gevelmaker
March 11th, 2007, 10:18 PM
Ben niet meer werkzaam bij die firma.
Werk nu voor een grotere firma in Spanje momenteel in Madrid.
Werk nu voor een grotere firma in Spanje momenteel in Madrid.
|
View Full Version : Zwolle: ABN-Amro (2) gevelmaker March 11th, 2007, 10:18 PM Ben niet meer werkzaam bij die firma. Werk nu voor een grotere firma in Spanje momenteel in Madrid. ChrisZwolle March 16th, 2007, 08:29 PM Is iemand al opgevallen hoeveel verticale strips er wel niet missen op dit gebouw? Vooral op het bovenste gedeelte. ZwolschKwartier March 16th, 2007, 08:40 PM Stormschade van enkele weken terug? 038 March 19th, 2007, 11:24 AM Is mij vorige week ook opgevallen Chris.. Het zou stormschade kunnen zijn, maar dan zijn ze wel errug traag met repareren? Rogier de Groot March 19th, 2007, 05:23 PM Is mij vorige week ook opgevallen Chris.. Het zou stormschade kunnen zijn, maar dan zijn ze wel errug traag met repareren? Dit is inderdaad schade van de heftige storm van eind januari. De afwerkstrippen zullen waarschijnlijk binnen enkele weken - 2 maanden weer teruggeplaatst worden (levertijd is vaak een aantal maanden + verzekeringskwestie, wie gaat dat betalen). gevelmaker March 20th, 2007, 11:48 PM De verticalen profielen zijn speciaal voor det werk gemaakt bijbestellingen duren derhalve lang en zijn kostbaar je moet een bepaalde hoeveelheid aan kilo's afnemen. ChrisZwolle March 28th, 2007, 11:46 AM Blijft een mooi gebouw. Ik kom er elke dag weer langs, op de heenweg zie je hem al in het noorden van Stadshagen rechts van de rondweg, vervolgens op de Voorsterbrug, en daarna rijdt je er onder langs. Op de terugweg zie je hem het eerst bij het BP station op de IJsselallee, tussen Hanzeland door, best stedelijk ziet dat eruit. En natuurlijk weer op de spoorbrug, waar het complex de skyline bepaalt. Dat moet nog mooier worden als Voorsterpoort echt ontwikkeld gaat worden. ChrisZwolle April 8th, 2007, 08:12 PM Die verticalen zijn wel redelijk groot. Van deze dingen zijn dus een groot aantal naar beneden gekomen. Je zult het maar op je donder krijgen... http://img81.imageshack.us/img81/1716/spa0145gw1.jpg Djurbus April 9th, 2007, 03:42 PM Verrek, das een bekende foto... Oja, ik heb 'm ook zelf gemaakt... ;) im_from_zw038 April 9th, 2007, 03:57 PM wie niet? ;) rikarchitecten April 9th, 2007, 06:48 PM wat is dat toch met panelen en tegels die van hoge gebouwen vallen? erg onveilig allemaal, hoeft toch niet allemaal? ChrisZwolle April 9th, 2007, 08:42 PM Verrek, das een bekende foto... Oja, ik heb 'm ook zelf gemaakt... ;) Ja, ik kwam hem tegen in mijn zoektocht naar de foto's vanaf de Peperbus van im_from_zw038. :) Djurbus April 10th, 2007, 10:18 AM ^^ Ik heb 'm destijds gemaakt voor de serie "Zwolle vanaf de IJsseltoren", leuk dat 'ie nu nog even in dit topic langskomt haha. im_from_zw038 April 10th, 2007, 12:44 PM Ja, ik kwam hem tegen in mijn zoektocht naar de foto's vanaf de Peperbus van im_from_zw038. :) zie: ''zwolle vanaf 60 meter'' in mijn signature :) im_from_zw038 December 9th, 2008, 10:56 AM Zwolle op weg naar de toekomst! http://img211.imageshack.us/img211/2530/a1ym2.jpg http://img123.imageshack.us/img123/9710/a2qs5.jpg http://img442.imageshack.us/img442/9947/a3xe8.jpg Its_ 038-zwolle December 9th, 2008, 11:09 AM mooie fotos vooral de tweede dan zie je echt zijn volume. deze plaats zal ook mooie fotos maken als electrabel in aanbouw is.!!! zeker op de zalkerdijk gemaakt. Hoogfriesland December 9th, 2008, 02:46 PM Vanaf het zuiden is het een lekker markant gebouw. Vanaf de noordkant van de stad zie je de toren bijna niet:( Ik kom met de trein altijd vanaf het noorden en dan vervolg ik m'n weg vaak naar het oosten. JC_Zwolle December 28th, 2008, 05:45 PM http://i44.tinypic.com/244wv2q.jpg gevelmaker February 27th, 2009, 03:10 AM hier nog een paar foto's van half jan. http://i107.photobucket.com/albums/m303/gevelmaker/Afbeelding070_2.jpg http://i107.photobucket.com/albums/m303/gevelmaker/Afbeelding071_2-1.jpg Eric Offereins February 27th, 2009, 09:20 PM ^^ Maar zeer de moeite waard! :okay: ZwolschKwartier February 28th, 2009, 03:22 PM Zeker, ook vanaf een origineel punt. Ik kan nog lastig bepalen vanaf waar je de foto's gemaakt hebt, maar ik gok het Maagjesbolwerk. Vanaf daar moet je ook mooi uitzicht op het Electrabel gebouw krijgen. gevelmaker March 1st, 2009, 09:47 AM Klopt vanaf het Maagjesbolwerk ChrisZwolle August 29th, 2009, 01:43 PM Verhaaltje van De Stentor over hoe het er aan toegaat in de IJssel tower. bekijk ook het filmpje (http://www.destentor.nl/regio/zwolle/5439051/Start-serie-Binnenkijken.ece) Kentekenherkenning in IJsseltoren ZWOLLE - Er zijn al verzoeken van militairen gekomen die zich met een touw naar beneden willen laten zakken of van een weerman die graag zijn praatje op het dak houdt, maar facilitair coördinator Luc Boevé (53) van de ABN AMRO-IJsseltoren aan de A28 is hier selectief in. "Als we aan alles gehoor geven, dan hebben we er een dagtaak aan. Voor de nieuwe (internet)serie 'Binnenkijken' van dagblad de Stentor wil de bank graag een uitzondering maken. "Als we via een filmpje op jullie site de mensen een beeld kunnen geven van wat we in dit gebouw doen en hoe het uitzicht vanaf het dak is dan is dat prima". Boevé neemt er de tijd voor. In twee uur tijd leidt zijn rondleiding van de voordeur naar het hoogste punt: het 95 meter hoger gelegen dak. Zoals verwacht mag worden bij een bank zijn de veiligheidsmaatregelen enorm. Niemand loopt hier zomaar even binnen. En zelfs al zou hij of zij door de 'eerste schil' heen dringen, dan zijn er wel weer nieuwe barrières. Ook de 1500 personeelsleden kunnen niet zomaar door het gebouw flaneren. Iedereen heeft een pas die alleen maar toegang geeft tot die secties waartoe hij of zij gemachtigd is. Bij de parkeergarage voor 450 auto's beschikt het in juni 2006 geopende gebouw van René Steevensz van PPKS Architects uit Chicago sinds kort over een noviteit: Een kentekenherkenningssysteem. "Binnen ABN AMRO mogen wij hiermee een pilot houden. Het werkt als volgt: Je rijdt tot voor het toegangshek en de camera leest je kenteken en ziet direct of je toegangsrechten hebt en opent de poort automatisch. Dat scheelt gedoe met pasjes". Het gebouw aan de Grote Voort in Zwolle is ontstaan uit een samenvoeging van verschillende diensten van de bank, die hun werkgebied in het Noord-Oosten van het land hebben, een callcenter en ABN AMRO Verzekeringen. Het gebouw bestaat uit drie torens. In de A-toren met zes etages zit het zogeheten 'Value Center', waar leiding gegeven wordt aan de zakelijke kantoren in Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel en een deel van Gelderland en Flevoland. In de B-toren (4 etages) zit het callcenter met 360 medewerkers. Van daaruit worden de klanten telefonisch bediend en worden vragen over bankzaken en verzekeringen beantwoord. Overigens heeft de bank vier van dergelijke callcenter-locaties in het land. In de hoge C-toren (19 verdiepingen) zit voornamelijk de afdeling verzekeringen en enkele ondersteunende stafafdelingen. Boevé, officieel 'coördinator facilty services', is woonachtig in Harderwijk en rijdt dagelijks heen en weer. "Ik ben daar ooit bij de bank begonnen en het bevalt me daar goed, dus ben ik er blijven wonen." Hij heeft een dagtaak aan het beheer van het gebouw. "Daarvoor hebben we niet veel personeel in dienst. Alle diensten worden van externe partijen afgenomen, van groenvoorziening, tot beveiliging, catering en technisch beheer". Zo zorgt La Place bijvoorbeeld voor het bedrijfsrestaurant op de begane grond. Een geijkte vraag van bezoekers is altijd: "En hoe doen jullie dat met al die ramen?". Bij de bouw is daar rekening mee gehouden, doordat er voor de glazenwassers vanaf het dak een gondel naar beneden gelaten kan worden. De glazenwassers doen die klus, die per keer weken duurt, drie keer per jaar. Is dat nodig? "Wij vinden van wel. Het gebouw moet er toonbaar uitzien. Het is een stukje van ons imago". Als glazenwasser moet je geen last van hoogtevrees hebben: "Maar waait het harder dan windkracht 4, dan is dit werk verboden. Dan schommelen ze teveel heen en weer". Ook het gebouw zelf is niet helemaal ongevoelig voor wind. "Zoals met meer hoge gebouwen is er bij de bouw rekening mee gehouden. En als het windkracht 9 is of meer, dan voel je hem inderdaad lichtjes heen en weer gaan". Eric Offereins August 30th, 2009, 02:44 PM leuk stukje. :) Its_ 038-zwolle September 1st, 2009, 01:16 PM inderdaad een leuk stukje. ChrisZwolle September 1st, 2009, 03:22 PM Zo'n noviteit is dat kentekenherkenningssysteem ook weer niet. Ik was vorig jaar op een camping in de Pyreneeën in Spanje, en daar ging de poort ook open aan de hand van het kenteken. |