View Full Version : Steun de Emmatoren!

Eisso
February 16th, 2005, 12:33 PM
Ik kan het niet genoeg zeggen! Help mee en steun de Emmatoren! Op de Groninger Internetcourant is eem heuze discussie ontstaan over dit hoogbouwcomplex. Op het forum kun je daar reageren. het wordt tijd dat we de stadspartij mutsen en zeurpieten eens de mond snoeren!

go to www.gic.nl

Voorpagina:

EMMATOREN TERUG IN DISCUSSIE IN GRONINGEN!
Het plan van een Groningse architect voor de bouw van een fraaie wolkenkrabber voor Groningen is uit de ijskast gehaald. Althans in het Forum van de Groninger Internetcourant blijken vel deelnemers voorstander te zijn van de sugestie van de Groningse zakenman Jaap Wolters om een World Trade Center te bouwen. Overigens zijn er ook tegenstanders van het plan. Maar een van de voorstanders van hoogbouw laat weten: ''Ik snap niet waarom bedrijven allemaal een eigen klein en vaak niet echt imponerend bedrijfspandje willen als ze ook samen in een schitterend gebouw kunnen zitten. De uitstraling die een groot, architectonisch hoogstaand gebouw heeft, is vele malen groter dan een zelfstandig klein pandje. Laat in het kader van de discussie die de heer Jaap Wolters wil ontlokken maar eens onderzoeken of het mogelijk is dat de Emmatoren wordt gebouwd! Dit is pas een gebouw met internationale allure en de plennen zijn er al!(zie voor een afbeelding van de Emmatoren: http://www.van-ringen.nl

http://www.van-ringen.nl/_Home/_Projecten/__Emma/emma4/emmatoren4.jpg

Jan
February 16th, 2005, 12:37 PM
Of die toren er komt zal voornamelijk afhangen van de markt. Als die wil dat het er komt, dan komt die er vanzelf wel. De plint verdient nog wel aandacht, maar de toren staat op een goede plek en de toren zelf ziet er mooi uit. Overigens niks ten nadele van de architect, maar afgaand op z'n gerealiseerde oevre zie ik 'm zo'n 150 meter hoge toren niet zo snel doen. Ik heb overigens ook weinig zin om nog serieus in gesprek te moeten met lieden die uitspraken doen als 'Zou een mooi gebouw zijn om tegen te pletter te vliegen...Megalomanie dient bestraft te worden.....!!' Behoorlijk onoverzichtelijk forum trouwens.

Eisso
February 16th, 2005, 12:59 PM
Helemaal mee eens Jan! ik heb gelukkig niet de illusie dat het discuseren op een forum zal bijdragen aan de snelle ontwikkeling van het gebouw. Toch hoop ik nu eens een wat positiever geluid te laten op het (verschrikkelijk onoverzichtelijke) forum en de voordelen te benadrukken. Als het dagblad van het Noorden de discussie overneemt, dan betekend dat toch dat het gebouw niet in vergetelheid raakt en dat discussie overeind blijft. Als men in ieder geval maar doorheeft dat niet iedereen tegen hoogbouw is. Over het algemeen zijn het namelijk alleen maar de negatieve reacties die je leest. (zo ook bij de plannen voor de oostwand van de grote markt)

bobdebouwer
February 16th, 2005, 06:19 PM
Op het GIC zijn inmiddels al een heleboel positieve reacties geplaatst, laten we hopen dat er een persoon met veel geld dit leest en zn krabber in Groningen plant!

darulez
February 16th, 2005, 07:56 PM
Tsjonge jonge Jan...niet te cynisch worden he...

Doen mensen hun best om de discussie lokaal levendig te maken...ga jij je druk maken over de overzichtelijkheid van het forum op de Groninger Internet Courant. Wees blij dat de lokale media een keer doorkrijgen dat er ook voorstanders zijn van Hoogbouw. En discussies zul je altijd moeten voeren, of je er nu zin in hebt of niet! :)

De tegenstanders van Hoogbouw rusten nooit!!!

:badnews:

Verder moet ik mijn bijdrage nog leveren, dat moet ik nu maar doen dus ;)

Eisso
February 17th, 2005, 09:56 AM
Hoppla! De reacties weropen alweer hun vruchten af! Misschien werken er bij de Gic stiekem ook hoogbouwliefhebbers?

NIEUWE SKLYLINE VAN GRONINGEN MET EMMATOREN

Onlangs publiceerden we tekeningen van Groningens mogelijk nieuwe wolkenkrabber, de Emmatoren. Deze heeft een geplande hoogte van 150 meter. Om te zien hoe zeer de skyline van Groningen daardoor wordt beinvloed, hierbij twee tekeningen met de Emmatoren temidden van de bestaande bebouwing. Op de tekeningen onder meer Martinitoren (rechts), Kampkensberg-flats( rechts) en links o.m. A-toren en Gasunie. (Reacties: kijk bij 'FORUM')

http://www.van-ringen.nl/_Home/_Projecten/__Emma/emma3/emmatoren3.jpg
Excuses voor het formaat...De versie van GIC was echt te slecht.

