View Full Version : A quina gran via de BCN li treurieu carrils?

Confide
August 16th, 2005, 11:37 PM
Doncs això! Passejant per la capital del país te'n adones que hi ha vegades que penses si la ciutat és del peató o del cotxe... i en segons quins carrers penses que és normal, que són vies molt importants i que és inevitables... però en altres potser encara penses que hi ha l'esperança de que l'ajutament tregui al carril de cotxes...

A mi és que a vegades em fa por creuar segons quina avinguda o carrer...

P.S. No dic que sigui viable, sinó que quina via us faria gràcia veure sent més peatonal...

Marlon
August 16th, 2005, 11:45 PM
En cap, crec que estan ben compensades actualment :)

Confide
August 16th, 2005, 11:47 PM
Que conformista! :^P.... Per demanar que no quedi no?

Jo sense subte, el Passeig de Gràcia... el veig fatal fatal... tant maco, amb tant alt standing... i tants cotxes... el desgracia bastant..

Marlon
August 16th, 2005, 11:50 PM
Que conformista! :^P.... Per demanar que no quedi no?

Jo sense subte, el Passeig de Gràcia... el veig fatal fatal... tant maco, amb tant alt standing... i tants cotxes... el desgracia bastant..

Però si la gràcia del passeig de Gràcia (mai millor dit) és que està molt ben proporcionat. No crec que es necessitin unes voreres més amples. El que sí acabaria d'una vegada és la reforma de tot el passeig, unificant els fanals, que n'hi ha de mil tipus i milloraria l'enjardinament. El passeig hauria d'estar impecable. A qualsevol atra ciutat estaria més mimat.

Aurelio
August 16th, 2005, 11:55 PM
A la Diagonal, a la Meridiana (li treuran carrils quan facin la Meridiana 2 des de l'estació de la Sagrera fins el nus de Trinitat per sota del cobriment de RENFE), a la Gran Via, a a Aragó i a moltes vies secundàries dels barris...

Confide
August 16th, 2005, 11:58 PM
Doncs jo l'última vegada el vaig veure fatal amb els cotxes allà aparcats i treient via pública als vianants... no sé, sempre es pot millorar, res és perfecte.

Bitxofo
August 17th, 2005, 01:14 AM
Us deixo la pitjor:
La Via Laietana, el trànsit és infernal i fa molt soroll!!
De fet ja hi ha un projecte per eixamplar voreres i treure 2 carrils als cotxes, però s'ha endarrerit...
:(

Confide
August 17th, 2005, 01:16 AM
Però no era només temporalment? Això, que treguin carrils!

Urban Dave
August 17th, 2005, 11:10 AM
Cap ni una.

xavier garcia
August 17th, 2005, 11:13 AM
a totes les grandes vies, mes boreres y mens coches

UT596001
August 17th, 2005, 01:06 PM
Jo, personalment, a totes les grans vies, compensat amb incorporació del tramvia.

Bitxofo
August 17th, 2005, 04:34 PM
Cap ni una.
>( >(
Ets pro cotxe, "pepinero"?
:eek:

Marlon
August 17th, 2005, 10:14 PM
Us deixo la pitjor:
La Via Laietana, el trànsit és infernal i fa molt soroll!!
De fet ja hi ha un projecte per eixamplar voreres i treure 2 carrils als cotxes, però s'ha endarrerit...
:(

Home, aquesta sí que té les voreres estretes i sense arbres, però em sembla que treure 2 carrils dels pocs que té i per la importància de comunicar l'Eixample amb el port, no serà possible.

Al que ha dit treure carrils de cotxe per tramvia, no hi estic d'acord. Bcn és massa densa i maca per incrustar-li cables per tot arreu. Que facin més metro i menys cotxes!. Per a mi encarir l'aparcament al centre és un gran encert. Jo, per exemple, quan vinc a Bcn amb cotxe el deixo a l'entrada i agafo transport públic per moure'm per dins, sinó entre autopista i pàrquings et deixaries mig sou.

norreport
August 17th, 2005, 11:06 PM
creo q de la via laietana la idea era dejarla en 2 carriles por sentido y ampliar un poco las aceras y metiendo algo de vegetacion, peor para eso deberan solucionar los giros e incorporaciones primero, para no molestar el trafico. si hicieran una rotonda en pl antoni maura y prohibieran los giros a la izquierda se aligeraria el trafico, pienso yo.

de ronda universitat yo quitaria un carril para ampliar aceras y de balmes en su trazado por el eixample se podria hacer algo parecido a lo q se hizo en calle aragon, quitando un carril y ampliando aceras para favorecer la vida peatonal. lo mismo en av meridiana en su parte urbana, no en la autopistica, q la humanizaria y haria mas accesible su cruce y vegetalizaria :P

de gran via, diagonal, pg gracia,p g st joan no tocaria nada

edito: se me ha olvidado mencionar paral.lel!! mi calle hasta no hace mucho!! pues a ver, esta calle tiene el problema q tiene la via laietana, q es ser de doble sentido y rozar o estar dentro del casco antiguo, lo q hace q haya multitud de callejuelitas para acceder desd y hacia paral.lel, complicando su circulacion y fluidez. por suerte bcn tiene la mayoria de sus calles de direccion unica, uno de los grandes aciertos y causa en mi opinion de la menor congestion y mayor facilidad para ordenar el trafico y semaforos. es por eso q en paral.lel haria algo para impedir los giros a la izquierda dentro de la avenida y dispondria dos o tres puntos en su longitud para hacer el giro u obligar a incorporarse desd los laterales.

Gabe
August 18th, 2005, 12:26 AM
jo via laietana no és que li treuria carrils, directament l'eliminaria, la faria peatonal, amb fonts pel mig pq és un autopista urbana terrible.....

Bitxofo
August 18th, 2005, 02:38 AM
jo via laietana no és que li treuria carrils, directament l'eliminaria, la faria peatonal, amb fonts pel mig pq és un autopista urbana terrible.....
:applause::applause:
:yes:

n0gades
August 18th, 2005, 04:08 PM
Cap ni una. N'haurien de posar més.

Confide
August 18th, 2005, 04:37 PM
ALAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
mai mai mai mai mai mai de la vida.

Més transport públic i menys cotxes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

entfe001
August 18th, 2005, 06:22 PM
A la Meridiana, a la part entre Aragó i Glòries. Especialment conflictiva és la cruïlla Meridiana - Aragó - Rogent que haig de fer cada vegada que agafo el tren a Girona...

Bitxofo
August 19th, 2005, 03:58 AM
Cap ni una. N'haurien de posar més.
Pots raonar la teva resposta?
:?

dirdam
August 20th, 2005, 05:02 PM
La Via Laietana i Balmes són les que més ho necessiten.

Gabe
August 20th, 2005, 06:33 PM
i el carrer Aragó..és horrible...una mena d'autopista amb un trànsit fastigós.

dirdam
August 20th, 2005, 07:56 PM
Però les voreres no són estretes i tenen arbres d'aliniació. En canvi ni Balmes ni Via Laietana en tenen. Si hem de triar els pitjors carrers en aquest sentit no hi ha dubtes.

Bitxofo
August 20th, 2005, 11:10 PM
La Via Laietana ho necessita més urgentment!!
:yes:

dirdam
August 20th, 2005, 11:12 PM
Perquè tu hi vius a prop, no? :D

Bitxofo
August 20th, 2005, 11:15 PM
Perquè tu hi vius a prop, no? :D
I pq és més estreta que Balmes i crec que suporta més trànsit!!
;)

art
August 21st, 2005, 09:30 AM
Jo a la Ronda Litoral li treuria dos carrils :crazy2:

No sé, però parlar de treure és un assumpte delicat tenint en compte
la actual saturació. Si treus per un cantó has de posar per un altre.

dirdam
August 21st, 2005, 03:51 PM
Doncs ara que ho dius, les voreres de la Ronda Litoral són molt estretes, i hi falten arbres :D

Confide
August 21st, 2005, 05:45 PM
Jo li treuria a Balmes abans que a Via Laietana... a Via Laietana no hi vaig gairebé mai, a Balmes si! :D

UT596001
August 22nd, 2005, 12:11 PM
Realment Balmes i Via Laietana són lamentables. Pràcticament al carrer Balmes les voreres són igual d'amples que al carrer Lleida de Castellar. I sé molt bé les voreres d'aquest carrer, ja que hi vaig estar passant cada dia durant 4 anys.

Bitxofo
August 22nd, 2005, 12:14 PM
El soroll i el trànsit és molt pitjor a Via "Cayetana" que a Balmes! I té menys carrils!!
:bash:

Loyster
December 28th, 2005, 11:21 PM
Yo crec que a la Avingua Diagonal en el seu tram central es tindria d' introduir el tramvia i treure carrils de cirulació. Amb el tramvia milloraria molt la circulació per aquesta bonica avinguda.

ollagrabovi
December 29th, 2005, 08:41 PM
Via Laietana, Balmes i Aragó. Els tres carrers millorarien molt. Al carrer Aragó no hi ha arquitectura bona a dojo, però a Laietana i Balmes sens dubte, i convertint-los en passeigs tipus Rambla Catalunya o Passeig de Gràcia serien de luxe. Ara hi ha massa tràfic i això també repercuteix en q molts dels edificis d'aquests carrers estiguin molt ennegrits.

casofatal
May 31st, 2008, 11:48 PM
doncs al final, de moment nomes Via Laietana i Balmes tindran UN sol carril menys. Que bueno, alguna cosa farà en reducció de soroll i reactivació del comerç

BUeno,i comte Borrell que també han eliminat carrils. En realitat hi ha moltes vies de l'eixample que són secundàries i susceptibles de ser pacificades, pel que jo conec i em sembla: Parlament, Rosselló (de Tarradellas a Passeig de Gràcia, que després de tot el que estan vivint amb els FGC sense circulació, un sol carril no crec q donés problemes..),Ali Bey, etc

i què passa amb la pacificació de les illes de Gràcia?

Niat
May 31st, 2008, 11:56 PM
Home, treure un carril es normal perque també son zones de gran afluència de cotxes.

casofatal
June 1st, 2008, 12:06 AM
Clar, formen part dels principals eixos viaris de la ciutat. Suposo que de cara al futur i amb l'expansió de transport públic previst potser es pugui començar a parlar d'altres..

el casanovas
June 1st, 2008, 06:22 AM
Com ja s'ha dit, Laietana i Balmes. Però no només aquestes dues. També, per exemple, el Carrer de Sants, Avinguda Madrid, Travessera de Les Corts i potser Travessera de Gràcia, també carrers que no tenen gaire trànsit però que haurien de tindre voreres més amples: Constitució-Gavà-Bordeta, per exemple (hòstia, es nota que no surto gaire del barri...)

Ah! I Meridiana no sé perquè les voreres són mig-decents, però jo apostaria per reestructurar-la també i més si volen posar Glòries guapa i netejar Sagrera.

Ara la pregunta del milió: algú té un pla viari i tramviari alternatiu i coherent?

Vilarrubla
September 11th, 2009, 08:14 PM
A quina gran via de BCN li treurieu carrils?

A totes les grans vies XD

Confide
September 11th, 2009, 10:33 PM
^^ Na, això no és viable.

Està clar que les que més ho necessiten són Balmes, Via Laietana i Ronda del Mig i totes tenen projectes per fer-ho, així que tampoc ens podem queixar.

Una altra seria Pere IV... fa pena la veritat.

Vilarrubla
September 11th, 2009, 10:55 PM
Jo no dic que sigui viable, ara per ara tens raó; però somiar és gratis :D

La de Balmes, vaig passar l'altre dia amb l'Alsina Graells i no està quedant malament; tot i que estan posant les faroles aquestes que alguns de vosaltres no us agraden jejeje

usek25
September 12th, 2009, 01:38 AM
jo treuria carrils a la diagonal, al passeig de gràcia, en definitiva a les vies més grans. I al transit que el bombin, la ciutat és pels vianants home xD. Això del trànsit infernal és un dels problemes del plà cerdà... els carrers tan amples (amb la població actual de bcn) impliquen una intensitat de cotxes que fa esgarrifar. si els carrers fossin normalets, veurieu com tothom agafaria el metro o utilitzaria més el bicing (de fet passa a moltes ciutats, com a munich) :lol:
Per cert, no us heu adonat mai que per les dimensions dels carrers bcn sembla una ciutat molt més gran del que és?

Izo
September 12th, 2009, 05:09 AM
Treure carrils a la Laietana, sens dubte. En la resta de grans vies més que treure carrils ampliaria i adecentaria voreres. Si per a això fos necessari treure algun carril, ho faria, sempre i quan realment el vianant ho necessités i no perjudiqués l'automòbil.

