View Full Version : Moving to montreal : need advice
lotfi February 3rd, 2005, 05:05 AM Hi
I'm planning to pursue my studies in montreal so I'm moving there in July.
I don't know what are the best places to live there so, I'm looking for s.o who can help me.
I need a 2 1/2 or a 3 1/2 and a safe place to park my car outside.
I already have my furnitures including washer/dryer
I think that living downtown will be very expensive. That's why I want to know what are the places where I could stay.
(Heared that Terrebonne is very good place but I have no idea about the prices there)
Thank you very much
malek February 3rd, 2005, 05:24 AM what kind of rental price can you afford?
which university will you attend?
are you planning on taking your car to univeristy?
and... did you check on a map the wherabouts of Terrebonne? (don't go there)
malek February 3rd, 2005, 05:27 AM oh and welcome to Montreal ;)
lotfi February 3rd, 2005, 05:45 AM what kind of rental price can you afford?
which university will you attend?
are you planning on taking your car to univeristy?
and... did you check on a map the wherabouts of Terrebonne? (don't go there)
I'm planning something like 550$ (Maybe more if the place deserve it)
I'll study in HEC
I don't know if it will be a good idea to go to the university with my car (It depends on how it will costs me)
Terrebonne seems to be 30mn by car from montreal.
Thank you for the fast reply Malek
lotfi February 3rd, 2005, 05:47 AM oh and welcome to Montreal ;)
Thanx
malek February 3rd, 2005, 05:59 AM I'm planning something like 550$ (Maybe more if the place deserve it)
I'll study in HEC
I don't know if it will be a good idea to go to the university with my car (It depends on how it will costs me)
Terrebonne seems to be 30mn by car from montreal.
Thank you for the fast reply Malek
cool, my fiancee goes to HEC, it takes me about 20/30/40 minutes when i leave from Chomedey Laval which is way closer than Terrebonne... there's always some traffic on the Decarie and 40 :bash:
HEC isn't next to any highways too and if you want to go to HEC from terrebonne you'll need your car 10000% for sure, trust me on this one... because public transportation isn't the best over there. Another problem is that there's no place at all to park around HEC... its really busy over there.
My advice is to rent anywhere on the island next to a metro station, HEC is close to the metro (3-5 minutes walk), 550$ for a 3 and 1/2 is really easy to find. And take the metro to HEC.
lotfi February 3rd, 2005, 06:14 AM Wow !! that's really fast !!
550$ for a 3 and 1/2 is really easy to find.
Do you think that I can have a garage for my car too.
I heared many stories about stolen cars there
And do you have any idea about the best places on the island
Thx
malek February 3rd, 2005, 06:21 AM Wow !! that's really fast !!
Do you think that I can have a garage for my car too.
I heared many stories about stolen cars there
And do you have any idea about the best places on the island
Thx
garage as in closed garage? not for that price...
what kind of car do you have anyways ? i'll tell you if they'll be after it ;)
seriously, car theft is a problem, but its not as bad as you think. where are you from anyways?
clean and cheap places, i would suggest anywhere between Henri-Bourassa and Jean-Talon metro stations.
lotfi February 3rd, 2005, 06:52 AM Ok
I have a bmw 330ci
I live in trois-rivieres now i study here
Maybe should I change my car for something more common
Tosco February 3rd, 2005, 09:49 AM I had friends in Montreal which lived close to HEC and it wasn´t expensive. Its a lovely neighborhood. Parks, close to downtown...
I remember there where nice and cheep apartments neer HEC (Edouard-Monpetit street, cote-des-neiges... Don't worry about your car, Montreal is the safest place in the world.
I wouldn't go to Terrebonne. You will love Montreal.
Where are you from?
lotfi February 3rd, 2005, 03:12 PM Montreal is the safest place in the world.
It's a joke hein? :jk:
Thank u anyway for the advice
lotfi February 3rd, 2005, 03:15 PM As said Malek to me, I'll surely stay on the island and take the metro.
My only problem now is to find a safe place for my car
Insurances will kill me :)
elsonic February 3rd, 2005, 05:47 PM you probably need a not-too-dense area (place in the streets for your car) with good transit to HEC.
parking your car everyday in Côte-des-Neiges could be a nightmare.
so I recommend St-Laurent, Snowdon to the west or, more to the east, Villeray or Petite Patrie, wich are directly connected to CdN with the blue line.
you should not worry about having your car stolen. I was born in Montréal and I heard something like 3 or 4 storys like that ? in 28 years.
habsfan February 3rd, 2005, 06:16 PM SAme hear, I'm aleways in Montreal, and I've never had my car stolen. None of my friends have had their cars stolen!
I was gonna say to make sure you changed your plates(i thought you were from outside the province) but if you've got P.Q. plates on your car, and you keep your doors locked, you should be fine!
Like you said, your car insurance will KILL you!!!
elsonic February 3rd, 2005, 11:19 PM if they kill you, would you be rich ?
lotfi February 4th, 2005, 01:05 AM I'm seriously thinking about selling my car once I'll be there.
lotfi February 4th, 2005, 01:15 AM I heard that people in Montreal must wake up (when it's snowing) in the middle of the night to change the side their cars are parked in.
And what's the sitcker that everybody seems to have on the rear window of the car?
Must they pay to have it?
habsfan February 4th, 2005, 04:26 AM I heard that people in Montreal must wake up (when it's snowing) in the middle of the night to change the side their cars are parked in.
And what's the sitcker that everybody seems to have on the rear window of the car?
Must they pay to have it?
The sticker people have on their windows is to allow them to park on residential streets. There are many areas in residential neighborhoods that have reserved parking for the residents of the neighborhood! If you have the sticker, you can park in that area.
As for moving the car in the middle of the night, it isn'T true. if you can't park your car in the street, it will be marked with little signs all over the place saying that you can't park there for the evening(due to snow removal!)
malek February 4th, 2005, 05:31 AM its funny what people from small cities hear about the big bad city :p
the sticker if you ever need it, is 42$ a year.
and dont sell that car, just put a boomerang on it, you'll be fine trust me :)
lotfi February 22nd, 2005, 06:48 AM Comme la majorité d'entre vous est bilingue, je vais parler en francais (ca va etre plus facile pour moi).
Je pense maintenant m'installer dans un 3 et demi sur l'ile des soeurs. Qu'en pensez vous? Est-ce un endroit agréable ou pas?
J'ai remarqué que la 15 passe par la et ca ne devrait pas etre long pour rejoindre le chemin de la cote ste-catherine au cas ou je prendrai mon auto.
D'un autre coté je pense changer mon auto. Mon assurance va grimper a 4500$ par an si je m'installe a Montréal contre 1800 actuellement. Est-ce normal?
Une auto plus "modeste" me semble plus appropriée.
Je deteste les assurances :bleep: :bleep: :bleep:
Je suis assuré ches Desjardins actuellement si vous connaissez d'autres compagnies aux prix plus compétitifs n'hésitez pas a me le faire savoir.
Tosco February 22nd, 2005, 09:49 AM Comme la majorité d'entre vous est bilingue, je vais parler en francais (ca va etre plus facile pour moi).
Je pense maintenant m'installer dans un 3 et demi sur l'ile des soeurs. Qu'en pensez vous? Est-ce un endroit agréable ou pas?
J'ai remarqué que la 15 passe par la et ca ne devrait pas etre long pour rejoindre le chemin de la cote ste-catherine au cas ou je prendrai mon auto.
D'un autre coté je pense changer mon auto. Mon assurance va grimper a 4500$ par an si je m'installe a Montréal contre 1800 actuellement. Est-ce normal?
Une auto plus "modeste" me semble plus appropriée.
Je deteste les assurances :bleep: :bleep: :bleep:
Je suis assuré ches Desjardins actuellement si vous connaissez d'autres compagnies aux prix plus compétitifs n'hésitez pas a me le faire savoir.
Mais, quelle marque d'auto as-tu?
Tu commet un grand erreur restant a l'ile des soeurs. Tu devrais rester proche a l'HEC, au moin quelque part sur líle de Montreal. (N.D.G. , Cote-des-Neiges, Outremont...)
habsfan February 22nd, 2005, 02:52 PM C'est sûr que L'île des Soeurs c'est très beau, est ce n'est pas donné, mais 4500$ pour des assurances de chars. J'veux bien croire que tu chauffe un BMW, mais je crois que tu devrais magasiner pour tes assurance. J'ai l'impression que Desjardins sont en train de te crosser royalement!
lotfi February 22nd, 2005, 06:37 PM Merci pour les réponses rapides :)
Tu commet un grand erreur restant a l'ile des soeurs. Tu devrais rester proche a l'HEC, au moin quelque part sur líle de Montreal. (N.D.G. , Cote-des-Neiges, Outremont...)
Je pensais que l'ile des soeurs n'était pas tres loin de la en prenant la 15.
Pour mes assurances, je viens de voir un post sur montrealracing traitant du sujet (http://www.montrealracing.com/forums/showthread.php?t=184598) et ca a l'air que c'est la meme chose partout ailleurs.
habsfan February 22nd, 2005, 08:34 PM l'ÎLE DES SOEURS c'est une bonne idée si tu travailles au Centre-ville. mais is tu étudies à l'université de montréal, c'est pcq tu dois te rendre sur la montagne à tout es jours! Ce qu'il n'est pa si proche de l'île des soeurs.
Ma suggestion...organise toi pour avoir des cours qui commencent après 10 heures le matin et qui finissent après 18 heures. tu va éviter tout le traffic de la 15!
malek February 24th, 2005, 08:27 AM ca serait une erreur d'aller a l'ile des soeurs... pas seulement les loyers sont plus chers, tout est plus cher incluant les marches la bas. et la 15 le matin... un cauchemar a eviter.
lotfi February 24th, 2005, 09:47 PM Ok c'est noté les gars
Merci de vos conseils
big T May 9th, 2005, 06:55 PM Hello tt le monde
Bon moi aussi je vais a HEC en Aout (du moins ca se confirme, je vais me lancer dans les papiers d'immigration...). Donc je me permets de continuer le thread :)
Je cherche principalement des infos sur les coins ou habiter. Mes criteres:
- proximite metro pr aller a HEC
- proximite magasins pas trop chers pr les courses
- loyer ~$600 pour un 1br, pas forcement meuble
En gros je cherche qq chose d'assez urbain vu que je n'aurai pas de voiture. Quel est le style d'habitat a montreal, plutot maisons d'appartements a qq etages ou plutot grands condos en centre ville? ce serait sympa de m'indiquer ou orienter mes recherches, car je viens de voir que l'ile est tt de meme tres grande! je prendrai bien tout conseil :)
Voila, je suis tres excite de venir decouvrir cette ville, j'espere que ca ne vous derange pas si je devais ajouter des questions plus tard...
elsonic May 12th, 2005, 10:07 PM 1br = 3 et demi ou 4 et demi à Montréal. on appelle ça comme ça.
pour 600 dollars tu devrais être en mesure de trouver quelque chose de convenable. le mix géographique parfait entre centre-ville et Côte-des-Neiges serait le Mile end ou le Plateau près du métro Laurier (bus 51), sinon Villeray-Petite-Patrie près de la ligne de métro bleue - métro Jean-Talon.
quelques sites d'annonces :
http://www.voir.ca/petitesannonces/
http://www.campusmontreal.com/FR/logements/index.php?logement=recherche
http://www.hour.ca/classifieds/heading.aspx?iIDRubrique=200
http://www.moremontreal.com/apartments/
http://www.classifiedextra.ca/
tu pourrais vivre à Côte-des-Neiges, mais moi je trouve ça un peu isolé du reste de la ville et surtout du centre-ville.
big T May 13th, 2005, 12:14 AM merci beaucou elsonic!! ta liste de sites va m'etre tres utile :) j'avais commence mes recherches sur craigslist mais il est mieux de regarder a plusieurs endroits
(desole pour le 1br -- je savais que vous appelez ca 3 1/2, ca m'a echappe. et en fait c'est plutot $800, nous sommes a deux et je m'etais un peu melange dans la conversion...)
Je regarde autour de Jean Talon, tres pratique pour aller au campus UdM apparement.
merci bien!
malek May 13th, 2005, 10:10 AM c'est incroyable le monde qui viennent sur les boards pour poser des questions parcequ'ils viennent en ville... wow.
big T May 13th, 2005, 03:40 PM je sais pas malek, ca fait longtemps que je suis inscrit ici eet qd ce projet de venir a mtl est arrive, je me suis dit "pourquoi pas demander aux forumers". Tu ne ferais pas pareil? moi j'estime avoir bien fait, la preuve la petite liste de sites d'elsonic m'aide bcp :)
malek May 14th, 2005, 10:31 PM c'est parceque j'ai en tete quelques autres forums ou des personnes demandent de l'aide pour venir s'etablir ici ;)
Je trouve que tu fais tres bien, je ne te le reproche pas, au contraire!
J'espere que tu va aimer la ville, j'espere qu'on va pouvoir prendre un verre ensemble!
Tosco May 17th, 2005, 08:25 PM c'est parceque j'ai en tete quelques autres forums ou des personnes demandent de l'aide pour venir s'etablir ici ;)
Je trouve que tu fais tres bien, je ne te le reproche pas, au contraire!
J'espere que tu va aimer la ville, j'espere qu'on va pouvoir prendre un verre ensemble!
Ce forum est la meilleure façon de poser des questions sur d'autres villes, etc.
Vu qu'il y a du monde de tout les pays du monde et de toutes les villes, il y a toujours quelqu'un par là qui peut te donner un conseil...
big T May 20th, 2005, 08:59 AM exactement. J'espere que tout va bien se passer et que je pourrai ds qq mois fierement changer mon champ "location" :)
au fait malek, trop marrant ton avatar hehe
Bon pendant que j'y suis j'ai une autre question: peut on mettre un velo dans le metro a Mtl? d'ailleurs est ce que c'est praticable le velo en hiver avec la neige et tout (ce serait pr faire 400-500m environ, j'ai vu un appart a cette distance du metro)? merci
malek May 22nd, 2005, 01:47 AM ^^ Check www.stm.info for everything about bicycles and metro. The rule of thumb is no bikes during rush hours and large events.
Also, if you want more prompt answers, you should visit skyscraperpage.com because this forum is being abandonned by Quebecois and Montrealers because of the shitty and biased mods over here.
Have a nice day.
MisterPing May 25th, 2005, 05:15 AM ^^ Check www.stm.info for everything about bicycles and metro. The rule of thumb is no bikes during rush hours and large events.
Also, if you want more prompt answers, you should visit skyscraperpage.com because this forum is being abandonned by Quebecois and Montrealers because of the shitty and biased mods over here.
Have a nice day.
You big tease.
You said you were going to leave days ago.
Have a fun day.
big T May 28th, 2005, 06:19 PM Bonne nouvelle j'ai trouve une promo derniere minute sur un vol, je vais etre a Mtl de dimanche apres midi a mardi midi :)
j'ai qq pistes grace aux sites d'elsonic (moreMontreal est tres bien), je vais essayer d'en voir un maximum
Thanks again guys! I'm so excited hehe
EDIT bon j'y suis, je me ruine en internet au starbucks mais j'ai des bonnes pistes d'appart, notamment un du cote de snowdon (je sais c'est pas trop les coins que vs me conseilliez mais ca a l'air plutot tranquile et c'est pas trop loin de la fac)
sinon, montreal c'est genial!!! je suis completement sous le charme, meme si c'est pas specialement joli mais il y a definitivement un truc qui fait que j'ai envie d'y rester un peu pour en savoir plus :D
Tosco May 31st, 2005, 06:54 PM sinon, montreal c'est genial!!! je suis completement sous le charme, meme si c'est pas specialement joli mais il y a definitivement un truc qui fait que j'ai envie d'y rester un peu pour en savoir plus :D
C'est quoi le truc??
big T June 2nd, 2005, 07:39 PM c'est tres difficile a dire, mais je me suis vraiment senti tres bien a montreal pendant 2j, malgre le temps pas terrible, malgre l'auberge pourrie ou je suis reste. J'ai trouve des gens vraiment tous differents, j'ai du entendre une dizaine de langues differentes en qq heures, et surtout je suis tombe sous le charme du patchwork du centre ville: j'ai sillonne la ville a pied, du veiux port au mont royal, de NDG au plateau, j'ai croise des bars nude, des vieilles eglises, des skyscrapers (je suis reste une bonne demi heure assis a admirer la tour de la bourse), des parcs, des vieux silos (desaffectes? je suis fan en tout cas), des porsches... je suis pas poete malheureusement et je ne sais pas trop mettre par ecrit ce que j'ai ressenti, mais une chose est sure, j'ai hate de revenir!
quand au "truc", en fait je voulais dire que la bas je me suis senti chez moi! plus que partout ou je suis alle auparavant, ca m'a fait tres bizarre. mais j'avais peur de sembler pretentieux (c'est pas le genre)
(en fait je pense plutot que j'ai jamais autant eu envie de m'etablir dans un endroit avant, d'ou le sentiment d'etre "chez moi")
elsonic June 3rd, 2005, 05:49 PM je veux pas faire de concurrence déloyale, mais la vraie section Québec ou Montréal, elle est plutôt ici :
http://forum.skyscraperpage.com/forumdisplay.php?forumid=34
je pense qu'on est tous très cools (et très humbles comme tu peux le constater :D ) et on organise à l'occasion des virées dans des bars, des visites de quartiers, sur les toits, souterraines, etc.
Hogtown July 25th, 2005, 01:24 AM hello there, I'm moving to Montreal in September, and may or may not be attending McGill...I was wondering if anyone could tell me about cool places to live in the city that are urban, close to a subway, and within about 400-600 per month range (i will have my friend as a roommate). I know that "le Plateau" is a cool area, but I dont know if finding a place there in my range is realistic...
ps. sorry for hijacking the thread...
|
|