View Full Version : BARCELONA | la Sagrada Família | 172m | En construcció
Sky March 23rd, 2005, 07:18 PM Les obres de la Sagrada Família han complert 123 anys aquest dissabte des que el bisbe de Barcelona va posar la primera pedra el 19 de març del 1882. L'arquitecte Antoni Gaudí va entrar en el projecte dos anys més tard, després de la dimissió de l'encarregat del projecte, l'arquitecte diocesà Francisco de Paula del Villar, per discrepàncies amb els promotors. Aquesta efemèride ha estat recordada per l'Associació Gaudí i Barcelona Club d'Internet, una entitat sense ànim de lucre creada per difondre la vida i obra del genial arquitecte.
El bisbe de Barcelona José Urquinaona va posar el 19 de març del 1882 la primera pedra del temple de la Sagrada Família. En aquell moment l'arquitecte Antoni Gaudí encara no estava al capdavant de les obres, ja que no va ser fins dos anys més tard, que l'arquitecte va agafar les regnes de la construcció de la Sagrada Família.
Gaudí va succeir l'arquitecte diocesà Francisco de Paula del Villar, que va dimitir el primer any per discrepàncies amb els promotors. El primer document firmat per Gaudí data del 18 de març del 1884 i es refereix al canvi de contractistes.
L'Associació Gaudí i Barcelona Club d'Internet, amb un total de 15.031 socis, ha recordat l'efemèride i han explicat que la idea de construir una església monumental dedicada a Sant Josep va ser d'un llibreter de la ciutat que el 1866 havia fundat l'Associació Espiritual de Devots de Sant Josep.
--
TVC.
Bitxofo March 24th, 2005, 02:21 AM Y lo que le queda hasta terminarla en 2020...
:)
rufi March 24th, 2005, 02:41 AM A ver si lo acabais ya :sleepy:
Met March 24th, 2005, 11:26 AM A ver si lo acabais ya :sleepy:
Como siempre es cuestión de money... :)
Cuanta más gente pague, más rápido avanzarán las obras.... :tongue2:
Pero creo que perderá su encanto... ¿dónde encontrás una ciudad donde los turistas paguen por ver algo a medio hacer? ;)
a10! :runaway:
Bitxofo March 24th, 2005, 04:10 PM A ver si lo acabais ya :sleepy:
Haz un buen "donativo" para acelerar las obras, RUFi.
;)
itxlan7 March 29th, 2005, 07:09 PM Como siempre es cuestión de money... :)
Cuanta más gente pague, más rápido avanzarán las obras.... :tongue2:
Pero creo que perderá su encanto... ¿dónde encontrás una ciudad donde los turistas paguen por ver algo a medio hacer? ;)
a10! :runaway:
Creo que el problema en la dificultad de la rapida ejecucion de las obras no es la falta de dinero, es simplemente la falta de espacio en el templo para actuar con mas maquinaria y la complejidad tecnica. Dinero les sobra, entre los souvenirs y las millones de visitas que recibe al año. Parece que es imposible actuar mas rapido; hay cuatro gruas trabajando y los talleres donde se cortan las piedras con ordenadores estan en la parte delantera del templo para acelerar al maximo los trabajos. Se esta trabajando en cinco frentes mas la multitud de escultores que trabajan en la imagineria; para dentro de dos años en el interior del templo se podran celebrar actos porque ya estara cubierto y solo tendran que trabajar en subir las torres (4 de 140m, una de 172m encima del crucero, una de 150m encima del abside y las 4 torres de mas de 130 m de la fachada de la gloria), asi como todas las construcciones adyacentes (claustros,etc...)
Jordi Berlín April 12th, 2005, 12:39 PM Vau veure això que va sortir ahir?
La Sagrada Família desbanca l'Alhambra com a lloc més visitat
• El temple de BCN encapçala la llista espanyola per primer cop amb 2,2 milions de persones a l'any
• L'obra de Gaudí també supera el Museu del Prado de Madrid i el Guggenheim de Bilbao
Visitants el 2004
Sagrada Família - Barcelona 2.260.661
Museu del Prado - Madrid 2.001.546
Alhambra - Granada 1.987.686
Guggenheim - Bilbao 909.000
ROSARIO FONTOVA
BARCELONA
Gaudí ha destronat l'Alhambra andalusí. La Sagrada Família de Barcelona s'ha convertit en el recinte monumental més visitat d'Espanya, amb 2.260.661 visitants l'any 2004, i ha superat així per primera vegada l'Alhambra de Granada, que el mateix any en va rebre 1.987.686, uns 40.000 menys que el 2003. L'any passat, la Sagrada Família va guanyar també en nombre d'entrades el Museu del Prado de Madrid (2.001.546) i el Museu Guggenheim de Bilbao (909.000).
El temple d'Antoni Gaudí ha experimentat des de l'any 1992 un creixement de visitants imparable, paral.lel al de la ciutat de Barcelona. Abans, el temple es considerava una relíquia kitsch, tan antiquada com el seu creador. Però la percepció de l'arquitectura de Gaudí basada en les formes orgàniques de la natura ha anat guanyant adeptes fins a fer callar les veus més crítiques.
Joan-Jordi Vergós, president delegat de la Junta Constructora de la Sagrada Família, va rebre una cortesa trucada de felicitació de l'Alhambra quan es va produir el relleu. Però el que és més interessant és que aquesta afluència de visitants no cessa i no sembla producte d'una conjuntura temporal, com les oscil.lacions del turisme o la celebració del Fòrum.
SETMANA SANTA
Per exemple, la Setmana Santa passada, de dijous a dilluns, van visitar el temple 45.616 persones. El Dissabte Sant es van registrar 10.496 visitants, un rècord que no es pot permetre l'Alhambra, on l'aforament màxim està establert en 2,8 milions de persones a l'any, encara que el límit per a un recorregut còmode és de 2,2 milions, segons fonts del patronat andalús.
L'Alhambra ofereix dues entrades per a torns de matí i de tarda i una altra per a visita nocturna. A més, hi ha recorregut a la carta, segons es visitin només els jardins o l'Alcassaba, el Generalife i els palaus nassarites. A Barcelona, fins i tot la casa museu de Gaudí al Park Güell ha batut rècords amb 408.098 visites.
A la Sagrada Família, a més dels 2,26 milions que van pagar l'entrada durant el 2004, una xifra almenys similar de turistes van fer la volta a l'illa en autobús o la van observar des de fora. Vergós atribueix el reclam del temple "no només al geni de Gaudí i al seu valor cada vegada més reconegut, sinó a una tasca pedagògica molt important dirigida a les escoles i a la joventut". Al recinte, afirma, "no falla res, encara que visitar una obra en construcció té els seus riscos i per això som molt escrupolosos".
El 83% dels visitants són europeus, un 10% nord-americans, un 2% japonesos, un 3% d'altres països asiàtics i un 2% sud-americans. Tres quartes parts dels visitants estrangers participen en viatges organitzats. Un 10% són estudiants.
La Sagrada Família, que es manté econòmicament de les entrades i dels donatius, no costa un euro de diner públic als ciutadans. Per aquesta raó l'Administració no té veu ni vot en el seu patronat, ni s'ha pronunciat mai públicament sobre les obres.
EL FINAL DE LES OBRES
L'horitzó del final de les obres es va escurçant. Vergós s'arrisca i dóna una data: "L'any 2022, la Sagrada Família pot estar acabada i hem d'intentar que això sigui així". Els progressos tecnològics, aplicats als programes informàtics i als sistemes constructius, han donat una enorme accelerada a la construcció del temple.
El Periódico de Catalunya 11.04.05
jeros April 12th, 2005, 01:29 PM Realment és el monument més mediàtic de tot l'Estat amb diferència, nacional i internacionalment parlant.
gohcan April 12th, 2005, 02:08 PM Jo creo que cadascun en el seu estil són monuments sense igual. No podem comprara un amb un altre.
Jordi Berlín April 12th, 2005, 02:39 PM Jo creo que cadascun en el seu estil són monuments sense igual. No podem comprara un amb un altre.
Sí, és clar. Els 4 llocs que surten a la llista són impressionants. L'article només parla de xifres d'assistència...
jeros April 12th, 2005, 02:43 PM No comparo, Gohcan, simplement penso que és molt més mediàtic. Tots són genials. ;)
gohcan April 12th, 2005, 02:46 PM Sí, és clar. Els 4 llocs que surten a la llista són impressionants. L'article només parla de xifres d'assistència...
Ja ;) ho deia pel comentari de Jeros.
La veritat és que Sagrada Familia, Alhambra i Museo del PRado estan molt prop, només el Guggenheim queda sota del milió de visitants.
gohcan April 12th, 2005, 02:50 PM No comparo, Gohcan, simplement penso que és molt més mediàtic. Tots són genials. ;)
Cert, parlaves de mediàtic. Ho sent.
Encara així tinc els meus dubtes de quin pot ser més mediàtic. No ho tinc molt clar.
Jordi Berlín April 12th, 2005, 02:54 PM Una mica més d'informació, courtesy by 'Avui':
La Sagrada Família supera el Museu del Prado en visitants
La Casa Museu Gaudí, situada al Parc Güell, passa per primer cop de les 400.000 entrades i remarca l'èxit de l'oferta gaudiniana
Redacció
BARCELONA
El temple de la Sagrada Família va rebre l'any passat la visita de 2.260.661 visitants, xifra que representa un 10,3 per cent d'augment respecte a l'any 2003, quan el nombre de visitants va ser de 2.056.451, segons va informar ahir la institució.
Es tracta d'un rècord històric, més important encara si es té en compte que la xifra és molt superior també a la del 2002, quan l'edifici va rebre visitants extres generats per tots els actes que es van fer per commemorar l'Any Gaudí. En aquell exercici, les visites van superar per primera vegada els dos milions i van arribar a 2.024.000 visitants.
El nombre de visitants a la Sagrada Família també supera per primera vegada els que va tenir el Museu del Prado de Madrid, que va arribar només a 2.001.546 visitants el 2004, 317.000 menys que el 2003. El Museu Reina Sofia, l'altra gran centre d'art madrileny, va créixer l'any passat en 953 visitants respecte al 2003 i es va quedar en 1.445.323. L'increment més important dels museus de Madrid va ser per al Thyssen, que va rebre el 2004 la xifra de 683.502 visitants, un 26 per cent més que el 2003, any en què va reduir molt les visites a causa de les obres de millora del recinte.
Per la seva banda, la Casa Museu Gaudí, situada al Parc Güell, va augmentar un 9,4 per cent la xifra de visitants, en passar dels 372.934 que va rebre el 2003 als 408.098 visitants del 2004.
Quant al CaixaForum de Barcelona, va rebre la visita d'un total d'1.295.963 persones des de principis del 2003 fins al dia de Sant Esteve de l'any passat. L'exposició més visitada de l'any al CaixaForum ha estat Dalí, cultura de masses, una de les mostres estrella de l'Any Dalí, que va tenir lloc del 6 de febrer al 26 de maig i que va rebre 300.889 visitants. La mostra Rodin i la revolució de l'escultura, que es pot veure fins al febrer, ja l'han vist 120.000 persones.
Bitxofo April 12th, 2005, 05:08 PM ¡Poned ese artículo en el foro español!
A ver qué dicen...
:wink2:
Jordi Berlín April 12th, 2005, 05:11 PM ¡Poned ese artículo en el foro español!
A ver qué dicen...
:wink2:
Passo. Ja sé què passaria...
Marlon April 12th, 2005, 05:22 PM Sí millor que no el poseu, tot i que la informació té a veure amb l'Estat espanyol.
Val més que no hi hagi discussions absurdes tot plegat perquè la Sagrada Família està a Barcelona.
Dit això, jo estic d'acord que la Sagrada Família és el monument més mediàtic de tots ells, tot i que tots són representantius de les seves respectives ciutats. Uns en més mesura que els altres, en són el símbol.
No consideraria el Prado un monument, doncs és un museo important per l'obra que s'hi exposa però no per l'edifici. Sí, en canvi, el Guggenheim, que destaca per tot el contrari.
Sky April 12th, 2005, 05:31 PM Ja el fico jo que no passarà res (crec). :D
gohcan April 12th, 2005, 05:33 PM Aquest fil està millor on està
. Sí, en canvi, el Guggenheim, ja que precisament destaca per l'edifici.
:yes:
gohcan April 12th, 2005, 05:35 PM aahhh marlon!!!! HAs editat el teu missatge tantes vegades que m'he perdut :crazy: :D
Jordi Berlín April 12th, 2005, 05:42 PM Ja el fico jo que no passarà res (crec). :D
Endavant, doncs. Ara bé, si el fil s'acaba incendiant i comencen les hòsties, espero que no facis com sempre i estiguis allà capejant el temporal... ;) Perquè això de deixar anar la bomba i sortir corrent és la teva especialitat.
Sky April 12th, 2005, 05:44 PM Sí, dec ser la persona (sense ser un provocateur per se) a qui més fils li han tancat o esborrat.
:D
Marlon April 12th, 2005, 10:49 PM aahhh marlon!!!! HAs editat el teu missatge tantes vegades que m'he perdut :crazy: :D
Jejeje. Disculpa però a vegades cal corregir el que escrius de pressa perquè si no, no s'acaba d'entendre, o s'entén malament i pot arribar a generar polèmica
skyworld April 12th, 2005, 11:54 PM ¡Poned ese artículo en el foro español!
A ver qué dicen...
:wink2:
aquest no és el bitxofo bomber que jo conec... :sly: :D
Sky April 16th, 2005, 12:40 PM Ja el fico jo que no passarà res (crec). :D
Veieu? Al final no va passar res. :colgate:
També és una qüestió de títols. No és el mateix ficar "La Sagrada Familia, la atracción turística más visitada de España en 2004" que "Prado, cabrón, saluda al campeón." :rofl:
Jordi Berlín April 16th, 2005, 12:42 PM Veieu? Al final no va passar res. :colgate:
No va passar ser perquè nostro-senyor no va voler... perquè saps que, en aquests casos, el risc d'incendi és considerable.
Avui, per exemple, hi ha un parell de fils oberts que no sé com acabaran...
Sky June 2nd, 2005, 08:51 PM La Sagrada Família obrirà les portes al culte el 2008 i pot estar acabada d'aquí a 20 anys
El temple de la Sagrada Família de Barcelona, obra inacabada de l'arquitecte Antoni Gaudí, obrirà les portes al culte el 2008 i pot estar acabada d'aquí a 20 o 30 anys si es compleixen les perspectives de creixement, segons ha informat el nou president delegat de la junta del temple, Joan Rigol.
Rigol ha explicat que, per a la celebració de culte eucarístic el 2008, serà necessari tancar el sostre de la nau a l'altura del creuer, de l'absis i de la part interior de la façana principal, actualment descoberts.
El president ha dit que el tancament de l'interior de l'església és "absolutament determinant per passar d'una obra en construcció a una obra completa", a la vegada que ha remarcat que aquesta actuació s'emmarca en els objectius de la junta per als tres anys vinents.
Més de 250.000 visitants catalans
Rigol ha assenyalat que un altre dels objectius és "estrènyer més" els llaços entre el temple expiatori i la ciutat i ha destacat que més de 250.000 catalans visiten cada any la Sagrada Família.
Rigol també ha destacat la "dimensió internacional" de l'obra arquitectònica i que el temple "és el monument més visitat de tot Espanya, que duplica les visites als altres monuments de la ciutat". El 2004 prop de 2.260.000 persones van visitar el temple.
A més, "volem que el temple no sigui només la visió d'un producte i que interpel·li des del punt de vista cristià, cultural i com a contextualització de la cultura catalana", ha afirmat Rigol.
Jornada de portes obertes
El patronat ha presentat la tradicional jornada de portes obertes i captació de la Sagrada Família, que se celebrarà el 5 de juny vinent, en què els visitants podran veure com avancen les obres de la part més alta del temple a través d'unes pantalles gegants, ha explicat Jordi Bonet, arquitecte coordinador.
L'any passat, durant la jornada de portes obertes, la Sagrada Família va rebre 20.000 visitants, xifra que aquest any el patronat espera repetir i, si és possible, superar.
--
El Periódico.
Bitxofo June 2nd, 2005, 09:01 PM Curiós:
Funcionarà sense ésser terminada.
Hauran de consagrar el temple abans de la seva finalització...
:?
Mitus June 3rd, 2005, 12:44 AM Hi ha moltes catedrals no acabades que han estat obertes al culte durant segles. La de Barcelona, per exemple, sense façana durant set segles. La de Milà es va acabar al segle XIX o XX, no ho recordo amb precisió. I moltes altres.
Urban Dave June 3rd, 2005, 10:33 AM Lo lògic i nomral històricament es obrir les catedrals i esglésies abans que s'acabessin, sino estarien segles sense poder-hi fer misa! :D
Sky September 4th, 2005, 02:46 PM Amunt! El "projecte de projectes". :D
Bitxofo September 4th, 2005, 07:34 PM Els 2 mites junts:
;)
http://tinypic.com/dd0qo2.jpg
:happy:
Sky March 30th, 2006, 12:13 AM L'arquitecte de la Sagrada Família no li garanteix llarga vida si l'AVE hi passa per sota
La planta del temple de la Sagrada Família estarà acabada, neta i sense bastides en un període de tres anys. L'arquitecte en cap de les obres, Jordi Bonet, ha informat de l'estat de les obres i ha aprofitat també per reclamar que el túnel del futur tren d'alta velocitat es construeixi lluny del temple d'Antoni Gaudí. Per l'arquitecte, els tècnics de l'AVE només plantegen els seus projectes amb prospeccions a cent anys i s'ha de tenir en compte que la Sagrada Família s'està construint perquè en duri com a mínim mil. (...)
Telenotícies.com (http://www.telenoticies.com/noticia/not202531134.htm)
Urban Dave March 30th, 2006, 12:17 AM ^^ QUE PASSIN 4 TUNELS, UN PER CADA CARRER DE L'ILLA!!!!!!!!! :D
Que passa, ja hem fet malament els fonaments? XD
Bitxofo March 30th, 2006, 12:37 AM ^^ QUE PASSIN 4 TUNELS, UN PER CADA CARRER DE L'ILLA!!!!!!!!! :D
Que passa, ja hem fet malament els fonaments? XD
:bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
Vols que s'enfonsi l'edifici més alt de BCN? 172 m., any 2020 aprox.
:crazy:
Hush March 30th, 2006, 12:40 AM Urban te queremos de moderador, pero ves con cuidadin con lo que dices de la SF, no vaya a ser que tu madre encuentre tu cadaver en la bañera.
XD
SEIM March 31st, 2006, 12:50 AM ^^ QUE PASSIN 4 TUNELS, UN PER CADA CARRER DE L'ILLA!!!!!!!!! :D
Que passa, ja hem fet malament els fonaments? XD
:applause: :applause: :applause: :applause: i que només quedin en peu les escultures del Subirachs :runaway:
A10
mentalpower April 25th, 2006, 09:33 PM :applause: :applause: :applause: :applause: i que només quedin en peu les escultures del Subirachs :runaway:
A10
:gaah:
en això penso just lo contrari que tu... ja es podien caure les escultures del Sobirachs aquest...
SEIM April 26th, 2006, 12:13 AM :gaah:
en això penso just lo contrari que tu... ja es podien caure les escultures del Sobirachs aquest...
:eek2: pensament contrari al meu... no ho puc permetre :gunz:
Trankil sere magnanim i et perdonare que tinguis aquestes opinions :rofl:
A mi sempre me han cridat molt l'atenció aquestes escultures del Subirachs. Les trobo impresionants, una interpretació i estil molt idoni per Gaudi. No tenen aquest aspecte "moderniste", "artesanal" i mes "bucolic" típic d'altres treballs escultorics del modernisme pero encaixen per al meu gust amb la SF.
A10
itxlan7 April 26th, 2006, 01:11 AM Como siempre es cuestión de money... :)
Cuanta más gente pague, más rápido avanzarán las obras.... :tongue2:
Pero creo que perderá su encanto... ¿dónde encontrás una ciudad donde los turistas paguen por ver algo a medio hacer? ;)
a10! :runaway:
No te creas, tecnicamente creo que es imposible avanzar mucho mas rapido de lo que ya se está haciendo. Hay 5 gruas trabajando simultaneamente en 4 partes diferentes del templo y la complejidad de las obras en un espacio reducido hace casi imposible avanzar más rápido, recordad que las piedras se cortan una a una, son muchas piezas diferentes y esculturas que hay colocar y muy complicados los ensamblajes con las antuguas partes del templo. Las máquinas que se utilizan son las más avanzadas en cortar piedras del mundo. Lo que sí podrían hacer es pagar a más escultores para acelerar los trabajos escultoricos y tambien el tema de la plaza, que impide realizar de momento la fachada principal. Pero los ingresos son muy altos, aun siendo solo de expiaciones, donativos privados y merchandising. De hecho gracias a esto se han acelerado las obras muchisimo.
Confide April 26th, 2006, 01:22 AM Ya lo dije hace tiempo, conozco a un hombre de Manresa que trabaja allí (no sé cuantos años lleva) y él engancha sólo 7 o 8 piedras cada dia... y no van más rápido porque no quieren y si alguien nuevo entra y ven que va muy rápido le riñen... ellos cortan la piedra, se la miran, se la vuelven a mirar (dice que hay que hacer bien las cosas... pero bueno, yo creo que se pasan de lentos)... el tio lo reconoce: no tienen ganas que la obra se acabe, eso es un chollo, eso es trabajo fijo. Él fijo que se jubila allí.
Bitxofo April 26th, 2006, 02:04 AM ^^Home, si abans deien que s'acabaria pel 2050 i ara diuen que s'acabarà cap al 2022-23, és que el ritme de donatius i de construcció ha augmentat al doble!!
:happy:
Confide April 26th, 2006, 09:25 AM Si és veritat, però tot i això la cosa no va ràpida precisament.
cfranch April 26th, 2006, 10:45 AM Suposo que quan comencin a fer les 4 torres frontals (La ressurecció) les obres farán, si més no aparentment, un salt important. Suposo que gran part dels aquí presents no em vist la construcció de les altres torres i ja porten una pila d'anys sense fer-ne
Per quin any està previst fer les 4 torres principals?
El que no m'acaba de convencer són els diferents colors de les pedres deguts als diferents origens d'aquesta. La part de Gaudí es veu molt fosca i l'altra massa clara.
celtico April 26th, 2006, 11:39 AM doncs jo espero que no s´acabi prontet, espero que abans facin un pepinaco de 200 metres o mes a bcn sino de segur que un cop acabada, la llegenda urbana de no fer res mes alt que la sagrada familia es farà realitat...
Animo May 1st, 2006, 02:22 AM http://texts-stage.cdlib.org/ark:/13030/kt9z09q3bk/hi-res
http://texts-stage.cdlib.org/ark:/13030/kt38701466/hi-res
http://texts-stage.cdlib.org/ark:/13030/kt138nc101/hi-res
http://texts-stage.cdlib.org/ark:/13030/kt667nc2qk/hi-res
Sky May 9th, 2006, 11:12 AM Pla per fer un pàrquing per a autocars a la Sagrada Família
http://www.avui.cat/avui/diari/06/mai/09/img/web1.jpg
- Els veïns rebutgen l'aparcament perquè converteix en definitiva la presència dels vehicles a la zona
- El projecte preveu modificar la plaça Gaudí
- Més de cent busos aparquen cada dia als voltants del temple
L'Ajuntament de Barcelona ha presentat una proposta per construir un aparcament d'autocars a la plaça Gaudí. Els veïns del barri de la Sagrada Família, que han protestat en nombroses ocasions contra la concentració d'aquest tipus de vehicles al voltant del temple, s'oposen al projecte perquè consideren que aquest equipament convertiria en definitiva la presència dels autocars a la zona i també perquè representa la destrucció dels jardins que són l'obra pòstuma de l'arquitecte paisatgista Nicolau Maria Rubió i Tudurí.
La Sagrada Família, el monument més visitat de Catalunya i d'Espanya per davant fins i tot del Museu del Prado, rep cada any quatre milions de turistes i la majoria hi arriben amb autocar. S'estima que cada dia estacionen al voltant del temple entre 100 i 150 vehicles i és per aquest raó que l'Ajuntament vol construir l'aparcament per evitar l'impacte ambiental i les moltes molèsties que provoquen.
--
AVUI (http://www.avui.cat/avui/diari/06/mai/09/194421.htm)
Urban Dave May 9th, 2006, 11:56 AM ^^ Està clar que alguna cosa s'ha de fer, però potser aquest no es el millor lloc. Encara que si el fessin enterrat.... molt millor :D Potser sota la nova Avinguda/Plaça que donarà accés al portal de la Glòria?
Bitxofo May 9th, 2006, 05:19 PM Pla per fer un pàrquing per a autocars a la Sagrada Família
http://www.avui.cat/avui/diari/06/mai/09/img/web1.jpg
- Els veïns rebutgen l'aparcament perquè converteix en definitiva la presència dels vehicles a la zona
- El projecte preveu modificar la plaça Gaudí
- Més de cent busos aparquen cada dia als voltants del temple
L'Ajuntament de Barcelona ha presentat una proposta per construir un aparcament d'autocars a la plaça Gaudí. Els veïns del barri de la Sagrada Família, que han protestat en nombroses ocasions contra la concentració d'aquest tipus de vehicles al voltant del temple, s'oposen al projecte perquè consideren que aquest equipament convertiria en definitiva la presència dels autocars a la zona i també perquè representa la destrucció dels jardins que són l'obra pòstuma de l'arquitecte paisatgista Nicolau Maria Rubió i Tudurí.
La Sagrada Família, el monument més visitat de Catalunya i d'Espanya per davant fins i tot del Museu del Prado, rep cada any quatre milions de turistes i la majoria hi arriben amb autocar. S'estima que cada dia estacionen al voltant del temple entre 100 i 150 vehicles i és per aquest raó que l'Ajuntament vol construir l'aparcament per evitar l'impacte ambiental i les moltes molèsties que provoquen.
--
AVUI (http://www.avui.cat/avui/diari/06/mai/09/194421.htm)
^^Aquesta notícia es cíclica, surt de tant en tant i els veïns sempre s'hi oposem, amb raó en aquest cas.
:yes:
Jo NO faria un garatge sota aquesta plaça!
:nono:
Que el facin a sota dels blocs de pisos que s'han d'enderrocar al carrer Mallorca!!
:D
mentalpower May 11th, 2006, 01:20 PM S'estima que cada dia estacionen al voltant del temple entre 100 i 150 vehicles i és per aquest raó que l'Ajuntament vol construir l'aparcament per evitar l'impacte ambiental i les moltes molèsties que provoquen.
:crazy:
Algú em pot explicar com diantres un aparcament pot evitar l'impacte ambiental (polució per combustió de derivats del petroli? contaminació acústica a l'entorn?) dels busos que continuaran estacionant allà? Millorar les opcions d'aparcament per als bussos no incrementaran el nombre de busos que hi aniran, i llavors incrementaran l'impacte ambiental? :dunno:
No seria millor posar un parquing fora la ciutat i fer que tota aquesta gent faci la visita en transport pblic de la ciutat? (això si, de molt bona qualitat i multi-lingüistic)?
Bitxofo May 11th, 2006, 04:33 PM ^^Ja hi ha diversos garatges d'autocars fora del centre de BCN, però els guiris no volen anar-hi allà!!
:sleepy:
mentalpower May 11th, 2006, 04:51 PM ^^ doncs que treguin TOTES les arees per aparcar autocars al costat de Sagrada Familia, o que posin area verda, o area blava... per "disuadir" als autocars a quedar-se allà parats... (si han de pagar els veins, que els autocar també hi paguin....)
Pero això si, fem les coses ben fetes i abans de fer això, preparem un pla de connectivitat de qualitat entre el parquing de busos i les atraccions turístiques... i no com fem sempre que primer donem el clatellot a la gent i anys després li donem opcions per a evitar els cops...
boto_mix May 21st, 2006, 01:40 PM Jo he estat a la Sagrada Familia fá 1 any, personalment és el monument qui més m´agrada de tot Espanya, jo vol ver-ho otra vegada!!! :)
SEIM May 21st, 2006, 04:34 PM Això dels parkings fora dels punts turístics i portar els turistes en transport públic??? Com deia un jugador del Barça... continuem cami a Itaca... o una cosa semblant :runaway:
No me he mogut mai en plan autocar en els meus viatges, pero no recordo cap ciutat turística amb aquest sistema... simplement els autocars van als punts de interes, descarregant els borregets i els recullen be estacionant en el mateix punt o en punts especials. Fins que el escandinaus o holandesos no ho provin... :cheers:
A10
Bitxofo May 23rd, 2006, 03:33 AM ^^Ha d'haver-hi garatges d'autocars als indrets turístics. No pàrquings de cotxes!
:yes:
I molt transport públic!!
;)
Sky June 8th, 2006, 02:21 AM La Sagrada Família de Barcelona preveu obrir al culte a finals del 2008
La nau de la Sagrada Família de Barcelona estarà preparada per obrir les seves portes al culte a finals del 2008, moment en què totes les estructures d'aquesta part del centre del temple quedaran cobertes, segons ha anunciat avui el president delegat de la Junta Constructora del temple, Joan Rigol. (...)
Forat obert al cel
La nau central mostra el sistema de construcció tan innovador que va utilitzar Gaudí. "Capgira l'estil gòtic, ja que no utilitza contraforts ni tampoc la clau de volta, per suportar l'estructura de la nau", ha dit Rigol.
"A la zona on hauria d'estar la clau de volta --utilitzada a les esglésies gòtiques per unir els arcs--, Gaudí construeix un forat obert al cel, mentre que, en lloc dels contraforts, construeix unes columnes immenses, una espècie d'arbres geomètrics que dibuixen un gran bosc", ha explicat. (...)
El Periódico (http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=6&idioma=CAT&idnoticia_PK=310788&idseccio_PK=132&h=)
Bitxofo June 8th, 2006, 06:29 AM ^^Vibrarà amb el pas dels TAV per sota?^^ :crazy:
:jk:
mentalpower June 8th, 2006, 01:50 PM Hola:
para no repetir post, deciros que acabo de colgar en el hilo de La Sagrada Familia: estado de las obras...
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=8785648#post8785648
una noticia de elPeriodico.com. Básicamente:
Se han quitado ya los andamiajes de la nave central
hay jornada de puertas abiertas este próximo domingo
Bitxofo June 8th, 2006, 04:43 PM ^^Algú vol anar a la Sa.Fa. aquest diumenge?
:?
Trobada exprés!!
:yes:
UT596001 June 8th, 2006, 05:06 PM ^^ Feu moltes fotos per els que estarem MOOOLT lluny aquest cap de setmana!
Bitxofo June 9th, 2006, 12:41 AM ^^ Feu moltes fotos per els que estarem MOOOLT lluny aquest cap de setmana!
I tu fes 1.000 fotos dels metros de Londres al dipòsit d'ACTON TOWN, amb la memòria nova de la teva càmera digital!!
:wink2:
No t'oblidis de veure estacions com CANARY WHARF, BAKER STREET, etc.
:drool:
Per estacions de trens et recomano:
WATERLOO INTERNATIONAL (trens Eurostars, etc.)
KING CROSS-SAINT PANCRASS (2 macroestacions plegades)
VICTORIA
;)
Passa-t'ho bé a Londres, és genial!!
:happy:
Sky March 20th, 2007, 02:00 AM Vídeo amb la nova il·luminació de la Sagrada Família:
P3uAie5vfJw
Confide March 20th, 2007, 02:25 AM Ja no es pot veure el video... (si que ha durat poquet :D)
Sky March 20th, 2007, 02:27 AM ^^ L'estan "processant", sortirà tard o aviat.
Cada cop triguen més aquests de YouTube. :bash:
Sky March 20th, 2007, 03:18 AM Ara. He hagut de tornar a enviar el vídeo. http://ugly.plzdiekthxbye.net/small/s167.gif
Serón March 20th, 2007, 03:31 AM Vídeo amb la nova il·luminació de la Sagrada Família:
P3uAie5vfJw
Perdoneu la meva ignorància, però, quant temps porta la Sagrada Família en obres? sempre la veig amb les grues.
Salutacions des d'Extremadura! :wave:
CampdeTGN March 20th, 2007, 03:53 AM Perdoneu la meva ignorància, però, quant temps porta la Sagrada Família en obres? sempre la veig amb les grues.
Salutacions des d'Extremadura! :wave:
Porten 150 anys des que es va posar la primera pedra.
Serón March 20th, 2007, 04:01 AM Porten 150 anys des que es va posar la primera pedra.
La veritat és que havia sentit alguna cosa sobre el tema. I em semblava curiós sempre veure-la amb les grues. No se sap gens de quant falta per poder veure-la totalment desproveïda de grues?
Sky March 20th, 2007, 04:16 AM Una escenificació virtual de la Sagrada Família finalitzada:
irlQiGnUuMQ
Bitxofo March 20th, 2007, 05:38 AM Perdoneu la meva ignorància, però, quant temps porta la Sagrada Família en obres? sempre la veig amb les grues.
Salutacions des d'Extremadura! :wave:
Des del 1881, i s'acabarà cap al 2022-23.
;)
mentalpower March 20th, 2007, 03:33 PM Una escenificació virtual de la Sagrada Família finalitzada:
Que bonito que queda todo, sobretodo la rambla por delante de la fachada de la gloria. Pues como no tiren toda la manzana y vuelvan a construir a lado y lado, dudo mucho que el acabado de la rehabilitación de las fachadas traseras de todos esos edificios quede tan ideal y divino, pero bueno, es un render.
P.S.: al menos en este no han puesto un monton de zonas verdes por doquier...
keros March 20th, 2007, 03:47 PM Des del 1881, i s'acabarà cap al 2022-23.
;)
Si això diuen, però em sembla poc temps per al ritme que van, no veig gaire diferències i encara sembla ser que falta més de la meitat del temple.
Confide March 20th, 2007, 05:07 PM I van tant lents... ja els interessa anar lents, és un negoci pels que hi treballen.
UT596001 March 20th, 2007, 05:21 PM Jo havia arribat a sentir, crec recordar, ja fa molts anys, que les obres les acabarien el 2060...
Confide March 20th, 2007, 05:24 PM Jo l'any [20]48
Per què no passa el túnel de l'AVE pel carrer de València? És un carrer més avall i gairebé el trajecte no es modifica... ha arribat un moment que fins i tot ja em fa por que de veritat el temple pateixi les conseqüències...
UT596001 March 20th, 2007, 05:36 PM ^^ Per mi la solució és clara:
Rodalies per nous túnels sota Diagonal i Gran Via
AVE per l'actual túnel del carrer Aragó.
Confide March 20th, 2007, 06:23 PM No haurien de fer molta volta per la Diagonal i la Gran Via??
Danzig March 21st, 2007, 01:05 AM ^^ Per mi la solució és clara:
Rodalies per nous túnels sota Diagonal i Gran Via
AVE per l'actual túnel del carrer Aragó.
l'ombra de santfeliuenc és ampla :eek:
Bitxofo March 21st, 2007, 01:33 AM Jo havia arribat a sentir, crec recordar, ja fa molts anys, que les obres les acabarien el 2060...
Estava previst acabar-la cap al 2050, però darrerament hi ha molts donatius i visitants i les obres s'han accelerat moltíssim, o sigui que s'enllestirà cap al 2022-23.
:yes:
Abans que la línia 9/10 del metro! xDDDDD
:D
tramuntana March 21st, 2007, 01:19 PM Us recomano l'entrevista que ahir la Mònica Terribas li va fer a en Jordi Bonet, arquitecte en cap de la Sagrada Família. Es parla de l'estat de les obres, dels projectes futurs i de l'impacte que pot tenir el túnel de l'AVE al carrer Mallorca.
Podeu veure l'entrevista a: http://www.tv3.cat/3alacarta/video.htm?ID=223981353&CAT_ID=tvcat
He tingut problemes per veure-la amb el Firefox, i amb l'Explorer només m'ha funcionat amb la qualitat més alta.
Confide March 21st, 2007, 01:36 PM ^^ Aiii... si es que quan comencen a parlar de del subsol amb sorres, argiles... és que fa por!!!! :(
És que només pensar, que hi hagi una esquerda a la SF, el túnel aquest quedarà inviable, s'haurà de projectar un altre i encara es trigarà més temps... no sé perquè se'n fa un altre túnel a algun carrer per avall o per sobre... NO ÉS TAN DIFÍCIL. Jo només dic, si li passa alguna cosa a la SF, tripartit a la merda. :D
tramuntana March 21st, 2007, 01:44 PM A mi el que realment em preocupa és que "el traçat ha de ser aquest i no es pot canviar". Com diria la Terribas ;) ... per què? Això és el que em sembla greu, em preocupa i m'indigna que no vulguin donar absolutament cap argument.
Confide March 21st, 2007, 01:50 PM ^^ Exacte... són uns cabrons... només els preocupa tenir el traçat i prou. Enlloc es faria el que es proposar fer aquí, és que no hi ha més carrers per fer el túnel? L'única raó que donen es que es necessita un tercer túnel per rodalies, però es podria fer el túnel en un altre lloc on també fos compatible amb els trens de rodalies...
Els que fan estudis per l'Ajuntament i la Generalitat jo no sé d'on surten, perquè sembla que no coneguin la realitat del lloc o que no els importi gaire, encara que això, com he dit abans és contrapruduent, perquè si hi ha una mínima esquerda en el temple, el túnel no s'acabarà mai.
Danzig March 21st, 2007, 02:01 PM A mi el que realment em preocupa és que "el traçat ha de ser aquest i no es pot canviar". Com diria la Terribas ;) ... per què? Això és el que em sembla greu, em preocupa i m'indigna que no vulguin donar absolutament cap argument.
perquè ja s'ha canviat mil cops i el projecte definitiu consensuat per totes les adminstracions deu estar prou avançat et sembla un argument de pes?
Gabe March 21st, 2007, 02:04 PM ^^ Exacte... són uns cabrons... només els preocupa tenir el traçat i prou. Enlloc es faria el que es proposar fer aquí, és que no hi ha més carrers per fer el túnel? L'única raó que donen es que es necessita un tercer túnel per rodalies, però es podria fer el túnel en un altre lloc on també fos compatible amb els trens de rodalies...
Els que fan estudis per l'Ajuntament i la Generalitat jo no sé d'on surten, perquè sembla que no coneguin la realitat del lloc o que no els importi gaire, encara que això, com he dit abans és contrapruduent, perquè si hi ha una mínima esquerda en el temple, el túnel no s'acabarà mai.
jojo sou uns catastrofistes!
tramuntana March 21st, 2007, 02:16 PM perquè ja s'ha canviat mil cops i el projecte definitiu consensuat per totes les adminstracions deu estar prou avançat et sembla un argument de pes?
No em sembla un argument de pes, i t'explico per què. No puc opinar a nivell tècnic, però hi ha gent que està molt preocupada pel tema i tècnics que ho consideren una temeritat. Penso que la responsabilitat de les administracions és informar dels motius pels quals s'ha optat per aquest traçat i perquè no hi ha perill. Insisteixo, no puc discutir a nivell tècnic sobre aquest traçat, però tinc la impressió d'una falta de transparència per part de les administracions al negar-se a donar explicacions.
Danzig March 21st, 2007, 02:19 PM hi ha gent que està molt preocupada pel tema i tècnics que ho consideren una temeritat.
exemples?
En Gabe crec que és geòleg, pregunta-li
tramuntana March 21st, 2007, 02:30 PM exemples?
L'equip d'en Jordi Bonet, el de l'entrevista que he enviat.
De tota manera no estic qüestionant el projecte ni posicionant-me a favor o en contra. Només dic que no m'agrada l'actitud de l'administració en aquest tema concret.
Danzig March 21st, 2007, 02:55 PM ^^ aquest no val, és part interessada :D
UT596001 March 21st, 2007, 05:46 PM l'ombra de santfeliuenc és ampla :eek:
Inspiració directa :D
scratchy March 21st, 2007, 10:03 PM L'argument de pes que donen per fer el traçat es que es l'únic traçat possible, el qual no passa per sota de cap edifici. Qualsevol altre opció, creuaria una illa de cases en (una manzana de l'eixample en diagonal) i passaria físicament sota d'habitatges.
sequera March 22nd, 2007, 12:16 AM Des del 1881, i s'acabarà cap al 2022-23.
;)
andá....vaya sorpresa....
La Sagrada Familia se acabará antes ...que la linea 9 del metro.
:D
sequera March 22nd, 2007, 12:18 AM no sabia que aquí tambien discutís por el trazado del AVE......
:D
curioso.
Vox March 23rd, 2007, 12:28 AM Llavors, fer-lo passar un carrer més amunt o més avall (ara no recordo l'alternativa), implicaria tenir en contres x nombre de veïns d'aquella illa de l'Eixample, no?
Però ara es poden posar en contra mitja BCN (ho he comprovat, la gran majoria te por del túnel encara que he de dir que la gran majoria no sap ni quin túnel és, ni si es de metro o d'AVE o refugi antiaèri), crec que es pitjor.
Vox
Aurelio March 23rd, 2007, 09:29 AM No deixa de ser curiós que políticament hi hagi tant d'interès per part dels grups de l'oposició de no fer passar el TGV pel centre de Barcelona quan amb aquest projecte no es passa per sota de cap edifici -ni tan sols per sota de la SF- i alhora, el projecte de la L5 (que des de fa quinze dies l'han tornat a construir), fer-lo passar per sota de molts edificis. Per exemple, per sota del meu, sense tuneladora i amb mètode d'excavació tradicional. I allà no hem vist a cap polític de l'oposició per a queixar-se que podrien produir-se problemes. I a més, alla ja es van produir problemes que tots coneixem...
Que voleu que us digui, m'importa més el meu pis que la SF, sincerament...
Gabe March 23rd, 2007, 10:06 AM Que voleu que us digui, m'importa més el meu pis que la SF, sincerament...
:crazy:
Sky March 23rd, 2007, 02:06 PM ^^ Home, entre quedar-te al carrer i un monument (per més monumental que sigui)... Jo també ho tindria clar. :D
Gabe March 23rd, 2007, 02:28 PM ^^ Home, entre quedar-te al carrer i un monument (per més monumental que sigui)... Jo també ho tindria clar. :D
^^ :crazy:
Sky March 23rd, 2007, 02:30 PM ^^ Home, parlo des d'el punt de vista d'un estudiant pobretó; si tingués un parell de cases o tres i una bona feina potser no pensaria igual. :dunno:
Bé, a més suposo que sempre podries trobar una caixa de cartró orientada cap al monument en qüestió... :D
Gabe March 23rd, 2007, 02:46 PM Bé, a més suposo que sempre podries trobar una caixa de cartró orientada cap al monument en qüestió... :D
un loft amb vistes....
SEIM March 25th, 2007, 06:14 PM La torre del cimborri tindrà 172 mts... Intentem fer un edifici d'aquesta alçada en un altre lloc de la ciutat i tothom ens menja vius... ara una torre simbólica, amb una creu en la cúspide, d'una institució religiosa, avalada per un autor de renom aceptat per tothom, edificació amb uns usos limitats, en mig d'un barri dens... No Problem.
Surrealista, almenys tindrem un edifici més en alçada i que ens porta molt turisme.
A10
Bitxofo March 26th, 2007, 01:41 AM No deixa de ser curiós que políticament hi hagi tant d'interès per part dels grups de l'oposició de no fer passar el TGV pel centre de Barcelona quan amb aquest projecte no es passa per sota de cap edifici -ni tan sols per sota de la SF- i alhora, el projecte de la L5 (que des de fa quinze dies l'han tornat a construir), fer-lo passar per sota de molts edificis. Per exemple, per sota del meu, sense tuneladora i amb mètode d'excavació tradicional. I allà no hem vist a cap polític de l'oposició per a queixar-se que podrien produir-se problemes. I a més, alla ja es van produir problemes que tots coneixem...
Que voleu que us digui, m'importa més el meu pis que la SF, sincerament...
A BCN fa desenes i més d'anys que hi ha túnels que passen sota habitatges i no passa res.
:|
Per què ara aquesta por? No és la tècnica més avançada actualment?
:?
Reaper-strain July 29th, 2007, 05:30 PM MAY:
http://img.photobucket.com/albums/v171/reaper7/munchy014-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v171/reaper7/munchy003-2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v171/reaper7/munchy001-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v171/reaper7/munchy012.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v171/reaper7/munchy013.jpg
JPA-BI January 18th, 2008, 01:31 PM Se sap quan es començarà (o quan treure el cap si es que ja està en marxa) el cimbori que culminará als 170 metres ?
Spike88bcn January 18th, 2008, 03:49 PM Si ya toca començar alguna nova torre.
OsKr_BcN January 21st, 2008, 03:04 PM Poc a poc està pujant tot. Dimarts passat em vaig passar (sense camera.......mea culpa) i està anant tot força rapid. Si compares les fotos actuals amb una de fa 2 o 3 anys veus una diferencia molt notable.
A l'agost m'hi vaig passar i allà tenen un cartell en el qual posen en quines dates s'han realitzat les obres i en el periode "2008-2009" posava que s'acabaria la part lateral (o sigui el creuer), aixi que la resta de torres començaran a pujar despres.
També ara ja estan preparant per a pujar la torre que ha d'anar a l'absis i la part superior de la façana de la Passió. En quant a la façana de la Gloria fins que no enderroquin els pisos del davant res de res,aixi que encara trigarà aquesta façana. Quan tingui temps m'hi passo.
Confide January 21st, 2008, 03:24 PM Però al final enderrocaran algun piset?
Bitxofo January 21st, 2008, 04:49 PM Però al final enderrocaran algun piset?
Sí, tots els afectats, i els seus habitants ho saben des que els van comprar i/o llogar.
:yes:
Spike88bcn January 21st, 2008, 10:08 PM ya toca que comencin alguna torre. jejeje
OsKr_BcN January 22nd, 2008, 12:40 AM Sí, tots els afectats, i els seus habitants ho saben des que els van comprar i/o llogar.
:yes:
eso es una verdad como un templo. Quan els veins varen comprar els edificis ja els van avisar de que estaven afectats pero com van veure que les obres estaven tan enderrerides van pensar "psa, mai l'acabaran" i no es van preocupar.
keros January 22nd, 2008, 12:43 AM ya toca que comencin alguna torre. jejeje
Ya = ja. :P
És veritat que les obres estan anant de pressa ?? És que com van lents sembla que tot estigui igual. :lol:
OsKr_BcN January 22nd, 2008, 12:52 AM ^^ si van força depressa encara que no ho sembli. Compara fotografies d'anys passat. El canvi es nota encara que en el dia dia sembli que no xD. S'ha de tenir en compte que és una obra on es cuiden força els detalls i aixo no es fa en 4 dies com en la construcció d'un edifici normal on fas pim pam i listo i aixo porta temps, pero tot i aixi s'estan afanyant molt (la voldran tenir acabada abans que l'ave la llençi al terra jaja)
keros January 22nd, 2008, 01:25 AM ^^ si van força depressa encara que no ho sembli. Compara fotografies d'anys passat. El canvi es nota encara que en el dia dia sembli que no xD. S'ha de tenir en compte que és una obra on es cuiden força els detalls i aixo no es fa en 4 dies com en la construcció d'un edifici normal on fas pim pam i listo i aixo porta temps, pero tot i aixi s'estan afanyant molt (la voldran tenir acabada abans que l'ave la llençi al terra jaja)
:lol:
Met June 8th, 2008, 04:55 AM 24.000 persones visiten els avanços de la Sagrada Família
• La jornada d'ahir va permetre veure gairebé completa la nau central del temple
El català es va sentir més que qualsevol altre dia a l'interior del temple de la Sagrada Família. Però tot i així, els turistes van tornar a fer seva l'obra de Gaudí en una jornada de portes obertes que cada any se celebra per mostrar als ciutadans les novetats de les obres i renuncia al cobrament de l'entrada, de vuit euros. Van ser 24.186 els visitants (en un dissabte de pagament el nombre oscil.la entre 6.000 i 9.000), els que per primera vegada van poder travessar longitudinalment el temple des de la façana de la Glòria fins a les tres capelles absidals centrals. En edicions anteriors, el recorregut era pel perímetre de les portes del Naixement i de la Passió.
La visita d'ahir, com és costum en les jornades gratuïtes, va incloure l'entrada al museu i va ser només a nivell de planta. Això potser sí que va fer desistir algun turista amb temps de tornar-hi avui, ja que no es va permetre un dels grans atractius, la pujada a la torre (a peu o en ascensor), que brinda a 90 metres d'altura una excel.lent vista de la ciutat. Tampoc es va oferir el servei d'audioguia. Encara que d'acord amb l'allau d'autocars plens i de les llargues cues al costat de la parada del Bus Turístic, els que hi van renunciar van ser molt pocs...
+info: http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=516795&idseccio_PK=1022
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
a10! :runaway:
SEIM June 10th, 2008, 01:41 PM A mi m'espanta força l'aspecte final la veritat.
http://img208.imageshack.us/img208/9007/munchy012cy6.jpg
A10
casofatal June 10th, 2008, 03:46 PM a mi em manca saber què es farà al final als voltants.
http://img99.imageshack.us/img99/7779/dsc03153oo6.jpg
Aquest és el projecte original de Gaudí? Em sembla molt interessant i crec que no es perdria m2 d'habitatge en la nova configuració. Ara bé, avui dia estan fins i tot construint un nou edifici de pisos a la part posterior de la Sagrada Familia, amb el qual crec que el barri dels voltants continuarà tan lleig com ara durant molts anys...
kazetuner June 21st, 2008, 08:19 AM solo un genio podria imaginar semejante obra de arte.... ahora solo tenemos que esperar 18 años mas para verla terminada :crazy:
Confide June 22nd, 2008, 02:12 AM Tampoc són tants... a més, és de les obres que avancen més ràpid, fa 10 anys les previsions per acabar-la eren cap al 2048..
Daniel2003co July 18th, 2008, 10:05 AM Tantisimos años para terminar semejante obra de arte, ni que tuviera tanta paciencia, Bonita Barcelona, la ciudad mas hermosa de España, espero un dia visitarla:)
Niat July 18th, 2008, 05:44 PM Quins pisos enderrocaran segons vosaltres?
Es que he llegit i no trobo de quins pisos en concret parleu.
decumanus maximus July 19th, 2008, 04:18 PM Gaudí; ¿ Mejor arquitecto español de la historia? ¿ Qué os parece?
Mi opinión es que fué el más innovador y con más personalidad seguro y el mejor , para mí sí, pero eso ya es más cuestión de gustos.
Rukkot July 26th, 2008, 12:29 AM Hola,
els pisos que s'haurien de tirar corresponen a les 2 illes de cases que hi ha entre el tempe i l'av. Diagonal.
Sincerament, ho veig impossible. Es una PASTA d'indemnització. Perque encara que ja es sabia, fa molts anys de tot plegat (política de fets consumats) i començaran a apareixer advocats, pleïts, ....
Jim856796 September 6th, 2008, 12:44 PM Yo no pienso que la iglesia de Sagrada Familia sera completeada jamas en mi vida.
mtrpls September 6th, 2008, 01:26 PM ^^
Se estima que faltan unos 22 años para completarla pero también es cierto que la SF recibe cada vez más fondos y que las técnicas constructivas evolucionan cada vez más deprisa...
No sé qué edad tienes pero yo creo que puedes ser optimista....
Bitxofo September 6th, 2008, 06:02 PM Yo no pienso que la iglesia de Sagrada Familia sera completeada jamas en mi vida.
Are you going to die before 2030?
:?
Jim856796 September 6th, 2008, 10:24 PM ^^No, senor. Esta iglesia ha sido y wil esta en construccion durante mucho tiempo.
(This church will be under construction for a long time.)
el casanovas September 6th, 2008, 11:33 PM The works ARE scheduled to be finished on 2026. Unless there's some natural disaster or something I think we will see the finished building if we're still alive by then :okay:
Sky October 9th, 2008, 04:56 PM L'arquitecte de la Sagrada Família diu que el temple pot quedar inacabat pel TAV
L'arquitecte director i coordinador de la Sagrada Família, Jordi Bonet, va advertir ahir que si el túnel del tren d'alta velocitat (TAV) acaba passant per sota del temple expiatori, es podrien paralitzar els treballs de construcció i la gran obra de Gaudí podria quedar inacabada. Bonet, que ha viatjat a Brussel·les per participar a la inauguració d'una exposició sobre la Sagrada Família al Parlament Europeu, va respondre amb un «jo crec que sí» la pregunta de si considera que és incompatible el traçat actual de TAV per Barcelona, que passa per sota del temple, amb l'acabament de l'edifici. L'arquitecte va explicar que les obres del TAV obligaran a paralitzar l'entrada de material atès que s'haurà de tallar el carrer Mallorca per fer el mur pantalla previst en les obres del tren d'alta velocitat. Segons Bonet, tot el material de construcció de la Sagrada Família entra pel carrer Mallorca. Bonet ha demanat a l'eurocambra que escolti la petició de modificar el traçat del túnel.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=3023372
casofatal October 9th, 2008, 05:01 PM no saben que dir ja
Spike88bcn October 9th, 2008, 05:37 PM doncs que els portin per un altre carrer, uiiiii que dificil. XD
Lââm October 9th, 2008, 07:16 PM doncs que els portin per un altre carrer, uiiiii que dificil. XD
No es pot. Els materials, que moltes vegades són estructures de grans dimensions només caben per la façana de la Gloria, que está en construcció i precisament és la que dona al carrer Mallorca. No cabrien per cal altra façana que no sigui la de la Glòria, les portes de les altres façanes són massa petites, a més soporten massa presió turística com per adequar-les per ficar els materials. La única sol.lució que hi ha és que canviar el túnel de l'ave, cosa que a mi, personalment em sembla la més apropiada. Quina fixació per passar l'AVE per devant el temple, amb lo gran que és Barcelona...:ohno:
Sky March 12th, 2009, 11:40 PM L'interior de la Sagrada Família estarà acabat i a punt per acollir actes litúrgics el 2010
• Un equip tècnic efectuarà un sondeig dins del temple de cara a les obres de l'AVE
L'espai interior de la Sagrada Família estarà acabat i en disposició d'acollir celebracions eclesiàstiques el setembre del 2010, segons han anunciat els responsables de la junta constructora de l'edifici.
L'interior del temple està format per la nau principal, el creuer, els transseptes i l'absis. Les voltes de la nau principal i dels transseptes estan pràcticament acabades, pendents de la unió dels finestrals i les voltes de 30 i 45 metres amb les torres de la façana de la Glòria.
Segons l'arquitecte en cap de les obres, Jordi Bonet, la part més espectacular dels treballs en procés se situa a l'absis, on "ja s'han construït les voltes de 45 metres d'altura", i el model del qual a escala 1:50 ja està acabat. Bonet ha anunciat que s'està preparant el model a escala 1:25.
Construcció de l'hiperboloide
A més, s'estan enllestint els detalls de l'hiperboloide --figura geomètrica que es forma al girar una hipèrbole al voltant d'un eix-- central de l'absis, amb cristall venecià de colors seguint les seves generatrius rectes.
Durant aquest any i fins a l'estiu del 2010, està prevista "la construcció del tancament de l'absis de 45 a 60 metres d'altura de la corona de 24 hiperboloides de 60 metres i del gran hiperboloide a 75 metres", tal com ha explicat Bonet.
En un terreny al municipi de Gaià (Bages), l'equip constructor ha simulat el muntatge d'un hiperboloide de 18 metres de diàmetre que suportarà l'absis. L'arquitecte en cap ha sentenciat que es tracta d'"una audàcia arquitectònica que mai s'ha fet al món".
Futur orgue i l'altar major
S'està treballant en el futur orque de la Sagrada Família, encarregat al taller Blancafort, que disposarà del mes d'agost per afinar l'instrument al mateix temple. Segons Bonet, aquest orgue no serà l'últim, però els primers anys serà "suficient" per acompanyar les cerimònies litúrgiques. Igualment, el paviment serà digne, però no el definitiu.
Els responsables de l'edifici han destacat que "s'estan acabant de tancar els detalls amb el cardenal de Barcelona perquè els elements del presbiteri --espai que precedeix l'altar major--, com el cadirat del cor o l'ambó, tinguin la qualitat i la simplicitat que Gaudí va donar als bancs de la cripta".
Així mateix, està avançada la gran peça monolítica de tres metres que constituirà l'altar, fet amb pòrfir, un dels materials més resistents. Com ha recordat Bonet, és considerat el material "més noble de la terra".
La crisi afecta els visitants
El president de la junta constructora, Joan Rigol, ha indicat que "la crisi ha afectat el nombre de visitants, i aquest any es preveu que decreixi un 15%". Els dos primers mesos del 2009, els visitants al temple han baixat un 20% i un 27%, respectivament, en comparació amb el gener i el febrer del 2008, que "van ser dos mesos excepcionals en què la crisi encara no s'havia deixat notar".
En relació amb les obres del túnel de l'AVE que ha de passar a tocar de la Sagrada Família, tècnics de la junta i d'Adif estan col·laborant per determinar si la pantalla de columnes de formigó a 40 metres de profunditat "pot ser pitjor que una altra solució", en paraules de Rigol.
L'Institut Tècnic de Materials i Construccions (Intemac) ha sol·licitat 19 sondejos més dels que ja es van fer en el seu moment, un dels quals es farà al temple, a prop de la façana del Naixement.
Després del 2010, la junta vol iniciar la construcció de les sagristies. Seguint el que va preveure Gaudí, "servirà d'experiència per a l'aixecament d'una torre que arribarà fins als 170 metres d'alçada des del nivell més baix".
http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=594537&idseccio_PK=1022
kerouac April 5th, 2009, 11:53 PM MEDI AMBIENT
Una 'webcam' segueix el niu de falcons de la Sagrada Família
| El projecte de recuperació del petit rapinyaire compleix deu anys | La parella de la façana de la Passió té quatre ous
Joaquim Elcacho
AVUI
http://multimedia.avui.cat//rsc/09/0404/3459124.jpg
Una càmera connectada a internet segueix en directe des d'ahir el niu de falcó pelegrí situat al campanar de Sant Bartomeu a la façana de la Passió del temple de la Sagrada Família. Les primeres imatges mostraven ahir la femella covant tranquil·lament els quatre ous de la posta. Si no sorgeixen inconvenients, d'aquí a uns dies apareixeran, també en retransmissió en directe, els nous falcons de la Sagrada Família: unes imatges de la vida natural que poques ciutats del món poden oferir.
Els quatre ous d'aquest niu són fruit de l'aparellament d'un mascle alliberat al port de Barcelona el 6 de juliol del 2001 i una femella nascuda al penya-segat de Montjuïc l'any 2006.
Després de deu anys de funcionament del programa de reintroducció del falcó pelegrí a Barcelona, tot fa pensar que aquest petit i esvelt rapinyaire s'hi troba a gust, a la ciutat. A banda de la tranquil·litat que es pot observar des d'ahir al niu del campanar de Sant Bartomeu, cal recordar que entre els anys 2004 i 2008 han nascut 39 cries en els nius de falcons de Barcelona.
El falcó pelegrí va viure de forma natural a Barcelona fins a l'any 1973, quan es va abatre l'última parella nidificant a l'església de Santa Maria del Mar. El 1999 l'Ajuntament va posar en marxa un programa de reintroducció amb l'alliberament d'un total de 47 exemplars fins al 2003. El projecte és impulsat juntament amb l'empresa Thalassia Estudis Ambientals i té com a objectiu principal la recuperació d'una espècie que històricament havia viscut a la ciutat i que oferia riquesa i diversitat biològica sense causar cap problema als ciutadans. De manera indirecta, els falcons també han contribuït a controlar les poblacions de coloms.
http://paper.avui.cat/article//barcelona//160091/una/webcam/segueix/niu/falcons/la/sagrada/familia.html
Skyling April 7th, 2009, 06:32 AM ganio gaudi! la terminaran algun dia?
Sky August 13th, 2009, 11:46 AM Barcelona ha demanat al Papa que consagri la Sagrada Família
- El cardenal Martínez Sistach ha fet les gestions davant del Vaticà
- Des del bisbat s'està dissenyant la cerimònia i es busca una data que vagi bé al pontífex
- L'alcalde Hereu ho qualifica de "magnífica notícia"
L'arquebisbat de Barcelona ha demanat oficialment que Benet XVI presideixi la missa solemne d'inauguració del temple de la Sagrada Família, que es podria fer coincidint amb l'acabament de la nau central, prevista per a la Mercè del 2010. La gestió directa l'hauria fet el cardenal de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, que té molt bona entrada en l'entorn del pontífex. L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ho va qualificar ahir de "magnífica notícia per a la ciutat i molt lògica. El temple s'ho mereix", va manifestar molt content.
Segons fonts de la junta d'obres del temple, el cardenal porta personalment els tràmits per dissenyar com ha de ser la cerimònia i trobar la data que convingui al pontífex. Tot i que el Papa no fa grans viatges a causa de la seva edat i el seu estat de salut, sí que es desplaça per Itàlia. Venir a Barcelona es considera un viatge curt, de poc més d'una hora d'avió, que no el cansaria excessivament.
També Madrid i Santiago volen demanar una visita del Papa per a l'any que ve. Madrid serà al mes d'agost la seu de la Jornada Mundial de la Joventut, un esdeveniment que l'anterior pontífex va presidir en més d'una ocasió. El 2010 és Any Sant Compostel·là i Santiago també voldria la presència del Papa per la diada de Sant Jaume.
Però el motiu que esgrimeix Barcelona és de més envergadura perquè es tracta d'inaugurar la gran catedral d'Europa del segle XXI.
Un factor que també juga a favor de la candidatura barcelonina és el procés de beatificació d'Antoni Gaudí, l'arquitecte que va imaginar el temple, que està en marxa. Fonts eclesials assenyalen la importància del testimoni de fe que sempre va donar l'arquitecte. I ressalten que en la seva figura, a més del seu mestratge professional, hi conflueixen virtuts com la humilitat, la pobresa, el respecte per la natura i el desig que els seus edificis no fessin ombra a l'obra de Déu, com queda clar a la Sagrada Família, que va voler que fos un metre més baixa que Montjuïc.
Fonts municipals analitzen la visita que la setmana passada va fer l'alcalde Jordi Hereu al temple com la materialització de la "pipa de la pau". Les relacions entre la Sagrada Família i l'Ajuntament han sigut tibants durant anys i sobretot arran de la construcció del túnel de l'AVE. Quan l'alcalde va anar al temple la setmana passada s'hi va trobar, per sorpresa, amb el cardenal Martínez Sistach, van fer plegats la visita d'obres i quan eren a dalt de tot van parlar de l'AVE.
http://paper.avui.cat/article/barcelona/171977/barcelona/ha/demanat/papa/consagri/la/sagrada/familia.html
Izo December 20th, 2009, 03:14 PM La Sagrada Família assaja la sonoritat del seu interior amb el concert de Nadal
El temple de la Sagrada Família de Barcelona ha assajat avui amb el tradicional concert de Nadal la sonoritat del seu interior, de cara a la inauguració del cobriment total de l'edifici.
En el concert, organitzat per l'Associació Amics del Temperament, i dirigit per Esteve Narbona, han participat el cor jove de L'Orfeó Català, el cor de la Universitat Ramon Llull, un conjunt de percussió i vent, i 600 cantors de diferents entitats corals de Catalunya, que interpretaran el 'Vilorai' de Jacint Verdaguer i el 'Messies' de Georg Friedrich Haendel.
L'assaig de l'acústica del temple suposa la recta final d'una etapa en el procés de construcció. Quan el juny s'inauguri el cobriment del temple estaran disponibles 4.500 metres quadrats al culte, amb una capacitat per a 8.000 persones i 1.100 cantors.
Font: http://www.europapress.cat/barcelona/noticia-sagrada-familia-assaja-sonoritat-seu-interior-amb-concert-nadal-20091219183106.html
Izo February 15th, 2010, 10:00 PM El Papa podria consagrar la Sagrada Família
El Papa Benet XVI podria inaugurar el proper 7 de novembre la nau central del Temple Expiatori de la Sagrada Família de Barcelona, amb l'ofici de la primera eucaristia que acull l'interior de la basílica, el que al seu torn suposaria la consagració religiosa de la obra ideada per l'arquitecte Antoni Gaudí.
Segons informacions de la revista 'Catalunya Religió' recollides per Europa Press, l'Església de Barcelona treballa "discretament" des de fa mesos perquè la visita papal sigui una realitat, una possibilitat que el Vaticà veu amb "bons ulls".
El president del Patronat de la Sagrada Família, Joan Rigol, ha indicat en declaracions a Europa Press que "s'estan fent gestions", si bé no ha assegurat que no li consta oficialment cap data concreta.
Segons 'Catalunya Religió', la Santa Seu valora especialment la "repercussió mundial" que tindria l'acte, oficiat en un monument que visiten 2,5 milions de turistes cada any, alhora que reconeix que la presència del Papa "reafirmaria el catolicisme de l' temple ".
El president del Consell Pontifici de la Cultura, Gianfranco RAVASI, hauria valorat positivament durant la seva estada a Barcelona el gener passat aquesta opció, si bé serà el 25 d'abril quan el secretari d'Estat Vaticà, Tarsicio Bertone, vagi a la capital catalana per a la beatificació del pare Josep Tous, moment en el que es podria tancar la visita.
Pel que sembla, la data de les eleccions autonòmiques catalanes previstes a la tardor podrien fer ballar la data final de la visita del Papa, ja que la intenció seria no interferir en els comicis.
Font: http://www.eldebat.cat/cat/notices/2010/02/el_papa_podria_consagrar_la_sagrada_familia_64298.php
arctic_carlos February 16th, 2010, 06:26 PM Tant de bo aquesta visita es faci realitat, significaria un gran revulsiu pel turisme a Barcelona i, en concret, per la Sagrada Família.
Sorrender February 16th, 2010, 07:47 PM A mi tant se me'n dona que vingui con si no, mentre al contribuent no ens costi res, no com va passar a València.
Vilarrubla February 16th, 2010, 07:58 PM Em sembla que si això no és un esdeveniment prou important per a la Santa Seu i no venen pel seu propi peu... millor que no vingui com bé dius.
Però la Sagrada Família potser que sigui el segon centre religiós (per darrere el Vaticà) en visites? Si és així... em sembla que és evident que els interessa promocionar la seva església XDD
Marketing religiós XD
Izo June 4th, 2010, 08:57 PM La Unesco aconsella modificar el traçat de l'AVE que passa prop de la Sagrada Família
L'informe insta a preparar més mecanismes de seguretat, entre els quals la creació d'un doble mur de protecció
L'informe preliminar elaborat pels experts de la Unesco aconsella modificar el traçat del túnel de l'AVE que passa prop de la Sagrada Família i la Pedrera de Barcelona.
L'informe, encarregat pel Consell Internacional de Monuments, afirma que "no està preparat per evitar amb tota seguretat desastres imprevistos", per la qual cosa recomana modificar el traçat i allunyar-lo del temple.
Tot i que considera que el projecte actual "compleix els estàndards de seguretat", el text defensa com a "solució preferent" reconduir el traçat per zones que afectin menys directament la Sagrada Família i la Pedrera.
L'informe, redactat per Rolf Katzenbach i Wolfgram Jäger, insta també a preparar més mecanismes de seguretat del traçat perquè no afectin el temple, entre els quals la creació d'un doble mur de protecció.
Font: http://www.avui.cat/cat/notices/2010/06/la_unesco_aconsella_modificar_el_tracat_de_l_ave_que_passa_prop_de_la_sagrada_familia_100686.php
mentalpower June 4th, 2010, 09:15 PM ^^ un altre mecanisme que proposen es congelar el terra just abans de que passi la tunneladora.
Això portarà cua, sobretot quan surti l'informe definitiu. A menys que es pugui demostrar que no hi ha cap altra traçat viable, l'informe de la Unesco pot retrassar moltissim el tunnel (si s'ha de fer un nou projecte constructiu, posar-ho en informació publica, etc... podem passar altres 2 anys amb tot parat).
Izo June 4th, 2010, 09:21 PM ^^ Sí, això de congelar ho van dir ahir al TN.
Si s'endarrereix uns quants anys seria possible veure trens francesos arribant a Sagrera però no anant més enllà (cap a Sants) per manca d'un túnel acabat? Serviria l'endarreriment per a impulsar el by-pass del Vallès?
Izo June 4th, 2010, 10:18 PM La UNESCO dubta del traçat de l'AVE per sota de la Sagrada Família i La Pedrera
El Patronat demana de nou a l'Audiència Nacional l'aturada de les obres
Un primer informe dels especialistes de la UNESCO recomanen que es modifiqui el traçat previst per l'AVE. Els membres de l'organització internacional van visitar Barcelona al febrer per avaluar si la construcció del túnel podria tenir conseqüències per al temple de Antoni Gaudí. L'informe definitiu de la UNESCO es farà públic al juliol. De moment, però, al document previ s'indica que el projecte de construcció del túnel “compleix els estàndards de seguretat” però el fet que la infraestructura passi per sota de dos edificis singulars caldria aplicar mesures més rigoroses.
Si es modifica el traçat de l'AVE es garanteix que no li pugui passar res als edificis de Gaudí. Aquesta és una de les conclusions de l'informe redactat per Rolf Katzenbach i Wolfgram Jäger per encàrrec del Consell Internacional de Monuments.
Paral·lelament, l'informe indiquen que amb el traçat actual caldria aplicar mesures de seguretat més estrictes per evitar qualsevol accident a la Sagrada Família i a La Pedrera. Es proposta, per exemple, congelar l'aigua que baixa pel subsòl per evitar que els corrents d'aigua provoquin moviments de terreny o un doble mur de protecció a la banda mar del carrer Mallorca. Aquest informe és preliminar i la UNESCO farà pública la resolució definitiva al juliol.
L'Ajuntament i Adif volen esperar a l'informe definitiu
El Patronat de la Sagrada Família ha demanat de nou a l'Audiència Nacional l'aturada de les obres. L'alcalde de la ciutat, Jordi Hereu, ha dit que el consistori actuarà un cop la UNESCO faci públic l'informe definitiu. De la mateixa manera s'ha expressat Adif i asseguren que estan oberts a treballar amb els tècnics de la Unesco. El líder de l'oposició, Xavier Trias ha qualificat l'Ajuntament d'irresponsable.
Font: http://www.lamalla.cat/infolocal/area_barcelona/article?id=374827
art June 5th, 2010, 01:12 AM a mi totes aquestes històries em donen mal rotllo >( no vagi ser que l ´estiguem cagant
Danzig June 7th, 2010, 02:31 PM Jo no faria gaire cas, aquests de la Unesco a vegades pixen fora de test:
http://www.google.es/search?hl=es&safe=off&client=opera&hs=QBb&rls=es-LA&&sa=X&ei=eNgMTMCbKdeU4gbm7ZmfAQ&ved=0CB8QBSgA&q=unesco%2Btorre+cajasol&spell=1
Izo June 8th, 2010, 07:30 PM Sagrada Família: “Pareu màquines”
El pèrit nomenat per l’Audiència Nacional demana aturar immediatament les obres del TGV a la zona del temple. L'expert argumenta que un traçat amb risc zero “és possible” i adverteix que l’actual no ho és
Cop de gràcia al túnel del TGV per l’Eixample. El pèrit que ha triat l’Audiència Nacional per avaluar el risc de les obres ha aconsellat en una carta al jutge (http://www.avui.cat/cat/downloads2/informe_melis_sobre_tgv_sagrada_familia.pdf) que instrueix el cas l’aturada immediata de les obres. Segons Manuel Melis, un enginyer de ferrocarrils i geotècnia amb molt de prestigi, que el traçat (http://www.avui.cat/cat/downloads2/tgv_tracat_definitiu_sants_sagrera_eixample.pdf) passai pel costat de la Sagrada Família és un risc innecessari. “El més important –assegura el tècnic en el text remès el 26 de maig– és analitzar si hi ha un traçat alternatiu al triat i estudiar detalladament els motius pels que no s’ha volgut fer”. Així, sol·licita “que es donin instruccions immediates a qui calgui de parar la màquina fins a nova ordre”.
Melis, considerat el pare del soterrament de la M-30 i l’ampliació del metro de Madrid, és possiblement el principal expert en túnels urbans que hi ha a tot l’Estat. La seva teoria és que “sota una ciutat el risc zero en un túnel és possible”. A partir d’aquesta idea, detalla amb vuit arguments per què cal aturar les obres immediatament i buscar un traçat alternatiu, que no passi per la Sagrada Família ni per sota de cap edifici d’habitatges.
En la carta al jutge, l’enginyer rebutja donar resposta immediata als 32 interrogants tècnics que el jutge té sobre l’actual projecte i creu que primer cal veure si hi ha una alternativa que impliqui un risc zero per als edificis de la ciutat. Sobretot, argumenta, perquè Barcelona ja “ha viscut problemes greus com l’entrada de l’AVE pel Prat o el col·lapse del túnel del Carmel”. En aquest sentit, Melis critica que la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona donin per fet que l’únic traçat possible és l’actual”.
Per tot plegat, l’enginyer considera que cal aturar les obres de “manera immediata” perquè on està situada la tuneladora “encara és possible construir un altre traçat”. A mode de possibilitat, l’enginyer madrileny explica que cal tornar a estudiar les alternatives de pas pels carrers de València i Consell de Cent, que allunyarien el traçat de la Sagrada Família. No sembla, en canvi, que li preocupi el pas per la Pedrera perquè veu correcte el traçat per Provença fins arribar a la Diagonal.
En el traçat alternatiu, molt semblant al que es va aprovar a l’època del PP, Melis demana que la tuneladora, ara aturada a Mallorca amb el passatge Malet, baixi per Meridiana fins a València o Consell de Cent i després arribi fins la Diagonal. Aquest traçat ja s’havia estudiat, però es va descartar perquè implicava o bé un canvi de traçat de la línia 2 del metro o bé una corba d’un radi poc recomanable per un tren d’alta velocitat.
Per curar-se en salut de les crítiques, Melis creu que no cal obsessionar-se ni amb el temps ni amb el cost. Explica que es pot redactar una modificació del projecte en poc temps i que tampoc afectarà la posada en marxa del corredor d’alta velocitat, que ell preveu per a 2014 i no per a 2012. Sobre el sobrecost, Melis remarca que seria molt més car algun dany a la Sagrada Família.
Una pantalla poc segura per al temple
No és la primera vegada que un informe realitzat per un tècnic posa en qüestió l’idoneïtat de l’actual traçat de la línia de l’AVE al costat del temple de la Sagrada Família. La setmana passada es va fer públic l’informe preliminar de la Unesco, que assegurava que calia una millora del projecte, sobretot en tot allò que fa referència a la protecció del temple i també de l’altra obra emblemàtica d’Antoni Gaudí, la Pedrera.
L’estudi dels dos enginyers alemanys enviats per la Unesco i elaborat a partir de la seva visita a Barcelona el mes de febrer passat, establia que el projecte de construcció del túnel “compleix els estàndards de seguretat”, però també sostenia que calen mesures especials per passar sota dos edificis singulars.
Melis va una mica més enllà del text de la Unesco i afirma que les pantalles de pilots com la que s’està construint per protegir el temple “a vegades funcionen i a vegades no” perquè els “càlculs de subsidències i les estimacions fallen freqüentment”. Preocupa, i molt, el comportament de l’aigua del subsòl i que pot provocar moviments del terreny.
Font: http://www.avui.cat/cat/notices/2010/06/sagrada_familia_8220_pareu_maquines_8221_101032.php
BCNforever June 9th, 2010, 06:56 PM No comprenc, de veritat, perquè no han pensat que lo millor per al túnel de Renfe era que no pasés per sota Sagrada Família... Solament un carrer més a baix, rés més, que igualment es pot unit amb el trajecte a Sagrera i a Sants. Malgrat aixó, no penso que hagi cap problema per a la SF i també penso que sí que diuen tard lo que vullguen dir a l'UNESCO.
Sigui com sigui, no comprenc com els d'Adif no han pensat aixó, o els nostres mateixos administradors en pactar el recorregut. Es que es de borinots...
Izo June 9th, 2010, 07:41 PM La Sagrada Família veu l’aval en el text del pèrit
Rigol se sent “acompanyat” per les indicacions de l’expert de l’Audiència
El president delegat del Patronat de la Sagrada Família, Joan Rigol, va rebre ahir com una alenada d’aire fresc la carta del pèrit designat per l’Audiència Nacional en què demana aturar “de manera immediata” les obres del TGV que ja estan a punt d’arribar a la Meridiana des de la Sagrera perquè el jutge reconsideri el traçat, pel risc que pot suposar per al temple, tal com va avançar l’AVUI.
Per primera vegada en molt de temps, les autoritats de la Sagrada Família, que la setmana passada van tornar a demanar la suspensió cautelar de les obres amb l’informe preliminar elaborat per la UNESCO –molt menys dur que el text del pèrit que ara ha transcendit–, se senten avalades en una teoria que han mantingut en els últims anys i que posa en dubte la seguretat total del pas del TGV pel temple, a pesar del mur pantalla que s’hi ha construït i de les garanties que ha donat Adif amb el suport tant de la Generalitat com de l’Ajuntament de Barcelona.
Rigol va destacar l’autoritat del catedràtic de ferrocarrils de la Universitat Politècnica de Madrid Manuel Melis, pare d’altres grans infraestructures com el soterrament de la M-30 o l’ampliació del metro de Madrid, per admetre que ara més que mai el patronat “se sent acompanyat” en les seves tesis, ja que les consideracions que Melis ha fet arribar a l’Audiència posen de manifest que “el que es fa no garanteix l’èxit total de la seguretat”.
Dijous passat, també avançat per aquest diari, la Unesco va apuntar en un informe que calia introduir millores en el projecte de construcció i més seguretat tant per a la Sagrada Família com per a la Pedrera amb el pas del TGV pel centre de la ciutat de Barcelona. Entre altres mesures es plantejava la creació d’un doble mur de protecció i la congelació del sòl per controlar l’actuació de l’aigua durant la perforació.
Contraatac municipal
Ahir, en el capítol de reaccions, la més significativa va ser la contraofensiva de l’Ajuntament de Barcelona, que a través del tinent d’alcalde d’Urbanisme, Ramon García-Bragado, va desconfiar de la independència de Melis perquè “cal recordar que aquest tècnic està recusat com a pèrit independent de l’Audiència Nacional” i va insistir que tant aquest nou document com el de la Unesco “no són definitius”. CiU, per la seva banda, va insistir a la Comissió Europea perquè canviï el traçat.
Font: http://www.avui.cat/cat/notices/2010/06/la_sagrada_familia_veu_l_8217_aval_en_el_text_del_perit_101169.php
Vilarrubla June 9th, 2010, 08:47 PM No comprenc, de veritat, perquè no han pensat que lo millor per al túnel de Renfe era que no pasés per sota Sagrada Família... Solament un carrer més a baix, rés més, que igualment es pot unit amb el trajecte a Sagrera i a Sants. Malgrat aixó, no penso que hagi cap problema per a la SF i també penso que sí que diuen tard lo que vullguen dir a l'UNESCO.
Sigui com sigui, no comprenc com els d'Adif no han pensat aixó, o els nostres mateixos administradors en pactar el recorregut. Es que es de borinots...
Em sembla que el pèrit no ha fet la seva feina ben feta ja que en el document, o al menys el que han transcrit els periodistes diu alguna cosa com "s'hauria d'haver proposat alguna altra proposta per un altre carrer d'aprop"... hi han aquestes propostes i cap d'elles es podia dur a terme.
Izo June 9th, 2010, 09:03 PM El Col·legi d'Enginyers de Camins dóna suport a la recusació del perit de l'Audiència Nacional
El Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports ha donat suport a la recusació de Manuel Melis, el perit independent de l'Audiència Nacional que ha sol·licitat parar les obres de l'AVE per risc per a la Sagrada Família, per la seva "enemistat manifesta" cap a Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif).
Segons un document del Col·legi d'Enginyers, amb data d'ahir dimarts i al qual ha tingut accés Europa Press, la trajectòria de Melis no garanteix la "imparcialitat". La seva elecció per part de l'Audiència Nacional s'ha produït després de la renúncia dels dos situats en primer lloc.
L'enemistat de Melis cap a Adif, afegeix l'escrit, queda confirmada quan durant un seminari sobre l'alta velocitat celebrat a l'Escola de Camins de Madrid "va obligar el president del Col·legi a enviar una carta al director de l'Escola advertint-li que aquesta institució (el Col·legi) no podia col·laborar en la celebració d'actes en els quals s'ataqués tan desconsideradament aquesta empresa pública".
El Col·legi afegeix que, en una carta que Melis va dirigir a Adif el 21 d'octubre del 2009, es llegeix: "Jo crec que a l'Alta Velocitat espanyola s'acosten temps de tempesta perquè la societat demanarà molt aviat explicacions (...) S'ha gastat una immensa fortuna en unes vies on el tren no pot caminar, i haurà d'explicar-ho amb tot detall als contribuents que han pagat les seves vies de 350 quilòmetres per hora".
Manuel Melis, catedràtic de ferrocarrils de la Universitat Politècnica de Madrid (UPM), defensa que el cost d'allunyar el túnel de l'AVE de la Sagrada Família de Barcelona és inferior al d'un eventual dany al temple, que considera que està en risc per la construcció del túnel a pocs metres.
Font: http://www.europapress.cat/societat/noticia-ave-collegi-denginyers-camins-dona-suport-recusacio-perit-laudiencia-nacional-20100609191821.html
mtrpls June 9th, 2010, 09:23 PM ^^ Quin "culebrón" i quins jocs d'intrigues hi han pel mig d'aquest asunt!!!
Això és pitjor que "Topacio" o "Los ricos también lloran"....!
Izo June 9th, 2010, 09:28 PM ^^
Ostres, nano, que en feia de temps que no sentia a parlar de "Topacio"!!! Pensava qe ja ningú se'n recordava. :lol:
pel que fa al culebrot, sí que és cert que ara, de cop i volta, comencen a sortir més detractors i informes contraris que mai.
BCNforever June 9th, 2010, 11:50 PM Em sembla que el pèrit no ha fet la seva feina ben feta ja que en el document, o al menys el que han transcrit els periodistes diu alguna cosa com "s'hauria d'haver proposat alguna altra proposta per un altre carrer d'aprop"... hi han aquestes propostes i cap d'elles es podia dur a terme.
M'agradaria coneixer millor aixó, perque clar, jo veig el plànol, per on anirà... Per Provença, baixa per Diagonal a la següent, Mallorca, i aixó es lo que no comprenc, perquè no baixara encara una travessia més, fins a València, a on també té el camí lliure, travessant exactament els mateixos túnels de metro (L4 i L2) i solament es troba diferència al creuar Cartagena, que tindria que anar per sota el mateix túnel d'L2, que també va per València.
Es que fins i tot, si aixó es impossible, que no ho crec, penso que pot ser inclós seria millor traslladar el túnel d'L2 cap a Mallorca i deixar València solament per a Adif, encara que no crec que sigui necesari, per exemple, el túnel d'Adif que passa per Catalunya porta el mateix recorregut que el túnel de l'L1.
En fi, que no ho comprenc del tot...
Vilarrubla June 9th, 2010, 11:59 PM M'agradaria coneixer millor aixó, perque clar, jo veig el plànol, per on anirà... Per Provença, baixa per Diagonal a la següent, Mallorca, i aixó es lo que no comprenc, perquè no baixara encara una travessia més, fins a València, a on també té el camí lliure, travessant exactament els mateixos túnels de metro (L4 i L2) i solament es troba diferència al creuar Cartagena, que tindria que anar per sota el mateix túnel d'L2, que també va per València.
Es que fins i tot, si aixó es impossible, que no ho crec, penso que pot ser inclós seria millor traslladar el túnel d'L2 cap a Mallorca i deixar València solament per a Adif, encara que no crec que sigui necesari, per exemple, el túnel d'Adif que passa per Catalunya porta el mateix recorregut que el túnel de l'L1.
En fi, que no ho comprenc del tot...
El túnel talla 7 túnels de metro, FGC i Renfe.
Ara mateix no trobo la imatge on apareixia, però aquestos fils hi és. I fer-lo passar per València no pot ser perquè no es pot fer una rampa tant heavy des de l'últim túnel que creua fins a Sagrera. Que els experts del fòrum ratifiquin si ho he explicat bé o si no és ben bé així XD
BCNforever June 10th, 2010, 12:02 AM Moltes gràcies, Vila. Una pena.
Izo June 10th, 2010, 08:55 PM La Unesco afirma que la decisió final sobre el túnel de Barcelona es prendrà a partir d'agost
La Unesco ha subratllat avui que el seu Comitè del Patrimoni Mundial prendrà la decisió final sobre la idoneïtat de construir el túnel de l'AVE davant de la Sagrada Família i la Pedrera després d'estudiar diversos documents en la seva XXXIV sessió, que es farà a l'agost a Basilea.
En un apunt en el bloc del Centre Unesco de Catalunya recollit per Europa Press, el cap del Departament de Patrimoni del centre català, Lluís Garcia, ha assegurat que el comitè "no ha pres cap nova decisió ni ha fet cap nova recomanació en relació amb la Sagrada Família".
Ho ha dit ara que el Patronat de la Sagrada Família i la plataforma AVE Pel Litoral han demanat amb sengles recursos parar les obres perquè veuen risc per als monuments i veïns, i entre els documents que fan servir com a arguments figura un informe preliminar de la Unesco que recomana modificar el traçat del túnel que passa prop del temple i la Pedrera.
Garcia ha explicat que, sobre conservació de béns culturals, la Unesco sol recórrer al Consell Internacional de Monuments i Llocs (Icomos), organització privada internacional que ha encarregat a dos experts independents elaborar l'informe, que serà "un dels documents" que el comitè estudiarà a l'agost .
Els experts són un geòleg de la Universitat Tècnica de Darmstadt i un enginyer de la Universitat Tècnica de Dresden (Alemanya), que van visitar la Sagrada Família al febrer, i que actuen d'acord amb les recomanacions que el Comitè de Patrimoni Mundial va fer en la seva última reunió, que es va fer a Sevilla el 2009.
En el cas de la Sagrada Família, estan inscrites a la Llista del Patrimoni Mundial de la Unesco la façana del naixement i la cripta, en el marc del bé anomenat 'Obres d'Antoni Gaudí', que inclou el Parc Güell, el Palau Güell, la Casa Milà --La Pedrera--, la Casa Vicens, la Casa Batlló i la Cripta de la Colònia Güell.
Font: http://www.europapress.cat/societat/noticia-ave-unesco-afirma-decisio-final-tunel-barcelona-prendra-partir-dagost-20100610162341.html
Lââm June 12th, 2010, 04:49 PM A l'agost la pantalla de pilones i el tunel ja estarà fets...
Izo June 17th, 2010, 02:01 PM L'informe definitiu de la Unesco també avala el traçat del TAV per la Sagrada Família
L'informe definitiu de la Unesco se suma als nombrosos estudis que s'han fet fins ara sobre les obres del tren d'alta velocitat (TAV) entre les estacions de Sants i la Sagrera i avala la seguretat del traçat al pas per la Sagrada Família. El ministre de Foment, José Blanco, va revelar ahir el contingut d'aquest informe «oficial i definitiu» durant la seva intervenció al Congrés, en resposta a una pregunta del diputat de CiU Pere Macias, que demanava la interrupció de les obres basant-se en uns estudis preliminars de la mateixa Unesco que qüestionava la seguretat dels treballs. Blanco va assegurar que es continuarà treballant amb rigor per garantir que les obres del TAV continuïn «amb tota seguretat».
Blanco va assegurar que l'informe definitiu de la Unesco, amb data del 7 de juny, avala «totes les actuacions que està fent el Ministeri de Foment» i «no qüestiona el traçat, no recomana modificar-lo, no exigeix mesures constructives addicionals i tampoc no demana que es paralitzin les obres». Blanco ha recordat que aquest informe està en la línia del que ha aprovat fins ara l'Audiencia Nacional, que ja ha rebutjat fins a sis vegades aturar les obres.
Ahir mateix, el tinent d'alcalde d'Urbanisme de l'Ajuntament de Barcelona, Ramon García-Bragado, es va felicitar pel contingut de l'informe, que «dóna garanties i seguretat que els efectes seran mínims i irrellevants». Segons García-Bragado, aquest informe és una «gran notícia per a l'Ajuntament, que ha defensat des del primer moment el traçat del túnel».
L'informe recomana la creació d'un comitè d'experts per supervisar la construcció del túnel, una mesura que el tinent d'alcalde troba «totalment adequada».
Font: http://avui.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/182411-linforme-definitiu-de-la-unesco-tambe-avala-el-tracat-del-tav-per-la-sagrada-familia.html
Izo June 29th, 2010, 06:32 PM L'Audiència Nacional rebutja suspendre el pas de l'AVE per la Sagrada Família
El tribunal argumenta que no hi ha fets nous que ho justifiquin
L'Audiència Nacional ha fet públic avui un document en què es nega a suspendre la construcció del túnel de l'AVE que transcorrerà prop de la Sagrada Família. Argumenta que no hi ha fets nous que ho justifiquin, malgrat que el recurrent, la Junta Constructora del Temple Expiatori de la Sagrada Família, al·legués que la Unesco ha aconsellat que un comitè vigili els treballs, al tractar-se d'un monument declarat Patrimoni de la Humanitat.
D'aquesta manera, l'AN ratifica dues resolucions anteriors en què ja es va negar a suspendre les obres. El tribunal basa la seva decisió en el fet que un informe del Ministeri de Foment sosté que "el sistema de d'excavació amb tuneladora de pressió en terres constitueix avui dia el mètode més segur d'executar túnels urbans en sòls".
Aquest informe conclou que el temple no es veurà afectat per aquesta construcció "més enllà de moviments de molt baixa intensitat". Assenyala que els treballs "no produiran cap alteració greu i irrecuperable de la geomorfologia de l'entorn" perquè el túnel és a 27 metres de profunditat i, per tant, no provocarà cap "afecció superficial". Destaca, a més, que el sòl de la Sagrada Família és "dens i ferm".
El tribunal es nega a suspendre les obres independentment que la Unesco n'elabori un informe més concloent, ja que el publicat té caràcter provisional. Però, en qualsevol cas, explica que la transcendència d'aquest estudi "correspon ponderar-la en àmbits aliens a l'estrictament jurisdiccional".
Font: http://beta.elperiodico.es/ca/noticias/barcelona/20100629/laudiencia-nacional-rebutja-suspendre-pas-lave-per-sagrada-familia/356010.shtml
Izo June 30th, 2010, 04:38 AM Foment, obert a esperar el sí dels experts abans de perforar sota la Sagrada Família
L'Audiència desestima l'aturada de les obres perquè fins i tot la Unesco admet que el disseny és bo
http://avui.elpunt.cat/imatges/32/92/alta/780_008_3292700_d2d650ae8fbb601e40a52091db0a16f3.jpg
Tanques al carrer Mallorca per l'obra del TAV a la Sagrada Família.
Foto: GEMMA VALLS.
El Ministeri de Foment anuncia la creació del promès comitè internacional d'experts que ha d'analitzar la seguretat de les obres del túnel del tren d'alta velocitat (TAV) a Barcelona, i es mostra disposat a no perforar el túnel pel costat de la Sagrada Família fins que aquest comitè no hi hagi donat el vistiplau. S'apunta com un gest de bona voluntat, tenint en compte que no hi ha cap anàlisi tècnica que posi en dubte la seguretat de les obres, i que l'Audiencia Nacional acaba de desestimar l'aturada cautelar de les obres demanada per la Junta Constructora de la Sagrada Família, perquè fins i tot la Unesco admet en un informe provisional que l'obra s'ha dissenyat bé.
El Ministeri de Foment està disposat a no perforar el túnel pel costat de la Sagrada Família fins que el comitè internacional d'experts que acaba de crear no doni el vistiplau al pas de la tuneladora. Foment anunciava ahir la seva disposició a l'aturada provisional, «si fos necessari», per donar resposta a la moció que va aprovar el Congrés i que condicionava la continuació de les obres a l'informe dels experts independents, i també a la petició de la mateixa Unesco. De fet, el comitè tindrà en compte els possibles efectes sobre l'edifici de la Pedrera. El grup està format per vint experts espanyols, catalans, alemanys, britànics i holandesos en geotècnia, tuneladores d'escut de pressió, estructures i edificació, monuments històrics, geologia i enginyeria civil. Més enllà dels independents, en el comitè hi ha el director general d'Infraestructures de la Generalitat, el director de la línia del tren d'alta velocitat d'Adif, el director d'Infraestructures de l'Ajuntament i dos membres de l'enginyeria Intemac, l'encarregada per Foment de supervisar les obres. El ministeri estaria disposat a fer el túnel fins al pou de manteniment de la cruïlla entre els carrers Mallorca i Padilla, i aturar-lo aquí fins que es tingui l'informe dels especialistes. Seria un gest de bona voluntat respecte de la petició del Congrés i amb vista a la Junta Constructora de la Sagrada Família, tenint en compte que, ara per ara, no hi ha cap anàlisi tècnica que obligui a aturar els treballs. I encara menys després que s'ha sabut que l'Audiencia Nacional acaba de desestimar la nova petició d'aturada cautelar de les obres del túnel feta per la Junta Constructora de la Sagrada Família. La resolució de l'Audiència és del 28 de juny, i considera que no hi ha cap motiu tècnic ni cap sospita de risc per a la seguretat que justifiqui la paralització provisional de les obres. La interlocutòria dels magistrats es basa en un informe d'Adif en què s'assegura que l'auscultació és el millor model teòric de seguiment, tal com reconeix la mateixa Unesco, i en què s'afirma que l'excavació amb tuneladora de pressió de terra és el sistema més segur per perforar túnels urbans. S'hi afegeix que el seguiment en línia de l'operació de la tuneladora demostra que, de moment, treballa amb tota normalitat, i que els càlculs teòrics no preveuen moviments superiors al mil·límetre en les obres de construcció de la Sagrada Família. I els acceleròmetres instal·lats a l'interior del temple tampoc no han registrat vibracions superiors als llindars ja restrictius de la normativa. Però, a més, la resolució judicial conclou que l'únic informe que de moment ha fet la Unesco a petició de la Junta Constructora de la Sagrada Família admet que el disseny del túnel i de les mesures addicionals que hi ha previstes s'ha fet bé i d'acord amb la normativa.
Font: http://avui.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/188600-foment-obert-a-esperar-el-si-dels-experts-abans-de-perforar-sota-la-sagrada-familia.html
Sky July 19th, 2010, 03:53 PM 2Rr4nR7PPr8
gesh01 July 19th, 2010, 08:37 PM The light of the setting sun through the stained glass
http://www.bgimages.org/temp/smIMG_8639.jpg
and the site from the Olympic City
http://www.bgimages.org/temp/smIMG_8658.jpg
Asceta July 19th, 2010, 08:52 PM Anécdota curiosa:
La setmana passada un company de feina parisenc va fer una visita a Barcelona i li pregunto si ja ha visitat la Sagrada Familia.
El paio em diu que no està segur, perque no sap que és la Sagrada Familia.
Si, flipant... li vaig ensenyar fotos i tot i deia que mai ho havia vist.
Es això possible? Us heu trobat algún altre cas semblant?
Duomot July 19th, 2010, 09:22 PM Anécdota curiosa:
La setmana passada un company de feina parisenc va fer una visita a Barcelona i li pregunto si ja ha visitat la Sagrada Familia.
El paio em diu que no està segur, perque no sap que és la Sagrada Familia.
Si, flipant... li vaig ensenyar fotos i tot i deia que mai ho havia vist.
Es això possible? Us heu trobat algún altre cas semblant?
hay que ser un poquito ignorante, tela!
Missing July 19th, 2010, 09:28 PM Anécdota curiosa:
La setmana passada un company de feina parisenc va fer una visita a Barcelona i li pregunto si ja ha visitat la Sagrada Familia.
El paio em diu que no està segur, perque no sap que és la Sagrada Familia.
Si, flipant... li vaig ensenyar fotos i tot i deia que mai ho havia vist.
Es això possible? Us heu trobat algún altre cas semblant?
^^
Vols dir que no volia quedar-se amb tu?
És normal, aquest paio? :nuts:
Sky July 19th, 2010, 09:41 PM La Torre Eiffel? Ah! Aquella còpia de la Torre de Tòquio... :D
mtrpls July 19th, 2010, 10:24 PM 2Rr4nR7PPr8
^^ qué espera ese señor entrevistado vendiendo trompetillas, vuvuzelas y chupetes gigantes de plástico... :nuts:
Si se quiere quitar el sanbenito del turismo barato, entre otras cosas el Ayuntamiento debería empezar por exigir un mínimo de calidad en la "artesanía" y los souvenirs que se ofertan al lado de la SF a la hora de otorgar los permisos de venta.. La imagen que se da es lamentable... :ohno:
Asceta July 21st, 2010, 06:35 PM ^^
Vols dir que no volia quedar-se amb tu?
És normal, aquest paio? :nuts:
A veure, normal normal... doncs fins aquell dia pensava que si.
Suchuru que no m'estava vacil·lant, de debó no tenía ni idea de que era aquell edifici.
I ja quan li vaig explicar que encara s'estava construïnt... em va dir que que collons fa la gent anant a veure una obra en construcció...
Brutalissim.
mercebul July 26th, 2010, 12:54 PM Jo crec que és la contrucció més bonica de Catalunya i mereix molt més reconeixement del que té.
Izo July 30th, 2010, 07:11 PM La Unesco descarta que la Sagrada Família perilli per les obres del TGV
El text de l'entitat demana, però, crear un comitè d'experts que supervisi, no només les obres, sinó també l'estat dels fonaments, un cop s'hagin acabat · L'organisme de l'ONU ha estudiat l'informe que van elaborar experts independents després de visitar el temple el febrer passat
La Unesco ha resolt aquesta matinada, en la 34a sessió del comitè de patrimoni mundial, que la Sagrada Família no perilla per les obres del TGV. L'organisme de l'ONU ha descartat afegir el temple gaudinià a Llista del Patrimoni Mundial en Perill després de d'estudiar l'informe elaborat per experts independents i de visitar la Sagrada Família el passat mes de febrer argumentant que és el traçat més factible, segons ha avançat TV3.
El ministre de Foment, José Blanco, ja va avançar el passat 16 de juny que l'informe “oficial i definitiu” que havia preparat la Unesco concloïa que no era recomanable modificar el traçat del TGV. D'altra banda, el passat 29 de juny, l'Audiència Nacional denegava novament aturar les obres.
Tot i així, la Unesco ha emès una sèrie de recomanacions, com la creació d'un comitè d'experts que supervisi les obres i els fonaments un cop hagi acabat l'obra.
La Unesco estudiava aquesta matinada, hora catalana, en la seva reunió anual celebrada a Brasília la inclusió de 890 béns culturals i naturals de 148 països, però també l'estat de conservació de 31 béns inscrits a la Llista del Patrimoni Mundial en Perill, a la qual podia haver entrat la Sagrada Família per la construcció del túnel del TGV que passa a menys d'un metre dels fonaments del temple. Entre els supòsits per entrar a aquesta llista hi ha la contaminació, el desenvolupament urbà, el turisme massiu mal gestionat, guerres o desastres naturals.
L'any passat, en la reunió del comitè celebrada a Sevilla, va encarregar als experts del consell internacional de monuments i indrets (Icomos) un informe per avaluar si les obres de construcció del pas del TGV sota el temple podia suposar una amenaça. Per tant, un any més tard, el futur de la façana del naixement i la cripta de la Sagrada Família de Barcelona, que formen part del Patrimoni Mundial des de l'any 2005 com a part de les obres d'Antoni Gaudí ha estat un dels punts de l'ordre del dia en la reunió que el comitè ha mantingut aquesta matinada a Brasília. Malgrat això, si no se seguissin les recomanacions de la Unesco, la Sagrada Família podria acabar entrant a ala Llista del Patrimoni Mundial en Perill.
Segons TV3, la Unesco també ha aconsellat estudiar les vibracions provinents del pas de les línies de metro 2 i 5, i demana un informe per a la reunió de l'any que ve.
Font: http://avui.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/201463-la-unesco-descarta-que-la-sagrada-familia-perilli-per-les-obres-del-tgv.html
Izo September 2nd, 2010, 09:52 PM El primer orgue de la Sagrada Família, acabat
Acaba a Collbató la construcció del primer dels quatre orgues que tindrà la Sagrada Família. Es començarà a instal·lar la setmana que ve per poder-lo estrenar durant la visita del Papa.
Font i enllaç al vídeo: http://www.tv3.cat/videos/3074991/El-primer-orgue-de-la-Sagrada-Familia-acabat
Izo September 4th, 2010, 12:14 PM La Sagrada Família reclama controls pel pas de la tuneladora
Els veïns exigeixen que tècnics de la seva confiança supervisin els treballs d'Adif
Política de fets consumats. Aquest és l'últim clau roent a què s'ha agafat la junta de la Sagrada Família per controlar en la mesura del possible les afectacions que pugui causar el pas de la tuneladora del TAV per sota de la façana de la Glòria. La junta ja ha renunciat a evitar que la tuneladora passi per sota del carrer Mallorca, però no a controlar fins a l'últim detall el pas de la màquina. Així ho ha deixat clar el president de la junta, Joan Rigol, en una carta al responsable de les obres, en què demana “la instal·lació d'un sistema de supervisió” al temple sota la direcció dels dos experts de la Unesco que ja van fer un informe en què recomanaven que s'augmentessin les mesures de seguretat per garantir que el túnel no danyi l'estructura de l'edifici.
En la mateixa carta, la junta del temple insta també els responsables d'Adif a assumir els costos d'aquest control, que s'haurien de sumar als que ja estan previstos pel projecte de l'obra.
Tot i assumir el fet que la tuneladora passarà fins i tot abans que l'Audiencia Nacional es pronunciï definitivament sobre el projecte, la Sagrada Família continua lamentant el fet que en cap moment s'hagi optat per un traçat alternatiu que allunyi el TAV de les proximitats del temple. També reclama que es controli l'evolució de l'edifici un cop hagi passat la tuneladora.
Font: http://avui.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/264084-la-sagrada-familia-reclama-controls-pel-pas-de-la-tuneladora.html
Hyper September 6th, 2010, 08:54 PM A few photos from my visit in Barcelona on 2nd of September 2010:
http://www.iv.pl/images/75849149942856781348.jpg
http://www.iv.pl/images/67430078439098200113.jpg
http://www.iv.pl/images/55146574719480979588.jpg
http://www.iv.pl/images/87141427823883758286.jpg
Greetings from Poland!
Izo September 7th, 2010, 06:21 PM Thanks for the pics!
Izo September 18th, 2010, 12:41 PM Els experts volen “auscultar” la Sagrada Família
Recomanen que es faci un seguiment de les esquerdes del temple abans que hi arribi la tuneladora del TAV
El comitè d'experts creat per fer un seguiment de les obres de construcció del túnel del TAV entre Sants i la Sagrera va demanar ahir que es faci una “auscultació” i un “seguiment” de les esquerdes del temple de la Sagrada Família, abans que les obres hi arribin. En concret, el comitè format per 21 experts en grans infraestructures demana que s'utilitzi un sistema de monitorització de les esquerdes mitjançant dispositius de fibra òptica, tant durant la perforació del túnel com durant les obres d'ampliació del temple, segons un comunicat emès ahir pel Ministeri de Foment i Adif, el gestor d'infraestructures.
Tot i la recomanació, els experts han indicat que els treballs de perforació fets fins ara per la tuneladora han estat “ben executats”, i que la construcció del túnel s'està fent “d'acord amb els valors estimats”. Després de fer una anàlisi estructural del revestiment del túnel, el comitè ha conclòs que “està prou dimensionat per suportar la càrrega asimètrica de la Sagrada Família, i per tant no es preveuen deformacions ni problemes d'estabilitat o funcionalitat”. Adif va explicar que les diferents recomanacions per al tram comprès entre Sants i la Sagrera “ja estan sent adoptades” i que les mesures proposades “ja s'havien previst en el desenvolupament del projecte”. Dimecres, el gestor d'infraestructures va informar de l'acabament dels treballs d'urbanització del carrer Mallorca, al tram comprès entre Sardenya i Lepant, a només dues illes de cases de la Sagrada Família.
Font: http://avui.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/304950-els-experts-volen-auscultar-la-sagrada-familia.html
Sky October 25th, 2010, 09:28 PM Els responsables de la Sagrada Família afirmen que podria estar acabada d'aquí a 15 o 20 anys
Els responsables de la Sagrada Família calculen que podria estar acabada d'aquí a 15 o 20 anys. El temple avança imparablement gràcies sobretot a les aportacions obtingudes del turisme, que ha convertit l'obra d'Antoni Gaudí en una de les icones més emblemàtiques de tot Catalunya. En menys de dues dècades la llarga història de la construcció de la Sagrada Família podria acabar-se i això té molt preocupats els veïns dels edificis contigus del carrer de Mallorca. I és que el projecte final del temple preveu que l'edifici on viuen vagi a terra.
La Sagrada Família és patrimoni de la humanitat per la Unesco i l'atractiu turístic número 1 de Barcelona. Cada dia, unes 7.000 persones fan cua per entrar-hi, xifra que anualment s'eleva fins als gairebé tres milions de visitants. Aquests són els que compren l'entrada d'uns 12 euros, però s'estima que el doble, és a dir, uns 6 milions de persones, la visiten només per fora.
El turisme aporta uns 100.000 euros cada dia, ingressos que, en les dues últimes dècades, han estat un revulsiu per l'avançament de les obres i han compensat la disminució de les donacions.
Els visitants, a banda d'aportar diners, també han contribuït a difondre internacionalment la imatge de Barcelona i han transformat la vida del barri que envolta el temple. Als turistes se'ls informa de la planificació completa i se'ls explica que una illa sencera de cases –la que està davant del temple per la banda del carrer de Mallorca- ha d'anar a terra.
Els veïns es queixen de la impossibilitat de vendre els pisos i que cap persona els ha informat de les afectacions urbanístiques. La llicència per construir els edificis que estan al davant del temple es va atorgar uns mesos abans de l'aprovació del pla general metropolità del 1976. Aquest pla qualificava com a espai de transformació en zona verda unes illes de cases delimitades pels carrers Mallorca, Marina, Aragó i Sardenya, però llavors la construcció dels edifici ja estava en marxa i no es va aturar.
L'Ajuntament de Barcelona no preveu executar el pla del 1976 a curt termini perquè, per fer-ho, abans, s'hauria de resoldre l'expropiació i el reallotjament de les famílies afectades. El procés és molt car i no queda clar si l'hauria d'assumir l'Ajuntament o el temple de la Sagrada Família.
http://www.3cat24.cat/noticia/908752/catalunya/Els-responsables-de-la-Sagrada-Familia-afirmen-que-podria-estar-acabada-daqui-a-15-o-20-anys
mtrpls October 26th, 2010, 09:37 PM Els veïns es queixen de la impossibilitat de vendre els pisos i que cap persona els ha informat de les afectacions urbanístiques.
:lol: Quin acudit més bo!
Sky October 28th, 2010, 06:52 PM YmhxKYPKbB8
bubbashuck November 7th, 2010, 02:27 PM Hola,he estado mirando un poco por google y no he encontrado nada de lo que busco.He visto recreaciones (dibujos) de como quedará cuando esté acabada la iglesia, pero...¿hay alguna maqueta en la que se vea lo que está construido y lo que falta?
He visto dibujos con 2 torres aún mas grandes y altas que las actuales pero me extraña que no haya nada de eso empezado.
Saludos ;)
EDITO:Veo que en este hilo hay maquetas de como quedará acabada,¿y de lo que se lleva construido?Saludos!
Danzig November 9th, 2010, 10:52 AM ^^ mira en este hilo:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?goto=newpost&t=184088
bubbashuck November 14th, 2010, 07:50 PM ^^ mira en este hilo:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?goto=newpost&t=184088
Muchas gracias!!!
Izo November 23rd, 2010, 12:02 AM La Unesco aconsella “auditar” les obres de la Sagrada Família
Proposa una anàlisi estructural independent per valorar el risc d'esquerdes, ja que el temple pesarà 50.000 tones més un cop acabat
Els constructors estan tranquils pel càlcul d'estructures en què s'ha basat el projecte
http://estatic.elpunt.cat/imatges/39/00/alta/780_008_3900852_aa979a15af63771d5ec62f18d48370af.jpg
Les columnes de l'interior de la nau on recolzarà tota l'estructura superior de la basílica
Foto: ROBERT RAMOS.
L'informe de la Unesco elaborat pel pas del túnel del tren d'alta velocitat (TAV) a tocar de la Sagrada Família recomana fer una anàlisi estructural independent de les obres de culminació de la basílica. Atenent a la protecció de la façana i la cripta que va construir Antoni Gaudí i que són patrimoni de la humanitat, l'organisme internacional recorda que les obres futures augmentaran en 50.000 tones el pes del temple, una càrrega que fa recomanable “valorar el risc d'esquerdes”. A més de l'“enorme augment de les càrregues” de la Sagrada Família, la Unesco apunta que cal tenir en compte que l'ampliació s'ha fet en diverses èpoques i amb tecnologies diferents. Els constructors deixen clar que el projecte ja inclou el càlcul de totes les estructures, perquè es va haver de contemplar el pes final quan es van construir les columnes interiors que suporten la nau principal, l'absis i el creuer avui acabats. De fet, aquesta solució arquitectònica és un dels factors reconeguts de l'originalitat de Gaudí. L'arquitecte va concebre una basílica neogòtica sense contraforts exteriors i en què tota l'estructura es recolzés en les columnes interiors –la gran torre de Jesús que culminarà el temple, per exemple, es recolzarà en les 16 columnes que ja suporten el creuer. L'organisme internacional reconeix l'estudi meticulós i empíric que Gaudí va realitzar quan va adoptar la solució. Jordi Faulí, l'arquitecte director adjunt de l'obra, afirma que estan “molt tranquils”, perquè el gabinet Buxadé, Margarit, Ferrando que va fer el càlcul és un dels millors del país en arquitectura d'estructures. A més, recorda que el comportament de l'estructura ha estat molt bo fins ara, però es mostra obert a dialogar amb la Unesco si es decideix fer l'estudi. “Nosaltres som els que més coneixem el projecte”, afirmen. La recomanació de fer una anàlisi independent a la dels constructors respon, en part, a l'aparició d'esquerdes a la façana del Naixement, l'única que va construir Gaudí. Són esquerdes conegudes de fa anys, que la Unesco atribueix principalment a l'increment de les càrregues sense especificar si es tracta de les pròpies de la façana o de les obres posteriors. Faulí les considera “clivelles” i aclareix que les darreres són dels anys 30. L'assentament dels quatre campanars que va fer Gaudí en van produir algunes –“ell mateix ja en tapava”–, però la majoria, segons Faulí, es van produir pel foc que van calar a l'interior del temple grups incontrolats l'any 1936. Gaudí va utilitzar la dura pedra de Montjuïc per recobrir la part exterior de la façana, però a l'interior va emprar una pedra més blana, que pretenia esculpir. Amb l'incendi de les bastides dels pisos interiors, aquesta pedra es va trencar. Avui, finalitzada la nau, les esquerdes s'han eliminat i només resten les de l'interior dels campanars, que Faulí explica que s'arranjaran amb els tècnics de la Unesco que fan el seguiment de les obres. Pel que fa als fonaments de la part antiga, la junta constructora considera suficients els de la façana de Gaudí, dels quals es conserven documents que s'han confirmat amb sondejos. Els de l'absis sí que es van reforçar, perquè el projecte inicial de l'arquitecte Villar no contemplava la torre de la Mare de Déu, de 120 metres, que després va concebre Gaudí. De moment, la construcció del túnel i les obres del temple han anat bé. Faulí admet que l'assentament d'un mil·límetre del terreny que s'ha produït un cop fet el túnel és insignificant. Però creu que s'ha de continuar controlant el nivell freàtic on s'ha fet el túnel i la pantalla de protecció del temple, així com les vibracions futures pel pas dels trens a partir de l'any 2012. La Unesco descarta que hi hagi danys al temple per les feines a nivell freàtic i per les vibracions del tren, si bé recomana que aquestes s'evitin. L'organisme sí que proposa un control continu de l'augment de pressió que patirà el terreny sobre el túnel per l'ampliació de la basílica, així com de l'estructura de la façana i la cripta gaudinianes.
Permisos i xamfrans afectats
Tancada la polèmica per la construcció del túnel a tocar del temple, els governs català i barceloní han posat de nou sobre la taula un vell objectiu: legalitzar tota l'obra amb permisos administratius i llicència municipal. Així ho demanava el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, en un article publicat el 31 d'octubre en aquest diari. Així li feia saber al president del patronat del temple, Joan Rigol, l'alcalde Hereu en una visita el 10 de novembre, tres dies després de la consagració que va fer Benet XVI. Però el patronat manté el que ha dit sempre, que el silenci administratiu durant 128 anys ha donat carta de naturalesa a l'obra. Malgrat aquesta divergència, però, patronat i Ajuntament estan obligats a entendre's per una altra raó. L'entrada principal de la basílica serà per la façana de la Glòria que es construirà al carrer Mallorca al final de totes les obres. Una entrada sense perspectiva visual que deslluirà la façana principal si no es reforma la zona. Tot i que Gaudí preveia un passeig davanter fins al carrer Aragó i que així ho contemplava el pla d'enllaços del 1916, primer es van construir edificis a la part allunyada d'aquest espai i, l'any 1976, l'alcalde Viola va permetre a Nuñez y Navarro aixecar pisos al xamfrà del davant. El pla general metropolità, però, contempla la reserva d'espai, i abordar el canvi d'ús obligarà que s'enderroquin aquests edificis i es reallotgin els estadants. Falten anys, però la basílica va enlairant-se i avançant.
“El túnel és inamovible”
Eduardo Alonso, especialista en enginyeria geotècnica de la UPC, deixa clar que la possible afectació del túnel del TAV sobre la Sagrada Família és història: “El túnel és inamovible. És una estructura rígida perfectament instal·lada, amb molta precisió, que no es deformarà en absolut”. Alonso, un dels experts del comitè que va analitzar el cas, diu que tots sabien que no passaria res, però “per professionalitat ens resistíem a assegurar el risc zero”.
anàlisi
El túnel i la basílica
Amb pocs dies de diferencia, el túnel de l'alta velocitat ha superat sense cap problema la Sagrada Família i la gran obra de Gaudí ha estat consagrada pel papa. Enrere queden dos grans debats que podien haver paralitzat aquestes obres, i és el moment de reconèixer el triomf d'aquells que, contra una part de l'opinió pública, les han tirades endavant amb èxit. La continuïtat de les obres de la Sagrada Família plantejava certament molts interrogants, dels quals dos eren particularment rellevants. El primer, la legitimitat de continuar una obra tan personal d'un geni irrepetible. Es podria respondre que el mateix Gaudí era perfectament conscient que aquesta obra no l'acabaria ell, i que això no li impedí dedicar-hi en exclusiva els darrers anys de la seva vida. De manera que la Sagrada Família, encara que com a obra arquitectònica segurament serà diferent de la que Gaudí hauria fet, com a projecte col·lectiu és el que l'arquitecte hauria desitjat. Però, per a la ciutat, l'acabament de la Sagrada Família presenta un segon repte de tanta envergadura que ningú, ni el Patronat ni l'Ajuntament, s'han atrevit mai a abordar seriosament: l'enderroc d'una illa sencera de cases de l'Eixample, la que està situada davant de la que ha de ser la façana principal del temple, al carrer Mallorca. Ni al geni Gaudí ni als impulsors del temple els preocupà gaire que el seu projecte estigués en desacord amb el planejament urbanístic de la ciutat! Quant valdrà aquesta expropiació, qui la pagarà, com reaccionaran els afectats, on es reubicaran, com es gestionarà tot plegat?
Pel que fa al túnel de l'alta velocitat, ha superat amb èxit la Sagrada Família i es dirigeix cap a Sants. En poc més de cent anys a Barcelona s'hi han construït, pel cap baix, més de 150 quilòmetres de túnels ferroviaris, i el darrer any n'hem inaugurat uns altres quinze (a l'L2, l'L3, l'L5 i l'L9), construïts en bona part sota edificis on viu gent que no ha creat plataformes demanant solucions alternatives absurdes. El túnel de l'alta velocitat no és l'obra d'un geni, sinó l'obra col·lectiva de molts tècnics, de totes les administracions implicades i de tots els partits polítics (excepte quan conjuntures electorals els han fet trontollar), i el projecte ha seguit sempre els procediments que marca la llei.
D'aquí a pocs anys, amb el túnel, la nova estació de Sagrera i la línia fins a França acabada, Barcelona disposarà d'una fantàstica infraestructura ferroviària per a l'alta velocitat, un exemple de modernitat impulsat per la raó i la voluntat política. També, segurament uns quants anys després, Barcelona tindrà un edifici singular com ja no se'n fan al món, una catedral dels segles XX i XXI, feta a la imatge de les grans catedrals gòtiques dels segles XIV i XV, impulsada per la fe i la voluntat popular. Afortunadament, els enfrontaments que hem viscut aquests anys seran només una anècdota en la història de la ciutat.
Font: http://www.avui.cat/noticia/article/5-cultura/19-cultura/333554-la-unesco-aconsella-auditar-les-obres-de-la-sagrada-familia.html
Izo December 1st, 2010, 12:43 AM Geòlegs catalans reiteren que la Sagrada Família “no corre cap perill”
Asseguren que les obres eren perfectament “viables” setmanes després que la tuneladora hagi passat pel costat del temple
Afirmen que la modificació del sòl ha estat “gairebé inapreciable”
El Col·legi de Geòlegs de Catalunya (Colgeocat) ha reiterat que la construcció del túnel del TAV al costat de la Sagrada Família s'ha realitzat d'acord amb la previsió, fet que garanteix que la basílica d'Antoni Gaudí “no corre cap perill”.
El president del Colgeocat, Joan Escuer, ha assegurat en un comunicat, setmanes després que la tuneladora Barcino hagi passat al costat del temple, que això demostra que les obres eren perfectament “viables”.
Escuer ha recordat que van redactar un informe a petició del patronat de la Sagrada Família -molt crític amb la perforació del túnel del TAV sota el subsòl del carrer Mallorca- en què es van identificar “certes incerteses”, però que eren solucionables si s'aplicaven les mesures adequades.
Per aquesta raó, els geòlegs van suggerir ampliar la campanya de sondejos i dissenyar un model geològic en 3D que, juntament amb l'aplicació de tècniques avançades geològiques i geofísiques i la construcció d'una pantalla de protecció al costat dels fonaments de la Sagrada Família, ha servit per afirmar que la modificació del sòl ha estat “gairebé inapreciable”.
El president del Colgeocat matisa que el seu posicionament és aliè a divergències polítiques i que s'han “cenyit a qüestions purament tècniques”.
Font: http://www.avui.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/339434-geolegs-catalans-reiteren-que-la-sagrada-familia-no-corre-cap-perill.html
ardamir December 1st, 2010, 07:59 PM Is different stone/concrete being used in new construction?
Izo December 1st, 2010, 08:16 PM Is different stone/concrete being used in new construction?
On the façades we have the same kind of stones and concrete, but the older façade has dust and soot (works started in 1882), so it appears darker than the new one. When finished, the three façades of the SF will appear with a common color and lightness.
Inside the SF there is more color, that's for sure, because materials are richer: marbles, granite, basalt, Montjuïc stone, porphyry, colored glass, ceramic, metal, etc.
Izo December 1st, 2010, 09:20 PM El Vaticà acollirà una exposició de Gaudí i la Sagrada Família l'abril i el maig del 2011
El Vaticà acollirà l'exposició 'Gaudí i la Sagrada Família. Art, ciència i espiritualitat' de l'1 d'abril al 15 de maig del 2011 a la Plaça de Sant Pere.
L'exposició, organitzada per la Fundació Joan Maragall i la Fundació Junta constructora del Temple de la Sagrada Família juntament amb el Pontifici Consell de la Cultura del Vaticà, exposarà els diferents aspectes de la cultura i de l'Església catalana.
A més, presentarà els aspectes tècnics de la Sagrada Família i el missatge religiós d'Antoni Gaudí, així com les diferents obres de l'arquitecte català. Els organitzadors han assenyalat que d'aquesta manera serà possible "enquadrar històricament la figura d'Antoni Gaudí i la seva obra".
Entre les activitats previstes destaca la trobada entre el president del Pontifici Consell de la Cultura, el cardenal Gianfranco Ravasi, i l'arquitecte espanyol Santiago Calatrava, que presidiran una conferència sobre 'Gaudí i el seu temps', que serà a l'Ambaixada d'Espanya davant de la Santa Seu el 12 d'abril vinent.
Segons han subratllat els organitzadors, l'exposició és una oportunitat per "donar a conèixer la realitat del món cultural català i el seu paper a l'Església". Alhora, les fundacions promotores de la iniciativa han sostingut que l'objectiu és "col·locar la figura d'Antoni Gaudí en el context europeu del seu temps".
Font: http://www.europapress.cat/cultura/noticia-vatica-acollira-exposicio-gaudi-sagrada-familia-labril-maig-2011-20101201164923.html
Izo December 9th, 2010, 01:14 AM JORDI CUSSÓ I ANGLÈS, EX-CAP DEL TALLER DE MAQUETES DE LA SAGRADA FAMÍLIA
“A la branca del baladre hi ha la columna Gaudí”
Predestinat. Jordi Cussó i Anglès (Barcelona, 1942) va néixer a cent metres de la Sagrada Família, que va ser escenari dels seus jocs d'infantesa. L'any 1957 va entrar d'aprenent al taller de maquetes del temple i deu anys més tard va ser nomenat cap del taller, càrrec que va ocupar fins a jubilar-se, l'any 2006. Ara publica ‘Gaudir de la natura i de la Sagrada Família' (Pagès Editors), on dóna a conèixer les arrels de l'arquitectura orgànica emprada per Gaudí en les seves obres.
http://estatic.elpunt.cat/imatges/41/00/alta/780_008_4100266_78fdfb997dd494ac21136d6a91dad58e.jpg
Jordi Cussó fotografiat a l'interior de la Basílica de la Sagrada Família.
Foto: JOSEP LOSADA.
Vostè afirma que té el virus del gaudinisme. S'encomana?
A mi em va entrar fa molts anys i el que vull dir a la gent és que, si també els entra, que no se'l vulguin treure de sobre, que val la pena! Precisament la intenció d'aquest llibre és ensenyar una mica d'on ve l'arquitectura orgànica de Gaudí i animar la gent a mirar la natura d'una altra manera, buscant-ne la geometria, com feia ell.
I quan el va agafar aquest virus?
Vaig néixer a cent metres de la Sagrada Família i recordo molt clarament haver jugat a enfilar-me en unes pedres que ara estan col·locades als absis, uns cargols de terra. Després vaig entrar a treballar al taller de maquetes del temple i allà vaig entrar en contacte amb els originals de Gaudí i els vaig haver d'estudiar a fons per unir les diferents peces, ja que estaven molt fragmentats. Durant la Guerra Civil van cremar el taller i l'estudi de Gaudí. Però com que les maquetes no cremen perquè són de guix, les van trencar a cops. Al principi vam trobar una sèrie de fragments, però després en van anar apareixent més que estaven enterrats. Cada vegada que es feia un moviment de terres n'apareixen de nous. Això ens va servir per refer peces, capitells i columnes. Tot l'interior del temple –ara n'hem de dir basílica, però als que hi hem treballat tants anys ens costa molt– està fet a partir de maquetes perquè els dibuixos originals van quedar destruïts.
El que han fet és gairebé arqueologia...
A dins del taller hi ha una paret de totxos i hi havia un corredor per on es colaven les rates, que anaven traient terra. Entre les restes de terra va sortir un tros de guix que tenia una mica de forma i aleshores vam pensar que darrere els totxos hi havia més trossos d'originals de Gaudí. Vam fer el forat més gros i ens vam anar ficant a dins, cavant, i van anar sortint infinitat de peces. Amb excavacions d'aquest tipus hem recuperat milers de models originals.
Què és el que més l'ha sorprès del que ha descobert amb les seves investigacions?
El que m'ha sorprès ha estat el fet de trobar la forma de la columna Gaudí a dins de la branca d'un baladre. En tallar una branca del balandre que tinc al jardí em vaig adonar que la medul·la per un costat tenia forma de triangle i per l'altre, d'hexàgon. I vaig dir: això és una columna Gaudí! De moment no he trobat cap més planta que tingui aquesta geometria, tot i que n'estic buscant.
Però la solució definitiva de les columnes de les naus del temple, segons explica en el llibre, es troba en un altra planta.
Sí, en l'abèlia. Al magatzem teníem una peça original des de feia temps i sempre havíem pensat que era un acabament d'alguna cosa però no sabíem ben bé de què. Un dia, en el temple mateix, vaig veure una planta, l'abèlia, les fulles de la qual creixen en grups de tres. Si passaves una línia imaginària per les puntes de les fulles sortien uns triangles i aquests triangles anaven girant perquè el sol toqués a totes les fulles. Vaig veure que s'assemblava molt a l'estructura del model original que teníem al taller i vaig arribar a la conclusió que clarament era un estudi del creixement dels vegetals. En seccionar la peça vaig veure que entre triangle i triangle sortia un hexàgon: la columna Gaudí. Per això crec que potser aquest model va servir com a inici de la solució de la columna Gaudí.
Creu que encara li queden coses per descobrir sobre l'arquitectura orgànica de Gaudí?
I tant! Per exemple, en el llibre no he posat res de la façana del Naixement perquè és impressionat la quantitat d'ocells i plantes que hi ha allà i això sol ja necessita un llibre sencer. Cada dia descobreixo coses noves. Em sembla que és infinit.
Font: http://www.avui.cat/noticia/article/5-cultura/19-cultura/342258-a-la-branca-del-baladre-hi-ha-la-columna-gaudi.html
Sorrender December 29th, 2010, 11:30 PM Copio un post que he posat a un altre fil, sobre Subirachs.
Espai Subirachs
[Vídeo] (http://www.tv3.cat/videos/3192770)
El fill d'un obrer es converteix en l'artista més representatiu de la renovació escultòrica de la Catalunya de postguerra. Escultor, pensador, dibuixant i pintor, ha fet més de 3.000 obres. Innovador i provocador, s'instal·la, durant 20 anys, al costat de la seva gran obra: la Sagrada Família, enmig de les veus indignades de molts. Amb prop de 80 anys, dedicat plenament a la pintura, continua vivint tal com pensa.
3alacarta
Sky January 22nd, 2011, 05:20 PM Risc de col·lapse a la Sagrada Família
• La Guàrdia Urbana demana TMB que s'avisi sobre les llargues cues que s'han generat amb motiu de la jornada de portes obertes
• La megafonia del metro adverteix als usuaris que ja no s'accepten més visitants
Tercer cap de setmana de portes obertes a la Sagrada Família i tercer cap de setmana de col·lapse. Milers de persones fan fins a cinc hores de cua davant la basílica de Gaudí per poder visitar el temple de franc.
Davant aquesta situació, i per intentar evitar que es repeteixin els problemes del cap de setmana passat, la Guàrdia Urbana ha demanat a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que informi de les llargues cues generades a tot el perímetre de la Sagrada Família. Per això, la megafonia del metro de Barcelona alerta als usuaris que ja no s'accepten més visitants a la basílica.
El primer dissabte de portes obertes, i hi van acudir més de 20.000 persones. El dissabte passat ja van ser 55.000 les que hi van anar. Amb aquesta experiència, per aquest cap de setmana es va decidir ampliar l'horari de visita fins a les sis de la tarda, però les previsions s'han tornat desbordar.
http://www.avui.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/360343-risc-de-colmlapse-a-la-sagrada-familia.html
___________________________________
Ah, els estralls de la paraula gratis. :lol:
mtrpls January 22nd, 2011, 08:58 PM I tot per estalviar-se 12 eurillos... :lol:
persona753 January 22nd, 2011, 11:15 PM 12 EUROS! ES !GRATIS! EH
http://i51.tinypic.com/rssg7q.jpg
Sky September 20th, 2011, 02:33 PM La Sagrada Família pot estar acabada en 15 anys
• Joan Rigol dimiteix com a president del patronat
El final de les obres de la Sagrada Família de Barcelona poden ser una realitat en 15 o 17 anys. Es tracta de la previsió "personal" de Joan Rigol que ha fet aquest pronòstic el mateix dia que anunciava la seva dimissió com a president delegat del Patronat del Temple de la Sagrada Família.
Rigol, president del Parlament de Catalunya entre el 1999 i el 2003, ha anunciat que es mantindrà en el càrrec fins a finals de setembre. Considera que és moment de plegar ja que "s'han complert els objectius que es van marcar". Sobre el seu relleu ha assegurat que no sap qui el substituirà i que no pot influir en la seva elecció.
Durant el seu mandat les obres de la Sagrada Família han rebut un gran impuls, que va culminar en la benedicció del temple que va fer el Papa Benet XVI l'any passat.
Un altre fet destacable de la seva etapa al capdavant del patronat és la polèmica que es va generar a l'entorn de la construcció del túnel del TAV per sota del temple.
Després d'una intensa campanya en la qual es demanava que el Tren d'Alta Velocitat passés pel litoral, finalment les obres van passar per on s'havia projectat inicialment sense que aparentment la construcció de Gaudí patís desperfectes.
http://www.naciodigital.cat/noticia/35310/sagrada/fam/lia/pot/estar/acabada/anys
Sky September 21st, 2011, 12:30 PM 36quzxs4bHU
Sky September 25th, 2011, 04:15 PM Trias proposa un aparcament sota la Sagrada Família per alleujar la pressió dels autocars
• L'alcalde ha assegurat que "tenen raó els veïns que el trànsit en aquesta zona s'ha de reordenar i s'ha de buscar una solució"
L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha defensat aquest diumenge construir un aparcament subterrani davant la futura zona verda que es farà davant la façana de la Glòria per reduir les molèsties que causen els autobusos turístics als veïns.
"Tots sabem que davant la façana de la Glòria s'ha de fer una zona verda, i sota ella és evident que s'ha de fer un aparcament", ha afirmat Trias, en declaracions a Catalunya Informació.
Es tractaria d'una mesura a llarg termini que ha plantejat després que veïns de la basílica culpessin el consistori de l'accident d'autocar d'aquest dissabte, que s'ha saldat amb tres persones ferides, per no haver reordenat el trànsit.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/barcelona/trias-proposa-aparcament-bajo-sagrada-familia-per-alleujar-presion-dels-autocars-1160741
Bcn September 25th, 2011, 09:54 PM La Sagrada Família pot estar acabada en 15 anys
• Joan Rigol dimiteix com a president del patronat
El final de les obres de la Sagrada Família de Barcelona poden ser una realitat en 15 o 17 anys. Es tracta de la previsió "personal" de Joan Rigol que ha fet aquest pronòstic el mateix dia que anunciava la seva dimissió com a president delegat del Patronat del Temple de la Sagrada Família.
Rigol, president del Parlament de Catalunya entre el 1999 i el 2003, ha anunciat que es mantindrà en el càrrec fins a finals de setembre. Considera que és moment de plegar ja que "s'han complert els objectius que es van marcar". Sobre el seu relleu ha assegurat que no sap qui el substituirà i que no pot influir en la seva elecció.
Durant el seu mandat les obres de la Sagrada Família han rebut un gran impuls, que va culminar en la benedicció del temple que va fer el Papa Benet XVI l'any passat.
Un altre fet destacable de la seva etapa al capdavant del patronat és la polèmica que es va generar a l'entorn de la construcció del túnel del TAV per sota del temple.
Després d'una intensa campanya en la qual es demanava que el Tren d'Alta Velocitat passés pel litoral, finalment les obres van passar per on s'havia projectat inicialment sense que aparentment la construcció de Gaudí patís desperfectes.
http://www.naciodigital.cat/noticia/35310/sagrada/fam/lia/pot/estar/acabada/anys
ben aviat quan comencin a pujar les altres torres el perfil serà ben diferent! kines ganes! no serà ja mail la mateixa que ens té acostumats amb 8 torres nomes
Sky September 27th, 2011, 01:13 PM Vecinos de la Sagrada Familia rechazan el aparcamiento de Trias
• El alcalde dice que el templo debe pagar las expropiaciones
Los vecinos de la Sagrada Familia se oponen frontalmente a los planes expuestos el domingo por el alcalde, Xavier Trias, según el cual el nuevo aparcamiento de los autocares debe construirse frente al templo, bajo la plaza -proyectada por Gaudí- que se formaría entre la calle de Mallorca y la Diagonal. El accidente del sábado, cuando un autocar atropelló e hirió gravemente a dos mujeres y una niña, ha recrudecido la polémica en torno al tráfico y al impacto del turismo en el barrio.
El proyecto de la plaza y la zona verde frente a la fachada de la Glòria -la de la calle de Mallorca- es una vieja aspiración de los responsables del templo -especialmente de su arquitecto jefe, Jordi Bonet- y comportaría la expropiación de decenas de viviendas y negocios. La indemnización, aseguró Trias ayer, debería correr por cuenta del patronato del templo. El alcalde también dijo que el aparcamiento es una solución "a largo plazo".
http://www.elpais.com/articulo/cataluna/Vecinos/Sagrada/Familia/rechazan/aparcamiento/Trias/elpepiespcat/20110927elpcat_8/Tes
shelterbcn September 27th, 2011, 02:59 PM Lo de hacer un parquing debajo de la futura plaza delante de la fachada de la Gloria, fruto de la expropiación de gran parte de esa manzana de viviendas es una solución buena no, fantástica. Gran idea. Pero habrá que idear por el momento otra solución, porque esta es muy a largo plazo.
Jota September 28th, 2011, 02:57 AM ^^Es verdad, faltan 15-17 años para expropiar esas viviendas y crear la plaza, con garaje o no. ¿Y mientras qué?
Izo October 14th, 2011, 07:07 PM ESTEVE CAMPS
President delegat de la junta constructora de la Sagrada Família. Substitueix Joan Rigol i afrontarà el tram final de les obres
“Tenim el món a favor”
Quan de petit demanava almoina per a la Sagrada Família, preguntava al seu pare: “Quan s'acabaran les obres?” “Ai, fill, no ho sé pas.” Ara ja ho sap. I qui sap si presidirà la cerimònia d'inauguració. Segurament no, perquè Esteve Camps (Barcelona, 1947), el relleu de Joan Rigol en el càrrec de president delegat de la junta constructora de la Sagrada Família, diu que ve a fer feina per dos mandats, és a dir, sis anys. I en falten com a mínim quinze per al final de les obres. Anotin a l'agenda: 2026.
[...]
El dia que va anunciar la seva dimissió, Rigol va tornar a insistir que el 2026 és una data factible per inaugurar la Sagrada Família. L'endemà mateix, l'arquitecte en cap, Jordi Bonet, va corregir-lo. I doncs?
Un arquitecte mai no et dirà quan estarà feta una obra. Si el ritme de visites, i per tant d'ingressos, segueix com ara, l'obra podria estar acabada el 2026. Però, fixa't, hi hem de posar un condicionant: qui ens pot assegurar que no es frenarà?
Enguany, el monument batrà el rècord de visites: 3,2 milions. Encara pot augmentar?
Jo crec que sí. La visita del Sant Pare va obrir un ventall de possibilitats incalculables. Mai no ens hauríem imaginat una repercussió de tal magnitud. Desbordant, et diria. Perquè, a més, la Sagrada Família ha activat una inquietud per l'obra de Gaudí a tota la ciutat. El nombre de visites a Can Batlló, el parc Güell i la Pedrera també s'ha disparat. Benvingut sigui el turisme.
No és molt decebedor que del total de visitants només el 4% sigui català?
Dubto que a Can Batlló, per dir un exemple, s'arribi a aquest 4%. És trist, però és així.
Com es pot conciliar tot aquest bullici de gent amb l'espiritualitat que invoca el temple?
És una qüestió delicada, però el tema espiritual correspon al Bisbat de Barcelona, no a la junta constructora. Tenim molta pressa per obrir un racó de pregària, l'ubicarem al deambulatori de l'altar, on hi ha la capella del Santíssim. No serà un espai restringit a les visites, però per accedir-hi s'haurà de ser respectuós amb la pregària. Com passa a Notre Dame.
Serà una prioritat del seu mandat millorar les relacions amb els veïns i l'Ajuntament?
He rebut moltes felicitacions dels dirigents municipals. No tinc cap motiu per pensar que les relacions són dolentes.
Els veïns estan farts de cues i autobusos, d'això n'hauran de parlar, suposo.
Pel que fa a les aglomeracions, volem potenciar la venda d'entrades en línia, pensem que en un termini prudencial entre un 70% i un 80% de les entrades es vendran per internet. Dels autobusos, jo la pregunta que faig és: volem que Barcelona sigui turística sí o no? Ens interessa sí o no? Perquè si és que sí, és el tribut que s'ha de pagar. Que l'Ajuntament vol negociar-ho? Perfecte, parlem-ne.
Un altre tema, molt més complex, és el de la futura entrada principal, que implica enderrocar dues illes d'habitatges i expropiacions costoses.
En aquests moments, la façana de la Glòria no és una prioritat. Ara no toca. S'està començant a construir l'edifici de la sagristia, obres que duraran dos o tres anys. I fins d'aquí a deu anys no haurem culminat la torre de Jesús. Per tant, tenim una dècada per endavant per parlar de la façana de la Glòria. Fer-ho ara és fora de context. No hem de crispar amb els temes abans d'hora.
Rigol i l'alcalde Hereu van començar a negociar-ho...
Insisteixo, seria precipitat parlar-ne ara.
[...]
Font: http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/5-cultura/19-cultura/463374-tenim-el-mon-a-favor.html
IMPRESARIO November 29th, 2011, 09:52 AM Barcelona September 2011
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/388599_10150583759213378_655383377_11778563_77647481_n.jpg
Sagrada Familia
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/374773_10150583764408378_655383377_11778601_817995184_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/385091_10150583764203378_655383377_11778598_1859390155_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/386078_10150583763993378_655383377_11778596_531906652_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/382638_10150583760738378_655383377_11778575_855152434_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/379507_10150583756903378_655383377_11778547_1522382845_n.jpg
ori599gtb December 5th, 2011, 10:51 PM És una xorrada però en el plànol de Gaudí no diu que l'alçada és de 170 metres, no 172?
PD: quans € costa l'entrada per visitar-la. Fa dos anys vaig anar en una visita guiada per les obres i vam pujar a dalt, on hi ha les grues però la part interior no estava acabada i en faria gràcia anar-hi.
Vilarrubla December 6th, 2011, 12:47 AM 13'80€ o 11'80€ si ets estudiant, jubilat, X.
http://www.servicaixa.com/nav/ca/mucho_mas/barcelona/basilica_de_la_sagrada_familia_08su/visita_basilica/index.html?loce=es-sayt
turbot December 6th, 2011, 01:03 AM ..
Jota December 8th, 2011, 05:21 AM De vegades hi ha tiquets a 9€ a www.atrapalo.com
|
|