View Full Version : BRUGGE | Kinepolis | Com
edc January 21st, 2005, 08:31 PM Langs de Expresweg in de deelgemeente Sint-Michiels zal gestart worden met de bouw van een nieuw bioscoopcomplex. Het zal worden gebouwd op het terrein waar zich nu een camping bevindt. Kinepolis zou er zijn deuren willen openen in 2006.
Het complex zal 8 zalen tellen met in totaal 2000 zitjes. Ook zullen er een hoop vergaderzalen, restaurants en cafés in verwerkt worden.
Ook kinepolis' concurrent Ciné Invest heeft een bouwvergunning ingediend om een bioscoopcomplex te bouwen aan het Stationsplein.
De Snor January 22nd, 2005, 09:53 AM Ook kinepolis' concurrent Ciné Invest heeft een bouwvergunning ingediend om een bioscoopcomplex te bouwen aan het Stationsplein.
Liggen er daar geen bezwaarschriften in het Brugse stadhuis ?
edc January 22nd, 2005, 06:17 PM Men is nog volop aan het discussiëren als er in Brugge wel plaats is voor 2 bioscoopcomplexen, maar er is wel kans dat Ciné Invest ook een vergunning krijgt.
rub1613 January 24th, 2005, 10:18 PM Eindelijk.Brugge miste echt een goede bios.Maar 2 is echt te veel.
RW-co January 27th, 2005, 01:08 PM I liked it
De Snor April 5th, 2006, 10:56 PM Langs de Expresweg in de deelgemeente Sint-Michiels zal gestart worden met de bouw van een nieuw bioscoopcomplex. Het zal worden gebouwd op het terrein waar zich nu een camping bevindt.
Het gaat vlug aan dat kruispunt daar (helaas geen toestel bij om foto's te maken)
L-er May 16th, 2006, 04:25 PM Kinepolis Brugge wordt bioscoop van de toekomst
15/05/2006
Over anderhalve maand gooit Kinepolis Brugge haar deuren open. De Bruggelingen hebben er lang op moeten wachten, maar de bouw van het nieuwe bioscoopcomplex kan alvast niet snel genoeg gaan. De ruwbouw is af en één zaal is zelfs al helemaal aangekleed .
De werken, die 5 maanden geleden startten, verlopen vlotter dan verwacht en dus kan de langverwachte bioscoop toch al in juli opengaan. Het complex lanceert trouwens heel wat nieuwigheden. Kinepolis Brugge moet de bioscoop van de toekomst worden, met veel nieuwigheden. Zo wordt de klassieke ticketcontrole vervangen door intellectuele zetels die registreren of de bezoeker al dan niet betaald heeft.
De Brugse Kinepolis heeft 8 zalen, goed voor 1600 mensen. Op topdagen, met 4 vertoningen per dag, verwacht het management 5 à 6000 mensen. De bioscoopzalen kunnen ook dienst doen voor evenementen en seminaries. Maar filmliefhebbers kunnen hier vanaf 7 juli alvast terecht voor tal van kaskrakers.
http://cmp.roularta.be/cmdata/Images/site33/nieuws/2006.05/kinepolis1.jpg
http://cmp.roularta.be/cmdata/Images/site33/nieuws/2006.05/kinepolis3.jpg
http://cmp.roularta.be/cmdata/Images/site33/nieuws/2006.05/kinepolis4.jpg
L-er July 12th, 2006, 02:12 PM KINEPOLIS WIL VOETBAL IN BIOSCOOP
De Belgische bioscoopketen Kinepolis
onderzoekt of ze het volgende Wereld-
kampioenschap voetbal rechtstreeks in
de bioscoopzalen zou kunnen brengen.
De voorbije weken volgden meer dan
8.000 Fransen het WK rechtstreeks in de
bioscoop. Kinepolis Frankrijk zond alle
wedstrijden van de Franse nationale
ploeg live uit. Voor de finale Italië-
Frankrijk waren de zitjes uitverkocht.
"We denken eraan om in België de wed-
strijden van de Rode Duivels voortaan
in de bioscoop uit te zenden, maar
daarvoor moeten we nog wachten op de
digitale projectoren", luidt het.
Chimaera June 30th, 2007, 09:27 AM Kinepolis bouwt dit jaar evenementenzaal
Bioscoop brengt deze zomer openluchtcinema
BRUGGE - Kinepolis Brugge bouwt tegen eind dit jaar een evenementenhal naast het bioscoopcomplex. In de zomer pakt de bioscoop, die op 7juli zijn eerste verjaardag viert, uit met een openluchtcinema voor 200 toeschouwers.
Kinepolis Brugge viert op 7juli zijn eerste verjaardag, en dat gaat gepaard met heel wat evenementen. Zo opent de bioscoop op 6juli een openluchtcinema. 'Op het terras van het Créa Café zullen, als het weer het toelaat, elke dag 200 filmfans terecht kunnen voor een film onder de sterrenhemel', zegt Diether Thielemans, manager van Kinepolis Brugge. 'De voorstelling zal telkens beginnen om 22.45uur, tickets kosten 7euro. Je kunt ze de dag zelf kopen in de bioscoop op op de Kinepolis-website.'
Ondertussen maakt de bioscoopketen werk van de uitbreiding van het bioscoopgebouw langs de Koning Albert-I-Laan. Tegen eind dit jaar wordt een evenementenhal van 500vierkante meter gebouwd aan het complex. 'De zaal moet plaats bieden aan 500 mensen', zegt Thielemans. 'Ze zal kunnen worden gebruikt voor diners, recepties en fuiven. We spelen daarmee in op de groeiende evenementenmarkt.'
Het eerste jaar kreeg het Brugse complex liefst 600.000 bezoekers over de vloer. Ruim boven de verwachtingen. Volgens Kinepolis is dat succes te danken aan de vele nieuwigheden in de bioscoop. Zo was de vestiging in Brugge de eerste waar een zetelreservatiesysteem werd ingevoerd. Via de ticketautomaten of van thuis via de website is het mogelijk de gewenste zetel aan te duiden wanneer je je ticket koopt. De ticketing software stelt telkens automatisch de meest centrale vrije zetel voor.
Eén keer per maand is er in Brugge ook Ladies@The Movies, een filmavond voor vrouwen. Er zijn ook speciale Magic Sundays voor kinderen en Brugge was ook de eerste Kinepolis waar XL Gaming werd geïntroduceerd. Tijdens de grote vakantie kunnen gamers elke woensdag en zondag tussen 10 en 13uur Playstation 3-spelletjes spelen op het grote witte doek.
Bron: Het Nieuwsblad
Secondminister July 9th, 2007, 09:52 AM "Intellectuele" zetels :ohno: ? Waar hebben ze die journalist gevonden ? :lol: Hopelijk zal de programmering intelligenter zijn.
Kinepolis Brugge wordt bioscoop van de toekomst
15/05/2006
Over anderhalve maand gooit Kinepolis Brugge haar deuren open. De Bruggelingen hebben er lang op moeten wachten, maar de bouw van het nieuwe bioscoopcomplex kan alvast niet snel genoeg gaan. De ruwbouw is af en één zaal is zelfs al helemaal aangekleed .
De werken, die 5 maanden geleden startten, verlopen vlotter dan verwacht en dus kan de langverwachte bioscoop toch al in juli opengaan. Het complex lanceert trouwens heel wat nieuwigheden. Kinepolis Brugge moet de bioscoop van de toekomst worden, met veel nieuwigheden. Zo wordt de klassieke ticketcontrole vervangen door intellectuele zetels die registreren of de bezoeker al dan niet betaald heeft.
De Brugse Kinepolis heeft 8 zalen, goed voor 1600 mensen. Op topdagen, met 4 vertoningen per dag, verwacht het management 5 à 6000 mensen. De bioscoopzalen kunnen ook dienst doen voor evenementen en seminaries. Maar filmliefhebbers kunnen hier vanaf 7 juli alvast terecht voor tal van kaskrakers.
http://cmp.roularta.be/cmdata/Images/site33/nieuws/2006.05/kinepolis1.jpg
http://cmp.roularta.be/cmdata/Images/site33/nieuws/2006.05/kinepolis3.jpg
http://cmp.roularta.be/cmdata/Images/site33/nieuws/2006.05/kinepolis4.jpg
ZoT August 9th, 2007, 11:10 PM Weet iemand waar die nieuwe evenementenzaal van Kinepolis eigenlijk precies zal komen?
gebô August 10th, 2007, 10:52 AM ^^ Die nieuwe evenementenhall komt niet aan de kant van de parking maar wel op het terrein tussen de kinepolis en de expressweg. Dit wetende uit betrouwbare bron...
ZoT August 10th, 2007, 10:56 AM Ik had al zo'n vermoeden. Wel vreemd, omdat ze daar -dacht ik- net allemaal jonge boompjes geplant hadden. Dus als andere optie dacht ik aan de overkant van de Tillegemstraat...
8000 August 10th, 2007, 11:48 AM ^^ Die nieuwe evenementenhall komt niet aan de kant van de parking maar wel op het terrein tussen de kinepolis en de expressweg. Dit wetende uit betrouwbare bron...
Gelukkig, die gevel was dan ook nogal kaal vooral tov andere zichtbare gevels.
ZoT August 24th, 2007, 10:21 AM Kinepolis Brugge blijft absoluut succesverhaal
Kinepolis Brugge, Kinepolis Nancy en Kinepolis Granada blijken, in tegenstelling tot de andere bioscoopcomplexen van de Kinepolis Groep, een opmerkelijke groei door te maken. Dat meldt Kinepolis vandaag bij de cijfers van het eerste halfjaar.
Kinepolis Group sluit het eerste semester van 2007 af met een netto-winst van € 8,2 miljoen uit € 100,1 miljoen opbrengsten.
Kinepolis Brugge "presteerde opmerkelijk", zegt woordvoerster Myriam Dassonville van Kinepolis. Het complex presteert ver boven de gemiddelden van de andere vestigig en blijft groei noteren.
Juli en augustus waren, mede dankzij kaskrakers als Ratatouille, Die Hard 4.0, The Simpsons Movie en Harry Potter, succesvol op het niveau van ticketverkoop in zowat alle vestigingen van de keten, waardoor een inhaalbeweging aan de gang is ten opzichte van het eerste semester, die iets zwakker was.
Brugse technologie wordt veralgemeend
In oktober dit jaar zullen alle zetels in de Belgische vestigingen genummerd zijn zoals in Brugge in primeur werd getest. Zo zal Kinepolis elke bezoeker de mogelijkheid aanbieden om bij de aankoop van een ticket ook de gewenste zetel aan te duiden. Het bioscoopzitje kan gewaarborgd worden, wat ten goede komt van het comfort van de filmliefhebber, die geen stress, onzekerheid of wachtrijen meer dient te trotseren om zijn voorkeurfilm te kunnen zien.
bron: Stadsomroep
8000 August 24th, 2007, 10:48 AM Met de opening van Kinepolis Oostende zullen die cijfers misschien wel weer wat zakken.
ZoT August 24th, 2007, 12:09 PM Is die al niet open? Ik denk trouwens niet dat het een héél drastische invloed zal hebben.
Edit: Die is inderdaad al een hele tijd open, van begin juli.
8000 August 24th, 2007, 01:17 PM ^^ Ik weet dat die in Oostende al open is, maar dus nog maar een maand tijdens het eerste semester. Dat de cijfers wat zullen dalen is maar een vermoeden, maar er waren in Brugge toch ook veel mensen die naar Gent, Roeselare of Kortrijk gingen voor de Kinepolis hier opende? Zouden ze dat daar ook niet gevoeld hebben?
ZoT August 24th, 2007, 02:53 PM Ik ben toch nooit zo ver gegaan voor een cinema'tje. In de Lumière vond ik geregeld mijn gading en als ik persé eens een commerciële film wilde zien, ging ik wel naar de Liberty. Ik kan mij ook amper of niet herinneren dat ik ooit iemand heb horen zeggen dat hij/zij naar Gent of Kortrijk gegaan was voor een filmpje. Ik denk niet dat ze dat in Kortrijk of Gent serieus gevoeld hebben en ik denk ook niet dat wij dat met Oostende ook zó serieus gaan voelen. Als je ziet hoe goed Brugge boert, dan mag er nog wat afgaan, het zal nog altijd goed tot zeer goed blijven. Een eindje na de opening hier in Brugge hebben ze ook eens enquêtes afgenomen aan de hand van de postcodes om de locaties van de bezoekers te bepalen. Als ik het mij goed herinner kwam het gros ervan uit Brugge of nabije omstreken (Oostkamp, Loppem, Zedelgem, Varsenare, Jabbeke, Sijsele, Dudzele, e.d.)
speedy8200 September 3rd, 2007, 12:20 AM inderdaad
ik ga daar geregeld een film meepikken. een prima bioscoop en goed gelegen. Veel beter dan aan het station.
Wel altijd veel volk maar dat heb je nu eenmaal overal.
ZoT October 13th, 2007, 01:00 PM Brugse vestiging Kinepolis blijft records vestigen
Volgens de Kinepolis-groep blijft het aantak bezoekers voor de Brugs vestiging van de keten buiten verwachting hoog stijgen.
Juli en augustus waren onder impuls van een sterke line-up met tal van kinder- en familiefilms succesvol op het niveau van ticketverkoop.
In september was de ticketverkoop matiger maar Brugge deed het beter dan de rest van de Belgische vestigingen van de keten.
