View Full Version : Projectes al Camp de Tarragona


Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8

Sky
May 24th, 2005, 10:19 AM
• L'objectiu del pla és un desenvolupament equilibrat i que el municipi mantingui la seva personalitat

• L'Ajuntament preveu aprovar el nou pla general aquest any

Després de quatre anys de treballs, la revisió del pla d'ordenació urbana (POUM) de Tarragona s'apropa a la fi. L'esborrany del projecte preveu l'expansió del municipi per donar sostre a un màxim de 175.000 habitants, 45.000 més dels que la ciutat compta actualment. Segons les estimacions de l'equip de govern (CiU-PP), el ple podria aprovar la proposta provisional abans de l'estiu i ratificar-la a finals d'aquest any. D'aquesta manera es gira full a l'actual planejament, en vigor des de l'any 1995.

L'"obsessió" de l'alcalde, Joan Miquel Nadal, que ha assumit personalment les competències sobre la redacció del pla, és que Tarragona no sobrepassi els 175.000 habitants al llarg del segle XXI. L'objectiu és garantir que la ciutat conservarà la seva personalitat malgrat el creixement demogràfic i la millora de les comunicacions amb l'àrea d'influència de Barcelona. En paraules de l'alcalde, el pla vol evitar que el municipi es converteixi "en una ciutat dormitori", i assegurar "l'equilibri entre els elements socials, històrics, industrials i culturals" que la caracteritzen.

El detall del pla no és definitiu, i possiblement variarà de forma sensible durant la fase d'aprovació, que inclou un període d'al·legacions. El que no canviaran són les motivacions del nou pla general, que assumeix el repte de donar continuïtat a l'entramat urbà de Tarragona. L'ordenament de la ciutat pateix encara els efectes d'una mala gestió urbanística a la dècada dels anys seixanta, quan l'arribada de les indústries químiques va motivar la creació, de manera precipitada, de la majoria de barris perifèrics de la ciutat. Quaranta anys després, el centre i els barris de Ponent segueixen desconnectats entre si. La proposta municipal planteja donar tractament urbà als descampats que aïllen els nuclis i millorar d'aquesta manera la cohesió de la ciutat.

Condicionat al sud per l'activitat industrial, el creixement de Tarragona segueix apuntant a la zona de Llevant. Ara que la creació d'un barri de 4.800 vivendes a la zona de Terres Cavades ha quedat paralitzada -amb dimissió i escàndol urbanístic inclosos-, l'Ajuntament apunta com a alternativa la zona de la Budellera. Es tracta d'una àrea pròxima d'unes 120 hectàrees, on es podrien construir unes 5.000 vivendes. Un dels principals promotors de Terres Cavades, el contructor José Luis García, ha comprat unes 30 hectàrees de terrenys a la zona amb perspectiva d'urbanització.

Veient que els preus a la Budellera creixen com l'escuma, veïns i ecologistes, agrupats a la plataforma Tarraco Verda, ja han manifestat el temor que la zona es converteixi en un camp de batalla immobiliari. Igual que amb Terres Cavades, el jutge que instrueix el cas a l'Audiència de Tarragona ha sol·licitat al consistori tots els expedients d'actuació urbanística previstos a la zona.

Al marge d'aquestes dues àrees, l'Ajuntament preveu noves urbanitzacions als voltants de la platja de la Móra, a cala Tamarit, mas d'en Rabassa i mas d'en Sorder. Respecte a això, el grup conservacionista Gepec critica "la fragmentació" dels espais naturals que vol impulsar el consistori a la zona de Llevant.

Nova centralitat

Dins del casc urbà de Tarragona, el consistori ha previst una nova centralitat a la zona de l'Hospital Joan XXIII, on s'aixecaran 1.900 habitatges. El consistori preveu allargar la rambla Nova fins a aquesta zona, així com implantar al barri establiments amb caràcter, com ara un centre comercial d'El Corte Inglés (sempre que la Generalitat hi estigui d'acord). Les obres d'urbanització començaran el mes de juliol, tenen un pressupost de 26 milions d'euros i acabaran l'any 2007, tal com es va establir ahir a la junta de govern municipal.

Segons Nadal, la redacció del POUM s'ha hagut d'adaptar a diverses modificacions del reglament, i això ha endarrerit la culminació dels treballs, que havien de durar un any i mig, segons es va estimar quan van començar, l'any 2001.

--

AVUI.

Urban Dave
May 24th, 2005, 02:59 PM
Ponga un Corte Inglés a la seva vida! :)
Me l'estic imaginant ple d'anglesos provinents de Salou i rodalies.
Trobo que posar límit al creixement, en el cas de Tarragona no es prou bo, perquè podria perdre pes especific dins del territori en front altres ciutats mitjanes o comarques on l'agrupació dels seus municipis sigui més poblada.
Algú sap quants habitants té ara? (em fa pal buscar-ho) Ho dic perque em semben pocs habitants 175.000 ...

Sky
May 24th, 2005, 03:03 PM
Té 123.584 habitants segons l'INE.

Bitxofo
May 24th, 2005, 04:44 PM
Només 175.000 habitants?
:?
Són poquets...
Menys que Terrassa ara, JEROS!!
:D

Met
May 24th, 2005, 06:35 PM
Pobles....

a10! :runaway:

jeros
May 24th, 2005, 07:17 PM
Només 175.000 habitants?
:?
Són poquets...
Menys que Terrassa ara, JEROS!!
:D


;) encara que tampoc això vol dir massa, oi? :D

JarlehuBCN
May 24th, 2005, 08:21 PM
Tarragona agregada al municipi de Barcelona JA! xDDDDD

Met
May 24th, 2005, 08:30 PM
;) encara que tampoc això vol dir massa, oi? :D
Tarragona tindrà 25.000 habitants menys que Terrassa... però ella té mar. :D
Terrassa vs Tarragona... la guerra de la T... xD!

a10! :runaway:

Urban Dave
May 24th, 2005, 08:51 PM
Té 123.584 habitants segons l'INE.
Sols preveuen crèixer 50.000 hab!!!! Pero quin provincianisme! Camperols! Que volen, posar camps de conreu? AIX!!!!! Com diu Jarle, ANNEXIÓ JA! Que de camí ens agafa aquí al Garraf :)

Sky
May 24th, 2005, 09:10 PM
Vilanova i la Geltrú annexionada per la MegaTarragona. :D

Urban Dave
May 24th, 2005, 10:06 PM
Mai ens faran Tarragonins!!!!!

Sky
May 24th, 2005, 10:08 PM
Tarragona és la platja de Lleida, si un cas ens els annexionarem nosaltres, a l'estil del super Madrid de 450 km però més petit.:colgate:

Marlon
May 24th, 2005, 10:15 PM
Tarragona és la platja de Lleida, si un cas ens els annexionarem nosaltres, a l'estil del super Madrid de 450 km però més petit.:colgate:

Ni t'ho creguis!. Si Tarragona té pocs habitants, aquests són molts comparat amb els de Lleida (no em refereixo a la ciutat estrictament que si fa o no fa tenen els mateixos habitants). Pensa que és la segona àrea metropolitana més important de Catalunya. Tarragona-Reus-Salou-Cambrils-Valls.

Que hi ha molts lleidatans que tenen segona residència, és cert, com també molts aragonesos, que com que a Saragossa són més que a Lleida, per aquesta regla de 3 ens hauríem d'annexionar a Saragossa :)

Tot i que Tarragona no es pot considerar àrea metropolitana de Bcn (té entitat pròpia i àrea d'influència), alguns estudis ho estan avançant. Cada cop hi ha més barcelonins que s'afinquen a Tarragona o els voltants i van a treballar a Bcn. L'àrea metropolitana de Bcn creix i tot el litoral en direcció sud (també cap al nord), a excepció lògicament del Garraf, és un continu urbà.

Sky
May 24th, 2005, 10:17 PM
Ho deia de conyeta! De fet nosaltres ens deixaríem annexionar per Tarragona si no ens cobreu impostos. xD

Marlon
May 24th, 2005, 10:40 PM
Ho deia de conyeta! De fet nosaltres ens deixaríem annexionar per Tarragona si no ens cobreu impostos. xD

Jeje, ja ho sé home. A Lleida, bona gent!

norreport
May 26th, 2005, 01:48 AM
si realmente taragona no quiere perder su importancia, personalidad y todo lo demas, el camino no es quedarse chiquitos y crecer poco, porq si no crecen ellos lo haran otros y enotnces seran absorbidossss.

el objetivo de poblacion es poco ambicioso y con ese tamaño no tendra peso especifico para competir con otras ciudades en la captacion de inversiones e infraestructuras. lo q le salva es q el camp de tarragona si q tiene un tamaño mucho mayor y ello puede mitigar el probloema de tamaño de la ciudad, pero q tengan cuidado, no vaya a ser q reus se ponga como objetivo llegar a los 250.000 y entonces a ver q pasa con su personalidad cuando sean anexionados por reus :lol:

randy007
May 26th, 2005, 02:26 AM
si realmente taragona no quiere perder su importancia, personalidad y todo lo demas, el camino no es quedarse chiquitos y crecer poco, porq si no crecen ellos lo haran otros y enotnces seran absorbidossss.

el objetivo de poblacion es poco ambicioso y con ese tamaño no tendra peso especifico para competir con otras ciudades en la captacion de inversiones e infraestructuras. lo q le salva es q el camp de tarragona si q tiene un tamaño mucho mayor y ello puede mitigar el probloema de tamaño de la ciudad, pero q tengan cuidado, no vaya a ser q reus se ponga como objetivo llegar a los 250.000 y entonces a ver q pasa con su personalidad cuando sean anexionados por reus :lol:
a veure... jo que visc a la zona us puc dir que Tarragona ciutat tampoc te massa sól disponible per urbanitzar... però en canvi el Camp de Tarragona esta creixent moltisim. Per exemple a salou (a l'hivern és como una ciutat dormitori de TGN) s'està construïnt un munt, però de veritat que fliparieu i no tan sols a salou sino també a Cambrils (vilafortuny), vil.la Seca (pk els preus del habitatges surten molt més economics que a Salou o a Cambrils),A Reus també s'esta contruïnt bastant per això penso que TGN no ha volgut crèixer tant perque també ho esta fent la seva "àrea metropolitana" d'aquesta manera si sumem tots el habitatges que s'estan fent al Camp de TGN obtindriem una xifra bastant important.
Creieu que tgna és la provincia espanyola que té més industria? en proporció, pels habitants que té jo diria que si.

Met
May 26th, 2005, 07:27 AM
Pobre Tarragona... de capital imperial a barri perifèric... :ohno:

a10! :runaway:

alexbn
May 26th, 2005, 01:08 PM
Jo he vist anuncis de promocions de pisos als afores de Barcelona... que eren a Torredembarra!!

PD: Segons aquell famós estudi de la UPC que calculava les àrees metropolitanes segons el mètode americà, Tarragona inclou Reus, Valls i Montblanc i suma 430.000 habitants, si no recordo malament.

Marlon
May 26th, 2005, 05:37 PM
a veure... jo que visc a la zona us puc dir que Tarragona ciutat tampoc te massa sól disponible per urbanitzar... però en canvi el Camp de Tarragona esta creixent moltisim. Per exemple a salou (a l'hivern és como una ciutat dormitori de TGN) s'està construïnt un munt, però de veritat que fliparieu i no tan sols a salou sino també a Cambrils (vilafortuny), vil.la Seca (pk els preus del habitatges surten molt més economics que a Salou o a Cambrils),A Reus també s'esta contruïnt bastant per això penso que TGN no ha volgut crèixer tant perque també ho esta fent la seva "àrea metropolitana" d'aquesta manera si sumem tots el habitatges que s'estan fent al Camp de TGN obtindriem una xifra bastant important.
Creieu que tgna és la provincia espanyola que té més industria? en proporció, pels habitants que té jo diria que si.

Tu vius a la zona? :(

Urban Dave
May 26th, 2005, 08:11 PM
Visca els càlculs americans :crazy:
Jo coneixa una noia que estudiaba a Barcelona arquitectura i anava i tornava a diari desde tarragona!:O

alexbn
May 26th, 2005, 08:38 PM
No és gens difícil fer-ho: a l'hora punta hi ha regionals a TGN cada mitja hora, crec. A més, gairebé no paren fins a Sants, deuen trigar una hora, calculo jo.

Met
May 26th, 2005, 09:09 PM
No és gens difícil fer-ho: a l'hora punta hi ha regionals a TGN cada mitja hora, crec. A més, gairebé no paren fins a Sants, deuen trigar una hora, calculo jo.

Calcules bé. :yes:
Conec gent que viu a prop del Serrallo i treballa a Via Augusta i va i ve amb tren... :)

a10! :runaway:

alexbn
May 26th, 2005, 09:29 PM
És que la R2 hauria d'arribar a Tarragona. Per quan un Rodalies Catalunya?

Met
May 26th, 2005, 09:36 PM
R2: Tarragona-Perpinyà.
Si som a l'Euroregió, que es noti collons!

a10! :runaway:

Marlon
May 26th, 2005, 10:03 PM
Mira que sóc un gran defensor de Barcelona però a vegades entenc que hi hagi cert rebuig als barcelonins i a cert centralisme. Ens veieu com si estiguéssim qui sap on, com uns poblerins (vaja com Madrid veu a les províncies). Hi ha molta gent que viu a Tgn i treballa a Bcn i conseqüentment va i bé cada dia, i quan hi hagi el tgv encara més. Molts diuen que tarden menys a arribar a bcn amb tren des de 100 km que si visquessin a l'altra punta de la ciutat, i no m'estranya amb la manca de transport públic, millor dit de metro, que té bcn.

Jo sempre dic que a ulls internacionals tgn forma part de bcn. Quants quilòmetres quadrats creieu que tenen les grans metrapolis del món?.

A veure si sou menys provincians! I mireu que us ho diu un d'un poble :)

alexbn
May 26th, 2005, 10:07 PM
Tokio té 14.000 km2. París en té 12.000. Londres, 15.000. Barcelona en plan ampli, 4.113. És clar que també hi viu molta menys gent.

randy007
May 26th, 2005, 10:57 PM
Tu vius a la zona? :(
Doncs si mauletet t'agradi o no jo sóc de Tarragona :)

Marlon
May 26th, 2005, 11:21 PM
Doncs si mauletet t'agradi o no jo sóc de Tarragona :)

No sóc mauletet. Sóc català, catalanista si tu vols i no tinc fobia a res. No em defineixo anti-cap nació cosa que tu, t'agradi o no, no pots dir.

Bitxofo
May 27th, 2005, 05:29 PM
Tokio té 14.000 km2. París en té 12.000. Londres, 15.000. Barcelona en plan ampli, 4.113. És clar que també hi viu molta menys gent.

La ciutat de París i la ciutat de Barcelona fan 100km2 cadascuna... Una altra cosa seria Île-de-France o la Gran Barcelona...
;)

Sky
May 27th, 2005, 05:31 PM
També hi ha panparisinistes? :D

Marlon
May 27th, 2005, 05:54 PM
La ciutat de París i la ciutat de Barcelona fan 100m2 cadascuna... Una altra cosa seria Île-de-France o la Gran Barcelona...
;)

100 m2 No. 100 km2 sí :) Evidentment es referia a les àrees metropolitanes com jo també.

Bitxofo
May 27th, 2005, 07:08 PM
També hi ha panparisinistes? :D

I tant!
A França diuen que hi ha París i "la province", que és la resta...
:(

Sky
May 27th, 2005, 09:09 PM
No mos fareu parisencs!!!

FREEDOM FOR THE NON-PARISIAN COUNTRY!!!

:D

alexbn
May 27th, 2005, 09:58 PM
A França diuen "París i el seu desert". A l'Île-de-France viuen 11 milions de persones en 12.000 km2 i a la resta de França els altres 48 milions en 538.000 km2. Quina diferència de densitat!!

yuen
June 30th, 2005, 11:47 AM
Els residents a la comarca tarragonina no anavem a ser menys :tongue:

:weirdo:

yuen
June 30th, 2005, 11:52 AM
El govern dóna per feta la construcció de la presó al Catllar malgrat que el poble no la vol

L'actual centre penitenciari anirà a terra i es farà un centre obert tot i que l'emplaçament encara no es coneix

EL PUNT

L'oposició de l'Ajuntament del Catllar i dels veïns del municipi no ha servit perquè la Generalitat es fes enrere i la presó de les comarques tarragonines es construirà als terrenys de Mas d'Enric. El nou equipament penitenciari podrà acollir fins a 700 interns i està previst que pugui entrar en funcionament l'any 2009. D'altra banda, a la presentació de l'acord d'execució del pla director d'equipaments penitenciaris, el conseller de Justícia, Josep Maria Vallès, també va anunciar que a Tarragona es construirà un centre obert. L'actual edifici de la presó serà enderrocat i s'estudia la possibilitat d'aixecar el nou equipament allà mateix o en una zona molt propera tot i que l'emplaçament definitiu encara no està decidit.

Sky
June 30th, 2005, 11:54 AM
Visca el Tarragonesòdrom!

http://www.discmedi.com/db/cd/portadas/DM116.jpg

yuen
June 30th, 2005, 11:59 AM
Aprobadas obras en el segundo cinturón de Tarragona por 54.588.885 euros

EUROPA PRESS

El Consejo de Ministros ha autorizado al Ministerio de Fomento a contratar las obras del segundo cinturón de Tarragona, situado entre la Variante de Tarragona y la de Altafulla, en la Autovía del Mediterráneo, A-7. El presupuesto base de licitación asciende a 54.588.885,40euros.

Esta actuación se enmarca en el Plan Extraordinario de Carreteras, Plan que fue aprobado por el Consejo de Ministros el pasado 22 de octubre de 2004. En concreto, se trata de la realización de un trazado de autovía de nueva construcción cuyo tronco tiene una longitud aproximada de 9.350 metros.

El trazado comienza en la Autovía de Circunvalación de la ciudad de Tarragona, en las proximidades de La Pedrera. Se dirige hacia el Noreste, discurre por los llanos de La Budellera y se sitúa paralelamente a la Autopista A-P7 y a pocos metros de ella, logrando así no afectar al núcleo formado por las urbanizaciones L'Escorpí y L'Entrepins.

En el primer tramo, caracterizado por un trazado en planta suave sobre una orografía bastante accidentada, se proyectan dos viaductos de 935 y 440 metros, respectivamente. Con el fin de permitir el acceso a La Ermita Mare de Deu del Loreto, se realiza un enlace.

A partir del Monte Gurugú, la traza discurre paralelamente a la AP-7 hasta el final del proyecto. Únicamente se separa unos metros de la autopista para salvar, en el punto kilométrico 7,000 la edificación denominada Mas del Medol. En este tramo se realiza un tercer viaducto de 610 metros de longitud.

Se han proyectado otros cinco enlaces más correspondientes al inicio y final de tramo, dos semienlaces en los puntos kilométricos 2,500 y 7,500 para conectar con la Autopista AP-7, y un quinto enlace con la carretera TP-2039 hacia El Catllar, en el punto kilométrico 5,500.

La sección tipo básica estará compuesta por dos calzadas de siete metros de anchura, en las que se alojarán dos carriles de circulación de 3,50 metros, arcenes exteriores de 2,50 metros e interiores de un metro, a los que se adosarán sendas bermas de 0,50 metros de anchura. La mediana tiene un ancho de cuatro metros entre bordes exteriores de arcenes.

ANTECEDENTES ADMINISTRATIVOS

En abril de 1999 se redactó el Estudio Informativo EI4-T-07, Segundo Cinturón de Tarragona, CN-340, puntos kilométricos 1163,760 al 1172,46. El 19 de septiembre de 2001 la Secretaría de Estado de Infraestructuras emitió la Resolución por la que se aprobaba definitivamente el Estudio Informativo.

El 3 de agosto de 2001 se publicó en el BOE la licitación para la redacción del proyecto, con un presupuesto base de licitación de 1.051.771,18 euros.

:applause:

yuen
June 30th, 2005, 12:07 PM
S'obre el termini per presentar candidatures a l'agermanament amb altres òdroms de l'SSCAT :D

Sky
June 30th, 2005, 12:11 PM
Lo Lleidòdrom envaeix el Tarragonesòdrom i el reclama com la seua sortida natural al mar.

:D

yuen
June 30th, 2005, 12:24 PM
No acceptem aquesta OPA hostil :tongue:

Per cert, on nassos és el cens català? (ho estic buscant per constituir el Consell d'Administració del Tarragonesòdrom SL) :bowtie:

Sky
June 30th, 2005, 12:27 PM
Ni idea... Fes un de nou si vols. :D

Bitxofo
June 30th, 2005, 05:34 PM
Visca el Tarragonesòdrom!

http://www.discmedi.com/db/cd/portadas/DM116.jpg

Murallaaaaaaaas, murallaaaaaaaaaaaaaaaaas de Tarragonaaaaaaaaaaaaaaaa...
:D

Sky
July 1st, 2005, 10:49 AM
Vandellòs serà compensada per la pèrdua de l'oficina de l'ITER

• La ministra d'Educació i Ciència reitera que Barcelona acollirà l'agència europea

• El govern podria oferir un centre d'energia renovable

El conseller d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació, Carles Solà, va anunciar ahir, "en nom del president de la Generalitat", que "hi haurà una acció a Tarragona per no defraudar les expectatives creades" quan es va proposar construir el reactor ITER a Vandellòs. Solà va fer aquest anunci, encara sense concretar, durant l'acte de presentació oficial de la decisió del govern central d'instal·lar a Barcelona l'oficina o agència europea de fusió, una de les contrapartides aconseguides per l'Estat espanyol quan va retirar la candidatura de Vandellòs en favor de Cadarache. L'acte va comptar amb la participació de la ministra d'Educació i Ciència, María Jesús San Segundo, i l'alcalde de Barcelona, Joan Clos.

Carles Solà, com la resta d'autoritats, es va mostrar "satisfet" per l'elecció de la candidatura europea per a la construcció de l'ITER (Cadarache) i per la decisió d'instal·lar a Barcelona les oficines que gestionaran tota la inversió europea en aquest projecte (uns 2.000 milions d'euros). Tot seguit, el conseller va explicar que el president Pasqual Maragall li havia fet saber que el govern català està decidit a compensar les comarques de Tarragona (no va dir explícitament Vandellòs) amb un projecte important. Solà no va voler concretar l'oferta però tot apunta que podria tractar-se d'un projecte de recerca i innovació tecnològica en l'àrea de les noves tecnologies. De fet, el govern està preparant diverses iniciatives de suport a grups de recerca i empreses relacionades amb l'energia eòlica i solar.

Bona notícia per a la ciència

María Jesús San Segundo va afirmar que la decisió de construir la planta de l'ITER a Cadarache (després de dos anys de competència amb la proposta del Japó) és una "bona notícia per a la ciència i per al futur energètic del món". San Segundo va recordar que el projecte ITER, que requerirà una inversió internacional de 4.500 milions d'euros, "generarà multitud de desenvolupaments tecnològics" i podria solucionar els problemes energètics a mig termini. Les instal·lacions de Cadarache es construiran en 10 anys i tindran una vida operativa de 20 anys, per tant, si tot va bé, els resultats no es podran començar a aplicar fins d'aquí a 30 anys.

Carlos Alejaldre, secretari general de Política Tecnològica (del ministeri d'Educació i Ciència) va reiterar que la planta de l'ITER a Cadarache no serà una planta de producció elèctrica, sinó un projecte pilot que vol demostrar que la tecnologia està a punt per fer servir la fusió dels àtoms com a font d'energia.

Alejaldre va explicar que l'oficina que s'ubicarà a Barcelona coordinarà "tot l'esforç europeu en el projecte ITER, amb una inversió d'uns 2.000 milions d'euros" i, si es gestiona correctament, podria ser la base per al desenvolupament de les futures centrals de producció d'energia que es construiran amb aquesta tecnologia de fusió.

L'alcalde Joan Clos va agrair l'elecció de Barcelona per a aquesta oficina i va donar tot tipus de facilitats per a la seva ubicació al districte 22@, sense voler concretar en quins edificis se situarà el centre.

--

AVUI.

yuen
July 1st, 2005, 06:27 PM
Mario Rigau és reelegit secretari general de la UGT de Tarragona amb el 65% dels vots

El sindicat aprova, en el 8è congrés, crear una entitat alternativa al Consorci que impulsi el debat al Camp

GUILLEM SALÓ. Reus
Mario Rigau va ser reelegit ahir secretari general de la UGT a les comarques del Camp de Tarragona amb el 65% dels vots. El vuitè congrés també va aprovar l'informe de gestió i un document que aposta per l'organització d'un congrés sobre educació o la creació d'un ens compost per sindicats, patronal, Cambra i URV alternatiu al Consorci del Camp, amb l'objectiu de fer propostes en l'àmbit socioeconòmic; però també es va evidenciar l'oposició a l'executiva per part de la secció de química del sindicat, que va criticar un «excés de personalisme» i poca atenció cap als «problemes del polígon químic i del tèxtil».

64 dels 101 participants en el congrés -que es va celebrar ahir al Palau Bofarull de Reus- van aprovar la renovació de Rigau per quatre anys més al capdavant de la UGT de Tarragona, en una executiva en què també hi haurà Teresa Garcia, a la secretaria d'organització; Rosa Nevado com a responsable de la secretaria de polítiques per a la formació i ocupació; José Muñoz, responsable de política sindical; i Antonio López, en matèria de política institucional. El 31% va votar en contra d'aquestes candidatures. Entre els que van rebutjar aquests noms i l'informe de gestió hi ha delegats de FIA-UGT, la secció de química, que fins i tot van plantejar-se la creació d'una candidatura alternativa, segons va assegurar el seu responsable, Àngel Clua. «Falta coordinació, no hi ha debat intern i sí massa personalisme», es va queixar Clua. Concretament, el responsable de FIA va criticar que l'executiva no donés prou suport a situacions com l'alerta de l'empresa Messer Carburos de no invertir 40 milions en una nova planta, o durant els acomiadaments a Passarel·la Tèxtil, i que en canvi s'han abocat més esforços en debats polítics i territorials. Contràriament, Mario Rigau va recordar que ell s'havia reunit amb l'alcalde de Vila-seca per ajudar a desbloquejar la situació de Messer, i va valorar el congrés com un «pas endavant en el reforçament intern de l'organització». En l'informe de gestió, que van aprovar el 68% dels delegats, Rigau va destacar l'entrada de dones i joves al sindicat i la posició de primera força sindical a la demarcació.
Al congrés també van assistir Xavier Sabaté, Joan Maria Abelló i representants de la Diputació, CCOO i la patronal Cepta, entre altres convidats.

:D

Bitxofo
July 3rd, 2005, 09:09 AM
I vinga compensacions i contraprestacions...
:ohno:

Sky
July 5th, 2005, 12:02 PM
ERC exigeix que Vandellòs rebi el centre de recerca d'energies renovables

• Els republicans alerten que no acceptaran que vagi a Barcelona

ERC «farà valer tot el seu pes a les institucions» perquè Vandellòs sigui el marc del futur Centre de Recerca d'Energies Renovables. Aquest és el «punt d'atenció» que la cúpula republicana al Camp va llançar ahir a «certs dirigents del PSC», després que en els darrers dies han parlat d'un «centre d'interpretació» per al poble del Baix Camp. ERC admet que «hi ha una pugna per on ha d'anar la investigació, perquè el 22@ estira molt», però avisa que no vol «succedanis».

El president regional i senador, Lluís Aragonès, atribuïa ahir els dubtes sobre l'emplaçament a «interessos territorials», i per això refermava: «Legítimament toca que es faci una inversió en recerca al Camp». Aragonès recordava que ja la passada legislatura, quan l'Estat va retirar la candidatura a l'ITER de Vandellòs, el Senat va aprovar una moció, després ratificada al Parlament, perquè «la inversió addicional que calia es reorientés a l'impuls i suport de creació d'un institut d'investigació d'energies netes alternatives» al municipi. El pressupost de l'Estat d'enguany ja destina una partida de tres milions com a ajuda al projecte, que impulsen tres departaments de la Generalitat: Recerca i Universitats, Indústria i Medi Ambient, amb la col·laboració de la URV. «Sols demanem que es compleixi el que està aprovat: ens oposarem frontalment a qualsevol altra especulació», sentenciava Aragonès. El diputat Sergi de los Ríos recordava que el conseller d'Universitats, Carles Solà, ja va avançar la setmana passada que Vandellòs rebrà alguna compensació després que l'oficina de gestió de l'ITER vagi a Barcelona, i «ERC entén que ha de ser el Crerc». De los Ríos advertia: «Cal que es treballi en la mateixa línia, i no faci avantprojectes cadascú pel seu compte». ERC donarà suport a la Diputació a una moció del grup de CiU en aquesta línia.

Estat embrionari

El delegat territorial, Xavier Sabaté, va aclarir ahir mateix que, al marge de conflictes sobre el nom que se li doni, a Vandellòs hi haurà un centre, i «tindrà investigació». Sabaté va aclarir que la discussió ara és «sobre quines característiques tindrà», per la qual cosa aquest estiu s'obriran converses entre les institucions implicades per consensuar un projecte que «cap al setembre podria haver-se concretat». El diputat socialista al Congrés, Francesc Vallès, creu que tot plegat «encara està en un estat molt embrionari.

--

El Punt.

Sky
July 5th, 2005, 12:04 PM
El PSC vol obrir converses

El delegat territorial, Xavier Sabaté, va aclarir ahir mateix que, al marge de conflictes sobre el nom que se li doni, a Vandellòs hi haurà un centre, i «tindrà investigació». Sabaté va aclarir que la discussió ara és «sobre quines característiques tindrà», per la qual cosa aquest estiu s'obriran converses entre les institucions implicades per consensuar un projecte que «cap al setembre podria haver-se concretat». En el mateix sentit, el diputat socialista al Congrés, Francesc Vallès, creu que tot plegat «encara està en un estat molt embrionari, i cal parlar amb tothom per dissenyar un projecte original, útil i pioner, però també realista». Segons Vallès, ja hi ha «diverses empreses energètiques interessades a participar-hi».

--

El Punt.

Sky
July 18th, 2005, 08:05 PM
http://www.tarragona.cl/

Bitxofo
July 18th, 2005, 08:51 PM
^^No he mirat aquella web però .cl és el codi Internet de Xile...^^
Vejam.
:?

Bitxofo
July 18th, 2005, 08:55 PM
Ja l'he vista i conec aquestes hamburgueseries!
Tinc foto en paper d'una d'elles a Santiago de Xile, em va impactar molt. La foto és de novembre de 2003.
Ja la buscaré...
;)

Met
July 30th, 2005, 08:19 AM
El ministeri de Foment invertirà 50 milions d'euros en la construcció -en 3 anys- del Segon Cinturó de Tarragona, que ja ha sortit a concurs públic després de sis anys de tràmits. Serà una autovia de 10 km entre la variant de Tarragona i la d'Altafulla a l'Autovia del Mediterrani (A-7).

www.avui.com
---------------------------------------------------------------------------------------

Met dixit! :bowtie:

Sky
September 3rd, 2005, 09:59 PM
Rebatejo i pujo. :)

xavi83
September 4th, 2005, 03:44 PM
Vejam com a resident tarragoni...Tarragona no te sól disponible per creixer mes, es nota k poc coneixeu tarragona, k voleu k construim al mar¿?treiem la petroquimica i construim?¿ travessem l'ap7 i construim al altre costat?
per mi no es cap problem k tarraco es kedi amb 175.000 hab. pq els serveis els tindra absolutament tots, i es k la seva AM arribara a ser molt gran, i sino mireu creixement de poblacio dakesta area, per cert:
Tarraco ja te 130.000 hab., reus: 100.000, salou 20.000, cambrils 25.000, vilaseca:17.000, i veureu com akest triangle creixera mes i mes!!

xavi83
September 4th, 2005, 03:48 PM
k seria barcelona sense tarragona....
tindrieu les nuclears alla al baix llobregat i la petroquimica alla al costadet, tot el valles! i be, haurieu d'anar a terra mitica, k maco....i el port de barcelona no donaria abast, colapsat i amb les mercaderies mes brutes que son les que tenim aqui!
Ni donant-nos la merda ens parareu :runaway:

yuen
September 4th, 2005, 03:54 PM
Crec que Tarragona acabarà integrant-se a l'AMB.

De fet, cada cop més quillos d'Hospitalé vénen a viure aquí :D

Sky
September 4th, 2005, 03:55 PM
^^ M'han dit que el Port de Tarragona de nit no té res a envejar a les zones vallesanes més quilles. :D

yuen
September 4th, 2005, 04:07 PM
LleidE és la reserva espiritual de Catalunya :D

Sky
September 4th, 2005, 04:14 PM
A Lleida encara es creu en Déu, les dones són decents i van a missa, votem partits de dretes, etc.

Bé, no tant tampoc. :D

yuen
September 4th, 2005, 04:16 PM
Lleida va ser l'única província on CiU+PP sumaven majoria a les eleccions al Parlament :D

Sky
September 4th, 2005, 04:18 PM
^^ CiU+PP han tret majoria absoluta a totes les eleccions al Parlament... :D

Bitxofo
September 4th, 2005, 07:25 PM
k seria barcelona sense tarragona....
tindrieu les nuclears alla al baix llobregat i la petroquimica alla al costadet, tot el valles! i be, haurieu d'anar a terra mitica, k maco....i el port de barcelona no donaria abast, colapsat i amb les mercaderies mes brutes que son les que tenim aqui!
Ni donant-nos la merda ens parareu :runaway:
:yes: Tens raó. :yes:

Sky
September 4th, 2005, 07:29 PM
^^ Són les cosetes que tindria la nova Comunitat Autònoma de Barcelona. :D

Confide
September 4th, 2005, 10:36 PM
com implantar al barri establiments amb caràcter

Sí, ja només els hi faltava dir de caràcter català o alguna cosa per l'estil...

Bitxofo
September 5th, 2005, 07:36 PM
^^ Són les cosetes que tindria la nova Comunitat Autònoma de Barcelona. :D
Aleshores millor Catalunya... Hehehe!
:D

Sky
September 24th, 2005, 10:51 PM
Amunt!

Met
September 25th, 2005, 09:46 AM
www.avui.com

Josep Bargalló, conseller primer del govern, va signar ahir un conveni amb l'alcalde de Tarragona, Joan Miquel Nadal, amb el qual es pretén unificar esforços davant el govern de Madrid per impulsar el desenvolupament de la façana marítima de Tarragona. Aquest projecte el va dissenyar fa dos anys l'arquitecte Ricard Bofill i preveu el soterrament de la via del tren i la construcció d'habitatges, equipaments i zones verdes.
------------------------------------------------------------------------------

Met dixit! :bowtie:

Bitxofo
September 26th, 2005, 01:36 AM
De Bofill? :eek2:
Tinc por...
:runaway:

metroBCN
September 26th, 2005, 02:18 AM
El projecte ja el van presentar fa alguns anys i no feia mala pinta, amb uns mega ascensors per davant de la façana marítima i alguns "gratacels" en terminologia catalana, és clar... Ara tinc entès que l'han reformulat, però no sé com ha quedat.

xavi83
September 26th, 2005, 02:23 AM
El projecte esta penjat fa 2 anys a la web de l'ajuntament de Tarragona, sembla un bon projecte tot i que hi han coses que no em cuadren.....
Pero tot aixo va ser nomes per interesos politics, encara tardarem molt d temps en veure akest projecte desenvolupat....si es que el veiem.....

De moment l'unic k s'ha fet en akella zona es la imt(international marina tarraco) que es tot de capital privat....
Per qui no ho sapiga s'esta construint una marina amb capacitat per 90 iots, d'entre 30 i 120 metres d'eslora, esta pensada per k alla "hivernin" aquests mega iots, a les inmediacions s'estan construint apartaments, boutiques i tota mena de serveis per als futurs iots.
El parquing subterrani del serrallo esta a punt de ser acabat....poc a poc la zona va guanyant....pero del projecte de la façana encara res de res.
Una altra noticia, k encara no s'ha fet pública es la posible ampliacio del port esportiu de Tarragona, consisitiria en ferlo el doble de gran, seria fer un altre port simetric a l'escollera del port de Tarragona, (tot i el bloqueig de la generalitat en quant a construccio de ports esportius, aquest si es pot desenvolupar doncs es nomes una ampliacio i els trámits es van fer fa anys, el k pasa k nomes es va construir una part, pq no es venia ni una amarra) Avui en dia el port esportiu esta ple, i per aixo es planteja l'ampliacio aquesta.

Seguire informant desde Tarraco :p

Bitxofo
September 26th, 2005, 04:35 AM
Tram-tren del Camp de Tarragona!
:yes:

norreport
September 29th, 2005, 12:42 PM
Tortosa proyecta una zona comercial y residencial en terrenos que liberará Renfe

ESTEVE GIRALT*-*29/09/2005
TORTOSA

El Ayuntamiento de Tortosa prevé firmar con Renfe en noviembre el convenio que permitirá a la ciudad recuperar unas 5,6 hectáreas de suelo actualmente ocupadas por la compañía, en el centro de la ciudad. Tras el cierre de la vía de Freginals y la implantación del corredor del Mediterráneo, la capital del Baix Ebre dejó de ser una estación de continuidad, con lo que gran parte de las actuales instalaciones de Renfe están infrautilizadas.

En este espacio, ocupado por las vías del tren, almacenes y otros equipamientos ferroviarios, el Consistorio proyecta construir entre 150 y 180 viviendas, una zona comercial de 6.000 metros cuadrados y una nueva rambla. Se trata de una operación urbanística de "gran importancia porque permitirá unir los dos ensanches de la ciudad que están separados por las vías del tren", destaca el concejal de Urbanismo, José Martín. En el subsuelo se proyecta construir un parking para 500 vehículos. La negociación entre el Consistorio y el Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF) está muy avanzada; se ha fijado ya la cantidad que tendrá que pagar el Ayuntamiento a Renfe para que realice la reestructuración de la actual estación y garantice el mantenimiento de los servicios ferroviarios, una vez liberados los terrenos. Para adecuar la actual estación se tendrán que levantar vías del tren y rehabilitar andenes; pese a los cambios, el edificio de la estación no resultará afectado.

El Ayuntamiento también ha acordado con Renfe la cesión del puente del ferrocarril sobre el Ebro, que se convertirá en una pasarela de viandantes. El Consistorio quiere que una promotora privada, que comercializará las nuevas viviendas y la zona de tiendas, se haga cargo de los costes de urbanización del nuevo sector, estimados en seis millones de euros. La negociación con el ADIF se centra ahora en el precio que tendrá que pagar el Ayuntamiento para comprar los terrenos. "Se trata de una cantidad política, una cifra que no haga imposible la operación urbanística", avanza José Martín.

El concejal de Urbanismo prevé que en un plazo de dos o tres años se inicie la construcción del nuevo sector urbanístico. Martín destaca que con este proyecto y el de Horta de Sant Vicenç (1.450 viviendas y un centro comercial) se está construyendo "una nueva Tortosa, una transformación radical" que compara con los cambios que experimentó la ciudad hace un siglo, cuando derribó sus murallas para crecer.

La vanguardia

UT596001
September 29th, 2005, 04:17 PM
^^ Si es fa això serà materialment possible que es planteji la possiblitat de re-obrir tant l'antic traçat del corredor Mediterrani (Tortosa-Ulldecona, tancat el 1994) així com una hipotètica re-opertura del Val de Zafán (Tortosa-Samper de Calanda?)

JarlehuBCN
November 5th, 2005, 01:03 AM
Tarragona implanta un sistema pioner per pagar l'estacionament amb el mòbil



agències

Tarragona. -- Tarragona estrenarà dimarts que ve un sistema pioner a Espanya, impulsat per l'Empresa Municipal d'Aparcaments, per pagar a través del telèfon mòbil als 112 parquímetres de les zones blaves de la ciutat.

L'usuari haurà d'indicar al parquímetre que vol pagar amb el nou sistema Mobipay, seleccionar el temps d'estacionament que vol comprar i, a continuació, la pantalla del parquímetre mostrarà a l'usuari la referència que haurà d'introduir al seu telèfon.

Un cop teclejada aquesta referència, se li demanarà que autoritzi el pagament a través del seu número secret personal i, després, el parquímetre emetrà el tiquet d'aparcament, que l'usuari podrà agafar i col·locar en un lloc visible a l'interior del seu vehicle aparcat.

Amb prepagament o amb contracte

El pagament de la compra es realitzarà contra el saldo telefònic, en el cas dels clients de targeta, o contra la seva factura telefònica, si els clients tenen contracte.

El principal avantatge per a l'usuari d'aquesta iniciativa, que s'ha desenvolupat amb el finançament d'Amena i Parkeon, fabricant líder a Espanya en aquest tipus d'aplicacions, és que "no necessitarà disposar de monedes fraccionàries per realitzar el pagament", segons han explicat els seus responsables.

El cost del servei és de 15 cèntims per operació, igual que qualsevol altre missatge de text. Des del punt de vista de l'operador d'aparcament, els avantatges "també són significatius", ja que redueix la quantitat d'efectiu a les màquines i, per tant, augmenta la seguretat i redueix els costos operacionals.


http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=6&idioma=CAT&idnoticia_PK=254977&idseccio_PK=132&h=051104

Abando
December 9th, 2005, 07:57 PM
Reus
http://existentialspace.okcancel.org/barcelona/1008_tarragona/images/reus_02.jpg

Vallshttp://spain.travel.ru/pics/rutas/catalunya/valls.jpg

i Montblanchttp://spain.travel.ru/pics/rutas/catalunya/montblanc.jpg

son ciutats de l'area metropolitana de Tarragona

UT596001
December 9th, 2005, 11:26 PM
Montblanc no queda una mica lluny per considerar-la dins de l'àrea metropolitana?

Abando
December 10th, 2005, 12:23 PM
Per casualitat, podría ser para l'any 2030, la vertat es que no lo sé. :?

Montblanc ten uns 6100 habitants i es la capital de la conca de barberà. Una comarca rural de bon sabor medieval de mès de 18900 habitants aprox.

xavi83
February 1st, 2006, 02:46 PM
Amunt

Confide
February 13th, 2006, 12:55 PM
Llàstima que no hi ha fotos.

Tarragona culmina la Rambla Nova, entre el mar y el Francolí

ESTEVE GIRALT - 13/02/2006
TARRAGONA

Desde el Balcó del Mediterrani, el popular mirador frente al mar, hasta el río Francolí, en uno de los extremos de la ciudad. Tarragona inauguró ayer el último tramo de la Rambla Nova, su paseo más largo, con casi dos kilómetros de longitud, corazón y emblema de la ciudad. Para celebrarlo, el Ayuntamiento organizó ayer una curiosa caminada popular desde el Balcó hasta el final de la Rambla, incluida su última parte, la que va desde la plaza de la Generalitat hasta la de las Corts Catalanes. Unas 2.000 personas completaron el recorrido hasta llegar a la Torre dels Vents, la controvertida escultura de 32 metros de altura que corona el paseo.

Así festejó Tarragona una fecha que pasará a la historia, justo cuando se cumplen 100 años de la inauguración del primer tramo. La controvertida y por algunos vecinos criticada Torre dels Vents fue objeto de distraído debate entre los participantes de la versión tarraconense de la popular ruta del colesterol. Elogios, repulsas y discusiones varias en torno de la torre, obra del escultor de Vila-seca Antoni Mas. Una obra diseñada para que se balancee con la fuerza del viento. Una vez concluido el recorrido, cruzando la plaza Imperial Tarraco hasta llegar a la zona del hospital Joan XXIII - exactamente 1.770 metros de paseo-, el Consistorio entregó a los participantes una suerte de diploma para certificar la efeméride.

La culminación de la Rambla Nova ha sido una de las obsesiones del alcalde de Tarragona, Joan Miquel Nadal (CiU), desde que llegó a la alcaldía hace 16 años. Su inesperada continuidad en el cargo hasta el final de la legislatura, en primavera del 2007, le ha permitido inaugurar la conexión de la Rambla con la ribera del Francolí, una de las obras municipales de mayor envergadura. El acto se suspendió hace unas semanas por culpa de la fuerte nevada que afectó a toda Catalunya, incluida Tarragona, aunque en menor medida.

El alcalde destacó ayer el valor de esta imponente avenida como elemento urbano que estructura socialmente la capital. Mirando la historia de la calle más popular de Tarragona, sorprende que hace 151 años se empezara a construir una rambla de dimensiones descomunales para la época, de 45 metros de ancho, que se planteó entonces como el nuevo eje urbano de la ciudad. Los elevadísimos costes de la obra interrumpieron en varias ocasiones la consecución de la Rambla en aquellos años de mediados del siglo XIX. La vía se convertió después en eje comercial de la ciudad y escenario habitual de desfiles militares, misas de campaña, conciertos, fiestas, así como manifestaciones de todo tipo; tras los atentados del 11-M, unas 40.000 personas la recorrieron, en una de las concentraciones más concurridas de su historia.

Ayer, dos siglos después, la Rambla Nova se vistió de nuevo de fiesta, aunque nada tuvo que ver con aquella celebración espectacular que tuvo lugar en su centenario. Cuentan que se hizo una fiesta con vestidos de época y desfiles en la Rambla Nova, obra diseñada por ingenieros militares de Madrid que forzó incluso la demolición de una parte de las murallas.

Sky
February 28th, 2006, 10:53 AM
AVUI:

Tarragona projecta fer un passeig fins a la veïna Vila-seca

• Comencen els estudis per reconvertir l'avinguda de Roma en un passeig

L'equip de govern de Tarragona (CiU-PP) va encarregar ahir als serveis tècnics de l'Ajuntament un estudi per convertir l'actual avinguda de Roma, una de les principals entrades i sortides a la ciutat, en un passeig amb espai central per a vianants. Serà el primer tram d'un projecte ambiciós, que preveu donar tractament urbà als 9,5 quilòmetres de N-340 que separen Tarragona i Vila-seca.

(...)

--

http://www.avui.cat/avui/diari/06/feb/28/160083.htm

Bitxofo
March 1st, 2006, 07:41 PM
^^PanTarragonistes!!
Volen annexionar-se Vila-Seca i després Salou!
:D

Sky
March 13th, 2006, 01:31 AM
http://www.e-noticies.com/2006/03/13/images_dinamic/Noticias_imagen_26861.jpg

Vila-seca esponja el seu litoral

L'Ajuntament de Vila-seca ha dut a terme durant els últims anys una operació urbanística per millorar el seu litoral amb la recuperació de la primera línia de mar. El municipi ha invertit recursos en l'adquisició de terrenys privats –alguns d'ocupats pels típics xiringuitos de platja– per transformar-los en espai públic. A la foto, l'anomenat Pinar del Perruquet.

--

e-noticies.com

xavi83
March 15th, 2006, 01:46 AM
Bueno...sembla ser que tardarem pero algún dia estara feta la façana maritima de Tarragona, ara k ho treguin a concurs i a decidir


El govern espanyol es compromet a integrar-se al Consorci i
finançar part de les obres de la façana marítima de Tarragona

El govern espanyol s'ha compromès avui per mitjà dels representants del PSOE al Congrés a integrar-se al Consorci per al desenvolupament del projecte de la nova façana marítima de Tarragona, i a participar del finançament de les obres quan s'hagi assolit un acord sobre les actuacions a adoptar.
ACN |

El compromís de l'executiu de Zapatero s'ha fet realitat a la Comissió de Foment en què avui es debatia una proposició no del llei presentada pel diputat del PP Francesc Ricomà, que reclamava que el govern s'integrés al consorci format el 2005 pel govern de la Generalitat i l'Ajuntament de Tarragona. Els diputats del PSOE han presentat una esmena on no tan sols han mantingut aquest primer punt, sinó que n'han introduït un de nou en què apunten explícitament la signatura per part del govern de Madrid del conveni de finançament de les obres. La proposició no de llei ha estat aprovada per unanimitat.

Finalment, el text demana el govern espanyol que 'd'acord amb els criteris establerts al PEIT en relació a la integració dels ferrocarrils a les ciutats, i en concret, en relació a Tarragona, analitzi, integrant-se a la comissió creada el setembre del 2005 entre l'Ajuntament de Tarragona i la Generalitat per impulsar el desenvolupament del projecte de nova façana marítima de Tarragona, les actuacions a cometre, i un cop assolit un acord sobre les solucions a adoptar, es firmi el corresponent conveni de finançament'.

El diputat del PSC per Tarragona Francesc Vallès, ha apuntat que el compromís podria anar encara més enllà del finançament per -mitjançant la fórmula jurídica que es podria acordar- 'participar també en la execució de les obres'. Amb tot, ha assenyalat que la participació del govern espanyol en el finançament es faria efectiva un cop les administracions amb competències urbanístiques hagin negociat tan una solució tècnica com la fórmula de finançament i hagin elaborat un projecte 'sòlid i rigorós'.

Vallès ha recordat també alguns condicionants perquè el projecte pugui ser objecte de finançament per part del Ministeri de Foment. Segons ha apuntat, el soterrament de la via 'no ha d'obstaculitzar el trànsit de mercaderies', 'haurà de respectar el desnivell màxim de soterrament' i 'no superarà l'edificabitat màxima permesa'. En aquesta línia ha apuntat que a criteri de l'executiu el projecte 'no ha de ser una solució urbanística, sinó una solució ferroviària' ja que 'no volem en cap cas suposi una substitució d'un cinturó de ferro per un cinturó de ciment'.

De fer-se efectiva la participació del govern espanyol en el finançament, aquest aportaria a l'operació la inversió necessària per aconseguir els objectius inclosos en la planificació ferroviària de l'operació, i el sòl de la seva titularitat que resulti innecessari per a l'explotació com a conseqüència de la nova ordenació ferroviària. Segons Vallès, mentre no s'assoleixi l'import total que acordi la Comissió, la inversió complementària de Foment hauria de ser aportada per les altres dues administracions afectades.

El portaveu del PSOE ha coincidit amb el de la resta de formacions a afirmar que es tracta d'un compromís 'històric' per al futur de la façana marítima de Tarragona. El diputat del PP Francesc Ricomà ha assegurat que el text consensuat 'satisfà totes les parts' i 'va en la línia de treball positiu' per fer realitat un compromís de la ciutadania en un futur proper.

S'han expressat en termes semblants els portaveus de CiU i d'ERC, Josep Maldonado i Josep Andreu. Maldonado s'ha felicitat pel fet que després de tants anys s'hagi assolit un acord que fa possible 'visualitzar la llum' des del punt de vista polític i permet assegurar que el projecte 'tirarà endavant'. Andreu ha afirmat que la seva formació se suma 'entusiàsticament' a l'esmena del PSOE però ha lamentat que encara falta 'molt de temps' perquè les obres es facin realitat.

xavi83
March 15th, 2006, 01:53 AM
L'estudi tècnic avala el soterrament de la via per sota del Francolí i sosté que la Façana Marítima de Tarragona serà rendible

L'alcalde de Tarragona, Joan Miquel Nadal, ha informat aquest dimarts que 'en tres dies' rebrà el dictamen de l'enginyer Fèlix Boronat sobre la Façana Marítima, però ja ha pogut avançar que l'informe sosté que soterrar la via per sota del Francolí és 'perfectament viable' i que, en termes econòmics, el projecte global de la Façana Marítima no només és viable sinó que, al preu actual del metre quadrat a Tarragona, generaria guanys.
Francesc Montoya / ACN |

Joan Miquel Nadal s'ha referit avui, durant la roda de premsa posterior a la junta de govern del consistori, al projecte de Façana Marítima, atès que 'd'aquí a tres dies' l'enginyer Fèlix Boronat remetrà l'informe tècnic sobre la viabilitat del soterrament de la via fèrria per sota del riu Francolí.
'Efectivament és del tot viable. Això ja ho sabíem, i aquest serà l'informe que presentarem a la comissió quan el seu president, el conseller primer Josep Bargalló, convoqui la pròxima reunió', anunciava Joan Miquel Nadal en aquest sentit. 'L'informe presenta fins i tot els aspectes econòmics que implicaria cadascuna de les dues solucions constructives que Boronat proposa per a aquest soterrament', ha afegit l'alcalde.

El segon anunci de Nadal sobre la Façana Marítima es refereix a la seva viabilitat econòmica: 'L'Ajuntament ja ha elaborat els criteris de valoració de la possible rendibilitat del projecte, i no només donen positiu sinó alguna cosa més. Econòmicament el projecte és molt rentable i per tant podrem fer les anàlisis de cúbic amb tranquil·litat', ha assegurat.

Nadal s'ha explicat: 'Al cost de la Façana Marítima, si li restem el que ha d'aportar Foment al projecte, i ho dividim entre els metres quadrats que han de construir-se, dóna un valor inferior al que actualment s'està pagant per metre quadrat a la ciutat de Tarragona'. En altres paraules: el cost de la Façana Marítima per metre quadrat és inferior al que es podrà obtenir amb la seva venda si els preus no varien.

Per a aquest càlcul, però, és imprescindible l'aportació de Foment que previsiblement farà pública avui el diputat al Congrés del PSC Francesc Vallés, després de la reunió que la Comissió de Foment del Congrés ha mantingut avui. El diputat tarragoní del PPC Francesc Ricomà ha presentat durant aquesta comissió una proposició no de llei demanant que el Govern espanyol s'integri en la comissió per a l'impuls de la Façana Marítima.

'Com a conseqüència d'aquesta proposta –assegura Joan Miquel Nadal-, suposo que Francesc Vallés donarà avui conformitat al tema'. 'És molt bona notícia que els socialistes recolzin ara la Façana Marítima', celebrava l'alcalde de Tarragona amb cert punt d'ironia.

Arran d'aquest recolzament, en tot cas, Foment aportarà 'entre 26 i 30 milions d'euros' –ha informat Joan Miquel Nadal- al soterrament de la via. 'Això ja ho té previst, perquè ho ha pagat a tot arreu: considera que les estacions i la infraestructura del tren són el seu negoci, i seria incoherent que si ho ha pagat a tot arreu, a Tarragona volgués treure'n rendiment', argumentava l'alcalde a continuació.

És per aquesta raó, precisament, que en calcular la rendibilitat de la Façana Marítima, l'alcalde resta l'aportació de Foment del cost total del projecte. Tot i això, Nadal ha destacat que 'tenint en compte els preus reals d'aquest moment, el projecte seria rendible fins i tot si Foment no fes cap aportació'. 'És només un exemple, perquè Foment això ho paga i no ho discuteix, però serveix per fer-nos una idea de la rendibilitat que pot tenir la Façana Marítima.

Sky
April 8th, 2006, 01:50 PM
Tarragona començarà el passeig de la platja Llarga el 2007

http://www.elperiodico.com/EDICION/ED060408/CAT/FOTOS/EPPNDCAT/CARP01/f058mh01.jpg

• Greenpeace i una plataforma ciutadana rebutgen el projecte

El projecte de passeig marítim de la platja Llarga de Tarragona, que executarà l'any 2007 el Ministeri de Medi Ambient, pretén ser la llavor del gran parc del litoral de la ciutat. "Recuperarem set hectàrees de domini públic, ara ocupat irregularment, i aspirem a crear un potent pulmó verd", va afirmar ahir Joan Maria Abelló, subdelegat del Govern, al presentar l'obra, pressupostada en 6,5 milions d'euros. (...)

El Periódico (http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=5&idioma=CAT&idnoticia_PK=294557&idseccio_PK=13&h=060408)

Sky
April 8th, 2006, 01:50 PM
• Greenpeace i una plataforma ciutadana rebutgen el projecte

Llavors senyal que és un bon projecte. :D

Sky
May 24th, 2006, 11:10 AM
El solar de la presó de Tarragona acollirà pisos i equipaments

• La nova presó es construirà al Catllar i entrarà en servei el 2009

La Generalitat i l'equip de govern de l'Ajuntament de Tarragona (CiU-PP) estan negociant el destí del solar que ocupa la presó provincial, situada a l'avinguda d'Andorra, que quedarà lliure a l'inaugurar-se l'any 2009 la nova presó que es construirà a Mas d'Enric, al veí municipi del Catllar. La intenció és que aculli vivendes i equipaments. (...)

La presó està estratègicament situada entre la que serà la gran superfície comercial d'El Corte Inglés, un barri en construcció de 2.000 pisos i 14 hectàrees de zona verda, i la denominada Ciutat Judicial, on es concentraran tots els òrgans de l'Administració de justícia i un centre penitenciari en règim obert. (...)

El Periódico (http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=5&idioma=CAT&idnoticia_PK=306635&idseccio_PK=13&h=060524)

Sky
June 3rd, 2006, 11:40 AM
Tarragona podria tenir un centre de recerca europeu sobre el Mediterrani

El projecte de l’Ajuntament de Tarragona de fer un centre d’estudis del mar amb un museu oceanogràfic podria fer un canvi de rumb i convertir-se en un centre de recerca sobre la flora i la fauna del mar Mediterrani que la Comissió Europea vol fer realitat. Ho va fer públic ahir el regidor de Medi Ambient, Agustí Mallol, que assegura que Tarragona «té possibilitats» perquè la iniciativa municipal ha despertat interès a Europa. Mallol recorda que el govern municipal ha demanat al Ministeri de Defensa que enfonsi dues fragates fora de servei davant del litoral tarragoní per crear un biòtop que regeneri la flora i fauna submarines. La idea de fer un centre d’estudis oceanogràfics es va presentar l’abril de l’any passat, però el projecte que té sobre la taula la Comissió Europea ha promogut el canvi d’opinió. L’Ajuntament ha mantingut contactes amb la direcció general de Costes i el Departament de Medi Ambient per presentar la proposta a Europa.

--

El Punt.

Sky
June 11th, 2006, 03:22 PM
Reus afronta amb optimisme la construcció de 12.000 pisos

• El creixement es viu a tots els barris de la ciutat i és sostenible

Reus emprèn la transformació urbanística més important de la seva història a l'impulsar projectes immobiliaris, ja en execució o previstos, que sumen prop de 12.000 vivendes. Aquest creixement no es concentra en un únic sector de la ciutat, sinó que n'afecta els quatre costats. Les intervencions permetran renovar el centre històric, sobretot la zona del Pallol i el barri del Carme, sotmès a un accelerat procés de deteriorament.

L'alcalde Lluís Miquel Pérez (PSC) entreveu amb optimisme una ciutat "més compactada, amb zones verdes i adaptada a la demanda de les noves generacions". Subratlla que les diferents actuacions han estat dissenyades amb una visió de conjunt. Jordi Bergadà, regidor d'Urbanisme (ERC), diu que es busca "una expansió urbana ordenada i sostenible". (...)

El Periódico (http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=5&idioma=CAT&idnoticia_PK=311981&idseccio_PK=13&h=060611)

Sky
June 11th, 2006, 03:23 PM
^^ Ens volen fer la competència. :D

Sky
June 22nd, 2006, 11:24 AM
Cobrir les vies del tren de Tarragona costarà 300 milions

La façana marítima de Tarragona tindrà un cost estimat de 300 milions d'euros, que es finançaran amb els habitatges que es construiran als terrenys que s'alliberen amb el cobriment de les vies del tren. La comissió per al desenvolupament del projecte, formada per l'Ajuntament i la Generalitat, va confirmar ahir que la línia fèrria passarà per sota el riu, després que els estudis tècnics i econòmics n'hagin garantit la viabilitat.

--

El Punt.

chris_scraper
June 22nd, 2006, 03:42 PM
A veure quan ho veurem fet realitat.. entre canvis de govern i daixonses...

Sky
June 22nd, 2006, 06:04 PM
^^ Benvingut, Chris. :wink2:

chris_scraper
June 30th, 2006, 01:07 PM
Gràcies per la benvinguda.. jij... bueno... veient que no hi ha informació... penjaré aquest link que porta directament a la pàgina web de l'Ajuntament de tarragona sobre el nou Teatre Tarragona. Ahir es col·locà la primera pedra... i en més o menys 16-17 mesos ja es podrà estrenar.

http://www.tarragona.cat/ciutat/presentacio/teatre_tarragona/

Sky
June 30th, 2006, 03:32 PM
^^ M'agrada. :yes:

UT596001
June 30th, 2006, 10:54 PM
Gràcies per la benvinguda.. jij... bueno... veient que no hi ha informació... penjaré aquest link que porta directament a la pàgina web de l'Ajuntament de tarragona sobre el nou Teatre Tarragona. Ahir es col·locà la primera pedra... i en més o menys 16-17 mesos ja es podrà estrenar.

http://www.tarragona.cat/ciutat/presentacio/teatre_tarragona/

I quan trigaran a paralitzar les obres per troballes arqueològiques? :D

chris_scraper
July 1st, 2006, 01:04 AM
^^ Doncs a veure... el terra en si ja el tenen mig escavat, perqué aproximadament fa dos anys i mig es va demolir el teatre antic, i aprofitant es van fer les cates arqueològiques. Després també cal destacar que a la zona de la Rambla Nova (zona on s'està construïnt) mai hi ha hagut cap problema arqueològic, ja que la zona on està. era zona de cases romanes i per tant, tampoc hi ha massa problema. També cal destacar que davant mateix del teatre, a la mateixa Rambla van contruir un aparcament soterrat de 5 plantes (crec) i no van trobar res.

pacopaco
July 11th, 2006, 01:05 AM
Buenas a todos


No se si me conocéis, hago un mapa de infraestructuras de España ( autovías, autopistas y ave ) desde hace meses en el que se incluyen proyectos y estudios de viabilidad. Ahora mismo estoy pintando el ave en su paso por Cataluña. Tengo varias cosillas pendientes que la verdad no encuentro ni un mapa ni nada. Una de ellas, es la localización de la estación de AVE de tarragona y sus vias para enganchar con el corredor mediterraneo. Pero sobre un mapa real para poder engarzarlo con lo que ya tengo.

Si me pudieseis echar una mano os lo agradecería.

Un saludo

Paco desde la calurosa Madrid. :cheers:

xavi83
July 11th, 2006, 01:38 AM
Bueno la estacion de Tarragona del AVE, se inagurara a finales del 2006 y esta emplazada en la secuita y perafort, entre esas 2 poblaciones, en el google earth se puede ver perfectamente la curvatura de la linea del ave y su parada ahi. La conexion con el corredor del mediterraneo ya ha sido aprobada, y se esta construyendo ya. Las vias actuales,poco despues de pasar l'hospitalet de l'Infant, van a desaparecer como vias de trenes(quizas se aprovechen para tranvias) y a partir de ahi la via el corredor del mediterraneo se va hacia el interior hasta su conexion con la estacion de perafort-la secuita. Por donde iran exactamente esas vias no lo se, pero los tramos ya estan en construccion, pues yendo por la AP-7 ya se han construido 2 puentes para el paso del corredor del mediterraneo, y estos puentes estan entre hospitalet de l'infant y cambrils.
saludos

NTSC
July 11th, 2006, 12:26 PM
Hi ha alguna altre ciutat que no tingui l'estació principal de l'ave el nucli urba, hem refereixo a Espanya.

UT596001
July 11th, 2006, 12:42 PM
^^ Guadalajara (en realitat al TM de Yebes), Segovia...

pacopaco
July 13th, 2006, 03:49 PM
Buenas , aqui tenéis la siguiente versión del mapa que hago periodicamente.
He añadido lo planificado, proyectado y ejecutado/ejecutando del AVE, y los Aeropuertos de todo el País.

El fichero ocupa tres megas asi que os recomiendo "botón derecho+guardar como" sobre el link:


http://three.fsphost.com/magcat/m62.jpg

Aunque si quereís podeis acceder pulsando sobre esta imagen:


http://three.fsphost.com/magcat/m62th.jpg (http://three.fsphost.com/magcat/m62.jpg)

Espero puntualizaciones!

Bitxofo
July 14th, 2006, 02:43 AM
^^Un mapa genial, Pacopaco.^^
:okay:
GraciaS
:wink2:

Sky
July 20th, 2006, 09:50 AM
El primer hotel Sheraton de Catalunya serà a Mont-roig

• Obrirà a finals del 2007, tindrà 176 habitacions i costarà 60 milions

El complex residencial Bonmont, situat a Mont-roig del Camp, inaugurarà a finals de l'any que ve el primer hotel Sheraton de Catalunya. La inversió serà de 60 milions d'euros. L'establiment, de cinc estrelles, ocuparà 17.000 metres quadrats, tindrà 176 habitacions i crearà 200 llocs de treball directes.

El projecte està impulsat per la societat UBTN, participada per MedGroup, que aporta el 80% del capital, i Starwood, propietària de la marca Sheraton. Aquest equipament busca atraure un turisme de qualitat a la Costa Daurada al llarg de tot l'any. (...)

El Periódico (http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=5&idioma=CAT&idnoticia_PK=323744&idseccio_PK=13&h=060720)

Bitxofo
July 20th, 2006, 04:37 PM
^^Encara no entenc com no hi ha un Sheraton a BCN ciutat...
:sly:

xavi83
July 21st, 2006, 03:48 AM
Segurament Montroig deu ser mes important que Bcn :carrot:

chris_scraper
August 21st, 2006, 12:29 AM
Aquesta macroescultura.. es començà a col·locar fa 6 mesos... en una de les zones on s'està desenvolupant un gran creixement urbanístic... ja que de moment és l'única zona d'expansió que està tenint Tarragona (tot i que ja en té d'altres de previstes.. com per exemple Terres Cavades)...
Es tracta d'una estructura metàl·lica que té la capacitat de bascular amb el vent... Va ser feta per l'escultor vilasecà Antoni Mas.. i molt conegut a Tarragona per la seva creació de l'Àliga de Tarragona
Mesura prop de 32 metres d'alçada... pero a la zona on està... queda empetitida pels edificis.
Es va col·locar pel fet de commemorar els 150 anys de la Rambla Tarragonina (complerts el juliol de l'any passat).. i també pel fet d'haver fet allargar la Rambla Nova desdel mar Mediterrani fins al riu Francolí. Gràcies a aquesta urbanització s'ha obtingut un llarg i homogeni passeig de més de 2 quilòmetres de llargària.. establint així un eix comercial molt important..

La iluminació.. que va ser inaugurada el dilluns passat està formada per 48 projectors de tipus KINETICS i amb una gamma de 16.7 milions de colors, fet que provoca que la torre sempre tingui una iluminació canviant.

Ara us col·loco unes quantes fotos.. la primera de totes l'he extret de la web de l'ajuntament de Tarragona.. mentre que la resta les vaig fer amb mòbil (perdò per la qualitat).. pero algo es algo..

Allà van..
http://img201.imageshack.us/img201/8097/42dt3.jpg
http://img123.imageshack.us/img123/6553/dsc00062tm1.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/3539/dsc00063ic0.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/1986/dsc00064yu3.jpg

Izo
August 21st, 2006, 01:18 AM
^^ Guadalajara (en realitat al TM de Yebes), Segovia...
Sí. L'estació de Guadalajara es va fer a Yebes perquè allà hi tenia uns terrenys la tia de Fernando R. de Haro, marit d'Esperanza Aguirre. Com que aleshores era l'època en què el PP estava al govern s'ho van manegar per fer l'estació tan lluny, a 10 minuts de Guadalajara.

Un altre exemple de com els polítics solen pensar més en la butxaca que en donar un servei racional i de qualitat al poble...

UT596001
August 21st, 2006, 02:01 AM
^^ Aviam, reconec que no sóc partidari d'aquest tipus d'estacions, però el cas concret de Yebes ja s'ha explicat que va ser de tipus tècnic, i crec que la decisió es va pendre abans de que governés el PP.

De totes formes això ja t'ho rebratan els experts en línies d'alta velocitat (especialment penso ara en el Dirdam, espero que no et molesti aquest incís), doncs no ho recordo bé i jo sóc més aviat de línies convencionals...

P.D: De totes formes la pèssima explotació de les línies d'Alta Velocitat per part de RENFE fa de tot plegat que el servei sigui de tot menys racional i apte per al poble... aviam si amb l'arribada de les companyies privades els preus són una mica més assequibles i es pensa en coordinar els serveis amb els trens regionals.

Izo
August 21st, 2006, 02:05 AM
^^ Aviam, reconec que no sóc partidari d'aquest tipus d'estacions, però el cas concret de Yebes ja s'ha explicat que va ser de tipus tècnic, i crec que la decisió es va pendre abans de que governés el PP.

De totes formes això ja t'ho rebratan els experts en línies d'alta velocitat (especialment penso ara en el Dirdam, espero que no et molesti aquest incís), doncs no ho recordo bé i jo sóc més aviat de línies convencionals...
Tranquil, que no em molesta que m'ho diguis. Jo, la història de l'estació a Yebes i el PP és l'única 'explicació' que he sentit del tema, però si és cert i es demostra que van ser causes tècniques o qualsevol altra causa el que l'estació es fes allà no tinc cap problema, eh? De l'últim que volia parlar era de política. :)

Confide
August 21st, 2006, 02:29 AM
Aquesta macroescultura.. es començà a col·locar fa 6 mesos... en una de les zones on s'està desenvolupant un gran creixement urbanístic... ja que de moment és l'única zona d'expansió que està tenint Tarragona (tot i que ja en té d'altres de previstes.. com per exemple Terres Cavades)...
Es tracta d'una estructura metàl·lica que té la capacitat de bascular amb el vent... Va ser feta per l'escultor vilasecà Antoni Mas.. i molt conegut a Tarragona per la seva creació de l'Àliga de Tarragona
Mesura prop de 32 metres d'alçada... pero a la zona on està... queda empetitida pels edificis.
Es va col·locar pel fet de commemorar els 150 anys de la Rambla Tarragonina (complerts el juliol de l'any passat).. i també pel fet d'haver fet allargar la Rambla Nova desdel mar Mediterrani fins al riu Francolí. Gràcies a aquesta urbanització s'ha obtingut un llarg i homogeni passeig de més de 2 quilòmetres de llargària.. establint així un eix comercial molt important..

La iluminació.. que va ser inaugurada el dilluns passat està formada per 48 projectors de tipus KINETICS i amb una gamma de 16.7 milions de colors, fet que provoca que la torre sempre tingui una iluminació canviant.

Ara us col·loco unes quantes fotos.. la primera de totes l'he extret de la web de l'ajuntament de Tarragona.. mentre que la resta les vaig fer amb mòbil (perdò per la qualitat).. pero algo es algo..

Allà van..
http://img201.imageshack.us/img201/8097/42dt3.jpg
http://img123.imageshack.us/img123/6553/dsc00062tm1.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/3539/dsc00063ic0.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/1986/dsc00064yu3.jpg


M'encanta l'escultura!!!!!!! Està molt bé! I la zona aquesta? HI ha alguna cosa interessant?

Aurelio
August 21st, 2006, 08:10 AM
Tranquil, que no em molesta que m'ho diguis. Jo, la història de l'estació a Yebes i el PP és l'única 'explicació' que he sentit del tema, però si és cert i es demostra que van ser causes tècniques o qualsevol altra causa el que l'estació es fes allà no tinc cap problema, eh? De l'últim que volia parlar era de política. :)

Es veu que per qüestions tècniques, cotes i demés no es podia fer arribar la LAV al centre de Guadalajara, a l'estació de trens convencional i es va fer als afores. Aleshores, crec jo, és quan va començar l'especulació urbanística d'aquell indret...

Abando
August 21st, 2006, 10:04 AM
Wow! es molt interessant la forma i el colorit. :yes:

chris_scraper
August 21st, 2006, 03:53 PM
La zona on està situada està ben a prop d'uns terrenys on es construirà la nova caserna de la Guàrdia Urbana de Tarragona.. fa 6 anys que va sortir el projecte... crec que ha tingut un premi i tot pel seu disseny.. però no sé si han fet canvis...
També al costat faran la caserna de la guàrdia civil.. i la ciutat judicial de Tarragona

xavi83
August 21st, 2006, 05:44 PM
I el corte inglés molt a propet:)

Met
August 21st, 2006, 06:01 PM
Es tracta d'una estructura metàl·lica que té la capacitat de bascular amb el vent... Va ser feta per l'escultor vilasecà Antoni Mas.. i molt conegut a Tarragona per la seva creació de l'Àliga de Tarragona
Mesura prop de 32 metres d'alçada... pero a la zona on està... queda empetitida pels edificis.
http://img201.imageshack.us/img201/8097/42dt3.jpg
http://img123.imageshack.us/img123/6553/dsc00062tm1.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/3539/dsc00063ic0.jpg
http://img201.imageshack.us/img201/1986/dsc00064yu3.jpgEl Gallardón no volia fer una cosa semblant a la Plaza de Castilla de Madrid? :eek:

a10! :runaway:

Bitxofo
August 21st, 2006, 09:12 PM
^^M'agrada molt la nova escultura aquesta de Tarragona!
:happy:
@MET:
La que dius de Madrid serà de Calatrava, i més alta.
:runaway:

Sky
August 21st, 2006, 10:49 PM
M'agrada la varietat de colors de l'escultura. :yes:

UT596001
August 21st, 2006, 11:53 PM
Es veu que per qüestions tècniques, cotes i demés no es podia fer arribar la LAV al centre de Guadalajara, a l'estació de trens convencional i es va fer als afores. Aleshores, crec jo, és quan va començar l'especulació urbanística d'aquell indret...

Ara que recordo, era precisament per guanyar alçada al terreny el fet que van decidir fer passar la LAV per allà. De totes maneres si no mal recordo allò en principi només havia de ser un PAET (un lloc on els trens lents s'aparten i deixen pas als ràpids), més tard en Bono (que llavors era president de la Junta de Comunidades de Castilla-la Mancha) va negociar amb el govern que aquell PAET fos convertit en l'estació de Guadalajara, i també el fet de que l'AVE arribés a Toledo.

Tgn
August 22nd, 2006, 12:09 AM
Aquesta escultura per a mi és una autèntica horterada i no agrada a gairebé ningú.

Una rambla superclàssica, amb fanals del segle XIX, i una escultura de xapa que més aviat vol ser moderna però que és lletja amb ganes: no lliga gaire.

chris_scraper
August 22nd, 2006, 12:35 AM
L`'opinió general es bastant negativa.. pero`el meu punt de vista és diferent.. ja que la rambla com a tal està dividida en 4 fragments.. la rambla clàssica.. la del conde de valellano i la de president companys i la francesc macià...
Quan es va fer la creació de la rambla (francesc macià i president companys)... crec que s'hauria d'haver creat un disseny més modern...
I l'escultura crec que queda bé on està.. ja que abans solament hi havien unes quantes palmeres.. i sembla que no sigui una rotonda de Tarragona

Tgn
August 22nd, 2006, 07:03 AM
L`'opinió general es bastant negativa.. pero`el meu punt de vista és diferent.. ja que la rambla com a tal està dividida en 4 fragments.. la rambla clàssica.. la del conde de valellano i la de president companys i la francesc macià...
Quan es va fer la creació de la rambla (francesc macià i president companys)... crec que s'hauria d'haver creat un disseny més modern...
I l'escultura crec que queda bé on està.. ja que abans solament hi havien unes quantes palmeres.. i sembla que no sigui una rotonda de Tarragona


Bé, noi, si creus que l'escultura queda bé perquè abans no hi havia res...
Per cert, acabo de passar expressament per veure l'enllumenat de l'escultura. Pitjor encara. Més provincià no podia ser.

TGN_85
August 30th, 2006, 06:50 PM
Estic d'acord amb tu TGN, aquest monument és bastant hortera. Podria quedar bé si l'Ajuntament de Tarragona ens hagués fet un barri futurista, però la rambla no destaca per ser gaire futurista, amb un enllumenat públic amb un estil rococó de principis de segle XX, i l'enrajolat rosa (:S) que no pega gens amb l'enrajolat gris de l'altra part de la rambla.

A Tarragona només es curren la forma de pagar la zona blava, que ara es pot pagar amb mòbil. Alhora de trobar formes de pagar debem ser els primer d'Espanya i de part d'Europa, però us recordo que la façana marítima ha tardat anys i panys en aprobar-se (i ja veurem què en queda del projecte fet per en Bofill).

També us recordo que el pàrquing de la Part Alta està parat perquè el consistori li va otorgar les obres a una empresa que s'ha delcarat insolvent (olééé).

Les obres del carrer gasometre s'han hagut de retocar, concretament l'asfalt i l'enrajolat, ja que als dos dies d'haver-se inaugurat ja hi havia desperfectes. Qui creieu que ho haurà de pagar això?

Les obres del carrer Soler ja estan creant mal estar als veïns perquè van pel mateix camí que el carrer Gasòmetre...

Només fa falta veure el tros de ciment que tenim al Miracle i el passeig de merda que ens volen fer a la Platja Llarga.

I encara volem ser capital europea de la cultura al 2016???

Jo crec que a partir d'avui ja tendriem molts numeros per ser la capital europea de la Xapussa.

Tgn
August 30th, 2006, 07:59 PM
Estic d'acord amb tu TGN, aquest monument és bastant hortera. Podria quedar bé si l'Ajuntament de Tarragona ens hagués fet un barri futurista, però la rambla no destaca per ser gaire futurista, amb un enllumenat públic amb un estil rococó de principis de segle XX, i l'enrajolat rosa (:S) que no pega gens amb l'enrajolat gris de l'altra part de la rambla.

A Tarragona només es curren la forma de pagar la zona blava, que ara es pot pagar amb mòbil. Alhora de trobar formes de pagar debem ser els primer d'Espanya i de part d'Europa, però us recordo que la façana marítima ha tardat anys i panys en aprobar-se (i ja veurem què en queda del projecte fet per en Bofill).

També us recordo que el pàrquing de la Part Alta està parat perquè el consistori li va otorgar les obres a una empresa que s'ha delcarat insolvent (olééé).

Les obres del carrer gasometre s'han hagut de retocar, concretament l'asfalt i l'enrajolat, ja que als dos dies d'haver-se inaugurat ja hi havia desperfectes. Qui creieu que ho haurà de pagar això?

Les obres del carrer Soler ja estan creant mal estar als veïns perquè van pel mateix camí que el carrer Gasòmetre...

Només fa falta veure el tros de ciment que tenim al Miracle i el passeig de merda que ens volen fer a la Platja Llarga.

I encara volem ser capital europea de la cultura al 2016???

Jo crec que a partir d'avui ja tendriem molts numeros per ser la capital europea de la Xapussa.

Tens raó Tgn85, has anomenat una sèrie d'obres que no destaquen per la seva qualitat i bon gust i te n'has deixat alguna com el Palau de Congressos (oportunitat perduda per fer un edifici com Déu mana i no un integrat en un pàrking) o el vial aquell que passa per sobre just de l'amfiteatre, que és necessari i útil però carai no el podien integrar una mica més atès el lloc on està.

Tenim una ciutat maca però massa conformista, poc crítica i molt complaent, i un consistori sense cap ambició, bé sí això de la capital de la cultura 2016 que no crec que desperti massa entusiasme ni tan sols per part dels promotors.

chris_scraper
August 30th, 2006, 08:44 PM
Estic d'acord amb vosaltres 2... és veritat.. a Tarragona s'estan fent obres que fan el mínim de pressupost.. i això té conseqüències.. mals acabats.. retocs... tornar a obrir carrers...
El carrer Soler.. jo que sóc veí.. l'han tornat a obrir.. (vorera que toca la façana de Correus).. quan ja es podia passar per sobre.. i han tret el paviment.. i l'estan rebaixant perquè es van fer malament els càlculs...
Les remodelacions que s'han fet a la zona del Carme.. deixant bastant que desitjar.. entre reutilizació de les faroles velles.. i el mateix tipus de disseny ja monoton a Tarragona
La polèmica tala d'arbres que s'està acometent al carrer Hernandez Sahauja.. amb motiu de la seva remodelació (no era millor transplantar els arbres que talarlos)
La plaça Corsini!!!!!!!!!!!.. la pitjor plaça que s'ha fet enquest n món... prefereixo una plaça tota de ciment pur i dur.. que aquellaa amb tot el paviment trencat i sense cap gust estètic.. lamentable
A veure com quedarà la zona centre... de moment ja comencem amb una cosa que no m'agrada gens.. que el paviment serà el mateix que el que hi ha a la Marina Tàrraco... vamos.. que hi llences una mica d'oli i ja queda marcat de per vida...
La façana portuaria del Serrallo.. deixant molt que desitjar.. fent un passeig dur...
El camp del Nàstic... d'un disseny bastant acceptable... pero d'unes dimensions minses
El Cuartel de la Guàrdia Urbana.. que sembla que no comencarà mai...

etc etc etc..

I és cert.. l'alcalde parteix (segons ell) com a favorit per a que Tarragona sigui capital europea.. perque sembla que toca la cultura mediterrania.. siusplau.. millori Tarragona.. crei bons auditoris.. bons palaus de fires (no allò prefabricat de ciment... d'una lletjor insuportable!!).. no pinti més faroles de color verd!.. millori espais... crei una promotora tipus Reus fes goig o Barcelona posa't guapa perque.. moltes facanes de Tarragona fan una autèntica pena.. i les que es fan.. (vegui's el carrer la Nau num. 1 la mala qualitat de la facana.. )..
També s'ha d'acabar el projecte de senyalització monumental.. que va comencar amb els tòtems aqruell d'acer cortem.. i que ja no tenen cap tipus de manteniment (quina llàstima... alguna cosa que era bonica i ja no la mantenen)... millori la senyalització de les escultures.. ja que molta gent no sap de qui són de que tracten ni res...
Em deixo moltissimes coses per comentar.. pero...

xavi83
August 31st, 2006, 03:48 PM
Per mi el pijtor que s'esta fent a Tarragona es plenar-ho tot de ciment.
Si us plau la plaça verdaguer, en un lloc privilegiat i k hi han fet?ciment, ciment i ciment, si us plau, una font, uns jardins, algo que doni a la ciutat una mica de color, es k es vergonyos.
La plaça de la font, si molt maca,pero....es k casi k no hi han ni arbres, la plaça dels carros....ja no mereix ni comentaris, es patetic, ciment,ciment i mes ciment, i si ara em dieu que el nou passeig que s'esta fent al serrallo tb sera ciment....mare meva, no hi ha que votar al aregio aquest dels collons. Aques nomes hi fica ciment a tot arreu, lo del miracle.....es per comprarse una escavadora i prendre-hi mesures.
L'unic que veig que millora ultimament a Tarragona son les façanes, moltes s'estan rehabilitant, poc a poc i nomes les del centre, com la rambla i voltants.
I per cert, el projecte de bofill de la façana maritima esta descartat, es fará un altre concurs y d'alla s'escollira el que suposadament sera el projecte de façana marítima. Si amb aquest projecte la caguen....marxo d tarraco!!!!

chris_scraper
September 1st, 2006, 01:32 PM
Això d'un nou concurs de la façana marítima no ho havia sentit!!!
Es veritat?.. a veure si agafen un altre arquitecte que no sigui en Bofill.. i agafin un Koolhas o un Chipperfield.. per somniar..

Bitxofo
September 5th, 2006, 03:36 AM
^^I un Calatrava?
:D

chris_scraper
September 5th, 2006, 02:50 PM
Jajajajaja.. un Calatrava amb el seu blanc mediterrani i el seu trencadís blau... millor que no.. jajajajaja

TGN_85
September 11th, 2006, 07:47 PM
En fi, mireu si se'n fan de coses malament a Tarragona. Jo només n'he nombrat algunes però molts de vosaltres heu parlat de moltes altres... Qui es queixa en aquesta ciutat? Ningú, o ben pocs. Per tant, tenim la ciutat que ens mereixem. És trist, però és el nostre pa de cada dia.

PD. Manifestació ja en contra d'aquest ajuntament de merda! XDDD

Sky
October 3rd, 2006, 09:42 AM
CiU i ERC denuncien el bloqueig del cobriment de les vies de la façana marítima de Tarragona

- L'alcalde Nadal i l'exconseller Bargalló acusen d'electoralisme el PSC
- El govern replica que no s'ha presentat cap projecte d'obres

CiU i ERC van obrir ahir un parèntesi en la seva rivalitat electoral per denunciar l'ús partidista que al seu entendre fa el PSC del govern per "bloquejar" la remodelació de la façana marítima de Tarragona. L'alcalde Joan Miquel Nadal (CiU) i l'exconseller Josep Bargalló (ERC) van liderar fins fa uns mesos les negociacions entre l'Ajuntament i el govern per plantejar a Foment una proposta de consens per soterrar les vies del tren a la ciutat. Tot i figurar en llistes oposades, ahir van comparèixer de forma conjunta per recriminar al PSC que no hagi fet cap pas endavant.

Nadal, cap de llista de CiU a Tarragona, i Bargalló, número dos d'ERC a la circumscripció, van explicar que les negociacions entre Ajuntament i Generalitat havien permès arribar a acords importants en matèria de solucions tècniques, abans de la sortida dels republicans del govern.

D'això ja fa mesos, però el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, encara no ha presentat cap projecte al ministeri de Foment, i la proposta de pressupostos de l'Estat per al 2007 no incorpora cap dotació. "No hi ha cap excusa perquè no incloguin una primera partida", va assegurar l'alcalde de Tarragona, que va carregar contra Joaquim Nadal per "oportunista". "Al PSC no li convé que Tarragona s'anoti un èxit com aquest", va reblar referint-se a l'oposició municipal. (...)

http://www.avui.cat/avui/diari/06/oct/03/264709.htm

Sky
October 29th, 2006, 10:44 AM
L'AVE dispara la construcció de pisos al Camp de Tarragona

• Pugen els preus de les vivendes i algunes poblacions sextuplicaran el cens en cinc anys

• Els compradors de cases procedeixen de Reus, Tarragona i l'àrea metropolitana de Barcelona

Els municipis del Camp de Tarragona s'han vist sacsejats per una virulenta febre immobiliària coincidint amb l'avanç de les obres de l'AVE i amb la construcció de l'estació central de la demarcació, situada a les localitats de Perafort i la Secuita, que obrirà a mitjans del mes de desembre. Aquests dos municipis juntament amb el Catllar, Constantí, el Morell i la Pobla de Mafumet viuen un sobtat creixement i alguns d'ells preveuen multiplicar per sis els seus habitants en cinc anys. A més, també s'han disparat els preus del sòl i dels pisos.

A Perafort hi ha en marxa una promoció privada de 1.300 vivendes, mentre que l'Incasol preveu fer-ne 700 a prop de l'estació de l'AVE. L'organisme públic encara té 20 hectàrees per aixecar-hi més edificis. Els actuals 950 habitants seran 6.000 el 2011. La Secuita creix de forma imparable i una hectàrea de sòl rural ja es paga a 600.000 euros, quantitat que representa 10 vegades més que fa cinc anys. Als seus nuclis residencials hi ha moviment: a l'Argilaga s'hi aixecaran 100 cases; a les Gunyoles, 90; a Vistabella, 100, i 120 més a la Secuita. Pisos de 150 metres quadrats que el 2001 costaven 108.000 euros ara no baixen de 350.000. (...)

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=351652&idseccio_PK=1021

TGN_85
November 8th, 2006, 05:20 PM
Tarragona començarà el passeig de la platja Llarga el 2007



• Greenpeace i una plataforma ciutadana rebutgen el projecte

El projecte de passeig marítim de la platja Llarga de Tarragona, que executarà l'any 2007 el Ministeri de Medi Ambient, pretén ser la llavor del gran parc del litoral de la ciutat. "Recuperarem set hectàrees de domini públic, ara ocupat irregularment, i aspirem a crear un potent pulmó verd", va afirmar ahir Joan Maria Abelló, subdelegat del Govern, al presentar l'obra, pressupostada en 6,5 milions d'euros. (...)



Aquesta és una de les moltes xapusses que el l'Ajuntament de Tarragona, amb el beneplàcit del Ministeri de Medi Ambient vol fer a Tarragona.

A la ciutat ja n'hi han de passejos, només fa falta mirar el passeig del Miracle que porta anys igual d'abandonat, la Rabassada, o el Moll de Costa, que estan units i s hi pot passejar o anar amb bicicleta.

Abans de fer passejos en zones no urbanes i en platges semi-verges (una de les poques que van quedant per aquí) podria arreclar les voreres de la ciutat, i gastar-se la pasta en més brigades de neteja.

Una cosa més, la construcció del passeig no té cap més altra objectiu que revaloritzar uns terrenys propers on algunes promotores, entre les quals està la del Sr.Fernàndez (ex-conseller d'urbanisme cessat pel cas de Terres Cavades), ja estan fregant-se les mans amb dues urbanitzacions d'alt estanding que hi volen construir.

De pulmó verd, i un be negre!, ja és pulmó verd (o el que en va quedant) tal i com està; la gent que vol ja hi va, no li fa falta cap passeig.

Prou especulació i construcció desmesurada al Camp de Tarragona!

chris_scraper
November 13th, 2006, 12:12 AM
La torre de 19 pisos frente al río Francolí será un edificio singular
Ni una torre inclinada como las Kio ni un 'supositorio' como la Agbar. Nadal quiere a un arquitecto de renombre para construir el nuevo 'sky line' de la ciudad
por Núria Bea | nbea@diaridetarragona.com

El edificio de 19 plantas que se construirá junto al río Francolí será «singular». Así es como quiere que sea Joan Miquel Nadal. El alcalde subraya que este edificio, junto con el Banco Atlántico y las Torres Roma, «conformarán el sky line de Tarragona». Para ello piensa en un arquitecto de renombre para que diseñe esta edificación.

La nueva construcción se elevará sobre un solar del Ayuntamiento situado entre la fábrica y la calle Torres Jordi -donde hasta hace unos años estaba la azufrera Afepas-. «No quiero cosas raras como el supositorio de la torre Agbar de Barcelona o una torre inclinada (las Kio de Madrid), quiero algo normalillo. Es decir, pediré al arquitecto que piense en un edificio singular... pero normal», añade.

Uno de los edificios que el alcalde tiene de referencia para pensar en una estética distinta a la convencional (la de las Torres Roma, por ejemplo) es la Torre Agbar de Barcelona. Este rascacielos, muy parecido al edificio de Swis Re de Londres -conocido popularmente como Gherkin-, está situado en la Plaça de les Glòries. Tiene 144 metros de alto y 34 plantas (más cuatro subterráneas) convirtiéndose, en el momento de su apertura, en el tercer edificio más alto de la capital catalana (después del Hotel Arts y de la Torre Mapfre).
(...)

Font: ww.diaridetarragona.com

metroBCN
November 13th, 2006, 08:18 PM
"Un edificio singular pero normal" :crazy:

Crec que el podríem nominar a capsigrany de l'any...

chris_scraper
November 13th, 2006, 10:02 PM
Si. .és una mica molt contradictori.. jajajajajaja

chris_scraper
November 21st, 2006, 10:03 PM
36 arquitectos presentan proyectos para diseñar la Ciutat Judicial
El edificio será el más grande de los que se proyectan en la ciudad. Ocupará 32.000 metros cuadrados y también acogerá el Centre Obert para presos en régimen abierto
por àngel juanpere | ajuanpere@diaridetarragona.com

Antes de las fiestas de Navidad se sabrá qué arquitecto o estudio de arquitectura se encargará de diseñar la futura Ciutat Judicial de Tarragona, que se tiene que construir en unos terrenos ubicados cerca del Hospital Joan XXIII, al lado del futuro cuartel de la Guàrdia Urbana y de la Comandancia de la Guardia Civil.

La semana pasada, la empresa pública Gestió d'Infraestructures (GISA) abrió las plicas de los interesados en dicho diseño. Se presentaron 36 proyectos, una cifra muy alta, señalaba un portavoz del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (de quien depende GISA). La respuesta, según el mismo interlocutor, cabe buscarla en que se trata de un proyecto muy importante y de mucha entidad.

Todos los aspirantes partían de unas bases mínimas. El complejo tendrá una superficie de 32.000 metros cuadrados. Además del edificio judicial, también se incluye el del Centre Obert. Se trata de un espacio para que 150 internos de la prisión, en régimen abierto, puedan ir a dormir.

Los 36 candidatos han presentado las características que, según ellos, tiene que tener el nuevo edificio. Además, algunos han adjuntado dibujos y, lo que es más importante en estos casos, el currículum.

Segunda fase de la elección

Ahora, GISA tendrá que escoger cinco proyectos, elección que estará hecha la primera semana de diciembre. Los finalistas tendrán entonces quince días para presentar un primer esbozo del proyecto. El ganador se sabrá antes de Navidad, cuando se abran los sobres con los seudónimos y lemas presentados.


El arquitecto que salga elegido recibirá 2,3 millones en concepto de redacción del proyecto constructivo y de dirección de la obra -controlar que la construcción se haga acorde con los planos-. Tendrá ocho meses para presentar el proyecto definitivo.

Aunque ayer el conseller en funciones del Departament de Justícia, Josep Maria Vallès, dijo que las obras del nuevo edificio podrían comenzar después del verano, posiblemente se retrasarán a finales de 2007, y los trabajos finalizarán en 2009. La inversión aproximada prevista es de treinta millones de euros.

El titular de Justícia se trasladó a Tarragona para despedirse, ya que no repetirá como conseller. Primero estuvo en la delegación de los Serveis Territorials, después se entrevistó con el alcalde Joan Miquel Nadal, para finalmente reunirse con los representantes de diferentes estamentos del mundo de la judicatura -jueces, Fiscalía, abogados, procuradores, etc- en el Palau de Justícia.


font: www.diaridetarragona.com

Només espero que sigui un edifici que no estigui a la tònica dels que acostumen a fer a Tarragona...

chris_scraper
December 14th, 2006, 04:37 PM
El Ayuntamiento de Tarragona presenta un presupuesto de 148 millones para el 2007
ACN :: 13.12.2006 (13:12h.) |

Con un presupuesto de 148.195.626 euros para el 2007, el Ayuntamiento de Tarragona rebaja en un 8,67% el presupuestos del 2006 ya que para el año entrante se ha reducido notablemente el capítulo de inversiones y se ha apostado por la finalización de los grandes proyectos puestos en marcha en campañas anteriores como las obras de la Vía Augusta o el Teatro Tarragona. En este presupuesto se prevé también contener el gasto acumulado que suma 145 millones de euros.


I ara us afegeixo les inversions que tenen plantejades fer (cal dir que la majoria dels projectes esmentats aquí sota són plurianuals, és a dir, el pressupost del 2007 serveir per tancar projectes oberts durant 4 anys. Però també se n'obren de nous.

LES INVERSIONS PREVISTES (14,2 MILIONS)
1. Pla integral de Camplcar 3,1 milions
2. Piscina del Serrallo 1,1 milions
3. Terrens del nou estadi del Nàstic 1,1 milions
4. Expropiacions 1 milió
5. Edifici Trobada d'Espais 1 milió (no tinc ni idea que és això)
6. Camps de gespa artificial 900.000€
7. Teatre Tarragona 900.000€
8. Zona peatonal centre 900.000€
9. Parc de les Granotes 850.000€
10. Millora c/Riu Onyar 736.000€
11. Jardins 600.000€
12. Llar Infants Cèsar August 506.000€
13. Millores Complex Poliesportiu 492.000€
14. Infraestructures Patrimoni 450.000€
15. Il·luminació Torre dels Vents 355.000€
16. Vestuaris La Granja 340.000€
17. Espais urbans 240.000€
18. Material inventariable 240.000€
19. Despesa manteniment Esports 200.000€
20. Conveni Catedral 192.000€
21. Entorn Mercat Central 150.000€
22. Mobiliari urbà 159.000€
23. Manteniment edificis 150.000€
24. Manteniment enllumenat 150.000€
25. Manteniment jocs infantils 145.000€
26. Llar Infants Les Clarises 142.000€
27. Aportació a La Canonja 120.000€
28. Subvencions façanes 100.000€
29. Pla de millora de vivendes 90.000€
30. Millora de mobilitat 95.000€
31. Conveni Muralles 81.000€
32. Vehicle Brigada 80.000€
33. Orgue Catedral de Tarragona 80.000€
34. Aportació Patronat de Turisme 80.000€
35. Treballs Ca l'Agapito 70.000€
36. Programa Campclar a la xarxa 60.000€
37. Acondicionament de xamins 24.000€
38. Plaques solars La Floresta 18.000€
39. Vehicle U.T.S.P. 18.000€
40. Furgoneta transllat arxiu 14.000€


Font : www.diaridetarragona.com

chris_scraper
January 8th, 2007, 02:07 PM
Les inauguracions electorals de Tarragona ja han començat... cada setmana dos setmanes s'aniran inaugurant cosetes.. fins arribar al final de la legislatura. Cal a dir que avui mentres anava cap a la universitat he vist que han començat a aixecar tres carrers a la vegada. El centre està completament saturat i la ciutat s'està fent un lífting express en només un any.

La manca d'aparcament a la zona del CEIP Cèsar August es redueix amb un nou pàrquing

- Disposa de 371 places, està distribuït en dos espais diferents i és totalment gratuït
- Les 15 hectaàrees de zona verda s'estendran des de Torres Roma fina al Pont de Santa Tecla

Font: Diari Més Tarragona


Ara us poso un mapa de Tarragona on es reflecteixen les obres que s'estan duent a terme.. o que s'estan acabant o han acabat al llarg d'aquesta llarga legislatura.

http://img232.imageshack.us/img232/6707/mapatgnobresgx0.png

De color verd trobareu els carres que ja estan acabats.
De color taronja els que estan amb retocs finals
De color vermell els que estan en obres.

Si ho mirem des d'una altra perspectiva diferent:
de color verd els ja inaugurats
de color taronja els que dintre de poc s'inauguraran
i els que estan en vermell els que dificilment entraran a ser inaugurats abans de les eleccions.


Pd.. ara me n'adono que els carrers que he pintat solament són els de l'últim any.. així que segur que m'he deixat la tira i més...

chris_scraper
January 20th, 2007, 01:15 AM
La mare.. la que costa de fer aquest projecte!

Les obres del Teatre Tarragona s'endarrereixen per la debilitat dels fonaments dels edificis adjacents
Tarragona - 19/01/2007


Les obres del Teatre Tarragona s’estan endarrerint respecte el calendari previst. El motiu és que ha calgut reforçar els fonaments de les cases colindants, que eren molts febles.
El tinent d’alcalde de cultura, Albert Vallvè, ha explicat que aquests treballs estan a punt d’acabar-se i que tot seguit es podrà iniciar ja el projecte constructiu del nou edifici.
En excavar els fonaments del nou teatre també es van trobar restes arqueològiques d’època romana, que ja s’ha informat que no interferiran en l’obra.
La primera pedra del Teatre Tarragona es va col•locar el 29 de juny de l’any passat. El pressupost és de 2 milions 900 mil euros i el termini d’execució s’havia fixat en 16 mesos. La intenció inicial era que pogués estar llest la tardor d’enguany.
L’Ajuntament va comprar l’antic Teatre Tarragona de la Rambla Nova fa 10 anys i el va enderrocar fa prop de quatre anys.



Font: http://www.tarragonaradio.com/detallenoticia.asp?codigo=3742

També surt una infografia de com quedarà.. A mi no m'agrada gens.. pero`mira.. només cal veure a Tarragona el "nou ajuntament" un intent de còpia d'un edifici neoclàssic.. i aquest que no sé. .diu una ocsa.. i després un altre..

xavi83
January 20th, 2007, 02:42 AM
ens prenen el pel, akest solar porta casi 10 anys buit, ja nestic fart!!
Es suposaba k les obres començaven al maig del 2006, la primera pedra la van ficar al juny y 7 mesos despres encara no hi ha ni una grua al solar.
Penós!!

chris_scraper
January 20th, 2007, 03:02 AM
Jo quan vegi realment que hi ha una grua.. i que comença a haver sarau poder pensaré que tindrem un altre teatre a Tarragona.. erpquè cada setmana surten noticies que dius.. això no ho podrieu haver fet abans?.. No ho entenc.. si van tenir el solar durant 3 anys abandonat.. on va creixer de tot.. no van tenir temps de fer les cates?.. No van tenir temps de micropilotar els edificis colindants?... Jo de vegades.. no he entrés la falta de previsió de l'ajuntament..

Sky
February 18th, 2007, 01:48 PM
http://www.vilaweb.cat/media/imatges/elpunt/imatges/2007/02/18/alta/780_377_9737_POUM_TGN.jpg

Tarragona creixerà amb 30.000 habitatges

• L'equip de govern treballa per aprovar inicialment el POUM aquest mes, però l'oposició no té previst donar-hi suport

El nou pla d'ordenació urbanística municipal (POUM) de Tarragona estableix que la ciutat creixi la pròxima dècada relligant les trames urbanes de ponent i de llevant, si bé també inclou algunes urbanitzacions aïllades com la Móra 2 (Mas d'en Jover). El document urbanístic prepara el terreny per poder construir els pròxims deu anys més de 30.000 habitatges en zones no edificades. Amb una ràtio d'entre dues i tres persones per llar, la ciutat s'incrementaria amb 75.000 habitants i superaria els 200.000, 25.000 més dels que s'havia proposat assolir l'Ajuntament. Els nuclis nous que aglutinaran més residències són la Budellera (6.027), Terres Cavades (5.595), l'aqüeducte de les Ferreres (3.479) i la zona de pisos que unirà Campclar i Bonavista (3.504).

Després del nou eixample de 1.931 habitatges que ja s'està urbanitzant darrere l'hospital Joan XXIII, les pròximes zones que s'edificaran són Terres Cavades i la Budellera. La Generalitat va anul·lar la tramitació de la primera zona el setembre del 2004, arran de l'escàndol urbanístic, i el pla parcial que es va aturar era de 4.872 llars. El POUM en preveu 723 més, si bé respecta la resolució del govern.

La Budellera tindrà prop de la meitat dels habitatges de protecció pública o de preu concertat i inclourà el desmantellament de 7,5 hectàrees de la variant de l'N-340, que quedaran inutilitzades quan s'acabi el segon cinturó. A més, s'adequarà un vial de connexió amb Boscos de Tarragona i es reservarà una gran zona per a equipaments al nord-est.

Un altre dels espais que es transformaran radicalment és l'entorn de la futura ciutat esportiva del Nàstic de Campclar, on es reserven 5,1 hectàrees d'aparcament i 33 d'equipaments. Al sud, s'hi construiran 3.504 habitatges, que contribuiran a relligar els barris de ponent. (...)

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2278258

Danzig
February 19th, 2007, 02:29 PM
:eek2:

CampdeTGN
February 19th, 2007, 03:41 PM
Quin macroeixample! Ara les poblacions del voltant, sobretot les properes a l'estació de l'AVE, estan creixent bastant. Veurem si l'arribada del TGV a Barcelona a finals d'any pot absorvir tanta població de Barcelona com per cobrir tots els habitatges. Sino, o es replantegen el pla o hi haurà una baixada de preus considerable. Ara mateix es venen pisos a 35 milions de peles als pobles entre 5 y 15 km de Tarragona que jo sapiga.

chris_scraper
February 28th, 2007, 06:21 PM
Diumenge passat es va inaugurar un dels projectes més polèmics que estan envoltant l'última part del regnat Nadal: la contrucció del pàrquing domòtic, el Centre Cívic i la plaça de Jaume I.

A la web de l'Ajuntament, i com és costum, han posat un petit tast de fotografies:

Part superior de l'aparcament domòtic (Plaça de Jaume I)
http://www.tarragona.cat/ciutat/presentacions/plaza_jaumeI/

El Centre cívic de la Part Alta (situat a les entranyes entre l'aparcament i la plaça:
http://www.tarragona.cat/ciutat/presentacions/ccivic_partalta/

També afegeixo el projecte del nou camp del Gimnàstic:
http://www.tarragona.cat/ciutat/presentacions/ciutat_esportiva/welcome.html

El teatre Tarragona:
http://www.tarragona.cat/ciutat/presentacions/teatre_tarragona/index.php

I la piscina de Bonavista, ja inaugurada:
http://www.tarragona.cat/ciutat/presentacions/piscina_bonavista/index.php

Confide
February 28th, 2007, 10:07 PM
La pl. de Jaume I és molt guapa, m'agrada com ha quedat!

xavi83
March 1st, 2007, 05:34 PM
La carretera de Valls conectará con Joan XXIII a finales de mayo
A partir del próximo mes de junio los vehículos que vengan de la N-240 (carretera de Valls) podrán conectar con la zona de Joan XXIII sin tener que entrar en el casco urbano. Este nuevo acceso descongestionará notablemente una de las principales arterias de entrada de la ciudad de Tarragona.
por octavi saumell |

En menos de cien días una nueva rotonda permitirá ahorrar tiempo a los conductores que lleguen a Tarragona desde Lleida o la AP-7. Esta opción dará la posibilidad a los vehículos que entren a la ciudad de evitar el paso por la avenida de la República Argentina y Francesc Macià, y poder llegar hasta el centro hospitalario con una velocidad mucho mayor a la actual.

La nueva entrada enlazará el entorno conocido como Pla Parcial 2 (PP2) con la N-240 por la Avinguda Doctor Mallafrè, que contará con carriles con los dos sentidos de circulación. La empresa Aldesa está construyendo la glorieta que dará mayor fluidez al tráfico que hasta ahora llegaba hasta la Plaça Imperial Tarraco. Además, se trata de una obra que beneficiará el entorno de El Corte Inglés.

Agilizar el tráfico

El concejal de Urbanisme, Jordi Sendra, considera «primordial» la construcción de la nueva rotonda, ya que dará «mucha más comodidad» a los vehículos procedentes de Valls, Sant Salvador y Sant Pere i Sant Pau que se dirijan al centro sanitario. «Se agilizará el tráfico de una zona colapsada de vehículos», añadía.


«Estoy convencido de que con este acceso la entrada por esa zona quedará más que dignificado, a la altura de lo que se merece una ciudad como la nuestra», afirmaba el edil. Las obras se iniciaron en octubre de 2005, y su plazo de ejecución era de 20 meses. [/B]

CampdeTGN
March 1st, 2007, 08:59 PM
^^^ Si només és un rotonda. Fa poc vaig passar-hi i no serà res de l'altre món. La veritat que al camp hi calen moltissimes més rotondes. A Salou per exemple no n'hi ha gaires venint de TGN per la C-31b o venint de Reus per la C-14. Això suposa que per canviar de sentit o per entrar al nucli urbà de Salou s'ha de passar per la plaça Europa. La que es lia allà sempre és per suicidar-se.

chris_scraper
March 28th, 2007, 09:56 PM
El consell d’administració d’ESPIMSA proposarà a l’ajuntament la ubicació del mercat ambulant de dimarts i dijous a la Rambla Nova
Tarragona - 27/03/2007


L’empresa vol, a més, que la carpa provisional del mercat es comenci a instal•lar a la plaça Corsini el dimarts 10 d’abril, després del parèntesi de Setmana Santa. Així ho va acordar ahir al vespre en la reunió del Consell d’administració celebrat. La proposta es farà arribar a l’ajuntament que haurà de decidir si manté la decisió dels portaveus d’instal•lar els marxants als carrers adjacents de la plaça Corsini. El president d’ESPIMSA diu que aquí No hi caben i segueix defensant l’opció de la Rambla Nova. Raül Font recorda que aquesta proposta ha rebut el suport dels principals estaments comercials de la ciutat.
Font recorda que la cambra de comerç, l’associació de venedors del mercat, la Via-T, la Federació d’Unions de Botiguers i l’associació de marxants aposten per col.locar el mercat ambulant de dimarts i dijous a la Rambla i No pas a la zona de la plaça Corsini.
El consell d’administració d’ESPIMSA va aprovar, també ahir, l’adjudicació definitiva a l’empresa GULINVES de la instal•lació de la carpa provisional a la plaça Corsini. L’empresa d’Altafulla ha assegurat que tècnicament No és possible fer el trasllat fins després de setmana santa.

www.tarragonaradio.com


Es nota que a tarragona ja es comença la precampanya.. jejeje

I heus aquí el render del Mercat provisional.. sembla un gran regal embolicat.. xD
http://img515.imageshack.us/img515/8783/mercatprovisionalou5.png

Sky
April 3rd, 2007, 03:23 PM
Presentat el Pla de Govern 2007-2010 al Camp de Tarragona

Us adjuntem el document del Pla de Govern 2007-2010 del Camp de Tarragona que s’ha presentat aquest matí, en roda de premsa, a la Delegació del Govern. També teniu adjunta una fotografia de l’acte, durant el qual han intervingut el delegat del Govern, Xavier Sabaté, el director dels ST de Medi Ambient i Habitatge, Josep Lluís Pau, i el director d’Acció Social i Ciutadania, Jordi Tous.

El delegat del Govern, Xavier Sabaté, ha explicat que “aquesta serà la legislatura de la consolidació perquè es materialitzaran totes les actuacions previstes i programades al Camp de Tarragona”. Actuacions que estan incloses en el Pla de Govern presentat avui i que asseguren, segons ha explicat el delegat del Govern, “quatre anys de progrés econòmic i social al territori”. Xavier Sabaté ha repassat totes les iniciatives incloses en el Pla de Govern, que és el full de ruta de l’Executiu català, i ha avançat que “el Camp de Tarragona serà un punt clau en la producció i distribució de biocarburant (biodièsel) quan es consolidin les inversions que hi ha programades i que permetran produir des del territori fins a un milió de tones”.

http://premsa.gencat.net/show_annex.html?id=9190

chris_scraper
April 3rd, 2007, 11:28 PM
La fi de l'era Nadal s'acaba.. i justament avui ha saltat una nova polèmica:

Copio tots els fragments.. perque es una mica estrany tot plegat...

L'empresa que ha elaborat la nova imatge de l'Ajuntament nega que sigui una còpia Tarragona - 04/03/2007


L’empresa Pierre Comunica, que ha elaborat la nova imatge corporativa de l’ajuntament de Tarragona, nega rotundament que el logo sigui un plagi del consistori de Sant Sebastian de los Reyes. Una informació del Diari de Tarragona revela les coincidències entre les dues imatges tot i que la de l’ajuntament tarragoní costa set vegades més.
Un dels dissenyadors de l’empresa, Pasqual Ramos, ha explicat, en declaracions a Tarragona Ràdio, que la imatge final la van consensuar i modificar totes les forces polítiques de l’ajuntament.
En el text que acompanya la imatge tarragonina hi posa Ajuntament de San Sebastian de los Reyes en comptes d’Ajuntament de Tarragona. El responsable de Pierre Comunica assegura que el text és un document de treball intern que encara No ha sortit a la llum pública. És simplement un esbós que es fa arribar al client perquè tingui una idea visual del treball.
Sobre la diferència de preus, l’empresa Pierre Comunica assegura que el cost de 54 mil euros del logo de Tarragona és normal. Pasqual Ramos ho compara amb els 160 mil euros de la Imatge de l’Institut Municipal de parcs i Jardins de Barcelona; els 118 mil euros de la imatge del Principat d’Astúries i els 140 mil euros del logo de la fira ARCO.
Ramos recorda que el preu de 8000 euros de la imatge de San Sebastian de los Reyes és tan baix que Ni tan sols falta convocar un concurs pel treball.
http://www.tarragonaradio.com/detallenoticia.asp?codigo=4253

L'oposició demana que es retiri el nou logotip de l'Ajuntament per presumpte plagi
Tarragona - 04/03/2007


Els grups municipals de l’oposició demanen que l’equip de govern retiri de manera immediata les banderoles publicitàries de la nova imatge corporativa i que s’aturi la campanya de promoció. Els portaveus del PSC, ERC, Iniciativa i Grup mixt volen que els serveis jurídics municipals estudiïn retirar l’adjudicació a l’empresa Pierre Comunica i reiniciar tot el procés d’elaboració de la imatge.
El portaveu del PSC, Josep Fèlix Ballesteros, ha qualificat l’afer de vergonya institucional. Ballesteros també ha denunciat que l’equip de govern està fent un abús de la imatge institucional amb interessos partidistes. L’exemple és la felicitació de Nadal que ha enviat enguany el tinent d’alcalde, Joan Aregio, i que és la mateixa que va enviar l’Ajuntament l’any anterior. [...]
http://www.tarragonaradio.com/detallenoticia.asp?codigo=4254

El govern municipal decideix mantenir la nova imatge corporativa Tarragona - 04/03/2007


L’equip de govern ha decidit mantenir la nova imatge corporativa de l’Ajuntament elaborada per l’empresa Pierre Comunica, tot i la petició de l’oposició de retirar-la per un presumpte plagi de la imatge de San Sebastián de los Reyes.
El portaveu de l’equip de govern, Joan Aregio, ha dit que el nou logo de l’Ajuntament es va aprovar amb el suport de tots els grups i amb les modificacions suggerides per l’oposició. Segons Aregio hi ha molts logotips que tenen semblances i això no implica que hi hagi plagi.
El portaveu de CiU també ha tret importància al fet que aparegui el nom de la població madrilenya, enlloc de Tarragona, en el redactat del manual d’aplicació de la imatge corporativa. Aregio ha dit que aquest és tan sols un document de treball intern, que encara no està acabat.
Segons el portaveu municipal, que també és candidat a l’alcaldia per CiU, la notícia d’un presumpte plagi només buscava perjudicar la seva persona, tenint en compte que aquesta empresa ha dissenyat la seva imatge de campanya. [...]
http://www.tarragonaradio.com/detallenoticia.asp?codigo=4259

Ara us poso 3 ajuntaments on hi ha clares reminiscències del logotip presentat per part de Pierre Comunica a l'Ajuntament de Tarragona.. En les tres webs municipals el logotip està a dalt de tot.. també cal destacar dels 2 logotips.. ja que el de Gavà no en tinc ni idea.. el color que usen és el Pantome 200 o col·loquialment el color grana.
Ajuntament de San Sebastian de los Reyes:
http://www.ssreyes.org/principal/index.jsp

Ajuntament de Gavà:
http://www.gavaciutat.net/cat/asp/home.asp

Ajuntament de Tarragona:
http://www.tarragona.cat/

TGN_85
May 10th, 2007, 11:33 PM
Bé, com venia dient al foro del Camp del Nàstic, em fa l'efecte que l'ha ciutat de TGN s'ha quedat estancada.

Miro projectes i edificis en construcció d'altres ciutats una mica més grans que tarragona com Donosti, Huelva, etc... i totes tenen projectes ambiciosos, edificis en contrucció i aspiracions a ser més grans, no només en població, sinó en importància.

A mi em fa l'efecte que des de fa uns anys a TGN només es fan zones blaves, s'asfalten carrers (d'aquella manera) i ens construeixen blocs de totxo i formigó sense cap gràcia, per no parlar de la "magnífica" escultura que hi ha a la rotonda del final de la Rambla Francesc Macià...

Què ens està passant?

De la façana marítima se'n parla molt, però de real i de veraç n'hi ha ven poc. El soterrament de els vies està aparaulat amb la Generalitat, però es possible que encara triguem en veure-ho. Ni un edifici emblemàtic, ni museus, ni parcs tecnològics (que no estiguin relacionats amb la química), i de zones verdes amb cara i ulls ja ni en parlem...

Ens podem sentir orgullosos de ser Patrimoni de la Humanitat, però en canvi, te'n vas a Madrid i molta gent ni ho sap. Una ciutat com Segovia (molt més petita que TGN) té molta més projecció a nivell estatal que no pas la nostra ciutat. Evidentment, el seu aqüeducte és una meravella però nosaltres també en tenim un, tenim un amfiteatre, tenim una costa preciosa, la capçalera d'un circ romà, etc... I a mi em fa l'efecte que no li treiem el suc que se li podria treure.

Potser quan parles de Salou, ve al cap el Port Aventura; però realment volem que ens coneguin com la ciutat del P.A? o "esa ciudad al lado de Barcelona"?

A lo millor sóc una mica pesimista, però llegint posts anteriors de gent que en "catxondeo" diuen que TGN és part de la AM de BCN, començo a pensar que si no es fa un canvi radical i ens posem les piles, acabarem sent realment "esa ciudad al lado de Barcelona" com he hagut de sentir algun cop que altre a les espanyes estepàries.

I crec que no val dir que "ens construiran un Corte Inglés", perquè crec que no és aquesta la solució al problema que jo plantejo. Per parlar de Reus, els construiran un Tecnoparc, que directa o indirectament beneficiarà a Tarragona. Sí, és veritat, però fullejant la premsa he vist que algunes empreses establiran seu a Reus, no pas a TGN. La investigació mèdica tira molt, però se l'han emportada els nostres veïns, i si els deixem, s'ho enduran tot.

Què en penseu? Em passo de pessimista o bé tinc una mica de raó?

Salut :cheers:

chris_scraper
May 11th, 2007, 12:25 AM
RTens moltissima raó.. encara que les primeres legislatures d'aquest govern van anar força bé.. s'ha modernitzat Tgn i tal.. aquest últim any.. ha sigut dels menys ambiciosos que he vist mai.. sino mireu els pressupostos del 2007.. que només es dediquen a tancar projectes oberts.. i no es dediquen a crear-ne de nous... A Tarragona fa moltissim temps que no es presenten projectes ambiciosos només sento parlar de voreres noves.. veïns que no els hi agraden voreres noves.. nous retrassos al Teatre tgn... més obres, i la façana portuaria... tampoc Tgn mai ha arribat a presentar un projecte ambición.. com a màxim va ser la façana ma´rítima.. que era massa ambiciós i to.. bueno.. tot menys l'arquitecte.. que podria haver sigut un altre.

El ser Patrimoni de la Humanitat ens hauria d'haver obert les portes.. vale.. ens les ha obert... arriben un gran nombre de tiuristes aquí.. que potser venen de rebot.. o perque simpleent s¡han enterat via internet. En aquest cas... la regidoria de patrimoni hauria d'haver posat més empeny en promocionar-ho.. ho tenim tot.. estem a la red de ciudades patrimonio i som patrimoni mundial.. només cal que nosaltres mateixos la projectes si la administració no vol o no ho aconsegueix.

Mmm.. pel tema aquest Reus -Tgn - Bcn.. doncs si... és bastant desesperant.. sempre que surto a fora.. excepte a Italia.. que saben on és Tarragona.. els hi dic.. Tarragona.. i em diuen que?.. i jo els dic.. al lado de Barcelona.. i em diuen.. aaa.. vale..Es que Bcn té moltissima influencia a l'exterior... i fins que Tgn no s'arribi a posicionar bé no arribarà a tenir renom internacional. Pel que fa a reus.. ultimanent s'han o s'estan obrint nou museus.. l'últim crec que serà el Gaudí centre; que s'espera que tingui una gran acollida.
I crec que a Tgn també ens farien un tecnoparc.. però no de les mateixes dimennsions que el de Reus. . crec que el nostre anava a la zona de St pere Sescelades. .ara no m'en recordo.


Per cert.. la zona de Joan XXIII jo la trobo preciosa.. jejeje.. amb el nou parc l'enllumenat del pont i l'escultura.. però per opinions n'hi ha de tot.

Confide
May 11th, 2007, 12:27 AM
^^ Us heu de promocionar millor.

Sembla que Girona i Tarragona estan molt estancades i la que sembla que té millors projectes és Leida... potser perquè en Sky ens posa moltes notícies o perquè l'efecte AVE pel mig de la ciutat s'ha aprofitat per regenerar-la... en canvi a Tarragona, al no tenir l'estació dins de la ciutat...

chris_scraper
May 11th, 2007, 12:33 AM
^^ Us heu de promocionar millor.

Sembla que Girona i Tarragona estan molt estancades i la que sembla que té millors projectes és Leida... potser perquè en Sky ens posa moltes notícies o perquè l'efecte AVE pel mig de la ciutat s'ha aprofitat per regenerar-la... en canvi a Tarragona, al no tenir l'estació dins de la ciutat...El que dius és veritat.. jo poso el més interessant que hi ha a Tarragona.. que és res. .xDDDDDDDDDDD.. i si.. Lleida està aprofitant molt bé el tenir l'estació de l'AVE...
home.. tarragona en aquest últim any s'ha sotmés a un lífting.. no està malament.. ara falten els problemes socials.. cultura.. i una mica moltissima de projecció exterior

TGN_85
May 13th, 2007, 08:32 PM
És veritat, la projecció exterior és una assignatura pendent. Es dóna massa força a la marca Costa Daurada (que ja està bé), pèro TGN hauria de desmarcar-se de la concepció de turisme de sol i platja que té aquesta marca, i explotar-ne una altra que posi en rellevància la Tarragona monumental.

D'altra banda, també estic d'acord en potenciar la cultura. Em fa l'efecte que molta gent es pensa que per tenir aquest meravellós patrimoni romà ja està tot fet, i no es veritat. Si tu no crides la gent, no vindrà. S'ha de reconèixer que el número de visites de turisme cultural a la ciutat està augmentant, però a mi em fa l'efecte que són turistes atrets, principalment, pel sol i la platja, i que aprofiten per visitar més coses. Això s'hauria de canviar. Encara estem a anys llum de com ho tenen muntat a moltes ciutats italianes o a Granada, Sevilla, etc...

També vull incidir en aquest moviment bohemi, hippie, alternatiu (com li volgueu dir) que està prenent moltes zones de la part alta. Poc a poc van obrint botigues, estudis de fotografia, disseny, etc que fan que la nostra Part Alta prengui uns aires una mica semblants al Raval de Bcn o a la part vella de Girona. Adecentar la Part Alta i potenciar-la pot fer que aquest teixit comercial més alterantiu es potencii, i a la llarga penso que pot ser també un pas per revitalitzar el comerç més tradicional i a petita escala com a reclam turístic, en contraposició a Corte Inglés, Parc Central, INditex i bla bla bla..., que són grans superfícies/cadenes que fan perdre la personalitat a la ciutat.

A tot això, no m'oblido del tema que es comentava en posts anteriors, de la falta de projectes ambiciosos a la ciutat.

Polítics desperteu!
:cheers:

Salut

chris_scraper
May 14th, 2007, 06:52 PM
Molta gent emmarca Tgn a sol i platja.. però no és així.. per sol i platja ja està Salou... jo Tgn no la trobo molt de platja.. encara que la tinguem.. clar que ho és.. però no ho trobo tan exagerat com a Salou ple de blocs d'apartaments a primera linia de mar. És la cultura el que destaca Tgn..crec que el tenir la marca Patrimoni s'ha d'acabar d'impulsar de totes les maneres.. obrint oficines de turisme.. o simplement demanant a les agencies de viatges que ofereixin un tour per les zones de més rellevancia cultural de Catalunya.. o quelcom així.

Tgn té el gran problema de la Part Alta.. que és aquest.. el sector esquerre 8si mirem a la catedral) està motl abandonat.. crec que hi havia un projecte molt ambiciós... crec que data d'abans de l'era Nadal.. ( no en tinc ni idea) on es volien obrir nous carrers. Per exemple a la plaça Ripoll es volia conectar amb el carrer Riudecols enderrocant les dos parets aquelles que conformen un solar abandonat. Això ho vaig veure fa un any a una exposició que van fer al Col·legi d'arquitectes.

Si.. jo també estic soprés del nou ambient que està tenint poc a poc la Part Alta... el carrer Mediona n'és un bon exemple el que passa que hi ha un gran contrast entre les parts genials.. i les parts abandonades i fastigoses. Ja fa temps que no m'hi passejo per allà però suposo que deu anar bé. També fa falta un gran pla de remodelació de l'enllumenat (espero que la part alta entri a la llei de barris)..

De moment res més... :)

TGN_85
May 15th, 2007, 03:53 PM
Aquesta tarda s'aprova el nou pla general a TGN. M'han arribat rumors de que la zona del Corte Inglés (AV.Argentina, Av.Andorra) es volen expropiar blocs de pisos a saco per fer una zona nova.

si és així hi haurà merder per temps... (un terres cavades II)

chris_scraper
May 15th, 2007, 05:09 PM
A veure com acaba el PGOU si.. la R.Argentina el ECI ha comprat tant la casa dels militars com la casa dels mestres.. tenint en compte que també la presó en uns anys marxa.. doncs quedarà una zona relativament nova... solament faltarien les cases barates... però es que la maçana.. o sia.. la zona on va el ECI mm.. motla cosa més per expropiar no n'hi ha.. espero veure més informació perque de moment aquest PGOU no és gens ambiciós.

xavi83
May 16th, 2007, 12:43 AM
Molta gent emmarca Tgn a sol i platja.. però no és així.. per sol i platja ja està Salou... jo Tgn no la trobo molt de platja.. encara que la tinguem.. clar que ho és.. però no ho trobo tan exagerat com a Salou ple de blocs d'apartaments a primera linia de mar. És la cultura el que destaca Tgn..crec que el tenir la marca Patrimoni s'ha d'acabar d'impulsar de totes les maneres.. obrint oficines de turisme.. o simplement demanant a les agencies de viatges que ofereixin un tour per les zones de més rellevancia cultural de Catalunya.. o quelcom així.

Tgn té el gran problema de la Part Alta.. que és aquest.. el sector esquerre 8si mirem a la catedral) està motl abandonat.. crec que hi havia un projecte molt ambiciós... crec que data d'abans de l'era Nadal.. ( no en tinc ni idea) on es volien obrir nous carrers. Per exemple a la plaça Ripoll es volia conectar amb el carrer Riudecols enderrocant les dos parets aquelles que conformen un solar abandonat. Això ho vaig veure fa un any a una exposició que van fer al Col·legi d'arquitectes.

Si.. jo també estic soprés del nou ambient que està tenint poc a poc la Part Alta... el carrer Mediona n'és un bon exemple el que passa que hi ha un gran contrast entre les parts genials.. i les parts abandonades i fastigoses. Ja fa temps que no m'hi passejo per allà però suposo que deu anar bé. També fa falta un gran pla de remodelació de l'enllumenat (espero que la part alta entri a la llei de barris)..

De moment res més... :)

El carrer mediona es la continuacio de la plaça dels sedassos?darrera la plaça de la font? Pq. si es així la veritat que tota aquella zona en un parell d'anys ha cambiat bastant. Y no gracies a lajuntament, sino al impuls de nous empresaris que han apostat per la zona.
Es lo únic que es fa a la part alta...son els empresaris amb les botigues, restaurants, bars que poc a poc li van donant més ambient i la van millorant, pq l'ajuntament....res de res!!!!
A més jo crec que no fan falta inversions molt elevades, tan sols que es millori enllumenat, soterrament de contenidors, millora d'agunes aceres i segur que poc a poc es van rehabilitant cases i obrint mes negocis i es que ens agradi o no penso que la part alta está de moda!

xavi83
May 16th, 2007, 12:46 AM
Una altre cosa que se m'oblidava a maps.live.com surt tarragona ampliada la definició es increible, i surt desde salou fins a altafulla!!
Es molt curiós pq. no surt madrid ampliat, ni bcn, ni valencia, ni londres, ni paris....surt nova york, los angeles, san francisco, boston, chicago i.....tarragona!!!!!no se pq es aixo, potser port aventura hi te k veure algo, pero lo important es que ho podem gaudir veient la nostra ciutat amb una definicio increible!!!!
Animeu-vos a veure Tarragona y ja mexplique jeje

Sky
May 16th, 2007, 12:52 AM
^^

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=12592363

Suposo que primer començaran amb ciutats petites i mitjanes i després cobriran les més grans.

chris_scraper
May 16th, 2007, 01:57 AM
El carrer mediona es la continuacio de la plaça dels sedassos?darrera la plaça de la font? Mmm.. no exactament.. el c/ Mediona és el carrer paral·lel al c/ del Comte i perpendicular al c/ Cavallers.. jejeje...

Doncs si.. la Part Alta ha avançat i millorat gracies a les inversions privades.. i esperem que dintre de poc millori gracies a les nmillores públiques..

I això que dius sobre urbanisme en general s'ha de crear primer un sistema tipus Bcn posa't guapa o quelcom així.. perquè la majoria de restauracions que veig són bastant penoses i caldria forçar a edificis que enlletgeixen carrers (per exemple el bloc on està situat el BBVA al costat de dos edificis neoclàssics) forçar a remodelar-los i fer-los més atractius ja sigui agafant un estil neoclàssic o un estil ben modern.

I si.. l'opció maps.live és una passada.. que bonic que és veure Tgn en bona qualitat!...

MNAVA
May 16th, 2007, 09:19 PM
¡Hola a TGN, a chris, a Sky, a Confide, a xavi!. Viví muchos años en Tarragona y, además, fueron de los más claves de mi vida. Sigo considerándola como mi otra ciudad y procuro ir todo lo que puedo -que es menos de lo que me gustaría- por eso busco compensar en el foro lo que no puedo ver directamente. Cuando me conecto en SCC, siempre la visita segura es al Camp de Tarragona, no es que participeis demasiado, pero algo es algo.

Por cierto, ¿dónde está la plaza de Jaume I?

Saludos!

chris_scraper
May 16th, 2007, 10:39 PM
Por cierto, ¿dónde está la plaza de Jaume I?A veure.. plaza de Jaume I
http://img522.imageshack.us/img522/448/pjiyo1.png
Es la zona remarcada en rojo.. si te fijas hasta se ven los parterres en proceso de construcción... :cheers:


I ara algú que sigui de Tgn que em pugui contestar o li trobi alguna certa lògica.. perque al carrer Armanyà hi arriben a haver-hi tres models diferents de farola?... No ho entenc... :ohno: :nuts:

xavi83
May 18th, 2007, 12:35 AM
MNVA, intentaremos aportar mas al foro, el problema es que no se mueve mucho en tarragona para comentar....
Lo del carrer armanya no ho se, espero que treguin les que hi havien anteriorment ara que están les noves!!!
Unn altre cosa, quan d'una p.... vegada començen el corte ingles????

I que pasa amb la façana maritima?n'estic fart!!!es que ja tinc ganes que tarragona tingui algun projecte gran....i la tabacalera?

TGN_85
May 18th, 2007, 12:47 AM
De la façana marítima se n'està tornat a parlar ara que venen les eleccions. Els nostres alcaldables s'han compromès a tirar endavant el projecte, guanyi qui guanyi; ja era hora!

Ara bé, molt em temo que encara tardarem uns anyents en veure-la, i del projecte inicial no sé si en quedarà gaire, sobretoto dels gratacels que s'hi van projectar. A veure què passa....

:)

chris_scraper
May 18th, 2007, 02:38 AM
Jo la idea que es tenia de façana marítima era bonissima.. val. .molta gent la criticava perque trencava l'skyline de Tarragona que es tot pla.. però la idea de tenir un gran hotel superprim de perfil... al finaal del c7Apodaca era precios... hi havia coses que no m'acabaven de fer el pes... com per exemple la zona que es preveia en el projecte situada sota el balcó del Mediterrani.

Jo en aquest cas tornaria a fer un projecte.. asurti qui surti.. tornaria a fer un concurs d'arquitectes seleccionats.. ja per estalviar-se desgracies.. i que el projecte l'escollís el propi ciutadà.. que serà el màxim beneficiat d'aquesta obra.Jo faria una barreja d'entre el Taller West 8 i algun arquitecte de prestigi internacional però no massa recargonat (com zaha ni Calatrava) ni tan simplista ni neoclàssic (Bofill o Moneo)..

Mmm.. pel que la a la zona del c/Adrià, Armanyà, i Roger de Lauria avui ho han inaugurat.. ehem.. una mica molt brut ho està. .xD.. i crec que per demà ja haurn tret totes les faroles antigues i ho hauran adecentat una mica.

La zona centre (St. Agustí, August i Comte de Rius) crec que ho inauguren demà perque avui pel migdia hi he passat i els llmus estaven encesos..

xavi83
May 18th, 2007, 03:25 AM
Per mi el mes important en el projecte de la façana marítima seria la gran zona verda que es podria guanyar, no necesito cap gratacels a tarragona, ni cap obra faraonica, nomes demano un soterrament de les vies desde abans del francoli fins a l'arrabasada, i en compte dakestes vies un gran parc públic, bonic y ben cuidat, no com el parc de la ciutat o el camp de mart. Com a edifici emblematic m'encantaria que es fes un recinte per a concerts, noestaria mal algo com lo que hi ha al michigan park de chicago jaja, per somiar.....
I si us plau....per molta historia que tinguin, que tirin els tinglados, fan pena!!!!

chris_scraper
May 18th, 2007, 05:47 PM
que tirin els tinglados, fan pena!!!!Segons el PT (Port de Tarragona) es volen quedar amb els tinglados 1 i 2... que són els d'exposicions i el 4 que és el restaurant. Jo també aportaria per eliminar-los i crear una gran zona diàfana.. però amb grans espais d'ombra.. grans`pèrgoles semitransparents.. (tipus la Haima del Forum de les Cultures).

Cal pensar que també vaig llegir que crec que després de l'estiu el PT anava a començar la remodelació del Moll de Costa.. i aquí és on vec que el que faran ho hauran de tornar a aixecar.. perque es guiaran pel seu propi pla i imaginem.. la zona fel soterrament feta per un arquitecte.. la segona.. feta per un altre.. i la zona de la IMT (Internacional Marina Tàrraco o Puerto Tàrraco) feta per Ricardo Bofill.. doncs serà massa barrejar coses que ja són caòtiques de per si..

A veure que ens fan.... jo tampoc vull arquitectes de renom.. si agafen un i té un projecte impressionant.. doncs bé... però si ens fusionen un urbanista local i un bon ingenier també local.. ens pot sortir un projecte 100% tarragoní...

xavi83
May 28th, 2007, 06:32 PM
I ara amb Ballesteros que pasara?que en penseu?

TGN_85
May 28th, 2007, 07:15 PM
I ara amb Ballesteros que pasara?que en penseu?


Què passarà? Doncs no se sap, jeje.

El que sí que puc dir és que, sota el meu punt de vista, el canvi ja era necessari. Les útlimes actuacions de l'equip municipal CiU-PP feien cagar els culebrons:

Només fa falta recordar la pl.JaumeI i el famós aparcament subterrani que ens ha costat un ull de la cara i que mai s'acaba.

L'escultura "cohet de la Nasa" que hi ha al final de la Rambla Francesc Macià, il·luminada amb més coloraines que un arbre de Nadal.

El Pont de Santa Tecla, que també s'ha optat per il·luminar-lo d'un blau cridaner, més propi d'una atracció del Port Aventura que del tercer pont de la ciutat.

Les obres de "millora" dels carrers peatonals de la zona de Comte de Rius i la Pl.Vedaguer, on les rajoles, a part d'estar mal col·locades són d'un color que no té cap armonia amb l'enrajolat de la Rambla. Aquest tema es pot extrapolar a moltes altres zones de la ciutat, que es podria batejar com: "Tarragona, la ciutat de les voreres Tutti-Frutti".

La campanya de de "blaverització" progressiva de moltes zones d'aparcament lliure de pagament de la ciutat. Un exemple clar es l'Avinguda Catalunya. Entre Jurídiques i els Garrofers s'han realitzat unes obres que molts veïns encara es pregunten si tenen algun sentit. En concret, aquestes obres han suprimit el número de places d'aparcament, i gran part s'ha convertit en zona blava. Cal dir també que la construcció de les jardineres al tram de la Facultat de Jurídiques impedeixen la circulació dels trànsit per la dràstica reducció de l'amplada, fins a tal punt que quan passa un autobús invadeix inevitablement el l'altre carril del mateix sentit. Comproveu-ho vosaltres mateixos/es.

I no m'allargo gaire més perquè podria editar un llibre sencer de cagarades vàries "Made In Nadal and company Council".

Els projectes que considero que són de primera necessitat:

-Façana marítima

-Millora de voreres de l'Eixample Nord i de moltes altres zones de la ciutat, i si pot ser, amb una estètica uniforme per evitar el "Tutti-Frutti" a que estem acostumats.

- Millorar el transport públic urbà, i les connexions amb les demés poblacions del Camp. Estaria bé que l'juntament es comprometés amb l'ús de Biodièsel en tots els autobusos i vehicles municipals, o bé, renovar-los progressivament per elèctrics. Fomentar-ne l'ús i, sobretot, abaratir-ne el preu.

- Millora de connexions amb l'AVE

- Millorar l'accés a la vivenda per als joves (gran assignatura pendent)

- Revisar el Pla General Urbanític de Tarragona, aprovat per l'anterior govern, amb el qual moltes assoaciacions de veïns no n'estan d'acord.

- ETC,ETC,ETC

:nuts:

Salut

chris_scraper
May 28th, 2007, 09:34 PM
I ara amb Ballesteros que pasara?que en penseu?Suposo que tot serà diferent...

Mmm.. el manteniment de la ciutat.. espero que millori.. espero la implantació de la llei en contra de lá contaminació lumínica....

Home.. mmm.. el que espero que facin..

- Prioritat màxima a la façana marítima.. des del dia després de la presa de possesió s'hauria de determinal el que es vol fer.. ja que és un projecte complex on hi ha molt organismes i tots han d'anar a l'una i s'ha d'aprofitar que els 3 organismes tenen el mateix color polític...

- Enjardinament general de la ciutat.. Per molt que em critiquin jo sempre he pensat que molts arbres de Tarragona són massa alts per donar ombra.. (exceptuant els de la Rambla Nova.. que tenen una bona altura i una gran copa).. els canviaria tots i en posaria de nous.. Opto per posar davant de l'Ajuntament i pel balcó del Mediterrani.. i per la terrassa del Palau de Congressos.. jardineres mobils.

- La Part Alta.. protecció d'aquest espai.. creació de noves places i millora de l'entramat urbà. Creació de dos rutes bàsiques. la ruta medieval i la ruta romana. També la protecció del tram de muralla que està situat al Passeig de St Antoni.

- Millora de la xarxa cultural... ja sigui creant nous museus.. o simplement millorar els actuals. Creació de bibliotques a la ciutat.. ja sia per la zona de la tabacalera... (quan marxi).. al Banc d'Espanya..

- Millora de la ruta romana de Tarragona. Col·locació de nous tòtems informatius.

- Senyalització dels carrers. ja sigui de manrea horitzontal (amb plaques al terra) o a la paret.

I paro ja que semblo un regidor de l'ajuntament.. jejeje

A.. i vull que reformin el meu carrer.. per demanar que no falti.. jeje

chris_scraper
May 28th, 2007, 09:39 PM
Om.. em deixo una cosa.. xD

Espero que el proper responsable d'Urbanisme canvii les faroles del carrer Soler.. que són horroroses!!!!!!

xavi83
May 28th, 2007, 10:15 PM
Doncs a mi el pont de santa tecla amb la iluminacio fashion magrada :)

El que jo afegiria seria la creació de carrils bici amb una mínima continuitat y que les noves zones públiques es fiqui menys ciment i mes verd, i verd que la gent el pugui gaudir estirantse a la gespa per exemple, no només per fer bonic.
Ah y el pavello de sant jordi, que facin un poliesportiu en condicions, amb piscines, tennis, paddle, gimnas....

chris_scraper
May 28th, 2007, 11:39 PM
Ah y el pavello de sant jordi, que facin un poliesportiu en condicions, amb piscines, tennis, paddle, gimnas....Només recordar que el pavelló St Jordi és de la Generalitat...


SI. .jeje.. la zona de la Torre dels Vents i el Pont de Sta Tecla. .sempre li ensenyo a amics de Bcn i es queden impresionats..

:cheers:

TGN_85
May 29th, 2007, 12:44 PM
Molt d'acord amb tot el que aneu comentant (menys amb el Cohet de la Nasa i el Pont de Port Aventura, XDDD).

Jo crec que ens hauríem de presentar a les pròximes eleccions o demanar-li a Ballesteros que ens faci un lloc al nou govern municipal XDDD

Salut

chris_scraper
May 29th, 2007, 03:44 PM
Va.. creem un partit polític?. .xDDDDDDDD.. oi oi oi oi oi. .xD... podriem ser la mà oculta del nou govern.. jejeje.. ai. .no estaria malament.-. uns regidors ocults en els forums d'internet i que li donen idees al govern en si... xD

xavi83
May 30th, 2007, 01:08 AM
Me pido concejal de urbanismo:lol: :|

Ja que ens fiquem...

chris_scraper
May 30th, 2007, 02:02 AM
T'has agafat el millor.. xD

Bitxofo
May 30th, 2007, 02:07 AM
^^Jo vull ser Conseller de Transport Públic!
:D

chris_scraper
May 30th, 2007, 02:26 AM
Mare meva. .xD... jo si no m'afanyo.. no tindré posició en aquest el nostre consistori.. si ningú ve.. suposo que ja hauré escollit. .xD

xavi83
May 30th, 2007, 02:26 AM
La fachada marítima del Serrallo se abrirá al barrio por Sant Pere
Los vecinos están satisfechos por la mejora del amplio espacio que hay entre las casas de la calle Trafalgar y el mar
por carles gosálbez |

Los vecinos del Serrallo aguardan con un aliciente complementario la celebración de las Festes de Sant Pere. La onomástica del 29 de julio es la fecha indicada por la Autoritat Portuària para la inauguración de los trabajos de urbanización de la fachada marítima del barrio marinero. Quince días más tarde, coincidiendo con la Mare de Déu del Carme -16 de julio- se dará por finalizado el proyecto de reforma.

En el período de tiempo que discurrirá entre Sant Pere y la patrona de los hombres del mar, se procederá a dar los últimos retoques a un proyecto que implica un cambio radical del frente marítimo del Serrallo.

Josep Lluís Navarro, jefe del Departament de Projecció Exterior del Puerto de Tarragona, manifestó que la explanada que se construye frente al antiguo muelle de la Llotja, adjudicada por 2,4 millones de euros, estará a disposición de las personas del barrio y de los visitantes por las fiestas de Sant Pere. Los días siguientes se procederá a efectuar los retoques finales.

El siguiente paso será la continuación del proyecto urbanístico hasta la rotonda situada en el acceso al Puerto y a escasos metros de las instalaciones de la nueva Llotja, y en una tercera etapa se abordará la mejora del Moll de Costa.


Be, cal dir que hi deu haber un error i la primera data es el 29de juny

chris_scraper
May 30th, 2007, 02:30 AM
L'altre dia em vaig passar amb uns amics. .xD.. i es queixaven i deien. .ai. .estos de CiU.. no acaban ni los proyectos suyos para las elecciones. .xD.. els hi anava a dir que era de l'Autoritat Portuaria.. i a més és del PSC.. xD... pobrets.. jeje

El cert és que el Serrallo està quedant de fàbula... només fa falta una peatonalització general.. millora de façanes.. mmm.. protecció d'edificis.. millora ciutadana.. xarxa comercial.. i la façana marítima.. i aleshores serà un bon barri.. home.. ara ja ho és.. jeje.. ui .allà menjar marisc és una delicia.. suposo..

chris_scraper
June 1st, 2007, 05:33 PM
Comencem amb notícies potelectorals..

Joan Miquel Nadal col·loca la primera pedra de la nova caserna de la guàrdia urbana Tarragona - 06/01/2007


Aquest divendres l’alcalde en funcions, Joan Miquel Nadal, ha estat l’encarregat de posar la primera pedra de la nova caserna de la guàrdia urbana situada al darrera de l’Hospital Joan XXIII. Nadal en el seu discurs ha demanat als agents que continuïn treballant de forma responsable i que col•laborin amb la guàrdia civil que també està construint les seves instal•lacions al costat.
En l’acte de col•locació de la primera pedra també s’ha descobert un monòlit dedicat als 150 anys de creació del cos a la ciutat. L’obra té un pressupost superior als 5 milions 600 mil euros i comptarà amb més de 4 mil metres quadrats de superfície útil distribuïda en tres mòduls. Les instal•lacions disposaran d’una sala de tir que serà compartida amb la guàrdia civil que situarà la seva caserna al costat de la de la guàrdia urbana. El termini d’execució previst és de 16 mesos.
La redacció del projecte ha anat a càrrec de l’empresa Sabaté – Espeche Associats i comptarà l’edifici amb una planta soterrani, una planta baixa i una primera. La distribució s’ha fet de manera que totes les dependències disposaran de llum exterior i amb capacitat per futures ampliacions en funció de les necessitats de servei.
La redacció del projecte també ha tingut en compte criteris de sostenibilitat alhora de reduir els costos de funcionament i energia.

Redaccio - redaccio@tarragonaradio.com

chris_scraper
June 27th, 2007, 09:15 PM
TARRAGONA | Miercoles 27 de Junio, a las 18:42:h

La Llei de barris subvenciona amb 17,3 MEUR la Part Alta de Tarragona i els nuclis de Montblanc, el Vendrell i Móra d'Ebre


La Llei de barris subvenciona amb 17,3 milions d'euros, els projectes de millora de barris de quatre municipis de la demarcació de Tarragona. Els ajuts es destinaran a la Part Alta de Tarragona -6 milions d'euros-, el centre històric de Montblanc -2,5 milions-, i els nuclis antics del Vendrell -5,2 milions- i de Móra d'Ebre -3,6 milions-. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha resolt aquest dimecres l'adjudicació dels ajuts de la quarta convocatòria de la Llei de millora de barris. En total s'han atorgat ajuts a 24 projectes de 23 municipis catalans, amb subvencions per un import total de 99 milions d'euros, que es destinen a cofinançar els projectes seleccionats fina a un 50% del pressupost.



Espero veure en que s'invertiran aquests diners.. suposo que hi hauran canvis urbanistics i tal... :banana:

chris_scraper
July 16th, 2007, 05:26 PM
Noticia.. bomba o no.. per mi. .noticia bombeta.. mmm.. bàsicament.. perque el Projecte Bofill s'ha descartat.

TARRAGONA | Sabado 14 de Julio, a las 09:42:h

La nueva Façana Marítima elimina los 1.800 pisos previstos por Bofill
El concejal Sergi de los Rios confía en que el Estado asuma parte de la financiación, ya que el nuevo Estatut fija unos compromisos de inversión en Catalunya
ivet batet | ibatet@diaridetarragona.com

El nuevo proyecto de Façana Marítima no incluirá la construcción de las 1.800 viviendas dibujadas por el arquitecto Ricardo Bofill en 2003. Es uno de los acuerdos de la reunión de ayer entre el alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, y el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal. El alcalde cumplió así su promesa de desencallar el proyecto de remodelación de la fachada y soterramiento de la línea férrea, que asegura que consensuará con el Govern de la Generalitat y con los grupos políticos municipales en un plazo de seis meses.

Ayer empezó la cuenta atrás para redactar esta propuesta técnica y económica básica, que tendrá que definir el diseño, cuánto costará y cómo se financiará. Ballesteros aseguró que el proyecto Bofill «ya es pasado» y que aprovecharán parte de los estudios realizados pero sin los condicionantes previos que, en su opinión, fueron la causa del bloqueo. El interlocutor para reemprender las conversaciones será el director general de Urbanisme, Joan Llort.

El alcalde dejó algunas puertas abiertas sobre como será el nuevo proyecto, como la de modificar el trazado de la vía. En cambio, dijo que tiene muy claro lo que no quiere. No se edificará en los terrenos que quedarán libres tras el soterramiento de las vías porque supondría eliminar una barrera para instalar otra. «La mirada al mar sólo se abriría para los privilegiados que vivieran allí», afirmó. El Ayuntamiento buscará espacios alternativos en otras partes de la ciudad donde construir y conseguir dinero para el proyecto.

Por su parte, el segundo teniente de alcalde, Sergi de los Rios, explicó que la ciudad no tendrá asumir todo el peso de las obras de la fachada con estas recalificaciones. El concejal de Promoció Econòmica confía en que el Gobierno español, con quien empezarán a negociar dentro de seis meses, se implique en la financiación, teniendo en cuenta que la disposición adicional tercera del nuevo Estatut implica un incremento de las aportaciones en Catalunya.

CampdeTGN
July 16th, 2007, 08:18 PM
No faran mai la façana maritima. Quina merda de governs tenims canviant-ho tot cada legislatura. S'haurien de crear comissions gestores per desenvolupar aquest tipus de projectes i que no depengués del govern en cada moment. Parlo de les primordials com infrastructures i ordenacions urbanes d'aquest indole. La façana de Tgn fa fastic actualment.

Izo
July 17th, 2007, 12:04 PM
^^ Però és cert que la façana marítima, d'haver-se construït, hagués representat un nou obstacle per a la ciutat? O són excuses de mal pagador?

chris_scraper
July 17th, 2007, 12:20 PM
Home.. hauria presentat una nova barrera... ja que com diu l'article que he posat es tenia previst construir 1.800 vivendes.. un d'ells era cobnstruir un hotel bastant altet no sé quants metres.. i també construir blocs de pisos on està l'actual estació de trens.. i on està el c/ del Mar.. si trobo les infografies de l'Ajuntament de Tarragona les posaré.

CampdeTGN
July 18th, 2007, 12:38 AM
El que presenta la barrera son les vies del tren. Si fan 1800 o 10 gratacels pero amb els seus carrers, una avinguda i el passeig maritim guanya posin el que posin.

Bitxofo
July 18th, 2007, 04:15 AM
^^És preferible les vies sense edificis, que edificis i fora vies, oi?
;)

SEIM
July 18th, 2007, 11:50 AM
Per el que recordo del projecte (algu ho confirmi) les vivendes i la torre del Bofill anava a la zona de l'actual estaciò i la zona del front portuari... per tant vistes al mar o zona de platja no es tapava. Una altre cosa es si formaria un pantalla davant del barri del Serrallo. Pero la zona del balcò i anfiteatre romà no quedaria mai tapada.

http://img177.imageshack.us/img177/8128/imagen1jy8.png

http://img179.imageshack.us/img179/3987/imagen3gp0.png

A la web de Bofill més imatges del projecte ara descartat.

A10

chris_scraper
July 18th, 2007, 04:49 PM
Exacte.. els edificis que es volien construir anaven a la zona on actualment està l'estació de trens.. i la zona dels magatzems de la Renfe (c/del Mar).. El que va passar amb el projecte de Bofill va ser la gran controversia que va provocar la idea de col·locar un gran far-ascensor a la zona del Balcó del Mediterrani... que al cap de mgi any va ser canviat per ascensors panoràmics adosats a la roca...

Només esperar 6 mesos per saber com serà aquest projecte..


Vaig llegir que Ballesteros deia que no era obligatori soterrar les vies del tren pel pas actual.. sinó que també podria crear un nou recorregut i així agilitzar obres..

per Nadal.. tindren un regalet nou.. :)

CampdeTGN
July 18th, 2007, 09:30 PM
^^És preferible les vies sense edificis, que edificis i fora vies, oi?
;)

Les vies anirien soterrades i si les mouen doncs millor que millor. El que hi ha ara és un cul de sac i l'estació d'autobús està a la quinta forca.

xavi83
July 18th, 2007, 10:05 PM
Que les treguin! seria un revulsiu per tarragona, pq si les soterren, a la zona de l'arrabassada, savinosa, cala romana, platja llarga...sempre hi seran alla. i estaria be k es treguesin per fora.

Izo
July 19th, 2007, 03:43 AM
Aleshores, pel que dieu, entenc que tot això de no fer la façana marítima s'ha d'entendre com que no es portarà endavant el projecte que hi havia fins ara, però que d'aquí a uns mesos l'ajuntament es traurà de la màniga un nou projecte.
És que no em crec que el consistori no aprofiti les obres ferroviàries per espec... vull dir, per construir-hi vivendes.

SEIM
July 19th, 2007, 12:23 PM
Foment i RENFE que diuen al respecte de desviar les vies de la costa??? Ja es va plantejar al seu moment i descartar no???

A10

chris_scraper
July 19th, 2007, 01:10 PM
A veure... he llegit.. bueno. .això un parell de dies. .que ara me'n recordo. .xDDDDD... que pel Diari de Tarragona.. Ballestweros va dir que els edificis que no es construïssin a la zona de c/del Mar i altres es contruirien a altres zones de la ciutat.. ara.. no sé quines...


Això de treure les vies seria bonic.. perque sempre que vas a l'Arrabassada.... et trobes allà les vies del tren i no queda gaire bonic.. el perfecte seria posar l'estació de trens per la zona de Joan XXIII o per allà i construir una intermodal combinant estació d'autobusos i de trens.. així donant algun tipus de comunicació a la nova centralitat cultural que vol fer el consistori actual...

Pel que fa a renfe.. i ADIF jo no n'he sentit res d'això.. o sia.. si es posicionen per soterrar o desviar les vies..

I a mi em fa certa por un projecte que estarà llest en sis mesos.. pot ser un projecte que es va començar la setmana passada.. o que Ballesteros ja estava preparant abans.. ai no sé...

Eastar
July 20th, 2007, 02:41 PM
Del projecte d'en Bofill, crec que els edificis de la zona del Moll de Costa estaven pensats per a que no es tapés la visió del port tot baixant pels carrers cap a la part baixa.

A mi no es que el projecte em fascinés, però m'agradava la idea d'una Plaça dels Carros molt més gran, i l'edifici vela també, ho he d'admetre. Com a hotel, les vistes des d'allà haurien estat increïbles. Com dic, no és que em fascinés, però tremolo de pensar què es farà d'aquí sis mesos. De vegades em sembla que a moltes ciutats de l'Estat s'aposta fort però que a Tarragona, sigui per la qüestió del patrimoni o pel que sigui, no es vol fer mai res una mica "trencador". Un amic meu que visità la ciutat fa uns mesos, desprès d'uns dies, em va preguntar si l'edifici més innovador que hi havia a TGN era el pàrquing de darrera la Cambra de Comerç... :gaah:

Ara que parleu del far del balcó, no sé si se'n haurà parlat ja ni si estava relacionat amb el projecte, però recordo que en el seu dia em va sorprende el projecte d'un megafar "neoalexandrí" al número 42 de la revista TAG:

http://documentacio.apatgn.com/tag/revistatag.htm

En fi, veurem en què acaba tot això. Germans, preguem.

chris_scraper
July 20th, 2007, 10:16 PM
Ah.. el famós far del Balcó.. home.. no està malament. .trencaria la perspectiva.. Roger de Lluria - Rambla Nova - Mar.. i és de dimensions considerables... ara.. jo ho faria. .xD

Jo també crec que tarragona... ha seguit un model d'edificis bastant sosot.. sinó.. l'últim exemple és la piscina del Serrallo... res.. amb metall ondulat a la façana.. i au. ja està acabat..Espero que a partir d'ara es mirin millor els acabats de la ciutat.. i no nyaps impagables.. (c/Reding i Soler)... temps al temps..

Un projecte de sis mesos no sé com serà.. jo també li tinc molta por.. no vull grans zones de gespa.. no vull zones d'edificis.. solament vull una façana marítima modèlica...

El projecte de Bofill tampoc m'emocionava però era un projecte que no me l'esperava.. j que a tarragona sempre s'ha apostat per l'horitzontalitat.. i al veure un gran edifici d'una alçada bastant alta em va sorprendre.. l'ubicació no era adient.. però hauria quedat bastant bé...

Ara.. tampoc vull grans arquitectes.. sinó un projecte integrador.. pensem que s'alliberarà una gran part de terreny... la cura d'aquest terreny si fos tot zona verda seria costós... jo sóc pro-zones verdes... ara... tampoc dic que tot s'hagi d'edificar.. sinó que tot en certa mesura.. no sé

Espero que surti un bon projecte.. tot i que els tarragonins podriem haver posat un gra d'arena per a aquest projecte tan engrescador..

chris_scraper
July 23rd, 2007, 06:06 PM
La promotora saragossana, RyC Centro Inmobiliario, ha adquirit l’edifici de l’antiga rectoria del Pla de la Seu per rehabilitar-la i construir-hi un hotel de 5 estrelles
Tarragona - 23/07/2007


L’empresa ha fet arribar a l’ajuntament un projecte on es planteja la intenció de fer-hi un recinte hoteler o un restaurant. L’immoble, que es troba deshabitat i en mal estat, està catalogat per la Generalitat com espai de patrimoni cultural. L’empresa RyC té la intenció de rehabilitar l’edifici seguint les pautes marcades pel Departament de Cultura de la Generalitat i l’Ajuntament. Es treballa amb la possibilitat de rehabilitar la part baixa i de fer-hi una coberta nova on s’hi ubicarà una gran terrassa.
A més es repartiran una vintena d’habitacions en els dos pisos superiors. Serà la primera vegada que el grup RyC accedeixi al sector hoteler. Previsiblement la gestió del negoci es deixarà en mans d’un grup hoteler.

Redaccio - redaccio@tarragonaradio.com

Aragonesche
July 29th, 2007, 05:19 PM
Perdonad que me entrometa,
tenéis una bonita ciudad. Y me estraña que con los miles de millones que se gasta el Estado y la Generalitat en Cataluña todos los años continuéis con las vías al lado de la playa. No creo que costara tanto sacar las vías al extrarradio de la ciudad. Total es una ciudad muy pequeña y habría que desplazar un poco a Occidente las vías. Creo que es una cagada hacer la pedazo estación que os han hecho en medio la nada, cuando si las vías estuvieran en la ciudad inetrior, la estación de AVE podría ser la misma que la de Renfe, y por tanto haberse hecho en la ciudad y no en el campo. Es una opinión. La verdad que una ciudad tan bonita sin las vías allí ganaría muchísimo y podría ser la ciudad Mediterráneo-Española más bonita.

Y una última cuestión. Me sorprendió que la EMT de Tarragona tuviera numeraciones tan altas. Creo recordar que hace unos años no existías el 86, 83, 75, 50. Me parecen numeraciones muy elevadas para tan pocas líneas. Supongo que depende del ingeniero que las organice. ¿Sabéis cuantos autobuses tiene EMT TArragona? Es sólo curiosidad. Ya que EMT Vaencia tiene 500 y usa esas numeracinoes en unas 45 líneas.

chris_scraper
July 29th, 2007, 09:35 PM
A ver.. en Tgn hay estas lineas..

L-1: Boscos - Goya
L-2: Nàutic - Corsini - Hospital Joan XXIII
L-3: La Canonja - Torreforta - Colom
L-4: Pere Martell - Complex Educatiu
L-6: Campclar - Colom - St Pere i St Pau
L-8: Hosp. Joan XXIII - Camí de la Cuixa - Vall de l'Arrabassada
L-9: Pl. Imp. Tàrraco - La Mora - Ferran
L-10: Hosp. Joan XXIII - Nàutic - Miracle Platja
L-11: Sector Nord - Colom
L-16: St. Pere i St. Pau - Colom - Arrabassada
L-35: La Canonja - Bonavista - Colom directe
L-50: Colom - St. Ramon - Sta. Isabel
L-54: Bonavista - Pere Martell - Cooperativa Tàrraco
L-61: Camp Clar - Colom - Arrabassada
L-75: La Floresta - Colom - St. Salvador
L-83: Sector Nord - Bonavista - Hosp. Joan XXIII
L-86: St. Pere i St. Pau - Hosp. Joan XXIII


Yo tampoco sé porque hay tantos números.. pero bueno..

Y lo de desplacar la linea del tren a occidente hoy mismo el alcalde lo ha nombrado en un diario tarraconense.. pero no lo quiere desplazar hacia las afueras.. así que creo que habrá soterramiento... Y el caso de la estación del Ave.. no sé.. a mi tampoco me convence que haya una estacion creada expresamente para el Ave

Confide
July 29th, 2007, 10:27 PM
Vies fora!

xavi83
July 30th, 2007, 12:33 AM
Perdonad que me entrometa, tenéis una bonita ciudad. Y me estraña que con los miles de millones que se gasta el Estado y la Generalitat en Cataluña todos los años continuéis con las vías al lado de la playa.

Igual no se gastan tantos millones como se cree

Las vias no entiendo pq no se desvian, si total, cuando hagan el corredor del mediterraneo, la estacion de tarragona tendra 4 trenes....

chris_scraper
August 2nd, 2007, 01:30 PM
Montilla es compromet amb Ballesteros a reactivar la Façana Marítima en sis mesos
Tarragona - 08/02/2007


L’alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, ha demanat la complicitat del govern català per tirar endavant els temes clau de la ciutat. Aquesta és la conclusió general que el cap del consistori tarragoní ha extret després d’Una hora i mitja, en la primera visita oficial d’un alcalde al cap del govern català, José Montilla, després de les eleccions Municipals.

Ballesteros ha reclamat el suport institucional de la Generalitat a la Candidatura de Tarragona a ser Capital Europea de la Cultura. L’alcalde ja ha anunciat que es desplaçarà a la Fira del Llibre de Frankfurt per presentar-la oficialment.
El President de la Generalitat, José Montilla ha fet seu el compromís de l’alcalde de reactivar el projecte de façana marítima en 6 mesos.
Ballesteros també ha rebut el suport del president de la Generalitat en altres projectes de la ciutat. El govern català s’implicarà activament en la creació la millora del Museu Nacional Arqueològic, el Centre d’Estudis de la Savinosa o el suport a la candidatura de Tarragona per acollir els Jocs del Mediterrani. En tot cas, L’alcalde tarragoní ha subratllat el fort comprimís de Montilla en la marxa de la presó fora de la ciutat i la construcció de la Ciutat Judicial, ambdues programades pel 2009-2010.

Redaccio - redaccio@tarragonaradio.com

Luo
August 5th, 2007, 09:13 PM
Hola a tots, portava temps llegint tots els escrits que posàveu per aquí, em volia registrar abans però no em deixava, però ara ja ho he aconseguit i espero poder aportar les meves opinions també!

Referint-me al projecte de la façana marítima, crec que l'insensat (després del futur que li està augurant a la façana no se'l pot nombrar de cap més manera) del Ballesteros vol destruir una de les poques vies que té Tarragona per aspirar a modernitzar-se una miqueta.

Anem a veure, si fem un cop d'ull a les ciutats similars, tant en població com en extensió, a Tarragona és que ens estem quedant molt erera. Es farà un desastre amb aquesta façana, es veu a quilòmetres de lluny i amb projectes d'aquesta magnitud no podem anar fent el ruc. Trobo un greu error el deixar una selva que separi la part habitada amb el port, podem qualificar-la de barrera també. He passat moltes vegades per davant des de que es va dir que la construcció d'edificis a la zona seria una barrera arquitectònica i, la veritat, per més que hi passo no l'aconsegueixo veure, són excuses de mal pagador que es treu de la màniga el govern, que confon el canvi amb canviar tot el que prové de l'antic govern, estigui bé o no.

És que ho veig venir, farem una merda, com Port Tàrraco, que el projecte inicial era impressionant i per culpa dels chupópteros o les comissions o anomena-ho com vulguis ha quedat una cosa simple i, a més, la propaganda que se n'ha fet ha estat nefasta tirant a nula perquè jo crec que el 80% del ciutadans no saben ni que existeix. Però bé, on no hi ha seny... a seguir mossegant-nos la llengua.

Luo
August 5th, 2007, 09:14 PM
Hola a tots, portava temps llegint tots els escrits que posàveu per aquí, em volia registrar abans però no em deixava, però ara ja ho he aconseguit i espero poder aportar les meves opinions també!

Referint-me al projecte de la façana marítima, crec que l'insensat (després del futur que li està augurant a la façana no se'l pot nombrar de cap més manera) del Ballesteros vol destruir una de les poques vies que té Tarragona per aspirar a modernitzar-se una miqueta.

Anem a veure, si fem un cop d'ull a les ciutats similars, tant en població com en extensió, a Tarragona és que ens estem quedant molt erera. Es farà un desastre amb aquesta façana, es veu a quilòmetres de lluny i amb projectes d'aquesta magnitud no podem anar fent el ruc. Trobo un greu error el deixar una selva que separi la part habitada amb el port, podem qualificar-la de barrera també. He passat moltes vegades per davant des de que es va dir que la construcció d'edificis a la zona seria una barrera arquitectònica i, la veritat, per més que hi passo no l'aconsegueixo veure, són excuses de mal pagador que es treu de la màniga el govern, que confon el canvi amb canviar tot el que prové de l'antic govern, estigui bé o no.

És que ho veig venir, farem una merda, com Port Tàrraco, que el projecte inicial era impressionant i per culpa dels chupópteros o les comissions o anomena-ho com vulguis ha quedat una cosa simple i, a més, la propaganda que se n'ha fet ha estat nefasta tirant a nula perquè jo crec que el 80% del ciutadans no saben ni que existeix. Però bé, on no hi ha seny... a seguir mossegant-nos la llengua.

Luo
August 7th, 2007, 12:17 PM
Perdó per repetir l'escrit anterior, em pensava que el primer no s'havia enviat xD.


Un jardí romà al Parc de les Granotes
Tarragona - 08/06/2007


L’Ajuntament de Tarragona ha aprovat en la junta de Govern Local d’aquest dilluns construir un jardí romà al parc del Miracle, més conegut com parc de les Granotes. D’aquesta manera el consistori ha obert un nou concurs per adjudicar l’adequació de l’equipament i ha declarat deserta l’anterior convocatòria.

La regidoria de patrimoni ja ha establert contactes amb responsables d’Empúries per determinar les característiques que haurà de tenir aquest jardí. L’ajuntament vol que la conversió de l’espai en un jardí romà es faci amb el màxim rigor històric possible.
La junta de Govern, d’altra banda, també ha aprovat ampliar els actes institucionals de la celebració de l’11 de setembre. Una de les novetats es farà un conferència que es farà el dia abans, i que anirà a càrrec del Rector de la URV, Xavier Grau. La conferència donarà el tret de sortida a tot un seguit d’actes com ara una recepció oficial que es farà al Pati Noble del Rei Jaume I. Uns dies abans de la Diada l’ajuntament repartirà senyeres de forma gratuïta des d’una carpa de la Rambla. La resta d’actes, com l’ofrena floral, es mantenen com en d’altres anys.
La Junta de Govern, d’altra banda, també ha aprovat obrir el concurs per l’adjudicació del subministrament de contenidors de recollida selectiva de matèria orgànica. S’instal•laran a la Part Alta, Llevant i el barri Marítim, amb un import de 253.000 euros.

Redaccio - redaccio@tarragonaradio.com

xavi83
August 7th, 2007, 03:45 PM
Hola a tots, portava temps llegint tots els escrits que posàveu per aquí, em volia registrar abans però no em deixava, però ara ja ho he aconseguit i espero poder aportar les meves opinions també!

Referint-me al projecte de la façana marítima, crec que l'insensat (després del futur que li està augurant a la façana no se'l pot nombrar de cap més manera) del Ballesteros vol destruir una de les poques vies que té Tarragona per aspirar a modernitzar-se una miqueta.

Anem a veure, si fem un cop d'ull a les ciutats similars, tant en població com en extensió, a Tarragona és que ens estem quedant molt erera. Es farà un desastre amb aquesta façana, es veu a quilòmetres de lluny i amb projectes d'aquesta magnitud no podem anar fent el ruc. Trobo un greu error el deixar una selva que separi la part habitada amb el port, podem qualificar-la de barrera també. He passat moltes vegades per davant des de que es va dir que la construcció d'edificis a la zona seria una barrera arquitectònica i, la veritat, per més que hi passo no l'aconsegueixo veure, són excuses de mal pagador que es treu de la màniga el govern, que confon el canvi amb canviar tot el que prové de l'antic govern, estigui bé o no.

És que ho veig venir, farem una merda, com Port Tàrraco, que el projecte inicial era impressionant i per culpa dels chupópteros o les comissions o anomena-ho com vulguis ha quedat una cosa simple i, a més, la propaganda que se n'ha fet ha estat nefasta tirant a nula perquè jo crec que el 80% del ciutadans no saben ni que existeix. Però bé, on no hi ha seny... a seguir mossegant-nos la llengua.



Welcome home!!!
Ja veurem que pasa amb la façana, pero si fan una selva ben feta no m'importaria pas, l'altre cosa es que facin un intent de selva i es quedi com el desert del kalahari o el que es el mateix el parc de la ciutat

Luo
August 7th, 2007, 06:10 PM
Moltes gràcies, intentaré anar fent aportacions!

És el que em temo, que aquesta selva es quedarà com un tipus Parc de la Ciutat i no hi haurà déu que s'atreveixi a anar-hi a passejar. Jo crec que posar algun que altre edifici, a poder ser emblemàtic (que a Tarragona brillen per la seva absència), doncs quedarea molt millor, fins i tot estèticament. Sembla que es tingui por a evolucionar o a adaptar-se als nous temps... Sembla mentida que un dels edificis més "trencadors" (entre cometes... repeteixo, entre cometes) sigui el d'Aigües de Tarragona, que s'ubica al darrera de la Cambra de Comerç i en quant a l'altura, sembla que es tingui un cangueli incomprensible a igualar (o fins i tot sobrepassar) l'edifici Atlántic... perdó, el Santander xDD.

Luo
August 7th, 2007, 06:53 PM
L'últim que dic de la Façana marítima fins que no tornin a sortir notícies xDDD, però aquí deixo per qui li interessi el projecte íntegre de Bofill, tal i com estava pensat de fer, a part de les imatges que es poden trobar al seu web. A veure què us sembla:

http://www.ajtgna.org/lajuntament/projectefac/index.html

chris_scraper
August 8th, 2007, 12:48 PM
És veritat.. xDDDDDDd és penós que l'unic edifici de vidre estigui semi-amagat. .xD.. i que l'edifici mérs alt sigui un adefesio en tota regla.. xD..

Jo no vull que tot sigui verd.. un parc enorme comportaria molts gastos de manteniment.. EL projecte de Bofill magradava molt.. excepte per la idea de col·locar-hi blocs d'edificis.. la idea de construir un hotel i un auditori m'agradava moltissim... per mi era perfecte..

Clar que jo sempre dic que Tarragona necessita un nou edifici alt.. que sigui una micona bastant més bonic que l'Atlàntic (ara Santander.. xD)... o si on.. doncs alguna cosa decent i contemporania..

No sé del que en pot sortir.. o tot ple de ciment o tot verd..

SEIM
August 10th, 2007, 10:59 PM
Avui a la vanguardia sortia un article on la Cambra de Comerç de Tarragona abogava per desviar la línea férrea del front marítim.

Propossaven desviar-la fent-la paral.lela a la Ap-7 fins pont del Diable per despres fer-la baixar per marge dreta del Francoli. En aquesta zona propossen ubicar la nova estaciò i més avall conectar-la amb les vies existents a Reus i Salou.

A10

chris_scraper
August 13th, 2007, 07:55 PM
El Teatre Tarragona costarà 600 mil euros més del previst Tarragona - 13/08/2007


La construcció del Teatre Tarragona tindrà un sobrecost de 600 mil euros, motivat per l’endarreriment del projecte i les modificacions que cal introduir-hi.

L’Ajuntament ha encarregat a l’empresa CAST, responsable de la direcció de les obres, que ajusti el projecte del teatre, tenint en compte els problemes que han sorgit en l’excavació dels fonaments. Aquestes excavacions van afectar els edificis adjacents, construïts sobre una base de pedra i, per tant, amb uns fonaments molt febles. Ha calgut apuntalar-los i fer-hi treballs per consolidar-ne l’estructura. El tinent d’alcalde d’urbanisme, Josep Lluís Navarro, ha dit a Tarragona Ràdio que les obres es reprendran tan bon punt s’hagi adaptat el projecte i s’hagi concretat quin serà el sobrecost que, a priori, s’estima en 600 mil euros. La primera pedra del Teatre Tarragona es va col•locar fa més d’un any, concretament el 29 de juny de 2006. El calendari d’obres fixat inicialment preveia que el teatre fos una realitat la tardor d’enguany. Així i tot, les obres encara estan en una fase embrionària. Tot el procés s’ha endarrerit, primer, per la troballa de restes romanes al solar i, després, pels problemes en els fonaments dels edificis veïns. Les obres es van adjudicar el maig de l’any passat a l’empresa Imaga per un import de 2 milions 900 mil euros.

Redaccio - redaccio@tarragonaradio.com



Les voreres de la 340 costaran el doble, 4 milions d'euros
Tarragona - 13/08/2007


Les voreres i l’enllumenat de la nacional 340 entre el Parc Central i Bonavista costaran el doble del que havia pressupostat l’anterior equip de Govern.

Així, les obres costaran 4 milions d’euros amb un encariment que, segons ha anunciat l’actual equip de Govern, és degut a les deficiències de l’anterior projecte de CiU i el PP. La junta de Govern Local ha aprovat aquest dilluns concedir una pròrroga de quatre mesos a l’UTE que fa les obres que l’havia sol•licitat per solucionar els desperfectes. La portaveu del grup Municipal Socialista, Begoña Floria, ha anunciat que l’encariment és degut a les dificultats que comporta executar una obra en una carretera que es titularitat de Foment i per les preses de l’anterior govern municipal que va assolir acords precipitats i poc fonamentats amb propietaris de les zones per on passaven les voreres. La Junta de Govern Local també ha acordat, d’altra banda, iniciar converses amb el Ministeri de Foment per parlar del futur d’aquest tram de la 340, de cara a un possible futur traspàs. Altres temes que s’han tractat en la junta d’aquest dilluns són fixar les dates per la festa Major de la ciutat, que es celebrarà els dies 19 i 27 de setembre. Fora de l’ordre del dia, s’ha acordat actualitzar les plaques indicadores del nom de Passeig Rafael Casanova, on se suprimirà l’article sobrer que actualment hi ha de forma errònia.

Redaccio - redaccio@tarragonaradio.com




:bash: :ohno: :bash:

Luo
August 13th, 2007, 11:56 PM
SEIM, he llegit la notícia també y la veritat és que no ho veig gairé clar perquè és molta maniobra i, a més, l'estació de tren potser encara quedaria més lluny i tot de la ubicació actual...

Jajajaja! És que no foten res bé, chris_scraper, capital de la cultura volem ser? Ens donaran la capitalitat de l'agricultura veient com està encara el terreny on s'ha d'ubicar el teatre, que allí i creix de tot menys teatre xDD. Lo de la 340 ja no té nom, jo no sé amb què dimonis es gasten els quartos aquests que han pujat ara al govern, però m'estan decepcionant massa pel poc que porten al poder.

Una curiositat, canviant de tema: no us sembla que la pàgina web de l'Ajuntament de Tarragona és una mica molt merda? xDD L'únic que es salva són les panoràmiques aquelles que surten de la ciutat a dalt de tot, la resta... Estem al top ten de pàgines web de capital de província, però al que comença per baix xDD. Jo, d'entrada li posaria, al menys, la traducció de la pàgina al castellà, anglès i francès. Després posaria més informació de la ciutat, més fotografies, els projectes que tenim, més notícies i fins i tot un canvi de format no li aniria malament, vamos que li rentin la cara al web d'una vegada, que van fer un intent i ja no la van tocar més xDD. No res, això volia dir, hasta amb això hem d'estar a baix de tot, quins collons xDD. No res, ja em direu què us sembla a vosaltres el web de l'Ajuntament, què li posaríeu de més o li treuríeu i entre tots algun dia fotem un escrit en massa xDD.

Salut!

Luo
August 14th, 2007, 04:14 PM
TARRAGONA | Martes 14 de Agosto, a las 09:05:h

La suciedad degrada algunos espacios emblemáticos
Basura en el suelo, grafitos, elementos arquitectónicos que se caen y olores poco agradables. Esto es lo que se puede encontrar en varias de las zonas más emblemáticas de la ciudad, que fue una capital importante del Imperio romano.
por neus rovira |

Tarragona cuenta con un antiquísimo patrimonio histórico, que data de la época de los romanos y llega hasta nuestros días. Por ese motivo fue declarada Patrimoni de la Humanitat por la Unesco el año 2000.

Aun así, es una ciudad descuidada que no refleja el motivo por el cual obtuvo la Escoba de Plata en 1998. El problema se agrava cuando las zonas degradadas son monumentos o puntos emblemáticos de la ciudad, como la Part Alta, el Parc de la Ciutat, varias ruinas romanas o el Fortí de la Reina.

El Casc Antic

La Part Alta es un ejemplo clásico del deterioro de las zonas históricas. Basura, olores desagradables, pintadas y trozos de piedras milenarias que se caen. En una zona donde se concentra tanto valor histórico, los edificios y monumentos no están lo bien cuidados que deberían estar.


Las fachadas de los edificios, por ejemplo los del Pla de la Seu, también dejan mucho que desear. Esto no causa demasiada buena impresión a los turistas que se detienen allí a fotografiar la Catedral. Algunos son edificios góticos que datan del siglo XIV y son catalogados como patrimonio cultural por la Generalitat.

En las ruinas del Circ Romà se puede ver todo tipo de basura, como también el las obras de los arcos del Call Jueu. Además, en los porches del Passeig de Sant Antoni, las vigas están prácticamente todas rotas, y en la franja de Muralla que hay delante, muchas piedras han ido saltando.

En cuanto a las ruinas del Teatre Romà, el único conocido en Catalunya, se ha convertido en un auténtico vertedero municipal.

Los bordes del acantilado que constituye el vestigio, a los cuales desde la calle de Caputxins se puede acceder sólo con estirar el brazo, rebozan de envases viejos -en ocasiones, claramente desgastados por el sol-, periódicos y otros objetos varios.

:ohno: :nono: :dunno: :down:

Luo
August 16th, 2007, 01:00 PM
Es reobre el Pont de la Petxina
Tarragona - 16/08/2007


El Pont del Serrallo s’ha reobert al trànsit. El pas que comunica el barri mariner amb el carrer Pere Martell feia setmanes que estava tancat per unes obres de remodelació.

El pont s’ha ampliat amb vorera i calçada i ha reduït el pendent, de tal manera que s’evitaran les inundacions que eren habituals quan plovia amb força. També s’ha canviat el clavegueram i la resta d’instal•lacions soterrànies que passen per la zona. Les obres, que promou l’Autoritat Portuària, s’enllestiran les pròximes setmanes amb la urbanització definitiva de l’explanada del Moll de Costa i de la rotonda d’entrada al Serrallo. De moment, l’obertura del pont per sota el ferrocarril ja permet el pas de vehicles i vianants i un accés més fàcil a la remodelada façana marítima del Serrallo, que es va inaugurar oficialment fa un mes, coincidint amb la Verge del Carme. Restaurants i botigues confien que la zona sigui un nou focus d’atracció de visitants, un cop acabades les obres.

Redaccio - redaccio@tarragonaradio.com

Luo
August 17th, 2007, 02:38 PM
Dissabte obre portes l'esperada piscina del Serrallo
Tarragona - 16/08/2007


La piscina del Serrallo obrirà portes aquest dissabte a les nou del matí. L’entrada a l’equipament serà gratuïta per tots els tarragonins el que queda del mes d’agost.

Només s’obriran al públic els serveis d’aigua, es a dir, les dues piscines, una de gran de 25 per 12,5 metres i, una altra recreativa de 12 per 8 metres. Les zones termals, amb jacuzzi, bany turc i sauna, no estaran disponibles fins a l’octubre. Tampoc obrirà la zona del gimnàs que romandrà tancada almenys fins l’any vinent perquè no està equipada per un problema amb la concessió. Tampoc es podran utilitzar les pistes de pàdel que no estan il•luminades. El juliol de l’any passat es posava la primera pedra de l’equipament, inaugurat per l’anterior govern abans de les eleccions, i que tot i estar acabat ha estat tancada per errors en l'adjudicació i falta de llicència d'activitat. El regidor d’Esports, José Cosano, ha explicat que s’ha hagut de fer tota la tramitació de nou, en un temps rècord, i ha reiterat que l’equipament tenia moltes irregularitats. Cosano també ha explicat que les persones que havien sol•licitat un trasllat des d’altres piscines municipals i ja han pagat l’abonament, podran obtenir vals gratuïts pels familiars. L’obra tenia un pressupost proper als 3 milions d’euros i un termini d’execució de nou mesos, que s’ha superat amb escreix.

Redaccio - redaccio@tarragonaradio.com


La idea és molt bona i espero, de tot cor, que per dins estigui millor que per fora xDD.

Salut!:cheers:

Luo
August 21st, 2007, 03:41 PM
El Teatre Tarragona obrirà portes en un any i quatre mesos
Tarragona - 21/08/2007


El projecte constructiu del Teatre Tarragona s’haurà de modificar i es preveu un encariment de l’obra.

La nova proposta estarà enllestida al setembre i serà aleshores quan s’hauran d’actualitzar els preus. Es calcula que en el termini d’un any i quatre mesos podrà funcionar el nou recinte teatral. Ho ha explicat l’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros en una entrevista al Matí de Tarragona Ràdio. També ha detallat que les restes arqueològiques localitzades i la situació dels edificis del costat obliguen a reformar el projecte inicial.
L’alcalde ha anunciat, d’altra banda, que la Necròpolis Paleocristiana s’obrirà al públic durant l’any Jubilar, a partir de 2008. L’espai es podrà visitar de manera provisional. L’alcalde ha recordat que a la zona s’hi ubica la Basílica de Sant Fructuós a qui precisament es dediquen aquestes celebracions religioses.
A més, Ballesteros s’entrevistarà amb el conseller de Cultura, Joan Manuel Tresserres, per sol•licitar l’inici immediat de les obres de recuperació del teatre Romà.
En l’entrevista amb Tarragona Ràdio, l’alcalde ha anunciat que el Corte Inglés funcionarà a la ciutat a principis de 2009. Les obres s’iniciaran al setembre i es calcula que tindran una durada d’entre 16 i 18 mesos.

Redaccio - redaccio@tarragonaradio.com

Luo
August 21st, 2007, 03:43 PM
El pàrquing de Jaume I obrirà a l'octubre
Tarragona - 21/08/2007


El pàrking de Jaume I funcionarà a finals d’octubre, segons ha anunciat l’alcalde Josep Fèlix Ballesteros.

Ballesteros assegura que és una de les prioritats de l’equip de govern i una de les seves principals preocupacions. L’alcalde ha explicat a Tarragona Ràdio que els responsables dels treballs calculen que l’aparcament es podrà obrir en un parell de mesos. Ballesteros considera però que No hi ha prou garanties que el pàrking funcioni com s’havia previst a causa dels problemes tècnics detectats. L’alcalde assegura que el projecte arrossega problemes d’ubicació, econòmics, de gestió i tècnics. Recordem que s’han hagut de suprimir 150 places de les 600 previstes inicialment. El preu, a més, s’ha multiplicat per 5 fins arribar a un cost que se situaria al voltant dels 20 milions d’euros.

Redaccio - redaccio@tarragonaradio.com


Aiaiai... :weird:

xavi83
August 22nd, 2007, 02:57 AM
:lol: :lol: :lol: :lol:
jajaja que en un any y 4 mesos el teatre estara enllestit?funcionant?:lol: :lol: :lol: :lol:

Luo
August 22nd, 2007, 10:29 AM
TARRAGONA | Miercoles 22 de Agosto, a las 09:15:h

La reforma del Moll de Costa amplía aceras y reduce vías de circulación
El proyecto de reforma del Moll de Costa prevé reducir de cuatro a dos las vías de circulación, ampliar las aceras e introducir dos carriles para ciclistas y patinadores. Las obras de esta última fase de la fachada del puerto comenzarán a finales de septiembre y durarán 7 meses.
por ivet batet |

Serán casi 400 metros más de paseo con palmeras, con características similares al que ya se inauguró en la zona del Serrallo. El presidente de la Autoritat Portuària, Josep Anton Burgasé, presentó ayer el proyecto de remodelación del Moll de Costa, entre los tinglados y los refugios.

Se trata de las obras del último tramo de la fachada portuaria, que empezarán en septiembre, después de las fiestas de Santa Tecla (cuando termine la segunda fase del proyecto), y acabarán a finales de abril. De esta forma, si las previsiones no fallan, los trabajos no supondrían ningún problema para la celebración de la feria náutica internacional en el Port Tarraco, en mayo. Burgasé explicó que no será necesario cortar el tráfico durante las obras.

Prioridad para los viandantes

La propuesta de la Autoritat Portuària, que en los próximos días Burgasé consensuará con las tres asociaciones de vecinos de la zona, da prioridad a los viandantes reduciendo los cuatro carriles de circulación actuales a dos y, a consecuencia, ampliando las aceras.

Luo
August 22nd, 2007, 10:32 AM
TARRAGONA | Miercoles 22 de Agosto, a las 09:14:h

El consistorio proyecta un palacio de deportes en el Polígon Francolí
La construcción se enmarca en la voluntad del Ayuntamiento de acoger los Juegos del Mediterráneo de 2017. Cuenta con el apoyo de la Generalitat y del Gobierno Central
por octavi saumell |

Sin un gran equipamiento es imposible poder aspirar a albergar deporte de elite. Éste es el lema que se ha marcado el consistorio tarraconense de cara a los próximos años, durante los cuales quiere construir un pabellón con capacidad para más de cinco mil espectadores que se ubicaría en el Polígon Francolí. El proyecto, a medio plazo, se enmarca en la voluntad de organizar los Juegos del Mediterráneo del año 2017.

Así lo confirmó el concejal de Esports, José Cosano (PSC), quien aseguró al Diari que su edificación es «absolutamente necesaria. Por ejemplo, si queremos que el CBT o el ADT lleguen algún día a la máxima categoría, es una condición indispensable tener una instalación de estas dimensiones».

El consistorio ya se ha puesto manos a la obra y, de hecho, ya ha decidido el espacio: en el Polígon Francolí, junto a la N-340, delante de Torreforta, cerca del concesionario de coches Peugeot. Según fuentes municipales, este lugar cuenta con unos buenos accesos, ya que conecta perfectamente el triángulo Tarragona-Reus-Salou.

Discrepancias entre CBT y ADT

Actualmente, la ciudad de Tarragona cuenta con seis pabellones: Campclar, Riuclar, Serrallo, La Canonja, Sant Pere i Sant Pau y Sant Salvador. A estos, hay que sumarles el del Gimnàstic y, a partir del próximo año, el que se construirá en las pistas polideportivas del Col·legi Sagrat Cor y la remodelación del Complex Sant Jordi, cerrado desde 2004. Pese a ello, la ciudad continúa con un gran déficit. Y es que la instalación que tiene más aforo es la del Serrallo, que puede dar cabida, oficialmente, a poco más de dos mil personas, escasamente un 40% de lo que exige la Asociación de Clubes de Baloncesto (ACB) para poder competir en la máxima categoría del baloncesto estatal.





Només llegint el que he destacat en negreta i subratllat, agafen ganes de plorar i no parar fins demà...

Des d'aquí faig una crida perquè el governants facin alguna cosa bé i puguin contentar a la gent, encara que sigui per una vegada...:ohno:

Izo
August 22nd, 2007, 10:08 PM
^^ Hum... de la qual cosa dedueixo que:

a) El Polígon Francolí és al cul del món.
b) Una capacitat de 5.000 espectadors és irrisòria.

Es tracta d'això?

Luo
August 23rd, 2007, 12:51 PM
^^ Hum... de la qual cosa dedueixo que:

a) El Polígon Francolí és al cul del món.
b) Una capacitat de 5.000 espectadors és irrisòria.

Es tracta d'això?

Jajajaja! Més o menys. Segurament s'han decidit pel polígon del Francolí perquè el sol és molt més econòmic, però té pebrots la cosa de posar un palau d'esports en un polígon industrial ple sempre de camions i, obviament, d'indústries. Jo m'hagués decantat per posar el nou estadi del Nàstic junt amb els pavellons del CBT, l'ADT i el Voley SPSP i fer una ciutat esportiva com déu mana.
La teva segona deducció també és certa xDD. Amb aquesta capacitat, en comptes d'aspirar als jocs del Mediterrani aspirarem als jocs dels Playmobil. Si el CBT pujés de categoria aquesta capacitat se li quedaria curta.

Salut!:cheers:

Luo
August 24th, 2007, 10:52 PM
Troben dos pous romans a l'entorn del Mercat
Tarragona - 24/08/2007


Els arqueòlegs del Còdex han trobat dos pous d’època romana a l’entorn del Mercat Central, que podrien datar del segle I després de Crist. Les restes arqueològiques s’han localitzat en un Solar del carrer Governador González, just en un dels laterals del mercat.

Ara s’haurà de fer una excavació acurada amb algunes mesures de seguretat per determinar les característiques exactes de la troballa. Tot plegat obligarà a tornar a canviar el sentit de circulació del carrer Governador González.
Les pluges dels darrers dies han impedit als arqueòlegs de Còdex poder reprendre la intervenció arqueològica i de moment, no es podran concretar més detalls sobre les seves característiques.
La Tinent d’alcalde de Patrimoni, Rosa Rossell, ha explicat a Tarragona Ràdio que no s’esperaven localitzar aquí els pous romans. Ara, No descarten que se’n trobin altres de similars característiques a la zona. Un dels pous té una canalització de desguàs feta amb pedra. Es tractaria de dos pous d’abastament d’aigua de la població.

Redaccio - redaccio@tarragonaradio.com


Com si ho veiés: ens quedarem sense mercat per culpa de les merdes romanes. N'estic fart de les restes romanes, no es pot fer res perquè aixeques una pedra i hi ha algo romà.:bash:

Luo
August 28th, 2007, 12:27 PM
TARRAGONA | Lunes 27 de Agosto, a las 08:53:h

El Teatre Tarragona estará listo en abril de 2009 y costará 5,5 millones
Dará cabida a 698 espectadores y tendrá un total de 8 plantas, dos de las cuales serán para el equipamiento cultural. La entrada no estará al nivel del suelo y el acceso tendrá 3 escalones
por octavi saumell |

El Teatre Tarragona será una realidad en abril de 2009. Como mínimo, éstas son las previsiones del área de Urbanisme del Ayuntamiento de Tarragona, que en los últimos meses ha tenido que hacer frente a numerosos contratiempos que obligarán a asumir a un sobrecoste de 1 millón de euros sobre el presupuesto inicialmente previsto. Al final, el nuevo equipamiento rondará los 5,5 millones, que incluyen la obra civil, el espacio escenográfico y las 698 butacas para los espectadores.

Según explicaron al Diari fuentes cercanas al consistorio, dos han sido los problemas básicos con los que se han encontrado los técnicos que están llevando a cabo el proyecto: la cimentación y el nuevo código técnico de la edificación. Estos aspectos han obligado a una nueva redacción del proyecto constructivo, que el concejal de Urbanisme, Josep Lluís Navarro, espera tener listo «a principios de octubre» para poderlo ejecutar en un plazo de «18 meses», cuatro más de los que esta misma semana había anunciado el alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros.

Tendrá escaleras de entrada

Finalmente, el acceso principal del espacio -por la Rambla Nova- será mediante escaleras. En principio, el plano original preveía que estuviera al nivel del suelo, pero vistas las dificultades para reducir la piedra, el teatro tendrátres escalones, menos de los que contaba el antiguo edificio. El acceso ha sido elevado unos 70 centímetros. «Lo hemos intentado evitar, ya que es una modificación importante del proyecto, pero no hemos tenido más remedio que llevarlo a cabo», explica Navarro.


Los trabajos de cimentación han afectado también a las casas colindantes del Teatre, que tienen una antigüedad de unos cien años, ya que se apoyaban directamente encima de la piedra. La solución para no tener problemas fue no excavar más y apuntalar el edificio.

Tendrá placas solares

Otra de las losas con las que ha tenido que cargar el proyecto es la reciente publicación del nuevo código técnico de edificación, que establece una serie de requisitos que el nuevo redactado deberá cumplir y del cual no estaba obligado el proyecto de 2005. Así, según la nueva legislación, el edificio debe contar con placas solares y fotovoltaicas.

Luo
August 31st, 2007, 12:17 PM
TARRAGONA | Viernes 31 de Agosto, a las 09:19:h

Hallan un muro tardorromano en el subsuelo de la Casa Castellarnau
por carles gosálbez |

Las obras de construcción de un ascensor en la Casa Castellarnau han puesto al descubierto restos arqueológicos pertenecientes a distintos períodos históricos, entre los que destacan un muro tardorromano, unas escaleras del siglo XIX -que se dirigen hacia un sótano, que en la actualidad está ocupado por tierra- y una cisterna que está por datar.

La concejal de Patrimoni y responsable del Museu d'Història, Rosa Rossell, mostró ayer los restos arqueológicos e informó que «hemos decidido paralizar las obras de construcción del ascensor, para facilitar los trabajos de excavación». «Es importante para la ciudad conocer el subsuelo de la Casa Castellarnau y de esta zona de la Part Alta».

Rossell explicó que el espacio que ocupará el ascensor está definido por el jardín romántico del inmueble de la calle Cavallers, «porque de lo contrario se hubiera dañado la planta noble». Añadió que «hemos querido ser serios y dar ejemplo, y por este motivo hemos paralizado las obras, ya que ahora lo más importante es hacer la excavación arqueológica».

Más información de la zona

El arqueólogo municipal, Joan Menchón, manifestó que los restos localizados «ofrecen nueva información de la Casa Castellarnau». «Vemos a este edificio como un inmueble del siglo XVIII, cuando en realidad contiene estructuras del podio romano y de la muralleta medieval».


La mayoría de las piezas que se han encontrado durante las obras del ascensor pertenecen a un período que discurre entre los siglos III y VIII, «en que la ciudad se transforma y abandona el espacio destinado a la administración para convertirlo en zona de hábitat».

El próximo objetivo será excavar una zona cubierta por tierra y que arranca con unas escaleras del siglo XVIII que conducían a un sótano. «Queremos saber qué hay en este espacio», dijo la concejal Rossell, quien también mostró trozos de cerámica africana y turca, de vidrio y una azada de hierro de los siglos V o VI.

Cerámica paleocristiana

El director de la excavación, el arqueólogo Àlex González, destacó la presencia de una pieza de cerámica gris paleocristiana, que fue producida en la región narbonense -sur de la actual Francia- y que sólo se manufacturó durante un corto período de años que discurrió entre los siglos IV y V.


Este material «permite establecer con mucha exactitud la cronología» de ese depósito concreto, aunque en una superficie de unos pocos metros cuadrados hay restos de múltiples épocas. El más antiguo es el muro tardorromano, que ha convivido con un depósito medieval y las escaleras del XVIII.

Sky
September 5th, 2007, 09:38 PM
Presentat l’avantprojecte del pla territorial del Camp de Tarragona

La Generalitat ha presentat aquest dimecres l'avantprojecte del pla territorial del Camp de Tarragona. El pla ha d'ordenar el creixement urbanístic, demogràfic i d'infraestructures de la zona fins l'any 2026.

A Reus el pla destaca el soterrament de la via ferroviària que travessa la ciutat per aconseguir integrar-la al seu teixit urbà i possibilitar el creixement de la ciutat cap a l'est. El corredor ferroviari actual pel centre de la ciutat es destinaria al transport públic i al trànsit de viatgers. A més es crearia una nova estació de rodalies a Bellinsens per connectar el nou hospital i el complex universitari amb la resta de la xarxa.

Més propostes d'interès són la construcció d'un nou intercambiador al nord de Vila-seca on han de confluir l'alta velocitat, els trens regionals, el tramvia i l'autobús; la modernització de la línia Reus-Mora i un nou corredor de transport públic entre Reus i Cambrils que passi per Salou, Port Aventura i l'aeroport.

Pel que fa a les carreteres el pla proposa crear un gran arc viari entre Reus, l'aeroport, l'estació del TGV i Torredembarra, i reforçar el corredor del Mediterrani amb el desdoblament de l'AP7 a tota la regió. El pla també planteja la protecció d'un sèrie d'espais territorials com per exemple l'entorn de l'aeroport de Reus que pugui quedar afectat pel soroll dels avions o l'àrea adjacent al complex químic nord considerat com a no urbanitzable. També es vol protegir tota la plana agrícola oberta al mar del Baix Camp.

Un cop presentat el pla ara s'obrirà un termini de tres mesos per tal que els Ajuntaments puguin presentar al·legacions. Després continuarà el seu tràmit fins quedar definitivament aprovat, amb tota probabilitat la primavera de l'any que ve.

http://www.lamalla.net/canal/infolocal/noticies/article?id=176713

Sky
September 5th, 2007, 09:41 PM
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/InfraestructuresTGN_tcm32-40477.jpg

http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/xarxaferrovTGN_tcm32-40479.jpg

http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/cat/premsa/notes/2007/09/200795El_DPTOP_sotmet_a_consulta_p_b.jsp#

Danzig
September 6th, 2007, 10:51 AM
el que ens interessa més:

*Potenciar la xarxa ferroviària de passatgers i mercaderies

Per tal d’impulsar el transport de viatgers i mercaderies a Tarragona, el Pla proposa diferents actuacions en matèria ferroviària:

a) Transport de viatgers

Per tal de potenciar la mobilitat a la regió mitjançant una xarxa de transport públic eficient, sostenible i integrada, el Pla aposta per:

- Definir un sistema de rodalies del Camp de Tarragona més lligat a la ciutat (soterrament pel centre de la ciutat de Tarragona i pel nord dels barris de ponent com a via per l’alliberament del litoral i soterrament de la via convencional actual a Reus amb la creació d’una nova estació a Bellissens)
- Construcció d’un nou intercanviador del Camp de Tarragona situat al nord de Vila-seca, on conflueixin l’alta velocitat, els trens regionals, rodalies, el tren tramvia i l’autobús.
- Un nou corredor de transport públic amb plataforma segregada entre Cambrils i Reus, passant per Salou, Port Aventura, la futura estació intermodal del Camp i la terminal de l’aeroport.
- La modernització de la línia Reus-Móra pel Baix Camp i el Priorat.
- La possibilitat d’utilitzar la via Reus-Roda per al transport de viatgers entre el Baix Penedès, l’estació de Perafort i l’estació intermodal del Camp.

lude
September 6th, 2007, 11:16 AM
- Un nou corredor de transport públic amb plataforma segregada entre Cambrils i Reus, passant per Salou, Port Aventura, la futura estació intermodal del Camp i la terminal de l’aeroport.


Això que vol dir? Tren de Rodalies? Tramvia? Tren-Tram? Plaraforma per autobusos? Troleibusos? :sly:


- La possibilitat d’utilitzar la via Reus-Roda per al transport de viatgers entre el Baix Penedès, l’estació de Perafort i l’estació intermodal del Camp.

Quin és l'estat actual de la via? Està el traçat intacte des de Reus a Perafort?

Sky
September 6th, 2007, 12:10 PM
El govern vol fer subterranis el tren a Reus i Tarragona i dues noves estacions urbanes

• La xarxa ferroviària deixaria lliure la façana marítima i les terminals anirien a Bellissens i a l'altura de la Imperial Tarraco

L'avantprojecte del pla territorial parcial del Camp de Tarragona, l'instrument d'ordenació del desenvolupament que va ser presentat ahir i que serà sotmès a consulta pública durant els pròxims tres mesos, aposta per eixugar un dels grans dèficits del territori: la mobilitat interna i, en especial, la xarxa ferroviària de transport públic. El document elaborat pel govern preveu fer subterrànies les vies del tren a l'altura de Tarragona, amb un nou traçat de rodalies per dins de la ciutat que deixaria lliure el litoral per al projecte de façana marítima, i amb una nova estació urbana a l'altura de la plaça Imperial Tarraco. A Reus es mantindria l'actual traçat, però també subterrani i amb una nova terminal a Bellissens, per donar servei al futur hospital comarcal, la URV i el Tecnoparc.

Deu mesos després de l'arribada del TAV, el pla territorial detecta l'«escàs paper del ferrocarril en la mobilitat interior de la regió, que contrasta amb la bona posició ferroviària en relació amb la llarga distància», i fa un pronòstic normatiu en conseqüència. Elaborat amb l'horitzó de l'any 2026 i amb el repte d'estructurar la conurbació central del Camp, el pla advoca per definir un sistema de rodalies del territori més lligat a les dues principals ciutats, i també preveu un nou corredor de transport públic –amb noves vies– entre les zones turístiques de Cambrils i Salou, Port Aventura, Reus i l'aeroport. Aquest projecte és el que haurà de donar forma i resposta a la reivindicació del tramvia del Camp o Tramcamp. La rehabilitació de la via Reus-Roda per al transport de mercaderies i la possibilitat d'utilitzar-la també per al transport de viatgers entre el Baix Penedès i l'estació del TAV és l'altra gran novetat de la previsió que fa el Departament de Política Territorial de l'actual govern. (...)

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2541698

L'estació intermodal

La funció de relligar la xarxa d'altes prestacions, la de rodalies i regionals i la d'un futur tramvia s'encomana a una gran terminal intermodal al nord de Vila-seca i al sud de l'aeroport, amb un intercanviador de transport de viatgers actualment inexistent al Camp. Quant a la sortida i entrada de mercaderies des del port de Tarragona, es planteja el drenatge ferroviari del port entre la zona d'activitats logístiques i l'estació de Vila-seca, garantint l'arribada de l'ample europeu a l'estació Tarragona Classificació.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2541700

El repte de contenir el caos urbanístic

• El nou document limita el consum de sòl nou en nuclis costaners com ara Altafulla, Calafell, Creixell, Cunit i Roda de Berà

El pla territorial del Camp fixa estratègies de creixement diferenciades per als diversos pobles i ciutats, d'acord amb criteris d'«equilibri territorial, eficiència i sostenibilitat». Mentre que es potencia el creixement de municipis com ara Cambrils, Salou, Reus, Tarragona, Falset i Valls, s'assenyala nuclis de la costa que ja haurien consumit prou sòl i han de començar a pensar en la seva reestructuració interna: canvis d'usos per aprofitar al màxim el sòl que ja és urbà o urbanitzable. És el cas d'Altafulla, Calafell, Creixell, Cunit i Roda de Berà. El pla, que es podria aprovar definitivament l'estiu de l'any vinent, s'entreveu com l'eina llargament reclamada per preservar els espais d'interès natural i paisatgístic, i evitar la urbanització de zones de risc o mal comunicades.

El creixement dels municipis està també orientat en funció de determinades polaritats urbanes entre els diferents nuclis [veure peça a sota], a més de les previsions de necessitats d'habitatge, llocs de treball i garantia de serveis adequats. El document arriba tard, quan l'«escampadissa» urbanística –així la va definir el mateix Oriol Nel·lo– ja no té solució en molts punts, però si més no pretén evitar que s'agreugi. Per això, vol contenir la taca d'alguns nuclis costaners i, en canvi, estimula o canalitza el creixement, amb mesura, cap a altres punts. Per a més d'un centenar de nuclis del Camp s'assigna un «creixement mitjà o moderat», mentre que es marquen sobre el mapa municipis que requereixen més actuacions qualitatives que d'ampliació: nuclis d'interès patrimonial com ara Santes Creus i Siurana, o altres de molt petits i amb mala accessibilitat.

Pel que fa a les àrees especialitzades com ara polígons industrials i urbanitzacions residencials aïllades, el pla estableix l'estratègia general de consolidació dins els paràmetres que li reconeix el planejament urbanístic vigent o, si l'Ajuntament ho considera factible, la seva reducció. Però més enllà de les directrius municipals, el que atorga al pla la seva preponderància són les pautes supramunicipals, i en aquest sentit, l'avantprojecte també estableix l'ordenació dels espais oberts, amb l'objectiu, no només de fixar i ampliar les zones afectades per figures de protecció especial, sinó també d'establir connectors ecològics entre espais com ara les zones muntanyoses de Vandellòs, el Montsant i la serra de Prades.

El segon grau de protecció que s'estipula és el territorial. Aquest aplega sòls per raons de risc o afectacions, com seria el cas del règim no urbanitzable de la zona propera al complex petroquímic del polígon nord i les zones afectades pel soroll o les maniobres d'enlairament a l'aeroport de Reus. També s'inclouen sota protecció territorial zones susceptibles de tenir en el futur un paper estratègic en l'organització del territori i, finalment, àrees de gran valor ecològic i paisatgístic.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2542042

Tercera anella a Tarragona i nova carretera de Reus fins a la Torre

La xarxa de vies ràpides del territori és relativament extensa i, un cop enllestida l'A-27 entre Tarragona i Montblanc i el desdoblament de la C-14 entre Reus i Alcover, arribarà als 227 quilòmetres. Però els problemes de mobilitat són similars als que presenta el ferrocarril. «S'acaba agafant l'autopista per fer desplaçaments curts», va constatar ahir el secretari de planificació, Oriol Nel·lo, durant la presentació de l'avantprojecte. El pla pretén reajustar les infraestructures per fer una segregació de fluxos: els de pas, d'un costat, i els interns, de l'altre. Les tres solucions més destacades que aporta perquè les vies d'alta capacitat no absorbeixin trànsits locals són una tercera circumval·lació a Tarragona, traslladant més al nord l'A-7 entre Tarragona i Vila-seca i convertint el traçat actual en via suburbana; un arc viari del tot nou entre Reus, l'aeroport i l'estació del TAV de Perafort i fins a Torredembarra, per descongestionar un litoral nord del Tarragonès especialment problemàtic en èpoques de moviment turístic, i, finalment, la millora de l'accessibilitat al Priorat amb el condicionament «significatiu» de la C-242 que uneix les Borges i Ulldemolins. El pla també preveu la millora substancial de l'arc viari que enllaça Alcover i el Vendrell per Valls. Pel que fa a la llarga distància, s'incideix en el desdoblament de l'A-7 –l'antiga N-340– en tota la regió, més enllà dels trams ja en fase d'estudi o execució, mentre que el nou eix nord entre Montblanc i Tàrrega i el condicionament de l'eix Montblanc-Igualada atorgaria continuïtat a les incipients actuacions per habilitar l'A-27 entre la capital de la Conca i Tarragona. D'altra banda, el pla també protegeix de la urbanització espais situats en cruïlles de mobilitat, com ara les Esplanes entre l'Arboç i Banyeres i el possible corredor d'un tren entre el Camp i la Catalunya central.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2542040

Luo
September 8th, 2007, 02:19 PM
TARRAGONA | Viernes 7 de Septiembre, a las 08:40:h

Un géiser de 25 metros de altura surgirá del mar frente al Serrallo
La Autoritat Portuària inaugurará por las Festes de Santa Tecla un surtidor de agua que contribuirá a cambiar la fisonomía del barrio marinero y será un nuevo punto de atracción
carles gosálbez | cgosalbez@diaridetarragona.com

Un géiser que alcanzará una altura de 25 metros surgirá del mar frente al nuevo paseo marítimo del Serrallo. La inauguración del surtidor tendrá lugar a las 20.30 horas del próximo día 24, en el curso de una fiesta donde no faltarán los fuegos artificiales.

Este elemento singular se complementará con los cinco surtidores de menor tamaño que se pondrán en marcha en los estanques construidos con motivo de la reforma urbanística de la zona.

El sistema que accionará el géiser estará situado a una profundidad de ocho metros y a cincuenta metros mar adentro, en las proximidades del pantalán pesquero, y en la frontal de la calle Sant Andreu.

El presidente de la Autoritat Portuària, Josep Anton Burgasé, manifestó al Diari que la construcción del géiser «es una sorpresa que queremos dar a los tarraconenses, que pensamos tiene cierta identidad». «Hace un tiempo -informó Burgasé-, nos pusimos de acuerdo con el Ayuntamiento para poner un surtidor que estará iluminado y constituirá un nuevo elemento de atracción del barrio y del Puerto».

'Se verá desde varias zonas'

El arquitecto responsable de la reforma del paseo, Xavier Climent, destacó como una característica del géiser que estará iluminado y que la altura que alcanzará se podrá regular en función de la velocidad del viento. El surtidor será visible desde diversos espacios del recinto portuario, el frente marítimo del Serrallo y varias zonas de la ciudad.


Climent indicó que la altura máxima que alcanzará el chorro de agua marina será considerable. Será superior al que desde hace varios años ornamenta el estanque de la Plaça Imperial Tarraco, que se aproxima a quince metros.

Los trabajos de construcción se iniciarán en los próximos días. La ejecución de la obra «no es especialmente difícil», dijo el arquitecto, quien comentó que en los trabajos «se utilizará una pontona, un barco destinado a proyectos submarinos».

Climent explicó que el géiser formará parte del conjunto acuático del nuevo paseo del Serrallo. «En los cinco estanques habrá surtidores de metro y medio y, en tres, se colocarán grupos escultóricos realizados por la artista italiana Béatrice Bizot». El arquitecto responsable del proyecto de reforma de la fachada costera del barrio marítimo advirtió que «en quince días el aspecto de esta zona cambiará de forma radical».

Reapertura del puente

Josep Anton Burgasé puso especial énfasis al decir que el día 24 se procederá a la reapertura al tráfico de vehículos del Pont de la Petxina y «daremos prácticamente por finalizada la reforma del paseo hasta el lugar donde está a punto de finalizar la nueva sede de la sección de remo del Club Nàutic en el río Francolí».


Coincidiendo con la inauguración, se instalará un monolito y diversas banderas metálicas de distintos colores.

Luo
September 8th, 2007, 02:26 PM
TARRAGONA | Viernes 7 de Septiembre, a las 08:41:h

El tren del futuro gana adeptos
El Gobierno municipal afirma que el soterramiento en la Façana Marítima no pasó de ser 'un dibujo de Bofill'
carles gosálbez /Ivet Batet | cgosalbez@diaridetarragona.com

La portavoz del Gobierno municipal de Tarragona, la concejal socialista Begoña Floría, manifestó ayer con relación al anteproyecto del Pla Territorial del Camp de Tarragona, presentado el miércoles por la Generalitat, que «por primera vez hay una propuesta firme relacionada con el futuro del tren». «Es una clara muestra que la Generalitat está haciendo su trabajo, después de que el alcalde Ballesteros le dijera al presidente Montilla que era un asunto prioritario». También será necesaria «la implicación del Gobierno central, que estoy segura lo hará», añadió.


Floría afirmó que «el soterramiento de las vías del tren es inevitable, tanto si el trazado pasa por la fachada marítima como si se desvía hacia el interior de la ciudad: es irrenunciable que Tarragona tenga una estación céntrica».

La edil indicó que el Ayuntamiento considera que en el anteproyecto «falta un plan para garantizar la conexión por carretera de la ciudad con la estación del AVE, por Sant Ramon y desde la carretera de Santes Creus».

En cuanto a la manifestación efectuada ayer por el jefe de la oposición, el convergente Joan Aregio, respecto a que una vez más se retrasa un proyecto importante para la ciudad, Floría dijo que «me sorprenden estas declaraciones, ya que hasta ahora lo único que tenía sobre su mesa era un dibujo de Bofill, que ni siquiera era un proyecto, y que se mostró en una carpa unos días antes de unas elecciones. Nos costó un millón de euros».

Aregio: 'Pérdida de tiempo'

«Es una pérdida de tiempo por una cuestión partidista adornada con valores populares como las estaciones en los barrios». Son palabras del portavoz del grupo municipal de CiU, Joan Aregio, sobre la propuesta del Govern de hacer llegar el tren por un túnel hasta la zona de la plaza Imperial Tarraco.


El convergente aseguró que el anteproyecto del Pla Territorial es «una tomadura de pelo» con fines electoralistas, en el que «Ballesteros tiene una participación activa». «Ahora entiendo por qué Ballesteros dice que lo arreglará en seis meses: ¡porque no piensa hacerlo!», sentenció.

Aregio advirtió que «empezarán a dar vueltas al tema hasta las elecciones generales de marzo». «Han tenido muy poca vergüenza de hacer perder el tiempo a la ciudad». «Si lo pensaban hacer así, ¿por qué no lo decían?», se preguntó el líder de la oposición, que no entiende la decisión del Govern de desviar la vía férrea. «Llevamos años trabajando de la mano de la Generalitat y nunca lo habían planteado, incluso lo tenemos firmado con el entonces conseller primer, Josep Bargalló», explicó.

Aregio está convencido de que el cambio de idea responde a motivos partidistas y supondrá «un retraso espectacular». Considera que los barrios «necesitan el tranvía de superficie y no supuestos apeaderos donde después no paren los trenes». El convergente afirmó que si les importara acercar el transporte a los barrios no habrían dicho que no a este tranvía.

Burgasé: 'Propuesta atractiva'

Para el presidente de la Autoritat Portuària, Josep Anton Burgasé, la construcción de una estación de tren en el centro de Tarragona se trata de «una propuesta atractiva, ya que se daría un mejor servicio a otras zonas de la ciudad».


Burgasé se mostró especialmente interesado por la parte que le afecta como responsable del Puerto. «Pedimos que se garantice la conexión de nuestras instalaciones con la red general, tanto por vía convencional como por ancho, y que durante las obras, si finalmente se soterra el trazado a su paso por la Façana Marítima, no afecte al Puerto». Añadió que «siempre nos han asegurado que así sería».

El presidente de la Autoritat Portuària matizó que «el diseño urbanístico de la ciudad corresponde al Ayuntamiento y, si decide soterrar el trazado actual, nos parecerá correcto, como también si opta por hacer pasar el tren por el interior de la ciudad».

En su opinión como usuario del ferrocarril y ciudadano, Burgasé dijo que «la propuesta que hay encima de la mesa es muy interesante ya que beneficiaría a varias zonas de la ciudad». «Supongo -continuó diciendo-, puede haber más inconvenientes constructivos si se hace pasar el tren por el interior, pero hay que poner en balanza los pros y los contra».

Cabré: 'No nos han consultado'

El presidente de la Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (Cepta), Sebastià Cabré, manifestó que «la noticia es satisfactoria, porque era largamente reivindicada por nosotros». «Hace más de diez años -prosiguió- que reclamamos a los gobiernos de la Generalitat, dos de CiU y uno del PSC, que pongan las reglas de juego para el futuro desarrollo del Camp de Tarragona».


Cabré lamentó que la Generalitat «no nos haya consultado a la hora de redactar el anteproyecto, cuando nosotros llevamos haciendo estudios sobre las necesidades del Camp de Tarragona desde hace veinte años». «Aunque nos tenemos que reunir próximamente con la administración, lamento que hayamos conocido el contenido del anteproyecto a través de los medios de comunicación y de la web de la Generalitat».

Abelló: 'Es nuestra propuesta'

El presidente de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, valoró positivamente el anuncio del Govern y se mostró satisfecho, «dado que es, a grandes rasgos, la propuesta que hemos defendido desde la corporación».


El presidente de la Cambra recordó que la próxima semana, concretamente el miércoles 12 de septiembre, Oriol Nel·lo, secretario para la planificación territorial, dará cuenta a los representantes de las Cambres de Tarragona, Reus y Valls del alcance del Pla Territorial del Camp de Tarragona, «y será entonces cuando conoceremos de primera mano la repercusión y el contenido de este proyecto». Tras la reunión, el grupo de trabajo de las tres Cambres «hará las oportunas propuestas de mejora».

Abelló indicó que en su día la Cambra de Comerç de Tarragona ya manifestó que «liberar la Façana Marítima suponía eliminar el efecto barrera que actualmente provoca la presencia de la vía del tren».

«En el conjunto de las alegaciones que la Cambra ha presentado al Plan General, destaca, de forma muy significativa, la apuesta decidida por la sustitución de la red actual de las vías férreas por un trazado alternativo y, así, recuperar la Façana Marítima para uso de los ciudadanos».

Luo
September 8th, 2007, 07:58 PM
> Es faran nous edificis de gestió al port de Tarragona el 2009 per adaptar-se al creixement comercial

La seu portuària es rehabilitarà i es traslladaran les vies del moll de Costa

EVA POMARES. Tarragona
El port de Tarragona està en plena fase de creixement, i la ciutat, d'ampliació de les activitats d'oci arran de mar. La inauguració de Puerto Tarraco i les necessitats d'espai per a la gestió comercial han decidit l'Autoritat Portuària a encarregar diversos projectes per traslladar la duana, capitania marítima i les vies ferroviàries del moll de Costa cap a l'interior del port. A més, es rehabilitarà l'emblemàtica seu de l'Autoritat Portuària i es construirà un nou edifici de serveis a partir del 2011.


La presidència de l'Autoritat Portuària està donant un nou impuls a les instal·lacions, per tal d'adequar-les al ritme de creixement de la gestió i a la recuperació d'espais per part de la ciutat, com l'esplanada del Serrallo.

El director de Projecció Exterior del port, Josep Lluís Navarro, ha explicat que «la primera línia està ocupada ara amb les instal·lacions de Puerto Tarraco, que és de lliure accés i el port ha de tenir restringit el control duaner». Cal tenir present que el port és en realitat una frontera i que les instal·lacions portuàries comercials acostumen a estar tancades al públic en general per motius obvis de seguretat i funcionalitat de les empreses que hi operen. Així, el port projecta el trasllat de la duana, situada a l'entrada del complex però ara a tocar dels establiments d'oci de Puerto Tarraco, cap al moll de Lleida. L'altre canvi en aquesta zona és la supressió de les vies del tren del moll de Costa.



AMPLIAR CAPACITAT
D'altra banda, capitania marítima, que controla tots els moviments d'entrada i sortida de vaixells, es traslladarà cap a un edifici de nova construcció situat dins les instal·lacions portuàries, concretament al moll de Lleida. Navarro ha comentat que, tot i que encara no s'ha redactat el projecte, volen que sigui un «edifici emblemàtic». El creixement de l'activitat portuària també ha suposat en paral·lel l'increment de plantilla de la Societat Estatal d'Estiba i Desestiba del port de Tarragona. L'actual local que ocupa ha quedat petit, i el port projecta construir-ne un de nou al moll de Castella.

La mateixa seu de l'Autoritat Portuària té problemes d'espai. L'edifici, que el 1975 va ser encarregat a l'arquitecte Josep M. Garreta i es va inaugurar el 1980, és una torre de sis pisos que està catalogada com a patrimoni i necessita reparacions. «Fa trenta anys que és a vora del mar, això li ha passat factura i cal fer-hi reparacions», segons ha dit Navarro. A banda, la seu estava dissenyada per acollir una plantilla de mig centenar de treballadors i ara en són el doble. La intenció de l'Autoritat Portuària és que, en un futur, la seu allotgi la presidència i s'usi en funcions de representació institucional. La resta d'àrees de gestió, inclosa la policia portuària, es traslladaran a un altre edifici de nova planta.

Navarro calcula que, tot plegat, començarà a aixecar-se el 2009 i no estarà en funcionament, com a mínim, fins dos anys després.

TGN_85
September 8th, 2007, 08:44 PM
El projecte de soterrament de vies i creació de noves estacions de tren a la Pl.Imperial, i barris perifèrics crec que és el millor que poden fer. Tal i com he llegit en els posts anteriors, la regidora Floria diu que les vies s'han de soterrar igualment, i la ubicació de l'estació central de ferrocarril a la Pl.Imperial posaria aquest servei molt més a l'abast de la ciutadania, i si a sobre fan estacions als barris perifèrics, es podria fomentar el transport de passatgers entre diferents parts de la ciutat amb tren, amb la reducció de trànsit i de gasos contaminants que això comporta. Xapó!

Ara, tot s'ha de dir; això és un projecte de la Generalitat, però hem d'esperar el vist i plau del Ministeri de Foment..., i la ministra d'obres públiques Magdalena Álvarez (quina por!!!:nuts: ). Esperem que per una vegada, al Camp de Tarragona es facin unes obres ben fetes i amb previsió de futur. Només cal veure la gran estació de l'AVE ubicada en mig del no res, lluny de tot, mal comunicada, mal senyalitzada,... etc.

Amb el gèiser aquest que he llegit en algun post anterior i els nous edificis que vol construir l'autoritat portuària (esperem que tinguin bon gust), Tarragona sembla que s'estigui despertant d'un periode negre arquitectònicament parlant, on només s'han construit vivendes de totxo taronja, bastant sossos per cert. Crec que a la ciutat falten edificis amb línies més vanguardistes, més arriscats, que suggereixin alguna cosa. Em fa una mica de por que la zona que s'està construint darrera de l'hospital Joan XXIII es limiti a ser un seguiment del que ja hi ha a la Rambla Francesc Macià i la rotonda la cosa lletja i cutre dels Vents.

A Tarragona queda poc espai per construir, i al que tenim se li ha de treure partit, no creieu?


Salut

MNAVA
September 9th, 2007, 01:20 PM
TARRAGONA | Viernes 7 de Septiembre, a las 08:41:h

Aregio advirtió que «empezarán a dar vueltas al tema hasta las elecciones generales de marzo». «Han tenido muy poca vergüenza de hacer perder el tiempo a la ciudad». «Si lo pensaban hacer así, ¿por qué no lo decían?», se preguntó el líder de la oposición, que no entiende la decisión del Govern de desviar la vía férrea. «Llevamos años trabajando de la mano de la Generalitat y nunca lo habían planteado, incluso lo tenemos firmado con el entonces conseller primer, Josep Bargalló», explicó.

Aregio está convencido de que el cambio de idea responde a motivos partidistas y supondrá «un retraso espectacular». Considera que los barrios «necesitan el tranvía de superficie y no supuestos apeaderos donde después no paren los trenes». El convergente afirmó que si les importara acercar el transporte a los barrios no habrían dicho que no a este tranvía.
.

No sé cuanta razón pueden tener los convergentes -lo de los apeaderos en los barrios no lo veo muy claro-, pero desde luego cualquier planteamiento que no pase por el soterramiento de las vías del tren será un parche que mantendrá el fondo real del problema.

La orografía –río, mar, desniveles-, la cercanía de la petroquímica, los restos arqueológicos por cualquier lado, no hacen fácil el desarrollo urbanístico de Tarragona y para postre…. la terrible herencia de un trazado del ferrocarril decimonónico (Quizás me equivoque, pero me parece recordar que es la única capital costera de España que tiene en todo su término municipal el tren por la costa. En el siglo XIX, cuando casi se vivía de espaldas al mar, era lógico, pero en el XXI…)

Desde luego el gobierno municipal que consiga superar ese escollo tendrá un lugar importante en la historia de la ciudad y cuesta entender que por intereses inmediatos y partidistas no se pongan todos de acuerdo para luchar por eso que muchos de los que vivís o vivimos en Tarragona creemos primordial.

El sistema del “parcheo” ha creado una estación del AVE incomprensible. Desde que se habló de ella en aquel lugar me he preguntado las razones que darían para justificar ese desaguisado. He buscado por el foro para ver si habíais comentado algo, pero no lo he encontrado. ¿Sabéis algo? Gracias.

Saludos y feliz Sta. Tecla. (¿Da tiempo en 15 días en hacer bien y sin chapuzas el geiser del puerto?)

Tarraguni
September 9th, 2007, 04:32 PM
Jo crec que la principal raó és geogràfica. Entre Saragossa i Barcelona mira on queda Tarragona. Amb Lleida no hi ha problema, ve de camí, però Tarragona queda massa al sud, i posant una estació a 10 km de la ciutat pues t'estalvies casi 20 o més km de vía, parlant en termes econòmics t'estalvies algun pont i algun túnel més, i parlant de temps, algo guanyes també. Suposo que deu anar per aquí...

Crec recordar que al projecte inicial l'estació quedava molt més lluny de Tarragona.

L'estació al centre de Tarragona estaria molt bé tot i que no veig on es podria posar (sota de lletres? sota del parc?). Ja veurem en que queda tot això...

sorturbo
September 9th, 2007, 09:34 PM
L'àrea Metropolitana de Tarragona és la segona més important a Catalunya després de l'àrea Metropolitana de Barcelona. Caldria crear un metro propi tipus TMB però "TMT" alguna cosa així... Crear una estació central de Tarraco que ajuntés Tramvia, Metro, Ave, Rodalies REnfe, FGC, FGc AVE i fer una veritable xarxa de Taxi com a Barcelona. Què hi penseu?

chris_scraper
September 9th, 2007, 10:12 PM
Posar l'e. de trens a Lletres. .seria una bona idea.. pensant en que per voltants el 2008 aquell edifici es buidarà.. i passarà en mans de l'ajuntament... Un problemeta que li torob a tot això és la duresa del sòl.

Tarraguni
September 10th, 2007, 03:03 AM
El Metro no resultaria rentable (el camp no es BCN). Estacio central es podria fer, però perque hi anés l'AVE ja hauriem de fer aquesta estació central on és ara la del Camp de TGN, cosa que no agrada massa a ningú (bueno, als de Valls si xD). El projecte de la Generalitat jo el veig prou bé però tenint en compte que hauria de ser de caràcter inmediat, no per d'aquí al 2026 (s'haurien de posar a foradar ja! no ens podem esperar 20 anys més a treure la via del litoral i a tenir un transport públic com deu mana). El que més m'agrada per al Camp es un sistema de rodalies, i si aquest no surt rentable o és massa costós doncs un TramCamp amb el mínim de les tres linies (Cambrils-TGN, TGN-Reus, Reus-Cambrils, amb estació comuna totes les linies a Vilaseca). Això per a mi és el mínim i em quedaria més que satisfet.

Indiana
September 10th, 2007, 04:03 AM
Jo penso = que ^^ ! Metro com a tal no crec que faci falta. El que m'agradaria més a mi, personalment, és a totes les ciutats del Camp, una bona xarxa de carrils bici, una bona xarxa d'autobusos, el TramCamp com ha dit el nostre company (3 línies) i les rodalies com proposa laPTP. Jo faria el node central al sud de l'aeroport, on hi haurà l'estació central del Camp, on hi haurà trens convencionals, els rodalies* i l'TGV i TGV Regionals, i autobusos interurbans.

Crec que el que es proposa no és tan costós com fer un metro i és mooolt més eficaç. Jo ho tiraria endavant abans de pensar amb els soterraments que es proposen, etc...

Cordialment,

Jordi

Luo
September 10th, 2007, 04:33 PM
El que haurien de fer és millorar la xarxa d'autobusos i com Tarragona és una ciutat petita però mal parida xDD (ho dic per la quantitat de pujades i desnivells que té xDDDDD), amb molts barris trobo que aniria molt i molt bé millorar el tema de conexions dels busos urbans. A veure si l'EMT es posa les piles aviat.

Salut!:cheers:

Luo
September 10th, 2007, 04:38 PM
No sé cuanta razón pueden tener los convergentes -lo de los apeaderos en los barrios no lo veo muy claro-, pero desde luego cualquier planteamiento que no pase por el soterramiento de las vías del tren será un parche que mantendrá el fondo real del problema.

La orografía –río, mar, desniveles-, la cercanía de la petroquímica, los restos arqueológicos por cualquier lado, no hacen fácil el desarrollo urbanístico de Tarragona y para postre…. la terrible herencia de un trazado del ferrocarril decimonónico (Quizás me equivoque, pero me parece recordar que es la única capital costera de España que tiene en todo su término municipal el tren por la costa. En el siglo XIX, cuando casi se vivía de espaldas al mar, era lógico, pero en el XXI…)

Desde luego el gobierno municipal que consiga superar ese escollo tendrá un lugar importante en la historia de la ciudad y cuesta entender que por intereses inmediatos y partidistas no se pongan todos de acuerdo para luchar por eso que muchos de los que vivís o vivimos en Tarragona creemos primordial.

El sistema del “parcheo” ha creado una estación del AVE incomprensible. Desde que se habló de ella en aquel lugar me he preguntado las razones que darían para justificar ese desaguisado. He buscado por el foro para ver si habíais comentado algo, pero no lo he encontrado. ¿Sabéis algo? Gracias.

Saludos y feliz Sta. Tecla. (¿Da tiempo en 15 días en hacer bien y sin chapuzas el geiser del puerto?)


Más razón que un santo, en cuanto al géiser... me auguro una "tarragonada" xDD.:doh:

Luo
September 10th, 2007, 04:43 PM
La web de l’Ajuntament de Tarragona estarà renovada l’estiu de l’any que ve
Tarragona - 09/10/2007


El nou portal oferirà nous serveis, més informació, estarà disponible en diversos idiomes i incorporarà la nova imatge corporativa de la ciutat. També s’ordenarà la relació amb la cinquantena de webs d’entitats i empreses vinculades amb l’Ajuntament.
La junta de govern local ha obert el concurs per adjudicar l’elaboració del web. El preu de sortida del projecte és de 80 mil euros i l’empresa adjudicatària disposarà de vuit mesos, a partir de la signatura del contracte, per dissenyar i posar en marxa el nou portal.
La previsió és que abans d’un any l’ajuntament estreni el web. La tinent d’alcalde de participació i societat de la informació, Begoña Floria, explica que és imprescindible disposar d’una bona web per donar un millor servei i situar Tarragona al món. D’altra banda, abans d’acabar l’any es posarà en marxa l’ascensor al Palau Municipal.
Ja s’ha completat la part més important de les excavacions arqueològiques a la zona on s’està instal•lant l’ascensor, al fons del pati Jaume I. Les excavacions han posat al descobert restes del circ romà, que NO es veuran afectades per l’ascensor. Les excavacions continuaran en paral•lel a la instal•lació de l’elevador.

Redaccio - redaccio@tarragonaradio.com



No m'ho puc creure, a vegades em dóna la sensació que els mandingos de l'Ajuntament es donen un tomet de tant en quant per fòrums de per l'estil d'aquest xDD. Ja era hora que tinguéssim una bona pàgina web municipal.