View Full Version : Wat Is De Beste Wijk Van Nederland?
De Nationaliste February 22nd, 2005, 08:41 PM Wat is de beste wijk (postcode) van Nederland?
Om alvast af te trappen: Wassenaar, want: nabij een grote stad , nabij de zee en een breed strand, een kwalitatief hoge gemiddelde woningvoorraad. Een echte villa-ambiance vlakbij het regeringscentrum. En dus ook de hoogste prijzen per m2 van Nederland(?).
Minpunten. Centrum is slordig, niet historisch, en oubollig. Ander minpunt: geen trein of metrostation.
Winus February 22nd, 2005, 09:18 PM Doe mij maar A'dam centrum.
railway stick February 22nd, 2005, 09:41 PM De beste wijk van Nederland: Camminghaburen, Leeuwarden.
12000 inwoners, gelegen tussen Leeuwarden-Oost, recreatieterrein De Groene Ster en bedrijventerrein De Hemrik. Ruim opgezette woonwijk, vijf flatgebouwen, rest laagbouw. Winkelcentrum met C1000, AH en Wibra, Chinees en snackbar/café, 15 min. busverbinding met stadscentrum, nabij winkelplein De Centrale met o.a. Halfords, Media Markt, Leen Bakker etc, nabij een bedrijventerrein met autodealers, bouwmarkten etc, 5 minuten lopen naar weilanden of bos/merengebied, prima filevrije uitvalswegen. Lage crime-rates, goede bevolkingsopbouw, prima medisch centrum. En iedereen woont hier natuurlijk in een veel te groot huis. Ik heb het in Nederland nog niet mooier gezien als hier.
Winus February 22nd, 2005, 09:49 PM Klinkt als een oersaaie wijk om eerlijk te zijn.
flex February 22nd, 2005, 09:55 PM Wilhelminapark Tilburg, Heel dicht bij het centrum, mooie historische bebouwing (zie foto's) Leven op straat, mooi groen stadspark zelden mooier gezien behalve in a'dam natuurlijk. Hart van cultuur van Tilburg met textiel museum, de pont naast de deur, veel buitenlandse winkeltjes en bakkers leuke cafeetjes, politie bureau, moderne architectur van 'internationaal niveau'. Vlakbij centraal sation.
Nadelen:
Veel junks, heroiene hoertjes, ontmoetingsplaats voor homo's.
Ik kan niet oordelen of dit de mooiste of leukste wijk van nederland is maar dit is naar mijn mening wel een aangename wijk om te wonen.
Q. February 22nd, 2005, 10:29 PM Doe mij maar A'dam centrum.
Mij ook.
Tim B February 22nd, 2005, 10:36 PM doe maar Lombok/Utrecht. Een geslaagde multiculturele wijk (maar één fiets maar gestolen in een jaar). 5 minuten fietsen naar het centrum (vanuit het meest westelijk deel) en 5 minuten fietsen om in de vrije natuur te komen (totdat leidsche Rijn af is.) Mooie oude wijk, veel buurtactiviteit, geen lelijke hoogbouw.
Er zullen vast betere wijken zijn, maar daar kan ik niet over oordelen omdat nooit iemand op de hoogte kan zijn van iedere wijk in nederland, dus verander de titel van deze thread maar in: "beschrijf je eigen wijk" :D
Cymen February 22nd, 2005, 10:56 PM Ik ga ook voor Amsterdam Centrum, maar dan wil ik wel wat zakcentjes mee ;)
eusebius February 22nd, 2005, 11:05 PM Soestdijk.
dennol February 22nd, 2005, 11:44 PM -Nijmegen-Oost
-De Bergen/Vonderkwartier EHV
en in de toekomst Emmasingelgebied/Strijp S
Er zullen vast wel betere wijken zijn, maar die ken ik niet.
Lombok is ook leuk. Kwam er een paar jaar terug regelmatig toen er nog wat vrienden woonden, maar die zijn verhuisd naar Overvecht.
Hed Kandi February 23rd, 2005, 12:39 AM 1402 of 2801 :cheers:
eusebius February 23rd, 2005, 12:41 AM Nijmegen moet Kleef annexeren!!! Nijmegen-Oost is idd nogal duur. Schiphol verknalt voor mij toch Bloemendaal, Vondelpark o.a.
Klein-Zwitserland is ook niet slecht.
De Nationaliste February 23rd, 2005, 12:49 AM Het is dus niet de bedoeling dat we onze eigen woonbuurt aanwijzen als de "beste" wijk van Nederland. (zeker niet het nuffige Camminghaburen, een Wibra en een C1000, daar wil je toch niet dood gevonden worden!).
Weer een voorzetje : prijs per m2 woonoppervlak is in Wassenaar 3.500 tot 7.500 per meter2. Onder de miljoen euro geen serieuze vrijstaande woning te krijgen. Toch een indicatie dat we hier spreken van een zeer gewilde buurt!
dennol February 23rd, 2005, 01:00 AM Onder de miljoen euro geen serieuze vrijstaande woning te krijgen. Toch een indicatie dat we hier spreken van een zeer gewilde buurt!
De beste wijk heeft sowieso geen vrijstaande woningen of tweekappers of iets dergelijks, dus Wassenaar valt helaas af. :D
bobdebouwer February 23rd, 2005, 10:04 AM Mijn vraag is: wat maakt een wijk tot de beste? de hoeveelheid supermarkten? De gemiddelde grondprijs? openbaar vervoer?
Shockwave February 23rd, 2005, 06:12 PM De hoeveelheid café's! 9711 PG-PH-PJ-PK
Poelestraat :D
hooghoudt February 23rd, 2005, 06:19 PM hehehe :D
ƒƒ February 23rd, 2005, 09:06 PM 2624PZ Poptahof Delft! ^^
Daar heb ik vorig jaar op kamer gezeten. Niet ver van het centrum en de universiteitswijk (in Delft is alles dichtbij). Leuke galerijflats met veel groen errond (niet dat dat laatste zo'n voordeel is), met van bovenuit een mooi uitzicht op Rotterdam en Delft (Den Haag valt net achter de hoek). En bovenal gelegen in het mooiste stadje van Nederland, heel klein maar toch gezellig.
Splinter February 23rd, 2005, 10:36 PM wilhelminapier.... mooi wonen, mooi uitgaan.., mooi leven
Gosee February 24th, 2005, 11:27 AM Lombok is ook leuk. Kwam er een paar jaar terug regelmatig toen er nog wat vrienden woonden, maar die zijn verhuisd naar Overvecht.
Zijn ze naar mijn oordeel toch achteruit gegaan. Waar ik woon in Overvecht is het momenteel geen pretje, met een hoop huis en autoinbraken.
Ik zou graag in het Museumkwartier in Utrecht willen wonen. Ligt midden in de historische binnenstad van Utrecht, maar net buiten het winkel- en uitgaansgebied. Je kunt er moeilijk je auto parkeren, maar ov is dichtbij.
kna February 24th, 2005, 08:38 PM Inkoppertje: Zuid natuurlijk. En dat ik niet eens hoeft te vertellen in welke stad dat is geeft wel aan hoe goed bekend deze wijk staat.
Een paar ingredienten: Vondelpark, Zuidas, Berlage, Museumplein (Concertgebouw, Rijks, Van Gogh, ondergrondse Appie Heijn), PC Hooft, Yab Yum, Appie Cuip markt, Beethoven, Hilton, Olympisch Stadion, >100 woningen/hectare, trams, NZlijn, goudkust, Vak Zuid, etc. etc.
De Nationaliste February 24th, 2005, 10:01 PM Heel goed KNA, adam zuid is zeker kandidaat ( de Pijp niet meegerekend). Straks ook nog twee metrostations (vier en een halve minuut naar de Bijenkorf). Minpunt is de toenemende parkeerdruk. Ook een gebrek aan individuele tuinen (heeft Kensington wel) is een nadeel. toch zeker in de Top Tien van Nederland.
eusebius February 25th, 2005, 01:03 AM Maar dat gaat helaas niet, een wijk als de Pijp maar gewoon niet meetellen. De tuinen van Kensington zijn niet zo bijzonder hoor en de lucht in London is meestal gewoon slecht hoewel steeds beter.
Waar staan Cadier en Keer en Rozendaal in de top10? Voor cultuursnobs is de Randstad en zeker Den Haag zoiets als Stadskanaal. Regio Haarlem/A'dam valt af door Schiphol. In de beste wijk moet je gewoon in de tuin kunnen praten met elkaar en dat gaat niet meer in de wijde omtrek van Schiphol.
De Nationaliste February 25th, 2005, 01:20 AM Voorlopige top 20
1) Wassenaar - de Kieviet
2) Blaricum
3) Aerdenhout
4) Laren- Noord
5) Amsterdam- Museumbuurt
6) Huizen- West
7) Bloemendaal
8) Zeist- Museumbuurt
9) Amsterdam- Stadionbuurt
10) Bilthoven- Noord
11) Rotterdam- Hillegersberg
12) Hattem
13) Rozendaal
14) Waalre
15) Den Haag - Belgisch Park
16) Vinkeveen -Plas
17) Den Haag- Regentesse
18) Berg en Dal
19) Utrecht- Wittevrouwen
20) Hilversum - Noord
eusebius February 25th, 2005, 01:46 AM Lekker suf die lijst! Ik kom v/d Laraissestr. Nu is dat echt niets meer. Of nauwelijks iets.
Op een enkele km van Rozendaal vind je betere boekhandels. Kloeg Bolkje ook over: boekhandels gaan dicht en hier gaan ze open :D
ennu no 7/ Zeist - welke museumbuurt :D ???
Probeer jij maar eens vanuit Aerdenhout sneller in London, Paris or Frankfurt te komen dan vanuit Rozendaal :D Terwijl ik allang ergens ben eer iemand zo'n boerendorp als De Kieviet heeft verlaten.
"Schat heb jij de kieviet al sesamzaad gegeven?"
De moraal: de beste wijk ligt een flink eind van Schiphol.
dennol February 25th, 2005, 02:05 AM Voorlopige top 20
1) Wassenaar - de Kieviet
2) Blaricum
3) Aerdenhout
4) Laren- Noord
5) Amsterdam- Museumbuurt
6) Huizen- West
7) Bloemendaal
8) Zeist- Museumbuurt
9) Amsterdam- Stadionbuurt
10) Bilthoven- Noord
11) Rotterdam- Hillegersberg
12) Hattem
13) Rozendaal
14) Waalre
15) Den Haag - Belgisch Park
16) Vinkeveen -Plas
17) Den Haag- Regentesse
18) Berg en Dal
19) Utrecht- Wittevrouwen
20) Hilversum - Noord
Berg en Dal, het dorp met de mooiste naam van Nederland. Jammer dat het tegenwoordig tot de gemeente Groesbeek behoort, want dat klinkt toch een stuk minder mooi.
Maar verder alleen maar vrijstaande huizen en tweekappers voor de wat minder welgestelden (behalve die in A'dam misschien). Niet geschikt voor dit forum. In Drenthe, Groningen en Friesland heb je grotere vrijstaande huizen voor minder geld, alleen woon je dan niet direct in de buurt van een grote stad, maar daar valt toch wel mee te leven?
eusebius February 25th, 2005, 03:13 AM mwa, Groningen is een stuk spannender dan dorp Den Haag.
Winus February 25th, 2005, 10:12 AM Beste wijk is wel even wat anders dan rijkste wijk per vierkante meter kwadraat tot de derde. :toilet:
eusebius February 25th, 2005, 06:24 PM Van de stadse wijken lijkt Vondelpark het beste (architectuur, voorzieningen om de hoek).
Beste 'buiten'wijk
-prettige van bijv Velp is de natuur en ook nachtbus en -trein (alleen op vr en za helaas) en hetzelfde geldt voor Zeist e.o., Cadier en Keer. Nadeel van bijv. Haren (groningen): geen geluidsschermen langs de A28. Berg en Dal is ook prima wonen. Wageningen-Hoog? Dichtbij intercity, bioscopen.
Hangt verder af of je water of bos fijner vindt.
Q. February 25th, 2005, 07:53 PM Mijn vraag is: wat maakt een wijk tot de beste? de hoeveelheid supermarkten? De gemiddelde grondprijs? openbaar vervoer?De hoeveelheid lekkere wijven!
Alargule February 25th, 2005, 08:36 PM Dan moet je volgens mij niet in Enschedé zijn...
Winus February 25th, 2005, 10:10 PM EnschedéDie bankbiljetten- en postzegeldrukker in Haarlem lijkt mij ook niet de juiste plek om mooie vrouwen te ontmoeten.
eusebius February 25th, 2005, 10:36 PM Enschedée dan?
Winus February 26th, 2005, 12:45 AM Dat is het paradijs.
De Nationaliste March 1st, 2005, 06:58 PM "alleen woon je dan niet direct in de buurt van een grote stad, maar daar valt toch wel mee te leven?" Ja dan heb je het dus niet begrepen. Juist die nabijheid van een grote stad levert een hoge meerwaarde op voor een gerieflijke suburb. Wel de lusten niet de lasten. De beste wijk kan dus nooit in de achterhoek liggen.
eusebius March 1st, 2005, 11:28 PM Nederland is zo klein dat een grote stad altijd in de buurt is.
De Nationaliste March 2nd, 2005, 12:30 AM Nederland heeft zoveel files dat een grote stad (bijna) altijd ver weg is.
eusebius March 2nd, 2005, 12:48 AM Daarom is de Waalsprong ook de beste wijk! Centrum Nijmegen=4 minuten, Centrum Arnhem=9 minuten. Er ligt ook nog een prima fietspad.
De Nationaliste March 2nd, 2005, 10:45 PM Twee honderd dagen per jaar met regen. Dus gefeliciteerd met je fietspad. we hebben het hier over de nabijheid van een GROTE stad, met allle mogelijkheden, faciliteiten en voorzieningen van dien. Duidelijk niet Nijmegen dus. Om dan maar te zwijgen van de over het algemeen middelmatige woningkwaliteit. Wel is het geruis van de nabijgelegen autobaan naar Arnhem bijna altijd en overal hoorbaar.
Q. March 2nd, 2005, 10:55 PM Arnhem en Nijmegen samen hebben alle mogelijke faciliteiten die je KAN wensen hoor (hihi, KAN).
eusebius March 2nd, 2005, 10:57 PM Grappig: Nijmegen en Haarlem bieden het meest diverse winkelaanbod. Nijmegen heeft het hoogste aandeel academici van NL en is 1 v/d duurste steden om te wonen. Fantastische culturele voorzieningen zoals Lux en een ligging waar die ene duin met een paar mooie lanen zoals de Konijnlaan niet aan tippen. 2x per dag vluchten naar Stansted. Onwetendheid, onwetendheid.
Errik March 3rd, 2005, 12:47 PM Zeg Eusebius, waarom woon je zelf nog niet in Nijmegen?
Kruikenparadijs March 3rd, 2005, 01:16 PM Ik dacht dat Nijmegen juist een echte arbeidersstad was die ook relatief arm is, of zeg je dat er maar even niet bij?
eusebius March 3rd, 2005, 02:31 PM Uilskruiken.
Kruikenparadijs March 3rd, 2005, 02:46 PM aandeel sociale huurwoningen in Nijmegen:
47,9%
Laat alleen nog Amsterdam en Rotterdam voor zich.
Besteedbaar inkomen:
22.900, in de onderste regionen van de grote steden
armoede:
aantal huishoudens met een laag inkomen: 17,7%. Hoort bij de top van grote steden.
aantal AWB-ers: 5,7%. Hoort ook tot de top.
index-score sociaal-economische status: 3,32 (nog lager dan Tilburg ;) )
eusebius March 3rd, 2005, 02:49 PM En desondanks is ook alles dat ik typte juist. Bijzondere stad niet?
bobdebouwer March 3rd, 2005, 03:03 PM Zitten dus grote verschillen tussen arm en rijk, goed en fout, etc... Is geloof ik niet erg positief...
eusebius March 3rd, 2005, 04:30 PM Het wordt steeds onwaarschijnlijker: Heerlen en Nijmegen behoren tot de meest genivelleerde steden!
Inwoners van Nijmegen zijn geestelijk rijk.
Errik March 4th, 2005, 01:21 AM Stelletje gore hippies, dat zijn het!
eusebius March 4th, 2005, 01:33 AM Eh, in Nijmegen anno 2005 heb je geen hippies meer. Dat is zo'n 30-40 jaar geleden. Ik dacht dat Amsterdam iets meer bij de tijd was. Zelfs 2005 is in Nijmegen reeds achterhaald.
DIMMER March 4th, 2005, 03:27 AM Tja.
Het goedkoopste wijkje.
Luxenburg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Errik March 4th, 2005, 11:02 AM Nou, laatste keer dat ik in Nijmegen was, viel het grote aantal ongeschoren, werkschuw tuig me zo op. Gerafelde legerkleding, bebatikte rokken, Marxistische badges, opgeschoren haar en spikes vol stijfsel. Een soort hippie-punk hybride loopt daar veel rond.
Kruikenparadijs March 4th, 2005, 11:39 AM eusebius begeeft zich alleen in de academische kringen.....
Errik March 4th, 2005, 03:32 PM Dat waren dus (aankomende) academici. Je wil niet weten hoe anders de Nijmeegse studenten gekleed gaan dan die in Amsterdam.
Fido March 4th, 2005, 03:45 PM Die verschillen tussen arm en rijk in de Nederlandse steden zijn best wel te verwaarlozen hoor.... Maar voel ik op dit gebied toch een duidelijk verschil tussen Eindhoven en Nijmegen. Hoewel Nijmegen op veel punten een mooiere stad is dan Eindhoven, oogt ehv veel verzorgder en meer netjes (dat is gezien vanuit de plekken in ehv en nmg waar ik wekelijks ben). Daarnaast heb ik idd ook het idee dat nmg veel meer 'arme' buurten kent dan Eindhoven.
Natuurlijk blijft hiermee het verschil te verwaarlozen, ik heb immers niet alle plekken en wijken in nmg (vrijwel alle in ehv) bezocht, dus te veel kan ik er ook niet over zeggen.
Errik March 4th, 2005, 04:14 PM Een stad als Breda of Maastricht straalt zoveel meer rijkdom uit dan Enschede. Da's best duidelijk merkbaar.
Kruikenparadijs March 4th, 2005, 04:31 PM idd Errik.
Wat rijkdom uitstralen betreft zijn Enschede, Tilburg en Eindhoven toch buitenbeentjes denk ik.
Errik March 4th, 2005, 04:45 PM Nou, op zich ziet Eindhoven er niet verpauperd uit (op het Stratumseind na dan). Het is meer de versleten en fletse architectuur die het geheel een beetje armoedig maakt. Maar er zitten aanmerkelijk minder outletstores dan in Enschede.
Kruikenparadijs March 4th, 2005, 04:49 PM heb je het huis van Lana al gezien? ;)
Errik March 4th, 2005, 04:51 PM Dat is van zijn overburen trouwens. Maar het doet me denken aan mijn huis na m'n verjaardagsfeestje.
Kruikenparadijs March 4th, 2005, 05:01 PM ow een beetje met de armoede van de overburen gaan strijken.
De Nationaliste March 4th, 2005, 10:50 PM De topic was dus: wat is de beste WIJK (!) van Nederland. Het gaat hier dus niet om wat de geinigste provinciestad is, maar wat de meest gewilde buurt vam Nl is. En natuurlijk heeft dat zn weerslag op de m2 prijzen.
eusebius March 4th, 2005, 11:18 PM Ach ja, je bedoelt de beste lokatie voor Flodder deel 11. Je bent waarschijnlijk nooit in Nijmegen geweest. Den Haag is 's avonds uitgestorven, de omgeving van DH is uitermate saai en op het gebied van film en muziek heeft DH amper iets te bieden.
Vergelijk apesuf NorthSeaJazz met MusicMeeting. Nuff said.
Je moet dan gewoon een lijstje plaatsen met de prijzen en de topic 'duur' herbenoemen.
Omdat WSNR en DH zo ontiegelijk saai zijn en saai negatief klinkt kan daar dus per definitie nooit de beste wijk zijn.
De Nationaliste March 5th, 2005, 12:43 AM Nooit geweten dat nijmegen een WIJK was. Als jij het zegt...
CborG March 5th, 2005, 12:49 AM [offtopic]Hee, Eus heeft een avatar.. en wat doe je in westminster? Heb je een nieuwe accu gekocht ofzo?
eusebius March 5th, 2005, 12:55 AM Als je over de Waalbrug de stad binnenrijdt: links (Oost) prachtige villawijken, rechts een bruisende stad. 1 v/d beste wijken vind je dus langs de Oranjesingel. Prachtige natuur, archeologie en mondain vertier van topniveau op loopafstand.
En het is ook nog eens duur! Jij ook blij! Uit jouw top20 zijn Berg en Dal (andere gemeente maar wel direkt aangrenzend) en A'dam Museumbuurt de enige genoeglijke wijken met alles op loopafstand.
Je zit helaas wel een flink van dat mooie park in Zoetermeer af ;)
eusebius March 5th, 2005, 01:01 AM @Cborg
Maar de scootmobiel kan ik niet opladen in London :rant: Dus gewoon auto/chunnel of Eurostar. Bevriend echtpaar woont en werkt in Vancouver (sinds 2 jaar, nog zeker 3 jaar volgens contract) en ik zorg voor hun boedel in Kent. Nu is het ook koud maar Kent en zeker verder naar het westen is Engeland veel zonniger dan hier. 't Is maar 5 uur van deur tot deur.
Errik March 5th, 2005, 01:46 PM Even juichen voor het vliegveld van Kleef, jongens!
JW March 6th, 2005, 09:39 PM De beste wijk in Nederland is Ginneken/Ruitersbos in Breda.
het ligt op loopafstand van het centrum van Breda, heeft een eigen historisch centrum(want het is een dorp dat is geannexeerd door Breda). Het ligt tegen het buitengebied aan (Mastbos, Chaamse & Ulvenhoutse bossen) met België op een afstand van 5km.
De Nationaliste March 7th, 2005, 02:25 AM Er zijn een aantal factoren die de exclusiviteit/gewildheid van een wijk bepalen. Een van die factoren is de onmiddelijke nabijheid van een natuurgebied/park. Andere factoren zijn bijvoorbeeld 1)de kwaliteit van het winkelaanbod. 2)Ontsluiting van de wijk ten opzichte van verkeersnetwerk (zowel voor auto's als hov). 3) kwaliteit van de menselijke omgeving. 4) Parkeermogelijkheden 5) Publieke ruimte 6) Kwaliteit van de woningvoorraad 7) Geluidsoverlast 8) geen doorsnijdende auto verkeersader of
spoorlijn.
Ginneken-Breda scoort zeker hoog op basis van voornoemde punten. De top 50 haalt het zeker. Alleen heeft het als nadeel dat (met alle respect) er nu niet direct een van de grote en diverse agglo's van Nederland om de hoek ligt. Breda is een vrij kleine provinciaalse stad, en zal dat helaas voorlopig nog wel even blijven met de huidige politieke kabouters die deze stad besturen aan de macht. (uiteindelijk krijgt ook elke stad wat het verdient)
rdj March 7th, 2005, 10:16 AM Wielenpolle, Leeuwarden :D
Bambix March 7th, 2005, 11:57 AM @Cborg
..... ik zorg voor hun boedel in Kent.......
Een soortgelijk verhaal heb ik eerder gehoord? Toen lagen de wetmatige eigenaren van de boedel begraven in de achtertuin! Dus Eusebeusius.....jij bent toch niet....... :eek2:
Breda2008 March 7th, 2005, 01:10 PM De beste wijk in Nederland is Ginneken/Ruitersbos in Breda.
het ligt op loopafstand van het centrum van Breda, heeft een eigen historisch centrum(want het is een dorp dat is geannexeerd door Breda). Het ligt tegen het buitengebied aan (Mastbos, Chaamse & Ulvenhoutse bossen) met België op een afstand van 5km.
Dat is mijn wijk ! Muhuh..
Ginneken dan he, voor Ruitersbos heb ik niet genoeg poen.
eusebius March 7th, 2005, 04:53 PM Een soortgelijk verhaal heb ik eerder gehoord? Toen lagen de wetmatige eigenaren van de boedel begraven in de achtertuin! Dus Eusebeusius.....jij bent toch niet....... :eek2:
:D Jawel :guns1:
1e opdracht was die lastige klanten aan de Walstraat en Brouwerijsteeg wegwerken ;)
eusebius March 7th, 2005, 05:00 PM Er zijn een aantal
Er is een aantal ;)
Maar zo'n factor als bereikbaarheid ... Blaricum, bereikbaar? Grote stad in de buurt? Ik heb altijd smakelijk leedvermaak als onroerend goed typetjes moeilijke woorden en begrippen buiten het eigen werkterrein gaan gebruiken. Zo snel blijkt de gebrekkige algemene ontwikkeling, heerlijk!
Afijn, hoe kan Breda halverwege Antwerpen en Rotterdam slecht gelegen zijn? Met snelspoorverbinding? Vanuit Blaricum ben je snel in Almere! Poe, zeg. #2 wijk van NL :D :D
Breda2008 March 7th, 2005, 10:37 PM Er zijn een aantal factoren die de exclusiviteit/gewildheid van een wijk bepalen. Een van die factoren is de onmiddelijke nabijheid van een natuurgebied/park. Andere factoren zijn bijvoorbeeld 1)de kwaliteit van het winkelaanbod. 2)Ontsluiting van de wijk ten opzichte van verkeersnetwerk (zowel voor auto's als hov). 3) kwaliteit van de menselijke omgeving. 4) Parkeermogelijkheden 5) Publieke ruimte 6) Kwaliteit van de woningvoorraad 7) Geluidsoverlast 8) geen doorsnijdende auto verkeersader of
spoorlijn.
Ginneken-Breda scoort zeker hoog op basis van voornoemde punten. De top 50 haalt het zeker. Alleen heeft het als nadeel dat (met alle respect) er nu niet direct een van de grote en diverse agglo's van Nederland om de hoek ligt. Breda is een vrij kleine provinciaalse stad, en zal dat helaas voorlopig nog wel even blijven met de huidige politieke kabouters die deze stad besturen aan de macht. (uiteindelijk krijgt ook elke stad wat het verdient)
Hahaha !
De Nationaliste March 7th, 2005, 11:11 PM Tsja alleen de kaboutertjes geloven dat Breda een volwaardige HSL halte krijgt. Slaap maar lekker verder.
Blaricum ligt inderdaad op zo'n 20 minuten rijden van Amsterdam ('s nachts, dat wel), maar scoort bijvoorbeeld gruwelijk hoog op factor 3).
eusebius March 7th, 2005, 11:54 PM Lekker vroeg vandaag!
O jee, wat is dat nu voor gewauwel van een sosjaale akademie? 'Menselijke omgeving'??
Bovendien, mijn liefste, het heeft geen enkele zin om dan nog zo laat vanuit Blaricum naar Amsterdam (Monnikendam is een betere naam) te gaan want zowat elke kroeg, zeker in de buurt van RM en VGM is dan dicht.
Pas op als je door de mand valt dat je jouw hoofd niet stoot ;)
DIMMER March 9th, 2005, 04:19 PM Tsja alleen de kaboutertjes geloven dat Breda een volwaardige HSL halte krijgt. Slaap maar lekker verder.
Blaricum ligt inderdaad op zo'n 20 minuten rijden van Amsterdam ('s nachts, dat wel), maar scoort bijvoorbeeld gruwelijk hoog op factor 3).
Blijf jij ook maar lekker dromen knul!!!!
In BREDA is het straks te doen jongen.
En wat blaricum betreft, lees maar onder de streep.
Hed Kandi March 9th, 2005, 06:48 PM ALs Breda een hsl halte krijgt kunnen ze net zo goed stoppen met de bouw.
Als ik nu met de thalys naar parijs ga stopt dat klote ding vanaf Amsterdam cs eerst op schiphol dan op den haag HS vervolgens rotterdam en dan antwerpen om daarna in brussel te stoppen.
Dit kut stukkie is 200 km en duurt nu 2 uur en 45 minuten.
De laatste 300 km van brussel naar Gare du nord is 1 uur en 15 minuten.
Laat staan als ze dat dorp breda (no offense maar europees gezien ja een dorp) ook een halte krijgt.
2 haltes amsterdam, rotterdam vervolgens antwerpen en brussel om daarna door te gaan naar parijs dat zal de max moeten zijn om uberhaupt iemand in die thalys terug te krijgen. :cheers:
eusebius March 9th, 2005, 06:57 PM Klets, Breda bedient Brabant en Gelderland (4,6milj?)
De Nationaliste March 9th, 2005, 10:09 PM Hsl-zuid: RotterdamCS-metro, AntwerpenCS -Metro, AmsterdamCS-Metro,.........Breda (165.00 inwoners) bushalte. Aantal regendagen in Nederland: 205.
Ja ik had ook liever een metropool in Brabant gezien. Gekozen voor een provincie met hier en daar provinciestadjes. Draag dan ook de gevolgen....
eusebius March 9th, 2005, 11:53 PM mwep mwep mwep brabant zorgt voor de poen
brabant krijgt geen honderden mljarden zoals ollanda en groeit toch
en fabriceert onafhankelijk toch maar mooi een fors aantal beursfondsen
den haag is het dorp hier
zonder belasting was dat net zo groot als lutjebroek
je wordt echt arm als je brabant en gelderland kwijtraakt
't is niet echt een waarschuwng maar reken niet op eu steundfondsen als je in ollanda achterblijft met je koeien en kaas
Jaxx March 10th, 2005, 08:53 AM De HSL stopt ook helemaal niet in Breda! Alleen shuttles naar Rotterdam en hopelijk Antwerpen/Brussel want Belgie wil niet meer zo graag...
De Nationaliste April 12th, 2005, 01:03 AM Duurste wijk van Nederland is Wassenaar-De kiewit met ongeveer 4.800 euri per m2. Hoe is het mogelijk dat in een relatief goedkoop land zoals Belgie, de vierkante meter prijs in Knokke-Zoute gemiddeld 6000 euro's is ???
Winus April 12th, 2005, 10:08 AM Belgen zijn gek? ;) Net zoals wij veel te veel voor een paar op elkaar gestapelde bakstenen betalen.
De Nationaliste April 13th, 2005, 12:55 AM Wie er nog veel gekker zijn: Parijs , 6e arrondissement: 9.500 Euro per m2 gemiddeld
Duurste van Europa: Londen, Kensington: 14.000 per m2.
Madrid, Salamanca: 5.500 per m2.
Spotter April 19th, 2005, 05:13 PM Beste wijk is zonder twijfel de Amsterdamse binnenstad. De grachtengordels om precieser te zijn. Op loopafstand van alle mogelijke voorzieningen en de Bijenkorf/Kalverstraat etc etc. Met de fiets in een paar minuten in 't Vondelpark. De auto heb je niet nodig! Trams doorkruizen de gracht, dus das 'n optie voor vervoer (als je de fiets niet zint) en toch de rust van de dorpsstraat en een mondaine sfeer! De prijzen zijn er ook wel ok! zo worden er "geregeld" huizen aangeboden tussen de 5 en 13+ miljoen euro (met een binnenzwembad en paleislijke zalen). :D Museumbuurt is ook ok! Zuidas in de toekomst.
De Nationaliste April 20th, 2005, 12:23 AM Amsterdam Centrum is geen kandidaat als BESTE wijk. Binnen Amsterdam zelf de toppositie al sind begin van de jaren 90 kwijtgeraakt aan Amsterdam-Zuid (vooral de Museumbuurt). Het repressieve belied van de Deelraad Centrum is een reden. Het parkeerbeleid is een van de grote boosdoeners. Je hebt natuurlijk wel een auto nodig om echt fijn te wonen namelijk. Niet om op de Dam te komen, maar de wereld is toch echt groter dan de grachtengordel. Voor wat de voorzieningen in het centrum van Amsterdam betreft: Ben jij op donderdagavond wel eens in de Kalverstraat geweest? Dat wil je dus niet meer. De bovenmodale winkels en andere voorzieningen trekken al jaren juist de binnenstad uit!
Is de binnenstad van Adam een mooie, interessante, en aantrekkelijke wijk? Absoluut! Maar de BESTE wijk moet ALLES hebben. Dus al een jaar of vijftien niet meer de beste in Nederland.
Troost mag zijn dat de BESTE wijk zich al een jaar of vijf helemaal niet meer in Adam bevindt, maar in Wassenaar. (tegen de 5000 Euro gemiddeld per m2)
eusebius April 20th, 2005, 01:58 AM Wasseleuk?
Neuh
Wassenaar!!
Errik April 20th, 2005, 11:57 AM Mijn ouders wonen al vijftien jaar met veel plezier zonder auto. Terwijl ze toch een mooi plekje in hun ondergrondse parkeergarage bezitten. Ga toch fietsen!
Capzilla April 20th, 2005, 01:29 PM Het zal al wel eerder gezegd zijn maar er bestaat geen algemene best wijk. Wat je als beste ervaart zal heel erg verschillen van je leefsituatie. Hebben we het hier over een wijk voor iemand met schoolgaande kinderen, of een student, yup, boer, senior?
Tim B April 20th, 2005, 01:54 PM breda bedient gelderland? wtf? Breda mag blij zijn dat het een toegangspoort is naar belgie
Soundwave April 20th, 2005, 07:24 PM De beste wijk :
Amsterdam -Wilhelminaplein area, tussen Westlandgracht en Station Lelylaan.
Waarom ?
Snelle fietsroute naar binnenstad, Vondelpark in de buurt. Auto kan voor de deur geparkeerd worden, Treinstation Lelylaan in de buurt. Schiphol op 8 treinminuten. Denhaag en R'dam ook goed bereikbaar via A10 en A 4. Metro op loopafstand, waarmee Zuidas en Zuidoost te bereiken is. Tram 1 of 2 naar binnenstad , nachtbusverbinding. En de woningen zijn ruim opgezet. Sloterpark aan de andere kant van het spoor. Je zit niet teveel in het westen verwijderd van de binnenstad en met de fiets is de binnenstad al makkelijk te bereiken. Het lijkt me prachtig om daar te wonen.
|
|