(FN-Meegedeeld-Kinepolis)
Bron: Stadsomroep
ZoT November 13th, 2007, 11:47 PM Ook Kinepolis Brugge start met 3D-cinema
Ook Kinepolis Brugge start met 3D-cinema Vanaf 21 november kunnen de filmliefhebbers in Kinepolis Brugge driedimensionale filmvertoningen zien.
De film "Beowulf" zal met een een "Dolby 3D-bril" het waanzinnige 3-dimensionale effect geven. "Vanaf januari zal ook de animatiefilm "Fly me to the moon" driedimensionaal worden aangeboden en als de technologie aanslaat staan er nog meer titels op de lijst van mogelijkheden," zegt bioscoopdirecteur Diether Thielemans, die aangeeft dat een 3-D film twee euro meer kost dan een "gewone" film.
ZoT January 7th, 2008, 11:33 AM Aan de achterkant van Kinepolis zijn ze nu blijkbaar begonnen met de bouw van iets; dat moet dan waarschijnlijk die evenementenhal zijn... Wel wat vreemd, want daar is precies toch niet zoveel plaats. tenzij ze nog een stuk van dat lapje grond erachter gaan gebruiken?
Chimaera January 8th, 2008, 01:27 PM Hier een luchtfoto van de Kinepolis, waar precies zijn ze aan het werken ZoT?
http://i152.photobucket.com/albums/s175/Chimaera1977/Brugge/2008-01-08_132938.jpg
ZoT January 8th, 2008, 01:54 PM ^^ Tussen de achterzijde van het gebouw, de Tillegemstraat en de Expresweg. Tegen het gebouw aan wel. 'k Heb het allemaal niet zo goed gezien, 't was tijdens het voorbijrijden. Er stond al een gedeelte van een metalen geraamde.
Chimaera January 8th, 2008, 02:38 PM ^^ Tussen de achterzijde van het gebouw, de Tillegemstraat en de Expresweg. Tegen het gebouw aan wel. 'k Heb het allemaal niet zo goed gezien, 't was tijdens het voorbijrijden. Er stond al een gedeelte van een metalen geraamde.Volgens je omschrijving lijkt het op het eerder door je beschreven "lapje" grond er achter te zijn dan. Plaats genoeg nog daar voor op zijn minst 10 extra zalen, als die grond van Kinepolis is tenminste. Misschien nog niet zo'n gek idee, na anderhalf jaar uitbreiden. De bezoekscijfers overtroffen tot op heden alle verwachtingen, toch? Desondanks heb ik de grote parking in de paar keer dat ik er nu al ben geweest toch nog niet echt gevuld gezien. Nochtans werd met de locatie duidelijk gemikt op bezoekers mét auto. De busverbinding is niet super, er staan wel altijd veel fietsen.
ZoT January 8th, 2008, 02:47 PM Volgens je omschrijving lijkt het op het eerder door je beschreven "lapje" grond er achter te zijn dan. Plaats genoeg nog daar voor op zijn minst 10 extra zalen, als die grond van Kinepolis is tenminste. Misschien nog niet zo'n gek idee, na anderhalf jaar uitbreiden. De bezoekscijfers overtroffen tot op heden alle verwachtingen, toch? Desondanks heb ik de grote parking in de paar keer dat ik er nu al ben geweest toch nog niet echt gevuld gezien. Nochtans werd met de locatie duidelijk gemikt op bezoekers mét auto. De busverbinding is niet super, er staan wel altijd veel fietsen.
Ja, maar de werken toen ik ze zag besloegen lang niet heel die lap. Enkel nog een vrij beperkt stuk tegen het huidige gebouw aan.
De bezoekscijfers waren inderdaad onverwacht goed. Beter ook dan alle andere Kinepolissen, die het slechter deden. Een uitbreiding ware mss nog niet zo'n slecht plan inderdaad. Een zaal of 4 om te beginnen? :)
Ik heb de parking wel al een aantal keer vrij goed vol gezien, maar het is een grote parking ook hé. En er nemen ook veel mensen de fiets of het OV. De huidige busverbindingen zijn wel nog vrij beperkt: de 7, halte Jagersstraat en dan een 5-tal minuutjes stappen, en de 27, die speciaal tussen het station en Kinepolis pendelt zonder tussenhaltes. De frequentie van de 27 is ook aangepast aan de uren van Kinepolis. Binnenkort zou de 72 aangepast worden, zodat ook die de Kinepolis beter bedient.
