View Full Version : Palmtorens Nieuwegein

[Kees]
December 11th, 2004, 04:11 PM
Een paar dagen geleden kreeg ik een artikeltje van mijn oma wat best wel intresant is.

Het consept voorlopig ontwerp van het Binnenstadsplan voorziet in de bouw van 2 opvallende torens. De hoogste van deze Palmtorens zal met zijn ruim 85 meter een gezichtsbepalend gebouw worden. Dit spectaculaire onderdeel van de plannen voor de binnenstadsvernieuwing verrijst als alles doorgaat op het braakliggend stuk grond bij het Brugpad. De gemeenteraad van Nieuwegein moet het concept voorlopig ontwerp Binnenstadsplan nog goedkeuren. Dat zal naar verwachting op 21 December a.s. plaatsvinden. Daarna moeten nog de gebruikelijke procedures worden gevolgd, zoals de goedkeuring van het bestemmingsplan en de bouwaanvraag.

:cheers: heeft dit iemand ook gelezen? En bestaan er al foto's van?

EFKA
December 11th, 2004, 04:16 PM
Nou, toffe oma heb je. Da's mooi nieuws!

voorbijganger
December 11th, 2004, 04:26 PM
KCAP is de architect van de twee torens.

Dr. Dubai
December 11th, 2004, 06:01 PM
ik mag eigenlijk niet posten, afspraak tussen Soufian en mij omdat we volgende week repetitiweek hebben, zodat we hem niet verkloten. ik heb dit stukje ook gelezen in het Utrechts Nieuwsblad, maar mocht niet posten, maar ik doe het nu toch. ik vroeg me af of dit die torens waren waarvan er eentje 99 meter zou worden, of dat dit een plan apart is. ik hoop het laatse, want als ze verlaagt zouden zijn dan vind ik dit weer typerend voor Utrecht.

p.s. Souf, als je dit ziet, niet boos worden. jij mag dan ook 1 berichtje posten;) dit is een eenmalige uitzodering. over 2 weken zijn wij weer actief, en jullie zullen wel zien hoe:)

[Kees]
December 11th, 2004, 06:29 PM
Ik dacht dat de ene van 99 meer op het industriegebied kwam.

Vloepkleedje
December 30th, 2004, 05:56 PM
http://img85.exs.cx/img85/9417/palmtorens4ao.jpg
100 meter wordt de hoogste maar liefst

EuroMaster
December 30th, 2004, 07:33 PM
vet!

dus dit is het plan van die 99m hoge toren. daar zit dus nog een 85m hoge naast. 1 plan? 2 losse plannen?

[Kees]
December 30th, 2004, 07:40 PM
Zeker vet! :cheers:

EuroMaster
December 30th, 2004, 07:41 PM
vet!

dus dit is het plan van die 99m hoge toren. daar zit dus nog een 85m hoge naast. 1 plan? 2 losse plannen?

er was toch ook ooit een plan voor een 140m hoog gebouw in nieuwegein?

Vloepkleedje
December 30th, 2004, 08:49 PM
Het is 1 project, maar wordt in twee gedeeltes gerealiseerd, te beginnen met de hoge toren. Als alles meezit ergens volgend jaar. Bovenstaand plaatje is een vormstudie, het uiteindelijke ontwerp kan goed afwijken. Dat ontwerp (KCAP) zal niet zo lang op zich wachten denk ik. Het worden zogenaamde Ecobuildings, en het bedrijf (Ecosys) dat daarvoor staat zal ook het grootste gedeelte van de hoge toren (16000m2) vullen. Jaja.

Eric Offereins
December 31st, 2004, 01:58 PM
Dat is goed nieuws voor Nieuwegein. :carrot: :cucumber:
Als ze dus al een huurder hebben kan de champagne wel koud :cheers:
Mooi dat ze eerst met de hoogste beginnen.

darulez
December 31st, 2004, 02:35 PM
Netjes!

supercees
December 31st, 2004, 02:50 PM
Puik nieuws zo op het einde van het jaar...

CborG
December 31st, 2004, 03:23 PM
Goed gevonden Vloep!
Kan iemand een kaartje met locatie posten?

empersouf
January 7th, 2005, 04:06 PM
Nog meer voor Nieuwegein. Goed nieuws voor Groot-Utrecht!