Percola
October 21st, 2011, 09:56 AM
^^ No m'havia fixat. Peró tens raó: fora el Barça (i els pericos també) de TV3!!
|
View Full Version : Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio Percola October 21st, 2011, 09:56 AM ^^ No m'havia fixat. Peró tens raó: fora el Barça (i els pericos també) de TV3!! Izo October 21st, 2011, 05:58 PM Tampoc cal expulsar el futbol de TV3! I ho dic jo, que no sóc futboler... XD Però el que hauria d'haver fet TVC ahir, segons el meu parer, és retransmetre la inauguració de la Nova Masia per Esport3, tractar el comunicat d'ETA pel 3/24 i seguir amb la programació habitual de TV3. Per culpa dels canvis que van fer em vaig perdre l'Espai Terra... >( entfe001 October 21st, 2011, 08:19 PM ^^ No t'enganyis: de no haver l'acte del Barça, haurien interromput aquest programa o qualsevol altre per la declaració en directe de Zapatero. Izo October 21st, 2011, 09:24 PM No, si no m'enganyo. És evident que per a TVC certa programació és "altament petable" quan hi ha "esdeveniments de gran magnitud". El que dic és que, partint de la lògica dels canals temàtics, és evident on han d'anar a parar notícies tan específiques com una inauguració de la Nova Masia i un comunicat històric d'ETA. La gràcia dels canals temàtics és precisament això. Sky October 21st, 2011, 10:15 PM Sergi Mas: "TV3 ha fet el ridícul" • El periodista troba "vergonyós" que preferís donar l'acte de la Masia a un especial sobre ETA El periodista Sergi Mas ha criticat que la televisió pública catalana preferís fer per TV3 l'acte d'inauguració de la Masia del FC Barcelona, que es realitzava també pel canal Esport3, que un especial sobre l'anunci d'ETA, que es feia pel 3/24. "És fer el ridícul", ha indicat a l'editorial del seu programa Al Mas Esports de Com Ràdio. "Jo dic que per alguna cosa serà que fa anys que crec que ja no és públic aquest eslogan de TV3, la teva. Suposo que per vergonya aliena ja no es fa", ha etzibat. "Difícilment pots sentir aquesta tele com la teva per coses com les d'ahir, molt clarament. Tens un canal d'esports, Esport3, fas la Masia; tens un canal informatiu, 3/24, fas especial anunci d'ETA. El teu segell, la teva insígnia, la teva marca, TV3, què has de doblar, la Masia o ETA? La Masia. És fer el ridícul, és fer el ridícul", ha indicat. Mas ha remarcat que "sospito que ahir a la tarda més d'un periodista d'aquella casa, de TV3, mentre TV3 estava fent en directe la Masia pensava i deia 'aquí què estem fent? Aquí què estem fent? A què estem jugant?' Més que sospitar-ho ho sé". "Doblar el tema de la Masia a Esport3 i TV3 i deixar el tema d'ETA al 3/24 a mi em sembla vergonyós. Però és una opinió", ha afegit. El periodista també ha criticat que el cap del Govern, Artur Mas, fes una primera valoració sobre l'anunci d'ETA des de la Masia blaugrana enlloc de fer-ho des del Palau de la Generalitat. "Si voleu és un tema estètic, però no em va agradar", ha remarcat. http://comunicacio.e-noticies.cat/sergi-mas-tv3-ha-fet-el-ridicul-58318.html entfe001 October 21st, 2011, 10:18 PM Jo crec que per molt canal temàtic que hi hagi, quan hi ha esdeveniments de gran transcendència (i l'anunci d'ETA ho és, sense entrar en la credibilitat del mateix) el canal generalista ha d'alterar la programació per donar-ne cobertura bàsica, amb l'afegit que l'ampliació de la mateixa la trobarà al canal temàtic corresponent. En aquest cas, el que s'hauria d'haver fer és emetre la declaració institucional de Zapatero en directe, que per alguna cosa és el president del govern d'Espanya, i un cop acabada un breu de plató resumint les declaracions i recordant a l'audiència que poden ampliar informació al 3/24. Un cop fet això, tornar a la programació habitual: a les 9 hi ha el Telenotícies i ja s'ampliarà la informació, i qui no vulgui esperar aleshores que salti al 3/24. Però amb aquestes formes d'actuar l'únic que s'aconsegueix és que la gent que miri TV3 no se n'assabenta, I això ho considero molt greu donada la transcendència de la notícia. Independentment de si s'emet un serial, un directe esportiu o un documental sobre el borrissol del melic de n'Artur Mas. Edito: vista la opinió d'en Sergi Mas, estic d'acord que per part del canal principal es mereixia més cobertura de la que va tenir, precisament el fet que això ja s'emetés per Esport3 fa que el tornar a la programació habitual no sigui tan necessari com comento unes línies més amunt. Ara bé, pel que fa a una primera valoració, on estigui és el que menys importa. Una altra cosa és la declaració institucional, que aquesta sí que s'ha de fer des del Palau de la Generalitat, però tampoc em sembla bé que endarrereixi la primera impressió perquè estigui lluny de casa, tot i havent-hi càmeres. Si l'hagués enganxat a Puigcerdà, hauríem hagut d'esperar dues hores a què arribés a Barcelona? jomateix October 22nd, 2011, 05:12 PM No crec que hagués estat malament posar a TV3 a sota una línia on hi digués "Última hora: ETA plega, més informació al 3/24" tota l'estona... Izo October 22nd, 2011, 07:38 PM ^^ És que això hauria estat l'ideal. A partir d'aquí, qui vulgui fer un saltet al 3/24, ja sap. Sr.Horn October 22nd, 2011, 07:47 PM La credibilitat de TV3 està en dubte des del moment en que trasllada el TN del cap de setmana a les 16h per la F1. En això TVE ho fa millor, el TD1 sempre sempre sempre a les 15h, si a la nit hi ha fútbol, el TD2 el fan al 24hores "normal" i un resum a la mitja part per La 1. Aurelio October 22nd, 2011, 08:17 PM Jo crec que per molt canal temàtic que hi hagi, quan hi ha esdeveniments de gran transcendència (i l'anunci d'ETA ho és, sense entrar en la credibilitat del mateix) el canal generalista ha d'alterar la programació per donar-ne cobertura bàsica, amb l'afegit que l'ampliació de la mateixa la trobarà al canal temàtic corresponent. En aquest cas, el que s'hauria d'haver fer és emetre la declaració institucional de Zapatero en directe, que per alguna cosa és el president del govern d'Espanya, i un cop acabada un breu de plató resumint les declaracions i recordant a l'audiència que poden ampliar informació al 3/24. Un cop fet això, tornar a la programació habitual: a les 9 hi ha el Telenotícies i ja s'ampliarà la informació, i qui no vulgui esperar aleshores que salti al 3/24. Però amb aquestes formes d'actuar l'únic que s'aconsegueix és que la gent que miri TV3 no se n'assabenta, I això ho considero molt greu donada la transcendència de la notícia. Independentment de si s'emet un serial, un directe esportiu o un documental sobre el borrissol del melic de n'Artur Mas. Edito: vista la opinió d'en Sergi Mas, estic d'acord que per part del canal principal es mereixia més cobertura de la que va tenir, precisament el fet que això ja s'emetés per Esport3 fa que el tornar a la programació habitual no sigui tan necessari com comento unes línies més amunt. Ara bé, pel que fa a una primera valoració, on estigui és el que menys importa. Una altra cosa és la declaració institucional, que aquesta sí que s'ha de fer des del Palau de la Generalitat, però tampoc em sembla bé que endarrereixi la primera impressió perquè estigui lluny de casa, tot i havent-hi càmeres. Si l'hagués enganxat a Puigcerdà, hauríem hagut d'esperar dues hores a què arribés a Barcelona? O potser quatre hores si hagués vingut en el tren... :D entfe001 October 24th, 2011, 08:26 PM No crec que hagués estat malament posar a TV3 a sota una línia on hi digués "Última hora: ETA plega, més informació al 3/24" tota l'estona... "Última hora: ETA plega. Qui vulgui seguir la retransmissió de l'acte del Barça, que sintonitzi Esport3" Que per alguna cosa el tenen. I ja l'emetien. La credibilitat de TV3 està en dubte des del moment en que trasllada el TN del cap de setmana a les 16h per la F1. En això TVE ho fa millor, el TD1 sempre sempre sempre a les 15h, si a la nit hi ha fútbol, el TD2 el fan al 24hores "normal" i un resum a la mitja part per La 1. L'altre perla. Anys enrere, quan era l'hora del TN passaven la cursa al 33. Ara que tenen l'Esport3, podrien fer el mateix. Però és que a sobre d'endarrerir-lo per la cursa, si aquesta s'endarrereix pel motiu que sigui el TN l'arroseguen més tard, ja ha passat algun cop i diria que ho he comentat en aquest mateix fil. Izo October 24th, 2011, 10:58 PM Ens deuen haver llegit: a l'anunci que fan sobre l'especial d'ETA hi surt escrit dessota, a la part inferior de la pantalla, que l'especial és al 3/24 i que al programa Àgora seguiran amb el tema. Està molt bé. Ara es tracta d'aplicar-ho SEMPRE. Evidentment, seguiran movent programació aquí i allà cada cop que facin la F1 o algun esdeveniment acaparador d'audiència de nivell 1... ¬¬ victorcasta October 24th, 2011, 11:16 PM Estic d'acord amb que TV3 no hauria d'haver emès l'especial de La Masia quan el feien en directe per TV3 davant d'una notícia d'aquesta magnitud. No és la primera vegada que es fa simulcast amb un especial del 3/24 durant hores, degut a una notícia important. També cal dir que TV3 va ser la primera (o de les dues primeres) televisions que va donar en directe la notícia, i pel que m'han dit, a la redacció estaven molt pendents de que la notícia sortís a les 19 hores. Però s'hagués hagut de seguir punxant amb el 3/24. Una altra cosa és la F1... No estic d'acord que la F1 s'emeti íntegra o parcialment per l'Esport 3. De la mateixa manera que no estic d'acord que s'emetin partits de futbol que no tinguin una audiència important a Catalunya. La Fórmula 1 és un espectacle molt seguit a Catalunya i que costa molts diners, i és de justícia que s'emeti pel primer canal, sense saber si el contracte per la F1 té alguna obligació a emetre's per TV3 (tal i com passa amb la Champions). Però seria una mostra de respecte per la gent que prefereix informatius, que a les 14h30, en comptes de fer una roda qualsevol pel 3/24, s'emetés el TN en directe per aquest canal, i és que un TN té molt més que una simple roda informativa. Sempre posant algun subtítol durant la cursa informant de l'informatiu al 3/24. Després es pot veure si seria factible repetir aquest TN per TV3 després de la cursa, o directament, prescindir-ne. I si els partits de Lliga que no veu absolutament ningú (com un Granada-Ràcing o un Rayo-Sporting, amb tots els respectes), si no ténen cap obligació contractual d'emetre's per TV3, els faria directament per l'Esport 3, perquè em sembla una pèrdua de recursos impressionant. De fet, crec que la despesa que suposa la compra dels drets de Lliga només tindria sentit si només s'emetessin els partits dels equips catalans. Sr.Horn October 24th, 2011, 11:23 PM El que no hauria de fer TV3 és comprar uns drets que ja té La Sexta. Si l'excusa és la retransmissió en català, amb perdó, són una colla d'idiotes, que facin la retransmissió d'una obra de teatre per exemple. entfe001 October 24th, 2011, 11:24 PM Crec recordar que els partits de lliga els compra la FORTA i no TV3, motiu pel qual a vegades per TV3 s'emet per exemple un Saragossa - Betis que ens pot deixar indiferents però que és atractiu per a les audiències d'AragónTV i Canal Sur. Fins i tot recordo anys enrere que el partit del dissabte s'emetia per TVE2 en desconnexió territorial allà on no existia televisió autonòmica. Ara ens trobem amb el mateix partit a TV3 i laSexta. També amb la F1, per cert. Bons contactes té Jaume Roures. victorcasta October 24th, 2011, 11:43 PM Abans sí que els comprava la FORTA, però ara és Mediapro (el tinent dels drets) qui ven el partit dels dissabtes a les 22h a l'operador en obert que el vulgui comprar. Actualment, de les televisions que formen part de la FORTA, només emeten la lliga TV3, Telemadrid i IB3. A més, els operadors d'aquest partit no sempre tenen llibertat per poder escollir el partit, depèn de Canal+ i de Gol TV: per exemple, Gol TV (i Canal+ Liga 1) cada setmana emet o Barça o Madrid; Canal+ ha d'emetre 10 partits de Barça i 10 partits de Madrid en tota la temporada, i La Sexta només en pot escollir 8 del Barça i 8 del Madrid en tota la temporada. victorcasta October 24th, 2011, 11:53 PM El que no hauria de fer TV3 és comprar uns drets que ja té La Sexta. Si l'excusa és la retransmissió en català, amb perdó, són una colla d'idiotes, que facin la retransmissió d'una obra de teatre per exemple. Això és un altre tema molt diferent. Però pensa que en el cas de la F1, durant molts anys, TV3 era l'única cadena espanyola que emetia aquesta competició. Va ser amb el boom d'Alonso que Telecinco (i després La Sexta) que es van apuntar al carro, però TV3 mai ha deixat d'emetre F1 i de fet, no només negocia els drets de manera independent amb el tito Bernie, sinó que està molt ben considerada per la organització de la F1 ja que, durant l'època en què les televisions feien de host broadcaster, TV3 (que ho era per al circuit de Montmeló, malgrat també tenir els drets Telecinco) sempre tractava de manera molt professional la cursa, i no punxava els pilots locals com feien altres host broadcasters. A més a més, que surt molt més barat a TV3 que no pas a La Sexta (per la quantitat d'espectadors potencials). Per tant, m'inclino més a pensar que la F1 per a TV3 ha estat més una aposta "tradicional" que no pas una moda, com sí que fa La Sexta. FGC.SA October 26th, 2011, 08:04 AM El cas que comprar els drets de la F1 avui en dia és un dineral,potser anys enrere no peró avui en dia costa un dineral.I jo abans prefereixo pagar amb meus els impostos una bona sanitat i educació que veure una cursa de F1 per dos canals diferents,i amb els moments que estem aixó simplement és llençar els diners a les escombrarles i amb tots els respectes prendre per imbécils als catalans(comprar els drets de la F-1 quan s'estàn fent unes retallades brutals a educació i sanitat,aixó és lógic)? I una altra cosa,si TV3 està més preocupada de ser líder d'audiència que de donar un servei públic essencial(que per aixó és una televisió púbica),doncs que la privatitzin demà mateix i llestos.Com a mínim no la pagaré amb els meus impostos. victorcasta October 26th, 2011, 04:22 PM Els drets de la F1 es van prorrogar el 2008 i fins al 2011. Per la temporada que ve tocaria renegociar-los, veurem si ho podran fer a la baixa o acabaran renunciant-hi. TV3 és una tele pública però ha de voler ser líder d'audiència: per un cantó, ser líder d'audiència reporta majors ingressos publicitaris (tot i que aquests vagin a la baixa) i la publicitat és necessària per un canal com TV3. Per d'altra banda, ha de ser líder d'audiència per qüestions culturals: TV3 té com a un dels seus objectius fer arribar la llengua catalana a la major quantitat de població possible. Sobre les qüestions de necessitats... jo estic d'acord que cal prioritzar inversions en salut i educació, però tampoc cal eliminar-ho tot. Sr.Horn November 8th, 2011, 01:59 AM TV3 (el 3/24) no emet el cara a cara, TV3 no emetrà els debats entre els candidats a les eleccions als Estats Units? Si un debat entre els candidats que governaran el país des d'on emet TV3 no interessa menys encara els d'un país on dubten a l'hora de situar el nostre país al mapa :D Lo llamaban servicio público... Vilarrubla November 8th, 2011, 02:04 AM Tenint en compte que és un cara a cara bipartidista no vec perquè c****** TV3 l'hauria d'emetre si no inclouen els partits catalans, a part que no se si no va en contra de la normativa (de la CCMA?) ja que no es respectaria els minuts per cada partit al faltar-hi la resta. Sr.Horn November 8th, 2011, 02:20 AM ^^ en eixe cas tampoc la normativa per a la resta de cadenes que és la mateixa. I suposo que a TV3 saben el que és lo que és informativament rellevant. No paren de fer el ridícul, igual que va passar amb el comunicat d'ETA. alserrod November 8th, 2011, 02:24 AM que se emita o no es tanto una cuestión comercial como de politiqueo, nunca mejor dicho. En 2008, Antena 3 no los emitía (emitía en su lugar otros programas para intentar captar a aquellos que no querían ver los debates) y sin embargo luego a medianoche sí que ponía programas de análisis de los debates. Curioso cuanto menos. Vilarrubla November 8th, 2011, 03:21 AM El comunicat d'ETA si que em sembla una relliscada molt important, però en aquest cas no. Percola November 8th, 2011, 10:07 AM M'hagués agradat que TV3 hagués contraprogramat un debat, aquest cop sí amb tots els sabors polítics que es presenten a Catalunya. metroBCN November 8th, 2011, 12:56 PM Doncs TV3 va ser líder d'audiència durant el debat amb "El convidat", em sembla una molt bona decisió. Servei públic també és oferir una alternativa quan s'imposa el pensament únic bipartidista espanyol. victorcasta November 8th, 2011, 10:48 PM TV3 ja té el seu debat divendres a la nit, amb els caps de llista per Barcelona. tecbcn November 8th, 2011, 11:02 PM Doncs TV3 va ser líder d'audiència durant el debat amb "El convidat", em sembla una molt bona decisió. Servei públic també és oferir una alternativa quan s'imposa el pensament únic bipartidista espanyol. +1 Hi ha qui s'empenya per aquí en demanar que TV3 sigui TVE. Doncs es senzill, posa TVE. alserrod November 10th, 2011, 11:48 AM hay programas (se me ocurren algunos y seguro que a vosotros también se os ocurre precisamente el mismo) que los acaban emitiendo por todas las televisiones (o prácticamente todas). Algunos tienen una repercusión que, por el interés informativo, cualquier programador de televisión lo incluiría sin lugar a dudas. A pesar de saber que la gente puede hacer zapping y saber que pueden elegir muchos canales para ver la misma imagen. Unas veces será tan espectacular la audiencia que "rascarás" a tus habituales. Otras veces la ofreces simplemente porque crees que es información de primer orden y que es lo suyo ponerla. Que un programa lo emitan diez o más televisiones simultáneamente no me sorprende... pero que una entidad audiovisual con más de un canal lo emita en más de uno de sus canales... me parece aberrante y una falta de respeto a su audiencia. Habrá, sin lugar a dudas, gente que lo quiera ver pero habrá gente que quiera ver otras cosas. Que una corporación con varios canales ponga lo mismo (que en este debate no ha sido el caso) en más de un canal es obligar a verlo sí o sí. Y el problema viene cuando alguno no lo quiere poner y además es criticado... Y lo mejor de todo, con la llegada de los canales de pago, estos han seguido ajenos a la información y han mantenido su programación tematizada (y el sol ha seguido saliendo). ¿Os imaginais que quitan una noche al Bob Esponja para poner algún discurso institucional solo porque tiene que salir en todos los canales? ilergeta November 10th, 2011, 12:07 PM Jo crec que un debat fet per tot Espanya referent a les eleccions generals l´ha de fer TVE, que per això és la TV pública estatal. TV3 té una altra missió. Per molts convergents, esquerres, iniciatives, anglades, etc... que hi hagués al debat, no té cap sentit que TV3 el passi, i més essent el debat en castellà. TV3 es va fer per possibilitar televisió en català. Això em recorda un pèl a la vetlla de Nadal, quan es vol que totes les cadenes posin alhora el discurs del rei. Es pensen que la ciutadania es farà més monàrquica per que li obliguin a veure el discurs del rei? Alguns tenen una visió del mercat televisiu molt totalitari, consistent en que tothom ha de veure el que ells volen. Aleshores, pera a que tenim tanta diversitat de cadenes? cifo1 November 10th, 2011, 12:08 PM Doncs TV3 va ser líder d'audiència durant el debat amb "El convidat", em sembla una molt bona decisió. Servei públic també és oferir una alternativa quan s'imposa el pensament únic bipartidista espanyol. Es que nadie pide que lo emita TV3, pero si tienes un canal informativo 24 como el 3/24, por ese canal si que lo podía emitir en directo, por que guste o no eso son los candidatos a mandar y decidir cosas importantes para Cataluña. alserrod November 10th, 2011, 05:30 PM Es que nadie pide que lo emita TV3, pero si tienes un canal informativo 24 como el 3/24, por ese canal si que lo podía emitir en directo, por que guste o no eso son los candidatos a mandar y decidir cosas importantes para Cataluña. Jo crec que un debat fet per tot Espanya referent a les eleccions generals l´ha de fer TVE, que per això és la TV pública estatal. TV3 té una altra missió. Per molts convergents, esquerres, iniciatives, anglades, etc... que hi hagués al debat, no té cap sentit que TV3 el passi, i més essent el debat en castellà. TV3 es va fer per possibilitar televisió en català. Això em recorda un pèl a la vetlla de Nadal, quan es vol que totes les cadenes posin alhora el discurs del rei. Es pensen que la ciutadania es farà més monàrquica per que li obliguin a veure el discurs del rei? Alguns tenen una visió del mercat televisiu molt totalitari, consistent en que tothom ha de veure el que ells volen. Aleshores, pera a que tenim tanta diversitat de cadenes? Como ya dicen en otro mensaje, hay varios canales y la pregunta sería... ¿Es información relevante para Cataluña?. Si lo es... que se exponga en la medida en que le sea relevante. Y me explico... El debate no fue realizado por TVE sino por la academia de las artes audiovisuales, como ya sucedió hace cuatro años. Se ofrece la señal de TV y de radio de forma gratuita a todo el que la solicita (a diferencia de 1993 donde fueron dos cadenas de televisión quienes lo gestionaban de manera unitaria y marcaban las reglas del juego). Aquí las reglas del juego están marcadas y pactadas de antemano. Tiempos, bloques a debatir y lo que sea... para que fuera lo más neutral posible. En la sala permanece exclusivamente el personal técnico imprescindible para la retransmisión del mismo. El resto, en salas próximas o donde sea, pero fuera del plató (Manuel Campo Vidal decía que impresionaba más ver el plató vacío que lleno). Entre las televisiones que pidieron la señal del mismo había varias de otros continentes. Obviamente se quedarían con alguna imagen, las traducirían y las pondrían en sus noticiarios. La pregunta es... ¿Lo que ofrecieron iba en concordancia con lo que les influían las elecciones al congreso en España dentro de su país?. La respuesta en casi todos los casos sería que sí. De la misma manera que cuando hay cambios políticos en otro país, la información que nos llega por aquí es similar a lo que nos repercute (cuando hay elecciones en países que nos cuesta marcar en el mapa nos enteramos de casualidad pero que levante la mano quien haya visto las noticias últimamente y no se haya enterado de las movidas en el gobierno griego... y es que AHORA, lo que haya en el gobierno griego nos repercute de una u otra manera). Y si hablamos del gobierno griego... ¿No nos repercute lo que pueda cocinarse en el gobierno español?. Si se dijese que no hay presupuesto, que no hay medios o que hay otros programas que informativamente son más importantes... uno lo entendería. Pero dado que TVC presume de su variedad de canales y que la retransmisión era gratuita... la cosa se puede ver de miles de maneras diferentes. Obviamente... no tenía que ser en TV3 (mismamente soy el primero que critica que TVE tiene un canal temático para el deporte pero si hay algo que destaca, lo pasa a La 1), pero podía haberlo puesto. Ponerlo o no ponerlo es una cuestión de "marketing". Si lo pones, te llevas parte del pastel de los que están interesados en verlo y son fieles a tu canal. Si no lo pones, te quedas con parte del pastel de los que pasan de dicho evento. Eso mismamente hacen los canales privados y con buen acierto (por ejemplo lo emitió Cuatro mientras que Telecinco ofrecía otra programación... y que cada uno eligiese). Sin embargo, teniendo un canal de noticias exclusivo, ¿De verdad que había cosas más importantes en ese momento para informar en riguroso directo?. Se puede poner o no poner, y se puede poner en el canal que se desee. Es cuestión estratégica. No obstante... la decisión tomada cuesta entenderla con todo lo que argumentan de medios y de número de canales. Vilarrubla November 11th, 2011, 02:08 AM Es que nadie pide que lo emita TV3, pero si tienes un canal informativo 24 como el 3/24, por ese canal si que lo podía emitir en directo, por que guste o no eso son los candidatos a mandar y decidir cosas importantes para Cataluña. Si el tema es... tiene que estar poque deciden cosas sobre Catalunya... pues vale, pero para mi el tema está en que sólo hay dos candidatos... porque tenemos que pasarlo? Me estoy preguntando porque no ponemos el debate de las elecciones alemanas o francesas... puesto que visto lo visto lo que dice Merkel o Sarkozy luego nos repercute. O porque no las griegas o las italianas, evidentemente salvando las distancias de repercusión directa e indirecta. metroBCN November 11th, 2011, 10:03 AM Pero dado que TVC presume de su variedad de canales y que la retransmisión era gratuita... la cosa se puede ver de miles de maneras diferentes. La retransmisión no era gratuita, las televisiones han pagado en función de su audiencia potencial la parte proporcional del medio millón de euros que costó el debate. turbot November 11th, 2011, 01:15 PM Sin embargo, teniendo un canal de noticias exclusivo, ¿De verdad que había cosas más importantes en ese momento para informar en riguroso directo?. El canal 324 es un canal pensado para que cualquier persona pueda ver un noticiario en cualquier momento del día. Personas que por lo que sean no pueden ver los telediarios "normales" ya saben que tienen ese canal que les resolverá su problema en cualquier momento. Cuando uno sintoniza ese canal, lo que quiere es ver noticias. Y si alguno aquella noche lo hubiese sintonizado y se hubiese encontrado el debate creo que se hubiese llevado un disgusto. Alguna vez a mi me pasa algo parecido cuando me encuentro que estan haciendo una entrevista (creo que hacen una a media mañana y otra a media tarde). Y si la entrevista es interesante pues aún. Pero hay veces que el tema no me interesa lo más mínimo y ya me he quedado sin las noticias que es lo que buscaba. Pero en cualquier caso es una entrevista que casi siempre está relacionada con un tema de actualidad y que no se puede encontrar en ningún otro canal. Y luego a cada uno le podrá parecer más o menos interesante, pero es comprensible que la hagan. Pero en el caso del debate, quien lo quisiera ver ya sabía donde encontrarlo, así que no tenía sentido dejar de emitir la programación habitual (noticias) por ello. Otra cosa es cuando ocurre alguna noticia muy importante y entonces se estime oportuno hacer una programación especial. Pero en este caso, hacerlo por ese debate tan insuficiente (sólo 2 de los 5 partidos que sacarán representación en Cataluña estaban representados, y uno sólo a medias) y poco importante para el futuro (ya sabemos quién será el presidente del gobierno y que su tarea consistirá en obedecer lo que le dicten Merkel & cia) no hubiese sido nada apropiado. Sr.Horn November 11th, 2011, 01:37 PM ^^Vaya excusa más mala. Espero que la noche electoral, el especial de TV3 no lo hagan también por el 324, que yo quiero ver noticias y no los resultados de las elecciones o un debate que, como todo el mundo sabe, no son noticias... turbot November 11th, 2011, 02:32 PM ^^Vaya excusa más mala. Espero que la noche electoral, el especial de TV3 no lo hagan también por el 324, que yo quiero ver noticias y no los resultados de las elecciones o un debate que, como todo el mundo sabe, no son noticias... La noche electoral nos explicaran cuales son los resultados que han sacado todos los partidos. Eso sí es una noticia, y no un debate en el que sólo participan dos de los partidos que se presentan y que además como debate deja mucho que desear porque está todo pactado de antemano con el objetivo de no herirse mutuamente y centrar la atención sobre ellos en detrimento del resto de los partidos. De todas formas la noche electoral habrán muchas cadenas que realizarán una programación especial, entre ellas TV3. Así que lo mejor que podrían hacer en el 324 es seguir con su programación habitual e informar también sobre otros acontecimientos que nada tengan que ver con las eleciones. ilergeta November 11th, 2011, 06:04 PM Jo entenc que el 3/24 és un canal de notícies les 24 hores, destinat a la gent que en un moment qualsevol del dia vulgui informar-se. A banda, tenen algunes mitges hores seccions especials d´economia, ecologia, etc... El 3/24 ens costa uns diners a tots els contribuents. Si han de fer el que fan en altres canals, reclamo que el tanquin i ho inverteixin en quiròfans. cifo1 November 11th, 2011, 09:45 PM Eso de que es para que repitan las noticias cada poco tiempo es una excusa, ya que después de madrugada si que estuvieron dando el debate. Además para eso ya esta Catalunya Informació, que además de hacer las noticias cada 15 minutos. Y esa excusa no vale ya que si que dieron en su momento en directo el debate de Obama-McCain. Y ese debate si que no interesaba nada, ya que normalmente nunca dicen nada de la política exterior americana. turbot November 12th, 2011, 01:38 AM Eso de que es para que repitan las noticias cada poco tiempo es una excusa, ya que después de madrugada si que estuvieron dando el debate. Además para eso ya esta Catalunya Informació, que además de hacer las noticias cada 15 minutos. Y esa excusa no vale ya que si que dieron en su momento en directo el debate de Obama-McCain. Y ese debate si que no interesaba nada, ya que normalmente nunca dicen nada de la política exterior americana. Catalunya Informació és una emisora de radio. Es como si dijeras que ya está internet para ver las noticias. Cada medio es una cosa distinta. Y que lo echaran de madrugada no me parece del todo mal porque a esa hora hay poca gente que quiera ver noticias. Posiblemente el debate Obama-McCain no lo daban en ninguna otra cadena abierta y supongo que también era de madrugada así que no me parece mal que lo dieran. Y no se de donde has sacado que nunca dicen nada de EEUU, casi cada día hay alguna noticia en el 3/24 sobre EEUU. Y en cualquier caso que actuasen bien o mal en otros casos no cambia nada con respecto al debate Rajoy-Rubalcaba. En este caso, hicieron bien no emitiéndolo (al menos a esa hora). Sr.Horn November 25th, 2011, 02:27 PM ALEGRIA TV3 no emitirá en abierto la Liga de fútbol Barcelona (Redacción).- La directora de TV3, Mònica Terribas, ha anunciado este viernes en el Parlament que la cadena autonómica catalana dejará de emitir la Liga de fútbol en abierto. "TV3 renunciará al fútbol y esto afectará a la capacidad comercial de la casa", ha dicho. "Con estos presupuestos no puede haber fútbol", ha señalado en su comparecencia en la Cámara catalana. Esta decisión anunciada por Terribas hace peligrar el futuro de los canales Esports3 y TV3 HD. El primero empezó sus pruebas en octubre de 2010 e inició sus emisiones a principios de 2011. LA VANGUARDIA (http://www.lavanguardia.com/politica/20111125/54238549710/tv3-no-emitira-abierto-futbol.html) Percola November 25th, 2011, 03:57 PM ^^ :bow::applause::applause::applause::applause::applause: ik252 November 25th, 2011, 04:37 PM ^^ Si us fixeu tots els canals en obert d'esport acaben tancant, l'únic que aguanta es teledeporte i es que a excepció dels jjoo no hi ha esport les 24h Izo November 25th, 2011, 07:18 PM TV3 HD l'haurien d'haver xapat fa estona... I E3 que la facin de pagament: seria el primer canal de la CCMA semi-privatitzat. Millor així que no se l'endugui el sr. Godó. http://i153.photobucket.com/albums/s224/Izeru/Carones/trollface.png També hi ha el 33 en les travesses. alexbn November 25th, 2011, 07:58 PM Parece ser que el problema es el coste de mantener dos múltiplex en emisión, según he leído en otro foro. Así que se cerraría el segundo, donde están Esport3, TV3 HD, IB3 Sat, Catalunya Música, iCat fm e IB3 Ràdio. Izo November 25th, 2011, 08:03 PM Del 3/24: Terribas anuncia que TV3 haurà de renunciar a la Lliga i reduir la producció [...] Mònica Terribas, directora de TV3, ha assegurat que l'anunci del govern, que retalla un 13% l'aportació a la CCMA de cara a l'any que ve, no permetrà mantenir l'oferta de futbol en obert i en català a la televisió pública i afectarà els ingressos per publicitat. [...] "És evident que el model que s'ha anunciat avui no es correspon amb el model de televisió que portem gestionant durant els últims tres anys i mig i caldrà veure quines conseqüències tindrà tot això" [...] l'aportació de la Generalitat a la Corporació s'haurà reduït en 90 milions d'euros. "Mai des de TV3 ni Catalunya Ràdio s'ha girat l'esquena a la situació actual", ha defensat Terribas en referència a la situació econòmica. La directora ha afegit que "els mitjans públics eren els primers que s'havien de posar el cinturó i ho hem fet" [...] Tot i això, Terribas ha considerat una "bona notícia" un dels anuncis que Homs ha fet durant la seva compareixença: la intenció del govern d'aprovar un nou contracte programa abans del febrer. [...] Font: http://www.324.cat/noticia/1479532/societat/Terribas-anuncia-que-TV3-haura-de-renunciar-a-la-Lliga-i-reduir-la-produccio entfe001 November 25th, 2011, 11:13 PM Si l'emissió del futbol no és viable amb la retallada de 40MEUR, això vol dir que anualment ens costava una quantitat propera a aquesta, descomptant ingressos publicitaris. Doncs home, no seré jo qui ho trobi a faltar, més quan els partits que emetien eren sempre els mateixos que passava laSexta (un dia s'haurà d'aixecar la catifa Roures, riurem de valent). Que això posi en perill l'emissió en obert i en català, doncs per ara fals: en obert per laSexta, amb el volum al mínim i la ràdio engegada. Això s'ha fet tota la vida per seguir el futbol en català. Fins i tot amb TV3, em sé més d'un que amb la tele es posa en Puyal, crec que fins i tot el passen pel canal dual. Una altra cosa seria saber si aquests 40MEUR es podrien retallar de subvencions a mitjans de comunicació privats. Alexbn, iŀlumina'ns :D Izo November 26th, 2011, 12:53 AM [...] Fins i tot amb TV3, em sé més d'un que amb la tele es posa en Puyal, crec que fins i tot el passen pel canal dual. Que jo sàpiga, a GolTV tens l'opció de posar a l'àudio la retransmissió de Catalunya Ràdio (Puyal). I ara no sé si també la de RAC 1 Esports. A la Sexta ni idea. alserrod November 26th, 2011, 01:45 PM ^^ Si us fixeu tots els canals en obert d'esport acaben tancant, l'únic que aguanta es teledeporte i es que a excepció dels jjoo no hi ha esport les 24h MarcaTV acaba "aguantando". Ofrece poco pero ofrece. Muchas repeticiones y chorradas pero ahí tiene los derechos de emisión de la liga de fútbol sala y alguna cosilla más. Lo que siempre me ha parecido absurdo es que una misma retransmisión se ofrezca en dos canales diferentes. Es pagar más por lo mismo y no ofreces nada añadido. De quitar canales... en el hilo general hice la pregunta acerca de TVE (y se puede extrapolar a TVC) de qué pasaría si el canal de noticias y el de deportes ocupasen el mismo canal. Si miramos la parrilla de estos canales, precisamente en los de noticias suelen poner repeticiones de otros programas durante los fines de semana y a veces entre semana, precisamente... cuando los canales de deportes ofrecen eventos en directo. Respecto a Teledeporte tiene establecido que solo pueden gastar el 10% del presupuesto de TVE para derechos de emisión deportiva. A partir de ahí y con ese 10%, que los responsables de la cadena intenten estirarlos como puedan. Es por eso por lo que el torneo de tenis de Madrid no lo emiten (lo emite MarcaTV) pues el precio era notablemente más caro que en el resto, y por lo que este año no emitieron los mundiales de atletismo (se jugaban en el extremo oriente, las retransmisiones serían de madrugada, poquisima audiencia para verlo en directo y por si fuese poco les pedían un pastón). A cambio... te incluye competiciones en directo de baloncesto femenino, hockey patines, waterpolo... competiciones que retransmitió y dejó de retransmitir. No dicen el por qué, pero la causa es esa... si tienen un presupuesto para X retransmisiones y una de ellas deciden no emitirla por su alto coste, con lo que les sobra lo reparten a otras y punto. Aparte de muchas competiciones de equipo de baja audiencia y bajos costes de derechos de emisión (el prime time lo tienen dedicado a la ACB), buscan ciclismo y tenis porque es casi lo único que les garantiza algo entre semana y no tener que poner tanta repetición (eso y Pirena, el Dakar, etc...) Y al año que viene que no hay Moto GP... a saber lo que "compran" a cambio, que la cantidad de pasta es contundente. Niat November 26th, 2011, 02:36 PM Creo que con los recortes que estaba habiendo también hacia falta uno bien grande y TV y ya va a llegar, me parece lógico y normal y entiendo la decisión. Eso si, me apena un poco porque gran parte de mi ocio lo dedico a ver deportes y me sabria mal que eliminaran el canal Esport3. Pero si se tiene que hacer pues nada. Y una pena lo de los partidos de Liga, pero también lo entiendo. Me sabe mal no poder escuchar a Pichi Alonso y sus analisis en los partidos de Liga, aunque al menos espero que el programa Hattrick Barça donde aparece él si se mantenga. Y lo de TV3 HD no entiendo el eliminarlo, si es la misma programación que TV3 pero en alta definición, se supone que eso no es apenas gasto, ¿no? Ya es casualidad, me compro hace poco una tele con Full HD para mi habitación y ahora quieren quitar TV3 HD :( En resumen, que entiendo y comprendo perfectamente que los recortes también lleguen a la TV pública, se tenia que hacer si CiU es coherente y de hecho en ello están. Me parece lógico aunque como usuario de esos canales y eventos deportivos me vaya a afectar. FGC.SA November 26th, 2011, 03:33 PM Doncs jo diré la meva:JA ERA L'HORA! Era il.lógic retallar en sanitat i educació,i no en mitjans de comunicació. Ben fet que és carreguin els partits de lliga.Pagar per emetre el mateix partit que dóna La Sexta?I espero que facin el mateix amb la Fórmula 1,que passa exactament el mateix que amb la lliga. Sky November 26th, 2011, 03:46 PM El coste medio de un trabajador de TV3 es de 62.000 euros al año • El 32% del presupuesto de la cadena pública catalana es para pagar nóminas | TVE dedica el 24%, la BBC el 29%, Antena3 el 15,4% y Telecinco el 10,5% En la CCMA trabajan 2.700 personas y los gastos de personal ascienden a 160 millones de euros este año, lo que da una media salarial de 62.000 euros anuales. Descontando la cuota patronal de la Seguridad Social se llega a un salario medio en torno a los 50.000 euros. Equivale a unos 3.600 euros brutos mensuales por 14 pagas, aunque el convenio prevé 16 pagas y no todas iguales. Son datos del presupuesto del 2011, después de aplicar la rebaja del 5%. El salario base anual fijado por convenio oscila entre los 23.472 euros y los 51.655. Hasta los 62.000 de media se llega con pluses, complementos, horas extras y las cotizaciones. Con un mercado potencial de 7,5 millones de espectadores, la CCMA tiene bastante más personal que las cadenas privadas de ámbito español con un mercado potencial de 47 millones de espectadores. 2.700 la corporación catalana frente a los 1.104 del grupo Telecinco y los 1.942 de Antena 3. http://www.lavanguardia.com/politica/20111126/54238569711/coste-medio-trabajador-tv3-62-000-euros.html turbot November 26th, 2011, 03:59 PM Quitarán Esports3 (i parte de su programación la pasarán al 33, como era antes de que se crease ese canal) i quitaran TV3HD. Pero la Liga no estoy tan seguro que la quiten, ya tienen firmado hasta la próxima temporada y me parece que las declaraciones de ayer de la señora Terribas se deben más a un lloriqueo para que no recorten mucho que a una realidad. Aunque también hay que decir que la mayoría de partidos que echan en abierto actualmente ya no son "el partido de la jornada" como era antes sino que en muchas jornadas son partidos "del montón", así que puede que la audiencia media de estos partidos tampoco sea tan elevada como que sean rentables. De todas mameras creo que más pronto que tarde dejará de haber futbol en abierto, en Italia e Inglaterra ya hace años que todo el fútbol es de pago y el señor Roures ya hace tiempo que viene insinuando que el futbol en abierto es insostenible. alserrod November 26th, 2011, 04:14 PM Creo que con los recortes que estaba habiendo también hacia falta uno bien grande y TV y ya va a llegar, me parece lógico y normal y entiendo la decisión. Eso si, me apena un poco porque gran parte de mi ocio lo dedico a ver deportes y me sabria mal que eliminaran el canal Esport3. Pero si se tiene que hacer pues nada. Y una pena lo de los partidos de Liga, pero también lo entiendo. Me sabe mal no poder escuchar a Pichi Alonso y sus analisis en los partidos de Liga, aunque al menos espero que el programa Hattrick Barça donde aparece él si se mantenga. El grueso de los costes se los llevan los derechos de emisión. Repetir por enésima vez un partido u organizar un programa de comentaristas, tertulas deportivas o simplemente resúmenes y entrevistas a jugadores es barato hasta la saciedad. (esto aplíquese a todo tipo de programas... con algún directo de algún evento popular se pueden conseguir unos números de arrasar y el coste ha sido ínfimo. Un negocio redondo de los que pasan un par de veces al año) Sin embargo le damos la vuelta al calcetín y pregunto: ¿Quién ve los programas de partidos repetidos en cualquier canal deportivo?. Yo solo me sé de un caso de ver repeticiones de un deporte concreto que no lo había visto en directo, pero en líneas generales... si retransmiten un partido, lo ves en directo pero si ya sabes el resultado... ¿Qué audiencia tienen las repeticiones? En definitiva, lo importante: Que TVC mantenga el mismo número de retransmisiones en directo. Que al canal por el que meta las retransmisiones en directo le llame de una manera o de otra creo que es lo de menos. Por eliminar las repeticiones... ¿Alguien de veras se va a preocupar? El fútbol de primera división lo echarán hasta final de temporada y se las ingeniarán para no renovar el contrato. Le sumamos que al año que viene la Forta ya no tiene derechos de Champions y haber habrá fútbol: el de segunda los sábados a las seis de la tarde Y lo de TV3 HD no entiendo el eliminarlo, si es la misma programación que TV3 pero en alta definición, se supone que eso no es apenas gasto, ¿no? Ya es casualidad, me compro hace poco una tele con Full HD para mi habitación y ahora quieren quitar TV3 HD :( En resumen, que entiendo y comprendo perfectamente que los recortes también lleguen a la TV pública, se tenia que hacer si CiU es coherente y de hecho en ello están. Me parece lógico aunque como usuario de esos canales y eventos deportivos me vaya a afectar. Cuando las barbas de tu vecino veas pelar... No tengo ni idea de cuánto cuesta un canal en HD. La realidad es que salvo el fútbol y algún programa concreto, no emitían apenas. Aragón TV fue de las primeras cadenas en poner HD. De hecho, el primer programa HD en España fue coproducido por TVC y Aragón TV. Se trata de la serie de seis capítulos "Pirineos", estrenada hace casi cinco años. Y fue el primero de España (esto lo sé se seguro y anda que no molaba hacer zapping y ver las diferencias) en ofrecer el 16:9 en todos los programas propios. Sin embargo recientemente han adoptado la decisión de eliminar ATV-HD y poner en su lugar un ATV+30 (misma programación retrasada 30 minutos). Una de dos... o el coste del HD es carisimo o tienen previsto conseguir más audiencia con este segundo canal (o... ambas cosas). La realidad es que poder, podrían poner los dos canales si quisiesen (el multiplex asignado les permite hasta cuatro canales y solo tienen uno y el HD que tiene los días contados). Y... también lo quitan. Izo November 26th, 2011, 05:30 PM Potser, amb les retallades actuals, sigui una de les últimes produccions "de gran qualitat" de TVC en força temps: Estrena de cine de la minisèrie de TV3 "Barcelona Ciutat Neutral" Dilluns i dimarts de la setmana que ve, TV3 programarà la minisèrie "Barcelona Ciutat Neutral". És un retrat de la Barcelona de començaments del segle XX, a través de les il·lusions d'una parella de joves a qui l'inici de la Primera Guerra Mundial a Europa farà canviar els plans. [...] Catifa vermella, banderoles vermelles de TV3 i ballarines com les dels antics espectacles del Paral·lel. Davant del cine Comèdia de Barcelona, el públic esperava per poder veure, en pantalla gran i abans que ningú, "Barcelona Ciutat Neutral". L'equip d'aquesta minisèrie de luxe, coproduïda per TV3 i Prodigius, també hi era. [...] Font: http://www.324.cat/noticia/1477512/ociicultura/Estrena-de-cine-de-la-miniserie-de-TV3-Barcelona-Ciutat-Neutral Izo November 26th, 2011, 05:41 PM 10 dates clau per a TV3 i Catalunya Ràdio L'anunci aquest divendres de la retallada d'un 13,33% en l'aportació del Govern als mitjans públics catalans posa fi a una incertesa de mesos sobre el suport del Govern a TV3 i Catalunya Ràdio [...] Aquestes són deu dates clau que ajuden a comprendre el camí (i les tensions) recorregudes fins avui, que s'ha anunciat que la Generalitat retallarà 40 milions la seva aportació als mitjans públics nacionals. 14 d'abril El portaveu del Govern, Francesc Homs, garanteix “una aposta clara i rotunda” per TV3 i Catalunya Ràdio. [...] Durant la seva ponència, defensa que TV3 sigui líder. 12 de setembre Josep Cuní debuta a 8TV [...] per tal d'impulsar aquesta oferta privada amb un magazín vespertí. La cadena pública reconeix que l'oferta econòmica que li feia 8TV quedava fora del seu abast. 25 de setembre UTECA, l'associació que agrupa les televisions privades espanyoles, presenta un informe de la consultora Deloitte en què es proposa unificar totes les televisions autonòmiques en un sol canal (amb desconnexions puntuals per territoris). 9 d'octubre Josep Antoni Duran i Lleida, portaveu de CiU al Congrés, diu en una entrevista a Punto Radio que es retallarà “i molt” a TV3. 11 d'octubre Mònica Terribas fa arribar a tots els diaris l'article “TV3: volem un mirall trencat?”, en el qual alerta que el servei públic es troba “en el punt de mira perquè és l'aparador més potent que tenim del país, eina fonamental de cohesió social, territorial i expressió de la nostra realitat nacional, però també competidor en català dels grups mediàtics privats [...] Francesc Homs [...] “subscriu des de la primera línia fins a l'última” l'article de Mònica Terribas. Però avisa al mateix temps que les coses “es poden fer amb menys diners i amb uns resultats òptims”. 26 d'octubre Mònica Terribas [...] avisa que una retallada significativa del pressupost de TV3 comportarà un cost en audiència. S'explicita que el lideratge podria perillar. 27 d'octubre Cuní entrevista el president de la Generalitat, Artur Mas, al seu programa 8 al dia, de 8TV. Transcendeix la notícia que TV3 no va autoritzar l'entrevista, per la proximitat amb la campanya electoral del 20-N. 1 de novembre L'Associació Catalana de Ràdio (ACR) –que agrupa les emissores privades– reclama un cop més l'eliminació de la publicitat a Catalunya Ràdio (que actualment té un topall de sis minuts per hora). L'ACR denuncia també que el 76% de les freqüències estan en mans públiques. 20 de novembre Durant la celebració dels resultats electorals de CiU a la sala Luz de Gas, Duran i Lleida proclama davant la militància congregada que s'han guanyat les eleccions “malgrat TV3”. 25 de novembre Francesc Homs dóna per primer cop una xifra: el Govern aportarà 260 milions d'euros per al 2012, és a dir, 40 menys dels que haurà aportat enguany. La retallada, del 13,3%, obligarà, entre d'altres mesures, a prescindir de dos dels sis canals amb què compta TV3. [...] Font: http://www.ara.cat/comunicacio/dates-claus-entendre_0_597540401.html Izo November 26th, 2011, 05:44 PM Ajust a TV3: Què en diu Francesc Homs? Què hi respon Mònica Terribas? Cinc frases que resumeixen la proposta del Govern per estalviar un 13,3% en el pressupost de la CCMA i cinc més que expliquen els plantejaments de la directora de TV3 El Govern proposa tancar dos canals de TVC i retallar el pressupost de la radiotelevisió pública catalana en un 13,3% més, fins a arribar als 260 milions d'euros. Ho ha explicat el portaveu del Govern, Francesc Homs, al Parlament, aquest divendres. La directora de TV3, Mònica Terribas, també hi ha comparegut i ha exposat el seu punt de vista. Aquestes frases resumeixen els seus arguments. [...] Font: http://www.ara.cat/comunicacio/Ajust-Frances-Homs-Monica-Terribas_0_597540430.html Niat November 26th, 2011, 06:46 PM alserrod, pues yo mismo he visto algunas veces partidos repetidos del Barça en Esport3 :$ Y tengo otro amigo que también. Y si, somos muy culés. Pero vamos, que si lo quitan pues lo puedo entender, el 33 puede dar partidos de basket, de segunda y segunda b de fútbol y programas deportivos y compaginarlo con la otra programación. Vamos, como anteriormente. FGC.SA November 26th, 2011, 06:55 PM ^^ De fet fins al 2007 al Canal 33 hi havia Cultura,esports,infantil,etc...,tot i que a partir de 2001 compartia canal amb el "K3",és a dir quan feien programació infantil/juvenil era K3,i la resta de coses era 33. Crec que va ser al 2007 quan varen separar el K3 amb el 33,peró nomès en la TDT,en analògic i fins a l'apagada encara compartien canal el K3 i el 33. Per cert,una pregunta,per qué el Canal 33 és va passar a dir "el 33"?Quin sentit tenia fer això? Izo November 26th, 2011, 07:00 PM Per cert,una pregunta,per qué el Canal 33 és va passar a dir "el 33"?Quin sentit tenia fer això? Potser perquè una majoria de la gent l'anomena "el 33"? No ho sé :dunno: alexbn November 27th, 2011, 01:22 PM ^^A pesar de que el nombre original era TV4. Justo antes de ponerse en marcha en septiembre del 89 decidieron ponerle Canal 33, hoy solo 33. victorcasta November 28th, 2011, 02:24 AM Sembla que hi ha molta gent que desitja treure el futbol i la F1 de TV3... Probablement, sense aquestes dues transmissions, avui seria molt més petita del que és actualment. La Lliga, la F1 i la Champions aporten MOLTS diners en ingressos publicitaris que ajuden, i molt, a mantenir la tele, i en conseqüència, el nivell de qualitat dels seus programes. No negaré que el criteri hauria de canviar, i dedicar-se exclusivament a aquells partits que poden donar millors ingressos i tenir interès a Catalunya, és a dir, a la Primera Divisió, limitar-se a Barça i Espanyol. Només cal buscar les dades de Kantar Media sobre les audiències que dóna un Granada-Betis o un Deportivo-Osasuna, per posar dos exemples. Pot ser que només seguir dos equips suposi un cost més alt que l'actual, però segurament que també suposarà una major audiència a Catalunya. Ja només falta fer cas als qui demanen teles autonòmiques sense publicitat, per rematar-la. I sobre la notícia de La Vanguardia parlant dels sous dels treballadors de TV3, només tinc un adjectiu per qualificar-la: vomitiu. Val més els hi valdria al Grup Godó callar i dissimular una mica, perquè això fa massa tuf a tracte de favor envers ells (sobretot després de saber-se la subvenció de 3 milions d'euros que va rebre fa poc del govern actual). O si volen parlem de com tenen d'esclavitzats als redactors de RAC1, que no són ni mileuristes i treballen 8 hores o les que calgui, si l'actualitat ho demana... Percola November 28th, 2011, 11:08 AM Sembla que hi ha molta gent que desitja treure el futbol i la F1 de TV3... Probablement, sense aquestes dues transmissions, avui seria molt més petita del que és actualment. La Lliga, la F1 i la Champions aporten MOLTS diners en ingressos publicitaris que ajuden, i molt, a mantenir la tele, i en conseqüència, el nivell de qualitat dels seus programes. No negaré que el criteri hauria de canviar, i dedicar-se exclusivament a aquells partits que poden donar millors ingressos i tenir interès a Catalunya, és a dir, a la Primera Divisió, limitar-se a Barça i Espanyol. Només cal buscar les dades de Kantar Media sobre les audiències que dóna un Granada-Betis o un Deportivo-Osasuna, per posar dos exemples. Pot ser que només seguir dos equips suposi un cost més alt que l'actual, però segurament que també suposarà una major audiència a Catalunya. (...) Sabeu que estic totalment en contra del sistema actual del futbol, en el sentit futbol-lliga-1a. D'una banda: És el modern circ que deien els emperadors romans. Un espectable per tenir a les masses entretingudes i que no es preguntin si els seus dirigents ho fan bé o malament. Si hi afegim que: Es mouen unes quantitats de diners realment obscenes. La majoria de cops a deute, endeutant-se els equips de primera per poder mínimanent presentar batalla als dos grans. Per tant, cal que entrin molts diners per poder eixugar deutes. I aquí ja hem arribat al quid: Qui vulgui gaudir d'aquest circ per acabar com una ovelleta, al menys que s'ho pagui directament de la seva butxaca, als altres, deixeu-nos en pau. P.D.O.T (Post Data Off Topic): He parlat de deute dels clubs de futbol. I alguna entitat ha perdonat a algun club molts diners (no, no és La Caixa al PSC-PSOE). Reflexionem-hi: Si jo demano un prèstec i no el pago, ui!... Si un polític o un pallasso del circ demana un prèstec i no el paga, res! Afegeixo un petit detall: El presupost de la lliga de futbol és comparable al de l'agència espaial russa. Vegin el següent link: http://danielmarin.blogspot.com/2011/04/cuestion-de-prioridades.html Penseu que podria haver-hi un gallec a la Lluna. Sr.Horn November 28th, 2011, 11:18 AM Potser perquè una majoria de la gent l'anomena "el 33"? No ho sé :dunno: No ho crec, jo i molta gent encara l'anomena "Canal 33", i en bastants casos entre els presentadors de TV3 l'anomenen com a "Canal 33", una mica com en el cas de "La 1" que encara alguns a TVE l'anomenen "La Primera" i també en el meu cas. Per altra banda, jo no crec que hi haga necessitat de tenir tans canals, fins entrats els 2000 la programació del Canal 33 començaba prou tard, i per la nit mantenia carta d'ajust, tot i així, emitien programació infantil i esportiva quan tocava i programes d'informació diària. Jo tornaria a dos canals, TV3 i Canal 33, on dins de TV3 amb menys programació estrella tinga rodes del 3/24 de 5-10 minurs a les hores en punt. Evidentment si hi ha una pel·lícula no, però per a la resta excepte programes llargs és aplicable, de fet ja es fa. Al Canal 33 simplement tornar al model dels anys 90 en una programació menor però de qualitat com mereix una TV pública, incloure dos-tres franjes del Super 3 i almenys una del 3XL, el cap de setmana més esports (com abans), i la resta cultura i informació. I el mateix podria anar per a TVE. alserrod November 28th, 2011, 11:21 AM I sobre la notícia de La Vanguardia parlant dels sous dels treballadors de TV3, només tinc un adjectiu per qualificar-la: vomitiu. Val més els hi valdria al Grup Godó callar i dissimular una mica, perquè això fa massa tuf a tracte de favor envers ells (sobretot després de saber-se la subvenció de 3 milions d'euros que va rebre fa poc del govern actual). O si volen parlem de com tenen d'esclavitzats als redactors de RAC1, que no són ni mileuristes i treballen 8 hores o les que calgui, si l'actualitat ho demana... En otros términos me refería en el hilo generalista de la TV. El pastel de la tele está completito. Mucho canal y la audiencia sigue siendo la misma. Te sacan canales nuevos "tematizados" y consiguen fidelizar a una parte de la audiencia. Unos de pelis, otros de series, otros infantiles, otros deportivos, y con eso consiguen que, aunque la audiencia sea menor, el precio de la publicidad es mayor (se paga más por un anuncio de juguetes en un canal infantil que en un canal generalista y aunque la audiencia sea menor... igual te interesa en estas fechas). Sin embargo estos canales ven que no es suficiente... o que son muchas bocas a alimentar (muchos canales para luchar por la audiencia). Con las de pago de momento no se meten, así que van a por las públicas. Dejan de lado a TVE y se meten con las autonómicas y empiezan a lanzar y bombardear mensajes cuestionándolas. Y se les olvida de que al menos cinco televisiones autonómicas que tienen más audiencia que Cuatro y LaSexta... y alguna de ellas con unos presupuestos pequeñitos, pequeñitos. La última "fumada" que han propuesto es que hubiera un canal generalista de todas las televisiones autonómicas con programación común y desconexiones territoriales. Pero esto no lo ha pedido ningún grupo político, ni ciudadanos ni leches, sino medios de comunicación que ven mermado su pastel. Si yo fuese responsable de algún canal de la Forta lo tenía claro: me ponía de acuerdo con el resto de canales para que alguna película se emitiese conjuntamente (casi todas las películas de los canales autonómicos se compran simultáneamente por cuestión de abaratar costes y cada canal la emite cuando quiere), ofrecía el mismo partido de segunda, el mismo partido de ACB y obviamente la Champions league... y les decía que ahí tenían la programación conjunta... y que el resto eran desconexiones territoriales durante toda la semana. victorcasta November 28th, 2011, 11:33 PM Sin embargo, la tematización de los canales es algo irreversible, y el hecho que la televisión pública se haya sumado a la tematización no ha hecho más que darle el sello de calidad que ya tenía con su canal generalista a su canal temático. Y a TV3 la jugada le ha salido muy bien: el 3/24 es líder en información 24 horas y cada vez hay más y más catalanes que usan este canal para informarse; el Super3 ha pasado por delante de Boing y Disney Channel y la tendencia es de superar a Clan; y lo mismo venía pasando con Esport3 que tenía perspectivas de superar Teledeporte. entfe001 November 28th, 2011, 11:53 PM Sembla que hi ha molta gent que desitja treure el futbol i la F1 de TV3... Probablement, sense aquestes dues transmissions, avui seria molt més petita del que és actualment. La Lliga, la F1 i la Champions aporten MOLTS diners en ingressos publicitaris que ajuden, i molt, a mantenir la tele, i en conseqüència, el nivell de qualitat dels seus programes. No ho entenc. Si els ingressos publicitaris superen les despeses d'emissió, comptant drets i enviar gent a l'altre cap de món, aleshores no hi ha cap motiu per suprimir-ho, més aviat és un error: treure allò que és econòmicament rendible i fer la retallada encara més greu. Si els ingressos publicitaris, per molt quantiosos que siguin, no cobreixen aquestes despeses aleshores el saldo és negatiu i per tant deixar d'emetre-ho vol dir tenir més diners a la caixa que es poden destinar a finançar altres continguts de servei públic. alserrod November 29th, 2011, 05:09 PM Sin embargo, la tematización de los canales es algo irreversible, y el hecho que la televisión pública se haya sumado a la tematización no ha hecho más que darle el sello de calidad que ya tenía con su canal generalista a su canal temático. La tematización es un acierto en este tipo de corporaciones audiovisuales con más de un canal. Mucho mejor que tener un canal principal y otro donde meter lo de menos audiencia sea lo que sea. Y mira tú por dónde, la tematización de TVE y de TVC es idéntica (generalista, cultural, deportes, infantil y noticias). Otra cosa es que tenga su coste y que hasta podamos cuestionar si merece la pena, por ejemplo, compartir el canal de deportes y el de noticias. Las emisiones en directo de deportes suelen ser cuando más repeticiones de programas de noticias hay y viceversa. De hecho, la primera "tematización" la hizo Canal+ cuando creó el canal satélite (el analógico, con solo cuatro canales, previo al Canal satélite digital). Al tener solo cuatro canales y cinco temáticas mezclaron en la misma la de cine clásico (por la noche y madrugada) con la infantil (desde por la mañana hasta la noche). Y a TV3 la jugada le ha salido muy bien: el 3/24 es líder en información 24 horas y cada vez hay más y más catalanes que usan este canal para informarse; el Super3 ha pasado por delante de Boing y Disney Channel y la tendencia es de superar a Clan; y lo mismo venía pasando con Esport3 que tenía perspectivas de superar Teledeporte. Ganar a Boing es facilito, facilito. A Disney también aunque se han segmentado en una edad ligeramente superior, de ahí que no se pueda comparar por completo. Ganar a Teledeporte igualmente también lo es en cuestión de porcentajes por un motivo... se dedican a retransmitir deportes de baja audiencia donde solo lo van a ver los aficionados a dicho deporte y, si acaso, los residentes de las zonas donde son los equipos que juegan. Y, lamentablemente esto sucede hasta con la propia ACB (donde a pesar del "espectáculo" de la actualmente mejor liga del mundo, los números no son de record precisamente). Los números que ofrece ACB a teledeporte no son precisamente altos (sí que es de lo que más le reporta) y se nota el origen de su audiencia en cada partido. Vamos, que mucho baloncesto pero que acaban viéndolo los aficionados de cada zona básicamente. Al restringirse (salvo champions league, primera división y poquito más) a equipos catalanes, las posibilidades de mayor audiencia son más altas. Incluso si se mirasen las audiencias por zonas, en Esports3, se verían datos significativos según el evento que se retransmitiese. ilergeta November 29th, 2011, 05:29 PM Si no hi han diners i cal fer retallades en sanitat, ensenyament, etc... trobaria lògic que també se´n fessin a TVC. Ara bé, abans de fer qualsevol retallada a la televisió pública, caldria que el govern deixés de donar un sol cèntim a el Grup Godó i companyia. Amb diners públics no hem d´engreixar butxaques privades. Per altra banda, el canal 3/24 fa una gran tasca i hauria de continuar. És molt gratificant poder-te informar a qualsevol hora. No em sembla bé que el 33 perdi el seu contingut de reportatges, cultura i documentals per posar-hi l´esport, i més sabent que l´esport no té horaris fixes i fa bellugar totes les altres emissions. Potser estaria bé de fusionar el canal esportiu amb l´infantil. De les 8 del vespre endavant poden fer esports. Els dies de cada dia poden fer programació infantil de 5 a 8 del vespre, al migdia i a la franja de l´esmorzar. Queda molt espai per fer esport! alserrod November 29th, 2011, 05:45 PM Los canales de noticias no los cuestiono nunca. En mis estancias en Cataluña veo el 324, lamenté el cese de emisión de CNN+ a finales del año pasado y por lo demás, especialmente de madrugada o por las mañanas cuando realmente no hay nada que ver, sintonizo un ratito el canal 24 horas porque así tengo un repaso rapidito de las noticias mientras hago otra cosa como por ejemplo navegar por internet (la otra opción sería un repaso rapidisimo a los teletextos de varias cadenas pero anda que no es más cómodo lo otro). Sin embargo la realidad es que si hay que "comprimir" (por no decir recortar), cuanto más imaginativas sean las ideas, mejor para todos. La opción de poner los deportes en el canal infantil puede valer entre semana (donde las retransmisiones son básicamente nocturnas) pero mira tú por dónde los fines de semana son a lo largo de todo el día pero de forma discontinua. De ahí que planteaba mezclar las noticias con los deportes... Los fines de semana habría una "programación mezclada" y entre semana básicamente todo noticias salvo ese ratito que hubiera algo en directo. Sky November 30th, 2011, 02:49 PM «TV3 no serà residual» "La vam crear nosaltres, no serà residual". Amb aquesta sentència, el president de la Generalitat, Artur Mas, ha reivindicat la paternitat de TV3 i ha garantit que no vol convertir la televisió pública catalana en una marginalitat, com ha pronosticat Joan Herrera comparant una futura TVC amb el Canal 9 del País Valencià. Durant la sessió de control al Parlament, Mas ha defensat, però, la política d'austeritat que està aplicant el Govern, i que implica rebaixar el pressupost de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). "Nosaltres política d'austeritat sí, però que TV3 es converteixi en una cosa residual a Catalunya, no, entre d'altres coses perquè qui va crear això varem ser nosaltres", ha recordat. Ha reaccionat així a una pregunta d'ERC, que amb ICV-EUiA, han demanat a Mas que defensi TV3, mentre que el PPC ha aplaudit l'ajust, tot i reclamar que sigui una televisió que reflecteixi la "pluralitat de Catalunya no la Catalunya oficial". http://www.naciodigital.cat/noticia/37506/tv3/ser/residual Sky December 5th, 2011, 02:38 PM Els treballadors de TV3 carreguen contra el Grup Godó pels salaris • CCOO denuncia que els mitjans privats "més afins al Govern" intenten deteriorar la imatge dels treballadors de la televisió pública Els treballadors de TV3 no cobren de mitjana 3.600 euros bruts mensuals, com va publicar La Vanguardia fa una setmana, el salari més comú al canal és de 2.125 euros nets. Així ho han defensat els delegats de CCOO en el comitè d'empresa de la televisió pública catalana, que acusen al Grup Godó "d'intentar deteriorar la imatge i el funcionament" de la cadena "en benefici del sector privat més afí al Govern català". En el mateix comunicat, el sindicat explica que en els últims cinc anys les despeses de personal de TV3 han baixat pràcticament el 5% com a conseqüència de les retallades en els salaris, les jubilacions i per eliminar els llocs de treball temporal. Reconeixen que als 2.125 euros nets se'ls han de sumar diversos complements: hores extra, el plus de nocturnitat o la flexibilitat d'horaris. Amb tot, asseguren que els periodistes que cobren més a la casa reben 2.750 euros nets mensuals. "No descobrim res nou si diem que el Grup Godó és el més subvencionat de la història dels mitjans", afirma el portaveu dels sindicalistes, Carles Blanco, a Economia Digital. Recorda que, mentre retalla 40 milions d'euros del pressupost de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), la Generalitat ha destinat dos milions d'euros a 8TV, la cadena de Godó, per a una campanya de prevenció d'accidents de trànsit, "quan el normal és que es facin a la televisió pública". http://www.economiadigital.es/cat/notices/2011/12/els_treballadors_de_tv3_carreguen_contra_el_grup_godo_pels_salaris_26192.php Vilarrubla December 5th, 2011, 07:20 PM Haurien de dir exactament quina és la mitjana per desmentir al Grup Godó de veritat en comptes d'utilitzar la moda (2.125), però si el que cobra més és 2.750 alguna cosa no quadra... suposo que els de TV3 no estan afegint no periodistes o presentadors estrella? Perquè dubto que el Cuní cobrés 2000 eurets... tot i que no se si ho feia mitjançant una productora externa. alexbn December 6th, 2011, 01:57 PM ^^La seua pròpia. Vilarrubla December 6th, 2011, 02:00 PM Però el programa el feia la seva productora o ell i el seu equip s'integren/col·laboren amb la productora TV3? alexbn December 6th, 2011, 02:20 PM Que jo sàpiga el programa el feia la seva productora amb el seu propi personal no tècnic a les instal·lacions de TV3 (i amb el personal tècnic de TV3). Igual que ara a 8tv. O sigo, que la tele paga una quantitat perquè li facin un programa de tal durada i el Cuní el fa i després paga el sou als seus propis treballadors. Vilarrubla December 6th, 2011, 09:21 PM :okey: i ara els Matins els fa la seva productora o una altra o TV3? ik252 December 6th, 2011, 09:42 PM Haurien de dir exactament quina és la mitjana per desmentir al Grup Godó de veritat en comptes d'utilitzar la moda (2.125), però si el que cobra més és 2.750 alguna cosa no quadra... suposo que els de TV3 no estan afegint no periodistes o presentadors estrella? Perquè dubto que el Cuní cobrés 2000 eurets... tot i que no se si ho feia mitjançant una productora externa. que utilitzin la mediana q es més robusta que no pas la mitjana; la moda no deixa de ser el valor que més es repeteix alfred2222 December 13th, 2011, 01:25 AM Bonissima, com de costum, malgrat no hi estar-hi d'acord amb ella moltes vegades, m' encanta la seva energia per defensar el que pensa !! Pilar Rahola : Dona coratge !! http://blogs.tv3.cat/elconvidat.php?catid=2506 avui realment m'ha agradat molt :) alfred2222 December 13th, 2011, 02:12 AM La millor frase: Tieta monja del marit de la Rahola: Ho dios mio nuestro padre. Pilar: I si es madre? - Quien? Pilar: Dios - Que esta diciendo? Pilar: pk tiene que ser hombre?? xdd bonissima, no es talla amb ningú !! alfred2222 December 15th, 2011, 07:03 PM Grans futurs periodístes !! xdd Molt bó sobretot el del temps, molt graciós http://www.vilaweb.tv/aprenent-a-fer-de-periodistes alexbn December 16th, 2011, 03:32 PM :okey: i ara els Matins els fa la seva productora o una altra o TV3?Uy, lo he visto ahora. Pues supongo que la propia TV3, eso sería plan de mirarlo. Sr.Horn December 26th, 2011, 06:57 PM Pareguts raonables: OJUvy0rTUTY 8YcduXa5WRU alserrod January 15th, 2012, 01:12 AM Por si alguien se había olvidado de esos tres acuerdos entre TVC y ATV para emitir conjuntamente desde dos repetidores... puede considerar que se guardan las intenciones en un cajón a falta de dineros... No hay nada comunicado al respecto pero cuando se lee que se elimina un repetidor y se piden reorientar todas las antenas de una localidad que estuvo a punto de ser cabecera de comarca... uno piensa que no están por la labor de tener mayor mantenimiento. http://www.heraldo.es/noticias/huesca/la_dga_retira_repetidor_tdt_para_ahorrar_000_euros_172211_302.html Por lo que leo, mantener un repetidor para que no se muera de asco y se pueda reaprovechar en el futuro cuesta 3000 euros Mantener operativo un repetidor cuesta 17000 euros Así pues... supone un ahorro de 14000 euros anuales. A cambio, los vecinos de una localidad que, como digo, estuvo a punto de ser capital comarcal, han tenido 40 días para reorientar sus antenas. La localidad donde está el otro repetidor dista 7 km (aunque si no me equivoco, el repetidor está bastante más alto y algo más distante). No hay problemas de cobertura desde ese repetidor... así que 14000 euros anuales de ahorro. Si están por la labor de ahorrar por aquí... como para preguntarles por repetidores de nuevo mantenimiento. Vilarrubla January 15th, 2012, 01:50 AM TVC tiene acuerdos con dos ATV XD alserrod January 15th, 2012, 11:28 PM ¿Cuáles? (aparte de los acuerdos de creación conjunta de programas, los cuáles son mayores de los que nos imaginemos...) Vilarrubla January 16th, 2012, 12:03 AM Con Aragón TV y con Andorra TV si bien con Andorra TV la reciprocidad es sólo alto Pirineo catalán - Andorra. El otro día vi que en harán una sitcom andorrana (creo que es la primera vez) de 7 capítulos y con un coste de 37.000 euros. No estaría mal que luego TVC pudiera adquirir los episodios y también verse en CAT. Aunque antes tendriamos que ver que tal está y no voy a cometer el mismo error que un medio andorrano: "per gravar els set capítols l’equip invertirà 37.000 euros, fet que demostra que amb un baix pressupost es pot fer un bon treball, segons comenta el director." http://www.bondia.ad/index.php?option=com_content&view=article&id=16647:art-de-garatge-una-sitcom-amb-un-episodi-per-parroquia&catid=46:cultura Básicamente porque eso está por demostrar :lol: Podrias hacer un listado de las creaciones conjuntas :) alserrod January 16th, 2012, 01:12 AM Podrias hacer un listado de las creaciones conjuntas :) Sin meter la pata aseguro que al menos estas: - Pirineos desde el aire. Pongo la noticia que se publicó cuando se emitió por primera vez en Aragón TV. http://www.formulatv.com/1,20070114,3528,1.html Es una serie que quizá pasase desapercibida pero... FUE LA PRIMERA SERIE DE ESPAÑA GRABADA EN FORMATO HD. En la noticia solo dice que se trataba de la primera serie emitida en HD por esta televisión autonómica cuando lo cierto es que era la única que se había grabado para entonces en toda España- Para cuando se emitió en Aragón, en Cataluña ya se habían emitido los seis capítulos por lo que... no sé cuándo sería (a finales de 2006 con casi toda seguridad) pero se puede decir que esa fue la primera emisión de HD en toda España. La grabaron conjuntamente Aragón TV (tenía apenas unos meses de existencia para entonces) y TVC y colaboraron Televisió d'Andorra y Canal 9 de Navarra entre otros - Gala de Nochevieja (pero no recuerdo el año, creo que fue 2009-2010) Todas las cadenas autonómicas contrataron a los mismos artistas, grabaron las actuaciones y, posteriormente cada una de ellas puso un par de presentadores para hacer "SU" propia gala. Podían poner temas de actualidad, comentarios propios de cada comunidad autónoma (que posiblemente en otra no se entendiesen) o lo que fuese. Podían poner las actuaciones en el orden que quisiesen. Simplemente se habían puesto de acuerdo para que no sé cuántas actuaciones musicales fuesen emitidas en la misma gala ahorrando costes. - Camino del Ebro Me consta que aquí la televisión que la grabó como tal fue Aragón TV pero contó con la colaboración de todas las televisiones autonómicas que tienen parte de su territorio en la cuenca del Ebro. Fueron trece capítulos, doce de ellos de etapas desde Reinosa hasta Riumar y otro de resumen. Habrá más... pero no estoy seguro del resto. Por otra parte recordemos que hay mucha costumbre de "copiar programas" entre televisiones autonómicas. Saben seguro que no se hacen la competencia, que lo que "es bueno para mi vecino, seguro que lo es para mí" y que seguro que pasado mañana están estudiando cómo hacer algún programa conjunto. De ellos... Un lloc estrany (http://www.tv3.cat/unllocestrany/) fue copiado por muchas televisiones autonómicas, si bien la idea inicial partió de TV3. XXXXXX por el mundo (o viajeros o como lo quieran llamar) fue un formato que iniciaron en otoño de 2007 simultáneamente Aragón TV y Canal Sur. Contrataban a la misma empresa que les hicieran los programas (en Aragón el primer capítulo fue de Sidney y ya que llevan un equipo hasta allí... hacen un 2x1 con otro programa para Andalucía) XXXXX abierto (o directo, o está pasando, o actualidad, o...), el típico programa vespertino de actualidad, noticias cotidianas y reportajes fue idea de Telemadrid. De hecho llegó a llevar a juicio a TVE por copiarles el programa y pidió que no se emitiese en su comunidad autónoma por considerarlo competencia. Se recurrió y no prosperó (y ahora TVE ha quitado el programa, mira tú por dónde). Sin embargo, Telemadrid nunca denunció al resto de televisiones autonómicas que tenían algún programa similar. Habrá muchas ideas más que han sido copiadas o hay colaboración conjunta. Un par de casos concretos: - Si ves una noticia de televisión (o la oyes en radio) y trata de algún suceso o evento en alguna otra comunidad autónoma, date por seguro que las imágenes las ha facilitado la televisión autonómica de allí. Por ello, la "red de corresponsales" es bastante, bastante amplia (hoy le pasas a todas las televisiones de la FORTA alguna imagen o noticia que pueda ser de interés y seguro que mañana te llega alguna otra). Aunque parezca sorprendente, si sucede algo relevante en algún otro sitio (requisito... que tenga televisión de la FORTA solamente), el canal autonómico posiblemente sea el mejor medio para enterarse pues será el primero en recibir imágenes. De la misma manera que si sucede algo en tu territorio lo más seguro es que con tu red de corresponsales llegues antes que otras televisiones que solo tendrán una delegación... según lo que sea noticia, otra televisión autonómica habrá llegado antes y con más medios y te facilitará los medios. - Idem con retransmisiones deportivas. - Y aunque solo sea un caso particular... una vez escuchaba todos los viernes un resumen de los partidos de liga de primera división que se iban a disputar ese fin de semana. Conectaban en todos los casos con algún reportero de la radio autonómica de donde se fuese a jugar el partido preguntando las últimas novedades. Con nueve llamadas telefónicas (era curioso porque en una radio autonómica donde el acento con el que hablan es bastante común, estas llamadas las respondían gente con acentos muy diferentes) tenías barrida la actualidad de todos los partidos. Habrá más pero no caigo ahora... victorcasta January 16th, 2012, 01:30 AM Me extraña mucho que TV3 haya hecho una gala de Nochevieja junto con otras teles autonómicas... Antes haría refritos de otras Nocheviejas, como han hecho este año... alserrod January 16th, 2012, 01:57 AM No se hizo ninguna gala conjunta como tal (y he de decir que no recuerdo si participaron todas las televisiones o solo se pusieron de acuerdo unas cuantas). Lo que sí recuerdo es que a la hora de contratar los típicos grupos de música que te hacen una canción en directo. Era tan solo una parte de las galas, no relevante en tiempo de emisión pero bastante en coste. Haces todas las presentaciones que quieras, incluyes concursos, juegos, entretenimiento y lo que sea... y cuando "das paso" a una canción, es una de las que se grabó conjuntamente ahorrando costes. De uno o dos años antes leí crónicas de los "invitados" a una grabación de gala de nochevieja. Se hacía a primeros de diciembre. Por lo que comentaban, hacía un frío de mucho cuidado (habitual en esas fechas, ¿Qué esperaban?). Habían sido citados a las nueve de la mañana y tenían que ir vestidos de gala a esas horas con traje de noche. Más valía que fuesen desayunados y casi almorzados porque, a pesar de que lo que más invitaba era tomarse un chocolate calentito... según llegaban les daban una copa de champán y que fuese bajando... que eso de tenerla en la mano y no echar un trago queda muy feo en nochevieja (otra cosa es que el programa se grababa a primeros de diciembre). Jornada maratoniana para grabar un par de horas de gala y eso que las canciones en sí habían sido grabadas en el mismo escenario en otras fechas previamente (los realizadores ya cortarían y pegarían). Así que cuando daban paso a las canciones... ponían la música grabada y todos a bailar con su traje de gala por la mañanita y con la copa a esas horas. Luego ya mezclarían imágenes de los "invitados" y del grupo.... casi un mes después, en el primer programa de año nuevo. Curioso cómo hacen algunos programas. Bakuman January 16th, 2012, 02:45 AM En Canal Sur hicieron una adaptación del programa de TV3 APM (Alguna pregunta més?). Se llama Vamos que nos vamos y se ha dado a conocer como VQV, siguiendo el estilo del programa catalán. Pero por lo visto no ha funcionado e incluso los mismos andaluces lo critican como si fuera un plagio de APM. Pienso que que esto ha ocurrido porque, a diferencia de otros programas, APM se ha hecho muy conocido vía Youtube, y el público andaluz ya estaba acostumbrado al original y se han pensado que era un plagio. entfe001 January 16th, 2012, 11:58 PM ^^ Tampoc és que tingui tan mèrit, l'APM actual s'ha rebaixat a un mer programa de zàping on van repetint fins a l'avorriment certs fragments que, per reiteració, acaben fent un mínim de gràcia a alguns. Res a veure amb l'APM radiofònic, aquella crítica política amb imitacions que li va costar a en Bassas alguna trucada d'en Pujol prou enfadat. TVC tiene acuerdos con dos ATV XD Si en té algun també amb l'Academia de la Televisión, ja serien tres :lol: Bakuman January 17th, 2012, 07:19 PM ^^ Tampoc és que tingui tan mèrit, l'APM actual s'ha rebaixat a un mer programa de zàping on van repetint fins a l'avorriment certs fragments que, per reiteració, acaben fent un mínim de gràcia a alguns. Res a veure amb l'APM radiofònic, aquella crítica política amb imitacions que li va costar a en Bassas alguna trucada d'en Pujol prou enfadat. Es un format amb el que han triomfat, i la veritat que sí que li veig mèrit, no perque siga millor o pitjor, sino perque hi han molts, sobretot a nivell estatal, i el que més ha triomfat ha sigut aquest. Algo tindrà. Encara que el radiofònic fos millor, aixó es veritat. Vilarrubla January 17th, 2012, 09:25 PM És que són dos conceptes totalment diferents amb el mateix nom... en aquest cas suposo que poc encertat, suposo que els habituals del primer és normal que no els hi agradi el segon perquè no són res semblants. entfe001 January 19th, 2012, 12:42 AM L'únic moment en què l'APM televisiu va arrencar-me una rialla va ser amb el muntatge d'en Torreiglesias i el pum pum. Tota la resta és un programa de zàping com tants s'han fet, era un model esgotat i potser perquè durant un temps no n'hi havia aquest, al ser el primer a ressorgir, va tenir cert èxit. Ara veig aquell poca-solta que pel carrer va dient les estupideses que al programa repeteixen fins a l'avorriment i em vénen ganes de llençar el televisor per la finestra, independentment del fet que dugui el nom de l'APM. P.S: també el Sálvame té molt d'èxit, i no per això té mèrit. Izo January 19th, 2012, 12:48 AM L'APM? (el de la tele) va tenir una època en que feia gràcia; hi havia muntatges molt ben fets. Evidentment era humor absurd, que no és el mateix que ens podem trobar, per exemple, a Polònia. Però entre els programes de zàping, si n'hi ha un que no suporto, és el Zona zàping. Més que res pels dolentíssims muntatges que fan amb cares d'esportistes i boques falses que parlen o canten. entfe001 January 19th, 2012, 01:09 AM Humor absurd és Monty Python o Bobobobo-BoBobo. Allò són, simplement, pocasoltades que al començament fan gràcia però acaben cansant. Izo January 19th, 2012, 01:35 AM L'APM? té humor tant absurd com poca-solta, i per tenir, també té l'atac contra els drets humans i del bon gust que és l'Homo APM. El que passa és que la gent es queda abans amb una poca-soltada del tipus Torremolinos... Benálmadena... o Maravilloso, espectacular, m'e emocionao al verlo que no pas amb algun esquetx més o menys treballat i ben trobat, el qual sol ser oblidat més fàcilment. Per això costa més trobar-los, però tenir-los els té (o els va tenir). Jo, de fet, no el considero ni programa. Sempre l'he vist més com un "ajust de programació" que no pas altra cosa. Bakuman January 19th, 2012, 02:47 AM L'únic moment en què l'APM televisiu va arrencar-me una rialla va ser amb el muntatge d'en Torreiglesias i el pum pum. Tota la resta és un programa de zàping com tants s'han fet, era un model esgotat i potser perquè durant un temps no n'hi havia aquest, al ser el primer a ressorgir, va tenir cert èxit. Ara veig aquell poca-solta que pel carrer va dient les estupideses que al programa repeteixen fins a l'avorriment i em vénen ganes de llençar el televisor per la finestra, independentment del fet que dugui el nom de l'APM. P.S: també el Sálvame té molt d'èxit, i no per això té mèrit. Que el Sálvame té mèrit està clar. Tan clar com que es una merda, sota el meu punt de vista al menys. Però en té mèrit. Percola January 19th, 2012, 10:08 AM L'únic inconvenient que li veig a l'APM? es que s'hi cola futbol massa sovint. TV3 ja té un altre programa pels refregits esportius. I si no tinc raó... em menjo un braó! persona753 January 21st, 2012, 01:42 PM L'APM? (el de la tele) va tenir una època en que feia gràcia; hi havia muntatges molt ben fets. Evidentment era humor absurd, que no és el mateix que ens podem trobar, per exemple, a Polònia. Però entre els programes de zàping, si n'hi ha un que no suporto, és el Zona zàping. Més que res pels dolentíssims muntatges que fan amb cares d'esportistes i boques falses que parlen o canten. Totalment d'acord, pero no parlar de cuan posen el videos dels espectadors fent cualsevol poca soltada, o cuan fan muntatges del partit del barça escoltant les diferents retransmisions de la radio. Sky January 24th, 2012, 11:29 AM La Generalitat retalla en dos anys un 21,2% a la Corporació • El pressupost de Catalunya Ràdio ha baixat des del 2010 en un 36%, mentre que el de TV3 ho ha fet en un 17% El govern català ha rebaixat en dos anys un 21,2% l'aportació econòmica a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), coneguda en medis periodístics com la 'Corpo', segons ha confirmat aquesta tarda al Parlament el conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell. Ha presentat a la cambra els pressupostos de Presidència, que han superat les esmenes a la totalitat gràcies a l'abstenció del PP. Els pressupostos de la CCMA van ser el 2010 de 330 milions, i es van desviar 8 milions més. Els de l'any passat ja van baixar a 300 milions (-6,7%), però el govern va cobrir els 8 milions desviats. I el pressupost d'aquest any baixa a 260 milions (-15,6%). Per empreses, la retallada més gran en percentatge ha estat a Catalunya Ràdio, que ha tingut una reducció en dos anys de 14,4 milions (-36,14%). TV3 ha baixat en canvi 47 milions (-16,9%), al passar de 282,4 milions el 2010 a 267,3 milions el 2011 i a 235,4 milions enguany. La conselleria que ha retallat més Mas-Colell ha recordat que el pressupost del departament de Presidència és el que més ha baixat en dos anys, un 30,7%. Especialment han retrocedit les despeses en estudis i programes (-63,3%), en exposicions i certàmens (-77,4%) i en publicitat i campanyes institucionals (-91,9%). El Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) ha baixat un 37,29%, i el Circuit de Catalunya un 2,26%, mentre que el Centre d'Alt Rendiment Esportiu ho ha fet en un 72%. La diputada socialista Rocío Martínez Sampere ha reconegut que és lògic que "l'ajustament" a Presidència sigui superior a la mitjana, per primar les polítiques socials. Sampere ha proposat respecte a la Corporació, modular la retallada a través del contracte programa. I ha mostrat comprensió per la retallada d'un 70% en cooperació, però alhora ha demanat cautela. http://www.elsingulardigital.cat/cat/notices/2012/01/la_generalitat_retalla_en_dos_anys_un_21_2_a_la_corpo_79931.php ilergeta January 24th, 2012, 01:42 PM Al pas que anem a Europa, al final seran els països als que ajudem acabin ajudant-nos a nosaltres. entfe001 January 28th, 2012, 12:16 AM Jo no sé per què tenim el canal Esport3. Avui poso un moment la tele i veig un programa d'esports al capvespre, amb la imatgeria del canal en qüestió. Ara, el més patètic és el que va treure en Monegal aquest dimarts: com que no tenen els drets del partit, van fer un programa especial amb quatre persones en un plató assegudes mirant el partit que en cap moment ensenyaven. Surrealista :crazy: lude January 28th, 2012, 01:27 PM ^^ Això fa anys que es fa a Itàlia. Aurelio January 28th, 2012, 01:38 PM Encara pitjor. El dijous fan el partit de l'Euroliga del Barça contra el Maccabi. El començo a veure però al quart quart em quedo clapat i me'l perdo. I a sobre sembla que va ser quan el Barça va jugar millor. Miro a la web quan el repeteixen, i efectivament ho fan el divendres, a les 10h. Qui pot tornar a veure el bàsquet a les 10h? En canvi, el partit del Barça-Madrid del dia d'abans, el van repetir el mateix divendres fins a tres vegades durant el dia, pel matí, al migdia i al vespre, això sí per a que tothom ho pogués veure bé. Ja està bé de tant de fútbol, punyetes! :( Vilarrubla January 28th, 2012, 07:27 PM A mi no m'estranya que facin això quan de tota la vida s'ha escoltat un partit per la ràdio... entfe001 January 28th, 2012, 09:45 PM Doncs que portin en Puyal al plató de la tele, i així ens estalviem també els drets radiofònics que només paga Catalunya Ràdio, no fotem. victorcasta January 28th, 2012, 10:23 PM Doncs que portin en Puyal al plató de la tele, i així ens estalviem també els drets radiofònics que només paga Catalunya Ràdio, no fotem. No. RAC1 també paga, des del passat desembre. entfe001 January 28th, 2012, 11:50 PM No n'estava al corrent. Vilarrubla January 29th, 2012, 01:08 AM Jo no dic que hagi de ser lo normal... només que no m'estranya. I ho diu una persona que no li agrada ni li troba el sentit de veure un esport, ja ni et dic escoltar com una persona el comenta :lol: I jo també sóc del parer que els TNs no s'haurien de moure, amb alguna petita excepció. alexbn January 29th, 2012, 01:48 PM No. RAC1 també paga, des del passat desembre.No deixa de ser una emissora germana de Catalunya Ràdio, total totes dues les paga la Gene... :D Sr.Horn January 30th, 2012, 10:20 AM Ah, el festival de despropòsits ha començat a Els Matins. A l'entrevista amb Mascu es dona per sentat que tot directiu que arriba a El Prat de... Pekín, ha de fer trànsit A LA FORÇA per Madrit :crazy: Jo no sóc directiu, però mai he fet trànsit a Barajas per anar a Àsia o Amèrica :crazy: I ara la tertúlia. Si algú sent a la perla negra del Principat, el programa del Fuentes, que faci un resum, riurem. alserrod January 30th, 2012, 10:55 AM Encara pitjor. El dijous fan el partit de l'Euroliga del Barça contra el Maccabi. El començo a veure però al quart quart em quedo clapat i me'l perdo. I a sobre sembla que va ser quan el Barça va jugar millor. Miro a la web quan el repeteixen, i efectivament ho fan el divendres, a les 10h. Qui pot tornar a veure el bàsquet a les 10h? En canvi, el partit del Barça-Madrid del dia d'abans, el van repetir el mateix divendres fins a tres vegades durant el dia, pel matí, al migdia i al vespre, això sí per a que tothom ho pogués veure bé. Ja està bé de tant de fútbol, punyetes! :( La cosa está clara para todos los canales estrictamente deportivos (y puedes considerar a Esports3, a TDP, a Eurosport, a los canales de pago e incluso compararte con cualquier otro canal de cualquier parte del mundo). Los "directos" son cuando son. Salvo que haya algo de tenis, de ciclismo o algún evento especial, la mayoría, mayoría de directos son en fin de semana y alguno entre semana por la noche. El resto... repeticiones... y cuando te ponen repeticiones casi da lo mismo que te pongan el partido del fin de semana pasado que te pongan el partido clásico de no se qué del año 65 o similar. Yo intento seguir algunos deportes como puedo. Si veo el partido por la tele, estupendo, si no lo veo, lo intento seguir por la radio. Mediante tele e internet tienes resúmenes de los mejores momentos. Una vez visto todo eso, me da igual que lo repitan o que no lo repitan... porque no creo que esté pendiente de ver un partido del cuál ya me sé el resultado y me sé hasta las mejores jugadas. Quizá si hicieran de todos los partidos un miniresumen de 10 minutos conseguían más (quitas todos los momentos sin juego de un partido y te centras en lo que hay). Requiere trabajo "de estudio televisivo" para cortar y pegar pero a un aficionado concreto le puedes acostumbrar a que a tal hora de la semana va a tener la información pormenorizada de toda la jornada. Pero es más barato y más sencillo repetir un partido tal cuál, sin fijarse si lo repiten mucho o poco. alserrod February 6th, 2012, 09:23 PM Viene de otro hilo... y lo ha rescatado Benares. Han pasado once años y pico desde que TV3 grabó estas imágenes del que entonces era, y ahora vuelve a serlo, ministro de Medio Ambiente http://www.ara.cat/politica/Miguel-Arias-Canete-Hidrologic-Nacional_3_638366159.html Sky February 11th, 2012, 06:47 PM Al web de TV3: http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%205/35c44f45.jpg entfe001 February 11th, 2012, 06:49 PM ^^ S'han oblidat l'opció "collonut" :nuts: Sky February 11th, 2012, 06:54 PM Mira, per parlar xD TV3 prescindeix del programa 'Banda ampla' 'Banda ampla' està a punt de desaparèixer de la graella de TV3. Segons ha pogut confirmar l'ARA, la direcció de la televisió pública ha decidit prescindir de l'espai de debat ciutadà que presenta Lídia Heredia des de la tardor del 2009. El programa, que s'emet els dijous a partir de les 23.00, acumula aquesta temporada una mitjana de 172.000 espectadors i una quota de pantalla del 8,1%. http://www.ara.cat/comunicacio/TV3-prescindeix-programa-Banda-ampla_0_643735725.html persona753 February 11th, 2012, 08:20 PM Serà per la falta d'audiencia?... Sky February 16th, 2012, 11:46 PM TV3 cancel·la les seves emissions per satèl·lit a partir de l'1 de maig TV3 cancel·larà les seves emissions per satèl·lit a partir del proper 1 de maig, segons ha informat aquest dijous la televisió pública catalana a través d'un comunicat, en el qual destaca que a partir d'ara potenciarà la seva difusió a través d'Internet. http://www.catalunyapress.cat/cat/notices/2012/02/tv3_cancel_la_les_seves_emissions_per_satel_lit_a_partir_de_l_1_de_maig_62118.php Sky February 17th, 2012, 04:48 PM TV3 treballa amb 16 productores malgrat tenir més de 2.100 treballadors • La majoria dels programes 'estrella' de la cadena són externs o coproduïts TV3 coprodueix i consumeix fins a 16 productes externs, malgrat els més de 2.100 treballadors que té en plantilla. La majoria dels programes considerats 'estrella' de la cadena catalana estan produïts per productores externes o bé coproduïts. Aquest és el cas, per exemple, del Polònia, de Minoria Absoluta -productora de Toni Soler-, o el Crackòvia, coproduït per la mateixa empresa juntament amb TVC. El Convidat també és un producte fet a mitges entre TV3 i Dies Tontos, la productora d'Albert Om, presentador de l'espai. El Gran Dictat, espai que presenta Òscar Dalmau, també és una coproducció de la cadena amb Triacom Audiovisual. El Terrat, la productora d'Andreu Buenafuente, també té presència a la televisió catalana, amb la coproducció del Divendres, un espai d'entreteniment que s'emet de dilluns a divendres després de la sèrie La Riera. La nova etapa d'Els Matins -després de la marxa de Josep Cuní- està coproduïda per TV3 i Stickakí, l'empresa creada i dirigida pel conductor del TN Vespre, Ramon Pellicer. Per la seva part, el Banda Ampla -que es cancel·larà a la primavera per la retallada del pressupost que ha patit la cadena- és un producte fruit de la col·laboració entre TVC i Lavinia Productora. També l'APM?, de la productora d'Antoni Bassas i Carles Capdevila (Alguna Pregunta, SL). Pel que fa als programes de ficció, la cadena dirigida per Mònica Terribas també es nodreix de productes externs. És el cas de Gran Nord (TV3+Veranda TV), Kubala, Moreno i Manchón (TV3+Diagonal TV) o La Sagrada Família (TV3+Dagoll Dagom+Mediapro). Jokebox (TV3+Kotoc+Els Òscars), Terra Baixa (TV3+Fausto Produccions), Barcelona ciutat neutral (TV3+Prodigius Cinema), Tornarem (TV3+Brutal Media+TVE) o La Trinca i Divines de Gestmusic. D'altra banda, el Canal 33 també compta amb espais que no són 100% de la casa. El programa musical Òpera amb Texans és conseqüència de la col·laboració entre TVC i Brutal Media o l'espai City Folk, que és una coproducció entre diverses cadenes de televisió europees. http://comunicacio.e-noticies.cat/tv3-treballa-amb-16-productores-malgrat-tenir-mes-de-2100-treballadors-61674.html Sr.Horn February 17th, 2012, 06:16 PM Versió ARA: (http://www.ara.cat/comunicacio/TV3-canal_9-Pais_Valencia_0_647935342.html) El govern valencià no permetrà el senyal de TV3 fins que "es respecti" el nom de “Comunitat Valenciana” El vicepresident i portaveu del govern valencià, José Císcar, diu que per tancar el conflicte cal que el Govern "respecti la denominació, la cultura i aquelles senyes d'identitat contemplades a l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana" Versió LEVANTE: (http://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2012/02/17/consell-permitira-tv3-respeta-senas-valencianas/882275.html) El Consell permitirá TV3 si ´respeta las señas valencianas´ Císcar condiciona el retorno de las emisiones a que éstas tengan en consideración "la denominación y cultura valencianas" recogidas en el Estatut ... "Debe respetar la denominación y las señas de cultura que se establecen en el Estatut d'Autonomia". Aunque Císcar no se ha referido en ningún momento a ejemplos concretos, es la denominación de «País Valencià» utilizada en los informativos o la sección del tiempo la cuestión que mayor conflicto podría acarrear, como ya ha sucedido en otras ocasiones. También se desprende de las palabras de Císcar que el Consell no ve con buenos ojos la denominación única de Catalán para la lengua que se habla en la Comunitat Valenciana. :shifty: :| victorcasta February 17th, 2012, 11:45 PM TV3 treballa amb 16 productores malgrat tenir més de 2.100 treballadors Més enllà del titular populista, cal analitzar una mica més el fons de la qüestió. I la realitat és que, des de fa ja molts anys, la manera de fer programes és únicament a través d'una productora. El problema aquí, més que l'externalització de programes, és la plantilla sobredimensionada de TV3. Ermengol Patalín February 18th, 2012, 02:25 AM Versió ARA: (http://www.ara.cat/comunicacio/TV3-canal_9-Pais_Valencia_0_647935342.html) Versió LEVANTE: (http://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2012/02/17/consell-permitira-tv3-respeta-senas-valencianas/882275.html) :shifty: :| Interessant... Sobre la diferència de versions si t'hi fixes en la d'ARA firma "Agències. Barcelona" mentre que la de Levante sembla informació pròpia... caldria veure la info original. Sr.Horn February 18th, 2012, 12:07 PM Segons l'ARA la Generalitat de Baix presiona per a que no es pugui dir "País Valencià" Segons Levante (gens sospitós) la Generalitat de Baix no ha dit res respecte a "País Valencià". Ermengol Patalín February 18th, 2012, 10:24 PM L'únic problema és el quote ja que segons Levante no ho han dit aixo pero es pot desprendre -opinio- de la declaracio sobre l'estatut valencia. Pero torno a dir que esta firmat per "agencies", no "redaccio" i m'agradaria llegir la info d'agencies per saber de qui es la relliscada. ilergeta February 20th, 2012, 10:57 PM Segons l'ARA la Generalitat de Baix presiona per a que no es pugui dir "País Valencià" Segons Levante (gens sospitós) la Generalitat de Baix no ha dit res respecte a "País Valencià". I que faran amb els valencians que diuen País Valencià? Jo en conec uns quants. Els posaran un tap a la boca? Ermengol Patalín February 20th, 2012, 11:30 PM Una cosa és el llibre d'estil de CCMA i una altra el que digui una persona que no treballa a la tele. A mi em sembla lògic que un mitjà de comunicació que vol estar al País Valencià segueixi les lleis, normes o "estàndards" valencians, si bé em sembla més lògic que convisquin ambdues denominacions. Sky March 3rd, 2012, 12:38 PM On s'apaga TV3CAT? TV3 tancarà el canal internacional del satèl·lit l'1 de maig. Això afectarà Digital Plus i les emissions a l'estranger. Continuarà a les Illes, i en cable i ADSL a tot l'Estat TV3 tancarà les emissions per satèl·lit del seu canal internacional, el TV3CAT, l'1 de maig; decisió que deixarà sense el senyal televisiu de la cadena catalana bona part del món i també els abonats de Digital Plus a l'Estat espanyol. TV3 pretén compensar la mesura –que s'emmarca en les retallades a la televisió pública– amb la potenciació de l'emissió del canal a través d'internet. TV3CAT continuarà emetent-se en TDT a les Illes, seguint l'acord de reciprocitat entre els governs català i balear, i a tot l'Estat es mantindrà a les plataformes de cable (Ono, Euskatel i R) i d'ADSL (Imagenio i Orange), però desapareixerà de Digital Plus, que funciona a través del satèl·lit. http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/Album%205/5d8f576d.jpg http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/13-comunicacio/20-comunicacio/513847-on-sapaga-tv3cat.html Sky March 12th, 2012, 10:05 AM TV-3 gasta más de nueve millones mensuales en productoras externas • Los derechos deportivos en 2010 y nueve primeros meses de 2011 ascendieron a 106 millones A Televisió de Catalunya (TVC) le está costando ajustarse el cinturón, especialmente en lo que a contratación externa se refiere. Pese a contar con una plantilla de 1.881 trabajadores, la televisión pública catalana gasta, de promedio, nueve millones al mes en comprar espacios a empresas productoras externas, unos 108 millones al año. Esta cifra se suma a los más de 106 millones que gastó entre 2010 y los primeros nueve meses de 2011 en derechos deportivos según documentación de la cadena a la que ha tenido acceso EL PAÍS. La televisión autonómica ha visto como su presupuesto para 2012 se ha reducido el 12,8% y ha pasado de 389 millones de euros en 2011 a 339 millones para este ejercicio. TV-3 ha tenido los últimos años una tendencia creciente a comprar a empresas externas los principales programas de su parrilla televisiva. De esta forma, espacios diarios como Els Matins (tanto en época de Josep Cuní como en la actual), Divendres y El Gran Dictat están producidos por productoras ajenas a la empresa, por bien que en muchas ocasiones sus directivos están o han estado en plantilla de la cadena. Esta situación ha generado tensiones entre los trabajadores y la empresa que dirige Mònica Terribas, especialmente desde que los recortes se han impuesto también en la cadena pública alcanzando el 13% en 2012. El comité de empresa entiende que la dirección prima demasiado a las productoras externas y en numerosas ocasiones ha pedido que la cadena dé más protagonismo a la plantilla. La empresa, sin embargo, se escuda en razones económicas (a menudo es más barato producir fuera) y de filosofía empresarial: “TV-3, por mandato del Parlament tiene que estimular la industria audiovisual catalana”, explica un portavoz de la cadena. http://ep01.epimg.net/ccaa/imagenes/2012/03/11/catalunya/1331492210_759347_1331492316_noticia_normal.jpg http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/03/11/catalunya/1331492210_759347.html william_bcn March 12th, 2012, 05:43 PM Sóc l'únic que pensa que dintre de cinquanta anys TV3 'estrenarà' una sèrie anomenada 'Xavi, Iniesta i Messi' que serà el mateix que KMM però amb un altre nom? entfe001 March 13th, 2012, 12:24 AM Algú em pot explicar per què el Polònia és set vegades més car que el Cracòvia? william_bcn March 13th, 2012, 12:52 AM Deu ser perquè... No ho sé, però segur que hi ha una explicació. Sky March 20th, 2012, 03:03 PM Tot a punt per a la presentació oficial de “TV3 i Catalunya Ràdio són teves” Neix una Plataforma que defensa la necessitat d'una ràdio i televisió pública catalana que actuï com un “espai de comunicació representatiu i potent” Òmnium Cultural acollirà la jornada aquesta tarda Els mitjans públics catalans s'han de defensar. Recolzada en aquesta premissa sorgeix la Plataforma en Defensa del Servei Públic de Ràdio i Televisió de Catalunya, que sota el lema TV3 i Catalunya Ràdio són teves, insisteix en la necessitat d'una ràdio i televisió pública catalana que actuï com a sinònim de pluralitat i crida a la participació activa de la societat catalana en aquesta lluita. Facilitar l'exercici ple de la llibertat d'expressió, el dret a l'educació, l'accés a la cultura, el pluralisme ideològic i, d'aquesta manera, garantir la cohesió social d'una opinió pública formada i informada, són algunes de les fites que es formula la plataforma i que presentarà aquesta tarda de dimarts, a les 19.00 hores, en un acte obert al públic a Òmnium Cultural. http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/13-comunicacio/20-comunicacio/520335-tot-a-punt-per-a-la-presentacio-oficial-de-tv3-i-catalunya-radio-son-teves.html http://tv3teva.cat Sky April 2nd, 2012, 08:55 AM El suïcidi de TV3 Xavier Rius Com que l'altre dia una camarada del comitè de vaga no tenia ni idea de quants treballadors té la Corpo -espero amb candeletes la demanda judicial- he pensat que seria un bon moment per a recordar-li-ho: Televisió de Catalunya té una plantilla 2.133 treballadors i Catalunya Ràdio de 427, segons el projecte de pressupostos de la Generalitat per al 2012 (Annex de Personal). A això cal afegir-hi els 47 dels serveis centrals de la la CCMA. En total: 2.607. Posats a fer, potser cal recordar també que, segons l'esmentada llei, el pressupost de TV3 és enguany de quasi 339 milions d'euros, dels quals 235 els aporta la Generalitat -és a dir, els aportem entre tots- i el de Catalunya Ràdio puja a 44 milions, 25 milions en subvencions. Pel que fa al conveni només cal recuperar un article del 2010 del director del Diari de Girona, Jordi Xargayó, -un altre a qui no conviden mai a TV3- que explica que "tenen tres pagues extraordinàries (juny, setembre i desembre); mitja paga extraordinària a l’abril; una paga de prop de 500 euros a l’agost per cada fill menor de 18 anys; 35 dies de vacances; i cinc dies de permís de lliure disposició cada any". També "plans de pensions; assegurances, uns permisos per matrimoni (29 dies), canvi de domicili (2 dies) o per malaltia greu de familiar (3 dies) superiors als marcats per l’Estatut dels Treballadors i un llarguíssim llistat de condicions (salaris, horaris, hores ex- tres, dietes, etcètera) inimaginables en qualsevol empresa". En el benentès, per descomptat, que en època de retallades algunes d'elles poden haver estat congelades. Quin és el secret per tenir unes condicions laborals tan avantatjoses? Ell mateix ho explicava: "Han aconseguit un extraordinari conveni a base de pressionar, vull dir negociar, cada cop que s’acostaven eleccions.". Des de la posada en marxa de TV3 el 1983 -de la mà del criticat Lluís Prenafeta, per cert, l'únic que se salva de tota la colla de la Fundació Catalunya Oberta- imaginin si n'hi ha hagut d'eleccions. Fins i tot un altre periodista Xevi Xirgo, -sens dubte amb més pedigree catalanista que jo- recordava en un altre article el passat 27 de març que "la Corpo acumula des del 2007 una pèrdua de 65 milions". Ara espero que al director d'El Punt-Avui no li diguin "manipulador", "poca-vergonya", "patètic", "deshonra de la professió", "penós", "buscabregues", "friki", "mafiós" o "malalt", com alguns m'han dit a mi. La cosa s'ha diversificat perquè fins ara només em deien botifler, agent del Cesid, infiltrat de la Guàrdia Civil, Javier Tejedor Rius -em vaig invertir els cognoms fa un pila d'anys, no me n'he amagat mai, però no crec que sigui l'hora i el lloc d'explicar intimitats familiars. Ves per on e-notícies és un diari tan plural que fins i tot es pot insultar al director. Però, no t'ho perdis, aquests 65 milions són A MÉS A MÉS -les majúscules són meves- del dèficit de 1.047 milions que ja va eixugar el tripartit el 2007 i que, per descomptat, també paguem entre tots. Amb aquesta quantitat podríem finançar la meitat del nou Hospital de Sant Joan de Reus que, com deia en un dit a l'ull anterior, semblava la Nasa. Amb un detall important: del pressupost total de TV3, 122 milions són despeses de personal. No sé si posar-me a fer divisions entre la partida de personal i la plantilla total (2.133). Un dia li vaig preguntar a en Jaume Roures amb quanta gent feia La Sexta i em va deixar glaçat: 100 persones. I en Jordi Basté explica en un llibre ("Ens hem fet grans") que el primer que li va sorprendre en passar de la ràdio pública a la privada va ser l'abundància de mitjans a la primera. Potser tots els treballadors de TV3 que dijous passat van fer vaga encara no ho saben, però ells mateixos han posat la cadena a la picota. No estic en contra del dret de vaga -tampoc no estic en contra del dret a treballar-, però el més senzill hagués estat fer vaga a TV3 i la resta de canals, mentre el 3/24 no parava d'emetre. El dia que la gent demanava més informació, la televisió pública de Catalunya, la nostra, ens va deixar orfes. Com ja va passar a la vaga del 29-S del 2010. Per això tots el que el dia anterior es manifestaven a les portes del Parlament a favor d'una televisió pública "i de servei" -de servei?, però si no hi eren- o els qui el 29-M feien rotllanes a Sant Joan Despí han de saber que, a partir d'ara, s'ha acabat el bròquil. Si els sindicats de TV3 van convocar vaga no va ser només contra la reforma laboral, sinó sobretot per fotre Convergència o el PP. Comissions -crec que són majoritaris a la cadena- va arribar a fer un vídeo en què ni tan sols hi sortia la reforma laboral. Sota l'expressió de reivindicacions professionals, els sindicats acostumen a amagar simples reivindicacions salarials. Una reforma laboral, ves per on, que no els ha afectat gens ni mica. Encara. I si no que els ho preguntin als seus companys de l'ADN, d'El Punt-Avui, de Público o d'El Periódico. Alguns diaris feien portades contra la reforma laboral, però a l'hora de la veritat no van dubtar en aprofitar-la a fons. Això no vol dir que a TV3 -i a Catalunya Ràdio- no hi hagi excel·lents professionals -amb la directora al capdavant- que haurien volgut estar al peu del canó el dia d'uns aldarulls que han estat portada a tot el món. Jo mateix en conec un munt que no esmentaré per no posar en perill la seva trajectòria a la casa. En el fons, l'únic que ha tingut prou pebrots ha estat el tècnic de Catalunya Ràdio, Xavier Vall, un molt bon tècnic segons algun comentari, que em va plantar cara. A aquest home l'haurien de fer director tècnic o cap de programes de l'emissora, com a mínim. Deu ser dels pocs que deu saber què s'ha de fer amb Catalunya Ràdio. Per això al nou consell de govern de la CCMA -i sobretot al nou director de TV3 i de Catalunya Ràdio- se li ha girat feina, perquè tothom sap -fins i tot la plantilla de TV3- que un ERO és inevitable. Després de quasi 30 anys en antena, la plantilla està envellida, desmotivada i, en algun cas, desenfeinada. Televisió de Catalunya haurà de fer tard o d'hora l'Expedient de Regulació d'Ocupació que van fer a TVE el 2007. Sempre em pregunto el mateix: si de Sant Cugat en van fer fora 600 persones -que continuen cobrant 3.000 euros al mes com a mínim- i continuen emetent com abans, què feien abans tota aquesta gent? No estic a favor de la privatització de TV3, ni molt menys. Però amb l'excusa del català, l'espai comunicacional i tota la pesca, TV3 ha estat intocable fins ara. S'ha acabat. No podem demanar esforços a mestres, mossos, metges i bombers si la plantilla de Televisió de Cataluya viu en una gàbia d'or. Ho dic sempre: la llengua catalana necessita mitjans de comunicació en català, però sobretot mitjans de comunicació en català i amb audiència. Aquí cada partit ha tingut el seu espai mediàtic -Catalunya Ràdio era de CiU, la Com dels socialistes i Ràdio 4 del PP- segons governaven uns o altres a Catalunya o a Madrid. Però una cosa és la llibertat d'informació i d'expressió i l'altra que cada alcalde vulgui tenir la seva emissora -fins i tot la seva televisió local- per treure el caparronet de tant en tant. La majoria de partits han confós l'espai de comunicació català amb el seu propi espai de comunicació. El passat 22 de desembre, durant el lliurament del Premis Nacionals de Comunicació, Mas va dir unes paraules que, a primer vista, podien ser malinterpretades, però que en el fons tenia raó. El president va demanar als mitjans de comunicació que ajudin a "aixecar el país". “En aquest moment -va afirmar-, la vostra feina no és només fer preguntes incòmodes, sinó ser també part de la solució. I això vol dir ajudar a que hi hagi un canvi de mentalitat al nostre país”. Sóc el primer a criticar el Govern si cal. I mai he confós el govern amb el país, com han fet sovint algunes forces polítiques. Però TV3 ha d'estar més que mai al servei del país, però sobretot del periodisme. I, per descompat, ha de continuar lluitant pel lideratge, però això no vol dir carta blanca ni barra lliure. PD / Sort que no em faran mai director de TV3. Entraria a sac. El llibre que no sortirà mai a TV3 (11,40 euros): Contra la Barcelona progre Crítiques i ressenyes: http://www.contralabarcelonaprogre.cat/ També em pots seguir al Twitter: @xriusenoticies http://opinio.e-noticies.cat/la-punteta/el-suicidi-de-tv3-63240.html Sr.Horn April 2nd, 2012, 10:33 AM ^^Anit ho estava llegint. El vídeo sobre el nou hospital de Reus és :crazy: En tot cas, veient Els Matins les darreres setmanes: els guionistes són becaris inútils o el victimisme a TV3 cada cop és més gran? Pregunta d'avui: "Preferiu que Eurovegas s’instal·li a Catalunya o a Madrid?" :lol: L'Eurovegas es fa a Catalunya o a Barcelona? L'Eurovegas es fa a la Comunitat de Madrid o a Madrid? Sky April 13th, 2012, 10:05 AM El nou president de la CCMA descarta eliminar “ara” la publicitat a Catalunya Ràdio i TVC Brauli Duart afirma que l'actual situació econòmica no permet reduir els ingressos per poder mantenir el model de mitjans públics que ha funcionat en els últims anys Remarca que caldrà fer ajustaments però remarca que la presentació d'un ERO “és una mesura d'últim recurs” El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Brauli Duart, ha assegurat que en aquests moments i davant la situació de crisi econòmica actual no entra en els plans del consell de govern eliminar la publicitat a Catalunya Ràdio ni tampoc disminuir-la a TVC, tal com es preveu en la llei de la Corporació aprovada fa uns mesos. Duart, de fet, considera que “ara” és important comptar amb els màxims ingressos possibles. http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/13-comunicacio/20-comunicacio/528631-el-nou-president-de-la-ccma-descarta-eliminar-ara-la-publicitat-a-catalunya-radio-i-tvc.html Ermengol Patalín April 14th, 2012, 03:51 PM Ramon Rovira dirigirá TV3 en sustitución de Terribas El periodista gerundense de 53 años, conoce bien Televisió de Catalunya, pues ya desempeñó diversos cargos en el pasado El periodista Ramon Rovira i Pol será el nuevo director de TV3-Televisió de Catalunya en sustitución de la actual directora, Mònica Terribas. Rovira, actual director de comunicación del Banc Sabadell, ha mantenido en los últimos días conversaciones con Brauli Duart, el recién elegido presidente de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), con vistas a su incorporación al equipo de dirección de la radio y la televisión públicas de Catalunya. En medios políticos se prevé que el nombramiento se haga oficial en los próximos días. Ramon Rovira, gerundense de 53 años, conoce bien Televisió de Catalunya, pues ya desempeñó diversos cargos en el pasado. Empezó como delegado en Girona, fue después jefe de información política, corresponsal en Washington, director de los servicios informativos y subdirector de la cadena. Brauli Duart anunció ayer ajustes en la CCMA y no descartó la posibilidad de un expediente de regulación de empleo como "última opción". http://www.lavanguardia.com/television/20120414/54284774567/ramon-rovira-dirigira-tv3-sustitucion-de-terribas.html Percola April 15th, 2012, 04:40 PM ^^ Espero que això no signifiqui la retirada d'aquesta gran professional. Vull que la Terribas segueixi fotent canya als polítics! Sky April 19th, 2012, 11:50 AM Ramon Rovira rebutja l'oferta per dirigir TV3 Continuarà com a responsable de comunicació del Banc de Sabadell El periodista Ramon Rovira, actual responsable de comunicació del Banc de Sabadell, ha rebutjat l'oferta que li havia fet el nou president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Brauli Duart, per dirigir Televisió de Catalunya. Segons Economía Digital , Rovira ha comunicat al banc que continuarà com a màxim responsable de l'àrea institucional i de comunicació. http://www.naciodigital.cat/noticia/41999/ramon/rovira/rebutja/oferta/dirigir/tv3 Sky April 20th, 2012, 08:29 PM Homs: "Ni se'ns ha passat pel cap una operació de privatització dels mitjans públics de Catalunya" El portaveu del Govern fa una defensa aferrissada del model de servei públic dels mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals “El Govern vol deixar clar de forma clara, inequívoca i nítida que mantindrà el model de servei públic i de titularitat pública que en aquests moments hi ha a la CCMA”. Així de contundent s’ha mostrat el portaveu del Govern i secretari general de la Presidència, Francesc Homs, davant l’aprovació avui per part del consell de ministres d’un projecte de llei que obre la porta a les comunitats autònomes perquè puguin privatitzar els seus mitjans públics, una iniciativa legal que el govern espanyol deu estar fent “pensant en altres comunitats autònomes”, ha especulat Homs. El portaveu ha fet una defensa aferrissada del model de servei públic dels mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals: “Pensem que fan un servei molt singularitzat en el cas de Catalunya, per la nostra situació de defensa constant del llengua i amb un panorama de nació que no té estat propi i que per tant requereix mitjans potents públics al servei de tothom”, ha reblat Homs. En relació amb el requisit d’estabilitat pressupostària que fixa el projecte de llei aprovat pel consell de ministres, i que obligaria els mitjans públics a no tenir dèficit, el portaveu Homs ha assegurat que això “no preocupa per res” el Govern, ja que el dèficit zero és un compromís del Govern des de sempre. A més, ha explicat, “altra cosa és com es distribueixen els recursos a dins del pressupost de la Generalitat ”. http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJava/notapremsavw/detall.do?id=146058 Ermengol Patalín April 25th, 2012, 01:53 PM TV3 estrena la sèrie "Gran Nord" http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/4065190 Sky April 25th, 2012, 02:26 PM ^^ Això potser hauria d'anar al fil dels pixapins. :troll: Sky April 25th, 2012, 03:12 PM Eugeni Sallent ja és director de TV3 El fins ara màxim responsable de RAC1 i RAC105 no ha obtingut cap vot en contra http://www.ara.cat/comunicacio/Eugeni-Sallent-ja-director-TV3_0_688731220.html Ermengol Patalín May 3rd, 2012, 09:42 AM http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/4076191 Sky May 8th, 2012, 02:55 PM La sèrie 'Gran nord' de TV-3 disgusta a Twitter Els usuaris critiquen la visió que ofereix de la gent del Pirineu i denuncien que busca netejar la imatge dels Mossos Gran nord, la nova sèrie coproduïda per Televisió de Catalunya i Veranda.tv, que es va estrenar ahir a la nit a TV-3, no ha començat amb bon peu, almenys a Twitter, on els espectadors no han dubtat a qualificar aquesta comèdia sobre la vida d'una agent dels Mossos d'Esquadra --que interpreta Aina Clotet-- en una fictícia zona del Pirineu com a "molt dolenta". Els usuaris d'aquesta xarxa social critiquen la imatge que es dóna dels catalans del Pirineu, interpretats amb un particular dialecte, així com el que consideren una campanya per "netejar la imatge" dels Mossos d'Esquadra. Amb prou feines havia començat l'emissió del primer capítol, el hashtag #grannord ja bullia. Els tuiters qüestionaven la qualitat de la sèrie, criticaven el que consideren una versió de la vida al Pirineu des d'una òptica pròpia de barcelonins així com la imatge que es dóna de la gent del Pirineu i denunciaven que la sèrie era una campanya d'imatge per als Mossos. Així, Adrià Berrio (@adri_bv4), es preguntava "¿quan arribarà una sèrie sobre els garrulos de Barcelona? Sempre reben els mateixos". En la mateixa línia, @Poquicoses comentava: "Un dia la gent dels pobles de Catalunya vindran a Barcelona i ens mataran a tots. I amb raó". http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/gent-i-tv/serie-gran-nord-tv-3-disgusta-twitter-1759023 Ermengol Patalín May 8th, 2012, 03:19 PM A mi no m'ha semblat tant malament és una comèdia no un documental. I sobre els garrulos de Barcelona, recordem l'Eli i la Yeni de Vinagre o el pijo Jacobo. victorcasta May 8th, 2012, 03:52 PM La sèrie 'Gran nord' de TV-3 disgusta a Twitter Què trist és que un diari seriós i de pagament faci notícies sobre el que es parla a Twitter...... Ermengol Patalín May 8th, 2012, 04:29 PM Doncs tots ho fan i no hi vec el problema. Sky May 8th, 2012, 04:52 PM El que sí és cert que es fa un gra massa amb l'extrapolació "trending topic" = el que pensa el poble. Que alguns celebren ser "TT" com si de guanyar la lliga es tractés. :lol: 437.001 May 9th, 2012, 04:12 PM ^^Anit ho estava llegint. El vídeo sobre el nou hospital de Reus és :crazy: En tot cas, veient Els Matins les darreres setmanes: els guionistes són becaris inútils o el victimisme a TV3 cada cop és més gran? Pregunta d'avui: "Preferiu que Eurovegas s’instal·li a Catalunya o a Madrid?" :lol: L'Eurovegas es fa a Catalunya o a Barcelona? L'Eurovegas es fa a la Comunitat de Madrid o a Madrid? Deixa-ho estar, no tenen solució, hi ha una quantitat d´inútils i d´imbècils per cagar-se, a TV3, pagats amb els nostres diners. I ara, senyores i senyors, ja poden començar a flipar: Les Terres de l’Ebre també som Catalunya http://www.diaridetarragona.com/opinio/067288/terres/lebre/tambe/som/catalunya :bleep: La resta de l´article, a l´edició impresa, ja el posaré... si em rota. 437.001 May 10th, 2012, 10:16 PM Me refiero a lo de "Si opináis que no se habla catalán en Tarragona, bueno, decidlo, y haremos lo que creamos que tengamos que hacer". El salto lógico desde allí al tema de la unidad de la lengua, al de la definición de la frontera entre lengua y dialecto o al de un "nosotros" contra un "vosotros" creo que lo has añadido tú, sí, aunque en realidad no me queda muy claro si era una referencia directa a lo que yo había escrito. No, eso no era una referencia directa a tus palabras, sino una pregunta retórica. pcongre May 10th, 2012, 10:43 PM No, eso no era una referencia directa a tus palabras, sino una pregunta retórica. Ah, cosas de los foros... a veces a mí me cuesta saber cuando "toca" citar a alguien por eso mismo - me como esa parte de mis palabras con patatas, pues. Más saludos del país del sol de medianoche! (bueno, pronto... "summer is coming") persona753 May 11th, 2012, 12:58 AM :? ahir a la nit van donar un programa sobre paisatges i feines al baix ebre. 437.001 May 11th, 2012, 02:38 AM ahir a la nit van donar un programa sobre paisatges i feines al baix ebre. Aaah, sí-iii-í? :clown: Primer pensament: "ara que no ho intenten arreglar, que encara serà pitjor". Millor que no hagueren emès RES. I que hagueren emès com a mínim, un comunicat de disculpa en lloc de recordar-nos "pa quedar bé" lo guai que és el Baix Ebre i lo bona que està la paella. :no: Ermengol Patalín May 12th, 2012, 01:20 PM ahir a la nit van donar un programa sobre paisatges i feines al baix ebre. Aixo ja estava programat. |