View Full Version : Nóg een woontoren Groningen (17 verdiepingen)

Eisso
March 19th, 2005, 05:44 PM
Welja. Na enig speurwerk heb ik weer een nieuw project gevonden! Houd het nu nooit een keertje op? 17 verdiepingen minimaal! Helaas waren er nóg geen plaatjes beschikbaar....

Voor verdere informatie: Laten we daar voor de verandering eens een spelletje van maken!!!! Wie weet als eerste over welk nieuwe project ik het heb?

Suc6 jongens!

(Hint 1: niet zo gek ver van het station)

Moet nog een prijs verrzinnen

Jemig, groningen wordt 1 groot midrise paradijs!

Winus
March 19th, 2005, 06:17 PM
Ehm, de Wilhelmina toren? Of Prins Hendriktoren?

Eisso
March 19th, 2005, 06:18 PM
Hoeiiiii...bijna :) Ben bang dat het iets meer moeite kost.

the runner
March 19th, 2005, 06:24 PM
Weet je de naam zelf wel?

darulez
March 19th, 2005, 06:27 PM
En het is géén onderdeel van de Intense stad?

hooghoudt
March 19th, 2005, 07:42 PM
hoe ons niet langer is spanning eisso!

;)

FCG
March 19th, 2005, 07:46 PM
Herepoort??

Nee.. dat is em niet
http://www.boelensjorritsma.nl/indexParticulier.asp?/templates/dispatcher.asp?page_id=492

FCG
March 19th, 2005, 07:58 PM
Internet is TE groot voor zo'n vaag raadseltje.. Ik gok/zoek niet meer

darulez
March 19th, 2005, 08:51 PM
Ik was op zoek naar plaatjes van het nieuwe Martini Ziekenhuis. Kom ik op de site van ingenieursbureau Wassenaar terecht. Zie ik onder het hoofdstukje "woningbouw" het Dinkelpark Groningen staan. Woontoren in de Rivierenbuurt (17 verdiepingen). Dat moet hem zijn!

Check de Dinkelstraat op locatienet (http://www.locatienet.nl/)

Eisso
March 19th, 2005, 09:02 PM
DARULEZ heeft GEWONNENNNNN!!!!! Ik had m al eerder gespot en wilde ff wachten met posten tot er afbeeldingen bij zouden staan. Maarja, kon het niet laten.

Hetis een mooie locatie, vlak naast de rivierenstede en het station. Lekker centraal. Wel een vreemde uitleg. Woontoren met 17 bouwlagen en 5 lagen appartementen....(?????)

Nijestee is er bij betrokken en De Zwarte Hond architecten...(belooft veel goeds)
Nu maar hopen dat ze écht spoedig een foto plaatsen zoals ze beweren op de site.

hooghoudt
March 19th, 2005, 09:08 PM
wel een aardige locatie, nu maar afwachten!

FCG
March 19th, 2005, 09:37 PM
DARULEZ heeft GEWONNENNNNN!!!!! Ik had m al eerder gespot en wilde ff wachten met posten tot er afbeeldingen bij zouden staan. Maarja, kon het niet laten.

Hetis een mooie locatie, vlak naast de rivierenstede en het station. Lekker centraal. Wel een vreemde uitleg. Woontoren met 17 bouwlagen en 5 lagen appartementen....(?????)

Nijestee is er bij betrokken en De Zwarte Hond architecten...(belooft veel goeds)
Nu maar hopen dat ze écht spoedig een foto plaatsen zoals ze beweren op de site.

Zat ik toch in de goede buurt te zoeken. Zowel de site van Nijestee als van De Zwarte Hond bezocht.

Gefeliciteerd met je prijs Darulez :booze:

bobdebouwer
March 20th, 2005, 11:02 AM
He? Maar dat is bijna recht op de plek waar mijn school nu staat! Of... er ligt wel terrein braak naast mijn school achter de bebouwing aan de straat. Ik zal het even proberen uit te leggen aan de hand van een kaart.

http://img214.exs.cx/img214/7558/vechtstraat2hz.jpg
Rode stip: Hier staat Rivierenstede, aardig nieuwe flat van 10 verdiepingen hoog met een geslaagde plint :) Bij de marker zie je de Dinkelstraat, en daaronder ligt het Dinkelpark. Op de gele stip zie je een, niet aan de straat liggend, braak liggend terein. Is eerst een parkeerplaats geweest, maar is nu al tijden in handen van Nijestee. Ik denk dus dat ze deze locatie bedoelen.
Even voor de duidelijkheid. De witte lijnen zijn gewoon wegen, maar de lichtblauwe, zoals het Fongerspad, zijn wandelpaden en dus niet begaanbaar voor auto's.

Eisso
March 20th, 2005, 04:13 PM
@ Bob: Is het niet de oude GADO locatie? Of misschien dat ze die verouderde ouder-woningen slopen? Ik heb er ook in de buurt op school gezeten by the way (Vrije school) en zat regelmatig te chillen in dat parkje!

FCG
March 20th, 2005, 04:20 PM
Parkje zit naast het 'GADO' gebouw. Het lijkt me dat het park wel blijft bestaan (buurtprotesten, weinig groen in de buurt blablabla, dus dat gaat niet weg) GADO complex (nu volgens mij een overdekt skatepark) lijkt me idd de plek waar de 'toren' geplaatst kan worden.

Kunnen de bewoners alvast wennen aan hoogbouw in de omgeving. Zal er minder weerstand komen tegen de Emmatoren :D

bobdebouwer
March 20th, 2005, 05:21 PM
Aan de Dinkelstraat staan voornamelijk na-oorlogse appartementen van ongeveer 2 verdiepingen in nog een redelijke staat, ik denk dus dat ze dat met onkruid overwoekerd pleintje (oude skatebaan, GADO locatie?) willen gaan bebouwen. Ik kan me herinneren dat dat gebied is afgesloten met een hek met een bordje van Nijestee erop...

FCG
April 8th, 2005, 08:54 PM
Nu al wel plaatjes bekend bij iemand?

darulez
April 8th, 2005, 10:28 PM
nope...

bobdebouwer
April 9th, 2005, 01:09 PM
Zo snel gaat dat ook niet denk ik... hier gaat nog wel een half jaartje overheen denk ik. Net zoals bij de IBG torens, er is al dik een jaar bekend dat ze plat gaan en hoeveel geld er klaar ligt voor nieuwbouw, maar ze hebben nog steeds geen architect. De haast is nog niet zó groot denk ik...

FCG
April 9th, 2005, 05:02 PM
Bij mij wel Bob ;)

Maar goed, ik wacht nog wel even geduldig af.

Eisso
June 27th, 2005, 06:06 PM
EXTRA INFORMATIE!!!!!

Heb ff een mailtje gestuurd voor wat informatie. Helaas, het gaat "maar" om 15 verdiepingen.

.......Er word een meanderend gebouw
gebouwd naast een woontoren van 15 verdiepingen hoog.
De woontoren wordt ontwikkeld door Trebbe een
projectontwikkelaatr. Verder gaat ook Woningcorporatie
Patrimonium daar een "slingerend: gebouw ontwikkelen.........

Ik zal nog wat meer mailtjes sturen om informnatie los te peuteren...wat we nu weten is natuurlijk te karig!

bobdebouwer
June 27th, 2005, 08:21 PM
Voor de duidelijkheid, gaat het hier dus om hetzelfde project waarover ook al in het lopende projecten werd gesproken? Ik denk het wel. Hier een uittreksel van wat daar al vermeld stond. Voor de duidelijkheid.

Locatie Dinkelpark

Het plan ligt in een groene zone, tussen het centrum en de wijken Helpman en de Wijert.
Deze groene zone wordt onder andere gevormd door het Dinkelpark, het Sterrenbos, twee begraafplaatsen en een park rondom het zwembad de Papiermolen.
In het plan zelf worden een aantal hoge bomen gespaard.

Het bouwprogramma omvat 134 woningen. Een projectontwikkelaar ontwikkelt een woontoren met 51 luxe koopappartementen.

Het gedeelte dat in aanmerking komt bestaat uit 72 3- en 4-kamer appartementen en 11 penthouses in verschillende typen.

NB De woningen krijgen geen doelgroepposotionering, ze zijn dus niet specifiek voor ouderen bedoeld.

Deze laatste woningen worden ontwikkeld door woningcorporatie Nijestee in de koop- en huursector.

Woningbouwvereniging Patrimonium ontwikkelt in het zelfde gebied huurwoningen in de sociale sector.

In het stedenbouwkundige ontwerp en in het ontwerp van de woningen is veel aandacht besteed aan het weren van geluid.

Het voorlopig ontwerp is gereed en naar verwachting kan eind 2005 met de bouw worden begonnen.

Eisso
June 29th, 2005, 10:59 AM
Yep, exact t zelfde project! Maar voor zover ik het begrijp gaat het wel over meerdere gebouwen, waaronder 1 woontoren van 15 verdiepingen!

hooghoudt
June 29th, 2005, 11:47 AM
das mooi nieuws ! :cheers:

bobdebouwer
June 29th, 2005, 01:06 PM
Ik ben erg benieuwd naar de ontwerpen.

Eisso
September 29th, 2005, 11:03 AM
Nou nou, nóg een afbeelding gevonden van het Dinkelpark project. Hopelijk hebben ze morgen op de nieuwbouwbeurs betere impressies. De 17 woonlagen blijven in ieder geval gehandhaafd!

http://www.wassenaarbv.nl/img/foto/gr/026-01.jpg

bobdebouwer
September 29th, 2005, 11:08 AM
Dat gaat er best leuk uitzien lijkt me, als het maar geen Hoogheem kopie wordt...

FCG
September 29th, 2005, 11:14 AM
Wederom goed gevonden Eisso.. Het ontwerp heeft wel wat van Rivierenstede (halve cirkel met een plein ervoor) er zit bovendien nog een bonus bij: een toren van 17 verdiepingen!! De toren is gedraaid waardoor het direct een wat spannender karakter heeft.. mooi dingetje

En idd hopen op wat meer impressies van bijv. deze toren of andere.. we zullen het morgen zien :)

Eisso
September 29th, 2005, 11:46 AM
foutje

bobdebouwer
September 30th, 2005, 07:58 PM
Ik ben in ieder geval razend benieuwd!

Eisso
December 12th, 2005, 10:43 AM
Om dit topik ook nog even compleet te maken nog even de nieuwste impressies:

http://www.dinkelpark.nl/gfx/portal_vp_links.jpg

http://www.dinkelpark.nl/gfx/t/impressie_plaat.jpg

http://www.dinkelpark.nl/gfx/s/impressie_plaat.jpg

empersouf
December 14th, 2005, 03:01 PM
Klein maar fijn:)

bobdebouwer
December 15th, 2005, 10:34 PM
Heb even ge-emailed naar de architecten (zwarte hond) en ze hebben me het volgende mee kunnen delen. De toren word 54 meter hoog, en de slinger 18 meter, en er komen 134 huur- en koopappartementen met een totaal omvang van 14750 m2 in.

Eisso
December 15th, 2005, 10:39 PM
Das 1 meter lager dan de Regentes toch? Of was die 53????? Ff opzoeken...

[edit] Hij gaat tóch 1 meter hoger worden dan de toren van Bonnema! Joepie! De zwarte hond kon het als Gronings bureau natuurlijk niet hebben dat de Friezen een hogere toren achterlaten in de stad :)

bobdebouwer
December 15th, 2005, 10:56 PM
De Zwarte Hond (voorheen Karelse vd Meer) doet het sowieso erg goed in Groningen.

Dinkelpark, 17 verdiepingen, klaar in 2009
Mediacentrale, 5 verdiepingen, opgeleverd in 2005
De Branding (oosterhaven), 10 verdiepingen, opgeleverd in 2000
FBOR (op Zernike)
Boerhaaveflat (ponskaart), 14 verdiepingen, opgeleverd in 1999
Praediniussingel 20 en 58 (tegenover de Regentes), 13 verdiepingen, opgeleverd in 1999

Heel netjes!

Mr Sky
December 16th, 2005, 12:50 AM
Ik vind dat lagere appartementencomplex(?) er beter uitzien dan de toren moet ik zeggen, vind de toren een beetje saai/fantasieloos overkomen, meer een gewoon flatje.

marcobruls
December 16th, 2005, 06:21 PM
ja dat kronkel ding is wel cool,die toren tsja de zeikant is ka u thee maar niet slecht ofzo....uh het geheel dan...:)

bobdebouwer
December 16th, 2005, 08:11 PM
Voorkant is wel ok, als ze nou de rest van de toren ook zoveel glas hadden gegeven...