Apostle
June 21st, 2011, 07:05 AM
Mooi tempo. :)
|
View Full Version : Amersfoort: Eemplein Pages :
1
[2]
Apostle June 21st, 2011, 07:05 AM Mooi tempo. :) Blije.panda July 1st, 2011, 06:56 PM Hier nog een fotoalbum (https://picasaweb.google.com/107136835346775558729/BouwEempleinJuni2011DoorLucReefman#) met recente foto's van het Eemplein. Gevonden op de site van de gemeente. Eric Offereins July 3rd, 2011, 08:55 PM Aardig wat vorderingen de laatste tijd. Eindelijk is de kale vlakte hier verleden tijd. :cheers: Afoort July 7th, 2011, 01:51 AM Update: 6-7-11 Foto:1 http://img199.imageshack.us/img199/7426/dsc02683kh.jpg Foto:2 http://img88.imageshack.us/img88/8697/dsc02657x.jpg Foto:3 http://img705.imageshack.us/img705/7262/dsc02702w.jpg Foto:4 http://img6.imageshack.us/img6/4673/dsc02667a.jpg Apostle July 7th, 2011, 06:50 AM Nice, thanx! Pjepzietsj vkoegnia July 11th, 2011, 10:33 PM Ik vind het ruk, dat hele Eemplein. - Megabioscoop met tig zalen? Mensen zijn juist bezig om 8.1 home cinema systemen met 100 inch / 400 Hz LED schermen aan te schaffen om niet savonds laat door die enge tunnels in Amersfoort te hoeven lopen / fietsen, waar ze beroofd worden van hun nieuwste IPhone en dergelijke, om naar de nieuwste 'blockbuster' te gaan kijken voor 20 euro (inclusief 1/2 cola en een 1/4 popcorn), waar ze al na een kwartier op afknappen en zich dan kapot ergeren omdat ze dan niet kunnen zappen. - Bibliotheek? Diegenen die nog boeken lezen, bestellen die via Bol.com of lezen die via een E-reader. - Scholen in de kunst? Mensen zijn daar niet meer in geïnteresseerd. Het materialisme heerst momenteel en het kan goed tien jaar duren voordat er weer een opleving komt qua interesse in kunst. - Peter Wilson's Masterplan? Toen ik op mijn 6e met Lego speelde, maakte ik ook al dat soort dingen! Hoeveel geld heeft de gemeente Amersfoort die vent eigenlijk betaald? - Albert Heijn XL? Terwijl er tegenover het Eemplein het Oppidium is met een Dirk èn een Aldi? Wilt u een kilo of slechts een pondje nectarines voor 1,49 euro? Keuze is snel gemaakt. - Xenos en Blokker? U wou toch kwaliteit? Goedkoop is duurkoop, enzo? - Mediamarkt? Ja, daar heeft het Eemplein een punt. Auto parkeren in de parkeergarage onder het Eemplein, nieuwste aanbieding daar kopen qua een 120 inch 3D 800 Hz LED-scherm, en dan snel weer naar huus. Voor zover het wel een succes wordt dat Eemplein... er gaat daar in dat gebied een gigantisch verkeersprobleem ontstaan. Die rotonde, de aan- en afvoerwegen, al die andere woonflats die ze daar vlak in de buurt gaan bouwen of al gebouwd hebben... al die doorreis- en parkeerwensen... er komt daar een gigantische dagelijkse verstopping. Als ik daar in die buurt fiets, moet ik nu al oppassen niet ondersteboven gereden te worden. Kijk nu maar eens naar de stadsring, en dan met name naar het kruispunt voor het gemeentehuis iets verder dan het Eemplein... Puinhoop! En dat wordt erger. Ik hoor het gemekker in de gemeenteraad over 2 jaar nu al: We hadden in het hele Eemgebied drielaagse parkeergarages moeten aanleggen en ruimte moeten vrijlaten om de Amsterdamseweg zesbaans te maken. Ik lach er nu al om, hier in mijn lekkere, goedkope huurflatje met balkon over de volle breedte, in Amersfoort-Schothorst! Afoort July 12th, 2011, 12:10 AM ^^ Hou eens op met je negativiteit over het Eemplein, ze zijn nou al begonnen met het bouwen, kan je daardoor niet eens beetje positief blijven voor je eigen stad ? Pjepzietsj vkoegnia July 12th, 2011, 01:32 AM ^^ Hou eens op met je negativiteit over het Eemplein, ze zijn nou al begonnen met het bouwen, kan je daardoor niet eens beetje positief blijven voor je eigen stad ? No, niemand mag iets in Amersfoort neerzetten dat hoger is dan de Onze Lieve Vrouwe Toren. Dat maakt Amersfoort een Katholieke stad... terwijl er Protestanten genoeg rondlopen in Amersfoort. P-T-R July 12th, 2011, 05:44 AM ^^ Haha! Wat een freaky gozer ben jij...... Pjepzietsj vkoegnia July 14th, 2011, 01:16 AM ^^ Haha! Wat een freaky gozer ben jij...... Het gaat erom dat je enig geluksgevoel beleeft in je eigen omgeving, toch? Laatste nieuws is dat er in de parkeerkelder van het fourty5high-project in Amersfoort een auto-lift komt. Zodat je te laat op je werk komt omdat die verrekte auto-lift het niet deed... Zie je jezelf, als smoes voor te laat komen, tegen je baas zeggen: "de auto-lift was stuk"? Bij de eerstvolgende ontslagronde/bezuinigingsronde vlieg je er dan als eerste uit. Zoveel is zeker. http://www.fourty5high.nl/easyparking Nog later nieuws is dat ze nog geen eens gas gaan aanleggen in die flat. Je MOET electrisch koken daar. Ooit electrisch een eitje gebakken? Word je niet goed van, man. Amersfoort is een afkorting/acroniem van 'Mwa, ik ga maar weer eens voort'. P-T-R July 14th, 2011, 05:30 AM ^^ Je zou eens een praatgroep moeten beginnen met mensen die dezelfde problemen hebben als jij.....Architecten kiezen dat beroep niet om jou persoonlijk te treiteren en ontwerpen vaak lelijke gebouwen omdat onze nieuwbouwcultuur simpel, goedkoop en voornamelijk "als de 1e verdieping maar boven de grond hangt steunend op een paar dunne niks pilaartjes" is :nuts: Maar mijn opmerking over freaky gozer was bedoeld vanwege jouw enge onzin over katholieken en protestanten....dat anno 2011 er nog steeds dat soort mensen rondlopen in NL.... Pjepzietsj vkoegnia July 14th, 2011, 10:29 PM ^^ ... mijn opmerking over freaky gozer was bedoeld vanwege jouw enge onzin over katholieken en protestanten....dat anno 2011 er nog steeds dat soort mensen rondlopen in NL.... In Amersfoort geldt al eeuwen dat niets hoger mag zijn dan die overgewaardeerde O.L.V.