Henk
September 12th, 2004, 08:16 PM
Prachtige foto Michiel. Vanuit deze hoek heb ik de zuidas nog niet eerder gezien, maar ik moet zeggen dat ook vanaf hier de zuidas er er goed uitziet en nog veel beter gaat worden.
|
View Full Version : Amsterdam: Zuidas Henk September 12th, 2004, 08:16 PM Prachtige foto Michiel. Vanuit deze hoek heb ik de zuidas nog niet eerder gezien, maar ik moet zeggen dat ook vanaf hier de zuidas er er goed uitziet en nog veel beter gaat worden. Wisma September 13th, 2004, 10:05 PM De Zuid-as wordt echt het gebied met een groot aantal van de mooiste torens van Nederland. Ik zie het helemaal goedkomen daar. Neotrezz September 15th, 2004, 06:14 PM Als je die vliegtuigjes omleidt, dan wil niemand aan die Zuid-As zetel houden! Amsterdam is helemaal geen wereldstad, hoe kom je daarbij? Pas met heel veel gereken komt Amsterdam over de miljoen maar met exact diezelfde criteria worden ook Eindhoven en Arnhem half miljoen steden. Als Amsterdammer moet jij juist je handjes dichtknijpen dat er al zoveel gebouwd is zonder economische noodzaak. Het was fiscaal lokbeleid waardoor bedrijven zich in Amsterdam verstigden en nu gaat bijvoorbeeld MacAfee weg omdat elders (Dublin) de belastingvoordeeltjes nog groter zijn. De 'boom' van Arena, Zuid-As en Sloterdijk is een luchtkasteel en het zal nog tijden duren eer dat een werkelijk gewild deel van het land wordt. Er waren ontelbare belastingvoordelen voor nodig om deze gebieden uit de grond te stampen. Als Amsterdam door 'Den Haag' net zo was behandeld als Eindhoven of Arnhem dan lag er nog steeds meeuwenpoep. Wees toch blij dat een stad met zo weinig perspectief (lage produktiviteit, geen patenten, hoge werkloosheid, sterk afhankelijk van subsidies) het nog zo ver geschopt heeft! qua (grote)steden in NL denk ik dat van al die punten die je net hebt opgenoemt (subsidies, werkloosheid, patenten) wel nog steeds de stad is de het MEESTE produceerd, die het meeste doet voor werklozen om aan werk te komen én het is logisch dat amsterdam éérst kijkt of er geen subsidie voor is, er zijn nog zoveel andere doelen voor het geld.. Daarnaast heeft amsterdam juist ontzettend veel potentie, alleen word daar geen gebruik van gemaakt... er zitten momenteel gewoon verkeerde mensen die geen behoefte hebben aan enige verbeteringen in de gemeenteraad. (btw .. van mij mag meneer cohen ook lekker opvliegen). ik wil een burgemeester die achter de stad staat en van de stad een superstad wil maken. Mokum September 16th, 2004, 05:19 PM Amsterdam is niet het luchtkasteel dat eusebios stelt. Amsterdam is qua vestigingstad in Nederland voor hoofdkantoren ongeëvenaard en niet alleen voor Nederlandse multinationals als Philips, ABN-Amro en Ing-Bank, maar ook verscheidene buitenlandse bedrijven vestigen hun (europese) hoofdkantoor in Amsterdam. Dit zijn met name de IT bedrijven als Cisco systems en Canon. Cymen September 17th, 2004, 12:48 PM @ Neotrezz & Mokum De gast, opa E met een rolstoel, moet je gewoon negeren ;) @Neotrezz Een burgermeester met ambitie zou wel degelijk een verbetering zijn. Laat cohen maar lekker premier worden ofzo. Het probleem is echter wie? Wie in Amsterdam op Duco Stadig na heeft nou ambities. Ik kijk genoeg naar at5 maar ik heb ze niet kunnen ontdekken. Word dus tijd voor een eigen politieke partij ;) Skyscrapercitizen September 17th, 2004, 02:20 PM uhm, er is niet voor niets een deel 2.:) http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=134347 |