View Full Version : BARCELONA | Torre Agbar | 144 m | 33 pl | Finalitzada
Hush July 23rd, 2005, 01:50 PM Doncs sí, se m’ha passat pel cap que un cop inaugurada la Torre i el departament de relacions externes estigui en ple rendiment podríem enviar-los una carta informant-los que alguns som uns frikies de la torre i que ens agradaria d’alguna manera esser reconeguts per la companyia.
Desprès de fer-nos el carnet d’amics, m’atreveixo a pronosticar que tindrem entrada lliure a la Torre Agbar quan ens vingui de gust, es a dir, com “Pedro por su casa”. Digueu-me innocent.
Vinga, propostes, el thread es seriós. ;)
Sky July 23rd, 2005, 03:18 PM Podria ser l'embrió d'un lobbi pro-gratacels. :D
Bitxofo July 23rd, 2005, 04:35 PM Jo m'hi apunto, però ets massa optimista, HUSH...
:wink2:
Abbil July 23rd, 2005, 11:41 PM I podriem entrar per els pisos d'oficines a xafardejar? :sly: Baja, aixó sone a música ce-les-tial... :fiddle:
deBarna July 24th, 2005, 12:42 AM Lo del lobbi pro-gratacels no és mala idea... potser hauriem d'anar pensant en crear-lo... (o lobbi anti-AAVV :D)
A mi la torre Agbar no és que m'emocioni... i a més, com que jo ja hi he pujat (fins la planta 25)... :P
CARABAZA July 24th, 2005, 02:00 AM Jo també soc amic de la torre agbar!!!!
Prefiero la idea de deBarna... lobbi anti-AAVV, hay que dar una respuesta global a la ofensiva anti-rascacielística de las AA VV...
UT596001 July 25th, 2005, 12:48 AM Jo estaria disposat a apuntar-m'hi... és l'únic rascacels que m'agrada.
Hush July 25th, 2005, 12:57 AM gratacel
Bitxofo July 25th, 2005, 05:18 PM gratacel
Gratacels, amb S final!!
Aurelio July 25th, 2005, 06:10 PM A m m'agradaria pujar-hi a dalt...
:)
Bitxofo July 25th, 2005, 07:45 PM A m m'agradaria pujar-hi a dalt...
I a qui no?
:?
Jo vaig pujar a l'últim pis de l'hotel Arts.
:cool:
Aurelio July 25th, 2005, 08:57 PM A un que tingui vertigen no li agradaria pujar...
:D
Bitxofo: I el meu CD...?
Bitxofo July 25th, 2005, 09:15 PM A un que tingui vertigen no li agradaria pujar...
Bitxofo: I el meu CD...?
El teu CD quan quedem!
>(
Aurelio July 25th, 2005, 09:18 PM :?
Bitxofo July 25th, 2005, 09:29 PM :?
"Espamejador"!!
:bash:
Aurelio July 25th, 2005, 10:46 PM "Espamejador"!!
JUAS, JUAS, JUAS!!!
:D :D :D
Llàstima que no sé com es posen els codis en negreta, cursiva i augmentar tipus de lletra, que sinó sí que seria un espamejador nat com tu...
Bé he d'arribar als 1000 posts, oi?
Bitxofo July 26th, 2005, 02:01 AM JUAS, JUAS, JUAS!!!
:D :D :D
Llàstima que no sé com es posen els codis en negreta, cursiva i augmentar tipus de lletra, que sinó sí que seria un espamejador nat com tu...
Bé he d'arribar als 1000 posts, oi?
Clica a "advanced opcions".
;)
Sky July 26th, 2005, 04:14 AM He creat un article nou a la Viquièdia sobre la Torre Agbar:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Torre_Agbar
Algú s'anima a continuar-lo? :D
http://ca.wikipedia.org/w/index.php?title=Torre_Agbar&action=edit
Bitxofo July 26th, 2005, 04:33 AM @CEL:
He canviat "medeix" per "mesura"...
De res!
Ja et passaré fotos.
;)
Aurelio July 26th, 2005, 09:16 AM Clica a "advanced opcions".
;)
Gràcies!!
(Un altre post... :D)
Bitxofo July 26th, 2005, 04:28 PM Gràcies!!
(Un altre post... :D)
De res, "espamejador"!!
Hush July 26th, 2005, 11:09 PM Gratacels, amb S final!!
GRATACEL sense "S". Gran Larousse Català
Sky July 26th, 2005, 11:17 PM gratacel m. Gratanúvols. || Casa que consta d'un gran nombre de pisos i ateny una alçària molt gran.
El poble d'SSC 1 - Bitxofo 0.
Danzig July 26th, 2005, 11:48 PM Casa que consta d'un gran nombre de pisos i ateny una alçària molt gran.
i si són oficines o hotels, no són gratacels :bash:
ja podrien haver ficat "edifici" els burros
Bitxofo July 27th, 2005, 12:07 AM i si són oficines o hotels, no són gratacels :bash:
ja podrien haver ficat "edifici" els burros
Si són oficines o hotels, és gratacels amb S!!
Bitxofo 1 - Pagesos SSC 1
Met July 27th, 2005, 01:44 PM Doncs sí, se m’ha passat pel cap que un cop inaugurada la Torre i el departament de relacions externes estigui en ple rendiment podríem enviar-los una carta informant-los que alguns som uns frikies de la torre i que ens agradaria d’alguna manera esser reconeguts per la companyia.
Desprès de fer-nos el carnet d’amics, m’atreveixo a pronosticar que tindrem entrada lliure a la Torre Agbar quan ens vingui de gust, es a dir, com “Pedro por su casa”. Digueu-me innocent.
Vinga, propostes, el thread es seriós. ;)
:rofl:
Bé... sembla que ens avorrim, oi? xD!
Fins que algú de nosaltres no sigui el president de La Caixa de Pendons... no us fotran ni cas.
Tan de bo m'equivoqui... :D
Met dixit! :bowtie:
Jordi Berlín July 27th, 2005, 02:14 PM :rofl:
Bé... sembla que ens aburrim, oi? xD!
avorrim!!! >(
Sky July 27th, 2005, 02:17 PM Com ja va dir el dirdam... Aburrir = tornar-se burro.
Met July 27th, 2005, 04:37 PM avorrim!!! >(
No manipulis els teus quotements, i menys quan al·ludeixin a la meva persona :soapbox: .... sinó diré que t'has tornat gay! :gunz:
Jordi Berlín July 27th, 2005, 04:43 PM No manipulis els teus quotements, i menys quan al·ludeixin a la meva persona :soapbox: .... sinó diré que t'has tornat gay! :gunz:
I què? Però si és molt guai i molt 'cool', ser gai, no? Si mola molt!!! :D ;)
Confide July 27th, 2005, 04:46 PM "cool"? xD No crec que sigui ni cool ni guai, és el que hi ha. ;)
Met July 27th, 2005, 04:47 PM I què? Però si és molt guai i molt 'cool', ser gai, no? Si mola molt!!! :D ;)
Bé, de fet... ser català i gay són sinònims... sempre ens donen pel cul. :|
Jordi Berlín July 27th, 2005, 04:53 PM "cool"? xD No crec que sigui ni cool ni guai, és el que hi ha. ;)
Jo ho sé, home! Feia broma... Com que hi ha aquest estereotip del gai urbà-fashion i tal...
Met July 27th, 2005, 05:04 PM Jo ho sé, home! Feia broma... Com que hi ha aquest estereotip del gai urbà-fashion i tal...
Segur que a la nit barcelonina te'n trobes a cabassos i deus estar fart de la seva fashion i tal... m'equivoco? ;)
Jordi Berlín July 27th, 2005, 05:13 PM Segur que a la nit barcelonina te'n trobes a cabassos i deus estar fart de la seva fashion i tal... m'equivoco? ;)
Home, el folclorisme fashion, gai o no, em pot carregar una mica, però tampoc passa res...
El que deu ser cansat és ser gai i no voler tenir res a veure amb aquest estereotip... m'equivoco? ;)
Abbil July 27th, 2005, 06:05 PM Pero no hi haura un mirador públic a dalt de tot quan estigo innaugurada?? :?
Si no vaga merda >(
Bitxofo July 27th, 2005, 06:09 PM No manipulis els teus quotements, i menys quan al·ludeixin a la meva persona :soapbox: .... sinó diré que t'has tornat gay! :gunz:
Quotement? :eek2: :eek2:
Es diu "cita"...
I es diu "gai"...
Sky July 27th, 2005, 06:20 PM Es diu "cita"...
:eek2:
Es diu "citació"!
Met July 27th, 2005, 06:20 PM Es diu quotement del verb quotementar o quotementer si ho dies en francès.
I para d'espamentajar, Txofu! :|
Bitxofo July 27th, 2005, 06:24 PM Es diu quotement del verb quotementar o quotementer si ho dies en francès.
I para d'espamentajar, Txofu! :|
Si corregir faltes és "espamentajar"...
:|
Sky July 27th, 2005, 06:52 PM Jo crec que per corregir faltes sistemàticament s'hauria de tenir certa autoritat! Filologia catalana, nivell "D" de català, etc.
Toadstool July 27th, 2005, 07:02 PM ...O ser viquipedista. :D Per cert, Sky, que jo ja ho sóc.
Sky July 27th, 2005, 07:05 PM ...O ser viquipedista. :D Per cert, Sky, que jo ja ho sóc.
Ah sí? Ens ensenyaràs algunes cosetes que hagis editat? :)
Toadstool July 27th, 2005, 09:14 PM "Estamos trabajando en ellouuuu", però quan enllesteixi els articles que estic fent...encara que no tenen gaire a veure amb la temàtica del fòrum, tot sia dit. :)
Hush July 27th, 2005, 09:17 PM :rofl:
Bé... sembla que ens avorrim, oi? xD!
Doncs per sort no, ;) i reitero que ho dic seriosament, penso posar-me en contacte amb Agbar.
Bitxofo July 27th, 2005, 09:58 PM Jo crec que per corregir faltes sistemàticament s'hauria de tenir certa autoritat! Filologia catalana, nivell "D" de català, etc.
El tinc, el tinc, i no només de català...
Sky July 27th, 2005, 10:06 PM Així qui concedeix aquest certificats deu ser el tomboler... >(
(És brometaaa. :D)
Gabe July 27th, 2005, 10:13 PM El tinc, el tinc, i no només de català...
també d'euskera?
Met July 28th, 2005, 09:31 AM Doncs per sort no, ;) i reitero que ho dic seriosament, penso posar-me en contacte amb Agbar.
Depravat.... :|
Abbil July 30th, 2005, 02:17 PM I per dins el moviliari estarà dissenyat per Nouvel? En plan "fashion modern design" :D
¿¿¡¡I NOSALTRES NO EL PODREM VEURE!!??
Sky August 11th, 2005, 01:30 PM • L'espectacular obra cilíndrica de Nouvel a la plaça de les Glòries perdrà perspectiva
• Nous edificis alts es comencen a construir a la Diagonal i a la part nord del districte del 22@
La torre Agbar deixarà de ser la reina de la plaça de les Glòries davant la imminent construcció d'altres edificis que en part la taparan. En un termini de cinc anys s'aniran aixecant al seu voltant almenys una desena d'edificis en altura, la majoria alineats a la Diagonal, que li prendran protagonisme.
El dissenyador Ramon Úbeda, que prepara un llibre sobre la torre Agbar, ha reproduït en imatges virtuals la nodrida competència que en uns anys tindrà l'obra de l'arquitecte francès Jean Nouvel, autor de l'edifici en forma d'obús que és també un homenatge a l'orografia de la serralada de Montserrat i a l'obra d'Antoni Gaudí. Úbeda s'ha basat en documents municipals com el pla del 22@, en l'exposició Barcelona in progress i en promocions immobiliàries en projecte.
NOUS EDIFICIS
El cert és que la tor- re Agbar, que serà inaugurada pel Rei el mes que ve, va ser el primer edifici que ha colonitzat una zona que de la degradació urbanística ha passat a ser objecte de desig de les constructores i les immobiliàries. De la seva privilegiada soledat inicial passarà d'aquí a uns anys a compartir espai amb un edifici administratiu de l'ajuntament de Barcelona encarregat a l'equip madrileny de Federico Soriano i Dolores Palacios.
Dissenyat amb una forma de planta ondulada i revestiment laminar, aquest edifici de 130 metres previstos, amb un pàrquing que es comença a construir tot just ara, se situa davant mateix de la torre Agbar. Molt a prop de la torre es troba l'hotel Silken, que de les quatre plantes previstes inicialment va passar a tenir-ne nou, segons l'ordenació de l'ajuntament.
A la plaça de les Glòries, que en el futur tindrà forma quadriculada, es construiran el museu del disseny, que firmen MBM (Martorell, Bohigas, Mackay) i la plaça de les Arts, un complex de sales de cinema a càrrec de l'angloiranià Zaha Hadid, tots dos d'altura discreta que no faran ombra a la torre. Més efectistes són els edificis encara per construir que s'alineen a la Diagonal, des de Glòries fins al Fòrum. En la futura planificació, sobre el paper, hi ha sis grans edificis alts, destinats a oficines. Un d'ells, l'últim de la seqüència des de la torre i dissenyat per Carlos Ferrater, serà la seu de la productora Mediapro.
Les promotores d'aquests edificis, entre les quals hi ha les immobiliàries Laietana, Castellví i La Llave de Oro, a part d'Inso, Mediapro i la Universitat Pompeu Fabra, van aconseguir el privilegi de construir amb façana a la Diagonal a canvi de sufragar la rehabilitació de l'antiga fàbrica tèxtil de Ca L'Aranyó, un autèntic monument de totxo que estava en ruïnes. El cost de la restauració, ara en curs, ronda els 300.000 euros.
