View Full Version : BARCELONA | Centre comercial Arenas de Barcelona | Finalitzat

Pages : [1] 2

Sky
July 24th, 2004, 09:52 AM
• L'arquitecte Lluís Alonso creu que el projecte respecta la història de la plaça

• La façana es mantindrà aixecada gràcies a 25 gats hidràulics

La façana neomudèjar de l'antiga plaça de toros de Les Arenes de Barcelona estarà coberta durant un any i mig per una estructura metàl·lica, que suportarà les seves quatre tones de pes mentre durin les tasques de reconversió de la plaça. "El projecte permet respectar la història sense abandonar la introducció de l'avantguarda i l'alta tecnologia", va explicar ahir l'arquitecte Lluís Alonso, que ha dissenyat el pla de reconversió juntament amb el despatx d'arquitectura britànic de Richard Rogers.

La plaça va ser edificada l'any 1899, poc abans que es construïssin els carrers de l'Eixample que envolten l'edifici. Per això, la planta baixa de la plaça es troba ara a 4 metres d'altura respecte a la Gran Via, cosa que suposa el problema més gran tècnic d'aquest projecte arquitectònic. Per aconseguir que el nou equipament estigui a la mateixa altura que els carrers adjacents i facilitar així la permeabilitat de vianants, principal objectiu dels arquitectes, està previst construir quatre plantes per sota del terra actual de la plaça. Una empresa complexa i atípica que obligarà a suportar la façana mitjançant un anell metàl·lic format per 25 gats hidràulics que permetran mantenir-la aïllada del nou equipament.

El projecte, que estarà acabat a finals de l'any 2006, compta amb un pressupost de cent milions d'euros que sufragaran, en la seva totalitat, un grup d'empreses entre les quals destaca el Grup Sacresa i el Grup Planeta.

Els usos del futur equipament no s'han fet públics encara que se sap que el nou edifici albergarà una zona de restauració, un centre amb dotze sales de cine i una àrea per a activitats lúdiques i d'oci. A més a més, la plaça estarà coberta per una espectacular volta flotant, única a Europa per les seves dimensions, similars a les d'un camp de futbol, que comptarà amb un club esportiu, un club termal i una pista d'atletisme amb 300 metres de recorregut, situada a 27 metres d'altura.

Una torre annexa, l'edifici E. Fòrum, servirà com a espai complementari a la Fira de Mostres.

--

AVUI.

Sky
May 2nd, 2005, 01:25 PM
Les Arenes, embolicada

La Plaça de les Arenes, que està essent rehabilitada de manera integral, ja només conserva la façana, com mostra la fotografia. El recint està embolicat per una immensa tanca publicitària.

--

E-Notícies.

Bitxofo
May 2nd, 2005, 04:26 PM
Sí, ja la vaig veure fa una setmana.
Me da lastimica así...
:cry:

@CEL:
M'agrada el teu nou avatar!
:D

Danzig
May 2nd, 2005, 05:35 PM
http://www.e-noticies.com/backoffice_new/writebinary.asp?TIPO=efoto_detalleFoto&ID=905

La Plaça de les Arenes, que està essent rehabilitada de manera integral, ja només conserva la façana, com mostra la fotografia. El recint està embolicat per una immensa tanca publicitària.

--

E-Notícies.

Uff notícia bomba!!! ja fa mesos que és embolicada!!

:weirdo:

Sky
May 2nd, 2005, 05:43 PM
Els d'E-Notícies han tingut un "slow day" com diuen en anglès. :D

Confide
May 2nd, 2005, 07:25 PM
M'encanta aquest projecte. Vaig veure una projecció i quedarà guapíssim amb la cúpula de vidre il·luminada.... de nit deu ser una passada! :D

Confide
May 8th, 2005, 04:21 PM
Algú té alguna imatge de com quedarà la plaça? els voltants els modificaran també?

Urban Dave
May 8th, 2005, 05:08 PM
A veure si cau la façana i així desapareix aquest bodri. La reforma no servirà més que per perpetuarla una mica més. Ganes de llençar els diners que tenen els de Metrovacesa...

Confide
May 8th, 2005, 05:12 PM
Per? jo crec que quedarà molt wapu. Prefereixo les arenes reformades (em va agradar molt la imatge que vaig veure de com quedaria) que l'hotel hilton, l'hesperia i l'agbar junts... sí, tinc gustos raros jajaja

Bitxofo
May 8th, 2005, 05:42 PM
Ahir dissabte la vaig veure i li vaig fer 3 fotetes!
;)

Urban Dave
May 8th, 2005, 05:44 PM
Confide, tens els gustos MOLT raros!!!!

Confide
May 8th, 2005, 05:46 PM
És que la torre agbar, l'hotel hesperia i l'hotel hilton no m'agraden gaire. En canvi aquesta plaça sí. ;)

Sky
May 8th, 2005, 06:18 PM
Jo crec totes les plaçes de toros haurien de ser transformades com Les Arenes. :D

Bcn
May 8th, 2005, 06:25 PM
Jo crec totes les plaçes de toros haurien de ser transformades com Les Arenes. :D

... però destinades a altres usos. XD

Urban Dave
May 8th, 2005, 06:58 PM
Jo les tiraria avall i faria pepinos de 300 metres per llei.

@Confide: Tens pitjors gustos del que em pensava...

Bitxofo
May 9th, 2005, 03:52 AM
Jo les tiraria avall i faria pepinos de 300 metres per llei.

@Confide: Tens pitjors gustos del que em pensava...

Molt bona idea, pepinerooooooooooooooooo...

Met
July 14th, 2005, 06:42 PM
Dissabte passat vaig xerrar sobre les Arenes amb el meu cunyat que hi treballa com a arquitecte tècnic... diu que la cosa va per llarg... 2008 :uh:
Que és un projecte ruïnós i que sembla ser que els de Sacresa (que estan podrits de calers) no acaben de veure'n la viabilitat i que els de Dagrados (que hi participa en una petita part) són uns dropos que no cumpleixen els terminis.

Diu que hi haurà una planta sencera només per a piscines i balnearis.

Met dixit! :bowtie:

Toadstool
July 14th, 2005, 07:57 PM
Doncs potser acabarà anant a terra sencera, com volien alguns. :D

Bitxofo
July 14th, 2005, 09:13 PM
Tinc 2 fotos d'ella de fa 1 setmaneta...

Sky
September 4th, 2005, 02:32 PM
Amunt! Fiqueu afotos si en teniu... :wink2:

Hush
September 5th, 2005, 02:26 AM
Dissabte passat vaig xerrar sobre les Arenes amb el meu cunyat que hi treballa com a arquitecte tècnic... diu que la cosa va per llarg... 2008 :uh:
Que és un projecte ruïnós i que sembla ser que els de Sacresa (que estan podrits de calers) no acaben de veure'n la viabilitat i que els de Dagrados (que hi participa en una petita part) són uns dropos que no cumpleixen els terminis.

Diu que hi haurà una planta sencera només per a piscines i balnearis.

No crec que hi hagi balnearis, pq nomes ho son aquells que tenen aigues termals naturals directes. En tot cas, spas i altres banys.

Confide
September 5th, 2005, 02:33 PM
Bé, la data de termini en principi era el 2007... 5 anys més 5 anys menys... no es notarà :D

Bitxofo
September 6th, 2005, 01:52 AM
Bé, la data de termini en principi era el 2007... 5 anys més 5 anys menys... no es notarà :D
Com qualsevol obra a BCN... :(
>(

Confide
September 6th, 2005, 02:16 AM
És el que hi ha... no s'hi pot fer més... mira, per la part positiva, hi haurà gent que tindrà feina durant més temps jeje

Bitxofo
September 6th, 2005, 05:55 AM
És el que hi ha... no s'hi pot fer més... mira, per la part positiva, hi haurà gent que tindrà feina durant més temps jeje
I més comissions pels polítics...
:runaway:

Met
September 6th, 2005, 05:59 AM
I més comissions pels polítics...
Aquest és un projecte 100% privat.

Bitxofo
September 6th, 2005, 06:11 AM
Aquest és un projecte 100% privat.

No importa, també en treuran beneficis.

UT596001
September 6th, 2005, 01:44 PM
Via impostos d'obres, per exemple...

Confide
September 6th, 2005, 01:52 PM
Ningú té en compte el que jo he dit? Si mires a pensar, aquestes obres creen molts llocs de feina... i tal com està la cosa... a més, si les constructores estan forradíssimes i tenen moltes peles, que se les gastin!

Abbil
September 6th, 2005, 04:23 PM
@Confide: Si, crearan molts llocs de feina, pero ben bé, que es fará, un centre SPA? un centre comercial? No en tinc ni idea...:?

Bitxofo
September 7th, 2005, 02:47 AM
^^És un complex lúdic i de lleure, no centre comercial!^^
;)

Confide
September 7th, 2005, 11:01 AM
En principi van dir: centre comercial, parking, pista d'atletisme (si si ho van dir), cinemes, gimnasos, restaurants... ara, no sé si ho han modificat, però jo tot això ho he llegit;)

Abbil
September 7th, 2005, 11:30 AM
^^ Vaja, doncs si que dona joc una plaça de toros.

Bitxofo
September 7th, 2005, 10:16 PM
Potser ara han afegit un centre comercial, però com hi havia moratòria, abans no es podia fer!
:dunno:

Sky
September 14th, 2005, 10:36 AM
Estocada de risc a Les Arenes

• La transformació de la plaça de toros en centre comercial arriba al punt més delicat amb la façana sostinguda per gats hidràulics

El bon toreig demana capeigs arriscats, adorns sorprenents i estocades ajustades que aixequin l'emoció del respectable, i això és el que ofereix aquests dies la plaça de toros Les Arenes de Barcelona. No pas perquè s'hi celebri una corrida -l'última va ser el 1977-, sinó perquè la transformació de la plaça en un modern centre comercial ofereix ara una imatge espectacular del recinte: la façana no se sosté per ella mateixa sinó per una estructura circular de bigues i gats hidràulics. Els constructors han començat a foradar el terra per construir els fonaments i els cinc soterranis del centre comercial, el qual conservarà la façana i el nom de la plaça de toros. Rematarà la feina una enorme cúpula de zinc de 90 metres, la més gran d'Europa.

Als arquitectes Luis Alonso, Sergi Balaguer i Richard Rigers els ha tocat un brau difícil. Però aquests són precisament els que fan afició. El projecte de conversió de la plaça de toros en un centre comercial els ha valgut fins i tot el dret de ser un dels projectes escollits per Barcelona per exposar a la biennal de Venècia. L'equivalent d'ovació i orella en el món dels arquitectes.

La feina ha arribat aquest estiu al punt culminant, al que demana més majestuositat i ofici, i el resultat es pot veure aquestes setmanes a la plaça d'Espanya: la façana de la plaça no té terra a sota i s'aguanta dreta gràcies a una gran biga circular de 300 metres de perímetre, sostinguda al seu torn per un complex sistema de 25 gats hidràulics i bigues circulars. «Tècnicament és una solució molt complicada, però teníem clar des del primer moment que havíem de respectar la façana», explica l'arquitecte Luis Alonso.

Valor històric

La façana data del 1900, és d'estil neomudèjar i no és que tingui un valor arquitectònic especial, segons Alonso, sinó simbòlic. No apareix al catàleg del patrimoni arquitectònic que elabora l'Ajuntament de Barcelona. Però forma part, això sí, del paisatge de la ciutat. Situat en una cruïlla de camins com és la plaça Espanya, per davant de la plaça han circulat diverses generacions de barcelonins.

El projecte arquitectònic preveu conservar la façana antiga com a peça purament ornamental. Es mantindrà amb 60 centímetres d'amplada i no aguantarà cap pes. Les seves 4.000 tones de pes se sostindran sobre el que seran els fonaments de la planta baixa del centre comercial. La plaça es va fer en un terreny que va quedar quatre metres per sobre dels carrers de l'entorn, i amb el nou edifici quedarà a peu pla respecte a la Gran Via i els carrers Tarragona i Diputació.

La feina realitzada fins ara ha consistit a buidar l'interior de la plaça, on es trobaven les grades i un munt de terra i vegetació fruit dels anys d'abandonament de la plaça. Llavors es va procedir a col·locar la gran biga circular de 300 metres de perímetre sota la façana.

Un cop col·locada, ara s'està rebaixant la terra, i tot el pes de la façana s'ha traslladat al terreny a través d'un micropilotatge de formigó que serà substituït després per una estructura de pilars metàl·lics. Aquest mes d'agost ja era ben visible el forat i la façana sostinguda sobre el buit gràcies a la complexa estructura que la sosté.

El buidatge del terreny continuarà fins a una profunditat considerable, perquè l'edifici tindrà cinc plantes subterrànies. Un cop s'arribi al punt més baix, començarà la construcció del complex. Falten dos anys, segons els càlculs dels arquitectes.

--

El Punt.

Sky
September 14th, 2005, 10:37 AM
Cinc milions d'euros per mantenir la façana

La transformació de la plaça de toros Les Arenes en un gran centre comercial és una iniciativa impulsada pel grup immobiliari Sacresa (55% de la inversió) amb uns acompanyants de pes: el grup Planeta (30%) i ACS (15%), la constructora de Florentino Pérez, el president del Real Madrid. En total invertiran 100 milions d'euros, incloent-hi la compra de la plaça en desús i la construcció del nou edifici.

La conservació de la façana original significa un sobrecost de 5 milions d'euros, segons els càlculs de Sacresa. Un cost que la promotora teòricament es podria haver estalviat perquè la façana de la plaça no està en cap catàleg de protecció de patrimoni de l'Ajuntament de Barcelona, però que evita la construcció d'un centre comercial d'estil banal, sense interès, en un dels punts centrals de la ciutat de Barcelona.

El centre comercial de Les Arenes tindrà cinc plantes subterrànies i cinc sobre la superfície. A les subterrànies hi haurà 1.250 places d'aparcament per a cotxes i 670 per a motos, i al primer soterrani 6.000 metres quadrats d'oci, comerç i restauració.

De la planta baixa cap a amunt hi haurà el conjunt del complex lúdic, comercial i esportiu: restaurants i grans locals a la primera planta, dotze sales de cinema i més zona de restaurants a la segona i tercera, un club esportiu a la quarta planta i un espai multifuncional a la cinquena, sota la cúpula de zinc que coronarà l'edifici. Sacresa encara negocia la venda dels espais. Un d'aquests seria per al museu del rock que promou el conegut locutor Jordi Tardà.

--

El Punt.

Sky
September 14th, 2005, 10:38 AM
Toros, política i bicicletes

• A la plaça de toros Les Arenes han fet mítings el Noi del Sucre i els polítics de la transició que volien estar segurs d'omplir

L'últim toro de Les Arenes el va enviar a l'escorxador el torero Peloncho, de la dinastia dels Dominguín. Era una tarda de 1977 i diuen que va reunir molt de públic, més que res pel reclam del cognom i no tant per la carrera del destre, que no va anar gaire més enllà. Com la plaça. En aquell moment es van acabar les tardes de sol i toros en una Barcelona amb l'afició taurina en franca decadència.

La plaça es va convertir en parada obligatòria dels circs que arribaven a la ciutat i la seu de mítings polítics prudents. Amb un aforament petit, de 15.000 persones, era difícil no omplir si se sabia moure la militància.

També va haver-hi concerts i algun vedell esporàdic, sense arribar a la categoria suficient per posar-hi un cartell oficial de toros. Als noranta va caure en l'abandó fins que el 2003 es va aprovar el projecte de Sacresa.

En el moment de fer les obres, els arquitectes s'han trobat algunes sorpreses. I és que 105 anys d'història donen per a molt. Una d'aquestes va ser la troballa d'un passadís subterrani just al centre de la plaça. Aquell forat inesperat va provocar un gran misteri entre els constructors fins que el cas va arribar al propietari del grup Balañà: resulta que la plaça també va arribar a fer de velòdrom als anys seixanta, i es va fer un passadís subterrani perquè les bicicletes havien de sortir del mig de la pista.

Durant la construcció també van contactar amb Alícia Marial, néta del constructor de la plaça el 1900, Juli Marial. Els va deixar els plànols originals i fotografies d'una plaça històrica, que a més de toros ha vist passar la història d'aquesta ciutat, des d'un míting de Salvador Seguí, el Noi del Sucre, fins al futur gran centre comercial de la ciutat, a partir del 2007.

--

El Punt.

KiTos
September 14th, 2005, 12:19 PM
la veritat que podrien fer un petit racó-museu dins del recinte sobre la història de la plaça, amb plànols i fotos en b/n

Bitxofo
September 14th, 2005, 06:20 PM
la veritat que podrien fer un petit racó-museu dins del recinte sobre la història de la plaça, amb plànols i fotos en b/n
Em sembla una idea molt bona.
:yes:

Confide
September 18th, 2005, 02:24 AM
No crec que ho facin però com han conservat la façana per, com diu l'article, no caure en la banalitat de fer un "centre comercial més" jo crec que en la decoració d'alguna part de l'edifici hi haurà penjades a la paret algunes fotografies de la plaça... però sense arribar o tenir la funció d'un petit museu, simplement com qui posa un cartell ben gran de publicitat doncs...

Darrera de la Plaça hi ha el parc de Joan Miró (es diu així?) I al costat una gran plaça o esplanada que fa poc estava tancada i amb valles... se sap que hi han fet o que es pretenia?

aml1006
September 18th, 2005, 02:28 AM
Darrera de la Plaça hi ha el parc de Joan Miró (es diu així?) I al costat una gran plaça o esplanada que fa poc estava tancada i amb valles... se sap que hi han fet o que es pretenia?[/QUOTE]

Crec i no n'estic segur pero em sembla que sota aquesta plaça si ha fet un parquing, ara puc estar equivocat així que no te'n refiis.

Marlon
September 18th, 2005, 08:25 AM
Crec que el que s'hi ha fet és un gran dipòsit d'aigües pluvials.

Aurelio
September 18th, 2005, 08:50 AM
Efectivament, un dipòsit d'aigües pluvials i un parking crec que també...

Urban Dave
September 18th, 2005, 01:16 PM
El parking no hi era ja?

Aurelio
September 18th, 2005, 01:49 PM
Potser sí que hi era...
:)

Confide
September 18th, 2005, 02:29 PM
Per allà si que em sembla que ja hi havia un pàrking però no estic segur..

Bitxofo
September 19th, 2005, 07:01 PM
El garatge ja hi era fa anys...
;)

Danzig
September 22nd, 2005, 12:49 PM
Fotos d'ahir al migdia, no es veu gaire cosa, però...

http://img301.imageshack.us/img301/4593/dsc014085st.jpg

http://img301.imageshack.us/img301/3677/dsc014091ze.jpg

:)

Sky
September 22nd, 2005, 12:51 PM
^^ Gràcies, Danzig! Els de la plaça trobaran a faltar una tanca publicitària d'aquest tamany. :D

Bitxofo
September 23rd, 2005, 12:52 AM
Fotos fetes des de la parada de l'Aerobús, Danzi?
Gràcies per elles!
;)

Danzig
September 24th, 2005, 04:13 PM
Fotos fetes des de la parada de l'Aerobús, Danzi?
Gràcies per elles!
;)

sí, surto del <M> que hi davant de l'hotel i agafo el bus a Gran Via, i clar, passo per la parada de l'aero ;)

Bitxofo
September 26th, 2005, 01:30 AM
sí, surto del <M> que hi davant de l'hotel i agafo el bus a Gran Via, i clar, passo per la parada de l'aero ;)
Jo també les faig des d'allí...

Danzig
November 5th, 2005, 02:15 PM
21/10/2005

Ja sense cap tipus de cartell publitari

http://img369.imageshack.us/img369/9510/dsc01518f1vv.jpg

Vox
November 5th, 2005, 05:43 PM
Per quan tenia que estar acabat això? 2007 era?

Vox

Bitxofo
November 5th, 2005, 06:23 PM
21/10/2005

Ja sense cap tipus de cartell publitari

http://img369.imageshack.us/img369/9510/dsc01518f1vv.jpg

GUAU!
Quin esquelet!! :eek2:
Bona foto, Danzi.
:wink2:
GràcieS
;)

Sky
June 16th, 2006, 12:21 PM
Art i assaig arquitectònic a Les Arenes

http://www.vilaweb.cat/media/imatges/elpunt/imatges/2006/06/16/alta/780_008_501524_2006_06_100.jpg

- L’antiga plaça de toros, sotmesa a una insòlita reforma integral, obrirà com a complex d’oci el 2008

La insòlita transformació de l’antiga plaça de braus de Les Arenes en un complex d’oci i comercial continua al ritme previst. Ahir, l’alcalde, Joan Clos, va aprofitar la presència a la ciutat de l’arquitecte Richard Rogers, un dels artífexs del projecte, per visitar les obres i presumir de la preservació de la singular façana circular de l’edifici, suspesa literalment en l’aire gràcies a un sistema de gats hidràulics. Els operaris ja han rebaixat 13 metres el terreny i han completat dues de les quatre plantes destinades a aparcament subterrani. Les altres dues estaran enllestides passat l’estiu. La previsió es inaugurar a començament del 2008.

La complexitat de la sorprenent operació d’enginyeria que permet mantenir suspesa en l’aire l’anella neomudèjar de Les Arenes no ha impedit complir els terminis previstos. Tampoc ha provocat retards el sorprenent sistema de construcció de les plantes subterrànies, que es fan a mesura que es rebaixa el terreny, de manera que ara ja s’han completat les dues superiors. Ara en queden pendents dues més, que comporten rebaixar vuit metres més el terreny. Aquesta part dels treballs es completarà durant l’estiu i, segons els càlculs de Lluís Alonso, de l’estudi Alonso & Balaguer i arquitectes associats, coresponsable amb Rogers del projecte, a finals d’any s’haurà tornat a cobrir el perímetre a peu de carrer. És a dir, s’haurà tapat el forat sobre el qual, un cop completats els treballs, ha d’anar una plaça pública. Resta pendent també la instal·lació dels 27 pilars en forma de V sobre els quals han de descansar les 4.000 tones de la vella façana circular. (...)

El Punt (http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=1942637)

Sky
June 16th, 2006, 12:21 PM
Dels toros al rock

L’alcalde també va treure importància a les inquietuds i reticències d’alguns comerciants de la zona envers el futur complex perquè l’activitat comercial «no serà la més important». El futur centre tindrà una superfície total de més de 100.000 m², i inclourà, a més de més de 12.000 m² d’aparcament amb capacitat per a 1.250 cotxes i 500 motos, 12 sales de cinema, un club esportiu –amb una pista de fúting a 27 metres d’altura que rodejarà la cúpula–, restaurants, espais de lleure infantil i, també, comerços. Però l’espai que Clos espera que atorgui personalitat al complex és el futur museu del rock que projecta fer el periodista musical Jordi Tardà. El mateix Tardà es va encarregar ahir de promocionar el centre, que tindrà dues sales monogràfiques dedicades, endevinin, als Beatles i els Rolling Stones, i amb dos auditoris per a concerts. Hi haurà també un arxiu amb més d’un milió de documents per ser consultats pel públic i una botiga de records.

--

El Punt.

Vox
June 19th, 2006, 02:52 PM
^^

Apart de notar que de cop han pasat del 2007 al 2008 com a data d'obertura, crec que serà necesaria una bona publicitat per donar a coneixer el nou centre, no com un tipus Diagonal Mar o Maquinista, sino com quelcom diferent, més "fashion" (:D BCN way of life powah).

La Plaça d'Espanya quedarà molt maca amb Les Arenes, junt amb l'hotel i la fira.

Vox

Confide
December 3rd, 2006, 07:50 PM
He passat darrerament per davant però és difícil veure res amb tanta obra... no sé si van per la tercera planta sota terra o la quarta, ja que jo només veig fins la segona :D

En un principi la data de finalització de les obres era aquest mes :D... però ja sabem com funcionen les coses... Jo jull veure la cúpula :D

Vox
December 3rd, 2006, 07:55 PM
^^ Qué era el que estava previst acabarse aquest mes? Les Arenes sencera o el qué?

Això te pinta d'endarrerirse molt tambè :(

Vox

Confide
December 3rd, 2006, 08:03 PM
El projecte, que estarà acabat a finals de l'any 2006, compta amb un pressupost de cent milions d'euros que sufragaran, en la seva totalitat, un grup d'empreses entre les quals destaca el Grup Sacresa i el Grup Planeta.

Aquesta notícia de l'AVui la va posar l'Sky l'any 2004... i mira :D

Bcn
December 3rd, 2006, 10:23 PM
mmm, sent optimistes pel 2008 ...

Bitxofo
December 4th, 2006, 03:02 AM
^^En BCN las obras se expanden en el espacio-tiempo...
:sleepy:
Vivimos cerca de un vórtice.
:crazy:

Vox
December 4th, 2006, 03:57 AM
^^ :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :hilarious :hilarious :hilarious :hilarious

Danzig
December 4th, 2006, 12:34 PM
encara no han arribat al nivell 0

Sky
March 7th, 2007, 07:40 PM
http://www.elperiodico.com/EDICION/ED070307/CAT/FOTOS/EPPNDCAT/CARP01/f038mh03.jpg

La complexitat de l'obra retarda a final del 2008 la nova Les Arenes

• Els treballs arriben a la segona planta després de tres anys i mig a les cinc del subsòl

• Sacresa està tancant contractes amb operadors de les botigues grans, el súper i la zona termal

El futur centre comercial i d'oci Arenes Plaça comença a ser visible en altura a la plaça d'Espanya. Després de tres anys i mig d'obres que, des del carrer, semblaven no avançar, els treballs s'han accelerat i ja arriben a la segona planta. La complexitat tècnica del projecte ha generat diversos endarreriments i canvis en la data prevista d'inauguració, finalment prevista per a final del 2008. Sacresa, promotora de l'espai, està començant a tancar contractes amb els principals operadors que s'instal.laran al centre.
Quan a l'agost del 2003 van començar les excavacions, ningú podia imaginar que la faraònica intervenció duraria un lustre. En aquell moment, es va parlar d'inaugurar el 2005; a principis del 2005 es va parlar de finals del 2006. Ara, es calcula que el centre estarà acabat entre el primer i el segon trimestre del 2008, encara que la inauguració no serà fins a final d'aquest any, una vegada els operadors hagin dissenyat els seus propis espais. Malgrat les importants demores, fonts de l'empresa promotora, la Compañía de la Nueva Plaza de Toros de Barcelona --integrada per Sacresa, Dragados i el Grupo Metrópolis-- declaren que el pressupost es manté sobre els 100 milions d'euros.

L'arquitecte Luis Alonso --pare del projecte amb Sergi Balaguer i Richard Rogers--, explica que realitzar l'obra amb tota la façana levitant sobre 25 gats hidràulics ha implicat grans dificultats tècniques i ha estat més complicat del que es podia imaginar. No obstant, després de culminar la planta baixa i després d'haver treballat durant anys en els 18 metres de profunditat del subsòl, l'obra comença a anar "a tota màquina", en paraules d'Alonso. (...)

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=385930&idseccio_PK=1022

ENTRADA DES DEL METRO

El centre comercial tindrà dos accessos des de la planta menys u, a través del pàrquing i directament des del vestíbul del metro. A la planta de carrer hi haurà tres accessos, per la Gran Via, Tarragona i Diputació, i un més des del vestíbul dels dos edificis d'oficines, E-fòrum, que s'aixecaran al carrer de Llançà en els pròxims mesos. Els responsables de l'empresa Sacresa creuen que aquest nou recinte exercirà de pol d'atracció i reactivarà l'activitat de tot l'entorn. (...)

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idtipusrecurs_PK=7&idnoticia_PK=385931

Sky
March 7th, 2007, 07:42 PM
^^ El temps per finalitzar una obra mai no s'escurça (és més fàcil que la caixera s'equivoqui al teu favor).

Confide
March 7th, 2007, 08:07 PM
Els cinemes que hi ha a Sants hauran de tancar :(. Trobo que hi ha massa cinemes perquè al Gran Via 2, que no està tan lluny, també n'hi ha...

Sky
March 7th, 2007, 08:09 PM
^^ Sembla que tot nou centre comercial que s'inaugura ha de dur necessàriament uns cinemes multisala, tot i que el negoci estigui de cap a caiguda. :dunno:

RrB
March 7th, 2007, 11:05 PM
Els cinemes que hi ha a Sants hauran de tancar :(. Trobo que hi ha massa cinemes perquè al Gran Via 2, que no està tan lluny, també n'hi ha...

Doncs espera a que s'inaugurin els de Sants Estació... Una bona proposta penso jo seria el fomentar les versions originals (que ja n'hi han) i les catalanes que poc a poc arrenquen, penso que seria una bona solució per alguna d'aquestes sales que es podrien dedicar íntegrament a aquest tipus de cinema.

mentalpower
March 8th, 2007, 02:05 PM
^^ no sabia jo res dels cinemes a Sants Estacio... però alla al costat ja hi ha un cine amb 5 sales.. potser només és un moviment del cinema cap a la estació per a poder especular amb el solar i fer pisos...

El problema dels multi-cines es que n-hi ha molts i la entrada ja comença a ser massa cara... la unica solució per a atreure més gent seria una guerra de preus, però llavors encara seria pitjor per al sector.

La idea del RrB es bona... diversificar la oferta amb altres opcions. Cinema en versió original ja n'hi ha dos cines com a minim a Barcelona, desconec com els va. Malhauradament tenium poc costum de veure cine en versió original.

Després tens idees com les de no-me'n-recordo-quin-cinema que el que oferirá és cinema de la factoria Boliwood, que es veu que cada cop atreu a més i més gent. I algú hauria de pensar que, tenint com tenim ara més població extranjera, alguna sala que ofereixi cine dels seus països (subtitulat si escau per la resta) podria atreure a tots aquests colectius al cine.

Danzig
March 8th, 2007, 02:26 PM
Per si serveix d'aclaració: els cinemes de Las Arenas seran del grup Balanyà, propietaris del cinemes al costat de l'estació de Sants :D

Confide
March 8th, 2007, 03:41 PM
Cabrons :D:D:D

mentalpower
March 8th, 2007, 05:30 PM
Monopoli!!! això es monopolitzar la oferta d'Oci a Sants-Espanya!!! :D :D :D

Sky
April 11th, 2007, 01:01 PM
La justícia prohibeix el nom Las Arenas per al centre comercial

• L'Audiència de BCN accepta la demanda d'un complex canari que es diu igual

• També veta la denominació Las Arenas Plaza per al futur recinte

L'Audiència de Barcelona prohibeix la utilització de la marca Las Arenas a les empreses Sacresa Terrenos Promoción i a la seva filial Compañía de la Nueva Plaza de Toros de Barcelona, que estan construint un centre comercial en el que era el recinte taurí de la plaça d'Espanya. La demanda va ser interposada per la societat Yudaya, companyia que explota des del 1993 un gran complex comercial denominat Las Arenas a Las Palmas de Gran Canarias.

El Jutjat Mercantil número 3 de Barcelona va estimar l'octubre del 2005 la demanda interposada per l'empresa Yudaya i va condemnar Sacresa i l'altra companyia a no utilitzar per a determinades activitats el nom Las Arenas, al violar els drets d'exclusiva que la primera companyia ostenta sobre aquesta marca. A la vegada, la sentència declarava la nul.litat de diversos registres, com Las Arenas Plaza, Plaza de Toros Las Arenas i Plaza Las Arenas, propietat de la promotora urbanística.

Contra aquesta sentència, Sacresa va presentar un recurs davant l'Audiència de Barcelona. Ara, el tribunal de la Secció 15 ha estimat en part els seus plantejaments, però n'ha rebutjat d'altres. Al final, segons fonts jurídiques, la sentència deixa patent que la constructora no podrà utilitzar el terme Las Arenas --els magistrats al.leguen que ja no l'usen-- en el nou centre comercial de la plaça d'Espanya.

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idtipusrecurs_PK=7&idnoticia_PK=395802

MÉS D'UN SEGLE DE VIDA

L'ORIGEN

La plaça de Las Arenas es va inaugurar el 1900 i es va tancar per al toreig el 1977, encara que es va mantenir en funcionament per a altres espectacles fins al 1990.

LA RECTA FINAL

Tal com va avançar aquest diari el març passat, el projecte Arenas Plaza ha entrat en el seu últim any d'obres i ja arriba a la segona planta. La previsió és finalitzar-lo entre el segon i tercer trimestre del 2008 i inaugurar a finals d'any.

LA RENOVACIÓ

L'empresa Sacresa va comprar el recinte per convertir-lo en centre comercial i d'oci (amb cines i restaurants). Les obres van començar el 2003 però la complexitat n'ha endarrerit diverses vegades la feina. L'ajuntament va obligar a la conservació de l'estructura externa circular, fet que va portar els arquitectes Luis Alonso, Sergi Balaguer i Richard Rogers (autors del projecte) a fer levitar la façana sobre 25 gats hidràulics mentre es reforçaven els fonaments i s'excavaven 18 metres de subsòl.

L'OFERTA

La promotora, Nueva Plaza de Toros de Barcelona, afirma que el pressupost es manté en 100 milions d'euros. Albergarà a l'última planta (amb cúpula) un restaurant amb mirador i un espai polivalent. A la quarta hi haurà un centre de benestar i el Museu del Rock. També tindrà dues plantes de cines i dues de dedicades al comerç.

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idtipusrecurs_PK=7&idnoticia_PK=395804

Danzig
April 11th, 2007, 01:21 PM
:eek2::eek2::eek2::eek2:

Confide
April 11th, 2007, 01:22 PM
I ara com li diran? Centro Comercial los toros? Centro Comercial España? xDD

Sky
April 11th, 2007, 01:40 PM
^^ Suposo que li podrien dir "Les Arenes", com el nom d'aquest fil... :D

mentalpower
April 11th, 2007, 07:04 PM
^^ :rofl: :rofl:

Sky for president!!! Ell si que té solucions per als problemes :D

MALOBA
October 5th, 2007, 12:21 PM
Aquest és l’estat de les obres de les Arenes, fotos fetes fa una estona. Es pot veure com gairebé han acabat les obres de col·locació de l'estructura metàlica interior, sembla ser que només falta per completar del tot la estructura circular, en cercles concèntrics, i un cop acabat suposo que faran tancaments per a la cúpula, (no domino el tema). També es pot veure que l’edifici de serveis, que té una torreta de uns 40-45 metres, cantonada Llançà-Diputació, ja té l’estructura a punt de sorgir o emergir del carrer.
A més, en la resta de fotos es veu com a quedat l’entorn del parc de Joan Miró un cop acabades les obres del parc superior al dipòsit d’agües pluvials i el parking:

http://img254.imageshack.us/img254/5458/dsc02651yk7.jpg

http://img48.imageshack.us/img48/4894/dsc02656ri8.jpg

http://img213.imageshack.us/img213/7272/dsc02652cw8.jpg

http://img518.imageshack.us/img518/5765/dsc02653nj2.jpg

http://img248.imageshack.us/img248/7345/dsc02654er3.jpg

http://img169.imageshack.us/img169/3382/dsc02655rv8.jpg

A10!!!

Edit: gràcies per posar-ho al forum adecuat.
Edit 2º: ja he arribat als 250 posts!!!!

Danzig
October 5th, 2007, 03:30 PM
moltes gràcies, molt xules ;)

Gabe
October 5th, 2007, 03:48 PM
^^ no sabia jo res dels cinemes a Sants Estacio... però alla al costat ja hi ha un cine amb 5 sales.. potser només és un moviment del cinema cap a la estació per a poder especular amb el solar i fer pisos...

El problema dels multi-cines es que n-hi ha molts i la entrada ja comença a ser massa cara... la unica solució per a atreure més gent seria una guerra de preus, però llavors encara seria pitjor per al sector.

La idea del RrB es bona... diversificar la oferta amb altres opcions. Cinema en versió original ja n'hi ha dos cines com a minim a Barcelona, desconec com els va. Malhauradament tenium poc costum de veure cine en versió original.

Després tens idees com les de no-me'n-recordo-quin-cinema que el que oferirá és cinema de la factoria Boliwood, que es veu que cada cop atreu a més i més gent. I algú hauria de pensar que, tenint com tenim ara més població extranjera, alguna sala que ofereixi cine dels seus països (subtitulat si escau per la resta) podria atreure a tots aquests colectius al cine.

la clau esta en ser diferents...els lux cinema de Gava per mi són els millors que he trepitjat...res a veure amb la resta de multisales que he visitat

nessun dorma
October 7th, 2007, 03:55 AM
Aqui us deixo un parell de RENDERS de les Arenes. A mi personalment em sembla que pot quedar un espai molt i molt guapo, però jo soc un yonki de Barcelona i no sempre me la puc mirar amb ulls crítics. A veure que us sembla:

De dia:

http://img216.imageshack.us/img216/1948/arenes9yk5.jpg

De nuit:

http://img396.imageshack.us/img396/184/arenes10ab6.jpg

Personalment penso que la Plaça Espanya es un lloc dur, però molt guapo amb molts elements destacats en una estranya combinació, llastima que estigui tant poc pensada pels peatons, però m'encanta en dimensió i distribució, i des de l'MNAC té una visual preciosa. Imagineu-vos quan les arenes estiguin acabades i de nuit, la imatge amb ls fonts serà espectacular. A part, MBM Arquitectes també ha projectat (i ja s'esta aixecant) una nova comissaria dels mossos molt guapa.

http://img13.imageshack.us/img13/3141/edif2comissaria27rv.jpg

Confide
October 8th, 2007, 12:00 PM
^^ Una de les promeses electorals del PSC i que bé, ja fa temps que es diu, és la reordenació o reforma de la plaça. Encara deu estar molt verd, però l'objectiu principal sembla ser que hi hagi més espai per el vianant, que n'hi ha, però està tot molt desconnectat amb tants vials.

Deien que aprofitarien també la reforma dels vestíbuls de FGC, L1 i L3 per fer-ho... fins i tot que treurien la font del centre de la plaça !!

Ja veurem què passa, no crec que hagin treballat gaire la idea.

P.S. La comissaria dels mossos ÉS HORRIBLE. :D

SEIM
October 8th, 2007, 05:56 PM
Crec que la font monumental l'han de desmontar de la seva ubicació durant la reforma dels vestibuls de metro i FGC, però no recordo cap indici que la reubiquessin.

Imagino que fins que no estiguin reformats els vestíbuls i oberta la prolongació de Diputació fins a GV, no faran res de reformar en profunditat.

A10

Gabe
October 8th, 2007, 06:15 PM
^^ com toquin la font la cagaran ben cagada...:ohno:

Confide
October 9th, 2007, 11:22 AM
Volien treure-la i tornar-a a posar altre vegada al seu lloc original. On la guardaran? :D La podrien exposar en algun museu :D

Gabe
October 9th, 2007, 03:11 PM
^^ això abans val, que traslladaven esglèsies i palaus per tot arreu però avui....quina por...com toquin la font segur que la caguen..a més, està de conya al seu lloc...si es canvia de lloc ,la imatge de plaça espanya amb les torres venecianes, maria cristina, les fonts i el palau quedarà totalment modificada i perdra encant...que facin el que vulguin amb l'asfalt però que no em toquin aquesta maravella de font (total, per dues fonts monumentals que tenim a bcn...s'han de carregar una)

scratchy
October 9th, 2007, 03:26 PM
^^

+1

RrB
October 9th, 2007, 04:01 PM
Avera que jo pel que tinc entés la treuran per reformar a fons el intercanviador de plaça espanya de metro + fgc i per tant una vegada concluits aquests treballs la plaça tornaria a ser com abans fins, o això em va semblar llegir, jejeje.

JarlehuBCN
October 11th, 2007, 12:49 AM
Si, sempre s'ha dit que es desmuntaria la font, de forma que es podria restaurar completament i a fons.. i es tornaria a posar al seu lloc original. No hi veig cap problema...

Gabe
October 11th, 2007, 09:32 AM
Si, sempre s'ha dit que es desmuntaria la font, de forma que es podria restaurar completament i a fons.. i es tornaria a posar al seu lloc original. No hi veig cap problema...

jo si..i molt greu...no es tracta de desmuntar una font qualsevol, sinò una font monumental amb estatues, pedra treballada....ja veurem si no trenquen alguna pedra o fan un pastitxe més modern un cop la tornin al seu lloc....quina por...aquesta font i la de la ciutallella haurien de ser intocables

Confide
October 11th, 2007, 01:17 PM
En Jarlehu té raó, no crec que l'haguem de deixar com està per sempre fins que es vagi caient a trossos... quina manera de menysprear els professionals de la restauració...

Izo
October 12th, 2007, 09:42 PM
L'únic problema de pes que hi veig és tecnic, Gabe. D'altra banda hi ha professionals de la restauració molt bons. Per tant la restauració íntegra de la font no ha de comportar-li danys. Una altra cosa són les eventualitats que hi puguin haver, però en tota obra hi ha riscos que no es poden evitar o predir. El que no podem fer és quedar-nos de braços plegats.

SEIM
October 12th, 2007, 10:10 PM
^^ Si no recordo malament l'estructura de suport del cos principal de la font es un entramat metàl·lic amb un aplacat de pedra exterior. No veig que no es pugui desmuntar amb garanties. No es un vell monument de pedra molt massiu i monolític. Pensem que el van construir al 29 i amb certa celeritat.

A10

Izo
October 12th, 2007, 10:21 PM
^^ Per coses com aquesta dic que el problema de pes és tècnic. Però no pas impossible.

mentalpower
October 13th, 2007, 07:52 PM
Es que de vegades ens passem una mica de critics...

Si s'ha pogut buidar les Arenes per dins, reforçar la façana i elevar-la uns metres sense que es destruïs, ara em dieu que teniu por de que no puguin desmuntar una font per fer unes obres i tornar-la a muntar? :crazy:

(ho dic de bon rotllo, eh!)

Hush
October 14th, 2007, 10:14 PM
Al final que ha fet l'Aj de BCN respecte a l'entrada modernista del metro de Liceu?

Si les coses s'han de fer aixi sempre, mes val que no toquin la font.

Izo
October 16th, 2007, 10:53 PM
^^ Encara estan amb les reformes a l'estació. És d'esperar que reposin la barana modernista quan la reforma integral de l'estació acabi, tot i que molt em temo que el que posaran serà una còpia de la barana original perquè aquesta potser va passar a millor vida...

Bitxofo
October 17th, 2007, 06:04 PM
^^ Encara estan amb les reformes a l'estació. És d'esperar que reposin la barana modernista quan la reforma integral de l'estació acabi, tot i que molt em temo que el que posaran serà una còpia de la barana original perquè aquesta potser va passar a millor vida...
La barana de ferro forjat d'imitació modernista es troba a un magatzem municipal, i van prometre que la reposarien.
Donem-los un vot de confiança.
;)

Sky
November 22nd, 2007, 01:37 PM
Barcelona atorga a les Arenes 8.500 m² de comerços per fer viable el projecte

• La propietat assegura que la complexitat de l'obra, de 164 milions, no s'amortitza amb un centre basat en l'oci

Als propietaris de l'antiga plaça de toros de les Arenes, no els surten els números. Sacresa, ACS i el Grupo Metrópolis diuen que el futur centre comercial ha de tenir més comerços i menys oci per ser viable. L'Ajuntament de Barcelona els ha donat un cop de mà i acaba d'aprovar-los l'ampliació de metres quadrats de comerç fins a 8.500, quan, inicialment, el projecte, que preveu acabar-se l'octubre del 2009, en contenia només 5.000. Els empresaris diuen que s'ha demostrat que els centres d'oci com el Maremàgnum o Terra Mítica no són rendibles i que ara, el projecte original resultaria «inviable». La demanda, però, té molt més a veure amb els 164 milions d'euros que els costa el projecte, encarit pel manteniment de la façana original, una demanda municipal.

Els cinemes ja no són el que eren i les formes de divertir-se han evolucionat tant, que un recinte dedicat bàsicament a l'oci no té cap futur. Així ho demostra el fracàs de Terra Mítica, de Warner Bros Park, o el canvi d'orientació obligat del Maremàgnum. Aquest és l'argument, més o menys elaborat, que han exposat els promotors del futur centre comercial de les Arenes per reclamar a l'Ajuntament de Barcelona que sigui generós en l'adjudicació de metres quadrats de comerços. Els propietaris de l'antiga plaça de toros de la plaça d'Espanya –Sacresa, ACS i Grupo Metrópolis, participat per la família Lara, propietària del grup Planeta–, embrancats fa potser massa anys en la transformació d'aquest vell recinte en un centre comercial i d'oci amb restaurants, 12 sales de cinema, botigues i un gimnàs, han fet números però aquests no surten. Asseguren que el preu que pagaran per la complicadíssima operació de remodelar la plaça, encarregada a Richard Rogers, i el seu manteniment, que calculen en uns 164 milions d'euros, no s'amortitza a base de crispetes i menjar ràpid.

Allò que en el nou projecte aprovat pel consistori anomenen «una lleu correcció en la proporció dels usos fixats» consistirà, bàsicament, en què la suma dels usos comercial, restauració i oficines, que primer era del 25%, es transformi en el 33% del total. La regidoria d'Urbanisme ja ha donat el vistiplau a la demanda de Nueva Plaza de Toros Las Arenas, S.L. –empresa que agrupa els tres propietaris–, en què se'ls atorga els 8.500 metres quadrats que volien.

NO VOL SER MAREMÀGNUM

Els promotors de la futura plaça de toros dubten de la viabilitat del projecte tal i com es va concebre inicialment el 2002. En el seu informe asseguren que «de no corregir-se, pot perjudicar greument el manteniment d'una presència suficient de públic usuari del centre, amb el greu trencament que això significaria per al seu funcionament i viabilitat futura». Tot plegat, ho justifiquen amb l'evolució negativa de l'oferta lúdica dels últims anys, en què «el cine i la música deixa de ser alguna cosa que es consumeixi en llocs específics, en grans sales o en locals de pública concurrència» per ser productes «consumibles individualment». Inclòs en un punt de l'informe adverteixen que «tenint en compte el sobrecost de determinades condicions afegides al projecte difícilment rendibles», i citen el Museu del Rock de Jordi Tardà que s'obrirà dins del recinte, «esperar que el project sigui viable amb la majoria d'usos dedicats a l'oci no només és una utopia, sinó que és insostenible».

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2638914

http://www.vilaweb.cat/media/imatges/elpunt/imatges/2007/11/22/alta/780_008_1461176_2007_11_13.jpg

http://www.vilaweb.cat/media/imatges/elpunt/imatges/2007/11/22/alta/780_008_1461188_2005_09_08.jpg

http://www.vilaweb.cat/media/imatges/elpunt/imatges/2007/11/22/alta/780_008_1461174_2007_11_13.jpg

Danzig
November 22nd, 2007, 05:17 PM
^^ molt més aquí:

http://www.bcn.es/urbanisme/exp/catala/b0708a_documentcomplet.pdf

Bitxofo
November 22nd, 2007, 06:32 PM
Preferiria un centre de lleure que un centre comercial, però és veritat que amb la 1ª opció perdrien diners o no guanyarien gaires calers...
:dunno:

bionicze
November 23rd, 2007, 01:00 AM
Voleu dir que això no estava ja previst?.
ara camuflen una mica el tema, però segurament encara seran més les botigues que obrin, el que no sé es si segueix el projecte de museu de´n Tardà, o aquest a reculat.

Danzig
November 23rd, 2007, 01:53 AM
^^ llegeix el pdf de dalt

buba
January 20th, 2008, 12:53 PM
Més fotos de les obres...

http://img267.imageshack.us/img267/8108/lasarenas01qj0.jpg (http://imageshack.us)

http://img267.imageshack.us/img267/4696/lasarenas02kr2.jpg (http://imageshack.us)

Secció:

http://img509.imageshack.us/img509/1862/lasarenas03hg4.jpg (http://imageshack.us)

i la maqueta:

http://img509.imageshack.us/img509/4549/lasarenas04cm6.jpg (http://imageshack.us)

Confide
January 20th, 2008, 01:23 PM
^^Gràcies!

El sostre encara no l'han començat?? Hi havia una foto on promocionaven el Bread and Butter on es veia l'edifici i juraria que ja havien posat vigues o algo al sostre...

A veure si al llarg d'aquest any ja s'hi posen amb la cúpula o l'edifici annex... tot i que ja veurem si surt rendible aquest projecte, a mi cada vegada m'ho sembla menys.

buba
January 20th, 2008, 02:00 PM
^^ Si, el sostre ja l'han començat. No son acutals pero em semblan interesants. :)

bcnlights
January 20th, 2008, 04:42 PM
No sé si es el techo, pero no dejs de ser una estructura impresionante...

http://www.richardrogers.com/Asp/uploadedFiles/image/3250_Barcelona%20Bullring/construction/3250_0141_1_w.jpg

http://www.richardrogers.com/Asp/uploadedFiles/image/3250_Barcelona%20Bullring/construction/3250_0143_1_w.jpg

http://www.richardrogers.com/Asp/uploadedFiles/image/3250_Barcelona%20Bullring/construction/3250_0142_1_w.jpg

http://www.richardrogers.com/Asp/uploadedFiles/image/3250_Barcelona%20Bullring/construction/3250_0145_1_w.jpg

http://www.richardrogers.com/Asp/uploadedFiles/image/3250_Barcelona%20Bullring/construction/3250_0146_1_w.jpg

http://www.richardrogers.com/Asp/uploadedFiles/image/3250_Barcelona%20Bullring/construction/3250_0148_1_w.jpg

http://www.richardrogers.com/Asp/uploadedFiles/image/3250_Barcelona%20Bullring/construction/3250_0149_1_w.jpg

http://www.richardrogers.com/Asp/uploadedFiles/image/3250_Barcelona%20Bullring/construction/3250_0144_1_w.jpg

http://www.richardrogers.com/Asp/uploadedFiles/image/3250_Barcelona%20Bullring/design/3250_0091_1_w.jpg

http://www.richardrogers.com/Asp/uploadedFiles/image/3250_Barcelona%20Bullring/design/3250_0106_2_w.jpg

http://www.richardrogers.com/Asp/uploadedFiles/image/3250_Barcelona%20Bullring/design/3250_0090_1_w.jpg

Confide
January 20th, 2008, 10:13 PM
Woooooooooooooooooo :D

Sky
January 20th, 2008, 11:30 PM
Moltes gràcies per les fotos. :yes:

Danzig
January 20th, 2008, 11:51 PM
Bona caçada!

Fotos extretes de http://www.richardrogers.com

Bitxofo
January 21st, 2008, 03:41 AM
^^Quina passada de fotos! La cúpula mola molt!!
:eek2:
Gràcies BCN LiGHTS!

MALOBA
January 21st, 2008, 04:14 PM
Tal i com esteu dient, estàn fent 'tancaments' al sostre de Les Arenes, vosaltres que hi enteneu més, ens podreu il·lustrar als que no. Suposo que és la previa de la cúpula.. .a veure si comencen i començo a fer un seguiment més intensiu:

http://img229.imageshack.us/img229/725/dsc02750li2.jpg

http://img100.imageshack.us/img100/2695/dsc02751mt0.jpg

http://img181.imageshack.us/img181/6862/dsc02753jz4.jpg

A10

Met
February 14th, 2008, 08:49 AM
El Museu del Rock, a Les Arenes

La modificació del pla especial preveu la instal·lació del Museu del Rock en
l’equipament, que tindrà una superfície comercial de 8.500 m2
La Comissió de Govern ha aprovat definitivament la
modificació del pla especial de l’equipament delimitat per la
Gran Via de les Corts Catalanes i els carrers Tarragona,
Diputació i Llançà (Les Arenes). La modificació permetrà la
instal·lació del Museu del Rock en aquest equipament.
També preveu una superfície comercial de 8.500 m2.

http://w3.bcn.es/fitxers/premsa/080213dossiercomissigovernfebrer2008.973.pdf
------------------------------------------------------------------------------------------
Aprovat en la Comissió de Govern d'ahir.

a10! :runaway:

Sky
March 23rd, 2008, 01:07 PM
Les obres s'acabaran l'any vinent

Fins ara, cap contingència destacable. L'arquitecte Luis Alonso assegura que el pla d'obres s'està executant segons els calendaris previstos i, per tant, el procés per transformar la plaça de braus en un pompós centre comercial i lúdic s'enllestirà, si tot va com ara, a mitjan del 2009. En aquella data culminarà una de les actuacions urbanístiques i arquitectòniques més laborioses que s'hauran dut a terme a Barcelona en els últims anys. La principal dificultat ha estat l'obsessió, i també el repte, de conservar la façana circular de la plaça, que data de l'any 1900. «Vam decidir mantenir-la pel valor simbòlic del lloc, perquè forma part de la nostra imatge col·lectiva, i perquè en l'arquitectura moderna ja no s'utilitzen les formes rodones, perquè no són tan funcionals», explica Alonso. Per permetre que sigui permeable al pas de les persones, la façana s'ha aixecat quatre metres mitjançant un impactant sistema de gats hidràulics. També s'ha de tenir present que el gros del complex està situat sota terra, circumstància que ha dificultat encara més les obres. Un dels elements plàsticament més suggestius de l'edifici serà la seva coberta en forma de volta i que serà de fusta laminada. Estarà separada de la façana principal, ja que estarà subjectada per quatre grans pilars.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2788898

Sky
March 23rd, 2008, 01:07 PM
Del museu del rock al balneari

Amb una superfície total de 100.600 metres quadrats distribuïts entre cinc plantes, les Arenes vol ser un espai no només destacat des del punt urbanístic, sinó també de l'entreteniment. Els propietaris de l'espai –Sacresa, ACS i Grupo Metropolis– han invertit una suma vertiginosa –més de 160 milions d'euros– per reconvertir la plaça i dotar-la de contingut. Tindrà dotze sales de cinema, un FNAC, el museu del rock amb la col·lecció de Jordi Tardà i un revolucionari balneari on l'aigua es fusionarà amb imatges de realitat virtual. Tot això amanit amb una extensa col·lecció d'establiments comercials, restaurants, bars, locals d'oci infantil... De tot. A les plantes subterrànies hi haurà l'aparcament, amb capacitat per a 1.250 cotxes –hi havia lloc per a més però aquest és el límit que ha fixat l'Ajuntament–, 200 bicicletes i 600 motos. La darrera planta, on hi haurà la cúpula, serà un espai multifuncional, però molt enfocat cap a activitats lligades amb la Fira. També disposarà d'un mirador que permetrà oferir una vista inèdita de Barcelona de 360 graus. El projecte també inclou la construcció d'un nou edifici annex a la plaça, que ja s'ha batejat com E-Fòrum. Tindrà 4.500 metres quadrats, que es destinaran a oficines, i disposarà de la darrera tecnologia en matèria de comunicacions.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2788897

Sky
March 23rd, 2008, 01:09 PM
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%203/c44c4bf2.jpg

El túnel que connectarà el complex de Les Arenes amb el metro serà un eix comercial

• Els arquitectes i les administracions, però, no es posen d'acord sobre la fórmula per executar el projecte

La connexió subterrània del flamant complex d'oci que s'està construint a Les Arenes amb el metro (L3 i L1) i els Ferrocarrils de la Generalitat no serà un projecte convencional. La intenció és que aquest túnel tingui caràcter, una personalitat marcada en consonància amb la que despendrà l'antiga plaça de braus un cop se n'acabi la transformació. Per aconseguir aquest objectiu, una de les propostes que es plantegen, a banda d'apostar per un disseny peculiar, és instal·lar-hi botigues. Quantes i de quin tipus? Dos detalls que encara estan per definir. Tampoc queda clar quan i com es construirà la connexió, ja que les administracions i els arquitectes de l'obra no es posen d'acord sobre el grau d'incidència que tindran altres actuacions previstes sobre la plaça Espanya.

L'elaboració del projecte tècnic per enllaçar el nou centre d'oci amb la xarxa de metro ha anat a càrrec de l'equip format per Richard Rogers i Alonso i Balaguer Arquitectes Associats SL, el mateix que ha dissenyat la reconstrucció de la plaça. A dia d'avui encara hi ha aspectes substancials que estan pendents de concretar, però tot i així ja hi ha esbossats els grans trets distintius que hauria de tenir la connexió. D'entrada, i com a element conceptual, no es vol que sigui un simple túnel de pas, un punt inert que només compleixi una tasca funcional de trànsit de persones. No. Encara que sigui un indret subterrani –un handicap important– ha de tenir vida i personalitat pròpia. En termes arquitectònics ha de ser «un indret singular».

La millor opció –o almenys aquesta és la que s'ha plantejat–, per aconseguir-ho és que el passadís tingui botigues. Caldrà definir quantes i de quin tipus, ja que cal recordar que el complex també disposarà d'una generosa oferta comercial. A més, el túnel enllaçarà directament amb la planta -1 del complex, on també està previst que hi hagi botigues. A l'altre extrem comunicarà amb l'estació de Plaça Espanya de les línies 1 i 3 del metro, així com amb la dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC).

Paral·lelament, el projecte també contempla la possibilitat que es pugui accedir directament des de qualsevol d'aquestes línies a la coberta de la plaça, on es construirà una gran cúpula que servirà per desenvolupar-hi activitats de caràcter bàsicament comercial. La solució per fer-ho és la construcció d'una torre a la part exterior de l'edifici, visualment molt impactant, amb ascensors.

VISIONS DIFERENTS

L'execució d'aquesta connexió amb el transport públic, però, s'entreveu complexa. I, fins i tot, polèmica. Els arquitectes asseguren que la definició final de l'actuació està supeditada «a la coordinació del nostre projecte amb altres que l'administració està elaborant per al subsòl» de la zona. Un dels quals, i sens dubte, el més important, és la remodelació de l'intercanviador de la plaça d'Espanya. Una obra que ha de dur a terme l'empresa pública GISA i que, ara per ara, no té calendari fixat. En relació amb això, fonts de la Generalitat han negat que una actuació supediti l'altra, encara que estiguin relacionades. «Ells –l'equip d'arquitectes– poden començar quan ho considerin oportú, i nosaltres, després, ja ens adaptarem al que hagin fet», diuen.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2788899

Sky
March 23rd, 2008, 01:09 PM
L'ampliació de sostre comercial i el disseny

El novembre de l'any passat, l'Ajuntament de Barcelona va decidir ampliar el sostre comercial de Les Arenes, que va passar de 5.000 metres quadrats a 8.500. Una decisió que pretén assegurar la viabilitat econòmica del complex en un context, l'actual, en què les grans ofertes d'oci sembla que van a la baixa. Aquest reenfocament de la seva activitat no tindrà, però, incidència sobre el disseny de l'edifici. «No hi haurà cap mena de problema –comenta l'arquitecte Luis Alonso– ja que aquest és un centre obert, que permet redistribuir espais i funcionalitats perfectament». Alonso, un dels autors del projecte, afegeix que Les Arenes és un exemple «d'una arquitectura no rígida», un concepte que reivindica que els edificis puguin tenir diferents usos sense que això impliqui fer noves obres estructurals. «Les ciutats, en aquest cas Barcelona, i les seves construccions necessiten tenir promiscuïtat funcional. Per què? Doncs perquè si hi ha una barreja d'usos és la millor manera que estiguin vius, que hi hagi una activitat constant», conclou.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2788901

Met
March 23rd, 2008, 09:30 PM
El meu cunyat hi treballa i m'ha dit que també hi haurà també un Mercadona, quin glamour... xD!

Per cert, m'ha dit que encara que el centre s'obri abans, les obres no s'enllestiran fins el juny del 2010! :eek:

Bitxofo
March 25th, 2008, 05:02 AM
El meu cunyat hi treballa i m'ha dit que també hi haurà també un Mercadona, quin glamour... xD!

Per cert, m'ha dit que encara que el centre s'obri abans, les obres no s'enllestiran fins el juny del 2010! :eek:

Més lents que amb la línia 9...
:ohno:

Sorrender
March 26th, 2008, 02:31 AM
Hola a tot el fòrum, aquest es el meu primer post, fa temps que us llegeixo en silenci.

Vaig donar amb aquest post buscant propostes de metro i projectes de futur.

Soc de SantaCo i encara m'impressiona la de noves parades de metro de la L9 que tindrem.

Peró bé, volia comentar aquestes fotos i crec que aquest centre comercial era una cosa no imprescindible però que farà que guanyi vida la zona (més de la que té), cultura, exposicions, arquitectura, emblemàtica i ara comerç. Només queda un bon parc.

Per cert les fotos són molt bones, "OLé!"

A10

Bitxofo
March 26th, 2008, 02:33 AM
^^Benvingut colomenc!

crisalinc
March 26th, 2008, 03:57 PM
Bon dia!
Jo també em presento; estudio Història de l'art a Barcelona i visc prop de la zona on construiran tot aquest complexe. La meva opinió sobre el tema encara no la tinc massa formada... només penso que fa uns quants anys que ho allarguen i que en general la gent ja comença a estar una mica farta d'obres...
En tot cas, m'he registrat perque estic fent un treball de recerca sobre la plaça de les Arenes per la Uni i sincerament m'ha servit força tot el recull de noticies i fotografies que heu penjat.
M'agradaria (si em poguessiu ajudar una mica més) si sabeu d'alguna organització a Barcelona que es movilitzi en pro o en contra o si hi ha algú en aquest foro que formi part de l'associació de veïns i en pogués opinar, necessito recollir tot el que pugui... per la meva banda ja vaig fent, però he trobat coses molt interessants aquí.

Moltes gràcies

Salut

Danzig
April 23rd, 2008, 12:12 PM
http://www.elpais.com/im/impresa/tit_logo_int.gif

FNAC abrirá en Las Arenas su cuarta tienda de Barcelona

La multinacional FNAC abrirá su cuarta tienda en Barcelona en el futuro centro comercial de Las Arenas. La firma francesa ha cerrado un contrato de alquiler con Metrovacesa para ocupar 2.000 metros cuadrados de la antigua plaza de toros, según informó ayer la inmobiliaria controlada por la familia Sanahuja en un comunicado. Fuentes del mercado apuntaron que FNAC podrá abrir antes de verano del año que viene.

