View Full Version : Tilburg: De stadsheer
flex May 19th, 2005, 03:51 PM Aangezien ze vandaag met grote graafmachines de bouwput aan het graven waren leek het me goed om deze scraper zijn eigen topic te geven!
De toren
http://members.lycos.nl/tbnettest/haes2.jpg
locatie (naast heastrecht toren uiteraard/ tegen het comples aan):
http://members.lycos.nl/tbnettest/10juli/haes1.jpg
word een mooi gezicht vanaf het dak van de universiteit (op 52m hoogte)
http://members.lycos.nl/tbnettest/10juli/haes3.jpg
en dan nog + hollandterrein(16lagen)+gasthuisring(14lagen) :cheers:
Feiten
Woontoren De Stadsheer maakt deel uit van het Tilburgse Haestrechtkwartier.
De 105 meter hoge toren komt in het verlengde van de Noordhoekring te staan.
De eerste zes verdiepingen worden kantoorruimte voor zorgverzekeraar VGZ.
Daarboven komen 25 lagen met in totaal 85 appartementen.
De Stadsheer wordt iets hoger dan de Interpolistoren, die 92,5 meter hoog is.
Hoogholland May 19th, 2005, 04:15 PM Wordt een leuke skyline daarzo, hopen datie snel de grond uitgestamt wordt, maar dat zal nog wel even duren.
Skyscrapercitizen May 19th, 2005, 04:40 PM Goed nieuws Go Tilburg!
FCG May 19th, 2005, 05:00 PM Ik blijf het een leuke toren vinden met al die uitbouwseltjes :)
Wordt idd een leuk gebied daar. Een cluster hoogbouw staat altijd mooi!
Utrechter May 19th, 2005, 05:49 PM Tilburg heeft het hoog in z'n bol...
En da's alleen maar positief :). Wilde dat er meer steden (ik noem geen namen ;)) dit soort bouwwerken toelieten.
Worden een mooi cluster. Beetje tegenhang t.o. Westpoint.
AppetjoekII May 19th, 2005, 07:13 PM Ik blijf het een leuke toren vinden met al die uitbouwseltjes :)
Wordt idd een leuk gebied daar. Een cluster hoogbouw staat altijd mooi!
Van een cluster kunnen we helaas niet spreken. Aan beide kanten is het 1 km tot de volgende toren. Op de foto is dat duidelijk te zien, in het midden ligt het Haestrechtkwartier(excuus voor de kwaliteit)
http://members.lycos.nl/tnet2003/laar/5.jpg
Winus May 19th, 2005, 09:56 PM Wow ja, zo lijkt het wel erg ver uit elkaar te staan.
flex May 19th, 2005, 10:10 PM http://members.lycos.nl/angelaupdate/UVT/DSC01374.jpg links naast die gele hijskraan komt ie dus
http://members.lycos.nl/angelaupdate/UVT/DSC01380.jpg
Patrick Highrise May 19th, 2005, 10:38 PM ach dan heb je toch mooi 2km in totaal om nog vol te bouwen! :D :) :okay:
Deze toren vind ik een prima toevoeging qua hoogte en ontwerp! Goed te horen dat men nu echt aan het graven is! :)
flex May 19th, 2005, 10:48 PM Maar eigenlijk word er nu een hele cluster tegelijk gebouwd:
De stadsheer 105m
Heastrecht toren 53m
Holland terrein (16 lagen)
Verzorgings tehuis (14 lagen)
en dan interpolis en westpoint op redelijke afstand in een rechte lijn (:
Kruikenparadijs May 20th, 2005, 09:57 AM goed nieuws dat er nu eindelijk begonnen wordt.
Hoogholland May 20th, 2005, 12:12 PM Jammer dat De WP zo ver uit het centrum staat. Ik dacht dat Eindhoven aan het bouw was maar Tilburg doet ook leuk mee in Nederland als het om hoogbouw gaat!
flex June 11th, 2005, 06:04 PM De eerste update in deze thread!!!
11 juni:
http://img288.echo.cx/img288/5520/stadsheer19or.jpg
http://img288.echo.cx/img288/5199/stadsheer24dk.jpg
http://img288.echo.cx/img288/5378/stadsheer32cd.jpg
EuroMaster June 11th, 2005, 06:30 PM it's alive!
Sinds1980 June 11th, 2005, 07:59 PM Eindelijk gaat het beginnen! :) Foto 1 is erg mooi gemaakt trouwens.
Winus June 11th, 2005, 08:06 PM Woeha, bouwactiviteiten! :cheers:
Skyscrapercitizen June 11th, 2005, 08:23 PM whoppa daar gaat er weer 1, eindelijk. Deze kan ik op de fiets gaan bekijken volgende zomer, dan zal hij wel omhoog gaan. (in het slechte geval dat ik dan nog thuis woon dan)
En over die afstanden tussen de torens, gewoon helemaal volbouwen, hebben ze hier in NYC midtown ook gedaan, breedte is daar iets van 4 km.
Patrick Highrise June 11th, 2005, 11:31 PM ja mooi zo en nu omhoog :D !!
flex July 6th, 2005, 12:01 PM De heipalen worden er op dit moment ingeslagen(hoor ik nu uit het raam):
http://home.wanadoo.nl/fwbuijze/heer/DSC00993.JPG
Joris Goedhart July 12th, 2005, 10:07 AM whoppa daar gaat er weer 1, eindelijk. Deze kan ik op de fiets gaan bekijken volgende zomer, dan zal hij wel omhoog gaan. (in het slechte geval dat ik dan nog thuis woon dan)
En over die afstanden tussen de torens, gewoon helemaal volbouwen, hebben ze hier in NYC midtown ook gedaan, breedte is daar iets van 4 km.
De plannen zijn er al, alleen Net train (werkterein van de NS) moet nog op zouten.
Verder zijn ze aan de overkant, aan de achterkant en +/- 300m verder ook bezig met torens tot 60m. Daarnaast zijn er in dat gebied al ver gevorderde plannen voor 2 torens van 80m en een roddel gaat dat er 1 van 90m ook komt (Pieter vrede plein)
Het is hellaas nog niet zo als NY. En daarnaast wordt er ook veel hoogbouw over de stadverspreid gebouwd....
Skyscrapercitizen July 12th, 2005, 09:10 PM Ik vraag me nu af waarom er geen ;) bij die zin staat. :)
rikarchitecten July 12th, 2005, 10:07 PM Tilburg is one grootstedelijk ass-muuhfucka
CborG July 13th, 2005, 12:21 AM Ben blij dat deze nu eindelijk UC is.:)
Tobi July 13th, 2005, 02:02 AM Ben benieuwd oftie in het echt net zo vet wordt als op de impressie! :)
im_from_zw038 July 13th, 2005, 09:59 AM westpoint blijft me intrigeren, door zn lelijkheid maar ook door zn hoogte is het gewoon een bijzondere toren in nederland. Met de bouw van omliggende scrapers kan de hij iig wel stijgen in mijn waardering. Maar goed, tilburg goes rotterdam!
Tim B September 2nd, 2005, 07:49 PM is dat ding nu under construction?? echt bedoel ik? ik zie geen updates meer en de projectsite is niet meer beschikbaar...
flex September 2nd, 2005, 08:46 PM Ja hij is zeker onder constructie, ik kom er elke dag langs op weg naar het station en ze zijn nu best ver met de fundering, en aangezien ik de enige ben die updates maakt en ik nu weinig tijd heb hoor je er minder van maar deze 100+er is vollop in aanbouw!
flex September 8th, 2005, 09:09 PM Voor de volledigheid een foto vanaf het dak van het vgz gebouw, van Tilburgnet:
http://home.wanadoo.nl/fwbuijze/heer/DSC01203.JPG
lffıs September 9th, 2005, 10:24 AM Wow! Er gebeurt echt iets! Goed nieuws voor Tilburg, 105 meter is zeker geen slechte hoogte! Echt goed nieuws voor de stad. Het ontwerp van de toren doet me trouwens een beetje aan de Admirant denken, met al die ongelijkheid (ramen, en in dit geval ook balkons (of wat zijn het) + de witte kleur.
highlife e.h.v. September 9th, 2005, 10:32 AM Goed nieuws voor Tilburg. Dat gezeik op die Westpoint ook altijd, tijd om wat monden te snoeren met deze vette toren!!
CborG September 9th, 2005, 03:25 PM Hij komt lekker dicht op de weg:)
Kruikenparadijs September 9th, 2005, 05:47 PM volgens mij gaat heel de spoorlaan op de schop als gevolg van het spoorzone-project. Het moet een groene, autoluwe boulevard gaan worden dus waarschijnlijk zal de situatie er over een aantal jaren anders uitzien. Vooralsnog erg vet ja, datie pal aan de weg komt.
Winus September 10th, 2005, 06:38 PM Snel op u/c zetten in de database. :)
WSS September 11th, 2005, 07:30 PM Westpoint is oerlelijk, net als de rest van Tilburg, maar de hoogte is wel indrukwekkend. De stadsheer is betreft schoonheid alweer een vooruitgang, maar Eindhoven doet het op dit moment toch beter! (Admirant, Porthos, Vesteda-toren)
Kruikenparadijs September 11th, 2005, 08:10 PM en dat zegt iemand uit Eindhoven......................................
flex September 11th, 2005, 10:59 PM Idd erg frapant, moet je vooral zeggen als je in woensel-zuid woont hahaha daar is het pas oerlelijk, al vind ik oer niet op zijn plaats zegmaar spuuglelijk. En Als je westpoint lelijk vind en je houd wel van porthos is best raar aangezien deze 2 torens erg op elkaar lijken alleen heeft de porthos geen mooie glazen kant. En ik kan het weten want ik ken woensel door en door(helaas). Gelukkig komen er ook zat goede mensen uit eindhoven als highlife en lichtstad en dergelijke maar er zitten wel echt teveel rotte peren als jou woensel-zuid gangsta!
Tim B September 11th, 2005, 11:06 PM [QUOTE=flex 88] En Als je westpoint lelijk vind en je houd wel van porthos is best raar aangezien deze 2 torens erg op elkaar lijken alleen heeft de porthos geen mooie glazen kant. En ik kan het weten want ik ken woensel door en door(helaas). QUOTE]
Niet dat het aan mij gericht is, maar ik ben het met je oneens. De vorm van Tilburg is lomp doordat de de zijde niet even breed zijn. het gevelplaten zijn verschillens van kleur. De kleur aan de voorkant is kitscherig en veel glas in de gevel heb ik welles beter uitgewerkt gezien. West Point wordt neudeflat van de 21ste eeuw vrees ik. Porthos is gewoon een bescheiden woontoren, die er ook niet superkostbaar uitziet maar tenminste smaakvol is afgewerkt (zoveel daar spraken van is nu). neem het aan van iemadn die objectief is.
Joris Goedhart September 12th, 2005, 10:48 AM Niet dat het aan mij gericht is, maar ik ben het met je oneens. De vorm van Tilburg is lomp doordat de de zijde niet even breed zijn. het gevelplaten zijn verschillens van kleur. De kleur aan de voorkant is kitscherig en veel glas in de gevel heb ik welles beter uitgewerkt gezien. West Point wordt neudeflat van de 21ste eeuw vrees ik. Porthos is gewoon een bescheiden woontoren, die er ook niet superkostbaar uitziet maar tenminste smaakvol is afgewerkt (zoveel daar spraken van is nu). neem het aan van iemadn die objectief is.
Ik vind dat de lelijkheid van Westpoint altijd heel erg wordt overdreven. Het enige waar wat aan gedaan moet worden is de kleurverschillen in de platen.
Daarnaast vind ik westpoint niet op zijn mooist bij een heldere dag, maar als het mistig is en/of 's avonds, dan komende lichten helemaal tot zijn recht.
@woensel: Eindhoven staat in de rest van Nederland bekent als de definitie van Schoonheid... De enige toren die indrukt maakt kwa schoonheid is vesteda-toren. De andere torens zijn niet lelijk, maar ook niet iets bijzonders. Daarnaast vind ik persoonlijk het cenakel de mooiste hoogbouw van Nederland, zonde dat ze maar 60m zijn.
INVISIBLE September 12th, 2005, 11:42 AM http://home.wanadoo.nl/fwbuijze/heer/DSC00993.JPG
Ok Tilburgers .....jullie hebben hier toch al een aardig stedelijke straat .
En er komt dus alleen maar meer bij .
Kruikenparadijs September 12th, 2005, 02:21 PM de andere kant op is hij een stuk stedelijker hoog Invisible ;)
Maar idd, je hebt wel gelijk.
INVISIBLE September 12th, 2005, 02:49 PM Ik wil weleens een paar echte goede foto's zien van Tilburg ik zie vaak alleen maar een deel van wat we al kennen .
Ok ik ken Tilburg dan wel iets, maar elke dag kom ik er nu ook weer niet ( lees : eigenlijk nooit ) :) .
En Tilburg in vergelijk met Eindhoven oerlelijk noemen, is hetzelfde als dat er in Rotterdam geen Hoogbouw staat ??
Kruikenparadijs September 12th, 2005, 04:55 PM achja, er wonen in Eindhoven volgens mij een hoop mensen met een enorm minderwaardigheidscomplex gezien de vaak blinde haat richting Tilburg, waarvan ik geen idee van heb waar die nu vandaan komt.
Frico September 12th, 2005, 05:55 PM Gefeliciteerd Tilbo's met het eerste mooie gebouw van jullie stad!
Kruikenparadijs September 12th, 2005, 06:37 PM weer al zo'n figuur :)
Joris Goedhart September 12th, 2005, 08:19 PM Hier wat een foto van de omgeving daar: http://img26.imageshack.us/img26/3487/tilburggroot4kv.jpg
EuroMaster September 12th, 2005, 08:51 PM mooie overzichtsplaat! Ik ben benieuwd naar de kraan/kranen! Nu zijn het er trouwens al een hoop (veel potains).
flex September 13th, 2005, 08:03 PM heey das mijn foto
EuroMaster September 13th, 2005, 08:07 PM mooi gemaakt flex ;)
Joris Goedhart September 13th, 2005, 08:21 PM heey das mijn foto
Kan, hij komt van Tilburgnet.com maar was zo mooi dat meer mensen hem moesten bekijken :)
flex September 13th, 2005, 09:41 PM Snap ik hoor heb ook geen problemen mee hoor, ik zie het alleen maar als een compliment:)
Bigben838 September 15th, 2005, 12:21 PM zeer mooie toren en westpiont vink ook mooi helemaal als je vanuit breda naar eindhoven rijdt en bij gilze al zo in de verte ziet staan.
Skyscrapercitizen September 15th, 2005, 01:17 PM Ja stoere foto met die kranen! Tilburg lijkt wel booming! ;)
Kruikenparadijs September 15th, 2005, 03:10 PM Ja stoere foto met die kranen! Tilburg lijkt wel booming! ;)
Op dit moment is zo'n beetje de halve stad een bouwput :)
INVISIBLE September 15th, 2005, 03:50 PM Meen je nie tik ik voor het eerst een lang verhaal hier en + .
Zit de PC vast :(:( .........
Maar goed kort samengevat .....mooi overzicht / veel nieuwe kranen en hoge kranen dus een mooi vooruitzicht .
@kruik
En die straat nog even ....dat is wel een zeer brede straat .
Zulke straten hebben wij nu niet meer in de binnenstad of de rand ervan .
Kruikenparadijs September 15th, 2005, 03:54 PM ze mogen alleen weleens iets aan het asfalt doen op de hart van brabantlaan tussen westpoint en VGZ. :)
Skyscrapercitizen September 15th, 2005, 04:15 PM De weg maakt wel een kronkel om de stadsheer heen straks, jammer dat ze die niet hebben rechtgetokken, ik hou wel van lange rechte lijnen in de stad!
flex September 15th, 2005, 08:50 PM Maar dan is het wel vet want dan heb je net als bij interpolis dat het van een afstand lijkt of je er tegen aan gaat rijden hij staat recht op de weg vanuit verder gezien en je kan em vanaf dat kruispunt mooi van 3 punten zien :)
Philite October 11th, 2005, 10:00 PM Eindhoven vergelijken met Breda en zeggen dat Eindhoven mooier is slaat op kaas, den bosch vergelijken met Tilburg en beweren dat Tilburg mooier is slaat zo mogelijk nog meer op kaas maar Eindhoven vergelijken met Tilburg en dan beweren dat Tilburg mooier/ sfeervoller en vooral levendiger is nee dan heb je echt een gaatje in je koppie. Geen minderwaardigheids complex hoor noem mij maar realist!
Philite October 11th, 2005, 10:04 PM overigens word dit WEL een mooie toren, hij schiet overigens al echt de grond uit. Dat er niets gebeurt zal toch niets te meken hebben met de enorme financiële strop die westpoint de gemeente en bouw ondernemingen kost vanwege de leegstand?
(nogmaals heeft de eerste aannemer zijn handen afgetrokken van Westpoint omdat deze niet boven de 100mtr wilde gaan omdat het ding dan onbetaalbaar zou worden)
maar goed ik hoop dat deze er wel komt (boven de grond uit dan he) want het is een mooie!
Skyscrapercitizen October 11th, 2005, 10:14 PM Waarom worden er geen updates gemaakt?
EuroMaster October 11th, 2005, 10:44 PM ik ben ook wel benieuwd. Mischien dat bij de volgende update de toren er al staat. Als het allemaal zo snel lijkt te gaan ;) ik laat me verrassen ....!
flex October 11th, 2005, 11:03 PM Ik zal wel snel wat proberen te nemen maar ik heb het erg druk helaas, nu staan er al aardig wat wanden het schiet erg op en word erg hard gewerkt! :)
Kruikenparadijs October 12th, 2005, 12:11 AM Hollandterrein vind ik niet echt opschieten. Laag 5 zijn de nu denk ik. Wel mooie donkere kleur baksteen volgens mij.
Joris Goedhart October 12th, 2005, 07:55 AM overigens word dit WEL een mooie toren, hij schiet overigens al echt de grond uit. Dat er niets gebeurt zal toch niets te meken hebben met de enorme financiële strop die westpoint de gemeente en bouw ondernemingen kost vanwege de leegstand?
(nogmaals heeft de eerste aannemer zijn handen afgetrokken van Westpoint omdat deze niet boven de 100mtr wilde gaan omdat het ding dan onbetaalbaar zou worden)
maar goed ik hoop dat deze er wel komt (boven de grond uit dan he) want het is een mooie!
Ondertussen is de leegstand in Westpoint voortaan minimaal.
Maar op je post hiervoor, waarom zou het verschil tussen Tilburg en Eindhoven zo groot zijn als jij beweerd???
AppetjoekII October 12th, 2005, 04:29 PM Eindhoven vergelijken met Breda en zeggen dat Eindhoven mooier is slaat op kaas, den bosch vergelijken met Tilburg en beweren dat Tilburg mooier is slaat zo mogelijk nog meer op kaas maar Eindhoven vergelijken met Tilburg en dan beweren dat Tilburg mooier/ sfeervoller en vooral levendiger is nee dan heb je echt een gaatje in je koppie. Geen minderwaardigheids complex hoor noem mij maar realist!
Hahaha, "koekoek"
Kruikenparadijs October 12th, 2005, 05:10 PM Eindhoven vergelijken met Breda en zeggen dat Eindhoven mooier is slaat op kaas, den bosch vergelijken met Tilburg en beweren dat Tilburg mooier is slaat zo mogelijk nog meer op kaas maar Eindhoven vergelijken met Tilburg en dan beweren dat Tilburg mooier/ sfeervoller en vooral levendiger is nee dan heb je echt een gaatje in je koppie. Geen minderwaardigheids complex hoor noem mij maar realist!
toch gek dat alle studenten die ik ken uit Eindhoven en inmiddels een tijdje in Tilburg wonen, Tilburg allemaal veel levendiger en vooral gezelliger vinden.
Zijn hun dan gek of ben jij gewoon gefrustreerd?
flex October 12th, 2005, 07:58 PM Idd dat is precies wat ik ook hoor, ik zit in eidhoven op school en alle mensen die ik daar ken die in tilburg studeren vinden het echt erg gezellig in tilburg en aantrekkelijker vertoeven. Laatst was ik hier met 5 ras echte eindhovenaren hier en ze stonden versteld van hoe mooi de binnestad eigenlijk wel niet was, en het uitgaans leven vonden ze ook erg leuk !
Carter October 12th, 2005, 11:34 PM Maar goed, terug ontopic! Kies maar een ander topic om Eindhoven met Tilburg te gaan vergelijken.
Vandaag waren ze beton aan het storten voor de fundering, hij zal dus over niet al te lange tijd de lucht in gaan. Ik vind echter wel dat de ruimte erg beperkt is. Volgens mij wordt het echt een naald. Dat is dan wel weer goed!
flex October 12th, 2005, 11:41 PM idd slanke torens zijn echt mooi, vooral een mooie witte naald in een urbane omgeving! Ik zag net toen ik naar voetbal reed idd ook een beton stort machine en hij komt op sommige stukjes al een beetje boven de grond uit! :)
flex October 21st, 2005, 07:49 PM Foto van 2 weken geleden, helaas nog geen recentere updates bechikbaar:
http://img473.echo.cx/img473/4717/dsc013977yw.md.jpg
Skyscrapercitizen October 21st, 2005, 11:24 PM zozo dus nu staat er vast al een laag meer op. :)
flex October 28th, 2005, 06:56 PM Update Tilburgnet.com/forum:
Gisterenacht het beton glad gestreken en nu gaan ze echt boven maaiveld uit!
http://img393.echo.cx/img393/1130/dsc014985lo.md.jpg
Best vet he!
http://img393.echo.cx/img393/7480/dsc015020zy.md.jpg
Skyscrapercitizen October 28th, 2005, 07:00 PM Ja gaat er aardig stedelijk uitzien! Nu die rijtjeshuizen verderop in die straat nog plat, dat kan niet halverwege westpoint en stadsheer natuurlijk...
Tobi October 28th, 2005, 07:04 PM Ziet er goed uit! Kom maar op met die kraan!
gustaveau October 28th, 2005, 07:56 PM Ik kom er elke dag langs en zie het werk (eindelijk) vorderen. Ik ben benieuwd wat voor torens er verder nog in de buurt gaan komen. Er is nog meer dan genoeg dat gesloopt kan worden in de omgeving!
flex October 28th, 2005, 08:18 PM Idd, er zijn al plannen voor het terrein er naast aan de kant van de gasthuis ring waar in januari mee gestart word (16 lagen). En er zijn plannen voor de vormenfabriek maar die zijn niet erg hoog maar wel stedelijk(laag of 8) en op het van gend en loos terrein tussen stadsheer een westpoint komt wel echte hoogbouw, en natuurlijk het holland terrein (16 en 8 verdiepingen).
De Baron October 29th, 2005, 12:25 AM ^Die laatste foto van Flex 88 is wel vet inderdaad. Straks rij je door die straat heen en dan krijg je wel een 'in een grote stad rijden' gevoel! Stadsheer wordt een mooie toren. Vooral die speling in het gebouw met die raampjes doen het 'em he!
Greetz
CborG October 29th, 2005, 12:29 AM Goed bezig daar!
lffıs October 29th, 2005, 12:34 AM Inderdaad goed bezig, stedelijk straatje daarzo :) En wat een enorm kleine bouwplaats zeg! Of zie ik nu maar de helft?
flex October 29th, 2005, 06:19 PM Smalle toren he, maar de bouwplaats is niet super klein hoor, maar de toren word tussen een drukke weg en de al bestaande bebouwing in gestopt dus zal straks wel allemaal gedoe zijn bij het opbouwen van de kraan.
Joris Goedhart October 29th, 2005, 06:50 PM Ja gaat er aardig stedelijk uitzien! Nu die rijtjeshuizen verderop in die straat nog plat, dat kan niet halverwege westpoint en stadsheer natuurlijk...
Ik weet dat ze al bezig zijn de rijtjeshuizen op te kopen en zo. Ze willen het in een keer samen met het van Gent en Loosterein erachter ontwikkelen. Preciese plannen zijn daarvoor nog niet beken, maar ik weet wel dat ze er niet zomaar iets neer willen knallen, ze willen er serieuse hoogbouw plegen.
flex October 31st, 2005, 02:13 PM Update van www.Tilburgnet.com/forum:
http://members.lycos.nl/fotoangela/051030/Stadsheer06.jpg
http://members.lycos.nl/fotoangela/051030/Stadsheer09.jpg
http://members.lycos.nl/fotoangela/051030/Stadsheer08.jpg
Kruikenparadijs November 1st, 2005, 02:54 AM hoezo is westpoint bruut? :cheers:
HvM November 1st, 2005, 09:30 AM hoezo is westpoint bruut? :cheers:
Wordt een mooi stuk corridor aan hoogbouw daar! Vind WP daar echt wel op zijn plaats.
Skyscrapercitizen November 1st, 2005, 01:02 PM op die 2e plaat lijkt westpoint zelfs dichtbij. :)
Kruikenparadijs November 1st, 2005, 05:57 PM zeg nou eerlijk. als je westpoint met glasgevel naast DP zou zetten in Rotterdam zou hij echt niet misstaan.
of wel? :D
Bigben838 November 1st, 2005, 08:04 PM neej dat denk ik ook niet...
INVISIBLE November 1st, 2005, 08:20 PM @ Kruik
Rotterdam mist juist zo'n toren .
Een rechte hoge woontoren .
En verder is het wel heel grappig om te zien op de foto's dat die kleine rijtjeshuizen er nog echt zo naast staan .
Bij de HTS in Enschede is dit van een nog groter kaliber omdat die huisjes echt dorps zijn :) .
Hier in Tilburg lijkt het wel of de stad het dorp overspoelt :) .
Tilburg zit in ieder geval niet stil ....dat is een feit !!!
flex November 1st, 2005, 08:41 PM op die 2e plaat lijkt westpoint zelfs dichtbij. :)
Ze liggen eigenlijk bij elkaar in de straat, dus eigenlijk staan ze ook niet ver uit elkaar, het hollandterrein wat je op de foto's ook u.c. ziet is zelfs al gelegen aan de hart van brbantlaan, net als westpoint.
flex November 8th, 2005, 08:13 PM Nu is het zover, de eerste verdeiping staat!
flex November 8th, 2005, 09:39 PM Even een verse foto gezocht op www.tilburgnet.com/forum:
http://img494.imageshack.us/img494/9311/dsc015366fm.jpg
Dr. Dubai November 8th, 2005, 09:42 PM Als je deze foto ziet^^ dan zou je niet denken dat zoiets een 100+ residential gaat worden. Erg kleine hijskraan en wat dunne muurtjes en geen liftschacht??
flex November 8th, 2005, 09:46 PM prefab muurtjes he, maar ik vind het idd ook erg fragile uitzien, maar ik weet zo snel nu even niet of die toren daar recht voor komt of meer naar onder.
Hed Kandi November 8th, 2005, 11:05 PM Het zou erg lache zijn als dit niet de toren is maar gewoon een prefab mini gebouwtje van 3 etages. :)
Kruikenparadijs November 8th, 2005, 11:15 PM onderste 5 verdiepingen worden kantoren he. volgens mij staan ook alle muren nog nie.
http://img492.imageshack.us/img492/1204/dsc015358mh.jpg
flex November 8th, 2005, 11:40 PM Het zou erg lache zijn als dit niet de toren is maar gewoon een prefab mini gebouwtje van 3 etages. :)
Dat is ONMOGELIJK aangezien het in de stadskranten etc allemaal al lang was aangekondigt en een heel feets toen ze begonnen ofzo :)
Carter November 10th, 2005, 12:26 PM De plint van de toren komt op palen te staan voor een groot deel. Dus niet a la Westpoint wiens plint qua vloeroppervlakte even groot is als elke verdieping daarboven. Vanaf verdieping 1 krijgt de toren pas zijn eigenlijke doorgroeivorm. Het is dus niet zo makkelijk om in de bouwput de uiteindelijke toren al te zien.
flex November 10th, 2005, 10:45 PM Vanmiddag zag ik dat er gigantische pilaren staan voor de plint! Erg mooi en indrukwekkend, nu gaat hete rg rap! :)
Tobi November 10th, 2005, 10:53 PM And away we gooo!!! :cool:
Joris Goedhart November 11th, 2005, 03:26 PM Als ik het nu goed zie, zijn ze bezig met het opbouwen van de kraan. Wel mooi de 7de toren kraan die ik vanuit me slaapkamer raam kan zien, in de binnenstad :-) Had ik maar een fatsoenlijke camera om het te fotograferen...
Kruikenparadijs November 11th, 2005, 07:52 PM kopen ;)
airbreaker November 11th, 2005, 08:45 PM ..
flex November 12th, 2005, 03:14 AM hijskraan:
http://members.lycos.nl/fotoangela/051111/Stadsheer01.jpg
Bron: www.Tilburgnet.com
Kruikenparadijs November 12th, 2005, 02:21 PM Nog paar plaatjes.
http://members.lycos.nl/fotoangela/051111/Stadsheer15.jpg
http://members.lycos.nl/fotoangela/051111/Stadsheer13.jpg
HIER (http://www.tilburgnet.com/forum/viewtopic.php?t=1473&start=165) de hele serie.
Hed Kandi November 12th, 2005, 02:28 PM het blijft pratich om groei te zien.
Hoe zit het eigenlijk met parkeerplaatsen bij deze meneer.
flex November 12th, 2005, 07:56 PM Die zitten achter het achter de toren gelegen heastrecht kwartier, daar zit een garage van een laag of 6 en daar kunnen denk ik rond de 900 auto's in.
flex November 14th, 2005, 11:16 PM Nog even wat foto's van Tilburgnet geplukt:
de kraan staat
http://img105.imageshack.us/img105/3230/dsc015439au.jpg
pilaren en Tilburg west:
http://img105.imageshack.us/img105/1497/dsc015495nb.jpg
http://img105.imageshack.us/img105/2773/dsc015477ox.jpg
Precies tussen Westpoint (142m en Interpolis 92m)
http://members.lycos.nl/tbnet2005/131105/stadsheer.jpg
brammutjuh November 18th, 2005, 11:49 AM Ben net via google op deze site uit gekomen (leuke site trouwens!).
Echt gaaf om die foto's van de Stadsheer te zien :D Eindelijk gaan ze aan de gang. Was hard nodig want met alleen Interpolis en Westpoint is het maar kaal... Tilburg is booming :cheers:
Ik woon in de buurt (binnenstad), maar kan de toren net niet zien. Kom er wel elke ochtend langs. Die pilaren zijn nu al een gaaf gezicht!!
Grtz,
Bram.
Kruikenparadijs November 18th, 2005, 03:11 PM welkom op het forum brammutjuh!!!
ik kan niet wachten tot deze toren de lucht in gaat :) Ben echt benieuwd wat het effect op de skyline zal zijn.
flex November 18th, 2005, 05:44 PM ze zijn nu begonnen aan de tweede laag en die staat er ookalweer half op! Het gaat echt erg snel :)
gustaveau November 24th, 2005, 10:49 PM En ook hier maar even een verzoekje om oude foto's. Ik woon zelf 3 jaar in tilburg nu, en ben benieuwd wat er voor de stadsheer en het vgz gebouw stond, kan iemand me daaraan helpen?
flex November 24th, 2005, 11:13 PM Er stond een gruwelijk lelijke hal met bowlingbaan, en nog wat reclames en aan de kant van de gasthuisring zat een grote discotheek.
gustaveau November 25th, 2005, 12:39 AM discotheek? Waarom hebben ze die dan gesloopt? Kunnen we in tilburg best gebruiken!
We hebben al zoveel kroegen....
Kruikenparadijs November 25th, 2005, 03:10 PM was een landelijk bekende discotheek. Is helaas van voor mijn tijd.
Carter November 25th, 2005, 08:42 PM Kadans heette die discotheek, daar gebeurde heel wat dingen die het daglicht niet konden verdragen.
Kruikenparadijs November 26th, 2005, 04:04 AM en wat was dan de subway of iets dergelijks?
ik heb altijd gedacht dat die discotheek de subway heette.......
Carter November 26th, 2005, 04:13 AM Dat was later, vroeger was het kadans (met een K of een C weet ik niet meer), daarna was het Subway, een R&B tent. Seriously...
Kruikenparadijs November 26th, 2005, 04:23 AM you know whaim sayin
aaaaaight!!!
had ik het toch een beetje bij het rechte eind homie!!
supercees November 26th, 2005, 09:10 AM Ik ben vroeger (11 jaar terug denk ik) nog weleens een keertje in de Cadans geweest... maar vond het niet echt super. De indeling was ook niet echt goed... erg langwerpig. Ik vind deze de Stadsheer dan ook een goede ruil.
Carter November 26th, 2005, 01:26 PM Cadans was net voor mijn tijd ik was 17 toen de Subway er kwam, maar volgens mij zat die niet waar de stadsheer nu zit hoor, volgens mij zat die waar nu die Babywinkel zit.
flex November 26th, 2005, 03:36 PM Effe wat foto's van : http://home.wanadoo.nl/fwbuijze/ :
http://img174.imageshack.us/img174/7200/dsc015886mc.jpg
http://img174.imageshack.us/img174/6017/dsc015858mr.jpg
http://img252.imageshack.us/img252/7568/dsc016240ji.jpg
het gaat echt enorm rap zeg!
Eric Offereins November 26th, 2005, 04:30 PM idd, mooie platen ook
lffıs November 26th, 2005, 04:31 PM Ziet er goed uit, hopen dat ie net zo snel gaat als de Porthos. Dat moet wel, want ik zie dat ze ook hier (net als bij de Porthos) beton van Hurks Beton gebruiken. Dat móet wel goed gaan! :)
Chew November 28th, 2005, 03:00 PM :tiasd: :tiasd:
Hoi, hoi,
Zojuist aangemeld bij het hoogbouwforum.
Ben erg benieuwd naar de stadsheer in Tilburg
Chew November 28th, 2005, 03:12 PM :tiasd: :tiasd:
Wie kan er iets meer vertellen over de verbindingen van de prefab elementen en de stabiliteit van de toren???
Wellicht iemand die ook de Porthos in Eindhoven gevolgd heeft???
Tobi November 28th, 2005, 03:27 PM Zozo, dat gaat rap. Ben benieuwd naar de afwerking aangezien het een en al prefab wordt...
Skyscrapercitizen November 28th, 2005, 07:12 PM Gaat zeker rap! Dat is mooi, want Tilburg heeft deze toren echt nodig voor de skyline. Nu nog 10 en dan begint het ergens op te lijken.
Op zich jammer dat Westpoint en Interpolis niet gewoon ook bij CS staan, dat had een veel interessanter beeld opgeleverd natuurlijk.
flex November 28th, 2005, 07:51 PM Maar interpolis staat opzich niet ver van cs af alleen dan net aan de andere kant, en als je bedenkt dat er nu op het holland terrein 2 50+ in aanbouw zijn en toesteming is verleend voor 2x 80m is dat gat ook weer dicht precies tussen de torens! :)
experience December 1st, 2005, 12:23 PM Wie kan er iets meer vertellen over de verbindingen van de prefab elementen en de stabiliteit van de toren???
Wat wil je precies weten? Is het voor school?
Ik kan je wel wat vertellen:
De liftkern zorgt voor de stabiliteit.
De wanden worden aan onderliggende wanden gekoppeld doormiddel van doken en gains, welke aangegote worden via slangetjes in de wanden. De vloer wordt aan de wanden gekoppeld doormiddel van een trekband, deze bestaat uit een rand tussen vloer en wand waarin wapening(oa hamerstukken)wordt aangebracht en vol gestort met beton.
Onderstaande foto's zijn van het VGZ-kantoor naast de stadsheer.
http://members.home.nl/w.hendriksvdberg/v1.jpg
http://members.home.nl/w.hendriksvdberg/v2.jpg
Chew December 1st, 2005, 02:28 PM :tiasd: :tiasd:
Op de eertse plaats hartelijk dank voor je reactie.
Ik begrijp hoe prefab elementen gemonteerd worden. Maar voorheen zag je altijd dat liftschachten en kernen in het werk gestort werden ten behoeve van de stabiliteit (bijvoorbeeld nationale nederlanden, interpolis in tilburg). De prefab zelf kon voorheen namelijk nooit voor de stabiliteit zorgen op "grote" hoogte.
Zoals ik zie bij Porthos (eindhoven) en hier bij de stadsheer, wordt er geen liftschacht of kern in het werk gestort. De stabiliteit móet dus wel uit de prefab zelf komen. Mijn vraag is of iemand meer weet over hoe stabiliteit in hoogbouw nu wel via prefab kan worden gegarandeerd? Zijn er nieuwe ontwikkelingen op de markt?
Alvast bedankt.
(ps. inderdaad voor projectje hoogbouw)
Kruikenparadijs December 1st, 2005, 05:03 PM dus jij zit hier enkel en alleen als hoogbouwliefhebber en niet als Tilburgse (Berkelse) chauvinist? ;)
Chew December 2nd, 2005, 10:59 AM :tiasd: :tiasd:
Op de eerste plaats een liefhebber.
Maar daarnaast zou ik het ook wel op prijs stellen wanneer "onze" gemeente besluit de spoorzone van interpolis tot westpoint wat meer aan te kleden.
En dan (met alle respect) geen torentjes van 100 meter, maar nu eindelijk eens voorbij die 150 meter. "Wij" hebben een betere bodem dan onze collegaliefhebbers in Rotterdam, dus richting 200 moet zeker kunnen.
lffıs December 2nd, 2005, 11:00 AM Grapjas! :) Alles is kleine stapjes he, jullie hebben al eentje van 140 meter, wij niet, daar mag je best al trots op zijn.
flex December 2nd, 2005, 06:08 PM Er is vandaag weer een laag opgelegd bij de stadsheer! laag 3 inmiddels :)
flex December 8th, 2005, 05:33 PM Ze zijn nu bij laag 3 en zijn het gebouw aan het heastrecht kwartier aan het verbinden.
Kruikenparadijs December 8th, 2005, 06:29 PM met pritt toch?
Winus December 8th, 2005, 08:17 PM ^^ Wat denk je zelf? Pritt is het enige dat de moderne bouwvakker nog in zijn kruiwagen heeft liggen. En de bouwradio natuurlijk, laat ik die niet vergeten.
flex December 8th, 2005, 09:35 PM Als ik het goed heb gezien maakte ze gebruik van chinese gong lijm, maar ik kan me vergist hebben....
flex December 11th, 2005, 06:08 PM laag 3, update Tilburgnet.com
http://members.lycos.nl/fotoangela/Updates/Stadsheer16.jpg
dennol December 11th, 2005, 06:23 PM Dat is toch niet de uiteindelijke gevel mag ik hopen? Anders ben ik bang dat het een gevalletje Admirant wordt.
Kruikenparadijs December 11th, 2005, 06:34 PM tja, hoop het eerlijkgezegd ook nie
Winus December 12th, 2005, 01:59 PM Ik zie geen spouw, dus lijkt me niet.
Carter December 12th, 2005, 03:55 PM Volgens mij wordt de toren wit en niet grijs. Dus ik vermoed ook dat er nog wel gevelplaten tegen aan gezet worden.
experience December 14th, 2005, 10:56 AM Mag ik jullie uit de dromen helpen?
Dit is de uiteindelijke gevelbekleding!
De VGZ-toren heeft aan de andere zijden dezelfde bekleding, de Stadsheer wordt met hetzelfde systeem gebouwd.
Tobi December 14th, 2005, 10:59 AM Nee toch zeker... Dit ziet er nou niet bepaald hoogwaardig uit... :ohno:
Kruikenparadijs December 14th, 2005, 12:16 PM cheapass trash
Vash December 14th, 2005, 12:38 PM Ik roep op tot een boycot!!! Ik stel voor dat een paar vrijwilligers zich vastketenen aan het gebouw en aan de kraan :crazy:
flex December 14th, 2005, 04:27 PM LET op, de eerste 6 lagen worden net als het vgz gebouw omdat die ook bij het vgz gedeelte horen, daarna verandert het uiterlijk van de gevel!
experience December 14th, 2005, 05:20 PM Laten we het hopen.
Maar ik vergis me toch sterk als de volgende verdiepingen een andere gevelbekleding hebben, idd wel een andere indeling van ramen.
Ik vind het trouwens best meevallen, als het niet zo'n grauw weer is ziet het er al een stuk beter uit.
En van de renders zou ik niet teveel uitgaan, de admirant was ook knalwit op de renders.
flex December 15th, 2005, 08:04 PM Vandaag hebben ze er weer een laag op gezet, gaat echt lekker snel hier!!:)
AppetjoekII December 18th, 2005, 04:06 PM http://members.lycos.nl/tbnet2005/181205/stadsheer.jpg
http://members.lycos.nl/tbnet2005/181205/stadsheer1.jpg
http://members.lycos.nl/tbnet2005/181205/stadsheer3.jpg
Tobi December 18th, 2005, 05:05 PM Tja, je kunt zeiken wat je wil over prefab, maar het schiet wel lekker op! :)
flex December 18th, 2005, 05:08 PM Goede update!!
Winus December 18th, 2005, 11:03 PM @Tobi
Há, en daar gaat het om.
Tobi December 19th, 2005, 12:40 AM ^^
Nou, eigenlijk helemaal niet, maar ik dacht 'ach, stip een van de weinige voordelen van prefab voor mij als architectuurliefhebber maar 'es aan'. Ik begin er namelijk hoe langer, hoe minder gecharmeerd van te worden.
Winus December 19th, 2005, 12:42 AM Ik heb er geen problemen mee, maar je moet er als ontwerper natuurlijk wel rekening mee houden dat er met prefab gewerkt wordt. Vaak gebeurt dat niet en krijg je lelijke Admirant afwerkingen. :( In dit geval komt er nog een mooi geveltje om heen en zie je er niks van.
Tobi December 19th, 2005, 12:46 AM ^^
Weet je dat wel zeker? Zie:
Mag ik jullie uit de dromen helpen?
Dit is de uiteindelijke gevelbekleding!
De VGZ-toren heeft aan de andere zijden dezelfde bekleding, de Stadsheer wordt met hetzelfde systeem gebouwd.
Begin het een beetje verwarrend te vinden. Wie het weet, mag het zeggen...
Winus December 19th, 2005, 12:54 AM http://207.44.228.232/images/B00/777.jpg
Verhip ja, dat zou toch best kunnen. Begaat Tilburg de zoveelste hoogbouwfout?
Tobi December 19th, 2005, 12:57 AM Dat ziet er nou niet bepaald naadloos uit nee... :tongue3:
Maar ik hoop dat er nog wat tegenaan gaat. Ik vind het ontwerp van de toren namelijk dik in orde, maar de uiteindelijke uitstraling van een gebouw hangt vaak toch erg af van de kwaliteit van de gevel. Laten we hopen dat het meevalt.
Kruikenparadijs December 19th, 2005, 06:52 PM als ze er niks tegenaan gooien wordt het echt een drama. Ik kwam er vandaag nog langs en die platen zijn door de regen helemaal verkleurd en zijn bijna bruin ipv wit :S
Carter December 19th, 2005, 06:57 PM Weet je wat we doen, we wachten gewoon even af, mij is het nooit opgevallen dat in de VGZ toren ook alles prefab was zonder gevelplaten. Dus we wachten maar af totdat het glaswerk erin zit.
Bobbelingman December 20th, 2005, 07:55 PM Op donderdag 22 december zullen AMVEST, BAM Vastgoed BV en VGZ-IZA Groep, samen met mevrouw C.J.M. Aarts-Engbers, wethouder ruimtelijke ordening van de gemeente Tilburg, het feestelijke startsein geven voor het samenwerkingsverband dat deze partijen met elkaar aangaan ter ere van de 101 meter hoge toren: De Stadsheer in Tilburg.
De Stadsheer wordt een landmark in het centrum van Tilburg. De toren bestaat uit vijf kantoorlagen met daarboven 25 woonlagen met in totaal 85 luxe huur- en koopappartementen. De Stadsheer wordt in het voorjaar van 2007 opgeleverd.
bron http://www.egm.nl/
Philite December 21st, 2005, 12:12 PM mooi prefab!
lffıs December 21st, 2005, 12:49 PM http://207.44.228.232/images/B00/777.jpg
Verhip ja, dat zou toch best kunnen. Begaat Tilburg de zoveelste hoogbouwfout?
Oei, oei, oei, oei, oei! :ohno: Ik hoop maar dat het allemaal meevalt!
dennol December 22nd, 2005, 11:49 PM Als ik de bouwfoto's op deze site (http://home.wanadoo.nl/fwbuijze/) bekijk krijg ik toch de indruk dat dit de uiteindelijk gevel is. De elementen zien er te afgewerkt uit om aan te nemen dat er nog iets tegenaan komt. :(
http://img171.imageshack.us/img171/2231/dsc018582gv.jpg
Kruikenparadijs December 23rd, 2005, 01:05 AM kunnen ze dat nog impregneren of iets dergelijks, tegen die ontzettend lelijke, vertiefte natte plekken!!!
EuroMaster December 23rd, 2005, 01:49 PM Moet dat beton al wit voorstellen? Heeft de VGZ ook niet een soortgelijke gevel zoals iemand al zei, waaruit men kun opmaken dat er toch wel iets tegen aan komt. Ik hoop niet dat dit Tilburgs tweede domper wordt en een extra zet is voor het kweken van radicale anti-hoogbouw-terreur. Als ze hier een mooie marmeren gevel(kan ik wel vergeten) of iets anders straks, en de noord- en zuidgevel van de Westpoint laten vervangen door glanzend zwart natuursteen, kan het nog best goedkomen. Ik hoop dat het de naam 'de Stadsheer' kan waarmaken, anders wordt het 'de Stadsjunk'/zwerver(vul maar in).
Carter December 23rd, 2005, 05:59 PM Als je kijkt naar de VGZ toren is het nog best mooi, maar die heeft ook een contrast met de bakstenen gevel. De stadsheer zal het van deze prefab zooi moeten hebben. Het zal mij benieuwen.
Kruikenparadijs December 25th, 2005, 02:14 PM enkele nieuwe rendering van Stadsheer (http://www.destadsheer.nl)
http://www.destadsheer.nl/beelden/foto-groot-locatie.jpg
http://www.destadsheer.nl/beelden/foto-groot-amvest.jpg
http://www.destadsheer.nl/beelden/foto-groot-driekamer.jpg
tja, hier ziet het er allemaal erg mooi uit.
Eric Offereins December 25th, 2005, 10:01 PM Tja, Het zou mijn ding niet zijn, zo'n vogelkooi aan de muur,
maar verder vind ik de toren wel ok. :cheers:
lffıs December 27th, 2005, 10:36 PM De toren ziet er op de eerste impressie erg goed uit, lijkt daar ook behoorlijk hoog. Dat glas bovenin is wel stoer, worden mooie appartementen op 91-101 meter hoogte.
Hed Kandi December 29th, 2005, 12:34 PM het ziet er naar it dat er vanaf de 6e een andere gevelbekleding op komt. :)
Hed Kandi January 10th, 2006, 09:21 PM zijn er nog updates het is hier erg stil geworden.
AppetjoekII January 10th, 2006, 09:47 PM In overvloed
gustaveau January 12th, 2006, 12:14 AM Heb je bovenin een dakterras misschien? Of is dat erg onpraktisch ivm wind enzo?
flex January 12th, 2006, 12:35 AM hij zit nu op een laag 5 als ik me niet vergis.
flex January 17th, 2006, 02:30 AM Foto van Tilburgnet om even de huidige situatie te tonen:
http://members.lycos.nl/fotoangela/Stads/heer27.jpg
Skyscrapercitizen January 19th, 2006, 01:28 PM Het is duidelijk de uiteindelijke gevel. Inderdaad niet al te hoge kwaliteit. Maar de naden zijn ook al op de renders te zien. Ik vind het er ook niet heel erg uitzien maar top is het zeker niet.
experience January 19th, 2006, 08:03 PM Op de achtergrond is de uiteindelijk gevel te zien, van een afstandje vind ik het niet zo slecht.
flex January 24th, 2006, 02:04 AM Ze zijn begonnen met laag 6, update Tilburgnet.com:
http://img393.imageshack.us/img393/9199/dsc019944rl.jpg
http://img393.imageshack.us/img393/6939/dsc019911xq.jpg
Tobi January 24th, 2006, 11:34 AM Zozo, schiet lekker op. Ik ben echt benieuwd naar die balkonnetjes.
FrankyB January 26th, 2006, 01:08 AM heey das mijn foto
haha, en hoe vaak heb je hier al foto's van mij geplaatst?
flex January 26th, 2006, 01:11 AM Vaak, maar ik schrijf dat erbij. Maar als je het erg vind dat je foto's hier ook soms worden neergezet om de stand van zaken te laten zien dan zal ik ze wel niet meer plaatsen aangezien er niemand anders is die dat doet.
FrankyB January 26th, 2006, 01:18 AM Nee hoor, geen probleem mee. Blijf lekker plaatsen. Over een paar week maakt het trouwens niet veel meer uit of ik nu foto's vanaf het dak maak of anderen vanaf de weg dus ik weet niet of ik over een jaar nog regelmatig foto's maak en plaats maar dat zien we dan wel weer. Voorlopig ga ik nog ff door.
FrankyB January 26th, 2006, 01:25 AM ^Die laatste foto van Flex 88 is wel vet inderdaad. Straks rij je door die straat heen en dan krijg je wel een 'in een grote stad rijden' gevoel! Stadsheer wordt een mooie toren. Vooral die speling in het gebouw met die raampjes doen het 'em he!
Greetz
EH.. mijn foto. Ere wie ere toekomt!
FrankyB January 26th, 2006, 01:45 AM Vanaf juni 2005 steeds uit dezelfde hoek een foto van De Stadsheer. Nog een paar verdiepingen en hij schiet er bovenuit.
http://home.wanadoo.nl/fwbuijze onder Tilburg (bouw Stadsheer).
FrankyB January 26th, 2006, 01:47 AM Op maandag 23-01-2006 's morgens de volgende serie geschoten.
http://img393.imageshack.us/img393/4016/dsc019876gl.jpg
http://img393.imageshack.us/img393/2390/dsc019886yj.jpg
http://img393.imageshack.us/img393/9095/dsc019899gc.jpg
http://img393.imageshack.us/img393/4760/dsc019902di.jpg
http://img393.imageshack.us/img393/6939/dsc019911xq.jpg
Het was vandaag frisjes en mooi strak blauw
http://img393.imageshack.us/img393/927/dsc019924ew.jpg
http://img393.imageshack.us/img393/6950/dsc019930cu.jpg
http://img393.imageshack.us/img393/9199/dsc019944rl.jpg
http://img393.imageshack.us/img393/9933/dsc019954mk.jpg
http://img393.imageshack.us/img393/1931/dsc019963aa.jpg
en nog eentje de andere kant uit
http://img393.imageshack.us/img393/2858/dsc019971ae.jpg
Onder andere bij de op eenna laatste foto zie je dat er (voor bouwlaag 3 tot en met 7) behalve de prefab-(buiten) wanden ook een deel van de buitengevel van (geetst) glas zal worden voorzien. Verder zal bouwlaag 8 van De Stadsheer een stramien smaller worden. De 4 pilaren die vrij komen te staan (en waar je dus onderdoor kunt lopen van station richting Westpoint) geven de begrenzing van de noordkant van de Stadsheer aan.
Verder zie je links van de bouwkraan dat op iedere bouwlaag de prefab gevelplaat afwijkend is van de rest. Waarschijnlijk komt hier later nog een 'witte' buitengevel tegenaan. Waarom deze nu vrij wordt gelaten is me niet bekend. Er is mij namelijk geen geen enkele rendering vanuit deze hoek bekend.
FrankyB January 27th, 2006, 11:49 PM Vanaf juni 2005 steeds uit dezelfde hoek een foto van De Stadsheer op http://home.wanadoo.nl/fwbuijze onder Tilburg (bouw Stadsheer).
Op vrijdag 27-01-2006 's middags de volgende serie (deel 1) geschoten.
Vanuit de standaard hoek.
http://img364.imageshack.us/img364/6913/dsc020228gc.jpg
Vierkante draagbalk in de takel.
http://img364.imageshack.us/img364/4564/dsc020230sh.jpg
Bouwlaag 6 vanuit deze (standaard) hoek. Laat um nu maar de lucht in schieten.
http://img364.imageshack.us/img364/5807/dsc020243qn.jpg
Daar moet de vierkante draagbalk dus komen.
http://img364.imageshack.us/img364/5986/dsc020253sw.jpg
Overzichtje.
http://img364.imageshack.us/img364/3193/dsc020263dl.jpg
Definitieve gevelplaat (links) en nog af te werken gevelplaat (rechts).
http://img364.imageshack.us/img364/4499/dsc020277rh.jpg
Op bouwlaag 5 (en daaronder) een 'T-stuk' tussen de gevelplaten. Op bouwlaag 6 ruimte voor de vierkante draagbalk.
De grijze strip tegen de zijgevel van bouwdeel C Haestrechtkwartier blijft zitten. De draagbalk die geplaatst wordt (en hoogteverschil gevelplaat links en rechts) duidt erop dat er niet hoger gebouwd gaat worden boven de rechter gevelplaat. Het dak van bouwdeel C Haestrechtkwartier wordt dus niet een stukje groter maar een bouwdeel lager komt er een klein dakje als verbinding tussen toren en bestaande kantoorpand (was op geen enkele rendering te zien). Grote vraag blijft welke gevelafwerking op de noordzijde toegepast gaat worden. Mijn idee is volledig glas inclusief de gevelplaten die op onderstaande foto zichtbaar zijn. Het enige wat je op de rendering kan zien is helemaal bovenin dat het lijkt of de technische ruimte aan alle zijden van (geetst) glas wordt voorzien (zelfde als Haestrechtkwartier de oost-zijden. Wie weet hier meer over? Of moeten we gewoon ff geduld hebben?
http://img364.imageshack.us/img364/4043/dsc020287hc.jpg
Duidelijk zichtbaar is dat de gevelplaten van bouwlaag 6 afwijkend zijn van de bouwlagen hieronder. Dit is de laatste kantoor-bouwlaag. De gevel loopt aan de bovenrand iets schuin naar binnen. Dat betekent dus dat vanaf bouwlaag 7 andere gevels toegepast zullen worden. Op de rendering zie je dat ook door een licht kleurverschil (iets donkerder). Of dit in werkelijkheid ook donkerder uitgevoerd is zullen we wellicht eind volgende week te zien krijgen.
http://img364.imageshack.us/img364/9936/dsc020297qd.jpg
Nogmaals maar dan de andere hoek.
http://img364.imageshack.us/img364/5350/dsc020300ye.jpg
Nogmaals de draagbalk.
http://img394.imageshack.us/img394/4606/dsc020310wu.jpg
Detail. De gevelplaat links is hoger dan de rechter. Rechts zie je nog net het dakje van het toilet.
http://img394.imageshack.us/img394/4229/dsc020324hy.jpg
Deel 2 volgt met foto's als de tweede draagbalk geplaatst is.
FrankyB January 28th, 2006, 12:12 AM Op de achtergrond is de uiteindelijk gevel te zien, van een afstandje vind ik het niet zo slecht.
Van een afstandje gaat het idd nog wel maar ..... als je beter kijkt zie je echt wel het resultaat van 2 jaar in weer en wind (foto zomer 2005). Wat je ziet is de gevel van Haestrechtkwartier bouwdeel G (dichtst bij het station) vanaf dak bouwdeel E (op de achtergrond Interpolis). Behalve dat het op de foto gedeeltelijk nat is zie je smerige strepen lopen onder de verticale onderdelen van de kozijnen. Als het droog is zie je het nog beter. Mooi is anders. Misschien moeten ze het om het jaar met de hogedrukspuit schoonmaken?
http://img227.imageshack.us/img227/2791/dsc009656sr.jpg
FrankyB January 28th, 2006, 12:46 AM Vanaf juni 2005 steeds uit dezelfde hoek een foto van De Stadsheer op http://home.wanadoo.nl/fwbuijze onder Tilburg (bouw Stadsheer).
Op vrijdag 27-01-2006 's middags de volgende serie (deel 2) geschoten na het plaatsen van de tweede draagbalk.
Weer vanuit de standaard hoek.
http://img504.imageshack.us/img504/1184/dsc020354di.jpg
Daar ligt ie dus.
http://img504.imageshack.us/img504/4483/dsc020371wr.jpg
Vanaf 3e verdieping (loggia).
http://img504.imageshack.us/img504/5426/dsc020399jf.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/7330/dsc020420nw.jpg
Gezicht vanaf voetgangersuitgang parkeergarage. De draagbalk ook goed zichtbaar.
http://img221.imageshack.us/img221/2117/dsc020437lz.jpg
Linksboven is toilet weer zichtbaar.
http://img221.imageshack.us/img221/431/dsc020445kx.jpg
Doorkijkje naar Interpolis.
http://img221.imageshack.us/img221/5144/dsc020462dx.jpg
FrankyB February 10th, 2006, 11:17 PM Vanaf juni 2005 steeds uit dezelfde hoek een foto van De Stadsheer op http://home.wanadoo.nl/fwbuijze onder Tilburg (bouw Stadsheer).
Op donderdag 09-02-2006 de volgende serie geschoten.
Vanuit de standaard hoek.
http://img402.imageshack.us/img402/4272/dsc020765vr.jpg
Bouwlift en daarachter een bouwstelling.
http://img402.imageshack.us/img402/5167/dsc020777ww.jpg
Uitladen van bouwmateriaal.
http://img402.imageshack.us/img402/6740/dsc020783cg.jpg
De tweede standaard hoek (want de eerste zal binnenkort niet veel meer veranderen).
http://img402.imageshack.us/img402/221/dsc020793mm.jpg
Spoorlaan fraai zichtbaar.
OK, het wordt dus geen geetst glas op de noordgevel van De Stadsheer. Wel is de gevel afwijkend van de overige buitenwanden van De Stadsheer op de woonlagen. Daar lopen de wanden aan de bovenkant namelijk iets schuin naar binnen en hier niet (dat zie je op de foto's hierna). Ook zie ik geen kleurverschil met de buitengevel op de kantoorlagen.
Ik vraag me af of je van het uitzicht kunt genieten uit de 2 raampjes die je hier ziet van De Stadsheer :-)
http://img402.imageshack.us/img402/1327/dsc020806ju.jpg
Vliegend binnenwandje.
http://img402.imageshack.us/img402/8689/dsc020830ep.jpg
Landend binnenwandje.
http://img402.imageshack.us/img402/390/dsc020840mu.jpg
Bijna geland.
http://img402.imageshack.us/img402/3843/dsc020854il.jpg
Hollandterrein ook weer met volgend laagje bezig.
http://img402.imageshack.us/img402/2394/dsc020868cw.jpg
Richting Pieter Vreede Plein zie je dat ze ook boven de huizen uitkomen. Ze zijn bezig betonstorten (met flexibele arm).
http://img402.imageshack.us/img402/9278/dsc020870dq.jpg
flex February 11th, 2006, 02:13 AM Mooie update! Ook het pvp gaat idd opeens erg rap! :)
AppetjoekII February 14th, 2006, 04:54 PM http://members.lycos.nl/tbnet2005/140206/stadsheer7.jpg
ChrissyBreda February 14th, 2006, 05:24 PM Zozo lekker veel activiteit zeg, ben benieuwd naar het resultaat.
vinman February 14th, 2006, 08:22 PM Volgens mij gaat deze toren er wel leuk uitzien, ook al is men nu nog niet zo ver.
DvW February 14th, 2006, 08:48 PM Ik weet het niet, ik heb er een beetje een hard hoofd in. Toch weet ik nu al dat ik deze nooit weg zou wensen ;).
flex February 15th, 2006, 01:35 AM Detail: let op de sere's die nu voor het eerst op de gevel zijn geplaatst!!
EuroMaster February 15th, 2006, 10:14 PM heej, de kraan is veranderd! gaar...
Nu gaan we echt omhoog. :)
De gevel is nu zoooo lelijk, daar komt nog wel iets tegen aan. Lijkt me sterk als dat zo blijft.
flex February 15th, 2006, 10:31 PM Nu ze bij de woonlagen zijn aangekomen gaat het echt rap, er zit nu alweer bijna een hele laag op!
FrankyB February 17th, 2006, 10:50 AM Vanaf juni 2005 steeds uit dezelfde hoek een foto van De Stadsheer op http://home.wanadoo.nl/fwbuijze onder Tilburg (bouw Stadsheer).
Op donderdag 16-02-2006 de volgende serie geschoten.
Vanuit de standaard hoek
http://img396.imageshack.us/img396/5757/dsc020907yl.jpg
Hij gaat nu 1 verdieping per week
http://img396.imageshack.us/img396/3354/dsc020911nm.jpg
http://img396.imageshack.us/img396/3277/dsc020929pj.jpg
Daar zit ook weer wat meer beweging bij Hollandterrein
http://img396.imageshack.us/img396/3141/dsc020931ub.jpg
Zicht op de Spoorlaan
http://img109.imageshack.us/img109/2807/dsc020948th.jpg
http://img396.imageshack.us/img396/7776/dsc020950xe.jpg
Flink getint glas
http://img396.imageshack.us/img396/697/dsc020966qu.jpg
Goed is te zien dat de kantoorlagen een stuk hoger zijn dan de woonlagen
http://img109.imageshack.us/img109/8687/dsc020975db.jpg
Gaten voor de stopcontacten en schakelaars zitten er natuurlijk ook al in
http://img109.imageshack.us/img109/8864/dsc020984il.jpg
Vliegend tapijt van Boels
http://img109.imageshack.us/img109/9279/dsc020991go.jpg
Op de eerste woonlaag zie je dat er een (tijdelijke) doorgang is ter hoogte van de bouwstelling. Hier zal ook bouwmateriaal door naar binnen worden gebracht
http://img396.imageshack.us/img396/2909/dsc021004yf.jpg
Het kooitje van dichterbij
http://img396.imageshack.us/img396/3390/dsc021038xa.jpg
Beneden liggen de witte kozijnen klaar
http://img109.imageshack.us/img109/8606/dsc021040hw.jpg
Een nieuwe wand wordt aangevoerd met de dieplader
http://img109.imageshack.us/img109/7233/dsc021056fw.jpg
Omhoog gehesen
http://img109.imageshack.us/img109/3618/dsc021091kr.jpg
En vervolgens ingehangen
http://img109.imageshack.us/img109/4789/dsc021199gg.jpg
http://img396.imageshack.us/img396/8231/dsc021262bm.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/9317/dsc021301sz.jpg
http://img396.imageshack.us/img396/5107/dsc021341bq.jpg
DvW February 17th, 2006, 11:20 AM Zo, het schiet nu aardig op ja...
nivame February 17th, 2006, 12:13 PM mooi mooi mooi :applause:
FrankyB February 27th, 2006, 01:38 AM Vanaf juni 2005 steeds uit dezelfde hoek een foto van De Stadsheer op http://home.wanadoo.nl/fwbuijze onder Tilburg (bouw Stadsheer).
Op vrijdag 24-02-2006 de volgende serie geschoten.
Vanuit de standaard hoek
http://img368.imageshack.us/img368/98/dsc021663mf.jpg
En nog een keer maar dan portrait
http://img381.imageshack.us/img381/6929/dsc021673pr.jpg
Westpoint erbij
http://img381.imageshack.us/img381/7189/dsc021684th.jpg
Hollandterrein erbij en stukje Het Laken
http://img368.imageshack.us/img368/3205/dsc021710xk.jpg
Stukje uitgezoomd
http://img381.imageshack.us/img381/3117/dsc021724dr.jpg
Hart van Brabantlaan
http://img368.imageshack.us/img368/1883/dsc021738em.jpg
Richting centrum met Pieter Vreede Plein
http://img381.imageshack.us/img381/5027/dsc021745nv.jpg
Echt hoger dan de meeste kantoren
Je ziet nu ook goed dat iedere kantoorlaag hoger is dan een woonlaag. De laatste kantoorlaag van bouwdeel C Haestrechtkwartier (bouwlaag 7) en bouwlaag 7 van De Stadsheer (en inmiddel 8 en 9 er ook al op).
http://img368.imageshack.us/img368/8860/dsc021755zu.jpg
Past nog net op de foto
http://img381.imageshack.us/img381/2323/dsc021767dk.jpg
Een dubbelle serre (2 boven elkaar) nog op de vrachtwagen. De draagbalken worden in de bovenste serre bevestigd
http://img381.imageshack.us/img381/2355/dsc021790nx.jpg
Langzaam omhoog tot dat draagbalken vastzitten
http://img381.imageshack.us/img381/2497/dsc021823dn.jpg
OK, ze zijn los
http://img368.imageshack.us/img368/8756/dsc021940fx.jpg
In no time hoog in de lucht
http://img381.imageshack.us/img381/1690/dsc022021hv.jpg
En langzaam indraaien
http://img368.imageshack.us/img368/8236/dsc022105gh.jpg
lffıs March 1st, 2006, 03:07 PM Toffe serie! :okay:
Bigben838 March 2nd, 2006, 11:46 AM ^^ Deze gaat toch ook redelijk snel, ik kom hiet niet vaak maar als ik hier kom schiet hij toch wel. Mooie aanwinst voor Tilburg.
CborG March 2nd, 2006, 11:48 AM Die naden zijn echt verschrikkelijk! Eeuwig sonde als ze dat echt zo laten.
FrankyB March 5th, 2006, 06:14 PM Vanaf juni 2005 steeds uit dezelfde hoek een foto van De Stadsheer op http://home.wanadoo.nl/fwbuijze onder Tilburg (bouw Stadsheer).
Op vrijdag 03-03-2006 de volgende serie geschoten.
Vanuit de standaard hoek
http://img327.imageshack.us/img327/5299/dsc022204hv.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/4932/dsc022219ze.jpg
Westpoint erbij
http://img214.imageshack.us/img214/9094/dsc022229ne.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/5738/dsc022237kx.jpg
Hollandterrein erbij
http://img214.imageshack.us/img214/9352/dsc022242pi.jpg
Contrast met Hart van Brabantlaan
http://img214.imageshack.us/img214/4651/dsc022251nb.jpg
Bouwlaag 10 weeral gereed
http://img327.imageshack.us/img327/5482/dsc022260tn.jpg
Zoals je ziet kun je er al onderdoor lopen
http://img214.imageshack.us/img214/2697/dsc022275qy.jpg
http://img327.imageshack.us/img327/8742/dsc022284qp.jpg
Paulie Walnuts March 5th, 2006, 06:23 PM ai.... als dat maar goed komt...................
marcobruls March 6th, 2006, 01:05 AM Holy prefab Batman! mooie update,ik ben geen fan van die westpoint maar op jouw fotos staat ie wel imposant en strak te zijn! goed gedaan.
Kruikenparadijs March 6th, 2006, 02:50 AM Westpoint ownt Montevideo zo hard!!! :wave:
Philite March 6th, 2006, 02:39 PM westpoint en montevideomagje niet in 1 adem noemen daar doe je onze Rotterdamse vriend zwaar mee te kort!
flex March 6th, 2006, 02:42 PM ^Eigenlijk eerder net iets te lang!
marcobruls March 6th, 2006, 06:07 PM Ik vind Montevideo echt afschuwelijk.maar goed....ik vind deze prefab toren niet zo heel mooi,het ziet er heel erg gevangenis achtig uit...niet mijn stijl.
flex March 7th, 2006, 06:13 PM Even enkele foto's van www.tilburgnet.com/forum:
http://members.lycos.nl/fotoangela/Stads/heer33.jpg
http://members.lycos.nl/fotoangela/Stads/heer34.jpg
http://members.lycos.nl/fotoangela/Stads/heer51.jpg
Hoogfriesland March 9th, 2006, 01:26 PM Leuk om hem ook eens vanuit een ander standpunt te zien, zo krijg je er een wat breder beeld van. Ik vind het zo vanaf de straat er nog best goed uitzien.
FrankyB March 13th, 2006, 12:03 AM Vanaf juni 2005 steeds uit dezelfde hoek een foto van De Stadsheer op http://home.wanadoo.nl/fwbuijze onder Tilburg (bouw Stadsheer).
Op vrijdag 10-03-2006 de volgende serie geschoten.
Vanuit de standaard hoek, inmiddels is De Stadsheer zo hoog dat deze niet meer op de foto past.
http://img458.imageshack.us/img458/3568/dsc023186zx.jpg
En nog een keer maar dan portrait, vanuit deze stand past ie nog wel een paar week.
http://img460.imageshack.us/img460/3435/dsc023193yg.jpg
Westpoint erbij
http://img460.imageshack.us/img460/4638/dsc023203dn.jpg
http://img458.imageshack.us/img458/5653/dsc023212vb.jpg
Vogelkooi met reclame
http://img458.imageshack.us/img458/5990/dsc023226em.jpg
Bouwlaag 11 weeral gereed
http://img458.imageshack.us/img458/4667/dsc023237dt.jpg
Blijft leuk doorkijkje
http://img460.imageshack.us/img460/328/dsc023249jj.jpg
De laatste foto en nog steeds in de stromende regen
http://img458.imageshack.us/img458/9674/dsc023258hn.jpg
Carter March 14th, 2006, 02:10 AM Waar zouden we zijn zonder Franky, ik zal een dezer dagen ook eens wat plaatjes schieten. Het Tilbo update gehalte is vrij laag namelijk.
Skyscrapercitizen March 17th, 2006, 09:24 PM Die balkons zien er leuk uit, maar die gevel is echt verschrikkelijk!
Paulie Walnuts March 18th, 2006, 02:13 AM ^is dat echt de gevel? Da's gewoon beton?? Een 101m bunker.
DvW March 18th, 2006, 12:04 PM Kunnen ze die naden niet dicht smeren? Dat zou d'r al een stuk beter uitzien.
CborG March 18th, 2006, 12:07 PM Deze toren moet je van een afstandje blijven bekijken, dan is 'ie nog wel te doen.
Joris Goedhart March 18th, 2006, 01:08 PM Ik ga er eigenlijk nog steeds vanuit dat ze iets tegen de gevel aansmeren.
Bobbelingman March 18th, 2006, 03:14 PM ZATERDAG 25 MAART VERKOOPMANIFESTATIE. Op zaterdag 25 maart vindt de verkoopmanifestatie plaats van de 21 luxe koopappartementen in de StadsHeer. Op die dag bent u tussen 12.30 en 15.00 uur van harte welkom in Villa de Vier Jaargetijden aan de Noordstraat 36 in Tilburg, schuin tegenover de bouwlocatie. De brochure is dan beschikbaar en de makelaars zijn aanwezig om u volledig te informeren. En kom ook gerust langs als u alvast wat meer wilt weten over de 64 luxe huurappartementen.
bron http://www.destadsheer.nl/
FrankyB March 18th, 2006, 11:07 PM Vanaf juni 2005 steeds uit dezelfde hoek een foto van De Stadsheer op http://home.wanadoo.nl/fwbuijze onder Tilburg (bouw Stadsheer).
Op vrijdag 17-03-2006 de volgende serie geschoten.
Vanuit de standaard hoek (samengestelde foto)
http://img114.imageshack.us/img114/6418/dsc023665yc.jpg
http://img159.imageshack.us/img159/2561/dsc023676yi.jpg
Westpoint erbij
http://img114.imageshack.us/img114/8652/dsc023681fh.jpg
http://img114.imageshack.us/img114/7393/dsc023691dy.jpg
Laatste bouwlaag (muv hoektoren) van Hollandterrein
http://img159.imageshack.us/img159/1672/dsc023705ui.jpg
Eerste vogelkooi aan oostgevel komt hier
http://img114.imageshack.us/img114/8063/dsc023715lg.jpg
Doorkijkje
http://img114.imageshack.us/img114/3131/dsc023727ka.jpg
Pieter Vreede Plein is ook weer wat hoger
http://img159.imageshack.us/img159/1999/dsc023733kj.jpg
Nog een paar hoogwerkers hard bezig om wat masten op te hangen
http://img159.imageshack.us/img159/6331/dsc023742tn.jpg
FrankyB March 18th, 2006, 11:19 PM Waar zouden we zijn zonder Franky, ik zal een dezer dagen ook eens wat plaatjes schieten. Het Tilbo update gehalte is vrij laag namelijk.
Ja, en dat voor een Bredanaar....
oli4 March 19th, 2006, 12:02 PM Die toren schiet al lekker op vind en er word wel veel gebouwd daar in tilburg zeg.
oli4 March 19th, 2006, 12:03 PM Die toren schiet al lekker op vind ik en er word wel veel gebouwd daar in tilburg zeg.
Kruikenparadijs March 19th, 2006, 01:41 PM ja, daar kan Enschede nog een puntje aan zuigen :D ;)
Erasmus March 24th, 2006, 06:21 PM Ik kan nie direct zeggen dat ik dit een sieraad vind... ondanks het feit dat het gebouw an sich helemaal niet lelijk is, alleen het materiaalgebruik vind ik zwaar kloten. Over de hoogte kan ik uiteraard helemaal niet klagen, over het ontwerp ook niet, maar verder? Niets bijzonders door dat Oostblok-materiaal. Vind de balkonconstructies overigens meer dan aardig. In Tilburg heb ik ongeveer hetzelfde met het Interpolis-gebouw: net of dat afgewerkt is met een hele hoop badkamertegels. Cenakel is een schitterend project en Westpoint is écht een heel mooi strak gebouw (vooral s'avonds erg mooi), hij staat alleen wat verweesd, zo in zijn eentje! Waarom hebben ze die torens in Tilburg eigenlijk niet wat dichter bij elkaar gezet? Dat zou er een stuk beter uitzien, nu geeft het Tilburgse stadsbeeld een nogal rommelige indruk, de hoogbouw staat eigenlijk deels buiten het centrum, terwijl het stadshart een nogal kleinsteeds karakter lijkt te hebben... een beetje meer clusteren zou m.i. geen kwaad kunnen dus!
Carter March 25th, 2006, 02:21 AM Ja, en dat voor een Bredanaar....
Ja, die moeten er ook zijn. Niet dat het iets uitmaakt, de updates zijn fraai en wenselijk. Ik ben nog steeds voornemens om binnekort een aantal foto's vanaf the ground the maken. Even wachten op een blauwe lucht.
DIMMER March 25th, 2006, 07:31 AM Hier gaat iedere week n verd. op.
Zeker met die prefapzooi waar ik eingelijk niet zo over te spreken ben (kwalitatief qau afwerking).
Maar vanaf de begaande grond zal je niet zien dat er 100m hoger beschadegingen en lekages zijn enz...
Ik baal ervan dat ik niet meer in de Antwerpenstraat woon want dan had ik m mooi omhoog zien komen...
Kruikenparadijs March 25th, 2006, 01:11 PM deze toren gaat gewoon goed geil worden 's avonds en als de zon er vol op staat. In alle andere gemoedstoestanden moet je gewoon proberen er niet te dicht bij te komen.
Hoe hoger hij wordt hoe meer ik deze toren ga waarderen. 13 or 14 up. 22 or 21 to go :cheers:
Door mijn noodgedwongen treinreis afgelopen donderdag heb ik wel kunnen zien dat Tilburg steeds stedelijker begint te ogen vanaf het spoor. De dichtheid rondom het CS begint lekker toe te nemen :)
Paulie Walnuts March 25th, 2006, 03:03 PM ^als de zon recht in je smoel staat ja............
EuroMaster March 25th, 2006, 04:16 PM Maar even serieus, dit gaat toch niet echt de uiteindelijke gevel worden?!
In geval van een 'ja'; hebben ze dan niet geleerd van Westpoint. :(
flex March 25th, 2006, 07:32 PM ^^ een deel word nog bekleed met groen glas net als andere dele van het complex en de naden zullen dichtgevoegd worden neem ik aan dus dat gaat allemaal wel goedkomen hoor.
Sanderj March 25th, 2006, 07:37 PM Het komt allemaal wel goed, dit gaat gewoon een hele mooie toren worden. :)
EuroMaster March 25th, 2006, 07:57 PM Hoezo, 'een deel', de rest blijft wel kaal beton? Onder dat glas blijf je die grijze massa dus ook nog zien? Ik dacht dat het met die naden bij de Admirant ook wel goed zou komen, maar daar heb ik de moed ook opgegeven. Overigens ziet het eindresultaat er daar toch wel redelijk uit. Bij 'de Stadsheer' vrees ik het ergste, maar erger dan dit kan het niet worden, dus elke aanpassing achteraf zal het waarschijnlijk minder erg maken. Heb de gevel al mogen aanschouwen (als dat uberhaupt een eer is). We houden hoop, dat is onze laatste redding ;)
Utrechter March 27th, 2006, 08:31 AM Ach de bouw gaat iig wel retesnel... daar kan Utrecht nog wel wat van leren ;)
Maar idd hopen dat het uiteindelijk wel mee zal vallen. Onderste deel wordt sowieso anders en het deel daarboven is vanaf de straat niet zo heel erg zichtbaar.
DvW March 27th, 2006, 08:29 PM ^Wat vind ik dat een misselijk woord zeg, dat 'rete'...
Joris Goedhart March 28th, 2006, 07:57 AM Hoezo, 'een deel', de rest blijft wel kaal beton? Onder dat glas blijf je die grijze massa dus ook nog zien? Ik dacht dat het met die naden bij de Admirant ook wel goed zou komen, maar daar heb ik de moed ook opgegeven. Overigens ziet het eindresultaat er daar toch wel redelijk uit. Bij 'de Stadsheer' vrees ik het ergste, maar erger dan dit kan het niet worden, dus elke aanpassing achteraf zal het waarschijnlijk minder erg maken. Heb de gevel al mogen aanschouwen (als dat uberhaupt een eer is). We houden hoop, dat is onze laatste redding ;)
Het onderste gedeelte, moet gewoon door lopen met het kantoor pand, dus matglas.
Ik denk niet dat de hele toren zo wordt, maar alleen tot de 6 verdieping. Daarna weet ik niet wat er gebeurt, natuurlijk hoop ik op een likje verf.
EuroMaster March 28th, 2006, 02:48 PM Ja, witte verf lijkt me de moeite wel waard. de uitspraak dat je er boven die 6e verdieping 'toch niets van ziet', slaat nergens op. Vanaf de snelweg zie je die mooie onderkant weer niet. Ik hoop dat het allemaal goed komt. De gevel is nu gewoon nog TE lelijk om zo te laten. Verven kan altijd nog. Voor het contrast mogen ze de noord- en zuikant van Westpoint wel helemaal zwart schilderen. Die grijstinten ben ik wel een beetje beu... (zeker niet als die gevel zelf allerlei verschillende grijstinten heeft= goedkoop)
Of ben ik te veeleisend als ik zeg dat hoogbouw naast hoog ook mooi mag zijn? ;)
FrankyB March 29th, 2006, 10:06 PM Het onderste gedeelte, moet gewoon door lopen met het kantoor pand, dus matglas.
Ik denk niet dat de hele toren zo wordt, maar alleen tot de 6 verdieping. Daarna weet ik niet wat er gebeurt, natuurlijk hoop ik op een likje verf.
In de Noord-Oost hoek komt geetst glas tot aan de top net als bij de kantoren op de oost-gevel. De technische ruimte wordt (op de top) aan alle zijden voorzien van deze gevelafwerking.
Voor de rest vind ik het 'naadje' en anders kan ik het (nu nog) niet uitdrukken :)
http://img419.imageshack.us/img419/8456/oostweststadsheer1wt.jpg
http://img419.imageshack.us/img419/3272/noordzuidstadsheer0aj.jpg
FrankyB March 29th, 2006, 10:07 PM Vanaf juni 2005 steeds uit dezelfde hoek een foto van De Stadsheer op http://home.wanadoo.nl/fwbuijze onder Tilburg (bouw Stadsheer).
Op maandag 27-03-2006 de volgende serie geschoten.
Vanuit de standaard hoek (samengestelde foto)
http://img232.imageshack.us/img232/1784/dsc024278nt.jpg
En nog een keer portrait
http://img232.imageshack.us/img232/6267/dsc024263jm.jpg
Westpoint erbij
http://img232.imageshack.us/img232/3610/dsc024309gv.jpg
http://img232.imageshack.us/img232/4387/dsc024327rj.jpg
Bouwlift wordt verlengd
http://img60.imageshack.us/img60/9859/dsc024311dg.jpg
En de bouwstelling komt ook wat hoger
http://img60.imageshack.us/img60/8210/dsc024333nl.jpg
http://img60.imageshack.us/img60/8190/dsc024341fq.jpg
http://img60.imageshack.us/img60/6560/dsc024353wy.jpg
Een treetje hoger (vanaf technische ruimte)
http://img134.imageshack.us/img134/1360/dsc024435fy.jpg
http://img386.imageshack.us/img386/3114/dsc024391rl.jpg
ill-b March 29th, 2006, 10:30 PM Dat gaat al goed de hoogte in. Vind het, ondanks die gevelbekleding, nog steeds een van de leukere hoogbouwprojecten van Nederland!
Paulie Walnuts March 29th, 2006, 11:15 PM Op die tekening ziet het er nog best goed uit. Ik wacht af.
Kruikenparadijs March 29th, 2006, 11:28 PM dat doe ik ook. Ik weet wel dat hij er vanaf de spoorlaan komende van interpolis erg geil uit begint te zien :cheers:
Utrechter March 30th, 2006, 08:03 AM de uitspraak dat je er boven die 6e verdieping 'toch niets van ziet', slaat nergens op.
Ben ik het helemaal mee eens, maar in het kader van "goedkoop bouwen" zou dit dus wel eens een overweging kunnen zijn (liever niet natuurlijk, een gebouw moet mooi zijn over de hele lengte).
Overigens gaat hij echt hard... da's dan wel weer een voordeel van zo bouwen.
flex March 30th, 2006, 05:29 PM Bouwstop balkons Stadsheer
Donderdag 30 maart 2006 - De gemeente Tilburg heeft een bouwstop opgelegd om BAM Vastgoed te dwingen de erkers van woontoren De Stadsheer volgens de afspraken met Welstand uit te voeren. Dat bleek gisteren tijdens de openbare vergadering van de Welstandscommissie.
Het college van B. en W. besloot 13 februari tot de bouwstop voor de erkers en kondigde een dwangsom aan van 25.000 euro per foute erker. Een week later zegde BAM Vastgoed in een gesprek met de gemeente aanpassingen aan het ontwerp toe, waarna mocht worden doorgebouwd.
Inmiddels hangen er 27 erkers aan De Stadsheer. Die worden volgens de laatste afspraken nog wel aangepast. Onder meer moeten de onderkanten zwart in plaats van grijs worden en moet aan de binnenkant een lichtgekleurd plafond worden aangebracht. Zodat de dakconstructie (met onder meer een lelijk stalen kruis) aan het zicht wordt onttrokken.
BAM kreeg een jaar geleden bouwvergunning voor de woontoren aan de Spoorlaan, met uitzondering van de erkers. Daarvoor moest nadere goedkeuring worden gevraagd.
De Welstandscommissie was niet tevreden over de detaillering van de glazen balkons en gaf de bouwer de gelegenheid een beter ontwerp in te dienen.
Hoewel op dat verzoek volgens de gemeente niet werd gereageerd, startte BAM anderhalve maand geleden toch met het ophangen van de erkers. Daarop kwam de gemeentelijke afdeling handhaving in actie en besloot het college tot stopzetting van de bouw.
Kratten bier
De Welstandscommissie kon zich gisteren vinden in het definitieve ontwerp voor de erkers. Bouwer BAM gaat daarnaast met toekomstig eigenaar Amvest afspraken maken over het aanbrengen van een folie aan de binnenkant van de erkers, om te voorkomen dat bewoners attributen zoals kratten bier in het zicht kunnen zetten.
Voorzitter Paul van der Grinten van de Welstandscommissie: „Iedereen ziet deze toren en daarom moet hij ook heel mooi zijn. En dus moeten die erkers straks ook als parels aan de gevels hangen.“
Projectcoördinator Adriaan Kuyvenhoven van BAM Vastgoed wilde gisteren niets kwijt over het conflict met de gemeente.
De Stadsheer krijgt in totaal 85 erkers, één per appartement. Het complex is april 2007 klaar. Eigenaar Amvest gaat alle appartementen verhuren.
Bron: BD
CborG March 30th, 2006, 06:29 PM En wat is er mis met het in het zicht zetten van kratten bier?:rant:
EuroMaster March 30th, 2006, 06:32 PM Ik heb eerder het idee dat die welstandscommissie zich eerder druk kan maken over andere zaken. Die pukkels aan de zijkant zijn toch wel uniek! Ik hoop dat ze er na een tijdje niet vanaf lazeren, zoals de balkons bij het Ceramique-complex in Maastricht. Echt heel stevig zien die bevestigingen en de constructie er ook niet uit. Maar ik heb daar wel vertrouwen in. De top ziet er ook wel een beetje 'scraper'-achtig uit. Komem die 3 sprieten er ook op? Hoop niet dat ze net als de ABN in Zwolle uiteindelijk niet worden geplaatst. Het wordt een leuke toren, hoewel ik blijf vrezen voor de gevelafwerking.
|
|