N'hi ha prou d'observar les imatges oficials del gran complex Parc Barcelona Media (PBM) --al centre hi ha Ca L'Aranyó, per comprovar que la torre Agbar, encara mantenint l'hegemonia en altura, queda gairebé ofegada entre els edificis del complex, sobretot pels que corresponen al campus de la Comunicació de la UPF (Universitat Pompeu Fabra). Fins i tot la visió per darrere quedarà afectada. L'arquitecte brità- nic David Chipperfield dissenya un nou edifici de 10 a 15 plantes en un solar del carrer de Badajoz. I hi ha més promocions al carrer de Bolívia. De moment sembla que només la perspectiva des del carrer de Casp quedarà com fins ara.
L'arquitecte Vander Lemes, cap de projectes de B-720, coautors de la
torre, apunta que, almenys, "no hi ha cap edifici que la tapi completament", encara que reconeix que perdrà importància vista des del mar. I més que per l'altura, explica, "per la seva forma inusual la torre seguirà sent protagonista de les visuals de la ciutat".
--
El Periódico.
Sky August 11th, 2005, 01:32 PM http://img359.imageshack.us/img359/5237/agbar2lz.jpg
Sky August 11th, 2005, 01:39 PM El model americà
• La nova urbanització de la zona de les Glòries oferirà una perspectiva molt semblant a la que té el barri de Diagonal Mar
• La trama dissenyada per Cerdà ordenarà la col.locació de les torres
La concentració d'edificis a l'extrem de l'avinguda Diagonal que conflueix amb les Glòries ofereix sobre el paper trets similars a Diagonal Mar, el barri amb més densitat de torres altes (entre 55 i 70 metres) de Barcelona. Perquè amb Diagonal Mar es va assajar un nou model de ciutat que privilegia la densitat en altura. Encara que fins i tot l'alcalde de Barcelona, Joan Clos, va reconèixer al seu dia que era un experiment millorable.
La controvèrsia sobre els edificis alts a Diagonal Mar ha estat agitada. Quan encara estava al capdavant del FAD (Foment de les Arts Decoratives), Juli Capella va comparar el resultat amb un trasplantament salvatge de l'estil de Houston a Barcelona, i va criticar la "repetició fins al cansament" dels edificis.
Jordi Sardà, professor d'arquitectura a la Universitat Politècnica i vocal de Cultura del Col.legi d'Arquitectes, afirma davant l'evidència que s'acosta un Diagonal Mar dos: "És el que hi ha, és el més fàcil i el que toca". "El problema --afegeix-- és que és la demostració de la incapacitat de fer una ciutat amb peces que es relacionin unes amb les altres i que s'està massa pendent de la cultura americana".
Sardà no considera en absolut esbojarrat aixecar edificis alts de qualitat. Però sí que detecta com a element negatiu que aquestes peces brillants, com les de Nouvel o Soriano, "acabin competint i girant-se l'esquena, amb només façanes, sense mitgeres i sense capacitat de relacionar-se les unes amb les altres". I convertint les antigues fàbriques en "meres relíquies" sense diàleg amb la novetat. Menys mal, diu, que un enginyer del segle XIX, Ildefons Cerdà, va deixar una ordenació de l'Eixample que es prolonga cap al 22@: "Segurament el resultat serà un caos visual, però la trama Cerdà li donarà un cert ordre".
Antoni Vilanova, un dels arquitectes que restauren la fàbrica de Ca L'Aranyó, confirma que Diagonal Glòries serà semblant a Diagonal Mar amb una bona dosi de petits gratacels. "Aquestes peces simbòliques solen tenir atractiu quan apareixen puntualment, no en concentració", explica. Vilanova és partidari d'estimular amb molt de compte "el diàleg entre la ciutat antiga i moderna". I considera que al voltant de les Glòries el model de Diagonal Mar es perfecciona perquè està menys privatitzat. "Hi haurà un eix cultural amb equipaments públics com el Teatre, l'Auditori i el Museu del Disseny, a més del campus audiovisual, que esmena el defecte de Diagonal Mar". I qualifica la torre Agbar de "nova porta d'entrada al Poblenou".
--
El Periódico.
Sky August 11th, 2005, 01:41 PM ¿Un altre Diagonal Mar?
• Una desena de projectes immobiliaris envoltaran i en part ocultaran la visió de la torre de les Glòries
La torre Agbar va ser dissenyada per Jean Nouvel com un immens monòlit visible des de molts punts de Barcelona i que dominaria la plaça de les Glòries, on s'entrecreuen les tres grans avingudes de la ciutat, la Gran Via, la Diagonal i la Meridiana. No obstant, aviat s'aixecaran al seu voltant una desena de blocs de gran altura que l'envoltaran, i en part taparan.
El debat que es pot plantejar no és només estètic. L'acumulació d'edificis alts en un espai concentrat no té res a veure amb el plantejament amb què es va argumentar la reintroducció dels gratacels a Barcelona, distribuïts com a fites en punts clau de la ciutat. Més aviat sembla que es perfila un segon Diagonal Mar, un exemple d'urbanització aliè a l'urbanisme barceloní que ha estat criticat obertament pels tècnics, per l'oposició i també pels socis del PSC al Govern municipal, i sobre el qual el mateix alcalde ha manifestat diverses vegades certs dubtes.
Que aquest model, teòricament posat en quarantena, es repeteixi sense un debat previ, planteja, com a mínim, el dubte de fins a quin punt les administracions mantenen el control de la planificació urbanística de la ciutat.
--
El Periódico (editorial).
UT596001 August 11th, 2005, 01:42 PM Vaja, va volen tapar l'edifici bala! :(
Podrien portar aquests rascacels a Sabadell, Terrassa o Castellar... farien més goig :D
Saskaton August 11th, 2005, 02:08 PM pos a mi em molen keda molt be , ara el k s'ha de fer es junta aquest mini skyline amb el de diagonal mar , mafre-arts y torre del gas y kedaria molt molt be el millor de españa eejejejee
ejeeje
Urban Dave August 11th, 2005, 02:33 PM http://img359.imageshack.us/img359/5237/agbar2lz.jpg
Que inutils! Aquest edifici no es el de Chipperfild, sino on posa edificis d'oficines!!!!! I ja han començat les obres del pàrking? Ho dubto molt!!!! Aquell ha anat per allà ha vist obres i ja ha pensat que ha començat, quan en realitat lo que estan fent es lo del Tranvia.
art August 11th, 2005, 04:28 PM NOU DIAGONAL MAR?
PAPARRUCHAS
Que no vinguin ara amb punyetes :rock:
A més, qué té de dolent que assembli a DM? Precisamente está bé tenir
un skyine a la desembocadura del Besós.
Bitxofo August 11th, 2005, 05:16 PM No em sembla malament, però em molava molt veure l'Agbar desde quasi tota BCN!!
:happy:
Sh4d0w August 11th, 2005, 10:44 PM crec que perdrà bastant al estar tapada, pero si els edificis que l'envoltin son macos compensarà una mica! jejeje
Sky August 12th, 2005, 12:20 PM Enquesta a El Periódico: http://www.elperiodico.com/default.asp?idioma=CAT
¿Li sembla bé que s'aixequi una zona d'edificis alts al voltant de la plaça de Les Glòries?
- 56% No
- 30% Sí
- 14% No m'interessa el tema
Bitxofo August 12th, 2005, 01:37 PM L'enquesta és manipulada!!
He votat jo, i surt tot igual.
Aneu i voteu-hi tots!
;)
entfe001 August 12th, 2005, 10:00 PM L'enquesta té ara 1551 vots... El teu vot no farà decantar la balança ni un 1% (de fet, representa un 0,06447453256%, més o menys).
ollagrabovi August 15th, 2005, 06:39 PM Un bon cluster fara mes goig, de prop i de lluny, q l Agbar soleta com vol el Nouvel, q vol q estigui soleta per fer-se un monument a si mateix.
I tambe als articles penjats surten sovint critiques molt poc matitzades al 'model america'. Home; estic d acord q hi ha coses de l urbanisme i arquitectura americanes q no son la panacea, pero tambe hi ha molts trets innovadors, moderns, practics i funcionals de lo anomenat americans q estan prou be. De vegades hi ha un anti-americanisme urbanistic i arquitectonic una mica massa a flor de pell.
I com va indicar l Acebillo l altre dia, a una area urbana d uns cinc millions de galifardeus, hi ha lloc per a tot.
El problema q veig a q l Agbar estigui envoltada de deu o quinze edificis es q crec q es una mica massa poc. El bodego quedaria mes complet amb cinc o deu edifcis mess, i potser un o dos mes, d aquests extres, q fossin de mes de cent metres. Aixo d q l Agbar s hagi de veure desde qualsevol lloc de la ciutat ho trobo excessiu. L Empire State, q te i tindra molta mes solera q l Agbar i es un referent novayorques sens dubte, no es divisa desde tot arreu.
Confide August 15th, 2005, 06:46 PM Jo ho trobo molt bé perquè a mi la torre Agbar allà sola em fa pena, per mi tot soleta no queda bé. Llàstima que el cluster aquest vindra a ser igual de cutre (en alçada) que el de Diagonal Mar o el del Carrer Tarragona... potser una mica més alt. Em fa ràbia que al ser edificis no massa alts quan t'allunyes una mica ja no els veus...
Després tindrem el cluster de la Sagrera. Aquest jo crec que pot ser el millor de tots :D
ollagrabovi August 15th, 2005, 08:08 PM I no t oblidis de sa Pl Europa i de l Eix Macia sabadellenc, q seran els altres referents barcelonins o pan-barcelonins en questions d alcada. I jo crec q l alcada mitja d aquests clusters esta prou be. El q crec jo q seria important en tot cas perque aquests clusters realment semblin clusters es q estiguin ben atapaits, co es, molts i ben juntets.
Confide August 15th, 2005, 08:17 PM El de Sabadell... home, no crec que la gent quan hi pensi (si es que algu hi pensa) ho relaciona amb BCN.
El de la Pl. Europa té l'inconvenient de no tenir cap edifici de referència, perquè cap no serà com l'Agbar o la Núvia, que són més alts que la resta que els envolten...
Confide August 15th, 2005, 08:22 PM A mi el que m'interessa és conèixer JA dades, detalls, alçades dels nous edificis projectats!!!!!!! Que donin informació, renders, el que sigui però ja!
Urban Dave August 15th, 2005, 08:55 PM No em sembla malament, però em molava molt veure l'Agbar desde quasi tota BCN!!
Es seguirá veient, llevat que construeixin al mig de la plaça de les Glories o fagin edificis de 200 metres. Llavors estaria molt bé que no es veiés :D
Confide August 15th, 2005, 09:05 PM Tant de bo... però no passarà. Jo ja em vaig oblidar dels 200 metres... el pitjor és que com sé que és per culpa de la Sagrada Família (perquè no volen fer res més alt que aquest temple) doncs li he agafat mania... i no hauria perquè en termes de popularitat, generadora de riquesa i prestigi la Sagrada Família li dóna deu mil voltes a qualsevol gratacel que es pugui fer... BCN és en part el que és per aquest edifici, no pas per l'Agbar ni per cap altre gratacel perquè els guiris, quan venen, venen a veure la Pedrera, la Sagrada Família, la Catedral... per veure gratacels, se n'aniriem millor a Hong Kong o a NY... si fos pels gratacels, BCN no tindria turisme, però per sort nostre, el turisme busca un altre tipus d'arquitectura.
Bitxofo August 16th, 2005, 03:32 AM @Confide:
Hi ha molts turistes que demanen per la Torre Agbar a les oficines de turisme...
;)
Aurelio August 16th, 2005, 09:07 AM L'enquesta té ara 1551 vots... El teu vot no farà decantar la balança ni un 1% (de fet, representa un 0,06447453256%, més o menys).
Llarga vida als estadístics...!!
Confide August 16th, 2005, 11:53 AM @Confide:
Hi ha molts turistes que demanen per la Torre Agbar a les oficines de turisme...
;)
Mo ho sabia... però suposo que si compares amb la Sagrada Família, l'Agbar no té gairebé res a fer:D
Mitus August 16th, 2005, 06:59 PM Per a mi, i és una opinió personal, és força probable que a la plaça de les Glòries es construeixin dos o tres gratacels més, a part dels ja construïts i projectats. Hi ha, per una banda, el Bosquet dels Encants. Vaig llegir, quan van començar a sortir els primers rumors sobre la remodelació de la plaça, que aquell parc deixaria de tenir sentit si n'hi ha un altre d'un fotimer d'hectàrees al costat. És molt probable, per tant, que l'Ajuntament el vengui i es construeixi un edifici singular allà. D'aquesta manera, a més, s'obtindrien plusvàlues per costejar la urbanització de la plaça. També cal recordar que el senyor Clos va encarregar un projecte a Lieberskind per a l'entorn de la nova plaça. Què us sembla aquell lloc per al nou projecte? Somiar és gratuït.
També queden tres solars més: els que es troben a les dues bandes de la Gran Via i un altre, situat al cantó mar, al costat d'un edifici horrible dels 60.
Jo crec que tindrem sorpreses.
Confide August 16th, 2005, 09:28 PM Quines sorpreses amb aquest merda ajuntament i aquests merdes veïns? Em fa gràcia perquè a vegades els veïns no se'n recorden que estan en una de les ciutats més importants d'Europa i del món (si si :D) i que per tant no es pot tenir una mentalitat de barri, sinó de gran capital... en fi.
La plaça de les Glòries de plaça només en té el nom, perquè el que hi ha allà és una vergonya, jo diria que és de les zones més lletges de BCN, fet sense pensar en les persones, només pels cotxes...
El que realment em fa por és si es podrà fer passar la Gran Via sota terra... no deien que amb tanta Renfe, metro i canonades era impossible??
De totes maneres aquest projecte ni tant sols el veurem començar el proper mandat...
Bitxofo August 17th, 2005, 02:07 AM Jo espero sorpreses positives a Glòries, però no confio en res més alt que la torre Agbar, malauradament...
:(
Confide August 17th, 2005, 03:33 AM Jo espero una esplanada tipus fòrum més deserta que un cementiri... encara que hi ha temps i s'ho poden currar, però el Clos té mal gust...
Sky September 4th, 2005, 03:47 AM (...)
Abbil September 4th, 2005, 01:08 PM Començem alegrant una mica el dia :D
http://img391.imageshack.us/img391/7743/torreagbardesdellunyjuny6am.jpg (http://imageshack.us)
"La agbar sortint de la inmensitat de la selva com una massa d'aigua"
Sky September 9th, 2005, 04:22 AM Cada dia un color
• L’edifici Agbar podrà fer infinites combinacions d’il·luminació en funció dels esdeveniments de Barcelona
http://www.elperiodico.com/vivo/recursos/fotos/foto_124570_CAS.jpg
LA TORRE MÀGICA. Un complex sistema informàtic podrà barrejar fins a 16 milions de colors en l’obra barcelonina de Jean Nouvel. A la foto, l’edifici, ahir a la nit.
Sky September 9th, 2005, 04:24 AM http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050909/CAT/FOTOS/EPPNDCAT/CARP01/f094mh07.jpg http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050909/CAT/FOTOS/EPPNDCAT/CARP01/f094mh06.jpg http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050909/CAT/FOTOS/EPPNDCAT/CARP01/f094mh08.jpg
La torre Agbar juga amb 16 milions de colors a la façana
• L'edifici disposa de 4.500 lluminàries independents que permetran projectar a la nit infinites combinacions
El 13 de maig de 1929 esclatava la llum a Barcelona des de la Font Màgica de Carles Buigas. A partir del divendres 16, la llum de la ciutat ja no serà patrimoni exclusiu de Montjuïc. La màgia també arribarà a l'obra cilíndrica de Jean Nouvel. Resplendirà a les nits. El color escollit sembla un secret d'estat, però el que se sap del cert és que no serà, ni de bon tros, el definitiu. Les possibilitats són gairebé infinites. L'edifici disposa de 4.500 lluminàries independents i cada una pot projectar 16 milions de colors.
Els barcelonins s'estan veient sorpresos aquests dies per les proves que realitzen els responsables de la il.luminació, l'empresa d'enginyeria catalana Mirelec SL. Dos mesos de feina a càrrec de dos enginyers han donat com a resultat la creació del hardware i el software necessaris per fer pràcticament el que es vulgui amb les llums. Perquè cada una de les 4.500 lluminàries (de díodes emissors de llum de baix consum) són totalment independents i disposen d'una codificació pròpia.
El funcionament, un cop desenvolupada la part tecnològica, no té més secret que programar horaris i combinacions de llum. Milions d'elles. Fins i tot es podria jugar amb la il.luminació des de fora de la torre, fins a un radi de 500 metres. Per exemple, a través d'un mòbil, ja que el seu sistema wireless permet enviar memòries via telèfon gràcies a les quatre antenes instal.lades a l'entorn de la torre.
20.000 SENYALS
Però no serà necessari. El control central de la il.luminació d'aquest edifici de 141 metres d'altura i 31 plantes es troba al semisoterrani. Un gran servidor rep 20.000 senyals, de llum, climatització, gestió de vàlvules... Tota la informació del gratacel.
Cada una de les 4.500 lluminàries que envolten la construcció, més d'un centenar per planta (excepte a les superiors), disposa d'un cable propi a través del qual rep la informació des del control central. La qual cosa permet jugar amb els canvis de color, els degradats, les transicions. El que es vulgui. I això obre, a més a més, un ventall de les possibilitats per poder, fins i tot, projectar dibuixos a l'exterior. O logotips, comercials o no.
MONTSERRAT I GAUDÍ
Durant aquests dies l'entramat lluminós ha mostrat la torre en groc, verd, taronja i fúcsia, com va publicar aquest diari. I també en blau i grana, dos dels colors que surten com a favorits, encara que no precisament pel sentiment culer de la ciutat, sinó perquè l'arquitecte ha volgut amb aquesta obra rendir homenatge amb un guèiser a la llum de Mont- serrat i a Antoni Gaudí amb el vermell terra.
Segons el seu creador, la torre sorgeix de la terra amb la potència i lleugeresa d'un guèiser per arribar al cel blau de Barcelona. I per això, durant les proves d'il.luminació, la part baixa de la torre es va tornar vermella; la central, blava; la superior, verda, i la cúpula, negra com la nit per simular la seva desaparició, tal com ho concep l'arquitecte.
EFECTE ÒPTIC
No menys destacat és l'efecte òptic que produeix aquesta obra quan s'observa durant el dia. El color de la torre Agbar canvia segons l'angle del qual rep els rajos solars, i, conseqüentment, també presenta un aspecte diferent en funció de l'hora en què s'observi. Les 59.619 làmines de vidre transparent i translúcid que la recobreixen totalment enriqueixen l'aparença de reflex.
Però el plat fort és la nit. De moment, els automobilistes que circulin per la plaça de les Glòries i nombrosos veïns seguiran veient aquests dies, a partir de les nou del vespre, com la flamant torre canvia de color. En menys d'una setmana, aquesta il.luminació inusual a la ciutat es convertirà en una cosa habitual. I les fonts de Montjuïc compartiran la màgia de la llum.
--
El Periódico.
Urban Dave September 9th, 2005, 10:08 AM :master::master::master::master:
Confide September 9th, 2005, 10:58 AM Que macu!!!!!!!!!! Que cada dia variin!!!!!!!!!!
art September 9th, 2005, 11:04 AM :uh: :eek:
Urban Dave September 9th, 2005, 11:14 AM Potser fan com el Empire State Building. Tenen diferents iluminacions segons èpoques de l'any o celebracions. Per exemple, el día de st. patrici, crec que és, está tot de color verd, el 4 de juliol, colors de la bandera, per nadal tot vermell i blanc, coses d'aquestes... Aquí es podria seguir un altre tipus de paràmetres, com per ejemple les estaciones, vermell y groc per sant jordi, etc etc...
Aurelio September 9th, 2005, 11:16 AM I podran aparèixer logotips d'empreses o fotografies curioses...
Quan inaugurin el TramBesòs reformat, que li posin el color verd i blanc aquell dia...
Urban Dave September 9th, 2005, 11:35 AM Home, lo de fotos o logitips, ja seria una cosa que desvirtuaria l'imatge del projecte a la meva manera de veure. Pero lo del TramBesós, no em sembla gens malament la idea!
Sky September 9th, 2005, 11:37 AM Mireu quina portada més maca la de El Periódico d'avui:
http://i4.photobucket.com/albums/y104/ivanmiro/16d76bd9.jpg
Urban Dave September 9th, 2005, 11:42 AM :drool::drool::drool::drool::drool: x 1000000 Escorre's al treball està mal vist?
Bitxofo September 9th, 2005, 12:28 PM Potser fan com el Empire State Building. Tenen diferents iluminacions segons èpoques de l'any o celebracions. Per exemple, el día de st. patrici, crec que és, está tot de color verd, el 4 de juliol, colors de la bandera, per nadal tot vermell i blanc, coses d'aquestes... Aquí es podria seguir un altre tipus de paràmetres, com per ejemple les estaciones, vermell y groc per sant jordi, etc etc...
I de quin color la posaran el 28 de juny?
Bitxofo September 9th, 2005, 12:29 PM Mireu quina portada més maca la de El Periódico d'avui:
http://i4.photobucket.com/albums/y104/ivanmiro/16d76bd9.jpg
Aagh!
Em corro, em corro...
:drool: :drool:
Urban Dave September 9th, 2005, 12:32 PM I de quin color la posaran el 28 de juny?
28 de juny????
Danzig September 9th, 2005, 12:49 PM 28 de juny????
i tú què creus, venint d'on ve el missatge ?
Urban Dave September 9th, 2005, 12:52 PM Es que ara no caic què passa el 28 de juny...
Sky September 9th, 2005, 12:54 PM El dia de l'Orgull Gai? :D
Urban Dave September 9th, 2005, 12:55 PM Ahhhhhh! Pues res, la posarán dels 7 o 8 colors que té la bandera gai, dic jo.
Aurelio September 9th, 2005, 12:56 PM Pensava que el 28 de juny era el Dia de l'SPAM!!!
Urban Dave September 9th, 2005, 01:05 PM Pensava que el 28 de juny era el Dia de l'SPAM!!!
:rofl::rofl::rofl::rofl:
Bitxofo September 9th, 2005, 01:09 PM Ahhhhhh! Pues res, la posarán dels 7 o 8 colors que té la bandera gai, dic jo.
La bandera gai té 6 colors, l'arc de Sant Martí en té 7.
;)
@Aureli:
Ja m'he cansat de la brometa, NO em parlis més!
>(
Sky September 9th, 2005, 01:11 PM Ja m'heu ofès el Bitxo. >(
Bitxofo September 9th, 2005, 01:11 PM i tú què creus, venint d'on ve el missatge ?
Homòfob!!
Urban Dave September 9th, 2005, 01:12 PM Així m'agrada creant caliu per la trobada :crazy:
alexbn September 9th, 2005, 01:35 PM Si hay hostias quiero fotos, me gusta la carnaza.
Bitxofo September 9th, 2005, 01:43 PM Si hay hostias quiero fotos, me gusta la carnaza.
Tú ven y ya verás...
:naughty:
Gabe September 9th, 2005, 01:54 PM La bandera gai té 6 colors, l'arc de Sant Martí en té 7.
;)
@Aureli:
Ja m'he cansat de la brometa, NO em parlis més!
>(
en realitat l'arc de sant marti té TOTS els colors ;)
Urban Dave September 9th, 2005, 01:57 PM en realitat l'arc de sant marti té TOTS els colors ;)
Però per repressentar-ho seria una mica complicat ;)
Bitxofo September 9th, 2005, 02:03 PM Però per repressentar-ho seria una mica complicat ;)
Amb l'Agbar no! Té 16 milions de colors...
Urban Dave September 9th, 2005, 02:15 PM Amb l'Agbar no! Té 16 milions de colors...
Crec que deu tenir la llum, molts més que solament 16 milions de colors.
Aurelio September 9th, 2005, 04:30 PM La llum té infinites longituds d'ona dins l'espectre visible...
Bitxofo campió!!
Abbil September 10th, 2005, 03:28 PM Jo vaig anar ahir a BCN i li vaig fer una visita a l'Agbar :drool: :drool:
De dia esclar...:cry:
Apart de la torre, el que es genial es la plaçoleta que hi ha entre la torre i l'hotel Silken, es genial!! :happy:
M'agradaria veure l'agbar de nit amb un munt de colors, tendrie que ser una flipada ^_^
Ja ficare fotos al forum nacional quan es revelin...:wink2:
Bitxofo September 10th, 2005, 04:16 PM Jo vaig anar ahir a BCN i li vaig fer una visita a l'Agbar :drool: :drool:
De dia esclar...:cry:
Apart de la torre, el que es genial es la plaçoleta que hi ha entre la torre i l'hotel Silken, es genial!! :happy:
M'agradaria veure l'agbar de nit amb un munt de colors, tendrie que ser una flipada ^_^
Ja ficare fotos al forum nacional quan es revelin...:wink2:
Vine diumenge 11/9 a la trobada, neeeeeeeeeeeeeeeenG!!
;)
Sky September 14th, 2005, 02:00 PM http://colt.cache.el-mundo.net/elmundo/imagenes/2005/09/14/1126693720_g_0.jpg http://colt.cache.el-mundo.net/elmundo/imagenes/2005/09/14/1126693720_extras_ladillos_1_0.jpg
La torre de cristal de la ciudad condal espera su puesta de largo
• La Torre Agbar, el rascacielos ideado por el arquitecto francés Jean Nouvel, será inaugurado oficialmente el viernes - El edificio está llamado a convertirse en el nuevo icono de la ciudad de Barcelona en el siglo XXI
CARMEN FERNÁNDEZ (EL MUNDO)
BARCELONA.- Las ciudades y sus habitantes terminan por acoger sus símbolos y ahora, otro edificio de autor, tendencia iniciada por Antoni Gaudí sin saberlo, se va a convertir tras su inauguración en el primer estandarte y rascacielos de una Barcelona que camina segura en el siglo XXI.
"Espero que la Torre Agbar se reconozca como una buena herencia", dice Fermín Vázquez, esperanzado y convencido al mismo tiempo. Tal vez eso conlleve verla en una nueva serie de postales turísticas.
El arquitecto madrileño es de los que creen en una arquitectura cuya expresión sea, ante todo, cultural. Afincado en Barcelona, Vázquez es la otra parte del tándem formado por su estudio b720 y el famoso Jean Nouvel, el ideólogo de la Torre Agbar y quien acapara toda la atención mediática desde que salió a la luz el proyecto.
"Una de las capacidades de Jean es su habilidad para identificar los signos de la contemporaneidad. Su arquitectura siempre ha sido un reflejo único e interesante". En las palabras de Fermín no se detecta ni el mínimo recelo, sino todo lo contrario, la buena relación iniciada entre ambos hace cinco años y que él califica como "estupenda".
142 metros de altura
Las obras del edificio de 142 metros de altura y 32 plantas comenzaron en marzo de 2001, y la media de crecimiento de esta torre ya acabada fue de un piso por semana. Esto son, cuatro metros. Desde entonces, los habitantes han ido observando como el techo de la ciudad empezaba a ser más 'made in USA' de lo habitual.
La transformación era espectacular, ya que el ritmo constructivo que se marcó desde el principio era poco menos que constante. Aunque el equipo de arquitectos destaca que hacerla crecer tampoco fue coser y cantar. "La construcción ha ido bien, pero eso no quita que haya sido complicada. Casi no contiene nada que sea convencional, pero no tiene ningún alarde tecnológico. Es más, es de una enorme sencillez en materiales, pero también de una enorme complejidad perceptiva", argumenta Vázquez.
Este rascacielos de colores, hecho a base de hormigón, cristal y aluminio, tiene dos pieles que no necesitarán, por analogía con el mundo animal, ser mudadas con el tiempo. Esta curiosa dualidad es uno de los puntos fuertes de su diseño. La segunda piel del rascacielos está cubierta por cristal. La torre consta de dos cilindros, el interior de hormigón y el exterior de cristal y aluminio donde hay un espacio libre.
Color a raudales
La primera piel, más cercana al esqueleto, es una chapa de aluminio lacada con tonos multicolor que se difuminan en función de la altura. "Los arquitectos en general somos pudorosos con el color. Una de las cosas admirables de Jean, es que tiene una desinhibición fruto de una habilidad extraordinaria", comenta.
Para Vázquez la propia formación ha podido hacer que muchos arquitectos sean prudentes con el uso del color. "Al practicarlo poco, nos cuesta y no pedimos ayuda a las personas más expertas en el color. El haber colaborado con Jean en la construcción de la torre me ha ayudado mucho a atreverme, a hacer ciertas investigaciones en el estudio. Es difícil de manejar y el resultado es arriesgado. Son impactos en la ciudad y un abuso podría ser terrible", cuenta.
Pero la Torre Agbar, con tonos tierra, azules, verdosos y grises, parece no ser el caso. Sin ir más lejos, desde hace unas semanas se ensayan las posibilidades cromáticas del edificio para que ilumine las noches de la ciudad. Mediante más de 4.000 iluminarias independientes se pueden proyectar millones de colores. El próximo viernes se sabrá cuál es el escogido.
La falta de alardes tecnológicos en su construcción, aunque se trate de un edificio a la vista tan futurista y con decenas de iluminaciones nocturnas, se justifican con algunas acciones manuales casi de tipo artesanal. "Imagina un muro de hormigón curvo, con doble curvatura, con tramos construidos a 100 metros de altura y que, además, está perforado por huecos de forma distinta en cada planta, sin un patrón repetido. En muchos sitios se han tenido que hacer operaciones de tipo manual", explica Vázquez haciendo referencia a las 4.500 ventanas, cuyas lamas de vidrio tienen la particularidad de estar serigrafiadas y de regular la incidencia de los rayos solares.
Arquitectura "ecológica"
Y con el sol, se llega a conceptos como bioclimático y arquitectura sostenible, que provocan en Fermín Vázquez ciertas reservas. "La sensatez de toda la vida ahora se llama sostenibilidad. Por ejemplo, en la Torre Agbar hay muchas más ventanas que miran al Norte, que las que miran al Oeste y al Sur, porque conviene protegerse del sol. Y aunque sea algo de un sentido común evidente, el mundo no deja de estar lleno de edificios que son cajas de cristal que podrían estar en Sevilla o en Helsinki, y que dan problemas de consumo energético y un despilfarro bastante frecuente", argumenta.
Esa sensatez que menciona el arquitecto también la entiende al asegurar que se trata de un edificio que ha conseguido relacionarse con el entorno. Y dicho entorno, nada más hacerse público el diseño, avivó una temprana polémica sobre su forma; aunque se hablaba de una obra inspirada en las rocas de Montserrat, en la recurrente geometría orgánica de Gaudí u otras metáforas naturales como un géiser o en un chorro de agua que surge del suelo.
Muchos se empeñaban en verlo como el órgano sexual masculino, un obús o un supositorio. "Sé que hubo muchos comentarios más o menos frívolos. Los halagadores son un motivo de satisfacción, pero los comentarios críticos suelen ser signo de que las propuestas tienen interés. Si no hubiera habido comentarios críticos creo que me hubiera preocupado mucho. No existe el caso de un gran proyecto que no haya sido objeto de algún tipo de crítica. La indiferencia suele acompañar a los proyectos fallidos", asegura.
Cambios en el paisaje urbano
Con el tiempo la polémica cesó, sin embargo, la visión de este enorme obelisco de cristal va a verse perjudicada por la entera remodelación de la plaza de las Glòries. Así, la soledad del rascacielos desaparecerá al verse acompañada de un edificio de David Chipperfield, torres de oficinas y un edificio administrativo encargado a los arquitectos Federico Soriano y Dolores Palacios.
"La Torre se ha convertido, en todo caso, en un dato que debería ayudar a los responsables para la ordenación de la plaza, que es un punto de apoyo que ayudará y reforzará la calidad urbana. No imagino la Torre en otro sitio. Ha sido pensada sólo para estar donde está", dice sin ahondar en la posible polémica.
Los años harán cambiar el paisaje, pero no la buena conservación y una idéntica apariencia del rascacielos. "Hay gente que planifica el envejecimiento del edificio, pero no hay mayor reflexión sobre eso. Un buen mantenimiento lo dejará impecable, como ahora. Muchos de los materiales contemporáneos tienen algo de ligero y efímero, pero su durabilidad es enorme", dice Vázquez.
Con todo, polémicas y cualidades aparte, incluso si aparece o no en las postales turísticas de la ciudad, la Torre Agbar no dejará de ser el primer edificio de autor que marcó la perspectiva de un espacio que espera ser el nuevo centro económico de Barcelona.
Sky September 14th, 2005, 02:08 PM Pero la Torre Agbar, con tonos tierra, azules, verdosos y grises, parece no ser el caso. Sin ir más lejos, desde hace unas semanas se ensayan las posibilidades cromáticas del edificio para que ilumine las noches de la ciudad. Mediante más de 4.000 iluminarias independientes se pueden proyectar millones de colores. El próximo viernes se sabrá cuál es el escogido.
Ja podrien haver fet aquestes proves el diumenge a la nit... :cry:
entfe001 September 14th, 2005, 02:58 PM Com que ahir al matí el fòrum no funcionava, no us vaig poder avisar a temps: Catalunya Ràdio farà dilluns el programa d'en Bassas des de la torre Agbar. El públic només podia entrar amb invitacions, que s'esgotaren en una hora. Jo no en vaig aconseguir.
Bitxofo September 14th, 2005, 04:49 PM Ja podrien haver fet aquestes proves el diumenge a la nit... :cry:
Sí!!
Que CEL i jo vam estar esperant gairebé 2 hores per veure les llumetes i RES!
Una mica més i perd el tren a LleidE...
:runaway:
Abbil September 14th, 2005, 04:52 PM ^^ Doncs ja son ganes d'emprenyar...
:rofl:
KiTos September 14th, 2005, 04:57 PM buenu aquest divendres dic jo que serà tot "a lo grande" i tindrem videos per televisió de les llums cambiant i tota la pesca, no?
Abbil September 14th, 2005, 05:44 PM ^^ ¡¡¡¿¿¿La inauguren aquet divendres???!!!
Uala :eek: mole ^_^
Bitxofo September 14th, 2005, 06:14 PM A quina hora l'inauguren?
A partir de les 14h. no seré a BCN...
Met September 14th, 2005, 07:10 PM Teòricament demà, la Torre ja serà oficialment la seu de l'empresa... de fet des de ptincipis de setembre que cada dia hi ha una munió de motos aparcades just davant...
Però crec que la inauguració serà al vespre... cap al tard, oi? Sinó no es veuran les llumetes... :?
Abbil September 14th, 2005, 07:11 PM Bueno...
Os tinc que demanar als foraires de BCN que feu un bon informe fotogràfic sobre l'aconteixement. ^_^
Au pliiiiiiis...;D
Met September 14th, 2005, 07:25 PM Bueno...
Os tinc que demanar als foraires de BCN que feu un bon informe fotogràfic sobre l'aconteixement. ^_^
Au pliiiiiiis...;D
Podriem fer una trobada... ? ;)
Divendres a la tarda-vespre.... però cal saber primer l'hora....
Al web de la torre agbar no hi consta res... :? :(
Bitxofo September 14th, 2005, 09:17 PM Podriem fer una trobada... ? ;)
Divendres a la tarda-vespre.... però cal saber primer l'hora....
Al web de la torre agbar no hi consta res... :? :(
No hi sóc...
Estaré al tren cap a Burgos.
:cry:
Abbil September 14th, 2005, 11:55 PM I ficaran una super il.luminació el dia de la inauguració?
"Ejto promete"
:tongue2:
Bcn September 15th, 2005, 01:17 AM I ficaran una super il.luminació el dia de la inauguració?
"Ejto promete"
:tongue2:
Potser tbe fan focs d'artifici, esta xulo, a vere si s'ho curren.
Estaria be, que el finde fos jornada de portes obertes XDD
apa!!
Bitxofo September 15th, 2005, 01:19 AM Potser tbe fan focs d'artifici, esta xulo, a vere si s'ho curren.
Estaria be, que el finde fos jornada de portes obertes XDD
apa!!
I jo fora de BCN... :sleepy:
Bcn September 15th, 2005, 01:44 AM I jo fora de BCN... :sleepy:
jejeje, weno burgos tbe es xulo!
JarlehuBCN September 15th, 2005, 11:59 AM Els focs artificials estan segurs? es que jo recordo que van dir que la inauguració seria sonada... però això ja fà temps que ho van dir i des d'aleshores no s'ha tornat a sentir res ni tan sols horaris d'inauguració ni res!!
Ahir vaig estar per allà sobre les 21h i estaben fent de nou proves d'il.luminació amb uns quants operaris retocant els focus i mirant la torre desde diferents angles ademas de posant un cablejat "nou" per les primeres plantes. També em va sorprendre perque hi habia molta gent fent fotos... i es que a la gent li va agradant l'Agbar!
Salutacions!
Bitxofo September 15th, 2005, 01:11 PM ^^Sí, alguns turistes ja demanen per la Torre Agbar!!^^ :yes:
Urban Dave September 15th, 2005, 04:45 PM Jo he vist ja alguns turistes amb mapes de la ciutat on ve la torre dibuixada, com un monument més a visitar ;)
Abbil September 15th, 2005, 04:50 PM ^^ Quan vaig tornart de Florencia, a l'agost, a la sortida de l'aeroport em van donar un mapa de BCN on sortie la torre Agbar com un monument...:happy:
I a l'altre l'he dibuixada jo...:rofl:
^_^
Bitxofo September 15th, 2005, 06:26 PM Jo he vist ja alguns turistes amb mapes de la ciutat on ve la torre dibuixada, com un monument més a visitar ;)
:yes:
Sí, a molts plànols nous ja surt dibuixada, però al del "Kortinglés" encara no... :sleepy:
UT596001 September 16th, 2005, 12:17 AM Jo aviam si demà a primera hora de la tarda em puc escapar a fer una inspecció mega-ràpida a la Agbar.
Marlon September 16th, 2005, 12:41 AM Ahir vaig arribar amb avió a Bcn d'un viatge, era de nit i la Torre Agbar estava il·luminada tota de vermell. Quedava espectacular i feia goig de veure-la!
Bitxofo September 16th, 2005, 02:06 AM Ahir vaig arribar amb avió a Bcn d'un viatge, era de nit i la Torre Agbar estava il·luminada tota de vermell. Quedava espectacular i feia goig de veure-la!
Vermella? :eek: Vas fer fotos?
Quina enveja...
UT596001 September 16th, 2005, 08:38 AM Jo ho he vist avui al 3-24 i quedava molt bé
Urban Dave September 16th, 2005, 10:13 AM Aterrar per Barcelona es tot un plaer! :happy:
Sky September 16th, 2005, 10:46 AM http://www.telenoticies.com/tvcmult/191179213.jpg
Avui s'inaugura la torre Agbar, el tercer gratacel més alt de Barcelona
Avui els reis inauguraran la torre Agbar, la tercera més alta de Barcelona. La nova seu de la companyia Aigües de Barcelona ha estat dissenyada pel francès Jean Nouvel i fa 142 metres d'altura. La torre compta amb 30.000 metres quadrats d'oficines, un auditori i 9.000 metres quadrats d'aparcament. Durant tota la setmana s'han fet proves de la il·luminació de la torre, que serà de color blau i vermell. Així doncs, a partir d'aquesta nit, una torre que el seu creador ha qualificat de "radical i arriscada" coronarà la plaça de les Glòries de la ciutat.
Els reis inauguraran avui la torre Agbar, la nova seu de la companyia Aigües de Barcelona. El nou gratacel passarà ser a partir d'ara el tercer edifici més alt de la ciutat, amb 143 metres, només per sota de l'Hotel Arts i la torre Mapfre, aixecats amb motiu dels Jocs Olímpics de Barcelona el 1992.
El gratacel, dissenyat pel francès Jean Nouvel en col·laboració amb la firma d'arquitectes b720, consta de 50.693 metres quadrats, dels quals 30.000 metres quadrats són d'oficines i 9.000 són d'aparcament. La forma cilíndrica de la torre, que ha despertat l'interès dels barcelonins des del primer moment de la seva construcció, fa que la distribució interna de l'edifici sigui molt unitària.
La torre, "radical i arriscada a la vegada que senzilla i intel·ligible", segons el seu creador, despunta al costat de la plaça de les Glòries de Barcelona. La Torre serà la nova seu d'Aigües de Barcelona, que ha llogat totalment l'edifici per 20 anys amb deu més de prorrogables. A les nits, els milers de planxes d'alumini que recobreixen la seva façana ompliran de color la torre.
--
Telenoticies.com
Sky September 16th, 2005, 11:02 AM L'Agbar quatribarrada?
http://img385.imageshack.us/img385/9572/050916100251613x909s8mq.jpg
:eek2:
Sky September 16th, 2005, 12:56 PM Emetran la inauguració en directe per TV3? :?
Estic atent per si de cas...
Sky September 16th, 2005, 12:58 PM ^^ Doncs sí que ho fan! A veure TV3. :P
KiTos September 16th, 2005, 01:52 PM aquesta nit hi podrien montar algo no? nose, una "demostració" o algo
Sh4d0w September 16th, 2005, 03:22 PM Oohhh maquisima!!!!!!!!!!!! he vistara mateix el telenoticies catalunya i s'ha vist l'espectacle de llums i colors d'aquesta darrera nit. :D
Lo més curios també, la manera en que el rei ha inaugurat l'edifici, prement un botó a una pantalla tàctil xD
Confide September 16th, 2005, 03:28 PM Vaja, l'agbar ha estat contaminada... :(
KiTos September 16th, 2005, 03:43 PM no sabia que els vidres s'orientaven automaticament segons la llum y tipus de dia
Bitxofo September 16th, 2005, 06:05 PM http://www.telenoticies.com/tvcmult/191179213.jpg
Avui s'inaugura la torre Agbar, el tercer gratacel més alt de Barcelona
Avui els reis inauguraran la torre Agbar, la tercera més alta de Barcelona. La nova seu de la companyia Aigües de Barcelona ha estat dissenyada pel francès Jean Nouvel i fa 142 metres d'altura. La torre compta amb 30.000 metres quadrats d'oficines, un auditori i 9.000 metres quadrats d'aparcament. Durant tota la setmana s'han fet proves de la il·luminació de la torre, que serà de color blau i vermell. Així doncs, a partir d'aquesta nit, una torre que el seu creador ha qualificat de "radical i arriscada" coronarà la plaça de les Glòries de la ciutat.
Els reis inauguraran avui la torre Agbar, la nova seu de la companyia Aigües de Barcelona. El nou gratacel passarà ser a partir d'ara el tercer edifici més alt de la ciutat, amb 143 metres, només per sota de l'Hotel Arts i la torre Mapfre, aixecats amb motiu dels Jocs Olímpics de Barcelona el 1992.
El gratacel, dissenyat pel francès Jean Nouvel en col·laboració amb la firma d'arquitectes b720, consta de 50.693 metres quadrats, dels quals 30.000 metres quadrats són d'oficines i 9.000 són d'aparcament. La forma cilíndrica de la torre, que ha despertat l'interès dels barcelonins des del primer moment de la seva construcció, fa que la distribució interna de l'edifici sigui molt unitària.
La torre, "radical i arriscada a la vegada que senzilla i intel·ligible", segons el seu creador, despunta al costat de la plaça de les Glòries de Barcelona. La Torre serà la nova seu d'Aigües de Barcelona, que ha llogat totalment l'edifici per 20 anys amb deu més de prorrogables. A les nits, els milers de planxes d'alumini que recobreixen la seva façana ompliran de color la torre.
--
Telenoticies.com
:rofl: :rofl:
Ni 142, ni 143, fa 144,44 metres d'alçada, ineptes!!
david_jim September 16th, 2005, 10:08 PM http://usuarios.lycos.es/catalunyaweb/im/agbar.jpg
Imatge d'ara
Sky September 16th, 2005, 10:13 PM ^^ Genial. :drool:
Abbil September 16th, 2005, 10:45 PM Ostra!!
Bufff...mare meva, es que fliparia tant si la pogues veure en viu...:nuts:
UT596001 September 16th, 2005, 10:53 PM Realment amb aquests colors és preciosa.
Aurelio September 16th, 2005, 11:23 PM Doncs, jo l'acabo de veure des del turó del Carmel i devia ser per la llunyania, però els colors no eren molt espectaculars. Això sí, des de sota, deu ser molt maca...
Urban Dave September 16th, 2005, 11:37 PM Sóc periodista! Tsum Tsum Tsum!
david_jim September 17th, 2005, 12:29 AM Aquí hi ha els vídeos amb tot el relacionat amb la torre Agbar que ha sortit als telenotícies.
http://usuarios.lycos.es/davidjbd/agbar.htm
JarlehuBCN September 17th, 2005, 12:44 AM A la pregunta que tots ens feiem de si podria ser visitada per dins....
Tot apunta a que si degut a que al hall de la torre hi ha instalada una botiga de souvenirs relacionats amb la torre i amb Barcelona: Samarretes, pins, posters, postals, tasses... :D
UT596001 September 17th, 2005, 12:51 AM Jo he sentit que l'empresa AgBar s'està plantejant un dia de portes obertes
Jo espero que sí :D Això sí, en un dia festiu a tot Catalunya
Abbil September 17th, 2005, 12:55 AM Siiiiiii!!! Molaria :banana:
KiTos September 17th, 2005, 02:08 AM Aquí hi ha els vídeos amb tot el relacionat amb la torre Agbar que ha sortit als telenotícies.
http://usuarios.lycos.es/davidjbd/agbar.htm
gracies!
deBarna September 17th, 2005, 02:17 AM Espero que facin el dia de portes obertes. Encara que com que jo ja hi he estat i fins a la planta 25... :D:D:D
Rifeny September 17th, 2005, 03:34 AM Moltes gràcies pels videos David_jim !!
Es veu fabulosa la Agbar ;)
Bitxofo September 17th, 2005, 09:16 AM Meravellosa!!
:
nanobcn September 17th, 2005, 09:40 AM Fotos d'ahir per la nit, primera nit "d'estrena" de l'agbar jejeje
Malauradament, no hi va haver cap tipus d'inauguració popular, festa i la iluminació de la torre va continuar estàtica tota la nit, amb la següent configuració ..
Des del costat del Teatre Nacional de Catalunya ..
http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/agbar/DSC05444.jpg
Des del centre comercial Glòries
http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/agbar/DSC05446.jpg
Mirant cap al cel
http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/agbar/DSC05449.jpg
Detall de les llàmines de vidre i els plafons colorejats ..
http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/agbar/DSC05436.jpg
Colors verds i vermells a la part inferior
http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/agbar/DSC05437.jpg
A aquesta fotografía es pot veure la iluminació òptica i l'efecte quan ilumina els plafons i les llàmines
http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/agbar/DSC05439.jpg
Un detall d'un mòdul d'iluminació i les bombetes tant petitones ..
http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/agbar/DSC05438.jpg
una vegada enceses ..
http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/agbar/DSC05433.jpg
Agraïr la bona tarda-nit amb Jarlehu, Hush (merci per l'estona adicional d'espera al rodalies) i els amics de FU. M'agradaria que tots els divendres tinguessin aquest final.
ens veiem!, nanobcn
Aurelio September 17th, 2005, 09:57 AM Més que bombetes, són LEDs, que són circuits electrònics que emeten llum, com els semàfors. S'escalfen menys, gasten menys i donen més lluminositat.
Tinc ganes de veure les llums des de sota de la torre, que des de lluny no són tan guapes..
;D
nanobcn September 17th, 2005, 10:04 AM Cert Aurelio, ara estava llegint aquest interesant reportatge a El Periòdico:
EL 'SKYLINE' DE BARCELONA // LA ILUMINACIÓN >> REPORTAJE
La luz del futuro
• Una empresa de Badalona hizo el sistema de iluminación de la torre Agbar
• Lightled, creada hace dos años, tiene 60 empleados e importantes clientes en todo el mundo
DAVID PLACER
BARCELONA
En una enorme nave de Badalona, Lightled, una pequeña empresa familiar catalana con clientes en todo el mundo, diseñó y fabricó el sofisticado sistema de iluminación de la torre Agbar.
Se trata de paneles con 18 puntos de iluminación (llamados LED, siglas en inglés de diodos emisores de luz) que tienen la capacidad de otorgar más de 16 millones de colores a la nueva edificación con sólo el 10% de la energía que necesitaría un sistema tradicional.
La iluminación de la torre Agbar será posible gracias a 4.500 lámparas que están colocadas en las láminas de aluminio dispuestas a su alrededor. Las lámparas cuentan con seis líneas multicolores (compuestas por leds azules, rojos y verdes). Cada LED tiene 255 intensidades diferentes, con lo cual las lámparas pueden iluminar con más de 16 millones de colores. Un entramado de microelectrónica controla todo el proceso.
Las figuras lumínicas de la torre son decididas por un programa informático. Este software fue creado por otra empresa que también vendió a Aigües de Barcelona sistemas informáticos para el control de temperatura.
Con estas posibilidades, casi cualquier forma y figura pudiera proyectarse sobre la piel del singular edificio barcelonés. Aigües de Barcelona bien pudiera hacer publicidad de sus servicios, aunque esta opción aún no ha sido confirmada. Por ahora, la torre permanecerá iluminada de viernes a domingo, de 9 a 12 de la noche.
Trayectoria brillante
La iluminación por LED hasta ahora se había visto en vallas publicitarias de los estadios de fútbol, señales de tránsito e incluso en las luces de los nuevos coches Volkswagen Passat. Muchos de estos sistemas son producidos por el grupo Odeco, cuya mayoría accionarial se encuentra en manos del empresario catalán Sergi Campoy.
No obstante, la experiencia adquirida durante los 22 años de funcionamiento de la organización, incentivó a Campoy a la creación de Lightled, una empresa que hoy dirige su hijo de 25 años y cuyo propósito consiste en masificar el uso de los LED y llevarlos a casas y comercios. Ahora, gracias a que los sistemas LED han logrado mayor potencia y posibilidades, sus aplicaciones han pasado de los monitores y pantallas a sistemas de iluminación de todo tipo.
En 1983, Campoy fundó una empresa que fabricaba carteles luminosos para comercios, y para ello comenzó a utilizar la tecnología LED, inventada por Hewlett Packard.
La buena marcha de este tipo de sistemas y su mejora en colores y potencia hizo que el grupo empresarial Odeco se expandiera vertiginosamente y comenzara a adquirir compañías en otros países.
Bolsa y fútbol
Una de ellas, Smartvision, es una de las principales fabricantes de pantallas LED y ha colocado sus monitores en Nasdaq, que muestra sus acciones en Times Square de Nueva York, y en los principales estados de fútbol de Europa, entre ellos en Camp Nou y el Santiago Bernabéu. La gigantesca maquinaria empresarial ubicada en Badalona también fabrica sistemas de iluminación en túneles y los materiales de sujeción de los enormes monitores de tránsito.
Lightled nació de la experiencia del grupo Odeco --que cuenta con seis empresas, 370 empleados fijos y una facturación estimada de 70 millones de euros--, aunque no forma parte del mismo. Está concentrada en investigación y desarrollo de sistemas electrónicos de luz. "De nuestras empresas, es Lightled la que tiene mayor potencial, por lo cual sólo tenemos participación los miembros de la familia", comenta Sergi Campoy hijo, gerente general de la empresa.
Los sistemas de iluminación LED no emiten calor y son más seguros para ambientes con agua o materiales sensibles al cambio de temperaturas. Tienen una duración de unas 100.000 horas, lo cual equivale a casi 12 años de operación sin interrupciones. "En cinco años ya habrá casas con esta iluminación. Por ahora, la joyería Rabat cuenta con un esquema LED y estamos trabajando para 600 tiendas de Helena Rubinstein en el mundo", destaca Campoy.
El Periódico
I aquí un PDF que mostra un mòdul d'iluminació amb LEDs: http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050917/CAS/CARP01/PDF/g047mR91.PDF
Es a dir això:
http://www.factoriaurbana.net/arquitectura/media/agbar/DSC05438.jpg
ens veiem!, nano
Sky September 17th, 2005, 10:49 AM Fantàstiques fotos, nano! :okay:
Met September 17th, 2005, 10:58 AM Fotos fetes ahir al vespre per en Gabe i per mi.
No duia el trípode i vem haver de fer invents per tal de fer les fotos una mica decents.
Hi havia moltíssima gent esperant primer i gaudint després de l'espectacle lumínic.
Ja li faré una sessió completa una altre dia... i espero que aquest cop no hagi de formatejar la memòria... :bash:
http://img373.imageshack.us/img373/8448/10088738zd.jpg
No m'agrada això d'avenida... :sleepy:
Un salt d'aigua....
http://img373.imageshack.us/img373/8758/10088728zu.jpg
I la llum es manifesta a partir de les 21h. :eek:
http://img388.imageshack.us/img388/3139/10088754xd.jpg
http://img388.imageshack.us/img388/320/10088775az.jpg
http://img388.imageshack.us/img388/9260/10088824ha.jpg
http://img388.imageshack.us/img388/6108/10088804ae.jpg
http://img388.imageshack.us/img388/7130/10088858wo.jpg
http://img356.imageshack.us/img356/33/10088830ki.jpg
Els famosos i enigmàtics plafons no són més que llums que il·luminen la plaça.
http://img356.imageshack.us/img356/5465/10088895bh.jpg
Fins i tot la Lluna volia veure la torre discretament...
http://img356.imageshack.us/img356/2563/10088906gl.jpg
I aquesta és la imatge de l'Agbar reflexant-se en l'Hotel Silken Diagonal Barcelona.
http://img356.imageshack.us/img356/1251/10088798bl.jpg
http://img356.imageshack.us/img356/3196/10088886gw.jpg
I aquí un servidor immortalitzat de la mà d'en Gabe. ;)
http://img356.imageshack.us/img356/6995/10088870gy.jpg
Met September 17th, 2005, 11:50 AM EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
L'arquitecte francès Jean Nouvel, de negre integral i ànima de bon vivant, va assistir ahir a la presentació en societat de la seva cèlebre criatura de ciment i alumini.
--¿Missió complerta?
--Bé, la torre encara no està acabada. Queda molta feina a fer. Però el que és essencial és que és allà. La missió estarà complerta en el moment que aquestes petites coses quedin resoltes.
--¿Ha aconseguit el que es va proposar fa cinc anys, quan va presentar la torre Agbar en un descampat de la Diagonal?
-- Estic molt satisfet de la imatge genial de la torre, i de la seva correspondència amb la idea que jo m'he fet de Barcelona. Aquesta idea està lligada a una arquitectura que troba el seu lloc en la història i en la geografia. De fet haver escollit el pinacle a Barcelona no és una cosa neutra. Jo no podria haver fet una cosa semblant a París. Podríem parlar de la lògica d'aquest pinacle en relació amb la història catalana, per exemple, en relació amb la influència que ha tingut de les formes de la muntanya de Montserrat, de Gaudí, que les va utilitzar i les va convertir en símbols mundials, però que estan lligades a la ciutat. He intentat jugar amb una forma que pertany a una geografia i a una història.
--¿La forma és la identitat?
--Un 80 per cent de les construccions de les ciutats són desgraciadament paral.lelepípedes, models nord-americans, mentre que la torre té un clar component identitari. A més a més, només un determinat nombre de torres al món simbolitzen les ciutats. Aquí tenen vostès les fletxes de la Sagrada Família o la torre de comunicacions de Norman Foster, que és molt particular. Totes aquestes torres demostren que s'està a Barcelona, no en un altre lloc.
--¿Quina és l'aportació que ha fet del seu edifici a l'urbanisme de Barcelona?
--Barcelona és una ciutat bastant única. El pitjor són les ciutats que s'aturen, que es queden com si estiguessin submergides en formol. Totes la ciutats s'han de continuar aprofundint, escrivint, i crec que Barcelona cada decenni és capaç de construir un patrimoni que en reforci la identitat. La sort amb aquest programa era tenir un edifici que podia influir en la percepció general de la ciutat, en el seu skyline, i també perquè la plaça de Glòries és un lloc estratègic en el pla Cerdà i en el desenvolupament de la nova Diagonal. Per això dèiem que era el campanile de les Glòries, el campanile de la nova Diagonal.
---Però altres construccions altes envoltaran la torre en el futur, de manera que perdrà l'hegemonia i el caràcter de campanar.
-- No és una cosa bona que estigui envoltada d'edificis alts, per descomptat, no perquè afecti el meu edifici, sinó simplement perquè no haurien de deixar que aquest barri caigui una vegada més en el sentit del desenvolupament genèric que es troba a totes les ciutats. Amb una col.lecció d'immobles de la mateixa altura alineats es cau en l'arquitectura genèrica. Ja he dit que em va sorprendre que l'edifici municipal que es construirà davant la torre no serà com em van anunciar; serà dues vegades més alt del que em van dir. Si hi ha massa edificis de la mateixa altura la zona es convertirà en una espècie de barri de negocis. Barcelona fins ara s'havia escapat d'aquest desenvolupament urbà que és igualitzador i deshumanitzant. Crec que Barcelona no té interès a entrar en aquest joc. Almenys és la meva convicció personal. I jo sempre que treballo a Barcelona em moc en l'esperit de la seva identitat.
--Com serà finalment la il.luminació de la torre?
--Està decidit el principi general, que és reforçar els colors que ja hi ha. La torre s'imprimeix al cel amb colors reflectants més clars a la part superior, i a la part més baixa més foscos per reflectir la massa urbana i els edificis de totxo. De nit volem accentuar aquesta policromia amb variacions d'intensitat. Yann Cassadé és l'artista que ha treballat amb mi en el projecte, que és molt subtil i amb el qual s'ha d'establir gairebé un ritual pel que fa a potenciar la intensitat de la llum i el colorit. Es poden trobar ritmes diferents adequats per a Barcelona variant la intensitat segons es vulgui veure la torre més o menys fins que desaparegui. Per exemple, quan el Barça guanyi, la torre s'inflamarà. Es tracta de fer que la llum estigui en relació amb els esdeveniments de la ciutat. El senyor Fornesa Ricard, president d'Agbar vol que els tons siguin més forts i s'ha de posar d'acord amb la ciutat.
--¿Es podria qualificar la torre
Agbar com una escultura a gran escala?
--No. Crec que és arquitectura i que ja pertany a la ciutat. És arquitectura de nova tipologia amb alguns aspectes interessants d'investigació en el camp sostenible perquè és una
torre basada en la inèrcia tèrmica, on al contrari que en la majoria d'edificis alts és possible obrir les finestres. Això permet el sistema d'aïllament tèrmic amb la doble façana, que estalvia energia.
--¿Què opina de l'arquitectura fabril del Poblenou, ara en perill d'extinció?
--Una ciutat es construeix a capes, conservant unes coses i demolint-ne altres. És la sedimentació el que fa les ciutats. I evidentment s'han
de conservar al Poblenou aquests edificis antics de totxo com a testimoni de l'arqueologia industrial, que es poden reutilitzar amb una lògica no solament funcional sinó de l'apropiació d'una història que ens ha precedit. Jo espero que el barri del Poblenou es desenvoluparà en el futur en l'esperit d'aquesta sedimentació.
--La torre ja és una atracció turística en una ciutat que aquest estiu ha patit alguns excessos...
--Sí, existeix aquest perill que implica una espècie de prostitució de la ciutat. Una ciutat visitada i admirada està bé, però amb condicions. Crec que el turisme ha de ser comprès com un programa que ofereix els regals de la ciutat per millorar, però sol passar al revés. És com construir un hotel al costat de les piràmides i forrar-se amb això, cosa que no aporta res a la poesia de les piràmides. Els polítics ho han de preveure i evitar que una ciutat interessant es converteixi en una cosa esgotada, sense noblesa.
----------------------------------------------------------------------------------
Met September 17th, 2005, 11:53 AM EL PERIÓDICO DE CATALUNYA.
• Les oficines disponibles s'ofereixen a 25 euros el metre quadrat
• Els Reis i Maragall inauguren el tercer edifici més alt de la ciutat
http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050917/CAT/FOTOS/EPPNDCAT/CARP01/f046mh01.jpg
Jean Nouvel, els Reis i Ricard Fornesa, al mirador, ahir.
L'edifici de moda a Barcelona, la torre Agbar, lloga fins a nou de les seves plantes amb un preu rècord a la ciutat de 25 euros el metre quadrat. L'elitista tarifa establerta per Agbar dóna per fet que el tercer gratacel més alt de Barcelona, que ahir va ser inaugurat pels Reis d'Espanya, ja és una icona de la metròpolis. Tant que es permet cobrar "els preus més alts", segons fonts de l'empresa.
Amb els seus 142 metres d'altura, 34 plantes sobre rasant, vuit ascensors, 50.693 metres quadrats construïts, 4.400 finestres i 59.619 làmines de vidre que recobreixen el seu exterior, l'edifici de Jean Nouvel i b720 Arquitectura estava destinat també a batre rècords de cotització. L'obús és propietat d'Inmobiliaria Layetana, que l'ha llogat a Agbar.
NOVES TECNOLOGIES
Segons va explicar a aquest diari Lluís Maria Puiggarí, director general de Mitjans Corporatius d'Agbar, l'empresa ha decidit llogar entre set i nou de les seves plantes, en funció de la resposta del mercat. Les oficines es poden rellogar per plantes senceres (750 metres quadrats útils) o un mínim de mitges plantes.
Agbar està interessada sobretot en empreses de noves tecnologies o innovadores. Fins al moment, va detallar Puiggarí, ha contactat amb quatre candidats que n'estan "estudiant" les condicions econòmiques, a 25 euros el metre quadrat, més despeses. Si es tanca la contractació, n'ocuparan sis plantes. La resta, fins a un màxim de nou, es llogarà si hi ha demanda abans de final d'any. En cas contrari, seran ocupades per la companyia.
Els preus, que superen tarifes de la zona alta, el Fòrum i el passeig de Gràcia, obeeixen a la singularitat del gratacel, que ahir van recórrer els Reis, juntament amb el president de la Generalitat, Pasqual Maragall, l'alcalde Joan Clos, el ministre d'Indústria, José Montilla, i l'amfitrió, el president d'Agbar i de La Caixa, Ricard Fornesa.
Joan Carles i Sofia van visitar el mirador de la planta 31, que ofereix espectaculars vistes de la ciutat. Agbar està estudiant la possibilitat d'obrir la zona al públic en un futur. Els monarques també van tenir ocasió de recórrer una de les plantes diàfanes d'oficines (la 20) i conversar amb el personal. La Reina li va preguntar a una empleada on s'ubicaven abans i va voler saber si estaven a gust en el nou emplaçament. Joan Carles va estrènyer la mà d'una altra i es va excusar per no poder-ho fer amb tots. "Que us vagi molt bé", va dir a l'acomiadar-se.
MÀXIMA SEGURETAT
A la planta 12, Fornesa va fer l'únic discurs, envoltat per nombrosos consellers i regidors, així com per uns 200 convidats de l'àmbit polític, econòmic i social. Va recordar la trajectòria centenària de la companyia i es va congratular de no haver recorregut a "fusions" per aconseguir el gran creixement que els ha portat a augmentar 150 vegades la seva facturació en els últims 30 anys.
El president d'Agbar va explicar que la companyia va decidir apostar per "un edifici de referència", com a "detall" de cara a la ciutat. Va instar a visitar-lo de nit, quan es realitzen proves d'il.luminació a tot color amb 16 milions de combinacions possibles.
Al final del seu parlament, Fornesa va protagonitzar l'anècdota de la jornada. Li va demanar al Rei que obrís la "làpida" --en lloc de la placa-- inaugural. El monarca, que va riure de l'error, va polsar una pantalla tàctil que va connectar una placa electrònica.
A més de les seves xifres aclaparadores, la torre es distingirà pels seus dispositius de seguretat. El nucli central de formigó (no hi ha bigues) disposa d'un sistema antifoc que impulsa aire cap a l'exterior de l'eix, crea més pressió i permet una evacuació més segura per les seves àmplies escales interiors.
--------------------------------------------------------------------------------
Met September 17th, 2005, 11:56 AM EL PERIÓDICO DE CATALUNYA.
• Trias considera que el projecte taparà l'edificació singular
http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050917/CAT/CARP01/PDF/g046mR91.PDF
Clica per engrandir. (http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050917/CAT/CARP01/PDF/g046mR91.PDF)
El grup municipal de CiU, que presideix Xavier Trias, proposarà a la comissió municipal d'Urbanisme un canvi d'ubicació de l'edifici d'oficines municipal que es projecta construir a la plaça de les Glòries, per evitar que tapi la visió de la nova torre Agbar. CiU inclourà a la proposta una modificació del Pla General Metropolità (PGM) per convertir en zona verda el triangle entre la Gran Via, l'avinguda Diagonal i el carrer de Ciutat de Granada.
En un termini de cinc anys s'aniran aixecant al voltant de la torre Agbar almenys una desena d'edificis alts, la majoria alineats a la Diagonal, que restaran protagonisme a l'edifici de Jean Nouvel, entre ells aquest edifici administratiu de l'Ajuntament de Barcelona, de 130 metres d'altura, encarregat a l'equip madrileny de Federico Soriano i Dolores Palacios.
---------------------------------------------------------------------------------
Met September 17th, 2005, 12:00 PM EL PERIÓDICO DE CATALUNYA.
• Una empresa de Badalona va fer el sistema d'il.luminació de la torre
• Agbar Lightled, creada fa dos anys, té 60 treballadors i importants clients a tot el món
Http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050917/CAT/FOTOS/EPPNDCAT/CARP01/f047mh01.jpg
Gerent Sergi Campoy, amb una llum de LED, ahir a la seu de Lightled, a Badalona.
http://www.elperiodico.com/EDICION/ED050917/CAT/FOTOS/EPPNDCAT/CARP01/f047mh02.jpg
Vestit de nit La torre Agbar exhibeix el seu original sistema d'il.luminació nocturna, amb la torre Mapfre i l'Hotel Arts al fons.
En una enorme nau de Badalona, Lightled, una petita empresa familiar catalana amb clients a tot el món, va dissenyar i va fabricar el sofisticat sistema d'il.luminació de la torre Agbar.
Es tracta de taulers amb 18 punts d'il.luminació (anomenats LED, sigles en anglès de díodes emissors de llum) que tenen la capacitat d'atorgar més de 16 milions de colors al nou edifici amb sols el 10% de l'energia que necessitaria un sistema tradicional.
La il.luminació de la torre Agbar serà possible gràcies a 4.500 llums que estan col.locats en les làmines d'alumini disposades al voltant. Els llums compten amb sis línies multicolors (compostos per leds blaus, vermells i verds). Cada LED té 255 intensitats diferents, i per tant els llums poden il.luminar amb més de 16 milions de colors. Un entramat de microelectrònica controla tot el procés.
Les figures lumíniques de la torre són decidides per un programa informàtic. Aquest software va ser creat per una altra empresa que també va vendre a Aigües de Barcelona sistemes informàtics per al control de temperatura.
Amb aquestes possibilitats, gairebé qualsevol forma i figura es podria projectar sobre la pell del singular edifici barceloní. Aigües de Barcelona hi podria fer publicitat dels seus serveis, tot i que aquesta opció encara no ha estat confirmada. Per ara, la torre estarà il.luminada de divendres a diumenge, de 9 del vespre a 12 de la nit.
Trajectòria brillant
La il.luminació per LED fins ara s'havia vist en tanques publicitàries dels estadis de futbol, senyals de trànsit i fins i tot en els llums dels nous cotxes Volkswagen Passat. Molts d'aquests sistemes són produïts pel grup Odeco. L'empresari català Sergi Campoy té la majoria accionarial del grup.
No obstant, l'experiència adquirida durant els 22 anys de funcionament de l'organització va incentivar Campoy a la creació de Lightled, una empresa que avui dirigeix el seu fill de 25 anys i que té com a objectiu massificar l'ús dels LED i portar-los a cases i comerços. Ara, gràcies al fet que els sistemes LED han aconseguit més potència i possibilitats, les seves aplicacions han passat dels monitors i pantalles a sistemes d'il.luminació de tota mena.
L'any 1983, Campoy va fundar una empresa que fabricava cartells lluminosos per a comerços, i per a això va començar a utilitzar la tecnologia LED, que va ser inventada per Hewlett Packard.
La bona marxa d'aquest tipus de sistemes i la seva millora en colors i potència va fer que el grup empresarial Odeco s'expandís vertiginosament i comencés a adquirir companyies en altres països.
Borsa i futbol
Una d'aquestes companyies, Smartvision, és una de les principals fabricants de pantalles LED i ha col.locat els seus monitors a Nasdaq, que mostra les seves accions a Times Square de Nova York, i als principals estadis de futbol d'Europa, entre els quals hi ha el Camp Nou i el Santiago Bernabéu. L'enorme maquinària empresarial situada a Badalona també fabrica sistemes d'il.luminació en túnels i els materials de subjecció dels enormes monitors de trànsit.
L'empresa Lightled va néixer de l'experiència del grup Odeco --que compta amb sis empreses, 370 treballadors fixos i una facturació estimada de 70 milions d'euros--, encara que no en forma part. Està concentrada en investigació i desenvolupament de sistemes electrònics de llum. "De les nostres empreses, és Lightled la que té més potencial, i per això només hi tenim participació els membres de la família", comenta Sergi Campoy fill, que és l'actual gerent general de l'empresa.
Els sistemes d'il.luminació LED no emeten calor i són més segurs per a ambients amb aigua o materials sensibles al canvi de temperatures. Tenen una durada de 100.000 hores aproximadament, cosa que equival a gairebé 12 anys d'operació sense interrupcions. "En cinc anys ja hi haurà cases amb aquesta il.luminació. Per ara, la joieria Rabat compta amb un esquema LED i estem treballant per a 600 botigues d'Helena Rubinstein a tot el món", destaca Campoy.
---------------------------------------------------------------------------------
KiTos September 17th, 2005, 12:16 PM l'edifici de chipperfield s'assembla una mica al de soriano,no? estic una mica perdut amb aquesta zona xD
Abbil September 17th, 2005, 12:21 PM OOOOooooohhhh...:happy:
Moltes gracies a Nano i Met per aquestes fotos tan espectaculars!!! ^_^
El que donaria per poderla veure així... :cry:
Sky September 17th, 2005, 01:56 PM http://img385.imageshack.us/img385/162/entorn7vy.jpg
Sky September 17th, 2005, 01:58 PM http://img390.imageshack.us/img390/3263/lighled5wl.jpg
Met September 17th, 2005, 02:06 PM El Punt.
El grup multinacional Agbar presenta en societat la seva espectacular seu central a la plaça de les Glòries
Si les dues torres de la Vila Olímpica es van convertir el 1992 en el símbol de la transformació de Barcelona i del seu ascens a la primera divisió de les ciutats europees, la torre Agbar es va presentar ahir com a portaveu de les aspiracions renovades de la ciutat i del país. L'edifici d'oficines té 142 metres d'alçada i és un enorme cilindre de tons metàl·lics plantat a la plaça de les Glòries i visible des de tota la ciutat. La inauguració va reunir les principals autoritats econòmiques i polítiques en un dia de converses denses sobre l'Estatut, l'opa de Gas Natural contra Endesa i el futur dels vols internacionals al Prat. A més de personalitats del país, hi van anar l'ambaixador d'Argentina, els reis d'Espanya i el president d'Aragó, Marcel·lí Iglesias.
A la planta més alta hi té el despatx el president del grup multinacional Agbar, Ricard Fornesa, que l'haurà de compatibilitzar amb el que també té a l'altre extrem de la Diagonal com a president de «la Caixa». És el lloc més elevat de la ciutat després de les cúpules, només superat per uns pocs metres per de les dues torres olímpiques, la torre Mapfre i l'hotel Arts, que freguen els 150 metres d'alçada. Fornesa va dedicar el matí d'ahir a acompanyar les autoritats en una visita per algunes plantes de l'edifici i després va dirigir un breu parlament als prop de 250 convidats a la inauguració. «Tenim 130 anys d'història -va dir en referència a Agbar (Aigües de Barcelona)- i sempre hem crescut per nosaltres mateixos, sense recórrer a fusions ni incorporacions de grans societats.»
Agbar és avui un holding de 230 societats en negocis de gestió de l'aigua, la construcció, les assegurances i altres, i es troba en plena expansió a l'Amèrica Llatina. El nou edifici renova l'aposta del grup per mantenir la seu central a Barcelona.
La ciutat té pendents altres grans edificis: el de Gas Natural, en construcció, i la futura torre singular del triangle ferroviari de la Sagrera, que de moment és un esborrany de l'arquitecte Frank Ghery.
Polèmica pels blocs veïns
La torre Agbar, el somni futurista del francès Jean Nouvel, s'alça de moment solitària entre edificis força més baixos. Però alguns arquitectes van alçar la veu aquest estiu davant el perill que el monument quedi desvirtuat després de les construccions previstes a l'entorn de les Glòries. La més alta, un edifici administratiu de l'Ajuntament encarregat a un altre arquitecte de prestigi, Federico Soriano. CiU va reclamar ahir en una nota de premsa que l'Ajuntament revisi les edificabilitats concedides a la zona per evitar que tot plegat es converteixi en un nyap d'edificis alts que es tapin els uns als altres.
A la torre Agbar ja hi treballen mig miler de treballadors però queden moltes plantes buides. El grup Agbar i algunes de les seves filials van començar a traslladar-s'hi al mes de juliol. Ocuparan dues terceres parts de la torre.
Encara queden nou plantes per a altres empreses que s'hi vulguin traslladar. Una oficina que ocupi una planta sencera, uns 1.000 m2, costa de lloguer 25.000 euros al mes.
UT596001 September 17th, 2005, 04:34 PM Quantes torres faran al voltant de l'Agbar!
Urban Dave September 17th, 2005, 04:55 PM Molen molen les torres, llàstima no siguin més altes!
Confide September 17th, 2005, 05:33 PM http://img385.imageshack.us/img385/162/entorn7vy.jpg
Aquesta projecció és falsa... per què posen el soriano tan alt si al final només farà 80 metres i no 130?
aml1006 September 17th, 2005, 08:46 PM any question...
L'edifici de chiperfield on surt el gràfic no anava un hotel de Carles Ferrater?
Confide September 17th, 2005, 09:03 PM A part de l'Agbar, aquesta zona serà més baixeta que Diagonal Mar... molta torre segons el gràfic però amb prou feines arriben als 100 metres...
Met September 18th, 2005, 01:49 PM Brutals les fotos que apareixen avui a "la revista" de La Vanguardia.
En l'article, es lamenta que la torre no sigui més alta... :eek2: ...i que els nous edificis no la tapin ni l'estobin. :yes:
Met September 18th, 2005, 02:11 PM www.cincodias.es
Toni Garganté / BARCELONA (17-09-2005)
Nadie había pensado en los turistas. La singularidad del edificio ha atraído a los visitantes a una zona de la Ciudad Condal en construcción permanente, pero que no figura en las guías trotamundos. La Torre Agbar está ubicada en una zona apartada del centro, del paseo de Gracia y de la ruta gaudiniana. La sorpresa para los primeros trabajadores de Agbar que se trasladaron al edificio fue la congregación diaria durante este verano de turistas interesados en visitar el inmueble. Actualmente, la compañía de servicios del ciclo del agua, seguros médicos y certificación estudia la manera de realizar algún circuito interno para mostrar el nuevo edificio, aunque sea de forma más o menos restringida.
La nueva sede corporativa de Grupo Agbar, concebida por el arquitecto Jean Nouvel -responsable de la ampliación del Museo Reina Sofía-, se ha convertido en el símbolo de la Barcelona posolímpica, relevando al Hotel Arts y la Torre Mapfre. El edificio, que ha despertado todo tipo de apelativos sugerentes, es el séptimo más alto de España, compartiendo el puesto con la Torre de Madrid. Mide 142 metros. El techo español sigue siendo la madrileña Torrespaña, con 231 metros. La excepcionalidad de la Torre Agbar reside en su forma cilíndrica y su planta ovoide rematada por una cúpula, pero sin duda impacta su revestimiento exterior, su espectacular colorido. De día, los colores azul y rojo van modificando sus formas en función de la evolución solar.
Pero la vigilancia que emite el edificio sobre la Ciudad Condal se aprecia realmente de noche, cuando se ilumina, siendo capaz de combinar 16 millones de colores.
Precisamente, el máximo responsable de Agbar, Ricard Fornesa, se refirió a la última petición del Jean Nouvel en la inauguración de la Torre celebrada ayer, bajo la presidencia de los Reyes. Fue el arquitecto quien pidió la iluminación nocturna del edificio. 'Hemos accedido a casi todo lo que nos ha pedido Nouvel, incluso su último deseo', comentó Fornesa en tono jocoso en los parlamentos.
Un total de 4.400 ventanas y 59.619 láminas de vidrio componen el edificio, ofreciendo una generosa visión exterior. Otra cosa será su aspecto interior y su operatividad para trabajar. El rey Juan Carlos inauguró oficialmente el rascacielos a través de una pantalla táctil y una placa conmemorativa electrónica. Al acto asistió el presidente de la Generalitat, Pasqual Maragall, el ministro de Industria, José Montilla, el alcalde de Barcelona, Joan Clos, y todo el universo de La Caixa, que también preside Fornesa.
Los comentarios de los asistentes se repartieron entre la admiración hacia el edificio y la opa de Gas Natural sobre Endesa. No hubo ningún representante oficial de la eléctrica en la inauguración. Sólo Joan Rosell, consejero de Endesa, no pudo escaparse del evento por su condición de presidente de la patronal catalana Fomento. Su homólogo en Gas Natural, Salvador Gabarró, departió incluso con el presidente del PP catalán, Josep Piqué.
----------------------------------------------------------------------------------
Aurelio September 18th, 2005, 02:20 PM Si fan una ruta a l'Agbar per a turistes, espero que s'enrecordin també dels ciutadans de Barcelona...
UT596001 September 18th, 2005, 06:29 PM Sempre ens podríem fer passar per turistes...
Abbil September 18th, 2005, 06:51 PM Pues jo sempre que vaig a BarSAlonA, foto una pinta de guiri de poble...que tire d'esquena...
:rofl: :rofl:
Confide September 18th, 2005, 10:18 PM No intenteu traduïr expressions castellanes al català, que no és bo per la llengua...millor les dieu en castellà i ja està.
KiTos September 23rd, 2005, 01:43 AM imatges d'una cam de tv3 al Hotel Arts
http://www.tvcatalunya.com/webcams/webcam_arts.htm
varia cada hora, i a vegades canvia de vista
http://i7.photobucket.com/albums/y296/urkopm/1.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y296/urkopm/2.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y296/urkopm/3.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y296/urkopm/04.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y296/urkopm/5.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y296/urkopm/6.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y296/urkopm/7.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y296/urkopm/8.jpg
Aurelio September 23rd, 2005, 08:57 AM De vegades no es veu el Turó del Guinardó darrera l'Agbar de la contaminació que hi ha...
Bitxofo September 23rd, 2005, 03:03 PM Doncs ara hi ha molta menys contaminacio' que fa uns anyets...
Abbil September 23rd, 2005, 04:18 PM Buff...cuanta pol.lució, mare meva :eek:
A la segona es horrible...:sleepy:
JarlehuBCN September 23rd, 2005, 05:28 PM Segons TV3 el que hi ha a BCN la gran part dels dies no es pol.lució sino bruma que ve propiciada per la estreta franja de costa que hi ha entre el litoral barceloní i la serra de Collserola. Obviament com a tota gran ciutat hi ha pol.lució pero es una de les ciutats amb menys pol.lucio d'Europa, almenys segons surt als estudis constantment. (Aixi que no em vull ni imaginar com estan la resta... xDD!)
Abbil September 23rd, 2005, 07:27 PM ^^ Les pitjors d'Europa respecte a pol.lució son París, Atenes i sobretot Moscou, em sembla...:(
La famosa boira de Londres al segle XIX era contaminació de les fabriques, allí la revolució industrial va ser un veritable boom. :eek:
Fins i tot, durant un temps, la extrema pestilència de les aigües del Tàmesi, va causar una epidemia. :eek: :eek:
Bcn September 23rd, 2005, 08:22 PM Atenes???? osti, pos m'extranya xq quan vai anar, desde l'akropoli no es veia la polucio tan clarament com es veu x aki
???
Apa!! dew
Abbil September 23rd, 2005, 10:20 PM ^^ Doncs si, Atenes, es per la increible cantitat de cotxes que hi ha, es una enorme extensió urbana, amb molta densitat de carrers, etc...:yes:
També ho fa el clima calurós i humit. ;)
PD: Podries escriure una miqueta mes clar, si us plau...
Bitxofo September 24th, 2005, 01:49 AM Atenes ja no és tan contaminada com abans, Mila' és molt pitjor!!
:eek:
Danzig September 24th, 2005, 04:12 PM Segons TV3 el que hi ha a BCN la gran part dels dies no es pol.lució sino bruma que ve propiciada per la estreta franja de costa que hi ha entre el litoral barceloní i la serra de Collserola.
calima
art September 24th, 2005, 06:21 PM calima
No si està molt calimat
:crazy:
Sky September 24th, 2005, 06:46 PM ^^ Dolenttttt. :D
Per cert, hem de dir "Torre Agbar" o "Torre Àgbar"? :?
Bitxofo September 24th, 2005, 09:34 PM ^^ Dolenttttt. :D
Per cert, hem de dir "Torre Agbar" o "Torre Àgbar"? :?
Segons com és escrit, es llegeix Agbar.
Sky September 24th, 2005, 09:36 PM ^^ Doncs em faig un fart d'escoltar "Àgbar" als mitjans de comunicació... >(
Jordi Berlín September 25th, 2005, 03:56 PM Una carta d'un lector publicada avui a El Punt...
Aigua, idioma i carrers
El lector escriu
FRANCESC XAVIER FARRÉ. Barcelona.
En contemplar bastant de prop la meravellosa torre Agbar de Barcelona, de construcció d'un gust que es podria discutir i d'una forma quasi sicalíctica (però això va a gustos de tothom), del que sí que realment vull fer esment és que a l'entrada mateix de la torre s'hi troba la denominació de l'edifici, i just a sota, el nom de carrer, i és aquí, on vaig. Amics, no és «avenida Diagonal», sinó «avinguda Diagonal».
Fa un grapat d'any que existeix a Catalunya una cosa anomenada Política Lingüística, i una normativa lingüística segons la qual les plaques dels carrers han de ser en la llengua del país. O sigui, que tant l'empresa com l'Ajuntament han fet cas omís d'aquesta normativa, i es passen pel folre de la jaqueta tota aquesta legislació. És molt fotut que tots cridem i reivindiquem i lluitem per un nou estatut per a Catalunya, i el més capciós, de la llengua catalana, ni cas. Valdria la pena fer un canvi de retolació, perquè realment fa mal als ulls. Almenys fem complir la normativa. Pel que fa a la resta, ja sabem què hi ha (ara, això sí: de pena!).
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Us havíeu adonat d'aquest detall? >(
Campanya pel canvi de placa de la torre Agbar, ja!!!
Sky September 25th, 2005, 04:01 PM A mi també em va sorprendre que no estigués en català... Ara bé, allò es considera una placa de carrer "oficial"? Jo diria que és propietat de l'empresa, i per tant m'imagino que està al marge d'aquesta normativa... :?
De totes maneres, suposo que enviant-los un parell de correus ho canviaran...
Met September 25th, 2005, 07:46 PM Amics, no és «avenida Diagonal», sinó «avinguda Diagonal».
Us havíeu adonat d'aquest detall? >(
Campanya pel canvi de placa de la torre Agbar, ja!!!
Tu no mires el zret de l'Agbar espanyol, oi?
Vaig fer-ne una foto i ho vem discutir!
O canvien el rètol o que enderroquin l'edifici! :soapbox:
Bitxofo September 26th, 2005, 01:43 AM Podrien haver escrit Av. Diagonal o Avda. Diagonal, i tothom content!!
Quines ganes d'embolicar la troca...
:ohno:
Jordi Berlín September 26th, 2005, 01:44 AM Tu no mires el zret de l'Agbar espanyol, oi?
Vaig fer-ne una foto i ho vem discutir!
Doncs no ho havia llegit, no...
O canvien el rètol o que enderroquin l'edifici! :soapbox:
Una miqueta exagerat, eh? :D
Met September 26th, 2005, 08:48 AM Foto del 20 minutos de la setmana passda.. xD!
http://img197.imageshack.us/img197/5407/10088975qq.jpg
:D :ohno:
UT596001 September 26th, 2005, 06:02 PM Realment a la gent de ciutat la pol·lució els hi afecta massa al cervell...
(Nota: no és un comentari antibarceloní, és un comentari on em queixo de l'elevada contaminació de les ciutats i els efectes nocius sobre la salut. No vull malinterpretacions.)
Abbil September 26th, 2005, 07:55 PM ^^ Vols dir...? :|
Doncs a mi la vida en una gran ciutat m'agrada molt, de fet, quan sigo gran vull viure a Barcelona. :yes:
Percert, uiiiii amb la foto del 20 minutos :clown:
Bitxofo September 27th, 2005, 01:28 AM :rofl:
Jo he vist més fotos d'aquestes:
-Una tia "mamant" l'Agbar.
-L'Agbar "donant pel darrere" a un tio.
Etc.
:eek:
Sky September 27th, 2005, 01:32 AM Volem 20 Minutos a Lleida! Quin fart de riure ens faríem... :D
Bitxofo September 27th, 2005, 01:33 AM Volem 20 Minutos a Lleida! Quin fart de riure ens faríem... :D
Aquí a Budapest n'hi ha...
Sky September 27th, 2005, 01:39 AM ^^ I com es diu? :?
e888 September 27th, 2005, 02:39 AM Una pregunta,todas las oficinas de la Torre Agbar están ocupadas por Aguas de Bcn o las han alquilado a segundas empresas?
¿Algún restaurante,comercio o gimnasio en la torre?
art September 27th, 2005, 11:18 AM Una pregunta,todas las oficinas de la Torre Agbar están ocupadas por Aguas de Bcn o las han alquilado a segundas empresas?
¿Algún restaurante,comercio o gimnasio en la torre?
no todo el edificio está ocupado por Aguas de Barcelona. Algunas plantas
son de alquiler, aunque creo que de momento ninguna empresa se ha
decidido a instalarse debido principalmente al alto precio ( creo que 25€/m2)
del alquiler.
En la planta 13 hay una cafetería y luego hay un auditorio al pie de la torre.
Danzig September 27th, 2005, 12:06 PM creo que la empresa Sorea (filial de Aguas) también se instala aquí, a la espera de la finalización de su nueva sede.
UT596001 September 27th, 2005, 04:11 PM Sorea es filial de Agbar?
Si es así el agua de Castellar la controlan desde BCN... en Sabadell, no obstante es de CASSA (Companyia d'Aigües de Sabadell S.A.)
Bitxofo September 27th, 2005, 04:42 PM Sorea es filial de Agbar?
Si es así el agua de Castellar la controlan desde BCN... en Sabadell, no obstante es de CASSA (Companyia d'Aigües de Sabadell S.A.)
Agregació encoberta de Castellar, de mica en mica...
Danzig September 27th, 2005, 05:30 PM Sorea es filial de Agbar?
pozi. A Mollet tenim Sorea:
"El 1963 la Société d'Amenagement Urbain et Rural, amb seu a París, i la Societat General d'Aigües de Barcelona van crear l'empresa Saur – Sociedad de Abastecimientos Urbanos y Rurales S.A. La seva creació responia a l'objectiu d'Aigües de Barcelona d'expandir-se a les zones d'influència de la ciutat, amb especial dedicació a les poblacions beneficiàries de la portada d'aigües del riu Ter. Inicialment, el seu àmbit d'actuació es va concentrar al Vallès –Martorelles, Granollers-, i a poblacions del litoral de Catalunya.
El 1968 Aigües de Barcelona va constituir una altra societat, Sorea -Sociedad Regional de Abastecimiento de Aguas, S.A.-, que va iniciar les seves activitats a la zona del Maresme. Les dues empreses van coexistir fins el 1997, any en què es van fusionar.
Al llarg dels anys setanta, Sorea va augmentar la seva presència a les zones originàries (Vallès, Costa Brava, Tarragonès i Maresme), assumint la gestió de municipis com Tarragona, Sant Cugat i Mollet del Vallès i, progressivament, va començar a donar serveis a poblacions de la província de Castelló, de les comarques del Bages i d'Osona. A finals dels anys vuitanta va iniciar la seva activitat a les Illes Balears, concretament a Menorca, i als noranta a la demarcació de Lleida, i a les comarques de la Selva i el Baix Llobregat.
En els gairebé 40 anys d'història, Sorea ha anat ampliant la seva activitat i ha esdevingut l'empresa capdavantera en serveis vinculats al cicle integral de l'aigua a Catalunya i a les Illes Balears.
Avui donem servei a més de 220 municipis i a una població de més d'1.800.000 habitants. En temporada alta servim prop de 3.000.000 d'habitants."
Per cert, el Grup Agbar és un holding amb més de 200 empreses: :eek2:
flipeu amb la llista:
http://www.agbar.es/esp/b-1_listado_empresas.asp
UT596001 September 27th, 2005, 06:08 PM Els pixapins controlen l'Aigua de Matadepera! A través de l'empresa "Aigües de Matadepera S.A."
Sort que CASSA resisteix a l'ofensiva Barcelonina... :D
Bitxofo September 27th, 2005, 06:41 PM Els pixapins controlen l'Aigua de Matadepera! A través de l'empresa "Aigües de Matadepera S.A."
Sort que CASSA resisteix a l'ofensiva Barcelonina... :D
Tard o d'hora CASSA caurà...
UT596001 September 27th, 2005, 06:58 PM Hum... seria millor que AgBar quedés com a filial de CASSA
e888 September 27th, 2005, 06:59 PM Gracias,art
Met September 28th, 2005, 01:35 AM A mi també em va sorprendre que no estigués en català...
De totes maneres, suposo que enviant-los un parell de correus ho canviaran...
Fa un parell de dies que han retirat el rètol de la torre.
Potser en posen un amb el logo i ho posen en català.. :?
Bitxofo September 28th, 2005, 01:44 AM Fa un parell de dies que han retirat el rètol de la torre.
Potser en posen un amb el logo i ho posen en català.. :?
Que posin Av. Diagonal o Avda. Diagonal i tothom content!!
Met September 28th, 2005, 01:46 AM Que posin Av. Diagonal o Avda. Diagonal i tothom content!!
La Caixa Avenue. :D
Bitxofo October 3rd, 2005, 07:22 PM Més fotos de la Torre Agbar!!
Des del CLOT:
;)
http://tinypic.com/e8a6px.jpg
Des del Fòrum 2004, ahir:
;)
http://tinypic.com/e8a6w9.jpg
http://tinypic.com/e8a71l.jpg
^^Amb el TRAM.^^
Espero que us agradin...
:bowtie:
Abbil October 3rd, 2005, 07:27 PM Gràcies Bitxo!! ;)
Ooouuummm...m'encanta la zona on està la torre Agbar...hi ha tanta pau allí, contrasta molt amb el ritme frenétic del casc antic i del passeig de Gràcia...^_^
Rifeny October 3rd, 2005, 09:49 PM :hi:
Molt xules Bitxo però eixa última s'hen ix !! :drool::drool::drool:
Com brilla !!
UT596001 October 3rd, 2005, 11:12 PM Molt bones, Bitxo!
Llàstima que la 1ª estigui feta des de l'Autopista Meridiana...
Winbuks October 8th, 2005, 06:59 PM Awesome skyscraper and architecture! After a short visit to Barcalona for the 3rd time, we cruised sideways among the tower (24 august). I've made some pictures from the bus:
http://img358.imageshack.us/img358/4967/tnp82405308lu.jpg
http://img358.imageshack.us/img358/956/tnp82405317fa.jpg
http://img358.imageshack.us/img358/6065/tnp82405329yi.jpg
http://img358.imageshack.us/img358/9845/tnp82405344tp.jpg
dirdam October 8th, 2005, 08:11 PM Segons TV3 el que hi ha a BCN la gran part dels dies no es pol.lució sino bruma que ve propiciada per la estreta franja de costa que hi ha entre el litoral barceloní i la serra de Collserola. Obviament com a tota gran ciutat hi ha pol.lució pero es una de les ciutats amb menys pol.lucio d'Europa, almenys segons surt als estudis constantment. (Aixi que no em vull ni imaginar com estan la resta... xDD!)Doncs jo un cop vaig llegir que Barcelona era la tercera ciutat més contaminada d'Europa. La primera era Atenas i la segona Milan. Però la veritat és que no recordo on ho vaig veure ni quina credibilitat donar-li.
Bitxofo October 8th, 2005, 08:59 PM Doncs jo un cop vaig llegir que Barcelona era la tercera ciutat més contaminada d'Europa. La primera era Atenas i la segona Milan. Però la veritat és que no recordo on ho vaig veure ni quina credibilitat donar-li.
Sento dir-te que aixo' mai ha estat cert...
:nono:
En Atenes i Mila' tens rao' pero' fa anys. Ara NO!
;)
Bitxofo October 8th, 2005, 09:00 PM @Winbuks:
Dank U velt 4 photos!
:okay:
GREAT!!
Confide October 8th, 2005, 09:59 PM París jo diria que està més contaminada que Barcelona però no hi posaria la mà al foc... crec que les ciutats/regiones metropolitanes més contaminades és la zona del Rurh i la d'Amsterdam-Rotterdam-La Haia no?
Abbil October 11th, 2005, 07:13 PM ^^ Home...mes contaminada està Moscou. :(
Uff quin estrés despres de estar tant temps sense poder entrar :cry:
Very beautiful the photos, Winbuks, ;) :happy:
Sky @ UdL October 11th, 2005, 07:34 PM Rebenvingut, Abbil. :)
Abbil October 11th, 2005, 07:54 PM Sisi, Cel, que et vaig enviar un email i no em vas contestar ¬_¬
En fí, ara ja està, Y ESTOY FELIZ, FELIZ, ESTOY SUPER FELIZ!!!!! ^_^
:dance:
art October 11th, 2005, 08:16 PM Sisi, Cel, que et vaig enviar un email i no em vas contestar ¬_¬
En fí, ara ja està, Y ESTOY FELIZ, FELIZ, ESTOY SUPER FELIZ!!!!! ^_^
:dance:
LA VIDA ES BELLA LA LA LA LA LA :cheers:
Abbil October 11th, 2005, 08:20 PM :rofl: :rofl:
UU
jxr October 11th, 2005, 10:07 PM Gràcies a Bitxofo i winbucks per les fotos!! :)
Bitxofo November 11th, 2005, 09:02 PM Hola!
:hi:
Ens han portat uns nous "llibrets" turístics a l'ofi de turisme i a la portada surt la torre Agbar il·luminada!!
Urban Dave November 11th, 2005, 09:45 PM :master::master::master::master:
Bitxofo November 12th, 2005, 12:24 PM Anit vaig veure, per fi, la Torre Agbar il·luminada, però només portava el meu nou mòbil, així que tinc 4 fotos pero d' 1,3 megapíxels només...
:drool:
Hush November 15th, 2005, 01:33 AM Percert, a l'entrada ara ja no diu Avenida Diagonal.
Simplement diu, Diagonal. ;)
Urban Dave November 15th, 2005, 01:46 AM Han modifcat totalment l'adreça o bé han tret Avenida?
Hush November 15th, 2005, 10:14 PM L'han modificat i han centrat la paraula "Diagonal 2**"
Urban Dave November 15th, 2005, 10:49 PM Ok ;)
Bitxofo November 17th, 2005, 05:04 AM Més fotos, ara des de l'aire:
Llegando a BCN en avión, se ve la Agbar:
;)
http://tinypic.com/ftzqf8.jpg
http://tinypic.com/ftzsbc.jpg
http://tinypic.com/ftzshs.jpg
http://tinypic.com/ftzsk5.jpg
http://tinypic.com/ftzspf.jpg
Abbil November 17th, 2005, 03:51 PM :eek: Vaja que xules Bitxo, gracies.
Cuanta pol.lució no? XP
Cuan vaig tornar de Florència tambe va sobrevolar la costa així, l'avió, pero jo estava assegut a l'altre cantó. :cry:
Bueno, vaig poder veure per la ventanilla contaria la Agbar i la Calatrava. :D
art November 17th, 2005, 05:09 PM Llegando a BCN en avión, se ve la Agbar
Home, doncs no es veurà la Giralda :crazy2:
Je je, és broma :D Bitxo, no t´emprenys :D
Bitxofo November 17th, 2005, 06:11 PM Home, doncs no es veurà la Giralda :crazy2:
Je je, és broma :D Bitxo, no t´emprenys :D
Home, si arribes des del sud sí que es veu la Giralda de l'Arboç, Tarragona. ;)
No la coneixes?
|
|