View Full Version : Amsterdam Forum

Winbuks
February 9th, 2005, 09:51 PM
Omdat we het er toch over misplaatste threads hebben, zou ik ook heel graag een moderator, speciaal voor Amsterdam vast te kunnen leggen die alles in de gaten houdt.

- Bijvoorbeeld voor het mergen van nieuwe met al bestaande threads.
- Bij elk Amsterdam's gebouw update thread 'Amsterdam: ' ervoor te zetten. Staat zo netjes, bijvoorbeeld bij de E&Y toren, OZW, Sciencepark en het Eurocenter.
- De vragen van onze mede forummers uit het buitenland er uit te halen en of die te verwijzen om hun vragen te stellen in een andere thread.
- En wanneer de 500 grens is gepasseerd de thread te kunnen sluiten.

Misschien kunnen we er een poll in het hoogbouwcafe over maken en wat de anderen er van vinden?

En nog even over het Westerdok, eerst zien dan geloven, alles valt in de herhaling rond het IJ over architectuur. Begint allemaal zo beetje op hetzelfde er uit te zien, in architectuur uitvoering gezien dan.

Cymen
February 9th, 2005, 10:31 PM
@Winbuks
http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=3251788&postcount=7

Ik ben het er dus helemaal mee eens, de grote vraag wie het dan zou moeten worden. Was ik niet de Amsterdammer met de meeste posts? ;)

Elmo
February 9th, 2005, 10:36 PM
Goed plan! Zo'n mod zou dit deel van het forum ook kunnen promoten. Verder dient de mod met enige regelmaat foto's te posten van het wonderschone Amsterdam (ik val dus al af ;)) en 100% pro-Mokum zijn!

Zeg... Winus had toch plannen om naar A'dam te verhuizen? Als hij zijn kop hier vaker laat zien mag hij van mij ook wel de mod blijven. :)

Winus
February 9th, 2005, 11:04 PM
Jullie doen net alsof het hier een grote puinhoop is. Er is 1 thread met meer dan 500 posts, 1 vraag van Serigionni en 1 dubbele thread. Valt toch wel mee toch, of zie ik dingen over het hoofd?

Ik zal als het forum weer wat sneller is de titels van een aantal threads zonder Amsterdam er voor wel even aanpassen. Zijn er nog meer threads die een andere naam nodig hebben of samengevoegd moeten worden? Of zijn er nog andere wensen?

Cymen
February 10th, 2005, 12:11 AM
hehe je weet toch dat wij Amsterdammers gewoon langzaam een beetje meer vingers in de pap willen ;)

Winbuks
February 10th, 2005, 12:12 AM
Bedankt! :okay:
Zo kan het dus ook. Misschien liep ik/we te hard van stapel over de problemen. Misschien moet één van de moderators dit Amsterdam's forum meer in de gaten houden op fouten etc, wij zijn er ook nog hoor ;).

Of toch wel een moderator, discussie, want we hebben hiervoor nu wel een thread...

Cymen
February 10th, 2005, 12:16 AM
Maar iemand die hier alle draadjes leest en quoters hard aanpakt, die ontbreekt volgens mij nog wel!?

Winus
February 10th, 2005, 01:09 AM
Wat bedoel je met quoters Cymen? Iemand die zich niet aan de quote-regels (lange quotes/foto's in quotes) houdt? Als ik zoiets tegenkom verwijder ik het, maar je kan niet alles in de gaten houden. En daarbij, wil je de regels ook zo rigide hanteren, dat de moderator alle posts a.h.w screent. Als daar behoefte aan is zou een speciale Amsterdam-moderator niet verkeerd zijn, maar voor zo'n klein forumonderdeel lijkt het mij nogal overdreven.
Ik zal in ieder geval proberen mij meer bezig te houden met de projecten in mijn toekomstige woonstad. :)

PS als er nog meer mis is kan dat hier gemeld worden. Of een PM sturen, dat werkt ook lekker snel.

Mojito
February 10th, 2005, 01:30 AM
@ Winus:

Er is een heel klein dingetje...misschien pietluttig, misschien ben ik een miereneuker, maar het irriteert mij mateloos. ;)

De Oostelijke Handelskade thread heet hier OosteRlijke Handelskade. Die 'R' moet er uit...Ik had het in de desbetreffende topic gemeld, maar de topicstarter had het nog niet gezien of niet veranderd.

Rotterdammers schrijven Coolsingel bijvoorbeeld ook niet met een 'K'...:)

EDIT: Mijn dank is groot! :bow:

ldd
February 10th, 2005, 01:01 PM
:bleh: Koolsingel, wat een boerennaam

Misschien goed idee als een mod ook een onderscheid maakt tussen update (dus wat in aanbouw gaat of is) en nieuws c.q. discussie? :dunno:

Jan
February 10th, 2005, 01:04 PM
Er komt geen nieuwe mod. Wel lijkt het me leuk om de locale update forums naar voren te halen, en hieraan een forum te hangen voor overige locale discussies.

Winus
February 10th, 2005, 01:08 PM
Een overzichtstopic lijkt me ook wel een goed plan. Een sticky waarin alle (in dit geval) Amsterdamse projecten met een plaatje, een korte inleiding en een link naar het betreffende update-topic worden weergegeven. Of bedoel je dat ook Jan?

Jan
February 10th, 2005, 01:39 PM
Voor zo'n overzicht hebben we de Amsterdamse portal (http://www.skyscrapercity.info/300.php?id=2) maar het ontbreekt mij aan tijd en mogelijkheden om die goed te kunnen onderhouden. Enthusiaste Amsterdammers, vooral diegenen met een fotoapparaat, zijn hierbij van harte welkom. :)

Winus
February 10th, 2005, 01:51 PM
Dat is ook zo. Ik bedoelde dan ook meer de grote laagbouwprojecten die niet in de database staan, maar hier dus wel een updatetopic hebben.

Winbuks
February 10th, 2005, 03:09 PM
@ Jan
Mijn update foto's en van de foto thread van het Holland forum kunnen wel voor de 'Amsterdam Portal' gebruikt worden. Ik ben zo beetje de enige samen met Glacius en Henk die zo beetje Amsterdam 'up to date' houden.
Hoe gaat dat, zet u ze er op? Lijkt me wel gaaf, mijn foto's op internet :) .

@ Winus
Of voor de kleine projecten in Amsterdam een 'Algemene updates' thread te maken in Project Updates.

Cymen
February 10th, 2005, 08:02 PM
@Jan

Kan je geen CMS implementeren die op je portal automatisch projecten aanmaakt, gegenereerd vanuit de aanwezig forums hier?

Winbuks
February 26th, 2005, 01:49 PM
Ik kwam nog een dubbele thread tegen van het Ernst & Young kantoor:
- Amsterdam: Ernst & Young kantoor (De goede !)
- Amsterdam, Drentepark nieuwbouw Ernst & Young

Kunnen deze samen tot een thread gesmolten worden?

En gewoon: "Amsterdam: Ernst & Young" , lijkt me tot wel duidelijk dat het een kantoor wordt. :|

Matthijs
February 26th, 2005, 01:59 PM
@Jan

Kan je geen CMS implementeren die op je portal automatisch projecten aanmaakt, gegenereerd vanuit de aanwezig forums hier?
Dat is technisch wel mogelijk, maar waarschijnlijk moet je dat zelf programmeren, wat volgens mij een behoorlijke hoop ingewikkeld programmeerwerk is. Als Jan dat al kan (met alle respect), vraag ik me af of-ie daar trek in heeft.

Winbuks
February 26th, 2005, 06:18 PM
Bedankt !

Winus
February 26th, 2005, 07:29 PM
Geen dank, dat hoort bij het takenpakket. :)

Winbuks
April 4th, 2005, 03:41 PM
Beste moderator,

Ik zag nog een dubbele thread over het Vivaldi/Eurocenter terrein:
- Amsterdam Zuidas: Eurocenter
- Amsterdam: Vivaldi
En maak er maar gelijk van: " Amsterdam: Eurocenter " van, het is ons wel duidelijk dat Eurocenter bij het plan van de Zuidas hoort, net als bij Mahler 4.

En kwam dit nog tegen van de thread: Amsterdam: Bouw Parkrand van start
Dit lijkt me duidelijker: Amsterdam: Parkrand

Alvast bedankt