A pesar de que las obras de la antigua plaza debían terminar a finales de año, estas fuentes explican que se han retrasado hasta abril de 2009. Se debe, explicaron, a la complejidad del proyecto, sobre todo de su cubierta, y por los cambios que el arquitecto del centro comercial, Richard Rogers, ha ido introduciendo sobre la marcha.

http://www.elpais.com/articulo/cataluna/FNAC/abrira/Arenas/cuarta/tienda/Barcelona/elpepiespcat/20080423elpcat_5/Tes/

Sky
May 7th, 2008, 12:29 PM
Les Arenes comença a lluir cúpula i afronta la recta final de les obres

• La complexitat de la construcció torna a endarrerir la inauguració fins a finals del 2009

L'estructura instal.lada donarà pas d'aquí a unes cinc setmanes al mirador panoràmic de 360 graus

Complexa, singular, ambiciosa i amb costos milionaris. Així serà la construcció que unirà comerç i oci a Les Arenes, al costat de la plaça d'Espanya, i que per fi sembla enfilar la recta final. L'última previsió és que el recinte, que acumula un nou retard, es pugui estrenar a final del 2009. De moment, les botigues i àrees lúdiques més destacades ja han estat adjudicades.

La titànica obra que va començar a forjar-se l'any 2003 comença a lluir tota la seva magnitud a peu de carrer. Durant anys, la complexitat d'aquesta obra ha fet que els avanços que s'hi feien fossin poc visibles. Durant llargs mesos la façana neomudèjar (de 4.000 tones) de l'antiga plaça de toros ha levitat sobre 25 gats hidràulics, mentre es treballava a més de 20 metres sota terra. Precisament, des del pàrquing hi haurà un accés directe, així com des del vestíbul del metro, a part de les tres entrades des del carrer.

L'arquitecte Luis Alonso --de la firma Alonso & Balaguer-- ha explicat a aquest diari que la nova base instal.lada ara a la part superior és el nucli central del pseudoplat volador que rematarà la construcció. S'ha aixecat mitjançant un elevador central que fa pujar les grans peces metàl.liques de les cobertes, i en les quatre o cinc pròximes setmanes, va detallar, es desenvoluparà l'estructura metàl.lica de la volta de la flamant cúpula de 85 metres de diàmetre que exercirà de mirador de 360 graus (a 35 metres d'altura) de tota la ciutat. Durant els següents mesos, es procedirà a reomplir i revestir els espais.

SINGULARITAT

L'arquitecte assenyala que cada fase constructiva té alguna mena de dificultat perquè es tracta d'un projecte "gens generalista, on cada peça és única i tot ha sigut dissenyat per a l'edifici". Recentment, va afegir, s'han completat les dues plantes on s'ubiquen les 12 sales de cine del grup Balañá, en voladissos de 10 metres que donen transparència a la zona.

Tanta minuciositat fa que establir un calendari final sigui cada vegada més complex. Inicialment es va parlar de fer la inauguració el 2005, encara que de seguida es va passar al 2006. Des d'aquest diari es va anunciar fa poc més d'un any que el final de l'obra estava previst per a principis del 2008, mentre que els espais comercials estarien habilitats a finals d'any, segons la promotora Compañía de la Nueva Plaza de Toros de Barcelona. Ara, l'empresa Metrovacesa, responsable de la comercialització, indica que l'obertura comercial del recinte es preveu a finals del 2009, uns mesos després que, cap a l'estiu, es faci l'entrega de la construcció.

En els pròxims mesos els canvis seran més perceptibles i l'oferta comercial s'acabarà de perfilar. Ja està confirmada la presència del súper de 1.300 metres quadrats de Mercadona, una nova seu de Fnac d'uns 2.000 metres, el balneari urbà de Duet Spa de 2.155, a més a més dels cinemes i el Museu del Rock amb peces de Jordi Tardà. Seran els principals motors dels 106.000 metres construïts.

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=507030&idseccio_PK=1022

Sky
May 7th, 2008, 12:30 PM
Més botigues i rendibilitat

Els promotors d'Arenas Plaza sempre han sostingut que el pressupost de l'obra es mantenia en els 100 milions d'euros. No obstant, els endarreriments i dificultats tècniques fan suposar que els costos s'han multiplicat, ja que l'empresa va sol.licitar una ampliació d'espai comercial. Es preveuen 16.300 metres quadrats per a comerços i 14.700 per a oci. Comerç ja ha rebut la petició de requisits per formalitzar la llicència comercial. L'empresa necessita l'informe preceptiu i vinculant de l'ajuntament (aprovat pel districte però pendent del ple municipal), entre altres.

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=507031&idseccio_PK=1022

Danzig
May 7th, 2008, 01:33 PM
http://www.elpais.com/recorte/20080507elpcat_1/XLCO/Ies/20080507elpcat_1.jpg

ÎNÃÐÄþTÅT
May 7th, 2008, 03:13 PM
sembla que ja queda menys...

Bitxofo
May 7th, 2008, 07:07 PM
^^Jo la veig igual, van mega-lents...
:sleepy:

Izo
May 7th, 2008, 08:01 PM
És normal, no estan fent pas un bloc de vivendes! :) De totes maneres el gruix de les obres un cop van aixecar l'ex-plaça de braus ha estat a dins de l'estructura, que en la foto es veu prou "plena", per'xò des del carrer pot semblar que s'avança molt poc.

MALOBA
May 8th, 2008, 12:03 PM
Ahir la plaça de toros es veia així desde el terrat de la torre N&N, comença l'espectacle de la cúpula. Alhora, es pot veure bé com d'avançat està l'edifici del c/Llançà:

http://img399.imageshack.us/img399/4739/dsc02851eb2.jpg

http://img120.imageshack.us/img120/3959/dsc02853dq9.jpg

També es pot veure l'estat de les obres de la comisaria dels Mossos a la Plaça Espanya.

A10

aml1006
May 9th, 2008, 09:48 AM
Por la estructura circular que se aprecia no creo que sea el comienzo de la cúpula sino mas bien el piso de la base de la cúpula medio suspendido que hay sobre el edificio en si de la plaza de toros. Así que creo que aun falta un rato para que veamos el montaje en si de la cúpula.

No sé igual me equivoque :lol:

Confide
May 11th, 2008, 02:30 PM
Sí s'ha d'inaugurar a finals de L'ANY QUE VE, llavors els hi deu quedar bastant.

Hush
May 11th, 2008, 04:01 PM
També es pot veure l'estat de les obres de la comisaria dels Mossos a la Plaça Espanya.A10

I també com la zona verda del parc ja no es verda...:ohno:

Bitxofo
May 12th, 2008, 04:01 AM
Sí s'ha d'inaugurar a finals de L'ANY QUE VE, llavors els hi deu quedar bastant.
No arribaran a temps, sembla...
:sly:

SEIM
May 13th, 2008, 12:20 PM
I també com la zona verda del parc ja no es verda...:ohno:

Imagino que es causa-efecte de les restriccions al rec per la sequera.

A10

Danzig
May 13th, 2008, 01:19 PM
Em sembla que és un tipus de gespa que es posa groga si li manca aigua però que no es mor definitivament. Potser és aquest o semblant:

"Césped DE VERANO KIKUYO Penisetum clandestinum

Es un Césped de verano, resistente a la sequía y al pisoteo, de crecimiento muy agresivo. Color verde oscuro, prospera en todo tipo de suelo, pero prefiere los suelos sueltos con buen drenaje, es por eso que se adapta excelentemente a los suelos arenosos. Tiene habito de crecimiento rastrero , hojas gruesas (4-6 mm) En invierno o bien con los primeras heladas toma color amarillo y queda en estado de latencia hasta la primavera."

el casanovas
June 1st, 2008, 09:13 AM
Nyapeitor 2000, jo fotria a terra aquesta ranciada i em buscaria un arquitecte oficial per fer un nou Sants (del pal Miralles + Tagliabue o Viaplana + Piñón, encara que aquests últims ja es van regalar amb els entorns de l'estació, que a mi ja em molen però que no usa ni déu.)

Resum: tota la vida veient la puta plaça aquesta i ara a sobre li fotran un puto barret de Playmobil. Jo no sé qui contracta aquests horteres.

Ah! I amb la Comissaria Porcioles al costat!! Magnífic!!! Encara que la comissaria m'agrada pel seu valor de francobloc de culte i perquè endinyar-li una cosa així a la pasma és tot un acte de catxondeig :D :D :D :D

ikari
June 12th, 2008, 03:47 PM
Panoramica cutre feta amb el mòvil on podeu observar l'estat actual de Les Arenes, i la nova seu dels Mossos d'Esquadra.

http://i244.photobucket.com/albums/gg23/ikari_photos/pl_espanya_pano.jpg

Avui com torno a ser per la zona, fare fotos de millor qualitat.

Vagi bé!

Sr.Horn
June 12th, 2008, 04:03 PM
"Césped DE VERANO KIKUYO Penisetum clandestinum

Es un Césped de verano, resistente a la sequía y al pisoteo, de crecimiento muy agresivo. Color verde oscuro, prospera en todo tipo de suelo, pero prefiere los suelos sueltos con buen drenaje, es por eso que se adapta excelentemente a los suelos arenosos. Tiene habito de crecimiento rastrero , hojas gruesas (4-6 mm) En invierno o bien con los primeras heladas toma color amarillo y queda en estado de latencia hasta la primavera."

Segurament siga el mateix tipus de gespa que hi ha als jadins imperials de Tòquio, dos comparatives:

SETEMBRE 2004:
http://i31.tinypic.com/w7io0x.jpg

MARÇ 2006:
http://i30.tinypic.com/jq2ssh.jpg

ikari
June 13th, 2008, 01:46 PM
Bones de nou, ara si que us porto fotos fetes amb la camara i no amb el movil.
Espero que us agradin ^_^

Primer comencem amb Les Arenes:
http://i244.photobucket.com/albums/gg23/ikari_photos/Plaza_Espanya006.jpg

http://i244.photobucket.com/albums/gg23/ikari_photos/Plaza_Espanya002.jpg

http://i244.photobucket.com/albums/gg23/ikari_photos/Plaza_Espanya003.jpg

Ara amb l'edifici anexe:
http://i244.photobucket.com/albums/gg23/ikari_photos/Plaza_Espanya008.jpg

http://i244.photobucket.com/albums/gg23/ikari_photos/Plaza_Espanya010.jpg

Prova de façana:
http://i244.photobucket.com/albums/gg23/ikari_photos/Plaza_Espanya013.jpg

http://i244.photobucket.com/albums/gg23/ikari_photos/Plaza_Espanya011.jpg

http://i244.photobucket.com/albums/gg23/ikari_photos/Plaza_Espanya014.jpg

I per acabar panoramica "ben feta" del conjunt de Arenes, edifici anexe, edifici mossos:
http://img371.imageshack.us/img371/1856/plazaespanyapanofp0.jpg

Això es tot!
Vagi bé! ;)

OsKr_BcN
June 13th, 2008, 05:51 PM
Estan molt be les fotos! sobretot la panoràmica! ara que hi passo sovint per allà m'he adonat que ja es van notant més rapidament els canvis (o potser és impresió meva xD)

Bitxofo
June 13th, 2008, 11:58 PM
L'edifici annex és innecessari i tapa la papallona modernista!
:ohno:

ikari
June 14th, 2008, 03:50 AM
^^ Ja...pobreta papallona. Pero bueno almenys es reflexara a la façana acristal·lada...
Algo es algo tu xD

Vagi bé!!

Danzig
June 16th, 2008, 11:44 AM
Ostres, un altre niu de coloms!

xussep80
June 27th, 2008, 12:36 AM
Barcelona acollirà el primer Museu del Rock d'Europa

El futur centre comercial Les Arenes de Barcelona acollirà el primer Museu del Rock d'Europa. Es crearà a partir de la col·lecció del periodista i crític musical Jordi Tardà que aquest dijous ha explicat l'estructura que tindrà el museu. El recinte emularà un festival de rock amb la intenció que sigui un espai "viu" i "dinàmic", que es pugui visitar periòdicament. L'espai tindrà 2.000 metres quadrats i acollirà 8.000 objectes i un milió de documents de la història del rock. La inauguració està prevista pel segon semestre de 2009.

El Museu del Rock tindrà tres espais diferenciats: un de dedicat a exposicions temporals, un auditori obert a grups emergents i a bandes consagrades i una sala d'exposicions permanents, i una mediateca on es podrà veure la col·lecció completa de Jordi Tardà cedida íntegrament al museu. L'objectiu és que sigui un museu viu i canviant que convidi els visitants i turistes a tornar-hi.

El recinte també comptarà amb una àrea comercial dirigida al públic, amb botiga i servei de venda d'entrades de concerts que es facin a Barcelona i a d'altres ciutats com Londres i Nova York.

Durant l'acte de presentació del que serà el futur museu, Tardà ha estat acompanyat d'algunes cares de l'escena musical com l'Elèctrica Dharma, Lax'n Busto, Ramoncín i Santi Carulla i Leslie dels Sirex. També hi ha exhibit el vestit de núvia que va portar Madonna durant la gira de "Like a Virgin", un dels objectes que es podran veure al museu.

3cat24 (http://www.3cat24.cat/noticia/290627/musica/Barcelona-acollira-el-primer-Museu-del-Rock-dEuropa)

Confide
June 27th, 2008, 11:27 AM
Quina papallona?

Gabe
June 27th, 2008, 02:53 PM
Quina papallona?

http://farm1.static.flickr.com/165/381641502_3b5837dae6.jpg?v=0

tot i que crec que no és una papallona..ho vaig llegir fa temps

ikari
June 27th, 2008, 04:22 PM
^^ Jo veig clarament una papallona! Te les antenetes i tot xD

Lo bó es que fins que no vareu dir pel foro que tapaven "la papallona", mai mhavia fixat en ella xD Ains que poc em fixo en les coses jo...

Vagi be ;)

Confide
June 29th, 2008, 12:05 PM
Las Arenas: de plaza de toros a la promiscuidad en los usos
La cúpula que cubrirá el viejo coso estará rodeada por una rambla

Las Arenas: antigua plaza de toros situada en Barcelona, entre las calles de Tarragona y Llançà, Gran Via y Diputació. Inicio de obras: 2003. Fecha probable de terminación: 2009. Promotor, Sacresa. Arquitectos: Richard Rogers y sus correpondientes en Barcelona, el despacho Alonso Balaguer. Presupuesto de las obras: sobre los 100 millones de euros, todos ellos de aportación privada.

La idea es mezclar los usos, de forma que esté ocupada el máximo de horas
"La plaza de las Arenas, construida a principio del siglo XX, no tenía valor arquitectónico", señala Alonso, pero se decidió "mantener la fachada" y, en su opinión, fue un acierto porque pertenece a la "memoria personal de todos los barceloneses, forma una estampa grabada en la retina ciudadana".

Lo primero que se hizo fue limpiar su estructura. Por dentro y por fuera, hasta dejar la pura cáscara, la fachada. Luego se procedió a mantenerla elevada para poder trabajar en el interior e incluso en el subsuelo, donde se ha construido un aparcamiento de cuatro plantas. En el exterior había de todo: desde un barecillo en desuso hasta una gasolinera. A eso había que añadir algunos problemas de actuación porque en el subsuelo coinciden dos líneas de metro que se cruzan perpendicularmente (la 1 y la 3) y un desagüe de gran tamaño procedente del depósito pluvial situado bajo el parque del Escorxador.

Además, la plaza se hizo descentrada respecto al Ensanche barcelonés y cuatro metros por encima del nivel actual de las calles, que entonces aún no estaban ni siquiera trazadas. Ahora se ha aprovechado para reordenar la manzana. La plaza estará, por primera vez en décadas, desnuda y será visible, salvo desde la zona de la calle de Llançà, donde se han construido dos edificios de oficinas ordenando la calle a la anchura del Ensanche. Además, se recuperan las aceras propias de éste en todo el entorno de la construcción.

Alonso se muestra satisfecho del resultado, pese a las dificultades técnicas. Cree que ha conseguido una obra dotada de "promiscuidad funcional", lo cual la asocia definitivamente a la Barcelona en que se halla. "Se trata de mezclar los usos, de forma que esté ocupada el máximo de horas posibles, tantos días como se pueda". Esto hace que el edificio sea, añade, "sostenible tanto en términos económicos como sociales". Y pone un ejemplo: "Podrás bañarte mientras ves una película de los Beatles".

Los 105.000 metros cuadrados que albergará la nueva construcción, porque en realidad la fachada es una mera piel y todo lo demás es nuevo, incluye usos comerciales: 12 salas del cine de la cadena Balañá, un balneario de nueva generación de la firma Duet Sports, oficinas, un museo musical, bares y restaurantes, un centro de la FNAC y una cúpula multiusos, que es la que ahora se está empezando a instalar, aprovechando que se terminan los interiores. Además, se trata, insiste Alonso, de un edificio permeabilizado, es decir, abierto al paso del público. En el subsuelo, el aparcamiento tendrá una capacidad de 1.250 plazas.

Abierto en el nivel de la calle, permitiendo la conexión entre la Gran Via y el parque del Escorxador, y también abierto a los vientos y a la visión. La gran bóveda que cubrirá el edificio, "una de las mayores de Europa en una ciudad que apenas tiene edificios abovedados", explica Alonso, es de material ligero y madera laminada que busca "dar calidez y calidad de espacio". Un espacio que tendrá una altura de 12 metros y 90 de diámetro.

La bóveda estará rodeada de una rambla de 300 metros de longitud y 12 de anchura, tan circular como ...

elpais.com

capra
July 2nd, 2008, 03:54 PM
Hola a tots.
Em presento, sóc capra.
Estic impacient per veure acabat aquest projecte!

Confide
July 2nd, 2008, 10:55 PM
benvingut! :)

A veure quan comencen a posar la cúpula!

bionicze
August 4th, 2008, 12:20 AM
Us imagineu com podria quedar un bon gratacels de vidre, ben il.luminat a les nits, enfront de les arenes en el lloc de les comisaries?

http://img161.imageshack.us/img161/9167/dsc02169dy2.jpg

I això que els edificis dels polis, tampoc es que siguin molt guapos però encara es poden aguantar, tot i que crec que no estàn fent aquella especie d´escultura que tenia unes lletres i que encara els feia mes soviets.

Spike88bcn
August 4th, 2008, 12:58 AM
Que els facin als dos solars que queden lliures de carrer tarragona.

Hush
August 4th, 2008, 01:10 AM
Gratacels al centre mai.

Spike88bcn
August 4th, 2008, 03:09 AM
Carrer Tarragona al centre??? A mes ja hi han 4 torres de mes de 80 metres.

Hush
August 4th, 2008, 03:12 AM
^^Pel centre entenc Eixample, Sants o Gracia. Pels voltants, extrems o laterals, entenc Plaça Europa o forum.

Spike88bcn
August 4th, 2008, 03:56 AM
Jo crec que a la zona de Sants es una zona perfecte per fer gratacels. Esta a prendre pel cul del centre.

el casanovas
August 4th, 2008, 04:52 AM
Hm... a Sants... bé, el carrer Tarragona ja està consolidat com a vertical i pujant cap a Les Corts per Numància o Tarradelles la majoria d'edificis són post-1950 i són tots mid-rises, així que aquesta zona podria estar bé. Fins i tot entrant cap al barri, el Pg. St. Antoni es ple de blocs alts, molts d'ells relativament recents.

Però al nucli del barri no crec que hi càpiguen gratacels, més que res perquè on els fiques? I a més no sé si podrien donar gaire servei al barri. Clar que també hi podria donar una nova vida, ficar-hi empreses així meś grans... no sé. Sens dubte seria una tècnica anti-degradació radical i efectivíssima, però no sé si cal.

Sants més aviat necessita que es rehabilitin façanes, es realiniïn carrers, es canviïn paviments, etc. Però enderrocar alguna de les moltes francomerdes de per Badal o la Bordeta i ficar-hi edificis de serveis macos i residencials altets i notables em sembla molt bona idea, de fet al mateix carrer Badal n'hi ha exemples (bé, en pla cutre, però la idea hi és).

I fer un nou Hotel Plaza més alt també seria bona idea... molt improbable, per això...

bionicze
August 4th, 2008, 11:02 AM
home segur que els solars del carrer tarragona acabarán sent minigrates segur, el lloc es idoni, ja tenen els companys fets desde els 90, però veurem quan ho fan, pròximament segur que no.

Danzig
August 4th, 2008, 11:55 AM
Al carrer Tarragona només s'hi poden fer torres de 20 plantes, com les que hi ha

Spike88bcn
August 4th, 2008, 05:06 PM
ja es algo. XD

el casanovas
August 4th, 2008, 05:23 PM
Al carrer Tarragona només s'hi poden fer torres de 20 plantes, com les que hi ha

Be, sempre poden fer com la Torre Catalunya, ficar-se una mega-antena que es veu de tot el barri :D

Sony!!

MALOBA
December 5th, 2008, 04:05 PM
Bona tarda, he estat un temps ‘desactivat’, i com que molts forers han informat perfectament de l'evolució de l'obra, no he aportat massa. Però ara s'està posant d'allò més interessant, ja estàn colocant l'estructura que suportarà la cúpula, el que es veu ho han fet en menys d'una setmana, així que calculo que abans de cap d'any l'estructura estarà finalitzada. A més, si us fixeu, a la part de la Pça Espanya, està emergint l'estructura del mirador:

http://img158.imageshack.us/img158/9318/dsc03742zw5.jpg

http://img296.imageshack.us/img296/6117/dsc03745oz7.jpg

A10

Niat
December 5th, 2008, 04:50 PM
Muchas gracias MALOBA.

Danzig
December 5th, 2008, 05:38 PM
ostres, et demano que en posis de la plaça i poses les fotos abans i tot :lol:

MALOBA
December 5th, 2008, 05:41 PM
Tranqui Danzig. Si vols fer com l'altre vegada, m'envies un privat, ara la cosa està molt interessant i d'un dia per a un altre es veuen canvis.

Confide
December 5th, 2008, 11:40 PM
Ja queda menys!! :banana:

Merci!

ikari
December 7th, 2008, 04:41 AM
Wooo la cosa va rapida!!

Com diu Confide, ja queda menys ^_^

Sorrender
December 8th, 2008, 12:43 AM
Impresionant MALOBA es veu fins i tot la papallona madernista xD

Bitxofo
December 10th, 2008, 02:52 AM
Wooo la cosa va rapida!!

Com diu Confide, ja queda menys ^_^
Ràpida?
:crazy:

Mercès per les fotos, MA!

MALOBA
December 17th, 2008, 09:35 PM
D'aquesta tarda... van molt ràpid amb la cúpula!!!

http://img231.imageshack.us/img231/6114/dsc03762hk6.jpg

http://img231.imageshack.us/img231/1780/dsc03763ka7.jpg

Continuaré informant!!!

LinkelRing
December 17th, 2008, 11:24 PM
^^
Moltes gràcies per les fotos!
Com porto dins, l'entrada sud quedarà molt guapa amb tot el que li estàn fent i el que volen (com el camp de futbol doble) :D

Danzig
December 18th, 2008, 12:39 AM
quina passada! des del carrer es veu a penes alguna cosa...

Confide
December 18th, 2008, 12:54 PM
Des del carrer es podrà apreciar la cúpula? Si és que no, realment serà una llàstima... des de Montjuïc però es podrà veure bé.

Danzig
December 19th, 2008, 11:13 AM
des de sota mateix no, però a uns pocs metres de distància es veurà perfecte

LinkelRing
December 19th, 2008, 01:53 PM
I des de sota sota sota (es a dir, des de dins del centre) també es veurà, no?
Pot ser espectacular la cosa ;)

Danzig
December 19th, 2008, 05:37 PM
des de la planta soterrani -2 no crec :D

LinkelRing
December 20th, 2008, 02:56 AM
Bó, tan sota no xDDDDD

Sky
December 20th, 2008, 06:44 AM
Una cúpula de 90 metres de diàmetre cobreix Les Arenes

• L'antic edifici estarà preparat per a un ús lúdic l'últim trimestre del 2009

Una clàssica plaça de toros d'estil neomudèjar amb aspecte high tech. Així està quedant Les Arenes, que estarà completament coberta d'aquí a un mes i mig amb una cúpula de fusta i vidre que acoblen obrers especialitzats contractats a Alemanya. Des del cim de l'antiga plaça, a 27 metres d'altura, es veu un paisatge urbà dens amb el Montseny nevat al fons i la silueta del Palau Nacional a la mateixa altura. L'espai lúdic s'inaugurarà l'últim trimestre del 2009.

El muntatge de la cúpula de la coberta es realitza mitjançant elements prefabricats de fusta laminada molt lleugers, una vegada descartat el vidre del projecte inicial. Des de l'aire, la cúpula tindrà un aspecte de zinc mat, aconseguit a base de resines. Segons l'arquitecte Luis Alonso, soci de la firma Alonso i Balaguer, l'últim pis de Les Arenes serà "un dels espais voltats més grans d'Europa amb els seus 90 metres de diàmetre".

RESTAURANTS

Situat sota la cúpula, l'últim pis de Les Arenes tindrà quatre restaurants i un espai polivalent de 4.000 metres quadrats que es va presentar com a espai complementari de la Fira de Barcelona, idoni per a presentacions o esdeveniments corporatius. L'edifici e-Fòrum adherit a Les Arenes, de nova planta i quasi acabat, també es perfila, va dir Alonso, com a espai auxiliar de la Fira.

L'interior de Les Arenes apareix com un entramat de gruixudes bigues i pilars, que sostenen l'edifici. Alguns d'aquests elements quedaran a la vista mentre es puja mitjançant escales mecàniques a algun dels quatre pisos, sense comptar els destinats a pàrquing. Actualment es treballa en la connexió de la planta menys u amb l'estació de metro d'Espanya de la L-1.

JOGUINA

Una torre a la qual el públic podrà accedir mitjançant dos ascensors panoràmics rematarà l'aire de joguina còsmica de l'edifici, molt adequat per a l'era de la Playstation, que està adquirint Les Arenes. El fràgil perímetre de totxo, que fins i tot es va ancorar per aixecar i descalçar els pisos subterranis ha estat restaurat amb molta cura. La intenció dels arquitectes és que la façana sigui el màxim de transparent possible.

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=572551&idseccio_PK=1022

Sky
December 20th, 2008, 06:44 AM
L'oferta inclou 12 cines, una botiga, balneari urbà i museu del rock

Al març els operadors entraran a Les Arenes. La cadena de llibres i música Fnac i 12 cines de l'empresa Balañá s'instal.laran a les primeres plantes, a més del museu del rock de Jordi Tardà. També hi haurà un balneari i gimnàs amb una pista circular de fúting: un quilòmetre cada tres voltes.

Luis Alonso es va mantenir ahir en la xifra oficial de 100 milions d'euros de pressupost. La Vanguardia va publicar ahir que Metrovacesa (que està participada per sis entitats bancàries) ha comprat a Sacresa (també en crisi) el centre comercial, que hauria costat 200 milions.

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idtipusrecurs_PK=7&idnoticia_PK=572552

cifo1
December 20th, 2008, 02:44 PM
EN la Vanguardia hay un vídeo donde se puede ver el estado interior.
Pagina del vídeo (http://www.lavanguardia.es/premium/publica/publica?COMPID=53602564678&ID_PAGINA=200806163&ID_FORMATO=9&PAGINACIO=1&SUBORDRE=3&TEXT=)

SALUDOS

JuanK
December 20th, 2008, 07:24 PM
En resumen, más de cuatro años de obras, y queda -por lo menos- otro más hasta la inauguración... Más que un centro comercial, parece una ampliación del metro, por la elevadísima velocidad de ejecución. :crazy: :lol:

Izo
December 20th, 2008, 07:28 PM
Home, jo trobo que van força ràpids, potser perquè en veig fotos de tant en tant i hi trobo canvis. També s'ha de reconèixer que el que estan fent amb Les Arenes no és el pa de cada dia en la construcció/restauració d'edificis.

JuanK
December 20th, 2008, 08:57 PM
¿Más de cinco años es ir rápido? :?

Izo
December 20th, 2008, 09:30 PM
^^ Però no l'estan pas construïnt de nou. Ja saps que van haver d'aixecar tota la façana, etc. Al meu barri de Barcelona fa uns anys van aixecar un bloc d'habitatges en més o menys cinc anys: allò sí que va ser anar lent!

I recordo que encara van tardar més de cinc anys més en vendre tots els pisos, però això ja és una altra història. XD

Ize loob
December 21st, 2008, 05:05 PM
A mi me han dicho (vale suena poco creible xDD).. pero es cierto.. que esta obra es pionera en muchos ambitos contructivos.. no solo a nivel europeo.. sino a nivel mundial o.o! habrá que ver como queda la cosa.

LinkelRing
December 21st, 2008, 06:31 PM
^^
Podría ser. La veritat es que, per començar, es l'únic edifici que conec (clàsic) que hagin llevantat per moure i tornar a posar a terra.
Ara, si aixó que dius es veritat (i poguera ser que sí), estaria bé sapiguer exactament quins son les obres importants en aquest sentit que s'han fet...

Salutacions.

casofatal
December 21st, 2008, 07:59 PM
Però l'edifici no va ser aixecat en cap moment, va ser mantingut al mateix lloc on havia estat, i s'ha acoplat al nou edifici de dins

Izo
December 21st, 2008, 09:02 PM
^^ La façana està aixecada en el sentit que se sosté sobre els pilars nous tot mantenint-la en els quatre metres originals sobre el nivell del carrer. Per això l'aixequen, perquè la sostenen mentre construeixen l'interior de l'edifici, sinó cauria.

UpBarcelona
December 21st, 2008, 09:33 PM
^^
Podría ser. La veritat es que, per començar, es l'únic edifici que conec (clàsic) que hagin llevantat per moure i tornar a posar a terra.
Ara, si aixó que dius es veritat (i poguera ser que sí), estaria bé sapiguer exactament quins son les obres importants en aquest sentit que s'han fet...

Salutacions.

No l'han aixecat i mogut pas... no s´ha mogut d'on era i no l'han aixecat per ficar res a sota, només l'han sostingut per excavar sota... :)

LinkelRing
December 22nd, 2008, 01:34 AM
Aaaaah, ok. Gràcies per la info.
No sé per què, estava convençut de que sí s'havia fet aixó.

Salutacions.

Danzig
December 22nd, 2008, 11:10 AM
aixecada no, per què ja era més alta que el carrer, però mantinguda enlaire, sí

Gabe
December 23rd, 2008, 02:27 PM
aixecada no, per què ja era més alta que el carrer, però mantinguda enlaire, sí

exacte, quan la van construir al S.XIX estava aïllada i envoltada de camps i solars. La plaça es va fer en un turonet que estava uns 4 m per sobre dels camps dels voltants.

SEIM
December 24th, 2008, 12:13 AM
Ara no recordo a quin diari ho vaig llegir... pero un il·luminat va escriure més o menys: Durante un tiempo la obra ha estado levitando.

Os lo juro que lo vi escrito... por la memoria de mi IPOD

A10

Izo
December 24th, 2008, 12:18 AM
^^ Gràcies a l'Uri Geller? XD

kerouac
December 26th, 2008, 01:13 PM
Es totalment altre cosa, pero la cúpula em fa pensar a la de Postdamer Platz a Berlin. Si a les Arenes acaba tenient el mateix efecte que a Berlin, quedarà genial! Pero la veritat és qu'aquest projecte de les Arenes em dona pena perqué tapa massa la casa modernista de la Papillona.

Izo
December 26th, 2008, 01:57 PM
La papallona encara es veu molt bé des de Plaça d'Espanya. :yes:

mtrpls
December 27th, 2008, 10:18 PM
Es totalment altre cosa, pero la cúpula em fa pensar a la de Postdamer Platz a Berlin. Si a les Arenes acaba tenient el mateix efecte que a Berlin, quedarà genial! Pero la veritat és qu'aquest projecte de les Arenes em dona pena perqué tapa massa la casa modernista de la Papillona.

...mirant els renders i el que ja està fet em dóna que no s'assemblarà gaire al Sony-Center (al costat de la Potsdamer Platz) de Berlin. Els materials són totalment diferents, el disseny també ho és i ho és també el concepte. A Berlin es tracta d'una plaça coberta, és a dir, d'un element urbanístic i a Barna és tracta d'un edifici tancat on la cúpula és la coberta de l'última planta... Tot i això em sembla que pot quedar molt bé encara que tinc curiositat per veure com fan els acabats de la fusta de la cúpula, ara per ara no m'ho puc imaginar....

JarlehuBCN
December 28th, 2008, 01:54 AM
^^ tant de bo s'assembles al Sony Center... (tot i que això m'agradaria mes a Glories xD) pero vaja, que igualment Les Arenes m'agrada també, eh!

Bitxofo
December 29th, 2008, 05:03 AM
La papallona encara es veu molt bé des de Plaça d'Espanya. :yes:
Això no és del tot cert, que hi passo cada dia i on abans es veia ara no es veu!
:nono:

UpBarcelona
December 29th, 2008, 05:11 AM
La papallona no está feta per veure-la desde plaça Espanya,al igual que la casa Batlló no está feta per veure-la desde plaça Catalunya ni el palau de la música está fet per veure'l desde la vía Laietana... si voleu anar a veure la papallona-barret d'aquest edifici doncs et fiques davant i la mires el temps que vulguis.
Què mania amb que no es veu! es veu perfectament!!

Vox
December 29th, 2008, 09:00 PM
Els cines seràn Balañà? Ai mare, quina por em fan. Sort que no massa lluny tinc uns ex AMC (Diagonal Mar) y sobre tot uns ex Warner (Maquinista), encara que ara siguin Cinesa.

Que no façin com al Magic BDN, quina desgracia de cines els que han muntat, horrorosos, més cutre impossible.

Vox

Confide
December 29th, 2008, 09:03 PM
Aiixxxx és faCin... :D és que davant e/i mai hi va la Ç... :D no queda gens bé :D

La veritat és que el CC de les Arenes realment no és necessari... com la majoria dels projectats i molts dels que s'han fet... haurien d'haver sigut molt més originals a l'hora de buscar-hi una altra sortida. I cinemes... cada vegada hi va menys gent... I em sembla que són Balañà sí.

Vox
December 29th, 2008, 09:53 PM
^^ Has fet una bitxofada :D

Sembla ser que si seran Balañà. El que passa tambè es que cada vegada es concentra més l'oferta en multisales integrades als C.C., i algunes de molt bona qualitat.

Vox

LinkelRing
December 29th, 2008, 10:08 PM
^^
Es veritat.
A mès, si Balanyà tenen l'altra plaça de bous pot ser que aquesta també, no? Si es així, es lògic que posin els seus cinemes. Jo anava molt al Palau Balanyà, que em quedava al costat de ma casa.

Què haguèreu posat a Les Arenes?

Confide
December 29th, 2008, 10:17 PM
Qualsevol cosa abans que més CC... és que són tan impersonals... en poden haver un parell o 3 a la ciutat però al final en seran la tira... maten al petit comerç, no tenen personalitat pròpia, no ajuden a regenerar barris ni teixit social sinó que ho empitjoren..

No sé que hagués fet realment. Hi ha projectat el museu del rock... jo hagués anat més en aquesta línia... petits museus, petites galeries d'art, alguna cosa relacionada amb la Fira que està al costat, no sé algun fòrum de debat de petit format, algun teatre... cinemes amb V.O, cinemes centrats en pelis de z països... però per veure les típiques franquícies... H&M, Zara i derivats, Farggi, McDonalds...

Clar, no surt tan rendible :(

LinkelRing
December 29th, 2008, 10:28 PM
Tens tota la raó del món. Penso com tú. Si visquesis a València on no es sap fer qualsevol cosa que no siga un CC... :(

Jo crec que es podria haver fet com un Palau d'Exposicions, per exemple, per coses com el Saló del Còmic i mès coses així, amb pabellons multidisciplinars, sales d'art, sales amb aforo per fer xerrades (que es puguesi llogar a l'ajuntament, per exemple) i cinemes alternatius, com dius. Fins i tot crec que, ben tractat, sí podria ser rentable.

Estic amb tú també en aixó.

Salutacions!

Danzig
December 30th, 2008, 12:08 AM
s'anaven a fer un munt de coses relacionades més amb l'oci que amb les compres i van haver de modificar el projecte degut a que no van veure suficient rendabilitat

jo ficaria un karting indoor (com el que han fet a BDN), una bolera, una pista de gel, coses així, però això no da calers

Vox
December 30th, 2008, 12:52 AM
Home, tants tants C.C. a BCN hi ha? Aquest per exemple serà un dels pocs que el veurem al mig d'una zona molt urbana, com es el cas de l'Illa Diagonal. La Maquinista i Diagonal Mar queden lluny del centre i Glòries, bé, allò no es Passeig de Gracia precissament.

Vaja, que si no en fan cap més, tampoc els veig mal situats, dins la ciutat, però quasibé fora :D

Vox

Danzig
December 30th, 2008, 11:15 AM
sí, aquest es trobarà al mig del triangle Illa-CI Catalunya-GV2, ni massa lluny, ni massa a prop

Gabe
December 30th, 2008, 11:27 AM
... petits museus, petites galeries d'art, alguna cosa relacionada amb la Fira que està al costat, no sé algun fòrum de debat de petit format, algun teatre... cinemes amb V.O, cinemes centrats en pelis de z països. :(

noi per fer tot això caldria cobrir el camp nou amb la cupula i no les arenes

Niat
December 30th, 2008, 02:51 PM
Una pista de gel si estaria molt bé, i una sala d'esposicions seria interessant.

Pel que fa la resta veig bé un Fnac (el de Pl. Catalunya està molt ple) i botigues de menjar ràpid que per plaza Espanya no n'hi ha cap. El museu del Rock també ho veig acertat.

Izo
December 30th, 2008, 05:33 PM
Això no és del tot cert, que hi passo cada dia i on abans es veia ara no es veu!
:nono:

Depén des d'on te la miris, evidentment. Però com he dit encara es veu molt bé des de Plaça d'Espanya. :yes:

aml1006
December 31st, 2008, 11:21 AM
Perquè no arrasem tota la Plaça Espanya i part de Sants per contemplar tot joiosos la papallona? :crazy2:

Es que em sembla bastant surrealista aquesta conversa... si vols veure la papallona t'apropes al carrer de Llançà i llestos... Deixarem de construir al seu entorn perquè s'hagi de veure? no crec s'hagi vulnerat cap normativa patrimonial o como es digui perquè s'hagi construit l'edifici e-forum.

Gabe
December 31st, 2008, 01:22 PM
osti que només és una papallona de trencadís...no me la comparau amb tota la complexitat tecnica de les arenes...qui vulgui veure la papallona doncs que vagi al carrer i aixequi el cap.

Izo
December 31st, 2008, 06:03 PM
Aquells als que la papallona de trencadís no ens apassiona hem d'entendre que hi ha gent a la que sí. De totes maneres si vaig per Plaça d'Espanya no giraré el cap per trobar-la (de fet vaig saber que existia gràcies a aquest fil). D'altra banda si vull contemplar la façana de La Pedrera no ho faré des del carrer Mallorca, sinó que m'hi acostaré.

Confide
January 1st, 2009, 11:47 PM
La papallona aquesta no és res de l'altre món, i com bé dius, qui vulgui veure-la que vagi davant l'edifici, que no la vulgui veure des de 700 metres de distància. :crazy:

blai_cb
March 18th, 2009, 02:27 AM
Hola a tothom! Tot i que mai he escrit res, fa temps que us llegeixo uns quants fils jeje.
M'estranyava que aquest estigués tant parat últimament, però m'acabo d'adonar que és normal, ja que sembla que les obres de Les arenes estan parades.
Aquí he vist la noticia: http://www.diaridebarcelona.com/districtes-diari-de-barcelona.php?districte=eixample
Esperem que no tardin en reanudar-les.
Fins aviat!

JuanK
March 18th, 2009, 04:00 PM
^^ Gracias por la información. Esta misma semana, curiosamente, hablaba del tema con un compañero de trabajo. La parada de las obras era algo casi inevitable, dado el enorme coste de construcción y la situación económica actual. :(

bionicze
March 29th, 2009, 12:50 AM
Algu sap si hi ha algú treballant actualment?, com es possible que s´aturin en aquests moments i desprès de tan de temps?, es que desconeixen la paraula previssió?.

Confide
March 29th, 2009, 09:58 PM
No hi ha diners :D

GlobalJoe
March 31st, 2009, 09:43 PM
Algu sap si hi ha algú treballant actualment?, com es possible que s´aturin en aquests moments i desprès de tan de temps?, es que desconeixen la paraula previssió?.

Jo vaig passar per allí el divendres a les 2pm i no havia ningú treballant.

bionicze
March 31st, 2009, 11:20 PM
^^Gracies per la informació, el que em temia. Ho trovo francament ridícul, només falta que els hi entrin ocupes per falta de cales per pagar un vigilant.:ohno:

Danzig
April 1st, 2009, 10:50 AM
http://i2.photobucket.com/albums/y35/fernolea/TAV/DSC00945.jpg

hay una luces interiores encendidas, me imagino que para tener a raya a los amantes de lo ajeno

Luo
April 2nd, 2009, 03:45 PM
hay una luces interiores encendidas, me imagino que para tener a raya a los amantes de lo ajeno

Buenísima la frase xDD.

absalon
July 3rd, 2009, 11:46 AM
CONFIRMADO.... EL PROYECTO ESTÁ EN COMA. ¿PROFUNDO? ¿IRREVERSIBLE?

La plaza de las Arenes está en venta
Metrovacesa anunció esta semana un cambio de modelo para revertir la situación de pérdidas | El Ayuntamiento y la Generalitat intentan desbloquear la situación para que las obras se reanuden

Ciudadanos
La plaza de toros de las Arenes busca nuevo propietario. Las obras del centro comercial y de ocio de plaza España llevan casi cinco meses paralizadas debido a los problemas económicos por los que atraviesa Metrovacesa. La finalización del complejo pasa por encontrar un comprador que se haga cargo del coste económico de estas obras y de la futura gestión del complejo.

Crisis económica --------------------------------------------------------------------------------
La crisis paraliza la reforma de las Arenas

Por el momento, y según fuentes cercanas a la propiedad, hay dos empresas interesadas en la adquisición del centro, una de ellas sería un importante grupo internacional. Pero el elevado coste que se exige, por encima de las perspectivas actuales de negocio, entorpecen la viabilidad de la transacción.

Las Arenes es uno de los proyectos privados más importantes que se llevan a cabo en la ciudad y que se encuentran seriamente tocados por la crisis de financiación que afecta a las inmobiliarias. Los operadores que deben trasladarse a este complejo se muestran preocupados por la paro del proyecto que está acabado en un 80% e incluso la Generalitat y el Ayuntamiento de Barcelona han iniciado contactos para desbloquear la situación y que los trabajos puedan reanudarse cuanto antes.

"La paralización de una obra tan singular como Las Arenes representa un perjuicio para la imagen de la ciudad", señalan fuentes municipales. Con el agravante que están entorpeciendo la puesta en marcha de proyectos de movilidad que se deben desarrollar para mejorar el tráfico privado y del transporte público en plaza España.
Precisamente, la compañía anunció esta misma semana "un cambio en el modelo de negocio con objetivo de revertir la actual situación de pérdidas". Esta estrategia coincide con la entrada de un nuevo equipo gestor de la inmobiliaria y se basará en "la contención del gasto, la reducción de la deuda, el fomento del negocio patrimonial con el objetivo de elevar las rentas recurrentes, y en la concentración del esfuerzo inversor en el desarrollo de los proyectos más rentables y el abandono de aquellos de menos valor para la compañía".

Hace unos meses Metrovacesa compró a Sacresa el centro lúdico de las Arenes. Los problemas de liquidez de la familia Sanahuja, propietaria de Sacresa, le obligaron a deshacerse del 56% de las acciones de Metrovacesa para refinanciar la deuda de 4.000 millones de euros que había contraído precisamente para comprar esta inmobiliaria. Pese a esta operación, la familia Sanahuja sigue ostentando el primer paquete accionarial de la firma.

Fuentes cercanas a la operación explican que la recesión económica ha rebajado las "expectativas de negocio" de la futura área comercial y las ofertas de compra realizadas hasta ahora están muy por debajo de las exigencias de la inmobiliaria. Con todo, aseguran que Metrovacesa podría haber anunciado a algunos de los operadores que se ubicarán en el centro comercial el interés de un grupo internacional.

En plaza Espanya, los meses pasan y en las Arenes no se mueve nada. Bueno, sí de las cuatro grandes obras que trabajaban en la transformación del coso taurino en un centro comercial sólo queda una. El resto que estaban alquiladas por la empresa constructora Dragados han desaparecido con el paso de las semanas y el antiguo coso taurino empieza a degradarse. Un ejemplo de ello es la cúpula de madera que corona el edificio y que debe ser recubierto de un material que le aisle de las inclemencias meteorológicas.

Las maderas que deben cubrir la cúpula del antiguo coso taurino continúan a la intemperie. La empresa que se encarga de su colocación se mantiene a la espera de poder continuar con el montaje de la bóveda que se empezó a instalar a mediados de diciembre. El edificio a medio hacer se empieza a degradar y reanudar los trabajos serán más costosos y retrasarán en más de un año la apertura del centro comercial.

Los que también están expectantes e impacientes por la falta de información sobre la continuidad de las obras son los diferentes operadores que funcionarán en el centro comercial. Se trata de las marcas con mayor superficie comercial que ya han firmado un contrato de alquiler. Algunos rubricaron el acuerdo el año pasado con la inmobiliaria Sacresa, por entonces propietaria de la gran superficie de ocio. Este es el caso del Grupo Veritas. El director general Silvio Elías se muestra preocupado por la situación y por la escasa información que tiene sobre la viabilidad del complejo. Veritas tiene firmado un contrato de alquiler de 225 metros cuadrados en el futuro centro comercial. "En ningún momento nos han informado sobre el paro de las obras y cuando preguntamos cuándo se reanudarán dicen que "no se sabe"", explica.

El supermercado ecológico dispone de 13 locales en Barcelona. Y el de las Arenes sería el primero de la ciudad que se ubicaría en un centro comercial. "Tenemos poca experiencia en grandes superficies, únicamente disponemos de un local en el Ànec Blau de Castelldefels. Por eso, nos interesa y tenemos ilusión por ubicarnos en plaza Espanya", apunta Elías.

La situación de los trabajos que deben llevarse a cabo preocupa y mucho. La cadena Balañá ya no sabe que pensar. Las doce salas de cine de la cadena se han quedado a medio hacer y a los responsables de esta empresa no se les ha anunciado el paro de las obras y mucho menos, por ahora, su reanudación. Un responsable de la cadena critica que la inmobiliaria haya sido parca en sus informaciones. "Confiamos en que las obras puedan reemprenderse cuanto antes, pero nos preocupa el estado en el que se encontrará el edificio cuando finalmente puedan iniciarse de nuevo", dice este responsable.

El Museu del Rock es otro de los grandes operadores que se ubicarán en las Arenes. Comparten la cuarta planta con el centro deportivo Duet Sports. Jordi Tardà explica que están trabajando en la selección de objetos que se mostran en la instalación cultural, por eso, "no tenemos prisa por trasladarnos". El responsable de Duet Sports, Hector Cruz, se muestra más intranquilo por la situación del futuro complejo. "Nosotros queremos hacer una apuesta pionera en las Arenes con la creación de un spa que combine bienestar con elementos tecnológicos y el retraso de su apertura daña en cierta forma la imagen de nuestra marca", explica Cruz.

Duet Sports dispondrá en la cuarta planta de 2.400 metros cuadrados además de una pista de atletismo en la cúpula del centro de ocio. El proyecto ejecutivo del interior ya está últimado y se encuentran a la espera que Metrovacesa les de permiso para iniciar los trabajos de interiorismo.

JuanK
July 3rd, 2009, 03:38 PM
^^ Pésimas noticias. :(

Izo
July 3rd, 2009, 10:11 PM
Vaja, Les Arenes no podia anar pitjor... I és una pena per tot el que ha costat aixecar la façana i fer les obres. Avia'm si tira endavant.

bionicze
July 4th, 2009, 09:55 AM
Home, almenys ara queda tot més clar, la veritat es que l´efecte que donen les obres paralitzades es pauperrim, i a simple vista ja es veu com es comença a degradar la part de l´entrada. Tot i això estic segur que aquests mateix any reanudaràn el projecte.

Met
July 5th, 2009, 08:23 AM
Les Arenes, cinc mesos paralitzades
Un grup alemany compraria el centre, que s'ha quedat a mitges | Posa com a condició augmentar-hi l'espai comercial

http://multimedia.avui.cat//rsc/09/0705/3709359.jpg
L'antiga plaça de toros Les Arenes s'ha de convertir en un complex lúdic i comercial

L'antiga plaça de toros de Les Arenes, que s'ha de convertir en un centre lúdic i comercial, fa uns cinc mesos que està aturada, tot i que ja està fet un 80% de l'obra. "El projecte s'ha aturat 25 vegades, però aquesta es la més greu", assegura un portaveu del Col·legi d'Arquitectes. La situació actual , que es molt incòmoda per a l'Ajuntament perquè malmet la imatge dinàmica que s'ha publicitat de la ciutat i de la Fira, podria trobar una sortida si tira endavant l'oferta d'un grup alemany que vol comprar el complex. Aquest grup posa com a condició que es pugui augmentar la superfície comercial, que ja va passar de 6.000 m2 a 8.000 m2 després d'una primera ampliació que va autoritzar l'Ajuntament.

+info: http://paper.avui.cat/article/barcelona/169003/arenes/cinc/mesos/paralitzades.html

Ize loob
July 5th, 2009, 03:32 PM
^^
i com pensen aumentar-la?

ikari
July 5th, 2009, 06:36 PM
^^ treien els cines, el museu,...?¿

Gabe
July 15th, 2009, 12:05 PM
Un banc alemany acabarà les obres de Les Arenes

http://paper.avui.cat/article/barcelona/169859/banc/alemany/acabara/obres/arenes.html

L'entitat financera Aareal Bank de Wiesbaden (Alemanya) podria ser la salvació del complex comercial i d'oci de Les Arenes, si finalment injecta liquiditat al projecte i aconsegueix acabar les obres. El complex, que ja està enllestit en un 80%, fa cinc mesos que està aturat.

Aquesta informació va transcendir ahir durant la comissió de promoció econòmica municipal que es va celebrar a l'Ajuntament de Barcelona. L'AVUI ja va avançar el 5 de juliol que un grup alemany estava interessat en el projecte però que posava com a condició augmentar la superfície comercial.

Els grups municipals de CiU i ERC van preguntar durant la comissió per l'estat del projecte. El tinent d'alcalde d'Hisenda i Promoció Econòmica, Jordi William Carnes, va descartar del tot la possibilitat que l'Ajuntament expropiï Les Arenes per acabar-les, i va dir que el banc alemany injectarà liquiditat al projecte i que d'aquesta manera es podran finalitzar les obres. Pel que fa a l'augment de superfície comercial, un extrem que preocupa molt els comerciants de Sants, Carnes va assegurar que no se n'havia parlat.

La regidora Sònia Recasens (CiU) també va preguntar pels treballs que han de connectar el carrer Diputació amb la carretera de Sants, que estan aturats des de fa molts mesos, cosa que perjudica greument el comerç de la zona. Carnes va assegurar que aquestes obres s'acabaran el 2010.

LinkelRing
July 15th, 2009, 02:28 PM
^^
Esperem que siga la bona notície que esperavem...

mpuig
July 16th, 2009, 08:50 AM
Barcelona donarà facilitats perquè Les Arenes puguin obrir el 2010

Metrovacesa assegura que no ven i confia a aconseguir aviat un acord per reprendre l’obra
L’ajuntament acceptaria permisos provisionals perquè funcionin aquest any pàrquing i oficines

http://www.elperiodico.com/edicion/ED090716/CAT/fotos/epp_nd/carp46/F034D270LH01.jpg

A aquestes altures qualsevol data provoca desconfiança. Les Arenes ha canviat cada any de previsions, des de l’inici de les obres de rehabilitació per convertir-se en un centre comercial i lúdic el 2003. Però aquesta vegada ja no sembla haver-hi discussió. Al cap de gairebé cinc mesos de paràlisi de les obres, el grup propietari, Metrovacesa, confia a trobar un pacte aviat que permeti desbloquejar la situació. A l’ajuntament estan disposats a facilitar la posada en marxa de la part més avançada del projecte, l’aparcament i les oficines annexes, per accelerar el procés. La previsió és que queda gairebé un any d’obres, i per tant tot apunta que, aquesta vegada, si és el 2010, seria la data definitiva.
Metrovacesa és ara com ara la propietària de Les Arenes, després que Sacresa (que va ser la primera accionista de Metrovacesa) traspas-
sés cinc dels seus actius (inclòs el complex en obres) a aquesta última per fer efectiu un gran deute. El complex procés empresarial, juntament amb la multimilionària inversió que ha comportat la costosa rehabilitació de la façana de l’antiga plaça de toros i la perforació del subsòl per a la creació de diverses plantes, va portar a la congelació de l’obra el mes de febrer passat. Des d’aleshores, l’espai llangueix per a preocupació dels operadors que havien pactat arrendar-hi un espai, i de les administracions.

NO HI HAURÀ MÉS COMERÇ / L’ajuntament, que va assegurar dimarts passat a la comissió municipal de promoció econòmica que no té intenció d’augmentar la superfície destinada a comerç, està disposat, això sí, a facilitar el camí perquè es reprenguin les obres. D’aquesta manera, fonts municipals indiquen que si Metrovacesa ho necessita, tenint en compte la seva delicada situació econòmica, se’ls permetrà l’obertura, en qüestió de mesos, del bloc d’oficines annex (E-Fòrum), al carrer de Llançà, així com de l’aparcament subterrani, que es podria rematar ràpidament. D’aquesta manera, mitjançant llicències provisionals, es començaria a generar negoci, necessari per impulsar diners a la resta de l’operació.
Segons ha sabut aquest diari, l’ajuntament també donaria llum verda a la instal·lació de lones publicitàries a la façana circular. Tot amb l’objectiu de desencallar una obra que ja fa sis anys que dura i ha provocat afectacions a la mobilitat de la zona i molèsties a molts veïns i comerços.
Metrovacesa afirma ara que està «valorant tots els seus actius» i buscant acords per reactivar el centre Les Arenes. L’operació és complexa i afecta diverses bandes, inclòs l’ajuntament, admeten. No obstant, el principal repte és aconseguir liquiditat per afrontar la recta final de les obres. L’entitat alemanya Aareal Bank, que finança el projecte, podria injectar nous fons i reactivar-lo a curt termini, segons informacions de l’ajuntament, si bé Metrovacesa insisteix que encara no hi ha cap acord firmat.

MENYS RENDIBLE / En el que sí que es reafirma l’empresa propietària és en la idea que «Les Arenes no està en venda». De fet, estan disposats a esgotar qualsevol altra possibilitat per arribar a una solució.
A la inversió del projecte –pressupostada inicialment en 100 milions d’euros, sense que mai hagi transcendit en quant s’ha incrementat a cuasa dels endarreriments– s’hi suma l’agreujant de la crisi econòmica, que ha devaluat els lloguers a la ciutat i amb ells també la rendibilitat prevista.

http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=629729&idseccio_PK=1022

mpuig
July 16th, 2009, 08:53 AM
Un projecte desafortunat

La plaça de toros de Les Arenas es va inaugurar el 1900, obra de l’arquitecte August Font i Carrera. Va deixar de funcionar com a cós taurí el 1977, però va albergar altres espectacles, com concerts, fins al 1990.
L’OPERACIÓ
Sacresa va adquirir el recinte amb l’objectiu d’aixecar-hi un gran centre comercial i d’oci, però la imposició municipal de preservar les façanes, d’estil neomudèjar, en va incrementar notablement els costos. L’obra va començar a finals del 2003 amb l’objectiu d’obrir el 2005 i un pressupost de 100 milions d’euros. La complexitat dels treballs, que va incloure fer levitar la façana amb 25 gats hidràulics, en va disparar els costos. El projecte és obra dels arquitectes Richard Rogers, Luis Alonso i Sergi Balaguer. Cada any s’ha anat demorant més la data prevista d’inauguració.
EL CONTINGUT
El futur centre comptarà suposadament amb 16.300 metres quadrats d’espai comercial i 14.700 per a oci. Entre la seva oferta figuren el Museu del Rock, 12 sales de cines Balañá, un balneari urbà, un súper Mercadona, una botiga FNAC i una infinitat de propostes, a més d’un aparcament a quatre nivells subterranis per a 1.250 cotxes i unes 680 motos i un gran mirador, cobert per una gran cúpula. Els blocs E-Fòrum, comunicats, ofereixen 4.500 metres quadrats per a oficines i negocis.
LA DIFICULTAT
Només el pàrquing va suposar extreure 23.000 camions de sorra fins a arribar als 20 metres de profunditat. La col·locació de la cúpula de 85 metres de diàmetre, l’any passat, va ser tot un exercici d’enginyeria.

http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idtipusrecurs_PK=7&idnoticia_PK=629833

_Barca_
July 16th, 2009, 11:47 AM
Qué té de desafortunat???

LinkelRing
July 16th, 2009, 12:40 PM
A vera, jo penso que aixó del pàrking es posar-lo una mica amb mala fé, o es que no s'ha de treure sempre terra per fer-los?
Lo de la cúpula, no veig que siga pijor que fer-la a qualsevol edifici. Ja altres coses son sostenir les façanes, etc., però es que tampoc es el primer edifici que es fa mantenint façanes i fent una rehabilitació, ni l'últim.

Lo de que deixa de tenir el seu ús tradicional com a plaça de braus no ho veig desafortunant, si no molt afortunat.

Salutacions.

Danzig
July 16th, 2009, 02:51 PM
desafortunat perquè no té sort, com el dit aquell de "monta un circo y le crecen los enanos"

LinkelRing
July 16th, 2009, 03:04 PM
^^
Havia sentit que el que realment es desafortunat es l'arquitecte original d'aquesta plaça, que en peu solament li quedava aquest edifici. Era l'autor de les columnes de Montjuic, no?

cifo1
July 16th, 2009, 04:01 PM
^^
Havia sentit que el que realment es desafortunat es l'arquitecte original d'aquesta plaça, que en peu solament li quedava aquest edifici. Era l'autor de les columnes de Montjuic, no?

Les Columnes de Montjuïc son de Puig i Cadafalch i Les Arenas es obra de l’arquitecte August Font i Carrera.

SALUTACIONS

_Barca_
July 16th, 2009, 07:28 PM
desafortunat perquè no té sort, com el dit aquell de "monta un circo y le crecen los enanos"

Naturalment, desafortunat vol dir "sense fortuna", que no té sort, com tu dius, però moltes vegades, quan es diu que un projecte és desafortunat vol dir que es desencertat. Per aixó ho he dit. A mi el projecte en sí em sembla marevellós, cines, Fnac, museu del rock (on trobarem coses de l'estil de la tapa de vàter del Boss xd), botigues diverses en una zona on no n'hi ha, un mirador obert a tothom... En fi, que m'encanta.

Espero que aquests alemanys ho acabin, només falta un 20% de l'obra. De passada ens podrien fer un 100 metres al carrer Tarragona :lol:

JuanK
July 16th, 2009, 07:32 PM
botigues diverses en una zona on no n'hi ha
¿No hay tiendas en las calles Hostafrancs/Sants y alrededores? :?

_Barca_
July 16th, 2009, 07:33 PM
No me conozco mucho la zona, la verdad. Ilumíname.

LinkelRing
July 16th, 2009, 09:54 PM
^^
El que no trobes a Sants...

Les Columnes de Montjuïc son de Puig i Cadafalch i Les Arenas es obra de l’arquitecte August Font i Carrera.

SALUTACIONS

Es ha dir, ho he sentit mal xD
(Però es veritat que aquest arquitecte ja no li queda en peu res que no siga aquesta plaça de braus?)

polama
July 16th, 2009, 10:08 PM
Hombre, lo que es carretera de Sants tiene mucha vida y comercios! Donde más zapaterias por metro cuadrado que en ningún sitio creo yo :lol: Y bueno, de todo hay y con mucha vidilla la verdad. A parte de comercios de moda y así hay muchos restaurantes, bares, pastelerías muy recomendables, etc. En fín, no creo que no haya diversidad en la zona porque la hay y mucha.

Aviam si hi ha sort i es reprèn l'obra i la podem veure acabada, que ja toca. A la meva parella no li preguntis per la cúpula, però em pregunta dia si i dia també sobre la data d'obertura, i està tant interessada o més que nosaltres ^^ Per cert, creieu que el pàrking serà tipus el de Gran Via 2, Glòries o així, amb unes hores de marge per aparcar, o "de pago puro y duro desde el minuto uno"? M'interessaria per poder aparcar, però ho dubto.

_Barca_
July 16th, 2009, 11:11 PM
Ja em pasaré per la zona. La veritat es que hi ha moltes parts que no conec i que no anomenaré perquè no vull que em mateu xd.

polama
July 16th, 2009, 11:22 PM
Ja em pasaré per la zona. La veritat es que hi ha moltes parts que no conec i que no anomenaré perquè no vull que em mateu xd.

Digues home, jo almenys en el que pugui m'agradarà comentar la jugada perquè també desconec moltes coses i bueno, fem caliu al foro :cheers: