View Full Version : Incendis a Catalunya
jeros
July 11th, 2005, 05:52 PM
Estic a la oficina ara mateix i per la finestra veig que per la zona de la ciutat de Sant Boi del Llobregat hi ha un incendi, per la muntanya...
Estic mirant per internet per si posa alguna cosa però res de res.
Seguiremos informando.
Aurelio
July 11th, 2005, 06:07 PM
Truca als bombers per si de cas, 080!!!
:D
jeros
July 11th, 2005, 06:21 PM
quina fumeraaaaaaaaaaaaaa :(
Jordi Berlín
July 11th, 2005, 06:31 PM
Pot ser això...? >(
Declarado un incendio en Viladecans (Barcelona) que provoca una inmensa columna de humo
VILADECANS (BARCELONA), 11 (EUROPA PRESS)
Un total de 16 dotaciones terrestres y cinco medios aéreos de los Bomberos de la Generalitat están trabajando en las labores de extinción de un incendio que se declaró esta tarde en el término municipal de Viladecans (Barcelona).
El fuego, que está provocando una inmensa columna de humo, se inició hacia las 17.10 horas en una carena situada en la carretera de la Ermita de Sant Ramón, cercana al kilómetro 7 de la carretera BV-2003, según informaron a Europa Press fuentes de los Bomberos de la Generalitat.
Un total 25 dotaciones trabajan extinción incendio en Viladecans
Viladecans (Barcelona), 11 jul (EFE).- Un total de 25 dotaciones de los Bomberos -7 aéreas y 18 terrestres- trabajan en la extinción del incendio que se ha desatado poco después de las 17.00 horas en una zona boscosa de Viladecans conocida como el camino de la Ermita de San Ramón.
Según han informado a EFE los Bomberos de la Generalitat, el fuego se ha iniciado a un margen de la carretera BV-2003, a la altura del kilómetro 7, y se dirige sin control hacia la cima de la montaña.
Por ahora se desconocen las causas del incendio, que hasta el momento no ha obligado a desalojar a nadie. EFE
dirdam
July 11th, 2005, 06:44 PM
Jo també ho he vist des de la feina (Almeda). Semblava una mica més al sud de Sant Boi i ara encaixa amb el que ha posat el Jordi de Viladecans. Hem començat a veure el fum cap a dos quarts de sis.
jeros
July 11th, 2005, 06:46 PM
Sí, deu ser això.
Aurelio
July 11th, 2005, 06:47 PM
Però heu trucat als bombers...???
Jordi Berlín
July 11th, 2005, 06:50 PM
Ostres, això es complica...
Desallotgen urbanització Canons de Sant Boi per proximitat al foc
Viladecans (Baix Llobregat), 11 jul (EFE).- La Policia Local de Sant Boi de Llobregat ha començat a desallotjar els veïns de la urbanització els Canons d'aquest municipi davant la proximitat de l'incendi que s'ha iniciat cap a les 17:00 hores d'aquesta tarda en una zona boscosa del terme de Viladecans.
El foc ha començat al peu de la muntanya que separa els municipis de Viladecans i Sant Climent de Llobregat, per un costat, i els barris Marianao i les Orioles de Sant Boi de Llobregat, per l'altre, i ha arribat ja a la vessant de la muntanya, a prop de l'ermita de Sant Ramon.
La Direcció General d'Emergències ha activat la fase d'alerta del pla Infocat a conseqüència del foc, a l'extinció del qual intervenen 24 dotacions terrestres i deu mitjans aeris dels Bombers de la Generalitat. EFE.
Aurelio
July 11th, 2005, 06:52 PM
Us explico una de bona. Jo he viscut sempre al Carmel i a casa dels pares des del balcó es veia Collserola des del Tibidabo fins el Forat del Vent. Doncs, malhauradament, des de nano, sorties al balcó a l'estiu i podies veure incendis, alguns ja començats i d'altres que tot just havien començat. això vol dir que SEMPRE trucava als bombers i ja ells em deien que ho sabien, que algú havia trucat abans, però que agraïen la trucada, of course. En d'altres ocasions, sí que sembla que era jo qui avisava el primer i el foc es podia tallar més ràpidament.
Doncs bé, va haver-hi un estiu que jo tindria uns 11 o 12 anys que Collserola va cremar per tot arreu i en 15 dies o així vaig trucar als bombers com 4 vegades. Bé, al cap de dues setmanes es presenta la guàrdia urbana a casa meva per comprovar que realment des del meu balcó es veia el que jo deia que es cremava perquè segons em van dir... sospitaven que jo fós un piròman que a sobre fotia cachondeo amb els bombers trucant-los per informar dels incendis...!
Quan van sortir al balcó es van convèncer que tot eren tristes casualitats de veure el foc des de casa quan s'iniciava...
Anècdota curiosa, no? Per això estic tan sensibilitzat amb trucar als bombers...
Sky
July 11th, 2005, 06:53 PM
La Direcció General d'Emergències i Seguretat Civil activa la fase d'alerta del pla Infocat per l'incendi de Viladecans
Viladecans (Baix Lobregat).- La Direcció General d'Emergències ha activat la fase d'alerta del Pla Infocat pel foc forestal que està afectant el terme municipal de Viladecans. Els bombers han rebut l'avís pocs minuts després de les cinc de la tarda. A hores d'ara, les flames es troben al peu d'una muntanya que separa els municipis de Viladecans i Sant Climent de Llobregat, per una banda, i les zones de Marianao i les Orioles, a Sant Boi de Llobregat, per una altra.
--
ACN.
KiTos
July 11th, 2005, 06:56 PM
jo tb estava veient la fumera tornant ara a casa en bus, i he pujat al terrat pero veia poca cosa. esperem que no es compliqui molt mes :S
KiTos
July 11th, 2005, 06:59 PM
algú sap si el Gobierno va fer una llei que no permetria recalificar terrenys cremats per a reurbanitzar? es que em sona... i espero que sigui així
Sky
July 11th, 2005, 07:01 PM
http://www.gencat.net/mediamb/incendis/graf/mapweb.gif
A la Plana de Lleida no els volen ni els incendis... :D
Aurelio
July 11th, 2005, 07:17 PM
Us informo que ja es veu la columna/núvol de fum des del Carmel...
:(
Jordi Berlín
July 11th, 2005, 07:59 PM
Us informo que ja es veu la columna/núvol de fum des del Carmel...
Haurem de trucar els bombers perquè vagin a escorcollar casa teva. A veure si hi troben material inflamable o pirotècnic... ;)
Aurelio
July 11th, 2005, 08:51 PM
Je, je, je...
Sky
July 11th, 2005, 08:52 PM
Estabilitzat el foc forestal del Baix Llobregat
La Direcció General d'Emergències i Seguretat Civil informa que el foc forestal del Baix Llobregat està hores d'ara estabilitzat. Bombers hi treballen en aquests moments per reduir la intensitat de les flames i refredar els punts calents de tota la superfície afectada per les flames, unes 80 hectàrees segons dades de Bombers de la Generalitat.
Les dotacions que hi treballen en aquests moments a la zona són 57 de terrestres i 17 mitjans aeris (2 helicòpters de comandament, 8 helicòpters bombarders, 5 avions de vigilància i atac i 2 hidroavions arribats des de Saragossa).
El Centre d'Emergències de Catalunya manté activada l'alerta del pla Infocat.
Segons informa Fecsa Endesa, no hi ha hagut en cap moment tall del subministrament elèctric a la zona, ni de la línia d'alta tensió ni de la de mitja tensió.
Cerdanyola del Vallès, 11 de juliol de 2005
20'45 hores
--
Gencat.net
Danzig
July 11th, 2005, 10:44 PM
Es veia la columna de fum des de Montcada ...
:runaway:
Bitxofo
July 13th, 2005, 01:53 AM
Truca als bombers per si de cas, 080!!!
Ara també pots trucar al 112, gamberroooooooooo!!
UT596001
July 13th, 2005, 11:26 AM
O al 085...
Bitxofo
July 13th, 2005, 03:35 PM
O al 085...
EiN?
Què és això?
:?
No conec...
