View Full Version : Quina és la teua opinió de València?

endeve
October 21st, 2005, 10:08 PM
Això nengs, com a barcelonins (catalans? :D) quina és l'opinió que teniu de la ciutat de València?

M'agradaria saber quina visió es té a Catalunya de la ciutat, sobre tot m'agradaria conèixer l'opinió d'aquells que hagen visitat la ciutat (m'és igual si ha sigut recentment). Creieu que hem empitjorat, millorat? Què li afegirieu, que vos agrada, allò que no vos agrada tant, què li espera a la ciutat segons vosaltres?...en definitiva, què en penseu?

Ah, demanaria que avaluareu sense entrar en temes ideològics, encara que jo mateix reconec que és difícil -_- M'interessa el tema i no m'agradaria que el fil acabara tancat per les típiques discussions cat-val, per dir-ne una entre moltes :jk:

pd: no sigau molt durs :kiss:

Abbil
October 21st, 2005, 10:19 PM
A bueno, a mi la politica m'es indiferent.
Respecte a la ciutat, la trobo molt atractiva, la veritat es que lo complexe de Calatrava m'encanta. :D
I bueno, lo altre no ho conec gaire perquè mai he anat.
Ademès, ara la conec una mica mes gracies a Rifeny. ;)

DonQui
October 21st, 2005, 10:36 PM
Això nengs, com a barcelonins (catalans? :D) quina és l'opinió que teniu de la ciutat de València?

M'agradaria saber quina visió es té a Catalunya de la ciutat, sobre tot m'agradaria conèixer l'opinió d'aquells que hagen visitat la ciutat (m'és igual si ha sigut recentment). Creieu que hem empitjorat, millorat? Què li afegirieu, que vos agrada, allò que no vos agrada tant, què li espera a la ciutat segons vosaltres?...en definitiva, què en penseu?

Ah, demanaria que avaluareu sense entrar en temes ideològics, encara que jo mateix reconec que és difícil -_- M'interessa el tema i no m'agradaria que el fil acabara tancat per les típiques discussions cat-val, per dir-ne una entre moltes :jk:

pd: no sigau molt durs :kiss:

1) C.A. de Catalunya ------> C.A. de Barcelona

2) cambia el nombre de lengua a catalenciano

despues, ningun problema. :D

Sky
October 21st, 2005, 11:09 PM
1) C.A. de Catalunya ------> C.A. de Barcelona

¡Ni hablar! :tongue:

Lérida se nos llenaría de "incívicos" si se enteraran que también "es" Barcelona... :runaway:

endeve
October 22nd, 2005, 12:23 AM

Lérida se nos llenaría de "incívicos" si se enteraran que también "es" Barcelona... :runaway:

tu spammer de ponent! a opinar i a no desviar el fil :D

:jk:

Jordi Berlín
October 22nd, 2005, 12:47 AM
Fa quatre o cinc anys que no trepitjo València, així que no puc opinar gaire de com està evolucionant la ciutat. Recordo un barri del Carme molt desestructurat però amb ambient si el sabies trobar, el centre com sempre, i la Malvarosa rentant-se la cara i perdent una mica aquell punt decadent que havia tingut. No he vist ni la Ciutat de les Ciències ni cap d'aquestes coses noves.

Per la informació que m'arriba, no sé, em dóna la sensació que la necessitat, ben legítima i comprensible, de València de situar-se en el mapa com una ciutat de primera divisió s'està expressant d'una manera una mica faraònica. Celebro molt que València trepitgi fort i no vulgui ser una ciutat provinciana, però veig uns projectes urbanístics i arquitectònics una mica desorbitats; política-pantalla i megalomania. És cert que València necessitava una autoestima urbana, renovació, plans ambiciosos que motivessin la gent... però les coses que estic veient em semblen una mica fora d'escala.

Tu no ho creus, endavant?

DonQui
October 22nd, 2005, 12:51 AM

Lleida no es una afuera de Barcelona? :uh:

:D

mikimoto
October 22nd, 2005, 01:04 AM
Fa quatre o cinc anys que no trepitjo València, així que no puc opinar gaire de com està evolucionant la ciutat. Recordo un barri del Carme molt desestructurat però amb ambient si el sabies trobar, el centre com sempre, i la Malvarosa rentant-se la cara i perdent una mica aquell punt decadent que havia tingut. No he vist ni la Ciutat de les Ciències ni cap d'aquestes coses noves.

Per la informació que m'arriba, no sé, em dóna la sensació que la necessitat, ben legítima i comprensible, de València de situar-se en el mapa com una ciutat de primera divisió s'està expressant d'una manera una mica faraònica. Celebro molt que València trepitgi fort i no vulgui ser una ciutat provinciana, però veig uns projectes urbanístics i arquitectònics una mica desorbitats; política-pantalla i megalomania. És cert que València necessitava una autoestima urbana, renovació, plans ambiciosos que motivessin la gent... però les coses que estic veient em semblen una mica fora d'escala.

És cert que València està duent a terme projectes un poc exagerats, tant la CAC, com sobre tot les torres de la CAC, que ja vorem si finalment es duen a terme.

La resta de projectes, en canvi, sí que són més fàcils de dur a terme, i s'ajusten més al tamany de la ciutat.

En tot cas, jo no veig negativament el que s'està plantejant, sempre que el deute generat per aquestos projectes no ens ofegue (cosa que està per veure), València és una ciutat que ha viscut prou parada, i molt poc promocionada turísticament durant molts anys i això s'havia de sol·lucionar.

En l'actualitat, per a mi, el més urgent és la rehabilitació de tota Ciutat Vella, que, alguna cosa s'ha fet, però la veritat és que res espectacular.
De totes formes, les obres que s'estan duent a terme a les runes romanes de l'entorn de la Plaça de l'Almoina acabaran d'enllestir la zona de la plaça de la Mare de Déu.

I ja saps que si vens per ací has de trucar! :D

Jordi Berlín
October 22nd, 2005, 01:09 AM
En l'actualitat, per a mi, el més urgent és la rehabilitació de tota Ciutat Vella, que, alguna cosa s'ha fet, però la veritat és que res espectacular.
De totes formes, les obres que s'estan duent a terme a les runes romanes de l'entorn de la Plaça de l'Almoina acabaran d'enllestir la zona de la plaça de la Mare de Déu.

Sí, ja he dit que no sé molt bé què s'està fent en la ciutat darrerament; només m'han arribat els projectes més espectaculars, que han protagonitzat alguns fils en aquest fòrum. Tant de bo s'estiguin fent coses útils que serveixin a la gent i dignifiquin els barris més castigats; em sembla que en aquest camp hi ha força feina a fer a València (també a Barcelona!).

I ja saps que si vens per ací has de trucar! :D

Mmm... potser ha arribat l'hora que em torni a donar una volta per allà i actualitzar la meva informació! :D

mikimoto
October 22nd, 2005, 01:13 AM
Sí, ja he dit que no sé molt bé què s'està fent en la ciutat darrerament; només m'han arribat els projectes més espectaculars, que han protagonitzat alguns fils en aquest fòrum. Tant de bo s'estiguin fent coses útils que serveixin a la gent i dignifiquin els barris més castigats; em sembla que en aquest camp hi ha força feina a fer a València (també a Barcelona!).
En realitat, d'això n'hi ha més bé poca cosa.

El que l'ajuntament enten per rehabilitar el Cabanyal, per exemple, es tirar-lo a baix i fer-lo tot nou, i el Carme el tenen prou abandonat, encara que, poc a poc, i més per iniciativa privada que pública s'està fent alguna cosa.
A la resta de barris, es fan coses, però el normal, el que s'ha d'exigir a qualsevol ajuntament:
Piscines, escoles, etc...

Per altra banda, els projectes de noves línies de metro han desaparegut, i tot el que es planteja per a molts i molts anys és únicament tramvia.

Mmm... potser ha arribat l'hora que em torni a donar una volta per allà i actualitzar la meva informació!
Ací estarem!

Urban Dave
October 22nd, 2005, 01:22 AM
Vaig estar dues vegades durant març-abril. La ciutat em va agradat molt. L'únic problema que li vaig trobar potser, es falta de Metro, vull dir, més metro, perquè hi havia zones força granse sense cubrir amb aquest servei (Ciutat de les Arts i les Ciències)
Em va agradar molt el casc antic, la catedral y la plaça de l'ajuntament.

Jordi Berlín
October 22nd, 2005, 01:26 AM
En realitat, d'això n'hi ha més bé poca cosa.

El que l'ajuntament enten per rehabilitar el Cabanyal, per exemple, es tirar-lo a baix i fer-lo tot nou, i el Carme el tenen prou abandonat, encara que, poc a poc, i més per iniciativa privada que pública s'està fent alguna cosa.
A la resta de barris, es fan coses, però el normal, el que s'ha d'exigir a qualsevol ajuntament:
Piscines, escoles, etc...

Doncs és curiós que la gent no es queixi més, no s'indigni veient que l'ajuntament s'omple la boca amb projectes megalòmans del Calatrava mentre alguns barris estan fatal... No sé, a Barcelona amb el Fòrum hi ha hagut molta polèmica i molta crispació, i podria arribar-li a costar l'alcaldia al Clos. I crec que el Fòrum és com de joguina comparat amb el que s'està planificant a València... i allà, en canvi, a tothom li sembla molt bé! És com si a València hi hagués molta fam acumulada de ser una 'gran ciutat', identificant 'gran ciutat' amb gratacels, urbanisme espectacular i tal... i oblidant-se de que una 'gran ciutat' és la que fa que els seus habitants siguin feliços (què IC-V que m'ha sortit aquesta frase! :D )

Això del metro és bastant lamentable. Una ciutat amb una àrea metropolitana d'un milió i escaig d'habitants (similar a ciutats com Brussel·les o Copenhaguen!) ha de tenir un metro competent.

Sky
October 22nd, 2005, 01:35 AM
tu spammer de ponent! a opinar

Doncs tinc molt bona opinió de les xiquetes valencianes... :naughty:

mikimoto
October 22nd, 2005, 01:38 AM
Doncs és curiós que la gent no es queixi més, no s'indigni veient que l'ajuntament s'omple la boca amb projectes megalòmans del Calatrava mentre alguns barris estan fatal... No sé, a Barcelona amb el Fòrum hi ha hagut molta polèmica i molta crispació, i podria arribar-li a costar l'alcaldia al Clos. I crec que el Fòrum és com de joguina comparat amb el que s'està planificant a València... i allà, en canvi, a tothom li sembla molt bé! És com si a València hi hagués molta fam acumulada de ser una 'gran ciutat', identificant 'gran ciutat' amb gratacels, urbanisme espectacular i tal... i oblidant-se de que una 'gran ciutat' és la que fa que els seus habitants siguin feliços (què IC-V que m'ha sortit aquesta frase! :D )

Això del metro és bastant lamentable. Una ciutat amb una àrea metropolitana d'un milió i escaig d'habitants (similar a ciutats com Brussel·les o Copenhaguen!) ha de tenir un metro competent.
Doncs sí, no et falta part de raó, però els moviments socials estan quasi desapareguts.

Fa poc, s'ha posat en marxa un moviment al barri de Patraix, contra la construcció d'una sub-estació elèctrica d'Iberdrola al barri, però és més l'excepció que la norma.

Pel que comenta Urban Dave de la Plaça de l'Ajuntament, el que ha quedat molt bé a la plaça és la rehabilitació de l'edifici de correus, i, junt amb les obres que s'estan fent a altres 2 edificis, crec que quedarà molt bé en conjunt.

endeve
October 22nd, 2005, 01:45 AM

En part si i en part no Jordi. Baix el meu punt de vista és cert que VLC porta uns anys intentant jugar en una primera divisó que el temps dirá si li correspón o no, però també és cert que històricament València per a la resta d'Espanya ha sigut com un zero a l'esquerra. Ha vist com totes les grans ciutats espanyoles per A o per B han tingut el seu moment. Sevilla amb l'expo, Bilbao ha sigut un enclau industrial i econòmic de primer ordre des de fa moltíssim temps, Barna amb les Olimpiades, Madrid pel simple fet de ser la capital de l'Estat... En fi, totes han eixit més o menys beneficiades i han tingut una projecció internacional de la que València ha mancat.

Ara, la ciutat està aconseguint un renom internacional i possiblement ho faça a costa d'uns models arquitectònics dubtosos (bé realment estos models els vec més fora de la ciutat que dins d'ella), però que en tot cas han anat acompanyats d'altres coses pense jo. La CAC ha sigut una lacra als comptes valencians, sense dubte, però en termes socials i de projecció de la ciutat ha sigut el que realment necessitàvem. Ara possiblement cal consolidar la ciutat seguint altres camins, però l'esforç principal ja està fet i la ciutat ho està notant.

Així vec jo les coses.

mikimoto
October 22nd, 2005, 01:50 AM
En part si i en part no Jordi. Baix el meu punt de vista és cert que VLC porta uns anys intentant jugar en una primera divisó que el temps dirá si li correspón o no, però també és cert que històricament València per a la resta d'Espanya ha sigut com un zero a l'esquerra. Ha vist com totes les grans ciutats espanyoles per A o per B han tingut el seu moment. Sevilla amb l'expo, Bilbao ha sigut un enclau industrial i econòmic de primer ordre des de fa moltíssim temps, Barna amb les Olimpiades, Madrid pel simple fet de ser la capital de l'Estat... En fi, totes han eixit més o menys beneficiades i han tingut una projecció internacional de la que València ha mancat.

Ara, la ciutat està aconseguint un renom internacional i possiblement ho faça a costa d'uns models arquitectònics dubtosos (bé realment estos models els vec més fora de la ciutat que dins d'ella), però que en tot cas han anat acompanyats d'altres coses pense jo. La CAC ha sigut una lacra als comptes valencians, sense dubte, però en termes socials i de projecció de la ciutat ha sigut el que realment necessitàvem. Ara possiblement cal consolidar la ciutat seguint altres camins, però l'esforç principal ja està fet i la ciutat ho està notant.

Així vec jo les coses.

Estic completament d'acord.

L'augment del turisme a la ciutat aquest estiu ha sigut espectacular.

La CAC és un projecte faraònic, és cert, però a la ciutat li calia un projecte que li donara l'empenta que no tenia. I, el cert, és que l'hi l'ha donat, ara ho estem començant a vore.

JarlehuBCN
October 22nd, 2005, 03:42 AM
La meva opinió de València no era gaire positiva... desde ben petit conec la ciutat i mai m'habia acabat d'agradar.. la veia com una ciutat caotica amb res a destacar i on percert, no era molt ben rebut gràcies a la matrícula del meu cotxe (però això es un altre tema!).
A l'agost vaig tornar a València però aquesta vegada a coneixer-la millor ja que fins ara, tot i haber anat sovint era només "a passar el dia" com aquell que diu....i al tornar a VLC m'he trobat una ciutat retrobada amb si mateixa, orgullosa de ser com es i amb ganes d'ensenyar-li al mon el que es, el que va ser i el que vol ser. Una ciutat que cuida el seu casc antic i també les seves noves zones, en especial el seu simbol internacional, la CAC, tot un encert arquitectònic i una gran i encertadissima operació de màrqueting i millora d'imatge per a la ciutat.
Com a punt negatiu tenim el Transport Public... però estic segur que millorarà aviat.

Com ja he dit... no m'agradaba València però gràcies a conèixer-la millor (i molt especialment gràcies als meus guies a la ciutat... Feerwolf, endavant i el meu amic Carlos) ara puc dir que m'agrada València.

PD: Visca Daniel i la seva Orxata! xDD

Patraix
October 22nd, 2005, 10:20 AM
Molt interesant aquest zred :okay:
Es interesant escoltar l'opinió sincera y apolítica dels barcelonins sobre valència...

Només faría dos apunts, primer respecte a l'autoestima dels valencians, la CAC ha sigut el gran estimulant de la nostra autoestima per la nostra xiutat, aixó i vore l'espectacularitat de les noves arees i els nous grans edificis que han sorgit pràcticamente de la nit al día... pràcticamente no conec a ningú que estiga en contra de la CAC, i be, l'augmnet del turisme ha sigut espectacularisim en l'ultima dècada.
Un eixemple que sempre pose molt esclaridor rspecte al canvi de l'autoestima dels valencians per la seua ciutat: a finals del 80, entrant per la ciutat per la carretera, en els cartells d'informació turística posava: "tiempo de visita: 3 hores" :shocked:

Antes -en els 80 per eixemple- eixir pel centre i trobar gent amb càmeres, mapes i parlant molts idiomes era realmente extrany, ara es lo més habitual.
Es mes, el centre era pràcticament intransitable fa dos decades (donava por), i ara (encara que queda molt per fer) es en gran part una joia, amb un patrimoni (patrimoni redescobert) impresionant.

Valencia ja va ser una capital de primera divisió a principis del segle XX (tocant el seu punt àlgid en 1909) i per supost va ser una de les capitals mediterrànees en el segle XV (però aixó ja cau prou llunt en el temps), però la mala fortuna, la guerra civil, la riuà del 57 i el franquisme van fer baixar a la ciutat a la 3ª divisió... ara volem tornar a on ens pertany... però s'ha perdut molt de temps

Un altre apunt, respecte al metro: sempre he sentit dir que el subsol valencià es molt fotut per a ficar tunelladores... al ser tot sediments del Tùria... es casi com fer metro al subsol del delta del ebre jeje per aixó tenim tan poc de metro (i va arribar tan tard) pero temps al temps

Be també es que no ens donen un duro, perque com diu endavant, València mai ha pintat res en espanya, ni ho farà. Al menys barcelona si que sap com ferse notar en el seu lloc... açi res... mesinfotisme valencià, el pitjor dels nostres cancers.

Jordi Berlín
October 22nd, 2005, 10:51 AM
L'augment del turisme a la ciutat aquest estiu ha sigut espectacular.

Ei, però molt de compte amb el turisme! Al principi fa molta gràcia veure guiris amb càmeres, però després comences a pensar si la ciutat està deixant de ser 'teva' ('nostra') per convertir-se en un parc temàtic ofert al millor postor, ple de franquícies impersonals, amb guiris mig en pilotes pel carrer bebent cervesa... Aquest no és el meu model de ciutat. I això està passant a Barcelona: a la Rambla, plaça Reial, etc Allò està deixant de ser Barcelona per convertir-se en una mena de 'zona internacional' banal i bruta. Hi ha una riada permanent de guiris, tot està pensat per ells, els preus dels bars etc s'han disparat, a les botigues venen coses inconcebibles (barrets mexicans que la gent compra pensant que són propis d'aquí!!!)... i a més la 'taca' s'està estenent cap la zona central de l'Eixample.

I només una breu al·lusió a les repercusions que aquesta mena d'invasió pot portar (porta, de fet) a ciutats la identitat cultural i lingüística de les quals no es troba precisament garantida... Suposo que ja sabeu de què parlo, però jo, quan a un restaurant veig les cartes del carrer en anglès i castellà, ja no hi entro.

Barcelona, o una part d'ella (la més emblemàtica, de fet) s'està 'lloretitzant'. Aneu en compte que València ara no es 'benidormitzi'! :D

dirdam
October 22nd, 2005, 11:19 AM
^^ Siempre negatifo, nunca positifo :D

Bitxofo
October 22nd, 2005, 04:43 PM
He estat a VLC dues vegades i m'ha agradat molt!
:yes:
La darrera vegada va ser l'any 2000, recordo el barri del Carme una mica deteriorat i perillos, van atracar el meu "noviu"... Pero' suposo que tot aixo' ja esta' arreglat i tinc moltes ganes de tornar-hi!
:yes:
A veure si al novembre o desembre vinc! Gohcqui tambe' volia...
:wink2:
Salutacions des de Shanghai, xiquets!
:hi:

Sensenick
October 22nd, 2005, 09:24 PM
La CAC jo a veig com els JJ.OO. per nsalres, una excusa per gastar i publicitar-se, obtenint benficis de manera indirecta. I la gent si es queixa si, tota la gent que conec té alguna crítica respecte a la CAC, però són conscients al mateix temps que és molt beneficiosa i que realment la rest de la ciuat tampoc s'està descuidant tant.

Respecte a queixes veïnels... a València no hi ha cap tradició de protesta i resistència, ni al segle XX ni ara, això si, quan les coses importen, la gent si s'implica: el riu és verd i El Saler no és "El Benisaler" gràcies a la gent. El Cabanyal no està a hores d'ara partit en dos i mig destruit gràcies a la gent (sobretot del barri)... però en general la gent està conteta amb viure tranquila, sense una gran deinqüència ni escàndols enormes.

skyworld
October 22nd, 2005, 09:53 PM
pràcticamente no conec a ningú que estiga en contra de la CAC
jo si: Esquerra Unida, però aquests estan en contra de tot (de les "calatowers", del transport subterrani, de l'ampliació del port, de la segona circumval·lació de l'A-7...) asi que "no problem" :|

xavier garcia
October 22nd, 2005, 10:04 PM
jo si: Esquerra Unida, però aquests estan en contra de tot (de les "calatowers", del transport subterrani, de l'ampliació del port, de la segona circumval·lació de l'A-7...) asi que "no problem" :|

tu escuchas lo que quieres, lo ciudad yo creo, yo, que tiene otras prioridades, esta todos los colegios, centros de salud, bibliotescas, etc.. acabadas?, pues termina la ciudad y luego lo otro, por cierto quien te dice que se esta en contra del metro? flipas

Alex_17
October 22nd, 2005, 10:31 PM
Del bucle de Valterna, del AVE...

xavier garcia
October 22nd, 2005, 10:36 PM
y del urbanismo brutal, que violen y pegen a las mujeres, que desaparezca la albufera, de muchas cosas estamos en contra, si que pasa

UT596001
October 22nd, 2005, 10:38 PM
^^ Pregunta: aquests de IU estan a favor d'alguna cosa? :D

D'altra banda, jo només he estat un cop a València. Vàrem veure el centre i una mica el passeig marítim i estava bé, però crec que estava força descuidada. Certament, em va fer la impressió com si fos a Sabadell, però 4 o 5 vegades més gran.

xavier garcia
October 22nd, 2005, 10:44 PM

D'altra banda, jo només he estat un cop a València. Vàrem veure el centre i una mica el passeig marítim i estava bé, però crec que estava força descuidada. Certament, em va fer la impressió com si fos a Sabadell, però 4 o 5 vegades més gran.
si de moltes coses, pero no coinciden, con lo que le agrada a la dereta, a les hores es el problema

Alex_17
October 22nd, 2005, 10:47 PM

De que en Valterna no haya tranvía (porque los de Valterna son del PP), de que el AVE no llegue a Valencia, de que no se construyan las "Calatowers", deque no se amplie el puerto, de que no se construya una segunda circunvalación para la A-7...

Confide
October 22nd, 2005, 10:51 PM
Sobre la ciutat no sé, sobra la gent que és tancada amb ganes. Estic fart de trucar a València i parlar amb gent que se li nota molt l'accent català/valencià però per més que els parles en català et responen en castellà... són tancats eh? Encara algun m'ha dit que no m'entenia quan jo sabia que no era veritat... en fi, és força trist tot plegat.

Sobre els projectes... a un lloc tant i a uns tan poc... no crec que a València li facin falta edificis de 300 metres, es més, desentonen molt amb la resta de la ciutat, no crec que s'integrin bé.

JarlehuBCN
October 22nd, 2005, 11:01 PM
be, aixo també s'opina sobre molta gent de Catalunya.... "en todas partes cuecen habas"

skyworld
October 22nd, 2005, 11:48 PM
per més que els parles en català et responen en castellà... són tancats eh? Encara algun m'ha dit que no m'entenia quan jo sabia que no era veritat...
ets confide o rappel? :|

Si cridaves a l'administració pública, per descomptat que deuen parlar-te en català/valencià. Si cridaves a una empresa privada o a un particular (supose que no parles de amics...), tenen tot el dret a contestar-te en castellà. I no crec que això signifique que siguen "tancats"... Per cert, a València hi ha molta gent que et pot entendre però no té capacitat per a poder respondre en valencià, i crec que mereixen tant respecte com la resta (els que parlen perfectament i els que no saben ni una paraula...)

Jarle ho ha definit clarament: tancats hi ha en totes parts i "oberts" també, i molts mes que tancats, a Catalunya i a la Comunitat Valenciana...

Confide
October 23rd, 2005, 12:17 AM
A veure, no siguem cínics. Jo treballo de teleoperador i he de trucar a tota Espanya i normalment puc parlar castellà/català segons si em diuen "digui/diga/mani" o passar-me a l'altre llengua si veig que em responen en l'altra, cap problema. Però si normalment quan truques a Catalunya i estàs parlant en castellà i notes que l'altre té accent català i et passes al català, el 99% es passarà al català i se'n alegraran. En canvi al País Valencià NO. I ho dic amb gent que té cognoms catalans i que tenen accent valencià i que se'ls hi nota i que sovint els sents parlant amb familiars i tal i SI parlen en valencià però tu quan els parles en català NO contesten en català, sinó en castellà.

I podeu dir missa de si a tot arreu hi ha gent tancada o tal i qual, jo no parlo de caràcters de les persones, sinó que són tancats en aquest aspecte, en l'aspecte lingüístic, que sembla que tenen la seva llengua com una cosa per parlar entre ells, no per parlar amb la gent de fora, com si els hi fes vergonya, com si... no sé realment, és que ho tinc més comprovat, són moltíssimes trucades ja. I no només jo, tots els companys de feina tenen la mateixa sensació. És que vaja, tu truques al PV i no m'he trobat NINGÚ que et respongui de bones a primeres en valencià, sempre en castellà per molt valencians que siguin i per molt que utilitzin el seu idioma... he aconseguit a vegades que em parlin en valencià fingin un accent occidental força ridícul, però és que no hi ha manera.

A mi m'és igual el que penseu, no parlo d'un cas, ni de tres ni de cinc... o sigui que em veig amb tot el dret de generalitzar perquè és el que em trobo amb totes les trucades d'allà.

I em sembla una situació ridícula, perquè si bé tothom pot utilitzar la llengua que vulgui, a mi tant és, cobro el mateix, em sembla molt trist que la gent tingui una idea tant pobre de la seva llengua com per negar-se a utilitzar-la més enllà de l'ambient conegut... o potser quan em noten l'accent oriental cental es neguen a parlar amb mi, potser si fos valencià i em notessin accent d'allà no s'hi negarien... cosa que em semblaria encara més trista... :(

jrg85
October 23rd, 2005, 12:26 AM
ets confide o rappel? :|

Si cridaves a l'administració pública, per descomptat que deuen parlar-te en català/valencià. Si cridaves a una empresa privada o a un particular (supose que no parles de amics...), tenen tot el dret a contestar-te en castellà. I no crec que això signifique que siguen "tancats"... Per cert, a València hi ha molta gent que et pot entendre però no té capacitat per a poder respondre en valencià, i crec que mereixen tant respecte com la resta (els que parlen perfectament i els que no saben ni una paraula...)

Jarle ho ha definit clarament: tancats hi ha en totes parts i "oberts" també, i molts mes que tancats, a Catalunya i a la Comunitat Valenciana...

Lo mismo pasa en Alicante, y supongo que en todos los sitios.

jrg85
October 23rd, 2005, 12:28 AM
A veure, no siguem cínics. Jo treballo de teleoperador i he de trucar a tota Espanya i normalment puc parlar castellà/català segons si em diuen "digui/diga/mani" o passar-me a l'altre llengua si veig que em responen en l'altra, cap problema. Però si normalment quan truques a Catalunya i estàs parlant en castellà i notes que l'altre té accent català i et passes al català, el 99% es passarà al català i se'n alegraran. En canvi al País Valencià NO. I ho dic amb gent que té cognoms catalans i que tenen accent valencià i que se'ls hi nota i que sovint els sents parlant amb familiars i tal i SI parlen en valencià però tu quan els parles en català NO contesten en català, sinó en castellà.
I podeu dir missa de si a tot arreu hi ha gent tancada o tal i qual, jo no parlo de caràcters de les persones, sinó que són tancats en aquest aspecte, en l'aspecte lingüístic, que sembla que tenen la seva llengua com una cosa per parlar entre ells, no per parlar amb la gent de fora, com si els hi fes vergonya, com si... no sé realment, és que ho tinc més comprovat, són moltíssimes trucades ja. I no només jo, tots els companys de feina tenen la mateixa sensació. És que vaja, tu truques al PV i no m'he trobat NINGÚ que et respongui de bones a primeres en valencià, sempre en castellà per molt valencians que siguin i per molt que utilitzin el seu idioma... he aconseguit a vegades que em parlin en valencià fingin un accent occidental força ridícul, però és que no hi ha manera.

A mi m'és igual el que penseu, no parlo d'un cas, ni de tres ni de cinc... o sigui que em veig amb tot el dret de generalitzar perquè és el que em trobo amb totes les trucades d'allà.

I em sembla una situació ridícula, perquè si bé tothom pot utilitzar la llengua que vulgui, a mi tant és, cobro el mateix, em sembla molt trist que la gent tingui una idea tant pobre de la seva llengua com per negar-se a utilitzar-la més enllà de l'ambient conegut... o potser quan em noten l'accent oriental cental es neguen a parlar amb mi, potser si fos valencià i em notessin accent d'allà no s'hi negarien... cosa que em semblaria encara més trista... :(

A mi toda la vida me han enseñado en la asignatura de valenciano que a eso se le llama "autoodio". Y si, hay muchos casos, pero cada uno habla en lo que le da la gana.

jrg85
October 23rd, 2005, 12:30 AM
autoodi

Confide
October 23rd, 2005, 12:45 AM
Jo no estic pas dient que la gent hagi de parlar x o y sinó que no entenc perquè no el parlen...

feerwolf
October 23rd, 2005, 05:45 AM
Pues porque el Valenciano ha sido desde hace tiempo una especie de "lengua de paletos pueblerinos", muy triste, pero así era considerada. Aún recuerdo a un amigo de Lliria que nos contaba que su madre le decía que en la ciudad no hablara valenciano, que le iban a mirar mal. De esto hace mucho mucho tiempo, pero ahí sigue la espinita clavada, creo yo.

endeve
October 23rd, 2005, 06:28 AM
Sobre la ciutat no sé, sobra la gent que és tancada amb ganes.

Vaja, sort que he dit al primer post "M'interessa el tema i no m'agradaria que el fil acabara tancat per les típiques discussions cat-val, per dir-ne una entre moltes" :|

Alguns casos hi ha, no t'ho negue, però no generalitzes perquè cridant al PV el més provable és que tot el món et responga un 'diga' que supose sabràs és exactament igual en castellà que en valencià.

Dit açò comentar-te que jo també he treballat de teleoperador i he mantingut converses en valencià amb gent d'Ontinyent, Benicarló, Xàtiva, Monserrat i un llarg etcètera. També et dic que he cridat a Catalunya (recorde una telefonada a Vic, per exemple) i gent major amb un accent que echa pa'trás com dius tu, m'han contestat en perfecte castellà i jo a l'igual que tu podia triar en quina llengua atendre les cridades. El més curiós és que quan intentava fer la conversa en valencià amb gent que em responia en català, m'era quasi impossible no passar-me a l'oriental perquè la gent NO m'entenia, és a dir, ni a CAT pots demanar que m'entenguen al cent per cent en valencià ni al PV que t'entenguen totalment en català perquè no és tan senzill.

I bé, em calle ja que recorde que no he obert el fil per parlar d'estos temes -_-

Aurelio
October 23rd, 2005, 08:32 AM
Jo hi vaig a València cada mes un parell de vegades, per tant crec que puc dir que tot i no viure-hi, conec força la ciutat. I lamento ser tan crític, però, en la meva opinió, de València només se salva la CAC i només per fora, perquè els continguts dels equipaments no són tan espectaculars com l'arquitectura externa.
La resta de la ciutat la trobo complicada i plena d'agressivitat al volant, una agressivitat que pel moment no la veig a Barcelona. Un urbanisme fet per al cotxe i no per les persones, és a dir, semblant al que passa en alguns barris de Barcelona, com ara el meu. I una altra cosa que si que envejo és el magnífic parc de l'antic llit del riu que vertebra tot València i que m'agrada molt pasejar per allà caminant o en bici. Però el centre de València i els barris més històrics no m'agraden gens (com tampoc m'agraden a Barcelona, ojo!). La zona del port, amb els restaurants de paelles estan bé, però no m'agraden que hi hagin "aparcacoches" amb pinta d'indigents que et diguin on pots aparcar el cotxe. Això també ho he vist a Sevilla i no ho trobo gens correcte.
Sento ser tan crític, però així és com ho veig jo.
(I no he tocat per a res el tema polític, val? Només el que veig cada 15 dies...)
Salutacions i ja podeu criticar-me...
:D

Alex_17
October 23rd, 2005, 08:38 AM

Entonces, según entiendo con lo que dices, si yo hablo contigo te tengo que hablar en la lengua que tu quieras, no en la que yo quiera. ¿Que pasa, que entonces yo no tengo derecho a expresarme en la lengua que yo elija, bien sea castellano, catalan, valenciano o inglés?

Sensenick
October 23rd, 2005, 10:30 AM
Entonces, según entiendo con lo que dices, si yo hablo contigo te tengo que hablar en la lengua que tu quieras, no en la que yo quiera. ¿Que pasa, que entonces yo no tengo derecho a expresarme en la lengua que yo elija, bien sea castellano, catalan, valenciano o inglés?
No, però sembla lògic que parles en la llengua en que t'han parlat si la coneixes i la parles... no? O és que tú contestes en valencià quan te parlen en castellà?

Patraix
October 23rd, 2005, 10:52 AM
Ale, a fer la ma el post.

Els valencians som tancats... "le dijo la sartén al cazo" :sleepy:

Sensenick
October 23rd, 2005, 11:00 AM
Tancats no és la millor paraula precisament, més bé.... rarets xD

I ho deixe açí, que el tema del fil estava molt interessant.

skyworld
October 23rd, 2005, 01:02 PM
Jo hi vaig a València cada mes un parell de vegades, per tant crec que puc dir que tot i no viure-hi, conec força la ciutat. I lamento ser tan crític, però, en la meva opinió, de València només se salva la CAC i només per fora, perquè els continguts dels equipaments no són tan espectaculars com l'arquitectura externa.
La resta de la ciutat la trobo complicada i plena d'agressivitat al volant, una agressivitat que pel moment no la veig a Barcelona. Un urbanisme fet per al cotxe i no per les persones, és a dir, semblant al que passa en alguns barris de Barcelona, com ara el meu. I una altra cosa que si que envejo és el magnífic parc de l'antic llit del riu que vertebra tot València i que m'agrada molt pasejar per allà caminant o en bici. Però el centre de València i els barris més històrics no m'agraden gens (com tampoc m'agraden a Barcelona, ojo!). La zona del port, amb els restaurants de paelles estan bé, però no m'agraden que hi hagin "aparcacoches" amb pinta d'indigents que et diguin on pots aparcar el cotxe.
Crec que la realitat de la ciutat es eixa, almenys per al visitant. Qui viu en ella tots els dies troba molts llocs agradables on gaudir la ciutat, però es una gran veritat que als ulls del turista o el visitant puntual com tu, la ciutat es tal com l'has descrit. El problema dels aparcacoches es molt seriós i l'ajuntament no ho soluciona mai... La CAC es sol continent, no contingut, aixo també es cert. A vore si amb el Palau en marxa, aixo canvia...