ZoT January 19th, 2008, 12:34 AM Vanavond toevallig nog eens langs Kinepolis gepasseerd (had net m'n bus gemist, dus dan maar die naar Kinepolis genomen) en de parking stond weer stampevol. Onbegrijpelijk eigenlijk dat de Liberty failliet is gegaan, of althans geen kans meer zag om te overleven. voor mijn part mag er gerust nog een klein cinema'tje bijkomen in de binnenstad.
Chimaera January 19th, 2008, 02:04 PM Vanavond toevallig nog eens langs Kinepolis gepasseerd (had net m'n bus gemist, dus dan maar die naar Kinepolis genomen) en de parking stond weer stampevol. Onbegrijpelijk eigenlijk dat de Liberty failliet is gegaan, of althans geen kans meer zag om te overleven. voor mijn part mag er gerust nog een klein cinema'tje bijkomen in de binnenstad.Een jaar of 15 geleden, toen je in Brugge nog moest kiezen tussen Kennedy Complex (4 zalen), Chaplin, Van Eyck, Zwart Huis (3 zalen) en Memlinc, moest je op voorhand weten welke film in welke zaal speelde. De programmatie stond in De Streekkrant en Het Burgerwelzijn, die beide gratis in de bus werden gedropt. Sinds de komst van Kinepolis gaan de mensen meer naar de cinema zonder op voorhand te weten welke film ze gaan zien, er is toch een ruim aanbod. Een bioscoop met één zaal is dan ten dode opgeschreven, tenzij ze een compleet andere koers varen. Kijk maar naar Lumière: die zijn begonnen met programmatie in andere zalen (zoals De Andere Film) onder de naam Close-Up om vervolgens met één eigen zaal te beginnen in het oud concertgebouw/marionettentheater, intussen omgedoopt tot De Republiek. Door hun specifieke programmatie en visie kunnen ze perfect naast Kinepolis functioneren, omdat ze een ander publiek aanspreken.
Ideaal ware eigenlijk geweest als Lumière de Liberty had overgenomen. Beide gebouwen liggen op een wandelafstand van minder dan 5 minuten van mekaar.
ZoT January 19th, 2008, 03:00 PM ^^Zeer juist wat je zegt. Daarom net was ik gisterenavond aan het denken dat het bv. goed zou kunnen lukken moest Kinepolis een soort 'filiaal' openen in de binnenstad (bv. door de Liberty over te nemen). Nog beter was mss uw voorstel, dat de Lumière de liberty overnam.
Ik weet echter niet of een groot complex met ruim aanbod een kleine cinema met beperkt aanbod persé hoeft te nekken. Er zijn namelijk nog genoeg kanalen waarlangs het filmaanbod in de stad wordt gecommuniceerd. De mensen blijven bovendien ook nog steeds de gezellige binnenstad verkiezen boven een een groot complex langs een autoweg.
Chimaera January 20th, 2008, 11:41 AM ^^Zeer juist wat je zegt. Daarom net was ik gisterenavond aan het denken dat het bv. goed zou kunnen lukken moest Kinepolis een soort 'filiaal' openen in de binnenstad (bv. door de Liberty over te nemen). Nog beter was mss uw voorstel, dat de Lumière de liberty overnam.
Ik weet echter niet of een groot complex met ruim aanbod een kleine cinema met beperkt aanbod persé hoeft te nekken. Er zijn namelijk nog genoeg kanalen waarlangs het filmaanbod in de stad wordt gecommuniceerd. De mensen blijven bovendien ook nog steeds de gezellige binnenstad verkiezen boven een een groot complex langs een autoweg.Maar dan moet je als filmuitbater inderdaad goed communiceren naar je publiek. Dat hoeft niet intensief te zijn: gewoon de boodschap dat de inwoners van Brugge ipv naar de Kinepolis te rijden ook op vijf minuten stappen in een mooie zaal en in prima omstandigheden een film kunnen zien. Maak jezelf als bioscoop sympathiek/gezellig, interessant en betrouwbaar.
Die communicatie was in de laatste jaren van de commerciële stadscinema's quasi nihil, en iedereen wist wel dat die op termijn gingen sluiten.
ZoT January 20th, 2008, 11:45 AM ^^Jep, dat is't. 't Is daarmee da'k wilde zeggen dat het niet persé enkel door Kinepolis moest zijn dat ze over kop gingen, maar ook door een gebrek aan simpele publiciteit. Daar heeft een complex met een bekende naam en reptutatie als Kinepolis wel een beentje voor natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat er voor de kleintjes geen tegenopboksen meer aan is.
8000 January 21st, 2008, 12:51 PM Het is als kleine cinema ook niet altijd eenvoudig om films aan te kopen. En dat gaat niet altijd om voldoende geld hebben.
ZoT January 21st, 2008, 01:15 PM ^^Waar ligt de moeilijkheid dan?
Chimaera January 21st, 2008, 03:16 PM 8000, ik heb nog in het Zwart Huis gewerkt en heb het ook nog mogen horen van de toenmalige uitbater van Zwart Huis, Chaplin en Van Eyck, Patrick Declerck: niet alleen is het moeilijk volk te krijgen (er zat soms amper een man of 10 in de zaal, ok, wel in de zomer), maar het is inderdaad ook niet makkelijk met die kopies. Kinepolis is de voornaamste speler in België en je moet voor de meeste commerciële films via hen gaan denk ik, net zoals Schueremans er in de concertwereld voor bekend staat/stond het met zijn managementpraktijken (Clear Channel?) vele clubs quasi onmogelijk te maken om rechtstreeks met de artiesten te werken (vandaar de oprichting van het clubcircuit).
Komt nog eens bij dat die filmkopies peperduur zijn. Bijna was ik in de leer gegaan om filmprojectieman te worden, maar toen Declerck en zijn projecteur me vertelden over de vergoeding die bij beschadiging moet worden betaald... dat was toen, een jaar of 12 geleden, 30.000 frank. Een klein maandloon als jobstudentje dus ongeveer.
8000 January 21st, 2008, 06:09 PM @ Zot: wat Chimaera zei :)
Herinnert iemand zich nog de filmdag(en?) in de zomer waar je voor 100fr ofzo een hele dag naar de film mocht in alle cinema's van Brugge?
Chimaera January 22nd, 2008, 09:36 AM @ Zot: wat Chimaera zei :)
Herinnert iemand zich nog de filmdag(en?) in de zomer waar je voor 100fr ofzo een hele dag naar de film mocht in alle cinema's van Brugge?Ik was er nog vergeten bij te vertellen dat het aantal kopies in roulatie beperkt is/was, wat dus voor veel bioscoopuitbaters een probleem vormt/vormde om eraan te raken, én dan was nog de vraag wanneer. Maar daar ben ik niet meer helemaal zeker van, het is dus al een hele tijd geleden dat ik die feiten vernam...
En die filmdagen: en of ik me dat herinner... in de maand juli geloof ik. Ik denk dat het zelfs nog geen honderd frank was, eerder de helft. Ik kan me vergissen. Ik heb op zolder nog al mijn Brugse cinematicketjes liggen, netjes aaneengeplakt tot een lint van meer dan 2 meter lang. Misschien zit er nog wel eentje van zo'n filmdag tussen. Ik heb er 2 of 3 gedaan, van die dagen, en meen me te herinneren dat ik zo eens een film of 4 op één dag heb gezien! Zaal in, zaal uit, en tussendoor een hamburger in de Quick op de Markt...
8000 January 22nd, 2008, 12:51 PM :lol: Die quick-break deed ik ook.
ZoT March 11th, 2011, 06:57 PM Ook kantoren naast Kinepolis
Brugge, vrijdag 11/3/2011. Er komen wellicht een aantal kantoren in de zone tussen het cinemacomplex en de expresweg. Het Brugse stadsbestuur heeft daarvoor het licht op groen gezet.
N.V. Kinepolis vroeg onlangs aan het stadsbestuur om de ontwikkelingsmogelijkheden te onderzoeken voor de groenzone die paalt aan het cinemacomplex in Sint-Michiels.
Het College van Burgemeester en Schepenen besliste op 23 december 2010 om een ruimtelijk uitvoeringsplan (RUP) te laten opmaken. Dit plan moet verdere ontwikkelingen op deze site mogelijk maken.
Vandaag besloot het College dat dit plan de volgende elementen moet voorzien: een afrit tussen het bioskoopcomplex en de Tillegemdreef naar de N31, een kantoorfunctie in de zone tussen het cinemacomplex en de expresweg, en een park & ride zone op de nu braakliggende grond (voormalig stuk terrein camping D'Hoeve) dat niet behoort tot site Kinepolis. Vanaf deze parking zal men dan met shuttlebussen naar het centrum kunnen rijden.
bobke90 March 12th, 2011, 07:28 PM Ik vind het jammer dat kinepolis geen vier zalen extra heeft gebouwd, om zo het filmaanbod te vergroten. Bv in gent zijn er ook 12 zalen.
Wel vind ik het schandalig dat de tickets zo veel geld kosten. Liefst 9 euro. 3D er nog straffer, ze vragen nog twee euro extra (voor iets dat maar een beetje meer kost), dus nog meer winst. Ik denk dat bv met de films Pirates of the caribbean 4 en harry potter alleen al de winst voor dit jaar veilig is omdat beide in 3D zijn (mooie extra inkomst).
Ik vind het wel raar, dat er geen andere bedrijven complexen bouwen omzo de concurrentie met kinepolis aan te gaan. (ze zouden zeer veel klanten van kinepolis kunnen afsnoepen (en ook veel nieuwe klanten, mensen die niet meer gaan naar de cinema omdat het zoveel geld kost (zo ken ik toch heel wat mensen)) door een een iets lagere prijs aan te bieden. Kinepolis is monopolist, en dat resulteert in hoge ticketprijzen. Er is dringend verandering nodig!!!
11221 March 12th, 2011, 07:53 PM Ik vind het jammer dat kinepolis geen vier zalen extra heeft gebouwd, om zo het filmaanbod te vergroten. Bv in gent zijn er ook 12 zalen.
Wel vind ik het schandalig dat de tickets zo veel geld kosten. Liefst 9 euro. 3D er nog straffer, ze vragen nog twee euro extra (voor iets dat maar een beetje meer kost), dus nog meer winst. Ik denk dat bv met de films Pirates of the caribbean 4 en harry potter alleen al de winst voor dit jaar veilig is omdat beide in 3D zijn (mooie extra inkomst).
Ik vind het wel raar, dat er geen andere bedrijven complexen bouwen omzo de concurrentie met kinepolis aan te gaan. (ze zouden zeer veel klanten van kinepolis kunnen afsnoepen (en ook veel nieuwe klanten, mensen die niet meer gaan naar de cinema omdat het zoveel geld kost (zo ken ik toch heel wat mensen)) door een een iets lagere prijs aan te bieden. Kinepolis is monopolist, en dat resulteert in hoge ticketprijzen. Er is dringend verandering nodig!!!
Wij gingen vroeger naar Kinepolis Hasselt, omdat het enige hier in de buurt was.
Daarna kwam er Euroscoop in Maasmechelen bij, dat was korter bij, en minder duuur. Ondertussen is er in Genk een Euroscoop gekomen op C-mine, en sindsdien gaan we daar altijd. Geen gezever met plaatsen reserveren, of lange wachtrijen (wat we vroeger altijd hadden in Hasselt), en maar 6,50€ per film.
Frisdrank in flesjes van 50cl ipv. de aangelengde cola uit de automaten bij Kinepolis.
Ook keuze genoeg door het grote aantal zalen.
Kinepolis heeft zijn kans gehad voor mij, maar heeft zichzelf uit de markt geprijsd.
Puinkabouter March 12th, 2011, 07:59 PM Kinepolis is in veel plaatsen monopolist, maar er zijn nog cinemaketens aanwezig in Belgische steden. In Brussel en Antwerpen heb je ook UGC-cinema's. In Brussel zijn er zelfs twee. Er zijn ook een aantal Utopolissen in België, zoals in Mechelen. Ik weet niet of dat ook bij Kinepolis hoort dan wel of het een volledig andere keten is.
Het komt er meestal op aan om de eerste te zijn in een bepaalde regio, anders riskeer je een gebrek aan klanten. En aangezien er in West-Vlaanderen al 3 kinepoliscomplexen zijn en bovendien in Gent ook nog een, denk ik dat geen enkele bioscoopketen veel toekomst ziet in een bijkomende vestiging in Brugge. Er zouden overigens plannen zijn voor een tweede, grotere Kinepolis in Gent en daarmee is de kous al helemaal af, vrees ik.
Spijtige zaak inderdaad, want hun prijzen zijn erg hoog.
CityVibes March 13th, 2011, 04:27 PM Ik vind ook dat Kinepolis Brugge te weinig zalen telt, anderzijds zijn er nog 4 zalen in de binnenstad (Lumière (3) en Liberty (1)) waar je terecht kan en waar het goedkoper is.
Omdat ik vorige week mijn gading niet vond bij Kinepolis ben ik naar Liberty gegaan, een gezellige oude cinemazaal en maar 7 euro betaald.
Het enige wat ik miste waren de nachos met kaassaus en jalapeños, daar ben ik nu eenmaal verslaafd aan. :-)
vank December 21st, 2011, 01:03 AM Nu één van de gevaarlijkste kruispunten in Brugge bijna voorgoed verleden tijd is, eens een overzichtje van de komende werken/projecten in deze buurt.
RUP Kinepolis
Werd begin 2011 al goedgekeurd door het stadsbestuur.
Wat houdt het in?
1 - Een afrit tussen de bioscoop en de Tillegemdreef naar de expresweg (N31)
2 - Een kantoorzone tussen de bioscoop en de expresweg (N31)
3 - Park & Ride zone op de voormalige camping D'Hoeve.
Als ik het goed voorheb dan zijn dit de locaties:
1: Waar de 'berm' gelegen is komt hoogstwaarschijnlijk de nieuwe afrit.
http://i296.photobucket.com/albums/mm182/Keveve/IMG_1186.jpg
2: Komt hier over enkele jaren kantoorruimte?
http://i296.photobucket.com/albums/mm182/Keveve/IMG_1200.jpg
http://i296.photobucket.com/albums/mm182/Keveve/IMG_1193.jpg
3: Park & Ride
http://i296.photobucket.com/albums/mm182/Keveve/IMG_1189.jpg
vank July 4th, 2012, 12:08 AM Ruimte voor bijkomende jobs
In de loop van 2014 wordt gestart met de bouw van een headquarterszone op de Kinepolis-site langs de Koning Albert I-laan in Sint-Michiels. Studiebureau Jonckheere maakt een ruimtelijk uitvoeringsplan op. “We moeten Brugge op de kaart zetten als economische speler”, zegt schepen voor Ruimtelijke Ordening Mercedes Van Volcem.
Tot nader orde mag er op de site Chartreuse niet gebouwd worden. De bouw van 75.000 vierkante meter kantoren én het nieuwe voetbalstadion werd door de Raad van State immers geschorst en bevoegd Vlaams minister Muyters wil geen verdere of nieuwe stappen ondernemen zolang er geen definitief arrest werd uitgesproken. Het stadsbestuur blijft niet bij de pakken zitten en maakt zelf een plan op om Brugge ruimte te geven voor bedrijvigheid en kennis. Op de grote resterende vrije ruimte van de Kinepolis-site in Sint-Michiels zal er een headquarterszone gecreëerd worden. “Het is uiterst belangrijk dat we ruimte zoeken voor bijkomende jobs in onze stad”, aldus schepen voor Ruimtelijke Ordening Mercedes VanVolcem. “De Kinepolis-site is perfect ontsloten via de N31 (Expresweg) en bereikbaar via d nieuwe rotonde. Het is niet langer toelaatbaar dat de huidige ruimte, met enkel het cinemacomplex, verder onbenut gelaten wordt. Onze stadsbestuur wil de behoefte aan werk in eigen stad daadkrachtig aanpakken”, stelt Van Volcem. “Er moet vooral ingespeeld worden op de golf vandecentralisatie van Brussel naar de provinciehoofdsteden”, voegt de Brugse schepen eraan toe. “Brugge moet een werelderfgoed zijn met een toekomst. Er moet een veelbetekenend antwoord komen om de toenemende stadsvlucht en de vergrijzing van de bevolking tegen te gaan. In onze stad werken ongeveer 71.000 mensen, waarvan 30.000 in de quartiaire sector. Er zijn 9.500 ambtenaren actief, 7.000 leerkrachten en 12.000 mensen in de gezondheidssector. We moeten daar in tijden vaneconomische crisis fier op zijn, want deze mensen zijn zeker van hun job. Er moet evenwel aandacht zijn voor de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen. Ter plaatse trappelen, kan vérstrekkende gevolgen hebben en dat moet hoe dan ook vermeden worden.”
Plannen
Deze plannen zijn zo concreet dat het Brugse schepencollege na openbare aanbesteding de opdracht gunde aan Studiebureau Jonckheere om de concrete stedenbouwkundige voorwaarden op te maken van het ruimtelijk uitvoeringsplan. “Over ten laatste anderhalf jaar moet het RUP goedgekeurd zijn en dan kan een bouwaanvraag worden ingediend”, klinkt Mercedes Van Volcem zeer enthousiast. “Als we op de Kinepolis-site een landmark creëren, zetten we Brugge op de kaart als economische speler. Deze landmark en de economische site met ondergrondse parkeergelegenheden, alsook een park&ride-zone, geldt tevens als symbool voor de 7.000 afstuderende studenten in onze stad. Brugge is de beste stad om in te wonen, maar moet ook een economische sprong maken. Brugge moet naast een kwalitatieve cultuurstad ook een kennisstad worden. Er worden 20.000 tot 30.000 vierkante meter kantorenzone voorzien en hopen banken, hoofdkwartieren, dienstverlenende bedrijven en creatieve longen aan te trekken op deze unieke A-locatie. We zullen tevens randvoorwaarden inschrijven om tot een architecturale parel te komen.”
Bron: Het Laatste Nieuws
|
|