Confide
September 12th, 2009, 09:07 PM
Jo no dic que sigui viable, ara per ara tens raó; però somiar és gratis :D

La de Balmes, vaig passar l'altre dia amb l'Alsina Graells i no està quedant malament; tot i que estan posant les faroles aquestes que alguns de vosaltres no us agraden jejeje

En qualsevol reforma de l'Eixample treuen els fanals clàssics per l'horterada de "disseny".

xussep80
September 12th, 2009, 09:50 PM
En qualsevol reforma de l'Eixample treuen els fanals clàssics per l'horterada de "disseny".

Em pots posar exemples, si et plau?

Confide
September 12th, 2009, 11:24 PM
Ja fa temps es va dir des de l'Ajuntament que substituirien els fanals vells pels nous de manera progressiva (per vells vull dir els vells, siguin històrics o no) perquè eren més eficients. Els històrics es van dir que no es tocarien, però en algunes reformes els han tret també, com fa poc en la reforma d'alguns trams de la Gran Via, potser perquè els hi és més barat la substitució que l'adaptació dels antics o potser els antics, segons quins, no es poden adaptar.
Una altra opció és que els estiguin adaptant i mentre hagin posat aquests, que també podria ser.

xussep80
September 12th, 2009, 11:36 PM
Bé, així confirmes que no han canviat cap fanal clàssic per un de disseny. És el que em pensava, ja que visc a l'Eixample i no he apreciat el que tu deies en uns 10 anys... A més, a la Gran Via no s'han canviat els fanals, sinó que se n'hi han afegit de nous ja que la il·luminació que tenia era molt deficient.

Joanka
September 13th, 2009, 01:33 AM
A totes menys Passeig de Gràcia (o si, pero per a posar un bon carril bici)

Confide
September 13th, 2009, 06:05 PM
^^ Crec que tot i les voreres del Passeig de Gràcia són amples està mal resolt el tema dels aparcaments i com queden aïllats els fanals i els bancs característics de la zona... no sé com ho podrien arreglar.

xussep80
September 13th, 2009, 09:33 PM
Tornant al tema dels fanals de la Gran Via, en aquestes imatges que he tret fa un parell d'hores i escaig, es pot veure com en un costat del passeig central han mantingut els fanals clàssics i, a l'altre costat, un suposats fanals "de disseny" (tot i que a mi em semblen bastant normalets). Les fotos corresponen al tram de la Gran Via entre Villarroel i Casanovas:

http://img17.imageshack.us/img17/8869/13092009020.jpg (http://img17.imageshack.us/i/13092009020.jpg/)

http://img269.imageshack.us/img269/894/13092009021.jpg (http://img269.imageshack.us/i/13092009021.jpg/)

http://img3.imageshack.us/img3/9358/13092009022.jpg (http://img3.imageshack.us/i/13092009022.jpg/)

Izo
September 13th, 2009, 09:45 PM
Els fanals nous no són pas lletjos, però tampoc res de l'altre món. No queden malament en el context de la Gran Via i sembla que hi són més per il·luminar els carrils centrals que per il·luminar les voreres; en la mateixa vorera, a l'altre costat, s'han deixat els clàssics. I els de la vorera del davant, també penjats sobre la via, són els vells de tota la vida, els més lletjos de tots. XD

_Barca_
September 14th, 2009, 01:51 PM
Treure carrils al carrer Aragò? Peró no n'hi volen afegir?

Confide
September 14th, 2009, 07:42 PM
Afegir carrils a algun carrer? Això es fa avui dia? :O

scratchy
September 14th, 2009, 11:35 PM
Jo no en treuria a cap, si de cas intentaria ampliar voreres a Via Laietana o Balmes, la resta ja tenen voreres prou amples. La majoria de carrers que es mencionen ja tenen carril bici o en tindran. Agradi o no, els cotxes han de passar per algun lloc, aixi com les ambulàncies, bombers, camió de la brossa, furgonetes que porten mercaderies als comerços,... I si, si que es poden ampliar carrils, en alguns carrers, s'aprofita per fer més carrils reduint l'amplada dels mateixos de tal manera que també obligues a baixar la velocitat.

No s'aconsegueix reduir els cotxes en una ciutat treient carrils sino millorant el transport públic.

Rukkot
September 14th, 2009, 11:49 PM
Com s'ha dit, els pitjors son 1- Via Layetana (molt de transit i molts vianants/turistes enganxats als autobusos. Es molt perillós), 2- Balmes (cas semblant a Via Layetana però diria que amb menys gent per les voreres). Afortunadament ja s'esta treballant en aquests carrers.

Jo després afegiria la Ronda Universitat. Te molts carrils (com uns 4 o 5 de cotxes + 2 de Bus + 1 aparcament) i les voreres estretes. Crec que treure 1 carril no li faria mal perque tampoc va tant plena.

Altres candidats: av sarria (es podria ampliar l'amplada de les voreres sense perdre carrils, estrenyent-los perque son molt amples).

I al qui diu que BCN sembla mes gran perque té els carrers amples.... jajajajajajajaja. Barcelona no es molt gran i no ho sembla tampoc. De fet, les grans capitals europees tenen totes mes avingudes i carrers mes amples. A Madrid no tenen problemes per fer pasar els tunes de l'AVE. Tenen molts carrers amples on escollir per on fer-lo passar. Si el Cerdà visques avui en dia, faria les illes mes grosses (150-200 m de llarg) i els carrers mes amples (tipus Urgell). Ell mai es va imaginar que viuria la quantitat de gent que hi viu actualment (no contemplava tantes cases ni tant altes) ... i segur que tampoc es pensava que hi hauria tant de vehicle.

arctic_carlos
September 15th, 2009, 01:33 PM
Ronda Universitat, Ronda Sant Pere i Pelai.

Jo treuria carrils a les dues rondes per implantar un tramvia entre Meridiana, Arc de Triomf i Plaça Catalunya per descongestionar una mica la L1 en els trajectes més curts i ampliar les voreres, ja que personalment cre que aquestes dues vies tenen un nombre de carrils desproporcionats al trànsit de vehicles que tenen. A Pelai és per una qüestió d'ampliar voreres, perquè és un carrer molt comercial i hi ha moltes aglomeracions.

blai_cb
September 15th, 2009, 03:38 PM
Doncs jo crec que el que cal fer és eliminar els carrils d'aparcament. :devil:

Apart de que aquestes fileres de cotxes aparcats o abandonats no són gaire boniques :crazy:, es guanyaria espai per a voreres, carrils bici o el que sigui, i fins i tot s'aconseguiria reduir els cotxes dels carrers. I és que al final, molts conductors s’avorririen de buscar aparcament i d'utilitzar el cotxe per a qualsevol cosa. :lol:

De fet, crec que l’estratègia que segueix l'ajuntament és la de “putejar” als conductors (amb zones de pagament, dificultant l'entrada en segons quin barris, etc.) i em sembla molt bé.

PD: igual que és obligatori tenir una assegurança pel cotxe, potser també ho hauria de ser que els residents de les ciutats tinguessin una plaça d’aparcament per cada vehicle propi xD

Confide
September 15th, 2009, 04:17 PM
^^ I els que entren a treballar a la ciutat? Aixx

Niat
September 15th, 2009, 05:32 PM
Jo treuria carrils de totes les grans avenides. Un carril a Aragó, dos de laterals a Diagonal i Gran Via, un carril a Via Laietana, un o dos a Ronda Universitat, i a la Meridiana també que sembla una autopista. I a la Rambla com a molt deixaria un carril per banda.

Sobre els fanals de Gran Via, dir que han deixat els fanals clàssics, aleshores em sembla molt bé, ja que han tret uns vells no clàssics per als cotxes per uns de nous. El canvi em sembla a millor.

blai_cb
September 16th, 2009, 04:55 PM
^^ I els que entren a treballar a la ciutat? Aixx

Doncs per pagar zona blava que paguin a un garatge i tindran el cotxe més protegit, o que aparquin en places privades (de l'empresa o propies) o que vagin en transport públic com fa molta gent xD (evidentment s'hauria de reforçar o millorar).

A més cada cop hi ha més pàrquings subterranis, crec que lo normal és que es vagin eliminant els exteriors...

PD: hi ha gaire gent que vingui a treballar a bcn i aparqui al carrer? Amb el que m'agrada perdre el temps buscant lloc, no sé si m'atreviria jo... jeje

_Barca_
September 16th, 2009, 11:20 PM
I per qué no ho peatonalitzem tot??? Els cotxes que volin!

Vilarrubla
September 16th, 2009, 11:29 PM
I per qué no ho peatonalitzem tot??? Els cotxes que volin!

:drool:

usek25
September 17th, 2009, 12:14 AM
Us imagineu el passeig de gràcia peatonal? :lol: