View Full Version : L'HOSPITALET | Plaça Europa | 28 x 47-113m | En Construcció
Confide
September 18th, 2005, 01:17 PM
No n'hi ha cap fil oficial?:D Potser perquè aquest projecte està molt relacionat amb la Fira 2, el soterrament de la Gran Via... i queda obviat o no se'n parla.
Al fòrum general hi havia un tema de moltes pàgines però ara per trobar-lo... a més, al fòrum català també se'n pot parlar oi? Si l'Sky creu que és millor que no i que tot vagi dins el tema de la cubrició de la gran via o dins el fil de l'amplicació de la fira no passa res.
Doncs resulta que volia tornar a mirar el video aquell que hi ha sobre el projecte a la web de l'Hospitalet...
Video Plaça Europa (http://www.consorcigvhospitalet.com/index.htm)
... i em costa creure que algun dia tot el que es veu en aquest vídeo es farà realitat... és més, jo crec que no es farà... o que no serà tan maco a la realitat, no sé, es veuen els edificis tan macos, tot tan net, tant veeeeeeeeerd... deu estar molt xulo viure-hi... m'agrada molt més que Diagonal Mar o qualsevol altre lloc... és tan elitista jejeje... els pisos valdran una pasta :D
Sky
September 18th, 2005, 01:22 PM
Potser es podria obrir un fil oficial sobre projectes a L'H...
Confide
September 18th, 2005, 01:25 PM
Potser sí...
M'encanta el video aquest :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:
Urban Dave
September 18th, 2005, 01:46 PM
En Danzig serà habitual al fil oficial de projectes al Hospitalet :D
Mark7
September 18th, 2005, 02:13 PM
doncs jo crec que es dels projectes que esta anant més rapid, al contrari de la sagrera per exemple que sembla que no començara a moure's res fins d'aqui alguns anys (també es veritat que potser es un projecte encara més ambiciós...), la plaça Europa és una realitat. I serà una passada, hi ha 7 o 8 edificis de més de 20 plantes
Confide
September 18th, 2005, 02:51 PM
tants? a mi l'alçada no és el que més em preocupa perquè sent realistes, estem a BCN i voltants i ja sabem com es porten aquí els temes d'alçades... m'agrada perquè es veu un espai molt gran i molt verd que sembla ser dissenyat per passejar-hi, pel ciutadà, no pels cotxes.
No crec que el projecte de la Sagrera sigui més ambiciós... potser més difícil de dur a terme pel fet d'haver de soterrar les vies, això sí.. perquè aquí destaca el conjunt, a la Sagrera només destacarà la Núvia i gràcies.
Mark7
September 18th, 2005, 03:05 PM
home, sense treure merit a la Plaça Europa, que com dius te molt espai verd i les torres de la Fira seran una passada... a la Sagrera també hi haura molt espai verd i a més del gratacel del triangle (que ja te sponsor) hi ha projectats 4 ó 5 edificis més d'alçada i qui sap, potser també encara que no molta alçada tindran un bon disseny, a més l'estació en si del TGV li dona importancia al projecte...
Mark7
September 18th, 2005, 03:08 PM
i parlava d'ambiciós per, entre altres coses, el cost de soterrar les vies, de fer una estació pel TGV i sobretot de l'edifici del triangle, si no recordo malament el cost d'aquest gratacels es de més de 200 milions d'euros (mes que l'Agbar! amb 130 milions crec)
Aurelio
September 18th, 2005, 04:04 PM
I qui dius que serà el patrocinador de la torre de Gehry...? No sabia res...
:?
Urban Dave
September 18th, 2005, 04:18 PM
En la meva opinió, si no contem la inversió pública que soposa soterrar les vies i fer l'estació, es molt més ambiciós Plaça Europa, on la majoría de la inversió i el fort es centra en promocions privades (fira (no sé si es pública o no, pero al menys els diners no venen directament de l'administració sino a través de la fira de Barcelona), Metrovacaesa, Fadesa...). En canvi, Sagrera em sembla que fora de l'estació i l'edifici de Ghery, tot lo demès no es molt remarcable.
Aixó si parlem d'edificació es obvi que si parlem d'espai públic res no supera a Sagrera, crec recordar que será el 2n parc més gran de la ciutat.
Confide
September 18th, 2005, 04:38 PM
És el quart per darrera del de collserola, montjuïc i el de nous barris... o el tercer, em sembla que serà més gran que el de nous barris... vaja, depen de les informacions, si al final té més de 40 ha com diuen algunes informacions o només 25 com diuen altres serà el 5è o així... però al ser lineal no crec que sigui un parc gaire espectacular ja que van dir que els arbres no es podrien plantar a sobre de les vies soterrades, sinó als costats, a sobre de terra natural... llavors tindrem 4 arbres mal plantats als cantons... o sigui que no ho considero un parc, és més aviat unes voreres amples amb arbres.
S'ha de tenir en compte que aquest ajuntament és molt fantasma i qualsevol espai verd, per petit que sigui, ja el compten com zona verda o si més no, la sumen al total de zona verda (gespa...)
La Núvia de Gehry val 300 milions i la pagarà el consorci de la zona franca em sembla... no sé si realment cal gastar tantíssim, 50.000 milions de pessetes, en un sol edifici... quan després als barris degradats no se'n destinen ni una dècima part... a més, Sant Andreu ja és bastant dens, i la zona de les vies tampoc és tant tant ample... posar allà un edifici tant alt i uns quants més és densificar la zona un pél massa... em sap molt de greu pels veïns, perquè a la plaça Europa, allà no hi ha veïns... o pocs, no és com la Sagrera... allà segurament els hi faria il·lusió un parc ben gran que cap altra cosa.
Perquè ens queixem molt de les AAVV, però realment no ens adonem que el que està fent el PSC a l'ajuntamentés recalificar moltes zones verdes per especular amb oficines, hotels i vivendes per enriquir-se (com Diagonal Mar o la Porta de BCN) i això em fa pena que ho faci un partit que es declara d'esquerres... i això no mola. A mi certament m'agradaria més un parc com el Retiro a BCN que no tots els gratacels del món junts, perquè són coses com els parcs que donen qualitat de vida als ciutadans, no els edificis alts...
Urban Dave
September 18th, 2005, 04:40 PM
... i em costa creure que algun dia tot el que es veu en aquest vídeo es farà realitat... és més, jo crec que no es farà... o que no serà tan maco a la realitat, no sé, es veuen els edificis tan macos, tot tan net, tant veeeeeeeeerd... deu estar molt xulo viure-hi... m'agrada molt més que Diagonal Mar o qualsevol altre lloc... és tan elitista jejeje... els pisos valdran una pasta :D
Doncs treu-te el pessimisme d'assobre. El soterrament de la Gran Via, que s'està duent a terme en aquests moments, precisament es el que permet crear la plaça. De fet les promotores esperen amb ànsia que s'acabi el cubriment així com la plaça per poder començar a construir ;)
Confide
September 18th, 2005, 04:45 PM
Sí, ja ho sé, però al vídeo es veu tot tan maco, tan ideal... a mi els renders no m'acaben d'agradar perquè crec que enganyen força, la realitat després és una altra... i gairebé sempre cap a pitjor ja que als renders sempre es veu més verd, més arbres... els edificis tendeixen a veure's més bonics també... no sé, d'aquí a 5 anys ja veurem.
Aurelio
September 18th, 2005, 05:16 PM
Ejem... sobre els parcs de la ciutat, segons el tamany...:
1er. Collserola (8000 ha, tot i que compartides en 8 municipis o més)
2on. Montjuïc (250 ha)
3er. Tres Turons (50 ha)
4rt. Parc Lineal de la Sagrera (40 ha?)
5è. Ciutadella o Parc Central de Nou Barris...?
:D
aml1006
September 18th, 2005, 05:37 PM
Doncs a mi el projecte i el conjunt de la Plaça Europa m'agrada força, es una altre operació malgrat tenir parts especulatives, que contribueixen a millorar grans zones altament degradades, no obstant a pesar de tenir una bona comunicació amb la resta del sistema de transports de barcelona i l'hospitalet es una zona una mica "antipàtica" per arribar-hi a peu. M'explico, el fet que estigui rodejada de dos grans arees comercials com es ikea i Granvia 2 fa que no sigui del tot agradable accedir-hi a peu, es a dir, quant s'està a la plaça Europa ha de ser molt agradable però el camí per arribar-hi a peu es una mica desolador, deshumanitzat. I aixó es el que em fa por pensar que un cop acabada aquesta zona tan bonica quedi algo artificial al ser ubicada en una zona que els seus voltants no hi ha vida, sinó grans naus industrials, i grans vies fetes per al cotxe amb grans voreres solitaries i despoblades. perquè no ens enganyem la fira es un gran espai, però a nivell de ciutadà es un espai solitari poc integrador amb la trama urbanística per crear un teixit social.
Confide
September 18th, 2005, 08:43 PM
:nono: :nono: Ejem... sobre els parcs de la ciutat, segons el tamany...:
1er. Collserola (8000 ha, tot i que compartides en 8 municipis o més)
2on. Montjuïc (250 ha)
3er. Tres Turons (50 ha)
4rt. Parc Lineal de la Sagrera (40 ha?)
5è. Ciutadella o Parc Central de Nou Barris...?
Els 3 turons estan mig urbanitzats i de moment no formen un únic parc
Aurelio
September 18th, 2005, 08:50 PM
Tècnicament és cert, però per als que vivim aquí dalt, és ja un parc fet, només cal que l'arreglin...
Gabe
September 19th, 2005, 10:19 AM
algú sap pq han canviat el disseny de les torres de toyo ito? no només no faran l'esfera de vidre sinò que la torre vermella, que era una passada ara és més ampla per la part de dalt, i queda molt lletja :(
Confide
September 19th, 2005, 01:34 PM
alguna imatge?
L'esfera va a un altre lloc..
Danzig
September 19th, 2005, 06:35 PM
aquesta zona tan bonica quedi algo artificial al ser ubicada en una zona que els seus voltants no hi ha vida, sinó grans naus industrials, i grans vies fetes per al cotxe amb grans voreres solitaries i despoblades.
Poques naus industrials queden ja a la Gran Via, i menys hi haurà en un futur. Tot el nou que es fa són oficines o vivendes, tirant a terra les antigues naus i magatzems.
:)
art
September 19th, 2005, 07:05 PM
què xulu el video!!
i què al.lucinant quedarà la plaça!
:okay: :master:
llàstima que no facin un, només demano un, edifici alt alt. Lo màxim
que tindrem són les dues torres de Toyo Ito, que finalment no arriven
fins els 114 m previstos ja que al final han rebaixat una miqueta l´alçada.
Es veu que a L´H també tenen "barcelonitis" :rant:
Urban Dave
September 19th, 2005, 10:42 PM
Bueno, el hotel de nouvel estava en aquella alçada, 108 metres crec.
El problema d'aquesta zona es que té alçada limitada per qüestions aeronàutiques.
Sh4d0w
September 20th, 2005, 12:03 AM
Acabo de veure el video i m'ha agradat moltissim! si el resultat queda aixi sería excel·lent, pero esclar, com han dit per aqui, els verds no acaben sent tant verds..
Urban Dave
September 20th, 2005, 09:08 AM
El problema dels verds, es que s'han de regar molt. Aquí a Barcelona el que s'ha de fer es reutilitzar aigües, que si no tindrem un consum elevadissim!
Bitxofo
September 20th, 2005, 06:23 PM
El problema dels verds, es que s'han de regar molt. Aquí a Barcelona el que s'ha de fer es reutilitzar aigües, que si no tindrem un consum elevadissim!
A BCN la majoria dels parcs i jardins es reguen amb aigües freàtiques, moltes provinents del metro.
;)
UT596001
September 20th, 2005, 09:48 PM
A Sabadell ho han començat a fer. Ara als camions de la neteja que passen per els carrers posa "utilitzem aigua no potable", abans no ho posava.
Confide
September 21st, 2005, 01:33 PM
Al final l'esfera es fa però en un altre lloc veritat? :D
Confide
September 21st, 2005, 01:42 PM
http://img247.imageshack.us/img247/3632/233700007fotosrecinte029zw.jpg
???
art
September 21st, 2005, 05:08 PM
Confide,
Aquesta que es veu es la que conservaràn, si no m´equivoco. És la que
està més a prop del Passeig de la Zona Franca.
Han eliminat l´esfera entre les dues torres i la de la City Metropolitana :down:
Confide
September 22nd, 2005, 12:48 PM
Al menys n'hi ha una... tot allò quedarà molt bé!:)
art
September 26th, 2005, 04:16 PM
més val una que ni una
:crazy: :crazy:
Bitxofo
September 27th, 2005, 12:11 AM
més val una que ni una
:crazy: :crazy:
De 3 només en queda una?
:?
Esperem que no la suprimeixin també...
:nono:
Sky
May 29th, 2006, 12:11 PM
El projecte ha atret uns 2.300 milions d'inversió cap a l'Hospitalet
La transformació de la Gran Via, a punt el 2010
Plaça Europa: Serà la més gran de l'àrea metropolitana
Noves icones: Les torres de Toyo Ito seran la porta d'entrada del sud de Barcelona
Transport Públic: Hi pot haver problemes per accedir-hi si no s'acceleren les obres
Serrells: Es planteja reformar la Gran Via a Bellvitge
Les obres de transformació de la Gran Via, al seu pas per l'Hospitalet de Llobregat, en una via urbana i totes les actuacions que s'hi estan fent formen part d'una de les operacions urbanístiques més grans que s'estan executant a Catalunya. I en aquesta afirmació hi coincideix tothom. (...)
La joia de la corona
La plaça Europa és, sens dubte, la joia de la corona de tot aquest projecte. (...)
Al voltant d'aquest gran espai de 28 hectàrees de superfície en forma d'el·lipsi, s'hi configuren fins a 28 edificis diferents. Ja han començat les obres en vuit immobles i s'ha demanat llicència per construir-ne sis més. Entre final d'any i començament del proper, ja s'hauran donat llicències per a la construcció d'una vintena d'edificis. Aquí també hi han d'anar les dues torres de Toyo Ito, que tenen tots els números per convertir-se en la icona de la zona i que han de ser la porta d'entrada al recinte firal de Gran Via i del sud de la ciutat de Barcelona.
El metro pot arribar tard
A sota de la plaça Europa s'està construint una nova estació de Ferrocarrils de la Generalitat que servirà d'intercanviador amb l'estació d'Amadeu Torner de la futura línia 9 del metro. En aquesta mateixa zona hi ha d'haver dues estacions més de la línia 9, Fira i Foneria, i aquesta darrera intercanviarà amb la futura ampliació de la línia 2. El president de la Cambra de Barcelona, Miquel Valls, ha alertat del retard en l'execució d'aquestes infrastructures, que podria comportar greus problemes de mobilitat en aquest indret i dificultats per a les empreses instal·lades. (...)
AVUI (http://www.avui.cat/avui/diari/06/mai/29/204658.htm)
Urban Dave
May 29th, 2006, 12:44 PM
El metro podrà arribar tard.... qué extrany en aquest país no? :rofl:
Bitxofo
May 29th, 2006, 03:41 PM
El metro podrà arribar tard.... qué extrany en aquest país no? :rofl:
:crazy:
Sí, és estranyíssim, no m'ho podia imaginar pas!!
:sleepy:
Potser pel 2020 arriba el metro a la Plaça Europa i pel 2030 a l'aeroport de BCN.
:bash::bash:
mentalpower
May 29th, 2006, 03:51 PM
Sí, és estranyíssim, no m'ho podia imaginar pas!!
Potser pel 2020 arriba el metro a la Plaça Europa i pel 2030 a l'aeroport de BCN.
:bash::bash:
Ala! si que estas optimista hoy, bitxo!!! :D
Bitxofo
May 30th, 2006, 03:57 AM
^^Crec que em jubilaré i encara no hi haurà metro a l'aeroport de BCN!
Sky
March 4th, 2007, 05:37 AM
La plaça d'Europa s'obrirà amb la meitat de gratacels en obres
• L'el·lipse serà més gran que la plaça Catalunya de Barcelona
• A sota hi haurà una nova estació de Ferrocarrils amb un intercanviador amb la futura L9 del metro
• Els edificis seran obra d'arquitectes de primer nivell
El 15 d'abril és la data prevista per a la inauguració de la plaça d'Europa de l'Hospitalet de Llobregat. Serà un espai de 28 hectàrees en forma d'el·lipse, més gran que la plaça Catalunya de Barcelona, i que s'ha de convertir en un nou lloc de trobada ciutadana i de connexió entre la ciutat i el recinte firal de Gran Via.
L'espai, però, s'estrenarà envoltat d'obres. La trentena de gratacels que hi donaran forma i que la configuraran com un espai singular encara trigaran uns tres anys a estar acabats.
Segons dades facilitades per l'Ajuntament de l'Hospitalet, dels 28 edificis que s'han de construir 22 ja han demanat la llicència d'obres, alguns ja s'han començat a aixecar, com els cinc immobles de Fadesa -tres d'habitatges amb 294 pisos, i dos d'oficines-, els de les dues torres de la Fira o la futura seu de Copisa.
"Hem vist el projecte de tots els edificis, però alguns s'han d'esperar a construir per coordinar-se amb les obres de la línia 9 del metro", explica el gerent de l'Agència de Desenvolupament Urbà (ADU), Antoni Nogués. Aquest directiu confia que abans d'acabar aquest any totes les promocions estiguin ja en marxa.
Dissenyada pels arquitectes Albert i David Viaplana, la plaça Europa s'ha concebut com una gran zona verda i plana que formarà dues el·lipses, a partir de les quals es configuren tots els elements de l'entorn. A sota de la plaça hi haurà una nova estació de la línia Llobregat dels Ferrocarrils de la Generalitat, que servirà d'intercanviador amb l'estació d'Amadeu Torner de la futura línia 9 del metro. (...)
http://www.avui.cat/avui/diari/07/mar/04/344494.htm
Confide
March 4th, 2007, 09:36 AM
"Trentena de gratacels" jajajajaja
Danzig
March 4th, 2007, 01:57 PM
Se suposa que inauguraran tota la Gran Via, no només la plaça
Confide
March 4th, 2007, 06:27 PM
Per què no s'esperen una mica més? Ai, sí, les eleccions...
mentalpower
March 5th, 2007, 03:17 PM
^^ i construmat a la Fira 2...
Sky
April 22nd, 2007, 12:55 PM
La nova plaça d'Europa modifica el teixit urbà de l'Hospitalet (I)
• L'emplaçament sobre la Gran Via soterrada reemplaça bucles viaris, camps i fàbriques
• L'espai, de 33,4 hectàrees, acollirà 28 torres dissenyades per arquitectes de reconegut prestigi
Ha estat un canvi de pell tan radical que, tot i que els seus veïns han anat veient els canvis mes a mes, gairebé ni s'ho creuen. L'Hospitalet estrena avui un gran espai de 3.000 metres quadrats, la plaça d'Europa, que és només un avançament de la gran revolució urbanística que es produirà en aquell sector: les 28 torres que envoltaran aquesta plaça, firmades per arquitectes de prestigi internacional; el pavelló 0 de la Fira de Barcelona; i els coloristes edificis de la futura Ciutat de la Justícia són alguns dels seus acompanyants.
Les pluges de la setmana anterior van fer témer el pitjor però, com passa habitualment, els operaris van fer una última accelerada per acabar els treballs. Després de pavimentar-la i pintar la senyalització, col.locar-hi els semàfors i instal.lar-hi el mobiliari urbà, la plaça d'Europa estarà a punt aquest matí perquè els ciutadans la puguin fer servir. L'ajuntament no amaga el seu orgull i, per celebrar l'esdeveniment, ha organitzat una sèrie d'activitats a l'aire lliure perquè l'espai sigui literalment ocupat pels veïns.
ENTRE DOS BARRIS
Molts d'ells deuen recordar que aquesta era una zona trista i grisa. La sorollosa Gran Via no donava treva i els horts disseminats es barrejaven amb fàbriques i fins i tot amb un desballestament de cotxes. A més, els bucles d'entrada i sortida de la transitada avinguda ocupaven una extensió molt valuosa. L'arribada de grans marques de mobles o de centres comercials en van modificar en part la fesomia, però el gran canvi encara havia d'arribar. Ikea i Gran Via 2 coneixien els plans municipals, se'ls van creure i van apostar pel sector, punt de trobada entre els barris del Gornal i Santa Eulàlia i que ocupa una superfície total de 33,4 hectàrees. (...)
http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=398923&idseccio_PK=1022
La nova plaça d'Europa modifica el teixit urbà de l'Hospitalet (II)
Una tanca vermella separarà avui la part que s'inaugura i la que quedarà pendent. De les 28 torres previstes, només una està acabada: la de Copisa, de l'arquitecte Óscar Tusquets, que ultima detalls. La façana envidriada presideix un extrem de la plaça. Els treballadors de la constructora s'hi instal.laran al voltant de l'estiu.
TRANSPORT PÚBLIC
El barri de negocis, anomenat Districte Econòmic, es barrejarà amb el residencial. Un total de 1.684 pisos es repartiran en 20 edificis, un 25% de protegits. Per fomentar la sostenibilitat, s'ha procurat que a la plaça hi arribi el transport públic.
L'estació Europa-Fira dels Ferrocarrils és un altre èxit de la transformació urbanística. Està situada en plena plaça i se suma als busos que hi tenen parada. A més, al carrer d'Amadeu Torner, hi haurà una parada de la futura L-9 del metro. (...)
http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=398925&idseccio_PK=1022
Sky
April 22nd, 2007, 12:55 PM
http://i157.photobucket.com/albums/t48/Skyssc/75bf34ab.jpg
celtico
April 22nd, 2007, 01:03 PM
llastima de l´alçada d´edificis, un 200 seria majestuos..
Danzig
April 22nd, 2007, 01:45 PM
Albert Viaplana, no Vilaplana!!!
inutils!!!
Confide
April 22nd, 2007, 05:11 PM
Les 3 fadeses petites en el nou video ara es veuen molt fosques... a veure si les façanes les fan amb vidre igualment..
Pavlemadrid
March 29th, 2008, 04:35 PM
Sabéis cuanto mide esta torre? Probablemente una de las más altas de toda la región metropolitana de Barcelona....
Es más que nada para meterla en un ranking de los más altos de España.... ;)
lude
March 29th, 2008, 04:46 PM
^^ Esto mejor ponerlo en hilo sobre la Plaça Europa (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=258089&page=3). Es que si no, se llena el foro de hilos perecederos que lo único que consiguen es relegar a hilos más generales, que luego hay que rebuscar en páginas anteriores.
Pavlemadrid
March 29th, 2008, 05:29 PM
^^ Esto mejor ponerlo en hilo sobre la Plaça Europa (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=258089&page=3). Es que si no, se llena el foro de hilos perecederos que lo único que consiguen es relegar a hilos más generales, que luego hay que rebuscar en páginas anteriores.
Ok, ok.... perdón.... :s
Lo mueve alguien? :?
Danzig
March 30th, 2008, 01:33 PM
unos 100 metros, no entra en ningún ránquing de más altos, ni siquiera de l'Hospitalet
Pavlemadrid
March 30th, 2008, 04:28 PM
unos 100 metros, no entra en ningún ránquing de más altos, ni siquiera de l'Hospitalet
En una ciudad con 6 torres de más de 100 metros una torre de 100 metros no entra en el ranking? Caray.... o.o :)
Muchas gracias!! ;) Pero seguro tiene 100 metros?
Confide
March 30th, 2008, 07:14 PM
No llega no?
Spike88bcn
March 30th, 2008, 08:56 PM
si, si que llega 100 metros clavados.
Pavlemadrid
March 30th, 2008, 09:14 PM
si, si que llega 100 metros clavados.
Ok, muchas gracias ;)
Si eso no entra en el ranking de L'Hospitalet.... :O
Danzig
March 30th, 2008, 10:29 PM
no en el de más alto, ni tampoco entre los 5 más altos, lo superan o superarán:
Fira1 114,Fira2 114,Hesperia 105,Catalonia 105,Inbisa 103
Confide
March 30th, 2008, 11:18 PM
^^ Fira: cent tretze! ::D
Danzig
March 31st, 2008, 10:12 AM
^^ Fira 2 = 113.33 i Fira 1 = 113.61, o sigui 114 :D
Confide
March 31st, 2008, 12:30 PM
Doncs la Fira 2 sí és 113, com arrodoneixes tu? A l'alça com els preus pesseta-euro del redondeo? :bash::D
art
April 1st, 2008, 04:21 PM
Podries ser una mica més precis ?, és que a mi m´agrada saber les alçades
exactes...
lude
April 1st, 2008, 05:17 PM
@Danzig: el proper cop les poses en Ǻngströms. :lol:
Pavlemadrid
April 1st, 2008, 08:33 PM
no en el de más alto, ni tampoco entre los 5 más altos, lo superan o superarán:
Un ranking no tiene porque ser de 5.... además es 6º! :lol: Qué digo? Ahora mismo es la segunda torre más alta y tu dices que no entra en el ranking...? o.o
Y repito que un ranking no tiene porque ser de 5.... yo incluso diría que puedes hacer un ranking de las 100 principales ciudades del mundo por ejemplo....
lude
April 1st, 2008, 09:46 PM
^^ A menudo los rankings se hacen ad hoc, dependiendo de los intereses del que los hace.
Si lees en un periódico: 'La ciudad X se encuentra entre las 30 primeras deloquesea' es que esa ciudad se encuentra entre el 26 y el 30. :D
Bitxofo
April 1st, 2008, 11:27 PM
Com ho pots saber tan exacte si no són acabades?
Danzig
April 1st, 2008, 11:52 PM
Un ranking no tiene porque ser de 5.... además es 6º! :lol: Qué digo? Ahora mismo es la segunda torre más alta y tu dices que no entra en el ranking...? o.o
Y repito que un ranking no tiene porque ser de 5.... yo incluso diría que puedes hacer un ranking de las 100 principales ciudades del mundo por ejemplo....
yo los hago de 5, tú hazlos de lo que quieras :lol:
además, no es la 2ª, sino la 4ª actual: Hesperia (acabado),Fira (casi coronado) e Inbisa (coronado) están delante
Com ho pots saber tan exacte si no són acabades?
suposo que ja tindran acabats els plànols amb les cotes ara que estan a punt de coronar :crazy:
Bitxofo
April 2nd, 2008, 02:23 AM
^^També deien que l'Agbar mesuraria 142 metres i, segons el "Pepinero", va acabar mesurant 144,44 metres.
;)
Danzig
April 2nd, 2008, 10:05 AM
^^ per que la van cagar els obrers :D
en aquest cas l'alçada màxima venia donada al Pla Urbanístic (max. 114 metres)
Pavlemadrid
April 2nd, 2008, 04:31 PM
yo los hago de 5, tú hazlos de lo que quieras :lol:
además, no es la 2ª, sino la 4ª actual: Hesperia (acabado),Fira (casi coronado) e Inbisa (coronado) están delante
Bueno, pero di entonces: "No entra en el ranking de las 5 más altas", ya que aunque para ti si... no para todos un ranking es solo de 5.... ;)
Danzig
April 2nd, 2008, 05:40 PM
^^ fíjate que en los JJOO dan medallas a los 3 primeros y diploma olímpico al 4º y 5º
Nadie da nada por un miserable sexto puesto ... :fiddle:
no me hagas mucho caso, que aún eres joven :colgate:
lude
April 2nd, 2008, 10:07 PM
^^ El Diploma olímpic és pels finalistes (llocs del 4t al 8è) ;)
Danzig
April 3rd, 2008, 10:59 AM
^^ tú calla :tongue:
JuanK
April 3rd, 2008, 12:47 PM
^^ Te han cazado. :D
Danzig
April 3rd, 2008, 01:42 PM
:gossip:
Pavlemadrid
April 3rd, 2008, 05:41 PM
:lol::lol::lol:
JPA-BI
October 21st, 2008, 02:35 PM
http://www.elpais.com/articulo/cataluna/Martinsa/reanuda/obras/plaza/Europa/elpepuespcat/20081021elpcat_10/Tes
Martinsa reanuda las obras de la plaza de Europa
Algunos de los proyectos de Martinsa-Fadesa en Cataluña, que quedaron en el aire cuando en julio la empresa presentó el concurso de acreedores (antigua suspensión de pagos), reiniciaron su construcción en septiembre. Según anunció ayer la inmobiliaria, las obras del complejo residencial Torres Europa, en L'Hospitalet, y del Mirador del Ebro, en L'Aldea (Baix Ebre), se acabarán entre 2009 y 2010. Los otros proyectos previstos en Cataluña, el complejo turístico de la Vall Fosca, en el Pallars Jussà, y 34 viviendas de lujo en Sitges, siguen parados.
El proyecto de la plaza de Europa de L'Hospitalet está al 70% de su ejecución. De las cinco torres que la compañía construye -tres de pisos y dos de oficinas-, una ya está acabada y tres lo estarán en 10 meses. La quinta sigue pendiente de las negociaciones entre la empresa y la entidad financiera que adquirió el crédito al promotor para reanudar las obras.
La construcción de las 1.000 viviendas de L'Aldea irá a un ritmo más lento. Antes de 2010 acabarán las obras de 138 casas. Las 872 restantes siguen pendientes de la negociación de la compañía con los bancos y cajas.
Danzig
October 21st, 2008, 05:31 PM
El proyecto de la plaza de Europa de L'Hospitalet está al 70% de su ejecución. De las cinco torres que la compañía construye -tres de pisos y dos de oficinas-, una ya está acabada y tres lo estarán en 10 meses. La quinta sigue pendiente de las negociaciones entre la empresa y la entidad financiera que adquirió el crédito al promotor para reanudar las obras.
o sigui que la torre Zenit (l'entitat financera és Banif) és la que encara no es posa en marxa
mentalpower
October 22nd, 2008, 04:50 PM
doncs és extrany, perque com ja vaig relatar en el post de la Plaça Europa, hi vaig veure més operaris a la torre Zenit que a les residencials. Estan treballant a la coberta, posant una mena d'alumini corrugat horrorós que espero no sigui la coberta definitiva.
mtrpls
October 22nd, 2008, 07:39 PM
...a mi em va donar la sensació que aquesta torre anirà recoberta amb una mena de malla o segona pell tipus hotel "lámpara" del Raval. Això em va semblar en veure el coronament de la torre...
http://i462.photobucket.com/albums/qq348/mtrpls73/P1011075_edited.jpg
frantala
February 15th, 2009, 07:12 PM
que bien está quedando la plaza,han sido muchos años de obras,pero merece la pena viendo el resultado
Fujimaki
February 25th, 2009, 03:40 AM
Doncs jo crec que, tal com anem, les obres de la Plaça Europa no acabaran mai. I ja els estaria bé a les horroroses torres residencials, vedells d'or lletgistes de la follia especuladora que ens acabarà portant a la pitjor de les ruines... :(
Danzig
February 25th, 2009, 11:33 AM
les torres no tenen cap culpa, són objectes inanimats i a més no són pas lletges
Fujimaki
February 27th, 2009, 03:36 AM
Que les torres residencials de la Plaça Europa siguin boniques o lletges, això ja és un tema subjectiu on tampoc insistiré. Si a tu t'agraden, Danzig, doncs molt bé. A mi ni fu ni fa, no és que em desagradin però tampoc m'emocionen gaire. Si em va sortir l'adjectiu 'lletgista' en el post anterior més aviat vindria a ser pel que representen i no pel que són.
Gairebé des del principi de les obres d'aquests edificis he anat fent un seguiment de l'actualitat relacionada a través del fòrum burbuja.info. Per començar, sembla ser que els gratacels havien de consistir de pisos de luxe, amb preus d'entre 600.000 i 1.000.000 d'euros. Uns preus d'absoluta bogeria fixats en el punt culminant de la bombolla que és ridícul pagar per un minúscul apartament massificat al peu de la Gran Via de L'Hospitalet. A més, trobo que l'estètica dels edificis fa poc per tractar-se d'habitatges que costen 100 milions de pessetes, la veritat.
La gran majoria dels pisos venuts (venda aparaulada) si no tots en el moment de fer fallida la constructora els havien comprat inversors i altra mena de pasapiseros, condemnats a quedar-se amb els dits enganxats per la punxada de la bombolla.
En premsa es va publicar també que acomiadats tots els paletes de les subcontractes, només hi havia un grup de sis operaris per continuar les obres (parlo de fa ben bé un any), i es dóna el cas que a la majoria de compradors que esmentava abans ja els anava bé la cosa, perquè una clàusula del contracte els permetia desentendre's de la compra (i crec que també recuperar l'entrada) si la constructora era incapaç de lliurar les claus abans d'un termini fixat. Això està recollit també en articles de premsa.
Una constructora fallida que amb sis paletes ha d'acabar uns pisos que els compradors no volen veure ni en pintura; per ells fóra més profitós que les obres s'aturessin sine die. I sembla ser que finalment els acabats de luxe serien només per a qui els reclamés específicament, abonant-ne el cost. Per la resta d'apartaments, acabats estàndard. Si és que s'instal·len els acabaments, perquè en premsa s'havia comentat també que mentre els pisos no tinguessin comprador ni tan sols es farien els acabats interiors. Quin panorama, oi?
A aquest concepte cutre de l'urbanisme em referia. Els edificis, pobrets, no en tenen cap culpa. Ni l'arquitecte. Només tothom qui s'ha apuntat al carro de l'especulació i pilotasso que representa tot plegat, des d'administracions públiques fins a pasapiseros individuals. Una vergonya humana.
Per mi no hi hauria hagut cap problema en construir aquests gratacels, sempre que els apartaments es venguessin a un preu just (quatre rendes anuals brutes d'un sou mitjà com a màxim, o fins i tot VPO) i destinats a residència habitual dels mateixos compradors. En mans dels especuladors, allà no hi haurà vida mai. I un desenvolupament urbanístic tan interessant com la nova Gran Via de L'H no s'ho mereix... :(
Danzig
February 27th, 2009, 11:09 AM
Suposo que parles de la promoció de Fadesa ja que el cas que comentes no és el general al complex, ja que hi ha un munt d'edificis VPO, i són majoria entre els residencials.
Estic d'acord en que els preus eren de bogeria, però això no és patrimoni d'aquesta zona, malauradament, i tampoc crec que sigui un tema relacionat ni amb l'aquitectura ni amb l'urbanisme, amb lo qual jo ni entro ni surto.
Fujimaki
February 28th, 2009, 01:08 AM
Hola, Danzig. Efectivament, les meves dianes anaven adreçades únicament contra la promoció de Fadesa, els tres gratacels residencials que hi ha al centre de la plaça, costat mar, i que suposen un exemple antològic de despropòsit pel que als preus, que deies tu, i a la mateixa filosofia que ha portat a concebre'ls, a construir-los, i segurament a deixar-los en una situació de futur immediat molt delicada atès que aquest model de pilotasso ja és cosa del passat.
Per la resta d'edificis que composen el pla, òbviament sí que n'hi ha que m'agraden. Aquella cosa rara a base de barbapapiformes vermells, un de descobert i un altre atrapat dins un edifici convencional, que podria passar per un deliri d'Àgata Ruiz de la Prada però em sembla que és obra d'un arquitecte japonès, per exemple, m'agrada.
La torre Copisa, me sembla que és, amb una planta que es va fent més gran a mesura que augmenta l'altura, per exemple, ni fred ni calor. Encara l'hauré de veure més per aconseguir que m'entri, però s'ha de reconèixer el mèrit de l'arquitecte en concebre una forma absolutament inaudita.
Sí, el complex de Plaça Europa és com una caixa de bombons -o, sense excedir-nos de glamour, un assortit de galetes Birba- on hi ha peces per a tots els gustos. Però jo de ser al lloc del Corbacho, sincerament, hauria volgut una altra cosa per a la meva ciutat.
Salutacions!
Confide
February 28th, 2009, 09:33 PM
Total, voleu dir que ara vendran aquests pisets econòmics? Se'ls hauran de menjar amb patates! jiji
Gabe
March 1st, 2009, 10:43 AM
sincerament, pels qui havien comprat pis per viure-hi doncs ho sento però per aquella gent que havia comprat no un pis sinò més d'un com a inversió i especular més encara amb lloguers o preus desorbitats, doncs no ho sento gens...que es fotin.
absalon
June 6th, 2009, 07:00 PM
que es fotin tots... els que era per especular o no.. tan se val... la gent que té la pasta per poder pagar aquestes quantitats de diners... no em fan pena!
com es diu al meu poble.... " AJO I AGUA"
Ize loob
June 6th, 2009, 08:04 PM
^^
regreso al futuro!
absalon
June 26th, 2009, 09:26 AM
Hola corazones.... us penjo fotos de principis d´aquesta setmana... no recordo el dia, que bé que està quedant, que maco... i quan s´ompli de gent ja serà increible!
Doncs això, espero que gaudiu de les fotos, que segur que si...
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287416488_666836488_1905161_426441_n.jpg
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287421488_666836488_1905162_3639938_n.jpg
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287441488_666836488_1905165_1142052_n.jpg
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287446488_666836488_1905166_5844503_n.jpg
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287451488_666836488_1905167_792484_n.jpg
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287456488_666836488_1905168_5009282_n.jpg
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287461488_666836488_1905169_6318795_n.jpg
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287471488_666836488_1905171_1926191_n.jpg
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287481488_666836488_1905173_7619254_n.jpg
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287491488_666836488_1905175_5256002_n.jpg
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287496488_666836488_1905176_3479634_n.jpg
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287511488_666836488_1905178_8227131_n.jpg
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287516488_666836488_1905179_2593348_n.jpg
http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287521488_666836488_1905180_3581777_n.jpg
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287526488_666836488_1905181_3643590_n.jpg
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287531488_666836488_1905182_779502_n.jpg
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287536488_666836488_1905183_5752516_n.jpg
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287546488_666836488_1905184_8041151_n.jpg
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287551488_666836488_1905185_2081144_n.jpg
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287556488_666836488_1905186_7953846_n.jpg
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287561488_666836488_1905187_202718_n.jpg
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287571488_666836488_1905189_6903639_n.jpg
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287576488_666836488_1905190_5855165_n.jpg
Danzig
June 26th, 2009, 10:21 AM
xules :okay:
El càncer de les places i jardins:
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287546488_666836488_1905184_8041151_n.jpg
Vilarrubla
June 26th, 2009, 10:23 AM
els graffitis o les cacones? XD
Ize loob
June 26th, 2009, 02:07 PM
(By absalon)
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287556488_666836488_1905186_7953846_n.jpg
deu meu senyor...
PD: cuelgalas en el nacional!
Joanka
June 26th, 2009, 04:20 PM
^^^^ :bow:
Danzig
June 26th, 2009, 04:29 PM
els graffitis o les cacones? XD
sobretot les cacones, millor dit, els amos dels gossos que les fabriquen
_Barca_
June 26th, 2009, 05:52 PM
sobretot les cacones, millor dit, els amos dels gossos que les fabriquen
Amén. Jo els increpo quan surto de casa i els trobo davant del meu portal fent les seves "cosetes". No tenen vergonya. Els hi dic "Vosté viu aquí?" i quan em diuen que no, els hi dic "Doncs porti el gos a cagar al seu **** portal!!!" I llavors comencen a renegar amb veu baixa mentre marxen. Com es pot tenir tanta cara i ser tan desgraciat? No parlo de parcs, clar, parlo de trobar-me un gos cagant a 20 centímetres de la porta del meu edifici.
Niat
June 26th, 2009, 07:41 PM
Merci absalon, molt bones fotos.
Per cert, molts amos dels gossos recollim els excrements dels nostres gossos, així que no generalitzeu tant.
A mi el que em fot ràbia es la gent antigos, panda d'amargats, ells molesten molt més que no els gossos.
_Barca_
June 26th, 2009, 07:46 PM
^^ No sóc "antigos", sóc "antimerdadavantdecasameva".
Niat
June 26th, 2009, 07:49 PM
No ho deia per tú.
Però si el gos es caga davan d'un portal i l'amo del gos ho recogeix no entenc les queixes.
mpuig
June 26th, 2009, 09:57 PM
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109287561488_666836488_1905187_202718_n.jpg
:drool: muy buenas fotos!
Vilarrubla
June 26th, 2009, 11:07 PM
semblen renders, al menys a mi m'ho semblen XD
Confide
June 27th, 2009, 05:00 PM
:drool: mooooooooooooooooooooooolt bon reportatge.
absalon
June 27th, 2009, 09:55 PM
penjo més fotos de l´altre dia de la zona.
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109824216488_666836488_1912815_7442102_n.jpg
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109824221488_666836488_1912816_2153122_n.jpg
http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109824231488_666836488_1912817_7182279_n.jpg
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109824236488_666836488_1912818_6736543_n.jpg
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109824246488_666836488_1912819_971034_n.jpg
http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109824256488_666836488_1912821_7370392_n.jpg
http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109824261488_666836488_1912822_362940_n.jpg
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109824266488_666836488_1912823_3389000_n.jpg
_Barca_
June 27th, 2009, 10:11 PM
Perfecte, fas unes fotos genials.
absalon
June 27th, 2009, 10:14 PM
http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109829576488_666836488_1912962_7033458_n.jpg
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs119.snc1/4870_109829581488_666836488_1912963_4168207_n.jpg
Izo
February 1st, 2010, 10:03 PM
Una flor vermella a l'«skyline»
Avui obre les portes el Santos Porta Fira, l'hotel que Toyo Ito ha dissenyat a l'Hospitalet, entre la plaça Europa i el recinte de la Fira. Les 281 habitacions de què disposa l'establiment ja estan reservades per als congressos més importants dels pròxims mesos
http://www.elpunt.cat/imatges/29/93/alta/780_008_2993689_5481171d9deaba943726fa315cff46ff.jpg
Una de les habitacions del nou hotel.
Com una flor de lotus que s'obre al cel i que, recargolada, ofereix una perspectiva diferent segons el punt des del qual es contempli. L'arquitecte japonès Toyo Ito ha fet florir l'estètica més pròxima a la natura que als cubs quadriculats, a la plaça Europa de l'Hospitalet, amb un hotel que difícilment passarà desapercebut, ja que els 110 metres d'alçada del Santos Porta Fira estan recoberts amb tubs metàl·lics d'un vermell brillant que fan que ja s'hagi fet un lloc en la silueta urbana de l'Hospitalet, per descomptat, i també de Barcelona. Així ho considera la directora comercial de l'establiment, Anna Sánchez, que no dubta a qualificar-lo de joia arquitectònica. «No hi ha cap edifici vermell a Barcelona», diu. Des d'avui es pot constatar que el vermell és un dels colors de referència també a l'interior de l'hotel, ja que l'establiment obre avui les portes amb algunes places ja ocupades, i amb la pràctica totalitat de les 281 habitacions reservades per als congressos més importants dels propers mesos, com ara l'Alimentària i el Mobile World Congress. Així ho destaca Sánchez, que assenyala que la clientela a la qual s'adreça l'hotel és l'empresarial més que no pas la turística, a causa de la proximitat del recinte hospitalenc de la Fira. Per aquest motiu s'ha concebut com un hotel molt funcional, «de quatre estrelles però amb serveis de cinc estrelles», segons la directora comercial, ja que les empreses opten perquè els executius evitin els hotels de cinc estrelles. El rebedor és ampli, ja que connecta amb la veïna torre d'oficines que explota Realia i que ha dissenyat també l'arquitecte nipó. A les habitacions domina el beix, el marró, el blanc i el vermell, i el negre és present en altres dependències. L'hotel disposa d'onze salons de diferents dimensions, que poden albergar des de 20 persones fins a 550 i que l'arquitecte ha volgut proveir de llum natural. Hi haurà un únic restaurant, per a 170 comensals, i una carta que oscil·larà entre els 25 i els 30 euros. I un jardí japonès aportarà més natura al conjunt. Santos ha invertit en el Porta Fira 84 milions.
Font: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/6-urbanisme/130867-una-flor-vermella-a-llskyliner.html
SEIM
February 2nd, 2010, 12:40 AM
Coi!!! Ja cal tenir un bon braç per arribar a deixar o agafar alguna cosa al cilindre/tauleta de nit desde el llit.
Quants hotels finalment hi hauran per la zona de la nova fira? Aquest, el Catalonia, el Prestige, l' AC Som i mes lluny el Hesperia.
A10
Danzig
February 2nd, 2010, 11:06 AM
Et deixes un, l'hotel Solvasa, a la mateixa Gran Via
http://www.emporis.com/application/?nav=building&lng=3&id=hotelsolvasa-lhospitaletdellobregat-spain
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:6WcQ37Dh8fi5oM:http://www.hotelopia.com/giata/017345/017345a_hb_a_001.jpg
---
Gràcies a la web dels consorcis de Catalunya he trobat un video nou del projecte ;)
http://www.consorcigvhospitalet.com/La%20construcci%F3%20de%20la%20pla%E7a%20Europa%202002-2008.avi
Són time-lapses de les obres.
Jaymee
February 2nd, 2010, 08:13 PM
Coi!!! Ja cal tenir un bon braç per arribar a deixar o agafar alguna cosa al cilindre/tauleta de nit desde el llit.
Quants hotels finalment hi hauran per la zona de la nova fira? Aquest, el Catalonia, el Prestige, l' AC Som i mes lluny el Hesperia.
A10
Per lo deformades que surten les copes a la foto, diria que han utilitzat un objectiu amb ull de peix perque l'habitació sembli més gran... així que potser no està tant tant lluny la messeta del llit. :)
SEIM
February 3rd, 2010, 12:19 AM
No et dic que no noi :).
Els mecanismes semblen uns de la casa Jung... el marc de 3 fa un 22 cms, aixi que el centre de la tauleta està a uns 55 cms del borde del llit.
Realment d'aparença austera aquestes habitacions per el que acostuma avui dia l'interiorisme a mols hotels.
A10
Danzig
February 15th, 2010, 11:12 AM
Una tremenda panorámica de davmartor (http://picasaweb.google.es/davmartor)
http://avbellvitge.files.wordpress.com/2010/02/davmartor17112009.jpg
Jaymee
February 15th, 2010, 09:28 PM
^^Que siniestro! Esta genial :D
Izo
February 15th, 2010, 09:39 PM
Mola. Va ser quan l'atac massiu amb gasos lacrimògens del mes passat.
vBulletin® v3.8.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.