@ Jan: Van Ringen heeft nog geen mega wolkenkrabbers op haar naam staan, maar wel een hele rits grote projecten die niet op de site vermeld staan. Deze is al bijna 2 jaar niet meer ge-update bovendien....(de prutsers)....

bobdebouwer
February 17th, 2005, 07:36 PM
Go go Emmatoren!

EuroMaster
February 23rd, 2005, 06:05 PM
ik wil de boel wel steunen, maar ik weet niet waar ik precies moet wezen.........

hooghoudt
February 23rd, 2005, 06:14 PM
hiero (http://www.gic.nl/forum.asp?katern=1&ngp_id=115)

helaas vond de redactie van gic het nodig om een discussietopic over fulltimeraadsleden op te startem :bash:

bedankt voor je hulp :)

EuroMaster
February 23rd, 2005, 06:56 PM
ik heb dan niet kunnen stemmen. ik heb wel een stevig woordje achtergelaten. ondanks ik nog nooit in groningen ben geweest (schaam me, maar ben pas 17 en kom uit t verre werme zuden) heb ik mijn bijdrage geleverd. ik hoop dat ik je 'eisso' ermee geholpen heb :)

bobdebouwer
February 23rd, 2005, 10:38 PM
Sowieso bedankt! De strijd voor hoogbouw in Groningen is dankzij jouw bijdrage weer een stukje in ons voordeel opgeschoven :D

C.
March 13th, 2007, 11:11 PM
Ik steun de Emmatoren van harte.

Omhoog met die toren! :banana:

C.
March 13th, 2007, 11:12 PM
Die site van Van Ringen (http://www.van-ringen.nl/_Home/_Projecten/__Emma/__gr__emmatoren.html) is down, trouwens. Slecht teken?

railway stick
March 13th, 2007, 11:48 PM
Moeten wij solidair zijn, als onze concurrerende stad een paal neerzet, die hoger is dan die van ons? Nee, de 114,5 meter hoge Achmea-toren laat zich voorlopig nog niet van de troon stuiten hier in Noord-Nederland.

Ach, eigenlijk hoop ik toch wel als hoogbouwliefhebber dat de Emmatoren wordt gebouwd. Misschien krijgen wij hier dan ook weer een race naar de hemel. Dus: Ik steun de Emmatoren, van harte. Gewoon bouwen dat ding.

-Koen-
March 14th, 2007, 12:37 AM
Die site van Van Ringen (http://www.van-ringen.nl/_Home/_Projecten/__Emma/__gr__emmatoren.html) is down, trouwens. Slecht teken?

Gisteren was de site nog online..

Nout
March 14th, 2007, 01:28 AM
Heb mijn plicht als liefhebber van deze toren vervuld;)

C.
March 14th, 2007, 01:48 AM
Gisteren was de site nog online..

Klopt, vandaar ook mijn vraag. ;)

Hoogholtje
March 14th, 2007, 05:10 PM
Klopt, vandaar ook mijn vraag. ;)
En nog steeds......boven staat alleen een onjuiste link :bash:

hier de juiste (http://vanringenarchitecten.nl/_Home/_Projecten/__Emma/__gr__emmatoren.html)

railway stick
March 15th, 2007, 12:06 AM
Hoe schatten jullie Groningers nu zelf de kansen in, dat deze Emmatoren wel wordt gebouwd? Is er nog hoop?:lol:

darulez
March 15th, 2007, 04:26 PM
Die toren komt er wel op die plek. Maar dan een totaal nieuw ontwerpdenk ik. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden; De ontwikkelingen in het stationsgebied-zuid komen pas over 10 jaar aan bod. Eerst moet het Europapark worden volgebouwd.

C.
April 5th, 2008, 10:28 PM
Damn, wat een gave toren!

Cpt.Iglo
April 5th, 2008, 10:31 PM
Wil je dit nooit meer doen?

Ik dacht dat er nieuws was over de Emmatoren :lol:

Ace
April 15th, 2008, 01:51 PM
Ik wil 'm ook gerust wel steunen. Maar ik denk dat de hoofdmoot van progressieve argumenten, reeds geplaatst is op dat forum. Wat dat betreft denk ik dat mijn mening weinig zoden aan de dijk zal zetten.
Bovendien vind ik het zo'n stoer ontwerp dattik liever zie dat één of andere projectontwikkelaar de architect overhaalt om 'm in Rotjeknor te gaan bouwen.
Weliswaar 'wishfull thinking', maar toch.......

Rickazio
November 9th, 2011, 01:52 PM
Definitief van de baan? Kan er niks over vinden via Google...

ZwolschKwartier
November 10th, 2011, 12:44 AM
^^
Wil je dit nooit meer doen?

Ik dacht dat er nieuws was over de Emmatoren :lol:
:ohno: