View Full Version : Parc d'atraccions del Tibidabo
Sky October 23rd, 2004, 10:10 AM L'alcalde de Barcelona, Joan Clos, va inaugurar ahir els dos nous ascensors panoràmics amb capacitat per a 13 persones que s'han instal·lat al Parc d'Atraccions del Tibidabo, amb una inversió d'1,5 milions d'euros, i que uneixen la zona superior, corresponent a l'entrada principal, amb la part més baixa, a través d'un total de sis nivells. Es tracta d'"una gran millora per a la mobilitat i una atracció en si mateixos", segons els responsables del parc, perquè en els seus 24 metres de recorregut vertical, a una velocitat d'1,6 metres per segon, permeten una visió "espectacular i grandiosa de la ciutat". La inauguració va coincidir amb la novena jornada de portes obertes, dedicada a les persones amb discapacitat, en què van participar 2.500 minusvàlids i 50 voluntaris. A més d'inaugurar els elevadors, Clos es va referir a l'acord del consell d'administració de Parc d'Atraccions Tibidabo SA (PATSA) en el sentit d'obrir l'accés a la cota 500 del parc, que ampliarà la seva superfície, i de guanyar més metres quadrats d'espais coberts.
--
AVUI.
Met October 23rd, 2004, 07:42 PM El Tibidabo tancarà l'any amb un 13% més de visites
• El parc preveu tenir beneficis el 2006 i estabilitzar-se en 600.000 usuaris
http://www.elperiodico.com/EDICION/ED041023/CAS/FOTOS/EPP_ND/CARP01/f049mh01.jpg
Una ascensorista en un dels nous elevadors del Tibidabo.
El parc d'atraccions del Tibidabo veu la llum al final del túnel. Segons Parque de Atracciones Tibidabo SA (PATSA), la instal.lació tancarà l'any amb uns 460.000 visitants, un 13% més que el 2003, quan en va tenir 408.000. Aquest increment s'atribueix principalment a l'atracció de la caiguda lliure i al Tibiclub, un sistema d'abonament que permet l'accés de tota una família durant un any per 80 euros, i que han utilitzat 80.000 barcelonins.
Per primera vegada des que el parc va passar a ser municipal, el 2002, compta amb recursos per invertir en el pròxim exercici. En concret, 300.000 euros (uns 50 milions de pessetes). Les pèrdues han baixat de 4 milions d'euros el 2002, a 1,5 el 2003 i un milió en aquest exercici. El conseller delegat de PATSA, Alfredo Morales, espera aconseguir beneficis el 2006 i estabilitzar la xifra de visitants en 600.000, la màxima assumible.
L'alcalde de Barcelona, Joan Clos, va inaugurar ahir dos ascensors que uneixen tots els nivells del parc. Ho va fer durant la jornada de portes obertes a discapacitats, en el marc de la campanya Una tardor sense barreres.
PLA DE TRANSFORMACIÓ
El regidor Carles Martí va explicar que ahir es va aprovar en la seva fase inicial el pla de futur del parc. Un dels eixos d'aquest pla és la transformació de la cota 500 --la part superior, on hi ha la majoria d'atraccions històriques-- en una zona de lliure accés durant tota la setmana. Actualment, les instal.lacions només obren els dies que són festius per als escolars, 150 jornades durant el 2004.
-------------------------------------------------------------------------
a10! :runaway:
Bcn October 25th, 2004, 01:15 PM la unica manera d'ampliacio del tibidabo es a base de carregar-se la muntanya, i aixo no m'acaba de convencer.
Salutacions!!!
Mitus March 24th, 2005, 03:00 AM REFORMA DEL PARQUE DE ATRACCIONES
El Tibidabo ampliará sus instalaciones y abrirá una zona verde de acceso gratuito en dos años
AGENCIAS
Barcelona.-- El Tibidabo se convertirá en un gran parque de atracciones y de zonas verdes de libre acceso para los ciudadanos dentro de cuatro años, el plazo previsto para finalizar un proyecto de ampliación y remodelación de las instalaciones y su entorno, que costará alrededor de 50 millones de euros.
Según ha explicado el presidente del consejo de administración del parque de atracciones, Carles Martí, el objetivo de este proyecto es "crear un nuevo espacio público que conviva con el entorno, la montaña y los vecinos de la zona y que esté abierto los 365 días del año".
Primera fase
La primera fase de las obras, que tiene un presupuesto de 16 millones de euros, durará dos años (2006-2007) y consistirá en la transformación de la cota más baja del parque, que se abrirá al público con una zona ajardinada de más de 28.000 metros cuadrados de libre acceso, incorporará una nueva puerta de entrada a las atracciones más emblemáticas y al núcleo histórico del Tibidabo, y albergará un nuevo aparcamiento subterráneo con capacidad para 500 plazas.
En esta cota también se construirán dos nuevas atracciones: el Imaginarium, un centro dedicado al desarrollo de la imaginación de los más pequeños a través de la capacidad para transformar objetos e inventar otros nuevos, y el Espai 8, una sala polivalente donde se organizarán todo tipo de actividades.
Segunda fase
La segunda fase (2008-2009), que tendrá una inversión de 34 millones de euros, se dedicará a la ampliación del parque de atracciones mediante la construcción de nuevas terrazas en la falda de la montaña, lo que le permitirá ampliar metros de superficie y aumentar la oferta de servicios, equipamientos e instalaciones lúdicas.
El proyecto permitirá prácticamente duplicar la superficie de este espacio emblemático de la ciudad pues, tal como ha señalado Martí, actualmente el parque de atracciones del Tibidabo sólo aprovecha "el 50% de sus terrenos".
El presidente del consejo del Tibidabo ha aclarado, no obstante, que pese a que las obras no empezarán a ejecutarse hasta el 2006, este año se pondrán en marcha los proyectos ejecutivos y empezarán a desplazarse diversos servicios, como las actuales oficinas, que ya no se ubicarán en el parque.
Carles Martí ha explicado que todo este proyecto de transformación, que también contará con un mirador para el lado de la montaña que da a la zona del Vallès, "se ha de completar con una presencia más potente del transporte público", por lo que ya han empezado los estudios en este área.
De momento, la opción más viable es la de crear un ferrocarril que partiría de la plaza Kennedy, aprovechando los raíles del tranvia blau, y que subiría hasta el Tibidabo por el mismo trazado de vía que utiliza el funicular, que está condenado a desaparecer.
El parque de atracciones del Tibidabo, un espacio con cien años de historia, pretende de este modo captar un mayor número visitantes y acabar con las pérdidas que ha registrado su cuenta de explotación en los últimos años.
http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=6&idioma=CAS&idnoticia_PK=196768&idseccio_PK=132&h=
O sigui, es volen carregar el tramvia blau i el funicular. Ens hauríem de rebel·lar tots els barcelonins, si és això el que pretenen fer.
Bitxofo March 24th, 2005, 03:03 AM Es materialmente imposible hacer un ferrocarril convencional que suba por las vías del funicular...
¿Querrán poner un cremallera?
¿O un tranvía por cable, tipo SFO?
:?
JarlehuBCN March 24th, 2005, 03:10 AM Aunque sea un tranvia por cable es inviable...¿van a meter el cable por en medio de la Avda.Tibidabo? xDDD
Met March 24th, 2005, 11:23 AM Aposto per reubicar les vies del Tramvia Blau... si els dies de cada dia no circula és perquè els papis i mamis aparquen en doble fila damunt les vies per deixar els seu cadells a les escoles de la zona... :sleepy:
I aprofitar per posar-ne de moderns i allargar-ne el recorregut.. com abans, quan el tramvia pujava gairebé fi s el cim.
Cal també modernitzar el funicular....
I EVIDENTMENT cal integar-lo a l'ATM!!!! :rant:
Dubto que treguin el Tramvia Blau.... hi haurà una revolució si ho fan... Quina església serà la primera a cremar? :D
a10! :runaway:
Sky March 24th, 2005, 11:30 AM El parc del Tibidabo doblarà la superfície amb un gran jardí i noves atraccions
http://www.vilaweb.com/media/imatges/elpunt/imatges/2005/03/24/alta/paisos_9_f1b_1.jpg
• L'Ajuntament de Barcelona transformarà aquest lloc singular en els pròxims cinc anys, amb un cost de 50 milions d'euros
La gestió pública del parc del Tibidabo es consolida. Després de destinar més de dos anys a revisar les atraccions per extremar la seguretat, l'Ajuntament de Barcelona ha decidit tirar endavant una segona fase de recuperació d'aquest singular espai. El transformarà en un nou parc urbà amb el doble de la superfície que té ara incorporant-hi un gran jardí d'accés lliure que serà alhora la nova entrada i l'espai que incorporarà les principals novetats. El procés comença aquest any, però els ciutadans no començaran a veure moviment d'obres fins al 2006. L'Ajuntament de Barcelona vol mantenir oberta la instal·lació durant el procés de transformació, que s'allargarà cinc anys. La reinvenció del parc costarà a Barcelona 50 milions d'euros.
«El parc ha tornat a revifar i les visites han assolit cotes molt raonables», explicava ahir el president del consell d'administració del Tibidabo, Carles Martí. L'any 2004 van visitar el parc d'atraccions 487.519 persones, i el 2005 n'esperen 500.000 més. D'altra banda, el 2004 s'han aconseguit considerablement reduir les pèrdues econòmiques d'1.700.000 euros del 2003, i s'ha passat a 772.000 euros el 2004. Aquestes xifres conviden l'Ajuntament de Barcelona a fer un pas endavant en la recuperació, la modernització i la consolidació com a espai públic d'aquest lloc singular que l'Ajuntament va voler salvar de la decadència a què l'havia abocat la gestió privada.Mentre en el pla estrictament administratiu s'està fent una modificació del pla general metropolità per transformar el terreny que ocupa el parc en un espai considerat equipament públic -fins ara estava qualificat d'equipament privat-, en el pla de gestió municipal el consistori està posant fil a l'agulla a una nova fase de transformació del parc.Es tracta de la veritable transformació física de l'espai, la reconversió amb la qual l'Ajuntament el vol reinventar. Un nou jardí d'accés lliure de 28.420 metres quadrats obrirà el Tibidabo al Vallès. Situat sobre un nou aparcament subterrani de 500 places que construirà i gestionarà l'empresa municipal BSM, el nou centre d'acollida incorporarà les grans novetats del nou Tibidabo: l'Ingenium -una nova atracció per desenvolupar l'enginy i la memòria- i l'Espai 8 -una sala polivalent en què hi haurà programació autònoma.Els espais singulars -les atraccions històriques, la sala dels miralls i el museu dels autòmats- es milloraran i adquiriran un nou protagonisme, atès que la filosofia de la transformació es basa a mantenir i restaurar els signes d'identitat del parc i crear, a la vegada, ofertes actuals i innovadores.
--
El Punt
Sky March 24th, 2005, 11:31 AM Una zona gratuïta oberta tot l'any
La reforma del Tibidabo es desenvoluparà en dues fases. En la primera (2005-2007) es faran les obres per ampliar la instal·lació, crear el nou parc públic a la zona que dóna a la carretera de l'Arrabassada -avui innaccessible- per convertir aquest espai en la nova entrada. La creació d'aquest jardí, que han anomenat Cota 500, convertirà el Tibidabo, avui un espai totalment tancat, en un parc d'accés lliure, obert tot l'any. Només es pagarà entrada a la part a on hi ha les atraccions, que aspira a obrir més dels 150 dies que obre ara. El pàrquing que construirà BSM connectarà amb la nova entrada i les dues instal·lacions noves, l'Ingenium i l'Espai 8.Forma part de la segona fase (2008-2009) la renovació de les velles instal·lacions, la creació de noves terrasses més àmplies a la zona d'atraccions que contribuiran a crear també més zones amb sostre, atès que una de les principals dificultats que té ara el parc és que està sempre pendent de la meteorologia. I també la millora de l'accessibilitat amb transport públic. S'entreveu també en aquesta segona fase del projecte la desaparició del vell funicular i la creació d'un transport amb més capacitat de viatgers que porti directament els visitants des de la plaça Kennedy al parc
--
El Punt.
Met March 24th, 2005, 11:41 AM I també la millora de l'accessibilitat amb transport públic. S'entreveu també en aquesta segona fase del projecte la desaparició del vell funicular i la creació d'un transport amb més capacitat de viatgers que porti directament els visitants des de la plaça Kennedy al parc
http://www.vilaweb.com/media/imatges/elpunt/imatges/2005/03/24/alta/paisos_9_f1b_1.jpg
Vejam.. al dibuix es veu una via... potser serà una funicular de nova generació... o bé un cremallera... que pot sortir de la Pl. Kennedy aprofitant les vies del Tramvia Blau.
Potser serà tren a l'Av. Tibidabo dentant-se a partir de la Pl. Dr. Andreu... :?
Però en cap cas parla de desmantellar el tramvia. ;)
Diu que es vol fer un enllaç directe... :eek:
a10! :runaway:
Met March 24th, 2005, 11:53 AM El parque ganará una gran zona verde en la cima de la montaña de acceso libre
Enlace en cremallera desde la plaza Kennedy
El nuevo parque, que costará 50 millones de euros, estará listo en el 2009 y abrirá todo el año
La Vanguardia - 24/03/2005
El Tibidabo está a punto de acometer una de las remodelaciones más ambiciosas de sus 104 años de vida. Una mejora, además, que recupera el espíritu del doctor Salvador Andreu, su principal promotor, el visionario que a finales del siglo XIX concibió un parque de esparcimiento que fuera el gran pulmón de Barcelona.
El proyecto, presentado ayer por Carles Martí, presidente del parque de atracciones, supone la recuperación de un espacio natural de acceso público en la cima de la montaña, donde estaban los jardines del hotel Florida.
"El Tibidabo pasará de ser un parque de atracciones a ser un parque con atracciones", manifestó Martí durante una conferencia de prensa en el edificio de dirección. Será, asimismo, la puerta principal de entrada al parque de Collserola.
El Tibidabo se reinventa para volver a los orígenes y potenciar la educación lúdica y familiar en contacto con la naturaleza. Al tiempo que preservará la memoria, el nuevo par-que dará un salto al futuro para incorporar las nuevas formas de conocimiento y diversión.
Esto supone, por ejemplo, potenciar las atracciones históricas como el Avión, el Aéreo, la Atalaya, los autómatas y los espejos, pero, al mismo tiempo, incorporar atracciones de vértigo, así como espacios para que los niños puedan desarrollar su inventiva.
L´Ingenium será uno de estos nuevos espacios, concebido siguiendo el patrón de los museos infantiles estadounidenses y europeos, lugares donde la diversión de los más pequeños está diseñada para alcanzar unos objetivos pedagógicos muy claros.
L´Ingenium cumplirá el doble objetivo de divertir y educar, al tiempo que supondrá un lugar en el que refugiarse de la lluvia o el calor. Hoy en día, como reconoció Martí, una de las grandes limitaciones que tiene el parque es el clima. Si las condiciones no son idóneas, los ciudadanos no suben a la montaña. El nuevo Tibidabo contará con una arquitectura interior mucho más rica que protegerá a los visitantes y, al mismo tiempo, permitirá disfrutar del parque en horizontal. Las pen-dientes de la montaña, que dificultan la movilidad interior, se compensarán con terrazas. Todo el espacio será accesible.
El presupuesto, a falta de un proyecto ejecutivo -lo que ayer se presentó fue sólo el anteproyecto- alcanza los 50 millones de euros. La ejecución de las mejoras se realizará en dos fases. De esta forma no será necesario cerrar el parque. La primera arrancará a finales de año y se prolongará hasta el 2007. Consistirá en construir el parque público, ubicado en la cota 500, un espacio bastante plano en la cima de la motaña y donde en 1997 se instaló una exposición de dinosaurios. En este terreno aún resiste la vieja piscina del Florida, reconvertida en charca con juncos y ranas, así como el edificio de los vestuarios. Ahí también está el pabellón de Radio Barcelona, hoy arrendado por Media Latina, de donde sale una larga antena que desaparecerá, así como las otras que aún contaminan la cima del Tibidabo. Una placa de bronce, firmada por Tarrac, recuerda que allí estuvo "EAJ-1, la primera emisora de radiodifusión de España".
La torre de las Aigües de 1902, obra de Josep Amargós, también será de acceso libre. Este amplio espacio ajardinado y arbolado constituirá un gran mirador sobre el Vallès. Estará abierto todo el año y contará con varias atracciones. En el subsuelo se construirá un aparcamiento para 500 vehículos, no incluido en el presupuesto inicial, y al que se accederá por la carretera de Vallvidrera al Tibidabo.
La entrada principal al parque será a través de este parque, lejos de la zona residencial de la colonia del Tibidabo y también de Vallvidrera, una vieja reivindicación de los vecinos, que Martí conoce bien porque fue concejal del distrito de Sarrià-Sant Gervasi.
La primera fase se completará con L´Ingenium y el Espai 8, un recinto polivalente que albergará la nueva entrada. Costará alrededor de 16 millones de euros.
La segunda fase implica la remodelación de las instalaciones actuales, incorporando nuevas atracciones y eliminando barreras.
La gran incógnita aún no resuelta es el transporte público, Martí reconoce que debe potenciarse, pero no es fácil. Un teleférico desde la estación del Baixador de Vallvidrera por la cara norte ha sido descarto por su gran impacto ambiental. La opción más viable supone construir un tren cremallera desde la plaza Kennedy, al final de Balmes, que suba por la avenida del doctor Andreu y entronque con el recorrido del funicular, que desaparecería. Este transporte deberá ser rápido y de gran capacidad para disuadir el uso del vehículo. Martí afirma que estará listo en el 2009. Su coste no ha sido todavía presupuestado.
El Tibidabo es de propiedad municipal desde enero del 2000.
El Ayuntamiento lo adquirió en una subasta y no contempla ceder la gestión a una entidad privada. Todo el proyecto, firmado por Lali Bosch y Dani Freixas, se ha concebido desde la óptica de que debe ser un equipamiento más de la ciudad. "No lo hemos realizado priorizando su rentabilidad, sino su servicio público a los ciudadanos", aseguró Martí.
Este año el parque, que abrirá 150 días, aspira a superar la barrera del medio millón de visitantes. El año pasado se quedó en 487.519. Aunque la cuenta de explotación aún es negativa -se perdieron 772.000 euros en el 2004-, el ejercicio se cerró con un cash flow de 571.000 euros, lo que anticipa una pronta viabilidad económica. El nuevo parque, al estar abierto todos los días, atraerá más de 600.000 personas al año en busca de una diversión enriquecedora.
-----------------------------------------------------------------------------
a10! :runaway:
Sky March 24th, 2005, 11:53 AM Boníssim el titular del Metro. xD
La reforma del Tibidabo costará una millonada
• El Ayuntamiento se gastará 50 millones de euros hasta el 2008 para reflotar y ampliar el parque
Unos 50 millones de euros es la inversión que el Ayuntamiento de Barcelona, propietario del parque del Tibidabo, afrontará para modernizar las instalaciones y transformarlas en una gran zona verde de libre acceso para todos los ciudadanos. El proyecto, que no estará terminado hasta dentro de cuatro años, se ejecutará en dos fases.
En la primera se construirá la llamada Cota 500, que albergará una zona ajardinada de más de 28.000 metros cuadrados donde se ubicarán algunas de las atracciones más emblemáticas. Junto a ellas se abrirá un espacio más cultural para el desarrollo de la creatividad de los visitantes. El consistorio planea potenciar el transporte público, con un sistema alternativo al funicular, que podría desaparecer en unos años. Además, se construirá un parking subterráneo.
--
http://bcn.metrospain.com/nx.asp?noti=34775
alexbn March 24th, 2005, 02:21 PM Parece ser que el tranvía y el funicular quedarán sustituidos por un tren cremallera.
Bitxofo March 24th, 2005, 03:45 PM Parece ser que el tranvía y el funicular quedarán sustituidos por un tren cremallera.
Ponga un cremallera (o un monorraíl) en su ciudad. Esto parece Los Simpson.
¡Sugiero grandes manifestaciones para evitar que nos quiten el Tramvia Blau!
El transporte nuevo que hagan FiJO que NO estará integrado en la ATM, pero bueno, ahora tampoco lo están ni el Tram Blau ni el Funi del Tibi:
Quina KK...
FORA CLOS JA!!
:(
JarlehuBCN March 24th, 2005, 04:29 PM Segun información que a mi me ha llegado desde las oficinas del Tibidabo, el objetivo del nuevo transporte a construir para llevar gente de forma comoda al parque es que sea COMODO y BARATO y que permita transportar un gran numero de personas con facilidad. Es por eso que el transporte que hagan estara 100% integrado en la ATM. La primera opción que barajaron fué la de renovar el funicular del Tibidabo e integrarlo en la ATM, pero consideraban que tener que hacer dos transbordos (L7 + BUS + FUNI) era una incomodidad que no facilitaria la movilidad de viajeros.
Pues eso, que el transporte a construir estará integrado en la ATM.
deBarna March 24th, 2005, 06:01 PM Es evidente que no quitarán el Tramvia Blau, es una atracción turística más de la ciudad y además no se dice en ningún artículo semejante tontería. Los que ya quieren hacer manifestaciones que se calmen un poco. Lo de quemar iglesias sí lo veo ya más coherente :D.
JarlehuBCN March 24th, 2005, 06:15 PM totalmente de acuerdo con deBarna... lo de quemar iglesias es muy coherente xDDDD
Sky March 24th, 2005, 06:16 PM ...
Booze March 29th, 2005, 12:32 PM Sigui com sigui Ha d'estar integrat, avui en dia per anar al tibidabo has d'arruinar-te amb el tramvia blau, que serà molt maco però es carissim i lent, per trobar-te després que has de tornar pagar un altre funicular a mig cami!
Avui en dia la combinació integrada FGC + Funicular Vallvidrera + Bus del barri es molt poc estimulant, sobretot perquè el bus del barri passa cada 30 minuts(?) i allà no hi cap nigu.
Esper que el funicular nou serveixi perquè la ciutadania de BCN usi el parc de collserola de forma repsetuosa i massiva, és a dir, sense anar-hi amb el cotxe. Es un espai magnific i per mi molt infrautilitzat, no hi ha tantes metropolis amb una serralada a 500 metres d'altura que divisi tota la ciutat :)
Vox March 29th, 2005, 10:51 PM També existeix la posibilitat d'anar amb el Tibibus, no? Sortint dsd Plaça Cat. Almenys això vaig llegir l'altre dia a la web del Tibidabo.
Quins records el parc.. Poques ciutats tenen algo semblant, es cert.
Recordeu l'aeromàgic? :)
Vox
Bitxofo March 30th, 2005, 01:36 AM També existeix la posibilitat d'anar amb el Tibibus, no? Sortint dsd Plaça Cat. Almenys això vaig llegir l'altre dia a la web del Tibidabo.
Quins records el parc.. Poques ciutats tenen algo semblant, es cert.
Recordeu l'aeromàgic? :)
Vox
El "Timobús" no está integrado y es un sablazo.
¡Tibibús: fuera de mi vidaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
:D
P.S.: Et regalaré la Guia de Transports al final, VOX...
;)
Vox March 30th, 2005, 02:31 AM El "Timobús" no está integrado y es un sablazo.
¡Tibibús: fuera de mi vidaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
:D
P.S.: Et regalaré la Guia de Transports al final, VOX...
;)
Ara entenc pq fa un parell d'anys no hi havia forma de trovar info del Tibibus!!
Pero es més timo que anar amb T.Blau i Funi? No, perdò, reformulo la pregunta: es més car? Pq a igualtat de preu, millor em faig la L7 + blau + funi.
De totes maneres els meus dubtes han tocat molts pals: bus nocturn al aeroport, bus al port, bus al Tibidabo.. Son coses puntuals, home :colgate:
Aquest fòrum es la millor guia :D:)
Vox
Bitxofo April 2nd, 2005, 08:30 PM :)
Demà diumenge a les 10.30 del matí farem una kedada de forofos del transport públic per anar al Tibidabo i fer fotos.
Què vingui qui vulgui!
:wink2:
Aquest és el meu post nº 1000 i el dedico a TALiS i Sh4d0w!!
:dance:
Mercès a tothom!
;)
Vox April 3rd, 2005, 05:09 AM :)
Demà diumenge a les 10.30 del matí farem una kedada de forofos del transport públic per anar al Tibidabo i fer fotos.
Què vingui qui vulgui!
:wink2:
Aquest és el meu post nº 1000 i el dedico a TALiS i Sh4d0w!!
:dance:
Mercès a tothom!
;)
Feu moltes fotos!!! Es un dels llocs que mes m'agraden de la ciutat :)
Vox
Sky April 8th, 2005, 11:24 AM Crítiques al nou parc del Tibidabo
CCOO del Barcelonès ha criticat algunes de les mesures del projecte de l'Ajuntament de Barcelona per potenciar el Parc d’Atraccions del Tibidabo i el seu entorn. En primer lloc, no veu amb bon ulls la construcció d'un aparcament soterrat a la muntanya del Tibidabo, perquè "no farà res més que atreure cues de cotxes Arrabassada amunt, i després Arrabassada avall des de la Ronda de Dalt i no potencia ni el transport públic, ni una mobilitat sostenible i segura". El sindicat aposta per la modernització del funicular del Tibidabo, en comptes de "la possible eliminació del funicular del Tibidabo, que preveu el projecte".
--
E-Notícies.
jeros April 8th, 2005, 03:16 PM Em sembla bé el que pensa CCOO, més línies de metro, de FGC, de Renfe!! Si us plau!!! I de carreteres, pàrkings i demés, que facin el que realment fa falta!!!
Bitxofo April 8th, 2005, 04:36 PM Em sembla bé el que pensa CCOO, més línies de metro, de FGC, de Renfe!! Si us plau!!! I de carreteres, pàrkings i demés, que facin el que realment fa falta!!!
CAP pàrquing a dalt del Tibidabo:
:nono:
Volem transport públic!!
:wink2:
SKYWALKER April 9th, 2005, 06:54 PM Totalment d'acord!! :cheers:
Aquarius August 5th, 2006, 04:11 PM Esta se supone que es un nueva montaña rusa para el tibidabo para el año que viene
http://p2.rcdb.com/picmax/tibidabo/vekoma1.jpg
donde esta el transmobil al lado de la mina d´or
Met August 5th, 2006, 04:52 PM Té molt bona pinta... a més, a l'aprofitar el pendent de la muntanya no tindrà un impacte visual gaire gran i la gent anirà gairebé fregant el terra, oi?
Mentrestant, podem pujar al Pèndol, que van inaugurar ahir al migdia.
http://www.tibidabo.es/tibidabo/pendol6.jpg
font i + info: http://www.tibidabo.es/cat/novetats.asp
a10! :runaway:
Bitxofo August 5th, 2006, 05:02 PM Esta se supone que es un nueva montaña rusa para el tibidabo para el año que viene
http://p2.rcdb.com/picmax/tibidabo/vekoma1.jpg
donde esta el transmobil al lado de la mina d´or
¡OSTRAS! :eek2::eek2:
Eso no cabe en el Tibidabo...
:runaway:
keros August 5th, 2006, 05:54 PM Para poner esa montaña rusa que no pongan nada, a parte que no se donde la van a poner y van a perder más dinero, por que al parque tampoco va mucha gente. Port Aventura le hizo una putada hace muchos años ...
O eso creeo ...
Met August 5th, 2006, 07:04 PM Para poner esa montaña rusa que no pongan nada, a parte que no se donde la van a poner y van a perder más dinero, por que al parque tampoco va mucha gente. Port Aventura le hizo una putada hace muchos años ...
O eso creeo ...
El Tibidabo va tenir beneficis l'any passat.
Port Aventura i el Tibidabo són dos parcs diferents, per temàtica i localització.
a10! :runaway:
keros August 5th, 2006, 08:42 PM El Tibidabo va tenir beneficis l'any passat.
Port Aventura i el Tibidabo són dos parcs diferents, per temàtica i localització.
a10! :runaway:
Ja ho sé que son diferents i que ?
Pero son 2 parcs amb atraccions.
I no he dit pas que l'any passat no va tindre beneficis jo em referia des de que va obrir Port Aventura al 1995 fins ara. No l'any passat precisament ...
PD: I es va començar a fer packs de Barcelona + Port Aventura fa ja anys :)
entfe001 August 6th, 2006, 12:13 AM Mentrestant, podem pujar al Pèndol, que van inaugurar ahir al migdia.
http://www.tibidabo.es/tibidabo/pendol6.jpg
El vaig veure aquest dimarts des del bus 111!
Vaig baixar de Girona per anar al parc d'atraccions i resulta que dilluns i dimarts tanquen :sleepy:
lude August 6th, 2006, 12:57 AM Se suposa que l'ampliació es farà a costa de terrenys del Parc de Collserola??? No ho sé segur, però diria la zona no protegida es limita al recinte actual del parc d'atraccions.
Em sembla una collonada de premi això de crear 'una zona verda d'accés gratuït'. És això el que diuen "poner puertas al campo"? Encara seran capaços de talar un alzinar consolidat, plantar-hi quatre oliveres i uns quants arbustos, 'per fomentar les espècies mediterrànies'... :weird:
Vaja, no sóc un expert en transport per rails, pèro això d'un ferrocarril que aprofitarà els rails del tramvia blau i seguirà pel traçat del funi sóna una mica a criatura fantàstica...
Ara, la barbaritat màxima és la del pàrquing subterrani per 500 places. Així pretenen fomentar l'accés amb transport públic??? Més val que facin un transport eficaç des de Barcelona i llançadores des de Sant Cugat.
UT596001 August 7th, 2006, 01:47 PM Em sembla una collonada de premi això de crear 'una zona verda d'accés gratuït'. És això el que diuen "poner puertas al campo"? Encara seran capaços de talar un alzinar consolidat, plantar-hi quatre oliveres i uns quants arbustos, 'per fomentar les espècies mediterrànies'... :weird:
Fa anys, anar al Tibidabo era gratuït, tan sols havies de pagar quan pujaves a una atracció.
Ara, la barbaritat màxima és la del pàrquing subterrani per 500 places. Així pretenen fomentar l'accés amb transport públic??? Més val que facin un transport eficaç des de Barcelona i llançadores des de Sant Cugat.
Jo faria:
-Creació d'una línia exprés d'autobús, d'alta capacitat (articulats) cada 5 minuts des de FGC-Av.Tibidabo fins a l'estació inferior del funicular, complementada per la versió bus del Tramvia Blau que funciona els feiners que passaria a ser diari. Deixar el tramvia Blau com a transport turístic, encara que es podrien comprar tramvies moderns per fer el transport "de masses".
-Millora de frequència del funicular i integració tarifària.
-Millora de frequència del bus 111: nou recorregut d'anar i tornar per la carretera principal, final a la Plaça de Vallvidrera i explotat amb busos estàndars. La línia actual passaria a tenir un bus cada 15 minuts i explotat amb microbusos com ara.
-Negociar amb Sarbus perquè la línia A6 circulés dissabtes, diumenges i festius amb pas per el Tibidabo d'anar i tornar i frequència de 20 minuts. (la línia A6 és la Sant Cugat-Lesseps per la carretera de l'Arrabassada).
Met November 13th, 2006, 10:32 AM Veïns del Tibidabo es manifesten contra la tala d'arbres centenaris del parc d'atraccions
www.telenoticies.cat
L'ampliació del parc d'atraccions del Tibidabo amb algunes noves atraccions ha suposat i podria seguir suposant la desaparició de roures, pins i alzines. Una seixantena de veïns de la muntanya han tornat a protestar, com cada diumenge des de fa dos setmanes, per intentar evitar un possible pla que acabaria amb exemplars que superen els cent anys. Els manifestants han tallat l'accés al pàrquing durant mitja hora i han recollit firmes per aconseguir que s'aturin els projectes d'ampliació que afectin a l'arbrat. L'Ajuntament per la seva banda assegura que tots els arbres que es talin seran replantats.
La presidenta de l'Associació de Veïns del cim del Tibidabo, Francisca Graells, ha assegurat que el Consorci del Parc de Collserola ja ha talat entre 100 i 150 arbres, amb l'excusa que "estan vells i malalts". Els veïns tenen una opinió ben oposada i copnsideren que els arbres "estan estupends, sans i són centenaris". Segons explica Graells, aquests arbres es van talar a causa de la instal·lació de la nova atracció del Pèndol i del nou portal de taquilles de l'entrada. Ara es pretén talar un altre centenar per a una nova atracció i per a ampliar l'aparcament.
Per a evitar la tala, els veïns es manifesten cada diumenge a la zona situada davant de les taquilles reivindicant la conservació del que qualifiquen del "pulmó natural" de Barcelona. Malgrat que el sòl del parc d'atraccions és urbanitzable, Graells considera que ha de prevaler el fet que està situat en un parc natural com Collserola. De fet, ha assegurat que no és el primer cop que passa un situació similar. A prop del parc i arran de la reconstrucció de l'Hotel Florida, que va obrir les seves portes fa alguns anys, també es van talar molts arbres que estaven situats en l'actual piscina de l'edifici hoteler.
--------------------------------------------------------------------------------------
a10! :runaway:
Confide November 13th, 2006, 10:46 AM I aquests de l'associació de veïns on viuen? A la muntanya? I per fer les seves casetes no van talar cap arbre no?:|
Sky December 9th, 2006, 03:46 PM Els contraris a l'ampliació del parc del Tibidabo reben el suport de vuit entitats
L'associació de veïns de la muntanya del Tibidabo, SOS Tibidabo, que fa dies que denuncia una tala d'arbres que s'està fent per l'ampliació del parc d'atraccions de la muntanya, ha rebut el suport de vuit entitats més. L'associació té el suport de la Plataforma Cívica en Defensa de Collserola, el Col·lectiu Agudells, SOS Monuments, les JERC de Sarrià Sant-Gervasi i les associacions de veïns de Vallvidrera, la Font del Mont, Peu del Funicular i Mas Guimbau-Can Castellví.
L'entitat considera «inadmissible» que per reformar el parc calgui la destrucció dels arbres. L'Ajuntament de Barcelona aprovarà el pròxim 13 de desembre el pla de remodelació del parc d'atraccions, que suposa la construcció d'unes noves muntanyes russes i d'un edifici subterrani. L'associació reclama una revisió urgent del projecte per protegir l'entorn natural de la zona abans que l'operació «destrueixi centenars d'arbres centenaris i sans, com ara roures, pins, alzines i avets». Segons els veïns denunciants, la tala d'arbres que s'està fent «ja la va autoritzar aquest estiu el Consorci de Collserola i l'Institut de Parcs i Jardins» del consistori «per construir l'atracció del pèndol i el portal de les taquilles de l'entrada». Per això reclamen que «no hi hagi més abusos contra el medi ambient i que es revisi el projecte per trobar alternatives».
--
El Punt.
Sky December 14th, 2006, 10:32 AM El nou Tibidabo tindrà una muntanya russa que passarà pel mig d'un bosc
• L'Ajuntament de Barcelona assegura que no talarà arbres massivament amb la remodelació del parc
La muntanya russa, un dels elements més característics dels parcs d'atraccions, tindrà l'atractiu al Tibidabo de recórrer 700 metres entre arbres, en un itinerari que durarà aproximadament un minut i deu segons. Aquesta ha de ser una de les atraccions de vertigen que ha de contribuir a mantenir viu el Tibidabo. L'Ajuntament de Barcelona, que ahir va presentar el projecte de remodelació del parc en la comissió d'Urbanisme i Infraestructures, ha assegurat que aquesta instal·lació, que començarà a funcionar l'any 2008, no implicarà una tala massiva d'arbres com temen els veïns. Tampoc els altres aspectes de la remodelació.
Els usuaris del Tibidabo han expressat al llarg dels anys a través dels fulls de suggeriments que volen una nova muntanya russa. Demanen, per tant, més emoció. L'Ajuntament de Barcelona, que des que va adquirir la propietat del Tibidabo està desenvolupant un pla per modernitzar-lo i alhora mantenir l'essència històrica i carismàtica del parc, ha escoltat aquest clam popular i ha decidit incorporar una muntanya russa especial en els plans de remodelació. Se situarà en una zona boscosa actualment inaccessible, propera a dues altres atraccions d'emoció, el Pèndol i la Mina d'Or. La nova muntanya russa començarà a funcionar el 2008. Durant el 2007 dissenyaran l'atracció integrada a l'entorn, és a dir, que circularà entre els arbres. Caldrà talar-ne uns seixanta, segons fonts tècniques municipals, però l'Ajuntament ha assegurat que ni aquest ni els altres aspectes de la remodelació del parc suposarà una tala massiva d'arbrat, en resposta a les denúncies fetes públiques i impulsades per l'acabada de crear associació de veïns del Cim del Tibidabo. (...)
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2192749
Transport públic i camins
El pla de transformació del Tibidabo que ahir es va presentar no només aborda la modernització de les atraccions del parc. La polèmica qüestió de l'accessibilitat al parc també busca noves solucions, a través de la limitació de l'accés de vehicles i la reordenació de l'actual pàrquing, d'una banda, i la millora del transport públic, fins ara bastant deficient, de l'altra. En aquest sentit, a la primavera començarà a funcionar un funicular renovat i amb més freqüència de pas. També hi pujaran més autobusos. A més a més, faran millores en la xarxa de camins de l'entorn, per no descartar la pujada a peu o en bicicleta al recinte. D'altra banda, el pla aborda la també polèmica qüestió mediambiental i veïnal. La filosofia és que quedi més integrat en la serra de Collserola, a la qual pertany, però també que respecti la vida veïnal, que té també tan a prop. De moment, l'Ajuntament ha delimitat tres àrees avui desprotegides per convertir-les en zones de bosc protegit.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2192751
Els veïns no s'ho creuen
Uns trenta veïns del cim del Tibidabo van protestar ahir a la plaça de Sant Jaume pel pla. Una oposició que ja fa setmanes que manifesten amb concentracions dominicals al parc. La presidenta de l'associació de veïns, Francisca Graells, creu que «no és viable ni segura» una muntanya russa entre arbres. L'entitat no creu que aquesta i altres instal·lacions que es construiran, com l'Ingenium, es puguin fer sense talar un bon nombre d'arbres i per això té la intenció de presentar al·legacions i portar la denúncia a les institucions que calgui, fins i tot a Europa. De moment, la Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) i el Col·legi de Biòlegs de Catalunya han mostrat el seu suport als veïns. La FAVB ha demanat la revisió del projecte i la degana del Col·legi de Biòlegs, Margarida Gual, ha demanat reflexionar sobre el preu de talar desenes d'arbres per construir «una nova andròmina de fira».
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2192752
"Shine" December 14th, 2006, 03:40 PM Els contraris a l'ampliació del parc del Tibidabo reben el suport de vuit entitats
L'associació de veïns de la muntanya del Tibidabo, SOS Tibidabo, que fa dies que denuncia una tala d'arbres que s'està fent per l'ampliació del parc d'atraccions de la muntanya, ha rebut el suport de vuit entitats més. L'associació té el suport de la Plataforma Cívica en Defensa de Collserola, el Col·lectiu Agudells, SOS Monuments, les JERC de Sarrià Sant-Gervasi i les associacions de veïns de Vallvidrera, la Font del Mont, Peu del Funicular i Mas Guimbau-Can Castellví.
L'entitat considera «inadmissible» que per reformar el parc calgui la destrucció dels arbres. L'Ajuntament de Barcelona aprovarà el pròxim 13 de desembre el pla de remodelació del parc d'atraccions, que suposa la construcció d'unes noves muntanyes russes i d'un edifici subterrani. L'associació reclama una revisió urgent del projecte per protegir l'entorn natural de la zona abans que l'operació «destrueixi centenars d'arbres centenaris i sans, com ara roures, pins, alzines i avets». Segons els veïns denunciants, la tala d'arbres que s'està fent «ja la va autoritzar aquest estiu el Consorci de Collserola i l'Institut de Parcs i Jardins» del consistori «per construir l'atracció del pèndol i el portal de les taquilles de l'entrada». Per això reclamen que «no hi hagi més abusos contra el medi ambient i que es revisi el projecte per trobar alternatives».
El Punt.
Francament, els podrien moure de lloc (trasplantar-los), matar-los no cal. Però al Parc d'Atraccions del Tibidabo tampoc li podem posar pals a les rodes, un dels pocs parcs d'aquestes carecterístiques que funciona, deixem-lo que creixi. Aquest creixement són diners que s'ingressen, més llocs de treball i més espai pel gaudi de petits i grans.
UT596001 December 14th, 2006, 05:41 PM [B][SIZE="4"] En aquest sentit, a la primavera començarà a funcionar un funicular renovat i amb més freqüència de pas. També hi pujaran més autobusos.
Augmentaran per fi la frequència del 111? Perquè ja aniria sent hora.
A més a més, faran millores en la xarxa de camins de l'entorn, per no descartar la pujada a peu o en bicicleta al recinte.
Podrien arreglar el costerut camí que comença al final del nucli de Vallvidrera i la torre de Collserola, així com fer una millor vorera entre aquesta i el parc per poder pujar a peu des de Vallvidrera Superior FGC. Jo ho he fet i no porta més de 15 minuts a peu.
Bcn December 14th, 2006, 06:09 PM no volien fer una especie de cremallera desde av tividabo fins al tividabo¿¿
Bitxofo December 14th, 2006, 07:16 PM ^^Això va ser desestimat, per sort!
:)
Sky December 17th, 2006, 02:12 PM Descendents dels creadors del Tibidabo estan en contra de la reforma del parc
Primer s'hi va oposar la néta del doctor Andreu, Francisca Graells, actual presidenta de l'associació de veïns del Cim del Tibidabo i impulsora d'un moviment contrari al projecte de reforma que planeja l'Ajuntament de Barcelona. I ara ha estat Margarida Rubió de Rispal, néta de Marià Rubió i Bellver, militar i enginyer, un dels constructors, a principis del segle XX, del parc d'atraccions i del funicular que hi accedeix. Rubió de Rispal ha elaborat una felicitació nadalenca, que ha penjat a internet, en la qual mostra un clar rebuig als plans de futur del parc. Margarida Rubió, actual presidenta de la Fundació Privada Nicolau Maria Rubió i Tudurí, declara que «la placa de formigó que planeja sobre el Tibidabo, obra del meu avi Marià Rubió i Bellvé, de J.C.N. Forestier i de N.M. Rubió, sense parlar del fenomenal doctor Andreu, no només destruirà part de la muntanya sinó també part del parc educatiu i familiar que hauria de continuar sent». La néta del constructor del Tibidabo apel·la «al capital de salut dels que viuen a Barcelona i no tenen residències secundàries per anar a descarregar una mica la pressió del dia a dia» per proposar «parlar amb calma del futur d'una obra que forma part del copyright de la família Rubió».
Aquestes declaracions van en la mateixa línia d'altres veus crítiques que han sorgit en el moviment veïnal de Barcelona, a través de la FAVB i de la mateixa associació de veïns del Cim del Tibidabo, i entre sectors professionals, com el Col·legi de Biòlegs.
L'Ajuntament de Barcelona ha iniciat la tramitació d'un pla per reformar alguns aspectes del parc, i que inclou noves atraccions educatives però també de vertigen, i l'obertura d'un nou espai públic, a l'anomenada cota 500.
--
El Punt.
Bitxofo December 18th, 2006, 04:50 AM ^^Una noia de la meva Escola de Turisme és néta del doctor Andreu.
:yes:
Gràcies a això té el funicular del Tibidabo gratis per tota la vida!
:eek:
Sky February 25th, 2007, 07:28 PM http://adjunts.e-noticies.com/imatges/imatges_11117.jpg
Els veïns del Tibidabo denuncien represàlies de l'Ajuntament
La Plataforma Cívica per la Defensa de Collserola i l'Associació de Veïns del Cim del Tibidabo denuncien en un comunicat enviat a aquest diari que "hem estat expulsats del procés participatiu que l'Ajuntament de Barcelona du a terme sobre el Pla especial dels usos i urbanisme del parc d'atraccions del Tibidabo, que actualment està pendent d'aprovació final després de rebre'n les al·legacions". "Aquesta expulsió -continua- ha estat conseqüència de les queixes que ambdues entitats vam presentar a la Fiscalia del Medi Ambient del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, al Ministeri de Medi Ambient del Govern de l'Estat espanyol, i a la Unitat de Natura i Biodiversitat de la Unió Europea per les irregularitats en la remodelació del Parc d'Atraccions del Tibidabo. En l'escrit denunciàvem el següent:
* S'ha instal·lat una nova atracció al parc d'atraccions, denominada "El Pèndol", després d'haver destruït una zona d'alzines, sense que l'Ajuntament hagi aprovat el projecte preceptiu.
* És imminent la tala d'un gran nombre d'alzines d'un bosc al parc del Tibidabo, a Collserola; moltes d'aquestes alzines són centenàries.
* La postura irreconciliable que l'Ajuntament, a través de la Regidoria d'Urbanisme, té sobre l'entorn del parc d'atraccions. Aquest parc està al bell mig del parc de Collserola, que forma part de la Xarxa Natura 2000 (aquesta és una protecció especial que la Unió Europea concedeix als espais d'especial interès ambiental que cal protegir) i està en tràmits per aprovar-ne la declaració com a parc natural.
Per tot plegat, entenem que l'Ajuntament de Barcelona utilitza les comissions participatives només per justificar el tràmit de la UE, que obliga totes les institucions públiques a establir unes vies de participació a la societat civil en totes aquells projectes que afecten la societat".
--
e-noticies.com
SEIM February 25th, 2007, 11:11 PM L'ajuntament vol rentabilitzar el parc, i es passa les alzines i bosc "por el forro". Despres posaran plaques solars fent un collar al voltant del coll del crist del Tibidabo i ja estarà solucinada la papeleleta ecológica.
A10
Met February 27th, 2007, 07:53 PM El Tibidabo potencia la seva vessant de parc urbà amb atraccions
www.bcn.cat
El Tibidabo comença la nova temporada 2007 amb l'obertura a partir del 3 de març per a tothom i de lliure accés de la cota 500 metres, o sigui, el cim de la muntanya de Collserola.
Fins ara, a aquest mirador privilegiat de la ciutat només s'hi podia accedir des de dins del parc d'atraccions, però ara s'hi podrà passejar lliurement.
Aquest mirador, des del qual es tenen unes vistes panoràmiques de la ciutat, obrirà cada dia de l'any a partir de les 11 h del matí i fins que es faci fosc.
A més, les atraccions emblemàtiques que es trobin en aquesta àrea també obriran cada dia, com ara l'Avió, La Talaia, El Carroussel, El Panoràmic, El Museu d'Autòmats i Les Atraccionetes. Les altres atraccions del Parc d'Atraccions tindran l'horari habitual d'aquest recinte d'oci segons el mes de l'any.
L'obertura de la cota 500 metres al conjunt de la ciutadania es durà a terme en tres fases, segons ha informat el regidor Carles Martí.
Començarà a partir del 3 de març, quan els ciutadans i les ciutadanes que ho desitgin podran passejar per una esplanada de mig quilòmetre. El mes de maig s'obrirà al públic un nou tram, els jardins boscosos, que uneix el parc d'atraccions amb l'Hotel Florida.
Cap al mes de juliol es completarà l'obertura de la cota 500 metres al públic amb la rehabilitació del jardí romàntic, on hi ha la cúpula on es desenvoluparà el programa "El cel del Tibidabo" i un amfiteatre on es duran a terme activitats per a infants.
Es tracta d'un canvi de concepte del Parc d'Atraccions del Tibidabo, ja que es potencia la seva dimensió de parc urbà on hi ha atraccions però també la possibilitat de gaudir d'una passejada per la part més alta de la ciutat sense haver d'usar les atraccions.
Així doncs, la cota 500 aspira a ser un referent d'activitats lúdiques durant tot l'any amb una oferta adreçada principalment al públic familiar i a les escoles.
Cinema en quatre dimensions al Tibidabo
El Dididado és la nova atracció del parc d'atraccions, que consisteix en una sala de cinema en 4 dimensions que ofereix sensacions visuals, com ara la velocitat i el vertigen, i tàctils, com ara l'aigua, la boira i el vent.
Amb una capacitat de 72 seients, aquest nou espai tindrà una àmplia programació de pel·lícules per a tota la família.
El Funicular funcionarà tots els dies de l'any
El mitjà de transport públic més popular per pujar fins al Tibidabo s'ha remodelat al llarg d'aquests mesos amb la renovació de la maquinària i una nova imatge dels combois.
Amb aquesta reforma, el Funicular ara podrà oferir 8 viatges per hora gràcies a la renovació de la maquinària enlloc dels 4 viatges que realitzava cada hora fins ara.
Conseqüentment, també s'augmentarà la capacitat de transport, passant dels 720 viatges per hora a 1.440 viatgers per hora.
A més a més, el Tibidabo millora l'accés amb transport públic amb un augment de la freqüència de pas de l'autobús de barri 111, que ara sortirà cada 10 minuts del cim del Tibidabo i enllaçarà amb el Funicular de Vallvidrera.
A partir de l'estiu es posarà en marxa un servei d'autobusos llançadora que permetran connectar l'avinguda del Tibidabo amb el peu del funicular del Tibidabo, i que complementaran el servei ofert ara pel Tramvia Blau.
Noves guixetes i visita a la Torre de Collserola
El Tibidabo posa en marxa un nou model de guixetes distribuïdes per la zona de la cota 500 metres. Tant les guixetes com el rètol d'entrada al parc d'atraccions evoquen un joc de trencaclosques.
Pel que fa als preus de les entrades, enguany continuaran les modalitats que permeten o bé visitar totes les atraccions del Parc, o bé només utilitzar les emblemàtiques.
Alhora, la Torre de Collserola també es podrà visitar amb l'entrada completa de 22 euros i l'entrada que permet el gaudi de les atraccions emblemàtiques de la cota 500 metres i el Museu dels Autòmats per 14 euros.
Balanç de l'any 2006
El regidor de Cultura,Carles Martí, ha indicat que el Parc d'Atraccions Tibidabo ha tancat amb beneficis nets l'exercici del 2006. Aquesta situació de beneficis ja es va produir l'any passat, per primera vegada des del 1993.
El parc ha obtingut uns ingressos d'11.783.272 euros, xifra assolida per l'augment de visitants i del seu consum intern. Alhora, el nombre de visitants s'ha incrementat, ja que ha passat de 542.413 a 608.230 persones l'any 2007.
"Ja hem arribat al nombre de visitants que creiem que fan possible que el parc d'atraccions sigui viable econòmicament i també des del punt de vista de garantir la qualitat del servei i la mobilitat", ha afirmat Martí.
---------------------------------------------------------------------------------------------
a10! :runaway:
Sky May 21st, 2007, 02:41 PM La UE admet una denúncia per l'ampliació del parc del Tibidabo
• Brussel·les ha obert una expedient per incompliment del dret comunitari
• L'ampliació implica talar un alzinar centenari per muntar una nova muntanya russa
• El pla obliga a desfer un jardí de Rubió i Tudurí
La Comissió Europea ha admès a tràmit la denúncia presentada per l'Associació de Veïns del Cim del Tibidabo i la Plataforma Cívica per a la Defensa de Collserola contra l'Ajuntament de Barcelona per incompliment del dret comunitari en el projecte d'ampliació del Parc d'Atraccions del Tibidabo. Per tirar endavant el projecte d'ampliació s'ha de talar un alzinar centenari, desfer un jardí històric que va dissenyar Rubio i Tudurí i talar un altre bosc de pins per fer més gran l'aparcament.
El Parc d'Atraccions del Tibidabo va passar a mans de l'Ajuntament el 2002 després que fes fallida Javier de la Rosa. El canvi de mans no va representar un increment de visites, que és el que calia a la iniciativa privada per fer-la rendible. El 2004 l'Ajuntament va tancar l'exercici amb vuit milions en pèrdues. Per intentar canviar la tendència i atreure uns 600.000 visitants a l'any s'ha dissenyat un nou pla que preveu noves atraccions, més agressives, i que segons asseguren els veïns no s'adiuen amb el caràcter familiar i quasi romàntic del parc. (...)
http://paper.avui.cat/article/barcelona/75664/la/ue/admet/una/denuncia/lampliacio/parc/tibidabo.html
Hush July 6th, 2007, 03:25 PM El Tibidabo obre el primer cine en 4D de Catalunya
• El parc estrena una activitat que barreja projeccions i efectes especials
• Els espectadors sentiran la pluja, el vent i el moviment a les seves butaques
http://www.elperiodico.com/EDICION/ED070706/CAT/FOTOS/EPPNDCAT/CARP01/f041mh02.jpg
Foto: AGUSTÍ CARBONELL
XABIER BARRENA BARCELONA
Quinze minuts de sotragueig, d'esquitxades, de fregament a les cames, de crits, de rialletes nervioses i, al final --quan s'encenen els llums i segons es va poder observar ahir després de les primeres projeccions--, satisfacció. Es tracta de Dididado (es llegeix com Tibidabo però amb dicció com si s'estigués refredat), la nova atracció, a mig camí entre un cine i una muntanya russa, que el parc d'atraccions barceloní va obrir ahir al públic. Dididado, amb quatre d perquè es tracta d'un cine en quatre dimensions, és la primera sala d'aquest tipus que s'inaugura a Catalunya.
En física, es fa referència a la quarta dimensió al parlar del temps. La tecnologia de les atraccions, no obstant, no pot arribar a oferir viatges en el temps, però sí que pot fer passar una bona estona a l'espectador. Dididado és un cine en tres dimensions al qual s'afegeixen uns efectes especials, en sincronització amb la pel.lícula que es projecta.
EFECTES ESPECIALS
El film projectat ahir, amb una estètica semblant a la dels jocs de consola familiar, està rodat en càmera subjectiva. És a dir, submergeix l'espectador en la trama. Així, trepitjar, a la pantalla, un pilot de branques seques es tradueix, en la realitat, en unes esgarrinxades a les cames; una ràfega de vent i pluja, en unes esquitxades a la cara, i un descens sobtat i imprevist té l'ajuda de la butaca, que s'inclina subreptíciament. Els crits dels espectadors més aprensius estan garantits i fins i tot el més flegmàtic dels assistents no pot evitar girar, algun cop, la cara per evitar algun objecte que vola per la pantalla.
Segons detalla la directora del parc, Rosa Ortiz, des d'ahir mateix i durant tot l'estiu es projectaran dues pel.lícules: La mina encantada, de les dotze del migdia a les set del vespre, i La casa encantada, des d'aquesta hora fins al tancament del parc. La primera és un film recomanat per a tots els públics i que a més d'un li recordarà les pel.lícules d'Indiana Jones, en concret aquella en què l'arqueòleg és perseguit en una mina per una esfera de pedra gegant. La casa encantada, com el seu nom ja suggereix, és de por.
INVERSIÓ DEL PARC
La inversió feta pel parc arriba als 800.000 euros i la sala, de 70 seients, està situada a la planta inferior de l'edifici de l'Avió. A Espanya només hi ha una altra atracció d'aquest tipus, la que es troba a La Isla Mágica, el parc recreatiu obert a Sevilla a l'illa de la Cartuja després de la celebració, en aquest enclavament, de l'Expo 92. La intenció, segons Ortiz, ha estat equilibrar, en nombre, l'oferta d'atraccions fortes sota cobert amb les que són a l'aire lliure.
http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=422165&idseccio_PK=1022&h=
Bitxofo July 6th, 2007, 08:48 PM ^^El de l'EXPO'92 el conec de quan jo hi treballava allà, es deia MOViMAS, les butaques es movien amb la pel·lícula "Vientos de España".
:yes:
Era molt xulo!
;)
entfe001 July 7th, 2007, 11:49 AM Jo vaig arribar a passar por en una projecció d'aquest tipus que vaig presenciar a Futuroscope. Estava molt ben feta... massa i tot :runaway:
SEIM July 7th, 2007, 04:13 PM A la gent li agrada marejar-se pagant XDS.
A10
Sky October 17th, 2007, 08:22 AM El Tibidabo aprova destinar quatre milions d'euros a la nova muntanya russa el 2008
• El pla tira endavant amb els vots favorables del PSC i ICV-EUiA, l'abstenció d'ERC i els vots contraris de CiU i el PP
El projecte per instal·lar una nova muntanya russa al parc d'atraccions del Tibidabo ha fet un pas més. El consell d'administració de l'empresa pública que gestiona el parc, PATSA (Parc d'Atraccions del Tibidabo SA), i que presideix la regidora Sara Jaurrieta, ha aprovat el pressupost de l'exercici del 2008, que inclou les partides de 2,5 milions d'euros per adquirir i construir una nova muntanya russa, i d'1,5 milions d'euros més per a les tasques d'instal·lació. El projecte ha tirat endavant gràcies als vots favorables del PSC i d'ICV, que fa uns mesos va qüestionar el pla de la muntanya russa, i l'abstenció d'ERC, que al maig va arribar a proposar traslladar les atraccions de vertigen al Fòrum. Els representants de CiU i el PP van votar en contra del pressupost.
La presidenta del Parc d'Atraccions del Tibidabo, la regidora Sara Jaurrieta, adverteix que ja existeix un marc en el qual desenvolupar el projecte de la muntanya russa: el pla director del Tibidabo, aprovat a principi d'any i que, a part d'establir unes zones de reserva forestal, delimita també uns altres espais dins del recinte, en els quals es poden instal·lar més atraccions. I una serà, durant el 2008, la nova muntanya russa.
«Cal actualitzar la muntanya russa que hi ha, que és dels anys seixanta, ha quedat obsoleta i ja li toca jubilar-se», explica Jaurrieta. «La nova instal·lació –hi afegeix– és per a adolescents, i estarà envoltada d'arbres.» Jaurrieta explica que ara hi ha 190 alzines a l'indret on està prevista la col·locació de l'atracció i que, si bé se n'hauran de treure unes 50, després en plantaran més, i al final n'hi haurà unes 300. «Les més grosses –comenta– no es talaran sinó que es replantaran.» I hi insisteix: «Aquesta atracció no necessitarà una temàtica artificial, ja la tindrà perquè estarà envoltada d'arbres.» La presidenta del parc també ha anunciat que «un biòleg extern assessorarà i supervisarà el projecte perquè sigui respectuós amb l'entorn.» (...)
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2593325
Sky February 2nd, 2008, 02:19 PM El temple del Tibidabo tramita la reforma de la il·luminació exterior
Tal com va anunciar el rector del temple del Sagrat Cor de Jesús del Tibidabo, Oriol Oliveras, al mes de gener aquesta institució ha engegat el projecte per canviar la il·luminació exterior de l'edifici que corona un dels cims barcelonins de Collserola. El primer pas que ha fet el temple ha estat sol·licitar a l'Institut de Paisatge Urbà i Qualitat de Vida permís per tirar endavant el projecte. La setmana que ve el temple presentarà el seu projecte a la comissió mixta d'aquest organisme municipal, que l'haurà d'analitzar i adequar a la llei que regula la contaminació lluminosa. Totes dues parts comencen així un treball conjunt per regular el sistema d'il·luminació, actualment força agressiu amb l'entorn natural. El rector del Tibidabo ha assegurat a aquest diari que la seva intenció és que el nou sistema estigui perfectament adaptat a la normativa i que, a més a més, respecti l'entorn no només en les condicions actuals de protecció de Collserola sinó també quan la serralada es declari parc natural. El cim del Tibidabo quedarà fora de l'àmbit estrictament declarat parc natural, segons els mapes que la setmana passada van presentar Medi Ambient de la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona. Amb tot, aquest cim no deixarà d'estar completament rodejat de parc natural.
La basílica del Tibidabo s'il·lumina una mitjana de vuit hores i vint minuts al dia, segons l'estudi que acompanya l'avantprojecte d'il·luminació, que va elaborar l'Escola Universitària Salesians de Sarrià per al temple. Els projectors de llum utilitzats, un centenar, tenen una potència molt elevada i una orientació que fa que la llum s'escapi cap al cel i el contamini. El temple s'il·lumina gràcies a les donacions dels fidels que ho sol·liciten en els dies assenyalats.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2723109
Aquarius February 2nd, 2008, 03:15 PM Aquí teneis el video de la montaña rusa del tibidabo... en la página de Vekoma que es la empresa encargada de diseñarla..
http://www.vekoma.com/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=24
http://www.vekoma.com/images/stories/headers/h_tibidabo.jpg
ikari February 2nd, 2008, 04:36 PM A mi me encanta *___*
Creo que Vekoma ha hecho un gran trabajo, ahora esperemos que realmente hagan la coaster...porque yo aun no lo tengo claro...
Saludos ^__^
Vox February 3rd, 2008, 01:34 AM Te molt bona pinta! I aquesta es la que substituirà la clàsica muntanya rusa del parc? o la que anirà pel bosc (això sembla), o es la mateixa? :D
Vox
ikari February 3rd, 2008, 02:17 AM ^^ es la que anira pel bosc pel mig dels arbres, encara que no se si la classica la treuran, espero que no, perque es quelcom mitic del parc...ja vorem que passa al final ^_^
Vox February 3rd, 2008, 04:13 AM ^^ Em sembla que si que la treuen, com van fer amb la 7 Picos del Parque de Atracciones de Madrid.
Es un mite però no tan antiga com l'Atalaya i d'altres. Crec que es dels 60s, vaja, que extrapolant al mon dels cotxes, la rusa es una atracció "vella" mentre l'Atalaya es "clássica" :D
Vox
Sky February 27th, 2008, 02:51 PM El Tibidabo obrirà sense data per a la muntanya russa
El Parc d'Atraccions del Tibidabo, que gestiona l'empresa pública Barcelona de Serveis Municipals (BSM), obrirà aquest cap de setmana la temporada 2008. El parc presenta dues novetats que s'inauguraran durant la primavera: una zona de jocs infantils i una nova sala de miralls. La temporada comença sense que hi hagi data concreta per a l'inici de les obres de la polèmica muntanya russa.
Aquest nou ajornament és degut tant a l'oposició política que ha generat el projecte dins de l'Ajuntament com a la protesta popular. L'últim acte d'aquesta oposició interna es va escenificar el 20 de febrer durant la comissió de sostenibilitat, serveis urbans i manteniment, en què tots els grups de l'oposició municipal (CiU, ERC i PP) van votar en contra del projecte de la muntanya russa, que implica, entre altres modificacions, la tala d'uns bosc i l'alteració del sotabosc. En aquesta comissió la regidora que presideix l'empresa del Tibidabo, Sara Jaurrieta (PSC), va reconèixer que s'havien de talar 58 arbres però va assegurar que se'n replantarien tres vegades més.
El juny del 2006 es va començar a parlar de la muntanya russa i immediatament va sorgir la polèmica atiada pels veïns del Tibidabo, ecologistes i entitats ciutadanes. A més de la tala, la nova atracció representa un canvi en la línia del que ara és un parc familiar, i que sovint s'ha volgut comparar amb un museu per les atraccions històriques que encara conserva. Però ahir la regidora Jaurrieta va dir que un parc d'atraccions ha de tenir "diversió i emoció, ha de donar entreteniment i servir d'eina d'aprenentatge però no volem que sigui un museu".
El projecte ja ha exhaurit el termini d'informació pública i ha rebut un nombre elevat d'al·legacions, que ara l'Ajuntament hau-rà de contestar. Segons van assegurar ahir els portaveus de BSM, el pla de la muntanya russa i la modificació del parc no cal que passi pel plenari municipal perquè es tracta només d'un projecte que impulsa una empresa que demana una llicència d'obres i l'última paraula.
http://paper.avui.cat/article/barcelona/117584/tibidabo/obrira/sense/data/la/muntanya/russa.html
oriolat September 22nd, 2008, 03:48 PM Bones a tots.
Fa bastant que teníem aquest tema bastant abandonat però vull recuperar-lo per actualitzar el tema amb fotos i notícies sobre la nova muntanya russa.
Les primeres vies van començar a aparèixer a principis de setembre i ara ben bé el 40-45% estan ja muntades. Són d'un color vermell sang i els suports de color grisos.
Les tasques de cimentació han durat tot l'estiu i ara l'únic que queda és acabar de muntar tot el circuit, instal·lar sensors, construir l'estació, instal·lar el cablejat elèctric per donar alimentació a l'atracció i finalment passar el període de proves que normalment sol durar un mes aproximadament.
Sincerament, la muntanya russa està donant un gir de 180º a aquesta vessant del parc, en un sentit positiu. Pel que tenen muntat ja, és bastant espectacular i no crec que trenqui tant l'skyline.
Aquí teniu unes fotos que vaig fer jo mateix ahir:
Fotografies de la remuntada mecànica (lift-hill):
http://www.themeparkreview.com/forum/files/lifthill_210908_947.jpg
http://www.themeparkreview.com/forum/files/lift_drop_210908_192.jpg
http://www.themeparkreview.com/forum/files/lifthill_side_210908_168.jpg
Fotos de la primera baixada. Com podeu veure, és l'únic element que realment domina el paisatge. La resta del recorregut queda amagat pel sotabosc:
http://www.themeparkreview.com/forum/files/firstdrop_210908_107.jpg
http://www.themeparkreview.com/forum/files/fd_closeup_210908_195.jpg
Vista frontal de la primera baixada:
http://www.themeparkreview.com/forum/files/fd_frontal_210908_984.jpg
Algunes imatges de la zona que ara estan cimentant (prop dels troncs 'La Mina d'Or'):
http://www.themeparkreview.com/forum/files/helix_210908_769.jpg
http://www.themeparkreview.com/forum/files/closeup_general_210908_171.jpg
http://www.themeparkreview.com/forum/files/panoramica_helix_210908_108.jpg
Per últim, una foto de dos revolts que pertanyen a la primera part del recorregut, que passaran molt a prop l'un de l'altre i arran de terra:
http://www.themeparkreview.com/forum/files/dueling_helixes_210908_152.jpg
Quan pugui us duré noves fotos i notícies sobre el desenvolupament del projecte :)
Hush September 22nd, 2008, 04:00 PM ^^Benvingut i gracies, Oriol ;)
Espero que sí que trenqui el cel, i que la seva silueta es pugui veure des del centre de la ciutat.
SEIM September 22nd, 2008, 04:01 PM Tot un espectacle aquest recorregut passant arrant dels arbres i sortint a estones veient BCN davant.
Merci per les fotos.
A10
Met September 22nd, 2008, 04:40 PM Gràcies per les fotos i benvingut, Oriol! :cheers:
a10! :runaway:
nanobcn September 23rd, 2008, 06:42 PM Buahhh! Una gran sorpresa veure aquestes primeres fotos de la nova "russa" del Tibi. Tinc mono de provar-la, i disfrutar de Bcn amb G's verticals i laterals.
Moltes gràcies!, i benvingut Oriol! :p
Niat September 24th, 2008, 05:40 PM Gràcies. Mola molt la muntanya russa :)
Sky November 18th, 2008, 10:08 PM Les noves muntanyes russes ja es perfilen en el cel del Tibidabo
• Està previst que la nova atracció s'estreni abans de Nadal
Les vies per les quals circularan les noves muntanyes russes del Tibidabo ja ocupen el seu lloc al parc d'atraccions, entre alzines i altres arbustos. El muntatge de la nova atracció, que ha de substituir la vella, situada al centre del parc, està a punt d'acabar, ja que només falta la instal·lació elèctrica. Està previst que obri abans d'acabar l'any.
Malgrat les tanques que envolten la zona on s'està instal·lant la nova atracció, no passa desapercebuda a cap visitant. Els rails d'un vermell llampant que fan giravolts esquivant els troncs dels arbres són ben cridaners. Situada entre la Mina d'Or –l'atracció de troncs que suren sobre un riu d'aigua– gairebé entremig d'aquesta, i el Camí del Cel, és a dir, al vessant barceloní del parc, les noves muntanyes russes ja es perfilen en el cel del Tibidabo sense sobresortir gaire per damunt de la vegetació. De fet, només en un punt del recorregut, en una volta, els vagons s'elevaran per sobre dels arbres per mostrar una vista excepcional de la ciutat. És en aquest punt, situat exactament a 522 metres per sobre del nivell del mar, on els rails sobresurten uns centímetres per endinsar-se un altre cop en la vegetació que encara queda del vell alzinar: 250 arbres i arbustos. Malgrat l'espectacularitat i les alçades que mostrarà el passeig en aquest punt elevat, en realitat l'atracció només salva un desnivell de poc més de trenta metres. El salva pujant suaument a motor, per deixar-se caure un cop a dalt per l'efecte de la gravetat, a través d'una emocionant baixada que té un pendent del 66%.
Segons han informat fonts de l'empresa pública BSM, gestora del parc d'atraccions del Tibidabo, la construcció i la instal·lació de la nova atracció de muntanyes russes, que va començar a la primavera, es desenvolupa sobre el calendari previst. El muntatge està pràcticament enllestit. S'han col·locat, doncs, els prop de 800 metres de vies, que són unes estructures de tres tubs en posició triangular: dos rails que fan un diàmetre de 114 mil·límetres cadascun, i un tub situat a la part inferior amb un diàmetre el triple d'ample.
Sobre aquests tubs circularan dos trens. Cadascun estarà format per quatre cotxes amb capacitat per a quatre persones cada cotxe. La capacitat que té aquesta atracció és de 1.010 persones cada hora, ja que el recorregut, d'una longitud exacta de 718 metres, es desenvoluparà a una velocitat màxima de 80 quilòmetres hora, i per tant durarà uns 85 segons. El temps de càrrega i descàrrega previst és de mig minut. Diuen els experts que, en realitat, l'efecte de velocitat i la impressió el provocaran el fet de circular entre arbres. També s'explica que aquesta serà una de les úniques atraccions de vertigen que hi ha on el decorat és natural i original del lloc on està situada.
CONVIURÀ AMB LA VELLA
Les noves muntanyes russes del Tibidabo, que suposen una inversió de 3 milions d'euros, estan destinades a substituir la vella atracció de muntanyes rus ses que hi ha a la part central del parc, i que té gairebé mig segle d'antiguitat. Això no obstant, el procés de substitució no es farà immediatament. És molt possible que durant unes setmanes l'una i l'altra convisquin. La nova ha d'estar instal·lada i s'ha d'estrenar al públic aquesta campanya de Nadal. La vella és molt probable que acabi la temporada fins al tancament hivernal de les atraccions del parc, que normalment té lloc després de festes i durant el qual es fan les tasques de manteniment i posada al punt de les diferents atraccions. És en aquest període quan molt probablement s'aprofitarà per fer el desmuntatge de la vella estructura.
L'ATRACCIÓ MÉS POLÈMICA
Possiblement les muntanyes russes seran recordades molt temps com l'atracció més polèmica de la història del Tibidabo. L'indret escollit per ubicar-les, considerat del tot privilegiat per als que han dissenyat l'atracció, era un frondós bosc d'alzines que moltes entitats, institucions, grups polítics i veïns van intentar, sense èxit, salvar d'aquesta impactant intervenció.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=3070472
Sky December 7th, 2008, 09:34 PM El Tibidabo obrirà la nova muntanya russa per Nadal
• El muntatge està quasi acabat i el parc farà una prova el dia 23 només per a socis
• La plataforma de veïns contrària a l'atracció estudia accions de protesta
http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=568577&idseccio_PK=1022
Confide December 7th, 2008, 09:51 PM Em sembla que des dels 5 anys que no hi vaig. Està molt mal comunicat.
Hush December 7th, 2008, 10:15 PM Per cert! el dia que ho inaugurin, i vist que els veins es volen manifestar, ens hauriem de presentar alla amb una pancarta ben grossa que vingui a dir alguna cosa com:
"I els arbres que es van tal·lar per fer les vostres cases? Cases no, arbres sí!"
Vox December 8th, 2008, 02:08 AM Em sembla que des dels 5 anys que no hi vaig. Està molt mal comunicat.
Cert però almenys tens dues opcions apart del cotxe i algun bus: ranvia blau + funi o bé funi Vallvidrera + bus de barri. Però es un pel de merder per estar tant a prop.
A mi m'agrada molt aquest parc, sóc dels que van disfrutar amb les noves atraccions del 1989 aprox
Vox
ikari December 8th, 2008, 08:45 AM Jo fa molts anys ue no hi vaig pero aquesta nova roller coaster de Vekoma ha fet que torni q tenir ganes de visitar akest mitic parc ^^
kirmesworld December 9th, 2008, 11:19 AM he leido la noticia del periodico y me sigue sorprendiendo como esta mujer ( la presidenta de la asocacion SOS tibidabo) se sigue quejando, no lo entiendo, ahora dice que los vecinos tienen muchos problemas cuando es temporada alta y mucha gente sube al parque, perdon pero el parque lleva ahi mas de 100 años asi que los vecinos sabian de sobras lo que tenian, es como el que se compra un piso al lado de una autopista y le molesta el ruido y se queja para que tapen la autopista, la taparan para el jajaja...
enfin lo que hay que oir, lo mas curioso esque es bisnieta del fundador del parque y se piensa que un parque actualmente sobrevive con las mismas tecnicas que hace 109 años cuando ni siquiera habian atracciones.
bueno ya queda menos.
un saludo
Danzig December 9th, 2008, 11:47 AM "I els arbres que es van tal·lar per fer les vostres cases? Cases no, arbres sí!"
:applause:
Jo vaig anar fa 10 anys o així, amb la meva dona. És un lloc prou romàntic :D
Bitxofo December 10th, 2008, 05:18 AM ^^Qui més qui menys hem anat allà amb parella...
:naughty:
alexbn December 12th, 2008, 07:19 PM ¿Solo también sirve? :D
Izo December 12th, 2008, 10:15 PM Jo fa anys i panys que no hi vaig... Era quan anava a l'escola... :ancient:
Bitxofo December 13th, 2008, 03:39 AM Jo fa anys i panys que no hi vaig... Era quan anava a l'escola... :ancient:
La inauguració de la nova muntanya russa és una bona oportunitat per tornar-hi!
:happy:
Podem fer una TBD!
:D
Izo December 13th, 2008, 02:07 PM I com se'n diria d'això? Trobada muntanyarussenca? :lol:
Per cert, el Tibidabo encara està ple de cholos adolescents els caps de setmana?
Antoi December 13th, 2008, 03:42 PM La inauguració de la nova muntanya russa és una bona opurtunitat per tornar-hi!
:happy:
Podem fer una TBD!
:D
Off topic: Em sagna la vista amb aquest "opUrtunitat" :lol:
Izo December 13th, 2008, 05:10 PM ^^ Jo ja m'hi havia fixat. Però no li he dit res perquè després em respon amb un :tongue:
:D
Vox December 13th, 2008, 10:23 PM I com se'n diria d'això? Trobada muntanyarussenca? :lol:
Per cert, el Tibidabo encara està ple de cholos adolescents els caps de setmana?
El Tibidabo, i PortAventura... Cholilandia XD
Vox
Bitxofo December 14th, 2008, 01:07 AM Off topic: Em sagna la vista amb aquest "opUrtunitat" :lol:
M'he equivocat amb les tecles, ara edito... Perdó!
:dunno:
@IZO:
:tongue:
Gabe December 14th, 2008, 08:49 AM M'he equivocat amb les tecles, ara edito... Perdó!
:dunno:
@IZO:
:tongue:
jojo has vegut de la teva pròpia medicina :lol:
SEIM December 14th, 2008, 10:10 PM M'he equivocat amb les tecles, ara edito... Perdó!
:dunno:
@IZO:
:tongue:
Això es mereix un THREAD propi amb un títol tipus... Bitxo es ortográficamente... Humano :cheers::cheers:
Tindrà algun tipus de il·luminació especial aquesta nova atracció. Tipus balisa als pilars o focus dirigits a la seva estructura??
A10
Sky December 18th, 2008, 01:12 PM La Plataforma SOS Tibidabo desisteix
• Finalment no presentarà recurs per la tala d'alzines per a construir una muntanya russa
La Plataforma SOS Tibidabo ha desistit de presentar un recurs contenciós administratiu contra l'Ajuntament de Barcelona per la tala d'alzines per a construir una muntanya russa al Parc d'Atraccions del Tibidabo. La junta directiva de la plataforma va ser creada expressament per preservar l'alzinar i el 2006 va decidir presentar el recurs, quan pensaven que podien "parar la destrossa". Ara han optat per cancel·lar la iniciativa en considerar que l'alzinar “està espatllat tota la vida".
La presidenta de l'entitat, Maria Carme Carmona, ha assegurat a Efe que "desisteix" perquè en no haver-se admès la mesura cautelar de la suspensió de l'execució de la construcció de la muntanya russa, que aviat serà inaugurada, "ni amb una sentència favorable es pot tornar l'entorn de la muntanya al seu estat anterior”. SOS Tibidabo destaca que l'Ajuntament de Barcelona no ha presentat la documentació essencial del Projecte d'obra civil i del Projecte tècnic requerida pel jutjat, i que tots dos van ser aprovats per la minoria dels grups municipals.
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcelona_metropolitana/article?id=229877
Sky December 24th, 2008, 06:29 AM Kfo0oqoqNO8
Aurelio December 24th, 2008, 06:34 AM Heu vist l'entusiasme de l'Hereu...? Sembla un nen petit!
:D
Danzig December 24th, 2008, 01:21 PM el paio aquest del video és lamentable...
ikari December 24th, 2008, 02:26 PM kiero subirme!!!
Waaa que ganas!! ^_^
El hombre q sale al principio es lo peor xD En el forum dice jajajaja
Saludos!
Sky February 9th, 2009, 02:38 PM Dos mesos per negociar el futur del parc Tibidabo
• L'Ajuntament de Barcelona s'haurà de posar d'acord amb la societat que va guanyar la subhasta per fixar una compensació econòmica per quedar-se amb el parc
L'Ajuntament de Barcelona haurà de negociar el futur del Parc Tibidabo abans de dos mesos, el termini d'execució de la sentència del Tribunal Suprem que anul·la l'adquisició municipal del parc comprat en pública subhasta per la societat Grandignan Place. El Suprem va fallar fa uns dies a favor d'aquesta empresa, controlada per quatre empresaris que ara, segons fonts jurídiques properes al cas, pretenen obrir converses amb el consistori barceloní per determinar quina compensació rebran.
El contenciós es remunta a l'any 2000, quan l'empresa Gradignan Place, aleshores vinculada a la família Bernat, es va adjudicar, a través d'un subhaster, els terrenys i instal·lacions del parc barceloní per 4,7 milions d'euros. Després de la subhasta, la Seguretat Social, a instàncies de l'Ajuntament de Barcelona, va exercir el dret de tempteig i es va adjudicar a favor seu els béns embargats a l'empresa Parc d'Atraccions del Tibidabo (PATSA).
Posteriorment, el Ministeri de Treball va signar un conveni amb l'Ajuntament de Barcelona per cedir la propietat dels terrenys i els equipaments embargats a PATSA per la mateixa quantitat per la que van ser adjudicats a la subhasta.
"La titularitat pública no està en qüestió i en aquest cas s'està estudiant a fons el contingut de la sentència", han assenyalat portaveus de l'Ajuntament de Barcelona.
El grup d'empresaris que que formen Gradignan Place són antics socis del fundador de Chupa Chups, Enric Bernat, però tant ell com la seva família es van desentendre del conflicte i van vendre la seva part de la societat una vegada que l'Ajuntament es va fer amb el parc.
Compensacions als guanyadors de la sentència
Aquests socis van decidir seguir pledejant i nou anys després, i després de dos sentències contràries en primera instància i en el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, han aconseguit una sentència que no és recurrible i que obligarà les parts a arribar a un acord. Fonts jurídiques han assenyalat que aquest podria consistir en el pagament d'una quantitat a Gradignan Place o el lloguer de terrenys del parc, ja que el Suprem ha indicat que el dret de tempteig que va exercir la Seguretat Social era "nul de ple dret". Segons el TS, hi ha una manca "d'habilitació per norma amb valor de Llei" que permeti l'exercici del tempteig i es va afectar el "dret de propietat adquirit en pública subhasta per l'adjudicatari".
En l'actualitat, el parc està gestionat per la societat Barcelona Serveis Municipals (BS:M),i té una afluència de públic al voltant de les 600.000 visitants anuals. Arran la sentència, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, declarava fa una setmana que lluitarà fins al final perquè el parc d'atraccions continuï sent patrimoni de la ciutat.
http://www.lamalla.cat/infolocal/barcelona_metropolitana/article?id=240033
LinkelRing February 10th, 2009, 11:16 PM Jo no veig tan malament lo de la muntanya rusa... Però bó.
Ara, no faria rés mès a Collserola que no siga protegir-la.
Ara, aquest portaveu que parlava... Pobre home... El millor serà quan el president de l'AA.VV. de la zona Fòrum li diga que la propera vegada que digui que posin una muntanya rusa a DF, li denunciarà xDDD
En fi, gràcies pel vídeo ;)
Per cert, Sky, nova renovació de l'avatar xD
Aquest està molt xulo i va molt bé amb tú :P
Sky February 10th, 2009, 11:27 PM En fi, gràcies pel vídeo ;)
Per cert, Sky, nova renovació de l'avatar xD
Aquest està molt xulo i va molt bé amb tú :P
Servidor. :D
La història de l'avatar: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=31970492#post31970492
LinkelRing February 11th, 2009, 12:28 AM I t'he posat un xicotet comentari :)
Salutacions!
Sky June 5th, 2009, 06:37 AM El Tibidabo estrena llançadora per buidar la muntanya de cotxes
• El nou bus, el Tibibús, i el funicular seran gratis per a clients del parc
Els cotxes a la ciutat i els senglars a la muntanya. En llenguatge del carrer, aquest seria el resum del pla municipal de mobilitat que pretén evitar que el vehicle privat escali el Tibidabo, ja sigui per passar-hi un dia de marejos al parc d’atraccions o per perdre’s pels camins que cicatritzen Collserola. Per arribar a aquesta meta, l’ajuntament estrenarà demà un bus llançadora gratuïta que cada mitja hora anirà amunt i avall carregat de gent, encara que només funcionarà els dies d’obertura de la muntanya màgica.
Sara Jaurrieta, regidora de Sarrià-Sant Gervasi, va ser l’encarregada de presentar ahir l’enginy. La graella de sortida d’aquest servei se situarà davant de l’Hospital de la Vall d’Hebron, al costat d’un pàrquing on es podrà deixar el cotxe per quatre euros al dia, gratis si ets un dels 80.000 socis del Tibiclub. Al pàrquing, a més a més, s’hi instal·larà una taquilla per comprar la polsera d’entrada al parc i evitar així les cues al costat de l’ enorme església que beneeix dia i nit la ciutat. Els que només vagin a passejar per la muntanya, que també tenen llançadora gratis, hauran de pagar la quota habitual de l’aparcament, aquells dolorosos 2,44 euros per hora.
Una altra de les mesures per foragitar-ne el vehicle privat serà la gratuïtat del funicular i del Tibibús per a aquells que vagin al parc. Quan comprin l’entrada a la taquilla tindran una rebaixa equivalent al preu que hauran pagat pel transport; una espècie de gratuïtat retroactiva. El pla de mobilitat del Tibidabo també preveu convertir el tram final d’accés al cim en un carrer de vianants que estarà regulat amb un d’aquells pilons de puja i baixa que només cedirà davant de qüestions gairebé d’Estat, com el decidit pas d’uns nòvios camí de l’altar de l’església del Sagrat Cor o l’arribada d’un parent amb problemes de mobilitat. Una altra de les mesures, la que segur que il·lusionarà menys els barcelonins, serà prohibir que els cotxes aparquin al voral de la carretera, al tram que es troba al costat de l’Hotel Florida, on es calcula que fins ara s’instal·laven de forma il·legal uns 200 vehicles.
EL PERILL DEL TANCAMENT
Segons fonts de l’empresa municipal BSM, el 60% del trànsit cap a la muntanya és actualment privat, sempre tenint en compte les 500 places de l’aparcament del costat del cim. Amb el veto a aquests 200 utilitaris espavilats, la xifra de desplaçaments particulars s’hauria de reduir fins al 42%. d’aquesta manera, s’espera que el 58% restant opti per les múltiples opcions de transport públic. Queda per veure si funicular, Tibibus i llançadora podran absorbir tots els que s’estan fins al tancament del parc, una pràctica, la d’esperar-se fins al xiulet final, molt de la nostra terra. L’experiència, en tot cas, serà la millor lliçó per corregir possibles defectes de forma.
http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=618651&idseccio_PK=1022
Met June 5th, 2009, 08:01 AM I perquè no s'integra el funcicular a l'ATM i es pot utilitzar amb les t-10 per fer l'enllaç amb l'L7 a l'Av. Tibidabo? De pas posaria un bus llençadora, també integrat dels FGC al funicular; deixant el Tramvia Blau per als guiris.
alexbn June 6th, 2009, 02:09 PM ^^El bus ya existe, es el 195 de TMB, integrado. Lo que pasa es que no circula cuando lo hace el tranvía. Tengo entendido que tanto el funicular como el Tibibús se integrarán.
Izo November 30th, 2009, 06:55 PM El Tibidabo s’obre a BCN més enllà de les atraccions
• El parc inaugura la plaça dels Somnis i el teatre de titelles més gran d’Europa
• La muntanya es blinda per evitar els cotxes i fomentar el transport públic
El Tibidabo ha aconseguit reinventar-se amb una sola preposició. Es tractava d’obrir la muntanya a la ciutat, de transcendir l’àrea recreativa i convertir la zona en un passeig més d’aquesta Barcelona que vol i no sempre pot aportar zona verda al vianant. Es tractava, en definitiva, de convertir un parc d’atraccions en un parc amb atraccions.
Ahir era el dia de la teoria sobre la pràctica. L’alcalde Jordi Hereu va pujar al funicular amb les estisores d’inaugurar a l’abric. No va donar l’abast: el parc estrena una plaça on abans serpentejava la muntanya russa, una il·luminació més barata i efectiva gràcies a la tecnologia LED, caminets de passeig i la rehabilitació de l’edifici històric, que alberga, entre altres coses, el teatre de titelles més gran de tot Europa.
A la reforma interior s’hi afegia el repte de pacificar el trànsit amb voreres amples –adéu als vehicles aparcats com un tetris mal fet sobre la carretera– i l’augment de l’oferta de transport públic per escalar Collserola, amb un bus que surt des de l’altra vorera de l’Hospital de la Vall d’Hebron.
L’alcalde destil·lava tanta eufòria davant «un patrimoni sentimental de la ciutat» que va assegurar que el Tibidabo «és una de les empreses que funcionen més bé de la ciutat». Més val que segueixi així si es volen amortitzar els més de quatre milions invertits que, sumats als altres tres de reforma del vial d’accés a la muntanya, sumen més de set milions d’euros d’inversió pública.
Dani Freixes, arquitecte ideòleg de tot el projecte, passejava darrere de la comitiva d’autoritats com si la cosa no anés amb ell; qüestió de timidesa i humilitat. La seva feina, gens fàcil però sí agraïda, ha consistit a agermanar naturalesa, patrimoni i joc. «Crec que hem aconseguit crear un espai que els ciutadans puguin fer servir lliurement com si passegessin per qualsevol carrer o plaça, però amb l’afegit de l’entorn i la càrrega emocional que té aquesta muntanya», definia ahir.
ESTRENA DE CASAS
Un cop posades les eines, ara només falta esperar que coincideixin dues circumstàncies: que els barcelonins vulguin pujar al Tibidabo també a l’hivern i que acceptin deixar el cotxe a casa i fer servir el transport públic.
Al marge del fet inaugural, el cap de setmana deixa l’estrena municipal d’Enric Casas, nou número dos de l’ajuntament, que ahir es passejava pel Tibidabo com un més, sempre darrere d’Hereu.
Font: http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=666265&idseccio_PK=1022
Sky March 7th, 2010, 01:34 AM Els treballadors del parc d'atraccions del Tibidado van a la vaga per defensar les seves places d'aparcament
El parc d'atraccions del Tibidabo ha funcionat aquest dissabte durant dues hores a mig gas. Els treballadors han fet una convocatòria de vaga entre la una i les tres de la tarda per exigir a l'empresa que els faciliti aparcament gratuït al costat del parc. Durant aquest temps només han funcionat les atraccions emblemàtiques. La vaga ha tingut un seguiment de més del 80% de la plantilla i es repetirà cada dissabte, diumenge i festius. Aquesta temporada s'han reduït les places d'aparcament a la muntanya per potenciar l'accés amb transport públic i, de retruc, els que paguen aquesta decisió han estat els treballadors del parc, de titularitat municipal.
El nou pla de mobilitat de Barcelona pretén prioritzar que els barcelonins accedeixin a la muntanya del Tibidabo amb transport públic i s'ha potenciat el servei d'autobusos llançadora gratuïts des de la plaça de Catalunya i la Vall d'Hebron, on s'ha habilitat una nova zona d'aparcament. Paradoxalment, als treballadors del parc d'atraccions se'ls ha prohibit usar les places d'aparcament que fins ara tenien reservades en benefici dels visitants.
És la primera vegada en més de cent anys d'història del parc que l'empresa decideix que "cap empleat pugui utilitzar la seva plaça d'aparcament", explica el delegat de CCOO al Tibidabo, Carlos Carrión. En canvi, denuncia que es mantenen les 16 places per a directius, que utilitzen, entre altres, la regidora presidenta del parc, Sara Jaurrieta, o el mateix alcalde, Jordi Hereu.
Segons dades del sindicat, el parc deixa d'ingressar anualment 45.000 euros amb les places de treballadors, que ara podran utilitzar els visitants a un preu de 8 euros diaris.
Els empleats, que negocien alternatives amb l'Ajuntament, denuncien que el parc aplica la mesura malgrat que el 2009 va obtenir els millors beneficis des del 1993, ja que va ingressar 1,2 milions d'euros, un 3% més que l'any passat. Segons Carrión, la mesura allarga la jornada laboral per a treballadors procedents de poblacions com Igualada i Manresa.
http://www.3cat24.cat/noticia/557805/barcelonaciutat/Els-treballadors-del-parc-datraccions-del-Tibidado-van-a-la-vaga-per-defensar-les-seves-places-daparcament
mpuig March 7th, 2010, 09:25 AM El Tibidabo obre temporada amb el repte d’atraure turistes
• Els estrangers són el 12% del total, una xifra pobra però que s’ha doblat en un any
• La restricció de trànsit ha fet que el 60% dels visitants agafin bus o funicular
El parc d’atraccions del Tibidabo compleix el seu setè any de gestió pública i les coses, per allò del símil escolar, sembla que evolucionen favorablement. En aquest temps, la muntanya màgica, la segona zona recreativa més antiga d’Europa després del Tivoli de Copenhaguen, ha fet del model Barcelona de desenvolupament urbà la seva eina de treball, convertint un vedat tancat de divertiment en una àrea de passeig vetada al vehicle privat.
Malgrat que l’alcalde Jordi Hereu va dir al novembre que el Tibidabo «és una de les empreses municipals que millor funcionen», el parc és conscient que haver aconseguit mantenir el 2009 les xifres del 2008 —uns 617.000 visitants, més de 4.000 al dia– no és suficient malgrat que la crisi té per costum castigar primer el sector de l’oci. Fidelitzat el públic local, és hora de llançar-se a caçar el turista, aquell individu que es pregunta què dimonis és aquella construcció envoltada de llums que es veu al punt més alt de la muntanya. L’any passat, 12 de cada 100 visitants eren estrangers, una xifra que va doblar el registre anterior però que segueix sent escassa si es compara amb altres temples europeus de la diversió infantil.
Sara Jaurrieta, regidora del districte de Sarrià-Sant Gervasi i presidenta del parc, aplaudeix que cada vegada siguin més els viatgers que se senten atrets pels encants de Collserola i per l’oferta recreativa de dalt de la muntanya, però prefereix centrar-se en la millora de l’entorn urbà i silvestre empresa durant els últims mesos a la zona. El Tibidabo ha pres dues decisions clau que canvien la filosofia del parc d’atraccions: permetre l’entrada a la cota 500 sense necessitat de pagar i restringir l’accés al vehicle privat per evitar la lamentable imatge de cotxes amuntegats al voral de la carretera que puja de la ciutat.
De moment, segons Jaurrieta, s’ha aconseguit invertir la tendència majoritària de l’ús del vehicle particular. Si abans era un 60% contra 40% de transport públic, ara les xifres han virat a favor del bus i el funicular. Un nou bus llançadora des d’un pàrquing municipal situat a la Vall d’Hebron i convertir en zona de vianants els voltants del cim han estat definitius per fer desaparèixer fums a l’entorn, que manté l’aparcament de 450 places a la plaça i un altre de 50 a la Torre de Collserola.
MÉS OFERTA LÚDICA / El parc incorpora aquest any una sala de lactància i un munt d’itineraris de passeig per zones antigament ocupades per la malesa i, com a incorporació estrella en l’apartat lúdic, ha estrenat el teatre de marionetes més gran d’Europa. Una altra de les novetats que l’alcalde Hereu va inaugurar a finals de novembre és la plaça dels Somnis, una enorme esplanada per la qual abans serpentejava la muntanya russa que alberga espectacles de tot tipus i dóna la benvinguda als visitants, natius o turistes.
http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=693499&idseccio_PK=1022
Izo May 26th, 2010, 05:37 AM Els accessos al Tibidabo, col·lapsats
Els veïns es queixen de la dificultat d'accedir als seus habitatges per les cues de cotxes que van al parc d'atraccions
http://www.elpunt.cat/imatges/32/16/alta/780_008_3216529_bd92002d1f4261f32e8797880a677565.jpg
Gent accedint a peu al parc d'atraccions, alguns cansats de fer cua dins el cotxe. Foto: A. PUIG.
Les millores dels accessos al Tibidabo a càrrec de l'Ajuntament de Barcelona no satisfan els veïns. La vicepresidenta de l'Associació de Veïns del Cim del Tibidabo, Marta Ruiz, explica que quan el parc està obert tenen dificultats per arribar als seus habitatges, ja que topen amb les cues que els vehicles que volen accedir al parc d'atraccions, unes aglomeracions que arriben fins a la carretera de l'Arrabassada. Ruiz apunta que les millores fetes pel consistori no tenen en compte l'entorn: «Han volgut urbanitzar els accessos del parc com si es tractés del carrer Balmes.» Algunes de les propostes que fa l'entitat veïnal per millorar la situació són que estiguin oberts els dos aparcaments les 24 hores del dia i que s'habilitin camins alternatius, d'ús exclusiu per als veïns.
Els problemes que tenen els veïns del Cim del Tibidabo per accedir als seus habitatges o al temple del Sagrat Cor que hi ha a dalt de la muntanya –a tocar del parc d'atraccions– s'han debatut en moltes audiències públiques de Sarrià-Sant Gervasi, però les solucions proposades pel districte no satisfan els representants veïnals. El consistori «ha pacificat l'Arrabassada des de la rotonda que va de Vallvidrera a la plaça del Tibidabo, cosa que representa molt més un desavantatge que una millora pel que fa a l'accés al barri i al temple», assenyala la vicepresidenta de l'Associació del Cim del Tibidabo, Marta Ruiz. Tot i les últimes millores, els veïns continuen patint les aglomeracions de cotxes que es formen a la carretera de l'Arrabassada quan el parc d'atraccions és obert. Ahir no va ser cap excepció. A les dotze del migdia, les cues de vehicles que esperaven per poder entrar als pàrquings de Collserola o del Cim col·lapsaven la carretera. Moltes famílies optaven, mentre el conductor feia la cua per accedir a l'aparcament, arribar fins al parc caminant.
Per evitar aquestes situacions, que segons els veïns coarten la seva mobilitat, l'Associació del Cim del Tibidabo ha proposat al districte diverses solucions, com ara que els dos pàrquings no donin servei només als visitants del parc d'atraccions, sinó que «siguin un equipament públic, automatitzat i obert les 24 hores del dia». En el cas que el districte no pugui satisfer aquesta demanda dels veïns, aquests es conformarien amb el fet que els aparcaments ampliessin l'horari en què estan oberts, com a mínim dues hores abans que s'obri el parc, per intentar apaivagar les aglomeracions que es formen a l'Arrabassada. Els veïns recorden que l'accés a aquests aparcaments és la via natural per arribar al barri. Paral·lelament, l'associació de veïns també aposta per habilitar, només per a ells, un camí paral·lel al terreny de la Torre de Collserola que va fins a Vallvidrera. Totes aquestes millores s'haurien d'acompanyar d'un increment dels efectius «dels Mossos d'Esquadra o de la Guàrdia Urbana per evitar les aglomeracions».
D'altra banda, Ruiz critica que les obres fetes fins ara per l'Ajuntament no han tingut en compte l'entorn de la muntanya. Posa com a exemple les taquilles de formigó a l'entrada del parc, les pilones d'acer que protegeixen la zona, el disseny de les noves tanques perimetrals del pàrquing i l'enllumenat del tram Florida-temple del Tibidabo, com també la il·luminació de les places d'aparcament. «Han volgut urbanitzar els accessos del parc com si es tractés del carrer Balmes», concloïa Ruiz.
Millorar la mobilitat amb més transport públic
L'Associació de Veïns del Cim del Tibidabo tenen clar que per disminuir els problemes de mobilitat que hi ha a la zona s'ha d'incrementar l'oferta de transport públic. Una de les millores que, a parer de l'entitat veïnal, es podrien produir amb més celeritat consistiria a integrar el funicular del Tibidabo –que depèn del parc d'atraccions– a la xarxa de transports metropolitans, amb uns horaris i una tarifa semblants als que té el funicular de Vallvidrera. Si, ara per ara, algun veí del cim vol utilitzar aquest mitjà de transport, ha de pagar 4 euros pel bitllet per pujar i baixar. Vaticinen que «fins que això no s'aconsegueixi, cap de les mesures per dissuadir de pujar amb transport privat a la muntanya funcionarà». També demanen que hi hagi un bus llançadora des de la plaça Kennedy fins a la Doctor Andreu. Pel que fa al transport públic que ja està en funcionament, proposen ampliar la freqüència i la capacitat del bus del barri 111, quan el parc d'atraccions estigui obert. Per acabar, demanen que s'implanti de manera permanent el servei de bus llançadora que uneix el cim amb la Vall d'Hebron.
El Pacte per Vallvidrera manté els veïns a l'expectativa
El govern del districte de Sarrià-Sant Gervasi, juntament amb els partits de l'oposició, així com entitats veïnals i de comerciants, van constituir el Pacte per Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes, el 10 de maig passat. En la primera reunió es va estipular quins serien els cinc grups de treball: de serveis i equipaments; d'urbanisme, habitatge i parc natural; de mercat, empresa i actuació; de prevenció i seguretat i, per acabar, de participació. En cada un d'aquests grups hi treballaran braç a braç representants dels diferents partits polítics i també d'entitats.
El regidor de CiU, Carles Esquerra, recorda que «a diferència del que s'acordi en els consells de barri, el Pacte de Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes haurà de ser votat en el ple del districte, abans del 31 de desembre d'aquest any». D'aquesta manera, es vol validar un document que ha d'establir les actuacions que s'hauran de fer en aquests barris en els propers deu anys. Esquerra es mostra esperançat que en la propera reunió que hi haurà, la setmana vinent, «es podrà començar a posar fil a l'agulla en alguns temes».
El portaveu de l'Associació de Veïns Mont d'Orsà, Francesc Comulada, opina que «ja s'hauria d'estar treballant més intensament». Paral·lelament a les reunions del pacte, Comulada espera que el districte doni algunes solucions als problemes que tenen en aquests barris, com per exemple el d'aparcament. «Estem a l'expectativa. La regidora del districte, Sara Jaurrieta, va ser present durant la reunió de constitució del pacte, però ha estat incapaç d'asseure's amb nosaltres després de la consulta que el 13 de març vam fer entre els veïns de Vallvidrera en què se'ls demanava si es volien independitzar de Barcelona.» El portaveu de l'Associació de Veïns del Mont d'Orsà apunta que aquella vegada «es va aconseguir una participació del 40%, molt per damunt del que es va aconseguir preguntant per la Diagonal, i una àmplia majoria va afirmar que es volia separar de Barcelona».
Qui tampoc té gaires esperances en aquest pla és l'Associació de Veïns del Cim del Tibidabo; la seva vicepresidenta, Marta Ruiz, considera: «És més del mateix. Ens donaran petites concessions, però no solucionaran els problemes.»
En canvi, la regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Sara Jaurrieta, fa una valoració «molt positiva» de la primera reunió, ja que va servir per «posar les bases, juntament amb les entitats, de la feina futura que s'haurà de fer conjuntament, com també per estructurar-la. A partir d'ara s'obren uns mesos intensos de treball».
Font: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/10-administracions/173601-els-accessos-al-tibidabo-colmlapsats.html
Izo May 26th, 2010, 05:39 AM El consistori diu que quan acabin les obres es posarà fi als col·lapses al Tibidabo
El districte estudia destinar més efectius de la Guàrdia Urbana per regular els accessos al parc
http://www.elpunt.cat/imatges/32/16/alta/780_008_3216516_5d35ce85bedf730daa04857bd2fa36b9.jpg
Col·lapse a la carretera de Vallvidrera per accedir a un dels dos pàrquings del Tibidabo, dilluns. Foto: ANDREU PUIG.
El districte de Sarrià-Sant Gervasi assegurava ahir que es posarà fi als col·lapses de vehicles per arribar al parc d'atraccions del Tibidabo quan, passat l'estiu, acabin les obres per millorar dels accessos al cim. Tot i això, com que el districte ja havia detectat problemes de trànsit, fa deu dies es va reunir amb la Regidoria de Mobilitat de l'Ajuntament, la Diputació i el mateix parc d'atraccions per abordar solucions. Les diferents administracions podrien acordar, aquesta mateixa setmana, destinar més efectius de la Guàrdia Urbana per tal de regular els accessos del parc quan hi ha retencions.
Parlar de col·lapse als accessos al Tibidabo «és un pèl exagerat», segons el districte de Sarrià-Sant Gervasi. Tot i això, ahir reconeixen que ja havien detectat problemes de mobilitat per accedir al parc d'atraccions. «Les obres dels accessos no acabaran fins passat l'estiu, el que pot provocar petits desajustaments. Quan els treballs hagin finalitzat, els problemes de mobilitat acabaran», asseguraven des del districte. Per intentar acabar amb les retencions que ara mateix hi ha per accedir al Tibidabo, fa deu dies es van reunir el districte, la Regidoria de Mobilitat de l'Ajuntament, la Diputació i el mateix parc d'atraccions. En aquella trobada es va apostar per incrementar el nombre d'efectius de la Guàrdia Urbana perquè regulessin els accessos al parc. Aquesta solució es podria prendre en una propera reunió que les administracions han de mantenir aquesta mateixa setmana.
Les obres que s'estant fent consisteixen, a grans trets, a habilitar zones de pas exclusiu per a vianants, col·locar pilones, prohibir que els cotxes aparquin a la calçada i restringir l'accés dels vehicles la cota 500. Segons el districte, totes aquestes millores tenen com a objectiu restringir l'accés dels cotxes al parc d'atraccions del Tibidabo. Per això han acompanyat aquests canvis d'un increment en l'oferta del transport públic. Recorden que hi ha un aparcament de dissuasió a la Vall d'Hebron, on s'enllaça amb un bus llançadora que porta directe al parc. A més, des del Tibidabo s'han compromès a pagar el bitllet dels que pugin amb funicular, que no està integrat en la xarxa de transport públic i costa 4 euros el tiquet d'anada i de tornada. L'alternativa d'alguns és arribar fins a Vallvidrera i allà agafar el bus del barri per anar al parc.
I els veïns, què?
L'associació de veïns del cim del Tibidabo recordava que totes aquestes millores en el transport públic només beneficien els que pugen puntualment, però van en detriment dels que viuen allà.
Com a conseqüència dels col·lapses que hi ha a a la carretera de l'Arrabassada els caps de setmana, ells veuen coartada la seva mobilitat. La vicepresidenta de l'entitat veïnal, Martha Ruiz, retreia al districte que «vulguin treure els cotxes de la muntanya sense donar alternatives als que hi viuen». Tanmateix, Ruiz afegia que darrere les seves reivindicacions no amaguen la intenció que el parc tanqui, perquè «sempre hi hem conviscut».
Des del parc d'atraccions del Tibidabo recorden als veïns que les obres que s'estan fent estaven incloses en el pla de mobilitat del cim del Tibidabo aprovat el 2005. «Un pla del qual els veïns tenien coneixement», apuntaven des del parc. Per a ells, totes les mesures que s'estan portant a terme permetran limitar l'accés de vehicles a la cota 500.
Font: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/10-administracions/174089-el-consistori-diu-que-quan-acabin-les-obres-es-posara-fi-als-colmlapses-al-tibidabo.html
Sky July 17th, 2010, 09:24 PM http://www.3cat24.cat/multimedia/jpg/5/4/1279390679145.jpg
Accident a l'atracció El Pèndol del parc del Tibidabo
Accident a una de les atraccions estrella del parc del Tibidabo de Barcelona. La direcció de les instal·lacions, propietat de l'Ajuntament de Barcelona, han confirmat el sinistre però se'n desconeix l'abast ni s'hi ha hagut ferits o víctimes mortals. L'atracció afectada és El Pèndol, inaugurada l'agost del 2006. Quatre persones són elevades fins a una alçada de 38 metres i són llançades al buit a 100 quilòmetres per hora.
http://www.3cat24.cat/noticia/773686/catalunya/Accident-a-latraccio-El-Pendol-del-parc-del-Tibidabo
Sky July 17th, 2010, 09:29 PM Al menos tres heridos por un accidente en una atracción del Tibidabo
Al menos tres personas han resultado heridas este sábado en un accidente en una atracción en el parque de atracciones del Tibidabo, en Barcelona.
Según informaron los Bomberos de Barcelona, el accidente ha tenido lugar esta tarde y han desplazado a cinco dotaciones por un incidente en un brazo articulado de una atracción de caída libre 'El Péndulo', según las primeras informaciones.
http://www.elmundo.es/elmundo/2010/07/17/barcelona/1279390526.html
Vilarrubla July 17th, 2010, 09:45 PM Diversos ferits greus en un accident a l'atracció El Pèndol del parc del Tibidabo
Accident en una de les atraccions estrella del parc del Tibidabo de Barcelona. La direcció de les instal·lacions, propietat de l'Ajuntament de Barcelona, ha confirmat el sinistre a El Pèndol i admet que hi ha diversos ferits que estan sent atesos pels serveis sanitaris. No especifica quants, tot i que algunes fonts apunten que podrien ser almenys tres persones, ni la gravetat de les lesions. Es desconeix, per ara, si hi ha cap víctima mortal. Fins al parc s'hi han desplaçat diverses dotacions dels Mossos d'Esquadra, Bombers de Barcelona i Guàrdia Urbana, entre ells un helicòpter.
L'atracció afectada, inaugurada l'agost del 2006, té capacitat per a quatre persones, que són elevades fins a una altura de 38 metres i són llançades al buit a 100 quilòmetres per hora. Segons declaracions d'un testimoni dels fets, Antoni Vallespí, a Catalunya Ràdio, el braç articulat de l'atracció ha cedit i ha caigut sobre diverses persones, que han quedat atrapades. Vallespí, que ha qualificat de dentesca la imatge, ha explicat que l'atracció feia un soroll estrany cada cop que es balencejava i que la torre central es bellugava fins que al final ha cedit. La zona ha quedat desallotjada i hi estan treballant els serveis sanitaris.
El parc del Tibidabo, que compta amb més d'una trentena d'atraccions, és una societat participada al 100% per l'Ajuntament de Barcelona i gestionada per l'empresa municipal Barcelona de Serveis Municipals.
http://www.3cat24.cat/noticia/773686/catalunya/Accident-a-latraccio-El-Pendol-del-parc-del-Tibidabo
Sky July 17th, 2010, 09:52 PM ^^ Han actualitzat la notícia confirmant una víctima mortal. DEP:
Almenys un mort i diversos ferits en un accident a l'atracció El Pèndol del parc del Tibidabo
http://www.3cat24.cat/noticia/773686/catalunya/Almenys-un-mort-i-diversos-ferits-en-un-accident-a-latraccio-El-Pendol-del-parc-del-Tibidabo
Sky July 17th, 2010, 11:08 PM Comunicat del Departament de Salut sobre els ferits al Parc d'atraccions del Tibidabo
El Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) ha desplaçat 3 unitats de Servei Vital Bàsic, 2 de Servei Vital Avançat, un helicòpter medicalitzat i un vehicle de coordinació, a l’accident que ha tingut lloc aquesta tarda en el que han resultat afectats 4 menors, amb el resultat d’un mort i tres ferits.
Una nena de 15 anys ha mort i tres menors més han resultat ferits en l’accident que ha tingut lloc aquesta tarda en una atracció del Parc d’atraccions del Tibidabo.
Els tres ferits son, una menor de 15 anys amb traumatisme cranioencefàlic, menys greu, que ha estat traslladada a l’Hospital de Sant Joan de Deu; un nen lleu, que ha estat traslladat a l’Hospital General de Catalunya, i una nena de 15 anys en estat crític, que ha estat traslladada a l’Hospital de la Vall d’Hebron.
També s’ha activat els psicòlegs del SEM per tal de donar suport psicològic als familiars de la nena morta.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJava/notapremsavw/detall.do?id=43324
Sky July 18th, 2010, 05:13 PM 'El Pèndol' va ser revisat només tres hores abans de l'accident mortal
• Els tècnics del parc van rebre dos avisos perquè l'atracció es movia més del compte, segons un empleat
Els tècnics del parc del Tibidabo van revisar El Pèndol, l'atracció en què ahir va morir una jove de 15 anys veïna de Barcelona, després rebre almenys dos avisos de treballadors del parc. Segons un empleat, l'atracció feia soroll i es movia més del compte.
Després de ser avisats, els empleats de manteniment del parc d'atraccions van revisar El Pèndol, a les 15.45 hores, en un control rutinari que va durar 10 minuts, i després van donar el seu vistiplau perquè l'atracció seguís funcionant amb normalitat. La revisió es va portar a terme amb l'atracció buida de públic.
Aquest tipus d'avisos no són excepcionals al parc i moltes vegades els tècnics els resolen sense ni parar l'atracció.
L'atracció va funcionar sense cap més lapse fins a les 19.10 hores, quan es va produir l'accident, les causes del qual estan sent investigades pels tècnics del parc.
L'estructura va cedir
La presidenta del Parc d'Atraccions del Tibidabo, SA (PATSA), Sara Jaurrieta, ha explicat aquest matí que la base de l'atracció va cedir, però no ha donat més detalls. Un empleat ha dit que el pal que aguanta l'atracció ja està previst que sigui flexible i que vibri una mica per aguantar la forta pressió que exerceix la cistella, encara que, ha matisat, ahir es va moure més del normal.
Ahir, una noia de 15 anys va morir al parc al desprendre's el braç de l'atracció El Pèndol, on va pujar amb tres menors més, ferits de diversa gravetat. L'accident va passar a les 19.10 hores, quan la cistella on anaven els quatre menors va caure sobre una altra atracció, La Mina d'Or. "L'estructura està ancorada a una base de formigó amb uns cargols llargs i sembla que s'han partit i que l'ancoratge ha cedit", va dir ahir a la nit la presidenta del Tibidabo i regidora de Sarrià-Sant Gervasi, Sara Jaurrieta, qui va afegir que, per això, El Pèndol es va desplomar.
Avui, tancat
En senyal de dol, el parc no ha obert avui les portes i, segons Jaurrieta, així es permetrà treballar els investigadors judicials.
L'empresa sol·licitarà al Col·legi d'Enginyers que un pèrit extern a PATSA, a l'ajuntament i a la societat que va fer l'última revisió de seguretat d'El Pèndol el 9 de juny --que l'atracció va superar---, perquè investigui les causes del succés.
Jaurrieta ha recalcat que la prioritat de l'empresa explotadora del parc, que depèn de l'empresa municipal Barcelona Serveis Municipals, és la seguretat de les seves instal·lacions i que, malgrat la crisi, aquest apartat no ha variat en els pressupostos de la societat.
Auditoria
A més, s'encarregarà una auditoria sobre els procediments de seguretat del parc, ha indicat la presidenta del parc, que ha afegit que la base de formigó d'El Pèndol és al seu lloc i no s'ha mogut aparentment, i que els cargols que la subjectaven al braç articulat semblen "esbiaixats".
El que va causar la caiguda del braç articulat d'El Pèndol va ser, justament, que l'ancoratge de l'atracció a la seva base va cedir per causes que hauran d'especificar els investigadors.
Revisió de les atraccions
Només el grup municipal del PPC al consistori barceloní ha reaccionat avui al succés i ha sol·licitat que s'assumeixin responsabilitats i que es revisin "totes" les atraccions del Tibidabo.
"Que s'aclareixin els fets, s'assumeixin les responsabilitats i es garanteixi que un episodi tan greu mai més pugui passar", ha demanat el president del grup popular, Alberto Fernández Díaz.
Aspecte trist
El parc presentava avui un aspecte trist, sense visitants, i només s'hi sentia el so dels grills i els comentaris puntuals dels investigacions i els periodistes, que alteraven un silenci respectuós.
Un crespó negre anunciava a l'entrada del Tibidabo que la desgràcia es va abatre ahir en aquesta instal·lació d'oci, que l'ajuntament va adquirir l'any 2002.
Va morir a l'acte
La víctima va morir a l'acte. Entre els tres ferits, la més greu --en estat crític aquesta matinada-- va quedar atrapada durant més d'una hora. És una noia també de 15 anys a qui finalment es va poder traslladar en helicòpter a l'Hospital de la Vall d'Hebron, després d'haver estat atesa al lloc dels fets. La tercera ferida, de la mateixa edat, va patir un traumatisme cranioencefàlic menys greu i va ingressar a l'Hospital Sant Joan de Déu. El quart ferit, que va poder sortir a peu de l'atracció, va ser traslladat per la seva família a l'Hospital General de Catalunya, i està ferit lleu.
L'alerta es va rebre a les 19.13 hores i les ambulàncies van arribar a les 19.26. En total, s'hi van enviar cinc ambulàncies, un helicòpter medicalitzat i un cotxe d'intervenció ràpida, a més de múltiples dotacions dels Mossos, de la Guàrdia Urbana i dels bombers.
4.000 usuaris
Segons fonts del parc, hi havia 4.000 persones al recinte, per això la direcció va decidir no desallotjar-lo de cop, per evitar més problemes, així que les atraccions més distants van seguir funcionant fins a l'hora de tancar, cosa que va indignar alguns testimonis de l'accident. Les atraccions més pròximes a El Pèndol i a l'aquàtica Mina d'Or sí que van ser desallotjades.
Amb 40 metres de caiguda a 100 km/h, El Pèndol, de fabricació italiana, és una de les atraccions estrella des de la seva inauguració el 2006, i està autoritzada per a persones d'entre 1,40 i 1,90 metres d'altura. La presidenta va explicar que totes les atraccions passen "un control diari, un de setmanal i un altre d'extern una vegada a l'any", que en aquest cas es va portara terme el 9 de juny, i va avançar que l'ajuntament ha obert una investigació interna per aclarir les causes de l'accident, en paral·lel a la judicial.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/20100718/pendol-ser-revisat-nomes-tres-hores-abans-laccident-mortal/393130.shtml
lacasito July 19th, 2010, 02:28 AM Sempre que pujo a qualsevol de Portaventura no puc evitar pensar en què passi una d'aquestes coses. I això que resulta difícil pensar que tot aquell braç es pugui desenganxar i t'enviï a metres lluny.
DEP.
Danzig July 19th, 2010, 10:57 AM un nen lleu, que ha estat traslladat a l’Hospital General de Catalunya
Conec el nen, no té res, va portar-lo a l'hospital el seu pare per precaució. Però ha tingut un ensurt de por i ha vist com moria una nena :(
Es veu que no les coneixia de res, simplement va seure al seient lliure que havien deixat les 3 amigues. Si hagués escollit l'altre costat...
Sky July 19th, 2010, 02:29 PM La base de la atracción 'El Péndulo' no era suficiente para sostenerlo
• Trabajadores del Tibidabo avisaron el mismo día del accidente de que el aparato chirriaba
• La empresa de mantenimiento concluyó que no fallaba
El sistema de anclaje de la atracción El Péndulo, que causó el pasado sábado la muerte de una joven de 15 años en el parque Tibidabo e hirió a otras dos menores, una de ellas de gravedad, no era suficiente. "La unión entre los cimientos y la estructura no era la adecuada", asegura un ingeniero, independiente y colegiado, consultado por este periódico tras examinar las imágenes del estado en el que ha quedado la atracción, y que pide anonimato.
Las primeras investigaciones de los técnicos apuntan en la misma línea. Un fallo en el cálculo del peso que podían soportar los anclajes se dilucida como una de las principales hipótesis, según la agencia Efe. Los anclajes de la atracción están en perfecto estado, por lo que se descarta que cediesen por oxidación.
El ingeniero consultado apunta a dos motivos: o bien los tornillos que sujetaban el poste de la atracción, de 38 metros, estaban defectuosos, o bien el diseño del sistema de anclaje era insuficiente para aguantar la estructura. En el segundo caso, tres fórmulas hubiesen bastado para compensar el error: utilizar más tornillos, usarlos de mayor diámetro o separarlos más de la base.
¿Y por qué, si la base no era la adecuada, la atracción funcionó durante cuatro años sin que hubiese ningún accidente? Esa misma fuente habla de la "fatiga" de los materiales. "No siempre las roturas se producen de forma inmediata", explica. Y apunta a que posiblemente el "traqueteo continuado" de la atracción, que suelta en caída libre un brazo metálico de 25 metros a una velocidad de 100 kilómetros por hora, haya hecho disminuir su resistencia.
Además, varios trabajadores del parque Tibidabo alertaron tres horas y media antes del accidente de que la atracción chirriaba. La empresa de mantenimiento, SPIE, la revisó en 10 minutos y concluyó que no había ningún problema. Este periódico trató ayer sin éxito de ponerse en contacto con la compañía. La presidenta del Tibidabo (que gestiona la empresa pública Barcelona Serveis Municipals (BSM)) y concejal de Sarrià-Sant Gervasi, Sara Jaurrieta, aseguró ayer que no es la primera vez que una atracción hace ruidos anómalos. Fuentes del sector consultadas por este diario declararon, sin embargo, que no es habitual que un aparato de este tipo chirríe sin un motivo de peso.
Jaurrieta anunció también que, además de la investigación judicial y de la que ha abierto el propio parque, ha encargado una auditoría al Colegio de Ingenieros para conocer si los distintos controles diarios, semanales, mensuales y anuales del parque son los adecuados.
Todavía no se ha descartado si El Péndulo se reparará o si dejará de funcionar definitivamente. Mientras, los heridos en el accidente evolucionan favorablemente. El chico de 14 años que resultó herido fue dado de alta el mismo día. La joven de 15 años ingresada en el hospital Sant Joan de Déu se encontraba ayer en "estado leve", y se esperaba que en cuestión de horas recibiese el alta. La tercera herida, que fue operada la noche del sábado, seguía ayer "grave", pero no se teme por su vida, según explicó Jaurrieta en el mismo parque.Las ocho banderas de las más de siete hectáreas que forman el parque del Tibidabo lucían ayer a media asta y con un crespón negro. "Cuando lo hemos visto ya hemos pensado que pasaba algo", explicaba ayer Otulia Fernández, de 50 años. La mujer estaba en una esquina, medio escondida, junto a su sobrina Ainoa, de 13 años, y su marido José Solana, de 47. La cría iba dispuesta a subirse a todo. Incluso a El Péndulo. Pero se encontraron con la noticia del parque clausurado por la muerte de una adolescente en una de sus atracciones.
"Deberían cerrarla para siempre", defendió la mujer, presa de la indignación, al saber que quizá El Péndulo vuelva a abrirse al público. "Estas cosas siempre pasarán. Hay que saber dónde está el fallo y arreglarlo", terciaba su marido. Ainoa les miraba y se miraba el bañador, alternativamente. Había ido dispuesta a subirse a todas las atracciones de agua. "Nos iremos a la playa, ¿no?", la animaba su tío.
Precisamente, una de esas atracciones de agua, La Mina de Oro, estará también cerrada una temporada. El Péndulo cayó encima de la misma y rompió varios de los canales por los que pasa un barquito. Ayer, El Camino del Cielo, el que lleva hasta las dos atracciones, en el nivel uno del parque, estaba huérfano de niños. Un domingo cualquiera de verano, entre 4.000 y 6.000 personas visitan el parque.
En lugar de eso, dos agentes de los Mossos d'Esquadra pasaban unos pincelitos, ataviados con guantes blancos, a la base volcada del poste de El Péndulo. Otros dos agentes controlaban a todo aquel que se acercaba a la atracción destruida.
El aparato quedó reducido a un conjunto de hierros doblegados en el suelo. El parque desconoce cuánto tiempo se pasará la atracción ahí tirada, el tiempo que la investigación abierta por los Mossos d'Esquadra tarde en dilucidar qué ha ocurrido exactamente. El Tibidabo abrirá de nuevo el miércoles, como tenía previsto en su calendario.
Paralelamente, la presidenta del parque, Sara Jaurrieta, quiere cerciorarse con la auditoría externa del Colegio de Ingenieros de que todas las inspecciones que pasa el Tibidabo son adecuadas. Jaurrieta insistió ayer en que el conjunto de atracciones se someten a revisiones diarias, semanales, mensuales y anuales. La también concejal incidió en que es más de lo que les exige la normativa. El parque tiene un presupuesto anual de 12 millones de euros. De estos, 700.000 están destinados a seguridad.
Esa seguridad la pusieron en duda algunos ayer. Como el portavoz de CiU en el Ayuntamiento de Barcelona, Joaquim Forn, que criticó que los responsables del parque no detuvieran la atracción "cuando se había avisado de que las cosas no iban bien".
Desde Galapagar, el ministro de Fomento, José Blanco, aludió también al accidente y dijo que esperaba que se actuara "con la máxima diligencia para esclarecer lo ocurrido allí".
Por su parte, el presidente del grupo municipal del Partido Popular de Cataluña (PP), Alberto Fernández Díaz, pidió una auditoría técnica sobre la seguridad y el mantenimiento del parque de atracciones y que, una vez aclaradas las causas, se asuman "responsabilidades".
Y mientras fuera la tormenta arreciaba, algunos supieron sacar provecho de la situación. Como Marta Barreira, de 38 años, que bebía un refresco junto a sus dos hijos y su marido. "Hemos venido hoy porque sabíamos que hoy no habría mucha gente", confesó.
http://www.elpais.com/articulo/cataluna/base/atraccion/Pendulo/era/suficiente/sostenerlo/elpepiespcat/20100719elpcat_2/Tes
Sky July 19th, 2010, 03:55 PM SWMDwxAwfOA
Sky July 24th, 2010, 10:44 PM El Tibidabo registra el 37% de l'ocupació habitual el primer dissabte després de l'accident
• L'ajuntament admet que el descens de clients és significatiu
El Tibidabo ha registrat avui un terç dels visitants que sol rebre en dissabte, el primer d'obertura després que una noia de 14 anys morís la setmana passada en un accident al Pèndol.
Des del migdia fins a les 18 hores han anat al parc un total de 1.339 persones, quan la mitjana de visitants els dissabtes de juliol és de 3.606, han informat a Europa Press fonts municipals.
L'Ajuntament de Barcelona ha puntualitzat que l'afluència sempre baixa lleugerament a finals de juliol a causa de les vacances d'estiu, tot i que admet que el descens del nombre de clients és significatiu.
Dijous passat, segon dia d'obertura després de l'accident, de les 1.600 visites reservades hi van anar 945 persones. L'assistència mitjana d'un dia laborable de juliol oscil·la entre 3.000 i 3.500 persones.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/20100724/tibidabo-registra-locupacio-habitual-primer-dissabte-despres-laccident/403190.shtml
iakrod July 25th, 2010, 02:09 AM Doncs per estadística és més segur anar-hi ara ja que 2 accidents tant seguits en un mateix parc d'atraccions és altament improbable. A més a més ara s'ho pensaran dues vegades abans de no fer gaire cas d'un avís dels usuaris.
És trist però és així.
mercebul July 26th, 2010, 12:56 PM Jo no deixaré d'anar per l'accident. És el mateix que amb els accidents d'avió. Quan ocorre un és molt vistós i la gent té por, però és el mitjà de transport més segur.
Sky July 29th, 2010, 05:00 AM La investigació detecta enormes errors a l'ancoratge d''El Pèndol'
• Els Mossos apunten al desgast de la subjecció després d'un muntatge incorrecte
• El testimoni dels tècnics de Fabbri, que va fabricar i instal·lar l'aparell, serà crucial
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/20100729/investigacio-detecta-enormes-errors-lancoratge-del-pendol/409837.shtml
Sky July 31st, 2010, 03:35 PM Els pèrits de la investigació de l'accident del Tibidabo sospiten que El Pèndol estava mal instal·lat
Continua la investigació per descobrir les causes que van provocar el tràgic accident del Tibidabo, en què va morir una noia de 14 anys i tres joves més van resultar ferits. Els pèrits encarregats de la investigació sospiten que El Pèndol estava mal instal·lat i que els ancoratges estaven rovellats.
Així es desprèn de la inspecció judicial que es va fer aquest divendres al parc d'atraccions i en la qual jutge, fiscals i advocats han pogut comprovar que els cargols que aguantaven l'atracció s'havien partit.
A més, els pèrits també han comprovat que a la zona on es trobava El Pèndol hi havia filtracions d'aigua i investiguen per què no es va detectar que els cargols estaven rovellats durant les inspeccions que es van fer mesos abans de l'accident.
El Pèndol, instal·lat l'any 2006, va ser construït per una empresa italiana. Els tècnics que la van muntar ja han prestat declaració a Barcelona.
http://www.3cat24.cat/noticia/792386/catalunya/Els-perits-de-la-investigacio-de-laccident-del-Tibidabo-sospiten-que-El-Pendol-estava-mal-installat
Sky August 17th, 2010, 04:19 PM El parc d'atraccions del Tibidabo retira el Pèndol
• Els tècnics revisaran totes les instal·lacions del parc per garantir la seva seguretat
Els operaris van començar ahir les tasques per desmuntar i retirar l'atracció del Pèndol del Parc d'Atraccions del Tibidabo de Barcelona, on un accident que hi va haver el 17 de juliol va causar la mort d'una noia de 15 anys i tres ferits. Des d'aleshores, l'afluència al parc s'ha vist reduïda en un 30% al juliol segons la directora del parc, Sara Jaurrieta. "Hem passat de 90.000 a 60.000 visitants", ha assegurat.
Els tècnics estan fent els preparatius necessaris per desmuntar l'estructura, que es retirarà la setmana que ve amb una grua, i els materials s'emmagatzemaran fins que s'acabin les investigacions que s'estan portant a terme per determinar les causes de l'accident. Les tasques comencen després que el jutge que instrueix el cas per determinar les causes de l'accident hagi autoritzat que es retiri l'atracció, i causaran afectacions de trànsit en els dos carrils de circulació pels quals s'accedeix al parc d'atraccions.
El Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya ha posat en marxa l'anàlisi dels materials i la revisió dels protocols de manteniment, certificació i disseny de l'atracció del Pèndol per determinar les causes de l'accident, a petició de l'Ajuntament de Barcelona.
El Col·legi també està elaborant la revisió dels protocols de manteniment, certificació i disseny de les dues primeres atraccions del parc que s'han analitzat, l'Huracà i la Nòria, que estaran tancades fins que s'acabi el procés. Llavors, també es revisaran la resta d'atraccions del parc, que té 27 atraccions mecàniques, quatre espectacles i una zona de jocs.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/20100817/parc-datraccions-del-tibidabo-retira-pendol/438871.shtml
Sky August 17th, 2010, 10:25 PM UFi_XgOjG8U
Antoi August 17th, 2010, 10:32 PM Per cert, memorable sobretítol el del Diari de Girona sobre la notícia que acaba de posar l'sky:
Ningú vol pujar-hi
«El Pèndol» del Tibidabo tanca definitivament
El parc d'atraccions desmunta l'atracció un mes després de l'accident en que va perdre la vida una adolescent
----
Es pot veure a la portada de l'edició on-line, per si de cas, ja he fet la captura de pantalla xD.
Sky January 19th, 2011, 02:02 PM La justicia avala la polémica montaña rusa del Tibidabo
La montaña rusa del Tibidabo, que tanta polémica generó en su día y que funciona desde hace dos años, es legal. El Juzgado de lo Contencioso Administrativo número 6 de Barcelona ha desestimado un recurso que presentó el jefe de la oposición municipal, Xavier Trias, contra la decisión del Ayuntamiento de instalar la atracción sobre los restos de un encinar. La sentencia puede ser recurrida.
http://www.elpais.com/articulo/cataluna/justicia/avala/polemica/montana/rusa/Tibidabo/elpepiespcat/20110119elpcat_3/Tes
Sky March 4th, 2011, 04:47 PM El Tibidabo converteix en zona verda l'espai on hi havia El Pèndol, l'accident del qual fa caure un 35% l'assistència
El parc d'atraccions del Tibidabo inicia aquest dissabte nova temporada amb la fita de recuperar la confiança dels usuaris i netejar la seva imatge. El parc va perdre 2,2 milions d'euros l'any passat per la reducció d'un 35% dels visitants. Una davallada que s'atribueix a l'accident que al juliol va costar la vida a una adolescent en ensorrar-se l'atracció d'El Pèndol. L'espai on hi havia aquesta atracció s'ha reconvertit en una zona verda després d'aparcar el projecte d'ubicar-hi una zona de jocs infantils i familiars. El Col·legi d'Enginyers Industrials avala la seguretat de les atraccions després de revisar-les, diuen, cargol a cargol.
El parc d'atraccions del Tibidabo tanca el seu any negre amb pèrdues econòmiques i de visitants. La crisi ha afectat tot el sector, però aquest emblemàtic espai de Barcelona s'ha vist especialment danyat a conseqüència de l'accident en una de les seves atraccions, en el qual va acabar morint una noia de quinze anys.
Aquest episodi va provocar, com ja esperava la direcció del parc i l'Ajuntament de Barcelona, una notable davallada en el nombre de visitants. El parc va rebre durant l'any passat 402.009 visitants i va tenir uns ingressos de 12,9 milions. Aquestes xifres suposen una baixada del 34,9% en la venda d'entrades al parc, respecte de les 617.903 del 2009. A més, l'exercici econòmic de l'any passat es va tancar amb unes pèrdues de 2,2 milions d'euros.
Per fer-ho, el parc intenta recuperar la confiança i la bona imatge del Tibidabo. Per això, el Col·legi d'Enginyers -que encara prepara un informe sobre les possibles causes de l'accident- ha passat a formar part de la rutina habitual de control de la seguretat de les atraccions.
L'informe extern que va encarregar l'Ajuntament sobre per què va caure l'atracció ja té les primeres conclusions, però no les poden confirmar fins que els deixin veure els cargols d'ancoratge. El que sí que ja s'ha acabat és l'informe judicial, i hi haurà imputacions.
http://www.3cat24.cat/noticia/1095966/barcelonaciutat/El-Tibidabo-converteix-en-zona-verda-lespai-on-hi-havia-El-Pendol-laccident-del-qual-fa-caure-un-35-lassistencia
Sky March 15th, 2011, 05:28 PM Demanen imputar tècnics i dissenyadors d'“El Pèndul” del Tibidabo per homicidi imprudent
• La Fiscalia demanarà la imputació per homicidi i lesions per imprudència d'aquells professionals que puguin tenir responsabilitat penal, des del seu disseny fins al seu manteniment
• L'informe pericial sobre la caiguda de l'atracció conclou que la causa del sinistre va ser deguda “al trencament dels punts d'ancoratge”
La Fiscalia demanarà la imputació per homicidi i lesions per imprudència dels professionals que van intervenir en el disseny, projecte, direcció, execució de l'obra i inspeccions de la instal·lació del Tibidabo “El Pèndul”, on es va produir un accident en què va morir una jove de 15 anys.
L'informe pericial sobre la caiguda de l'atracció “El Pèndol” del Tibidabo, el parc d'atraccions municipal de Barcelona, conclou que la causa del sinistre va ser deguda “al trencament dels punts d'ancoratge del fust de l'atracció a la cimentació de base”.
Aquest trencament, segons al Fiscalia, va ser degut “a la fatiga mecànica, progressiva al llarg del temps, de l'acer amb el qual estaven fabricades les varetes roscades que constituïen els esmentats punts d'ancoratge”.
L'informe pericial indica que “la qualitat resistent de l'acer amb el qual havien estat fabricades les varetes no era l'adequada per a l'ús al qual estaven destinades”.
“La incorrecta -diu l'informe- selecció de l'acer va venir propiciada per la falta de concreció i detall al respecte tant en els documents del fabricant relatius al disseny com en el projecte d'instal·lació de l'atracció”.
A tots aquests factors, ha indicat la Fiscalia, s'afegeixen “indicis d'una incorrecta aplicació del morter de farciment introduït entre la platina acoblada a la base del fust i la sabata de cimentació de base”.
Al costat dels errors en el disseny i construcció de l'atracció, l'informe pericial afirma també que “les esquerdes de fatiga als punts d'ancoratge no van ser detectades en les inspeccions periòdiques de l'atracció”.
Davant les conclusions de l'informe, la Fiscalia sol·licitarà, a més de les diligències necessàries per completar la investigació dels fets, la imputació d'aquells professionals que havent intervingut en tot el procés d'instal·lació de l'atracció, des del seu disseny fins al seu manteniment, puguin tenir responsabilitat penal en els fets per homicidi i lesions per imprudència.
L'accident d'aquesta atracció del Tibidabo va tenir lloc el 17 de juliol de 2010 i va causar la mort d'una jove de 15 anys i ferides greus a dues més de la mateixa edat.
http://www.avui.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/383408-demanen-imputar-tecnics-i-dissenyadors-del-pendul-del-tibidabo-per-homicidi-imprudent.html
Izo March 17th, 2011, 10:06 PM Quina inconsistència qui ha escrit l'article... O diu pèndol (nom) o bé pèndul (adjectiu), però no pas ambdós mots alhora. :crazy:
Sky March 17th, 2011, 10:28 PM Faltava "pendó". xD
Izo March 17th, 2011, 10:31 PM Ets un pendó, Sue Ellen. XD
Sky August 3rd, 2011, 04:52 PM L'Ajuntament de Barcelona vol privatitzar la gestió del Parc del Tibidabo
• El PSC considera que la mesura suposaria "el primer pas per tancar" aquestes instal·lacions
El primer tinent d'alcalde de Barcelona, Joaquim Forn, ha confirmat que el consistori té la intenció de privatitzar la gestió del Parc d'Atraccions del Tibidabo, procés que confia que sigui una realitat a mig termini, ha informat COMRàdio. La gestió d'aquestes instal·lacions està actualment en mans de PATSA, una empresa municipal.
"Que en un moment determinat l'Ajuntament de Barcelona comprés les instal·lacions del Tibidabo era un fet positiu, però també dèiem que la gestió no calia que es fes des del propi Ajuntament, sinó que es podia fer des d'un operador privat", ha remarcat Forn. El primer tinent d'alcalde ha comentat que "nosaltres continuem mantenint aquesta voluntat" i ha afegit que, malgrat que aquest procés no tirarà endavant "d'avui per demà", des del consistori es pretén que sigui una realitat "durant aquest mandat".
Després de l'accident de l'any passat en una de les atraccions del Tibidabo, on va morir una noia, el nombre de visitants ha baixat més d'un 30%. Les pèrdues de l'últim exercici superen els dos milions d'euros, ha precisat l'emissora.
El PSC veu la privatització com a primer pas per tancar el Parc
La regidora socialista Sara Jaurrieta, expresidenta del Parc del Tibidabo, ha advertit en un comunicat que privatitzar la gestió del Parc suposaria "el primer pas per tancar-lo", segons Efe. "Mantenir la titularitat pública però privatitzar la gestió no és la garantia de més eficiència", ha remarcat Jaurrieta, qui ha advertit que, si l'administració de les instal·lacions recau en mans privades, no es tindran en compte "els beneficis socials i el servei pedagògic, lúdic i familiar" que ofereix el complex, ja que "només es valorarà el compte de resultats".
http://www.lamalla.cat/infolocal/noticies/article?id=478259
Sky August 30th, 2011, 02:52 AM El Tibidabo recupera públic però amb xifres que encara en frenen el futur
• Puigdollers defensa que la via és una aposta «sense por i sense vergonya» pel públic familiar
• L'ajuntament es fixa remuntar en visites i obrir un concurs per privatitzar la gestió del parc
«Una altra volta, nois». És diumenge, 21 d'agost, i els empleats del Tibidabo, sempre atents, conviden els nens a repetir el viatge sense baixar de l'atracció. No hi ha ningú a la cua. L'estadística històrica diu que el tercer d'agost no és un cap de setmana de gran afluència de públic, però la sospitosa placidesa que mostra el parc d'atraccions aquesta tarda recorda que cataclísmic va ser l'accident mortal que hi va tenir lloc el 17 de juliol del 2010. La mort d'una noia al desplomar-se el Pèndol va fer que un de cada tres visitants habituals del parc hi perdessin la confiança. Es diu aviat. De 600.000 visites el 2009 va caure a 400.000 el 2010. Per sota de 600.000 usuaris anuals el parc és deficitari. Per sobre, proporciona ingressos
L'article sencer: http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/tibidabo-recupera-public-pero-amb-xifres-que-encara-frenen-futur-1133283
Sky October 3rd, 2011, 12:03 PM El Tibidabo duplica su previsión de pérdidas en 2011 hasta 1,9 millones
Los malos resultados del ejercicio retardan los planes para ceder la gestión del parque, como anunció el Ayuntamiento. “Ahora nos centraremos en sanear sus cuentas”, dice el consistorio.
Malos tiempos para la privatización. La licitación de la gestión del Tibidabo que planea el Ayuntamiento de Barcelona tiene un obstáculo: los malos resultados que acumula el parque de atracciones. La revisión presupuestaria ejecutada por el consejo de administración de la empresa pública Patsa (Parc d’Atraccions del Tibidado) la semana pasada duplicó las pérdidas de la instalación previstas para el ejercicio en curso.
Los presupuestos del conglomerado empresarial de Barcelona Serveis Municipals (B:SM) fijaban unas pérdidas de 955.000 euros para el parque de atracciones para 2011. La reunión mantenida la semana pasada, que aprobó los Presupuestos para 2012, elevó estas pérdidas hasta los 1,9 millones de euros, según un documento al que ha tenido acceso EXPANSIÓN. Las cuentas para el ejercicio que viene prevén recuperar la senda de los beneficios, con unas ganancias de 627.600 euros.
http://www.expansion.com/2011/10/02/catalunya/1317591509.html
Sky January 19th, 2012, 11:45 AM El Tibidabo estrenarà la nova nòria el 2013
• Tindrà 20 cistelles i una capacitat d'entre 400 i 500 persones per hora
Joan Puigdollers, el regidor de Sarrià-Sant Gervasi i director de PATSA, l'empresa que gestiona el Tibidabo, ha confirmat que el parc tindrà una nova nòria que s'inaugurarà el 2013.
La nova atracció compta amb un pressupost de 650 mil euros i s'obrirà un concurs públic per determinar l'empresa constructora.
La nova nòria, que se situarà a la plaça del Mirador i que estarà acabada a finals del 2012, serà la quarta que tindrà el parc. El 1953 es va inaugurar la primera, el 1962 la segona, i l'última, Panoràmic, es va estrenar el 1983.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/tibidabo-estrenara-nova-noria-2013-1337345
|
|