View Full Version : L'Aquàrium de Barcelona

Sky
August 26th, 2005, 10:59 AM
• L'obra convertirà l'actual terrassa, en desús, en un nou espai infantil i d'oci de 2.000 m2

• El centre compleix el desè aniversari amb una afluència anual de més d'1.100.000 visitants

L'Aquàrium de Barcelona celebrarà el seu desè aniversari, el pròxim 8 de setembre, amb la futura ampliació de les instal.lacions com a regal sorpresa. El projecte suposa la creació d'una nova planta a través de l'habilitació de l'actual terrassa, ara en desús, com a espai dedicat a activitats infantils i al descans dels visitants.

El centre del Port Vell guanyarà amb aquest pla 2.000 metres quadrats d'instal.lacions operatives, que se sumaran als 13.000 actuals. Les obres, que començaran quan s'aprovin els corresponents permisos administratius, comportaran una reestructuració interna de les dependències de l'edifici dedicades a les oficines, ubicades a la primera i última planta.

ESTANY DE CAIMANS

També es canviarà de lloc l'estany dels caimans que, davant el nombre creixent d'exemplars, serà ampliat i estarà situat en el nou espai obert al públic, al costat d'una piscina on --amb la corresponent separació de seguretat-- s'oferiran batejos de mar per a persones que es vulguin iniciar en la pràctica del submarinisme.

La futura zona albergarà un circuit interactiu d'activitats infantils d'oci i experimentació, que estan relacionades amb el mar i la naturalesa, a més d'un cine i una cafeteria. "Cada vegada tenim més animals i nous reptes per complir, que ens obliguen a buscar el màxim aprofitament possible de les nostres instal.lacions", explica Jordi Inglés, director del complex.

Un altre dels motius que es persegueix amb l'ampliació és el d'oferir al visitant un lloc de descans clarament diferenciat de la resta de l'equipament. "Volem que la gent pugui aturar-se a descansar, ja que el temps mitjà de visita és de gairebé dues hores, fet que fa necessari un parèntesi durant el mateix", afegeix Inglés.

Aquesta serà la segona ampliació que realitza L'Aquàrium durant els seus 10 anys d'història, després de la inauguració el 2000 de l'exposició permanent Planeta Aqua, que ocupa un espai de 1.400 metres quadrats. La instal.lació compta actualment amb tres pisos. A la planta inferior hi ha una bona part dels aquaris (35), l'oceanari (un tanc amb sis milions de litres d'aigua i 8.000 organismes) i un túnel submarí de 80 metres de llargada, que és una de les principals atraccions del recinte. La planta que està al nivell del carrer serveix d'accés al públic i inclou un espai de venda tematitzat, mentre que al pis superior es troba la mostra Planeta Aqua, un hivernacle i la cafeteria.

"El nostre projecte lúdic està en constant evolució, de manera que també hem remodelat i construït nous aquaris, a més de renovar les activitats que van dirigides a les escoles i als més petits en general", indica el director del centre. "No volem ser només un museu de peixos, i després d'haver consolidat durant tot aquest temps el projecte fundacional estem preparats per afrontar nous reptes".

14 MILIONS DE VISITES

Més de 14 milions de persones han visitat L'Aquàrium des de la seva inauguració, el 1995. En els últims anys, la mitjana anual de visitants ha estat d'1.100.000 persones. D'aquest grup, 110.000 són escolars. Inglés valora positivament aquestes dades: "El primer objectiu que ens tenim és mantenir-nos, i per això és bàsic no caure en l'autocomplaença. Tot canvia, tal i com ha passat últimament amb l'augment del turisme, i hem d'estar preparats".

--

El Periódico.

Sky
August 26th, 2005, 11:01 AM
http://img397.imageshack.us/img397/889/aquarium3uo.jpg

Hush
August 26th, 2005, 11:07 PM
Y ahora a su izquierda pueden ver el Aquarium, se dice de él que es el segundo más grande de Europa, hoy permanezerá abierto hasta las 11 y tienen descuento en la entrada. :D

JarlehuBCN
August 26th, 2005, 11:13 PM
bueno, eso de el segundo.... quien ha escrito el guion se cubre de gloria. Cuando abrió el de Lisboa aquel era el mas grande. Una vez abierto L'Oceanogràfic obviamente supera con creces a ambos, aunque algunos no consideran exactamente a L'Oceanogràfic como un aquario, sino como mucho mas. De echo, es muchisimo mas que un acuario :)

Hush
August 26th, 2005, 11:19 PM
Rectificacion

Y ahora a su izquierda pueden ver el Aquarium, se dice de él que es una mierda porque el de Lisboa y el de VLC son mas grandes, hoy permenecera abierto hasta las once, aunque los de Lisboa y VLC no cierran nunca, asi que mejor no entren. Y finalmente añadir que tienen descuento en la entrada, aunque la verdad, a su lado tienen el WTC en donde podran tomar un barco que les llevara a visitar los Aquarios de VLC y el de Lisboa.

XDDDDDDDD

JarlehuBCN
August 26th, 2005, 11:22 PM
Barcos hasta VLC o Lisboa? desde cuando? XDDDDDDDDDD
L'Aquarium la verdad que de mierda tiene poco, a mi me gustó mucho, basicamente porque el tunel submarino es más largo que el de L'Oceanogràfic, que sino, ganaba L'O. de calle xD. Me hizo gracia pq en ambos dicen que tienen el tunel mas largo de europa, solo que en L'Aquarium es uno de 80 metros (donde los tiburones) y en L'Oceanogràfic es uno de 35 metros (donde los tiburones) y otro de 70 (en la zona tropical). Pero vamos, que molan mucho ambos, son conceptos MUY distintos.

entfe001
August 27th, 2005, 12:13 AM
Jo només he estat un cop a l'Aquàrium, i em vaig marejar entre els reflexos de les peixeres i la dèbil il·luminació...

Bitxofo
August 27th, 2005, 12:17 AM
Diuen que és el més gran d'Europa en temàtica mediterrània!!
;)
El de Lisboa és en temàtica atlàntica.
He vist tots dos!!
:D

endeve
August 27th, 2005, 12:55 AM
Diuen que és el més gran d'Europa en temàtica mediterrània!!
;)
El de Lisboa és en temàtica atlàntica.
He vist tots dos!!

...doncs et falta vore el de València bitxo! :)

@ Iván: déjate de bobadas de conceptos distintos, saps que el nostre és MILLOR :tongue: :D ;)

Bitxofo
August 27th, 2005, 01:10 AM

@ Iván: déjate de bobadas de conceptos distintos, saps que el nostre és MILLOR :tongue: :D ;)
Crec que Gohcqui i jo anirem a VLC abans de acabi aquest any...
:yes:
;)

Bcn
August 27th, 2005, 04:14 AM
Bé per l'aquàrium, encara m'en recordo de quan treballava allà.

Per cert, una vegada obrin el Zoo Marí al Besòs (si es que el fan), que pasarà amb l'aquàrium? es fusionara? despareixera? competència????

Apa!!!

Bcn
August 27th, 2005, 04:16 AM

jo al de valència vaig estar l'any passat, i no se, molt d'espai pero a la pràctica poc aprofitat (es la impresió que em va donar)

Hush
August 27th, 2005, 11:02 AM
Quantes visites anuals té L'Oceanogràfic de VLC?

endeve
August 27th, 2005, 11:06 AM
jo al de valència vaig estar l'any passat, i no se, molt d'espai pero a la pràctica poc aprofitat (es la impresió que em va donar)

poc aprofitat? :crazy:

...si l'aprofiten més la gent hauria de nadar pels aquaris per poder moure's pel parc! A què et referixes?

endeve
August 27th, 2005, 11:39 AM
Quantes visites anuals té L'Oceanogràfic de VLC?

Dades anuals exactes no les he pogut trobar. Supose que Jarlehu tindrà més info que jo i tal. Heu de tenir en compte també que el parc es va obrir al febrer de 2003 i ho va fer amb el número de visites limitades per facilitar l'aclimatació dels animals.

Però les xifres quedarien així: als 7 mesos d'obrir el parc havia rebut 1'5 milions de visitants, a l'any ja en portava més de 2 milions i quasi 3'5 milions l'han visitat fins al març d'este any.

Aurelio
August 27th, 2005, 01:05 PM
Se'n parla molt del Zoo matí i de la nova ampliació de l'aquàrium, però se'n sap alguna cosa d'on anirà el zoo "terrestre". Al final, l'opció de Castellar del Vallès i Sabadell, res de res, oi?

:?

UT596001
August 27th, 2005, 03:58 PM
No, el zoo terrestre no vindrà pas a Castellar (per sort *). Sembla ser que es quedarà a Ciutadella.

*NOTA: Per sort sí perquè no es destruirà la zona del torrent de Colobrers, però no tant perquè si es fés el zoo el tren arribaria a Castellar molt abans del previst.

JarlehuBCN
August 27th, 2005, 04:38 PM

Perla, no, no es millor. Tant l'estat de conservació de L'O com la "qualitat" de les peixeres es superior a L'Aquarium. El que no vol dir que L'Oceanogràfic sigui més gran, lògicament tingui més visites i a més a més sigui mes impactant degut a la quantitat de terreny que té visitable i al concepte diferent que té. Tots dos son molt bons productes, el que no es bo es que s'enganyi al visitant dient dades erronees ;).

Salutacions!

Aurelio
August 27th, 2005, 04:49 PM
No, el zoo terrestre no vindrà pas a Castellar (per sort *). Sembla ser que es quedarà a Ciutadella.

*NOTA: Per sort sí perquè no es destruirà la zona del torrent de Colobrers, però no tant perquè si es fés el zoo el tren arribaria a Castellar molt abans del previst.

Vallesano: us fem el tren d'aquí cinc anys si us quedeu amb el zoo...

:D :D :D

endeve
August 27th, 2005, 06:39 PM
Perla, no, no es millor. Tant l'estat de conservació de L'O com la "qualitat" de les peixeres es superior a L'Aquarium. El que no vol dir que L'Oceanogràfic sigui més gran, lògicament tingui més visites i a més a més sigui mes impactant degut a la quantitat de terreny que té visitable i al concepte diferent que té. Tots dos son molt bons productes, el que no es bo es que s'enganyi al visitant dient dades erronees ;).

Salutacions!

:blahblah: :D

Bitxofo
August 27th, 2005, 09:31 PM

I li'n donem la concessió a La Vallesana Rail!

Bcn
August 27th, 2005, 10:44 PM
poc aprofitat? :crazy:

...si l'aprofiten més la gent hauria de nadar pels aquaris per poder moure's pel parc! A què et referixes?

jejje, a vere, de molarme em va molar molt, esta molt xulo. el que volia dir es que per lo gran que es el recinte, m'esperaba més cosa.

Suposo que aniran fent moltes ampliacions i mes acuaris i mes peixets.

:P

apa!!

UT596001
August 27th, 2005, 11:32 PM

Doncs de fet al oferir els terrenys per al zoo la Generalitat volia fer això, es comprometia a tenir el tren a Castellar tan aviat com fos possible.

Ara bé, personalment, penso que el tren ha d'arribar quan abans millor JA, però la zona del Zoo la deixem tranquileta, ha de restar natural, com li pertoca. No hem d'aguantar el que no volen a Barcelona.

JarlehuBCN
August 28th, 2005, 01:13 AM
Pregunta... a quanta gent donarà servei el tren a Castellar? a quanta gent donaria servei el tren a Castellar amb el Zoo? quants pobles i/o barris de les ciutats catalanes (inclos BCN) superen en població a Castellar i no tenen tren? Quants beneficis en forma d'impostos i altres taxes obtindria l'Ajuntament de Castellar en cas de tenir el Zoo al seu terme municipal? Amb aquests diners l'Ajuntament podria millorar els serveis publics dels seus ciutadans, inclòs el transport public?

Doncs això , jo entenc que cadascú vol lo millor per a si mateix i per a la seva localitat però....

Bitxofo
August 28th, 2005, 03:11 AM
Pregunta... a quanta gent donarà servei el tren a Castellar? a quanta gent donaria servei el tren a Castellar amb el Zoo? quants pobles i/o barris de les ciutats catalanes (inclos BCN) superen en població a Castellar i no tenen tren? Quants beneficis en forma d'impostos i altres taxes obtindria l'Ajuntament de Castellar en cas de tenir el Zoo al seu terme municipal? Amb aquests diners l'Ajuntament podria millorar els serveis publics dels seus ciutadans, inclòs el transport public?

Doncs això , jo entenc que cadascú vol lo millor per a si mateix i per a la seva localitat però....
Hala, el que li has dit al Vallesano...
Ara veuràs, insolidari!!

alibiza_1014
August 28th, 2005, 08:50 AM
Wonderful addition to a great city... I was there in April 1992, there was no aquarium then, so it must be a good reason to visit that beautiful city. No hablo Catalan, pero escrito si que se entiende, no esta tan dificil la cosa.

Aurelio
August 28th, 2005, 09:36 AM
EL acuario lo abrieron hacia 1995, junto con el Imax, por eso en el 1992 no lo encontraste...
Saludos Alibiza 1014 (What does your nick mean...?)

:)

UT596001
August 28th, 2005, 12:01 PM

Responem per parts: el tren a Castellar donaria servei, per una banda, els 20.000 habitants que hi vivim (en previsió d'arribar a 26.000 en uns 9 anys màxim), els milers de treballadors dels polígons que venen de tota la comarca a Castellar i, si ho estirem una mica, els habitants de Sant Llorenç Savall (a 12 km de Castellar, 2.000 habitants) podrien baixar en cotxe o Vallesana fins Castellar i allà agafar el tren. Per tant, posant números rodons, unes 40.000 persones (què és el que aguanta ara la carretera B-124, 40.000 vehicles diaris per una carretera d'un sol carril de circulació per sentit.

Amb el zoo... no sabria dir-te ja que acabo de mirar un full de propaganda pro-zoo que va fer l'ajuntament de Sabadell i no parla en absolut de xifres de visitants. Desconec, d'altra banda, les xifres actuals de visitants del zoo, però m'imagino que haurien de ser superiors.

En quant que hi ha poblacions més grans sense tren a Castellar... és cert, si la generalitat no invertís tant en metro i es preocupés més de les neccesitats de la resta de Catalunya, això no passaria. Però com el que no sigui BCN importem un rave i la Gene s'està convertint en la Generalitat de Barcelona... per d'altra banda, t'he de recordar que hi ha projectes d'arribada del tren a Castellar des del 1904, quan Castellar només tenia uns 2.000 habitants (i, a més, com a terminal de línia).

D'altra banda, amb els "impostos" que pagaria el zoo dius que es podria millorar el TP. L'ajuntament com a molt podria millorar el servei de microbús urbà (que, d'altra banda, ja toca), el servei inteurbà és competència de la Generalitat, per tant a qui li toca millorar el servei d'autobús és a aquesta i no pas els ajuntaments. Què suggereixes, que la Generalitat inverteixi NOMÉS en metro i deixi abandonada la resta de Catalunya? Que ho facin tot els ajuntaments? Aquest centralisme Barceloní ranci em porta a pensar que seria molt millor que fos al revés, que si Barcelona (compte, dic Barcelona ciutat i no l'àrea metropolitana) vol metro que s'el pagi ella. Si fan metro a L'Hospitalet, El Prat, Badalona o Santa Coloma (per posar exemples) em sembla molt bé, ja que aquestes poblacions respecte Barcelona estan en un nivell de transport públic pitjor que Barcelona, ara bé, això no treu que reclami que arribi el tren a Castellar. Sé el que és aguantar embussos kilomètrics a la B-124 i haber d'estar esperant més de 40 minuts a l'estació de busos de Sabadell en ple hivern perquè no passava cap miserable Vallesana. I a sobre tens la barra de dir que no necessitem tren?

Au, perquè te n'adonis que fora de Barcelona (ciutat) també tenim dret a un transport digne. I NO tenim que empassar-nos el que NO volen (el zoo). Si tenen el zoo a BCN que s'aguantin, si no el volen que no l'haguessin fet.

Aurelio
August 28th, 2005, 12:07 PM
Ets molt jove per portar tant d'odi a dintre, Vallesano...

Per cert, sabíeu que el primer "zoo" de Barcelona va estar al seminari salesià de Martí Codolar, al barri de La Clota de Barcelona... Això és molt a prop de casa meva, per a que us situeu, just devant del llumins de Vall d'Hebron o del pavelló de la República...

UT596001
August 28th, 2005, 12:09 PM
Quan es va fer allò ja pertanyia a BCN o Horta (o Gràcia, encara no m'aclaro a qui dimonis pertanyia allò) encara era independent?

Sky
August 28th, 2005, 02:07 PM
Aquest centralisme Barceloní ranci em porta a pensar que seria molt millor que fos al revés, que si Barcelona (compte, dic Barcelona ciutat i no l'àrea metropolitana) vol metro que s'el pagi ella.

El centralisme és bo...

... la guerra és pau...

... la llibertat és esclavatge...

