View Full Version : Rotterdam: De Lange Juffer
Jan January 31st, 2003, 04:10 PM Sipkema bouw onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor de realisatie van een lekkere vette woon(/werk)toren zo ongeveer pal tegenover de Scheepmakerstoren in Rotterdam. Echt concreet zijn de plannen nog niet, maar een aantal schetsen en de intentie blijken er wel degelijk te zijn. Vandaag is er tevens een bord opgehangen op deze locatie.
Zie ook: http://www.juffertoren.nl
Patrick Highrise January 31st, 2003, 04:17 PM De vage schets spreekt mij op zich al aan hoor.
Waterstad wordt lekker volgebouwd zo. Mensen uit de andere torens moeten en mogen niet klagen want ja bij koop en sowieso in het centrum van Rotterdam kan je weten dat er snel/ooit een toren voor je neus verschijnt!
Ik heb ze wel even geholpen met hun vraagjes :D
Rotterdam Highrise January 31st, 2003, 04:39 PM Goedjes! Wordt zo langzamerhand een gebiedje helemaal volgepropt met woontorens. Nu de Coopvaert en de punt wijnhaveneiland nog!
Arne
Rotterdam Highrise January 31st, 2003, 04:44 PM Trouwens heb ik ze ook even geholpen om inzicht te krijgen wat echte hoogbouwbikkels voor woonwensen hebben. :D
Arne
supercees January 31st, 2003, 04:45 PM Checks, wederom zeer aangenaam nieuws daar uit rotterdam!
Fir January 31st, 2003, 04:53 PM Op zich goed nieuws, wordt echt een mooi gebied, maar zou het niet beter zijn om eerst de Kop van Zuid helemaal vol te krijgen?
Marin January 31st, 2003, 05:03 PM Heee, dat bord heb ik gemist vandaag !!
Hier alvast een update :D.....daar aan de overkant moet het dus gaan gebeuren...
http://home.planet.nl/~lesch003/Uitzicht.jpg
Kruikenparadijs January 31st, 2003, 05:12 PM Ik ven, als ik die schetskes zo ziej, ut wel een schon torreske.
supercees January 31st, 2003, 05:30 PM da ha'k doarveur ok al gezeet
The Messiah January 31st, 2003, 06:05 PM Ja nu moeten er onderhand toch de woontekorten wel weggewerkt zijn ;) Het goeie nieuws uit rotterdam is niet te stoppen.
Jan January 31st, 2003, 06:17 PM Het bord staat inmiddels op het pand zelf, gezien vanuit de Scheepmakersstraat. De afbeelding is dezelfde als op de site. Het zou goed zijn wanneer een ontwikkelaar eens iets realiseert voor de echte stedeling, oftewel iemand (een, hooguit tweepersoonshuishoudens) die weinig woonruimte nodig heeft, maar wel midden en hoog in de stad wil wonen en werken en ook veel gebruik maakt van de centrumstedelijke voorzieningen (lees: kroegen). Niet alleen is er voor die groep op dit moment niks te krijgen en in ontwikkeling, maar ook begint de dure sector onderhand een beetje te verzadigen.
Bart January 31st, 2003, 06:40 PM Klopt. Er moet toch ook wat te bouwen zijn voor wat minder hoge prijzen. Een goed ingericht huis kan met 60 m2 groot genoeg zijn.
de flatneuroot January 31st, 2003, 06:48 PM Die schets ziet er heel goed uit vind ik. Goed dat ze voor die markt eindelijk ook wat gaan bouwen.
Dennis January 31st, 2003, 06:59 PM ik heb geen boord gezien vandaag :(
Danny January 31st, 2003, 07:00 PM Ik weet niet ik heb dit soort torentjes eigenlijk wel zo'n beetje genoeg gezien!! Ik denk dat het tijd is voor heel wat anders daar!!
SpeedFreak January 31st, 2003, 07:05 PM hahhahaa die enquery..ahha schitterend..!!!
op welke verdieping zou men willen zitten? ahahaa
jan 99...schitterend...
Dennis January 31st, 2003, 07:05 PM Leuke toren maar wordt een beetje bang voor het "benidorm effect' vooral waterstadtoren ziet er niet echt goed uit maar zulke torens (scheepmakers,hb en Juffertoren maken het allemaal wel zwaar ok)
Shockwave January 31st, 2003, 07:16 PM Lekkere toren hoor !
(deze dus)
http://www.juffertoren.nl/images/juffertoren/juffertoren.jpg
mahavira January 31st, 2003, 07:19 PM leuke ontwerp..hoop dat het door gaat
SC81 January 31st, 2003, 07:24 PM Ik tel zo ruim 30 lagen. Goed nieuws Jan !
Eisso January 31st, 2003, 07:26 PM Hartverwarmende nieuwtjes dit hoor. Prima lokatie, en lekker hoog! Als de ´´schetsen´´ realistisch blijken, wordt het zeker een mooi ontwerp!
Andy January 31st, 2003, 07:49 PM http://www.clicksmilies.com/sammlung/party/party048.gif
Jaja, ziet er goed uit!
Nu hopen dat het net zo snel gaat als met de Scheepmakerstoren. 30 verdiepingen betekent dat ie rond de 100 meter wordt... met een beetje geluk wordt ie 110-120m, dan is het helemaal perfect.
@Danny en Dennis
Zeikerds! Ga toch in een dorp wonen!
Sol January 31st, 2003, 08:00 PM Mooi nieuws. En: een toren die een beetje breed is, en dus geen sprietje. :)
Rotterdam Highrise January 31st, 2003, 08:21 PM Dit ziet er goed uit! De schets is veelbelovend.
Mooi al die torens op een kluitje.
Jurgen
Marin January 31st, 2003, 09:29 PM Ik zeg: hij gaat lekker in Rotterdam...laat maar komen al die torentjes !!
Nog even de (betere) impressie op het bord bekeken, ziet er inderdaad goed uit. Lijkt me trouwens een prima bureau(tje) dat http://www.paulderuiter.nl/. Kende ze nog niet.
Ik kan me voorstellen dat nu ook langzaam de overkant van de Wijnhaven in beeld komt, alhoewel dit oude plaatje er niets over zegt...
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=52137
Michiel January 31st, 2003, 09:32 PM Lijkt me niet echt goed voor de verkoop van de Scheepmakerstoren. De Jufferstraat is bijna een steeg, deze torens staan gewoon te dicht op elkaar.
Als ik moest kiezen, dan heb ik toch liever dat de Scheepmakerstoren wordt gebouwd.
Stratosphere 2020 January 31st, 2003, 10:07 PM Wel een heel mooie ontwerp. Ik ben wel bang dat de mensen van de Scheepmakerstoren zullen klagen omdat hun uitzicht gestolen wordt met een zicht naar de buren aan de overkant. Niks mis mee, maar ze hebben wel aardig geld betaald alleen al voor de uitzicht die toch na een jaar of 3 niet meer bestaat. De enige oplossing is hoogte verschillen. En nee het wordt geen Benidorm daar, de torens in Benidorm zien er goedkoop uit en bijna allmeaal van hetzelfde concept.
Danny January 31st, 2003, 10:30 PM @Danny en Dennis
Zeikerds! Ga toch in een dorp wonen!
Wat heeft mijn reactie te maken met een dorp???????????????? Het is heus niet zo dat ik geen torens wil. Alleen een beetje variatie in vorm mag heus wel!! Leuk die uitstekende delen, maar iets heel nieuws is wel het minste wat je aan de mensen in de scheepmakerstoren kan geven voor al dat geld.
Echte toppers zitten er niet vaak meer bij en ik geloof ook niet dat dit een topper zal worden (in tegen stelling tot de scheepmakerstoren!!)
Shockwave January 31st, 2003, 10:36 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Michiel </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>
Als ik moest kiezen, dan heb ik toch liever dat de Scheepmakerstoren wordt gebouwd.</td></tr>
</table>
Hm.. moet ik nog even over denken...bij scheepmakerstoren weten we al dattie gewoon erg mooi word, met dure materialen e.d... maar deze lijkt me hoger (?) en als ze deze ook goed uitvoeren dan weet ik het nog niet zo 1,2,3...
Dennis January 31st, 2003, 10:38 PM @Danny en Dennis
nee ik ben alleen boos op de kl#tegevel van de waterstadtoren, zoites lelijks heb ik nog nooit gezien......geloof me dit is 20 keer erger dan splinter
Skyscrapercitizen January 31st, 2003, 10:39 PM Prachtig! Nu maar hopen dat de wonigen die Jan (en ook ik) zo graag wil erin komen! Als ook dit luxe appartementen worden komt hij er nooit vrees ik!
Manhattan aan de maas, begint erop te lijke!:cheers:
Shockwave January 31st, 2003, 10:42 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Dennis </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top> ...nee ik ben alleen boos op de kl#tegevel van de waterstadtoren, zoites lelijks heb ik nog nooit gezien...</td></tr>
</table>
Er zijn dus meer mensen die het met me eens zijn ! :puke:
Stratosphere 2020 February 1st, 2003, 01:05 AM Over de kut gevel van de waterstad toren moeten we eerst eens afwachten. Ik loop er ook niet zo warm voor, maar we moeten eens afwachten misschien valt het helemaal mee. Ik ben optimistisch. Trouwens de Splinter vond ik ook een kut gebouw, maar nu heeft het wel iets uitstralends, je moet er aan wennen. Het zal me niet verbazen dat de gevels van de Waterstad toren een trendsetter voor gevels zal worden op andere gebouwen in NL.
Sol February 1st, 2003, 11:12 PM De bewoners van de scheepmakerstoren gaan helemaal NIET KLAGEN. Ze kijken toch de andere kant op?? (richting westen, ipv richting oosten). Aan de oostkant zit nota bene slechts een trap.
(of vergis ik me in de locatie van de Juffertoren?)
1+2=3 February 1st, 2003, 11:45 PM Hoe groot is de kans ongeveer dat ie er komt?
Verder aan de ene kant natuurlijk wel goed nieuws, aan de andere kant echter zou ie toch wel wat hoger mogen en wat verder weg van de Scheepmakerstoren en andere woontorens. Zo zie je 'm straks gewoon niet meer, in ieder geval zeker als ie niet hoger wordt.
Capzilla February 2nd, 2003, 12:24 AM Er staat al een bord..
http://static.capsi.com/img/photography/2003-02-01-rotterdamsnow/800x600/dscf0289.jpg
Capzilla February 2nd, 2003, 05:52 AM Als je kijkt naar de skyline impressie zie je dat daar totaal geen andere recente gebouwen zijn.. zou dus best een oud plan kunnen zijn, en als ze dan opeens in het nieuws komen en een bord ophangen kan het allemaal al erg ver zijn..
Pleefiguur February 2nd, 2003, 04:08 PM Het is weliswaar laagbouw, maar ik zag een bouwbord dat vermeldde dat men ook het kantoorgebouw De Vier Leeuwen (hoek Wijnhaven/Glashaven/brug) gaat verbouwen. Ik geloof dat het Wijhaveneiland nogal 'in' is.
Sol February 2nd, 2003, 04:32 PM aan de andere kant echter zou ie toch wel wat hoger mogen en wat verder weg van de Scheepmakerstoren en andere woontorens. Zo zie je 'm straks gewoon niet meer, in ieder geval zeker als ie niet hoger wordt.Deze reactie (van apo japo) en soortgelijke reacties van enkele andere forummers snap ik totaal niet. Willen we nu een soort klein Manhattan (een zee van wolkenkrabbers, en geen woestijn met af en toe een sprietje) krijgen in R'dam of niet? Uit deze reacties blijkt van niet. Erg jammer dat er nog steeds zo dorps wordt gedacht door nota bene hoogbouwfans. Schijnbaar wordt een wolkenkrabber door deze mensen nog steeds gezien als iets heel bijzonders, dat je van alle kanten moet kunnen zien. Ik ben blij om te zien dat Rotterdamse bestuurders (maar ook sommige fans op dit forum) deze fase in het denken al voorbij zijn.
Pleefiguur February 2nd, 2003, 05:20 PM @ SOL Ik vind wel dat je hierin gelijk hebt. Op de site van Bobbelingman staat een foto vanaf zuid genomen. Het verraste me toen al hoe er van hoogbouwdichtheid sprake was. En ik meen me te herinneren dat al die gebouwen er individueel nog best aardig uitkwamen. (Opzoeken van de foto moeten jullie even zelf doen. Druk, druk, druk.)
Jan February 2nd, 2003, 05:35 PM Ja, in Rotterdam staan de torens 'in de ruimte' maar als je dat 'ver van elkaar' noemt valt er ook wel wat voor te zeggen. Clusters met dichte bebouwingen zijn dan ook zeker geen probleem. Hoe dichter verschillende torens op elkaar staan, hoe spannender het wordt.
Basshead February 2nd, 2003, 06:06 PM Ik wandelde gister op m'n gemakkie op 't wijnhaveneiland en toen viel dat bord mij ook op; ik kende 'de juffertoren' nog niet.
Dankzij bandwidth problemen kon ik niet op t forum komen en dus wist ik nog niets van deze thread.
Maar hoe serieus is die toren als er op de site van de architect niks over staat? Is het dan zo'n routineklusje voor Paul de Ruiter? :?
Michiel February 2nd, 2003, 06:20 PM @Sol
Ik heb niets tegen clusters van hoogbouw, maar een van de charmes van hoog wonen is het uitzicht. Mensen zijn bereid daar voor te betalen, maar wie betaalt er 500.000 euro als er 10 meter voor zijn balkon een 100m hoge woontoren komt.
1+2=3 February 2nd, 2003, 06:45 PM @ Sol
Je begrijpt me totaal verkeerd.
Een zee van wolkenkrabbers is leuk ja, maar naar mijn mening niet een groepje torens van ongeveer dezelfde hoogte die heel dicht op elkaar staan in 'een woestijn'. Is het van sommige aanzichten net alsof het maar 1 gebouw is. Gebouwen heel dicht op elkaar zetten zonder dat de hele stad vol staat met wolkenkrabbers lijkt mij niet zo geslaagd, in ieder geval niet als het zo gevormde cluster geen 'afbouw' kent, dus dat de gebouwen naar de rand toe lager worden.
Stratosphere 2020 February 2nd, 2003, 06:59 PM Mensen die in Manhattan wonen hebben meestal ook geen mooi uitzicht, tenzij ze langs de Hudson rivier wonen maar niet in het midden van Manhattan. Toch is er een grote vraag naar woningen in New York, het kan de mensen niks schelen of er tegen over hun hoogbouw woning een nog hogere toren zit. Mensen willen gewoon in Manhattan wonen en betalen daar een hoge prijs voor een kippenhok. Ik denk dat de meeste mensen ook niet in hun woningen zitten en zijn meestal buiten. Natuurlijk New York is een 24 /7 stad met veel dingen te doen dus daar zal het aan liggen en mensen hoeven dus niet thuis te blijven.
Ik had zelf wat vrienden gemaakt in New York. Eentje was een jonge Italiaanse architect die in een recent gebouwde toren woonde, hij verdient iets van 6,000 dollar per maand en betaald 2,500 $ aan huur. En dat is een kamer woning op de 30ste verdieping.
Danny February 2nd, 2003, 09:20 PM In Rotterdam is er zo'n grote vraag niet en moet je mensen een hele boel faciliteiten en een mooi uitzicht aanbieden om ze naar de binnenstad te krijgen.
Ik hoop zo eens wat anders te zien daar dan al die dozen!
Bobbelingman_old February 2nd, 2003, 10:00 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Pleefiguur </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>@ SOL Ik vind wel dat je hierin gelijk hebt. Op de site van Bobbelingman staat een foto vanaf zuid genomen. Het verraste me toen al hoe er van hoogbouwdichtheid sprake was. En ik meen me te herinneren dat al die gebouwen er individueel nog best aardig uitkwamen. (Opzoeken van de foto moeten jullie even zelf doen. Druk, druk, druk.)</td></tr>
</table>
Ik doe een poging
http://home.hetnet.nl/~bobbelingman3/uitzicht111a.jpg
Dat wordt een mooi stuk skyline daaro, veel torens strak naast mekaar!.
Ik ben het ook met Sol eens, het kan niet strak genoeg bij mekaar staan, Rotterdamse Manhattan!
:cheers:
1+2=3 February 2nd, 2003, 10:10 PM Ja, maar dan wel graag met wat hoogteverschillen.
Stratosphere 2020 February 3rd, 2003, 10:37 AM I agree Apo!
supercees February 3rd, 2003, 10:40 AM En hier ben ik het ook met Apo eens... alles op de 100 meter houden schiet niet echt op...
1+2=3 February 3rd, 2003, 10:51 AM 130 meter zou mooi zijn. :)
Maar goed, honderd meter is ook al weer een stukje hoger dan Willemswerf, HV, De Hoge Maas, enz.
Marin February 3rd, 2003, 11:09 AM Hou de puntlokatie maar in de gaten...
remco126 February 3rd, 2003, 11:19 AM Heeft er iemand een plattegrond waarop de bestaande en nieuwe torens staan, naar mijn gevoel komt deze toren pal voor de ingang van Scheepmakerstoren. De appartmenten in de Scheepmakerstoren zijn zo duur dat ik niet geloof dat die nog verkocht gaan worden als er pal voor het balkon een toren wordt gebouwd. Ik zou als ik het geld had het ook niet meer willen hebben zonder het uitzicht .
Rotterdam is Geen NY hier koopt men een appartement in een toren onder andere voor het uitzicht, lijkt mij tenminste
1+2=3 February 3rd, 2003, 11:19 AM Oh ja, die had je ook nog. :)
Zou dat niet iets van 140 meter worden?
Skyscrapercitizen February 3rd, 2003, 11:39 AM Geen hoogteverschil:bash:
HV: 70 en 85
WS: 109
Scheepmakerstoren: 96
Puntlokatie: 70 en 140
Juffertoren: ronde 100 meter
En dan ligt het gebied ingeklemt tussen de boompjes (die zijn lager) en downtowen met straks Luxor e.d.
Dat staat allemaal bovenop elkaar bijna, vormt 1 zee.
Niet zeiken dus, bouwen, ze bouwen pas als er genoeg verkocht is, en als er genoeg verkocht is is er vraag om bovenop elkaar te wonen, no problem dus.:cheers:
supercees February 3rd, 2003, 11:48 AM Ben ook wel voor bouwen hoor...
1+2=3 February 3rd, 2003, 11:49 AM Ja, wel wat hoogteverschil, het valt misschien dan ook wel mee. (Tim, lees mijn een na laatste post hiervoor). Maar dat nu juist de toekomstige Juffertoren en de scheepmakerstoren weinig hoogteverschil onderling hebben is jammer, ze komen pal tegenover elkaar te staan.
wc eend February 3rd, 2003, 11:49 AM wat is er nou precies allemaal bekend over de puntlocatie
begin toch nieuwsgierig te worden
supercees February 3rd, 2003, 11:52 AM Ze zouden eigenlijk wettelijke regels moeten maken voor hoogteverschil ;)
Skyscrapercitizen February 3rd, 2003, 11:55 AM WS en JT komen niet tegenover elkaar Apo, HV en ST staan ertussen.:cheers:
Wisma February 3rd, 2003, 01:26 PM Kunnen ze niet een toren van 100 meter zetten en een 'lege' top van 40 a 30 meter er boven op. Zoals de hoftoren. Dan heb je ook nog eens wat anders dan een plat dak. (muv scheepmakerstoren.)
supercees February 3rd, 2003, 01:30 PM Loze ruimtes bovenop torens ben ik niet zo'n voorstander van...
Capzilla February 3rd, 2003, 05:27 PM De gevel een verdieping optrekken om glazenwasinstallaties e.d. van het zicht te ontnemen zou ik wel een voorstander van zijn..
supercees February 3rd, 2003, 05:33 PM Ja maar dan is die dus niet meer loos maar dient ie ergens voor...
Patrick Highrise February 3rd, 2003, 07:28 PM <table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by Jan </i></b> </smallfont> </td>
<tr><td align=left valign=top>Het bord staat inmiddels op het pand zelf, gezien vanuit de Scheepmakersstraat. De afbeelding is dezelfde als op de site. Het zou goed zijn wanneer een ontwikkelaar eens iets realiseert voor de echte stedeling, oftewel iemand (een, hooguit tweepersoonshuishoudens) die weinig woonruimte nodig heeft, maar wel midden en hoog in de stad wil wonen en werken en ook veel gebruik maakt van de centrumstedelijke voorzieningen (lees: kroegen). Niet alleen is er voor die groep op dit moment niks te krijgen en in ontwikkeling, maar ook begint de dure sector onderhand een beetje te verzadigen.</td></tr>
</table>
Prima idee Jan!!! Ik reken mijzelf ook tot deze doelgroep...als ze het nou eens niet te duur zouden maken en gewoon 2 max 3 kmr app maken. Prima! :) :baaa: :cheers:
1+2=3 February 3rd, 2003, 07:35 PM @ Tim de Bruijn
WTF? Heb je ze niet meer op een rijtje, Tim? :D
Ik zei nu juist dat de SCHEEPMAKERSTOREN pal tegenover de JUFFERTOREN komt te staan, terwijl beide torens weinig hoogteverschil hebben.
Skyscrapercitizen February 4th, 2003, 12:17 AM foutje apo, sorry hoor........:cheers:
ro2 February 4th, 2003, 08:59 AM Wordt een leuke canyon. 2 x 85m met daartussen een supersmal straatje. Beetje New York gevoel.
supercees February 4th, 2003, 09:08 AM Als hetr doorgaat dan...
Bobbelingman_old February 12th, 2003, 06:47 PM Ik had vanavond een rondleiding in Harbour Village (foto’s volgen…. )
De Architect van HH vertelde dat Juffertoren in ontwikkeling is en dat hij ongeveer 100m wordt.
Hij zei ook dat de punt en scheepmakerstoren gebouwd zullen worden……. :cheers:
Dennis February 12th, 2003, 10:12 PM goed nieuws bob!
laten we hopen dat die gast gelijk krijgt!
Skyscrapercitizen February 13th, 2003, 10:32 AM WOW, goed nieuws! Goede kans dat het nu echt vol gaat worden daaro! Hoe zal het er in 2010 uitzien? Allemachtig wat Prachtig!:D
Komende jaren zullen er zeker nog meer plannen volgen.
supercees February 13th, 2003, 11:03 AM Checks bob, ik begin steeds meer van je te houden ;)
Jan February 13th, 2003, 11:07 AM Met alle respect voor de architect van de Harbour Village, maar er zijn betere bronnen om te weten te komen of andere projecten wel of geen doorgang zullen gaan vinden. De Juffertoren is zuiver een studie om te bezien wat de kansen zijn voor die plek gegeven de mogelijkheden die het bestemmingsplan biedt. Niets minder, maar vooral ook niet meer...
Brik February 13th, 2003, 11:28 AM Gelukkig maar. Eerst maar prioriteit geven aan de Coopvaer. Niet waar.
bubbah February 13th, 2003, 12:28 PM Is de Scheepsmakerstoren echt definitief? Ik vraag het ivm de mededeling van Tim over tegenvallende verkopen, ver beneden de 60%.
1+2=3 February 13th, 2003, 12:56 PM @ Tim
Maakt niet uit hoor. :)
Maar dat een expert als jij die fout maakte, daarop zei ik dat je ze even 'niet meer op een rijtje had'.
En nu maar hopen dat die Juffertoren er echt komt.
Stratosphere 2020 June 9th, 2003, 05:24 PM Die juffertoren moet er komen vind ik de mooiste toren die gebouwd zal worden op de Wijnhaveneiland.
1+2=3 June 9th, 2003, 05:46 PM He verdomme dacht dat je met heet nieuws zou komen stratos. >(
Danny June 10th, 2003, 12:35 PM Strato zorgt ervoor dat de jufferotoren niet al te ver weg zakt. :D :cheers:
Elmo June 10th, 2003, 06:24 PM Dat was iig een goede actie, want anders zou bij de volgende opschoning van het forum deze post verwijderd worden! :(
1+2=3 June 10th, 2003, 06:36 PM In dat geval moet ook snel wat gedaan worden aan mijn prachtige coolsingeltoren-thread.
Kees September 20th, 2003, 08:47 PM Originally posted by Jan
Met alle respect voor de architect van de Harbour Village, maar er zijn betere bronnen om te weten te komen of andere projecten wel of geen doorgang zullen gaan vinden. De Juffertoren is zuiver een studie om te bezien wat de kansen zijn voor die plek gegeven de mogelijkheden die het bestemmingsplan biedt. Niets minder, maar vooral ook niet meer...
Nu WST bijna op hoogte is ben ik toch nieuwsgierig naar de status van dit project.
Kees September 22nd, 2003, 10:19 AM geen idee wat deze bron (status bouwaanvraag) betekent, maar ik vermoed dat er wel voor eind december 2002 iets HAD moeten gebeuren:
2002/0595/30/01 Jufferstraat 20-26 ...opr woontoren met ondergrondse parkeergarage,
Algemene gegevens (bouw) aanvraagnummer 2002/0595/30/01
Soort aanvraag bouwverg t/m31-12-02
Werkomschrijving opr woontoren met ondergrondse parkeergarage,
Datum binnenkomst 11-02-2002
Wettelijke termijn 12-05-2002
Omschrijving bestemming Woning
Monument-code
Skyscrapercitizen September 22nd, 2003, 12:21 PM @ Kees
Dat gaat denk ik over de Scheepmakerstoren, welke al een bouwverguning heeft en ergens komende weken in aanbouw gaat.
Ace September 22nd, 2003, 12:49 PM Tuurlijk moet Juffertoren d'r komen, maar niet pal tegenover Scheepsmakerstoren. Dat zou lullig zijn voor die mensen zowel in HV als in SMT. Hun uitzicht word dan verneukt. Ik zou d'r eerder voor kiezen om 'm wel op het eiland te plaatsen, maar dan elders.
Bijv. ten noorden van HV.
Kees September 22nd, 2003, 01:35 PM Originally posted by Tim de Bruijn
@ Kees
Dat gaat denk ik over de Scheepmakerstoren, welke al een bouwverguning heeft en ergens komende weken in aanbouw gaat.
inderdaad Tim, mijn melding over die bouwvergunning betrof de Scheepmarkerstoren-locatie
Jan September 22nd, 2003, 06:34 PM Van de Juffertoren hoor ik nog niet veel. De site www.juffertoren.nl laat hetzelfde zien als een paar maanden terug. Voor de aardigheid die enquete maar weer eens ingevuld, wellicht wordt er iemand wakker... :)
Rotterdam Highrise September 22nd, 2003, 06:43 PM Denk dat als de scheepmakerstoren gebouwd is, de ontwikkelaar weleens zou kunnen terugkrabbelen. Vond het erg verdacht dat er 'out of the blue' een bouwbord werd neergezet. Kan me vergissen natuurlijk.
Skyscrapercitizen September 22nd, 2003, 07:17 PM Ha, ik zie dat je bijna dezelfde wensen hebt als ik Jan, alleen jouw balkon wordt groter.
Dennis November 17th, 2003, 11:29 AM http://www.paulderuiter.nl/beheer/upload/J_impressie.jpg
ff omhoog halen hoor
Q. November 17th, 2003, 11:53 AM Wat is de status hier nu van?
Skyscrapercitizen November 17th, 2003, 12:39 PM Gezien de begin van SMT volgende week is de kans op deze toren wel erg klein. De Royale terassen van de SMT komen ander op 10 meter van de huiskamer van deze toren te zitten, lijkt me niet haalbaar. Tenzij ze deze gevel (oostgevel) relatief gesloten maken.
Rotterdam Highrise November 17th, 2003, 12:43 PM Ik vermoed dat het bouwbord even plotseling gaat verdwijnen als dat het er ineens stond.
Stratosphere 2020 November 17th, 2003, 01:10 PM Dat zou jammer zijn. Het zou wel de mooiste toren zijn op de wijnhaveneiland. Met geen goedkope prefab uitstraling.
Marin November 17th, 2003, 01:22 PM @RH,
Misschien dat het bord straks naar deze plek (http://www.pbase.com/joopschilp/fire_at_posthoornstraat) verhuist...
Skyscrapercitizen November 17th, 2003, 01:36 PM @ Marin
Ik ben ook benieuwd wat ze met dat pand gaan doen, is natuurlijk een mooie plek voor een torentje.
@ Stratos
Ja, want de Scheepmakerstoren is toch zo'n goedkoop ding. En Harbour Village is ook al zo'n 20 in een dozijn prefab ontwerp.:baaa:
Dennis November 17th, 2003, 04:55 PM Nieuwe pics
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=493992
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=493988
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=493987
je zou t niet geloven maar ze zijn echt van de juffertoren (verkeerde achtergrondjes gebruikt :bash: )
Skyscrapercitizen November 17th, 2003, 05:01 PM mja, lijkt zo meer alsof ze van de toren aan oostplein zijn.
Capzilla November 17th, 2003, 07:45 PM Ik plaats het eerder aan het Haringvliet, zo tussen Sorbonne. en het Havenziekenhuis.. maar goed, zal wel een foutje zijn.
Juffertoren ziet er trouwens prima uit hoor, valt in de categorie: doe maar!
Dennis November 17th, 2003, 07:49 PM http://www.juffertoren.nl/images/juffertoren/juffertoren.jpg
die plaatjes staan ook in de originele bouwbord dus :)
Stien November 18th, 2003, 02:27 PM http://stien.freeservers.com/torenlijn.jpg
Op de achtergrond staan Delftse Poort en Witte Huis op 1 lijn, dan kom je ongeveer hier op... De foto zal wel vanaf de Willemsbrug genomen zijn, al is het leuk om te denken dat de toren op de punt van het noordereiland komt :).
Kees March 25th, 2004, 12:53 PM Architectenbureau Paul de Ruiter heeft haar website (http://www.paulderuiter.nl/) vernieuwd.
onder projecten, woningbouw is flink wat materiaal te vinden over de Juffertoren.
o.a. veel plaatjes (stuk of 5) en tekst:
Juffertoren, Wijnhaveneiland Rotterdam
Voor de realisering van de Juffertoren in Rotterdam is een strategie ontwikkeld om het woongebouw aan te laten sluiten op de woonwensen van nu en van de toekomst.
Het haalbaarheidsonderzoek is verricht voor Joh. Sipkema BV.
onderzoek 2003
http://www.paulderuiter.nl/beheer/upload/J_impressie.jpg
http://www.paulderuiter.nl/beheer/upload/J_inspiratie2.jpg
1+2=3 March 25th, 2004, 11:49 PM Wow die laatste impressie is mooi zeg. :cool:
zokki March 26th, 2004, 08:46 AM wat moet je nou met zo'n lege huiskamer?
Dennis March 26th, 2004, 09:17 AM Originally posted by zokki
wat moet je nou met zo'n lege huiskamer?
als je goed kijkt dan zie je dat dit de badkamer is :D
maare deze impressie klopt niet, de skylinepic is niet vanaf de juiste plek genomen ahahah :D
SC81 March 26th, 2004, 03:15 PM Die laatste impressie is gewoon een bestaand ontwerp. 'Wall-less House' van Shigeru Ban welteverstaan. Beetje raar om dat zo te doen als je het mij vraagt.
[Kees] March 26th, 2004, 06:40 PM Dit is een heel mooi gebouw!!! Dit moet gebouwt worden! Hoe hoog word tie?
flex March 26th, 2004, 06:58 PM idd ziet er netjes uit!
empersouf May 2nd, 2004, 12:57 PM mooie woontoren
Dr. Dubai May 8th, 2004, 10:58 PM helemaal mee eens souf, mooi torentje, laat het maar snel komen!!! hoe meer wolkenkrabbers hoe btr!
Dr. Dubai August 13th, 2004, 11:55 AM het is wel erg stil rond deze toren, iemand enig idee hoe dat komt?
Jan August 13th, 2004, 12:09 PM Nee. Maar de illusie dat dit een serieus project is heb ik overigens ook nooit gehad.
Dr. Dubai August 13th, 2004, 12:25 PM oke, das jammer. hopelijk kan deze toren ons toch nog verassen, maar de kans lijkt me klein, na deze informatie.
Kees January 6th, 2005, 02:37 PM Dat ziet er beter uit!!! :)
nu nog duimen dat het waar wordt
bron: Architectenbureau Paul de Ruiter (http://www.paulderuiter.nl)
Juffertoren, Wijnhaveneiland Rotterdam
In opdracht van Sipkema beheer b.v. wordt in het Wijnhavengebied van Rotterdam een woontoren ontworpen die aansluit op de woon (zorg) wensen van nu en van de toekomst. De vraag naar seniorenhuisvesting zal de komende 20 jaar sterk toenemen. Ook in Rotterdam is daarom veel aandacht voor levensloopbestendig wonen. Veel 55-plussers zijn opzoek naar een woning, waarin ze nu in alle vrijheid kunnen leven, maar ook nog kunnen wonen, wanneer ze slechter ter been zijn. Senioren van nu en van de toekomst zijn zelfstandig en kritische consumenten. Ze zijn relatief vitaal, koopkrachtig, reizen veel en maken gebruik van allerlei recreatieve voorzieningen. Een appartement in een woontoren biedt de mogelijkheid tot het samengaan van enerzijds grote privacy en anderzijds het creëren van veel gelijkvloerse appartementen binnen een compact volume. Hierdoor ontstaat er een draagvlak voor specifieke voorzieningen, zoals zorg/service-aan-huis, sportgelegenheid, een lounge, bibliotheek, etc.
http://www.paulderuiter.nl/beheer/upload/juf%20panorama%20close%2003012005.jpg
http://www.paulderuiter.nl/beheer/upload/juf%20panorama%2003012005.jpg
http://www.paulderuiter.nl/beheer/upload/juf%20straat%2003012005.jpg
http://www.paulderuiter.nl/beheer/upload/juf%20fragment%2003012005.jpg
http://www.paulderuiter.nl/beheer/upload/juf-maquette%20nouvel.jpg
http://www.paulderuiter.nl/beheer/upload/juf%20gevel%2003012005.jpg
CborG January 6th, 2005, 02:39 PM :eek2::eek2:
Wat een prachtontwerp!!!
31 verdiepingen tel ik... 90-95 meter?
PIE January 6th, 2005, 02:41 PM Fantastisch ontwerp!... eindelijk eens een keer geen 'doos' vorm.
Lekker modern, voor die oudjes :-)
Jan January 6th, 2005, 02:47 PM Hé, da's mooi gevonden Kees! Het had alleen wel zo gezellig geweest als ze de Scheepmakerstoren er even bij gezet hadden. Op de meeste impressies komt die er redelijk recht tegenover te staan, maar op deze weer niet:
de flatneuroot January 6th, 2005, 02:52 PM Dat is een prachtig ontwerp. :cheers:
Lekker strak.
Capzilla January 6th, 2005, 03:04 PM Zo komt het wel goed met dat eiland!
[Kees] January 6th, 2005, 03:09 PM :bow: Ik zie stedelijkheid! :bow:
Patrick Highrise January 6th, 2005, 03:25 PM tering he. Een prachtontwerp en idd erg goed om te zien dan men eens van de blokkendozen op het eiland afstapt! :okay: :cool: YEAH!
Hoogholland January 6th, 2005, 03:27 PM Naast Manhatten aan de Maas krijgen we nu ook een klein beetje Hong-Kong aan de Maas. :cheers:
Gerard January 6th, 2005, 03:38 PM Dit ziet er echt heel erg leuk uit. Dat zou nu nog eens leuk zijn als ze hier snel mee gaan beginnen. Zit wel tegen de 90-100m aan denk ik.
Mooie ronde gevel. Laat die ouderen maar komen.
Q. January 6th, 2005, 03:43 PM Mooi! Ik had de hoop al opgegeven dat deze er ooit kwam. Leuk leuk leuk! :)
Hoogholland January 6th, 2005, 03:44 PM Is al bekend wanneer deze uc gaat?
Basshead January 6th, 2005, 04:35 PM Mooi ontwerp, ik vraag me alleen af of deze plek niet te dicht bebouwd wordt! Ik heb daar niets tegen, maar ben bang voor het contrast met de rest van de hoogbouw in Rotterdam die relatief ver uit elkaar staat.
En daarbij komen de torens afzonderlijk niet erg goed tot hun recht.
Maar ja, als ik moet kiezen tussen deze situatie van volbouwen of ruimte behouden dan kunnen jullie het antwoord ook wel raden... :)
Dr. Dubai January 6th, 2005, 04:42 PM woooaaww:eek: dit is geweldig nieuws zeg:) wat een prachttoren, nou maar hopen dat hij niet verlaagd wordt. ik denk zelf dat hij 95 meter wordt, misschien zelfs hoger. ik dacht dat dit project dood was, maar dit is geweldig om te horen. met harbour village, scheepmakerstoren, waterstadttoren, juffertoren en punttoren komt het helemaal goed met dit gebied.
ikhouvanrotterdam January 6th, 2005, 04:52 PM jeetje proppen op de vierkante cm!! I LIKE IT
supercees January 6th, 2005, 04:53 PM Vhoppa!
Puur January 6th, 2005, 05:00 PM Het zal inderdaad wel enige problemen opleveren met de Scheepmakerstoren. Jan heeft gelijk dat deze in de impressies even is vergeten, terwijl de Puntlocatie wel is afgebeeld. Een oud plan kan het dus niet zijn. Komt de verkoopbaarheid van de SMT niet echt ten goede denk ik.... wel een top ontwerp.....ik weet nog wel een stuk grond ergens anders!
Jan January 6th, 2005, 05:10 PM Ja, hoe prima ik dit ontwerp ook vind denk ik niet dat deze in de weg zou moeten staan van de Scheepmakerstoren. Niet alleen voor de bewoners van de torens, maar zulke torens verdienen het om goed bekeken te kunnen worden. Overigens kan ik weinig terugvinden over Sipkema Beheer. Hij staat niet als zodanig in de telefoongids.
Gerard January 6th, 2005, 05:11 PM http://www.paulderuiter.nl/beheer/upload/juf-maquette%20nouvel.jpg
IK denk dat je de SMT niet ziet omdat ie geheel achter deze toren staat vanuit dit perspectief. In alle andere voorbeelden zie ik ook de punt otren niet. Maar hij moet wel recent zijn want op 1 plaat is ook de kraan van de SMT te zien. en die staat er ook nog niet heel erg lang. (4 maanden max)
Gerard January 6th, 2005, 05:15 PM Ja, hoe prima ik dit ontwerp ook vind denk ik niet dat deze in de weg zou moeten staan van de Scheepmakerstoren. Niet alleen voor de bewoners van de torens, maar zulke torens verdienen het om goed bekeken te kunnen worden. Overigens kan ik weinig terugvinden over Sipkema Beheer. Hij staat niet als zodanig in de telefoongids.
Het bestaat wel hoor. Het lijkt me alleen geen hele grote jongen. Maar dat weet ik ook niet zeker natuurlijk.
http://www.fbg.nl/61799
Rotterdam January 6th, 2005, 05:37 PM Mooi dat deze er misschien ook bij komt. Verbaas me steeds weer hoe snel het gaat met de bebouwing. Echte dichtheden worden al bereikt, dat zie je duidelijk op de laatste foto's die je van Rotterdam ziet. De vorm van deze toren heeft iets weg van de voorkant van het WPC, en dat spreekt mij wel aan.
Dennis January 6th, 2005, 06:35 PM holy shit :eek:
Michiel January 6th, 2005, 07:28 PM Wow, ziet er erg goed uit.
Per January 6th, 2005, 08:29 PM Fantastisch, super ontwerp!!!
Highbuilding January 6th, 2005, 09:16 PM Echt superontwerp!!! Kunnen ze deze gebouw niet bouwen op de plek van de wijnhaeve? Zal wel mooi zijn vind ik zelf :-)
Hed Kandi January 6th, 2005, 09:48 PM bruut mooi dit.
Ben benieuwd naar de matriaal keuze.
birg January 6th, 2005, 10:06 PM Wooow......soms is vierkant beter soms ROND.....eindelijk eens geen blokkendoos en van die dichtheid die daar ontstaat wordt je gewoon helemaal nat!!! :laugh: :laugh: :laugh:
Dennis January 6th, 2005, 10:19 PM wat mislukte fotof*cks
http://img152.exs.cx/img152/5459/naamloos2copy2py.jpg
http://img152.exs.cx/img152/5207/naamloos37cn.jpg
Basshead January 6th, 2005, 10:25 PM Toch kunstig gedaan Dennis!
Ace January 7th, 2005, 12:05 AM Dat 't maar serieus is! En ik ben het ook met Jan eens dat zulk soort gebouwen hun plekje in de enigzins -open ruimte- verdienen.
Toch grappig dat sommigen hier mijn kritiek op gebouwen zoals Coolse Poort, Witte Keizer, 'De Maas' en 'De Rotterdam', dan weer afschieten onder het motto ''Hoe meer verdichting, des te beter'. Maar owee als men dan ineens iets dergelijks als dit neer wil zetten. Dan is de stad ineens te vol!!! ;)
dirkholtkamp January 7th, 2005, 01:35 AM Verdichting is ok, maar dat moet wel met 'beleid' gebeuren'. Wanneer we naar de de Harbour Village torens kijken, dan zien we dat de helft van de woningen (ook op de 26ste etage) nauwelijks uitzicht hebben omdat de Willemswerf en de Waterstadtoren in de weg staan. Met de komst van de wijnhavenpunt zal dit alleen maar verergeren. Je ziet nu al dat woningen aan de zijde in kwestie moeilijk verkoopbaar zijn. Wat dat betreft ben ik het dus wel met Ace eens.
Waarom idd geen hoogbouw op het Oostplein en in het Hoogstraatkwartier? Daar is nog plek zat!
Mooie toren trouwens :)
Bibelo January 7th, 2005, 02:25 AM de eerste is toch best goed, tweede is ook moeilijker met die rode gloed en scherpte van originele foto.
anyway, ook ff ge f-geshopt.
http://img131.exs.cx/img131/9586/juffererin1mo.jpg
(niet mijn foto, van jou Dennis?)
Jan January 7th, 2005, 10:41 AM Het bestaat wel hoor. Het lijkt me alleen geen hele grote jongen. Maar dat weet ik ook niet zeker natuurlijk.
De telefoongids.nl heeft Johan Sipkema bv op adres Lentedans 49, een adres waar volgens de Kamer van Koophandel (http://www.kvk.nl/handelsregister/zoekenframesetext.asp?url=https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@?TAAL=NL%26AANT=0%26HIST=N&TYPE=PCHN&NHVC=49&AWCD=2907AX&kenmerk=telefoongids) 25 bedrijven schuil gaan (voor elk idee een eigen B.V.), waaronder een 'Jufferstraat 21 en 23 B.V.' en 'Jufferstraat 9-17 B.V.' De andere vermelding in de telefoongids heeft een adres in Capelle aan de IJssel, maar een 020 nummer erbij. 'Een jongen met veel hengels' noemde mijn oom zoiets vroeger. Wellicht wordt hier geprobeerd om door middel van een projectontwikkeling op basis van de mogelijkheden die de bestemmingsplannen je bieden waarde aan een bezit toe te voegen om het later als zodanig weer te verkopen.
Gerard January 7th, 2005, 11:12 AM Als de hoogste concernrelatie staat een zekere liliberty nv ingeschreven op de KVK.
Het aantal werkzame personen is nul in de bv. En de aandeelhouder is geboren te Rotterdam en woonachtig te Amsterdam.
Het maakt me niet uit hoe het zit als er maar gebouwd gaat worden. Ik denk wel dat het speculatief is deze ontwikkeling. Dat mag toch ook gewoon. Als er daardoor mooie dingen neergezet gaan worden dan heb ik er geen problemen mee.
Jan January 7th, 2005, 11:17 AM Dat is ook geen probleem. In dit geval is er sprake van een eigenaar die optreedt als conceptontwikkelaar, en niet zo zeer een projectontwikkelaar. Zo'n project trek je niet met nul werkzame personen. :)
Dennis January 7th, 2005, 11:31 AM Met de Scheepmakerstoren erbij zie je m bijna niet :)
http://img151.exs.cx/img151/1711/schm4vj.jpg
T*ering en dan hebben we nog de Wijnhavenpunt en de Wijnhaeve in de buurt, Hong Kong toestanden! :cheers:
Dr. Dubai January 7th, 2005, 11:37 AM zeg dat wel:eek: dit wordt een supergebied, dat staat vast.
Kees January 7th, 2005, 12:39 PM @Jan: www.sipkema.com zou't wel eens kunnen wezen, al wordt je daarvan niet veel wijzer.
Gerard January 7th, 2005, 12:41 PM Het is ieder geval de goede club omdat het adres hetzelfde is al bij de KvK.
Maar die site daar kan je inderdaad niet veel mee.
Ik wil wel een leuke site maken als we dan goed op de hoogte gehouden worden over waar het nu staat met dit gebouw.
vinman January 7th, 2005, 01:15 PM :eek2: :eek2: ...........ik dit :bow: :bow: voor de mensen die als het mogelijk is de toren laten bouwen.
EuroMaster January 7th, 2005, 01:41 PM Wooow......soms is vierkant beter soms ROND.....eindelijk eens geen blokkendoos en van die dichtheid die daar ontstaat wordt je gewoon helemaal nat!!! :laugh: :laugh: :laugh:
ja geweldig dit! rotterdam heeft zonder dat ik eer eerder bij heb stilgestaan ook echt ronde torens nodig erg mooi! nu moeten we wat torens betreft (de hogere dan) meer gaan denken aan ronde torens, en ook niet te vregeten, zonder platte daken. dat lijkt me ook weer eens wat anders. millennium was het mooie voorbeeld.
als jullie deze plaat bekijken, vinden jullie dan ook niet dat rotterdam op straatniveau ook niet wat meer gezelligs mag maken, ziet er steeds weer zou grauw en grijs uit. torens zijn belangrijk voor rotterdam, maar de straat (en de plint) is net zo belangrijk. wat denken jullie ervan. dit kan toch anders, ziet er een beetje armoedig uit (toren aan de onderkant is prachtig). andere sfeervollere tegels ofzo zouden heel wat verbeteren met wat meer groen en dergelijke:
Eric Offereins January 7th, 2005, 02:38 PM Zo, dit wordt wel een kick gebied met die dichtheid :cheers: :cucumber: :banana:
Als je dit laatste plaatje ziet dan zou hij niet voor smt komen te staan maar
schuin voor harbour village. Dat ligt meer voor de hand, want dan staat hij wel vrij
en houden de bewoners van smt en harbour village hun uitzicht.
Die plint wordt ook veel groter (breder) dan ik eerst dacht.
Gyz January 7th, 2005, 02:40 PM ik vind zwz dat er op het wijnhaveneiland op straatniveau wel wat meer mag gebeuren. Veel van die nieuwe torens kijken uit op kantoorpanden met vrij dichte muren. Openbreken die handel zou ik zeggen. Met steeds meer bewoners is er nu een kans om ook het straat/plintniveau wat tot leven te brengen
Marin January 7th, 2005, 02:53 PM Zowel de materialen als de vormgeving van de toren zijn dik in orde en zorgen voor een mooi contrast met de overige torens op het Wijnhaveneiland. Om maximaal te kunnen genieten van mijn favoriete vorm, zie ik deze toch het liefst op hoek Posthoornstraat/Wijnstraat verschijnen..
Ace January 8th, 2005, 12:28 AM Over de horeca hebben we het al gehad. Die zal er vroeg of laat heus wel komen. Om de overige culturele activiteiten een impuls te geven pleit ik ervoor om het wolkenkrabbermuseum op het Wijnhaveneiland te localiseren. Bij voorkeur op de punttoren. Wilhelminapier krijgt al genoeg culturele voorzieningen. In het centrum zelf zit ook al voldoende. Nu op dit eiland nog.
Stratosphere 2020 January 8th, 2005, 05:18 AM Mooi ontwerp.
ldd January 14th, 2005, 04:28 PM Zo, dat is een mooie toren voor Rotterdam! Jammer dat het nog niet zeker is of dit doorgaat en wanneer er gebouwd zou gaan worden. Goede doelgroep, senioren, daarvoor wordt nog niet zoveel gebouwd! Misschien ook iets voor de CST? Zou wel kicke zijn, hoogste NL-se wolkenkrabber is bejaardentehuis :D.
Ace January 15th, 2005, 07:56 PM Ook jammer dattie niet boven WST uit zal steigen. Zo tegen de 120/125m aan, zou't helemaal mooi geweest zijn. Maar ik verkies i.i.g. een concept waarin beide ontwerpen voor de Juffertoren, op het Wijnhaveneiland worden neergezet. Niet slechts ééntje.
EuroMaster January 15th, 2005, 09:05 PM ietsiepietsie hoger zou inderdaad mooier zijn
Skyscrapercitizen January 17th, 2005, 12:12 PM Wow, deze had ik ff gemist! Mooi ontwerp, maar net als de vorige is het de vraag hoe serieus het is. Vooralsnog verwacht ik hier niet al te veel van, maar ooit gaat hier een toren komen, en laten we hopen dat het zoiets al dit wordt, maar dan wat hoger.
Worden idd HK toestanden. :)
Hoogholland January 17th, 2005, 03:41 PM @ Tim, hoezo verwacht je hier niet al teveel van? Dit wordt gewoon een van de lekkerste hoogbouwgebieden van Nederland, tenmisten de skyline, echt levendig is het er niet of wel?
bobdebouwer January 17th, 2005, 03:52 PM Vette toren! Als Rotterdam hem niet neemt, wil Groningen wel!
Skyscrapercitizen January 17th, 2005, 08:40 PM @ Hoogholland
Er worden veel studies gedaan naar torens om tal van redenen, veel daarvan hebben nooit de intentie om ook echt te gaan bouwen, ik denk dat dit er 1 is, het is een vaag plan van een vage ontwikkelaar maar ik laat me graag verrassen.
Verder denk ik wel dat hier ooit een toren komt, maar ik denk dat de kans klein is dat het deze is, ik hoop dat ik het mis heb. :cheers:
Het gebied is niet levedig nee, maar als de puntlocatie klaar is met winkels, bruggen, en als de daaropvolgende herinrichting van de buitenruimte klaar is, komt daar wel verandering in. Er komen genoeg commerciele ruimtes onderin de torens.
dirkholtkamp January 17th, 2005, 09:35 PM Vette toren! Als Rotterdam hem niet neemt, wil Groningen wel!
Op je beurt wachten graag. Wie vraagt wordt overgeslagen.... :)
Dennis March 23rd, 2005, 10:37 PM ZIjn jullie deze al vergeten?
ik trakteer jullie gelijk op een nieuwe impressie (niet door mij gemaakt)
http://www.paulderuiter.nl/beheer/upload/juf%20panorama%2003012005.jpg
Skyscrapercitizen March 23rd, 2005, 10:44 PM Wel vergeten en ook te laag ingeplakt die toren door de heren makers.
Maar ik hoop dat deze ooit onverwacht tot leven gaat komen...
CborG March 23rd, 2005, 10:48 PM Staat ook op de verkeerde plek..
Dennis March 24th, 2005, 10:07 AM Staat ook op de verkeerde plek..
Nee, precies goed
Andy March 24th, 2005, 11:01 AM Dikke 8 voor het ontwerp!
Denk dat de Juffertoren pas gaat leven als de Scheepmakerstoren, Coopvaert en The Red Apple klaar zijn...
vinman March 24th, 2005, 03:36 PM Ik hoop het maar.....
Kees July 12th, 2005, 12:59 PM nieuw plaatje, achterhaalde omgeving
http://www.paulderuiter.nl/beheer/upload/juf%20willem%20hoed%2020052005.jpg
de flatneuroot July 12th, 2005, 01:26 PM Is dit echt een nieuw plaatje?
Zo ja wat een knulligheid.
[Kees] July 12th, 2005, 01:39 PM Best wel leuk. Als je als jochie aan een tafel loopt te spelen met zo'n uitzicht.
http://www.paulderuiter.nl/beheer/upload/J_inspiratie3%20gr.jpg
supercees July 12th, 2005, 01:41 PM Ja, had beter gekund, maar goed om te horen dat er nog mensen mee bezig zijn! Ik vind het ontwerp zeker wel mooi!
Op het plaatje van Kees lijkt hij trouwens een stuk hoger dan op die van Keezy, zegt Cees ;)…
Nieuwe Waas July 12th, 2005, 02:02 PM @keezy: die jochies horen in een speeltuin te spelen, 'wij' horen daar te zitten ;)
Hed Kandi July 12th, 2005, 08:39 PM Ligt het aan mij maar ik dacht dat dit voor senioren ontwikkeld zou worden.
op bezoek bij oma.
Het uitzicht geeft wel extra reden om oma zo vaak mogelijk te bezoeken. :)
Skyscrapercitizen July 12th, 2005, 10:14 PM Weer een paar amateurimpressies rijker! :banana:
Jan July 12th, 2005, 10:28 PM Ik weet niet of dit ontwerp 'm wordt (ik betwijfel het) maar ik heb begrepen dat er een serieuze ontwikkelaar interesse heeft getoond om de ambitie van Sipkema (http://www.sipkema.com/) voor deze locatie verder vorm te geven. Kan nog een mooie ontwikkeling worden daar. :cool:
Dennis July 12th, 2005, 10:30 PM wat een kutimpressie
[Kees] July 13th, 2005, 12:48 AM wat een kutimpressie
*Wacht op een RD waardige impressie van Dennis* :)
vinman July 13th, 2005, 07:09 PM Voor de dichtheid, leefbaarheid en levendigheid voor dit gebied is zo n toren alleen maar beter. Hopen dat het ontwerp er redelijk goed uit komt te zien. Het hoeft naar mijn idee persee een architectonisch hoogstandje te worden.
Eric Offereins July 13th, 2005, 07:22 PM Nou, als je met zulke impressies komt, neem je je kopers niet erg serieus of
het project is al dood sind WST UC ging. Monti is al helemaal niet te zien :bash:
Hed Kandi July 14th, 2005, 07:43 AM hij staat op dit plaatje dan ook op de locatie scheepmakerstoren.
Deze moet verder naar rechts
Kees July 22nd, 2005, 07:31 PM enkele woorden uit de begeliedende teskt passen preceis bij somigge van de impresseis
maar wel 105 :)
De Juffertoren is een voorstel voor een woon-zorgtoren op het Wijnhaveneiland in Rotterdam. Voor dit plan is een haalbaarhiedsstudie verricht en een schetsontwerpe gemaakt. Het uitgangspunt is dat veel 55-plussers opzoek zijn naar een woning+ waarin ze nu in alle vrijheid kunnen leven+ maar ook nog kunnen wonen+ wanneer ze slechter ter been zijn. Senioren van nu en van de toekomst zijn zelfstandige+ kritische consumenten. Ze zijn relatief vitaal+ koopkrachtig+ reizen veel en maken gebruik van allerlei recreatieve voorzieningen. Ook in Rotterdam is daarom veel aandacht voor levensloopbestendig wonen. Een appartement in een woontoren biedt de mogelijkheid tot het samengaan van enerzijds grote privacy en anderzijds het creëren van veel gelijkvloerse appartementen binnen een compact volume. Hierdoor ontstaat er een draagvlak voor specifieke voorzieningen+ zoals zorg/service-aan-huis+ sportgelegenheid+ een lounge+ bibliotheek+ etc.
Opdrachtgever: Sipkema beheer b.v.
Studies Haalbaarheid 2002
Schetsontwerp 2003-2004
Gebouwhoogte 105 meter
Eric Offereins July 22nd, 2005, 07:41 PM Niet meer dan een studie dus. Als het wat helpt:
ik neem alvast een optie voor het jaar 2038. :nocrook:
Kees August 16th, 2005, 05:19 PM ik kan verder op die site niks vinden, maar 't ziet er in ieder geval erg hoog uit, 160 - 170 m?
Noord strikes back :)
bron: HD Projectrealisatie BV - Rotterdam (http://www.hdprojectrealisatie.nl)
http://www.hdprojectrealisatie.nl/images/hp-juffertoren.jpg
Dr. Dubai August 16th, 2005, 05:27 PM dat plaatje ziet er vrij nieuw uit. alleen de Scheepmakerstoren staat er niet bij. mocht er ooit zoiets gerealiseerd worden, dan is dat fantastisch. 160-170 lijkt me licht overdreven, ik houdt het op 155-160 meter. Maar dat zou naast de Scheepmakerstoren nog een hogere pencil worden:eek:. echt dikke HK-shit daar dan.
dirkholtkamp August 16th, 2005, 06:38 PM Het ziet er in ieder geval slank uit.
Skyscrapercitizen August 16th, 2005, 08:09 PM Tering idd HK toestanden daar als je dit neerzet...
Boschdijk August 16th, 2005, 08:12 PM Laten we onze vingers maar gekruist houden. Ik hoop dat zoiets daar neergezet wordt.
EuroMaster August 16th, 2005, 08:21 PM maar dit is wel een hoogte die er wel thuishoort. Het aantal 90-105m hoge gebouwen wordt wat saai. Hoe meer dichtheid, hoe beter. Maar qua architectuur en bouwhoogte wil ik in de centrale knoop toch wel wat meer variatie en durf zien! Maar het ziet er allemaal niet zo slecht uit :) !
Marin August 16th, 2005, 08:40 PM bron: HD Projectrealisatie BV - Rotterdam (http://www.hdprojectrealisatie.nl)
2 ex-collega's van mij werken bij dit bureau. Misschien kan ik bij hun wel wat meer info lospeuteren.
Hed Kandi August 16th, 2005, 09:25 PM Laat het waar zijn. :master: :gossip:
PIE August 16th, 2005, 09:44 PM Wow!!! Dat ziet er wel HEEL lekker uit zeg.
Iemand een idee hoe realistisch dit plan is?
Als deze er komt.... :drool:
[Kees] August 16th, 2005, 09:50 PM Rotterdam word gek! :eek2: And I love it! :cheers:
Awais August 16th, 2005, 09:51 PM >> Jongens chill. Houd je kwijl binnen, het is maar een zwarte schaduw waar nog maar weinig omheen zit.
Maar ook ik kwijl over van het idee, dat wanneer deze wel wordt gebouwd...
En met Twisted erbij...
Jan August 16th, 2005, 10:05 PM Mooi gevonden Kees. HD heeft inderdaad te kennen gegeven dit project op te willen gaan pakken, met ambitie. Deze zou rond de 155 meter moeten worden. Met de link op hun eigen site kan ik 'm in de lijst zetten. :cool:
[Kees] August 16th, 2005, 10:12 PM supernieuws! :cheers:
AMS guy August 16th, 2005, 10:13 PM Verdorie, waarom gaan ze deze schat niet in Amsterdam bouwen ;)
Skyscrapercitizen August 16th, 2005, 10:20 PM woot! Dat is goed nieuws Jan! Ik hoop dat het inderdaad wat wordt!
Het wordt nog wel eens wat: Twisted, SMT, Red Apple, Wijnhaeve maal 2, SOHO, Markthal enz... In de directe omgeving staat erg veel te gebeuren en 155 meter zou het allemaal nog veel mooier maken.
Dr. Dubai August 16th, 2005, 10:41 PM was mijn schatting van 155 meter toch zeer goed!:D
en wat een nieuws zeg, dit is echt geweldig!:eek: :cheers:
Dennis August 16th, 2005, 10:42 PM holy shit, ziet er ff strak uit dat
Michiel August 16th, 2005, 10:49 PM Goed nieuws, al zullen de bewoners van Harbour Village daar anders over denken.
Hed Kandi August 16th, 2005, 11:08 PM ^^ dat hoeft niet per se ze klagen nu over dat het er te heet is als de zon er op staat.
nu blijft het in de avonden tenminste koel met die schaduw. :)
Awais August 16th, 2005, 11:19 PM Ok, chill.
Ace August 17th, 2005, 11:05 AM 't Is te hopen. Mijn zegen hebben ze i.i.g.. Schijt aan bewoners van HV, zullen we maar zeggen. Enig voor wanneer die gepland staat?
supercees August 17th, 2005, 11:33 AM Dat is nog eens een mooi einde aan de komkommertijd! Kan niet wachten om over 5 jaar over de Van Brienenoordbrug te rijden... Ik denk dat Rotterdam dan toch echt de mooiste skyline van Europa gaat hebben!
Ace August 17th, 2005, 05:46 PM Als ze die al niet hebben. Weliswaar zonder 200+'ers, maar de compositie van de skyline, gezien van Europoint tot Van Brienenoordbrug, maakt 'm voor mij nu al de mooiste.
Roel August 17th, 2005, 06:51 PM Als ze die al niet hebben. Weliswaar zonder 200+'ers, maar de compositie van de skyline, gezien van Europoint tot Van Brienenoordbrug, maakt 'm voor mij nu al de mooiste.
Inderdaad, vanaf de Van Brienenoord zie je een zeeeee van torens, echt prachtig om te zien, zowel overdag als 's avonds.
Wat ook een mooi punt is dat stuk op de snelweg als je vanaf de A13 uit de richting Den Haag de ring noord op rijdt. :cheers:
Edit: P.S. Ik heb begrepen dat de eigenaar van het gebouw (dat momenteel op deze plek staat: een parkeergarage met een paar lagen kantoren) zeker wel serieus aan het kijken is naar alternatieven zoals de Juffertoren, maar dat het nog niet zeker is dat ie er komt.
Eric Offereins August 19th, 2005, 07:32 PM Wow, wat een goed nieuws dit. Echt een mooie uitschieter met zo'n hoogte. :cheers:
bubbah August 19th, 2005, 07:55 PM Met een beetje mazzel staat'ie er eerder dan de Scheepmakerstoren.
Ace August 19th, 2005, 10:14 PM Ik weet niet of we 't allemaal onthouden hebben, maar was het niet zo dat SMT 6 meter werd ingekort, omdat het anders niet in het bestemmingsplan zou passen?!? Natuurlijk weet ik dat we nog maar in de studiefase zitten voor Juffertoren, maar ik ken met moeilijk voorstellen dat ze 155m, dan ineens wél goed gaan keuren.
Dr. Dubai August 19th, 2005, 11:01 PM dat is wel vreemd ja, maar ik neem aan dat de architecten en ontwikkelaars er genoeg persfectief in zien zitten om met dit plan op de stapel te komen:cheers:
1+2=3 August 20th, 2005, 12:34 AM Ik weet niet of we 't allemaal onthouden hebben, maar was het niet zo dat SMT 6 meter werd ingekort, omdat het anders niet in het bestemmingsplan zou passen?!? Natuurlijk weet ik dat we nog maar in de studiefase zitten voor Juffertoren, maar ik ken met moeilijk voorstellen dat ze 155m, dan ineens wél goed gaan keuren.
Tijd om die SMT wat op te hogen dan.
Roel August 20th, 2005, 02:13 AM Ik weet niet of we 't allemaal onthouden hebben, maar was het niet zo dat SMT 6 meter werd ingekort, omdat het anders niet in het bestemmingsplan zou passen?!? Natuurlijk weet ik dat we nog maar in de studiefase zitten voor Juffertoren, maar ik ken met moeilijk voorstellen dat ze 155m, dan ineens wél goed gaan keuren.
Heeft het er niet mee te maken dat de Juffertoren niet in het directe zichtsveld van Harbour Village valt, terwijl dat bij de SMT wel het geval is?
rotterdammer August 20th, 2005, 11:06 AM @Ace
Kees Christiaanse heeft een formule voor het Wijnhavengebied opgesteld die ervoor moest zorgen dat er slank en hoog werd gebouwd, dus geen gallerijflats. Het reglement stelt dat de huidige blokstructuur tot een hoogte van 20 meter blijft gehandhaafd. Daarboven kan op voorwaarden hoogbouw worden gerealiseerd. Die voorwaarden worden bepaald door factoren als eigendomsgrenzen, daglichttoetreding, bezonning, uitzicht, setbacks en windhinder. Per vierkante meter grondbezit mag een maximum bouwvolume
van 35 kubieke meter worden gerealiseerd. Deze regel resulteert in een bebouwing die slanker wordt naarmate de hoogte toeneemt. Tevens wordt de hoogte in het gebied automatisch gereguleerd door de financiële onaantrekkelijkheid van slanke gebouwen.
De preciese formules ken ik niet maar het is vast wel uit te rekenen wat voor mogelijkheden je hebt als je de grootte van het kavel hebt en het aantal BVO.
Misschien dat anderen hier meer van weten?
bron: www.kcap.nl
Dr. Dubai August 20th, 2005, 11:53 AM Ik denk dat 155 meter een hele goede hoogte is voor die locatie. Nog hoger is natuurlijk leuk, maar dat zou de andere torens misschien kleineren. nu zit er een prachtige opbouw tussen:)
Scarlet Bee August 20th, 2005, 02:29 PM @Rotterdammer: ik snap de regel ook niet helemaal, we hebben het er o.a. bij Big Apple ook al over gehad, maar een soort tabel maken voor de mogelijke hoogbouwlocaties lukt mij dus nog niet. Hieronder het cruciale deel van het bestemmingsplan. Voor het gebied geldt een max. bouwhoogte van 100m., daarboven treed dus deze regel in werking. Ik kan me voorstellen dat E&Y e.a. a/d Boompjes daarom onder die 100m. blijven.
http://img396.imageshack.us/img396/715/best7nm.jpg
Scarlet Bee August 20th, 2005, 03:05 PM O, als ik het nog eens lees zie ik dat ik hiermee wel wat kan filosoferen:
SMT oppvl is ca. 200m2/verdieping, dus per m. hoogte 200m3. Dus: 55000/200=275 m.+ 9m v.d. basis. Een toren van 284m. hoog en verd.oppvl. van 200m3 is echter te slank (constructief onmogelijk), nl. 1/20. Ik ga uit van max. slankheid 1/8.
Als we nu uitgaan van het idee van 155m. hoog, geldt 55.000m3/(155-9)=ca. 380 ofwel een ronde toren met diameter 22m. en slankheid 1/6.6 of met onderbouw 1/7.
De impressie heeft een slankheid van iets meer dan 1/6, en kan dus als realistisch worden aangemerkt.
Conclusie: op deze plek is een toren van 155m. hoog stedebouwkundig en constructief mogelijk, waarbij de slankheid overeenkomt met die op de impressie. We kunnen stellen dat veel hoger niet mag, en daarnaast enorm duur is.
Eric Offereins August 21st, 2005, 08:05 PM 1/6 zie je toch al weinig in NL. Laat maar komen :)
Skyscrapercitizen August 21st, 2005, 10:52 PM SMT moest lager omdat door het bij de woningen trekken van balkonruimte de inhoud ineens omhoog bracht tot boven de toegestane waarde, en het te riskant was om een vrijstellingsprocedure op te starten om die 2 lagen te behouden ivm buurtbewoners. Omdat de toren nu het het bestemmingsplan past was er geen bezwaar mogelijk.
Hoe groter de kavel hoe hoger je de toren kunt maken volgens mij, alleen moet je dan wel een deel niet bebouwen. :)
Patrick Highrise August 22nd, 2005, 08:48 AM ^^ Een leuk binnentuintje, terrein voor de bewoners dus ;)
Scarlet Bee August 22nd, 2005, 10:54 AM @AE: ja, klopt, het aantal m2 vh perceel resuleert in aantal m3 wat gebouwd mag worden. Dat resulteert dus in torens als Red Apple. Ik vind het stedebouwkundig plan op zich wel ok, alleen weet ik niet of ik zo gelukkig ben met die grens van 100m.; omdat dergelijke mid-rise gewoon weinig (visuele) kwaliteit heeft.
Roel August 22nd, 2005, 09:24 PM @AE: ja, klopt, het aantal m2 vh perceel resuleert in aantal m3 wat gebouwd mag worden. Dat resulteert dus in torens als Red Apple. Ik vind het stedebouwkundig plan op zich wel ok, alleen weet ik niet of ik zo gelukkig ben met die grens van 100m.; omdat dergelijke mid-rise gewoon weinig (visuele) kwaliteit heeft.
Ik begrijp je denk ik verkeerd, maar deze toren wordt echt wel hoger dan 100 meter....
Scarlet Bee August 22nd, 2005, 10:01 PM Onder de 100m. kun je 'zomaar alles neerzetten', daarboven is wat gecompliceerder; (1) je moet ontheffing/verandering bestemmingsplan aanvragen, (2) diverse groepen kunnen bezwaar maken tegen je plannen, (3) bóven 100m. gelden de in vorige posts genoemde regels.
Hoewel hoger bouwen dus absoluut kan en ook veelvuldig gebeurd, stimuleert de regelgeving dus midrise tot 100m.
Roel August 22nd, 2005, 10:11 PM Onder de 100m. kun je 'zomaar alles neerzetten', daarboven is wat gecompliceerder; (1) je moet ontheffing/verandering bestemmingsplan aanvragen, (2) diverse groepen kunnen bezwaar maken tegen je plannen, (3) bóven 100m. gelden de in vorige posts genoemde regels.
Hoewel hoger bouwen dus absoluut kan en ook veelvuldig gebeurd, stimuleert de regelgeving dus midrise tot 100m.
Ok, dank voor de uitleg! En nu maar duimen :)
Skyscrapercitizen August 22nd, 2005, 10:30 PM @ Scarlet Bee
Onder de 100 meter gelden die regels toch ook? Zoals bij de Scheepmakerstoren...
Jan August 24th, 2005, 10:01 AM Het project is in studie, maar volgens HD zelf gaan ze op deze plek voor de hoogste van Nederland, dus dat kan nog mooi worden. Dwarfen die hap! :)
http://www.hdprojectrealisatie.nl/images/hp-juffertoren.jpg
supercees August 24th, 2005, 10:19 AM Goed nieuws Jan!
Marin August 24th, 2005, 10:27 AM Klinkt allemaal erg goed! Ik weet het, het allemaal nog erg nieuw, maar misschien zijn er al duidelijkere plaatjes beschikbaar. Een groter formaat van de zwart/wit-afbeelding die op de HD-site staat zou al mooi zijn.
Kees August 24th, 2005, 10:29 AM prettig nieuws, leuke competitie! met LSI (Zalmhaven)
hoogste woontoren? of zonder meer "hoogste"?
ze moeten natuurlijk wel rekening houden met de schaduw en bezonning van de Provenierswijk ;)
Golda August 24th, 2005, 10:30 AM zou echt te gek zijn!
dan komen de reeds bestaande/in aanbouw zijnde torens goed tot hun recht met zo'n grote broer ernaast. zet Waterstad nog meer op de kaart.
Ik ben voorstander!
Boschdijk August 24th, 2005, 10:34 AM :cheers:
Goed nieuws dit. Lekker dit project en de even ambitieuze Salmhaven tegen elkaar uitspelen en als het meezit zijn dan de eerste 200+ ers zijn binnen!
Skyscrapercitizen August 24th, 2005, 01:09 PM ja netjes, sowieso dus 162 meter dan als ze doorzetten. :cheers:
Tering dat zou wel ff ... zijn op die plek een slanke toren van 160 meter... Dan weten we iig zeker dat het met het WHE wel goed gaat komen!
Hier drinken we vanavond een whiskey op!
Dukebas August 24th, 2005, 01:33 PM Netjes!!
Kan niet wachten tot al die 150 plussers in aanbouw gaan! :D
Patrick Highrise August 24th, 2005, 01:36 PM kijk kijk klint goed dit. We zullen de komende tijd duimen.. De trend van hoger dan is toch een beetje (eindelijk) ingezet. Maar dan met projecten die er iets levensvatbaarder uitzien dan bv een CST op PHT...:D :) :okay:
Marin August 24th, 2005, 02:16 PM ja netjes, sowieso dus 162 meter dan als ze doorzetten. :cheers:
Hier drinken we vanavond een whiskey op!
Pas maar op, straks wordt het nog afgedaan als dronkenmanspraat.. ;)
[Kees] August 24th, 2005, 04:07 PM Als deze visie werkelijkheid word, word ik helemaal gek! :nuts:
Kom op Rotterdam!
Dr. Dubai August 24th, 2005, 05:12 PM :cheers:
Goed nieuws dit. Lekker dit project en de even ambitieuze Salmhaven tegen elkaar uitspelen en als het meezit zijn dan de eerste 200+ ers zijn binnen!
Dat zou wel erg leuk zijn:P Nee zover zal het denk ik niet komen. Er zou best een soort rally kunnen ontstaan en ik hoop dat ze de Maastoren er ook nog in betrekken.
Al met al puik nieuws natuurlijk, dit kan een geweldige penciltower worden!:eek: :cheers:
Gyz August 24th, 2005, 07:08 PM is het penthouse al verkocht? zo niet dan begin ik meteen met sparen ;)
Wisma August 24th, 2005, 07:58 PM Dan heeft aleen het WHE een prachtige skyline op zich.......ben blij met dit nieuws maar uiterst terughoudend.
Maar goed er wordt gestudeerd, en niet door de eerste de beste idioot neem ik aan.
NegaSado August 24th, 2005, 09:25 PM Waar blijft de gephotoshopte impressie, Dennis? :D
[Kees] August 24th, 2005, 09:42 PM is het penthouse al verkocht? zo niet dan begin ik meteen met sparen ;)
Persoonlijk zou ik als ik het geld heb een woning kopen in de Weenatoren. het uitzich is ronduit geweldig. Maar wie weet wat de Juffertoren brengt...
http://www.kvb-p.com/Pano's/Groot/PanoZuid1.jpg
Ik zie de toekomstige torens al op de foto staan. (voel je vrij om deze foto te verbouwen ;) )
Roel August 24th, 2005, 10:20 PM Hm, da's een interessante foto. Even graven. Zes jaar en een maand geleden ben ik in Rotterdam komen wonen. Op dat moment waren ze volgens mij al met de Hoge Heren begonnen. Het centrum rond de Coolsingel en Blaak waren toen al wat het nu nog steeds is. In feite is er de afgelopen zes jaar in het centrum van Rotterdam dus geen zak veranderd vanuit dit zichtspunt bekeken. :) Een streepje Witte Keizer afgelopen jaar en verderop langs de Wijnhaven. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat het Wijnhavengebied onder de aandacht is gekomen, maar als je bovenstaande foto bekijkt is het toch eigenlijk best teleurstellend. Tijd voor wat hoogs!
Marin August 24th, 2005, 11:02 PM ...Maar goed er wordt gestudeerd, en niet door de eerste de beste idioot neem ik aan.
Lijkt me niet, ze zijn als partij o.a. betrokken geweest bij de nieuwbouwplannen voor de Admiraal en recenter het voorstel voor de Knick op Zuid. Neem de plannen dus best wel serieus..
Centauri August 24th, 2005, 11:41 PM .......... Maar dan met projecten die er iets levensvatbaarder uitzien dan bv een CST op PHT...:D :) :okay:
Ik vind de Juffertoren echt niet levensvatbaarder dan de CST destijds was!
Maar ik krijg onderhand wel blauwe duimen van al dat draaien! :)
|
|