- toren (imo een zielig, misplaatst gemeentelijk statussymbool, waar niet eens een kerk meer aan vastzit), en dat heeft in historisch / antropologisch opzicht wel degelijk met geloofszaken te maken, ook al vind jij dat enge onzin. Allerlei hoofdstraten van nieuwbouwwijken die in de afgelopen pakweg 100 jaar in Amersfoort aangelegd zijn, leiden regelrecht naar die toren. Fiets bijvoorbeeld maar eens over de Amsterdamseweg, de Balladelaan, de Holkerweg, de Liendertseweg, de Van Randwijcklaan, de Hogeweg, de Leusderweg, de Utrechtseweg enzovoorts enzovoorts; op al die wegen zie je, als je ze befietst in de richting van het centrum, continu die toren, alsof Amersfoort niets anders te bieden heeft dan dat k*tding. Nou heb ik niets tegen Mariaverering (Maria = O.L.V. voor zover je dat nog niet wist), sterker nog, ik denk zelfs dat gebrek aan verering van het vrouwelijke in het Goddelijke, het grote manco is van het Protestantisme, maar èlke weg die naar 'de' O.L.V. zou leiden, dat gaat me dan weer te ver. Aangezien Amersfoort een groeistad is, en alure wil / moet gaan uitstralen, moeten ze eens een keer wat durven, dus èchte hoogbouw, in plaats van al die halfzachte, pseudo-kunstzinnige, nieuwe, popie-jopie-flatjes in het Eemkwartier, die maar half zo hoog (mogen) zijn als die k*t-toren. Dat zou een begin zijn, en als Amersfoort ècht iets origineels wil, dan moeten ze die 'Heilige' toren slopen en daar een woonflat van pakweg 200 meter hoog neerzetten, in plaats van de geplande hoogbouw aan de Hogeweg (op veilige (!) afstand van die k*t-toren)... niets meer dan wéér een misplaatst statussymbool. Pjepzietsj vkoegnia July 14th, 2011, 11:36 PM [QUOTE=Keistad;78135554] http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20110520-1734.jpg?t=1305924661 Leg mij nou eens uit waar die kriskras van metalen steunbuizen / stempels - bouwtechnisch gezien - voor nodig is. Bouwen is tegenwoordig toch een kwestie van gewapend betonnen pilaren neerzetten en daarop gewapend betonnen vloerdelen leggen? (Zoals ze doen bij het Oppidium) En hupsakee, weer een verdieping!? Of niet dan? Waar is al dat ijzer voor nodig? Praat me - bouwtechnisch - even bij, alstublieft! P-T-R July 15th, 2011, 07:31 AM @ Pjepzietsj vkoegnia Je kunt je i.i.g. boos maken over een hoop dingen zo te lezen in je laatste aantal posts......:ohno: Adian Herf July 16th, 2011, 11:59 PM ..........k*tding ............k*t-toren Praat me - bouwtechnisch - even bij, alstublieft! Nee, vooral als je zo reageert kan je het zelf maar uitzoeken. Pjepzietsj vkoegnia July 16th, 2011, 11:59 PM @ Pjepzietsj vkoegnia Je kunt je i.i.g. boos maken over een hoop dingen zo te lezen in je laatste aantal posts......:ohno: Ow, jij maakt je kennelijk nergens boos over. Wat dacht je van je boos maken over het feit dat er he-le-maal niets sociaals komt op dat Eemplein? Om maar eens lukraak wat dingen te noemen: geen buurthuis, geen daklozenopvang, geen senioren-inloop, geen centrum voor zwakbegaafden, geen ICT-vraagwinkel voor gehandicapten, geen ruilwinkel voor mensen die op schuldhulpverlening aangewezen zijn, geen opvanghuis voor slachtoffers van loverboys, geen enzovoorts, enzovoorts. Er komt daar op dat Eemplein alleen maar rechtse, commercieële, 'geslaagde-mensen-stuff', waarmee reeds succesvolle architecten, die 'van huis uit' niets met Amersfoort te maken hebben, hun feestje kunnen vieren, waarna ze weer oprotten en een paar foto's van hun 'bijdrage' aan het Eemplein, aan hun portfolio toevoegen. En jij (ik neem aan dat je ook Amersfoorter bent) en ik, stonden erbij en keken ernaar. Pjepzietsj vkoegnia July 17th, 2011, 12:12 AM Nee, vooral als je zo reageert kan je het zelf maar uitzoeken. Je moet wel heel erg eenzaam en wanhopig zijn als je verschillende berichten hier op deze site zo slecht samenvoegt. Bovendien is het niet "kan je" maar: "kun je". Dalfsernees July 17th, 2011, 09:37 AM troll reactie.. http://images.wikia.com/villains/images/e/e1/Trollplz.jpg P-T-R July 17th, 2011, 10:01 AM @ Pjepzietsj vkoegnia Nou, als jij het plein met winkels en instanties had mogen inrichten werd het wel een gezellig en vrolijk plein zeg! daklozenopvang, ruilwinkel voor mensen die op schuldhulpverlening aangewezen zijn, opvanghuis voor slachtoffers van loverboys....echt een familiedagje :nuts: Kom er ook een instantie of opvang tegen mensen zoals jij? Die om werkelijk alles boos worden :ohno: En nee, ben geen Amersfoorter hoor, kom zelf uit Noord-Brabant maar woon al bijna 2 jaar in Kanchanaburi / Thailand. Afoort July 17th, 2011, 12:10 PM Ow, jij maakt je kennelijk nergens boos over. Wat dacht je van je boos maken over het feit dat er he-le-maal niets sociaals komt op dat Eemplein? Om maar eens lukraak wat dingen te noemen: geen buurthuis, geen daklozenopvang, geen senioren-inloop, geen centrum voor zwakbegaafden, geen ICT-vraagwinkel voor gehandicapten, geen ruilwinkel voor mensen die op schuldhulpverlening aangewezen zijn, geen opvanghuis voor slachtoffers van loverboys, En jij (ik neem aan dat je ook Amersfoorter bent) en ik, stonden erbij en keken ernaar. Dit meen je toch niet !!!:bash: geen daklozenopvang, geen senioren-inloop ? wat voor ambities zijn dat nou weer ? en waar moeten we het winst vandaan halen ? opvanghuis voor slachtoffers van loverboys ? Jij bent echt zoeen radicale linkse persoon. Moet je niet met de Flotilla naar de Gaza ? Arrrgh July 17th, 2011, 12:38 PM Ow, jij maakt je kennelijk nergens boos over. Wat dacht je van je boos maken over het feit dat er he-le-maal niets sociaals komt op dat Eemplein? Om maar eens lukraak wat dingen te noemen: geen buurthuis, geen daklozenopvang, geen senioren-inloop, geen centrum voor zwakbegaafden, geen ICT-vraagwinkel voor gehandicapten, geen ruilwinkel voor mensen die op schuldhulpverlening aangewezen zijn, geen opvanghuis voor slachtoffers van loverboys, geen enzovoorts, enzovoorts. Er komt daar op dat Eemplein alleen maar rechtse, commercieële, 'geslaagde-mensen-stuff', waarmee reeds succesvolle architecten, die 'van huis uit' niets met Amersfoort te maken hebben, hun feestje kunnen vieren, waarna ze weer oprotten en een paar foto's van hun 'bijdrage' aan het Eemplein, aan hun portfolio toevoegen. En jij (ik neem aan dat je ook Amersfoorter bent) en ik, stonden erbij en keken ernaar. NAOmfmJ748M Overigens flinke faal van de youtube-meneer die dit aan de Heideroosjes toerekent :nuts: Mr Amersfoort July 17th, 2011, 08:11 PM Jongens, wat is dit nou allemaal voor kinderachtig gedoe? Als jullie ruzie willen maken, gaan jullie dat maar ergens anders doen. Jullie maken de andere mensen die bij skyscrapercity actief zijn belachelijk. Als anderen dit zien, verklaren ze iedereen voor gek. Als Pjepzietsj vkoegnia zo pessimistisch wil zijn, dat is zijn probleem. Hij zit er mee, anders begint hij er niet over. Negeer hem gewoon, dan is voor hem de lol er ook weer af! Zolang jullie op hem reageren, voed je hem en blijft hij happen. Als je hem negeert , houdt hij straks zijn mond omdat er toch niemand reageert en dan zijn we allemaal weer blij!:banana: Dus afgesproken: dit was de laatste reactie op Pjepzietsj vkoegnia??? Blije.panda July 17th, 2011, 08:34 PM Het was mij na zijn eerste posts al duidelijk dat er met deze persoon geen fatsoenlijke discussie is te voeren. Sindsdien staat hij/zij/het steevast op mijn ignorelist. Ik kan het iedereen aanraden. Keistad July 17th, 2011, 09:22 PM Het bouwtempo zit er goed in. Volgens een artikel in het AD wordt er in de vakantieperiode ook doorgewerkt. De bouw ligt op schema. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein15-7-11-1.jpg?t=1310930146 1. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein15-7-11-2.jpg?t=1310930119 2. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein15-7-11-3.jpg?t=1310930119 3. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein15-7-11-4.jpg?t=1310930119 4. Pjepzietsj vkoegnia July 18th, 2011, 09:59 PM @ Pjepzietsj vkoegnia En nee, ben geen Amersfoorter hoor, kom zelf uit Noord-Brabant maar woon al bijna 2 jaar in Kanchanaburi / Thailand. Wat kom je je dan hier bemoeien met Amersfoort? Hebben ze in Brabant / Thailand geen architectuur? Dacht het wel! Pjepzietsj vkoegnia July 18th, 2011, 10:13 PM @ Pjepzietsj vkoegnia Nou, als jij het plein met winkels en instanties had mogen inrichten werd het wel een gezellig en vrolijk plein zeg! Jazeker! Met IETS sociaals erbij ook nog! daklozenopvang BIJVOORBEELD ruilwinkel voor mensen die op schuldhulpverlening aangewezen zijn BIJVOORBEELD opvanghuis voor slachtoffers van loverboys... BIJVOORBEELD ... Hebben ze dat soort sociale dingen in Brabant en Thailand niet? Of behoren dat soort dingen überhaupt niet tot jouw 'scope' en lig jij daar in Thailand alleen maar armlastige Aziatische vrouwen te neuken (die - als ze jou hier, bijvoorbeeld op het Eemplein(!), tegen zouden komen, je te lelijk zouden vinden om naar je om te kijken)? Pjepzietsj vkoegnia July 18th, 2011, 10:14 PM Het was mij na zijn eerste posts al duidelijk dat er met deze persoon geen fatsoenlijke discussie is te voeren. Sindsdien staat hij/zij/het steevast op mijn ignorelist. ... Kennelijk niet! :banana: Pjepzietsj vkoegnia July 18th, 2011, 10:23 PM opvanghuis voor slachtoffers van loverboys ? Jij bent echt zoeen radicale linkse persoon. Moet je niet met de Flotilla naar de Gaza ? Wacht maar tot je dochter / zus / vrouw slachtoffer wordt van een loverboy, dan ziet de wereld er ineens heel anders uit BIJVOORBEELD :hi: Pjepzietsj vkoegnia July 18th, 2011, 10:31 PM Dus afgesproken: dit was de laatste reactie op Pjepzietsj vkoegnia??? Keep dreaming! :baeh3: Afoort July 18th, 2011, 10:35 PM Wacht maar tot je dochter / zus / vrouw slachtoffer wordt van een loverboy, dan ziet de wereld er ineens heel anders uit BIJVOORBEELD :hi: ^^ Oke! dat snap ik wel, maar dan hoeft er toch niet persee een opvanghuis voor te komen ? wat voor ambities zijn dat nou weer ? Pjepzietsj vkoegnia July 18th, 2011, 10:37 PM Blah blah blah Gouda's glorie blah blah blah Heideroosjes blah blah blah raggende mannen blah blah blah poep-praatjes ... Alweer iemand die niets met Amersfoort te maken heeft. Pjepzietsj vkoegnia July 18th, 2011, 10:46 PM @at all Beter een linkse, zelfstandige, denkende radicaal, dan een rechtse, dweepzieke, domme droplul. Er komen trouwens wel veel blinde muren op dat Eemplein... of vinden jullie van niet? Arrrgh July 19th, 2011, 09:35 AM Ik ben links dus goed muahaha en jullie zijn allemaal rechtse asocialen omdat jullie een projectontwikkelaar steunen en projectontwikkelaars zijn de meest nare mensen op aarde, vooral als ze mijn stad geen gratis loverboyopvang geven of daklozentehuis. By the way, ik ga hier verder in mijn eentje discussiëren want niemand van buiten Amersfoort mag hier ook maar een woord zeggen!!!!!!!!111één Zo kan ik het ook. Dalfsernees July 19th, 2011, 12:53 PM Niemand buiten Amersfoort mag een mening hebben? :P .. Amersfoort is dus het nieuwe Iran van Nederland? :) P-T-R July 19th, 2011, 01:35 PM Of Pjepzietsj vkoegnia is een meisje of hij is door de jaren heen prooi geweest van homofiele loverboys :lol: Hij zit wel echt te wachten op een opvangtehuis voor slachtoffers zeg! @ Pjepzietsj vkoegnia En daarbij, voor iemand die zichzelf voordoet als de sociale, linkse, hulpverlenende schandknaap die je bent, ben je met stip de meest a-sociale op dit forum en naar andere culturen (zoals Azie) toe....stiekem niet een rechtse skinhead? Pjepzietsj vkoegnia July 20th, 2011, 01:33 AM Ik weet niet waarom deze 'discussie' zo escaleert (alhoewel ik daar zelf waarschijnlijk ook schuldig aan ben), maar het ENIGE dat ik geprobeerd heb te zeggen, is dat ik het jammer vind dat er niet OOK IETS SOCIAALS op dat Eemplein komt. Het is allemaal alleen maar commercie, cultuur, horeca, doordachte architectuur, trots, geslaagdheid, maar er is geen enkel plekje voor OOK IETS SOCIAALS ingeruimd op dat Eemplein. De credo's 'Je bent niet alleen op de wereld' en 'Er zijn ook mensen die het minder goed gaat', zouden OOK DAAR - als een compleet visitekaartje van Amersfoort - zichtbaar moeten zijn. VIND IK. Dat een en ander door sommigen als links radicalisme beschouwd wordt, boeit me niet. Met vriendelijke groet! Ontopic: Imo komen er twee lelijke blinde muren op dat Eemplein: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HZOYKN7M-D.jpg http://www.mijnalbum.nl/Foto-NQYWV7DU-D.jpg Of zijn die blinde muren representatief voor het niet-sociale gezicht van het Eemplein? Afoort July 20th, 2011, 09:38 PM ^^ Een daklozenopvang of een opvanghuis voor slachtoffers van loverboys kan ook wel ergens anders, in Schuilenburg of Kruiskamp bijvoorbeeld. Als ik met mijn vriendin naar de bioscoop gaat, dan hoef ik dat soort figuren echt niet tegen te komen hoor. En als ik boodschappen ga doen, dan hoef ik ook geen vervelende mensen in mijn buurt, met STRAATNIEUWS ? KRANTJE VOOR EEN SLAAPPLEK ! wat een goeie visitekaartje van Amersfoort heb jij in gedachten zeg. -_-'' Ontopic: Hier nog een afbeelding van het Eemplein. http://www.leebo.nl/content/visuals/Eemplein/Afbeelding1.jpg hoogbouwe July 20th, 2011, 09:42 PM ^^ Mooi hoor! :) Wanneer is men klaar? Mr Amersfoort July 20th, 2011, 11:17 PM Op zich ben ik het er wel mee eens dat er inderdaad wel iets sociaals had gemogen. En ik vind het helemaal niet erg om iemand met straatnieuws tegen te komen. Ik ben zelf ook een linkse rakker en als ik contant geld bij me heb dan geef ik dat graag weg aan iemand die het beter kan gebruiken. En om dan te zeggen: die zwerver wil ik niet zien, en dat hoort toch niet bij een visitekaartje van Amersfoort. Dat is natuurlijk onzin, want elke grote stad heeft zijn zwervers en juist zij geven de stad sfeer en laten zien dat de stad echt leeft en niet één groot supernetjes schijnvertoon is. LePoire July 21st, 2011, 09:18 AM Op zich ben ik het er wel mee eens dat er inderdaad wel iets sociaals had gemogen. En ik vind het helemaal niet erg om iemand met straatnieuws tegen te komen. Ik ben zelf ook een linkse rakker en als ik contant geld bij me heb dan geef ik dat graag weg aan iemand die het beter kan gebruiken. En om dan te zeggen: die zwerver wil ik niet zien, en dat hoort toch niet bij een visitekaartje van Amersfoort. Dat is natuurlijk onzin, want elke grote stad heeft zijn zwervers en juist zij geven de stad sfeer en laten zien dat de stad echt leeft en niet één groot supernetjes schijnvertoon is. Jammer dat het contante geld vaak niet voor je juiste doeleinden wordt gebruikt, maar beter dat ze er dan op die manier aan komen en niet via illegale wegen... Maar dat terzijde. Mr Amersfoort July 23rd, 2011, 12:38 PM Dan moet je voordat je geld geeft vragen waar ze het geld voor gaan gebruiken. Als hij dan zegt dat hij er brood van wil kopen, koop dan een broodje voor hem dan kan hij dat opeten. Zo verspil je geen geld! LePoire July 26th, 2011, 09:00 AM @Mr Amersfoort: dat is inderdaad een prima manier. Weet iemand hoeveel zalen de nieuwe bioscoop krijgt? Blije.panda July 26th, 2011, 12:57 PM ^^ Volgens wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Pathé) krijgt de bioscoop 8 zalen met in totaal 2100 stoelen. LePoire August 2nd, 2011, 09:51 AM hmmm nice! Je zou niet zeggen dat in dat stuk 8 zalen passen, maar als het op wikipedia staat zal het wel waar zijn! :lol: LePoire August 6th, 2011, 12:57 PM http://i1090.photobucket.com/albums/i365/lepoire/SSC/IMG_8267.jpg http://i1090.photobucket.com/albums/i365/lepoire/SSC/IMG_8268.jpg http://i1090.photobucket.com/albums/i365/lepoire/SSC/IMG_8269.jpg http://i1090.photobucket.com/albums/i365/lepoire/SSC/IMG_8294.jpg http://i1090.photobucket.com/albums/i365/lepoire/SSC/IMG_8296.jpg Afoort August 6th, 2011, 03:49 PM ^^ Volgens mij bouwen ze het hele Eemplein niet in 1 keer, maar in 2 keer. Dat kan je duidelijk aan jou laatste foto zien. http://img717.imageshack.us/img717/4843/eemplein.png Mr Amersfoort August 6th, 2011, 11:56 PM Met dat fabriekshal-achtige gebouw zijn ze anders al bezig, volgens mij Keistad August 31st, 2011, 07:11 PM Ook hier wordt weer volop gebouwd: http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Heteemplein31-8-2011-1.jpg?t=1314808365 1. De bioscoop http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Heteemplein31-8-2011-2.jpg?t=1314808365 2. De appartementen http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Heteemplein31-8-2011-3.jpg?t=1314808365 3. De winkels op het Plein http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Heteemplein31-8-2011-4.jpg?t=1314808365 4. De bioscoop pleinzijde http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Heteemplein31-8-2011-5.jpg?t=1314808365 5. Het Eemhuis spoorzijde http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Heteemplein31-8-2011-6.jpg?t=1314808366 6 Het totale beeld vanaf de spoorzijde Mr Amersfoort October 4th, 2011, 09:34 AM Even wat foto's vanuit de verte! http://v3.cache5.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/60033567.jpg?redirect_counter=1 http://v4.cache1.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/60033557.jpg?redirect_counter=1 http://v6.cache4.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/60033549.jpg?redirect_counter=1 LePoire October 5th, 2011, 01:06 PM mooie foto's van bovenaf! Dat hogere gedeelte aan de rotonde staat blijkbaar ook los, daarmee zijn ze nog helemaal niet begonnen. De bioscoopzalen beginnen ook steeds meer vorm te krijgen! LePoire October 5th, 2011, 01:14 PM Ik heb het idee dat de verkoop van fourty5 high ook nog niet heel erg opschiet (zoals bij wel meer woningen...), ik hoor maar weinig van het project. Hopelijk schiet dat ook een beetje op, dan wordt de andere zandvlakte ook nog mooi opgevuld en wordt het een beetje een geheel. Mr Amersfoort October 7th, 2011, 10:21 AM Dat hogere gedeelte zou kantoor worden, en de kantorenmarkt staat op een laag pitje. Ze beginnen pas met het bouwen van die kantoren als ze bedrijven hebben gevonden die zich daarin willen vestigen... Maar ja, wie wil dat nou niet zo dicht bij het station??? Blije.panda October 7th, 2011, 05:57 PM Er is al jaren sprake van een betrekkelijk grote leegstand van kantoren in het stationsgebied en dat probleem wordt alleen maar groter, helaas. Amersfoortse verzekeringen gaat weg over een paar jaar en 'the works' (70.000 m2 :nuts:) zit nog steeds geen schot in... Ik zie het dan ook somber in voor de kantoortoren op het eemplein. :( De start van Fourty5high zal hopelijk niet al te lang meer op zich laten wachten, de bouwvergunning is immers al een tijdje definitief. Volgens een nieuwsbrief (http://mailingtool.iwink.nl/webapp.php?rh=permalink&mailing=25362&hash=9e0d0ee1432d83f0dd9a55bd5cd7b1db) van een paar maanden geleden is al zeker een derde van de appartementen verkocht. Bovendien meende ik te zien dat er nu hekken om het terrein zijn geplaatst en dat er een bouwkeet staat. LePoire October 8th, 2011, 12:46 AM START BOUW FOURTY5HIGH KOMT IN ZICHT Al meer dan de helft van de appartementen in de toren van Fourty5High is verkocht! Daarmee is Fourty5High het best verkopende appartementengebouw in Amersfoort en omgeving. De prognose voor de start van de bouw is nog steeds 4e kwartaal 2011. Zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt komt het nieuwe stadscentrum van Amersfoort steeds meer tot leven en valt er van alles te ontdekken. De bouw van het Eemcentrum is in volle gang en langs de Eem vind je steeds meer leuke restaurantjes en andere uitgaansgelegenheden. Maar er is meer … want wist je trouwens al dat de hypotheekrente in de afgelopen maanden flink is gedaald? Wellicht is het hierdoor nu wél mogelijk om een appartement te kopen in het meest spraakmakende gebouw aan het Eemplein. De regels ten aanzien van het verstrekken van een hypotheek worden begin volgend jaar waarschijnlijk opnieuw strenger. Het kan daarom extra aantrekkelijk zijn om nog dit jaar een appartement te kopen en niet langer te blijven wachten. FOURTY5HIGH IN RTL4 MY FIRST HOME Op zaterdag 22 oktober is Fourty5High in beeld bij het programma My First Home van RTL4. In dit programma worden starters op de woningmarkt gevolgd in hun zoektocht naar een eerste woning. De kandidaten in deze uitzending zijn Carlotte & Celine uit Amersfoort. Samen met de presentatrice van het programma bezoeken zij de bouwlocatie en gaan ze de maquette van het gebouw bekijken bij de makelaar. De aflevering wordt uitgezonden op zaterdagmiddag 22 oktober aanstaande tussen 17.30 en 18.00 uur. Allemaal kijken dus! VOORAANKONDIGING: MEET & GREET FOURTY5HIGH Voor alle kopers, betrokkenen en overige belangstellenden in Fourty5High organiseren wij een “Meet & Greet Fourty5High” op zaterdag 29 oktober aanstaande tussen 15.00 - 17.00 uur in ’Eten bij de Vereeniging’. Ben je benieuwd naar de (mede-) kopers in Fourty5High? Heb je interesse in het project maar heb je de stap om er serieus mee aan de slag te gaan nog niet durven nemen? Heb je eigenlijk nog geen idee hoe leuk het nieuwe centrum van Amersfoort wordt? Noteer dan nu vast deze Meet & Greet in je agenda. Nadere informatie over de locatie & een uitnodiging volgen binnenkort! Heb je nog meer redenen nodig om voor Fourty5High te kiezen? Kijk dan op www.fourty5high.nl en haal het woonmagazine ”Fourty5High“ én het actuele overzicht van de nog beschikbare appartementen op bij Woonvast Makelaars aan de Stadsring 139 of bij Hendriks Makelaardij aan de Leusderweg 93-95 te Amersfoort. Met vriendelijke groet, Verkoopteam FOURTY5HIGH PS: de verkoop van verkoopfase PART II start op een nog nader te bepalen moment. Kijk voor meer informatie over de appartementen in deze fase op www.fourty5high.nl. Wij houden je op de hoogte! update Eric Offereins October 8th, 2011, 04:16 PM Goed nieuws, zo lijkt de start van de bouw er iid wel te komen. :) Blije.panda October 8th, 2011, 05:15 PM Overigens is er de laatste tijd wat gedonder rondom 'het eemhuis', een van de onderdelen van het Eemplein. De kosten van het eemhuis blijken een stuk hoger (9 miljoen euro:nuts:) uit te vallen dan gepland. Ook is niet duidelijk of kunsthal KAdE in het eemhuis komt. Een paar weken terug is wethouder Mirjam Barendregt (D66) opgestapt als gevolg van de kostenoverschrijding en is er een 'interim-projectdirecteur' aangesteld om de boel weer op de rails te krijgen. Even dreigde de bouw van het eemhuis stil te komen liggen, maar inmiddels is het plan gelukkig om de boel toch maar af te bouwen. Afoort October 11th, 2011, 06:22 PM Update:9 Oktober 2011 Foto:1 http://img69.imageshack.us/img69/2783/85261179.jpg Foto:2 http://img706.imageshack.us/img706/6700/28808349.jpg Foto:3 http://img198.imageshack.us/img198/4991/50117397.jpg Foto:4 http://img16.imageshack.us/img16/424/68459834.jpg Foto:5 http://img197.imageshack.us/img197/6808/52748739.jpg LePoire October 17th, 2011, 12:17 AM http://i1090.photobucket.com/albums/i365/lepoire/SSC/IMAG0099.jpg Keistad October 18th, 2011, 08:28 PM http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein16-10-2011-1.jpg?t=1318961533 1. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein16-10-2011-2.jpg 2. De Bioscoop http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein16-10-2011-3.jpg 3. De appartementen http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein16-10-2011-9.jpg 4. De Bioscoop Pleinzijde http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein16-10-2011-7.jpg 5. Het Eemhuis http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein16-10-2011-6.jpg 6. Appartementen en bioscoop vanaf spoorzijde ChristoNL November 7th, 2011, 05:36 PM Ik ben een van de kopers van Fourty5High en als het goed is horen we binnen nu en 10 dagen of de bouw inderdaad start op 1 december. Ik heb een lijst met alle verkochte en onder optie staande appartementen en het ziet er naar uit dat inderdaad die 70% nu bijna bereikt is. Ik was laatst bij die meet-en-greet, de algehele stemming was postief, maar de kopers willen dat er nu dan ook daadwerkelijk gebouwd gaat worden. Anders kunnen er wel eens mensen gaan afvallen. Eric Offereins November 9th, 2011, 12:25 PM ^^ Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe woning (als ie er komt;)). Met 70% verkoop komt dat wel goed denk ik. ChristoNL December 8th, 2011, 10:45 AM ^^ Thanks! De bouw is vandaag gestart! Mr Amersfoort December 8th, 2011, 11:39 AM Echt waar? Wat goed! Het duurt even, maar dan krijg je er ook wat voor :) Keistad December 15th, 2011, 11:10 PM http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20111206-1.jpg?t=1323986733 1.Aan de zijde van de Eem is nu ook gestart met een horecacomplex met uitzichttoren. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20111206-3.jpg?t=1323986733 2. gezien vanaf de koppelpoort. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20111206-2.jpg?t=1323986733 3. Appartementen aan de Eemzijde. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20111206-4.jpg?t=1323986733 4. Appartementen en bioscoop zijde Nieuw poort. Afoort January 14th, 2012, 05:44 PM Update: 14-01-2012 Het Eemplein Foto:1 http://img834.imageshack.us/img834/8475/68966025.jpg Foto:2 http://img718.imageshack.us/img718/8616/88193414.jpg Foto:3 http://img593.imageshack.us/img593/8119/86829770.jpg Foto:4 http://img545.imageshack.us/img545/7242/38444329.jpg Foto:5 http://img502.imageshack.us/img502/441/65547829.jpg Blije.panda February 12th, 2012, 12:44 PM De eerste woningen (http://www.cineville-amersfoort.nl/) op het eemplein gaan begin maart in de verkoop. Aan de impressies te zien gaat het om de woningen onder of naast (?) de bioscoop. http://www.cineville-amersfoort.nl/INC/getimage.php?iid=30&cachebuster=2 Keistad February 12th, 2012, 05:23 PM http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120212-1.jpg?t=1329062603 1.Het Eemhuis met op de voorgrond een winters plaatje : schaatsen op de Eem http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120212-2.jpg?t=1329062603 2.Appartementen zijde bioscoop. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120212-3.jpg?t=1329062603 3. Zijde Eem http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120212-4.jpg?t=1329062603 4. Zijde Nieuwe poort http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120212-5.jpg?t=1329062603 5. Bioscoop http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120212-6.jpg?t=1329062603 6. Appartementen Afoort February 14th, 2012, 11:10 PM ^^ Het gaat lekker snel nu :cheers: LePoire February 24th, 2012, 04:41 PM Hoe zit het eigenlijk met de planning, moet eind van het jaar bijvoorbeeld al de mediamarkt open zijn? Afoort February 26th, 2012, 01:06 AM ^^ Ja en Pathe ook eind november, maar dat gaat zeker wel lukken, vooral als je kijkt hoe ver ze al zijn met het voorgedeelte. baszert February 26th, 2012, 01:23 AM ^^ Ja en Pathe ook eind november, maar dat gaat zeker wel lukken, vooral als je kijkt hoe ver ze al zijn met het voorgedeelte. Ik dacht van de zomer al? Ach, 't heeft al lang genoeg geduurd. Trouwens, als Pathe open gaat, gaat JT dan weg? Of blijft dat naast elkaar functioneren (wat me een nadeel lijkt voor JT). LePoire February 27th, 2012, 12:14 AM Een beetje concurrentie is helemaal niet verkeerd denk ik, tenminste ik ga er vanuit dat jt gewoon blijft Afoort February 27th, 2012, 12:30 AM Ik dacht van de zomer al? Ach, 't heeft al lang genoeg geduurd. Trouwens, als Pathe open gaat, gaat JT dan weg? Of blijft dat naast elkaar functioneren (wat me een nadeel lijkt voor JT). ^^ Als Pathe open gaat dan denk ik dat JT vanzelf wel failliet gaat. En dan moet een ondernemer daar echt een Discotheek of Bowlingbaan gaan openen. Al 20 jaar zijn de Amersfoorters aan het zeuren om een DISCOTHEEK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :no: :gaah: >( Riva February 27th, 2012, 10:16 AM De bioscoop van JT kan natuurlijk niet concurreren met Pathe als ze mainstream blijven vertonen. Ik denk dat ze zich zullen moeten specialiseren, anders vrees ik dat deze bioscoop vanzelf gaat verdwijnen. Of JT daardoor failliet gaat, weet ik niet; ze hebben nog meer bioscopen. Naar discotheken is overigens helemaal geen vraag meer. De afgelopen 10 jaar is de helft al verdwenen. Mocht de bioscoop verdwijnen, dan zou een mooi grand-café met lounge en clubgedeelte annex bowling me wel wat lijken daar. Blije.panda February 28th, 2012, 11:00 PM ^^ Eens. Op een discotheek zit bijna niemand in Amersfoort te wachten, in tegenstelling tot wat enkele bejaarde raadsleden willen doen geloven. Het lijkt me beter om in te zetten op uitgaansgelegenheden met iets meer niveau. Blije.panda March 1st, 2012, 09:00 PM Brakke fotoupdate van vandaag, even snel gemaakt met m'n telefoon. Rechts is nog net de nieuwe hijskraan te zien die deze week aan de zijde van het eemhuis is opgebouwd. http://i871.photobucket.com/albums/ab275/Blijepanda/Foto0040.jpg?t=1330631931 Keistad March 11th, 2012, 10:51 PM http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120304.jpg?t=1331498241 1.Vanaf de Eem. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120305.jpg?t=1331498241 2. En ineens (binnen een dag) was daar het hoogte accentje van het Eemplein. Wat voor functie dit torentje moet krijgen is mij niet meer duidelijk. In de eerste impressie was dit nog een veel groter torentje met zelfs een glazen uitbouw op de 6e verdieping, wat leek op een uitzichtpunt (mogelijk Horeca). In latere impressie is dit torentje qua grootte niet veel meer dan nu zichtbaar. Wie weet hier meer van ? Bezuiniging ? Harold643 March 21st, 2012, 02:27 PM Dertien in een dozijn project. Waarom is de hoogte van die kerk heilig? Harold643 March 21st, 2012, 11:52 PM In Amersfoort geldt al eeuwen dat niets hoger mag zijn dan die overgewaardeerde O.L.V.- toren (imo een zielig, misplaatst gemeentelijk statussymbool, waar niet eens een kerk meer aan vastzit), en dat heeft in historisch / antropologisch opzicht wel degelijk met geloofszaken te maken, ook al vind jij dat enge onzin. Allerlei hoofdstraten van nieuwbouwwijken die in de afgelopen pakweg 100 jaar in Amersfoort aangelegd zijn, leiden regelrecht naar die toren. Fiets bijvoorbeeld maar eens over de Amsterdamseweg, de Balladelaan, de Holkerweg, de Liendertseweg, de Van Randwijcklaan, de Hogeweg, de Leusderweg, de Utrechtseweg enzovoorts enzovoorts; op al die wegen zie je, als je ze befietst in de richting van het centrum, continu die toren, alsof Amersfoort niets anders te bieden heeft dan dat k*tding. Nou heb ik niets tegen Mariaverering (Maria = O.L.V. voor zover je dat nog niet wist), sterker nog, ik denk zelfs dat gebrek aan verering van het vrouwelijke in het Goddelijke, het grote manco is van het Protestantisme, maar èlke weg die naar 'de' O.L.V. zou leiden, dat gaat me dan weer te ver. Aangezien Amersfoort een groeistad is, en alure wil / moet gaan uitstralen, moeten ze eens een keer wat durven, dus èchte hoogbouw, in plaats van al die halfzachte, pseudo-kunstzinnige, nieuwe, popie-jopie-flatjes in het Eemkwartier, die maar half zo hoog (mogen) zijn als die k*t-toren. Dat zou een begin zijn, en als Amersfoort ècht iets origineels wil, dan moeten ze die 'Heilige' toren slopen en daar een woonflat van pakweg 200 meter hoog neerzetten, in plaats van de geplande hoogbouw aan de Hogeweg (op veilige (!) afstand van die k*t-toren)... niets meer dan wéér een misplaatst statussymbool. Ik heb dit projecten topic eens door gelezen. Dit is toch wel de grappigste post. Gewoon geniaal. Ik zou de kerk niet willen slopen. Het is eigenlijk toch wel een mooie toren. Een toren van 200 meter zou wel kunnen op een andere locatie in Amersfoort als de Gemeente durft te investeren en Amersfoort op de kaart wil zitten. Aangezien Amersfoort een echte groei stad is zie ik wel mogelijkheden :). Blije.panda March 22nd, 2012, 12:04 AM ^^ Een gemeente zet geen torens neer. Harold643 March 22nd, 2012, 12:07 AM Andere investeerders zou toch kunnen. Een echte wolkenkrabber zou Amersfoort op de kaart kunnen zetten. CitoyenNéerlandais March 22nd, 2012, 12:30 AM ^^Waarom zou Amersfoort op de kaart moeten worden gezet, het is geen metropool/wereldstad hoor ;) Ik zou ook niet weten wat Amersfoort met een wolkenkrabber moet, zeker niet een van 200 meter, terwijl er in Rotterdam nog niet eens een staat. :P Hij zou dan misschien eenzaam kunnen staan. LePoire March 22nd, 2012, 03:53 PM ^^Waarom zou Amersfoort op de kaart moeten worden gezet, het is geen metropool/wereldstad hoor ;) Ik zou ook niet weten wat Amersfoort met een wolkenkrabber moet, zeker niet een van 200 meter, terwijl er in Rotterdam nog niet eens een staat. :P Hij zou dan misschien eenzaam kunnen staan. Mee eens. Dat zou er inderdaad niet uitzien. Dan heb ik liever een clustertje met 3 torens van 100 m. (om mee te beginnen ;) ) LePoire March 22nd, 2012, 04:13 PM Andere investeerders zou toch kunnen. Een echte wolkenkrabber zou Amersfoort op de kaart kunnen zetten. Even voor de realiteitszin: Een echte wolkenkrabber zou Amersfoort op de kaart zetten voor mensen die geinteresseerd zijn in architectuur/hoogbouw. Voor de rest blijft het de 16e stad van Nederland. In Europa of wereldwijd niet echt noemenswaardig. Bovendien ligt Amersfoort naast Utrecht, daar hebben ze zelfs al problemen om boven de Dom uit mogen steken. Je zou hetzelfde effect kunnen krijgen als de Duitsers belsuiten een 200m hoge wolkenkrabber in Heidelberg of Neuss zouden zetten. Dit zijn qua inwoners vergelijkbare steden.. Als je dan toch een mooie skyline wilt creeren, zet er dan nog een paar bij in Frankfurt of Rotterdam. Naast het feit dat ze hier geen wolkenkrabbers bouwen zijn er wel genoeg kleinere torens die in ontwikkeling zijn die de stad beetje bij beetje een stedelijker aanzicht geven. Harold643 March 25th, 2012, 06:27 AM Niet mee eens. Malmo hebben ze op de kaart gezet met een toren van rond de 200 meter. Verder heb je er weinig echte hoogbouw. Waarom zou zoiets niet in een groeistad als Amersfoort kunnen? Zelfs een lid uit Amersfoort heeft het voorgesteld. Al ben ik het er niet mee eens dat de kerk gesloopt moet worden.. Het zou toch geweldig zijn als Amersfoort bekend is vanwege de hoge kerk en de hoogste 'wolkenkrabber' van Nederland. Cpt.Iglo March 25th, 2012, 11:52 AM Niet mee eens. Malmo hebben ze op de kaart gezet met een toren van rond de 200 meter. Verder heb je er weinig echte hoogbouw. Waarom zou zoiets niet in een groeistad als Amersfoort kunnen? Zelfs een lid uit Amersfoort heeft het voorgesteld. Al ben ik het er niet mee eens dat de kerk gesloopt moet worden.. Het zou toch geweldig zijn als Amersfoort bekend is vanwege de hoge kerk en de hoogste 'wolkenkrabber' van Nederland.Malmö is op de kaart gezet voor liefhebbers van stedelijkheid en hoogbouw. Voor de gemiddelde burger is Malmö er echt niet bekender op geworden door die toren. Laat die torens maar lekker in de grotere steden gebouwd worden, Amersfoort is al genoeg verpest door die vinex-wijken en bijpassende 'vinex-torens'. LePoire March 25th, 2012, 12:22 PM Malmö is op de kaart gezet voor liefhebbers van stedelijkheid en hoogbouw. Voor de gemiddelde burger is Malmö er echt niet bekender op geworden door die toren. Laat die torens maar lekker in de grotere steden gebouwd worden, Amersfoort is al genoeg verpest door die vinex-wijken en bijpassende 'vinex-torens'. Tsja mooie steden met vinex wijken zijn allemaal verpest... Utrecht, Den Haag, Zwolle, Leiden, Arnhem, Nijmegen, etc, etc.. De torens in Vathorst vallen niet altijd in de smaak, maar vathorst vind ik zelf wel een wijk met leuke architectuur. Kiboko March 25th, 2012, 12:43 PM Amersfoort is al genoeg verpest door die vinex-wijken en bijpassende 'vinex-torens'.Hoezo? Die Vinex staat toch niet in het centrum? En zo erg zijn die nieuwbouwwijken toch ook weer niet? Vooral die nieuwste wijk in het meest noordelijke puntje mag er best wezen. Die torentjes zijn hier wat mij betreft een beetje te hoog, zodat ze teveel de aandacht naar zich toe trekken, maar al met al is het een aantrekkelijke plek waar ik zo zou kunnen wonen met mijn gezin. Eric Offereins March 25th, 2012, 08:22 PM Amersfoort is al voordat ik er in 1990 kwam wonen een echte groeistad geweest en het heeft altijd een authentiek centrum gehad waar gelukkig weinig aan veranderd is. De hoogte van de OLV is voor mij ook niet heilig (voorlopig komt er geen enkel gebouw in de buurt qua hoogte) maar dat ding slopen zou pas echt dom zijn. Keistad March 25th, 2012, 09:31 PM http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120322.jpg?t=1332702877 1. vanaf de koppelpoort. Inmiddels heeft er een artikel in het AD gestaan. Dit 30 meter hoge torentje heeft nu nog maar alleen de functie van een baken voor het Eemplein. Van een toegankelijke uitzichttoren is dus geen sprake meer. :ohno: In het geheel lijkt het niet meer dan een schoorsteen , Jammer gemiste kans http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein20120323-1.jpg?t=1332702877 2. Het baken gezien van de zijde Eem http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120323-2.jpg?t=1332702877 3. Het Eemhuis in aanbouw http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120323-3.jpg?t=1332702877 4.Appartementen met op de voorgrond de fietsboot (Amersfoort-Spakenburg) CitoyenNéerlandais March 25th, 2012, 09:52 PM Niet mee eens. Malmo hebben ze op de kaart gezet met een toren van rond de 200 meter. Verder heb je er weinig echte hoogbouw. Waarom zou zoiets niet in een groeistad als Amersfoort kunnen? Zelfs een lid uit Amersfoort heeft het voorgesteld. Al ben ik het er niet mee eens dat de kerk gesloopt moet worden.. Het zou toch geweldig zijn als Amersfoort bekend is vanwege de hoge kerk en de hoogste 'wolkenkrabber' van Nederland. Ik vind niet dat je Amersfoort met Malmo kunt vergelijken. Malmo is de derde stad van Zweden met ca. 280.000 inwoners (Groot-Malmo ca. 614.000) met een veel internationalere uitstraling. Amersfoort heeft ca. 148.000 inwoners. Ik denk dat Malmo sowieso een betere kandidaat is voor een wolkenkrabber; het ligt in een grote stad, maar ook heel dicht bij Kopenhagen, en minder belangrijk, het ligt aan zee waardoor je een heel mooi uitzicht hebt...:| En stel dat er toch een toren komt van rond de 200 meter, dan heb ik het liever dat het in het naastgelegen Utrecht mag staan, of in andere hoogbouwsteden. @Keistad Wow, alweer nieuwe gebouwen daar in Amersfoort! Als ik op Google Earth kijk zie ik echt heel veel nieuwe wijken, en heel veel nieuwbouw. Amersfoort mag zich terecht een groeistad noemen:) Keistad April 1st, 2012, 10:00 PM Het geheel begint aan de buitenzijde zijn voltooiing te naderen Alleen het Eemhuis blijft wat achter door de vertragingen i.v.m de miljoenenoverschrijding. Volgens het AD gaan de winkels dit jaar nog open en ook de bouw van de bioscoop loopt wat voor op schema.:) Dus maar even een fotoserie: http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120328-00083.jpg?t=1333309547 1. De bioscoop en appartementen bijna uit de steigers. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120328-00082.jpg?t=1333309547 2. iets dichterbij en het baken bij de Eem tussendoor zichtbaar. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120328-00085.jpg?t=1333309547 3. Winkels (Mediamarkt en AH) aan de rechterzijde http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120328-00086.jpg?t=1333309547 4. Het Eemhuis links midden (dus voorlopig nog niet klaar) http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120328-00087.jpg?t=1333309547 5. Het baken aan de Eem http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120328-00088.jpg?t=1333309547 6. vanaf de Koppelpoort. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120328-00090.jpg?t=1333309547 7. Het Eemhuis aan de spoorzijde Yetzirah231 April 1st, 2012, 11:35 PM Wauw, schiet lekker op. Een mooi geheel vindt ik het hele pleingebied. Alleen snap ik het torentje ''het baken aan de eem'' niet. Veel te saai, van mij part hadden ze er een modern klokkentorentje van gemaakt, truttig maar middeleeuwser passend bij de omgeving, of bovenop iets met een licht-kunstwerk. Of zet er een enorme Amersfoortse Kei op. Of wat muurklimmers aan de zeikant. Nu vindt ik het niks. LePoire April 3rd, 2012, 12:39 PM Ze hebben in het torentje wat "gaatjes", dat lichtspel zou wel erg mooi zijn. Dan maak je er meer een baken van. Pjepzietsj vkoegnia April 3rd, 2012, 09:25 PM Het 'torentje', is op de voorgaande foto's zodanig 'van onderen' gefotografeerd, dat het veel hoger lijkt dan het in werkelijkheid is. Ik fiets en loop dagelijks in die buurt, en ik kan je vertellen dat dat flut-torentje (dat een 'baken' schijnt te moeten worden voor het Eemplein), pas te zien is als je er bijna tegenaan loopt / fietst. In ieder geval kun je zoiets geen 'baken' noemen, eerder een lachertje. Wat een gemiste kans weer voor Amersfoort. Had dat ding m-i-n-i-m-a-a-l 30 meter hoger gemaakt, èn wat omvangrijker, met bovenin een rondom-uitbouw met lunchroom / restaurant / mooi-uitzicht-geval, en Amersfoort had eindelijk iets leuks / unieks / wervends gemaakt op stedenbouwkundig / architectonisch / commercieel gebied. In ieder geval, ondanks dat ik er woon, BLIJF ik lachen om dit provincie-stadje dat zo graag omhoog wil vallen maar niks durft. CitoyenNéerlandais April 3rd, 2012, 09:45 PM Het is toch niet waar he. Harold heeft een tweelingbroer...nee toch!! ;) airbreaker April 3rd, 2012, 09:46 PM ... http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120328-00083.jpg?t=1333309547 1. De bioscoop en appartementen bijna uit de steigers. Die kraan waren ze vandaag aan het demonteren, dus morgen zal je er niets meer van zien :cheers: Pjepzietsj vkoegnia April 3rd, 2012, 10:13 PM Het is toch niet waar he. Harold heeft een tweelingbroer...nee toch!! ;) Tsjaa... als je in Eindhoven/Helmond woont, zoals jij, vind je elk lullig nieuw gebouwtje, al gauw mooi ;) CitoyenNéerlandais April 3rd, 2012, 10:17 PM ^^Hoezo, waar heb ik dat dan gezegd? Met mijn reactie doelde ik op je avatar. Je lijkt met je aanval wel heel erg veel op Harold... ohja, vind moet met een d;) hoogbouwe April 3rd, 2012, 10:21 PM Het is toch niet waar he. Harold heeft een tweelingbroer...nee toch!! ;) Daar dacht ik ook aan! haha :lol: Afoort April 4th, 2012, 12:31 AM Had dat ding m-i-n-i-m-a-a-l 30 meter hoger gemaakt, èn wat omvangrijker, met bovenin een rondom-uitbouw met lunchroom / restaurant / mooi-uitzicht-geval, en Amersfoort had eindelijk iets leuks / unieks / wervends gemaakt op stedenbouwkundig / architectonisch / commercieel gebied. Mee eens :cheers: baszert April 4th, 2012, 11:29 PM Mag hopen dat ze aan de zijkant van de Bioscoop lekker gaan stoeien met filmposters, wat een dood stuk muur.. Harold643 April 4th, 2012, 11:50 PM Mee eens :cheers: Ik ook. Hij is kritisch maar hij heeft heel duidelijk gelijk :cheers:. Keistad May 17th, 2012, 10:58 PM De meeste gebouwen komen nu uit de steigers. In november gaan de eerste winkels open en wordt ook de bioscoop opgeleverd. http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120507-00126.jpg?t=1337287546 http://i1177.photobucket.com/albums/x341/keistad/AMERSFOORT%20Eemplein/Eemplein-20120507-00124.jpg?t=1337287546 De bouwer heeft nu afgezien om de kantoortoren te bouwen, wel te begrijpen nu er geen markt voor is, maar dat betekent wel dat we voorlopig bij de spoortunnel tegen een kale muur blijven aankijken. Hopelijk wordt er alsnog een leuke woontoren op die plek ontworpen, anders komt er geen hoogteaccent op het Eemplein. Wel gaat het 7 verdiepingen hoge appartementcomplex aan de Eemzijde nog gebouwd worden op de plek van de huidige bouwketen. |