:dunno:
UT596001
July 13th, 2005, 10:16 PM
Bitxo, el 085 és el número dels Bombers!
Almenys, aquí a Castellar sempre ha sigut aquest número...
Bitxofo
July 14th, 2005, 01:41 AM
Docs aquí és el 080 i el 112.
A Castellar sou diferents per tot!
Sky
July 14th, 2005, 01:48 AM
A Lleida també és el 085... O el 973706090, si no teniu pressa. :D
Sky
July 14th, 2005, 01:50 AM
I per a una ambulància has de marcar el 973222222. :O
Bitxofo
July 14th, 2005, 02:41 AM
Déu méu els telèfons d'urgències de LleidE...
:eek2: :eek2:
UT596001
July 14th, 2005, 11:18 AM
A Castellar també hi ha telèfon de bombers "si no hi ha pressa".
I per l'ambulància tenim un número de Sabadell... ¡ai aquells temps quan Castellar tenia hospital! Ara és una residència d'avis... :cry:
Aurelio
July 14th, 2005, 01:24 PM
Overbooking se escribe con v, Vallesano...
Sky
July 14th, 2005, 01:44 PM
Jo encara em ficaré una signatura queixant-me de la Leridana, que m'han dit que hi ha rutes on assenten gent als esglaons de les portes. :O
UT596001
July 14th, 2005, 03:07 PM
Mentre no us facin anar drets com a sardines...
Bitxofo
July 14th, 2005, 03:56 PM
Mentre no us facin anar drets com a sardines...
Això és diari a Rodalies Renfe!!
>(
Sky
July 14th, 2005, 07:51 PM
Recopil·lació estiuenca d'incendis forestals (o urbans).
Sky
July 14th, 2005, 07:53 PM
http://www.gencat.net/mediamb/incendis/graf/mapweb.gif
Sky
July 14th, 2005, 07:58 PM
Incendi forestal a Sant Quirze Safaja
55 dotacions terrestres i 17 mitjans aeris dels bombers i diverses agrupacions de defensa forestal (ADF) estan treballant per extingir l’incendi forestal de Sant Quirze Safaja (Vallès Oriental). La zona afectada és coneguda amb el nom de la Plana Serra, al nord de la carretera C-1413. A conseqüència del foc, s’ha hagut de tallar el trànsit a lla C-1413, entre els quilòmetres 7 i 8, i la C-59, entre els 26 i 27. Igualment, s’ha evacuat el sanatori Puig d’Olena i el casal Badó, on hi havia un grup de colònies, que ha estat traslladat al poliesportiu de Sant Feliu de Codines. Cap persona no ha resultat afectada com a conseqüència de l’incendi.
--
e-noticies.com
Bitxofo
July 14th, 2005, 08:36 PM
Estàs calent, CEL?
xDDDDDDDDDD
No em cremis!!
:runaway:
UT596001
July 14th, 2005, 10:22 PM
I a la Vallesana... :bleep:
Això sí, ara al juliol s'està de mort... ¡és puntual i no va plena! :D
Les aglomeracions tornaran a l'agost amb l'irrisori horari d'estiu...
Mitus
July 15th, 2005, 12:16 AM
Crema un altre cop Puig d'Olena? Mira que el bosc s'havia recuperat força després del darrer incendi. Allà és on va passar els darrers anys de la seva vida i on va morir el poeta lleidatà Màrius Torres, que parlava de l'indret com un mar encrespat de verds turons. Allà és on va conèixer i va enamorar-se de Mahalta, amor impossible, perquè tots dos estaven malalts de mort. I on va escriure tota la seva obra poètica, mentre Catalunya agonitzava, atenallada pel feixisme. Reprodueixo un poema, que molts de vosaltres deveu conèixer (el canta Lluís Llach):
CANÇÓ A MAHALTA
Corren les nostres ànimes com dos rius paral·lels.
Fem el mateix camí sota els mateixos cels.
No podem acostar les nostres vides calmes:
entre els dos hi ha una terra de xiprers i de palmes.
En els meandres, grocs de lliris, verds de pau,
sento, com si em seguís, el teu batec suau
i escolto la teva aigua, tremolosa i amiga,
de la font a la mar -la nostra pàtria antiga-.
Va ser escrit a Puig d'Olena el mes de març de 1937.
He trobat el poema que va dedicar a la seva ciutat natal, a Lleida, escrit tot just acabada la Guerra Civil, a Puig d'Olena. El reprodueixo en honor als foraires lleidatants:
MOLT LLUNY D'AQUÍ
Hi ha una ciutat, molt lluny d'aquí, dolça i secreta,
on els anys d'alegria són breus com una nit;
on el sol és feliç, el vent és un poeta,
i la boira és fidel com el meu esperit.
L'Orient hi deixà la seva sang de roses,
la mitja lluna càlida del seu minvant etern
i, enllà d'un gran silenci de persianes closes,
un riu profund que corre per una nit d'hivern.
Als antics carrerons, plens de fervor, arriba
jo no sé de quins segles un gris d'amor i encens;
el so de les campanes hi té l'ànima viva
i el seu batec és lliure com el del cor dels nens.
Allí, més bells encara que els parcs en primavera,
els camps humils i alegres s'obren al capaltard;
en el seu gran repòs l'ànima es fa lleugera
com enmig de la vasta paciència del mar.
Res no crida el meu cor amb més tendresa, ara,
que aquells camins fondals de xops i de canyars.
El seu record fa un ròssec de recança al meu pas;
torna a la meva espatlla la mà greu del meu pare.
12 de juny, 1939
Bitxofo
July 15th, 2005, 02:24 AM
I a la Vallesana... :bleep:
Això sí, ara al juliol s'està de mort... ¡és puntual i no va plena! :D
Les aglomeracions tornaran a l'agost amb l'irrisori horari d'estiu...
El Rodalies de l'aeroport va petat ara a l'estiu!!
>(
Bitxofo
July 15th, 2005, 02:28 AM
Sant Quirze sa Faja també va tenir incendi ahir...
Sky
July 18th, 2005, 08:54 PM
El foc s'escampa de pressa pel Bages
L’incendi de Castellnou de Bages, que té dos fronts actius, ja ha afectat a més de sis-centes hectàrees de pi i matoll, i ha tallat la carretera BP-4313 entre Balsareny i Súria i la C-1411a entre Balsareny i Sallent. Els serveis d’extinció treballen amb 93 dotacions terrestres i 21 mitjans aeris. De les 195 persones de la casa de colònies Don Bosco i la Figuerola que havien estat portades a l’escola Riu d’Or de Santpedor, 120 d’aquestes resten encara a aquesta població i la resta han marxat cap a Vacarisses, lloc d’on procedien. Les flames que afectaven les instal.lacions de la fàbrica de les mines Iberpotash ja estan controlades. És el tercer incendi que ha afectat a la comarca del Bages aquesta temporada.
--
e-noticies.com
jeros
July 18th, 2005, 09:59 PM
Alguns es fan intencionadament per després recalificar la zona i urbanitzar. :(
Sky
July 18th, 2005, 10:01 PM
^ Doncs tinc entès que la llei prohibeix urbanitzar indrets cremats, al menys durant un cert període de temps... :dunno:
jeros
July 18th, 2005, 10:28 PM
Doncs deu ser ara, perquè fa ben poquet era la tàctica per tal de fer-se amb un terreny...
Bitxofo
July 19th, 2005, 12:10 AM
^ Doncs tinc entès que la llei prohibeix urbanitzar indrets cremats, al menys durant un cert període de temps... :dunno:
Van modificar la llei per això.
;)
Sky
July 19th, 2005, 12:15 AM
Doncs ben fet, que hi ha molt FdP en aquest món!
jeros
July 19th, 2005, 10:52 AM
Exacte. Crec que ara ho tornen a replantar.
Jo tinc a la meva terrassa de casa meva a Terrassa :D una vista impressionant de Sant Llorenç... si algun dia es crema em dona un telele :(
capuser
July 19th, 2005, 11:01 AM
Us recordeu que jo soc de Ciruelos del Pinar, al Real Señorio, i les flames han arrasat tot el terme municipal i ja es parla de 15000 hectàrees cremades al Alto Tajo, però son molt mes!!! L'incendi forestal "Del Real Señorio" ha afectat tota la "Sexma occidental", anomenada "El Rodenal".
Lo pitjor... 11 forestals van morir (un forestal fue mi jefe hace 4 años, y otro es amigo de mi primo, que por cierto casi corrio la misma suerte que ellos cuando estaba con mi padre y un maquinista haciendo un cortafuegos).
Es requeriran moltes anys per recuperar la vegetació del país!!!
Valle de los Milagros (Riba de Saelices), on van morir els forestals.
http://img309.imageshack.us/img309/9976/milagros7oc.jpg
El meu poble, Ciruelos del Pinar (ara tot arrasat, excepte el nucli urbà)
http://img343.imageshack.us/img343/4377/ciruelos6ie.jpg
http://img348.imageshack.us/img348/6530/ciruelos2b4fc.jpg
http://img335.imageshack.us/img335/5966/guarnicionb7tf.jpg
El Tajo.
http://img343.imageshack.us/img343/8333/miradordeltajo0am.jpg
http://img343.imageshack.us/img343/3794/meandrosdeltajo4ie.jpg
Bitxofo
July 19th, 2005, 04:04 PM
Ho sento molt, capuser!
:pet:
Gràcies per les fotos.
;)
Sky
July 21st, 2005, 09:33 PM
Tura anuncia millores per coordinar emergències i demana a Madrid que no tregui competències
Catalunya disposarà a finals de l'any que ve d'un sistema de comunicacions únic per a tots els equips de seguretat i emergència. S'anomenarà Xarxa RESCAT i servirà per millorar la coordinació entre els diferents cossos d'emergències. Ho ha dit la consellera Tura que, en aquest sentit, ha advertit al govern central que les mesures que l'Estat prengui contra els incendis no han d'envair les competències autonòmiques. Sobre els focs. Tura també ha assegurat que de moment Catalunya "se'n surt relativament bé".
La consellera d'Interior, Montserrat Tura, ha anunciat en declaracions a Catalunya Informació que a finals d'any s'engegarà una prova pilot a Barcelona amb motiu del desplegament dels Mossos d'Esquadra de l'anomenada Xarxa RESCAT. Té per objectiu unificar els sistemes de comunicació utilitzats pels Mossos, la Policia Local i els equips d'emergències que depenen del govern català i dels ajuntaments. A Barcelona també hi tindran accés els serveis de vigilància del metro i dels Ferrocarrils de la Generalitat.
Lluita contra incendis des de la Generalitat
La mesura anunciada per la titular d'Interior també ha de contribuir a millorar les mesures existents per lluitar contra els incendis. De fet, Tura ha recordat que la Generalitat ha de mantenir les seves competències en aquesta matèria.
L'advertiment respon a algunes veus que apunten que el govern central podria prendre mesures excepcionals que envaïssin algunes competències autonòmiques en temes de focs forestals. La consellera, a més, ha destacat que l'incendi de Guadalajara no pot fer prendre mesures "equivocades" al Consell de Ministres. Igualment, rebutja la cessió de la gestió dels parcs de bombers als ajuntaments, com ha proposat avui el conseller en cap.
Calma tensa sobre els incendis i preocupació de cara possibles inundacions
La consellera d'Interior creu que malgrat la severa sequera, "Catalunya se n'està sortint relativament bé" pel que fa a la temporada estival d'incendis forestals, encara que ha advertit que "queda molt estiu per endavant". Montserrat Tura ha recordat que les prop de 5.000 hectàrees que han cremat en els focs forestals d'aquest any "són la suma de petits incendis", ja que de moment no se n'ha hagut de lamentar cap de més abast.
Així mateix, s'ha mostrat preocupada per les inundacions que es podrien produir a l'octubre després de la sequera.
--
http://www.telenoticies.com/noticia/arxiu/not188427872.htm
Met
July 24th, 2005, 06:30 AM
Un total de 230 hectàrees cremades és el balanç provisional de l'incendi que des de divendres afecta el municipi de Cameles, al Rosselló. Durant les tasques d'extinció, cinc bombers -dels 300 que van arribar a combatre les flames en el moment de màxim risc- van patir ferides lleus mentre treballaven en la zona afectada, situada al sud-oest de Perpinyà, i que configura un sector de difícil accés per a l'extinció. Finalment, ahir a mig matí es va donar per controlat, encara que les dotacions terrestres continuaven al vespre vigilant el perímetre de l'incendi que va obligar a evacuar 30 persones.
www.avui.com
-----------------------------------------------------------------------------------
Met dixit! :bowtie:
Antoi
July 24th, 2005, 11:33 AM
http://www.telenoticies.com/noticia/not188477992.htm
Presó provisional per al piròman que va provocar 4 incendis a Calonge i Santa Cristina d'Aro
El titular del jutjat d'instrucció de Sant Feliu de Guíxols ha dictat presó provisional per a l'home detingut per provocar quatre incendis forestals a Calonge i Santa Cristina d'Aro. Els Mossos d'Esquadra van detenir dijous passat Francisco P.L. com a presumpte autor d'un delicte d'incendi forestal que es va declarar aquell mateix dia a Calonge. Finalment, però, també se l'ha considerat culpable de dos incendis més a Calonge i un altre a Santa Cristina d'Aro. Aquesta tarda ha ingressat a la presó.
Aquesta tarda ha ingressat a la presó el presumpte autor d'un incendi que es va declarar dijous passat a Calonge. L'home té 50 anys i és veí de Platja d'Aro. Segons van declarar els Mossos d'Esquadra dijous passat, després que en tres dies d'aquesta setmana s'haguessin originat tres focs forestals a Calonge, els agents de Sant Feliu de Guíxols i la Policia Local de Calonge van activar un dispositiu de vigilància per prevenció d'incendis.
Dins aquest operatiu, una patrulla dels Mossos d'Esquadra va veure dijous al migdia, al voltant de les dues, que s'havia iniciat un foc al quilòmetre 319 de la carretera C-31, en concret a la zona del Mas Pallí dels Vilars de Calonge. A més, els agents van informar que les flames avançaven a gran velocitat cap a Calonge i van avisar els bombers.
Minuts després van arribar al lloc de l'incendi diverses dotacions de la Policia Local de Calonge i quinze dotacions de Mossos d'Esquadra. Els bombers van activar 31 dotacions terrestres i 10 d'aèries per a l'extinció del foc. Per evitar danys personals, es van desallotjar, de forma preventiva, dos càmpings i un polígon industrial, amb un total aproximat de 250 persones desallotjades. A més, els Mossos d'Esquadra van tallar la carretera C-31 a l'altura de Calonge.
Arran de la vigilància, un dels efectius de l'operatiu, concretament un agent de la Policia Local de Calonge, va veure un ciclomotor que es trobava al bosc, a uns trenta metres de la carretera. L'agent es va aturar per esbrinar la procedència del ciclomotor i acte seguit va veure un home que sortia corrents del bosc i es dirigia al ciclomotor. Segons les mateixes fonts, quan l'agent li va demanar que s'aturés, l'home va donar mitja volta i es va escapar. El policia va iniciar una persecució a peu i, pocs metres més enllà, el va poder interceptar. El policia va veure que la zona d'on havia sortit l'home començava a cremar.
Davant d'això, l'agent el va escorcollar superficialment i li va trobar un encenedor. Agents de la Unitat d'Investigació dels Mossos d'Esquadra de Sant Feliu de Guíxols es van fer càrrec de l'actuació. Davant les evidències, Francisco P.L., de 50 anys i veí de Platja d'Aro, va ser detingut com a presumpte autor d'un delicte d'incendi forestal.
------
Si es l'autor dels incendis (recordem la presumpció d'innocència) espero que passi una colla d'anys a la presó. Cada setmana passo per la zona de l'incendi per anar a Platja d'Aro (la C31) i ahir, quan ho vaig veure cremat, em va entrar una esgarrifança al pensar que hagués passat si el vent hagués bufat cap a l'interior en comptes d'anar cap a la platja. Segurament, ara estariem parlant d'un incendi devastador amb centenars d'ha cremades al massís de les Gavarres. De fet, diuen els mateixos bombers que el dia que s'encenguin les Gavarres, començarà per una punta i acabarà per l'altre, ja que el bosc no està net i és una massa forestal molt compacta.
Bitxofo
July 24th, 2005, 06:35 PM
Piròmans a la cadira elèctricaaaaaaaa!!
>( >( >(
Met
July 24th, 2005, 10:56 PM
COLL A TERRA! :gunz:
...o com diu una cancó de SAU: "... i al fill de puta que cremi aquests boscos, que li tallin les mans. Potser així no els cremarà..."
Bitxofo
July 25th, 2005, 04:12 PM
COLL A TERRA! :gunz:
...o com diu una cancó de SAU: "... i al fill de puta que cremi aquests boscos, que li tallin les mans. Potser així no els cremarà..."
Que les tallin les mans, els peus i el cap!!
>(
Sky
July 25th, 2005, 04:43 PM
^Bitxo, el carnisser de Gramanat. :D
Bitxofo
July 25th, 2005, 08:52 PM
^Bitxo, el carnisser de Gramanat. :D
^^De Barcelona centre, si no et molesta...^^
:cool:
Sky
April 11th, 2006, 11:33 AM
El vent dificulta l'extinció de l'incendi de Tarragona, que ha cremat 1.200 hectàrees
- Les males condicions meteorològiques no permeten la intervenció dels mitjans aeris
- Desactivada l'emergència nuclear a Vandelllòs i reoberta la circulació a l'AP-7
El fort vent que bufa a la comarca del Baix Camp dificulta les tasques d'extinció de l'incendi forestal que continua actiu des d'ahir a la tarda, al no permetre el treball de la majoria de mitjans aeris desplaçats a la zona, per la qual cosa els bombers només poden contenir el foc des de terra. (...)
El Periódico (http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=6&idioma=CAT&idnoticia_PK=295303&idseccio_PK=132&h=)
jeros
April 11th, 2006, 12:33 PM
Pero bitxo no era de BDN??
jeros
April 11th, 2006, 12:34 PM
xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Bitxofo
April 11th, 2006, 03:42 PM
Pero bitxo no era de BDN??
Nascut a BDN, vaig viure 26 anys a SantaCo, 2 a BDN i 7 a BCN centre!!
:cool:
Abbil
April 12th, 2006, 10:18 PM
El vent dificulta l'extinció de l'incendi de Tarragona, que ha cremat 1.200 hectàrees
- Les males condicions meteorològiques no permeten la intervenció dels mitjans aeris
- Desactivada l'emergència nuclear a Vandelllòs i reoberta la circulació a l'AP-7
El fort vent que bufa a la comarca del Baix Camp dificulta les tasques d'extinció de l'incendi forestal que continua actiu des d'ahir a la tarda, al no permetre el treball de la majoria de mitjans aeris desplaçats a la zona, per la qual cosa els bombers només poden contenir el foc des de terra. (...)
El Periódico (http://www.elperiodico.com/default.asp?idpublicacio_PK=6&idioma=CAT&idnoticia_PK=295303&idseccio_PK=132&h=)
Desde'l meu apartament de Salou es veia el foc!!! :runaway:
Vaig arrivar dijous per la nit! Em vaig asomar pel balcó i recony! ahí hi ha un incendi!!
Vaig fer aquesta foto que se veu molt mal:
http://img329.imageshack.us/img329/6375/fotos0016gb.jpg (http://imageshack.us)
Caram, i lo pitjor es que hi ha una central nuclear aprop!!
Hush
April 12th, 2006, 10:20 PM
^^ Vius a la torre alta?
Abbil
April 12th, 2006, 10:35 PM
^^ No que va, en un block d'apartaments normalet...
Pero a primera línea de mar. :D
I no hi vic, soles hi estiuejo.
;) :p
Confide
April 12th, 2006, 11:19 PM
Qué pena de incendios! :(
Confide
August 7th, 2006, 07:44 PM
Pels que viuen aprop... encara crema? Encara surt fum?
I pobre Empordà... els fills de puta dels priòmans els hi cremaria el cotxe, la casa i cadena perpètua :bash:
UT596001
August 7th, 2006, 11:59 PM
^^ Controlat de nou l'incendi de Collserola
Els bombers han pogut controlar l'incendi que s'ha declarat aquest dilluns al matí a la carretera que uneix Cerdanyola del Vallès i Barcelona, i que s'havia revifat a primera hora de la tarda, segons ha informat l'Ajuntament de Barcelona. La carretera, que s'havia tallat a causa de la revifada, ha tornat a obrir-se al trànsit sense que cap veí de la zona hagi hagut de ser desallotjat. Al lloc de l'incendi encara queden sis dotacions de bombers que continuen remullant la zona per evitar un nou rebrot.
(...)
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/notItem.jsp?item=noticia&idint=139787
Watermark
August 8th, 2006, 01:41 AM
^^ Jo ni m'he adonat. Si circulés a l'agost el A7 de Sarbús, que per cert mai he agafat (tampoc l'A6) podria passar per la carretera en qüestió i evaluar els danys, però va a ser que no.
UT596001
August 8th, 2006, 01:57 AM
^^ Bé, per l'horari que té l'A7 hauries d'esperar a demà, però com bé dius no circula a l'agost...
entfe001
August 8th, 2006, 01:38 PM
Per tal que us feu una idea de la virulència dels incendis a l'Empordà: intermitentment la pudor a cremat arriba fins a la mateixa ciutat de Girona.
Com us podeu imaginar, la premsa local (Diari de Girona i El Punt) són pràcticament monogràfics aquests dies :cry:
Antoi
August 8th, 2006, 03:29 PM
Amb l'incendi de Ventalló, la pudor a cremat des de la Bisbal era molt destacable. Vaig anar a l'Escala dissabte al matí i la C-31 era tallada a Verges. La columna de fum era impressionant i a aquella hora ja portava cremat més de 600 hectàrees. A la tarda, el fum ja havia baixat d'intensitat, però diumenge, que hi vaig tornar, vaig veure la columna de fum del foc de Capmany i també era molt considerable. S'ens crema l'Empordà!!!! :cry:
PD: Ara està plovent aquí. A veure si també ho fa a l'Alt Empordà. La pega que no trigarà a bufar tramuntana...
topcat0
June 6th, 2007, 09:54 PM
Un breve pero espectacular incendio se ha producido en una de las naves abandonadas de la estación de La Sagrera.
http://img155.imageshack.us/img155/5112/incendi02bc8.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/4561/incendi01hr0.jpg
Tres dotaciones de bomberos has sido necesarias para sofocar el fuego que, afortunadamente, no ha tenido consecuencias personales.
Aún se desconocen las causas.
JarlehuBCN
June 6th, 2007, 10:10 PM
Y a que hora ha sido? yo vivo justo delante y no he visto nada... nada de nada..
Confide
June 6th, 2007, 10:13 PM
Un breve pero espectacular incendio se ha producido en una de las naves abandonadas de la estación de La Sagrera.
http://img155.imageshack.us/img155/5112/incendi02bc8.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/4561/incendi01hr0.jpg
Tres dotaciones de bomberos has sido necesarias para sofocar el fuego que, afortunadamente, no ha tenido consecuencias personales.
Aún se desconocen las causas.
Bé, com aquestes naus les tiren a terra, tampoc passa res. :):lol:
Danzig
June 6th, 2007, 10:20 PM
doncs bona ocasió per començar, que ja fa setmanes que van dir que ho farien i res...
JarlehuBCN
June 6th, 2007, 10:24 PM
Ja m'ha confirmat ma mare que si xDD. Es rumoreja que ha estat provocat per a cobrar l'assegurança ja que part d'aquesta estació encara és utilitzada per Correos.
Per cert desde fa setmanes hi ha un parell de màquines d'aquestes que fan "sondejos" de terra treballant a l'estació i voltants.
Sky
July 5th, 2007, 10:52 AM
Continuen les tasques d'extinció de l'incendi de Mont-roig del Camp
Tres mitjans aeris s'han reincorporat a primera hora d'aquest matí a les tasques d'extinció de l'incendi forestal de Mont-roig del Camp (Tarragona), que fins al moment hauria cremat unes 350 hectàrees. El foc segueix estabilitzat, després que 37 dotacions hagin estat durant tota la nit a la zona per mullar i controlar les espurnes.
D'altra banda, l'altre gran incendi d'ahir, a Navàs (Barcelona), també continua controlat. De les 33 dotacions d'aquesta nit es passarà a les 20 aquest matí. Els mitjans aeris segurament també acudiran per col·laborar en l'extinció total del foc.
La Generalitat va donar ahir a la nit per controlats els incendis de Sanaüja (Lleida) i d'Ulldecona (Tarragona) i a les 22.55 hores el pla Infocat va passar a la fase d'alerta a les zones de Mont-roig i de Navàs, el que implica la desactivació de la fase d'emergència 2 de l'Infocat.
Europa Press
Sky
July 5th, 2007, 12:54 PM
^^ Imatges de l'incendi:
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/367a08a8.jpg
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/f9ef0736.jpg
DaniXXV
July 10th, 2007, 11:15 PM
Me autoquoteo del foro aragonés para poner estas fotos del incendio de Mont-roig:
Esto es cuando empezó. Ese campo verde ha dejado de existir:
http://i150.photobucket.com/albums/s117/DaniXXV/incendio006.jpg
Aquí se empieza a extender:
http://i150.photobucket.com/albums/s117/DaniXXV/incendio009.jpg
Comienzan a evacuar las casas de al lado de mi edificio:
http://i150.photobucket.com/albums/s117/DaniXXV/incendio012.jpg
La riera y los campos junto al edificio ya están ardiendo:
http://i150.photobucket.com/albums/s117/DaniXXV/incendio002.jpg
Ya se ha quemado todo lo cercano y el fuego se va hacia Mont-roig. Allí se quemó un restaurante y todos los bungalows de madera del campig playa montroig, un camping gigantesco de lujo (considerado el mejor de Europa) Creo que fue el único camping que sufrió daños, supongo que porque era el único lo suficientemente grande como para cruzar la carretera.
http://i150.photobucket.com/albums/s117/DaniXXV/incendio016.jpg
Un helicóptero va a coger agua. Empezaron cogiendo de un embalse, luego la cogian de las piscinas, que es donde va éste. Al final directamente del mar.
http://i150.photobucket.com/albums/s117/DaniXXV/incendio055.jpg
Aquí se acercan a las piscinas de las casas de al lado (ya evacuadas)
http://i150.photobucket.com/albums/s117/DaniXXV/incendio050.jpg
Y aquí se ven cogiendo agua.
http://i150.photobucket.com/albums/s117/DaniXXV/incendio048.jpg
Y esto es todo. A partir de ese momento los "reporteros" abandonaron el edificio hasta que se apagara del todo el incendio. No los evacuaron, pero el humo por lo visto era cada vez más insoportable. De hecho cuando yo llegué el jueves aún había humo y a madera quemada estuvo oliendo hasta el domingo...
xussep80
July 11th, 2007, 12:07 AM
^^ Aquest sembla el típic incendi ntencionat amb fins "suposadament" especulatius. Veurem quant triga l'ajuntament de Mont-roig a urbanitzar tota aquesta zona que surt en les imatges. Després d'haver visitat la monstruositat i cutrisme de Miami Platja i altres urbanitzacions, qualsevol cosa es pot esperar d'aquest municipi.
DaniXXV
July 11th, 2007, 12:12 AM
^^ Casi todo lo quemado era urbanizable y lo unico no urbanizable no es edificable según la ley de costas catalanas. PArece ser que se inició en una zona aún sin edificar pero con conexiones eléctricas, pero tampoco se sabe con seguridad total...
Danzig
July 12th, 2007, 06:09 PM
Fue por una rata hambrienta, hambrienta de cables la muy hijadeputa
Sky
January 10th, 2008, 02:39 PM
Fecsa Endesa, condemnada a pagar més de 10'5 milions d'euros per l'incendi a la Catalunya central el 1998
El Tribunal del Jurat de l'Audiència de Barcelona ha condemnat als exdirectius de Fecsa Agustín Lopez Rodriguez i Francesc Josep Archs a dos anys de presó cadascun per un delicte d'incendi forestal per imprudència greu per l'incendi que el juliol del 1998 va començar sota una estesa elèctrica a Aguilar de Segarra (Bages), i va afectar a unes 17.700 hectàrees. La sentència considera que el foc va iniciar-se pel mal estat d'aquesta instal·lació elèctrica i per això fa responsable la companyia responsable del manteniment, Fecsa, a indemnitzar amb uns 10.644.600 euros a uns 24 propietaris afectats per l'incendi. A més, el tribunal també condemna dos veïns de Puig-Reig, José Maria Fernandez Barons i Josep Maria Puig Oviedo a un any de presó per un delicte d'incendi forestal ja que van provocar cinc incendis, que van afectar uns 20.000 metres quadrats al juliol del 1998 en diverses localitats del Berguedà i el Bages.
ACN
Danzig
January 10th, 2008, 05:47 PM
és la ruinaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
ains :sleepy:
Sky
June 9th, 2008, 04:10 PM
Posen en marxa avui la campanya contra incendis
Avui comença la campanya contra el risc d'incendi forestal, que, organitzada pels departaments d'Interior i Medi Ambient i la Diputació de Barcelona, torna a portar com l'any passat l'eslògan de Risc zero. En la campanya s'inclouen imatges d'urbanitzacions envoltades de bosc, que preocupa i condiciona la prevenció i l'extinció d'incendis. El cost de la campanya és de 900.000 euros, que han aportat a parts iguals les conselleries i la Diputació.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/noticia?p_idcmp=2888263
entfe001
June 25th, 2008, 01:44 PM
Ja hi som :sleepy:
http://i109.photobucket.com/albums/n46/entfe001/Temp/IncendiGavarres08F25.jpg
Mirant cap a Sant Daniel des de casa meva. Foto de fa 5 minuts. En línia recta darrere les muntanyes, la Bisbal d'Empordà.
Sky
September 20th, 2008, 08:00 PM
La millor campanya forestal en 20 anys
Les xifres de la campanya forestal d'aquest estiu han estat les millors dels darrers 20 anys. Les sortides dels bombers per sufocar incendis de vegetació han baixat el 46,7%, mentre que s'han cremat només 101,53 hectàrees, un 93% menys que l'any anterior. L'incendi més important d'aquest estiu es va produir a Montblancel el passat 29 d'agost i va cremar 4 hectàrees.
http://www10.gencat.cat/gencat/AppJava/cat/actualitat2/2008/80919lamillorcampanyaforestalen20anys.jsp
Aurelio
September 20th, 2008, 09:35 PM
Les xifres de la campanya forestal d'aquest estiu han estat les millors dels darrers 20 anys. Les sortides dels bombers per sufocar incendis de vegetació han baixat el 46,7%, mentre que s'han cremat només 101,53 hectàrees, un 93% menys que l'any anterior. L'incendi més important d'aquest estiu es va produir a Montblancel el passat 29 d'agost i va cremar 4 hectàrees.
http://www10.gencat.cat/gencat/AppJava/cat/actualitat2/2008/80919lamillorcampanyaforestalen20anys.jsp
Sky, hauries de canviar el títol del fil i posar:
Aquest any, no mos cremem...!
Sky
September 20th, 2008, 10:08 PM
^^ És veritat. A veure si l'any que ve és igual. :yes:
entfe001
September 20th, 2008, 10:43 PM
^^ I tots els que el segueixin :yes:
Izo
September 21st, 2008, 06:10 PM
I això a pesar de la sequera extrema!!! Sembla mentida en un país com el nostre...
Sky
July 18th, 2009, 04:45 PM
Sembla que enguany no tindre tanta sort. :(
El conseller Baltasar apunta la caiguda d'una xarxa elèctrica com a possible causant de l'incendi d'Agramunt
L'Urgell, la Noguera i la Segarra podrien estar cremant per culpa de la caiguda d'una xarxa elèctrica. Així ho apunta el conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, que s'ha desplaçat fins a aquesta zona de les Terres de Ponent per seguir el pitjor incendi de l'any, que de moment ha arrasat 5.200 hectàrees. Baltasar no descarta altres hipòtesis, però la que pren més força és la del problema elèctric al nucli de la Donzell d'Urgell, a Agramunt, ja que diversos veïns també havien apuntat aquesta teoria.
L'incendi més important d'aquest estiu és, però, en fase de control. Ha cremat gairebé 5.200 hectàrees, sobretot agrícoles, i també ha costat la vida d'un home d'edat avançada, que havia anat a veure si el foc havia arribat a les seves finques.
Les zones més afectades han estat Oliola, Cabanabona, Florejacs i Sanaüja, on els veïns han viscut moments de molta angoixa ja que les flames han arribat molt a prop dels nuclis urbans, i en alguns casos han cremat diverses finques i vehicles agrícoles davant mateix dels seus propietaris.
Pel que fa a les pèrdues mediambientals, 4.700 de les hectàrees cremades són zones protegides, concretament de la ZEPA Vall de Sió - Llobregós, que estudia i protegeix diverses espècies d'aus. La bona notícia és que l'època de nidificació d'aquests animals ja ha acabat, i per tant es creu que no ha afectat gaire la fauna.
Aquest és l'incendi més important d'aquest any a Catalunya, i el més destacat que ha afectat les Terres de Ponent en l'última dècada. Aquest any ja han cremat 7.000 hectàrees a la demarcació de Lleida, mentre que l'any passat, per exemple, només se'n van cremar 18.
http://www.3cat24.cat/noticia/396075/catalunya/El-conseller-Baltasar-apunta-la-caiguda-duna-xarxa-electrica-com-a-possible-causant-de-lincendi-dAgramunt
Sky
July 21st, 2009, 08:15 PM
Quatre bombers morts i dos de ferits greus pel foc que crema als Ports
Quatre bombers han mort i dos més han quedat ferits de gravetat a causa de l'incendi que crema des d'ahir a la nit al Parc Natural dels Ports, a la Terra Alta, segons ha confirmat la Generalitat. Les víctimes mortals eren membres del parc de Lleida. El foc s'ha descontrolat a la tarda i, empès pel vent, ha avançat cap al nucli urbà d'Horta de Sant Joan i ha obligat a confinar els veïns d'aquest municipi. Hores abans ja s'havien desallotjat diverses cases i masos de la carretera de Tortosa. Les flames han calcinat fins ara una cinquantena d'hectàrees de vegetació. El vent ha fet retirar part dels mitjans aeris. Ara hi ha una cinquantena de dotacions terrestres i deu d'aeris, que es retiraran amb l'arribada de la foscor. L'esperança és que ha començat a ploure a la zona.
Els bombers, que eren forestals del parc de Lleida, han quedat encerclats per les flames quan eren una zona d'accés difícil. Els dos ferits de gravetat ja els han traslladat cap a l'Hospital de la Vall d'Hebron, de Barcelona. Ho ha confirmat des del lloc dels fets el secretari general d'Interior, Joan Boada, que ha destacat el "canvi de vent sobtat" que ha complicat la situació de l'incendi i ha acabat amb aquest balanç devastador.
El conseller d'Interior, Joan Saura, ha abandonat la reunió de la Comissió Bilateral Estat-Generalitat que tenia a Madrid per desplaçar-se cap a la Terra Alta. També van cap allà el president de la Generalitat, José Montilla, i el vicepresident, Josep Lluís Carod-Rovira.
Al migdia, l'absència de vent feia pensar als bombers que al cap de poques hores tindrien controlat el foc. A la tarda, però, el vent ha tornat a bufar amb força i les flames han revifat. El foc ha avançat en direcció cap a Horta de Sant Joan. Com a mesura de precaució, els bombers han confinat els habitants d'aquest municipi i han desallotjat les cases i masos que hi ha a la carretera de Tortosa. A més, el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya ha activat la fase d'emergència del Pla Infocat, el pla d'emergència per incendis.
En aquest context, la bona notícia és que ha començat a ploure a la zona, cosa que, sens dubte, ajudarà en les tasques d'extinció, complicades sobretot pel vent, que ara bufa però amb menys intensitat que a mitja tarda.
Precisament, a causa del vent, alguns mitjans aeris s'han hagut de quedar una estona a terra. Després ha millorat la situació i a mitja tarda s'han pogut enlairar sis helicòpters bombarders i quatre avionetes, que estan treballant amb l'helicòpter de comandament dels Bombers i l'hidroavió del Ministeri de Medi Ambient, procedent de la base de Daroca, a Saragossa.
http://www.3cat24.cat/noticia/396484/terraalta/Quatre-bombers-morts-i-dos-de-ferits-greus-pel-foc-que-crema-als-Ports
DEP. :(
scratchy
July 21st, 2009, 08:21 PM
DEP. Entenc que vivim en zona propensa a incendis, però sincerament, la no-gestió dels boscos i la deixadessa de l'èsser humà també té molt a veure. El meu condol als familiars.
Sky
July 22nd, 2009, 10:04 PM
CUE2GjrK6X8
Sky
July 24th, 2009, 04:52 PM
El foc d'Horta de Sant Joan es cobra la cinquena víctima
• Francesc Baltasar ha assegurat "amb tota rotunditat" que l'origen del foc va ser un llamp
El bomber Pau C. A. de 31 anys ingressat des del passat 21 de juliol a la Unitat de Cremats de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, ha mort a les 14.15 h, segons ha confirmat la Generalitat. Pau C.A. pertanyia al Grup d'Actuacions Forestals (GRAF) del Cos de Bombers de la Generalitat. Va ingressar amb cremades de segon i tercer grau al cap, tronc i extremitats que afectaven el 50% del seu cos i tenia una lesió pulmonar per inhalació de fum. La seva evolució va ser desfavorable i, el dimecres dia 22, va entrar en situació de fallida multiorgànica. Aquesta mort es suma als quatre bombers que van morir al Parc Natural dels Ports, a la Terra Alta. Les víctimes mortals eren membres del parc de Lleida.
D'altra banda, un llamp va ser la causa de l'incendi d'Horta de Sant Joan, a la Terra Alta, que està actiu des de dilluns passat i que ha costat la vida a quatre bombers que treballaven en la seva extinció. El conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, ha assegurat que es pot afirmar "amb tota rotunditat" que l'origen del foc que ha cremat ja unes 1.200 hectàrees de massa forestal va obeir a causes naturals, concretament a la caiguda d'un llamp. L'incendi ha quedat finalment en fase de control.
Els responsables d'Interior han parlat per primera vegada d'optimisme respecte a l'evolució del foc que crema des de dilluns a la nit als Ports de Tortosa-Beseit. L'incendi es troba ja en fase de control i tot apunta que podria acabar controlat. A més, el vent ha afluixat i, tot i que continua fent molta calor, la humitat ha pujat una mica.
http://societat.e-noticies.cat/el-foc-dhorta-de-sant-joan-es-cobra-la-cinquena-victima-31347.html
Confide
July 26th, 2009, 10:52 PM
Com va el foc? Ja està controlat?
Sky
January 11th, 2010, 09:46 PM
La jutgessa té indicis per considerar que l'incendi d'Horta de Sant Joan va ser intencionat
L'advocat de la família d'un dels cinc bombers que van perdre la vida en l'incendi d'Horta de Sant Joan (Terra Alta), Pau Simarro, ha recollit aquest dilluns als jutjats de Gandesa (Terra Alta) part de la documentació. Simarro ha explicat que la jutgessa que porta el cas té indicis per considerar que el foc va ser intencionat i no accidental com asseguren els dos detinguts. Si fos així, explica, se'ls podria acusar d'homicidi involuntari, la qual cosa podria suposar una pena de fins a deu anys de presó per a cadascun d'ells. Les detencions per part dels Mossos no tanquen però l'altra línia de treball. Simarro seguirà estudiant si la gestió dels responsables del dispositiu va ser la correcta.
http://www.3cat24.cat/noticia/471526/segria/La-jutgessa-te-indicis-per-considerar-que-lincendi-dHorta-de-Sant-Joan-va-ser-intencionat
Vilarrubla
January 11th, 2010, 09:50 PM
quan van explicar el CV dels dos implicats tenia pinta de que pogués ser intencionat... però bé, ja veurem que diuen al final.
Sky
January 13th, 2010, 11:26 AM
Quinze fotografies dels incendiaris sustenten l’acusació d’homicidi
• Les contradiccions entre Paz i Forner sobre un gos i un fogó de càmping van disparar les sospites
• Els detinguts van esborrar les imatges digitals, però els tècnics dels Mossos van poder recuperar-les
En el primer pla de la foto, les mans de sorpresa sobre el cap i un somriure inexplicable. No sembla que la cara expressi ni tan sols preocupació pel que es divisa al fons: una columna de fum que puja de l’incendi causat per la foguera que l’home que apareix a la foto i el que prem el disparador de la càmera havien encès presumptament minuts abans al bosc pròxim a Horta de Sant Joan. Les mateixes flames que en aquell instant de la tarda del 20 de juliol mouen al somriure el jove de la foto van acabar l’endemà amb les vides de cinc bombers i van deixar greument ferit un sisè membre dels GRAF de Lleida.
La fotografia que apareix a la portada d’aquest diari és una de les quinze instantànies que van captar Lorenzo Forner i el seu amic Antonio Paz, avui detinguts, quan preparaven la foguera i, després, quan fugien de l’incendi. Segons fonts pròximes a la investigació, en una altra imatge es pot veure un dels imputats recollint fulles seques per fer el foc. Dues més les van captar quan l’incendi ja s’havia desfermat. En una d’aquestes últimes es veu el foc de prop i apareix un d’ells d’esquena, mirant les flames.
IMATGE RECUPERADA
Dies després de l’incendi, els detinguts van esborrar les fotos de la targeta de memòria de la càmera fotogràfica. No obstant, els tècnics informàtics dels Mossos van aconseguir recuperar aquestes imatges, que s’han convertit en un element clau que ha portat la jutge de Gandesa que instrueix el cas a imputar els dos detinguts per «incendi forestal intencionat».
Al fiscal en cap de Tarragona, aquestes imatges, juntament amb altres proves, el porten a plantejar-se demanar que la jutge imputi els detinguts per cinc delictes d’homicidi que «com a mínim serien imprudents», cosa que deixaria la porta oberta per elevar la gravetat de l’acusació.
La detenció de Paz i Forner va ser possible després de sis mesos d’investigació de la Unitat Territorial d’Investigació dels Mossos i que es basa en les declaracions d’uns veïns que van assegurar haver vist aquella tarda dos excursionistes fugint de la zona del foc. «Un veí va explicar que se’ls va creuar i que li van dir que havien trucat al 112», relaten fonts de la investigació. Això va portar els Mossos a investigar una per una les 44 trucades d’avís del foc dels Ports que va rebre el 112 entre les 21.04, quan va arribar la primera, i les 21.59. Els agents van trucar a tots els que van fer la trucada i van analitzar les seves respostes.
RESPOSTES AMBIGÜES
Un d’ells va ser el comunicant que va fer la trucada de les 21.17, Antonio Paz. Les seves respostes, evasives i ambigües, van cridar l’atenció dels agents, que el van citar a declarar juntament amb la persona que l’acompanyava d’excursió el dia del foc, Lorenzo Forner.
Tots dos van entrar en contradiccions sobre on anaven a acampar o si pensaven passar la nit allà. Un va dir que havien comprat un fogó de càmping a la gasolinera d’Horta de Sant Joan; l’altre ho va negar. Una altra dada que va alertar els policies és que un va dir que a l’excursió hi anaven amb un gos, mentre que l’altre va afirmar que el gos el van deixar al cotxe.
Al desembre, quan els investigadors ja havien descartat el llamp com a causa, els van tornar a citar i els van fer preguntes més incisives, que van generar més contradiccions. Van intervenir els seus telèfons i van estrènyer el setge. Dijous passat, Forner no va resistir més i, en la seva tercera declaració, va confessar.
http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=677740&idseccio_PK=1021
http://www.elperiodico.com/vivo/recursos/fotos/foto_412/foto_412363_CAS.jpg
Vilarrubla
January 13th, 2010, 01:53 PM
:O estic flipant!!!
El que no entenc "van borrar les fotos, però els Mossos les han pogut recuperar".
Sky
January 13th, 2010, 02:22 PM
^^ Suposo que passa com amb els discs durs, que tot i "buidar la paperera" és possible que els arxius es puguin recuperar amb un programa especial forense.
Sky
January 14th, 2010, 08:32 PM
El bomber supervivent de l'incendi d'Horta: “Estic sol i cremat. Fills de puta, veniu-me a buscar”
• Els GRAF Lleida van demanar que els rescatessin tres vegades
Els bombers de la unitat del Grup de Recolzament d'Actuacions Forestals (GRAF) van emetre tres trucades d'emergència avisant de la seva situació d'extrem perill mentre eren atrapats per les flames. L'únic bomber de la unitat de Lleida supervivent, Josep Pallàs, va contactar amb la sala de control per demanar desesperadament ajuda: “Estic sol i cremat. Fills de puta, veniu-me a buscar”, va ser el missatge. Pallàs continua ingressat a l'hospital de la Vall d'Hebrón.
Segons un comunicat emès per la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament, el dia del tràgic incident, el 21 de juliol de 2009, a les 14.30 hores i després de constatar greus dificultats per volar durant la mitja hora anterior, es van suspendre totes les operacions dels mitjans aeris que treballaven en les tasques d'extinció de l'incendi.
Seguint les consignes de seguretat, mitja hora després, els bombers del GRAF de Lleida i Barcelona preparen la seva zona de seguretat i poc després, el guaita de la unitat de Lleida canvia la seva posició durant l'evolució del foc. A les 15.59 hores, tots els membres del GRAF de Lleida despleguen les seves mantes de protecció. Un dels cinc bombers morts, Jaume Arpa, va comunicar a la sala de control que “estem fent una zona de seguretat perquè el foc ve cap a nosaltres. Suposo que amb això ja n'hi haurà prou”. Set minuts més tard emeten la primera trucada d'emergència per a ser evacuats.
Tots els bombers de la unitat van intentar fugir a través del bosc però una llengua de foc els va atrapar a tots excepte Pallàs que va trucar a la sala de control de Lleida avisant “d'un atrapament GRAF Lleida , truca perquè ens vinguin a buscar, si us plau, que estem a punt de cascar-la, hòstia!”. L'operadora va demanar que indiqués la seva situació i Pallàs va informar que estava “en el foc de Tarragona. Ens ha passat un atrapament. Hi ha gent morta, correu, correu!”. Aquestes comunicacions les va fer amb el seu telefon mòbil perquè no va aconseguir realitzar-les a través del sistema de comunicació immediata que tenen aquestes unitats.
D'altra banda, l'advocat de la família d'un dels bombers morts, Pau Simarro, ha demanat que un metge forense avaluï la possibilitat que declari el bomber supervivent. A més, l'advocat també demanarà que es cridi a declarar els comandaments que van prendre decisions durant l'incendi. Segons ell, “algú no estava en el seu lloc, o no es van prendre les decisions oportunes o no es va rectificar a temps” davant tres trucades d'emergència.
http://www.lamalla.cat/societat/article?id=324860
Vilarrubla
January 23rd, 2010, 02:41 PM
Delta 0 no va prestar atenció als atrapaments perquè el foc amenaçava la població d'Horta
El comandament central del GRAF va avisar-lo de la situació de risc de les unitats sis minuts abans de l'accident
Delta 0, el màxim comandament de l'operació que dirigia les tasques d'extinció de l'incendi d'Horta el dia que van morir cinc bombers del GRAF, va tenir coneixement explícit dels atrapaments però no els va prestar atenció perquè estava concentrat i preocupat per l'avanç descontrolat del foc pel flanc esquerre que amenaçava la població d'Horta. Així es desprèn de la transcripció de les comunicacions i de la declaració d'aquest comandament davant dels Mossos. Sis minuts abans de l'accident mortal, el comandament central del GRAF de Bellaterra (GRAF 01) va informar per l'emissora a Delta 0 que a la zona on era l'equip de Lleida procedien a desplegar les mantes ignífugues perquè el foc els venia a sobre. Delta 0 contesta demanant la previsió del temps.
La transcripció de les comunicacions que demostren que el màxim comandament operatiu del cos, l'inspector Carles Font, va tenir coneixement dels atrapaments, però no hi va prestar atenció perquè estava concentrat en l'avanç descontrolat del flanc esquerre, que amenaçava la població d'Horta i que en algun moment va fer arribar a plantejar la seva evacuació. A les 15.59 de la tarda, sis minuts abans de l'accident mortal, el comandament del GRAF que seguia els moviments d'aquestes unitats especials des de la central de Bellaterra va informar per l'emissora Delta 0: «T'informo que on teníem GRAF Lleida despleguen les fire shelters (mantes ignífugues) perquè el foc els ve a sobre.» Delta 0 no reacciona ni s'interessa per la situació de risc que estan vivint els equips situats a la capçalera del foc i respon amb una pregunta sobre la previsió meteorològica. GRAF 01 li contesta: «Turbulències i inestabilitat vertical durant tota la tarda i fins ben entrada la nit.» I Delta 0 respon: «Amb el vent que fa, o portem vehicles o això ho pescarem no sé pas on.» Aquesta conversa demostra que el màxim comandament operatiu en aquell moment crític estava preocupat i ocupat perquè el foc avançava descontrolat i a gran velocitat cap a la població d'Horta. Fins i tot el coordinador de mitjans aeris, amb distintiu Hotel 0, en un moment donat suggereix que si la cosa no canvia s'hauran de plantejar l'evacuació de la població. En la seva declaració davant dels Mossos d'Esquadra el 28 d'agost, l'inspector Carles Font admet que en cap moment va pensar que els atrapaments eren greus i que els mateixos equips ho resoldrien perquè els GRAF s'estaven «autogestionant» la situació. I insisteix que ell va continuar realitzant les «tasques pròpies» de comandament de l'incendi, que en aquell moment estava en una situació nova i perillosa: el foc havia desbordat el flanc esquerre, avançava a gran velocitat cap a Horta (ell mateix ho va comprovar desplaçant-se a l'antiga carretera de Port de Compte, segons va explicar als Mossos) i veia que no tindrien prou efectius per aturar-lo.
A preguntes de la policia, però, Delta 0 afirma que com a cap de guàrdia l'haurien d'haver informat directament de les conseqüències de l'accident del GRAF Lleida. I, sorprenentment, afegeix que ell no en va tenir coneixement oficial fins a tres quarts de vuit del vespre, gairebé quatre hores després, quan li ho va comunicat el sotsinspector Massagué en arribar al poliesportiu d'Horta. Delta 0 va fer una altra afirmació davant dels Mossos que ha provocat molta inquietud en l'estructura de comandament dels Bombers de la Generalitat: afirma que no sabia on eren situats els GRAF i que no els donava instruccions perquè «són independents». Una afirmació que els mateixos bombers han qüestionat perquè el cap de guàrdia i màxim comandament operatiu d'un incendi té autoritat sobre totes les unitats desplegades, malgrat que els GRAF puguin actuar amb certa autonomia. Una altra afirmació sorprenent de l'inspector Carles Font davant la policia és que no recorda haver escoltat per les diferents emissores cap trucada d'emergència. Concretament n'hi va haver set, a més de diverses comunicacions de bombers afectats que suplicaven ajuda urgent. Fonts pròximes al cos de bombers van assenyalar ahir que existeix la possibilitat que el cap de guàrdia no dugués sintonitzats en les seves emissores tots els canals que estaven operatius, entre ells el 945, a través del qual GRAF Lleida va informar de l'atrapament i gràcies al qual també es va poder localitzar l'únic supervivent. De les transcripcions de les comunicacions es pot concloure que qui va acabar assumint el comandament en els moments previst i posteriors a l'atrapament mortal va ser GRAF 01 des de la sala central de Bellaterra, que després de confirmar que el foc ja havia passat per on s'havien refugiat els components del grup de Lleida i en veure que no contestaven a les seves reiterades crides a través de l'emissora, va témer el pitjor. Com així va ser.
Els forestals sí que van valorar la hipòtesi del foc provocat en un segon informe, per descartar-la
El conseller Francesc Baltasar va dir el 24 de juliol que amb tota seguretat l'inici del foc era un llamp. Una conclusió que la investigació judicial ha demostrat que era errònia. El conseller Baltasar ha justificat ara la seva contundència per l'informe que va redactar el cos d'Agents Forestals, que atribuïa el foc a un llamp, i assegura que en aquell informe no es preveia cap altra hipòtesi sobre l'origen del foc.
En realitat, els Agents Forestals van redactar dos informes. I en el segon sí que van valorar la possibilitat que el foc hagués estat provocat, després de tenir constància de la presència de dos excursionistes (els dos detinguts), que havien comprat una bombona de càmping gas, a la zona d'inici del foc. En l'informe dels Agents Forestals presentat a la jutgessa el 9 de setembre, i que és una ampliació del que havien presentat el 28 de juliol, els agents expliquen que es va detectar la presència de dos individus sense identificar, que havien estat vistos per un veí de la zona quan fugien del foc. En la seva investigació, els forestals també van prendre declaració a l'empleat de la gasolinera d'Horta, al qual els dos individus havien comprat una bombona de càmping gas.
Com va explicar dimecres aquest diari, l'informe es dedica a analitzar aquesta hipòtesi, per rebutjar-la amb tres justificacions. En primer lloc, perquè una bombona mai no ha estat registrada com a desencadenant d'un incendi forestal, al contrari del que ara sospita la jutgessa instructora. En segon lloc, perquè a la zona no es veien vestigis d'acampada ni senderisme. I, en tercer lloc, perquè en el moment en què es van trobar amb el veí no tenien temps d'haver recollit material d'una acampada (tot i que, en realitat, no havien acampat) ni havien agafat el camí més ràpid de fugida.
Dijous, el Departament de Medi Ambient va insistir en una nota de premsa que «en cap moment el cos d'Agents Forestals va valorar cap altra hipòtesi que no fos la del llamp en descartar qualsevol altre indici en la zona delimitada».
La investigació dels forestals, això sí, no va ser fàcil. En el sumari consta la seva sorpresa perquè algú havia tallat l'arbre afectat pel llamp, i n'advertien la jutgessa. En realitat, ho havien fet els Mossos per ordre de la jutgessa per fer-ne el seu propi informe científic.
Un dels detinguts diu que es volia suïcidar
Joan Antoni Paz, un dels dos joves detinguts per l'incendi mortal d'Horta, va declarar als investigadors que la pistola que els Mossos d'Esquadra li van trobar a casa seva, al municipi de l'Aldea, era per suïcidar-se. Segons ell, l'havia aconseguit a través d'un amic seu de Tortosa «tres o quatre dies abans» de la detenció (que va ser el 7 de gener) dient-li que era per espantar ocells, tot i que la seva intenció era treure's la vida en no poder suportar la pressió que patia des del dia que va provocar l'incendi, accidentalment, segons ell. Des que a finals de novembre la unitat de medi ambient dels Mossos va descartar el llamp, la policia havia dirigit les investigacions cap a Paz i Llorenç Forner. Els havien citat a declarar en dues ocasions i els havien intervingut els telèfons. Forner, en canvi, va explicar als investigadors que Paz, separat i amb antecedents per violència domèstica, li havia comentat un cop que volia una arma per agredir el seu excunyat. Paz va dir als investigadors que potser sí que havia dit allò, però de broma i sota els efectes de l'alcohol. A més de la pistola, Paz tenia vuit bales als carregadors i una capsa amb 48 cartutxos detonants.
El Punt (http://www.elpunt.cat/noticia/article/24-puntdivers/4-divers/128408-delta-0-no-va-prestar-atencio-als-atrapaments-perque-el-foc-amenacava-la-poblacio-dhorta.html)
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.