 m2. Alle fasen vormen een nagenoeg aaneengesloten project.
Het kantoorgebouw bestaat uit 3 bouwlagen waarvan de begane grond deels als parkeergarage zal dienen. De technische ruimten worden verdiept en afgedekt in het dak aangebracht om vanuit het kantoorgebouw en de kantoortoren geen storend uitzicht te krijgen.
Het kantoorgebouw is opgebouwd uit 2 vleugels met in het midden een atrium. De opbouw, kleursamenstelling en inrichting is gelijk aan de eerdere fasen. Ook wordt in dit gebouw in het atrium weer veel licht door middel van glazen daken, vliesgevels en glazen liftschachten gebracht. De metselwerk gevelopbouw met aluminium kozijnen en zetwerk is eveneens conform de eerdere fasen geheel doorgezet om een aaneengesloten geheel te krijgen.
De oplevering zal plaatsvinden in augustus 2008.
http://www.heijmerink.nl/showpicture.asp?vid=8219
http://www.heijmerink.nl/showpicture.asp?vid=8221
|
|