View Full Version : Projectes: què se'n sap de...?

KiTos
December 6th, 2004, 05:45 PM
Plaça de les Arts
http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231851&idAlbum=37918&tamanio=2http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231852&idAlbum=37918&tamanio=2

Districte 38
http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231265&idAlbum=37918&tamanio=2http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231267&idAlbum=37918&tamanio=2
http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231840&idAlbum=37918&tamanio=2http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231266&idAlbum=37918&tamanio=2http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231839&idAlbum=37918&tamanio=2

Museu del Disseny
http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231850&idAlbum=37918&tamanio=3

Torre Laminar
http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231853&idAlbum=37918&tamanio=3http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231854&idAlbum=37918&tamanio=2

Zoo marí
http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231855&idAlbum=37918&tamanio=3http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231856&idAlbum=37918&tamanio=3
http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231857&idAlbum=37918&tamanio=2http://foto.epson.com/es/crea_foto.asp?idFoto=231858&idAlbum=37918&tamanio=2

Aurelio
December 6th, 2004, 05:59 PM
El museu del disseny sembla que l'estan revisant, ja que un cop s'enderroqui el tambor de Glòries i es faci la plaça quadrada, ja no té sentit un edifici que pugi per sobre d'un tambor inexistent...

Meditt
December 9th, 2004, 11:09 AM
no en tinc ni idea sobre el Zoo Marí, però en Joan Forgas -responsable de l'invent, i que també farà allò de dalt de Montjuïc-, més conegut com a senyor "hostiaputa" en àmbits escolars, és l'individu que m'ha de convertir en arquitecte (un més, com si no n'hi hagués ja prous a Catalunya i al món en general)... espero que tingui compassió de mi... si en té, sigui com sigui el futur Zoo Marí, aniré escampant per aquests mons de déu que és el millor projecte del Fòrum, millor que H&dM, millor que el CCIB, millor que el projecte de Winy Maas, etc...

i encara estic intentant entendre el projecte de la iraquiana... què li costa al Schumacher dels nassos i els seus deixebles fer renders més fotorealistes?.. això que salta per damunt de la Meridiana què és? formigó, metall, fusta? .. transparent, opac? gros, petit? ... pfff... starchitects...

Sky
August 17th, 2005, 12:07 AM
Amunt!

Abbil
August 17th, 2005, 12:21 AM
GUAAAAAAU!!!
Son uns projectes molt ambiciosos...m'agraden... ^_^

Confide
August 17th, 2005, 12:26 AM
Jo els renders gairebé mai els entenc... només sé que les projeccions que veig i els resultats finals no solen coincidir (no sé si és que al final els canvien o que, pero els renders són un timo, sempre queden millor)

Jo estic més interessat en altres projectes:

- L'acròpolis verda de Montjuïc (sembla ser que es començarà a fer al pròxim mandat)
- La remodelació de la Ciutadella
- Parc Central de Nouvel
- La vegetació rara de Nouvel a la Diagonal
- Més sobre la Sagrera, que en sabem poc
- El mateix de la Plaça Europa
- El barri de la Marina, que tampoc se'n sap gaire...

Després ens queixem que no hi ha projectes! Si que n'hi ha! :) El que passa és que jo crec, encara que pugui semblar una tonteria, que a part d'altres coses, els projectes aquí van lents perquè estant limitats... tot el terreny que hi ha ja està agafat per una cosa o una altra i quan s'acabin tots els projectes planificats o en marxa... mmmmmmm potser hi haurà poca cosa a fer... no sé, us imagineu d'aquí 30 anys que li quedarà per fer a BCN? Poqueta cosa no? Suposo que arreglar carrers i això o pagar els crèdits dels projectes anteriors... perquè ja no quedarà res per omplir exceptuant el típic terreny de cases que es cauen a no sé on i on hi haurà un edifici baix d'oficines...

Abbil
August 17th, 2005, 12:31 AM
^^ Ja...
Barcelona tindrá que seguir creixent pels costats.

Confide
August 17th, 2005, 12:45 AM
Però ja no serà BCN... i al no estar aprop del centre perdran categoria, prestigi... digues-ho com vulguis... un cluster amb alçades del 200 metres no és el mateix a les Glòries que a Gavà.

Aurelio
August 17th, 2005, 12:52 AM
Un altre projecte fins el 2012 que no sé si s'acabarà fent és la remodelació integral del barri del Carmel i reordenament dels barris dels voltants (El Coll, La Taxonera, La Clota), així com la construcció del Parc dels Tres Turons que serà el parc més gran de Barcelona després de Montjuïc, amb prop de 50 ha.
Barcelona encara no està acabada, cal refer molts barris i portar la civilització a alguns d'ells, com ara el meu...

Confide
August 17th, 2005, 01:06 AM
Exacte, però jo això de remodelar barris... mmmmmm no sé com es pot fer. S'hi poden plantar arbres, posar escales mecàniques si hi caben, rehabilitar façanes... però si un barri és tant tant dens com ara el Carmel jo crec que poca cosa s'hi pot fer.. jo quan viva allà a St Coloma... el meu barri doncs no sé, no el veia una meravalla ni tampoc una cosa que estigués molt malament.. però allà poca cosa s'hi podien fer. Fa 10 anys que no hi vaig i tota la meva família hi ha anat menys jo (per manca de temps) i em van dir que al meu carrer han fet les voreres més amples i hi han plantat arbres... però la sensació d'estar allà com formigues no te la treu ningú perquè el que no es pot fer es tirar edificis per desongestionar la zona... i crec que aquest és el problema més gran de molts barris, l'altíssima densitat...

Bitxofo
August 17th, 2005, 02:18 AM
Exacte, però jo això de remodelar barris... mmmmmm no sé com es pot fer. S'hi poden plantar arbres, posar escales mecàniques si hi caben, rehabilitar façanes... però si un barri és tant tant dens com ara el Carmel jo crec que poca cosa s'hi pot fer.. jo quan viva allà a St Coloma... el meu barri doncs no sé, no el veia una meravalla ni tampoc una cosa que estigués molt malament.. però allà poca cosa s'hi podien fer. Fa 10 anys que no hi vaig i tota la meva família hi ha anat menys jo (per manca de temps) i em van dir que al meu carrer han fet les voreres més amples i hi han plantat arbres... però la sensació d'estar allà com formigues no te la treu ningú perquè el que no es pot fer es tirar edificis per desongestionar la zona... i crec que aquest és el problema més gran de molts barris, l'altíssima densitat...
A on vivies de SantaCo?
Al carrer dels meus pares van enderrocar edificis i van fer la plaça Catalunya!
;)

Confide
August 17th, 2005, 02:25 AM
Al barri de Santa Rosa, al Carrer Roselles... jo per aquella època deia "la calle amapolas"... xD A la part baixa.

Bitxofo
August 17th, 2005, 03:34 AM
Al barri de Santa Rosa, al Carrer Roselles... jo per aquella època deia "la calle amapolas"... xD A la part baixa.
Sí, conec, conec.
Tinc amics que encara viuen allà!
;)

Aurelio
August 17th, 2005, 09:21 AM
Es aquests barris hiperdensos, es poden fer actuacions quirúrgiques d'esponjament com s'han fet a Ciutat Vella durant els últims 20 anys...

Confide
August 17th, 2005, 11:50 AM
Però a ciutat Vella hi havia molts edificis buits no? A més, a mi el que han fet a Ciutat Vella en alguns casos em sembla molt malament perquè es perd història... mmmmm no sé.

Urban Dave
August 17th, 2005, 11:54 AM
@Meditt: Es metacrilat en masa i colorit, un nou material :rofl:

Aurelio
August 17th, 2005, 12:06 PM
Pitjor és el que s'ha fet al Carmel, sense voler proposar-s'ho, al Passatge Calafell hi haurà una plaça, provocat pel forat del metro... Quin desastre...

:(

Confide
August 17th, 2005, 12:22 PM
I quin nom li posaran? Plaça de l'esvoranc? :(

Bitxofo
August 17th, 2005, 05:36 PM
Pitjor és el que s'ha fet al Carmel, sense voler proposar-s'ho, al Passatge Calafell hi haurà una plaça, provocat pel forat del metro... Quin desastre...

Jo enderrocaria tota l'illa de cases del forat del Carmel i faria un gran parc anomenat: Parc del Metro, en record al desastre!
;)

Sky
August 17th, 2005, 05:39 PM
Jo enderrocaria tot el barri sencer i ficaria els veïns en una mega-torre allunyada de qualsevol túnel. :colgate:

Aurelio
August 17th, 2005, 06:26 PM
Menys conyes que la situació és complicada... :(
Faran una plaça, per descomptat, plaça dura i ja veurem què passa després...

Bitxofo
August 18th, 2005, 03:50 AM
Menys conyes que la situació és complicada... :(
Faran una plaça, per descomptat, plaça dura i ja veurem què passa després...
No feia broma amb el forat del Carmel:
Allí un gran parc!!
:wink2:
El Carmel necessita espais verds.
;)

Aurelio
August 18th, 2005, 09:45 AM
A Montjuïc hi han invertit força pasta els últims anys, han arreglat camins i això, però de barrancs abandonats ara ja no en queden.
El següent projecte de parc a Barcelona i de fet l'últim gran parc que s'hi pot fer, és el Parc dels Tres Turons, que unirà les tres àrees verdes dels turons del Coll, el Carmel i la Rovira. Es convertirà en el tercer parc de Barcelona, després de Collserola i Montjuïc i conectarà el Parc Güell, amb la part nord del Turó del Carmel, el parc del Guinardó amb el Turó de la Rovira i el parc de la Creueta del Coll. Hi ha un conflicte però, i és que avui dia hi viuen prop de 2000 persones dintre del perímetre del parc i cal fer una reubicació que els veïns no veuen bé i ja porten anys reclamant i pleitejant amb l'ajuntament. No sé com acabarà tot plegat...

Confide
August 18th, 2005, 12:16 PM
Però aquest parc és la unió de 3 parcs que ja existeixen no? Llavors que queda per fer? Un caminet entre els tres?

Aurelio
August 18th, 2005, 12:38 PM
Doncs no, de caminet res de res. A l'exposició "Barcelona in progress" del Fòrum es veien alguns dels primers mapes que s'han fet públics. Primer s'ha de reubicar a 2000 persones, cosa molt difícil de fer i en l'espai que ocupen aquestes cases fer parc, per tant no és només fer un caminet entre els tres... També s'ha de reordenar el cimd el turó de la Rovira i fer una torre de coumnicacions a mig camí entre la de Montjuïc i la de Collserola. Inicialment es va parlar de fer-la de 150m, després de 100 i ara diuen que de 50 o 60m...
S'ha de fer un viaducte que connecti el turó de la Rovira amb el del Carmel, a tocar del santuari històric del Carmel. Si coneixes la zona, saps que el parc del Guinardó si que està fet, però des del C/ Mulhberg fins dalt no és parc, és zona de "campi-qui-pugi", així com la zona alta del turó del Carmel, que no deixa de ser una zona pelada (d'aquí el nom de Muntanya Pelada) i al turó del Coll cal reordenar des del llac fins dalt, en un projecte que es va paralitzar el 1992 i que encara s'ha de fer. O sigui que de caminets, res de res, serà una operació costosa que pot durar uns 20 anys, calculen...

Confide
August 18th, 2005, 12:43 PM
No hi he estat mai per la zona... sempre hi vull anar però em fa pal pujar cap allà dalt... l'altre dia vaig agafar un bus cap a Horta peò trigava un ou... i a Maragall vaig baixar i vaig agafar el metro cap a l'Eixample...

http://www.bcn.es/urbanisme/pim/p10/imatges/catala/7/g7501.jpg

http://www.erf.es/fserveis/img/151.jpg

Aurelio
August 18th, 2005, 12:54 PM
Aquestes són les úniques fotos "oficials", la de dalt és de l'ajuntament i la de baix de la consultora RAF que ha fet l'estudi de les zones a desubicar. Demà a les 8:30h del matí hi ha una manifestació a Dr. Bové amb Gran Vista perque sembla que les excavadores han començat a carregar-se cases aprofitant el mes d'agost. Segur que sortirà el sarau a la tele...

Ahir a la tarda vaig estar passejant per la zona de la segona foto, està feta des del pont de Mulhberg i és de ferro i fusta...

Confide
August 18th, 2005, 12:58 PM
El problema d'aquests parcs és que com no són plans i tenen molt desnivell molta gent ja passa d'anar-hi... i sort que són turonets on no va bé construir, que si aquestes zones fossin planes, a dia d'avui ja estarien totes plenes d'edificis...

Aurelio
August 18th, 2005, 01:50 PM
Just al contrari. Precisament, el parc el que vol fer és tornar els "turonets" (per cert, el del Carmel i la Rovira, molt més alts que Montjuïc) als seu estat natural de vegetació sense habitatges. Tot i ser turons, s'havien d'edificar als anys 60 i 70. Quan pugeu per la carretera del Carmel i passeu el Parc Güell, es veuen unes torres de 17 plantes lletgíssimes de "La Llave de oro", oi? Doncs n'hi han unes 5 i el projecte original havia de fer pujar aquelles torres infumables fins dalt del turó del Carmel i de la Rovira, o sigui que imagina quina destrucció es preveia en aquesta ciutat tan fashion... Com ja he dit en algun altre post i la gent se m'ha tirat a sobre, en aquesta Barcelona de disseny tan cool i tan fashion encara queden patis del darrere, i precisament aquesta zona és una d'aquests patis on no s'ha fet pràcticament res en 25 anys d'ajuntaments democràtics. Veurem ara si se'n fa quelcom...
Salutacions

Confide
August 18th, 2005, 02:06 PM
Però la gent gran per exemple, no estan per anar pujant i baixant desnivells... els desnivells no acompanyen... vaja, jo penso que la gent agraeix més un parc tipus Ciutadella que és tot pla que no Collserola que tot i tenir racons preciosos, jo quan hi he anat hi havia 4 gats mal comptats... també perquè no està al centre clar.

Jo crec que encara queda temps perquè l'ajuntament miri cap a la BCN no fashion... ara el que es porta és enderrocar i construir coses cool... i com en aquestes zones en principi no hi ha espais per fer-hi pijades... doncs no interessen

Aurelio
August 18th, 2005, 02:39 PM
Et seré sincer i egoïsta al mateix temps :D, que facin el gran parc dels Turons i que el poguem continuar gaudint els que vivim a la zona, i sobre tot, que no vingui el turisme estranger, que ens destroçaran la zona, com ja ha passat al Parc Güell...

:D :D :D

Confide
August 18th, 2005, 04:58 PM
han destroçat la zona? No està ben cuidat el parc güell?

Aurelio
August 18th, 2005, 05:10 PM
És clar que no! Mira, jo he viscut 30 anys a la zona, encara hi resideixo i he vist com canviava tot. Abans dels Jocs Olímpics, el Parc Güell el coneixiem i hi anàvem els que viviem als barris dels voltants (El Coll, El Carmel, la Salut, Can Baró, etc...), apart d'alguns barcelonins d'altres barris. Ja en aquelles èpoques hi havien turistes japonesos i americans. Per tant, alguns d'aquests barris, han estat i ho continuen sent tan cosmopolites com ara ho són Les Rambles, cosa que no tothom en aquesta ciutat sap. Això vol dir que turistes d'alt nivell els hem vist de sempre, gent que venia a veure arquitectura de Gaudí i a "gaudir" del dia. Des dels Jocs Olímpics els que arriba majoritàriament ja no és aquell turisme d'alt nivell, sinó tota la purria europea de gent jove, "mochileros" i demés gent que es dediquen a embrutar i no a gaudir del Parc Güell. Els que hem anat a la zona durant anys si anys -el meu cas- ens sap molt greu que ara tot estigui desfet com no ho havia estat mai abans i que a sobre l'ajuntament encara vulgui portar més turistes de baix nivell.
Si vas a les Tres Creus, veuràs que està tot brut, tot guixat i amb moltíssima gent a sobre del turonet, cosa que quan hi anàvem només els de la zona mai no passava...
Coses del "progrès"...

Confide
August 18th, 2005, 05:30 PM
No, jo diria que la culpa la té l'ajuntament en bona part.

L'ajuntament vol turisme, turisme i turisme però després no hi posa recursos... i és trist perquè una ciutat que viu tant del turisme com BCN, després no posa més calers quan fan falta... si aquests parcs estan bruts, NETEJA EFICAÇ i més papereres i vigilants que multin a la gent que llenci res al terra si fa falta... però no... la ciutat està fastigosa en molts llocs.

Me'n recordo quan era petit i anava a la Plaça Catalunya... què bonica! Però ara a partir de certes hores sempre està bruta i la gent pixa allà hi tot... i mai mai veig un sol policia o mosso... molts parcs fan olor de pixums, tot el casc antic fa aquesta olor... quina vergonya. Sí, la gent és íncivica (sobretot els guiris borratxos) però en molts llocs el sistema de neteja fot pena.. al casc antic jo no sé, hi ha carrers que sembla que no es netegen... a clar... si no hi arriben les mànegeus d'aigua... a sobre, aquest sistema de neteja em sembla fatal, fa servir moltíssima aigua i només mou la brossa d'un lloc a l'altre, no la fa desaparèixer...

Molt turisme però aquest @¿#~#·$%&ª ajuntament no té cuidada la ciutat. I a sobre la gent íncivica no ajuda.

Aurelio
August 18th, 2005, 05:39 PM
Al Parc Güell jo faria pagar entrada a cada persona que hi vulgués entrar -com ara passa al magnífic Laberint d'Horta- o bé fer pagar un aparcament car als cotxes i autocars que hi arriben i aparquen a l'explanada de la carretera del Carmel.
En el projecte del parc dels Tres turons sembla que faran un gran aparcament soterrat a l'explanada, que espero que sigui alguna planta per tal que els veïns de la zona hi puguin aparcar -aparcament de concessió de 50 anys- i altres plantes per als visitants del Parc Güell...

Confide
August 18th, 2005, 05:53 PM
Al laberint d'Horta es paga i al Güell no? Què fort... encara que fos 2€ per persona... i el que es recapti, doncs per manteniment i neteja!

Al laberint d'Horta fa com 10 0 11 anys que hi vaig anar... i no sé si es pagava... i els veïns també han de pagar?

Aurelio
August 18th, 2005, 06:15 PM
Tothom hi paga tots els dies llevat del diumenge pel matí i el dimecres -crec que a la tarda- que és de franc. No recordo el preu...
:)

Confide
August 18th, 2005, 06:18 PM
Doncs quin timu... jo no faria pagar per entrar en aquest parc i sí al parc güelll fins i tot vaig pensar durant un temps que per entrar aquest parc s'havia de pagar.

Aurelio
August 18th, 2005, 06:25 PM
S'hauria de pagar a tots dos parcs. A mi m'agrada més el laberint, no pel laberint sinó pel significat històric. Saps que va ser residència de reis temporalment, com el Palau Reial..? Si tenim aquestes joies a Barcelona, és lògic que hi contribuïm al seu manteniment, amb impostos i amb entrades de pagament...
:)

Confide
August 18th, 2005, 06:36 PM
Home... un parc hauria de ser un servei gratuït... no? És un dret que tenim els ciutadans de poder gaudir de les zones verdes... impostos ja paguem.. són les administracions públiques que haurien d'administrar bé els impostos i cuidar els parcs...

Aurelio
August 18th, 2005, 06:47 PM
Però entrar a uns jardins històrics com son els del Laberint o al Parc Güell, cal pensar que són monuments que cal respectar i quin millor respecte que pagant una entrada...
:D

Aurelio
August 18th, 2005, 06:48 PM
Això sembla un xat en Confide i jo, eh? És un ma a ma...!!

Confide
August 18th, 2005, 07:27 PM
jejejeje :) sí, hem monopolitzat el fil.

Tens raó, quan els parcs són com monuments, s'ha de fer pagar entrada! ;)

Bitxofo
August 19th, 2005, 05:10 AM
Discrepo amb vosaltres...
No s'hauria de pagar a CAP parc públic català!! Ja els paguem amb els impostos.
Com a molt, que paguin els de fora de Catalunya, els d'aquí gratis!!

Per cert:
El Parc del Laberint m'encanta...
:drool:

UT596001
August 19th, 2005, 12:35 PM
Discrepo amb vosaltres...
No s'hauria de pagar a CAP parc públic català!! Ja els paguem amb els impostos.
Com a molt, que paguin els de fora de Catalunya, els d'aquí gratis!!

Totalment d'acord. Pobre d'ells que s'els acudeixi fer pagar entrada per entrar a la Plaça Major de Castellar! >(

Aurelio
August 19th, 2005, 04:12 PM
Doncs no estic d'acord. Tal i com està de brut el Parc Güell, s'hauria de fer pagar una entrada a tothom, especialment als turistes-brossa...

UT596001
August 19th, 2005, 04:45 PM
Als turistes-brossa no et dic que no. Però a la gent del barri perquè carai han de pagar per entrar a un parc públic? No ho veig lògic.

Bitxofo
August 19th, 2005, 05:25 PM
Doncs no estic d'acord. Tal i com està de brut el Parc Güell, s'hauria de fer pagar una entrada a tothom, especialment als turistes-brossa...
NO!!
Es comença així i després s'acaba fent pagar per anar a la platja, com a algunes plages franceses: Niça o Canes.
@Aureli:
De totes maneres, jo havia dit que paguessin els que no són empadronats a Catalunya!

Aurelio
August 19th, 2005, 05:50 PM
A pagar tothom, garrepes!!!

Quans heu estat al Parc Güell? I al Laberint...?

Aurelio
August 19th, 2005, 05:51 PM
Per cert, aquest matí he estat veient la "manifestació" i al final l'ajuntament no ha enderrocat la casa que volien enderrocar dels Tres turons, perquè molts veïns no ho han permès. Però tornaran la setmana que ve sense avisar...

Confide
August 19th, 2005, 10:17 PM
Però el que tampoc s'entén és que un parc que el visiten milions de persones, com potser que estigui brut... això també és culpa de l'ajuntament que són uns incompetents joder.. que ja els hi val a sobre de que la gent ve a la ciutat i es gasta les peles, tenir la ciutat tant bruta i deixada... quina vergonya. Els turistes deuen flipar...

Confide
August 23rd, 2005, 03:04 PM
Ultimament no es parla de cap projecte nou de gratecelet per BCN o l'Hospitalet... >( o no es donen noves dades ni res sobre els que ja estan projectats...(Pl Europa, pl Glòries, Sagrera) o els que estan projectats no comencen a fer-se (les torres de la fira, l'hotel Vela, alguns edificis propers al fòrum)(... necessito alguna cosa nova JA! :cry: :gaah: Què al fòrum de construcció en alçada :D BCN hi està poc present ultimament :(

Sembla que després de l'Agbar la cosa ha quedat com estancada i només hi hagut l'edifici de Gas Natural ( :cool: :carrot: ) i l'hotel Hesperia que no el compto perquè a mi no m'agrada :no: però el recordo perquè sé que a molta gent li agrada.;)

Potser després tenim un boom i en espai reduït de temps es comencen a construir molts projectes que ara estan com "adormits"

He estat buscant edificis així de 100 metres més o menys als fòrums internacionals (perquè no hi ha plans per fer-ne més alts) que m'agradaria que es fessin a BCN o que fossin semblants.

No són res de l'altre món, però és que tampoc crec que a BCN hi hagi plans per fer coses millors... jo crec que el que es farà serà tot tipus Hotel Hilton com el del fòrum :gunz: :ohno: :ohno: (que bé, a mi no m'agrada, però suposo que hi haurà gent que sí, jo és que el trobo força ranci)

http://www.birminghamuk.com/BrumFoto/dec/hyatt.JPG

http://wowturkey.com/tr01/polaris3834.jpg

http://www.skyscrapercity.com/database/buildings/130.jpg

http://www.emporis.com/en/wm/bu/?id=100104

http://img26.exs.cx/img26/1619/northgalaxy.jpg

http://arch.cside.com/t020110/saitamayuusei01.jpg

http://www.wongtung.com/projects/685/img01.jpg

No són res de l'altre món, però no quedarien malament :)

Jordi Berlín
August 23rd, 2005, 03:41 PM
No has vist últimament algunes cartes als diaris de gent que es queixa de la "proliferació de gratacels a Barcelona"?

Em sembla que el clima anti-gratacels és força important en aquesta ciutat. M'agradaria saber perquè... A d'altres ciutats això no passa tant. A París, La Défense va crear debat al seu dia, però es va tirar endavant com si res. I a Madrid la gent sembla encantada amb els Madrid Arena, etc. En fi...

Confide
August 23rd, 2005, 03:59 PM
Sí, això és preocupant perquè sabent això... a les properes eleccions es farà campanya prometent que no es faran més edificis alts... quina vergonya de ciutadans, no entenen que no queda gaire espai per crèixer? A mi em fa por això mateix, que els polítics es deixin influenciar per aquests veïns rancis i no tinguem res més alt de 50 m en amunt... :(

Aurelio
August 23rd, 2005, 05:23 PM
Però la realitat és que tampoc hi han molts solars grans com per a fer un gratacels d'aquests, oi? La torre del triangle ferroviari potser sigui l'últim que es podrà fer a BCN en un solar raonable...? Qui sap si els propers gratacels ja no es faran als 100 Km2 del municipi de Barcelona...
:?

Confide
August 23rd, 2005, 05:32 PM
A L'hospitalet tampoc es pot perquè els terrenys són dolents, al Barcelonès Nord tampoc hi ha espai... :'( :'(

Tots aquests edificis que he posat no fan més de 130 metres... estan al voltant dels 100 i algun, no sé l'últim en fa 130... el que si que es veuen força amples... a la PL Europa bé hi han de cabre d'aques tipus.. a la Sagrera també, al Poblenou, a les Glòries... llavors ja a cap lloc...

Aurelio
August 23rd, 2005, 06:59 PM
A la Sagrera el projecte actual no contempla cap edifici gratacel, apart de la núvia de Gehry del triangle feroviari. Els blocs que faran seran titans de més de 70-80 metres, però no seran oficines sinó habitatges principalment...

Bitxofo
August 23rd, 2005, 07:46 PM
No has vist últimament algunes cartes als diaris de gent que es queixa de la "proliferació de gratacels a Barcelona"?

Em sembla que el clima anti-gratacels és força important en aquesta ciutat. M'agradaria saber perquè... A d'altres ciutats això no passa tant. A París, La Défense va crear debat al seu dia, però es va tirar endavant com si res. I a Madrid la gent sembla encantada amb els Madrid Arena, etc. En fi...
A París van fer la lletja Tour Montparnase a prop del centre i tothom es va emprenyar...
Aleshores van decidir fer la Défense, que NO és a París, sinó a les afores i pertany a 3 municipis:
-Nanterre.
-Puteaux.
-Courbevoie.
;)
És una mica el que aquí s'està fent ara amb L'Hospitalet...

Aurelio
August 23rd, 2005, 09:04 PM
Com es llegiria Puteaux en francès? Putó??

Confide
August 23rd, 2005, 09:32 PM
Sí, es llegei així. A París segurament la Défense no es va fer a París perquè no hi cabia, no per res més, igual que el que passa aquí.

A la Sagrera no sé si tampoc es pot fer res més alt perquè les lloses aquestes que tapen les vies tampoc deuen poder aguantar massa pes... de totes maneres si que hi ha edificis d'oficines... i jo crec que algun ha d'arribar als 100 metres... hi ha un que té 29 plantes!!!!!!!

Bitxofo
August 23rd, 2005, 10:07 PM
Com es llegiria Puteaux en francès? Putó??

"Piutó".
;)

Bitxofo
August 23rd, 2005, 10:10 PM
A la zona de Glòries hi ha espai per fer una "Défense". Sobretot quan enderroquin el tambor!!
:colgate:

Confide
August 23rd, 2005, 10:12 PM
Piutó no... es faria amb la u francesa... vaja, si hi penses... si, tipu i... tant és... que m'avorreixo :(

De Sant Andreu Arenal a la Maquinista no hi ha gaire tros caminant oi? És que com la L1 està tallada..

Bitxofo
August 24th, 2005, 12:08 AM
Piutó no... es faria amb la u francesa... vaja, si hi penses... si, tipu i... tant és... que m'avorreixo :(

De Sant Andreu Arenal a la Maquinista no hi ha gaire tros caminant oi? És que com la L1 està tallada..

I com es pronuncia la "u" francesa, llest?
:bash:

Sant Andreu Comtal és més a prop de La Maquinista que Sant Andreu Arenal, Fabra i Puig o Torras i Bages!!
;)

Confide
August 24th, 2005, 12:27 AM
La u francesa no és ben bé una iu... s'hi assembla, però no acaba de ser-ho.

Ara estic liat. La renfe per anar a sabadell passa per sant andreu arenal... per sant andreu comtal no passa oi? ???

Bitxofo
August 24th, 2005, 03:29 AM
La u francesa no és ben bé una iu... s'hi assembla, però no acaba de ser-ho.

I com escric una "u" francesa amb aquest teclat, doncs "iu"!!
>(

Ara estic liat. La renfe per anar a sabadell passa per sant andreu arenal... per sant andreu comtal no passa oi? ???
La línia de Sabadell NO passa per Sant Andreu Comtal, però pots fer transbordament de tren!!
;)

Confide
August 24th, 2005, 04:17 AM
;)

Tampoc sé si al final aniré a la maquinista. :)

Tu com sempre despert fins ben tard! :O

Jo ja vaig a clapar, nanit wapu.

Bitxofo
August 24th, 2005, 06:01 AM
;)

Tampoc sé si al final aniré a la maquinista. :)

Tu com sempre despert fins ben tard! :O

Jo ja vaig a clapar, nanit wapu.
Vols venir a dormir aquí? :D
:runaway:

UT596001
August 24th, 2005, 01:58 PM
I com escric una "u" francesa amb aquest teclat, doncs "iu"!!
>(

La línia de Sabadell NO passa per Sant Andreu Comtal, però pots fer transbordament de tren!!
;)

I fer-lo baixar inútliment fins a Sants!?

Millor baixa a Sant Andreu Arenal i allà agafa la L1 del metro fins Torres i Bages. Si nó, sempre pots agafar la línia A1 de Sarbus i baixar a l'Avinguda Rio de Janeiro, on caminant uns 5-10 minuts arribes igual.

entfe001
August 24th, 2005, 02:00 PM
;)
No ho recomano, doncs el transbord amb Renfe s'ha de fer ni més ni menys que a Sants. Prou que ho sé de les vegades que faig el trajecte de l'Autònoma a Girona amb Renfe perdent la tira de temps per aquesta volta absurda... OBERTURA AUTÒNOMA - MOLLET A VIATGERS JA!! :bash:

Pots baixar a Sant Andreu Arenal i prendre la L1 fins a Sant Andreu (una parada, però a distància major que la mitjana de la L1). També pots fer-ho a peu, però no t'ho recomano a menys que coneguis una mica el barri, doncs és fàcil perdre-s'hi.

Ai que ens trepitgem, Vallesano! :)

Bitxofo
August 24th, 2005, 04:26 PM
I fer-lo baixar inútliment fins a Sants!?

Millor baixa a Sant Andreu Arenal i allà agafa la L1 del metro fins Torres i Bages. Si nó, sempre pots agafar la línia A1 de Sarbus i baixar a l'Avinguda Rio de Janeiro, on caminant uns 5-10 minuts arribes igual.
He tingut un lapsus i pensava que es podia fer transbordament a CLOT...

Confide
August 24th, 2005, 06:43 PM
Hello! :D

Res, al final hem comprat un perfum al CI de PL Catalunya per un amic i un altre per mi. No he hagut d'anar a la Maquinista ;)

De totes maneres m'apunto aquestes coses per una altra vegada ;)

art
August 24th, 2005, 07:03 PM
A l ´àrea de Barcelona és dificil avui dia ficar una mena de Défense. Aixó
principalment perquè Barcelona no és ni de bon tros tant potent com
Paris.

Si que m´agradaria que ho fessin algun dia, potser a la zona del Baix Llobregat, però pasarà molt de temps fins que ho poguem veure.

Estic d´ acord amb Confide que s´haurian pogut currar una mica més el
disseny d´algun hotel com el Hilton o el AC. La veritat el conjunt del tres
edificis Hilton-Consorci-AC no m´acava de convèncer.

Estic il´lusionat amb altres clusters, sobretot la Plaça Europa. Tant de bó possin molt edificis amb dissenys espectaculars. Ja sabem que un gratacels
alt no el veurem pas però el conjunt pot quedar molt bé.

Després tenim les quatre torres de la Porta Firal, que poden quedar molt bé
però tampoc no n´hi ha cap gratacels.
I molt aprop trobarem D-38, sense cap torre destacable.

Avui dia, a Barcelona, no hi ha cap projecte per descobrir que sigui un gran
gratacels. Malauradament no crec que fins passat el 2010 a Barcelona hagi
algun edifici construit o projectat que superi en alçada a les Olímpiques.

Confide
August 24th, 2005, 07:18 PM
A mi aquests hotels mencionats de Diagonal Mar em semblen una oportunitat perdudad... només se salva el Princess... i a sobre, els 2 únics gratacels que hi ha a la ciutat no són res de l'altre món... no destaquen per res tampoc. Jo crec que per la façana marítima de BCN s'hauria pogut fer alguna cosa molt més original.

Si BCN fes una Défense (que ni es farà per les alçades, ni pels veïns, ni per l'espai ni per voluntat) jo crec que seria una ruina perquè no crec que totes aquelles oficines s'omplissin... com no es fes una Défense d'hotels... :no:... però com n'hi ha tants...

Bitxofo
August 24th, 2005, 07:36 PM
A mi m'agrada l'edifici del Consorci de la Zona Franca i els hotels AC Barcelona i Princess Barcelona!!
;)
El Hilton Diagonal Mar, regular.

art
August 25th, 2005, 11:46 AM
El Hilton Diagonal Mar, regular.

jo diria puta-caca :D

UT596001
August 25th, 2005, 11:38 PM
No us queixeu tant que no heu d'aguantar pijo-cases unifamiliars!

Més gratacels per a tot el territori!

matefeo
December 16th, 2007, 06:33 AM
Em presento em dic David i tinc 16 anys.

M'agradaria que aquest Thread es fes servir per peguntes i dubtes sobre la nostre terra fa poc que estic aquí i no sé si figura un altre Thread així si es així demano disculpes.Començo:

-I escoltat que a BCN se construirà el edifici més alt de Espanya amb 325 m de alçada sabeu algo?

-Sabeu si estàn vigents projectes per construir més rascacels de certa alçada en la zona del Port olímpic?

-Quins projectes més importants es faràn a la ciutat de BCN ens el próxims anys?

-Quin es el projecte més important i esperat de aquí al 2030?

Gràcies i encantat.

Hush
December 16th, 2007, 06:37 AM
1r. Fals, no hi ha ha cap proposta d'aquest tipus.

2n. Cap gratacel previst a la zona del Port Olimpic.

3r. El de Sagrera i menys definits, projectes en l'entorn del tram final del Besos.

4r. No hi ha cap projecte d'envergadura. Deixant de banda els edificis, potser que algun dia s'acabi la L9.

matefeo
December 16th, 2007, 06:48 AM
I em pots informar o ampliar la informació sobre lo que es farà a la Fira de Montjuic i a la porta firal m'agraden molt les dos torres em pots explicar perquè de que tractan aquestes reformes i per què serviràn gràcies.

Són aquestes

http://i167.photobucket.com/albums/u139/thehushpics2/12.jpg

http://img247.imageshack.us/img247/3554/233700010fotosrecinte032ey.jpg

_Atun_
December 16th, 2007, 04:42 PM
Una es un hotel ( la de forma irregular ) i l'altre una torre d'oficines.

Tota aquesta informació la tens al fòrum , només l'has de buscar.

Niat
May 11th, 2008, 12:52 AM

Ostres, si jo visc molt a prop del carrer Roselles. Visc en la Banús Baixa entre les quinieles i el veterinari :nuts:

Confide
May 11th, 2008, 01:44 PM
Torno a posar això però ara al fil correcte:

Haurem de fer un fil anomenat "Quien Sabe Dónde.." com aquell programa tan famós dirigit per en Lobatón, ai, em feia por veure'l de petit.

De la Seu de la Seguretat Social a Diagonal Mar no se'n sap res...
del Parc dels 3 Turons tampoc
de la Torre Spiral tampoc
l'edifici Ona va per llarg...
com l'Hotel Catalonia de'n Nouvel a la pl. Europa...
del Zoo Marí només que no hi ha diners
de la Núvia que encara no està enllestit els terrenys :nuts:
de l'Estació del TGV a la Sagrera res tampoc, la Maleny :ohno:
de la seu de l'Iter tampoc (es deia així?)
de la seu de la nova Cambra de Comerç res tampoc..
de l'ampliació de la Ciutadella cap al parc de la Barceloneta fa anys que no se'n parla...
de l'ampliació del Parlament elperiodico va anunciar que després de Setmana Santa dirien quelcom i res...
La reforma del Camp Nou no sembla que la cosa vagi progressant... qui sap si al final en Laporta marxarà i el projecte se n'anirà amb ell... igual que el nou estadi multiusos, d'aquest encara no hi ha convocat ni concurs...
Dels cubs aquells de Santaco que se'n sap? (Altacoloma)
El Plau Caufec i ses torres bessones també semblen estar en stand-by...
Tampoc surten renders del nou Campus Universitari de Llevant, i això que ja fa temps que el projecte guanyador es va decidir...
... ni tampoc res de la torre de 70-100 metres que està l'extrem d'aquest Campus a la banda de Sant Adrià...
... per no dir que la City Metropolitana un dia ens donarà un disgust i ens diran que no es fa...

També cal destacar que no se'n sap gaire dels edificis que es faran a Sagrera-Sant Andreu, ni com serà el parc, el mateix que a Glòries, se sap poc de com serà la reforma de Can Ricart... però tot això no porta l'endarreriment dels altres.

TECliège
May 11th, 2008, 02:18 PM
Afegir...

...què faràn a la Meridiana costat Mar entre Glòries i Pamplona (i si m'apureu Joan d'Àustria)?

Suposo que va lligat amb la reforma de Glòries. La ciutat del cinema de la fumada de la Hadid suposo que no es farà, afortunadament. Són solars petits i dividits en dosper la línia que va a EdF a cel obert, però està prou baixa com per que es pugir cobrir i fer algun equipament a sobre.

El problema és la diferència de cota de la Meridiana i costat muntanya a nivell +1 sobre les vies, i el tota la resta de barri costat mar a nivell de les víes. Això per exemple ja no va deixar acabar el pont que hauría de connectar Àlaba i Castillejos, que està "preparat" des de fa 13 anys i no s'ha acabat perque quedaríen alguns edificis (industrials, això sí) a nivell sota el pont al carrer Àlaba.

Se sap com s'arranjarà tota aquesta zona que va quedar bastant nyap quan van connectar la Meridiana sud i la Meridana pels JJOO ??

Em temo que amb glòires faran els encants, arreglaran les dues illes més properes a Glòries i quedaràn les mateixes zones cutres, amb voreres de 0.8 metres d'ample però amb escocell entre Joan d'Àustria i Pamplona... per no parlar de les tanques sempre obertes que permeten caigudes lliures de 6 o 7 metres sobre la vía... :ohno:

http://img372.imageshack.us/img372/4030/meridianagloriestg1.jpg

Confide
May 11th, 2008, 02:28 PM
Van dir que acabarien de tapar les vies... no sé si faran zona verda o quelcom per l'estil a l'espai resultant... la veritat és que anar per allà amb aquelles baixades i pujades tan notables fa nosa. :D

Izo
May 11th, 2008, 06:49 PM
[...] del Parc dels 3 Turons tampoc
Segons el PAD d'Horta-Guinardó per al 2007-2011 (http://w3.bcn.es/XMLServeis/XMLHomeLinkPl/0,4022,321150885_324316985_1,00.html) s'ha de fer això:

1.3 Zona Tres Turons. El parc dels Tres Turons ha d’esdevenir un dels parcs més grans de la
ciutat. Durant aquest mandat cal finalitzar el planejament del futur Parc, utilitzant les eines de
participació necessàries, i aclarir el futur de tots els habitatges. Alhora caldrà impulsar els
mecanismes necessaris per garantir unes bones condicions per a totes les famílies que s’hagin de
reallotjar, fent-ho dins de les zones de transició. El procés tindrà en compte les diferents situacions
de les persones que hi viuen. També caldrà impulsar mesures per convertir el parc en un autèntic
espai verd. Caldrà plantejar-se com millorem l’accessibilitat i l’enllumenat dels seus accessos. El
Turó de la Rovira ha esdevingut un espai molt conegut i estimat per la gent. Les activitats de
promoció dutes a terme i les tasques de recuperació i manteniment han permès posar en valor les
bateries antiaèries.
- Finalitzar el planejament del parc dels Tres Turons.
- Començar a iniciar actuacions d’habitatge en l’àmbit dels Tres Turons.
- Impulsar mesures per a l’adquisició del solar de l’antic camp del Baronense per a equipaments.
- Continuar amb les actuacions de millora del parc.
- Impulsar definitivament la recuperació del patrimoni històric i cultural del Turó de la Rovira i fer el
projecte definitiu de museïtzació d’aquest turó tenint en compte les bateries antiaèries, el poblat
ibèric i les restes de les barraques.

És a dir, el que ja sabíem feia anys... Però encara no es veuen ni excavadores, ni obrers fent neteja del que hi ha allà dalt. De fet, aquests punts parlen d'acabar de definir el projecte i de començar a fer alguna cosa. I el termini del PAD és el 2011... O sigui, que ens podem passar fins al 2011 fent això: definint projecte i començant a desbrossar el cim de la muntanya tan sols... :ohno:

Joanka
August 23rd, 2008, 09:02 PM
Jo crec que la zona de bon pastor seria una exel·lent zona on fer un cluster amb grans gratacels

Sorrender
August 24th, 2008, 01:23 AM
Ostres, si jo visc molt a prop del carrer Roselles. Visc en la Banús Baixa entre les quinieles i el veterinari :nuts:

Hey jo visc al carrer Jacint Verdaguer on abans hi havia el "grupo ochenta" a 2 minuts de la teva illa :lol:

Joanka
August 24th, 2008, 02:40 AM
definitivament, la plaça de les arts ha quedat descartada oi?

Confide
August 24th, 2008, 07:28 AM
^^ Sí, sembla que no hi havia cap promotor interessat.

Algú sap quelcom de la seu de l'ITER?

Mark7
August 24th, 2008, 03:58 PM
crec que es un dels edificis del campus besos, un edifici normalet i corrent
el que si que pot ser guapo es la torre de l'extrem del camp besos, en principi es un rotllo com la torre espiral dedicar a recerca universitat-empresa, en aquest cas sobre energies. Crec que participaven varies empreses endesa, gas natural...

Confide
August 24th, 2008, 04:30 PM
^^ Van dir de posar-ho allà, però encara no s'ha confirmat no?

Bitxofo
August 26th, 2008, 06:04 AM
Hey jo visc al carrer Jacint Verdaguer on abans hi havia el "grupo ochenta" a 2 minuts de la teva illa :lol:
Jo abans vivia a casa dels meus pares: a 100 metres del GRUPO 80, al carrer Sant Just, a SantaCo.

Niat
August 28th, 2008, 11:06 PM
No, si ara tots vivim o han viscut al barri de Santa Rosa.

Bitxofo
August 29th, 2008, 04:56 PM
No, si ara tots vivim o han viscut al barri de Santa Rosa.
El meu barri era Can Mariner, no Santa Rosa.
:tongue:

Sorrender
August 30th, 2008, 01:48 AM
El meu barri era Can Mariner, no Santa Rosa.
:tongue:

I el meu

Izo
November 25th, 2009, 09:38 PM
Algú té notícies sobre l'evolució del Districte 38?

pizzicato5
January 31st, 2012, 01:25 AM
Al final es va construir aquesta torre a Cornella?

http://img827.imageshack.us/img827/3744/aaahuv.jpg

persona753
January 31st, 2012, 01:59 AM
Cancelada, no hi ha diners, estat d' el terreny al 2009, igual que ara:
http://maps.google.es/?ll=41.350978,2.08373&spn=0.000016,0.011373&t=h&z=17&layer=c&cbll=41.350978,2.08373&panoid=yXVU8oGPnyitwoB1NaqWJA&cbp=12,160.01,,0,3.4