Aurelio
August 28th, 2005, 06:42 PM
Quan es va fer allò ja pertanyia a BCN o Horta (o Gràcia, encara no m'aclaro a qui dimonis pertanyia allò) encara era independent?

Allò era a finals del S. XIX, i aquella zona era Horta, i potser encara no fós part de Barcelona... No n'estic segur...

Gràcia s'acaba al Coll i a Penitents, això que et dic jo està a prop de l'hospital de Vall d'Hebron, que és Horta-Guinardo, estació de Montbau...

JarlehuBCN
August 28th, 2005, 09:24 PM
si la generalitat no invertís tant en metro i es preocupés més de les neccesitats de la resta de Catalunya, això no passaria. Però com el que no sigui BCN importem un rave i la Gene s'està convertint en la Generalitat de Barcelona...
D'altra banda, amb els "impostos" que pagaria el zoo dius que es podria millorar el TP. L'ajuntament com a molt podria millorar el servei de microbús urbà (que, d'altra banda, ja toca), el servei inteurbà és competència de la Generalitat, per tant a qui li toca millorar el servei d'autobús és a aquesta i no pas els ajuntaments. Què suggereixes, que la Generalitat inverteixi NOMÉS en metro i deixi abandonada la resta de Catalunya? Sé el que és aguantar embussos kilomètrics a la B-124 i haber d'estar esperant més de 40 minuts a l'estació de busos de Sabadell en ple hivern perquè no passava cap miserable Vallesana. I a sobre tens la barra de dir que no necessitem tren?

Au, perquè te n'adonis que fora de Barcelona (ciutat) també tenim dret a un transport digne. I NO tenim que empassar-nos el que NO volen (el zoo). Si tenen el zoo a BCN que s'aguantin, si no el volen que no l'haguessin fet.

Que diguis que la Generalitat inverteix en metro em sembla realment una bogeria... la Generalitat de Catalunya ha estat 20 anys sense invertir en el Metro de Barcelona. La L2 la va fer aprofitant una obra de metro que es va començar als anys 70 i ja que, fent aquesta obre es justificaba l'aportació de finançament europeu. L'unica obra real que ha fet la Generalitat en Metro es la L9 (tant per a BCN, com per a El Prat, Hospitalet, Badalona i Santa Coloma) i de fet, la va fer unicament perque a les ultimes eleccions habien de ganar electors de l'Area Metrop. com fos, i sabien que una de les principals critiques era la falta d'inversio en TP. Fent la L9 (una linia exagerada en xifres, tant en llargaria com en inversio, etc) es cobrien una mica les esquenes dient que habien invertit en TP.

Com ja t'han dit en algun thread el servei interurbà d'autobusos fà anys que està entregat per concurs a una determinada empresa, La Vallesana en aquest cas, i en bona part dels casos tenen entregades gestions de molts i molts anys, es a dir, poc té a veure la Generalitat actual ja que son contractes ja signats.
En cap cas he suggerit que s'inverteixi nomes en metro, de fet l'unic que he intentat es que veiessis que hi ha moltes poblacions en el mateix cas que Castellar, i no nomes poblacions, sino també barris de Barcelona i la seva Area Metropolitana (zones on, d'altra banda, hi ha mes aglomeració de població i es paguen mes impostos que a d'altres poblacions).
Tots els habitants de BCN i la seva Àrea Metropolitana sabem el que es aguantar embussos quilomètrics ja que, tenim carreteres de circunvalació de 2 carrils per sentit per a 4 milions de persones, mentre que a d'altres poblacions es 1 carril per sentit per a 40.000 persones. Obviament queda patent quina necessitat es mes urgent (la qual cosa no vol dir que no sigui urgent solucionar el tema de la carretera de Castellar) i a més a més, jo també se el que es esperar 30 o 40 minuts un bus que mai acaba de passar. Aquestes coses també pasen a BCN eh..

Per ultim i en resposta al teu ultim paràgraf, tothom té dret a un transport public digne i de qualitat, pero espero que vegis on hi ha més mancança de TP, i amb la mancança, en primer terme poso també Tarragona, Girona i Lleida, capitals catalanes amb necessitats urgents de TP.
Respecte al Zoo no es tracta del que vulgui BCN o deixi de voler, sino de quin ajuntament estigui interessat en tenir-lo o no. Tingues per segur que si a BCN hi hagues lloc per a fer el nou Zoo a la ciutat, en cap cas s'optaria per portarlo fora per la riquesa que aquest aporta.

Salutacions

Aurelio
August 28th, 2005, 09:41 PM
I a sobre del poc metro que ha fet la Gencat, quan el fan, la caguen, com al meu barri...
Ineptes!

Hush
August 28th, 2005, 11:13 PM

...però Castellar ja ratlla. :D És conya :)

UT596001
August 29th, 2005, 12:11 AM
Que diguis que la Generalitat inverteix en metro em sembla realment una bogeria... la Generalitat de Catalunya ha estat 20 anys sense invertir en el Metro de Barcelona. La L2 la va fer aprofitant una obra de metro que es va començar als anys 70 i ja que, fent aquesta obre es justificaba l'aportació de finançament europeu. L'unica obra real que ha fet la Generalitat en Metro es la L9 (tant per a BCN, com per a El Prat, Hospitalet, Badalona i Santa Coloma) i de fet, la va fer unicament perque a les ultimes eleccions habien de ganar electors de l'Area Metrop. com fos, i sabien que una de les principals critiques era la falta d'inversio en TP. Fent la L9 (una linia exagerada en xifres, tant en llargaria com en inversio, etc) es cobrien una mica les esquenes dient que habien invertit en TP.

I quan s'ha invertit fora de l'àrea metropolitana? RES. De fet, l'únic que s'ha fet és la variant de la línia Sant Cugat-Sabadell per la UAB i llestos.

Com ja t'han dit en algun thread el servei interurbà d'autobusos fà anys que està entregat per concurs a una determinada empresa, La Vallesana en aquest cas, i en bona part dels casos tenen entregades gestions de molts i molts anys, es a dir, poc té a veure la Generalitat actual ja que son contractes ja signats.
En cap cas he suggerit que s'inverteixi nomes en metro, de fet l'unic que he intentat es que veiessis que hi ha moltes poblacions en el mateix cas que Castellar, i no nomes poblacions, sino també barris de Barcelona i la seva Area Metropolitana (zones on, d'altra banda, hi ha mes aglomeració de població i es paguen mes impostos que a d'altres poblacions).
Tots els habitants de BCN i la seva Àrea Metropolitana sabem el que es aguantar embussos quilomètrics ja que, tenim carreteres de circunvalació de 2 carrils per sentit per a 4 milions de persones, mentre que a d'altres poblacions es 1 carril per sentit per a 40.000 persones. Obviament queda patent quina necessitat es mes urgent (la qual cosa no vol dir que no sigui urgent solucionar el tema de la carretera de Castellar) i a més a més, jo també se el que es esperar 30 o 40 minuts un bus que mai acaba de passar. Aquestes coses també pasen a BCN eh..

Sí, pero el que estic dient és que fora de BCN pràcticament no es fa RES. Sé que a BCN també teniu mancances, però qui les ha de solucionar és l'ajuntament de BCN. A fora de BCN qui té la competència és la generalitat, qui a través de la conselleria pot anul·lar la concessió tranquilament. Encara recordo el cas de la línia Esparraguera-Barcelona de la Hispano Igualadina (empresa que també té tela...) que després de protestar i protestar van aconseguir que s'hi passesin inspectors de la Generalitat per tal de veure com funcionava el servei.

Per ultim i en resposta al teu ultim paràgraf, tothom té dret a un transport public digne i de qualitat, pero espero que vegis on hi ha més mancança de TP, i amb la mancança, en primer terme poso també Tarragona, Girona i Lleida, capitals catalanes amb necessitats urgents de TP.

Per això mateix la Generalitat no ha d'invertir a Barcelona, ha d'invertir a la resta de Catalunya, com tu dius, a Lleida, Girona, Tarragona, La Seu d'Urgell, Tortosa, el Vallès... però a BCN ciutat QUÈ S'HO PAGUIN ELLS.

Respecte al Zoo no es tracta del que vulgui BCN o deixi de voler, sino de quin ajuntament estigui interessat en tenir-lo o no. Tingues per segur que si a BCN hi hagues lloc per a fer el nou Zoo a la ciutat, en cap cas s'optaria per portarlo fora per la riquesa que aquest aporta.

Ho dubto moltíssim, BCN s'està intentant treure el zoo de qualsevol manera i s'ho volien encomanar a Caldes de Montbui, i després els iluminats dels alcaldes de Sabadell i Castellar volien destruir la zona del torrent de Colobrers. Perfecte. A Barcelona el zoo sobra, molesta, i per això ens ho volen encomanar a nosaltres, ja que no som més que la perifèria on ha d'anar a parar tot allò que no interessa a la ciutat. Tot plegat fot FÀSTIC.

Si tenen zoo que s'el quedin i es fotin. O si no que directament el suprimeixin.

JarlehuBCN
August 29th, 2005, 12:25 AM
Doncs "A BCN CIUTAT QUE S'HO PAGUIN ELLS" no, ja que som nosaltres els principals aportadors de diners a la Generalitat de Catalunya (cosa totalment lògica degut a ser la ciutat mes gran). Si nosaltres donem diners, nosaltres rebem inversió aixo si, si nosaltres no donguessim res a Catalunya obviament tampoc seria logic tenir inversio de part de la Generalitat.

Aurelio
August 29th, 2005, 12:38 AM
Seria curiós què podria fer la Generalitat si els barcelonins no aportessim res al conjunt de Catalunya i ens ho quedessim tot aquí...
I seria curiós veure tot el que podríem fer a Barcelona...

UT596001
August 29th, 2005, 12:42 AM
A mi el que no em sembla lògic és que el PDI destini més del 90% de les inversions a la zona 1 (on més oferta de TP hi ha) i que, al Vallès Occidental (recordo, 2ª comarca poblada de Catalunya) només un irrisori 4,6% (amb poca oferta de TP). I, a sobre, a aguantar tot el que no volen a ciutat.

Senyors, Catalunya és alguna cosa més que Barcelona...

Sky
August 29th, 2005, 01:01 AM
Seria curiós què podria fer la Generalitat si els barcelonins no aportessim res al conjunt de Catalunya i ens ho quedessim tot aquí...

Un fil interessant: la Comunitat Autònoma de Barcelona vs. la Comunitat Autònoma de Catalunya. :D

UT596001
August 29th, 2005, 01:11 AM
Un fil interessant: la Comunitat Autònoma de Barcelona vs. la Comunitat Autònoma de Catalunya. :D

O el que és el mateix: la Generalitat de Barcelona contra les inversions que fa la Generalitat de Barcelona fora de Barcelona

Confide
August 29th, 2005, 01:33 AM
Jo preferiria un Cat VS CAM... a veure qui guanyaria en el fòrum general...

Bitxofo
August 29th, 2005, 07:09 AM
Per què et creus que Madrid creix tant?
Pq no ha d'invertir a altres províncies de la seva Comunitat Autònoma pq no en té!!

Aurelio
August 29th, 2005, 07:30 AM
A mi el que no em sembla lògic és que el PDI destini més del 90% de les inversions a la zona 1 (on més oferta de TP hi ha) i que, al Vallès Occidental (recordo, 2ª comarca poblada de Catalunya) només un irrisori 4,6% (amb poca oferta de TP). I, a sobre, a aguantar tot el que no volen a ciutat.

Senyors, Catalunya és alguna cosa més que Barcelona...

Et recordo, Vallesano, que el PDI és una obra pràcticament en exclusiva del govern de CiU, i com que no havien fet RES de metro en BCN en 20 anys, van voler expiar els seus pecats d'aquesta manera.
Estic d'acord que el PDI 2, si es fa si encara queden calers, caldrà que sigui per a reforçar la comunicació entre la segona corona i Barcelona, i entre les poblacions de la segona corona, per tal que no s'hagi d'entrar a Barcelona obligatòriament. I així tu estaràs feliç...

Bitxofo
August 29th, 2005, 07:37 AM
Et recordo, Vallesano, que el PDI és una obra pràcticament en exclusiva del govern de CiU, i com que no havien fet RES de metro en BCN en 20 anys, van voler expiar els seus pecats d'aquesta manera.
Estic d'acord que el PDI 2, si es fa si encara queden calers, caldrà que sigui per a reforçar la comunicació entre la segona corona i Barcelona, i entre les poblacions de la segona corona, per tal que no s'hagi d'entrar a Barcelona obligatòriament. I així tu estaràs feliç...
El Vallesano viu a la 3ª o 4ª corona, i sense tren!!

Aurelio
August 29th, 2005, 08:16 AM
Bé, qui diu connectar la segona corona, diu la tercera o la quarta...

UT596001
August 29th, 2005, 01:03 PM

Sí, però si t'hi fixes, les úniques obres que es fan fora de la zona 1 són:
*Soterrament de la via al travessar Pallejà
*Doble via El Palau-Martorell-Olesa
*Nova estació Martorell/Central
*Prolongació FGC Terrassa
*Prolongació FGC Sabadell
*Aeri Olesa-Esparraguera

Com l'última obra és qüestionable (per anar a Barna o Martorell la gent d'Esparraguera continuarà agafant la Hispano Igualadina) i les 3 primeres no són més que obres de millora de l'actual traçat, pràcticament l'únic nou que es fa és les prolongacions de Terrassa i Sabadell (aquesta última, inicialment no prevista). Abans que el tren a Castellar, per exemple, veig MOLT neccesari fer el 4rt cinturó ferroviari, ja que les comunicacions en TP són horroroses. Valgui com a exemple:
-Tram Vilanova-Vilafranca: crec que només hi han sobre 5-6 busos al dia, dissabtes 2 o 3 al matí i diumenges res. L'opera l'empresa PLANA.
-Vilafranca-Martorell: bé, hi ha un tren de RENFE cada 30 minuts. Frequències pèssimes a Lavern-Subirats i la Granada (paren molt pocs trens al dia)
-Martorell-Terrassa: només 3 vallesanes al dia
-Terrassa-Sabadell: servei bo, un tren cada 15 minuts. Vallesana, 1 cada hora (millorable)
-Sabadell-Granollers: pràcticament impossible si no és que tinguis la sort d'enganxar 2 busos a Caldes de Montbui (les frequències del Sabadell-Caldes són força pobres, tot i que van millorant) o bé baixar a Montcada i Reixac, ara que és legal fer transbordament gratuït entre Montcada i Reixac/Manresa de la línia de Manresa i Montcada de la línia de Portbou.
-Granollers-Mataró: 1 bus cada hora. Força millorable i desitjable introduir busos que no passin per Argentona (mantenint els que ja hi passen)

Home no sé, però fora de BCN estem MOLT pijtor i no és de rebut que les inversions sigui mínimes. A comarques com el Garraf o l'Alt Penedès la inversió del PDI, si no es fa el 4rt cinturó ferroviari, serà 0. Per això millor que formin la vegueria propia, sincerament.

entfe001
August 31st, 2005, 02:36 PM
Aneu de Girona a Quart amb transport públic. Després seguiu discutint en aquest fil.

Sky
August 31st, 2005, 02:53 PM
^^ O més ben dit, NO discutiu això en aquest fil que és sobre l'Aquàrium de Barcelona. :D

endeve
September 1st, 2005, 11:53 AM
^^ O més ben dit, NO discutiu això en aquest fil que és sobre l'Aquàrium de Barcelona. :D

Efectivament, per això mateix jo penge una notícia de l'Oceanogràfic :D
(ja que algú s'interessava per les visites rebudes i tal) -_-

Levante-EMV 1l09l2005
L'Oceanogràfic arriba als quatre milions de visitants aquest estiu

Efe, València

L'Oceanogràfic de la Ciutat de les Arts i les Ciències ha arribat durant aquest mes d'agost als 4 milions de visitants des que va obrir les seues portes al febrer de 2003, segons un comunicat d'aquesta entitat.

L'afluència de públic durant juny, juliol i agost, va ser d'1,5 milions de visitants. Prop de 160.000 espectadors han gaudit de les projeccions de L'Hemisféric, 915.000 persones han participat en les activitats interactives del Museu de les Ciències i més de 425.000 han recorregut les instal·lacions de L'Oceanogràfic.

Un 87 per cent dels visitants durant aquest estiu és de fora de la Comunitat Valenciana. D'aquest percentatge, un 24 per cent és estranger.

UT596001
September 1st, 2005, 12:12 PM
Aneu de Girona a Quart amb transport públic. Després seguiu discutint en aquest fil.

Serveix un Polinyà-Castellar del Vallès amb bus nocturn (és a dir, via BCN per nassos)?

Sky
September 1st, 2005, 12:17 PM
Serveix no tenir bus nocturn directament? :D:D

JarlehuBCN
September 1st, 2005, 04:19 PM
Efectivament, per això mateix jo penge una notícia de l'Oceanogràfic :D
(ja que algú s'interessava per les visites rebudes i tal) -_-

Levante-EMV 1l09l2005
L'Oceanogràfic arriba als quatre milions de visitants aquest estiu

Efe, València

L'Oceanogràfic de la Ciutat de les Arts i les Ciències ha arribat durant aquest mes d'agost als 4 milions de visitants des que va obrir les seues portes al febrer de 2003, segons un comunicat d'aquesta entitat.

L'afluència de públic durant juny, juliol i agost, va ser d'1,5 milions de visitants. Prop de 160.000 espectadors han gaudit de les projeccions de L'Hemisféric, 915.000 persones han participat en les activitats interactives del Museu de les Ciències i més de 425.000 han recorregut les instal·lacions de L'Oceanogràfic.

Un 87 per cent dels visitants durant aquest estiu és de fora de la Comunitat Valenciana. D'aquest percentatge, un 24 per cent és estranger.

425.000 espectadors en el trimestre mes fort de l'any... no està malament. Com es lògic se superen les 1.100.000 visites anuals de l'Aquarium BCN tot i que tampoc queda gaire lluny (tenint en compte els tamanys d'un i altre lloc)....

endeve
September 1st, 2005, 08:35 PM
425.000 espectadors en el trimestre mes fort de l'any... no està malament. Com es lògic se superen les 1.100.000 visites anuals de l'Aquarium BCN tot i que tampoc queda gaire lluny (tenint en compte els tamanys d'un i altre lloc)....

sí, i tenint en compte el nombre de turistes que reben ambdos ciutats neng ;)

JarlehuBCN
September 1st, 2005, 08:50 PM
Home aixo no... tenint en compte que l'Aquarium no es el principal reclam turistic de Barcelona i la Ciutat de les Arts i en especial, l'Oceanogràfic si que es el principal reclam turístic de València. Queden força equilibrats en tot excepte en inversio i en grandària... aixo en termes de rendabilitat vol dir molt d'un lloc i de l'altre i la resposta es fàcil... l'Oceanogràfic es public (amb gestió privada) i l'Aquarium es privat.

endeve
September 1st, 2005, 09:06 PM
Efectivament la CAC ha significat un revulsiu per al turisme a la ciutat de València, i és l'Oceanogràfic el recinte que s'emporta la majoria de visitants del complex, però perla, no ens enganyem, els turistes no van ni a VLC ni a BCN per vore peixets i dofins. La diferència està en que a BCN tenen 100 coses més a fer abans que entrar a vore un aquari.

En fi, que per una vegada tens part de raó. Solo una parte, ¿eh?

pd: Te odio :tongue: :D

JarlehuBCN
September 1st, 2005, 10:20 PM
pues eso... :D xDD

Bitxofo
September 2nd, 2005, 02:49 AM
Efectivament la CAC ha significat un revulsiu per al turisme a la ciutat de València, i és l'Oceanogràfic el recinte que s'emporta la majoria de visitants del complex, però perla, no ens enganyem, els turistes no van ni a VLC ni a BCN per vore peixets i dofins. La diferència està en que a BCN tenen 100 coses més a fer abans que entrar a vore un aquari.

En fi, que per una vegada tens part de raó. Solo una parte, ¿eh?

pd: Te odio :tongue: :D
La C.A.C. atreu turistes?
Un aquàrium, un cinema IMAX i aquestes coses fan venir estrangers de lluny per visitar-les?
Pregunto de bon rotllo, sense mala intenció.
L'aquàrium de BCN no atreu turistes expressament, però ja que estan a Barcelona, alguns aprofiten per veure'l.
;)

Danzig
September 2nd, 2005, 11:58 AM
A Lisboa encara diuen que el seu és el més gran d'Europa...

no hi vaig entrar, costava 10 euros per barba, ja portava massa calers gastats i preferia agafar el telefèric i veure més el Parque Das Naçoes ( a sobre havia una cua de collons)

:runaway:

patapum
September 2nd, 2005, 12:06 PM
Un aquàrium, un cinema IMAX i aquestes coses fan venir estrangers de lluny per visitar-les?
L'aquàrium de BCN no atreu turistes expressament, però ja que estan a Barcelona, alguns aprofiten per veure'l.
;)

Creo que la gente prima mas el continente que el contenido cuando va a la CAC, una vez allí la gente entra a ver el contenido, pero el reclamo es el exterior... es algo así como si dijeras ¿la gente va a BCN a ver una iglesia en construccion? refiriendote a la sagrada familia...

Bitxofo
September 2nd, 2005, 07:00 PM
Creo que la gente prima mas el continente que el contenido cuando va a la CAC, una vez allí la gente entra a ver el contenido, pero el reclamo es el exterior... es algo así como si dijeras ¿la gente va a BCN a ver una iglesia en construccion? refiriendote a la sagrada familia...
Sí vamos, igualito...
:ohno:

patapum
September 3rd, 2005, 12:11 AM
Sí vamos, igualito...
:ohno:

como quieras. :sleepy:

endeve
September 3rd, 2005, 12:23 AM
;)

Jo no he dit en cap moment que la CAC atraga turistes, que si que ho fa indirectament, el que he dit (i llig el meu post) és que "ha significat un revulsiu per al turisme a la ciutat de València". Igual que Gaudí és la carta de presentació de Barcelona, la CAC s'ha convertit en la imatge internacional de València.

JarlehuBCN
September 3rd, 2005, 12:36 AM
Be, jo conec molta, molta gent que ha anat a València per anar nomes a l'Oceanogràfic amb els seus fills, igual que hi ha gent que ve a Tarragona només per anar a Port Aventura....

Bitxofo
September 3rd, 2005, 01:31 AM
Jo no he dit en cap moment que la CAC atraga turistes, que si que ho fa indirectament, el que he dit (i llig el meu post) és que "ha significat un revulsiu per al turisme a la ciutat de València". Igual que Gaudí és la carta de presentació de Barcelona, la CAC s'ha convertit en la imatge internacional de València.
Sí, això és cert.
:yes:
Enhorabona!!
:wink2:

Aurelio
September 3rd, 2005, 08:33 AM
Jo vaig anar expressament a València per a veure la CAC i després la resta de la ciutat no em va agradar gaire...

patapum
September 3rd, 2005, 11:55 AM
conclusión, todo aquel que se acerca a valencia, lo hace para ver peces en l'oceanografic ¿no?

UT596001
September 3rd, 2005, 12:29 PM
Jo quan vaig anar a València va ser per anar a veure la ciutat, no per anar expressament a l'Oceanogràfic (que, per cert, no hi vaig entrar, només vaig veure la zona perquè crec que feia poc que el van inaugurar i calia trucar a un nº de telèfon per entrar).

Aurelio
September 3rd, 2005, 12:32 PM
conclusión, todo aquel que se acerca a valencia, lo hace para ver peces en l'oceanografic ¿no?

No, sólo de los que hemos opinado aquí, y sin malos rollos...

Bitxofo
September 3rd, 2005, 05:25 PM
¡No!
Y pasamos de polémicas...
Tema terminado.
;)

patapum
September 4th, 2005, 12:51 PM
:okay: ;) .....

Vox
March 6th, 2006, 04:40 AM
Hola, no sé si ja existeix un post sobre això :? Però, qué us sembla l'Aquarium de Barcelona?

Inaugurat al setembre de 1995 (jo creia que va ser al 1996) ha atret ja a 14 milions de visitants i al meu gust està molt bé. Això sí, tela amb el preu (15€), sobre tot si tenim en compte que en unes 2 hores tens feta la visita. Suposo que el preu es justifica amb el manteniment de les instal·lacions pero no sé fins quin punt es correcte això.

Però les instal·lacions m'agraden molt, el recorregut encara més (pis superior - rampa - aquaris - mega aquari amb taurons - zona lúdica amb pinguins) i crec que l'edifici està ben integrat a la zona comercial del Port.

Us agrada?

Vox

Bitxofo
March 6th, 2006, 05:27 AM
Em sembla bé i m'agrada, però 15 euros és un preu car...
;)
El disseny de l'edifici per fora no m'agrada...
:dunno:
El de Lisboa és més gran i més econòmic, al menys en 1998!

Danzig
March 6th, 2006, 12:33 PM
Em sembla bé i m'agrada, però 15 euros és un preu car...
;)
El disseny de l'edifici per fora no m'agrada...
:dunno:
El de Lisboa és més gran i més econòmic, al menys en 1998!

Ja no és tan econòmic, crec que valia 14 € a l'agost passat :(

UT596001
March 6th, 2006, 03:47 PM
Crec que està bé, però no tinc ni idea si ho gestiona una empresa privada o és púbica... si és privada, serà car, però han de fer negoci, no podem sufragar un possible dèficit d'una empresa privada amb diners públics. Si per contra és públic... em sembla excessiu.

Urban Dave
March 6th, 2006, 03:55 PM
Vaig anar fa uns quans anys, la veritat es que no em va impressionar gaire. La peça maremagnum-acuari-imax es molt important, té un emplaçament clau i crec que tant els edificis com les funcions no li fan justicia.

Bcn
March 6th, 2006, 07:22 PM
Doncs jo el tinc bastant aburrit, quan vai anar per primera vegada al segle pasat em va semblar el no va mas, pero fa 2 anys vaig treballar-hi alli i la veritat es k el vai aburrir bastant i a part vai acabar bastant fart. Vai parlar amb un altre ex-treballador i em va dir k el volien ampliar , pero jo sincerament crec k te els dies contats.

Apa!!

Vox
March 6th, 2006, 08:27 PM
^^ Per què creus que té els dies contats?

Vox

Vox
March 6th, 2006, 08:36 PM
Vaig anar fa uns quans anys, la veritat es que no em va impressionar gaire. La peça maremagnum-acuari-imax es molt important, té un emplaçament clau i crec que tant els edificis com les funcions no li fan justicia.

No sé, ho dius per l'alçada o el diseny de les instal·lacions? Jo les veig ben integrades en l'entorn, potser el Maremagnum si que em desentina una mica. Després de l'exit que va tenir a nivell nocturn entre la meitat dels 90 i aprox el 2000, ara crec que s'ha reiventat en no se qué, algú sap com li va?

Vox

Bitxofo
March 6th, 2006, 09:56 PM
^^El que més desentona en la torre del cinema IMAX...
:sleepy:
Tapa la visió del mar i és horrible!
:puke:

Bcn
March 7th, 2006, 06:47 PM
^^ Per què creus que té els dies contats?

Vox

Perque realment crec q quan nomes fan caixa és al estiu, durant la resta d'any suposo k algun grup escolar hi anirà, pero sincerament, pujan la entrada per veure quasi re... a de mes quan inaugurin el zoo mari xq tenir 2 "aquàriums" si el Zoo li donarà mil patades...

no se, crec k ma influit molt la mala experiencia treballant alla , k fa que ara no el pugui ni veure.

apa!!!

Urban Dave
March 7th, 2006, 09:54 PM
Diseny i funcions. Tot més alt i concentrat en una cantonada, no com ara que tots els edificis fan de barrera. Però qui vol veure el mar? Jo estic fins els collons de veure'l cada día.

Vox
March 9th, 2006, 12:57 AM
@Sky, gràcies per moure el fil, no savia si n'havia un d'anterior o no :)

Vox

Bitxofo
March 9th, 2006, 12:59 AM
^^Ja, però quan es va obrir BCN al mar pel 1992, van enderrocar tots els edificis que hi havia al port i tapaven el mar, que NO es veia.
;)
Però després van edificar el cinema IMAX amb una torre horrible que tapa el mar igual o més que abans!! :crazy:
:bash: